Maar waarom? Alleen omdat het kan?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:08 schreef LXIV het volgende:
Zolang ik gezonde kinderen voortbreng, tijd en geld heb ze op te voeden ga ik gewoon door. Laat Gods water over Gods akker vloeien zeg ik maar.
Aangezien één van de meest veranderlijke aspecten van de vrouw tijdens en na de zwangerschap de psyche is, lijkt me dit een redelijk nutteloos examen. Om over zaken als PND's of PPD's maar te zwijgen.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:20 schreef Liejannuh het volgende:
Eigenlijk zou iedereen eerst een examen moeten doen voordat ze aan kinderen beginnen. Je moet kinderen wel een stabiele thuissituatie kunnen geven natuurlijk.
Zowel financieel als geestelijk.
Dit argument heb ik nooit begrepen. Ieder kind is toch uniek?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:22 schreef Jelief het volgende:
We hebben een meisje en een jongen, meer smaken zijn er niet.
Nee idd. Dat was ook voor mezelf het enige argument waar ik wel een tijdje mee heb gelopen, dat ik dus nooit zal weten hoe een jongentje is en doet. (Klinkt dramatischer dan het is hoor!) Maar goed, voor hetzelfde geld is nummer 2 een meisje en je kunt moeilijk blijven proberen totdat...quote:Op woensdag 8 april 2009 14:31 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dit argument heb ik nooit begrepen. Ieder kind is toch uniek?
Ben je het nou met haar eens of oneens?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee idd. Dat was ook voor mezelf het enige argument waar ik wel een tijdje mee heb gelopen, dat ik dus nooit zal weten hoe een jongentje is en doet. (Klinkt dramatischer dan het is hoor!) Maar goed, voor hetzelfde geld is nummer 2 een meisje en je kunt moeilijk blijven proberen totdat.... Nee, 't is wel goed zo. Ik hou sowieso niet van voetbal.
.
Het zijn geen pokemons he sjak.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:39 schreef sjak het volgende:
Ik vind het juist wel grappig om van alle soorten 1 te hebben.
Goed punt!quote:Op woensdag 8 april 2009 14:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Aangezien één van de meest veranderlijke aspecten van de vrouw tijdens en na de zwangerschap de psyche is, lijkt me dit een redelijk nutteloos examen. Om over zaken als PND's of PPD's maar te zwijgen.
Anna is dan ook wel heel erg leuk.quote:Maar goed. Wij zijn er om meerdere redenen wel klaar mee (met 1 kind, dus). Niet omdat we het idee hebben dat ons gezin compleet is (wat sowieso een redelijk zweverige opmerking is imho, alsof mensen dat opeens ingestraald krijgen) ofzo, meer omdat mijn vrouw geen tweede zwangerschap aankan / aan wil (psychisch gezien dus). En eigenlijk vind ik 1 ook wel enorm 'handig' (bij gebrek aan een betere term): je behoudt je individuele zelfstandigheid (ik heb het idee dat je met 2 kinderen een aantal jaren echt totaal geleefd wordt, om over drie maar te zwijgen), financieel is het zo goed te doen, aandacht kan voor de volle 100% naar 1 kind gaan, etc.
ff ?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:42 schreef sjak het volgende:
[..]
Gelukkig niet, dan zou ik bij twee nog ff door moeten gaan
Herinner je nog de verontwaardige discussie die gevoerd werd toen bleek dat in Zweden zwakker begaafden gesteriliseerd werden. Want men mag niet beschikken over de wens van een ander.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:42 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Goed punt!
Maar ik denk dat we allemaal wel voorbeelden kennen van mensen die eigenlijk gewoon niet aan kinderen hadden moeten beginnen. Gewoon omdat ze voor een zwangerschap al niet lekker in hun vel zitten. Of omdat ze financieel gezien de zaken nou niet echt op orde hebben. Of omdat ze nou niet echt de levenservaring hebben om een kind op te voeden.
[..]
Anna is dan ook wel heel erg leuk.
Oew, daar moet ik even heel diep voor graven. Het komt me vaag bekend voor.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:44 schreef sjak het volgende:
[..]
Herinner je nog de verontwaardige discussie die gevoerd werd toen bleek dat in Zweden zwakker begaafden gesteriliseerd werden. Want men mag niet beschikken over de wens van een ander.
die keuze is gewoon een individuele keuze.... waarom misschien mensen als je die vraag zo stelt een beetje negatief terugreageren omdat je die vraag over een individuele keuze zelf stelt alsof daarvoor algemeen gelden overkoepelende voorwaarden zouden kunnen zijn...quote:Op woensdag 8 april 2009 14:05 schreef Verbal het volgende:
En waarom rust er een taboe op die vraag? Als ik het hier op mijn werk eens vraag aan collega’s word ik aangekeken of ik een soort Chinese staatsmaffioso ben…
Maar ik stel hem toch maar: wanneer besluiten ouders: okee, zo is het goed?
Als ze het gevoel hebben dat het zo goed is.quote:Maar ik stel hem toch maar: wanneer besluiten ouders: okee, zo is het goed?
Jazeker, geslacht buiten beschouwing gelaten is Ruben een heel ander kind dan Emma. Ik heb het elders ookal geschreven, wij wilden héél graag ook een jongen. Ik kan niet uitsluiten dat we over een derde kindje nagedacht zouden hebben als Ruben een meisje zou zijn.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:31 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dit argument heb ik nooit begrepen. Ieder kind is toch uniek?
Ja, maar waarom hebben sommige mensen dat gevoel nog niet na 3 of 4 kinderen? En mensen met dat soort aantallen nageslacht die ík tegenkom lijken er meer last van te hebben dan plezier. Waarom dan niet denken: hee latex, fantastische uitvinding? Of: kom, laat ik nog effe een tube zaaddodende pasta gorgelen?quote:Op woensdag 8 april 2009 15:01 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Als ze het gevoel hebben dat het zo goed is.
Jamaar mijn water werkte ook al niet zo goed voor we besloten voor nummer één te gaanquote:Op woensdag 8 april 2009 15:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat voel je aan je water, of je er nog een wilAls het hele idee je niet aanstaat moet je het niet doen, simpel zat
water verversenquote:Op woensdag 8 april 2009 16:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jamaar mijn water werkte ook al niet zo goed voor we besloten voor nummer één te gaan.
Het zijn geen woestijnratten die je in koppeltjes moet houdenquote:Op woensdag 8 april 2009 16:04 schreef TwyLight het volgende:
Enige wat ik vind is dat áls je kinderen neemt, minimaal 2.
Een kind die altijd alleen is kan amper fatsoenlijk delen, weet altid alles beter dan de rest en kan niet samenwerken. Heb een aantal vrienden die enigkind zijn en die hebben allemaal die slechte eigenschappen
Ja, zo ken ik ook heel veel 2-kind-kinderen en die sporen ook niet helemaal hoor.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:04 schreef TwyLight het volgende:
Een kind die altijd alleen is kan amper fatsoenlijk delen, weet altid alles beter dan de rest en kan niet samenwerken. Heb een aantal vrienden die enigkind zijn en die hebben allemaal die slechte eigenschappen
Nah jah, je hebt wel een punt, al kan je er natuurlijk best voor zorgen dat een kind in aanraking komt met kindjes die niet de jouwe zijn om dit wat op te vangen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:04 schreef TwyLight het volgende:
blijkbaar welquote:Op woensdag 8 april 2009 16:08 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Het zijn geen woestijnratten die je in koppeltjes moet houden.
.
Sociaal in de omgang met mensen ja maar ze willen alsnog altijd hun zin hebben, en zijn gierigquote:Op woensdag 8 april 2009 16:15 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik ken twee enigskinderen, ook heel sociaal, allebei.
Eigenschappen die je bij mensen met broers en zussen natuurlijk nooit tegenkomt.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:18 schreef TwyLight het volgende:
ze willen alsnog altijd hun zin hebben, en zijn gierig
't Zegt natuurlijk niks over jou en je vriendenkring.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:18 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Sociaal in de omgang met mensen ja maar ze willen alsnog altijd hun zin hebben, en zijn gierig
Idd "show me your friends and I'll tell you who you are"quote:Op woensdag 8 april 2009 16:25 schreef popolon het volgende:
[..]
't Zegt natuurlijk niks over jou en je vriendenkring.
Maar ze zullen als ze ouder zijn toch meer naar elkaar toetrekken. Ik heb een veel jonger broertje, maar nu we ouder worden is er meer contact. Zo kun je toch nog jeugdherinneringen ophalen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:26 schreef MarMar het volgende:
Nah en het is ook wel leuk verzonnen allemaal, maar als er een beetje leeftijdsverschil tussen kinderen zit, gaan ze echt meer met hun eigen vriendjes om op den duur dan met elkaar, dus het hele broertje zusje samen spelen idee is ook een beetje overtrokken imho.
Ik speelde vroeger bijna nooit met mijn broers, behalve als ze op me moesten letten of als een van ons ziek was.
Ja, dat snap ik, maar 6 is wel heel erg... eh... ik zoek naar een ander woord voor asociaal maar ik kan niet echt op een geschikte term komen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar draagt elk kind aan bij, dus ook als je er 1 hebt.
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:22 schreef MamsX het volgende:
Als er 1 iemand heel gul is dan ben ik het..
Juist doordat ik alleen was hebben mijn ouders daar goed op gelet.
Ik moest altijd alles delen, en als ik ergens om vroeg dan kreeg ik het ook niet zomaar.
Ik denk juist veel eerder aan anderen dan aan mezelf.
Jij hebt gewoon een slechte keus in vrienden![]()
mooie zin, die laatste!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef TwyLight het volgende:
[..]dan zijn jouw ouders wel slim genoeg maar meeste ouders behandelen hun kind echt als troetelkindje
En btw: nee hoor, heb ook genoeg andere vrienden en die vrienden die die eigenschappen hebben hebben ook wel goede kanten hoor
ja, ik verwachtte zo'n reactie al. Kijk wat het uiteindelijk zal worden, moet de toekomst nog uitwijzen natuurlijk. Ik verwacht dat het uiteindelijk neerkomt op 2 of 3. Maar het lijkt me echt gezellig met z'n allen om de keukentafel, grote verjaardagen etc. Voor de kinderen zelf net iets meer aanspraak dan die ene broer of zus. Ik ken een gezin met vier kinderen en dat vind ik toch wel heel leuk:)quote:Op woensdag 8 april 2009 16:30 schreef Jarno het volgende:
Sorry, maar 6 kinderen snap ik echt niet. Je bent toch geen broedfabriek? En wat te denken van overbevolking?
Dat waren natuurlijk wel heel andere tijden. Als je kijkt naar hoe de wereld nu in elkaar steekt (waar we de afgelopen 20 jaar enorm veel kennis over hebben opgebouwd) dan snap ik gewoon niet dat iemand bewust kan kiezen voor dit soort aantallen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:38 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn moeder komt uit een gezin met 7 kinderen, haar moeder uit een gezin met 9 kinderen. Dat het tegenwordig niet meer zo standaard is in onze maatschappij, wil nog niet zeggen dat het niet ook gewoon heel natuurlijk kan zijn toch?
Ik vind het alleen asociaal als je niet in staat bent ze fatsoenlijk op te voeden.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar 6 is wel heel erg... eh... ik zoek naar een ander woord voor asociaal maar ik kan niet echt op een geschikte term komen.
Weet je wat het een beetje is: dat soort dingen ZIJN ook heel erg leuk. Maar hoe vaak heb je tijd om met je hele gezin naar een boerderij in Friesland te vertrekken en heb je enig idee wat een geregel dat is als je beide werkt en je voor 3 kinderen meuk mee moet nemen? Wij zijn (gecombineerd) gewoon 5 dagen per week aan het werk en de weekenden zijn er voor boodschappen doen, af en toe een verjaardag en tijd voor onszelf. En dat laatste komen we al niet aan toe!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:43 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil er ook wel drie. Kom zelf uit een groot gezin, mijn vrouw ook, en het kan ook gewoon heel gezellig zijn. Het is denk ik - maar dat is nergens wetenschappelijk op gebaseerd - ook wel goed voor kids om broers en zussen te hebben, nog los van de band die ze met elkaar hebben.
Ik zie nu zowel bij mijn ouders als mijn schoonouders hoe leuk het is om de hele kliek bij elkaar te hebben. Nu komen daar langzamerhand ook kleinkinderen bij. Zij hebben een boerderij in Friesland waar iedereen altijd welkom is, er zijn zeilbootjes en elektrische grasmaaiers en kippen en een bbq en een pingpongtafel...ik zie het wel zitten om daar met z'n allen te chillen en lol te hebben.Maar goed, we beginnen eerst met één, daarna zien we wel weer.
Het staat dan natuurlijk ook wel intelligent als je je eigen post nog even naspeurt op spelfouten.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Ik vind het alleen asociaal als je niet in staat bent ze fatsoenlijk op te voeden.
Het valt mij op dat hoogopgeleide vaak kiezen voor minder kinderen, terwijl ondertussen de minder intelligente mensen allerlei fouten met anticonceptie maken of geeneens gebruiken. Stel dat die 6 kids er komen dan zou het, denk ik, een goede toevoeging zijn aan de maatschappij
maar nogmaals, het verschil tussen wens en werkelijkheid moet nog blijken uit de toekomst:)
Nou de stap van 1 naar 2 vond ik behoorlijk groot, maar de derde frotten we er gewoon tussen en dat heeft eigenlijk niet echt invloed meer op je dagelijkse patroon.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weet je wat het een beetje is: dat soort dingen ZIJN ook heel erg leuk. Maar hoe vaak heb je tijd om met je hele gezin naar een boerderij in Friesland te vertrekken en heb je enig idee wat een geregel dat is als je beide werkt en je voor 3 kinderen meuk mee moet nemen? Wij zijn (gecombineerd) gewoon 5 dagen per week aan het werk en de weekenden zijn er voor boodschappen doen, af en toe een verjaardag en tijd voor onszelf. En dat laatste komen we al niet aan toe!
Ik vergelijk het een beetje met voor 5.000 euro aan tuinmeubilair kopen terwijl het 3 dagen per jaar mooi weer is in Nederland. Tuurlijk heb je er een hoop plezier aan als je er op kúnt zitten, maar hoe vaak komt dat voor?
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:42 schreef Guuzewuus het volgende:
Nu is het inderdaad een keuze, toen niet.
Ja, dat is zeker waar...ik kan ook niet goed inschatten hoe we dit zouden gaan doen, als kind gaat het allemaal vanzelf, op weg naar Zuid-Frankrijk met de surfplank op het dak..maar mijn moeder werkte toen niet idd., mijn schoonmoeder ook niet..quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weet je wat het een beetje is: dat soort dingen ZIJN ook heel erg leuk. Maar hoe vaak heb je tijd om met je hele gezin naar een boerderij in Friesland te vertrekken en heb je enig idee wat een geregel dat is als je beide werkt en je voor 3 kinderen meuk mee moet nemen? Wij zijn (gecombineerd) gewoon 5 dagen per week aan het werk en de weekenden zijn er voor boodschappen doen, af en toe een verjaardag en tijd voor onszelf. En dat laatste komen we al niet aan toe!
Ik vergelijk het een beetje met voor 5.000 euro aan tuinmeubilair kopen terwijl het 3 dagen per jaar mooi weer is in Nederland. Tuurlijk heb je er een hoop plezier aan als je er op kúnt zitten, maar hoe vaak komt dat voor?
Ik doe het er ook een beetje om natuurlijk. Dat snappen jullie ook wel. En:quote:
quote:Ik vergelijk het een beetje
rly?quote:Op woensdag 8 april 2009 16:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik doe het er ook een beetje om natuurlijk. Dat snappen jullie ook wel.
vergelijk jij nou serieus kinderen krijgen met tuinmeubilair kopen?quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Wij moeten ons best doen om 1x per week Lost te kunnen kijken (45minuten aaneengesloten dus). Om half 8 ploffen we op de bank, dan ligt de muppet op bed en is de grootste puin opgeruimd. Nog even wat zappen en oeps, naar bed want om 6 uur gaat de wekkert.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Svyatagor het volgende:
Ik las in het andere topic over hoe gaat het met de vaders ook al iemand die vertelde dat hij al een jaar geen film heeft afgezien.
ik heb een -n- toegevoegd aan hoogopgeleiden hoor;)quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het staat dan natuurlijk ook wel intelligent als je je eigen post nog even naspeurt op spelfouten.
Als ik dacht dat je 'het er niet om zou doen' zou ik heel anders gereageerd hebbenquote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Wij moeten ons best doen om 1x per week Lost te kunnen kijken (45minuten aaneengesloten dus). Om half 8 ploffen we op de bank, dan ligt de muppet op bed en is de grootste puin opgeruimd. Nog even wat zappen en oeps, naar bed want om 6 uur gaat de wekkert.
Dat is jouw situatie. Mijn broer (die met die 3 kinderen en vierde op komst, echtpaar werkt in totaal 7,5 dag per week - met overlap uiteraard) boekt op donderdagavond een weekendje weg en vertrekt met gezin en benodigde meuk de dag erop. En iedereen heeft een super-weekend.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je totaal nog niet toe was aan dat kind....quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Wij moeten ons best doen om 1x per week Lost te kunnen kijken (45minuten aaneengesloten dus). Om half 8 ploffen we op de bank, dan ligt de muppet op bed en is de grootste puin opgeruimd. Nog even wat zappen en oeps, naar bed want om 6 uur gaat de wekkert.
* MarMar vindt dat ook een beetje.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:00 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je totaal nog niet toe was aan dat kind....
quote:Op woensdag 8 april 2009 17:00 schreef Jill85 het volgende:
[..]
en dat vind ik dus onzin, Wat heeft het opleidingsniveau nou te maken met kinderen opvoeden?quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Ik vind het alleen asociaal als je niet in staat bent ze fatsoenlijk op te voeden.
Het valt mij op dat hoogopgeleiden vaak kiezen voor minder kinderen, terwijl ondertussen de minder intelligente mensen allerlei fouten met anticonceptie maken of geeneens gebruiken. Stel dat die 6 kids er komen dan zou het, denk ik, een goede toevoeging zijn aan de maatschappij
maar nogmaals, het verschil tussen wens en werkelijkheid moet nog blijken uit de toekomst:)
Nou...quote:Op woensdag 8 april 2009 17:17 schreef hestria het volgende:
[..]
en dat vind ik dus onzin, Wat heeft het opleidingsniveau nou te maken met kinderen opvoeden?
Komende van iemand die 6 kinderen ambieert beschouw ik dat als een compliment.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:00 schreef Jill85 het volgende:
[..]
Manlief en ik hadden twee kinderen: een jongen en een meisje.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:05 schreef Verbal het volgende:
Heb je je eigen driften niet in bedwang? Is het gebruik van anticonceptie te ingewikkeld? Wat?
daar heb je het al dat word geleerd op de basisschool en als het goed is heeft iedereen die toch gedaanquote:Op woensdag 8 april 2009 17:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou...
Het begint al met het inschattingsvermogen om het aantal kinderen beheersbaar te houden
V.
Voor mij een simpele vraag: Als ik 1, 2 generaties terug geleefd had, dan hadden moeder en kind de 1e en al helemaal 2e zwangerschap niet overleefd.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:05 schreef Verbal het volgende:
wanneer besluiten ouders: okee, zo is het goed?
V.
In jou schuilt een slechte plannerquote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |