abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67840512
Wat Jelief zegt.
Ik heb 2 meiden, zo is het prima. Slaapkamers vol, financieel is het te doen, we hebben genoeg tijd voor 2 kids, mijn lijf kan ik echt niet nog een zwangerschap aandoen enz. Daarbij wil m'n man absoluut geen derde. Gevoelsmatig zou ik er nog wel 1 willen misschien, maar het gaat niet alleen om gevoel, ook om wat kan en niet kan. Klaar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67840714
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:09 schreef DIGGER het volgende:

[..]

In jou schuilt een slechte planner
Oh ongetwijfeld. Maar ik heb 2 collega's met 3 kinderen en wat ik van hun hoor geeft me in ieder geval niet de indruk dat ik alleen ben daarin. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 8 april 2009 @ 21:03:23 #103
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67842494
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Oh ongetwijfeld. Maar ik heb 2 collega's met 3 kinderen en wat ik van hun hoor geeft me in ieder geval niet de indruk dat ik alleen ben daarin. .
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb daar ook moeite mee. Als je ergens zin in hebt is er meestal geen energie meer voor tegen de tijd dat alle dingen nog even opgeruimd, gedweild en afgewassen zijn. Maar het schijnt dat dat uiteindelijk steeds beter gaat, omdat je er meer ervaring in krijgt en je kind veel zelfstandiger gaat worden en bijvoorbeeld zelf al gaat tandenpoetsen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 21:04:16 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67842530
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:03 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb daar ook moeite mee. Als je ergens zin in hebt is er meestal geen energie meer voor tegen de tijd dat alle dingen nog even opgeruimd, gedweild en afgewassen zijn. Maar het schijnt dat dat uiteindelijk steeds beter gaat, omdat je er meer ervaring in krijgt en je kind veel zelfstandiger gaat worden en bijvoorbeeld zelf al gaat tandenpoetsen .
Of je laat wat vaker de boel de boel.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:07:37 #105
14746 k_i_m
pi_67842676
Meestal is het ook het kind zelf wat opgeruimd en afgewassen moet worden . Maar je hebt wel gelijk, ik word er steeds makkelijker in. Maar dat is denk ik met alles zo, zeker omdat je je kind steeds beter leert kennen en het allemaal minder nieuw is.
In my life
Why do I smile
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 21:11:27 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67842818
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:07 schreef k_i_m het volgende:
Meestal is het ook het kind zelf wat opgeruimd en afgewassen moet worden .
Nou ja, als wij er 3 in een uurtje door de douche heen kunnen sleuren en met keurig gepoetste tandjes en verhaaltjes en knuffeltjes, kroeltjes en dansjes in bed kunnen krijgen moet dat met 1 of 2 kinderen ook wel lukken

Voordeel is wel moet ik eerlijk zeggen dat E.T. overdag tussen het heen en weer brengen van kinderen en boodschappen en dansclubjes soms wel eens tijd over heeft voor wat huishoudelijks.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:27:33 #107
14746 k_i_m
pi_67843450
Maar jullie zijn geoefend en met z'n tweetjes, dat telt niet . Maar het kost gewoon tijd om jezelf aan te passen aan een ander ritme/verdeling van energie/ andere prioriteitenlijst. En de één doet dat fluitend en draait er zijn hand niet voor om, en de ander zal er langer over doen.
In my life
Why do I smile
pi_67843716
Je mag toch de wens van een groot gezin koesteren of niet dan ?

Zolang het financieel etc maar haalbaar is..
pi_67844018
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:17 schreef Fuente het volgende:
Wat Jelief zegt.
Ik heb 2 meiden, zo is het prima. Slaapkamers vol, financieel is het te doen, we hebben genoeg tijd voor 2 kids, mijn lijf kan ik echt niet nog een zwangerschap aandoen enz. Daarbij wil m'n man absoluut geen derde. Gevoelsmatig zou ik er nog wel 1 willen misschien, maar het gaat niet alleen om gevoel, ook om wat kan en niet kan. Klaar.
kan er nu nog niet zoveel van zeggen omdat nummer 2 nog geboren moet worden. Als het aan M. ligt is het na deze ook helemaal klaar. We hebben dalijk met de 2e erbij ook alle slaapkamers vol, financieel moet het ook lukken.. maar ik weet niet of ik wel voor 100% kan zeggen dat het na deze ook klaar is.. nu, gevoelsmatig zeg ik ja, maar misschien zeg ik over een paar jaar wel wat anders...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:48:32 #110
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_67844382
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef Jill85 het volgende:

[..]

ja, ik verwachtte zo'n reactie al. Kijk wat het uiteindelijk zal worden, moet de toekomst nog uitwijzen natuurlijk. Ik verwacht dat het uiteindelijk neerkomt op 2 of 3. Maar het lijkt me echt gezellig met z'n allen om de keukentafel, grote verjaardagen etc. Voor de kinderen zelf net iets meer aanspraak dan die ene broer of zus. Ik ken een gezin met vier kinderen en dat vind ik toch wel heel leuk:)

Het idee dat ze ook allemaal gemaakt moet worden vind ik ook het minste aan het hele verhaal
Ach, er zijn ergere dingen.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:00:20 #111
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_67844858
Fuente omschrijft het heel mooi ; het verschil tussen gevoel en verstand. Neem daarbij een man die het absoluut nooit meer wil meemaken en nummer drie komt er hier niet in. (Als het op de stoep gelegd zou worden, wil ega zijn hand nog wel over zijn hart strijken.)
Jammer vind ik dat, want hoewel we in het bezit zijn van beide smaken, zou ik nog best graag een derde kindje willen. Naast verlangen ik hou gewoon van kinderen is het ook een soort van nieuwschierigheid, ik zou namelijk wel eens willen weten wat het is om 1 baby te hebben. Het lijkt mij net zoiets als vakantie, na de tropenjaren met het duo.

En met zijn allen aan tafel zitten is ook heel leuk, maar een stel dat ik ken met vijf kinderen, ervaart zichzelf met grote regelmaat als veredeld taxibedrijf. Zij kunnen wel, al dan niet noodgedwongen, heel goed organiseren.

Overigens zijn 2-lingen ook voor hun 2e levensjaar heel leuk .
pi_67845509
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:05 schreef DIGGER het volgende:
M.b.t. het argument van overbevolking, waarom zou je je eigen kroost in wereldwijd verband moeten zien?
en waarom niet??
quote:
Het gaat er maar om dat ze in je huis, tuin, aandacht en financiele plaatje passen toch, dat je ze kunt meegeven waar een kind recht op heeft (simpel samengevat). Of ik er nu 2 of 4 had gekregen maakt op het totaal van de hele wereldbevolking geen zak uit.
ik vind dat wel wat simplistisch & egocentristisch gedacht eerlijk gezegd. natuurlijk hoeft het niet het enige argument te zijn, maar het kan toch best meespelen in je overwegingen? diezelfde wereld (inclusief bevolking) is wel ook hun toekomst.
voor mij voelt het in elk geval wel als een soort grens, jezelf (in aantal) reproduceren is op zich mooi & genoeg (en voor onze zwaarbelaste aarde zelfs eigenlijk al teveel). ééntje meer zou wat mij betreft echt wel 't maximum zijn (niet dat die ervan komt overigens), en daar spelen dit soort redenen dan echt een rol bij. is dat zo vreemd?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 22:16:36 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67845659
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:13 schreef bixister het volgende:

[..]

en waarom niet??
[..]

ik vind dat wel wat simplistisch & egocentristisch gedacht eerlijk gezegd. natuurlijk hoeft het niet het enige argument te zijn, maar het kan toch best meespelen in je overwegingen? diezelfde wereld (inclusief bevolking) is wel ook hun toekomst.
voor mij voelt het in elk geval wel als een soort grens, jezelf (in aantal) reproduceren is op zich mooi & genoeg (en voor onze zwaarbelaste aarde zelfs eigenlijk al teveel). ééntje meer zou wat mij betreft echt wel 't maximum zijn (niet dat die ervan komt overigens), en daar spelen dit soort redenen dan echt een rol bij. is dat zo vreemd?
Neuh, hooguit hypocriet. Want als je echt zo begaan bent met overbevolking en de gevolgen daarvan op de planeet is elk kind er al 1 teveel. Puur milieutechnisch bekeken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 22:18:18 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67845715
En met 'je' bedoel ik 'de persoon die een grens legt bij een x-aantal kinderen om de planeet te sparen' en niet noodzakelijkerwijs degene die ik aanspreek.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 22:20:25 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67845813
Eigenlijk denk ik dat elke keuze voor meer dan wel minder kinderen gebaseerd is op een persoonlijke voorkeur / eigen belang die we hier nu met z'n allen proberen te rationaliseren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 22:20:37 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67845816
vier op een rij.
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2009 @ 22:29:43 #117
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_67846193
Jullie hebben toch 3 kinderen op een rij !
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 8 april 2009 @ 22:32:18 #118
593 sjak
Juffie Bloem
pi_67846321
Het is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van het geslacht.
Als de eerste al een zoon was geweest dan hadden we onze stamhouder binnen. Dan was 1 dus genoeg geweest.
Lekker douchen!
pi_67846468
hehheh sjak. tuurlijk!

swets, je hebt gelijk, dat zou vanuit milieu-oogpunt nóg beter zijn (zoals ik al zei ). maar voortplantingsdrift wil ook wat natuurlijk.

[ Bericht 17% gewijzigd door bixister op 08-04-2009 22:40:53 ]
pi_67847853
Ik vind het ook wel mooi met onze twee nu. De enige reden waarom ik het nog eens zou doen is dat het toch wel een speciale periode is, wachten op je kindje, de nieuwsgierigheid, de kraamweek...
Maar dan kan je bezig blijven, he...
  woensdag 8 april 2009 @ 23:12:10 #121
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_67848011
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Eigenlijk denk ik dat elke keuze voor meer dan wel minder kinderen gebaseerd is op een persoonlijke voorkeur / eigen belang die we hier nu met z'n allen proberen te rationaliseren.
Ja, maar waarom zou 1, 2 of 3 niet genoeg kunnen zijn? Waarom 4, 5, 6 of zoals ik laatst zag 7?

Dat mens had in 6 jaar d'r tenen niet gezien

How fucking broeds moet je dan wel niet door het leven gaan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:17:27 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67848223
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, maar waarom zou 1, 2 of 3 niet genoeg kunnen zijn? Waarom 4, 5, 6 of zoals ik laatst zag 7?

V.
Over 400 jaar is iedereen zo "fucking broeds" Want de mensen die dat niet zijn sterven vanzelf uit.

Voordat er voorbehoedsmiddelen waren hoefde je enkel geil te zijn om voor veel nageslacht te zorgen. Met als gevolg dat de meeste mensen dat ook zijn van nature. Maar nu zullen al ras de mensen die van nature een sterke voortplantingsdrift hebben de wereld gaan domineren. Zo is het nu eenmaal.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 23:18:31 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67848263
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Mjah, het is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.
pi_67848362
mijn oma heeft er 12 gekregen, en nog een 13e geadopteerd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 23:21:53 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67848390
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:20 schreef bixister het volgende:
mijn oma heeft er 12 gekregen, en nog een 13e geadopteerd.
Of die even een bom onder het ecosysteem heeft gelegd.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:23:21 #126
136 V.
pi_67848440
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, het is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Mjah, zo kun je alles dooddoeneren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 23:23:49 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67848456
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mjah, zo kun je alles dooddoeneren.

V.
Mjah net zoals je van alles een probleem kan maken.
pi_67849094
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of die even een bom onder het ecosysteem heeft gelegd.
waar dacht je dat dat schuldgevoel van me vandaan komt?
  donderdag 9 april 2009 @ 07:44:56 #129
136 V.
pi_67852366
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah net zoals je van alles een probleem kan maken.
...zoals die ouders, waarover ik het heb, die ongebreideld kinderen uitpoepen en vervolgens klagen dat ze geen geld, leven, tijd of energie hebben?

Dus ik herhaal mijn vraag: is het dan zo moeilijk om te neuken met een rubber, is het een verslaving, zijn ze dom, is het een foutje, valt meneer toevallig per ongeluk met zijn lul in mevrouw? Wat?

V.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 09-04-2009 09:34:45 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 april 2009 @ 08:01:42 #130
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67852478
Wat een gekke vraag en de manier waarop je het vraagt is helemaal tenenkrommend.
Vraag het die mensen zelf eens! Ik vrees dat hier op [OUD] weinig van zulke ouders zijn.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 9 april 2009 @ 08:08:58 #131
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67852580
quote:
Op donderdag 9 april 2009 07:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

...zoals die ouders, waarover ik het heb, die ongebreideld kinderen uitpoepen en vervolgens klagen dat ze geen geld, leven, tijd of energie hebben?

Dus ik herhaal mijn vraag: is het dan zo moeilijk om te neuken zonder rubber, is het een verslaving, zijn ze dom, is het een foutje, valt meneer toevallig per ongeluk met zijn lul in mevrouw? Wat?

V.
Blijkbaar is het niet zo moeilijk om te neuken zonder rubber...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 april 2009 @ 08:36:54 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67852950
quote:
Op donderdag 9 april 2009 07:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dus ik herhaal mijn vraag: is het dan zo moeilijk om te neuken zonder rubber, is het een verslaving, zijn ze dom, is het een foutje, valt meneer toevallig per ongeluk met zijn lul in mevrouw? Wat?

V.
Tja en ik herhaal mijn antwoord. Het is een persoonlijke keuze.
Wat wil je nou? Dat wij gaan bedenken waarom iemand iets wil? Waarom vind iemand de kleur rood leuk.

Wat kunnen we hier nou meer over roepen dan dooddoeners zoals jij ze noemt?
pi_67853637
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:08 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

pi_67853709
Trouwens, je ziet ook vaak genoeg dat rijke mensen juist een groot gezin hebben hoor.
Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik zie dat liever dan bij mensen die het bijna van de kinderbijslag doen.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:24:28 #135
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67853796
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, je ziet ook vaak genoeg dat rijke mensen juist een groot gezin hebben hoor.
Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik zie dat liever dan bij mensen die het bijna van de kinderbijslag doen.
En mij maakt dat eerlijk gezegd niet zo veel uit, hoe dik die portemonnee is.
Als ze de kinderen kunnen voorzien in wat ze nodig hebben en er van houden dan is dat toch voldoende?
Geld is geen synoniem voor liefde en genegenheid.
Vind het trouwens wel altijd grappig dat mensen menen bij elkaar in de portemonnee te kunnen kijken
Mama van Isa en Ties
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2009 @ 09:33:16 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67854020
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jill85 het volgende:

[..]

vergelijk jij nou serieus kinderen krijgen met tuinmeubilair kopen?
Ik ben al blij als blijkt dat ik kinderen kan krijgen op het moment dat ik eraan toe ben (over 10 jr). Dus om nu al een hele discussie over aantallen te hebben, voelt ook wat vreemd. Als zwanger zijn een enorme lijdensweg is, tuurlijk hou je het dan bij één. Gaat het zwanger zijn goed en is het financieel mogelijk dan lijkt het me logisch dat je voor iets groter gezin kiest, dat is toch veel gezelliger? Die eenzame computergerenatie is het ook niet helemaal:p
Zwanger zijn ging hier van een leien dakje, financieel kunnen we een tweede waarschijnlijk ook best aan. Maar om dan te zeggen dat het dan logisch is om voor een groter gezin te kiezen... Ik zie niet in waarom eigenlijk. Gewoon omdat het kan?!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 9 april 2009 @ 09:33:56 #137
136 V.
pi_67854042
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:08 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_67854075
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Vooralsnog is kinderbijslag niet inkomensafhankelijk

Dus, wat vindt je ervan dat rijke mensen toch ook kinderbijslag ontvangen dan?

Over overbevolking gesproken, nogsteeds wordt het krijgen van kinderen gepromoot, dit zou nodig zijn voor de vergrijzing.. korte termijn denken imho.. voor de langere termijn creëer je zo alleen maar meer problemen.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:35:02 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67854087
'Vroeger' heb ik ook wel eens zo gedacht zoals Verbal.
Sinds ik echter uit eigen ervaring weet hoe het fenomeen 'kinderwens' voelt, denk ik veel milder hierover.
Dat is een niet te stuiten oerdrang. Dat valt nauwelijks te rationaliseren. Hoewel het voor sommige mensen/gezinnen mss wel beter zou zijn. Dat ben ik met je eens.

Zelf heb ik er gelukkig totaal geen last meer van. Eén kind heeft mij tot moeder gemaakt. Ҫa sufit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:36:17 #140
136 V.
pi_67854112
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Wat een gekke vraag en de manier waarop je het vraagt is helemaal tenenkrommend.
Het is geen gekke vraag, en als je dat tenenkrommend vindt, ben je niks gewend
quote:
Vraag het die mensen zelf eens! Ik vrees dat hier op [OUD] weinig van zulke ouders zijn.
Ik vraag het die mensen ook en dan blijft het stil. En ik vrees dat FOK! een forum is, waar je dit soort dingen zou moeten kunnen bediscussiëren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:37:29 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67854150
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Jill85 het volgende:
Als zwanger zijn een enorme lijdensweg is, tuurlijk hou je het dan bij één. Gaat het zwanger zijn goed en is het financieel mogelijk dan lijkt het me logisch dat je voor iets groter gezin kiest, dat is toch veel gezelliger?
Ik ben het met Sjeen eens dat dit wel een erg vreemde aanname is...
pi_67854181
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag het die mensen ook en dan blijft het stil. En ik vrees dat FOK! een forum is, waar je dit soort dingen zou moeten kunnen bediscussiëren.

V.
Ik denk toch dat die situatie waarover je wilt discusseren niet bepaald gemiddeld is en dat je niet erg veel van dat soort gezinnen tegen zal komen hier

Dus daar stopt de discussie inderdaad, want ze zijn er zelf niet bij om hun kant van het verhaal te belichten.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:40:50 #143
136 V.
pi_67854236
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja en ik herhaal mijn antwoord. Het is een persoonlijke keuze.
Wat wil je nou? Dat wij gaan bedenken waarom iemand iets wil? Waarom vind iemand de kleur rood leuk.
Nee, ik vraag in een forum vol met OUD'ers hoe dat werkt met de kinderstop binnen het gezin, omdat zij ervaringsdeskundigen zijn. En het is niet hetzelfde als de kleur rood leuk vinden, want ik ben nog nooit iemand tegengekomen die rood een leuke kleur vindt, en er vervolgens over gaat lopen zeiken dat het feit dat hij/zij die kleur rood leuk vindt zijn/haar leven zo zwaar, dan wel onmogelijk maakt. Nog afgezien van het feit dat een kleur mooi vinden geen keuze is. Het aantal kinderen dat je 'neemt' tot op zekere hoogte wel. Tenzij je ineens een achtling krijgt. Maar ja, de laatste die een achtling kreeg (in Amerika, een paar maanden terug) schijnt er al zes te hebben gehad, dus die heeft er nou veertien. En dan heb je dus precies weer zo'n geval: je hebt er al zes, en je wilt er nog een (of meer). WTF?
quote:
Wat kunnen we hier nou meer over roepen dan dooddoeners zoals jij ze noemt?
Je zou om te beginnen voor jezelf kunnen spreken...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:41:16 #144
223453 Guuzewuus
pi_67854253
Er zijn hier toch een paar gezinnen met 4+ kinderen? Ik denk dat hun gedachten hierover best interessant zouden zijn.

Ik ben vóór grote gezinnen (als het praktisch haalbaar is), dat wil ik dan wel even gezegd hebben . Of toch in ieder geval zeker niet tegen.
pi_67854272
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als je het woordje logisch zou vervangen met makkelijker, kom je dichter in de buurt imho.

Ze heeft wel een beetje een punt, niet dat makkelijke zwangerschappen garant staat voor het kiezen voor een groot gezin, maar wel dat moeilijke zwangerschappen waarschijnlijk sneller zullen maken dat je het wel goed vindt zo.

De overweging die je dan maakt is namelijk imho ook: hoeveel van mijn gezondheid gaat dit me kosten en hoe goed kan ik dan nog moeder zijn? Om maar eens iets te noemen..

Voor mij persoonlijk is dat iig een groot vraagstuk en zal dat ook de doorslaggevende factor zijn voor of er al dan niet nog eentje bij komt hier.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 april 2009 @ 09:44:16 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67854342
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:40 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, ik vraag in een forum vol met OUD'ers hoe dat werkt met de kinderstop binnen het gezin, omdat zij ervaringsdeskundigen zijn. En het is niet hetzelfde als de kleur rood leuk vinden, want ik ben nog nooit iemand tegengekomen die rood een leuke kleur vindt, en er vervolgens over gaat lopen zeiken dat het feit dat hij/zij die kleur rood leuk vindt zijn/haar leven zo zwaar, dan wel onmogelijk maakt. Nog afgezien van het feit dat een kleur mooi vinden geen keuze is. Het aantal kinderen dat je 'neemt' tot op zekere hoogte wel. Tenzij je ineens een achtling krijgt. Maar ja, de laatste die een achtling kreeg (in Amerika, een paar maanden terug) schijnt er al zes te hebben gehad, dus die heeft er nou veertien. En dan heb je dus precies weer zo'n geval: je hebt er al zes, en je wilt er nog een (of meer). WTF?
[..]
Ja... DUS is het een persoonlijke keuze. Blijkbaar wilde die mensen een 7e en kregen er 8. Geval van pech.

De ervaringsdeskundigen hier hebben er allemaal tussen de 1 en 4. Geloof niet dat er iemand in oud zit met meer dan 4. De redenen waarom DIE voor dat aantal kinderen gekozen hebben staat in dit topic. Waarom iemand anders er 8 wil is verder ook niet te beantwoorden dan dat het een persoonlijke keuze is.
quote:
Je zou om te beginnen voor jezelf kunnen spreken...

V.
Ja dat is een argument jah.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:44:18 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67854343
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

[..]

V.
Ja, maar als de mensen in kwestie niet mee-discussieren, ofwel omdat ze hier niet zijn ofwel omdat ze dat niet willen blijft het een beetje een vage discussie niet?
pi_67854353
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:34 schreef MarMar het volgende:

[..]

Vooralsnog is kinderbijslag niet inkomensafhankelijk

Dus, wat vindt je ervan dat rijke mensen toch ook kinderbijslag ontvangen dan?
Dat vind ik net zo belachelijk als die mensen die rond komen van hun uitkering en x-aantallen kinderbijslag per maand.
Maar waar het om gaat, is dat je je zaakjes financiel op orde moet hebben als je aan kinderen begint. Natuurlijk heeft een kind vooral behoefte aan aandacht en liefde, maar je ziet toch vaak bij gezinnen waar (grote) schulden zijn, ook andere problemen zijn. En dat het aan de aandacht en liefde ook al snel tekort schiet, en de problemen in elkaar overgaan.
En dan heb ik het niet over gezinnen die eenvoudig rond moeten komen, maar toch meer het achterbuurtvolk wat allerhande problemen heeft.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:48:40 #149
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67854487
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:42 schreef MarMar het volgende:

De overweging die je dan maakt is namelijk imho ook: hoeveel van mijn gezondheid gaat dit me kosten en hoe goed kan ik dan nog moeder zijn? Om maar eens iets te noemen..

Voor mij persoonlijk is dat iig een groot vraagstuk en zal dat ook de doorslaggevende factor zijn voor of er al dan niet nog eentje bij komt hier.
Bij mij persoonlijk was de eerste zwangerschap niet bepaald uit een boekje heb van alles gemankeerd en lekker liep het al helemaal niet, maar dat oer gevoel dat Moonah zo mooi beschreef stak hier bij Isa's 1ste verjaardag gewoon de kop weer op hoor, ondanks die vervelende zwangerschap.
Tja en dan kan je beredeneren wat je wilt maar dat druk je niet zomaar de kop in.
Dat is nou zo mooi een zwangerschap is iedere keer anders, deze keer namelijk lichamelijk gezien geen centje pijn! En dat kan dus ook omgekeerd hé dat je eerste zo goed verlopen is en de tweede een drama.
(en dat zie ik echt toch vaker gebeuren, omdat er dan al 1 kindje rondhuppelt)
Mama van Isa en Ties
  donderdag 9 april 2009 @ 09:51:10 #150
136 V.
pi_67854565
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar als de mensen in kwestie niet mee-discussieren, ofwel omdat ze hier niet zijn ofwel omdat ze dat niet willen blijft het een beetje een vage discussie niet?
Zoals je had kunnen lezen in een eerdere post van mij, nog niet zolang geleden, zijn hier ervaringsdeskundigen met kinderen, die ervaring hebben met het stop-moment. Wellicht is er zo over te praten? Vond dat er hier verder wel aardige discussies ontsproten, hoor, maar als het allemaal te ingewikkeld is voor OUD, pleur er dan maar een slotje op.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:53:57 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67854653
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:51 schreef Verbal het volgende:
maar als het allemaal te ingewikkeld is voor OUD,
Flauw.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:54:48 #152
136 V.
pi_67854678
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja... DUS is het een persoonlijke keuze.
Jahaaaaaa, en die persoonlijke keuze betwist ik niemand, maar ik verbaas mij er dus over dat vervolgens daarover door die mensen met die persoonlijke, vrije keuze zelf moeilijk over wordt gedaan.

Dús is mijn vraag: waarom die keuze, dan? Was het wel een keuze, of zijn mensen slachtoffer van hun geile voortplantingsdrang? Zijn ze misschien eerder zielig te noemen en moet ik toch medelijden met ze hebben dat ze zo zielig 'gekozen' hebben voor veel nageslacht?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:59:06 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67854809
quote:

[..]

Zoals je had kunnen lezen in een eerdere post van mij, nog niet zolang geleden, zijn hier ervaringsdeskundigen met kinderen, die ervaring hebben met het stop-moment. Wellicht is er zo over te praten? Vond dat er hier verder wel aardige discussies ontsproten, hoor, maar als het allemaal te ingewikkeld is voor OUD, pleur er dan maar een slotje op.

V.
Mijn opmerking d was nog gelinkt aan je OP die ging over 4-5+ kinder gezinnen. En waarom die niet eerder gestopt waren. Maar idd, je hebt gelijk de discussie is op zich ook prima te voeren met mensen die idd eerder stoppen...

En verder over dat 'te ingewikkeld zijn', je lijkt wel heel erg graag te willen dat 'wij hier' jou niet begrijpen he... Jammer of niet, dat het gewoon een normaal topic geworden is?
pi_67854818
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hey, het WK Korte Bocht is kennelijk verplaatst naar OUD, want roepen dat je 45 minuten per week Lost zou willen kijken is kennelijk al voldoende om te concluderen dat je beter geen kinderen had kunnen nemen. Dus ik kijk nergens meer van op in dit topic. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 10:00:19 #155
5428 crew  miss_sly
pi_67854849
quote:

[..]

V.
Wat een flauwe opmerking die laatste.

Mert betrekking tot het stop-moment: ja, de mensen die hier zitten en 'klaar' zijn, hun gezin 'compleet' vinden, weten hoe het voor hun was, dat stop-moment. Zij weten wat hun argumenten waren, etc. Maar zij kunnen natuurlijk niet spreken voor anderen voor wie dat stop-moment veel later ligt. Dat is toch niet zo raar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 april 2009 @ 10:01:11 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67854880
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jahaaaaaa, en die persoonlijke keuze betwist ik niemand, maar ik verbaas mij er dus over dat vervolgens daarover door die mensen met die persoonlijke, vrije keuze zelf moeilijk over wordt gedaan.

Dús is mijn vraag: waarom die keuze, dan? Was het wel een keuze, of zijn mensen slachtoffer van hun geile voortplantingsdrang? Zijn ze misschien eerder zielig te noemen en moet ik toch medelijden met ze hebben dat ze zo zielig 'gekozen' hebben voor veel nageslacht?

V.
Andere vergelijking dan tuinhout, huisdieren.
Ik heb 2 schatten van katten, maar ik kan ze, nou ja 1 ervan, echt helemaal stijf schelden als hij weer eens tegen mijn gordijnen staat te zeiken. Of als ze gewoon algemeen irritant zijn (op boeken en kranten gaan zitten enzo), maar dat neemt niet weg dat ik ze dan gelijk weg zou willen doen, of spijt heb dat ik ze gekregen heb? Niet alles in het leven is toch altijd maar 100% leuk? Hell, ik verzucht zelfs af en toe dat mijn zeer geliefde echtgenoot maar beter in een hutje op de hei moet gaan zitten... En toch heb ik ook geen spijt dat ik hem ooit genomen heb...
  donderdag 9 april 2009 @ 10:01:30 #157
136 V.
pi_67854894
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:53 schreef Moonah het volgende:

[..]

Flauw.
Was niet tegen jou of andere discussianten hier, maar tegen de mods

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 10:02:38 #158
5428 crew  miss_sly
pi_67854934
quote:

[..]

V.
Het lijkt wel of je vindt dat als mensen ergens zelf voor gekozen hebben, ze dit altijd maar opgewekt en fluitend moeten ondergaan en mochten ze daar nadelen van ondervinden, ze dit vooral niet mogen ventileren. Dat is toch raar? Er zijn vaker dingen in het leven die niet alleen maar leuk zijn en voordelen hebben (goh, echt?) en dat mag je toch ook best uitspreken?
  donderdag 9 april 2009 @ 10:06:14 #159
136 V.
pi_67855034
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn opmerking d was nog gelinkt aan je OP die ging over 4-5+ kinder gezinnen. En waarom die niet eerder gestopt waren. Maar idd, je hebt gelijk de discussie is op zich ook prima te voeren met mensen die idd eerder stoppen...
Fijn.
quote:

En verder over dat 'te ingewikkeld zijn', je lijkt wel heel erg graag te willen dat 'wij hier' jou niet begrijpen he...
Nee, ikzelf vind het allemaal in het geheel niet ingewikkeld, sterker nog, ik put mij uit in uitleg, die volgens mij aan duidelijkheid weinig tot niets te wensen overlaat, dus waar je vandaan haalt dat ik graag onbegrepen zou willen zijn, is mij een raadsel.
quote:
Jammer of niet, dat het gewoon een normaal topic geworden is?
Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij schrijf ik in mijn post waarop jij reageert dat ik nou juist vond dat er prettige discussies plaatsvonden. Dus wederom, waarom jij denkt dat ik het jammer vind dat het een normaal topic is, is mij hogelijk een raadsel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 april 2009 @ 10:07:10 #160
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67855068
quote:

[..]

V.
Nou er zullen er best zijn die er onnadenkend ingedoken zijn. Maar volgens mij zijn er maar erg weinig mensen die 1 kind al zwaar vonden en er vervolgens nog 6 bij nemen. Of ze moeten in streefkerk wonen ofzo....

Dat ze bij meerdere kinderen af en toe eens verzuchten dat het zwaar is vind ik nou niet echt een indicatie dat ze dus de kinderen niet wilde. Ik heb op maandag ook regelmatig geen zin om naar m'n werk te gaan, maar dat betekent niet per definitie dat ik mijn werk vervelend vind. Ik heb gewoon een hekel aan maandagmorgen.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:08:17 #161
223453 Guuzewuus
pi_67855095
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het lijkt wel of je vindt dat als mensen ergens zelf voor gekozen hebben, ze dit altijd maar opgewekt en fluitend moeten ondergaan en mochten ze daar nadelen van ondervinden, ze dit vooral niet mogen ventileren. Dat is toch raar? Er zijn vaker dingen in het leven die niet alleen maar leuk zijn en voordelen hebben (goh, echt?) en dat mag je toch ook best uitspreken?
Pfff, zo ben ik eigenlijk wel opgevoed. Als je ergens voor gaat, dan ga je ervoor en dan ga je niet lopen zeuren. En als je er niet voor gaat, ga je ook niet lopen zeuren. Sowieso ga je niet lopen zeuren

Best moeilijk soms om dat principe los te laten . Maar wel wenselijk hoor , want zeuren en oprechte gevoelens uiten is toch nog wel wat anders.
pi_67855114
Zou ik er nog een schepje boven op doen voor je?

Mijn oudste is de helft van de week bij zijn vader. En hoe gek ik ook met hem ben heb ik er totaal geen moeite mee dat ie een paar dagen weg is. Lekker gewoon tijd voor mezelf. Kan ik altijd lekker naar uitkijken. Dingen plannen die anders niet goed kunnen enzo.
En ja hier komt over een paar maand een tweede. En dan kan dat allemaal niet meer omdat er wel altijd een kindje in huis is. En misschien vind ik dat straks ook wel heel erg zwaar en moeilijk omdat ik dat helemaal niet gewend ben. Misschien denk ik na deze wel ok klaar. Misschien dnek ik ok wel: Oh toch wel leuk zo'n kind de hele week gewoon in huis en willen we er dan nog 1 bij.
Wij hebben niet veel geld en wonen nu nog in een te klein huis. Maar voor ons is dat allemaal niet belangrijk. Er zijn dingen in het leven die voor gaan dan veel geld of een groot huis!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67855138
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:08 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Pfff, zo ben ik eigenlijk wel opgevoed. Als je ergens voor gaat, dan ga je ervoor en dan ga je niet lopen zeuren. En als je er niet voor gaat, ga je ook niet lopen zeuren. Sowieso ga je niet lopen zeuren

Best moeilijk soms om dat principe los te laten . Maar wel wenselijk hoor , want zeuren en oprechte gevoelens uiten is toch nog wel wat anders.
Dus jij klaagt of zeurt nooit in je leven? Kan ik me niet voorstellen.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:10:10 #164
136 V.
pi_67855149
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het lijkt wel of je vindt dat als mensen ergens zelf voor gekozen hebben, ze dit altijd maar opgewekt en fluitend moeten ondergaan en mochten ze daar nadelen van ondervinden, ze dit vooral niet mogen ventileren. Dat is toch raar?
Ik vind het raar als je gaat klagen over dingen die tegenvallen om redenen die je redelijkerwijs had kunnen inschatten. Ik heb het niet over klagen dat één van je 4 of 5 kinderen een keer in de gordijnen heeft gezeken, maar klagen over dingen die direct samenhangen met die keuze voor die 4 of 5 kinderen.
quote:
Er zijn vaker dingen in het leven die niet alleen maar leuk zijn en voordelen hebben (goh, echt?) en dat mag je toch ook best uitspreken?
Check. Ja natuurlijk. Zie boven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:10:34 #165
223453 Guuzewuus
pi_67855161
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dus jij klaagt of zeurt nooit in je leven? Kan ik me niet voorstellen.
Zeg ik dat ergens?

Ik herken zijn uitgangspunt vanuit mijn opvoeding. Dat is alles wat ik wilde zeggen. Ik zeg nergens dat ik daar naar leef of dat ik dat een goede zaak vind.
pi_67855192
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja... DUS is het een persoonlijke keuze. Blijkbaar wilde die mensen een 7e en kregen er 8. Geval van pech.
De dame van de achtling, had al 6 kinderen onder de 8, heeft alle kinderen gekregen via IVF, bij iedere zwangerschap zijn er 6 embryo's teruggezet, de dame heeft geen baan (arbeidsongeschikt wegens rugklachten), woont (of woonde) bij haar moeder in en wil er graag net zo uitzien als Angelina Jolie.
*Only in America*
pi_67855211
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat vind ik net zo belachelijk als die mensen die rond komen van hun uitkering en x-aantallen kinderbijslag per maand.
Maar waar het om gaat, is dat je je zaakjes financiel op orde moet hebben als je aan kinderen begint. Natuurlijk heeft een kind vooral behoefte aan aandacht en liefde, maar je ziet toch vaak bij gezinnen waar (grote) schulden zijn, ook andere problemen zijn. En dat het aan de aandacht en liefde ook al snel tekort schiet, en de problemen in elkaar overgaan.
En dan heb ik het niet over gezinnen die eenvoudig rond moeten komen, maar toch meer het achterbuurtvolk wat allerhande problemen heeft.
Agreed there, hoewel dan het probleem imho dieper ligt dan alleen het negatieve saldo op de bankrekening.
Meer een kwestie van houding die doorwerkt in alle aspecten van het leven, dus ook het financiele aspect.

Voor onvoorziene omstandigheden zoals buiten je schuld om je werk kwijtraken voordat je recht op WW hebt, of bijvoorbeeld als je alleenstaande ouder wordt, vind ik een uitkering prima als tijdelijk opvangnet, maar je hebt idd genoeg mensen die er een "way of life" van maken.

Overigens staat je zaakjes op orde hebben niet garant voor de toekomst en vind ik andere dingen wel degelijk belangrijker dan geld.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:14:23 #168
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67855260
Ik snap heus wat je bedoelt en kan daar absoluut begrip voor opbrengen. Op bepaalde punten ben ik het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat je hier in OUD je antwoorden niet gaat vinden aangezien hier vrijwel alleen ouders van 1,2 of soms zelfs 3 kinderen posten. Ze zijn er wel, de ouders met >4 kinderen maar die zijn te druk om te fokken
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_67855324
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik vind het raar als je gaat klagen over dingen die tegenvallen om redenen die je redelijkerwijs had kunnen inschatten. Ik heb het niet over klagen dat één van je 4 of 5 kinderen een keer in de gordijnen heeft gezeken, maar klagen over dingen die direct samenhangen met die keuze voor die 4 of 5 kinderen.
[..]

Check. Ja natuurlijk. Zie boven.

V.
Nah, dat kan je natuurlijk op zoveel dingen betrekken...
Klagen over het werk, klagen over de relatie, etc etc...

Mensen klagen nou eenmaal vaak en graag, net als jij blijkbaar
No big issue imho
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 10:18:22 #170
5428 crew  miss_sly
pi_67855369
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:11 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

De dame van de achtling, had al 6 kinderen onder de 8, heeft alle kinderen gekregen via IVF, bij iedere zwangerschap zijn er 6 embryo's teruggezet, de dame heeft geen baan (arbeidsongeschikt wegens rugklachten), woont (of woonde) bij haar moeder in en wil er graag net zo uitzien als Angelina Jolie.
*Only in America*
En dat zijn uiteraard excessen, dus eigenlijk niet echt relevant voor een topic als dit.
pi_67855502
quote:

[..]

Dit snap ik wel. Die 2 collega's van mij hoor ik idd ook regelmatig over het niet kunnen kopen van een fatsoenlijke auto, over het vaak niet meer zijn dan een veredelde taxicentrale, over het niet hebben van een privé leven, etc, etc. En dat zijn toch echt vaak dingen waarvan ik denk... tsja, je was er zelf bij toch? Misschien zijn mannen onderling wat harder (of eerlijker) over dit soort dingen en komen dan juist de negatieve zaken naar boven. Want ik ga er wel vanuit dat ze van al hun kinderen enorm veel houden natuurlijk.
pi_67855530
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dat zijn uiteraard excessen, dus eigenlijk niet echt relevant voor een topic als dit.
Dat weet ik. Maar Swets meende dat deze mensen misschien gewoon graag nog een 8e wilden, maar het zit dus iets anders in elkaar.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:28:16 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67855637
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit snap ik wel. Die 2 collega's van mij hoor ik idd ook regelmatig over het niet kunnen kopen van een fatsoenlijke auto, over het vaak niet meer zijn dan een veredelde taxicentrale, over het niet hebben van een privé leven, etc, etc. En dat zijn toch echt vaak dingen waarvan ik denk... tsja, je was er zelf bij toch?
Eens.

Ik vind het vooral schrijnend als het ernaar uit ziet dat de kinderen de dupe (dreigen te) worden van de keuze van de ouders.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 april 2009 @ 10:28:20 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67855639
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:23 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar Swets meende dat deze mensen misschien gewoon graag nog een 8e wilden, maar het zit dus iets anders in elkaar.
Nee ik ken het verhaal, maar de discussie gaat meer om zijn algemeenheid.
pi_67855654
Overigens, bedenk ik me net, dat ik ook best een hekel heb aan mensen die klagen dat ze kindjes hebben..
Ik vind het altijd ontzettend ergerlijk als mensen na de zomervakantie bij het schoolplein zuchten van opluchting dat die vakantie eindelijk weer voorbij is en dat ze eindelijk de kids weer op school kunnen droppen...

Moderator donderdag 9 april 2009 @ 10:31:10 #176
5428 crew  miss_sly
pi_67855731
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:23 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Want ze probeerden een 8e te krijgen omdat ze dat niet gewoon graag nog wilden
  donderdag 9 april 2009 @ 10:31:52 #177
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67855751
Ik verzucht regelmatig waar ik in hemelsnaam aan begonnen ben..
Maar er zijn zo veel momenten en dingen die dat 'klaagmoment' ruimschoots goedmaken dat het het allemaal waard is.
Neemt niet weg dat ik het momenteel erg zwaar vind, en ja dat wist ik van te voren dat dit een paar heftige jaren zouden worden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 10:32:39 #178
5428 crew  miss_sly
pi_67855778
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:28 schreef MarMar het volgende:
Overigens, bedenk ik me net, dat ik ook best een hekel heb aan mensen die klagen dat ze kindjes hebben..
Ik vind het altijd ontzettend ergerlijk als mensen na de zomervakantie bij het schoolplein zuchten van opluchting dat die vakantie eindelijk weer voorbij is en dat ze eindelijk de kids weer op school kunnen droppen...

Ik kan best begrijpen dat er eens geklaagd wordt. En nee, niet altijd, over alles, maar er zullen ook weer neit veel mensen zijn die dat doen. Sommige dagen zit het gewoonweg niet mee, sommige dagen vallen dingen zwaarder, en ja, dan kunnen ok de dingen waar je normaal van geniet of erg blij mee bent wel eens te veel zijn.

Dat is toch alleen maar menselijk?
  donderdag 9 april 2009 @ 10:36:42 #179
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67855912
Ik ken nogal wat gezinnen met 4, 5 of 6 kinderen. Bij veel van die gezinnen was het laatste kind ongepland (maar dat was mijn laatste, de 3e, ook), dus ze hebben in elk geval nagedacht over stoppen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_67855961
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:28 schreef MarMar het volgende:

Ik weet niet op welke roze wolk jij tript, maar ik zou er iets minder van nemen.
pi_67855969
Mwach, ik kijk er denk ik misschien sowieso anders tegenaan Miss_Sly, ik vind het allemaal niet zo vanzelfsprekend om mama te mogen zijn en een gezinnetje te mogen hebben en ben daar eigenlijk ontzettend blij mee en dankbaar voor.

Natuurlijk zijn er wel eens minder leuke momentjes, maar "zwaar" nee, dat label zou ik daar beslist niet aan geven als het aankomt op de drukte die een gezin met zich meebrengt.
pi_67855999
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:10 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens?

Ik herken zijn uitgangspunt vanuit mijn opvoeding. Dat is alles wat ik wilde zeggen. Ik zeg nergens dat ik daar naar leef of dat ik dat een goede zaak vind.
Oh, ok. Dan had ik het verkeerd begrepen.
pi_67856083
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik weet niet op welke roze wolk jij tript, maar ik zou er iets minder van nemen.
Ohja, jij bent er zoeentje die een weekendje weg regelen al teveel vindt...

Ik kan intens genieten van mijn kinderen, van het moeder zijn, van het peutergepuber van de kleinste omdat het gewoon ontzettend grappig is dat een tweejarige denkt dat ze best de baas kan proberen te zijn, van hoe de oudste zich als mensje ontwikkeld, van leuke dingen doen met mn dochters, van ze te zien spelen, van gewoon als ze lekker om me heen dartelen.

De trip van het moederschap.. ik was niet van plan dat te veranderen to be honest!
pi_67856100
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:36 schreef Grijs het volgende:
Ik ken nogal wat gezinnen met 4, 5 of 6 kinderen. Bij veel van die gezinnen was het laatste kind ongepland (maar dat was mijn laatste, de 3e, ook), dus ze hebben in elk geval nagedacht over stoppen .
Grijs, denk je dat die grote gezinnen in je omgeving samenhangen met de geloofsovertuiging die jullie (en ook je omgeving??) hebben?

Ik ken eigenlijk nauwelijks gezinnen met 4+ kinderen.
Vriendlief wil er wel 4, maar de kans is heel erg aanwezig dat we wel een groot gezin willen, maar niet met allemaal kinderen van onszelf. Zoveel kinderen die een goed plekje nodig hebben, dat pleegzorg of gezinshuisouder voor ons een realistischere optie is dan 5/6 kinderen van onszelf.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 10:48:10 #185
5428 crew  miss_sly
pi_67856283
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:38 schreef MarMar het volgende:
Mwach, ik kijk er denk ik misschien sowieso anders tegenaan Miss_Sly, ik vind het allemaal niet zo vanzelfsprekend om mama te mogen zijn en een gezinnetje te mogen hebben en ben daar eigenlijk ontzettend blij mee en dankbaar voor.

Natuurlijk zijn er wel eens minder leuke momentjes, maar "zwaar" nee, dat label zou ik daar beslist niet aan geven als het aankomt op de drukte die een gezin met zich meebrengt.
Ow ja, ik vind het wel vanzelfsprekend om mama te mogen zijn
pi_67856301
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ohja, jij bent er zoeentje die een weekendje weg regelen al teveel vindt...
Eh, nee. Waar zeg ik dat?
quote:
Ik kan intens genieten van mijn kinderen, van het moeder zijn, van het peutergepuber van de kleinste omdat het gewoon ontzettend grappig is dat een tweejarige denkt dat ze best de baas kan proberen te zijn, van hoe de oudste zich als mensje ontwikkeld, van leuke dingen doen met mn dochters, van ze te zien spelen, van gewoon als ze lekker om me heen dartelen.
Jij denkt dat ik dat niet kan? Maar volgens jou is dat dus niet mogelijk om tegelijkertijd eens een keer blij te zjin als je een avondje alleen op de bank kan eten met een pizzaatje, of wanneer diezelfde tweejarige een nachtje bij opa en oma is zodat papa en mama weer even man en vrouw zijn ipv papa en mama. Juist jezelf compleet wegschofferen zou je over een paar jaar nog wel eens akelig op kunnen breken (ook al komt m'n dochter bij mij op m'n eerste plaats).

Ik vind je wel een erg onrealistisch en rooskleurig beeld schetsen, waarbij iedereen die niet de hele dag hosanna roept over z'n kinderen of het ouderschap gelijk maar een ongeschikte ouder is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2009 @ 10:49:57 #187
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67856340
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:38 schreef MarMar het volgende:

Dat vind ik nogal een boute uitspraak...
pi_67856442
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal een boute uitspraak...
Ik vind het gewoon ronduit onbeschoft maar dat is mijn mening whehehehe .
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 10:54:31 #189
5428 crew  miss_sly
pi_67856474
Ik vind het gewoon een nogal domme uitspraak.
pi_67856572
Als ik dat van Marmar zo lees ben ik een ontaarde moeder
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67856762
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het gewoon een nogal domme uitspraak.
Toch denk ik dat je anders tegen bepaalde dingen aankijkt als je verlies hebt ervaren, dit merk ik bij mezelf ook en ik vind het niet raar dat het zo is.
Let wel, ik constateer dit alleen maar, ik beweer nergens dat jij een slechte ouder bent. Ik kan alleen maar vertellen hoe ik het ervaar en het zou naief zijn te denken dat mijn ervaringen mijn beeld van het moeder zijn niet kleuren.

Overigens, Jarno, jij had het over dat weekendje in een boerderij in Friesland wat dan wel heel lastig werd, ik heb nergens gezegd dat je geen goede ouder bent als je er niet precies zo over denkt als ik, ik vertel alleen maar hoe het voor mij is

En ja, dat kan best rooskleurig op je overkomen, maar zo ervaar ik het en daar verander je niets aan.
Heeft niets met wegcijferen te maken trouwens, want imho doe ik met moeder zijn en het genieten daarvan juist precies wat ik het liefste doe.
Als je het maar hard genoeg verdraait zou je dat zelfs egoistisch kunnen noemen inplaats van wegcijferen.
pi_67856851
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:03 schreef MarMar het volgende:

Overigens, Jarno, jij had het over dat weekendje in een boerderij in Friesland wat dan wel heel lastig werd,
*bzzzzt* Fout. Ik gaf alleen aan dat degene die dat zei wel eens een heel verkeerd beeld ZOU kunnen hebben van dergelijke weekendjes. Tuurlijk, als ik m'n ogen dichtdoe kan ik ook leuke weekendjes met 30 kinderen uit 6 families bedenken, met zonnestralen en lachende kinderen en bbq's en weet ik veel wat. Maar zet daar eens de dagelijkse realiteit tegenover? Het feit dat je een groot gezin hebt, betekent niet automatisch dát je ultragezellige weekendjes op toffe boerderijen in het verschiet hebt. Da's alles.
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2009 @ 11:10:20 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67856938
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

Toch denk ik dat je anders tegen bepaalde dingen aankijkt als je verlies hebt ervaren, dit merk ik bij mezelf ook en ik vind het niet raar dat het zo is.
Let wel, ik constateer dit alleen maar, ik beweer nergens dat jij een slechte ouder bent. Ik kan alleen maar vertellen hoe ik het ervaar en het zou naief zijn te denken dat mijn ervaringen mijn beeld van het moeder zijn niet kleuren.

Overigens, Jarno, jij had het over dat weekendje in een boerderij in Friesland wat dan wel heel lastig werd, ik heb nergens gezegd dat je geen goede ouder bent als je er niet precies zo over denkt als ik, ik vertel alleen maar hoe het voor mij is

En ja, dat kan best rooskleurig op je overkomen, maar zo ervaar ik het en daar verander je niets aan.
Heeft niets met wegcijferen te maken trouwens, want imho doe ik met moeder zijn en het genieten daarvan juist precies wat ik het liefste doe.
Als je het maar hard genoeg verdraait zou je dat zelfs egoistisch kunnen noemen inplaats van wegcijferen.
Jij leest verder niet in OUD?
  donderdag 9 april 2009 @ 11:10:34 #194
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_67856942
quote:

[..]

[..]
Lijkt me wel een erg rationalistische benadering. Natuurlijk vloeien er altijd vervelende dingen uit keuzes voort die je had kunnen verwachten, maar soms kan de redelijkheid je in de steek laten en kun je enorm balen van de keuze die je hebt gemaakt. Hoort bij het leven, en wat je dan doet is even zuchten en gaan zeiken tegen *wie er maar in de buurt is*, en dan vervolgens ga je weer verder. Ik denk dat er niemand is die structureel bitter wordt van het feit dat hij / zij voor een groot gezin heeft gekozen. Als jij die mensen wel kent, dan zou ik me toch in andere, minder droevige kringen gaan begeven. En ja, aan tokkie-onderburen doe je helemaal niks, kennelijk hebben zij hun redelijke inschattingsvermogens minder op peil dan jij. De een denkt nu eenmaal wat meer met zijn buik / lendenen dan de ander.

Overigens zijn mensen die zeuren over het feit dat anderen zeuren ook best vervelend - en de mensen die daar weer over zeuren ook, geef ik toe.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 9 april 2009 @ 11:10:35 #195
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67856943
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee idd. Dat was ook voor mezelf het enige argument waar ik wel een tijdje mee heb gelopen, dat ik dus nooit zal weten hoe een jongentje is en doet. (Klinkt dramatischer dan het is hoor!) Maar goed, voor hetzelfde geld is nummer 2 een meisje en je kunt moeilijk blijven proberen totdat... . Nee, 't is wel goed zo. Ik hou sowieso niet van voetbal. .
Via via ken ik mensen die dat wel deden.... ze zijn bij het vijfde jongetje maar gestopt....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 11:11:57 #196
5428 crew  miss_sly
pi_67856985
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:10 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heel duidelijk niet
  donderdag 9 april 2009 @ 11:12:28 #197
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_67857000
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

*bzzzzt* Fout. Ik gaf alleen aan dat degene die dat zei wel eens een heel verkeerd beeld ZOU kunnen hebben van dergelijke weekendjes. Tuurlijk, als ik m'n ogen dichtdoe kan ik ook leuke weekendjes met 30 kinderen uit 6 families bedenken, met zonnestralen en lachende kinderen en bbq's en weet ik veel wat. Maar zet daar eens de dagelijkse realiteit tegenover? Het feit dat je een groot gezin hebt, betekent niet automatisch dát je ultragezellige weekendjes op toffe boerderijen in het verschiet hebt. Da's alles.
Mijn droom, wat doe je

Maar je kunt er wel naar streven natuurlijk. Ik geloof ook van harte dat het niet allemaal zonneschijn en dartelende lammetjes is om een groot gezin te managen, maar ik vermoed dat de leuke momenten wel opwegen tegen het gedoe en geregel. Maar goed, de teller staat hier voorlopig (nog een week of zes) op nul, dus ik weet natuurlijk niet waarover ik praat.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_67857082
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

quote:
Weet je wat het een beetje is: dat soort dingen ZIJN ook heel erg leuk. Maar hoe vaak heb je tijd om met je hele gezin naar een boerderij in Friesland te vertrekken en heb je enig idee wat een geregel dat is als je beide werkt en je voor 3 kinderen meuk mee moet nemen? Wij zijn (gecombineerd) gewoon 5 dagen per week aan het werk en de weekenden zijn er voor boodschappen doen, af en toe een verjaardag en tijd voor onszelf. En dat laatste komen we al niet aan toe!
Sorry, ik had dat stukje van zonnestralen en lachende kinderen en bbq's even gemist in jouw reactie

Overigens ervaar ik dat dat wel kan, gezellig met verschillende families een bbq in de zon, nu is het wellicht een beetje valsspelen omdat ik al in Friesland woon en iets sneller bij een boerderij ben dan jij

Ik merk gewoon dat ik zelf door eea wat ik heb ervaren anders tegen het ouderschap ben gaan aankijken, tegen alles eigenlijk en ja, ik ben dus zo'n hopeloze romanticus die echt een week blij kan zijn van een vlindertje of het eerste madeliefje, gewoon omdat ik elke keer weer blij ben dat ik het mee mag maken.

Feit is dat ik een verschil merk met mezelf nu en voorheen en ik vind het niet raar, noch een verwijt dat er dus ook andere mensen verschillen met mijzelf nu.
  Jubileum moderator donderdag 9 april 2009 @ 11:19:01 #199
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67857205
MarMar gaat er gemakshalve maar even vanuit dat zij het alleenrecht heeft op verlies/ellende?

(verder niet helemaal bijgelezen is maar ik begon toevallig op deze pagina)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67857225
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:10 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Verlies slaat in dit geval voor mij persoonlijk niet alleen op kindjes Sjeen, maar lees mijn vorige post maar, misschien snap je dan wat ik bedoel

Dit is hoe het voor mij persoonlijk werkt, nou ben ik daar gewoon blij om en zie ik dat meer als een kadootje dat het zo werkt voor mij dan als een verdienste.
Het maakt het toch allemaal net ietsjes makkelijker voor me op deze manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')