abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67561895
Hmz, da's misschien nog een optie... kan ik me laten assisteren en krijg ik misschien nog wat uitleg over hoe het precies moet.
Moet ik opschrijven dat ik dat woensdag vraag.

Damn... mijn maag begint nu al te draaien en te keren van de stress terwijl ik geen flauw idee heb waarom ik schrik/stress heb. Het wordt terug Menopur en Pregnyl, alsof ik niet wee hoe dat werkt Ik heb er al zoveel inspuitingen van gekregen
pi_67562223
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:32 schreef leonieke het volgende:
Hmz, da's misschien nog een optie... kan ik me laten assisteren en krijg ik misschien nog wat uitleg over hoe het precies moet.
Moet ik opschrijven dat ik dat woensdag vraag.

Damn... mijn maag begint nu al te draaien en te keren van de stress terwijl ik geen flauw idee heb waarom ik schrik/stress heb. Het wordt terug Menopur en Pregnyl, alsof ik niet wee hoe dat werkt Ik heb er al zoveel inspuitingen van gekregen
Je hebt het voorheen nooit zelf gedaan?

En ik prik ondertussen wel zelf, maar m'n favoriete bezigheid zal het nooit worden. Zeker niet omdat het geen dagelijkse routine is (behalve dan voor een paar dagen per maand), dus logisch dat je er tegenop ziet
  maandag 30 maart 2009 @ 22:51:25 #103
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67562627
Tjonge! Wat een verschillende meningen van de verschillende ziekenhuizen over 'wanneer is het dag 1 van je nieuwe cyclus!!' Wij kregen het echt op papier dat dag 1 pas start op het moment dat je vóór 12 uur 's middags helder rood bloedverlies hebt (en dan niet een klein beetje, maar echt de doorbraakbloeding).
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:54 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb net de pregnyl opgehaald. 2 ampullen? iets wat bevroren lijkt en een met wat vloeistof.
Heb er een spuit met 2 naalden van verschillende groottes bij.
Vind het nu al eng
Vlindur; als het goed is heb je een dunne kortere naald en een langere dikke naald. Die dikke naald is de opzuignaald! Ik weet nog dat ik me echt helemaal rot schrok toen ik die dikke naald zag. Ik dacht 'Huh?? Moet ik dat zelf doen, die dikke spuit! Die gaat echt zeer doen!', totdat mijn beste vriendin (die ook Pregnyl heeft gespoten) zei dat die dikke naald de opzuignaald is (om de vloeistof uit het buisje op te zuigen en in het buisje met poeder te spuiten)...! Pppfff... wat een opluchting was dat! Die Pregnyl spuit valt echt wel mee... tenminste.. .dat vond ik...
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:59 schreef CrazyPrincess het volgende:
En ik verdeelde de clomid over de dag. Zou 't daarom niet gewerkt hebben?
Voor wat het waard is; Ik nam de Clomid ook altijd in één keer. Daarna las ik pas op het doosje dat het verspreid op de dag moest. Ik moest 3 keer daags 1 tablet. Toen ik dat las, ben ik dat netjes gaan doen. Bij mij maakte het iig geen bal uit of ik het nou allemaal in één keer nam of verspreid op de dag.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_67567896
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:40 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Je hebt het voorheen nooit zelf gedaan?

En ik prik ondertussen wel zelf, maar m'n favoriete bezigheid zal het nooit worden. Zeker niet omdat het geen dagelijkse routine is (behalve dan voor een paar dagen per maand), dus logisch dat je er tegenop ziet
Nee, bij mijn gyn in Aalst kreeg ik altijd een briefje mee voor de thuisverpleegster. Die kwam dan om 20u 's avonds bij mij thuis en gaf mij een inspuiting. heb ik nooit moeten voor betalen aangezien dit afgerekend wordt door het ziekenfonds... wel handig Bij mijn gyn was het blijkbaar geen optie om dat zelf te doen (heb het haar nog gevraagd omdat ik merk dat jullie dat ook bijna allemaal zelf doen).
Nu staat in het boekje van Jette dat je het zelf kan doen...

Het is niet dat ik er tegenop zie in de zin van: "blah, dit wil ik echt niet doen..." het is eerder dat ik (nu toch nog) het gevoel heb dat ik gewoon niet ga durven.
pi_67567951
Leonieeeeeekuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh, morgen is de dag!

Ik denk aan je!

En voor wat betreft het spuiten : het is even handig om het te laten doen, maar het gaat je vanzelf mijlenver je keel uithangen. Tenminste, dat was mijn ervaring toen ik 5 jaar geleden trombose had. Ik moest 2 keer per dag bloedverdunners prikken, en ik werd er gek van dat de Thuiszorg niet zo stipt was als ik.

Bij de puregon en decapeptyl was het dus ook geen kwestie meer of ik het zelf ging doen, sterker nog, hier in het MCLeeuwarden krijg je prikinstructie en gaan ze er vanuit dat je het zelf doet.

En nu heb ik zwangerschapsdiabetes en jens 7 keer per dag (de komende dagen althans) een naaldje in mijn vinger om mijn glucose te meten. Ik moet zeggen dat dat wel de minst vervelende manier is van jezelf prikken.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_67567988
Thx McLaura

Ik ben afgelopen nacht al heel de nacht misselijk geweest Vraag me echt af wat het voor de komende nacht zal geven
Het is verdorie maar een beetje uitleg dat ik ga krijgen... niet dat ik al direct moet beginnen.

En echt, ik vind mezelf helemaal een mietje nu
pi_67568025
Ik snap het wel Leonieke, het is een enorme stap naar een kansrijkere behandeling. Ook al is het slechts uitleg, het is (en voelt) onwijs belangrijk!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_67568026
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:52 schreef leonieke het volgende:
Thx McLaura

Ik ben afgelopen nacht al heel de nacht misselijk geweest Vraag me echt af wat het voor de komende nacht zal geven
Het is verdorie maar een beetje uitleg dat ik ga krijgen... niet dat ik al direct moet beginnen.

En echt, ik vind mezelf helemaal een mietje nu
Haha heel begrijpelijk hoor, ik zou me ook helemaal druk kunnen maken v zo'n spannende dag, succes met deze dag doorkomen, en dan op naar morgen!
Ben erg benieuwd wat ze allemaal vertellen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67568046
Leonieke, je bent geen mietje hoor. Dat zal niemand hier vinden. Morgen weet je meer, hopelijk is de uitleg gewoon heel helder en duidelijk en neemt het je angst een beetje weg. Zoals Maclaura zegt, ik zou het ook zelf proberen om de thuiszorg te omzeilen. Afhankelijk zijn is ook wat. Maar je weet zelf het beste waar je je goed bij voelt. Nog 1 nachtje slapen, neem anders een lavendelbadje vanavond.
pi_67568151
Het is inderdaad die afhankelijkheid die me zo tegensteekt. Ik heb nu al een aantal cycli achter de rug met inspuitingen en niets zo vervelend als om 20u te moeten thuis zijn om 3 minuten de verpleegster te zien.

Kun je eigenlijk verkeerd spuiten als je het zelf doet? Ik bedoel: moet de plaats heel precies zijn en de richting waarin je spuit (oké, IN mijn lichaam, zo ver ben ik al maar ik bedoel eerder zo de hellingsgraad van de spuit)?
Ik zou het eigenlijk echt graag zelf doen (zeker omdat ik dan niet meer aan een plaats gebonden ben, kan ik ook zonder problemen afspraken maken met mensen in de 'verre' toekomst) maar ik zie me voor het ogenblik nog geen naald in mijn lichaam duwen

En hoe ik de dag ga doorkomen? Geen idee, ik weet alleen dat ik mijn handen niet kan stilhouden als ik er aan denk.
En straks nog overleg met mijn baas... en dan maar proberen om me te concentreren. Ik hyper nu al
pi_67568288
Nee, het is niet moeilijk, die spuit moet er gewoon recht in (en een beetje schuin maakt niet uit).

Gewoon een huidplooi pakken, spuit erin, leegdrukken en spuit eruit. En de plaats is rond je navel, dus mag je nog zelf weten ook

[ Bericht 30% gewijzigd door McLaura op 31-03-2009 09:16:00 ]
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 09:21:02 #112
5428 crew  miss_sly
pi_67568512
leonieke, morgen is gewoon een superspannenden dag Eindelijk 1 april
Mag je je best druk en zenuwachtig over maken hoor, want het is ook gewoon spannend
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:04:06 #113
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67575778
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef leonieke het volgende:
en mijn man heeft al aangegeven van het niet te durven
Laat hem op een sinaasappel oefenen .
Werkte bij mij ook .

Nah, ik kan het me voorstellen hoor, al die zenuwen. Misschien heb je de mogelijkheid om de eerste onder begeleiding te zetten? Of dat je die onder begeleiding kan zetten? Dat kan wat onzekerheid weghalen als er een professional naast staat die je aanwijzingen en tips kan geven.

Succes morgen !
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_67577644
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:10 schreef McLaura het volgende:
Nee, het is niet moeilijk, die spuit moet er gewoon recht in (en een beetje schuin maakt niet uit).

Gewoon een huidplooi pakken, spuit erin, leegdrukken en spuit eruit. En de plaats is rond je navel, dus mag je nog zelf weten ook
Je laat het zo eenvoudig klinken
Wel handig zo, die extra plooien die ik heb
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:20:02 #115
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67578171
Succes morgen alvast Leonieke Spannend hoor
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:15:43 #116
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67582086
Leonieke, het valt echt mee...! Ik zie mezelf nog half jankend zitten op de stoel met een rol (lees; huidplooi ) in mijn ene- en de spuit in mijn andere hand... Hoe vaak ik wel niet afgeteld heb... "1....2... nu... nee, nu echt: 1.....2.... nou, ik vind het zo eng... 1...2................3! Nu! Nee, NU... en nu echt!"... en uiteindelijk -toen ik inmiddels al bij de 100 had kunnen zijn- deed ik het...en het viel me echt mee!

Succes ermee in ieder geval!
pi_67582962
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:26 schreef Tally het volgende:
Stop maar met duimen. Ook dit keer heeft het niet zo mogen zijn. Volgende keer meer geluk
Joene zei het me in het weekend al, balen meid!

@MissSly; ja, inderdaad, heel fijn dat hij het verkeerd had. Echt vervelend als ze doen of ze er veel vanaf weten! Hij zei wel dat het niet zijn expertise was, en dat hij dus niet wist wat er met deze info gedaan kon worden, maar blijkbaar wist hij het beginnetje dus ook al niet... gelukkig de gyn waar we nu bij zitten wel.
maar voor de HSG heb ik al vervanging geregeld. Ik wil niet het risico lopen dat ik inderdaad erna niet kan werken...
Mefke, ik heb idd ook een waterecho gehad. ik vroeg de gyn of het vergelijkbaar was, en hij fronste eerst, zei daarna dat het wel pijnlijker was, en flink vervelend kon zijn. toen gaf hij ook aan van 1000 mg voor de zekerheid de avond tevoren en 1000 mg ibuprofen of paracetamol voor de ingreep... het pakken van de baarmoedermond en het slangetje, daar heb ik minder fijne herinneringen aan, dus als het daar al mee begint... naja, deze keer is manlief in ieder geval mee (met de waterecho kon hij echt geen vrij krijgen) ... we gaan er maar gewoon doorheen... (al hoop ik dat ik er niet doorheen hoef, ik heb vandaag mijn ei...tegen beter weten in...)

Leonieke ik denk aan je morgen!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:28:23 #118
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67586278
Leonieke, ik denk morgen aan je!

Tally, balen zeg!
pi_67586364
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:03 schreef leonieke het volgende:

[..]

Je laat het zo eenvoudig klinken
Wel handig zo, die extra plooien die ik heb
Ik ben ook plooirijk, hoewel, nu niet meer

Het is ook gewoon best wel simpel, maar het is een drempel die je over moet! In tegenstelling tot het je man laten doen, zou ik het echt zelf doen.
pi_67586471
Leonieke, morgen zal ik aan je denken!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67587553
Vlindurtje, heb je al moeten spuiten?
pi_67589780
PZE, neeej, vrijdag controle, als ie dan groot genoeg is jast zij de spuit er in, anders in het weekend door de EHBO
pi_67591466
leonieke: het is steeds weer zweten, maar je bent maar wat trots op jezelf als je het weer geklaard hebt!
Ik ben ook als de dood voor naalden, maar het is me toch steeds weer gelukt!

Als ik spuit sta ik rechtop, ik kan het niet zittend, haha
Ik pak een stuk huid (een huidplooi lukt me nooit echt ook al ben ik dik), dan stop ik mijn shirt onder mijn kin en zie dus het dus niet echt als de naald erin gaat. Dat vind ik altijd het engste moment. Als ie er eenmaal inzit, en dat gaat altijd belachelijk snel en zonder gevoel.... dan spuiten, even 5 seconden de naald er nog inhouden en dan voorzichtig eruit halen, klaar.
Ik houd altijd een papiertje bij op welke dag ik spuit en aan welke kant. Ik moet steeds afwisselen, dan weer links dan weer rechts.

Ben vandaag ongesteld geworden, dus meteen gebeld naar het ziekenhuis. Gelukkig iemand aan de lijn die er verstand van had, en nu mag ik dus DONDERDAG beginnen met puregon (75 IE) en volgende week woensdag de eerste controle en bloed prikken. (dat vind ik altijd erg rot, bloed prikken, brrrr)
Dus ik zit weer bijna in de race!

Hier gaan ze er trouwens ook van uit dat je zelf de spuiten zet. Er is me niet eens verteld dat zij dat ook kunnen doen.

leonieke, tip: check wel de naald van de pregnylspuit, ik heb het 1x gehad dat ze de verkeerde naald hadden meegegeven!
pi_67595528
Spannend leonieke. Ik hoop dat je een goede nachtrust zal hebben

En ook al zo spannend voor wilma. Back in business
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:15 schreef Jose81 het volgende:
Leonieke, het valt echt mee...! Ik zie mezelf nog half jankend zitten op de stoel met een rol (lees; huidplooi ) in mijn ene- en de spuit in mijn andere hand... Hoe vaak ik wel niet afgeteld heb... "1....2... nu... nee, nu echt: 1.....2.... nou, ik vind het zo eng... 1...2................3! Nu! Nee, NU... en nu echt!"... en uiteindelijk -toen ik inmiddels al bij de 100 had kunnen zijn- deed ik het...en het viel me echt mee!

Succes ermee in ieder geval!
Dit klinkt zooooo bekend. Ik durfde echt niet. Half uur net zoals jij zitten tellen en dan toch niet durven. Uiteindelijk heeft m'n man het gedaan en is dat blijven doen tot ik het gevoel had het zelf wel te durven (een aantal dagen). En toen was de eerste keer eigenlijk zo gepiept

Ik heb lekker vanalles te doen op m'n werk, dus vandaag ging weer snel voorbij
  woensdag 1 april 2009 @ 00:36:30 #125
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67599716
Leonieke: 1 april . Het is je gelukt .

Wilmadonna, geweldig ! Donderdag begint het echte werk, ontzettend veel succes deze ronde. Moge het geluk je nu eindelijk toelachen.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_67604199
Leonie, veel succes vandaag!
  woensdag 1 april 2009 @ 12:08:51 #127
26341 Mariposa
Telt af...
pi_67607696
Tally en Wilmadonna, vervelend dat jullie die weer op bezoek hebben. Echt jammer dat het niet gelukt is. Toch weer alvast voor de volgende ronde veel succes en geluk toegewenst

Wilma, fijn dat je iemand met "verstand" aan de telefoon hebt en dat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat het goed gaat met nu dat spuiten erbij.

Leonieke, hoe is het gegaan? Valt het je mee? Hebt je er een goed gevoel over? Ik hoop van wel en ben benieuwd hoe het nu met jou verder zal gaan.

Wel vreemd hoor, al die verschillende berichten van al die artsen. Ik ga trouwens ook uit van de dag dat je echt begint te bloeden als WOD.

Vlindur, aan de ene kant jammer dat je erbij moet gaan spuiten, aan de andere kant kan het misschien wel net dat ene beetje zijn waar je lichaam op zit te wachten

PZE dus zaterdag is je NOD? Ik hoop dat het echt een NOD blijft

Ik had zelf ook zaterdag als NOD, maar vanochtend had ik een licht veeg roze/rood bloed. Verder geen krampen, dus het kan (daar komt ie weer) wel een innestelingbloeding zijn. Ik hoop in ieder geval van wel. Het lijkt heel erg op de gang van zaken als toen in januari. Mochten er in de tussentijd geen komen hoop ik volgende week toch wel meer te weten. OPp zich ik mijn gevoel netraal positief. Al heb ik nog geen gevoelige borsten. Maar dat was toen ook niet zo, die kwamen pas 5 dagen na die kleine bloedinkjes.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_67611872
Zo van het ziekenhuis naar een vergadering gerend, dan iets gegeten en nu eindelijk aan mijn bureau.

Het gesprek viel heel goed mee Heel vriendelijke verpleegster die heel duidelijk alles uitlegde. Ook heel duidelijke formulieren die je meekrijgt waarin de volledige stimulatiekuur wordt uitgelegd, met vermelding wanneer je op controle moet (bloedprik, echo). Het gesprek was ook goed voorbereid en dat gaf me direct een gerustgesteld gevoel.

Wat staat er nu te gebeuren? Vanochtend nog een bloedprik gehad om te controleren of ik zwanger ben of niet (gezien het feit dat ik geen cyclus heb). Als de test negatief is (du'uh ) mag ik vandaag nog starten met duphaston om mijn maandstonden op te wekken.
Op dag 3 van mijn cyclus bloedprik waarna ik opgebeld word met het nieuws of ik mag beginnen prikken of niet. Ja, idd, IK prikken en niet een verpleegster Ik had de keuze, maar door al jullie posts had ik zoiets van: komaan dat moet ik toch ook kunnen (dat betekent uiteraard niet dat ik hier niet zal komen stressen eens ik de eerste spuit moet zetten )

Daarna 6 dagen Menopur (1 dosis per dag) en bloedprik en echo. Ik heb wel verteld dat ik zelfs met 17 dosissen Menopur geen deftige follikel had, maar de dokter wil toch eerst met een enkele dosis beginnen en dan misschien langer spuiten na de eerste controle. Langs de ene kant vind ik het wel jammer, maar anderzijds toont het ook wel hun professionaliteit.

Afhankelijk van resultaat: verder met Menopur of Pregnyl en dan na 30 uur ofzo IUI (en dat laatste wordt nog het moeilijkste om te regelen denk ik omdat mijn man er dan moet bij betrokken worden en ik hoop dat we hier op het werk iets zullen kunnen regelen. Ik moet het alleszins nog met mijn baas bespreken).

Het was wel eventjes spannend omdat ik al 4 x een stimulatie heb gekregen met menopur en daar al een brief voor had van het ziekenfonds. Op die brief stond dat ik maar 6 pogingen had die terugbetaald werden. Veel twijfel dus over hoeveel pogingen er mij nog zullen resten. De verpleegster heeft het achteraf besproken met haar diensthoofd en het diensthoofd denkt dat die vier pogingen niet zouden meetellen en ik dus waarschijnlijk nog recht heb op 6 pogingen (omdat die eerste vier niet gekoppeld werden aan een inseminatie). Nog even afwachten wat het ziekenfonds zegt, maar ik hoop alvast dat ze er nog zes willen terugbetalen (anders zou het een heel dure grap kunnen worden).
Opnieuw: heel fijn dat ze mij daar vanmiddag om 12u al voor opgebeld heeft om de mening van haar diensthoofd te vertellen.

Het begint dus straks helemaal. Nog even wachten op het telefoontje of ik vandaag met duphaston mag beginnen en dan kunnen de duivels wat mij betreft niet vlug genoeg komen En dan gaan we een kindje maken
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 14:24:42 #129
5428 crew  miss_sly
pi_67611977
leonieke, wat een goed nieuws! Je klinkt positief en hoopvol en flink, fijn om te lezen!
En dat prikken: het is nooit mijn favo bezigheid geworden hoor, maar het lukte best iedere keer. Als die eerste keer gelukt is, lukt het alle volgende keren net zo goed!

Succes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 1 april 2009 @ 14:27:17 #130
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67612069
Leonieke, wat fijn dat je zo'n goed gevoel over hebt gehouden aan je bezoek aan het ziekenhuis!

En knap, hoor, dat je het toch echt zelf gaat proberen dat prikken! Super! Het scheelt gewoon een hoop gedoe lijkt me... maar ja, je moet er wel eerst even 'doorheen'. Goed dat je het gaat proberen!

Heel veel succes met je wandeling in de malle molen! En blijf zo positief als je nu bent!
pi_67612225
Wat fijn Leonieke, heel prettig als zo'n eerste gesprek goed verloopt. Dapper hoor, toch zelf proberen te spuiten. Gaat je vast lukken!
pi_67614712
Ik denk dat jullie allemaal een positievere indruk hebben over mij dan ikzelf heb. De schrik voor het spuiten zit er echt wel in, maar de verpleegster liet het wel als makkelijk uitschijnen. Ik denk ook dat het 'gewoon' die eerste schrik overwinnen is en dat het dan wel zal loslopen. Ik maak me alleszins geen zorgen over het mengen aangezien ik dat al veel heb zien gebeuren door de thuisverpleegster.

Ze zei ook dat het niet uitmaakt als ik eens langs de 'verkeerde' kant prik (als in: niet afwisselen) omdat een kuur daarmee niet minder goed zou lukken.

Wat ik wel vergat te vragen: wat doen jullie met die naalden? Mogen die zomaar in de vuilniszak? De thuisverpleegster liet altijd alles achter, behalve de naalden, omdat ze die in een doos moest werpen ofzo.

En idd, het feit dat ik dat gedoe met de thuisverpleegster niet meer zal hebben, heeft me over de streep geholpen. Ondanks de MMM zal ik slechts in kleine mate beperkt worden in mijn vrijheid (lees: de dag van de IUI). Bloed prikken kan in het ziekenhuis al vanaf 7u (de echo's gebeuren op afspraak, dus daar moet ik nog voor zien, maar hopelijk kan dat gekoppeld worden aan de prik).
pi_67615449
Jeeeeeeee leoniek wat een goed nieuws allemaal. En wat ontzettend stoer dat je zelf gaat prikken. Na de eerste keer valt het allemaal reuze mee. En hou in je achterhoofd dat het voor een bijzonder goed doel is

Ik prik de gonal-f 9 van de 10 keer aan dezelfde kant. Gewoon omdat ik aan die kant minder last van blauwe plekjes heb en het minder gevoelig is met prikken. Maakt inderdaad niets uit voor de werking

De spuiten doe ik in een speciaal bakje dat ik van de apotheek heb gekregen (zelf om gevraagd). Als deze vol is (of als je eerder zwanger bent natuurlijk inleveren bij de apotheek.

Nogmaals: hardstikke goed nieuws. Geniet ervan!
pi_67616143
Ah, dan vraag ik dat aan de tante van mijn man, die heeft een apotheek. Zo ver had ik weer nog niet gedacht

Ik moet trouwens ook nog een medicijn pakken omdat ik PCO heb (de naam ben ik vergeten en het voorschrift ligt in mijn auto). Ik ga dan eens opzoeken wat dat pilletje eigenlijk doet.

En na de IUI moet ik nog iets nemen (vaginaal). Maar daarvan weet ik ook de naam niet meer
Geef toe, ik heb écht wel goed opgelet

Ik heb trouwens vandaag al twee keer mijn gsm laten vallen van de stress Ze zullen me normaalgezien nog opbellen dus nu neem ik mijn gsm overal mee... met het laten vallen als gevolg. Nu maar hopen dat ik hem niet stuk krijg voor ze mij gecontacteerd hebben
pi_67616225
Als ze niet rap bellen zou ik er zelf een telefoontje aan wagen. Hoe vaak een ziekenhuis (of andere instantie) al niet vergeten is me te bellen...
pi_67616665
Als je van de duivel spreekt...
Net telefoon gekregen, ik mag starten met Duphaston. Here we goooo
pi_67616872
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:28 schreef leonieke het volgende:
Als je van de duivel spreekt...
Net telefoon gekregen, ik mag starten met Duphaston. Here we goooo

Yahoo!!

*Edit*

Heb even bij gelezen, maar ook super dat je zelf gaat prikken zeg!
Succes ermee!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 01-04-2009 16:49:07 ]
pi_67618292
Fijn Leonie, vooruit met de geit!
pi_67618718
Wauw, actie daar in België, goedzo!!!
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:20 schreef leonieke het volgende:
Afhankelijk van resultaat: verder met Menopur of Pregnyl en dan na 30 uur ofzo IUI (en dat laatste wordt nog het moeilijkste om te regelen denk ik omdat mijn man er dan moet bij betrokken worden en ik hoop dat we hier op het werk iets zullen kunnen regelen. Ik moet het alleszins nog met mijn baas bespreken).
Enne, je man BEtrokken? Volgens mij moet er GEtrokken worden
pi_67618776
En super dat je zelf gaat prikken!!!

Ik heb hier een naaldencontainer gehaald bij de Apotheek, misschien is dat ook een optie bij jullie?
  woensdag 1 april 2009 @ 20:51:25 #141
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67625455
Wat goed Leonieke Je bent gestart En wat stoer dat je zelf gaat prikken Spannend allemaal zeg
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 1 april 2009 @ 21:11:18 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67626224
JAAAA Leonie, zet hem op!!
Stoer wijf man!
pi_67626484
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:30 schreef McLaura het volgende:
En super dat je zelf gaat prikken!!!

Ik heb hier een naaldencontainer gehaald bij de Apotheek, misschien is dat ook een optie bij jullie?
Ah juist, zo heet dat
pi_67639877
he Leonieke, hoe is de eerste spuit gegaan, of moet je die vanavond zetten? Ik begin vanavond weer met de eerste spuit... beetje dubbel: kan niet wachten om te spuiten, blijft toch niet mijn favoriete bezigheid...
Ik ontdekte net dat ik maar voor 300IE puregon had meegekregen, gebeld en vanavond of morgen kan ik het bij de apotheek afhalen. Mits deze het op voorraad heeft, anders word ik doorverwezen naar een andere apotheek of moet ik 1 dagje wachten... is gelukkig goed geregeld.

here we go again!!!!!!
pi_67640156
Oeh, rustig wilmadonna... Gisteren mijn eerste duphaston genomen om mijn maandstonden op te wekken (dat krijg je natuurlijk als je geen cyclus hebt ). Nog 4 dagen duphaston, dan wachten op de duivels en dan op dag drie eerste spuit. Ik heb dus nog eventjes respijt

Veel succes voor jou vanavond
pi_67641086
Hoef je maar 5 dagen duphaston te nemen? Ik kreeg altijd voor 14 dagen mee en moest doorslikken tot ik ongesteld werd (meestal na 12 dagen)

Weer zo'n verschil in behandeling. Ik snap er echt niks van
pi_67641142

[ Bericht 100% gewijzigd door prinseszondererwt op 02-04-2009 12:22:47 (Laat maar, in de war geloof ik...) ]
pi_67641488
Duphaston wekt de menstruatie op.
5 dagen, 2 per dag... en dan wachten tot de ongesteldheid er zit aan te komen (maar dat duurt ook nog paar dagen, hoor).

Zo raar, idd, altijd die andere behandelingen.
pi_67649044
Ik hoefde er ook altijd maar 1 per dag te nemen.

Ben nu wel erg benieuwd hoe snel je ongesteld gaat worden. Als dat sneller is dan 12 a 14 dagen dan ga ik er volgende keer ook 2 per dag nemen
pi_67649440
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:08 schreef Mariposa het volgende:
Tally en Wilmadonna, vervelend dat jullie die weer op bezoek hebben. Echt jammer dat het niet gelukt is. Toch weer alvast voor de volgende ronde veel succes en geluk toegewenst

Wilma, fijn dat je iemand met "verstand" aan de telefoon hebt en dat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat het goed gaat met nu dat spuiten erbij.

Mariposa: bij mij was het juist de bedoeling dat ik ongesteld werd, zodat ik kon beginnen met de behandeling. Dit is voor mij de 4e behandeling met injecties, alleen nu hoeven we niet zelf te klussen, maar krijg ik inseminatie in het ziekenhuis erbij
Laatste behandeling was alweer ergens in november vorig jaar geloof ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')