abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2009 @ 14:05:26 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_67828029
Da’s een vraag die vaak bij mij opkomt als ik verhalen opvang van mensen die klagen over te weinig tijd, te weinig geld etcetera, terwijl ze wel 4 of 5 kinderen hebben. En wáárom hebben mensen 4 of 5 kinderen? Is een of twee niet genoeg?

Er zijn gezinnen waarbij ik moet concluderen dat 1 al teveel is, zelfs, zoals bij het sociaal gehandicapte duo dat onder ons woont, een kind van drie heeft, maar dusdanig mongoloïde van aard is, dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om dat kind op te voeden. Niet dat ze daar ook maar enige echte moeite voor doen, lui en onaangepast stel dat het is. Wonen op een postzegel van amper 50 vierkante meter, altijd zit alles potdicht, en nooit gaan ze een keer met dat kind naar buiten. Ondertussen dendert hun onopgevoede nazaat (die bij ons de bijnaam ‘De Sloopkogel’ heeft gekregen) onophoudelijk als een goederentrein door het huis, dagelijks tot na elf uur. En getuige de kotsgeluiden die al twee weken door het niet bepaald geluiddempende afzuigsysteem in ons pand tot ons komen, is dat mokkel bezig een tweede te bouwen.

Maar dit terzijde en terug ontopic. Ik begrijp dat mensen hun kinderwens graag vervuld zien en gun eenieder op dat gebied haar/zijn/hun geluk.
Maar waarom drie, vier, vijf of nóg meer? Zoals ik in de TT al aangeef: hoeveel is genoeg? Zeker als ik voornoemde klaagzangen hoor van mensen in financiële problemen, of die de opvoeding niet rond krijgen, of altijd té moe zijn, en die dan als reden aanvoeren dat ze zoveel kinderen hebben. Wie de neuk heeft je opgedragen om er zoveel te produceren? Heb je je eigen driften niet in bedwang? Is het gebruik van anticonceptie te ingewikkeld? Wat?

En waarom rust er een taboe op die vraag? Als ik het hier op mijn werk eens vraag aan collega’s word ik aangekeken of ik een soort Chinese staatsmaffioso ben…

Maar ik stel hem toch maar: wanneer besluiten ouders: okee, zo is het goed?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:08:05 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67828140
Waarom 2? Waarom 1? Waarom geen?
The End Times are wild
  woensdag 8 april 2009 @ 14:08:44 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67828166
Zolang ik gezonde kinderen voortbreng, tijd en geld heb ze op te voeden ga ik gewoon door. Laat Gods water over Gods akker vloeien zeg ik maar.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 14:13:02 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67828302
Ik was bij 2 wel klaar. De voorzienigheid dacht daar anders over.
Nou zijn die 3 nog net te behappen, ouders gewijs. Meer lijkt me meer last dan lust eigenlijk.
pi_67828557
Eigenlijk zou iedereen eerst een examen moeten doen voordat ze aan kinderen beginnen. Je moet kinderen wel een stabiele thuissituatie kunnen geven natuurlijk.
Zowel financieel als geestelijk.

Overigens vind ik ook dat mensen eerst een examen zouden moeten doen voordat ze Nederland mogen verlaten.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:20:46 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_67828565
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:08 schreef LXIV het volgende:
Zolang ik gezonde kinderen voortbreng, tijd en geld heb ze op te voeden ga ik gewoon door. Laat Gods water over Gods akker vloeien zeg ik maar.
Maar waarom? Alleen omdat het kan?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:21:30 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67828596
Mijn beide oma's hebben ieder 10 kinderen gekregen. Zonder electrische wasmachines, wegwerpluiers, kinder-DVD's, maxi-cosies, potjesvoeding en noem maar op. Alle 10 goed terecht gekomen. Dus wat klagen mensen tegenwoordig nu?
The End Times are wild
  woensdag 8 april 2009 @ 14:21:52 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67828605
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:20 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar waarom? Alleen omdat het kan?

V.
Leuk toch, kiddo's? Iedere keer weer.
The End Times are wild
pi_67828619
Tijdens de zwangerschap van nr 2 vond ikhet al wel welletjes.
Voor ons is twee genoeg omvcerschillende redenen:
-lichamelijk- mijn lichaam is wel klaar met zwanger zijn
-financieel- We kunnen nu onze kinderen en onszelf normaal voorzien van wat we nodig hebben
-praktisch- Ieder een kind enals je alleen bent iedere hand een kind. Ons huis is vol en een ander huis komt er nog ff niet.
We hebben een meisje en een jongen, meer smaken zijn er niet.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67828659
Als wij een flatje, weinig geld en hard moeten werken voor de kost zou ik niet meer dan 1 kind nemen. Misschien een tijd later nog 1.

Als wij geld zat zouden hebben, mooi huis met tuin, 1 iemand die alleen maar hoeft te werken voor de kost en de andere op de kinderen kan passen dan zou ik voor 4 kinderen gaan.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:23:55 #11
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_67828693
Ik denk dat ik bij twee ook wel klaar ben. De omstandigheden zijn er momenteel niet naar om aan nummer twee te beginnen, maar daarna gaat er bij mij gewoon een knup in.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_67828706
Voor mij zijn 2 gezonde kinderen genoeg...bij elk kind wordt bij ons de kans op afwijkingen groter. Zeker gezien onze genetische bepaling... dus 2 is mooi !

(enne gezien een zeer vervroegde overgang is het ook niet meer mogelijk)
  woensdag 8 april 2009 @ 14:26:08 #13
593 sjak
Juffie Bloem
pi_67828767
Nou, Jelief, je geeft mijn antwoord Maar dat is persoonlijk.

Ik ken ook mensen die hebben er 6 (of meer) en nee, dat begrijp ik gewoon niet. We leven niet meer in de jaren 50 toen er geen anticonceptie bestond. Een eigen leven is toch ook nog wel belangrijk, lijkt me.
Tja, en sommige mensen zouden inderdaad geen kinderen mogen krijgen
Lekker douchen!
pi_67828850
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:20 schreef Liejannuh het volgende:

Eigenlijk zou iedereen eerst een examen moeten doen voordat ze aan kinderen beginnen. Je moet kinderen wel een stabiele thuissituatie kunnen geven natuurlijk.
Zowel financieel als geestelijk.
Aangezien één van de meest veranderlijke aspecten van de vrouw tijdens en na de zwangerschap de psyche is, lijkt me dit een redelijk nutteloos examen. Om over zaken als PND's of PPD's maar te zwijgen.

Maar goed. Wij zijn er om meerdere redenen wel klaar mee (met 1 kind, dus). Niet omdat we het idee hebben dat ons gezin compleet is (wat sowieso een redelijk zweverige opmerking is imho, alsof mensen dat opeens ingestraald krijgen) ofzo, meer omdat mijn vrouw geen tweede zwangerschap aankan / aan wil (psychisch gezien dus). En eigenlijk vind ik 1 ook wel enorm 'handig' (bij gebrek aan een betere term): je behoudt je individuele zelfstandigheid (ik heb het idee dat je met 2 kinderen een aantal jaren echt totaal geleefd wordt, om over drie maar te zwijgen), financieel is het zo goed te doen, aandacht kan voor de volle 100% naar 1 kind gaan, etc.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67828889
We hebben beiden altijd 2 kinderen willen hebben, (en mocht er niets door anti-conceptie heen floepen, god verhoede het) dan blijft het straks ook bij 2.
En waarom geen idee, kan er geen ander antwoord op verzinnen.
waarom geen 3 is dan eenvoudiger te beantwoorden, andere auto, huis te klein (voor onze zin), lastig met uitstapjes/vakanties (ook maar net hoe je dat ziet uiteraard, en puur mijn mening) en vooral weer zwanger zijn zie ik hierna niet meer zitten.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 8 april 2009 @ 14:31:20 #16
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_67828949
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:22 schreef Jelief het volgende:
We hebben een meisje en een jongen, meer smaken zijn er niet.
Dit argument heb ik nooit begrepen. Ieder kind is toch uniek?
pi_67828978
Bij ons is het meer de vraag: hoeveel katten gaan we nemen?
We hebben beide geen voortplantingsdrang en ik houd ook niet van kinderen. Als ik een keer per ongeluk zo'n gevoel krijg, pas ik wel even op m'n nichtje, dan heb ik voor een paar weken wel weer genoeg gehad.
Wat niet is, kan nog komen
pi_67829121
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:31 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Dit argument heb ik nooit begrepen. Ieder kind is toch uniek?
Nee idd. Dat was ook voor mezelf het enige argument waar ik wel een tijdje mee heb gelopen, dat ik dus nooit zal weten hoe een jongentje is en doet. (Klinkt dramatischer dan het is hoor!) Maar goed, voor hetzelfde geld is nummer 2 een meisje en je kunt moeilijk blijven proberen totdat... . Nee, 't is wel goed zo. Ik hou sowieso niet van voetbal. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:36:01 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67829131
Persoonlijk vind 1 meer dan genoeg, zou er niet aan moeten denken om er 3,4 nog meer te moeten hebben. Ik hou sowieso al niet van veel mensen in kleine ruimtes.

Héél misschien later een tweede maar daar ben ik echt nog niet aan toe. En zo hou ik ook nog wat meer tijd over voor mezelf. Ook niet onbelangrijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:36:18 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_67829139
Mijn man wil er drie. Ik vond 1 kind prima maar nu we er twee hebben is het ook prima te doen. Zowel aan 1 kind als aan 2 kinderen hangen voor- en nadelen.

Een derde wil ik absoluut niet:
- het is niet praktisch (2 handen, auto, aantal slaapkamers, zomerhuisje, kamperen etc. etc)
- ik wil niet meer zwanger zijn
- ik vind dit druk zat
- geen zin om wéér in de luiers te zitten
- het leeftijdsverschil met de jongste wordt ook te groot

Financieel is het in Duitsland overigens wél gunstig om er nog een derde bij te krijgen, maar dat argument zal mij niet over de streep trekken
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:39:22 #21
593 sjak
Juffie Bloem
pi_67829242
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee idd. Dat was ook voor mezelf het enige argument waar ik wel een tijdje mee heb gelopen, dat ik dus nooit zal weten hoe een jongentje is en doet. (Klinkt dramatischer dan het is hoor!) Maar goed, voor hetzelfde geld is nummer 2 een meisje en je kunt moeilijk blijven proberen totdat... . Nee, 't is wel goed zo. Ik hou sowieso niet van voetbal. .
Ben je het nou met haar eens of oneens?
Ik vind het juist wel grappig om van alle soorten 1 te hebben. Tuurlijk is ieder kind uniek, maar volgens mij zitten er iets meer verschillen tussen jongens en meisjes dan tussen twee van het zelfde geslacht.
Lekker douchen!
pi_67829314
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:39 schreef sjak het volgende:

Ik vind het juist wel grappig om van alle soorten 1 te hebben.
Het zijn geen pokemons he sjak.
pi_67829346
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Aangezien één van de meest veranderlijke aspecten van de vrouw tijdens en na de zwangerschap de psyche is, lijkt me dit een redelijk nutteloos examen. Om over zaken als PND's of PPD's maar te zwijgen.
Goed punt!
Maar ik denk dat we allemaal wel voorbeelden kennen van mensen die eigenlijk gewoon niet aan kinderen hadden moeten beginnen. Gewoon omdat ze voor een zwangerschap al niet lekker in hun vel zitten. Of omdat ze financieel gezien de zaken nou niet echt op orde hebben. Of omdat ze nou niet echt de levenservaring hebben om een kind op te voeden.
quote:
Maar goed. Wij zijn er om meerdere redenen wel klaar mee (met 1 kind, dus). Niet omdat we het idee hebben dat ons gezin compleet is (wat sowieso een redelijk zweverige opmerking is imho, alsof mensen dat opeens ingestraald krijgen) ofzo, meer omdat mijn vrouw geen tweede zwangerschap aankan / aan wil (psychisch gezien dus). En eigenlijk vind ik 1 ook wel enorm 'handig' (bij gebrek aan een betere term): je behoudt je individuele zelfstandigheid (ik heb het idee dat je met 2 kinderen een aantal jaren echt totaal geleefd wordt, om over drie maar te zwijgen), financieel is het zo goed te doen, aandacht kan voor de volle 100% naar 1 kind gaan, etc.
Anna is dan ook wel heel erg leuk.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:42:12 #24
593 sjak
Juffie Bloem
pi_67829348
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het zijn geen pokemons he sjak.
Gelukkig niet, dan zou ik bij twee nog ff door moeten gaan
Lekker douchen!
  woensdag 8 april 2009 @ 14:43:18 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67829387
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:42 schreef sjak het volgende:

[..]

Gelukkig niet, dan zou ik bij twee nog ff door moeten gaan
ff ?

Dan mag je wel in een sporthal gaan wonen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')