We zitten zo een beetje in hetzelfde schuitje héquote:Op donderdag 2 april 2009 16:37 schreef wilmadonna het volgende:
[..]
Mariposa: bij mij was het juist de bedoeling dat ik ongesteld werd, zodat ik kon beginnen met de behandeling. Dit is voor mij de 4e behandeling met injecties, alleen nu hoeven we niet zelf te klussen, maar krijg ik inseminatie in het ziekenhuis erbij
Laatste behandeling was alweer ergens in november vorig jaar geloof ik...
Ik heb de laatste maanden gonal-f gespoten en IUI gehad. Dus de enige stap die nog gemaakt moet worden is de punctie en de keuze of we zo ver willen gaan. Voor de punctie ben ik niet bang, dus het enige dat nog in de weg staat is m'n geweten.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:46 schreef miss_sly het volgende:
CP, wat rot dat je ongesteld bent gewordenJe blijft toch iedere keer weer hopen en de teleurstelling is zo groot.
Wat betreft de PCO: had jij er liever niet geweest? En wie weet wat ze nog in de toekomst leren ove PCO en behandeling daarvan. Misschien is dat in de toekomst helemaal geen punt meer. Ik vind persoonlijk PCO niet echt iets om je schuldig over te voelen hoor. Ik hoop van harte dat Senna dat niet krijgt, maar daar houdt het wel mee op. Ik denk niet dat ze mij kwalijk zal nemen dat ik toch een kind heb gewild.
De stap van clomid naar IVF/ICSI is wel groot ineens. Kan me voorstellen dat je daar nu toch over twijfelt. En dat vind ik dan op zich wel goed: dat je er goed over nadenkt en een bewuste keus maakt daarin ipv zomaar mee te gaan met wat voorgesteld wordt. Persoonlijk zou ik dan, als ik daarvoor zou moeten gaan, wel kiezen voor de methode waarmee ik dan de meest kans zou hebben. Het is niet niets, en ik zou zo bang zijn dat ik achteraf zou denken: had ik toch maar....
In ieder geval sterkte voor nu met deze teleurstelling
alle andere meiden ook even een dikkeWat sommigen er helaas voor over moeten hebben om hopelijk een kindje te krijgen is gewoon erg veel!
quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:27 schreef CrazyPrincess het volgende:
@ Jose: Mijn moeder had waarschijnlijk ook een vorm van PCO (minder erg dan ik en het is nooit vastgesteld en ze is zonder medisch ingrijpen toch zwanger geraakt). Wat nou als mijn dochter dat ook krijgt? Hoe verantwoord ik dat naar haar?
Nee, heel relevant is het niet, maar ik wilde voorkomen dat iemand zou zeggen "hoor haar praten, Bert hoeft maar door de voordeur te komen terwijl zij met de was bezig is en ze is al zwanger, wat weet zij er nou vanquote:Op vrijdag 3 april 2009 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Maar CP, het willen en krijgen van een kind is toch al voor iemand denken? Als je het tenminste zo ver doorvoert. Geen enkel kind heeft erom gevraagd om geboren te mogen worden. En voor hetzelfde geld krijg je een helemaal gezond kind, of een kindje met een niet erfelijk, maar wel naar iets. Kinderen willen, zwanger worden, is risico's nemen, voor jezelf en voor de ander (het kind). En dat blijft zo, levenslang. Je kindje kan helemaal gezond geboren worden en alsnog ziek worden als het wat ouder is.
En Troel, niets mis met je post op zich. Hooguit met het laatste stukje dat je gemakkelijk zwanger wordt. NIet relevant eigenlijk bij het hele goede stuk wat je erboven had staan
Vlindur, dag 10 is ook vroeg, hoor! Kan nog best een mooie follikel gaan groeien de komende dagen! Ik duim voor je!
Da's dus precies waar ik nu mee zit. Ik heb in die zin een stapje teruggedaan om bij mezelf de vraag te stellen of ik mijn keuze kan verantwoorden naar m'n kind. Misschien niet voor iedereen belangrijk, maar voor mij wel. Dus eigenlijk heb ik twee dingen te bepalen de komende tijd: 1 ) Kan ik het maken om een kind op de wereld te zetten, en 2) Als dat eerste bevestigend beantwoord is, hoe ver wil ik dan gaan om dat werkelijk te proberen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Maar CP, het willen en krijgen van een kind is toch al voor iemand denken? Als je het tenminste zo ver doorvoert. Geen enkel kind heeft erom gevraagd om geboren te mogen worden. En voor hetzelfde geld krijg je een helemaal gezond kind, of een kindje met een niet erfelijk, maar wel naar iets. Kinderen willen, zwanger worden, is risico's nemen, voor jezelf en voor de ander (het kind). En dat blijft zo, levenslang. Je kindje kan helemaal gezond geboren worden en alsnog ziek worden als het wat ouder is.
En Troel, niets mis met je post op zich. Hooguit met het laatste stukje dat je gemakkelijk zwanger wordt. NIet relevant eigenlijk bij het hele goede stuk wat je erboven had staan
Vlindur, dag 10 is ook vroeg, hoor! Kan nog best een mooie follikel gaan groeien de komende dagen! Ik duim voor je!
Dat vind ik persoonlijk erg goed van je CP!quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb nog een tijdje om alles op een rijtje te zetten. Ik moet gewoon goed bepalen waar ik me nog prettig bij voel en waarbij niet meer. Ik hou er wel van om af en toe even wat afstand te nemen als je ergens al een tijdje middenin zit. Even bepalen of ik nog op de juiste weg zit of dat ik ergens een afslag gemist heb
Komt misschien rottig dr strot uit maar ze bedoelt het goedquote:Op vrijdag 3 april 2009 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Tja, het punt in dit topic is natuurlijk sowieso al het zwanger worden. Ik denk dat de meesten zich niet kunnen indenken hoe het is om te vroeg te bevallen, zover zijn ze nog niet eens. En te vroeg bevallen van een gelukkig gezond kind zal voor de meesten goed klinken, omdat het betekent dat ze zwanger geworden zijn en lang genoeg gebleven om zover te komen
Dat weet ik, Tally, maar dat wil toch niet zeggen dat ik er niet op mag reageren, op een gewone, vriendelijke toon? Troel is bepaald de kwaadste niet, dat weet ik echt welquote:Op vrijdag 3 april 2009 12:56 schreef Tally het volgende:
[..]
Komt misschien rottig dr strot uit maar ze bedoelt het goed
en CP: Ik ben blij dat mijn moeder er niet zo over dacht.. Dan had ik er namelijk niet geweest..
In onze familie dwarrelt zoveel ziektes..
O dat mag zeker welquote:Op vrijdag 3 april 2009 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet ik, Tally, maar dat wil toch niet zeggen dat ik er niet op mag reageren, op een gewone, vriendelijke toon? Troel is bepaald de kwaadste niet, dat weet ik echt wel
Ik heb me er niet aan gestoord in ieder geval. Een soort van 'elk juisje heeft z'n kruisje'quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Tja, het punt in dit topic is natuurlijk sowieso al het zwanger worden. Ik denk dat de meesten zich niet kunnen indenken hoe het is om te vroeg te bevallen, zover zijn ze nog niet eens. En te vroeg bevallen van een gelukkig gezond kind zal voor de meesten goed klinken, omdat het betekent dat ze zwanger geworden zijn en lang genoeg gebleven om zover te komen
Dag 10 is heeeeeeeul vroeg hoor..quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:00 schreef Vlindur het volgende:
Thnx
Dag 10 is idd nog vroeg, maar meestal zat er al wel een heus eitje, nu nog helemaal niks.. En hoe voel ik me er onder.. Tja, wisselend, de ene keer ben ik er vol van overtuigd dat dit mijn ronde is; 'want nu heb ik pregnyl en nu komt het goed!'
En de andere keer weet ik honderd procent zeker dat het weer niks word, 'want al die andere keren lukten toch ook niet?' Dus ik vind het heel moeilijk om te benoemen hoe ik me er onder voel. Ik denk gewoon; 'gaat wel'
En ik heb een koortslip
Ik was in december klaar voor de IUI en toen wilde (door een fout) er IVF doorheen drukken..quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:04 schreef leonieke het volgende:
Ik ben nu echt klaar voor IUI, ik weet niet of ik dat in december ook al zou geweest zijn
Dat is helemaal niet gek, Leonie! Ik weet niet in hoeverre jullie dat hier hebben meegekregen, maar ik heb mijn IVFpoging 4 maanden uitgesteld. Soms ben je er gewoon nog niet aan toe. En dat kan met IVF of IUI zijn, maar ook met je rijbewijs halen (deed ik toen ik 30 was, uhm een half jaar geleden).quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:04 schreef leonieke het volgende:
Ik ben nu echt klaar voor IUI, ik weet niet of ik dat in december ook al zou geweest zijn
quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:04 schreef wilmadonna het volgende:
hoi Mijsje!
Ik hoop dat je gelijk krijgt
Jij moet ook een eind rijden voor een bloedprikje...
(ik zit 45 minuten in de bus heen en dan ook weer terug... maar ja, het is voor het goede doel he)
Dat je er zo'n erge last van hebt zegquote:Op vrijdag 3 april 2009 23:15 schreef wilmadonna het volgende:
spuit nu 2 dagen puregon en ik ben al erg beroerd van de hormonen.. zit mezelf soms gewoon in de weg en heb knallende hoofdpijn steeds.... wheeeeh.... maar goed, ik moet volhouden.
Vandaag lekker samen met hubbie de auto gewassen, is toch even afleiding... lekker weer eindelijk... zonnetje, blauwe lucht... en nu kan ik niet in slaap komen, haha![]()
CP uit je gevoelens, laat je tranen de vrije loop en knijp keihard in je stressballetjes... ik hoop dat je je snel weer goed/beter voelt!![]()
![]()
Troel... ik heb denk ik helemaal over je heen gelezen, kan me niets herinneren van jouw belevenissen, sorry... maar ik maak op uit Mijsjes tekst dat je zwanger bent: gefeliciteerd!![]()
Leonieke, fijn dat je je er klaar voor voelt!!!!![]()
Mijsje: oh wat heerlijk op het platte land wonen... offuh... wieringen... hihi... waar ligt het eigenlijk?
jij ook heel veel succes!!!!!![]()
Ik snap wat je bedoelt... maar: PCO is wel een 'vervelend' iets (klinkt onaardig, maar zo bedoel ik het niet! Want ik weet dat het wel weer zo ernstig kan zijn dat het een spontane zwangerschap in de weg kan staan), maar geen levensbedreigende aandoening. Persoonlijk zou ik er in jouw geval niet over twijfelen of ik wel of niet zwanger zou willen raken. Kijk, als je kindje nou 90% kans zou hebben op een leven als een kasplantje of een of andere ernstige ziekte, is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:27 schreef CrazyPrincess het volgende:
@ Jose: Mijn moeder had waarschijnlijk ook een vorm van PCO (minder erg dan ik en het is nooit vastgesteld en ze is zonder medisch ingrijpen toch zwanger geraakt). Wat nou als mijn dochter dat ook krijgt? Hoe verantwoord ik dat naar haar?
quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:42 schreef prinseszondererwt het volgende:
En een decemberbaby is natuurlijk ook niet echt handig he, met al die feestdagen.![]()
![]()
Decemberkindjes zijn anders wel superlief, hoor! Enne... Bas kan tenminste zeggen; "mijn verjaardagscadeautjes liggen onder de kerstboom"..quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:27 schreef CrazyPrincess het volgende:
En inderdaad... decemberbaby is niet handig... En sowieso is 2010 een veel mooier getal
Dit was ook onze grootste angst maar er is ons nu door zowel het ziekenhuis (Radboud Nijmegen) als de arts in Tilburg meerdere malen duidelijk verteld dat de kans op een "afwijking" bij ICSI niet groter of kleiner is als bij normale IVF.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:33 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zit ook enorm te worstelen of ik wel ICSI wil. Het grijpt zover in op het natuurlijke proces. Wie garandeert mij dat dat geen schadelijke gevolgen heeft voor m'n kindje?
dank dank!quote:Op zondag 5 april 2009 11:48 schreef mijsje het volgende:Wilma, ik geef je even een knuffel vanaf hier hoor! Ik hoop heel erg dat deze poging gaat lukken voor je!
Hoelang zijn jullie nu al bezig geweest om een kindje te krijgen?
Dikke kus en knuffel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |