Willems als in Frederik Willems, als in mijn adoptierenner?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:14 schreef wimderon het volgende:
Dit lijkt me een simpel dealtje voor de koplopers: Pozzato de rit en Willems het klassement.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Willems als in Frederik Willems, als in mijn adoptierenner?
Yeps.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Willems als in Frederik Willems, als in mijn adoptierenner?
Ze hebben zich beter laten zien dan QSquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:16 schreef TheArt het volgende:
Wat heeft Silence nu eigenlijk gedaan vandaag? Ze hebben attent gereden, dat zeker, maar nu rijden ze alweer achter de feiten aan.
Ik vond: Willems en Leukemans waren de beste mannen in de Brabantse Pijl nog wel wat ergerquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:29 schreef Tommeke het volgende:
Wuyts: de AGR ligt Gilbert het best en Pozzato na Boonen de beste in de E3
Chauvinist...
Gilbert krijgt altijd een Rebellin, Cunego of Valverde in z'n wiel, die rijdt ie er nooit af.
En Pozzato was minimaal Boonen z'n evenknie, zoniet beter.
Pozzato gaf zelf aan dat Boonen de sterkste in koers was en hij zelf aan z'n limiet zat in het wiel van Boonen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:29 schreef Tommeke het volgende:
En Pozzato was minimaal Boonen z'n evenknie, zoniet beter.
Dat kwam natuurlijk mede omdat hij op alle hellingen van zover moest komen en daardoor veel meer krachten verspilde.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Pozzato gaf zelf aan dat Boonen de sterkste in koers was en hij zelf aan z'n limiet zat in het wiel van Boonen.
Pozzato zegt toch zelf dat Boonen voor hem de beste was, dat zal dan wel zeker.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat kwam natuurlijk mede omdat hij op alle hellingen van zover moest komen en daardoor veel meer krachten verspilde.
Maar wie zegt dat Boonen ook niet aan zijn limiet zat? Dan zaten ze hoogstens beide aan de limiet. Zegt nog weinig over wie de sterkste was.
Hij zegt er toch bij dat dat misschien een beetje chauvinistisch is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vond: Willems en Leukemans waren de beste mannen in de Brabantse Pijl nog wel wat erger
Rabobank CT doet mee met de Joeri Adams, Theo Bos, Sergej Fuchs, Tejay van Garderen, Michel Kreder, Steven Kruijswijk, Thomas Rabou en Dennis van Winden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:19 schreef franklop het volgende:
wie reden er bij Rabo CT?
Overigens hoop ik voor Pozzato dat ie niet tevroeg piekt..
Bos tegen Petacchiquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:23 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Rabobank CT doet mee met de Joeri Adams, Theo Bos, Sergej Fuchs, Tejay van Garderen, Michel Kreder, Steven Kruijswijk, Thomas Rabou en Dennis van Winden.
Oei dat is wel een leuke inderdaadquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:46 schreef Sautor het volgende:
[..]
Bos tegen PetacchiMorgen is de rit zo vlak als een birljarttafel en 160 km, ben benieuwd hoe ver hij geraakt.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:02 schreef maril het volgende:
tvp
Nuttige tvpquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:04 schreef maril het volgende:
Ohh ik vind dat zo.n kutfilmpje die bij de VRT, ik heb medelijden met dat hondje.
Nee, Quick-Step trok wat door in en na de afdaling van de Kemmel, met o.a. Devolder en Boonen.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:29 schreef marcodej het volgende:
Weer aangestoken door Rabo? Zie die nu op kop sleuren met een mannetje of 4.
Die proberen natuurlijk wat goed te maken op gisterenquote:Op woensdag 1 april 2009 14:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nee, Quick-Step trok wat door in en na de afdaling van de Kemmel, met o.a. Devolder en Boonen.
Grappig idd. Het zou me overigens nog niet eens verbazen als dat waar blijkt te zijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:58 schreef Dpadnul het volgende:
Met name het armstrong verhaal is erg tof.
http://www.cyclingnews.co(...)r09/apr01newsspecial
Ken je Mattia Gavazzi niet?quote:Op woensdag 1 april 2009 14:59 schreef franklop het volgende:van Bos, (al moet ik zeggen dat ik nummer 4 tot en met 10 niet ken
)
als je alleen de klassiekers en de Tour als het wielrennen ziet dan kan ik me voorstellen dat je de nr 4-10 niet kentquote:Op woensdag 1 april 2009 15:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ken je Mattia Gavazzi niet?Heeft dit seizoen nota bene de al 5 zeges geboekt in massasprints en moet alleen Cavendish voorlopig voorlaten in de zegestand van 2009.
Ook Siedler is vrij bekend. Heeft vorig jaar een aardig seizoen bij Skil gereden en werd vaak uitgespeeld in massasprints.
En ken jij Ventoso niet. Dat is nog meer![]()
![]()
Ventoso, kende ik in 2e instantie welquote:Op woensdag 1 april 2009 15:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ken je Mattia Gavazzi niet?Heeft dit seizoen nota bene de al 5 zeges geboekt in massasprints en moet alleen Cavendish voorlopig voorlaten in de zegestand van 2009.
Ook Siedler is vrij bekend. Heeft vorig jaar een aardig seizoen bij Skil gereden en werd vaak uitgespeeld in massasprints.
En ken jij Ventoso niet. Dat is nog meer![]()
![]()
hoho, volg ook andere koersen hoorquote:Op woensdag 1 april 2009 15:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
als je alleen de klassiekers en de Tour als het wielrennen ziet dan kan ik me voorstellen dat je de nr 4-10 niet kent
Ik volg ook (vrijwel) alles, maar namen als Starzengruber, Callegarin, Milan Jimenez en Haavard doen toch echt geen belletje rinkelen. Ventoso en Gavazzi ken ik wel, en nu het gezegd is, komt Siedler me ook wel bekend voor.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:07 schreef franklop het volgende:
[..]
hoho, volg ook andere koersen hoorvan parijs - nice / tirreno tot de vuelta, ronde van Belgie, Eneco (Benelux) tour aan toe, heb alleen dit jaar nog weinig tijd gehad om veel uitslagen/wedstrijden te bekijken vanwege afstuderen
Dat is absoluut waar, dus ik weet niet echt wat me moet verbazen. Ik vind bijv. ook Diego Milan vrij bekend, net als Harald Starzengruber, maar ja dat zegt zulke mensen waarschijnlijk helemaal niets.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
als je alleen de klassiekers en de Tour als het wielrennen ziet dan kan ik me voorstellen dat je de nr 4-10 niet kent
Naja, ik dus niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik de uitslagen van sprints niet echt uitgebreid naga.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar, dus ik weet niet echt wat me moet verbazen. Ik vind bijv. ook Diego Milan vrij bekend, net als Harald Starzengruber, maar ja dat zegt zulke mensen waarschijnlijk helemaal niets.
Wie zijn er op pad dan? (verstoken van beeld en geluid hier)quote:Op woensdag 1 april 2009 15:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Naja, ik dus niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik de uitslagen van sprints niet echt uitgebreid naga.
't Gaat nu weer rustig in De Panne. Als ze zo blijven fietsen, dan blijven de leiders nog weg ook.
Sapa, Lodewyck en Andy Capelle.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Wie zijn er op pad dan? (verstoken van beeld en geluid hier)
Andy Capelle met nog twee man. Hebben nu 7'15, met 47 km te gaan. Maar nu is er weer organisatie in het peloton.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Wie zijn er op pad dan? (verstoken van beeld en geluid hier)
Net zoiets als Mattan paar jaar terug in G-W?quote:Op woensdag 1 april 2009 15:23 schreef Sautor het volgende:
Over dat stayeren van gisteren. De Spaanse jury voorzitter vond het wel meevallen, zei Wuyts!
Die tweede kan ik mezelf ff niet zosnel voor de geest halen. Maar het is eerste geval idd. Alleen nu was het niet voor de finish, maar dan nog.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Net zoiets als Mattan paar jaar terug in G-W?
Of Garzelli die achter Simoni aanzit in de Giro?
precies jij, ik en een aantal andere hier zijn daarin ook geen graadmeter want we volgen ook de die koersen in Kroatie enzo.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar, dus ik weet niet echt wat me moet verbazen. Ik vind bijv. ook Diego Milan vrij bekend, net als Harald Starzengruber, maar ja dat zegt zulke mensen waarschijnlijk helemaal niets.
ik had het ook niet tegen jou persoonlijk. Maar er zijn er hier die alleen de Tour kijken en enkele klassiekers en dat als het wielrennen zien. Vandaar dat ik dat riepquote:Op woensdag 1 april 2009 15:07 schreef franklop het volgende:
[..]
hoho, volg ook andere koersen hoorvan parijs - nice / tirreno tot de vuelta, ronde van Belgie, Eneco (Benelux) tour aan toe, heb alleen dit jaar nog weinig tijd gehad om veel uitslagen/wedstrijden te bekijken vanwege afstuderen
Die jongen kan ook alleen maar vallen he. Waarom koerst die nog in Vlaanderen. Ga gewoon in Spanje rijden ofzoquote:Op woensdag 1 april 2009 15:32 schreef wimderon het volgende:
Angel Gomez Gomez alweer gevallen en opgegeven
Inderdaad ja. Waarschijnlijk een foutje, maar toch.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:14 schreef Wombcat het volgende:
Grappig: commentator op de motor: "Boonen op kop, de snelheid is nu 65-70."Twee tellen later in beeld de snelheid: 56 km/u.
McEwen werd idd redelijk makkelijk opgevangen. Als ik dit zo zie, ben ik echt benieuwd wie die jongen gaat kloppen in de Tour....quote:
Heel simpel: niemand.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:46 schreef Sautor het volgende:
[..]
McEwen werd idd redelijk makkelijk opgevangen. Als ik dit zo zie, ben ik echt benieuwd wie die jongen gaat kloppen in de Tour....
Je foto's zijn niet te zien...quote:Op woensdag 1 april 2009 19:28 schreef TheArt het volgende:
Hier zat ie al op kop:
[ afbeelding ]
En het scheelt uiteindelijk dus fietslengte ofzo:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 april 2009 19:47 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Je foto's zijn niet te zien...
Check de datum.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Prachtig nummer! (net als dat andere wielernummer van Roeka)![]()
Paasfestival op wielerbaan Roubaix
![]()
![]()
Wat een blunder
Ik ben er vandaag in meerdere getraptquote:Op woensdag 1 april 2009 22:26 schreef TargaFlorio het volgende:![]()
![]()
![]()
Einde van de dag nadert en dan verwacht je ze niet meer...
Daar moeten renners als Hoste, Quinziato en Posthuma dan nog steeds behoorlijk wat op goed maken. De tijdrit is echter ook wat langer geworden, dus helemaal onmogelijk is het niet.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:53 schreef TheArt het volgende:
Pozzato gaat de tijdrit ook meteen niet rijden. Willems zat volgens mij wel vooraan.
51 sec. dus. Maja, dat is te doen voor iemand als Posthuma.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar moeten renners als Hoste, Quinziato en Posthuma dan nog steeds behoorlijk wat op goed maken. De tijdrit is echter ook wat langer geworden, dus helemaal onmogelijk is het niet.
alsof hij wijst; Hij wordt mijn opvolgerquote:
quote:Op donderdag 2 april 2009 13:51 schreef franklop het volgende:
[..]
alsof hij wijst; Hij wordt mijn opvolger
Hij is niet gevallen, hij zat achter een valpartij, het zou me niets verbazen dat hij expres achterin het peloton zat, zodat hij op een nette manier uit deze ronde kan stappen.quote:Op donderdag 2 april 2009 13:59 schreef knep het volgende:
Jammer dat Pipo gevallen is.
Hopelijk geen schade met het oog op de hoogmis van zondag.
Mis de winnaar van gister en de leider!quote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij is niet gevallen, hij zat achter een valpartij, het zou me niets verbazen dat hij expres achterin het peloton zat, zodat hij op een nette manier uit deze ronde kan stappen.
Tweede etappe Lombardije:
1. Mattia Gavazzi (Serramenti Pvc Diquigiovanni - Androni Giocattoli) km. 164, in 3h42'02", media di 44,317 km/h
2. Yuri Metlushenko (Amore & Vita Mc Donald's)
3. Theo Bos (Rabobank)
4. Sebastian Siedler (Voralberg - Corratec)
5. Danilo Napolitano (Team Katusha)
6. Harald Starzengruber (ELK HAUS)
7. Francisco Josè Ventoso Alberdi (Carmiooro A-Style)
8. Krzysztof Szczawinski (Miche - Silver Cross - Selle Italia)
9. Cristiano Fumagalli (Ceramiche Flaminia - Bossini docce)
10. Giuseppe Palumbo (Acqua & Sapone Caffè Mokambo)
Gelukkig maarquote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij is niet gevallen, hij zat achter een valpartij, het zou me niets verbazen dat hij expres achterin het peloton zat, zodat hij op een nette manier uit deze ronde kan stappen.
quote:Theo Bos derde en in bergtrui
Theo Bos wordt opnieuw derde. De Rabosprinter start vrijdag zelfs in de trui van "beste klimmer".
Het Rabo ProTeam bereikte ook in de derde etappe van de Wielerweek van Lombardije het podium. Na de derde plaats van het team in de ploegentijdrit van disndag en de derde stek van Theo Bos in de massasprint van woensdag werd de sprinter donderdag weer derde. Hij bleef nu wel de Italiaanse sprintkanonnen Alessandro Petacchi en Danilo Napolitano voor. Matia Gavazzi, woensdag vierde achter Bos won. Curieus detail is dat Bos vrijdag in de eerste bergetappe in de bergtrui van start gaat. Er zijn nog geen bergpunten uitgedeeld, maar als tweede in het puntenklassement krijgt de Rabosprinter de groene bergtrui omgehangen.
De finale van de derde etappe werd ontsierd door een grote valpartij in de laatste kilometer. Daar waren ook Dennis van Winden en Michel Kreder bij betrokken. De gevolgen voor Kreder lijken mee te vallen, maar Van Winden, vorig jaar nog zesde in deze zware ronde, klaagde over pijn aan zijn arm. Hij wordt in het rennershotel nader onderzocht.
Het wegvallen van Van Winden betekende een streep door de rekening voor Theo Bos. Zijn kopman, ook snel in massasprints, was net op weg om de sprinter in stelling te brengen en te lanceren. Theo Bos: "Dennis reed op dat moment nog vlak achter mij, maar was op weg in te pikken. Ik voelde dat mijn achterwiel werd geraakt. Ik voelde mijn achterwiel wegglijden, maar kon dat herstellen en daarna hoorde ik al het gekletter achter me."
In de sprint was hij er vervolgens toch iets dichterbij dan gisteren. Toch was Bos niet teleurgesteld. "Ik moet er wel extra voor waken om niet teleurgesteld te zijn, omdat ik de jongens die nu voor me eindigen gisteren wel kon kloppen. Maar ik moet ook reëel zijn. Dit is mijn plaats hier en dat is al heel erg mooi. Het is een reëel beeld waar ik in dit soort ritten nu sta, niets meer en niets minder", anlyseerde Bos zelf. "Maar het was wel narrow dit keer. Ik zat er redelijk dichtbij. Het had er ingezeten. Misschien als Dennis niet valt. Maar ik ben hier toch weer content mee."
Nu als bergkoning de bergen in. Dat schept verplichtingen. Theo, lachend: "Ja, dat zou je wel zeggen. Die trui is leuk voor mijn verzameling, maar stelt natuurlijk niks voor. Ik ga wel met een heel lekker gevoel nu het gevecht met de zware etappes aan. Ik wil overleven. Het wordt een kwestie van grenzen verleggen. De afgelopen dagen heb ik het signaal gekregen, dat ik vooruit ben gegaan. Ik hoop dat nu ook op geaccidenteerd terrein te kunnen bewijzen."
Stand atm?quote:
1 - Wiggins 18'01"quote:
Half vijf.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:44 schreef franklop het volgende:
hoeveel moeten er nog starten?
Of betere vraag; wanneer vertrekt Willems? Misschien kan ik mn held () thuis nog zien dan
Westra is sowieso een erg goede tijdrijder, dus het verbaast enigszins, maar ook weer niet zoveel.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:23 schreef Gillingham het volgende:
Niet te geloven. Westra blijft me verbazen.
De Nederlanders doen het goed zeg.
Voor iemand die de afgelopen twee jaar 4e en 9e op het NK tijdrijden was vind ik het toch wel verbazingwekkend als hij de tijden van een Devolder, Grabsch en Tuft aan gort rijdt. (moet nog blijken natuurlijk)quote:Op donderdag 2 april 2009 16:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Westra is sowieso een erg goede tijdrijder, dus het verbaast enigszins, maar ook weer niet zoveel.
Logisch ook als je ziet dat ze het goedkoopste materiaal van alle ProTour-teams hebbenquote:Op donderdag 2 april 2009 16:38 schreef wimderon het volgende:
Dat materiaal bij Silence is wel legendarisch slecht zeg.
Westra staat al op dik 3 minuten, dus die gaat het sowieso niet worden.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:41 schreef Gillingham het volgende:
Met Posthuma, Westra of Willems sowieso een leuke eindwinnaar.
Zoals et er nu naar uitziet tenminste.
Ah, dan werd ik misleid door de ticker van Het Nieuwsblad.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Westra staat al op dik 3 minuten, dus die gaat het sowieso niet worden.
Cavendish hier 31 seconden langzamer dan Posthuma. Het was niet op het dooie gemakje, maar toch zeker niet helemaal voluit.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kom op zeg, Mark Cavendish heeft vorig jaar twee keer gepresteerd in een proloog/tijdrit. Eentje over 1.9 kilometer en 3,4 kilometer. Over 3,4 kilometer was al een stuk minder. 15 kilometer is gewoon ongeveer 11 kilometer te lang.
Als je denkt dat Cavendish vorig jaar 3,5 seconde per kilometer harder had kunnen rijden, ben je niet goed bij je hoofd.
En 4 Nederlanders in de top-10 van de tijdrit. En 6 in de top-20. Dat vind ik wel bemoedigend.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:01 schreef Sjiznit het volgende:
LeezerDaar ben ik trotser op dan op Posthuma
Maar toch mooi voor het Nederlandse wielrennen met 3 man in de top 10.
Ik denk sowieso dat Nederland een goede lichting heeft die nu in de breedte ook een beetje door aan het groeien is. Is alleen maar mooi. Ook dat de Nederlandse toppers niet alleen meer bij Rabo rijden, op Kroon na. Maar dat er nu ook meerdere naar andere ploegen zijn en dat is volgens mij ook wel een goede ontwikkeling.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
En 4 Nederlanders in de top-10 van de tijdrit. En 6 in de top-20. Dat vind ik wel bemoedigend.
Ik de breedte doen de Nederlanders het gewoon goed in deze Driedaagse. Leezer blijft stappen maken en daar hebben we zeker het laatste nog niet van gezien.
Het is voor de semikopmannen (zoals een Posthuma, of van Impe als die de eerste rit erbij had gezeten) natuurlijk een leuke koers om ook eens wat te winnen ipv het hele voorjaar in dienst van rijdenquote:Op donderdag 2 april 2009 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Leuk voor Willems dat hij eens iets wint. Verder vind ik die Driedaagse niet zo boeiend, meer dan wat warm rijden voor dit weekend is dat meestal niet. Die paar die er wel voor gaan, eindigen bijna automatisch in de top 10 (als ze geen pech hebben).
Van de Rabosite over Lombardije. Maar Rebellin dus weer zijn plekje gevondenquote:De tweede bergetappe werd gewonnen door Domenico Pozzovivo. Hij had twee seconden voorsprong op Davide Rebellin.
Die motor zat net daarvoor (op 2:00) ook al te dicht op de groep. In een bocht moesten de renners vol in de remmen voor die motor.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:38 schreef DutchSL het volgende:
In die GP Indurain was het aankomst op een steil klimmetje, waar een motor onderuit ging en die iedereen vanaf de 9e positie meteen kansloos maakte.
Youtube:
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=34624&part=sportsquote:Op maandag 6 april 2009 15:12 schreef Spraakwater het volgende:
Weet iemand of de Ronde van het Baskenland( Vuelta Ciclista Al Pais Vasco) nog uitgezonden wordt?
Ik zag het deelnemersveld en de etappes en wil het toch wel graag zien namelijk
http://www.universalsports.com/mediaPlayer/media.dbml?CLIP_ID=114320&_MODE_=COUNTDOWN&db_oem_id=23000quote:Op maandag 6 april 2009 15:12 schreef Spraakwater het volgende:
Weet iemand of de Ronde van het Baskenland( Vuelta Ciclista Al Pais Vasco) nog uitgezonden wordt?
Ik zag het deelnemersveld en de etappes en wil het toch wel graag zien namelijk
Program blocked outside USAquote:Op maandag 6 april 2009 15:22 schreef knep het volgende:
[..]
http://www.universalsports.com/mediaPlayer/media.dbml?CLIP_ID=114320&_MODE_=COUNTDOWN&db_oem_id=23000
Hm die melding krijg ik niet. Deze moet het wel doen:quote:
Juh, Spaanse Tell Sell. Awesome.quote:Op maandag 6 april 2009 15:46 schreef knep het volgende:
[..]
Hm die melding krijg ik niet. Deze moet het wel doen:
mms://a217.l881320216.c88(...)0001/reflector:20216
Uitzending is nog niet begonnen.
/edit spuit 11
Inderdaad, dat opzetstukje voor de randjes is een revolucion in de verfwereld!quote:Op maandag 6 april 2009 15:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die verfroller lijkt wel erg goed te werken![]()
kunnen die 2 niet een keer op een cursus dalen..quote:Op maandag 6 april 2009 17:03 schreef wimderon het volgende:
F. Schleck en Gesink weer als strijkijzers aan het dalen
Inderdaad jaquote:Op maandag 6 april 2009 17:03 schreef wimderon het volgende:
Gesink had het wiel van Schleck in de afdaling. Dan kan je inderdaad weten dat er gaten gaan vallen voor jequote:Op maandag 6 april 2009 17:03 schreef wimderon het volgende:
Bij Fränk Schleck is dat wel begrijpelijk, gelet op z'n ervaring in de Ronde van Zwitserland. Die heeft er de schrik goed in zitten.quote:Op maandag 6 april 2009 17:03 schreef wimderon het volgende:
Daar blijf je elke keer toch weer van schrikkenquote:Op maandag 6 april 2009 18:08 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Bij Fränk Schleck is dat wel begrijpelijk, gelet op z'n ervaring in de Ronde van Zwitserland. Die heeft er de schrik goed in zitten.
5m15 aan de broekquote:
Bij Thomas gaat het steeds beter op trainingen, alleen komt dat er in de wedstrijden nog niet uit.quote:Op maandag 6 april 2009 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
5m15 aan de broek![]()
http://www.wielerland.nl/index.php?option=com_database&c=u&sc=1&id=12969&Itemid=242
Rodriguez is echt heel sterk, schrijf hem maar op voor de klassiekers nu Valverde ze niet meerijdt.quote:Op maandag 6 april 2009 17:15 schreef TheArt het volgende:
1 - L.L. Sanchez
2 - Samuel Sanchez
3 - Pineau
4 - Knees
5 - Kolobnev
6 - Rodriguez
7 - Rogers
8 - Nibali
9 - Devenyns
10 - Evans
11 - Horner
12 - Cunego
13 - Contador
14 - Colom
15 - Casar
16 - F. Schleck
17 - Lopez
18 - Gesink
Waalse twee-luik met een Nederlandse heuvelkoers?quote:Op maandag 6 april 2009 19:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bij Thomas gaat het steeds beter op trainingen, alleen komt dat er in de wedstrijden nog niet uit.
Voor het Waalse drieluik kan hij het vergeten. Dat gaat hij nooit meer goedmaken. Maar goed, nu hardheid opdoen en die gebruiken in de aanloop naar de Tour.
Ik noem het gewoon een Waals drieluik. Zelfs soort koersen. In de media hebben ze het net zo vaak over 'Ardense drieluik'. Ook dat klopt strikt genomen niet, maar iedereen weet wat er mee bedoeld wordt.quote:Op maandag 6 april 2009 21:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Waalse twee-luik met een Nederlandse heuvelkoers?
Limburg is toch ook een beetje Waalsquote:Op maandag 6 april 2009 22:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik noem het gewoon een Waals drieluik. Zelfs soort koersen. In de media hebben ze het net zo vaak over 'Ardense drieluik'. Ook dat klopt strikt genomen niet, maar iedereen weet wat er mee bedoeld wordt.
Hij denkt altijd na een goede trainingsperiode er direct te kunnen staan, terwijl hij volgens mij alleen top is geweest in koersen waarbij hij in de weken ervoor ook al veel koerskilometers had gemaakt Eigenlijk zou hij met de klassiekers en daarna ronde van Romandie door moeten trekken naar de Giro. Dan zou hij daar wel eens top kunnen zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 19:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bij Thomas gaat het steeds beter op trainingen, alleen komt dat er in de wedstrijden nog niet uit.
Voor het Waalse drieluik kan hij het vergeten. Dat gaat hij nooit meer goedmaken. Maar goed, nu hardheid opdoen en die gebruiken in de aanloop naar de Tour.
datt laatste is natuurlijk wel waar, maar ik schat de AGR toch anders in dan LBL..al vind ik het eigenlijk wel iets beter dan voorheen toen finish niet op cauberg wasquote:Op maandag 6 april 2009 22:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik noem het gewoon een Waals drieluik. Zelfs soort koersen. In de media hebben ze het net zo vaak over 'Ardense drieluik'. Ook dat klopt strikt genomen niet, maar iedereen weet wat er mee bedoeld wordt.
Valverde heeft ze zelf niet op het programma staan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:11 schreef DutchSL het volgende:
LL Sanchez rijdt de klassiekers niet volgens mij, ik heb ergens gelezen dat Baskenland zijn laatste koers in het voorjaar is. En Valverde is voorlopig nog niet geweigerd (ik verwacht hem sowieso in de AGR, en vanuit het ASO-kamp heb ik nog geen afwijzende geluiden gehoord)
quote:Langeveld
Ook Sébastian Langeveld verschijnt niet aan de start van Gent-Wevelgem. De jonge wielrenner van de Rabobankploeg heeft last van buikgriep. Het is volgens een mededeling van de ploeg nog niet duidelijk of hij zondag voldoende hersteld is om mee te doen aan Parijs-Roubaix.
Rick Flens vervangt Langeveld woensdag in de eendagskoers uit de ProTour. Klassiekerspecialist Langeveld beleefde zondag een teleurstellende editie van de Ronde van Vlaanderen.
Hij was van plan aanstaande zondag revanche te halen voor 'Vlaanderens Mooiste'.
Jep. Kopgroep van 4 bestaande uit Mollema, Vazquez, Taaramae en Trofimov. Voorsprong is 5'45", waardoor Bauke ruim virtueel leider is.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep. Kopgroep van 4 bestaande uit Mollema, Vazquez, Taaramae en Trofimov. Voorsprong is 5'45", waardoor Bauke ruim virtueel leider is.
Ze moeten nog een km. of 110. En nee, de Finse kampioen van FdJ is Veikkanen. Taaramae is de jonge Est van Cofidisquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:42 schreef franklop het volgende:
[..]
maar de vraag is natuurlijk hoever ze nog moeten! (overigens die Taaramae is toch de finse kampioen van FdJ?)
Haha ja idd, haal beetje alles door elkaar, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze moeten nog een km. of 110. En nee, de Finse kampioen van FdJ is Veikkanen. Taaramae is de jonge Est van Cofidis
EDIT: Inmiddels had je dat zelf dus ook door
http://vueltapaisvasco.di(...)illatuerta/index.htmquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Haha ja idd, haal beetje alles door elkaar, kan gebeuren.
Nog beetje leuke beklimmingen vandaag?
Die World Ranking is dan ook compleet belachelijk en totaal niet representatief. Je kan beter naar de CQRanking kijken. Niet officieel, maar er zijn wel steeds meer mensen en media die dat als echte maatstaf hanteren. En daar staat Rabo "gewoon" derde.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:53 schreef franklop het volgende:
Rabo kan overigens wel succesje gebruiken... op de World Ranking van teams staan ze nu niet bepaald hoog:
Rank Prev. Code Teams Country Points
1 1 QST QUICK STEP BEL 396
2 3 SAX TEAM SAXO BANK DEN 257
3 2 THR TEAM COLUMBIA - HIGH ROAD USA 254
4 5 CTT CERVELO TEST TEAM SUI 238
5 4 GCE CAISSE D'EPARGNE ESP 195
6 6 AST ASTANA KAZ 152
7 7 SDA SERRAMENTI PVC DIQUIGIOVANNI-ANDRONI GIOCATTOLI VEN 151
8 11 KAT TEAM KATUSHA RUS 117
9 8 LIQ LIQUIGAS ITA 111
10 14 GRM GARMIN - SLIPSTREAM USA 100
11 9 ASA ACQUA & SAPONE - CAFFE MOKAMBO ITA 96
12 10 FDJ FRANÇAISE DES JEUX FRA 75
13 12 ALM AG2R LA MONDIALE FRA 74
14 25 SIL SILENCE-LOTTO BEL 71
15 13 LPR LPR BRAKES FARNESE VINI IRL 59
16 15 MRM TEAM MILRAM GER 34
17 16 EUS EUSKALTEL - EUSKADI ESP 32
18 17 SKS SKIL-SHIMANO NED 26
19 18 FLM CERAMICA FLAMINIA - BOSSINI DOCCE IRL 26
20 19 LAM LAMPRE - N.G.C ITA 24
21 23 VAC VACANSOLEIL PRO CYCLING TEAM NED 22
22 20 RAB RABOBANK NED 22
Mja maar de world ranking (per land dan) wordt toch gehanteerd voor het WK's en de startplaatsen daarvoor?quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die World Ranking is dan ook compleet belachelijk en totaal niet representatief. Je kan beter naar de CQRanking kijken. Niet officieel, maar er zijn wel steeds meer mensen en media die dat als echte maatstaf hanteren. En daar staat Rabo "gewoon" derde.
Dat klopt. Die wordt gehanteerd voor het WK. Maar met de RVV punten van Maaskant en de grote kans dat hij en eventueel andere Nederlanders hoog eindigen bij P-R denk ik dat wij ons niet zoveel zorgen hoeven te maken voor die 9 startplekken op het WK. Zeker als Gesink deze week in het Baskenland en straks tijdens de Waalse klassiekers ook nog de nodige punten weet te pakken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Mja maar de world ranking (per land dan) wordt toch gehanteerd voor het WK's en de startplaatsen daarvoor?
zal zo eens kijken naar die CQR ranking
Heb er idd wel eens op gekeken, maar normaal gesproken interesseren die lijsten me niet helemaal.. maar zal proberen wat regelmatiger bij te houdenquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat klopt. Die wordt gehanteerd voor het WK. Maar met de RVV punten van Maaskant en de grote kans dat hij en eventueel andere Nederlanders hoog eindigen bij P-R denk ik dat wij ons niet zoveel zorgen hoeven te maken voor die 9 startplekken op het WK. Zeker als Gesink deze week in het Baskenland en straks tijdens de Waalse klassiekers ook nog de nodige punten weet te pakken.
Die CQRanking is trouwens heel interessant. Zou je als wielerliefhebber regelmatig eens moeten bekijken. Staan ook de uitslagen enorm snel op.
Voorsprong 7 minuten met nog 90 km. te gaan. Maximale voorsprong was 7'38", maar is wat gezakt door het werk van Caisse.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Heb er idd wel eens op gekeken, maar normaal gesproken interesseren die lijsten me niet helemaal.. maar zal proberen wat regelmatiger bij te houden
Nog een update uit baskenland?
Maar praktisch gezien stel de CQRanking niets voor en kan de Rabo volgwagen mogelijk helemaal achteraan gaan rijden in Parijs-Roubaix.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:55 schreef TheArt het volgende:
Die World Ranking is dan ook compleet belachelijk en totaal niet representatief. Je kan beter naar de CQRanking kijken. Niet officieel, maar er zijn wel steeds meer mensen en media die dat als echte maatstaf hanteren. En daar staat Rabo "gewoon" derde.
Klopt helemaal. Tuurlijk stelt de CQRanking praktisch niets voor, maar geeft wel een veel representatiever beeld. Zo staat Davis nu zo ruim op kop bij de World Ranking, door vooral de Tour Down Under, waar verder ongelooflijk weinig renners echt geïnteresseerd in waren. Zo is het makkelijk punten sprokkelen. Ook de verdeling van de punten over de wedstrijden is enorm scheef.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar praktisch gezien stel de CQRanking niets voor en kan de Rabo volgwagen mogelijk helemaal achteraan gaan rijden in Parijs-Roubaix.
O.a.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:34 schreef Mr_DG het volgende:
Is er geen livestream van het baskenland???
Nou ja, de CQRanking verschilt op dat punt natuurlijk nauwelijks van de WorldRanking omdat ze de door de UCI gegeven indeling van koersen gebruiken, Down Under is voor de CqRanking dus ook evenveel punten waard als de Dauphiné. Dezelfde renners staan in de top drie van beide rankings, alleen in een andere volgorde.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Tuurlijk stelt de CQRanking praktisch niets voor, maar geeft wel een veel representatiever beeld. Zo staat Davis nu zo ruim op kop bij de World Ranking, door vooral de Tour Down Under, waar verder ongelooflijk weinig renners echt geïnteresseerd in waren. Zo is het makkelijk punten sprokkelen. Ook de verdeling van de punten over de wedstrijden is enorm scheef.
Daar gaat het niet eens om. Bij de World Ranking is een zege in de TdU evenveel waard als een zege in een klassieker, terwijl dat onderscheid bij CQRanking wel degelijk beter is gemaakt en veel beter is doorgevoerd. Daardoor krijg je, vooral buiten de top-3 om, een totaal ander beeld.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, de CQRanking verschilt op dat punt natuurlijk nauwelijks van de WorldRanking omdat ze de door de UCI gegeven indeling van koersen gebruiken, Down Under is voor de CqRanking dus ook evenveel punten waard als de Dauphiné. Dezelfde renners staan in de top drie van beide rankings, alleen in een andere volgorde.
Nou ja, veel scheelt het niet. CQ geeft 240 punten voor de overwinning in Down Under, en 275 voor de Ronde van Vlaanderen, de nummer twee krijgt zelfs evenveel punten. Down Under wordt ook zwaar overschat in de CQRanking, maar doordat daar veel meer koersen voor tellen valt het minder op.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar gaat het niet eens om. Bij de World Ranking is een zege in de TdU evenveel waard als een zege in een klassieker, terwijl dat onderscheid bij CQRanking wel degelijk is gemaakt en veel beter is doorgevoerd. Daardoor krijg je, vooral buiten de top-3 om, een totaal ander beeld.
Maar is dat juist niet het probleem. Dat de UCI wel schijnbaar een zo reëel mogelijk beeld wilt scheppen met een ranking van de beste koersen, terwijl ze er dan ook een Tour Down Under en Ronde van Polen insteken. Dan is dat realistische beeld gelijk weg.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:54 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, veel scheelt het niet. CQ geeft 240 punten voor de overwinning in Down Under, en 275 voor de Ronde van Vlaanderen, de nummer twee krijgt zelfs evenveel punten. Down Under wordt ook zwaar overschat in de CQRanking, maar doordat daar veel meer koersen voor tellen valt het minder op.
quote:Raborenner Gesink kiest voor aanval in Baskenland
Robert Gesink (foto) gaat de komende dagen de aanval zoeken in de Ronde van het Baskenland. Dat vertelt de Raborenner in het dagboek op zijn eigen website.
Maandag behoorde Gesink op de slotklim weliswaar tot de kopgroep, maar was hij met een achttiende plaats toch ontevreden. 'Komende dagen moet ik in de finale maar eens vaker naar voren rijden om dat gruwelijke sprintvermogen van mij eens in de strijd te gooien,' laat hij weten.
In het begin van de eerste etappe, die werd gewonnen door Luis Leon Sanchez, had Gesink het nog lastig. 'De eerste meters was het nog een hels karwei om de parkerende oranjemannetjes van Euskatel, die hard op kop hadden gereden, te ontwijken. Maar later, lekker op gang gekomen, kwamen we met een select gezelschap boven en dat gaf toch een goed gevoel.' (YK)
Nee, dat is Bruseghin die werkt voor Gasparotto. Op dat kleine beeld lijken de truitjes van Lampre en Rabo veel op elkaar.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:37 schreef No-P het volgende:
Huh, zie ik een rabo het peleton aantrekken?
Neuh, want Freire gaat winnenquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, dat is Bruseghin die werkt voor Gasparotto. Op dat kleine beeld lijken de truitjes van Lampre en Rabo veel op elkaar.
4'15" met nog 32 km. te gaan. Over 5 km. zijn ze boven en dan alleen nog maar in dalende lijn. Ze moeten op de top toch echt nog minstens 3,5 minuut hebben, gok ik.
Mollema gaat vandaag nooit de leiderstrui pakken. Als ze überhaupt al vooruit blijven.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:43 schreef Gillingham het volgende:
Erg interessant.
Ik ben benieuwd waartoe Mollema in staat is met de druk van de leiderstrui op zijn schouders.
Met Gesink natuurlijk wel een ideale man om aanvallen te plaatsen.
Vertel verder Herbertquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:49 schreef Sjiznit het volgende:
Wisten jullie trouwens dat Bruseghin een ezel fokkerij heeft!
Ondanks dat ik meer NOS dan Sporza kijk is dat feit mij al tijden bekend. Sinds de Giro van twee jaar terug ongeveerquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:49 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ken ook nog een verhaaltje over de vader van Voeckler!quote:
Geniaal, heb je ook nog informatie over kastelen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:53 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Ik ken ook nog een verhaaltje over de vader van Voeckler!
Die liet zich wel erg snel inhalen ja.. gaat Rabo dan toch voor Freire vandaag?quote:
13 ezels, wat moet je daar nou mee?quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:49 schreef Sjiznit het volgende:
quote:Hushovd gokt op Parijs-Roubaix
Uitgegeven: 7 april 2009 12:59
Laatst gewijzigd: 7 april 2009 13:12
MEILE - Thor Hushovd zet alles op deelname aan Parijs-Roubaix. De Noorse wielrenner liep zondag in de Ronde van Vlaanderen een polsblessure op en laat daarom Gent-Wevelgem woensdag aan zich voorbijgaan.
In overleg met de teamdokter van Cervélo TestTeam en ploegleider Jean-Paul van Poppel besloot de sprinter meer tijd te nemen om de kwetsuur te laten genezen.
Zondag staat de 'Hel van het Noorden' op het programma.
Volgens Boonen waren het relatief korte, steile hellingen in vergelijking met vorige WK-parcoursen. Iets Vlaamser.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:58 schreef OProg het volgende:
Is er ergens voor het WK van 2009 al een kaart waarop een beetje te zien was de hoogtevrschillen op de route zijn? Ik hoor een beetje tegenstrijdige berichten over het parcours, oa Boonen zei dat het minder zwaar is dan 2008 terwijl ik ook weer hoor dat bijv de Italianen op Cunego zouden gaan gokken en dat lijkt me dan ook niet voor niets.
Dus ik vraag me wel een beetje af wat er allemaal in het parcours zit eigenlijk.
Dat zou ik nochtans niet snel meer zeggen nadat ik zag hoe sterk hij was op de hellinkjes in de Ronde. Mits hij zich goed voorbereidt zou hij wellicht zelfs een parcours gelijk aan de AGR aankunnen, alhoewel er voor dergelijke parcoursen natuurlijk al duizendeneen kapers op de kust zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al zal iedereen binnenkort wel weer gaan zeggen dat het veel te zwaar is voor Boonen, zoals alle jaren.
Die 2e is toch ruim een kilometer lang? das toch behoorlijkquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:44 schreef OProg het volgende:
De indruk die ik zo krijg is dat het een beetje een parcours is waar het zomaar zou kunnen dat er nog een mannetje op 35 tot 40 het tot het einde kunnen overleven waarbij er dan gegokt gaat worden dat er op het laatste klimmetje een gaatje gemaakt kan worden. Ook omdat er best wel een flink stuk in zit waar een groep met veel het gat dicht kan rijden en de klimmetjes idd niet lang genoeg zijn om echt een grote bres te slaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Volgens de rabosite had Bauke een hongerklop.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Jammer dat Mollema niet had doorgereden, dan was ie er wellicht nog bijgekomen tijdens het gespeculeer...
Of lieten ze Mollema niet rijden omwille van de leiderstrui?
quote:In de aanval in tweede etappe Baskenland!
Geplaatst door Dion op 07-04-2009
De tweede rit in de Ronde van het Baskenland is gewonnen door Yuri Trofimov. De Rus uit de Bbox Bouygues Telecom ploeg reed twee kilometer voor de finish weg bij medevluchter Rein Taaramae, en hield aan de finish enkele meters over. Taaramae strandde op de tweede plek.
De oorspronkelijke kopgroep bestond uit vier renners. Een ervan was Bauke! Onderweg deed hij het meeste kopwerk van het kwartet. Helaas moest hij dit op de laatste klim van de dag, de Alto Lezaur, bekopen. Dit kwam overigens ook doordat hij een "hongerklop" had gekregen. Tijdens de etappe kon hij nauwelijks eten of drinken. Toen Trofimov ging versnellen moest Bauke lossen en was Taaramae de enige die enigszins in de buurt kon blijven van de Rus.
Na zijn lange vlucht was de batterij van Bauke ver leeg en heeft hij het peloton moeten laten lopen. Hij finishte als 138e met dik 5 minuten achterstand.
Interview Rabosport.nl:
Je hebt een bewonderenswaardige etappe gereden, maar aan het einde wilde het niet meer. Wat is er gebeurd?
"Ik was gewoon volstrekt leeg. In het begin ging het nog. Nadat Trofimov en Taaramae waren weggereden, ben ik er samen met Vásquez naar toe gesprongen. Toen had ik nergens last van. Maar daarna voelde ik me al heel snel niet goed. Ik kon amper eten en bijna niet drinken. In de finale had ik pap in de benen. Het ging echt niet meer."
De hongerklop dus?
"Ja helemaal. Niets meer en niets minder. Ik had nergens zin in. Eten niet en drinken ging ook nauwelijks. Uiteindelijk heb ik er nog een paar gelletjes in kunnen proppen, maar dat was veel te weinig voor zo'n etappe. Dat de brandstoftank leeg zou raken, zat er al die tijd al aan te komen, maar je probeert het toch. Je weet nooit hoe ver je nog komt. Maar op de laatste klim ging het echt niet meer. Ik was gewoon helemaal op en leeg."
In Castilla y Leon ging het ook niet helemaal super. Wat was daar aan de hand?
"Dat was iets heel anders. In Castilla y Leon voelde ik me niet ziek, maar ik kon daar niet diep gaan. Dat was iets totaal anders dan vandaag. Vandaag voelde ik me gewoon niet lekker. Dat was niet het geval in Castilla. Misschien heb ik nu toch iets onder de leden wat er nog uit moet komen."
Na Castilla heb je een bloedonderzoek laten doen. Wat is daar uit gekomen?
"Helemaal niks. Mijn bloed was prima. Dus kun je allerlei zaken uitsluiten. Wellicht waren het toen gewoon een paar mindere dagen. Na gisteren dacht ik dat helemaal zeker te weten. Want in de eerste etappe hier ging het heel goed. Ik kreeg weer vertrouwen. Het ging bergop goed en ik kon doortrekken. Dat was prima voor de moraal. Vandaag niet. Op een gegeven moment had ik spijt dat ik was mee gegaan. En dan blijven die laatste twee nog weg tot de finish..... Dat maakt het nog extra zuur. Of het peloton harder had gereden als ik erbij was gebleven? Wellicht. Het viel inderdaad op, dat de jacnt ineens ophield, maar je weet nooit."
Stond er nog op zijn site, het komt er niet echt uit.quote:"Het gaat veel beter op dit moment", vertelde hij. "Ik start gewoon en kijk wel wat het word. Stiekem heb ik er wel vertrouwen in. Talent vergaat niet en ik heb goed getraind de afgelopen winter en afgelopen tijd. Dat kan niet zomaar weg zijn door de pech van de voorbije weken!"
Volgens mij zie je dat goed.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:09 schreef Spraakwater het volgende:
Gesink moest die achtervolgende 4 toch laten gaan, maar dat is natuurlijk geen schande.
Samuel Sanchez zal in de afdaling wel snel oversteken naar Contador, of zie ik dat nou verkeerd op het etappekaartje?
Gesink op 32 seconden iets van 8e?quote:Op woensdag 8 april 2009 17:14 schreef franklop het volgende:
hahazie precies de finish als ik de stream aanzet
zo is het klassement ook toch? (geen boni's volgens mij)quote:Op woensdag 8 april 2009 17:15 schreef TheArt het volgende:
1 - Contador
2 - Evans 8"
3 - Samuel Sanchez
4 - Colom
5 - Cunego 27"
6 - Gesink 32"
7 - L.L. Sanchez 35"
Met een Contador, Evans en Sanchez heeftie natuurlijk ook gewoon 3 wereltoppers voor hem. Helemaal niet slecht.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:18 schreef marcodej het volgende:
Gesink gewoon weer goed. Dit is nu gewoon zijn niveau.
Klopt, maar nu moet hij nog die ene (of het liefst 2 natuurlijk) stapje zetten om dr bij te blijven of er zelfs voor te komenquote:Op woensdag 8 april 2009 17:19 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Met een Contador, Evans en Sanchez heeftie natuurlijk ook gewoon 3 wereltoppers voor hem. Helemaal niet slecht.
quote:Op woensdag 8 april 2009 17:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Klopt, maar nu moet hij nog die ene (of het liefst 2 natuurlijk) stapje zetten om dr bij te blijven of er zelfs voor te komen
Daar heb je zeker een punt. Gesink houdt niet zo van het korte/explosieve werk.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:03 schreef icebliss het volgende:
Gesink is ook meer van de langere cols hè. Dit was maar een paar kilometer geloof ik?
Bij mij liep de stream trouwens juist vast 500 meter voor het einde.
Daar kan hij ook nog in groeien natuurlijk, daarom is dat 'Waalse' drieluik ook wel goed voor hemquote:Op woensdag 8 april 2009 18:50 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Gesink houdt niet zo van het korte/explosieve werk.
Klopt, maar het zou mij verbazen als Gesink daar hoge ogen gaat gooien. Denk dat hij meer een ronderenner is dan een man voor de klassiekers.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:01 schreef franklop het volgende:
[..]
Daar kan hij ook nog in groeien natuurlijk, daarom is dat 'Waalse' drieluik ook wel goed voor hem
In potentie wel ja. Maar hij heeft ook verklaard dat de Waalse klassiekers dit seizoen nog een groter doel is dan het grote rondewerk.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:08 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Klopt, maar het zou mij verbazen als Gesink daar hoge ogen gaat gooien. Denk dat hij meer een ronderenner is dan een man voor de klassiekers.
was hij 2 jaar terug niet 4e in de Waalse Pijl, nadat ie helemaal van achter moest komen op de laatste klim?quote:Op woensdag 8 april 2009 19:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
In potentie wel ja. Maar hij heeft ook verklaard dat de Waalse klassiekers dit seizoen nog een groter doel is dan het grote rondewerk.
Zoiets ja. Toen vertelde 'ie nog dat 'ie verbaasd was dat 'ie Freire voorbij reed.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:14 schreef franklop het volgende:
[..]
was hij 2 jaar terug niet 4e in de Waalse Pijl, nadat ie helemaal van achter moest komen op de laatste klim?
Bijvoorbeeld. De waalse klassiekers kan hij dus ook gewoon goed aan.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:14 schreef franklop het volgende:
[..]
was hij 2 jaar terug niet 4e in de Waalse Pijl, nadat ie helemaal van achter moest komen op de laatste klim?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |