Zo van het ziekenhuis naar een vergadering gerend, dan iets gegeten en nu eindelijk aan mijn bureau.
Het gesprek viel heel goed mee

Heel vriendelijke verpleegster die heel duidelijk alles uitlegde. Ook heel duidelijke formulieren die je meekrijgt waarin de volledige stimulatiekuur wordt uitgelegd, met vermelding wanneer je op controle moet (bloedprik, echo). Het gesprek was ook goed voorbereid en dat gaf me direct een gerustgesteld gevoel.
Wat staat er nu te gebeuren? Vanochtend nog een bloedprik gehad om te controleren of ik zwanger ben of niet (gezien het feit dat ik geen cyclus heb). Als de test negatief is (du'uh

) mag ik vandaag nog starten met duphaston om mijn maandstonden op te wekken.
Op dag 3 van mijn cyclus bloedprik waarna ik opgebeld word met het nieuws of ik mag beginnen prikken of niet. Ja, idd, IK prikken en niet een verpleegster

Ik had de keuze, maar door al jullie posts had ik zoiets van: komaan dat moet ik toch ook kunnen

(dat betekent uiteraard niet dat ik hier niet zal komen stressen eens ik de eerste spuit moet zetten

)
Daarna 6 dagen Menopur (1 dosis per dag) en bloedprik en echo. Ik heb wel verteld dat ik zelfs met 17 dosissen Menopur geen deftige follikel had, maar de dokter wil toch eerst met een enkele dosis beginnen en dan misschien langer spuiten na de eerste controle. Langs de ene kant vind ik het wel jammer, maar anderzijds toont het ook wel hun professionaliteit.
Afhankelijk van resultaat: verder met Menopur of Pregnyl en dan na 30 uur ofzo IUI (en dat laatste wordt nog het moeilijkste om te regelen denk ik omdat mijn man er dan moet bij betrokken worden en ik hoop dat we hier op het werk iets zullen kunnen regelen. Ik moet het alleszins nog met mijn baas bespreken).
Het was wel eventjes spannend omdat ik al 4 x een stimulatie heb gekregen met menopur en daar al een brief voor had van het ziekenfonds. Op die brief stond dat ik maar 6 pogingen had die terugbetaald werden. Veel twijfel dus over hoeveel pogingen er mij nog zullen resten. De verpleegster heeft het achteraf besproken met haar diensthoofd en het diensthoofd denkt dat die vier pogingen niet zouden meetellen en ik dus waarschijnlijk nog recht heb op 6 pogingen (omdat die eerste vier niet gekoppeld werden aan een inseminatie). Nog even afwachten wat het ziekenfonds zegt, maar ik hoop alvast dat ze er nog zes willen terugbetalen (anders zou het een heel dure grap kunnen worden).
Opnieuw: heel fijn dat ze mij daar vanmiddag om 12u al voor opgebeld heeft om de mening van haar diensthoofd te vertellen.
Het begint dus straks helemaal. Nog even wachten op het telefoontje of ik vandaag met duphaston mag beginnen en dan kunnen de duivels wat mij betreft niet vlug genoeg komen

En dan gaan we een kindje maken