abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67650611
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:37 schreef wilmadonna het volgende:

[..]

Mariposa: bij mij was het juist de bedoeling dat ik ongesteld werd, zodat ik kon beginnen met de behandeling. Dit is voor mij de 4e behandeling met injecties, alleen nu hoeven we niet zelf te klussen, maar krijg ik inseminatie in het ziekenhuis erbij
Laatste behandeling was alweer ergens in november vorig jaar geloof ik...
We zitten zo een beetje in hetzelfde schuitje hé Met het enige verschil dat dit mijn 5e behandeling zal zijn.
pi_67650875
ja we gaan er samen voor Leonieke...
ik hoop voor je dat je snel kan beginnen!!!!
pi_67657581
Leonieke fijn hoor, een fijn gevoel bij je ziekenhuisbezoek, en je mag beginnen met de spuiten! Helemaal goed!
Wilmadonna, ik zie ook goed nieuws bij jou! helemaal goed! Hoop dat je ook gauw uit dit topic kunt verdwijnen! (naja, verdwijnen, net als Jose en Laura meeposten mag natuurlijk ook!)

Ik moet maandag al om bloed te prikken na m'n eisprong... even 60 km rijden voor een klein prikje... (30 heen en 30 terug...)
  donderdag 2 april 2009 @ 21:23:39 #154
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67658022
Hier vandaag voor controle geweest bij de gyn na mijn miskraam. Ik heb alleen geen cyclus terug gekregen na de curretage. Begin ik vandaag dus ook met Duphaston om een menstruatie op te wekken.
pi_67666361
Duphaston powerrr! Nee serieus, hopelijk doet alle medicatie bij jullie snel wat het moet doen.
pi_67666925
hoi Mijsje!

Ik hoop dat je gelijk krijgt
Jij moet ook een eind rijden voor een bloedprikje...
(ik zit 45 minuten in de bus heen en dan ook weer terug... maar ja, het is voor het goede doel he)
pi_67667511
Gisteravond ongesteld geworden. Poging 2 is officieel mislukt

Vandaag een afspraak maken met de gyn en fert. assistente samen. De laatste heeft al aangegeven dat het waarschijnlijk pas mei juni wordt voor er een punctie gaat plaatsvinden. In de tussentijd moeten we maar weer eens wat geduld hebben

Ben zo emotioneel de laatste dagen (kennelijk een teken van aankomende ongesteldheid bij een niet opgewekte menstruatie, want dat had ik de eerste keer ook). Zit ook enorm te worstelen of ik wel ICSI wil. Het grijpt zover in op het natuurlijke proces. Wie garandeert mij dat dat geen schadelijke gevolgen heeft voor m'n kindje? En daarbovenop de twijfel of ik het sowieso wel kan maken om een kind op deze wereld te zetten. Ga ik me niet schuldig voelen als ons kind een van onze afwijkingen heeft geerfd? Het is eigenlijk zo egoistisch allemaal om een kind te willen...
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:41:30 #158
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67667708
CP
Altijd maar dat eeuwige geduld dat je moet aanslepen...

Ik kan me het geworstel met jouw gevoelens wel voorstellen. We hebben ook altijd gezegd dat we ons tot Clomid zouden beperken, maar eens je in die molen zit, draai je gewoon verder... Altijd net een stap verder... altijd net die grens overschrijden die je eigenlijk op voorhand al had getrokken. En het is daarom volgens mij heel normaal dat die twijfels nu de kop opsteken.
En het is misschien wel egoïstisch om een kind te willen, maar ik ben ervan overtuigd dat je het zoveel liefde zou geven waardoor het eigenlijk achteraf niet meer egoïstisch is
Sterkte meisje.
pi_67667753
Lief CP'tje, alles heeft een grijs randje op de dag dat je ongesteld bent geworden. Het lijkt een hele tijd, maar aan de andere kant is het al april. Makkelijk lullen voor mij, maar ik wacht al zooo lang dat ik een heel klein beetje kan relativeren inmiddels. Ga leuke dingen doen dit weekend en voor je het weet is het mei/juni. Echt. En een decemberbaby is natuurlijk ook niet echt handig he, met al die feestdagen.

Leonieke, wat een herkenbaar gevoel over grenzen overgaan. Klopt helemaal. Ik zit nog steeds in die clomidfase, maar weet heel zeker dat dat ook niet ons eindstation is mocht het nodig zijn.
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:27:07 #160
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67668932
CP.. die gevoelens die je hebt lijken mij alleen maar logisch. Je gaat voor je gevoel zo vér die medische wereld in.. dat beangstigt je...

Over "egoïstisch" zijn.. ik weet natuurlijk niet wat jullie kleine zou kunnen erven, maar vergeet niet dat het een kans is. Het hoeft niet zo te zijn! Tuurlijk is het wel goed dat je daarover nadenkt...!
(Waar ik dan gelijk aan moet denken; ik ken iemand die tijdens haar zwangerschap drugs heeft gebruikt... en haar kleine (nu bijna 4) heeft er niks aan over gehouden.)

En een kind willen is niks egoïstisch op zich. Je wilt gewoon een kindje van jullie samen. Zouden alle vaders en moeders dan egoïstisch zijn? En al die mensen met een (onvervulde) kinderwens? Nee, ik denk dat je echt positief moet blijven. Ik weet zeker dat jullie allebei hele lieve ouders zullen zijn voor jullie kindje... de kleine zal hartstikke gelukkig met jullie zijn en zal blij zijn dat hij of zij er is!

Ik hoop gewoon dat je voor je droom blijft gaan. En ICSI... ja, het is een hele stap... maar die stap kan voor jullie wel het leuke gevolg hebben om straks een lief babytje in je armen te houden! Probeer dat maar in gedachten te houden, hopelijk geeft het je de moed om ermee door te gaan!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_67668935
Ik zit echt overal om te janken. Jullie posts (wat nog vrij logisch is), maar ook de plagerige grapjes van m'n man waar ik altijd juist om moet lachen. Nu is het een soort huilen en lachen te gelijk. Zo raar...

Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat ik geen grenzen had: ik wilde alles proberen wat mogelijk is. Maar nu ik er steeds meer vanaf weet heb ik meer om over te twijfelen. Het is wel goed denk ik dat we nog wat tijd hebben om alles te laten bezinken. En misschien als ik me echt niet prettig voel bij ICSI we gewoon voor IVF gaan ook al is de slagingskans dan minder (we zijn een grensgevalletje wat IVF/ICSI betreft). Het blijft natuurlijk wel onze beslissing en niet die van het ziekenhuis...

En inderdaad... decemberbaby is niet handig... En sowieso is 2010 een veel mooier getal

@ Jose: Mijn moeder had waarschijnlijk ook een vorm van PCO (minder erg dan ik en het is nooit vastgesteld en ze is zonder medisch ingrijpen toch zwanger geraakt). Wat nou als mijn dochter dat ook krijgt? Hoe verantwoord ik dat naar haar?
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 10:46:31 #162
5428 crew  miss_sly
pi_67669547
CP, wat rot dat je ongesteld bent geworden Je blijft toch iedere keer weer hopen en de teleurstelling is zo groot.

Wat betreft de PCO: had jij er liever niet geweest? En wie weet wat ze nog in de toekomst leren ove PCO en behandeling daarvan. Misschien is dat in de toekomst helemaal geen punt meer. Ik vind persoonlijk PCO niet echt iets om je schuldig over te voelen hoor. Ik hoop van harte dat Senna dat niet krijgt, maar daar houdt het wel mee op. Ik denk niet dat ze mij kwalijk zal nemen dat ik toch een kind heb gewild.

De stap van clomid naar IVF/ICSI is wel groot ineens. Kan me voorstellen dat je daar nu toch over twijfelt. En dat vind ik dan op zich wel goed: dat je er goed over nadenkt en een bewuste keus maakt daarin ipv zomaar mee te gaan met wat voorgesteld wordt. Persoonlijk zou ik dan, als ik daarvoor zou moeten gaan, wel kiezen voor de methode waarmee ik dan de meest kans zou hebben. Het is niet niets, en ik zou zo bang zijn dat ik achteraf zou denken: had ik toch maar....

In ieder geval sterkte voor nu met deze teleurstelling

alle andere meiden ook even een dikke Wat sommigen er helaas voor over moeten hebben om hopelijk een kindje te krijgen is gewoon erg veel!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67671533
Ik wil eigenlijk wel in de OP... mag dat?

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...
pi_67672149
Aangepast!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_67672572
Bedankt slikheks.
pi_67672671
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt slikheks.
Graag gedaan..
pi_67672915
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:46 schreef miss_sly het volgende:
CP, wat rot dat je ongesteld bent geworden Je blijft toch iedere keer weer hopen en de teleurstelling is zo groot.

Wat betreft de PCO: had jij er liever niet geweest? En wie weet wat ze nog in de toekomst leren ove PCO en behandeling daarvan. Misschien is dat in de toekomst helemaal geen punt meer. Ik vind persoonlijk PCO niet echt iets om je schuldig over te voelen hoor. Ik hoop van harte dat Senna dat niet krijgt, maar daar houdt het wel mee op. Ik denk niet dat ze mij kwalijk zal nemen dat ik toch een kind heb gewild.

De stap van clomid naar IVF/ICSI is wel groot ineens. Kan me voorstellen dat je daar nu toch over twijfelt. En dat vind ik dan op zich wel goed: dat je er goed over nadenkt en een bewuste keus maakt daarin ipv zomaar mee te gaan met wat voorgesteld wordt. Persoonlijk zou ik dan, als ik daarvoor zou moeten gaan, wel kiezen voor de methode waarmee ik dan de meest kans zou hebben. Het is niet niets, en ik zou zo bang zijn dat ik achteraf zou denken: had ik toch maar....

In ieder geval sterkte voor nu met deze teleurstelling

alle andere meiden ook even een dikke Wat sommigen er helaas voor over moeten hebben om hopelijk een kindje te krijgen is gewoon erg veel!
Ik heb de laatste maanden gonal-f gespoten en IUI gehad. Dus de enige stap die nog gemaakt moet worden is de punctie en de keuze of we zo ver willen gaan. Voor de punctie ben ik niet bang, dus het enige dat nog in de weg staat is m'n geweten.

En mijn probleem is dat ik liever niet voor anderen denk. Ik ga er altijd vanuit dat ze dat zelf heel goed kunnen. Maar een ongeboren kind kun je niets vragen, dus ik ga een beslissing nemen waar het zelf niets over te zeggen heeft. En op de vraag of ik er liever niet was geweest weet ik het antwoord niet. Soms wel, soms niet.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:31:37 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_67673092
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:27 schreef CrazyPrincess het volgende:

@ Jose: Mijn moeder had waarschijnlijk ook een vorm van PCO (minder erg dan ik en het is nooit vastgesteld en ze is zonder medisch ingrijpen toch zwanger geraakt). Wat nou als mijn dochter dat ook krijgt? Hoe verantwoord ik dat naar haar?

CP: In hoeverre is het daadwerkelijk erfelijk dan? Hier dan wel geen PCO, maar hier gaat het om endometriose, wat bij al mijn tantes en oma vastgesteld is, maar bij mij nog niet, omdat ik de boel met de pil nog onder controle kon houden (maar zonder hormonen nauwelijks). Toch heb ik geen moment het gevoel gehad dat mijn moeder de verkeerde keuze heeft gemaakt door mij te willen (en te krijgen). Sterker nog, ik ben nu zelf ook weer zwanger (true, Ruben zal nooit endo krijgen, maar hij had natuurlijk een meisje kunnen zijn) en misschien is het wel een meisje en zal zij later ook last krijgen. En dan hebben we het nog niet over de autistische stoornis gehad die mijn kinderen hoogstwaarschijnlijk ook meekrijgen. Erg vervelend, maar ondanks de vervelende dingen die het met zich meebrengt zitten er ook zoveel mooie aspecten aan het leven, ongeacht of iemand wat onder de leden heeft of niet. Ik ben heel blij dat mijn moeder mij gekregen heeft. Mijn moeder wilde heel graag kinderen en ik vond het heel mooi dat ik haar leven toch nog iets kon opfleuren door zelf ook een kindje te krijgen, want dat lijkt me heel bijzonder: je kinderen die kinderen krijgen. Ik hoop dat mijn nageslacht ook kinderen zal krijgen als zij dat willen. En mochten onze kinderen later moeilijk kinderen krijgen, dan kunnen we ze daar zoveel mogelijk in steunen

En misschien CP, krijg je wel een zoontje, wat op zijn 16e een meisje bezwangerd (ik hoop in ieder geval dat het eerste gedeelte snel waarheid voor je wordt (alhoewel een meisje ook leuk is natuurlijk )
En dat is eigenlijk iets wat ik jullie hier allemaal toewens

en Tal, ik vind je gewoon stoer

(en ik hoop niet dat ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, dat is namelijk niet zo bedoeld.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Troel op 03-04-2009 12:43:17 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67673102
* Vlindur is weer terug

De pregnyl zit nog in de ampullen omdat nog geen enkel folikel het nodig vond om goed te groeien.
Er zitten op beide eierstokken alleen maar grote blaasjes, maar geen nood volgens haar, we zitten nog maar op dag 10. Nu moet ik dinsdag (dag 14) weer terug komen. Met pregnyl en dan kijken hoe groot ze dan zijn.
Ben erg benieuwd

En voor CP een dikke zoen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67673321
Ik ben natuurlijk ook gewoon rete stoer..
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:40:07 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_67673355
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:38 schreef Tally het volgende:
Ik ben natuurlijk ook gewoon rete stoer..

Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 12:41:33 #172
5428 crew  miss_sly
pi_67673409
Maar CP, het willen en krijgen van een kind is toch al voor iemand denken? Als je het tenminste zo ver doorvoert. Geen enkel kind heeft erom gevraagd om geboren te mogen worden. En voor hetzelfde geld krijg je een helemaal gezond kind, of een kindje met een niet erfelijk, maar wel naar iets. Kinderen willen, zwanger worden, is risico's nemen, voor jezelf en voor de ander (het kind). En dat blijft zo, levenslang. Je kindje kan helemaal gezond geboren worden en alsnog ziek worden als het wat ouder is.

En Troel, niets mis met je post op zich. Hooguit met het laatste stukje dat je gemakkelijk zwanger wordt. NIet relevant eigenlijk bij het hele goede stuk wat je erboven had staan

Vlindur, dag 10 is ook vroeg, hoor! Kan nog best een mooie follikel gaan groeien de komende dagen! Ik duim voor je!
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:42:55 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_67673462
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Maar CP, het willen en krijgen van een kind is toch al voor iemand denken? Als je het tenminste zo ver doorvoert. Geen enkel kind heeft erom gevraagd om geboren te mogen worden. En voor hetzelfde geld krijg je een helemaal gezond kind, of een kindje met een niet erfelijk, maar wel naar iets. Kinderen willen, zwanger worden, is risico's nemen, voor jezelf en voor de ander (het kind). En dat blijft zo, levenslang. Je kindje kan helemaal gezond geboren worden en alsnog ziek worden als het wat ouder is.

En Troel, niets mis met je post op zich. Hooguit met het laatste stukje dat je gemakkelijk zwanger wordt. NIet relevant eigenlijk bij het hele goede stuk wat je erboven had staan

Vlindur, dag 10 is ook vroeg, hoor! Kan nog best een mooie follikel gaan groeien de komende dagen! Ik duim voor je!
Nee, heel relevant is het niet, maar ik wilde voorkomen dat iemand zou zeggen "hoor haar praten, Bert hoeft maar door de voordeur te komen terwijl zij met de was bezig is en ze is al zwanger, wat weet zij er nou van " (erg overdreven variant trouwens )

Heb het nu maar weggehaald.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67673626
Thanks Vlindur
En inderdaad nog niet wanhopen. Ze kunnen ineens zomaar last krijgen van een groeispurt
Spannend allemaal hoor. Hoe voel je je eronder?

Of PCO echt erfelijk is is nooit aangetoond, maar dat het in sommige families meer voorkomt dan in andere volgens mij wel. En als het een jongen wordt hebben we hetzelfde probleem, want ook manlief werkt in ons babymaakverhaal niet zo mee

Ik heb nog een tijdje om alles op een rijtje te zetten. Ik moet gewoon goed bepalen waar ik me nog prettig bij voel en waarbij niet meer. Ik hou er wel van om af en toe even wat afstand te nemen als je ergens al een tijdje middenin zit. Even bepalen of ik nog op de juiste weg zit of dat ik ergens een afslag gemist heb
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 12:48:35 #175
5428 crew  miss_sly
pi_67673659
Tja, het punt in dit topic is natuurlijk sowieso al het zwanger worden. Ik denk dat de meesten zich niet kunnen indenken hoe het is om te vroeg te bevallen, zover zijn ze nog niet eens. En te vroeg bevallen van een gelukkig gezond kind zal voor de meesten goed klinken, omdat het betekent dat ze zwanger geworden zijn en lang genoeg gebleven om zover te komen
pi_67673777
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:41 schreef miss_sly het volgende:

Da's dus precies waar ik nu mee zit. Ik heb in die zin een stapje teruggedaan om bij mezelf de vraag te stellen of ik mijn keuze kan verantwoorden naar m'n kind. Misschien niet voor iedereen belangrijk, maar voor mij wel. Dus eigenlijk heb ik twee dingen te bepalen de komende tijd: 1 ) Kan ik het maken om een kind op de wereld te zetten, en 2) Als dat eerste bevestigend beantwoord is, hoe ver wil ik dan gaan om dat werkelijk te proberen?
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 12:52:25 #177
5428 crew  miss_sly
pi_67673784
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:47 schreef CrazyPrincess het volgende:

Ik heb nog een tijdje om alles op een rijtje te zetten. Ik moet gewoon goed bepalen waar ik me nog prettig bij voel en waarbij niet meer. Ik hou er wel van om af en toe even wat afstand te nemen als je ergens al een tijdje middenin zit. Even bepalen of ik nog op de juiste weg zit of dat ik ergens een afslag gemist heb
Dat vind ik persoonlijk erg goed van je CP!
Ik weet nog de eerste keer dat ik in de mmm terechtkwam, 15 jaar geleden ofzo. Alles ging zo snel en ik liet het allemaal gebeuren, liet beslissingen nemen, legde me overal bij neer, zonder zo nu en dan eens even zelf na te denken, mijn gevoel te peilen. Dat werkte uiteindelijk averechts, imo. Deze keer ging ik er veel bewuster mee om, en dat voelde echt veel beter.
pi_67673901
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Tja, het punt in dit topic is natuurlijk sowieso al het zwanger worden. Ik denk dat de meesten zich niet kunnen indenken hoe het is om te vroeg te bevallen, zover zijn ze nog niet eens. En te vroeg bevallen van een gelukkig gezond kind zal voor de meesten goed klinken, omdat het betekent dat ze zwanger geworden zijn en lang genoeg gebleven om zover te komen
Komt misschien rottig dr strot uit maar ze bedoelt het goed

en CP: Ik ben blij dat mijn moeder er niet zo over dacht.. Dan had ik er namelijk niet geweest..
In onze familie dwarrelt zoveel ziektes..
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 12:58:32 #179
5428 crew  miss_sly
pi_67673996
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:56 schreef Tally het volgende:

[..]

Komt misschien rottig dr strot uit maar ze bedoelt het goed

en CP: Ik ben blij dat mijn moeder er niet zo over dacht.. Dan had ik er namelijk niet geweest..
In onze familie dwarrelt zoveel ziektes..
Dat weet ik, Tally, maar dat wil toch niet zeggen dat ik er niet op mag reageren, op een gewone, vriendelijke toon? Troel is bepaald de kwaadste niet, dat weet ik echt wel
pi_67674024
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat weet ik, Tally, maar dat wil toch niet zeggen dat ik er niet op mag reageren, op een gewone, vriendelijke toon? Troel is bepaald de kwaadste niet, dat weet ik echt wel
O dat mag zeker wel
pi_67674051
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb me er niet aan gestoord in ieder geval. Een soort van 'elk juisje heeft z'n kruisje'
pi_67674054
Thnx
Dag 10 is idd nog vroeg, maar meestal zat er al wel een heus eitje, nu nog helemaal niks.. En hoe voel ik me er onder.. Tja, wisselend, de ene keer ben ik er vol van overtuigd dat dit mijn ronde is; 'want nu heb ik pregnyl en nu komt het goed!'
En de andere keer weet ik honderd procent zeker dat het weer niks word, 'want al die andere keren lukten toch ook niet?' Dus ik vind het heel moeilijk om te benoemen hoe ik me er onder voel. Ik denk gewoon; 'gaat wel'
En ik heb een koortslip
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67674108
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:00 schreef Vlindur het volgende:
Thnx
Dag 10 is idd nog vroeg, maar meestal zat er al wel een heus eitje, nu nog helemaal niks.. En hoe voel ik me er onder.. Tja, wisselend, de ene keer ben ik er vol van overtuigd dat dit mijn ronde is; 'want nu heb ik pregnyl en nu komt het goed!'
En de andere keer weet ik honderd procent zeker dat het weer niks word, 'want al die andere keren lukten toch ook niet?' Dus ik vind het heel moeilijk om te benoemen hoe ik me er onder voel. Ik denk gewoon; 'gaat wel'
En ik heb een koortslip
Dag 10 is heeeeeeeul vroeg hoor.. En bij mij was het de laatste zo dat ik op vrijdag ging en niets te zien was en toen ik op maandag er was ik er 4 had.. Dus het kan ook echt heel snel gaan
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:04:00 #184
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67674162
Wat die erfelijkheid betreft, is niets bewezen. Al moet ik bekennen dat ik zelf ook al heb gedacht: "stel je nu voor dat ik zwanger word van een meisje en dat ze binnen 20-25 jaar bij mij komt met de mededeling dat ze moeilijk kinderen kan krijgen omdat ze PCO heeft." Ik vrees toch dat ik me op dat moment echt schuldig ga voelen want je wenst niemand dit traject toe en dan toch zeker je eigen dochter niet.

Als ik naar mijn familie kijk dan weet ik dat mijn tante (zus van mijn pa) ook PCO had vroeger. Mijn ma was twee keer van de eerste keer zwanger. Mijn zus heeft twee jaar gesukkeld (met een paar pregnyl-spuiten) en met haar nieuwe partner was ze twee keer zomaar zwanger (en die eerste keer was er echt heel vlug aangezien sommige familieleden haar echtgenoot voor de eerste keer hebben gezien als ze op kraamvisite kwamen ). Voor de rest zijn er geen problemen (althans niet geweten in de familie) behalve bij mij dan.

En wat alles op een rijtje zetten betreft, is het eigenlijk wel goed dat er soms een aantal wachtperiodes tussen zitten. Die zijn verdomd ambetant, maar aan de andere kant is het wel goed om nog eens alles te overdenken. Ik ben nu echt klaar voor IUI, ik weet niet of ik dat in december ook al zou geweest zijn
pi_67674455
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:04 schreef leonieke het volgende:
Ik ben nu echt klaar voor IUI, ik weet niet of ik dat in december ook al zou geweest zijn
Ik was in december klaar voor de IUI en toen wilde (door een fout) er IVF doorheen drukken..
Ik heb gejankt als een klein kind.. Zo bang ik was.. Ik had me net klaar gemaakt om aan het idee te kunnen wennen dat we het dan via IUI gingen proberen en toen kreeg ik in eens boekjes en formulieren mee voor IVF..
Schrok me echt de pest..
pi_67676532
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:04 schreef leonieke het volgende:
Ik ben nu echt klaar voor IUI, ik weet niet of ik dat in december ook al zou geweest zijn
Dat is helemaal niet gek, Leonie! Ik weet niet in hoeverre jullie dat hier hebben meegekregen, maar ik heb mijn IVFpoging 4 maanden uitgesteld. Soms ben je er gewoon nog niet aan toe. En dat kan met IVF of IUI zijn, maar ook met je rijbewijs halen (deed ik toen ik 30 was, uhm een half jaar geleden).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_67689227
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:04 schreef wilmadonna het volgende:
hoi Mijsje!

Ik hoop dat je gelijk krijgt
Jij moet ook een eind rijden voor een bloedprikje...
(ik zit 45 minuten in de bus heen en dan ook weer terug... maar ja, het is voor het goede doel he)

ja, het is zeker een eind, maar inderdaad, voor het goede doel... dat is het nadeel van op het "platte land" leven... (ehm, Wieringen is dan wel niet helemaal platte land, maar goed, het idee is duidelijk volgens mij... )
We weten in ieder geval waar we het voor doen!
CP, balen dat het is mislukt! Ik hoopte zo dat het goed zou gaan! En dat je dan een baaldag/jankdag hebt (of een paar baaldagen/jankdagen) zal niemand raar vinden!
Troel, ik ben gewoon blij dat er ook heel veel vrouwen zijn die, zoals jij, snel zwanger zijn! Dat het bij mij niet zo wil lukken, wil natuurlijk niet zeggen dat ik een ander ook misgun dat het gauw lukt... (of zeg ik het nu heel krom?) In ieder geval, fijn dat zoveel pijn en moeite van zwanger worden je bespaard is gebleven. Ik hoop dat je kindje helemaal gezond is en blijft!
Leonieke, fijn dat je nu voor je gevoel wel klaar bent voor de IUI! Soms is het inderdaad heel fijn om een tijd te krijgen om dingen echt te overdenken.
pi_67693415
spuit nu 2 dagen puregon en ik ben al erg beroerd van de hormonen.. zit mezelf soms gewoon in de weg en heb knallende hoofdpijn steeds.... wheeeeh.... maar goed, ik moet volhouden.
Vandaag lekker samen met hubbie de auto gewassen, is toch even afleiding... lekker weer eindelijk... zonnetje, blauwe lucht... en nu kan ik niet in slaap komen, haha

CP uit je gevoelens, laat je tranen de vrije loop en knijp keihard in je stressballetjes... ik hoop dat je je snel weer goed/beter voelt!

Troel... ik heb denk ik helemaal over je heen gelezen, kan me niets herinneren van jouw belevenissen, sorry... maar ik maak op uit Mijsjes tekst dat je zwanger bent: gefeliciteerd!

Leonieke, fijn dat je je er klaar voor voelt!!!!

Mijsje: oh wat heerlijk op het platte land wonen... offuh... wieringen... hihi... waar ligt het eigenlijk?
jij ook heel veel succes!!!!!
pi_67703341
Wieringen, dat was jaren geleden (lees; voor de afsluitdijk zelfs...) een eiland, door inpoldering is het nu vaste land. Het ligt aan de kant van Noord Holland, tegen de afsluitdijk aan. het is zeker heerlijk, rustig, en als ik even om boodschappen ga en ik vergeet dat ik de achterdeur open heb staan, staat m'n huis nog vol als ik thuiskom... wat ik wel mis is wat meer winkels in de omgeving. ik moet echt gericht naar winkels gaan, en vroeger (woonde ik in Den Bosch) ging ik op de fiets de deur uit, stond ik 5 minuten later in de binnenstad, en kon ik lekker shoppen... en een ziekenhuis is ook best op afstand nu. De dichtsbijzijnden zijn: Den Helder, Hoorn of Sneek (in Friesland). wij gaan naar Den Helder.
pi_67712972
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:15 schreef wilmadonna het volgende:
spuit nu 2 dagen puregon en ik ben al erg beroerd van de hormonen.. zit mezelf soms gewoon in de weg en heb knallende hoofdpijn steeds.... wheeeeh.... maar goed, ik moet volhouden.
Vandaag lekker samen met hubbie de auto gewassen, is toch even afleiding... lekker weer eindelijk... zonnetje, blauwe lucht... en nu kan ik niet in slaap komen, haha

CP uit je gevoelens, laat je tranen de vrije loop en knijp keihard in je stressballetjes... ik hoop dat je je snel weer goed/beter voelt!

Troel... ik heb denk ik helemaal over je heen gelezen, kan me niets herinneren van jouw belevenissen, sorry... maar ik maak op uit Mijsjes tekst dat je zwanger bent: gefeliciteerd!

Leonieke, fijn dat je je er klaar voor voelt!!!!

Mijsje: oh wat heerlijk op het platte land wonen... offuh... wieringen... hihi... waar ligt het eigenlijk?
jij ook heel veel succes!!!!!
Dat je er zo'n erge last van hebt zeg
Inderdaad veel afleiding zoeken en ook jij gewoon je emoties laten gaan

Over twee weken hebben we een afspraak bij de gyn om een plan te maken voor de IVF. Tot die tijd ben ik spuit- en wachtwekenvrij. Alleen de medicijnen (vitaminen en metformine) gaan gewoon door.
pi_67721313
ik hou van plannen CP, dan komt er weer actie! Fijn dat je niet hoeft te spuiten in die tijd!
pi_67722522
ik heb altijd erg last van die hormonen injecties.... daarom zat ik heel erg te twijfelen of ik deze behandeling wel zou doen... Normaal heb ik al elke maand 3 dagen hevige migraine door mijn eigen hormonen en nu is het helemaal erg. Kan soms niet slapen of denk zelfs dat ik dood ga... zo'n last heb ik ervan. Ik heb erover gesproken met mijn arts, maar het hoort erbij. Er zijn mensen die deze bijwerkingen hebben helaas.
Ik merk nu wel verschil, omdat ik nu niet de hormonen neusspray gebruik, lijkt het wel of ik mijn eieren voel groeien... ben zelfs bang dat er teveel groeien... ik voel het gewoon 'rommelen' in mijn buik.
Zo heftig heb ik het de vorige keren niet gevoeld....

Die vraag of ik wel kinderen op de wereld wil zetten tijdens deze behandelingen heb ik ook gehad.
Maar mijn kinderwens (en die van mijn man ook natuurlijk) is zo groot, dat ik het risico wil nemen. Ook ben ik al bijna 39 jaar, ook iets om rekening mee te houden.
Ik wil deze keer proberen en ik denk dat het daarna ophoudt. Ik mag eventueel nog 1 behandeling hierna doen, maar aangezien alle bijwerkingen denk ik dat ik het er maar bij laat dan....
(dat zeg ik nu, nu ik me zo beroerd voel, maar daarna misschien niet meer....)

Ach, alles is zo tweestrijdig.... je word qua gevoelens op en neer gesleurd... wat we al niet over hebben om zo'n lief kindje in je armen te kunnen sluiten...
Veel mensen beseffen dat niet, die denken: och gewoon even een behandelingetje, een spuitje hier en klaar en zwanger... maar zo is het in de werkelijkheid dus echt niet!!!
Maar goed, hier spreekt dus een hele emotionele Wilma, haha.... komt door al die hormonen... jullie begrijpen me wel!

Fijn Weekend nog allemaal en sterkte met alles!!!
pi_67723114
Wilma, ik geef je even een knuffel vanaf hier hoor! Ik hoop heel erg dat deze poging gaat lukken voor je!
Hoelang zijn jullie nu al bezig geweest om een kindje te krijgen?
Dikke kus en knuffel!
pi_67723528
wilmadonna.. Die gevoelens zullen we allemaal wel eens hebben of hebben gehad.. Met het verschil dat er voor de meeste voor ons nog wat behandelingen in het vooruitzicht hebben..
Er zijn ontzettend veel mensen die denken dat het zo gebeurt is als je nu eenmaal in het ziekenhuis bent geweest..
Helaas is dit topic er het keiharde bewijs van dat dat niet het geval is..
Wat je ook mocht beslissen.. Ik hoop dat je er rust in krijgt en die 2strijdige gevoelens kwijt raakt..
En hormonen zijn gewoon shit... En beheersen helaas ons leven (de mijne in ieder geval wel)..
Dikke vanaf deze kant van het internet..
  zondag 5 april 2009 @ 15:27:44 #195
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67730363
quote:
Ik snap wat je bedoelt... maar: PCO is wel een 'vervelend' iets (klinkt onaardig, maar zo bedoel ik het niet! Want ik weet dat het wel weer zo ernstig kan zijn dat het een spontane zwangerschap in de weg kan staan), maar geen levensbedreigende aandoening. Persoonlijk zou ik er in jouw geval niet over twijfelen of ik wel of niet zwanger zou willen raken. Kijk, als je kindje nou 90% kans zou hebben op een leven als een kasplantje of een of andere ernstige ziekte, is het een ander verhaal.

Daarnaast ben ik in in mijn familie tot nu toe de enige die niet gemakkelijk zwanger is geraakt. Mijn moeder raakte super snel zwanger van mij en mijn broer, mijn oma heeft 5 kinderen gekregen... niet één vrouw heeft er jaren op moeten wachten. Wij zijn langer dan 2 jaar bezig geweest. Kijk, dat is dan weer de andere kant. Een probleem of een ziekte moet 'ergens' beginnen en soms heb je gewoon 'stomme pech'.

Ik hoop dat je gauw al je ideeën op een rijtje kunt zetten en kunt beslissen hoe en of je verder wil gaan. Ik wens jou in ieder geval alle geluk van de wereld met het vervullen van je kinderwens!
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:42 schreef prinseszondererwt het volgende:
En een decemberbaby is natuurlijk ook niet echt handig he, met al die feestdagen.
quote:
En inderdaad... decemberbaby is niet handig... En sowieso is 2010 een veel mooier getal
Decemberkindjes zijn anders wel superlief, hoor! Enne... Bas kan tenminste zeggen; "mijn verjaardagscadeautjes liggen onder de kerstboom".. Dat kan ook niet iedereen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Jose81 op 06-04-2009 10:13:47 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_67758053
Hallo!

Mijn partner en ik zijn nu ongeveer 2 jaar bezig om een kindje te krijgen. Ongeveer 1,5 week geleden is (na veel en langdurig onderzoek) geconstateerd dat we nimmer op de "natuurlijke" weg zwanger zullen raken. Bij mijn partner is gebleken dat er hoogstwaarschijnlijk een (niet erfelijke) verstopping in zijn zaadleiders zit. Ze zijn nog bezig met wat aanvullend onderzoek maar het is bijna 98% zeker dat het ICSI/PESA wordt. Dit betekend dus veel tripjes op en neer naar Nijmegen voor ons.

Ik zal waarschijnlijk meer rond kijken als posten aangezien ik moeite heb e.e.a. op te schrijven. Dat maakt alles zo verschrikkelijk echt.

Ik wens wel iedereen verschrikkelijk veel succes en geluk toe.
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:33 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zit ook enorm te worstelen of ik wel ICSI wil. Het grijpt zover in op het natuurlijke proces. Wie garandeert mij dat dat geen schadelijke gevolgen heeft voor m'n kindje?
Dit was ook onze grootste angst maar er is ons nu door zowel het ziekenhuis (Radboud Nijmegen) als de arts in Tilburg meerdere malen duidelijk verteld dat de kans op een "afwijking" bij ICSI niet groter of kleiner is als bij normale IVF.
  maandag 6 april 2009 @ 14:29:30 #197
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67759476
Wuppie jammer genoeg kunnen we je welkom heten, jij ook heel veel geluk en dat het ook bij jullie allemaal beloond mag worden.

Meiden die ook duphaston slikken, hebben jullie ook van die gemene baarmoederkrampen?
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 14:37:21 #198
5428 crew  miss_sly
pi_67759741
Wuppie, welkom en succes!

Rottdog, nu tijdens het slikken of meer oijn bij de menstruatie zelf?
Ik had nooit ergens last van, eigenlijk.
  maandag 6 april 2009 @ 14:39:51 #199
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67759820
Wuppie: welkom

Rottdog, ik heb tot nu alleszins nog geen last gehad (gisteren mijn laatste twee geslikt) en kan me van in het verleden ook niet echt herinneren dat ik echt last had van krampen.

De duivels mogen wat mij betreft heel vlug komen (al vrees ik dat ze er zaterdag zullen zijn en dan heb ik dag 3 van mijn cyclus op paasmaandag Ik had misschien beter eerst gerekend voor ik begon met duphaston)
pi_67763948
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:48 schreef mijsje het volgende:
Wilma, ik geef je even een knuffel vanaf hier hoor! Ik hoop heel erg dat deze poging gaat lukken voor je!
Hoelang zijn jullie nu al bezig geweest om een kindje te krijgen?
Dikke kus en knuffel!
dank dank!
We zijn sinds 2005 bezig en begin 2006 met behulp van het ziekenhuis.. dus dat is alweer een tijdje... mag nu wel 's gebeuren!!!

Woensdag 1e follikel meting.... moet er om 8:30 uur zijn en dus moet ik om 7 uur al de trein hebben.... de bus rijdt dan niet, of ik moet de bus om 6:00 pakken.... want het is paasvakantie.... grrr....
van de trein moet ik overstappen op een pendelbusje... en dat terwijl ik gewoon in een grote stad woon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')