abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67604199
Leonie, veel succes vandaag!
  woensdag 1 april 2009 @ 12:08:51 #127
26341 Mariposa
Telt af...
pi_67607696
Tally en Wilmadonna, vervelend dat jullie die weer op bezoek hebben. Echt jammer dat het niet gelukt is. Toch weer alvast voor de volgende ronde veel succes en geluk toegewenst

Wilma, fijn dat je iemand met "verstand" aan de telefoon hebt en dat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat het goed gaat met nu dat spuiten erbij.

Leonieke, hoe is het gegaan? Valt het je mee? Hebt je er een goed gevoel over? Ik hoop van wel en ben benieuwd hoe het nu met jou verder zal gaan.

Wel vreemd hoor, al die verschillende berichten van al die artsen. Ik ga trouwens ook uit van de dag dat je echt begint te bloeden als WOD.

Vlindur, aan de ene kant jammer dat je erbij moet gaan spuiten, aan de andere kant kan het misschien wel net dat ene beetje zijn waar je lichaam op zit te wachten

PZE dus zaterdag is je NOD? Ik hoop dat het echt een NOD blijft

Ik had zelf ook zaterdag als NOD, maar vanochtend had ik een licht veeg roze/rood bloed. Verder geen krampen, dus het kan (daar komt ie weer) wel een innestelingbloeding zijn. Ik hoop in ieder geval van wel. Het lijkt heel erg op de gang van zaken als toen in januari. Mochten er in de tussentijd geen komen hoop ik volgende week toch wel meer te weten. OPp zich ik mijn gevoel netraal positief. Al heb ik nog geen gevoelige borsten. Maar dat was toen ook niet zo, die kwamen pas 5 dagen na die kleine bloedinkjes.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_67611872
Zo van het ziekenhuis naar een vergadering gerend, dan iets gegeten en nu eindelijk aan mijn bureau.

Het gesprek viel heel goed mee Heel vriendelijke verpleegster die heel duidelijk alles uitlegde. Ook heel duidelijke formulieren die je meekrijgt waarin de volledige stimulatiekuur wordt uitgelegd, met vermelding wanneer je op controle moet (bloedprik, echo). Het gesprek was ook goed voorbereid en dat gaf me direct een gerustgesteld gevoel.

Wat staat er nu te gebeuren? Vanochtend nog een bloedprik gehad om te controleren of ik zwanger ben of niet (gezien het feit dat ik geen cyclus heb). Als de test negatief is (du'uh ) mag ik vandaag nog starten met duphaston om mijn maandstonden op te wekken.
Op dag 3 van mijn cyclus bloedprik waarna ik opgebeld word met het nieuws of ik mag beginnen prikken of niet. Ja, idd, IK prikken en niet een verpleegster Ik had de keuze, maar door al jullie posts had ik zoiets van: komaan dat moet ik toch ook kunnen (dat betekent uiteraard niet dat ik hier niet zal komen stressen eens ik de eerste spuit moet zetten )

Daarna 6 dagen Menopur (1 dosis per dag) en bloedprik en echo. Ik heb wel verteld dat ik zelfs met 17 dosissen Menopur geen deftige follikel had, maar de dokter wil toch eerst met een enkele dosis beginnen en dan misschien langer spuiten na de eerste controle. Langs de ene kant vind ik het wel jammer, maar anderzijds toont het ook wel hun professionaliteit.

Afhankelijk van resultaat: verder met Menopur of Pregnyl en dan na 30 uur ofzo IUI (en dat laatste wordt nog het moeilijkste om te regelen denk ik omdat mijn man er dan moet bij betrokken worden en ik hoop dat we hier op het werk iets zullen kunnen regelen. Ik moet het alleszins nog met mijn baas bespreken).

Het was wel eventjes spannend omdat ik al 4 x een stimulatie heb gekregen met menopur en daar al een brief voor had van het ziekenfonds. Op die brief stond dat ik maar 6 pogingen had die terugbetaald werden. Veel twijfel dus over hoeveel pogingen er mij nog zullen resten. De verpleegster heeft het achteraf besproken met haar diensthoofd en het diensthoofd denkt dat die vier pogingen niet zouden meetellen en ik dus waarschijnlijk nog recht heb op 6 pogingen (omdat die eerste vier niet gekoppeld werden aan een inseminatie). Nog even afwachten wat het ziekenfonds zegt, maar ik hoop alvast dat ze er nog zes willen terugbetalen (anders zou het een heel dure grap kunnen worden).
Opnieuw: heel fijn dat ze mij daar vanmiddag om 12u al voor opgebeld heeft om de mening van haar diensthoofd te vertellen.

Het begint dus straks helemaal. Nog even wachten op het telefoontje of ik vandaag met duphaston mag beginnen en dan kunnen de duivels wat mij betreft niet vlug genoeg komen En dan gaan we een kindje maken
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 14:24:42 #129
5428 crew  miss_sly
pi_67611977
leonieke, wat een goed nieuws! Je klinkt positief en hoopvol en flink, fijn om te lezen!
En dat prikken: het is nooit mijn favo bezigheid geworden hoor, maar het lukte best iedere keer. Als die eerste keer gelukt is, lukt het alle volgende keren net zo goed!

Succes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 1 april 2009 @ 14:27:17 #130
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67612069
Leonieke, wat fijn dat je zo'n goed gevoel over hebt gehouden aan je bezoek aan het ziekenhuis!

En knap, hoor, dat je het toch echt zelf gaat proberen dat prikken! Super! Het scheelt gewoon een hoop gedoe lijkt me... maar ja, je moet er wel eerst even 'doorheen'. Goed dat je het gaat proberen!

Heel veel succes met je wandeling in de malle molen! En blijf zo positief als je nu bent!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_67612225
Wat fijn Leonieke, heel prettig als zo'n eerste gesprek goed verloopt. Dapper hoor, toch zelf proberen te spuiten. Gaat je vast lukken!
pi_67614712
Ik denk dat jullie allemaal een positievere indruk hebben over mij dan ikzelf heb. De schrik voor het spuiten zit er echt wel in, maar de verpleegster liet het wel als makkelijk uitschijnen. Ik denk ook dat het 'gewoon' die eerste schrik overwinnen is en dat het dan wel zal loslopen. Ik maak me alleszins geen zorgen over het mengen aangezien ik dat al veel heb zien gebeuren door de thuisverpleegster.

Ze zei ook dat het niet uitmaakt als ik eens langs de 'verkeerde' kant prik (als in: niet afwisselen) omdat een kuur daarmee niet minder goed zou lukken.

Wat ik wel vergat te vragen: wat doen jullie met die naalden? Mogen die zomaar in de vuilniszak? De thuisverpleegster liet altijd alles achter, behalve de naalden, omdat ze die in een doos moest werpen ofzo.

En idd, het feit dat ik dat gedoe met de thuisverpleegster niet meer zal hebben, heeft me over de streep geholpen. Ondanks de MMM zal ik slechts in kleine mate beperkt worden in mijn vrijheid (lees: de dag van de IUI). Bloed prikken kan in het ziekenhuis al vanaf 7u (de echo's gebeuren op afspraak, dus daar moet ik nog voor zien, maar hopelijk kan dat gekoppeld worden aan de prik).
pi_67615449
Jeeeeeeee leoniek wat een goed nieuws allemaal. En wat ontzettend stoer dat je zelf gaat prikken. Na de eerste keer valt het allemaal reuze mee. En hou in je achterhoofd dat het voor een bijzonder goed doel is

Ik prik de gonal-f 9 van de 10 keer aan dezelfde kant. Gewoon omdat ik aan die kant minder last van blauwe plekjes heb en het minder gevoelig is met prikken. Maakt inderdaad niets uit voor de werking

De spuiten doe ik in een speciaal bakje dat ik van de apotheek heb gekregen (zelf om gevraagd). Als deze vol is (of als je eerder zwanger bent natuurlijk inleveren bij de apotheek.

Nogmaals: hardstikke goed nieuws. Geniet ervan!
pi_67616143
Ah, dan vraag ik dat aan de tante van mijn man, die heeft een apotheek. Zo ver had ik weer nog niet gedacht

Ik moet trouwens ook nog een medicijn pakken omdat ik PCO heb (de naam ben ik vergeten en het voorschrift ligt in mijn auto). Ik ga dan eens opzoeken wat dat pilletje eigenlijk doet.

En na de IUI moet ik nog iets nemen (vaginaal). Maar daarvan weet ik ook de naam niet meer
Geef toe, ik heb écht wel goed opgelet

Ik heb trouwens vandaag al twee keer mijn gsm laten vallen van de stress Ze zullen me normaalgezien nog opbellen dus nu neem ik mijn gsm overal mee... met het laten vallen als gevolg. Nu maar hopen dat ik hem niet stuk krijg voor ze mij gecontacteerd hebben
pi_67616225
Als ze niet rap bellen zou ik er zelf een telefoontje aan wagen. Hoe vaak een ziekenhuis (of andere instantie) al niet vergeten is me te bellen...
pi_67616665
Als je van de duivel spreekt...
Net telefoon gekregen, ik mag starten met Duphaston. Here we goooo
pi_67616872
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:28 schreef leonieke het volgende:
Als je van de duivel spreekt...
Net telefoon gekregen, ik mag starten met Duphaston. Here we goooo

Yahoo!!

*Edit*

Heb even bij gelezen, maar ook super dat je zelf gaat prikken zeg!
Succes ermee!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 01-04-2009 16:49:07 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67618292
Fijn Leonie, vooruit met de geit!
pi_67618718
Wauw, actie daar in België, goedzo!!!
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:20 schreef leonieke het volgende:
Afhankelijk van resultaat: verder met Menopur of Pregnyl en dan na 30 uur ofzo IUI (en dat laatste wordt nog het moeilijkste om te regelen denk ik omdat mijn man er dan moet bij betrokken worden en ik hoop dat we hier op het werk iets zullen kunnen regelen. Ik moet het alleszins nog met mijn baas bespreken).
Enne, je man BEtrokken? Volgens mij moet er GEtrokken worden
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_67618776
En super dat je zelf gaat prikken!!!

Ik heb hier een naaldencontainer gehaald bij de Apotheek, misschien is dat ook een optie bij jullie?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 1 april 2009 @ 20:51:25 #141
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67625455
Wat goed Leonieke Je bent gestart En wat stoer dat je zelf gaat prikken Spannend allemaal zeg
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 1 april 2009 @ 21:11:18 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67626224
JAAAA Leonie, zet hem op!!
Stoer wijf man!
pi_67626484
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:30 schreef McLaura het volgende:
En super dat je zelf gaat prikken!!!

Ik heb hier een naaldencontainer gehaald bij de Apotheek, misschien is dat ook een optie bij jullie?
Ah juist, zo heet dat
pi_67639877
he Leonieke, hoe is de eerste spuit gegaan, of moet je die vanavond zetten? Ik begin vanavond weer met de eerste spuit... beetje dubbel: kan niet wachten om te spuiten, blijft toch niet mijn favoriete bezigheid...
Ik ontdekte net dat ik maar voor 300IE puregon had meegekregen, gebeld en vanavond of morgen kan ik het bij de apotheek afhalen. Mits deze het op voorraad heeft, anders word ik doorverwezen naar een andere apotheek of moet ik 1 dagje wachten... is gelukkig goed geregeld.

here we go again!!!!!!
pi_67640156
Oeh, rustig wilmadonna... Gisteren mijn eerste duphaston genomen om mijn maandstonden op te wekken (dat krijg je natuurlijk als je geen cyclus hebt ). Nog 4 dagen duphaston, dan wachten op de duivels en dan op dag drie eerste spuit. Ik heb dus nog eventjes respijt

Veel succes voor jou vanavond
pi_67641086
Hoef je maar 5 dagen duphaston te nemen? Ik kreeg altijd voor 14 dagen mee en moest doorslikken tot ik ongesteld werd (meestal na 12 dagen)

Weer zo'n verschil in behandeling. Ik snap er echt niks van
pi_67641142

[ Bericht 100% gewijzigd door prinseszondererwt op 02-04-2009 12:22:47 (Laat maar, in de war geloof ik...) ]
pi_67641488
Duphaston wekt de menstruatie op.
5 dagen, 2 per dag... en dan wachten tot de ongesteldheid er zit aan te komen (maar dat duurt ook nog paar dagen, hoor).

Zo raar, idd, altijd die andere behandelingen.
pi_67649044
Ik hoefde er ook altijd maar 1 per dag te nemen.

Ben nu wel erg benieuwd hoe snel je ongesteld gaat worden. Als dat sneller is dan 12 a 14 dagen dan ga ik er volgende keer ook 2 per dag nemen
pi_67649440
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:08 schreef Mariposa het volgende:
Tally en Wilmadonna, vervelend dat jullie die weer op bezoek hebben. Echt jammer dat het niet gelukt is. Toch weer alvast voor de volgende ronde veel succes en geluk toegewenst

Wilma, fijn dat je iemand met "verstand" aan de telefoon hebt en dat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat het goed gaat met nu dat spuiten erbij.

Mariposa: bij mij was het juist de bedoeling dat ik ongesteld werd, zodat ik kon beginnen met de behandeling. Dit is voor mij de 4e behandeling met injecties, alleen nu hoeven we niet zelf te klussen, maar krijg ik inseminatie in het ziekenhuis erbij
Laatste behandeling was alweer ergens in november vorig jaar geloof ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')