abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67433400
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat deel 55

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Leonieke
PCOS - Op 1 april: uitleg over behandeling in UZ Brussel (Jette) - Kunstmatige inseminatie (bezig sinds 02-2008)

NieTTus
Gestopt met de pil in 2002... 2004: eileiders verwijderd. 2 ivf-en gehad. Helaas beide mislukt. 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld. Al 4 cancels voor een cryo terugplaatsing gehad, omdat er geen plek was in zkh. Ondertussen 2 teruggeplaatst en nu wachten of er ook een tweede streepje verschijnt.

Vlindur
Maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds september 2008 aan 50 mg Clomid. Omdat dit geen gewenst effect heeft sinds Maart 2009 aan 50 mg Clomid en 1500 IE Pregnyl.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...

[ Bericht 6% gewijzigd door Tally op 03-04-2009 12:01:40 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67433416
Laatste post:
quote:
Jose, Ik had vorige ronde ook een cyste, was ook een centimeter of 5, is verder terug wel te lezen. Maar volgens mij is hij ook al weer kapot. Als ik de laatste echo even goed herinner. Ik ga het er zeker over hebben. Dit moet anders, Clomid is prima hoor, maar ik wil er dan wel wat bij, want dit werkt gewoon niet.

Deze maand is het 2 jaar geleden dat we besloten om voor een kindje te gaan..
pi_67433598
Ik heb in het topic de link PCOS bijgevoegd, ik vond het zelf heel nuttig. Alles staat er in.
Mocht het niet goed zijn, zeg het dan, dan haal ik hem weer weg.
pi_67435223
Wat een kl*teverjaardag Vlinder
pi_67435566
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:47 schreef leonieke het volgende:
Wat een kl*teverjaardag Vlinder
Ik snapte je eerst helemaal niet
Maar toch bedankt.. De katten zijn een goed alternatief Die fungeren prima als baby

*knip*

Heb mn vriend met de andere kat maar weer weggehaalt, denk niet dat ie het waardeert als ie op FOK! te bewonderen is

[ Bericht 5% gewijzigd door Vlinder op 26-03-2009 17:34:17 ]
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:51:23 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67437347
Vlindur ook alweer 2 jaar bezig
Wil je 'mijn' OP-stukje vervangen door dit stukje;

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:53:03 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67437491
Aangepast Saffier!

Ik blijf het zeggen, jullie zijn allemaal zo lief!
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:07:23 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67437782
Dank je
Ylana
pi_67438515
Mijn stukje mag misschien ook aangepast worden

Leonieke
PCOS - Op 1 april: uitleg over behandeling in UZ Brussel (Jette) - Kunstmatige inseminatie (bezig sinds 02-2008)
pi_67438788
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:57 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik snapte je eerst helemaal niet
Maar toch bedankt.. De katten zijn een goed alternatief Die fungeren prima als baby

[ afbeelding ]

*knip*

Heb mn vriend met de andere kat maar weer weggehaalt, denk niet dat ie het waardeert als ie op FOK! te bewonderen is
Ik hoop voor je dat je toekomstige baby wat minder harig is

Maar ze ligt er wel schattig bij
pi_67439894
CP, ' Het' Rokko is een je-weet-wel-kater

Leonieke, ik heb het aangepast voor je

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 28-03-2009 00:10:29 ]
pi_67440020
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:17 schreef Vlindur het volgende:
PC, ' Het' Rokko is een je-weet-wel-kater

Leonieke, ik heb het aangepast voor je
Ik dacht die rooie altijd vrouwtjes zijn

Sinds ik in de MMM zit vind ik je-weet-wel dieren altijd zo zielig
pi_67440596
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:21 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik dacht die rooie altijd vrouwtjes zijn

Sinds ik in de MMM zit vind ik je-weet-wel dieren altijd zo zielig
Nee, juist (bijna) altijd mannetjes! Zielig is hij niet hoor. Zij ook niet. Ze waren 9 maand en ze hebben er niks aan over gehouden.Ze zijn ook niet wild ofzo. Prima schootkatten
pi_67441013
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:36 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, juist (bijna) altijd mannetjes! Zielig is hij niet hoor. Zij ook niet. Ze waren 9 maand en ze hebben er niks aan over gehouden.Ze zijn ook niet wild ofzo. Prima schootkatten
Owh, dan heb ik gewoon het verkeerde geslacht onthouden
En zielig in de zin van dat zij misschien ook wel kleine poesjes willen net als wij, maar dat dat niet meer kan zo
Ik weet het, ik spoor niet
pi_67448520
ik heb 2 rooien en dat zijn ook allebei katers... mijn zusje heeft een rooie gehad, en dat was een poes. Dat was heel zeldzaam zeiden ze in het asiel waar ze vandaan kwam.

wij zijn vandaag trouwens naar de gyn geweest. Heel bijzonder, want hij kon ons vertellen dat de ha de uitslag van de zaadcellen niet helemaal goed had gezien. het bleek beter te zijn dan de ha dacht. het was binnen de norm! nu gaan we weer verder kijken naar mij. ik heb vandaag meteen een inwendige echo gehad om te zien of de stand van de baarmoeder goed was en hoe het was met de eierstokken. hij zag een eitje groeien van 10 á 11 dagen (aan de grootte van het eitje te zien), en vandaag is het dag 11 van m'n cyclus. dat is dus allemaal netjes. Hij heeft ook een kweekstaaltje afgenomen om te zien of er kleine ontstekingen zitten aan de baarmoedermond. als die uitstlag goed is, dan krijg ik op dag 10 van m'n volgende cyclus een foto van de baarmoeder met contrastvloeistof. hier wordt dan bij gekeken of de eileiders wel open zijn, en of er andere verklevingen zijn. en ik word op 6 april geprikt (bloed) om te zien of de eisprong die er nu aan zit te komen, wel daadwerkelijk goed gegaan is. als ik dat alles heb gehad/gedaan, dan moeten we 2 weken na de contrastfoto terug op gesprek, en kan er een plan uitgestippeld worden. we zijn begonnen...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 07:32:00 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67453083
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:16 schreef mijsje het volgende:
ik heb 2 rooien en dat zijn ook allebei katers... mijn zusje heeft een rooie gehad, en dat was een poes. Dat was heel zeldzaam zeiden ze in het asiel waar ze vandaan kwam.

wij zijn vandaag trouwens naar de gyn geweest. Heel bijzonder, want hij kon ons vertellen dat de ha de uitslag van de zaadcellen niet helemaal goed had gezien. het bleek beter te zijn dan de ha dacht. het was binnen de norm! nu gaan we weer verder kijken naar mij. ik heb vandaag meteen een inwendige echo gehad om te zien of de stand van de baarmoeder goed was en hoe het was met de eierstokken. hij zag een eitje groeien van 10 á 11 dagen (aan de grootte van het eitje te zien), en vandaag is het dag 11 van m'n cyclus. dat is dus allemaal netjes. Hij heeft ook een kweekstaaltje afgenomen om te zien of er kleine ontstekingen zitten aan de baarmoedermond. als die uitstlag goed is, dan krijg ik op dag 10 van m'n volgende cyclus een foto van de baarmoeder met contrastvloeistof. hier wordt dan bij gekeken of de eileiders wel open zijn, en of er andere verklevingen zijn. en ik word op 6 april geprikt (bloed) om te zien of de eisprong die er nu aan zit te komen, wel daadwerkelijk goed gegaan is. als ik dat alles heb gehad/gedaan, dan moeten we 2 weken na de contrastfoto terug op gesprek, en kan er een plan uitgestippeld worden. we zijn begonnen...
Ja, actie!!
Fijn dat er een concreet plan is mijsje tenminste, ik kan me zo voorstellen dat het fijn is dat er actie ondernomen wordt...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:28:27 #18
100412 mefke79
komt goed!
pi_67453604
Mijsje..eindelijk een plan. Kan me voorstellen dat je blij bent dat er actie ondernomen wordt. En dat die uitslag meeviel is ook alleen maar fijn. Tis tijd dat jij aan de beurt bent hoor! Succes met de onderzoeken, ik duim voor je! (nou ja, voor jullie allemaal eigenlijk hoor, maar even speciaal voor Mijsje).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_67455005
Jaaaaa mijsje, er is vooruitgang geboekt
Dat je maar snel weer weg mag uit dit topic

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 27-03-2009 09:51:18 ]
pi_67462985
Vlindur, jeetje ik hoop dat het lange wachten gauw wordt beloond

Mijsje wat goed!

Nog maar een paar nachtjes Leonieke, dan hopelijk weer een stapje dichterbij
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67463979
In mn buik voel ik niets! Geen krampjes of geen pijntje, niets!
Ik ben wel misselijk daarin tegen

tvp natuurlijk
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_67464143
Ik ben dan weer niet misselijk, maar heb wel krampjes.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:21:13 #23
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67466354
Mijsje wat heerlijk, vooruitgang, een doel, actie
Tally spannend, de duimen draaien
PZE
Ylana
pi_67467962
MIjsje! Wat een super nieuws!

Hier ook supernieuws!
Volgende week vrijdag om half 10 ongeveer krijg ik een spuit in mn buik (Tenzij hij nog niet groot genoeg is, dan moet het in het weekend op de EHBO gebeuren (of zelf doen ) )
Vanavond gewoon Clomid voor het groeien en dan dus pregnyl!

Ik krijg weer hoop!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 27-03-2009 18:12:26 ]
  vrijdag 27 maart 2009 @ 18:05:03 #25
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67469673
Jahoeeeee Vlindur Go eitje, Go!!
Ylana
pi_67471680
Wat goed Vlindur Hoe ging het gesprek met de gyn? Heb jij de Pregnyl voorgesteld? Deed ze moeilijk?
Ik laat de Pregnyl in 't ziekenhuis zetten (is gelukkig niet al te ver weg). Ik blijf die spuiten vervelende ondingen vinden
Owh ja, en hoe groot is je ei nu?

En Tally, hoe gaat het met je opdracht? Geeft het voldoende afleiding?
En ben je echt kotsmisselijk of zeurt je maag alleen maar wat?

En pze, we gaan er gewoon vanuit dat 't goede krampjes zijn
pi_67472678
Vlindur wat een goed nieuws

Mijsje ook bij jou goed nieuws

Tally: spannend hoor Ik blijf alvast duimen
pi_67473388
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 19:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
En Tally, hoe gaat het met je opdracht? Geeft het voldoende afleiding?
En ben je echt kotsmisselijk of zeurt je maag alleen maar wat?
Het gaat lekker met mijn opdracht. Ik heb nu al wat voorbeelden gemaakt.
En ben nu op zoek naar iets wat ik wil maken Namaken Het moet natuurlijk mooi worden
En ja het geeft heerlijke afleiding. Als ik er mee bezig ben dan denk ik echt totaal nergens aan..

Kotsmisselijk is het niet echt. Al heb ik de afgelopen dagen wel een aantal keer gespuugd. Meestal savonds.
Maar zeuren van mijn maag is het ook weer niet

Maar we blijven maar gewoon wachten. Alsof we wat anders kunnen
pi_67475318
Vlindur, wat fijn dat je nu toch Pregnyl gaat krijgen! Mooi dat dat in ieder geval geregeld is... super! Zelf prikken is ook eng. Kijk gewoon wat je wil. Het is mooi dat je de optie hebt om naar de EHBO te gaan!
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:16 schreef mijsje het volgende:
wij zijn vandaag trouwens naar de gyn geweest. Heel bijzonder, want hij kon ons vertellen dat de ha de uitslag van de zaadcellen niet helemaal goed had gezien. het bleek beter te zijn dan de ha dacht. het was binnen de norm!
ik krijg ineens een flashback. Echt joh.. huisartsen moeten eens ophouden met gynaecoloogje spelen! Onze huisarts heeft ons destijds verteld dat het zaad zeer, zeer zwak was en dat IUI -om mee te beginnen- absoluut geen zin had. We moesten gelijk aan IVF of zelfs ICSI denken. Achteraf was er dus ook niks aan de hand met het zaad...

Oh ja, Mijsje; neem van te voren een pijnstiller voordat je de baarmoederfoto krijgt (HSG), dat is wel verstandig.

Tally... misselijk... spannend!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 28 maart 2009 @ 00:04:16 #30
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67482932
Weet niet echt of dit gewaardeerd wordt maar hoorde net dit nummer en misschien dat mensen er hier wat aan hebben, gewoon als steun voor de mensen waarbij het zwanger blijven helaas niet is gelukt..

Alle deuren stonden open
Je kwam eraan
En alles was er klaar voor
We maakten de gebaren die je maakt
Als iemand welkom is.
Zo welkom dat het bijna pijn doet
De pijn van het er bijna zijn

Zo mooi
Je was zo mooi, zo mooi
Je had nog mooier mogen worden
Maar je kon het niet
En wij blijven altijd
Op je wachten

Waar ter wereld we ook lopen
Je blijft bestaan
We konden je niet kennen
Maar we weten wie je bent
En je blijft iemand die welkom was

Zo welkom dat het altijd pijn doet
De pijn van het er bijna zijn

Zo mooi
Je was zo mooi, zo mooi
Maar je kon het niet
En wij blijven altijd
Op je wachten

Je mooie grote ogen die de wereld
Zouden zien
Je hield ze stevig dicht
Misschien is het maar beter zo
Misschien

Je was zo mooi
Zo mooi
Je was zo mooi
Zo mooi
Maar je kon het niet
En wij blijven altijd
Op je wachten

Je was zo mooi
Alle deuren staan nog open
Jij komt eraan
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_67483061
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 19:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wat goed Vlindur Hoe ging het gesprek met de gyn?
Heel goed! Ze is toch wel zo aardig, denk dat ik het heel erg met haar getroffen heb
quote:
Heb jij de Pregnyl voorgesteld? Deed ze moeilijk?
Ik stelde het voor en ze was het er direct meer eens!
quote:
Ik laat de Pregnyl in 't ziekenhuis zetten (is gelukkig niet al te ver weg). Ik blijf die spuiten vervelende ondingen vinden
Het ziekenhuis zit hier in het dorp, dus dat is geen probleem. Mn vriend wil me niet prikken, dus ik moet nog maar even kijken of ik het zelf durf, anders gaan we gewoon naar de EHBO
quote:
Owh ja, en hoe groot is je ei nu?
Die heb ik nog niet, er zitten alleen nog maar eicelblaasjes. Het zag er rustig uit en de cyste is weg. Op basis van mijn gegevens kon ze zien dat ik op dag 11 altijd al een flink ei heb, dus we houden die dag aan, maar mocht ie desondanks niet groot genoeg zijn "prikken" we gewoon een (paar) dag(en) later!
pi_67487304
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:36 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Juustem, eigenlijk allemaal behalve onze rode sloerie Roxy!

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_67487325
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:04 schreef snakelady het volgende: + songtekst +
Hey collega van de andere kant!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_67488450
jullie zijn zo lief, wat een lieve reacties!
Kijk, meer goed nieuws, dat is fijn om te lezen Vlindur!
Tally, ik vind het spannend voor je! ik hoop zo op twee streepjes over een paar dagen! Ik hoop dat het misselijke gevoel een voorteken is!
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:48 schreef Jose81 het volgende:
[..]

ik krijg ineens een flashback. Echt joh.. huisartsen moeten eens ophouden met gynaecoloogje spelen! Onze huisarts heeft ons destijds verteld dat het zaad zeer, zeer zwak was en dat IUI -om mee te beginnen- absoluut geen zin had. We moesten gelijk aan IVF of zelfs ICSI denken. Achteraf was er dus ook niks aan de hand met het zaad...

Oh ja, Mijsje; neem van te voren een pijnstiller voordat je de baarmoederfoto krijgt (HSG), dat is wel verstandig.
José, inderdaad... ik viel bijna van m'n stoel toen de gyn zei dat het wel goed was! maar goed, wel helemaal opgelucht!
dank je voor de tip, ik had van m'n gyn de tip ook gekregen om een pijnstiller te nemen voor de baarmoederfoto, en in de patientinfo stond dat ik iemand mee moet nemen, en dat ik het beste 1000 mg paracetamol kan innemen... ik heb er al zin in... maar goed, ik weet dat het voor een goed doel is... wie weet is er niks aan de hand en kunnen ze me snel helpen als ze deze gegevens hebben... ik hoop het heel erg, en misschien ook wel omdat de gyn tot nog toe niks echt mis heeft kunnen vinden.

Laura, wat een schatje, met dat tongetje ook!
pi_67488704
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 10:47 schreef mijsje het volgende:
jullie zijn zo lief, wat een lieve reacties!
Kijk, meer goed nieuws, dat is fijn om te lezen Vlindur!
Tally, ik vind het spannend voor je! ik hoop zo op twee streepjes over een paar dagen! Ik hoop dat het misselijke gevoel een voorteken is!
[..]

José, inderdaad... ik viel bijna van m'n stoel toen de gyn zei dat het wel goed was! maar goed, wel helemaal opgelucht!
dank je voor de tip, ik had van m'n gyn de tip ook gekregen om een pijnstiller te nemen voor de baarmoederfoto, en in de patientinfo stond dat ik iemand mee moet nemen, en dat ik het beste 1000 mg paracetamol kan innemen... ik heb er al zin in... maar goed, ik weet dat het voor een goed doel is... wie weet is er niks aan de hand en kunnen ze me snel helpen als ze deze gegevens hebben... ik hoop het heel erg, en misschien ook wel omdat de gyn tot nog toe niks echt mis heeft kunnen vinden.

Als die HSG hetzelfde is als wat ik vorige maand heb gekregen, dan valt het allemaal wel goed mee qua pijn. De pijn heeft bij mij 30 seconden geduurd ofzo. Erna had ik een beetje een ongemakkelijk gevoel (zo de pijn die je hebt als je merkt dat je maandstonden er zitten aan te komen (zeker niet de erge pijn bij maandstonden)).
Het enige wat ik van pijnstiller heb genomen was iets wat ze in het ziekenhuis voorstelden omdat ze er een onderzoek mee doen (ik weet dus zelfs niet in welke groep ik zat: echte pijnstiller of placebo). Ze hadden mij alleszins niet verwittigd dat ik best iets kon innemen. Wel dat je beter niet zelf naar huis rijdt (de ene persoon heeft er effectief meer last van dan de ander).

Ik ben wel niet meer lang op mijn werk gebleven, maar dat was eerder omdat ik niet veel zin had om te werken
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:14:33 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67488902
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:25 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hey collega van de andere kant!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_67488993
spannend weer dat wachten voor sommige hier...

wat een lieve katten!!! (zowel katers als poezen, haha) wij hebben een kater (huis tuin en keuken kater) en een schildpad poesje. En idd een goede afleiding als je depri bent.

wat een mooie songtekst van Bløf... moet het nummer nog beluisteren, maar de tekst deed wel veel met me. Ook al ben ik nog nooit zwanger geweest...

Nou, binnenkort mag ik ook beginnen weer... kan niet wachten,... ongi zit eraan te komen, pas weer 3 dagen met migraine op bed gelegen, pijnlijke borsten.... en de krampjes beginnen nu ook te komen, dus ik verwacht vandaag of morgen mijn ongi.

Fijn Weekend allemaal !
pi_67489071
Leonieke, fijn dat het bij jou meeviel! Ik hoop dat mijn lijf op dezelfde manier reageert! Voor de zekerheid heb ik aangegeven dat een invaller voor mij niet verkeerd is op die dag, als het wel vervelender loopt, heb ik die wel nodig bij mijn klasje kinderen. maar goed, ik hoop ook dat het meevalt.

Snakelady, mooi liedje! Het heeft inderdaad een gevoel erin zitten! dank je
pi_67489198
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:23 schreef mijsje het volgende:
Leonieke, fijn dat het bij jou meeviel! Ik hoop dat mijn lijf op dezelfde manier reageert! Voor de zekerheid heb ik aangegeven dat een invaller voor mij niet verkeerd is op die dag, als het wel vervelender loopt, heb ik die wel nodig bij mijn klasje kinderen. maar goed, ik hoop ook dat het meevalt.

Snakelady, mooi liedje! Het heeft inderdaad een gevoel erin zitten! dank je
Mja, is wel een verschil dat ik 'gewoon' aan mijn bureau kon zitten en niet enthousiast moest doen tov leerlingen. En die ene student die een vraag had, kon ik nog net aan
Ik hoop alvast dat je er niet te veel last zult van hebben
pi_67489344
dank je wel!
He, ik zie dat je verhuisd bent! Wat een mooie foto's van je huis! gefeliciteerd met zo'n prachtige stulp (stupje kan toch echt niet bij dit huis als ik de foto's zo zie... )
pi_67489678
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:23 schreef mijsje het volgende:
He een collega-juf!
(Ziek zijn of ziekenhuisbezoekjes zijn in mijn ogen altijd belastend voor mijn collega's, maar that's onderwijs ben ik bang...)
pi_67490460
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:37 schreef mijsje het volgende:
dank je wel!
He, ik zie dat je verhuisd bent! Wat een mooie foto's van je huis! gefeliciteerd met zo'n prachtige stulp (stupje kan toch echt niet bij dit huis als ik de foto's zo zie... )
Eind december zijn we nog verhuisd (het duurde gewoon heel lang voor ik mijn sig heb veranderd ) naar ons huis. Thx voor het compliment (maar echt... zo groot is het niet hoor, het is niet klein, maar toont groter op foto dan het in werkelijkheid is. Maar zeker groot genoeg voor ons )

Die extra belasting in het onderwijs merken we hier ook wel. Bij mij minder omdat ik een administratieve job heb (en makkelijker verlof kan nemen) maar bij mijn man is het een hoop geregel als hij eens mee moet. Lessen die moeten verplaatst worden (vervangen kan bij ons niet, hoger onderwijs) zorgen altijd voor een grote rompslomp. Dat is ook de reden waarom ik tot nu toe bijna altijd alleen ben gegaan (behalve die paar keer naar Jette omdat mijn man mee moest voor de intakegesprekken).
pi_67494210
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 10:47 schreef mijsje het volgende:
Roksel is helemaal niet lief! Het is een rotbeest! Ze wil steeds bij me liggen en aan me likken en heeeeel hard spinnen. Hm, dus eigenlijk is ze wel een schatje
pi_67497247
Nog een week tot mijn NOD. Kon het niet laten nog even te ovutesten net en mijn streep is weer aanwezig (sommigen hebben de hele cyclus een streepje, ik heb alleen rond mijn ei een streep.) Al hoeft het niks te betekenen, ik vind het toch wel weer spannend. Net als vorige maand weer jeukerige borsten, plus krampjes. Vorige maand was het ook niet raak, maar ik geef de moed nog niet op hoor. Spannende week! Nu lekker uit eten, even weg.
pi_67497356
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:54 schreef prinseszondererwt het volgende:
He een collega-juf!
(Ziek zijn of ziekenhuisbezoekjes zijn in mijn ogen altijd belastend voor mijn collega's, maar that's onderwijs ben ik bang...)
altijd leuk om collega's tegen te komen...
ziek zijn en afwezigheid vind ik ook vervelend op school. de meeste dingen regel ik wel buiten schooltijden om. balen, maar met je cyclus kan dat niet altijd. gelukkig is mijn directeur heel meegaand en meelevend.
helaas is het bedrijf waar manlief woont wat minder coulant, maar afspraken kunnen we over het algemeen wel samen heen. (gelukkig)
@Laura: hahahaha, ja, dan is het wel een schatje... een van mijn twee katers kont ook lekker bij me knuffelen, hangen, spinnen, kopjes geven en likken... heerlijk vind ik dat! (troost ook zo lekker met hem in de buurt)
pi_67513300
Stop maar met duimen. Ook dit keer heeft het niet zo mogen zijn. Volgende keer meer geluk
pi_67513405
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:26 schreef Tally het volgende:
Stop maar met duimen. Ook dit keer heeft het niet zo mogen zijn. Volgende keer meer geluk

Het is nou echt eens jouw beurt hoor

* CrazyPrincess duimen tandje harder laat draaien...
pi_67513479
Tally! Hoe kan dat nou? Je moest toch nog een weekje tot NOD? Balen joh.
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 10:42:00 #49
5428 crew  miss_sly
pi_67513480
He Tally, wat balen

leonieke, het is bijna april

pze, spannend dus. Ik duim voor je.

Vlindur met pregnyl Dat is goed, want een mooie follikel groeien is een ding, hem laten springen is twee. Nu dus betere kansen

mijsje, wat fijn dat de ha het verkeerd had gelezen, de uitslagen. Niet de eerste keer dat ik zoiets hoor. Mijn vriendinnetje ging na lang proberen ook naar de ha. Ze had al netjes temperatuurlijstjes bijgehouden. Heel duidelijk met lage temp, dipje, hoge temp en dat een paar maanden lang. Die ha kijkt er een keer naar en zegt: ik zie het al, geen eisprong
HSG is niet leuk, maar het is te doen. Ik zou zeker de pijnstilling nemen; ik was zelf erg blij dat ik dat had gedaan. En eerlijk gezegd zou ik erna niet naar je werk gaan, maar lekker naar huis en even bijkomen.

En een dikke voor iedereen hier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 maart 2009 @ 10:52:25 #50
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67513601
Tally wat balen. Het is wel eens jouw beurt nou.

Verder veel goede berichten mijsje, leonieke, wilmadonna en Vlindur het wachten zal hopenlijk beloond worden!

En ook voor de wachtenden blijf ik duimen
pi_67514402
Tally wat balen dat het weer niet gelukt is Al verschiet ik er wel van dat dit bericht hier nu al staat. Het was toch nog een week ofzo?
pi_67517169
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tally! Hoe kan dat nou? Je moest toch nog een weekje tot NOD? Balen joh.
Ja tot donderdag/vrijdag.. Snap er ook weinig van.. Enige wat ik weet is dat ik nu een beetje ontroostbaar ben
Allemaal zo raar en klote.. Snap er geen reet meer van..
  zondag 29 maart 2009 @ 14:31:51 #53
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67517963
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:54 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

He een collega-juf!
Hee... twee collega juffen! ik ben ook juf! al ben ik nu nog lekker een tijdje thuis (8 juni ga ik pas weer aan de slag ) En ja, helemaal eens; je voelt je haast 'schuldig' als je naar het ziekenhuis moet...

Mijsje, hopelijk valt de HSG je heel erg mee. Gelukkig wisselt het heel erg per persoon. Ik vond het een erg vervelend en vooral pijnlijk onderzoek (ik moet er wel bij zeggen dat ik veel te laat was met het innemen van de pijnstilling... ik was het 'vergeten' en had ook zoiets van 'ach... ik ben niet zo'n pieperd... het zal allemaal wel meevallen'.) Toen ik en een heel stel anderen hier uit het topic een HSG moesten laten maken, waren er gelukkig méér die er maar weinig last van hadden. Ik hoop ook echt dat dat ook voor jou geldt! Hopelijk voor jou net zo weinig last als Leonieke dus!

Tally... wat vreemd zeg... en vooral heel erg @#$@^^
  zondag 29 maart 2009 @ 15:04:30 #54
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67518772
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:57 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja tot donderdag/vrijdag.. Snap er ook weinig van.. Enige wat ik weet is dat ik nu een beetje ontroostbaar ben
Allemaal zo raar en klote.. Snap er geen reet meer van..
Uhh.. zou het echt geen innesteling kunnen zijn? ik dacht bij mijn zwangerschap ook dat ik ongesteld was geworden, dat was best redelijk wat, voornamelijk oud bloed maar ook wat helder zo'n dag of 5 voor ik ongesteld moest worden
  zondag 29 maart 2009 @ 20:00:17 #55
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67526677
wat balen Tally Verdorie, het wordt tijd voor léuk nieuws in dit topic
Sterkte Tally
Ylana
pi_67527302
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:31 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Hee... twee collega juffen! ik ben ook juf! al ben ik nu nog lekker een tijdje thuis (8 juni ga ik pas weer aan de slag ) En ja, helemaal eens; je voelt je haast 'schuldig' als je naar het ziekenhuis moet...

Mijsje, hopelijk valt de HSG je heel erg mee. Gelukkig wisselt het heel erg per persoon. Ik vond het een erg vervelend en vooral pijnlijk onderzoek (ik moet er wel bij zeggen dat ik veel te laat was met het innemen van de pijnstilling... ik was het 'vergeten' en had ook zoiets van 'ach... ik ben niet zo'n pieperd... het zal allemaal wel meevallen'.) Toen ik en een heel stel anderen hier uit het topic een HSG moesten laten maken, waren er gelukkig méér die er maar weinig last van hadden. Ik hoop ook echt dat dat ook voor jou geldt! Hopelijk voor jou net zo weinig last als Leonieke dus!

Tally... wat vreemd zeg... en vooral heel erg @#$@^^
Ik begin, als ik dit zo lees, te denken dat ik een ander onderzoek heb gehad
Enkel bij het inspuiten van de vloeistof had ik er last van, maar zoals gezegd, dat duurde maar 30seconden.
  zondag 29 maart 2009 @ 21:02:34 #57
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67528871
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik begin, als ik dit zo lees, te denken dat ik een ander onderzoek heb gehad
Enkel bij het inspuiten van de vloeistof had ik er last van, maar zoals gezegd, dat duurde maar 30seconden.
Mijn gyn vroeg ondertijd nog of ik ook het gevoel had dat hij er via de bovenkant weer uit zou komen. Nou dat gevoel had ik dus echt wel. Leonieke bij dat inspuiten hebben ze bij jou niet de baarmoeder klem/vast gezet? Dat vond ik namelijk het aller vervelends.

Tally

Meiden
pi_67528926
Ik vond de HSG (ofzoiets) ontzettend vervelend en heb ook liggen kermen van de pijn. Het onderzoek duurde een kwartier ofzo maar leek wel de hele ochtend.. Ik heb er zeker nog een dag last van gehad. Dus een pijnstiller van tevoren is zeker geen overbodige luxe.
  zondag 29 maart 2009 @ 21:43:28 #59
100412 mefke79
komt goed!
pi_67530167
Ehm, ik heb dan wel geen hsg gehad, maar een waterecho en dat is in principe bijna hetzelfde. Wat al gezegd werd, het 'vasthouden/pakken' van je baarmoedermond en er een slangetje doorheen doen, dat is pijnlijk, daarna was het goed te doen. Maar Mijsje, ik kan me vergissen, maar jij hebt toch ook ooit een waterecho gehad???
Meiden, ik lees altijd jullie verhalen met bewondering, ik duim voor jullie!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 29 maart 2009 @ 22:12:10 #60
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67531044
Ja, die klem op de baarmoedermond zetten was niet prettig... het fijne was dat de klem er de eerste keer niet goed op zat. Dus toen moest het opnieuw. Het doorspuiten vond ik nog pijnlijker. Ik heb ook liggen kermen van de pijn. Mijn zei dat ik op een gegeven moment wit wegtrok (ik had ook het gevoel dat ik flauw ging vallen)... en wat ik al zei; ik ben niet zo'n pieper. Ik kan veel hebben... maar dat toen toch echt niet.
Het onderzoek duurde een kwartier ofzo... maar voelde inderdaad ook veel langer aan!

Ik heb er daarna geen last meer van gehad, alleen een lichte bloeding... die stopte wel vrij snel weer.

Maar zoals ik al zei (en wat ook te lezen is nu;)); ik ben gewoon blij dat niet iedereen het als erg pijnlijk ervaart...! Wel gek op zich dat het zo verschilt...
pi_67531584
Ik ben steeds blijer dat ze dat grapje tijdens m'n LEO hebben gedaan
Mag je ook een zetpil nemen bij die hsg? Dat helpt beter dan een paracetamol oid.

Ik heb me overigens al helemaal ingesteld op ICSI in juni. En dan gaat 't ook binnen 3 terugplaatsingen gelukt zijn! Uiterlijk juni 2010 hebben wij een hummeltje
pi_67537401
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:12 schreef Jose81 het volgende:
Ja, die klem op de baarmoedermond zetten was niet prettig... het fijne was dat de klem er de eerste keer niet goed op zat. Dus toen moest het opnieuw. Het doorspuiten vond ik nog pijnlijker. Ik heb ook liggen kermen van de pijn. Mijn zei dat ik op een gegeven moment wit wegtrok (ik had ook het gevoel dat ik flauw ging vallen)... en wat ik al zei; ik ben niet zo'n pieper. Ik kan veel hebben... maar dat toen toch echt niet.
Het onderzoek duurde een kwartier ofzo... maar voelde inderdaad ook veel langer aan!

Ik heb er daarna geen last meer van gehad, alleen een lichte bloeding... die stopte wel vrij snel weer.

Maar zoals ik al zei (en wat ook te lezen is nu;)); ik ben gewoon blij dat niet iedereen het als erg pijnlijk ervaart...! Wel gek op zich dat het zo verschilt...
(ook voor Rottdog): Het ging bij mij in 5 stappen:
- zo'n eendenbek plaatsen als bij een uitstrijkje (ik krijg zo'n onderzoek jaarlijks, dus dat vind ik niet zo erg)
- ontsmetten
- buisje plaatsen
(tot hier ging het vlotjes, als in: liever hier dan bij de tandarts )
- vloeistof doorspuiten (auw, auw, auw... echte krampen op dat moment en idd even het gevoel dat ik ging flauwvallen, maar vlug voorbij)
- alles terug verwijderen (woohoo I survived!!)

Maar misschien scheelde het bij mij wel dat ik een ferm knappe dokter had die het onderzoek deed

Ik heb er wel een serieuze bloeding van gehad achteraf. Zo erg zelfs dat het (voor mijn gevoel) overeenkwam met een menstruatie (heeft ook 6 dagen geduurd) en ik al bijna zelf begon te geloven dat ik een cyclus had (is duidelijk niet zo, bleek na de echo van een paar weken geleden (en het feit dat ik nog niet ongesteld ben geweest ondertussen )
pi_67537459
Hebben jullie trouwens soms ook het gevoel dat je er niet echt bij hoort? Gisteren naar het verjaardagsfeestje geweest van het petekind van mijn man (2 jaar). De moeder is ondertussen terug zwanger, samen met de nicht van mijn man. De gesprekken gingen dus echt alleen maar over zwangerschappen en hoe alles zal verlopen eens het kind er zal zijn... En dan zat ik daarbij terwijl ik echt totaal niet kon meepraten (zelfde gevoel bij mijn man eigenlijk...). De enige vraag die ik kon beantwoorden, was eigenlijk hoe mijn zus het ervaart om nu twee kinderen te hebben en of het een grote verandering was
pi_67538768
Gelukkig zit ik niet vaak in dat soort situaties, maar ik zou proberen zelf het gesprek op een ander onderwerp te brengen: werk, vakantie, hobbies, actualiteit, anything
pi_67538975
gisteren wat rood op het toiletpapier, dus ik dacht dat ik ongesteld was geworden, maar vannacht en vandaag weer niks... zo vreemd.... mijn borten doen wel erg zeer, dus het zit er wel aan te komen denk ik. Maar ja, moet ik die dag van gisteren nou wel of niet meerekenen... ik moet op de derde dag puregon gaan spuiten.
Nou ja, ik wacht wel af vandaag, misschien komt het straks wel.
pi_67539767
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
Gelukkig zit ik niet vaak in dat soort situaties, maar ik zou proberen zelf het gesprek op een ander onderwerp te brengen: werk, vakantie, hobbies, actualiteit, anything
Heb ik geprobeerd Is jammergenoeg niet zo goed gelukt. Ah, we zijn niet te lang gebleven. Dat is nog het voordeel van in het onderwijs te werken: "ja, ik heb echt nog een hoop werk voor morgen "
pi_67540006
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:58 schreef wilmadonna het volgende:
gisteren wat rood op het toiletpapier, dus ik dacht dat ik ongesteld was geworden, maar vannacht en vandaag weer niks... zo vreemd.... mijn borten doen wel erg zeer, dus het zit er wel aan te komen denk ik. Maar ja, moet ik die dag van gisteren nou wel of niet meerekenen... ik moet op de derde dag puregon gaan spuiten.
Nou ja, ik wacht wel af vandaag, misschien komt het straks wel.
Ik zou nog heel even geduld hebben. Het kan zomaar ineens losbarsten. Anders de gyn bellen wat te doen?
quote:
Op maandag 30 maart 2009 10:31 schreef leonieke het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd Is jammergenoeg niet zo goed gelukt. Ah, we zijn niet te lang gebleven. Dat is nog het voordeel van in het onderwijs te werken: "ja, ik heb echt nog een hoop werk voor morgen "
Op de een of andere manier weten ze het gesprek toch weer op die kinderen te brengen:
X: "Hoe is het op je werk?"
Y: "Ja goed, iedereen was zo blij voor me toen ik vertelde dat ik zwanger was."
X: "En inhoudelijk, ben je met leuke dingen bezig?"
Y: "Ja, dat wel, maar straks als de kleine er is zal alles een stuk lastiger worden."

pi_67544886
Het is triestig dat ik het moet zeggen, maar CP, dit is perfect hoe mijn pogingen van gisteren verliepen (nu niet met die vragen, maar je begrijpt wat ik bedoel). Een beetje zoals vroeger bij mijn ma, kort na de echtscheiding, élk, maar dan ook élk, gesprek ging over mijn pa.

Ik vind dat eigenlijk raar... Ik kan begrijpen dat je heel gelukkig bent (hadden wij ook met de bouw van ons huis of ons huwelijk), maar je zou toch moeten beseffen dat het voor anderen niet leuk is om altijd over hetzelfde te praten?
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 14:00:08 #69
5428 crew  miss_sly
pi_67545663
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:37 schreef leonieke het volgende:
Het is triestig dat ik het moet zeggen, maar CP, dit is perfect hoe mijn pogingen van gisteren verliepen (nu niet met die vragen, maar je begrijpt wat ik bedoel). Een beetje zoals vroeger bij mijn ma, kort na de echtscheiding, élk, maar dan ook élk, gesprek ging over mijn pa.

Ik vind dat eigenlijk raar... Ik kan begrijpen dat je heel gelukkig bent (hadden wij ook met de bouw van ons huis of ons huwelijk), maar je zou toch moeten beseffen dat het voor anderen niet leuk is om altijd over hetzelfde te praten?
Dat zou men inderdaad moeten begrijpen en sowieso kan men wat rekening houden met anderen.
Zonder iets te willen inwrijven, hoor, maar ik moet wel zeggen dat ik, nu ik zelf zwanger ben, het ineens wel beter begrijp. Ik merk zelf namelijk ook dat die zwangerschap en de toekomst inderdaad bij bijna alles een invloed hebben. En omdat het zoiets groots is, en je er zo mee bezig bent, zo bewust van bent, is dat ook wat je uitspreekt. In je hoofd maak je ook heel vaak en heel snel het verband met je zwangerschap. Je leven staat in het teken van...
Dat zal niet voor iedereen zo zijn, maar zo ervaar ik het wel. Ik geloof ook dat ik meer over de zwangerschap en de toekomst met kind praat dan ik vantevoren zelf had gedacht.
pi_67546540
Ik snap wel dat het een impact heeft op je leven, maar als iemand duidelijk het onderwerp verandert moet je de hint toch wel snappen (dat geldt overigens niet alleen voor zwangerschaps- en kinderpraat, maar voor alles waarvan je weet/merkt dat de ander er niet over mee kan/wil praten).
pi_67546867
Ik kan me echt voorstellen dat het zo'n impact heeft op je leven en je er dus veel over praat. Waar het hart van vol is ... zeg maar
Maar een hint begrijpen, mag inderdaad ook nog steeds

Het is zoals je ook niet constant over relaties gaat spreken als er iemand in de groep zit waarvan zijn/haar relatie net is afgelopen. Althans, dat doe ik toch niet
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 15:01:40 #72
5428 crew  miss_sly
pi_67547629
De antwoorden zoals in het voorbeeldje van CP hierboven vind ik dan persoonlijk niet "de hele tijd over de zwangerschap praten', maar inderdaad in het gesprek verweven waar jij zo mee bezig bent.

Daarnaast ben ik dan zelf altijd zo geweest dat ik geen hints geef of subtiel probeer te doen, maar gewoon zeg: hee, toe, kunnen we het niet even ergens anders over hebben? Eventueel aangevuld met: ik vind het pijnlijk om erover te hebben.

Duidelijkheid brengt je meestal verder dan hints
pi_67548154
Misschien moet ik deze post bookmarken, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik straks in alles waar ik over praat de zwangerschap / het kind betrek. Dat doe ik nu ook niet met het hele MMM-verhaal, terwijl dit me echt ontzettend bezig houdt.

En het hangt van de situatie af of ik subtiel ben of niet. Of eerst subtiel en als dat niet helpt wat rigoreuzer te werk gaan
pi_67548311
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:26 schreef leonieke het volgende:
(ook voor Rottdog): Het ging bij mij in 5 stappen:
- zo'n eendenbek plaatsen als bij een uitstrijkje (ik krijg zo'n onderzoek jaarlijks, dus dat vind ik niet zo erg)
- ontsmetten
- buisje plaatsen
(tot hier ging het vlotjes, als in: liever hier dan bij de tandarts )
- vloeistof doorspuiten (auw, auw, auw... echte krampen op dat moment en idd even het gevoel dat ik ging flauwvallen, maar vlug voorbij)
- alles terug verwijderen (woohoo I survived!!)
Oh jawel, Leonieke.. .dat is wel hetzelfde onderzoek, hoor! Gelukkig dat het bij jou wel goed ging!
(zie, Mijsje... hier weer een 'positief' verhaal over de HSG )

CP... een zetpil zal ook vast wel mogen. In de brief die ik meekreeg stond dat ik 2 paracetamol van te voren in moest nemen... Oh enne... jullie een klein hummeltje, uiterlijk in juni 2010? Ik ben helemaal vóór!
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:58 schreef wilmadonna het volgende:
gisteren wat rood op het toiletpapier, dus ik dacht dat ik ongesteld was geworden, maar vannacht en vandaag weer niks... zo vreemd.... mijn borten doen wel erg zeer, dus het zit er wel aan te komen denk ik. Maar ja, moet ik die dag van gisteren nou wel of niet meerekenen... ik moet op de derde dag puregon gaan spuiten.Nou ja, ik wacht wel af vandaag, misschien komt het straks wel.
Wilmadonna; nee, die dag mag je dan -voor zover ik weet- niet meetellen. De eerste dag van je menstruatie is de dag waarop het vóór 12 uur 's ochtend echt goed is begonnen. Zo berekenden ze dat altijd in het ziekenhuis waar ik behandeld ben! Maarre... hoe is het nu? Is het inmiddels al doorgezet of niet?
pi_67548915
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:23 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Wilmadonna; nee, die dag mag je dan -voor zover ik weet- niet meetellen. De eerste dag van je menstruatie is de dag waarop het vóór 12 uur 's ochtend echt goed is begonnen. Zo berekenden ze dat altijd in het ziekenhuis waar ik behandeld ben! Maarre... hoe is het nu? Is het inmiddels al doorgezet of niet?
Ik vind het alvast ook heel moeilijk om te bepalen wat dag 1 is. Heb altijd schrik dat ik te vroeg of te laat reken.

Voor wat het waard is, in Jette rekenen ze als volgt: dag 1 van je cyclus (de dag dat je opstaat met rood bloedverlies)

Maar misschien hou ik beter mijn mond, want het werkt alleen maar verwarrend.
pi_67548989
Bij mij is het inmiddels doorgezet. En goed ook. Net maar even pijnstillers gehaald want het is niet te houden
En bij ons in het ziekenhuis is dag 1 gewoon de dag waarop je rood bloed verliest geen tijdstippen voor of na 12 uur.
En ik moet vanaf dag 2 puregon gaan prikken. Morgenavond mag ik weer dus.
pi_67549140
Hm, normaal word ik het altijd 's ochtends, maar de laatste keer dat ik ongesteld werd was om half 5 's middags, Ik heb die dag wel als dag 1 aangehouden en heb dus op die dag 3 de 1e clomid aangehouden.

Is dit nou heel ernstig dan?
pi_67549350
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:49 schreef Vlindur het volgende:
Hm, normaal word ik het altijd 's ochtends, maar de laatste keer dat ik ongesteld werd was om half 5 's middags, Ik heb die dag wel als dag 1 aangehouden en heb dus op die dag 3 de 1e clomid aangehouden.

Is dit nou heel ernstig dan?
Nee totaal niet.
pi_67549452
Heh bah Tally, wat naar dat je er zo'n last van hebt

Maar als je eenmaal weer bent begonnen met prikken dan ben je al goed op weg voor een nieuwe kans (dingen beetje positief blijven zien he )
pi_67549550
nog niet doorgezet maar voor de zekerheid getest, negatief, dus ik hoop dat het rode monster snel komt!
Ik word het meestal 's avonds, en dat rekenen ze hier al als dag 1, gewoon wanneer je bloed verliest en geen tijdstippen van voor of na 12 uur.
pi_67549935
Ik houd meestal het moment aan dat het echt doorzet. Als dat eind van de dag is dan tel ik toch pas dinsdag als dag 1.

Volgens mij maken die paar uurtjes in dit geval niet zoveel uit. Daarnaast wordt bij sommige mensen bv Clomid van dag 3 to 7 voorgeschreven en bij andere van dag 5 tot 9. Hoe logisch is dat?
pi_67550138
Pfff ik vind dit toch allemaal maar raar... Oké, geen enkel lichaam is hetzelfde, maar zoveel verschillende meningen al over dag 1 en dag 2. Je zou voor minder verward worden

En wat CP zegt ivm Clomid

Toch raar dat al die ziekenhuizen een andere manier van werken hebben, hé?

Zelfde hier met Menopur. Ik las in de informatiebrochure van Jette dat je pas vanaf 5 ampullen Menopur de tweede ampul met vloeistof moet gebruiken, terwijl ik in Aalst per ampul Menopur een ampul vloeistof moest gebruiken.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 16:27:53 #83
5428 crew  miss_sly
pi_67550384
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik houd meestal het moment aan dat het echt doorzet. Als dat eind van de dag is dan tel ik toch pas dinsdag als dag 1.

Volgens mij maken die paar uurtjes in dit geval niet zoveel uit. Daarnaast wordt bij sommige mensen bv Clomid van dag 3 to 7 voorgeschreven en bij andere van dag 5 tot 9. Hoe logisch is dat?
Zo deed ik het ook altijd. Echt doorzetten is wel pas een echte menstruatie, beetje bloed telt nog niet.

Het is misschien niet logisch van die clomid, maar als ik van dag 5-9 slikte, groeide er niets en als ik van dag 3-7 slikte, groeide er netjes een follikel (of 2)...hoe logisch is dat?
pi_67551272
Ik heb net de pregnyl opgehaald. 2 ampullen? iets wat bevroren lijkt en een met wat vloeistof.
Heb er een spuit met 2 naalden van verschillende groottes bij.
Vind het nu al eng
pi_67551481
Vlindur, spannend joh. Ga je het toch zelf proberen? Sterkte iig.

Pfft, is het al zaterdag?! Hoewel ik me nog zo voorgenomen had me deze ronde niet op te gaan zitten fokken (letterlijk en figuurlijk), is het toch weer aardig gelukt. Dan helpt een beetje lichtroze verlies vanmorgen (en nu niks meer) ook niet om nuchter te blijven, zeg maar. En constante ongikrampen ook niet trouwens. Maarja, ik ga toch maar weer uit van niet hoor. Hoop houden mag he?
pi_67552023
Hoop doet leven pze Het is echt bijna zaterdag

En over die Clomid: als je meer dan 1 disis neemt zegt de ene arts dat je ze verdeeld over de dag moet nemen en de andere arts juist tegelijk. Which one is it?
Nah ja, niet te veel over nadenken maar

Owh Vlindur Ik moet er niet aan denken die spuit zelf te zetten (maar dat dacht ik eerst ook van de ganal-f en dat gaat nu ook goed )
pi_67552358
Oh PZE, sterkte met het afwachten

CP, Ik denk niet dat ik het durf hoor En aangezien mijn vriend ook al zo'n held op sokken is gaan we het lekker laten doen in het ziekenhuis.
pi_67552405
CP: Ik nam mijn 100 mg clomid tegelijk hoor. Anders moet ik er 2 keer aan denken...
pi_67552505
CP, volgens mij mogen die gewoon in één keer hoor.
pi_67552668
Ah, De meneer van de apotheek kwam de bijsluiter/gebruiksaanwijzing nog even brengen Ik vond het al zo raar dat het het er niet bij zat
pi_67553056
Brengen? Wat een service

En ik verdeelde de clomid over de dag. Zou 't daarom niet gewerkt hebben?
pi_67553112
Vandaag is lekker snel voorbij gegaan. Nog een nachtje slapen en dan nog maar 5 nachtjes slapen (Ik moet me ergens aan vast houden he )

En het is wel weer eens tijd voor wat babies hier in het topic! We hebben een gemiddelde hoog te houden!
pi_67553250
CP, ja, wat een luxe he Ben er wel blij mee hoor. Komt toch ook weer net wat professioneler over!
En die clomid, tja.. Ik heb gelukkig maar 1 pil, dus weet niet uit eigen ervaring hoe 2 werken..

Voor een modje

Zou dit kunnen worden aangepast?
van:

Vlindur
Maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds september 2008 aan de Clomid.

Naar:

Vlindur
Maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds september 2008 aan 50 mg Clomid. Omdat dit geen gewenst effect heeft sinds Maart 2009 aan 50 mg Clomid en 1500 IE Pregnyl.

Bedankt alvast!
pi_67553266
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vandaag is lekker snel voorbij gegaan. Nog een nachtje slapen en dan nog maar 5 nachtjes slapen (Ik moet me ergens aan vast houden he )

En het is wel weer eens tijd voor wat babies hier in het topic! We hebben een gemiddelde hoog te houden!
Jij mag wel voor hoor
pi_67554941
Vlindur als je prikken zelf niet erg vind is er niets aan dat pregnyl hoor..
Drachten is een beetje te ver weg anders had ik het je voor gedaan
En ik zal stiekum de OP aanpassen
pi_67555134
Tally, Ik ben donor, dus naalden ben ik wel gewend, maar het idee om ze zelf te zetten..
Maar ik ben blij dat ik het niet hoef

En bedankt voor de op!
pi_67555393
Ik grijp die ene kans om het niet zelf te hoeven doen ook met twee handen aan
pi_67555411
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:25 schreef Vlindur het volgende:
Tally, Ik ben donor, dus naalden ben ik wel gewend, maar het idee om ze zelf te zetten..
Maar ik ben blij dat ik het niet hoef

En bedankt voor de op!
De eerste keer griezelde ik er ook van. Maar het ziekenhuis zit hier niet om de hoek en om snachts om 12 uur in het ziekenhuis te zitten op de huisartsenpost om hem te laten zetten voor de IUI leek me erger
Dus ben ik maar begonnen.

Graag gedaan!
pi_67561099
Ik zit zo in twijfel over dat spuiten.
In de infobrochure van Jette staat er dat je zelf de spuiten mag zetten of het kan laten doen door een thuisverpleegster (zoals ik het gewoon ben van Aalst).
Langs de ene kant wil ik het wel zelf doen (minder gebonden aan locatie), maar anderzijds weet ik niet of ik het ga kunnen/durven. En dan denk ik weer: er zijn hier in dit topic zoveel stoere grieten die het zelf doen, dus waarom zou ik het niet kunnen, maar.. brrr en mijn man heeft al aangegeven van het niet te durven

lol, mijn teerbeminde krijgt nu blijkbaar ook al spam over Clomid Zo'n toeval
pi_67561471
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef leonieke het volgende:
Ik zit zo in twijfel over dat spuiten.
In de infobrochure van Jette staat er dat je zelf de spuiten mag zetten of het kan laten doen door een thuisverpleegster (zoals ik het gewoon ben van Aalst).
Langs de ene kant wil ik het wel zelf doen (minder gebonden aan locatie), maar anderzijds weet ik niet of ik het ga kunnen/durven. En dan denk ik weer: er zijn hier in dit topic zoveel stoere grieten die het zelf doen, dus waarom zou ik het niet kunnen, maar.. brrr en mijn man heeft al aangegeven van het niet te durven

lol, mijn teerbeminde krijgt nu blijkbaar ook al spam over Clomid Zo'n toeval
Vooral niet kijken naar wat andere meiden doen hoor! Als je je er niet prettig bij voelt moet je het gewoon niet doen.
Of misschien kun je afspreken dat de eerste keer de verpleegster erbij is terwijl je zelf de spuit zet?
pi_67561895
Hmz, da's misschien nog een optie... kan ik me laten assisteren en krijg ik misschien nog wat uitleg over hoe het precies moet.
Moet ik opschrijven dat ik dat woensdag vraag.

Damn... mijn maag begint nu al te draaien en te keren van de stress terwijl ik geen flauw idee heb waarom ik schrik/stress heb. Het wordt terug Menopur en Pregnyl, alsof ik niet wee hoe dat werkt Ik heb er al zoveel inspuitingen van gekregen
pi_67562223
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:32 schreef leonieke het volgende:
Hmz, da's misschien nog een optie... kan ik me laten assisteren en krijg ik misschien nog wat uitleg over hoe het precies moet.
Moet ik opschrijven dat ik dat woensdag vraag.

Damn... mijn maag begint nu al te draaien en te keren van de stress terwijl ik geen flauw idee heb waarom ik schrik/stress heb. Het wordt terug Menopur en Pregnyl, alsof ik niet wee hoe dat werkt Ik heb er al zoveel inspuitingen van gekregen
Je hebt het voorheen nooit zelf gedaan?

En ik prik ondertussen wel zelf, maar m'n favoriete bezigheid zal het nooit worden. Zeker niet omdat het geen dagelijkse routine is (behalve dan voor een paar dagen per maand), dus logisch dat je er tegenop ziet
  maandag 30 maart 2009 @ 22:51:25 #103
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67562627
Tjonge! Wat een verschillende meningen van de verschillende ziekenhuizen over 'wanneer is het dag 1 van je nieuwe cyclus!!' Wij kregen het echt op papier dat dag 1 pas start op het moment dat je vóór 12 uur 's middags helder rood bloedverlies hebt (en dan niet een klein beetje, maar echt de doorbraakbloeding).
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:54 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb net de pregnyl opgehaald. 2 ampullen? iets wat bevroren lijkt en een met wat vloeistof.
Heb er een spuit met 2 naalden van verschillende groottes bij.
Vind het nu al eng
Vlindur; als het goed is heb je een dunne kortere naald en een langere dikke naald. Die dikke naald is de opzuignaald! Ik weet nog dat ik me echt helemaal rot schrok toen ik die dikke naald zag. Ik dacht 'Huh?? Moet ik dat zelf doen, die dikke spuit! Die gaat echt zeer doen!', totdat mijn beste vriendin (die ook Pregnyl heeft gespoten) zei dat die dikke naald de opzuignaald is (om de vloeistof uit het buisje op te zuigen en in het buisje met poeder te spuiten)...! Pppfff... wat een opluchting was dat! Die Pregnyl spuit valt echt wel mee... tenminste.. .dat vond ik...
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:59 schreef CrazyPrincess het volgende:
En ik verdeelde de clomid over de dag. Zou 't daarom niet gewerkt hebben?
Voor wat het waard is; Ik nam de Clomid ook altijd in één keer. Daarna las ik pas op het doosje dat het verspreid op de dag moest. Ik moest 3 keer daags 1 tablet. Toen ik dat las, ben ik dat netjes gaan doen. Bij mij maakte het iig geen bal uit of ik het nou allemaal in één keer nam of verspreid op de dag.
pi_67567896
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:40 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Je hebt het voorheen nooit zelf gedaan?

En ik prik ondertussen wel zelf, maar m'n favoriete bezigheid zal het nooit worden. Zeker niet omdat het geen dagelijkse routine is (behalve dan voor een paar dagen per maand), dus logisch dat je er tegenop ziet
Nee, bij mijn gyn in Aalst kreeg ik altijd een briefje mee voor de thuisverpleegster. Die kwam dan om 20u 's avonds bij mij thuis en gaf mij een inspuiting. heb ik nooit moeten voor betalen aangezien dit afgerekend wordt door het ziekenfonds... wel handig Bij mijn gyn was het blijkbaar geen optie om dat zelf te doen (heb het haar nog gevraagd omdat ik merk dat jullie dat ook bijna allemaal zelf doen).
Nu staat in het boekje van Jette dat je het zelf kan doen...

Het is niet dat ik er tegenop zie in de zin van: "blah, dit wil ik echt niet doen..." het is eerder dat ik (nu toch nog) het gevoel heb dat ik gewoon niet ga durven.
pi_67567951
Leonieeeeeekuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh, morgen is de dag!

Ik denk aan je!

En voor wat betreft het spuiten : het is even handig om het te laten doen, maar het gaat je vanzelf mijlenver je keel uithangen. Tenminste, dat was mijn ervaring toen ik 5 jaar geleden trombose had. Ik moest 2 keer per dag bloedverdunners prikken, en ik werd er gek van dat de Thuiszorg niet zo stipt was als ik.

Bij de puregon en decapeptyl was het dus ook geen kwestie meer of ik het zelf ging doen, sterker nog, hier in het MCLeeuwarden krijg je prikinstructie en gaan ze er vanuit dat je het zelf doet.

En nu heb ik zwangerschapsdiabetes en jens 7 keer per dag (de komende dagen althans) een naaldje in mijn vinger om mijn glucose te meten. Ik moet zeggen dat dat wel de minst vervelende manier is van jezelf prikken.
pi_67567988
Thx McLaura

Ik ben afgelopen nacht al heel de nacht misselijk geweest Vraag me echt af wat het voor de komende nacht zal geven
Het is verdorie maar een beetje uitleg dat ik ga krijgen... niet dat ik al direct moet beginnen.

En echt, ik vind mezelf helemaal een mietje nu
pi_67568025
Ik snap het wel Leonieke, het is een enorme stap naar een kansrijkere behandeling. Ook al is het slechts uitleg, het is (en voelt) onwijs belangrijk!
pi_67568026
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:52 schreef leonieke het volgende:
Thx McLaura

Ik ben afgelopen nacht al heel de nacht misselijk geweest Vraag me echt af wat het voor de komende nacht zal geven
Het is verdorie maar een beetje uitleg dat ik ga krijgen... niet dat ik al direct moet beginnen.

En echt, ik vind mezelf helemaal een mietje nu
Haha heel begrijpelijk hoor, ik zou me ook helemaal druk kunnen maken v zo'n spannende dag, succes met deze dag doorkomen, en dan op naar morgen!
Ben erg benieuwd wat ze allemaal vertellen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67568046
Leonieke, je bent geen mietje hoor. Dat zal niemand hier vinden. Morgen weet je meer, hopelijk is de uitleg gewoon heel helder en duidelijk en neemt het je angst een beetje weg. Zoals Maclaura zegt, ik zou het ook zelf proberen om de thuiszorg te omzeilen. Afhankelijk zijn is ook wat. Maar je weet zelf het beste waar je je goed bij voelt. Nog 1 nachtje slapen, neem anders een lavendelbadje vanavond.
pi_67568151
Het is inderdaad die afhankelijkheid die me zo tegensteekt. Ik heb nu al een aantal cycli achter de rug met inspuitingen en niets zo vervelend als om 20u te moeten thuis zijn om 3 minuten de verpleegster te zien.

Kun je eigenlijk verkeerd spuiten als je het zelf doet? Ik bedoel: moet de plaats heel precies zijn en de richting waarin je spuit (oké, IN mijn lichaam, zo ver ben ik al maar ik bedoel eerder zo de hellingsgraad van de spuit)?
Ik zou het eigenlijk echt graag zelf doen (zeker omdat ik dan niet meer aan een plaats gebonden ben, kan ik ook zonder problemen afspraken maken met mensen in de 'verre' toekomst) maar ik zie me voor het ogenblik nog geen naald in mijn lichaam duwen

En hoe ik de dag ga doorkomen? Geen idee, ik weet alleen dat ik mijn handen niet kan stilhouden als ik er aan denk.
En straks nog overleg met mijn baas... en dan maar proberen om me te concentreren. Ik hyper nu al
pi_67568288
Nee, het is niet moeilijk, die spuit moet er gewoon recht in (en een beetje schuin maakt niet uit).

Gewoon een huidplooi pakken, spuit erin, leegdrukken en spuit eruit. En de plaats is rond je navel, dus mag je nog zelf weten ook

[ Bericht 30% gewijzigd door McLaura op 31-03-2009 09:16:00 ]
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 09:21:02 #112
5428 crew  miss_sly
pi_67568512
leonieke, morgen is gewoon een superspannenden dag Eindelijk 1 april
Mag je je best druk en zenuwachtig over maken hoor, want het is ook gewoon spannend
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:04:06 #113
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67575778
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef leonieke het volgende:
en mijn man heeft al aangegeven van het niet te durven
Laat hem op een sinaasappel oefenen .
Werkte bij mij ook .

Nah, ik kan het me voorstellen hoor, al die zenuwen. Misschien heb je de mogelijkheid om de eerste onder begeleiding te zetten? Of dat je die onder begeleiding kan zetten? Dat kan wat onzekerheid weghalen als er een professional naast staat die je aanwijzingen en tips kan geven.

Succes morgen !
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_67577644
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:10 schreef McLaura het volgende:
Nee, het is niet moeilijk, die spuit moet er gewoon recht in (en een beetje schuin maakt niet uit).

Gewoon een huidplooi pakken, spuit erin, leegdrukken en spuit eruit. En de plaats is rond je navel, dus mag je nog zelf weten ook
Je laat het zo eenvoudig klinken
Wel handig zo, die extra plooien die ik heb
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:20:02 #115
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67578171
Succes morgen alvast Leonieke Spannend hoor
Ylana
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:15:43 #116
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67582086
Leonieke, het valt echt mee...! Ik zie mezelf nog half jankend zitten op de stoel met een rol (lees; huidplooi ) in mijn ene- en de spuit in mijn andere hand... Hoe vaak ik wel niet afgeteld heb... "1....2... nu... nee, nu echt: 1.....2.... nou, ik vind het zo eng... 1...2................3! Nu! Nee, NU... en nu echt!"... en uiteindelijk -toen ik inmiddels al bij de 100 had kunnen zijn- deed ik het...en het viel me echt mee!

Succes ermee in ieder geval!
pi_67582962
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:26 schreef Tally het volgende:
Joene zei het me in het weekend al, balen meid!

@MissSly; ja, inderdaad, heel fijn dat hij het verkeerd had. Echt vervelend als ze doen of ze er veel vanaf weten! Hij zei wel dat het niet zijn expertise was, en dat hij dus niet wist wat er met deze info gedaan kon worden, maar blijkbaar wist hij het beginnetje dus ook al niet... gelukkig de gyn waar we nu bij zitten wel.
maar voor de HSG heb ik al vervanging geregeld. Ik wil niet het risico lopen dat ik inderdaad erna niet kan werken...
Mefke, ik heb idd ook een waterecho gehad. ik vroeg de gyn of het vergelijkbaar was, en hij fronste eerst, zei daarna dat het wel pijnlijker was, en flink vervelend kon zijn. toen gaf hij ook aan van 1000 mg voor de zekerheid de avond tevoren en 1000 mg ibuprofen of paracetamol voor de ingreep... het pakken van de baarmoedermond en het slangetje, daar heb ik minder fijne herinneringen aan, dus als het daar al mee begint... naja, deze keer is manlief in ieder geval mee (met de waterecho kon hij echt geen vrij krijgen) ... we gaan er maar gewoon doorheen... (al hoop ik dat ik er niet doorheen hoef, ik heb vandaag mijn ei...tegen beter weten in...)

Leonieke ik denk aan je morgen!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:28:23 #118
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67586278
Leonieke, ik denk morgen aan je!

Tally, balen zeg!
pi_67586364
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:03 schreef leonieke het volgende:

[..]

Je laat het zo eenvoudig klinken
Wel handig zo, die extra plooien die ik heb
Ik ben ook plooirijk, hoewel, nu niet meer

Het is ook gewoon best wel simpel, maar het is een drempel die je over moet! In tegenstelling tot het je man laten doen, zou ik het echt zelf doen.
pi_67586471
Leonieke, morgen zal ik aan je denken!
pi_67587553
Vlindurtje, heb je al moeten spuiten?
pi_67589780
PZE, neeej, vrijdag controle, als ie dan groot genoeg is jast zij de spuit er in, anders in het weekend door de EHBO
pi_67591466
leonieke: het is steeds weer zweten, maar je bent maar wat trots op jezelf als je het weer geklaard hebt!
Ik ben ook als de dood voor naalden, maar het is me toch steeds weer gelukt!

Als ik spuit sta ik rechtop, ik kan het niet zittend, haha
Ik pak een stuk huid (een huidplooi lukt me nooit echt ook al ben ik dik), dan stop ik mijn shirt onder mijn kin en zie dus het dus niet echt als de naald erin gaat. Dat vind ik altijd het engste moment. Als ie er eenmaal inzit, en dat gaat altijd belachelijk snel en zonder gevoel.... dan spuiten, even 5 seconden de naald er nog inhouden en dan voorzichtig eruit halen, klaar.
Ik houd altijd een papiertje bij op welke dag ik spuit en aan welke kant. Ik moet steeds afwisselen, dan weer links dan weer rechts.

Ben vandaag ongesteld geworden, dus meteen gebeld naar het ziekenhuis. Gelukkig iemand aan de lijn die er verstand van had, en nu mag ik dus DONDERDAG beginnen met puregon (75 IE) en volgende week woensdag de eerste controle en bloed prikken. (dat vind ik altijd erg rot, bloed prikken, brrrr)
Dus ik zit weer bijna in de race!

Hier gaan ze er trouwens ook van uit dat je zelf de spuiten zet. Er is me niet eens verteld dat zij dat ook kunnen doen.

leonieke, tip: check wel de naald van de pregnylspuit, ik heb het 1x gehad dat ze de verkeerde naald hadden meegegeven!
pi_67595528
Spannend leonieke. Ik hoop dat je een goede nachtrust zal hebben

En ook al zo spannend voor wilma. Back in business
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:15 schreef Jose81 het volgende:
Leonieke, het valt echt mee...! Ik zie mezelf nog half jankend zitten op de stoel met een rol (lees; huidplooi ) in mijn ene- en de spuit in mijn andere hand... Hoe vaak ik wel niet afgeteld heb... "1....2... nu... nee, nu echt: 1.....2.... nou, ik vind het zo eng... 1...2................3! Nu! Nee, NU... en nu echt!"... en uiteindelijk -toen ik inmiddels al bij de 100 had kunnen zijn- deed ik het...en het viel me echt mee!

Succes ermee in ieder geval!
Dit klinkt zooooo bekend. Ik durfde echt niet. Half uur net zoals jij zitten tellen en dan toch niet durven. Uiteindelijk heeft m'n man het gedaan en is dat blijven doen tot ik het gevoel had het zelf wel te durven (een aantal dagen). En toen was de eerste keer eigenlijk zo gepiept

Ik heb lekker vanalles te doen op m'n werk, dus vandaag ging weer snel voorbij
  woensdag 1 april 2009 @ 00:36:30 #125
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67599716
Leonieke: 1 april . Het is je gelukt .

Wilmadonna, geweldig ! Donderdag begint het echte werk, ontzettend veel succes deze ronde. Moge het geluk je nu eindelijk toelachen.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_67604199
Leonie, veel succes vandaag!
  woensdag 1 april 2009 @ 12:08:51 #127
26341 Mariposa
Telt af...
pi_67607696
Tally en Wilmadonna, vervelend dat jullie die weer op bezoek hebben. Echt jammer dat het niet gelukt is. Toch weer alvast voor de volgende ronde veel succes en geluk toegewenst

Wilma, fijn dat je iemand met "verstand" aan de telefoon hebt en dat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat het goed gaat met nu dat spuiten erbij.

Leonieke, hoe is het gegaan? Valt het je mee? Hebt je er een goed gevoel over? Ik hoop van wel en ben benieuwd hoe het nu met jou verder zal gaan.

Wel vreemd hoor, al die verschillende berichten van al die artsen. Ik ga trouwens ook uit van de dag dat je echt begint te bloeden als WOD.

Vlindur, aan de ene kant jammer dat je erbij moet gaan spuiten, aan de andere kant kan het misschien wel net dat ene beetje zijn waar je lichaam op zit te wachten

PZE dus zaterdag is je NOD? Ik hoop dat het echt een NOD blijft

Ik had zelf ook zaterdag als NOD, maar vanochtend had ik een licht veeg roze/rood bloed. Verder geen krampen, dus het kan (daar komt ie weer) wel een innestelingbloeding zijn. Ik hoop in ieder geval van wel. Het lijkt heel erg op de gang van zaken als toen in januari. Mochten er in de tussentijd geen komen hoop ik volgende week toch wel meer te weten. OPp zich ik mijn gevoel netraal positief. Al heb ik nog geen gevoelige borsten. Maar dat was toen ook niet zo, die kwamen pas 5 dagen na die kleine bloedinkjes.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_67611872
Zo van het ziekenhuis naar een vergadering gerend, dan iets gegeten en nu eindelijk aan mijn bureau.

Het gesprek viel heel goed mee Heel vriendelijke verpleegster die heel duidelijk alles uitlegde. Ook heel duidelijke formulieren die je meekrijgt waarin de volledige stimulatiekuur wordt uitgelegd, met vermelding wanneer je op controle moet (bloedprik, echo). Het gesprek was ook goed voorbereid en dat gaf me direct een gerustgesteld gevoel.

Wat staat er nu te gebeuren? Vanochtend nog een bloedprik gehad om te controleren of ik zwanger ben of niet (gezien het feit dat ik geen cyclus heb). Als de test negatief is (du'uh ) mag ik vandaag nog starten met duphaston om mijn maandstonden op te wekken.
Op dag 3 van mijn cyclus bloedprik waarna ik opgebeld word met het nieuws of ik mag beginnen prikken of niet. Ja, idd, IK prikken en niet een verpleegster Ik had de keuze, maar door al jullie posts had ik zoiets van: komaan dat moet ik toch ook kunnen (dat betekent uiteraard niet dat ik hier niet zal komen stressen eens ik de eerste spuit moet zetten )

Daarna 6 dagen Menopur (1 dosis per dag) en bloedprik en echo. Ik heb wel verteld dat ik zelfs met 17 dosissen Menopur geen deftige follikel had, maar de dokter wil toch eerst met een enkele dosis beginnen en dan misschien langer spuiten na de eerste controle. Langs de ene kant vind ik het wel jammer, maar anderzijds toont het ook wel hun professionaliteit.

Afhankelijk van resultaat: verder met Menopur of Pregnyl en dan na 30 uur ofzo IUI (en dat laatste wordt nog het moeilijkste om te regelen denk ik omdat mijn man er dan moet bij betrokken worden en ik hoop dat we hier op het werk iets zullen kunnen regelen. Ik moet het alleszins nog met mijn baas bespreken).

Het was wel eventjes spannend omdat ik al 4 x een stimulatie heb gekregen met menopur en daar al een brief voor had van het ziekenfonds. Op die brief stond dat ik maar 6 pogingen had die terugbetaald werden. Veel twijfel dus over hoeveel pogingen er mij nog zullen resten. De verpleegster heeft het achteraf besproken met haar diensthoofd en het diensthoofd denkt dat die vier pogingen niet zouden meetellen en ik dus waarschijnlijk nog recht heb op 6 pogingen (omdat die eerste vier niet gekoppeld werden aan een inseminatie). Nog even afwachten wat het ziekenfonds zegt, maar ik hoop alvast dat ze er nog zes willen terugbetalen (anders zou het een heel dure grap kunnen worden).
Opnieuw: heel fijn dat ze mij daar vanmiddag om 12u al voor opgebeld heeft om de mening van haar diensthoofd te vertellen.

Het begint dus straks helemaal. Nog even wachten op het telefoontje of ik vandaag met duphaston mag beginnen en dan kunnen de duivels wat mij betreft niet vlug genoeg komen En dan gaan we een kindje maken
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 14:24:42 #129
5428 crew  miss_sly
pi_67611977
leonieke, wat een goed nieuws! Je klinkt positief en hoopvol en flink, fijn om te lezen!
En dat prikken: het is nooit mijn favo bezigheid geworden hoor, maar het lukte best iedere keer. Als die eerste keer gelukt is, lukt het alle volgende keren net zo goed!

Succes
  woensdag 1 april 2009 @ 14:27:17 #130
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67612069
Leonieke, wat fijn dat je zo'n goed gevoel over hebt gehouden aan je bezoek aan het ziekenhuis!

En knap, hoor, dat je het toch echt zelf gaat proberen dat prikken! Super! Het scheelt gewoon een hoop gedoe lijkt me... maar ja, je moet er wel eerst even 'doorheen'. Goed dat je het gaat proberen!

Heel veel succes met je wandeling in de malle molen! En blijf zo positief als je nu bent!
pi_67612225
Wat fijn Leonieke, heel prettig als zo'n eerste gesprek goed verloopt. Dapper hoor, toch zelf proberen te spuiten. Gaat je vast lukken!
pi_67614712
Ik denk dat jullie allemaal een positievere indruk hebben over mij dan ikzelf heb. De schrik voor het spuiten zit er echt wel in, maar de verpleegster liet het wel als makkelijk uitschijnen. Ik denk ook dat het 'gewoon' die eerste schrik overwinnen is en dat het dan wel zal loslopen. Ik maak me alleszins geen zorgen over het mengen aangezien ik dat al veel heb zien gebeuren door de thuisverpleegster.

Ze zei ook dat het niet uitmaakt als ik eens langs de 'verkeerde' kant prik (als in: niet afwisselen) omdat een kuur daarmee niet minder goed zou lukken.

Wat ik wel vergat te vragen: wat doen jullie met die naalden? Mogen die zomaar in de vuilniszak? De thuisverpleegster liet altijd alles achter, behalve de naalden, omdat ze die in een doos moest werpen ofzo.

En idd, het feit dat ik dat gedoe met de thuisverpleegster niet meer zal hebben, heeft me over de streep geholpen. Ondanks de MMM zal ik slechts in kleine mate beperkt worden in mijn vrijheid (lees: de dag van de IUI). Bloed prikken kan in het ziekenhuis al vanaf 7u (de echo's gebeuren op afspraak, dus daar moet ik nog voor zien, maar hopelijk kan dat gekoppeld worden aan de prik).
pi_67615449
Jeeeeeeee leoniek wat een goed nieuws allemaal. En wat ontzettend stoer dat je zelf gaat prikken. Na de eerste keer valt het allemaal reuze mee. En hou in je achterhoofd dat het voor een bijzonder goed doel is

Ik prik de gonal-f 9 van de 10 keer aan dezelfde kant. Gewoon omdat ik aan die kant minder last van blauwe plekjes heb en het minder gevoelig is met prikken. Maakt inderdaad niets uit voor de werking

De spuiten doe ik in een speciaal bakje dat ik van de apotheek heb gekregen (zelf om gevraagd). Als deze vol is (of als je eerder zwanger bent natuurlijk inleveren bij de apotheek.

Nogmaals: hardstikke goed nieuws. Geniet ervan!
pi_67616143
Ah, dan vraag ik dat aan de tante van mijn man, die heeft een apotheek. Zo ver had ik weer nog niet gedacht

Ik moet trouwens ook nog een medicijn pakken omdat ik PCO heb (de naam ben ik vergeten en het voorschrift ligt in mijn auto). Ik ga dan eens opzoeken wat dat pilletje eigenlijk doet.

En na de IUI moet ik nog iets nemen (vaginaal). Maar daarvan weet ik ook de naam niet meer
Geef toe, ik heb écht wel goed opgelet

Ik heb trouwens vandaag al twee keer mijn gsm laten vallen van de stress Ze zullen me normaalgezien nog opbellen dus nu neem ik mijn gsm overal mee... met het laten vallen als gevolg. Nu maar hopen dat ik hem niet stuk krijg voor ze mij gecontacteerd hebben
pi_67616225
Als ze niet rap bellen zou ik er zelf een telefoontje aan wagen. Hoe vaak een ziekenhuis (of andere instantie) al niet vergeten is me te bellen...
pi_67616665
Als je van de duivel spreekt...
Net telefoon gekregen, ik mag starten met Duphaston. Here we goooo
pi_67616872
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:28 schreef leonieke het volgende:
Als je van de duivel spreekt...
Net telefoon gekregen, ik mag starten met Duphaston. Here we goooo

Yahoo!!

*Edit*

Heb even bij gelezen, maar ook super dat je zelf gaat prikken zeg!
Succes ermee!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 01-04-2009 16:49:07 ]
pi_67618292
Fijn Leonie, vooruit met de geit!
pi_67618718
Wauw, actie daar in België, goedzo!!!
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:20 schreef leonieke het volgende:
Afhankelijk van resultaat: verder met Menopur of Pregnyl en dan na 30 uur ofzo IUI (en dat laatste wordt nog het moeilijkste om te regelen denk ik omdat mijn man er dan moet bij betrokken worden en ik hoop dat we hier op het werk iets zullen kunnen regelen. Ik moet het alleszins nog met mijn baas bespreken).
Enne, je man BEtrokken? Volgens mij moet er GEtrokken worden
pi_67618776
En super dat je zelf gaat prikken!!!

Ik heb hier een naaldencontainer gehaald bij de Apotheek, misschien is dat ook een optie bij jullie?
  woensdag 1 april 2009 @ 20:51:25 #141
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67625455
Wat goed Leonieke Je bent gestart En wat stoer dat je zelf gaat prikken Spannend allemaal zeg
Ylana
  woensdag 1 april 2009 @ 21:11:18 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67626224
JAAAA Leonie, zet hem op!!
Stoer wijf man!
pi_67626484
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:30 schreef McLaura het volgende:
En super dat je zelf gaat prikken!!!

Ik heb hier een naaldencontainer gehaald bij de Apotheek, misschien is dat ook een optie bij jullie?
Ah juist, zo heet dat
pi_67639877
he Leonieke, hoe is de eerste spuit gegaan, of moet je die vanavond zetten? Ik begin vanavond weer met de eerste spuit... beetje dubbel: kan niet wachten om te spuiten, blijft toch niet mijn favoriete bezigheid...
Ik ontdekte net dat ik maar voor 300IE puregon had meegekregen, gebeld en vanavond of morgen kan ik het bij de apotheek afhalen. Mits deze het op voorraad heeft, anders word ik doorverwezen naar een andere apotheek of moet ik 1 dagje wachten... is gelukkig goed geregeld.

here we go again!!!!!!
pi_67640156
Oeh, rustig wilmadonna... Gisteren mijn eerste duphaston genomen om mijn maandstonden op te wekken (dat krijg je natuurlijk als je geen cyclus hebt ). Nog 4 dagen duphaston, dan wachten op de duivels en dan op dag drie eerste spuit. Ik heb dus nog eventjes respijt

Veel succes voor jou vanavond
pi_67641086
Hoef je maar 5 dagen duphaston te nemen? Ik kreeg altijd voor 14 dagen mee en moest doorslikken tot ik ongesteld werd (meestal na 12 dagen)

Weer zo'n verschil in behandeling. Ik snap er echt niks van
pi_67641142

[ Bericht 100% gewijzigd door prinseszondererwt op 02-04-2009 12:22:47 (Laat maar, in de war geloof ik...) ]
pi_67641488
Duphaston wekt de menstruatie op.
5 dagen, 2 per dag... en dan wachten tot de ongesteldheid er zit aan te komen (maar dat duurt ook nog paar dagen, hoor).

Zo raar, idd, altijd die andere behandelingen.
pi_67649044
Ik hoefde er ook altijd maar 1 per dag te nemen.

Ben nu wel erg benieuwd hoe snel je ongesteld gaat worden. Als dat sneller is dan 12 a 14 dagen dan ga ik er volgende keer ook 2 per dag nemen
pi_67649440
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:08 schreef Mariposa het volgende:
Tally en Wilmadonna, vervelend dat jullie die weer op bezoek hebben. Echt jammer dat het niet gelukt is. Toch weer alvast voor de volgende ronde veel succes en geluk toegewenst

Wilma, fijn dat je iemand met "verstand" aan de telefoon hebt en dat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat het goed gaat met nu dat spuiten erbij.

Mariposa: bij mij was het juist de bedoeling dat ik ongesteld werd, zodat ik kon beginnen met de behandeling. Dit is voor mij de 4e behandeling met injecties, alleen nu hoeven we niet zelf te klussen, maar krijg ik inseminatie in het ziekenhuis erbij
Laatste behandeling was alweer ergens in november vorig jaar geloof ik...
pi_67650611
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:37 schreef wilmadonna het volgende:

[..]

Mariposa: bij mij was het juist de bedoeling dat ik ongesteld werd, zodat ik kon beginnen met de behandeling. Dit is voor mij de 4e behandeling met injecties, alleen nu hoeven we niet zelf te klussen, maar krijg ik inseminatie in het ziekenhuis erbij
Laatste behandeling was alweer ergens in november vorig jaar geloof ik...
We zitten zo een beetje in hetzelfde schuitje hé Met het enige verschil dat dit mijn 5e behandeling zal zijn.
pi_67650875
ja we gaan er samen voor Leonieke...
ik hoop voor je dat je snel kan beginnen!!!!
pi_67657581
Leonieke fijn hoor, een fijn gevoel bij je ziekenhuisbezoek, en je mag beginnen met de spuiten! Helemaal goed!
Wilmadonna, ik zie ook goed nieuws bij jou! helemaal goed! Hoop dat je ook gauw uit dit topic kunt verdwijnen! (naja, verdwijnen, net als Jose en Laura meeposten mag natuurlijk ook!)

Ik moet maandag al om bloed te prikken na m'n eisprong... even 60 km rijden voor een klein prikje... (30 heen en 30 terug...)
  donderdag 2 april 2009 @ 21:23:39 #154
61800 Rottdog
pi_67658022
Hier vandaag voor controle geweest bij de gyn na mijn miskraam. Ik heb alleen geen cyclus terug gekregen na de curretage. Begin ik vandaag dus ook met Duphaston om een menstruatie op te wekken.
pi_67666361
Duphaston powerrr! Nee serieus, hopelijk doet alle medicatie bij jullie snel wat het moet doen.
pi_67666925
hoi Mijsje!

Ik hoop dat je gelijk krijgt
Jij moet ook een eind rijden voor een bloedprikje...
(ik zit 45 minuten in de bus heen en dan ook weer terug... maar ja, het is voor het goede doel he)
pi_67667511
Gisteravond ongesteld geworden. Poging 2 is officieel mislukt

Vandaag een afspraak maken met de gyn en fert. assistente samen. De laatste heeft al aangegeven dat het waarschijnlijk pas mei juni wordt voor er een punctie gaat plaatsvinden. In de tussentijd moeten we maar weer eens wat geduld hebben

Ben zo emotioneel de laatste dagen (kennelijk een teken van aankomende ongesteldheid bij een niet opgewekte menstruatie, want dat had ik de eerste keer ook). Zit ook enorm te worstelen of ik wel ICSI wil. Het grijpt zover in op het natuurlijke proces. Wie garandeert mij dat dat geen schadelijke gevolgen heeft voor m'n kindje? En daarbovenop de twijfel of ik het sowieso wel kan maken om een kind op deze wereld te zetten. Ga ik me niet schuldig voelen als ons kind een van onze afwijkingen heeft geerfd? Het is eigenlijk zo egoistisch allemaal om een kind te willen...
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:41:30 #158
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67667708
CP
Altijd maar dat eeuwige geduld dat je moet aanslepen...

Ik kan me het geworstel met jouw gevoelens wel voorstellen. We hebben ook altijd gezegd dat we ons tot Clomid zouden beperken, maar eens je in die molen zit, draai je gewoon verder... Altijd net een stap verder... altijd net die grens overschrijden die je eigenlijk op voorhand al had getrokken. En het is daarom volgens mij heel normaal dat die twijfels nu de kop opsteken.
En het is misschien wel egoïstisch om een kind te willen, maar ik ben ervan overtuigd dat je het zoveel liefde zou geven waardoor het eigenlijk achteraf niet meer egoïstisch is
Sterkte meisje.
pi_67667753
Lief CP'tje, alles heeft een grijs randje op de dag dat je ongesteld bent geworden. Het lijkt een hele tijd, maar aan de andere kant is het al april. Makkelijk lullen voor mij, maar ik wacht al zooo lang dat ik een heel klein beetje kan relativeren inmiddels. Ga leuke dingen doen dit weekend en voor je het weet is het mei/juni. Echt. En een decemberbaby is natuurlijk ook niet echt handig he, met al die feestdagen.

Leonieke, wat een herkenbaar gevoel over grenzen overgaan. Klopt helemaal. Ik zit nog steeds in die clomidfase, maar weet heel zeker dat dat ook niet ons eindstation is mocht het nodig zijn.
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:27:07 #160
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67668932
CP.. die gevoelens die je hebt lijken mij alleen maar logisch. Je gaat voor je gevoel zo vér die medische wereld in.. dat beangstigt je...

Over "egoïstisch" zijn.. ik weet natuurlijk niet wat jullie kleine zou kunnen erven, maar vergeet niet dat het een kans is. Het hoeft niet zo te zijn! Tuurlijk is het wel goed dat je daarover nadenkt...!
(Waar ik dan gelijk aan moet denken; ik ken iemand die tijdens haar zwangerschap drugs heeft gebruikt... en haar kleine (nu bijna 4) heeft er niks aan over gehouden.)

En een kind willen is niks egoïstisch op zich. Je wilt gewoon een kindje van jullie samen. Zouden alle vaders en moeders dan egoïstisch zijn? En al die mensen met een (onvervulde) kinderwens? Nee, ik denk dat je echt positief moet blijven. Ik weet zeker dat jullie allebei hele lieve ouders zullen zijn voor jullie kindje... de kleine zal hartstikke gelukkig met jullie zijn en zal blij zijn dat hij of zij er is!

Ik hoop gewoon dat je voor je droom blijft gaan. En ICSI... ja, het is een hele stap... maar die stap kan voor jullie wel het leuke gevolg hebben om straks een lief babytje in je armen te houden! Probeer dat maar in gedachten te houden, hopelijk geeft het je de moed om ermee door te gaan!
pi_67668935
Ik zit echt overal om te janken. Jullie posts (wat nog vrij logisch is), maar ook de plagerige grapjes van m'n man waar ik altijd juist om moet lachen. Nu is het een soort huilen en lachen te gelijk. Zo raar...

Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat ik geen grenzen had: ik wilde alles proberen wat mogelijk is. Maar nu ik er steeds meer vanaf weet heb ik meer om over te twijfelen. Het is wel goed denk ik dat we nog wat tijd hebben om alles te laten bezinken. En misschien als ik me echt niet prettig voel bij ICSI we gewoon voor IVF gaan ook al is de slagingskans dan minder (we zijn een grensgevalletje wat IVF/ICSI betreft). Het blijft natuurlijk wel onze beslissing en niet die van het ziekenhuis...

En inderdaad... decemberbaby is niet handig... En sowieso is 2010 een veel mooier getal

@ Jose: Mijn moeder had waarschijnlijk ook een vorm van PCO (minder erg dan ik en het is nooit vastgesteld en ze is zonder medisch ingrijpen toch zwanger geraakt). Wat nou als mijn dochter dat ook krijgt? Hoe verantwoord ik dat naar haar?
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 10:46:31 #162
5428 crew  miss_sly
pi_67669547
CP, wat rot dat je ongesteld bent geworden Je blijft toch iedere keer weer hopen en de teleurstelling is zo groot.

Wat betreft de PCO: had jij er liever niet geweest? En wie weet wat ze nog in de toekomst leren ove PCO en behandeling daarvan. Misschien is dat in de toekomst helemaal geen punt meer. Ik vind persoonlijk PCO niet echt iets om je schuldig over te voelen hoor. Ik hoop van harte dat Senna dat niet krijgt, maar daar houdt het wel mee op. Ik denk niet dat ze mij kwalijk zal nemen dat ik toch een kind heb gewild.

De stap van clomid naar IVF/ICSI is wel groot ineens. Kan me voorstellen dat je daar nu toch over twijfelt. En dat vind ik dan op zich wel goed: dat je er goed over nadenkt en een bewuste keus maakt daarin ipv zomaar mee te gaan met wat voorgesteld wordt. Persoonlijk zou ik dan, als ik daarvoor zou moeten gaan, wel kiezen voor de methode waarmee ik dan de meest kans zou hebben. Het is niet niets, en ik zou zo bang zijn dat ik achteraf zou denken: had ik toch maar....

In ieder geval sterkte voor nu met deze teleurstelling

alle andere meiden ook even een dikke Wat sommigen er helaas voor over moeten hebben om hopelijk een kindje te krijgen is gewoon erg veel!
pi_67671533
Ik wil eigenlijk wel in de OP... mag dat?

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...
pi_67672149
Aangepast!
pi_67672572
Bedankt slikheks.
pi_67672671
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt slikheks.
Graag gedaan..
pi_67672915
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:46 schreef miss_sly het volgende:
CP, wat rot dat je ongesteld bent geworden Je blijft toch iedere keer weer hopen en de teleurstelling is zo groot.

Wat betreft de PCO: had jij er liever niet geweest? En wie weet wat ze nog in de toekomst leren ove PCO en behandeling daarvan. Misschien is dat in de toekomst helemaal geen punt meer. Ik vind persoonlijk PCO niet echt iets om je schuldig over te voelen hoor. Ik hoop van harte dat Senna dat niet krijgt, maar daar houdt het wel mee op. Ik denk niet dat ze mij kwalijk zal nemen dat ik toch een kind heb gewild.

De stap van clomid naar IVF/ICSI is wel groot ineens. Kan me voorstellen dat je daar nu toch over twijfelt. En dat vind ik dan op zich wel goed: dat je er goed over nadenkt en een bewuste keus maakt daarin ipv zomaar mee te gaan met wat voorgesteld wordt. Persoonlijk zou ik dan, als ik daarvoor zou moeten gaan, wel kiezen voor de methode waarmee ik dan de meest kans zou hebben. Het is niet niets, en ik zou zo bang zijn dat ik achteraf zou denken: had ik toch maar....

In ieder geval sterkte voor nu met deze teleurstelling

alle andere meiden ook even een dikke Wat sommigen er helaas voor over moeten hebben om hopelijk een kindje te krijgen is gewoon erg veel!
Ik heb de laatste maanden gonal-f gespoten en IUI gehad. Dus de enige stap die nog gemaakt moet worden is de punctie en de keuze of we zo ver willen gaan. Voor de punctie ben ik niet bang, dus het enige dat nog in de weg staat is m'n geweten.

En mijn probleem is dat ik liever niet voor anderen denk. Ik ga er altijd vanuit dat ze dat zelf heel goed kunnen. Maar een ongeboren kind kun je niets vragen, dus ik ga een beslissing nemen waar het zelf niets over te zeggen heeft. En op de vraag of ik er liever niet was geweest weet ik het antwoord niet. Soms wel, soms niet.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:31:37 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_67673092
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:27 schreef CrazyPrincess het volgende:

@ Jose: Mijn moeder had waarschijnlijk ook een vorm van PCO (minder erg dan ik en het is nooit vastgesteld en ze is zonder medisch ingrijpen toch zwanger geraakt). Wat nou als mijn dochter dat ook krijgt? Hoe verantwoord ik dat naar haar?

CP: In hoeverre is het daadwerkelijk erfelijk dan? Hier dan wel geen PCO, maar hier gaat het om endometriose, wat bij al mijn tantes en oma vastgesteld is, maar bij mij nog niet, omdat ik de boel met de pil nog onder controle kon houden (maar zonder hormonen nauwelijks). Toch heb ik geen moment het gevoel gehad dat mijn moeder de verkeerde keuze heeft gemaakt door mij te willen (en te krijgen). Sterker nog, ik ben nu zelf ook weer zwanger (true, Ruben zal nooit endo krijgen, maar hij had natuurlijk een meisje kunnen zijn) en misschien is het wel een meisje en zal zij later ook last krijgen. En dan hebben we het nog niet over de autistische stoornis gehad die mijn kinderen hoogstwaarschijnlijk ook meekrijgen. Erg vervelend, maar ondanks de vervelende dingen die het met zich meebrengt zitten er ook zoveel mooie aspecten aan het leven, ongeacht of iemand wat onder de leden heeft of niet. Ik ben heel blij dat mijn moeder mij gekregen heeft. Mijn moeder wilde heel graag kinderen en ik vond het heel mooi dat ik haar leven toch nog iets kon opfleuren door zelf ook een kindje te krijgen, want dat lijkt me heel bijzonder: je kinderen die kinderen krijgen. Ik hoop dat mijn nageslacht ook kinderen zal krijgen als zij dat willen. En mochten onze kinderen later moeilijk kinderen krijgen, dan kunnen we ze daar zoveel mogelijk in steunen

En misschien CP, krijg je wel een zoontje, wat op zijn 16e een meisje bezwangerd (ik hoop in ieder geval dat het eerste gedeelte snel waarheid voor je wordt (alhoewel een meisje ook leuk is natuurlijk )
En dat is eigenlijk iets wat ik jullie hier allemaal toewens

en Tal, ik vind je gewoon stoer

(en ik hoop niet dat ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, dat is namelijk niet zo bedoeld.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Troel op 03-04-2009 12:43:17 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67673102
* Vlindur is weer terug

De pregnyl zit nog in de ampullen omdat nog geen enkel folikel het nodig vond om goed te groeien.
Er zitten op beide eierstokken alleen maar grote blaasjes, maar geen nood volgens haar, we zitten nog maar op dag 10. Nu moet ik dinsdag (dag 14) weer terug komen. Met pregnyl en dan kijken hoe groot ze dan zijn.
Ben erg benieuwd

En voor CP een dikke zoen
pi_67673321
Ik ben natuurlijk ook gewoon rete stoer..
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:40:07 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_67673355
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:38 schreef Tally het volgende:
Ik ben natuurlijk ook gewoon rete stoer..

Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 12:41:33 #172
5428 crew  miss_sly
pi_67673409
Maar CP, het willen en krijgen van een kind is toch al voor iemand denken? Als je het tenminste zo ver doorvoert. Geen enkel kind heeft erom gevraagd om geboren te mogen worden. En voor hetzelfde geld krijg je een helemaal gezond kind, of een kindje met een niet erfelijk, maar wel naar iets. Kinderen willen, zwanger worden, is risico's nemen, voor jezelf en voor de ander (het kind). En dat blijft zo, levenslang. Je kindje kan helemaal gezond geboren worden en alsnog ziek worden als het wat ouder is.

En Troel, niets mis met je post op zich. Hooguit met het laatste stukje dat je gemakkelijk zwanger wordt. NIet relevant eigenlijk bij het hele goede stuk wat je erboven had staan

Vlindur, dag 10 is ook vroeg, hoor! Kan nog best een mooie follikel gaan groeien de komende dagen! Ik duim voor je!
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:42:55 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_67673462
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Maar CP, het willen en krijgen van een kind is toch al voor iemand denken? Als je het tenminste zo ver doorvoert. Geen enkel kind heeft erom gevraagd om geboren te mogen worden. En voor hetzelfde geld krijg je een helemaal gezond kind, of een kindje met een niet erfelijk, maar wel naar iets. Kinderen willen, zwanger worden, is risico's nemen, voor jezelf en voor de ander (het kind). En dat blijft zo, levenslang. Je kindje kan helemaal gezond geboren worden en alsnog ziek worden als het wat ouder is.

En Troel, niets mis met je post op zich. Hooguit met het laatste stukje dat je gemakkelijk zwanger wordt. NIet relevant eigenlijk bij het hele goede stuk wat je erboven had staan

Vlindur, dag 10 is ook vroeg, hoor! Kan nog best een mooie follikel gaan groeien de komende dagen! Ik duim voor je!
Nee, heel relevant is het niet, maar ik wilde voorkomen dat iemand zou zeggen "hoor haar praten, Bert hoeft maar door de voordeur te komen terwijl zij met de was bezig is en ze is al zwanger, wat weet zij er nou van " (erg overdreven variant trouwens )

Heb het nu maar weggehaald.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67673626
Thanks Vlindur
En inderdaad nog niet wanhopen. Ze kunnen ineens zomaar last krijgen van een groeispurt
Spannend allemaal hoor. Hoe voel je je eronder?

Of PCO echt erfelijk is is nooit aangetoond, maar dat het in sommige families meer voorkomt dan in andere volgens mij wel. En als het een jongen wordt hebben we hetzelfde probleem, want ook manlief werkt in ons babymaakverhaal niet zo mee

Ik heb nog een tijdje om alles op een rijtje te zetten. Ik moet gewoon goed bepalen waar ik me nog prettig bij voel en waarbij niet meer. Ik hou er wel van om af en toe even wat afstand te nemen als je ergens al een tijdje middenin zit. Even bepalen of ik nog op de juiste weg zit of dat ik ergens een afslag gemist heb
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 12:48:35 #175
5428 crew  miss_sly
pi_67673659
Tja, het punt in dit topic is natuurlijk sowieso al het zwanger worden. Ik denk dat de meesten zich niet kunnen indenken hoe het is om te vroeg te bevallen, zover zijn ze nog niet eens. En te vroeg bevallen van een gelukkig gezond kind zal voor de meesten goed klinken, omdat het betekent dat ze zwanger geworden zijn en lang genoeg gebleven om zover te komen
pi_67673777
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:41 schreef miss_sly het volgende:

Da's dus precies waar ik nu mee zit. Ik heb in die zin een stapje teruggedaan om bij mezelf de vraag te stellen of ik mijn keuze kan verantwoorden naar m'n kind. Misschien niet voor iedereen belangrijk, maar voor mij wel. Dus eigenlijk heb ik twee dingen te bepalen de komende tijd: 1 ) Kan ik het maken om een kind op de wereld te zetten, en 2) Als dat eerste bevestigend beantwoord is, hoe ver wil ik dan gaan om dat werkelijk te proberen?
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 12:52:25 #177
5428 crew  miss_sly
pi_67673784
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:47 schreef CrazyPrincess het volgende:

Ik heb nog een tijdje om alles op een rijtje te zetten. Ik moet gewoon goed bepalen waar ik me nog prettig bij voel en waarbij niet meer. Ik hou er wel van om af en toe even wat afstand te nemen als je ergens al een tijdje middenin zit. Even bepalen of ik nog op de juiste weg zit of dat ik ergens een afslag gemist heb
Dat vind ik persoonlijk erg goed van je CP!
Ik weet nog de eerste keer dat ik in de mmm terechtkwam, 15 jaar geleden ofzo. Alles ging zo snel en ik liet het allemaal gebeuren, liet beslissingen nemen, legde me overal bij neer, zonder zo nu en dan eens even zelf na te denken, mijn gevoel te peilen. Dat werkte uiteindelijk averechts, imo. Deze keer ging ik er veel bewuster mee om, en dat voelde echt veel beter.
pi_67673901
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Tja, het punt in dit topic is natuurlijk sowieso al het zwanger worden. Ik denk dat de meesten zich niet kunnen indenken hoe het is om te vroeg te bevallen, zover zijn ze nog niet eens. En te vroeg bevallen van een gelukkig gezond kind zal voor de meesten goed klinken, omdat het betekent dat ze zwanger geworden zijn en lang genoeg gebleven om zover te komen
Komt misschien rottig dr strot uit maar ze bedoelt het goed

en CP: Ik ben blij dat mijn moeder er niet zo over dacht.. Dan had ik er namelijk niet geweest..
In onze familie dwarrelt zoveel ziektes..
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 12:58:32 #179
5428 crew  miss_sly
pi_67673996
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:56 schreef Tally het volgende:

[..]

Komt misschien rottig dr strot uit maar ze bedoelt het goed

en CP: Ik ben blij dat mijn moeder er niet zo over dacht.. Dan had ik er namelijk niet geweest..
In onze familie dwarrelt zoveel ziektes..
Dat weet ik, Tally, maar dat wil toch niet zeggen dat ik er niet op mag reageren, op een gewone, vriendelijke toon? Troel is bepaald de kwaadste niet, dat weet ik echt wel
pi_67674024
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat weet ik, Tally, maar dat wil toch niet zeggen dat ik er niet op mag reageren, op een gewone, vriendelijke toon? Troel is bepaald de kwaadste niet, dat weet ik echt wel
O dat mag zeker wel
pi_67674051
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb me er niet aan gestoord in ieder geval. Een soort van 'elk juisje heeft z'n kruisje'
pi_67674054
Thnx
Dag 10 is idd nog vroeg, maar meestal zat er al wel een heus eitje, nu nog helemaal niks.. En hoe voel ik me er onder.. Tja, wisselend, de ene keer ben ik er vol van overtuigd dat dit mijn ronde is; 'want nu heb ik pregnyl en nu komt het goed!'
En de andere keer weet ik honderd procent zeker dat het weer niks word, 'want al die andere keren lukten toch ook niet?' Dus ik vind het heel moeilijk om te benoemen hoe ik me er onder voel. Ik denk gewoon; 'gaat wel'
En ik heb een koortslip
pi_67674108
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:00 schreef Vlindur het volgende:
Thnx
Dag 10 is idd nog vroeg, maar meestal zat er al wel een heus eitje, nu nog helemaal niks.. En hoe voel ik me er onder.. Tja, wisselend, de ene keer ben ik er vol van overtuigd dat dit mijn ronde is; 'want nu heb ik pregnyl en nu komt het goed!'
En de andere keer weet ik honderd procent zeker dat het weer niks word, 'want al die andere keren lukten toch ook niet?' Dus ik vind het heel moeilijk om te benoemen hoe ik me er onder voel. Ik denk gewoon; 'gaat wel'
En ik heb een koortslip
Dag 10 is heeeeeeeul vroeg hoor.. En bij mij was het de laatste zo dat ik op vrijdag ging en niets te zien was en toen ik op maandag er was ik er 4 had.. Dus het kan ook echt heel snel gaan
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:04:00 #184
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67674162
Wat die erfelijkheid betreft, is niets bewezen. Al moet ik bekennen dat ik zelf ook al heb gedacht: "stel je nu voor dat ik zwanger word van een meisje en dat ze binnen 20-25 jaar bij mij komt met de mededeling dat ze moeilijk kinderen kan krijgen omdat ze PCO heeft." Ik vrees toch dat ik me op dat moment echt schuldig ga voelen want je wenst niemand dit traject toe en dan toch zeker je eigen dochter niet.

Als ik naar mijn familie kijk dan weet ik dat mijn tante (zus van mijn pa) ook PCO had vroeger. Mijn ma was twee keer van de eerste keer zwanger. Mijn zus heeft twee jaar gesukkeld (met een paar pregnyl-spuiten) en met haar nieuwe partner was ze twee keer zomaar zwanger (en die eerste keer was er echt heel vlug aangezien sommige familieleden haar echtgenoot voor de eerste keer hebben gezien als ze op kraamvisite kwamen ). Voor de rest zijn er geen problemen (althans niet geweten in de familie) behalve bij mij dan.

En wat alles op een rijtje zetten betreft, is het eigenlijk wel goed dat er soms een aantal wachtperiodes tussen zitten. Die zijn verdomd ambetant, maar aan de andere kant is het wel goed om nog eens alles te overdenken. Ik ben nu echt klaar voor IUI, ik weet niet of ik dat in december ook al zou geweest zijn
pi_67674455
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:04 schreef leonieke het volgende:
Ik ben nu echt klaar voor IUI, ik weet niet of ik dat in december ook al zou geweest zijn
Ik was in december klaar voor de IUI en toen wilde (door een fout) er IVF doorheen drukken..
Ik heb gejankt als een klein kind.. Zo bang ik was.. Ik had me net klaar gemaakt om aan het idee te kunnen wennen dat we het dan via IUI gingen proberen en toen kreeg ik in eens boekjes en formulieren mee voor IVF..
Schrok me echt de pest..
pi_67676532
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:04 schreef leonieke het volgende:
Ik ben nu echt klaar voor IUI, ik weet niet of ik dat in december ook al zou geweest zijn
Dat is helemaal niet gek, Leonie! Ik weet niet in hoeverre jullie dat hier hebben meegekregen, maar ik heb mijn IVFpoging 4 maanden uitgesteld. Soms ben je er gewoon nog niet aan toe. En dat kan met IVF of IUI zijn, maar ook met je rijbewijs halen (deed ik toen ik 30 was, uhm een half jaar geleden).
pi_67689227
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:04 schreef wilmadonna het volgende:
hoi Mijsje!

Ik hoop dat je gelijk krijgt
Jij moet ook een eind rijden voor een bloedprikje...
(ik zit 45 minuten in de bus heen en dan ook weer terug... maar ja, het is voor het goede doel he)

ja, het is zeker een eind, maar inderdaad, voor het goede doel... dat is het nadeel van op het "platte land" leven... (ehm, Wieringen is dan wel niet helemaal platte land, maar goed, het idee is duidelijk volgens mij... )
We weten in ieder geval waar we het voor doen!
CP, balen dat het is mislukt! Ik hoopte zo dat het goed zou gaan! En dat je dan een baaldag/jankdag hebt (of een paar baaldagen/jankdagen) zal niemand raar vinden!
Troel, ik ben gewoon blij dat er ook heel veel vrouwen zijn die, zoals jij, snel zwanger zijn! Dat het bij mij niet zo wil lukken, wil natuurlijk niet zeggen dat ik een ander ook misgun dat het gauw lukt... (of zeg ik het nu heel krom?) In ieder geval, fijn dat zoveel pijn en moeite van zwanger worden je bespaard is gebleven. Ik hoop dat je kindje helemaal gezond is en blijft!
Leonieke, fijn dat je nu voor je gevoel wel klaar bent voor de IUI! Soms is het inderdaad heel fijn om een tijd te krijgen om dingen echt te overdenken.
pi_67693415
spuit nu 2 dagen puregon en ik ben al erg beroerd van de hormonen.. zit mezelf soms gewoon in de weg en heb knallende hoofdpijn steeds.... wheeeeh.... maar goed, ik moet volhouden.
Vandaag lekker samen met hubbie de auto gewassen, is toch even afleiding... lekker weer eindelijk... zonnetje, blauwe lucht... en nu kan ik niet in slaap komen, haha

CP uit je gevoelens, laat je tranen de vrije loop en knijp keihard in je stressballetjes... ik hoop dat je je snel weer goed/beter voelt!

Troel... ik heb denk ik helemaal over je heen gelezen, kan me niets herinneren van jouw belevenissen, sorry... maar ik maak op uit Mijsjes tekst dat je zwanger bent: gefeliciteerd!

Leonieke, fijn dat je je er klaar voor voelt!!!!

Mijsje: oh wat heerlijk op het platte land wonen... offuh... wieringen... hihi... waar ligt het eigenlijk?
jij ook heel veel succes!!!!!
pi_67703341
Wieringen, dat was jaren geleden (lees; voor de afsluitdijk zelfs...) een eiland, door inpoldering is het nu vaste land. Het ligt aan de kant van Noord Holland, tegen de afsluitdijk aan. het is zeker heerlijk, rustig, en als ik even om boodschappen ga en ik vergeet dat ik de achterdeur open heb staan, staat m'n huis nog vol als ik thuiskom... wat ik wel mis is wat meer winkels in de omgeving. ik moet echt gericht naar winkels gaan, en vroeger (woonde ik in Den Bosch) ging ik op de fiets de deur uit, stond ik 5 minuten later in de binnenstad, en kon ik lekker shoppen... en een ziekenhuis is ook best op afstand nu. De dichtsbijzijnden zijn: Den Helder, Hoorn of Sneek (in Friesland). wij gaan naar Den Helder.
pi_67712972
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:15 schreef wilmadonna het volgende:
spuit nu 2 dagen puregon en ik ben al erg beroerd van de hormonen.. zit mezelf soms gewoon in de weg en heb knallende hoofdpijn steeds.... wheeeeh.... maar goed, ik moet volhouden.
Vandaag lekker samen met hubbie de auto gewassen, is toch even afleiding... lekker weer eindelijk... zonnetje, blauwe lucht... en nu kan ik niet in slaap komen, haha

CP uit je gevoelens, laat je tranen de vrije loop en knijp keihard in je stressballetjes... ik hoop dat je je snel weer goed/beter voelt!

Troel... ik heb denk ik helemaal over je heen gelezen, kan me niets herinneren van jouw belevenissen, sorry... maar ik maak op uit Mijsjes tekst dat je zwanger bent: gefeliciteerd!

Leonieke, fijn dat je je er klaar voor voelt!!!!

Mijsje: oh wat heerlijk op het platte land wonen... offuh... wieringen... hihi... waar ligt het eigenlijk?
jij ook heel veel succes!!!!!
Dat je er zo'n erge last van hebt zeg
Inderdaad veel afleiding zoeken en ook jij gewoon je emoties laten gaan

Over twee weken hebben we een afspraak bij de gyn om een plan te maken voor de IVF. Tot die tijd ben ik spuit- en wachtwekenvrij. Alleen de medicijnen (vitaminen en metformine) gaan gewoon door.
pi_67721313
ik hou van plannen CP, dan komt er weer actie! Fijn dat je niet hoeft te spuiten in die tijd!
pi_67722522
ik heb altijd erg last van die hormonen injecties.... daarom zat ik heel erg te twijfelen of ik deze behandeling wel zou doen... Normaal heb ik al elke maand 3 dagen hevige migraine door mijn eigen hormonen en nu is het helemaal erg. Kan soms niet slapen of denk zelfs dat ik dood ga... zo'n last heb ik ervan. Ik heb erover gesproken met mijn arts, maar het hoort erbij. Er zijn mensen die deze bijwerkingen hebben helaas.
Ik merk nu wel verschil, omdat ik nu niet de hormonen neusspray gebruik, lijkt het wel of ik mijn eieren voel groeien... ben zelfs bang dat er teveel groeien... ik voel het gewoon 'rommelen' in mijn buik.
Zo heftig heb ik het de vorige keren niet gevoeld....

Die vraag of ik wel kinderen op de wereld wil zetten tijdens deze behandelingen heb ik ook gehad.
Maar mijn kinderwens (en die van mijn man ook natuurlijk) is zo groot, dat ik het risico wil nemen. Ook ben ik al bijna 39 jaar, ook iets om rekening mee te houden.
Ik wil deze keer proberen en ik denk dat het daarna ophoudt. Ik mag eventueel nog 1 behandeling hierna doen, maar aangezien alle bijwerkingen denk ik dat ik het er maar bij laat dan....
(dat zeg ik nu, nu ik me zo beroerd voel, maar daarna misschien niet meer....)

Ach, alles is zo tweestrijdig.... je word qua gevoelens op en neer gesleurd... wat we al niet over hebben om zo'n lief kindje in je armen te kunnen sluiten...
Veel mensen beseffen dat niet, die denken: och gewoon even een behandelingetje, een spuitje hier en klaar en zwanger... maar zo is het in de werkelijkheid dus echt niet!!!
Maar goed, hier spreekt dus een hele emotionele Wilma, haha.... komt door al die hormonen... jullie begrijpen me wel!

Fijn Weekend nog allemaal en sterkte met alles!!!
pi_67723114
Wilma, ik geef je even een knuffel vanaf hier hoor! Ik hoop heel erg dat deze poging gaat lukken voor je!
Hoelang zijn jullie nu al bezig geweest om een kindje te krijgen?
Dikke kus en knuffel!
pi_67723528
wilmadonna.. Die gevoelens zullen we allemaal wel eens hebben of hebben gehad.. Met het verschil dat er voor de meeste voor ons nog wat behandelingen in het vooruitzicht hebben..
Er zijn ontzettend veel mensen die denken dat het zo gebeurt is als je nu eenmaal in het ziekenhuis bent geweest..
Helaas is dit topic er het keiharde bewijs van dat dat niet het geval is..
Wat je ook mocht beslissen.. Ik hoop dat je er rust in krijgt en die 2strijdige gevoelens kwijt raakt..
En hormonen zijn gewoon shit... En beheersen helaas ons leven (de mijne in ieder geval wel)..
Dikke vanaf deze kant van het internet..
  zondag 5 april 2009 @ 15:27:44 #195
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67730363
quote:
Ik snap wat je bedoelt... maar: PCO is wel een 'vervelend' iets (klinkt onaardig, maar zo bedoel ik het niet! Want ik weet dat het wel weer zo ernstig kan zijn dat het een spontane zwangerschap in de weg kan staan), maar geen levensbedreigende aandoening. Persoonlijk zou ik er in jouw geval niet over twijfelen of ik wel of niet zwanger zou willen raken. Kijk, als je kindje nou 90% kans zou hebben op een leven als een kasplantje of een of andere ernstige ziekte, is het een ander verhaal.

Daarnaast ben ik in in mijn familie tot nu toe de enige die niet gemakkelijk zwanger is geraakt. Mijn moeder raakte super snel zwanger van mij en mijn broer, mijn oma heeft 5 kinderen gekregen... niet één vrouw heeft er jaren op moeten wachten. Wij zijn langer dan 2 jaar bezig geweest. Kijk, dat is dan weer de andere kant. Een probleem of een ziekte moet 'ergens' beginnen en soms heb je gewoon 'stomme pech'.

Ik hoop dat je gauw al je ideeën op een rijtje kunt zetten en kunt beslissen hoe en of je verder wil gaan. Ik wens jou in ieder geval alle geluk van de wereld met het vervullen van je kinderwens!
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:42 schreef prinseszondererwt het volgende:
En een decemberbaby is natuurlijk ook niet echt handig he, met al die feestdagen.
quote:
En inderdaad... decemberbaby is niet handig... En sowieso is 2010 een veel mooier getal
Decemberkindjes zijn anders wel superlief, hoor! Enne... Bas kan tenminste zeggen; "mijn verjaardagscadeautjes liggen onder de kerstboom".. Dat kan ook niet iedereen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Jose81 op 06-04-2009 10:13:47 ]
pi_67758053
Hallo!

Mijn partner en ik zijn nu ongeveer 2 jaar bezig om een kindje te krijgen. Ongeveer 1,5 week geleden is (na veel en langdurig onderzoek) geconstateerd dat we nimmer op de "natuurlijke" weg zwanger zullen raken. Bij mijn partner is gebleken dat er hoogstwaarschijnlijk een (niet erfelijke) verstopping in zijn zaadleiders zit. Ze zijn nog bezig met wat aanvullend onderzoek maar het is bijna 98% zeker dat het ICSI/PESA wordt. Dit betekend dus veel tripjes op en neer naar Nijmegen voor ons.

Ik zal waarschijnlijk meer rond kijken als posten aangezien ik moeite heb e.e.a. op te schrijven. Dat maakt alles zo verschrikkelijk echt.

Ik wens wel iedereen verschrikkelijk veel succes en geluk toe.
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:33 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zit ook enorm te worstelen of ik wel ICSI wil. Het grijpt zover in op het natuurlijke proces. Wie garandeert mij dat dat geen schadelijke gevolgen heeft voor m'n kindje?
Dit was ook onze grootste angst maar er is ons nu door zowel het ziekenhuis (Radboud Nijmegen) als de arts in Tilburg meerdere malen duidelijk verteld dat de kans op een "afwijking" bij ICSI niet groter of kleiner is als bij normale IVF.
  maandag 6 april 2009 @ 14:29:30 #197
61800 Rottdog
pi_67759476
Wuppie jammer genoeg kunnen we je welkom heten, jij ook heel veel geluk en dat het ook bij jullie allemaal beloond mag worden.

Meiden die ook duphaston slikken, hebben jullie ook van die gemene baarmoederkrampen?
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 14:37:21 #198
5428 crew  miss_sly
pi_67759741
Wuppie, welkom en succes!

Rottdog, nu tijdens het slikken of meer oijn bij de menstruatie zelf?
Ik had nooit ergens last van, eigenlijk.
  maandag 6 april 2009 @ 14:39:51 #199
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67759820
Wuppie: welkom

Rottdog, ik heb tot nu alleszins nog geen last gehad (gisteren mijn laatste twee geslikt) en kan me van in het verleden ook niet echt herinneren dat ik echt last had van krampen.

De duivels mogen wat mij betreft heel vlug komen (al vrees ik dat ze er zaterdag zullen zijn en dan heb ik dag 3 van mijn cyclus op paasmaandag Ik had misschien beter eerst gerekend voor ik begon met duphaston)
pi_67763948
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:48 schreef mijsje het volgende:
Wilma, ik geef je even een knuffel vanaf hier hoor! Ik hoop heel erg dat deze poging gaat lukken voor je!
Hoelang zijn jullie nu al bezig geweest om een kindje te krijgen?
Dikke kus en knuffel!
dank dank!
We zijn sinds 2005 bezig en begin 2006 met behulp van het ziekenhuis.. dus dat is alweer een tijdje... mag nu wel 's gebeuren!!!

Woensdag 1e follikel meting.... moet er om 8:30 uur zijn en dus moet ik om 7 uur al de trein hebben.... de bus rijdt dan niet, of ik moet de bus om 6:00 pakken.... want het is paasvakantie.... grrr....
van de trein moet ik overstappen op een pendelbusje... en dat terwijl ik gewoon in een grote stad woon!
pi_67766338
Welkom wuppie!

wilmadonna, wat een aanslag op je tijd is dat ziekenhuisbezoek he? Echt lastig, helaas noodzakelijk...

Ik mag weer aan de clomid vanaf vandaag. Joepie! Aan de ene kant fijn dat het doet wat het doen moet, aan de andere kant: het wordt vast weer de week from hell. Och ja, ook dat hebben we er dus maar weer voor over. Hopelijk de laatste keer hoor, 4 keer 100mg is toch scheepsrecht?
pi_67766594
Morgenochtend heb ik mijn eerste follikelmeeting van deze poging.. Dus het zal morgen nog niets wezen
  maandag 6 april 2009 @ 19:51:35 #203
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67770247
Tally ik hoop toch dat er morgen al iets zal te zien zijn.

Hoe lang zijn jullie eigenlijk al bezig? In mijn gedachten zijn jullie ook al onwijs lang aan het proberen...
pi_67772324
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:51 schreef leonieke het volgende:
Tally ik hoop toch dat er morgen al iets zal te zien zijn.

Hoe lang zijn jullie eigenlijk al bezig? In mijn gedachten zijn jullie ook al onwijs lang aan het proberen...
December 2005 hebben we de pilstrip in de wilgen gehangen en oktober 2006 is er PCOS geconstateerd en zijn we begonnen in het ziekenhuis..
  maandag 6 april 2009 @ 21:02:23 #205
61800 Rottdog
pi_67773188
Afgelopen vrijdag begonnen met het slikken van de dupaston en af en toe kan ik wel dubbel klappen van de krampen. Heb voor 10 dagen 2x 10 mg gekregen sinds zaterdag heb ik dus van die gemene steken, nergens was er wat over te lezen dus vandaar een expert vraag
  maandag 6 april 2009 @ 21:11:50 #206
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67773576
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:42 schreef Tally het volgende:

[..]

December 2005 hebben we de pilstrip in de wilgen gehangen en oktober 2006 is er PCOS geconstateerd en zijn we begonnen in het ziekenhuis..
Dat is ook al lang zeg Zelfs langer dan ik in gedachten had.
Welke behandeling krijgen jullie deze keer?
  maandag 6 april 2009 @ 21:15:31 #207
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67773767
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:02 schreef Rottdog het volgende:
Afgelopen vrijdag begonnen met het slikken van de dupaston en af en toe kan ik wel dubbel klappen van de krampen. Heb voor 10 dagen 2x 10 mg gekregen sinds zaterdag heb ik dus van die gemene steken, nergens was er wat over te lezen dus vandaar een expert vraag
Dat is veel Ik moet ze maar 5 keer nemen.
Wat vervelend dat je die krampen hebt Heb je daar altijd last van?
Ik weet nog dat ik ook zo ziek was van de pregnyl. Niemand die ik kende, herkende het fenomeen (ook mijn gyn niet) maar ik ben zelfs van mijn werk naar huis moeten gaan.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 21:18:34 #208
5428 crew  miss_sly
pi_67773906
Rottdog, misschien even de apotheek bellen morgen? Ik moest ook een dag of 10 slikken maar had nergens last van.
pi_67774014
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:11 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat is ook al lang zeg Zelfs langer dan ik in gedachten had.
Welke behandeling krijgen jullie deze keer?
IUI.. Inseminaties.. Net zoals de afgelopen keer.. Dat was onze eerste officiële IUI
  maandag 6 april 2009 @ 21:23:01 #210
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67774129
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:20 schreef Tally het volgende:

[..]

IUI.. Inseminaties.. Net zoals de afgelopen keer.. Dat was onze eerste officiële IUI
Wij starten binnenkort ook met IUI.
Ik hoop echt dat het voor jullie raak zal zijn deze keer
  maandag 6 april 2009 @ 22:12:10 #211
61800 Rottdog
pi_67776414
Hmmm Tally al net zo lang als moi

Maakt eigenlijk niet uit hoe lang, het is allemaal te lang
pi_67784395
en Tally... hoe is je eerste follikelmeting gegaan deze keer?
Ik moet morgen voor mijn eerste meting weer.... toch heb ik het gevoel dat er veel gegroeid is, het rommelt zo erg in mijn buik.... denk zelfs dat er teveel gegroeid zijn, maar ja... misschien is het morgen wel helemaal niks....
pi_67784595
Zoals verwacht helemaal nada Maar is ook nog te vroeg.. Dag 9 van deze poging..
Vrijdag moet ik terug komen. Wel vond ze het vreemd dat ik 5 dagen te vroeg ongesteld werd de vorige keer en ze gaat overleggen met de specialist om te kijken of er dan misschien toch iets niet goed gaat met de ei-sprong..
Dus daar hoor ik meer over hoop ik
pi_67786447
Welkom Wuppie... helaas

Het worden weer spannende tijden hier zie ik. Tally en wilma in de race voor een nieuw ei. Hopelijk is er snel wat te zien
Tally, normaal ben je wel 'op tijd' ongesteld?

En de duphastonvraag: Ik heb er nooit last van gehad. Gewoon de normale ongesteldheidskrampjes, maar verder niet.
pi_67786541
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:33 schreef CrazyPrincess het volgende:
Welkom Wuppie... helaas

Het worden weer spannende tijden hier zie ik. Tally en wilma in de race voor een nieuw ei. Hopelijk is er snel wat te zien
Tally, normaal ben je wel 'op tijd' ongesteld?

En de duphastonvraag: Ik heb er nooit last van gehad. Gewoon de normale ongesteldheidskrampjes, maar verder niet.
Normaal gesproken word ik niet ongesteld.. Zonder medicatie dus..
Maar ik moet zeggen dat ik dit (zo vroeg) nog nooit heb meegemaakt in de jaren dat ik nu in het ziekenhuis loop.
pi_67786685
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Normaal gesproken word ik niet ongesteld.. Zonder medicatie dus..
Maar ik moet zeggen dat ik dit (zo vroeg) nog nooit heb meegemaakt in de jaren dat ik nu in het ziekenhuis loop.
Heb je nu dan andere medicatie gehad? Wellicht was het gewoon een natuurlijke afwijking. Elke cyclus is toch weer anders
pi_67786897
Wuppie, welkom!

Rottdog, wat vervelend dat je van die gemene krampen hebt!

Hier had ik een ei! 23mm en de pregnyl zit er in. (Das best pijnlijk als het in in wordt gespoten! )
de 15e voor bloed en dan weer afwachten!

Mijn NOD staat op 26 april.. Ik heb zoveel hoop nu! ( )
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:48:45 #218
61800 Rottdog
pi_67786910
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:33 schreef CrazyPrincess het volgende:
Tijdens het slikken van de duphaston?
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:01:46 #219
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67787292
Een ei van 23mm wat een superei Vlindur Dit wordt duimen tot 26 april (maar is dat niet heel lang )
pi_67787302
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:41 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Heb je nu dan andere medicatie gehad? Wellicht was het gewoon een natuurlijke afwijking. Elke cyclus is toch weer anders
Nee geen andere medicatie.. Normaal gebruik ik al puregon i.c.m. pregnyl.. Enige verschil is nu de IUI
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:24:21 #221
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67788016
Tally weet je hoe ze het gaan onderzoeken of er iets met de eisprong was of niet? Wat jammer trouwens dat er niets te zien was...
Ik ga sowieso ook van dat standpunt moeten vertrekken aangezien ik nog maar 6 dosissen Menopur zal gekregen hebben voor mijn eerste controle (en ik met 17 nog geen goeie follikel had )
pi_67788172
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:01 schreef leonieke het volgende:
Een ei van 23mm wat een superei Vlindur Dit wordt duimen tot 26 april (maar is dat niet heel lang )
Nee hoor! Uitgaande van een cyclus van 31 dagen
Vandaag dag 14.
pi_67788256
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:24 schreef leonieke het volgende:
Tally weet je hoe ze het gaan onderzoeken of er iets met de eisprong was of niet? Wat jammer trouwens dat er niets te zien was...
Ik ga sowieso ook van dat standpunt moeten vertrekken aangezien ik nog maar 6 dosissen Menopur zal gekregen hebben voor mijn eerste controle (en ik met 17 nog geen goeie follikel had )
Nee ik weet nog niets.. Ze zou het met de specialist over hebben en dan hoor ik het wel..
Ach ik had er op gerekend Dag 9 is ook echt veel te vroeg..
pi_67788277
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:48 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Tijdens het slikken van de duphaston?
Nee, tijdens het slikken heb ik nooit ergens last van gehad.

Enne... spannend Vlindur! Wat fijn dat je zo positief bent
pi_67788603
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:30 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Nee, tijdens het slikken heb ik nooit ergens last van gehad.

Enne... spannend Vlindur! Wat fijn dat je zo positief bent
Ja, ik wel. Maar mijn vriend vind dat ik niet zo moet stuiteren, anders valt het me straks weer zo hard tegen..
En daar heeft ie natuurlijk hartstikke gelijk in. Maar het voelt zo goed nu
pi_67789071
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:39 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, ik wel. Maar mijn vriend vind dat ik niet zo moet stuiteren, anders valt het me straks weer zo hard tegen..
En daar heeft ie natuurlijk hartstikke gelijk in. Maar het voelt zo goed nu
En misschien ben je, achteraf gezien, wel terecht zo stuiterig geweest. Gewoon doen wat nu goed voelt
pi_67789158
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:55 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

En misschien ben je, achteraf gezien, wel terecht zo stuiterig geweest. Gewoon doen wat nu goed voelt
Jah
Dank je!
pi_67797206
vlindur, stuiter ze...
pi_67799328
Even een jompel voor het paasei van vlindur hoor!
pi_67815596
zo hee vlindur... dat is een groot ei... 23 mm... (had je nou clomid of puregon gedaan?)

tally... jammer dat het nog niet veel was.... maar dag 9 is toch al vrij lang??? (je rekent toch de dagen vanaf wanneer je puregon gaat spuiten toch?)
Ik zit pas op dag 6, morgen (offuh, straks) follikelmeting.. en ja, ik post laat, kan niet slapen door de spanning....
Ik post terug zodra ik thuis ben!!!
  woensdag 8 april 2009 @ 07:26:50 #231
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67817148
Ik duim voor je wilmadonna! Hopenlijk ook voor jou een mooi ei met pasen

Vlindur, wat een gaaf nieuws!! Terecht dat je hyper bent hoor, zou ik ook zijn. Ongeacht of het nu wel gelukt is of niet, dit is al heel mooi nieuws. Steeds een stapje dichterbij en dit kan zomaar DE cyclus zijn waarin het gaat gebeuren!

Tally gelukkig had je er een beetje op gerekend, maar leuk is het niet. Gelukkig is het nog vroeg in je cyclus dus volgende keer hopenlijk wel goed nieuws
  woensdag 8 april 2009 @ 07:31:08 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67817170
Oeh oeh * Asyniur heel hard duimt voor Vlindur
pi_67817547
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:37 schreef wilmadonna het volgende:
zo hee vlindur... dat is een groot ei... 23 mm... (had je nou clomid of puregon gedaan?)

tally... jammer dat het nog niet veel was.... maar dag 9 is toch al vrij lang??? (je rekent toch de dagen vanaf wanneer je puregon gaat spuiten toch?)
Ik zit pas op dag 6, morgen (offuh, straks) follikelmeting.. en ja, ik post laat, kan niet slapen door de spanning....
Je telt de dag (tenminste in het ziekenhuis waar ik heen ga) dat je rood bloed onttrekt.
Op dag 2 begin ik te prikken met puregon.. En mij is "geleerd" dat dag 9 nog best vroeg is in de cyclus en daarom niets te zien is.. Ik heb eigenlijk nog nooit iets te zien gehad bij dag 9

Alleen ben ik toch een beetje depri omdat de gynaecoloog aangaf dat de ei sprong waarschijnlijk niet goed gaat (omdat ik 5 dagen te vroeg ongesteld werd).. En nu is het dus maar weer afwachten wat daarmee gaat gebeuren en wanneer ik daar weer iets van hoor. Vrijdag in ieder geval niet..
Dan heb ik een zeik gynaecoloog.. Daar praat ik het liefst helemaal niet mee maar dat gaat niet he
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 08:35:07 #234
5428 crew  miss_sly
pi_67817767
Tally, ik zie helemaal voor me hoe je zwijgend naar binnen gaat, de gyn een hand geeft, gaat zitten, doodse stilte terwijl hij het dossier inkijkt. Zwijgend kleed je je uit, gaat zwijgend in de stoel zitten en laat hem zwijgend doen wat ie moet doen. Een zwijgende reactie op hetgeen hij je vertelt over je ei en weer zwijgend geef je hem een hand en vertrekt.

Gaat inderdaad niet

Vlindur, wat een prachtig ei Samen met de pregnyl geeft dat iig wel echt een goede kans deze cyclus Ik duim voor je

wilmadonna, fijn dat je ook weer echt hebt kunnen beginnen. Ik hoop van harte dat het raak is voor je, je hebt ook wel genoeg ellende gehad.

CP, hoe is het met je?

Rottdog, is de pijn minder/verdwenen?
pi_67817804
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:35 schreef miss_sly het volgende:
Tally, ik zie helemaal voor me hoe je zwijgend naar binnen gaat, de gyn een hand geeft, gaat zitten, doodse stilte terwijl hij het dossier inkijkt. Zwijgend kleed je je uit, gaat zwijgend in de stoel zitten en laat hem zwijgend doen wat ie moet doen. Een zwijgende reactie op hetgeen hij je vertelt over je ei en weer zwijgend geef je hem een hand en vertrekt.
Ik denk dat ik misschien net 5 woorden wissel met die meneer..
Als hij weekenddienst heeft dan halen we de 5 niet eens
pi_67819666
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:37 schreef wilmadonna het volgende:

Bij mij is dag 9 de negende dag van mijn cyclus als ik de eerste keer op controle moet. En ik begin te spuiten vanaf dag 3.
pi_67821964
vandaag follikelmeting gehad (vanaf 7:00 uur onderweg en net pas terug....)
Ik had 1 ei van 11 mm aan de rechterkant.
Dat heb ik steeds bij de eerste meting, met of zonder neusspray, alleen had ik nu 1 ei en normaal nog een kleinere erbij.
Ik begin met puregon op de derde dag van de menstruatie, dat rekenen ze hier dan als dag 1, en nu op dag 7 de eerste controle.
Ik word vanmiddag teruggebeld hoe en wat, want dat zeiden ze me daar niet meteen, ze wachten dan nog het bloedonderzoek af.
Ik hoop maar dat ik snel de pregnyl mag zetten, zodat ik niet zo vaak op en neer hoef naar de andere stad.
Maar ben wel blij dat ik weer een ei van 11 mm heb!

Oh Tally... depri is niet leuk.... komt wel goed joh!!!! Kop op! (hier een pipo om je op te vrolijken)
  woensdag 8 april 2009 @ 11:30:46 #238
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67822779
Tally, lekker zeg, om zo'n gyn te hebben... klinkt als een erg begripvolle man... not!. Kun je niet naar een andere gyn gaan?

Wilmadonna... inderdaad, je hebt een ei! Super! Hopelijk wil het allemaal een beetje vlotten!

Vlindurtje!!! Super! Wat een groot ei inderdaad!! Ik ga heel hard voor je duimen!
pi_67828326
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:30 schreef Jose81 het volgende:
Tally, lekker zeg, om zo'n gyn te hebben... klinkt als een erg begripvolle man... not!. Kun je niet naar een andere gyn gaan?
Ik kreeg net een telefoontje van de assistente.. De specialist heeft overleg gehad over mij met de behandelende gynaecoloog afgelopen maandag..
Ik moet er maar eens over na gaan denken om toch een stap verder te zetten dan die IUI en door te gaan naar het academische ziekenhuis i.p.v. het polikilinische wat we nu doen..
pi_67829934
oh Tally, ik hoop dat het een oplossing is om naar het academische ziekenhuis te gaan... maar een andere gyn zoals Jose81 schreef is misschien al een eerste stap?

Net gebeld door het ziekenhuis, ik moet doorgaan met puregon en zaterdag naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en weer een follikelmeting... dus misschien wel met pasen een inseminatie, haha dat zou grappig zijn! Wel fijn want nu kan mijn man mee en hoef ik niet met de trein en bus op en neer, scheelt weer!
pi_67830049
Tally, wat vervelend, zo'n gyn! Daar zou ik me ook niet mee op m'n gemak voelen...
Wat vond je er zelf van dat ze aangaven dat je misschien beter naar het academische ziekenhuis kan ipv het poliklinische wat ze nu doen? Klinkt wel als een stap verder...
Wilma, spannend hoor! Ik hoop dat de inseminatie met pasen doorgaat en lukt! Je bent nu al zo ver!
pi_67830426
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef mijsje het volgende:
Tally, wat vervelend, zo'n gyn! Daar zou ik me ook niet mee op m'n gemak voelen...
Wat vond je er zelf van dat ze aangaven dat je misschien beter naar het academische ziekenhuis kan ipv het poliklinische wat ze nu doen? Klinkt wel als een stap verder...
Klonk mij als een we kunnen niets meer voor je betekenen berichtje
  woensdag 8 april 2009 @ 15:22:38 #243
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67830682
Tally...
pi_67831084
tally, dat is ronduit kut... (ik zeg het maar gewoon) Ik hoop dat het academische ziekenhuis wel wat voor je kan betekenen...
pi_67834171
Wat goed wilma! Ik ga voor je duimen dat er een paaskuiken bij je komt

Tally, ik snap jouw behandeling niet. Je hebt 1 keer IUI gehad en nu uit het niets word je doorverwezen naar het academisch? Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken?
pi_67835042
Tally, ik denk dat het wel fijn is dat je wordt doorverwezen, ben je iig van die stomme gyn af
Moet je er dan ook (veel) verder voor reizen?

Wilma ook een ei! Fijn (Ik gebruik Clomid, daar krijg ik prima eieren mee, ze springen alleen niet goed, daarom dus de pregnyl)

Ik vind het zo tof dat jullie ook allemaal zo voor me duimen
Bedankt!
Ik heb trouwens wel een rooie plek op de plaats waar de prik is gezet, is dit bekend bij jullie? Het is ook wat pijnlijk als ik er aan zit ("Blijf er dan ook af muts! ")

En mijn oppas kindjes vandaag:
Nadat de moeder thuis kwam en ik weg zou gaan trokken de kinderen ook de jas aan; ze wilden met mij mee naar huis. Dus ik uitleggen dat dat niet kon omdat ik geen speelgoed en slaapspul had, was geen probleem.
W kon wel in mn kinderwagen slapen en J zou wel tussen ons inslapen. En toen zei moeders, "maar dan zijn papa en ik helemaal alleen thuis!"
Dus staat ze op en zegt tegen dr moeder;
"we gaan met Carla mee hoor mama, maak jij maar nieuwe kindjes"

De kinderen weten uiteraard niet van onze situatie. Dus moeder (ouders weten het wel) en ik lagen helemaal in een deuk. Zo serieus dat ze waren! 4 en 2.5 jaar zijn ze

(Ik ben niet zo goed in verhaaltjes na vertellen, maar dit vond ik toch wel zo leuk )
pi_67837828
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
Tally, ik snap jouw behandeling niet. Je hebt 1 keer IUI gehad en nu uit het niets word je doorverwezen naar het academisch? Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken?
Niet uit het niets.. Dit komt omdat ik te vroeg ongesteld werd.. En nu mijn dossier er bij hebben gepakt..
En met de verschillende gynaecologen en de specialist hebben overlegd vanmiddag..
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:17 schreef Vlindur het volgende:
Tally, ik denk dat het wel fijn is dat je wordt doorverwezen, ben je iig van die stomme gyn af
Moet je er dan ook (veel) verder voor reizen?
Ja dit kan niet zo maar even tussendoor.. Hier moet ik echt vrij voor gaan nemen
Waarschijnlijk mag ik naar het UMCU of naar het Diakonessen ziekenhuis.. Ik zeg waarschijnlijk omdat we/ik eerst nog een gesprekje met de specialist zullen hebben voor we de papieren krijgen om verder te gaan
pi_67840416
oh Vlindur wat voelen kinderen dingen goed aan! Nu wil ik ze nog meer!
pi_67841697
Tally, zulk nieuws is toch wel heftig voor je denk ik. Ik ben zelf bij het Diakonessenhuis, vind het wel prettig, maar het ligt natuurlijk vooral aan de gyn die je treft. Een gesprekje is wel fijn voor je verder gaat, kun je eventuele vragen ook nog even stellen.
pi_67854285
oh vlindur, wat een lieve kinderen... hier doen we het toch allemaal voor !!!!!
toen ik in de wachtkamer zat gisteren was er ook een klein meisje (ik schat 2 jaar) en dat was zo'n lieverd, ze deed zelfs haar broekspijpen goed als ze opstond, hahaha
iedereen in de wachtkamer zag ik smelten!!!
Hoe is het met je ei? Ga jij em ook verven voor pasen?

tally, heel veel sterkte!!!
  donderdag 9 april 2009 @ 09:55:44 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67854705
He Tally, jakkes!
Maar aan de andere kant... beter zo dan dat ze je eerst nog maanden met IUI aan laten modderen. Ik moet zeggen dat ik het vrij doortastend vind als ik veel van de slepende verhalen hier lees.
Maar het is natuurlijk wel echt niet leuk...

Vlindur, go girl, met je superei!
  donderdag 9 april 2009 @ 12:00:17 #252
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67858746
Aah... Vlindur... die kinderen... wat lief!

Ik heb net een clip gevonden van een super mooi lied...ik had de tranen in mijn ogen staan in ieder geval...

Dus...speciaal voor jullie om te laten weten dat jullie niet alleen staan ...

pi_67860048
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:00 schreef Jose81 het volgende:
Aah... Vlindur... die kinderen... wat lief!

Ik heb net een clip gevonden van een super mooi lied...ik had de tranen in mijn ogen staan in ieder geval...

Dus...speciaal voor jullie om te laten weten dat jullie niet alleen staan ...

Ik moest huilen..
pi_67867088
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:40 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik moest huilen..
same here
pi_67867207
Tally wat naar om dat nieuws te krijgen, maar anderzijds zullen ze jou hopelijk beter kunnen helpen in het academisch ziekenhuis. Ik hoop alvast dat je vlug kunt doorstromen en geen te lange wachttijd hebt.
pi_67870054
Het academisch ziekenhuis moet even wachten.. Gisteravond hadden lief en ik de knoop doorgehakt en besloten om meteen over te stappen (natuurlijk met wachttijd) op het aanbod van het academische ziekenhuis.
Maar vandaag heeft mijn collega ontslag gekregen en zit ik er dus meerensdeel alleen.
Ik wacht voorlopig even met het overstappen dus omdat dit weer een nieuwe situatie is en ik bang ben dat het anders misschien toch teveel gaan worden en ik er straks ziek van word.
Het is jammer. Maar het is nu even niet anders.
pi_67871041
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:26 schreef Tally het volgende:
Het academisch ziekenhuis moet even wachten.. Gisteravond hadden lief en ik de knoop doorgehakt en besloten om meteen over te stappen (natuurlijk met wachttijd) op het aanbod van het academische ziekenhuis.
Maar vandaag heeft mijn collega ontslag gekregen en zit ik er dus meerensdeel alleen.
Ik wacht voorlopig even met het overstappen dus omdat dit weer een nieuwe situatie is en ik bang ben dat het anders misschien toch teveel gaan worden en ik er straks ziek van word.
Het is jammer. Maar het is nu even niet anders.
Wat ontzettend k zeg
pi_67871941
Tally wat is dit zo oneerlijk Net nu je de knoop had doorgehakt... Ga je dan wel verder in de polikliniek?
pi_67872082
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:35 schreef leonieke het volgende:
Tally wat is dit zo oneerlijk Net nu je de knoop had doorgehakt... Ga je dan wel verder in de polikliniek?
Ja daar heb ik nog 5 pogingen.. Dus die ga ik dan maar doen..
Of het moet in die periode duidelijk worden dat het kan.. Dan stap ik over..
Maar ik wil eerst kijken hoe nu verder.. Aan de andere kant.. Weet ik nu zeker dat ik werk heb tot december
pi_67872223
Tally, het zit je niet mee zo..
pi_67872243
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef Vlindur het volgende:
Tally, het zit je niet mee zo..
Niet echt he.. En ik ben het zo zat
pi_67872469
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Meissie toch
pi_67873526
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Begrijpelijk

Misschien helpt een pauze?
pi_67873572
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:22 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Begrijpelijk

Misschien helpt een pauze?
Dat zou bij mij alleen maar frustratie opleveren.. Heb het overwogen en begin dit jaar moeten doen i.v.m. een overstimulatie.
  donderdag 9 april 2009 @ 19:33:58 #265
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67873890
Tally, dat schiet ook niet op voor jou zo
Ylana
pi_67874283
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat zou bij mij alleen maar frustratie opleveren.. Heb het overwogen en begin dit jaar moeten doen i.v.m. een overstimulatie.
Het is sowieso allemaal frustrerend

Kun je niet alvast de benodigde intake bij het academisch doen? Dan kun je eventueel later sneller instromen.
pi_67874765
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:47 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Het is sowieso allemaal frustrerend

Kun je niet alvast de benodigde intake bij het academisch doen? Dan kun je eventueel later sneller instromen.
Het is idd misschien wel interessant om al eens langs te gaan. De kans dat ze een aantal onderzoeken zullen willen (opnieuw) uitvoeren is wel reëel en dan win je toch die tijd.
pi_67876464
En hier al heel de dag zo'n zeurderige buikpijn Laat die duivels maar gewoon komen, genoeg gewacht in mijn ogen
pi_67876911
He Tally, alles komt ook tegelijk altijd.
  donderdag 9 april 2009 @ 22:24:36 #270
61800 Rottdog
pi_67886364
Tally....
pi_67887093
Tally, wat klote zeg!!!

Leonieke, hoe gaat het bij jou?
pi_67888528
Gisterenavond ongesteld geworden (die buikpijn was dus niet voor niets), maw vandaag dag 1. Let the games begin...

En ik heb het netjes gemikt. Op Pasen bloedprik
Maar dit moet het hem worden, hoor Op Pasen 2003 heb ik mijn man leren kennen, op OLH Hemelvaart hebben we elkaar de eerste keer gekust dus op Pasen eerste bloedprik van eerste IUI die direct lukt. Ik wil ervoor tekenen
pi_67890420
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:26 schreef leonieke het volgende:
Gisterenavond ongesteld geworden (die buikpijn was dus niet voor niets), maw vandaag dag 1. Let the games begin...

Maar dit moet het hem worden, hoor Op Pasen 2003 heb ik mijn man leren kennen, op OLH Hemelvaart hebben we elkaar de eerste keer gekust dus op Pasen eerste bloedprik van eerste IUI die direct lukt. Ik wil ervoor tekenen
Jaaaaaaaaaa, wat goed. Eiertijd voor leonieke
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:26:46 #275
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67890663
Leonieke; ik ben het helemaal met je eens! Heel veel succes deze nieuwe ronde!
pi_67892191
Leonieke, ik teken ook voor je hoor! Dit komt goed!
pi_67893233
Leonieke, dit is echt je tijd!
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:17:33 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67894069
De Leonie-tijd gaat NU in...
pi_67894767
Ik kan alleen maar meejompelen als ik deze posts lees

Thx meiden. Ik zeg het niet vaak genoeg wat een steun dit topic voor mij is!
pi_67913675
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:26 schreef leonieke het volgende:

Ik teken mee, Pasen is positief voor jou! En anders, wie weet... komt er met pasen 2010 een Leonieketje
pi_67915883
Tally, wat balen zeg! Ik gun je zo om nu eens geluk te hebben!

Leonieke, wel goed nieuws voor jou!
pi_67921622
Vandaag in het ziekenhuis geweest weer en mijn ei van 11 mm is nu 17 mm.
Vanavond nog 1x 75IE puregon spuiten en morgen de pregnyl!!!!
Dinsdag heb ik de inseminatie!!!! Yes yes....
  zaterdag 11 april 2009 @ 14:21:40 #283
61800 Rottdog
pi_67923442
Joehoe Wilma

Hier is de kuur bijna op ben benieuwd
pi_67923863
Wow wilma wat een goed nieuws
Rottdog wanneer moet jij naar het ziekenhuis?
  zaterdag 11 april 2009 @ 16:39:34 #285
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67926426
Wilma, super! Veel succes en dan 2 weken duimen draaien

Rottdog, laat die duivels maar komen wel van de pijn af? Of heb je dat de hele kuur gehad?
  zaterdag 11 april 2009 @ 18:33:58 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67929476
duimerderduimerdeduim voor wilma!
pi_67929646
Morgenochtend moet ik voor mijn bloedprik naar het ziekenhuis en dan bellen ze me normaalgezien op. En als het positief (of negatief, hoe je het ook bekijkt ) is, moet ik waarschijnlijk morgenavond beginnen spuiten. Er is maar één nadeel: we zitten dan in West-Vlaanderen en zonder internet... maw waar moet ik dan een uur lang hyperen voor ik die spuit eindelijk in mijn buik durf te rammen? En een bijkomend nadeel: de tante van mijn man die ik als back-up hield voor de eerste keer zal dus op 100km zitten van mij.

Moest er dus nog iemand nu laatste tips hebben... altijd welkom!
pi_67933056
bedankt iedereen voor de positieve reakties!

vraagje: voel je er veel van tijdens zo'n inseminatie??? ben een beetje huiverig voor die grote naald/buis die ze naar binnen zullen brengen....

sterkte Leonieke, ik hoop dat je mag beginnen! Denk maar dat wij hier allemaal in gedachten bij je zijn als jij die eerste spuit moet zetten en je bent echt niet alleen!!!!
pi_67933336
Wilma, wat goed!!!! Ik ga zo ontzettend hard voor je duimen nu!

Komt goed!!
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:15:13 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67934343
Wilma, you go girl!

Rottdog, mss een brutale vraag, mss staat het antwoord al ergens, maar ik niet alles wat ik lees blijf hangen.
Begrijp ik nu goed dat jullie toch alsnog weer wel verder gaan met behandelingen nu? Ik dacht eig. dat jullie gestopt waren en dat deze zwangerschap totaal onverwacht kwam?
Gewoon nieuwsgierig hoor.
  zaterdag 11 april 2009 @ 22:06:22 #291
61800 Rottdog
pi_67935855
We gaan niet verder de behandeling in dit is puur om een cyclus op te wekken. Na de curretage heb ik namelijk geen cyclus meer gehad en de gyn leek het verstandig om het ff een handje te helpen.

Het is in elk geval wel zo mochten we ons bedenken, we alleen maar een afspraak hoeven te maken om verder geholpen te worden.
  zaterdag 11 april 2009 @ 22:20:21 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67936220
Ah ok. Ik snap het.
Helemaal geen cyclus is ook niks lijkt me idd. Iig kan je met een cyclus kijken of er mss nog zo'n kadootje langs komt!
Ik hoop het echt zo enorm voor je!
pi_67937817
Wilma je voelt niets van de inseminatie.. Misschien wat gekriebel.. Ik voelde meer van de eendenbek dan van de inseminatie.. Die doen ze met een slangetje hier..
pi_67943451
Leonieke : just do it!!
  zondag 12 april 2009 @ 17:45:20 #295
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67954424
Leonieke, ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is! Heb je nog veel gestuiterd?

Wilmadonna, spannend! Ik ga voor je duimen! Succes met je eerste IUI!
pi_67958838
Leonieke, misschien heb je nu je spuit al gezet... Morgen heb je misschien weer internet, ben benieuwd hoe het is gegaan en wat de uitslag van de prik was.
pi_67963769
Wilma, succes met de inseminatie! (alvast voor als ik het vergeet... ben erg vergeterig op het moment... )
Leonieke Hoe was het gegaan?
pi_67970795
Hier zit de clomid er weer in, vandaag dag 10. We hebben min of meer besloten om toch maar te SMEPpen, om de kansen nog wat te vergroten... We vinden dat we er nu wel klaar voor/mee zijn. Ben benieuwd, vanaf vandaag weer ovutestjes doen en hopen dat er weer een eitje zichtbaar wordt. Elke maand weer spannend.
pi_67976868
Ik heb die spuit er maar gewoon in geramd
Het klaarmaken van de spuit heeft maw langer geduurd dan het twijfelen hoe ik ze er ging inzetten (wat een gedoe was het trouwens om het mengsel terug op te zuigen ik vond het echt moeilijk om alles op te zuigen, maar na een paar keer proberen is het dus toch gelukt).
Drie keer de naald tegen mijn huid gezet en toen maar tegen mezelf gezegd (zoals de verpleegster altijd zei):: "een klein prikje" en hoppa, erin (mijn ma is maar naar de garage gegaan aangezien ze niet durfde kijken en ik was natuurlijk vergeten om een plakkertje klaar te leggen dus vroeg ik dat achteraf aan mijn ma. Kon ze het niet afknippen omdat haar handen te veel trilden
Ik heb denk ik achteraf wel 4 keer gezegd hoe trots ik op mezelf was

Maar ik ben wel écht opgelucht dat die eerste keer is gelukt

En de behandeling is een beetje gewijzigd: bloedprik en echo op vrijdag ipv zaterdag. Tijdstip: 10.36u... Echt, 36, niet 35 of 40, maar 36. Gekke mensen daar in Jette.
pi_67978340
Stoer van je Leonie!
Gek tijdstip inderdaad, maar de tijd staat er. Daar gaat het om joh, you go girl!
  maandag 13 april 2009 @ 16:29:44 #301
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67978841
Heee Leonieke, goed joh dat het je gelukt is! Super!

En inderdaad... wat maf zeg, dat tijdstip! Hadden ze er ook nog seconden bij? 10.36 uur en 12 seconden bijvoorbeeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')