quote:Hushovd gokt op Parijs-Roubaix
Uitgegeven: 7 april 2009 12:59
Laatst gewijzigd: 7 april 2009 13:12
MEILE - Thor Hushovd zet alles op deelname aan Parijs-Roubaix. De Noorse wielrenner liep zondag in de Ronde van Vlaanderen een polsblessure op en laat daarom Gent-Wevelgem woensdag aan zich voorbijgaan.
In overleg met de teamdokter van Cervélo TestTeam en ploegleider Jean-Paul van Poppel besloot de sprinter meer tijd te nemen om de kwetsuur te laten genezen.
Zondag staat de 'Hel van het Noorden' op het programma.
Volgens Boonen waren het relatief korte, steile hellingen in vergelijking met vorige WK-parcoursen. Iets Vlaamser.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:58 schreef OProg het volgende:
Is er ergens voor het WK van 2009 al een kaart waarop een beetje te zien was de hoogtevrschillen op de route zijn? Ik hoor een beetje tegenstrijdige berichten over het parcours, oa Boonen zei dat het minder zwaar is dan 2008 terwijl ik ook weer hoor dat bijv de Italianen op Cunego zouden gaan gokken en dat lijkt me dan ook niet voor niets.
Dus ik vraag me wel een beetje af wat er allemaal in het parcours zit eigenlijk.
Dat zou ik nochtans niet snel meer zeggen nadat ik zag hoe sterk hij was op de hellinkjes in de Ronde. Mits hij zich goed voorbereidt zou hij wellicht zelfs een parcours gelijk aan de AGR aankunnen, alhoewel er voor dergelijke parcoursen natuurlijk al duizendeneen kapers op de kust zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al zal iedereen binnenkort wel weer gaan zeggen dat het veel te zwaar is voor Boonen, zoals alle jaren.
Die 2e is toch ruim een kilometer lang? das toch behoorlijkquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:44 schreef OProg het volgende:
De indruk die ik zo krijg is dat het een beetje een parcours is waar het zomaar zou kunnen dat er nog een mannetje op 35 tot 40 het tot het einde kunnen overleven waarbij er dan gegokt gaat worden dat er op het laatste klimmetje een gaatje gemaakt kan worden. Ook omdat er best wel een flink stuk in zit waar een groep met veel het gat dicht kan rijden en de klimmetjes idd niet lang genoeg zijn om echt een grote bres te slaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Volgens de rabosite had Bauke een hongerklop.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Jammer dat Mollema niet had doorgereden, dan was ie er wellicht nog bijgekomen tijdens het gespeculeer...
Of lieten ze Mollema niet rijden omwille van de leiderstrui?
quote:In de aanval in tweede etappe Baskenland!
Geplaatst door Dion op 07-04-2009
De tweede rit in de Ronde van het Baskenland is gewonnen door Yuri Trofimov. De Rus uit de Bbox Bouygues Telecom ploeg reed twee kilometer voor de finish weg bij medevluchter Rein Taaramae, en hield aan de finish enkele meters over. Taaramae strandde op de tweede plek.
De oorspronkelijke kopgroep bestond uit vier renners. Een ervan was Bauke! Onderweg deed hij het meeste kopwerk van het kwartet. Helaas moest hij dit op de laatste klim van de dag, de Alto Lezaur, bekopen. Dit kwam overigens ook doordat hij een "hongerklop" had gekregen. Tijdens de etappe kon hij nauwelijks eten of drinken. Toen Trofimov ging versnellen moest Bauke lossen en was Taaramae de enige die enigszins in de buurt kon blijven van de Rus.
Na zijn lange vlucht was de batterij van Bauke ver leeg en heeft hij het peloton moeten laten lopen. Hij finishte als 138e met dik 5 minuten achterstand.
Interview Rabosport.nl:
Je hebt een bewonderenswaardige etappe gereden, maar aan het einde wilde het niet meer. Wat is er gebeurd?
"Ik was gewoon volstrekt leeg. In het begin ging het nog. Nadat Trofimov en Taaramae waren weggereden, ben ik er samen met Vásquez naar toe gesprongen. Toen had ik nergens last van. Maar daarna voelde ik me al heel snel niet goed. Ik kon amper eten en bijna niet drinken. In de finale had ik pap in de benen. Het ging echt niet meer."
De hongerklop dus?
"Ja helemaal. Niets meer en niets minder. Ik had nergens zin in. Eten niet en drinken ging ook nauwelijks. Uiteindelijk heb ik er nog een paar gelletjes in kunnen proppen, maar dat was veel te weinig voor zo'n etappe. Dat de brandstoftank leeg zou raken, zat er al die tijd al aan te komen, maar je probeert het toch. Je weet nooit hoe ver je nog komt. Maar op de laatste klim ging het echt niet meer. Ik was gewoon helemaal op en leeg."
In Castilla y Leon ging het ook niet helemaal super. Wat was daar aan de hand?
"Dat was iets heel anders. In Castilla y Leon voelde ik me niet ziek, maar ik kon daar niet diep gaan. Dat was iets totaal anders dan vandaag. Vandaag voelde ik me gewoon niet lekker. Dat was niet het geval in Castilla. Misschien heb ik nu toch iets onder de leden wat er nog uit moet komen."
Na Castilla heb je een bloedonderzoek laten doen. Wat is daar uit gekomen?
"Helemaal niks. Mijn bloed was prima. Dus kun je allerlei zaken uitsluiten. Wellicht waren het toen gewoon een paar mindere dagen. Na gisteren dacht ik dat helemaal zeker te weten. Want in de eerste etappe hier ging het heel goed. Ik kreeg weer vertrouwen. Het ging bergop goed en ik kon doortrekken. Dat was prima voor de moraal. Vandaag niet. Op een gegeven moment had ik spijt dat ik was mee gegaan. En dan blijven die laatste twee nog weg tot de finish..... Dat maakt het nog extra zuur. Of het peloton harder had gereden als ik erbij was gebleven? Wellicht. Het viel inderdaad op, dat de jacnt ineens ophield, maar je weet nooit."
Stond er nog op zijn site, het komt er niet echt uit.quote:"Het gaat veel beter op dit moment", vertelde hij. "Ik start gewoon en kijk wel wat het word. Stiekem heb ik er wel vertrouwen in. Talent vergaat niet en ik heb goed getraind de afgelopen winter en afgelopen tijd. Dat kan niet zomaar weg zijn door de pech van de voorbije weken!"
Volgens mij zie je dat goed.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:09 schreef Spraakwater het volgende:
Gesink moest die achtervolgende 4 toch laten gaan, maar dat is natuurlijk geen schande.
Samuel Sanchez zal in de afdaling wel snel oversteken naar Contador, of zie ik dat nou verkeerd op het etappekaartje?
Gesink op 32 seconden iets van 8e?quote:Op woensdag 8 april 2009 17:14 schreef franklop het volgende:
hahazie precies de finish als ik de stream aanzet
zo is het klassement ook toch? (geen boni's volgens mij)quote:Op woensdag 8 april 2009 17:15 schreef TheArt het volgende:
1 - Contador
2 - Evans 8"
3 - Samuel Sanchez
4 - Colom
5 - Cunego 27"
6 - Gesink 32"
7 - L.L. Sanchez 35"
Met een Contador, Evans en Sanchez heeftie natuurlijk ook gewoon 3 wereltoppers voor hem. Helemaal niet slecht.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:18 schreef marcodej het volgende:
Gesink gewoon weer goed. Dit is nu gewoon zijn niveau.
Klopt, maar nu moet hij nog die ene (of het liefst 2 natuurlijk) stapje zetten om dr bij te blijven of er zelfs voor te komenquote:Op woensdag 8 april 2009 17:19 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Met een Contador, Evans en Sanchez heeftie natuurlijk ook gewoon 3 wereltoppers voor hem. Helemaal niet slecht.
quote:Op woensdag 8 april 2009 17:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Klopt, maar nu moet hij nog die ene (of het liefst 2 natuurlijk) stapje zetten om dr bij te blijven of er zelfs voor te komen
Daar heb je zeker een punt. Gesink houdt niet zo van het korte/explosieve werk.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:03 schreef icebliss het volgende:
Gesink is ook meer van de langere cols hè. Dit was maar een paar kilometer geloof ik?
Bij mij liep de stream trouwens juist vast 500 meter voor het einde.
Daar kan hij ook nog in groeien natuurlijk, daarom is dat 'Waalse' drieluik ook wel goed voor hemquote:Op woensdag 8 april 2009 18:50 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Gesink houdt niet zo van het korte/explosieve werk.
Klopt, maar het zou mij verbazen als Gesink daar hoge ogen gaat gooien. Denk dat hij meer een ronderenner is dan een man voor de klassiekers.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:01 schreef franklop het volgende:
[..]
Daar kan hij ook nog in groeien natuurlijk, daarom is dat 'Waalse' drieluik ook wel goed voor hem
In potentie wel ja. Maar hij heeft ook verklaard dat de Waalse klassiekers dit seizoen nog een groter doel is dan het grote rondewerk.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:08 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Klopt, maar het zou mij verbazen als Gesink daar hoge ogen gaat gooien. Denk dat hij meer een ronderenner is dan een man voor de klassiekers.
was hij 2 jaar terug niet 4e in de Waalse Pijl, nadat ie helemaal van achter moest komen op de laatste klim?quote:Op woensdag 8 april 2009 19:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
In potentie wel ja. Maar hij heeft ook verklaard dat de Waalse klassiekers dit seizoen nog een groter doel is dan het grote rondewerk.
Zoiets ja. Toen vertelde 'ie nog dat 'ie verbaasd was dat 'ie Freire voorbij reed.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:14 schreef franklop het volgende:
[..]
was hij 2 jaar terug niet 4e in de Waalse Pijl, nadat ie helemaal van achter moest komen op de laatste klim?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |