Ja tot donderdag/vrijdag.. Snap er ook weinig van.. Enige wat ik weet is dat ik nu een beetje ontroostbaar benquote:Op zondag 29 maart 2009 10:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tally! Hoe kan dat nou? Je moest toch nog een weekje tot NOD? Balen joh.
Hee... twee collega juffen!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:54 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
He een collega-juf!![]()
(Ziek zijn of ziekenhuisbezoekjes zijn in mijn ogen altijd belastend voor mijn collega's, maar that's onderwijs ben ik bang...)
Uhh.. zou het echt geen innesteling kunnen zijn? ik dacht bij mijn zwangerschap ook dat ik ongesteld was geworden, dat was best redelijk wat, voornamelijk oud bloed maar ook wat helder zo'n dag of 5 voor ik ongesteld moest wordenquote:Op zondag 29 maart 2009 13:57 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja tot donderdag/vrijdag.. Snap er ook weinig van.. Enige wat ik weet is dat ik nu een beetje ontroostbaar ben
Allemaal zo raar en klote.. Snap er geen reet meer van..
Ik begin, als ik dit zo lees, te denken dat ik een ander onderzoek heb gehadquote:Op zondag 29 maart 2009 14:31 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Hee... twee collega juffen!![]()
ik ben ook juf!
al ben ik nu nog lekker een tijdje thuis (8 juni ga ik pas weer aan de slag
) En ja, helemaal eens; je voelt je haast 'schuldig' als je naar het ziekenhuis moet...
Mijsje, hopelijk valt de HSG je heel erg mee. Gelukkig wisselt het heel erg per persoon. Ik vond het een erg vervelend en vooral pijnlijk onderzoek (ik moet er wel bij zeggen dat ik veel te laat was met het innemen van de pijnstilling... ik was het 'vergeten' en had ook zoiets van 'ach... ik ben niet zo'n pieperd... het zal allemaal wel meevallen'.) Toen ik en een heel stel anderen hier uit het topic een HSG moesten laten maken, waren er gelukkig méér die er maar weinig last van hadden. Ik hoop ook echt dat dat ook voor jou geldt! Hopelijk voor jou net zo weinig last als Leonieke dus!
Tally... wat vreemd zeg... en vooral heel erg @#$@^^![]()
Mijn gyn vroeg ondertijd nog of ik ook het gevoel had dat hij er via de bovenkant weer uit zou komen. Nou dat gevoel had ik dus echt wel. Leonieke bij dat inspuiten hebben ze bij jou niet de baarmoeder klem/vast gezet? Dat vond ik namelijk het aller vervelends.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik begin, als ik dit zo lees, te denken dat ik een ander onderzoek heb gehad
Enkel bij het inspuiten van de vloeistof had ik er last van, maar zoals gezegd, dat duurde maar 30seconden.
(ook voor Rottdog): Het ging bij mij in 5 stappen:quote:Op zondag 29 maart 2009 22:12 schreef Jose81 het volgende:
Ja, die klem op de baarmoedermond zetten was niet prettig... het fijne was dat de klem er de eerste keer niet goed op zat. Dus toen moest het opnieuw. Het doorspuiten vond ik nog pijnlijker. Ik heb ook liggen kermen van de pijn. Mijnzei dat ik op een gegeven moment wit wegtrok (ik had ook het gevoel dat ik flauw ging vallen)... en wat ik al zei; ik ben niet zo'n pieper. Ik kan veel hebben... maar dat toen toch echt niet.
Het onderzoek duurde een kwartier ofzo... maar voelde inderdaad ook veel langer aan!
Ik heb er daarna geen last meer van gehad, alleen een lichte bloeding... die stopte wel vrij snel weer.![]()
Maar zoals ik al zei (en wat ook te lezen is nu;)); ik ben gewoon blij dat niet iedereen het als erg pijnlijk ervaart...!Wel gek op zich dat het zo verschilt...
![]()
Heb ik geprobeerdquote:Op maandag 30 maart 2009 09:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
Gelukkig zit ik niet vaak in dat soort situaties, maar ik zou proberen zelf het gesprek op een ander onderwerp te brengen: werk, vakantie, hobbies, actualiteit, anything
Ik zou nog heel even geduld hebben. Het kan zomaar ineens losbarsten. Anders de gyn bellen wat te doen?quote:Op maandag 30 maart 2009 09:58 schreef wilmadonna het volgende:
gisteren wat rood op het toiletpapier, dus ik dacht dat ik ongesteld was geworden, maar vannacht en vandaag weer niks... zo vreemd.... mijn borten doen wel erg zeer, dus het zit er wel aan te komen denk ik. Maar ja, moet ik die dag van gisteren nou wel of niet meerekenen... ik moet op de derde dag puregon gaan spuiten.
Nou ja, ik wacht wel af vandaag, misschien komt het straks wel.
Op de een of andere manier weten ze het gesprek toch weer op die kinderen te brengen:quote:Op maandag 30 maart 2009 10:31 schreef leonieke het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerdIs jammergenoeg niet zo goed gelukt. Ah, we zijn niet te lang gebleven. Dat is nog het voordeel van in het onderwijs te werken: "ja, ik heb echt nog een hoop werk voor morgen
"
Dat zou men inderdaad moeten begrijpen en sowieso kan men wat rekening houden met anderen.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:37 schreef leonieke het volgende:
Het is triestig dat ik het moet zeggen, maar CP, dit is perfect hoe mijn pogingen van gisteren verliepen (nu niet met die vragen, maar je begrijpt wat ik bedoel). Een beetje zoals vroeger bij mijn ma, kort na de echtscheiding, élk, maar dan ook élk, gesprek ging over mijn pa.
Ik vind dat eigenlijk raar... Ik kan begrijpen dat je heel gelukkig bent (hadden wij ook met de bouw van ons huis of ons huwelijk), maar je zou toch moeten beseffen dat het voor anderen niet leuk is om altijd over hetzelfde te praten?
Oh jawel, Leonieke.. .dat is wel hetzelfde onderzoek, hoor!quote:Op maandag 30 maart 2009 08:26 schreef leonieke het volgende:
(ook voor Rottdog): Het ging bij mij in 5 stappen:
- zo'n eendenbek plaatsen als bij een uitstrijkje (ik krijg zo'n onderzoek jaarlijks, dus dat vind ik niet zo erg)
- ontsmetten
- buisje plaatsen
(tot hier ging het vlotjes, als in: liever hier dan bij de tandarts)
- vloeistof doorspuiten (auw, auw, auw... echte krampen op dat moment en idd even het gevoel dat ik ging flauwvallen, maar vlug voorbij)
- alles terug verwijderen (woohooI survived!!)
Wilmadonna; nee, die dag mag je dan -voor zover ik weet- niet meetellen. De eerste dag van je menstruatie is de dag waarop het vóór 12 uur 's ochtend echt goed is begonnen. Zo berekenden ze dat altijd in het ziekenhuis waar ik behandeld ben! Maarre... hoe is het nu? Is het inmiddels al doorgezet of niet?quote:Op maandag 30 maart 2009 09:58 schreef wilmadonna het volgende:
gisteren wat rood op het toiletpapier, dus ik dacht dat ik ongesteld was geworden, maar vannacht en vandaag weer niks... zo vreemd.... mijn borten doen wel erg zeer, dus het zit er wel aan te komen denk ik. Maar ja, moet ik die dag van gisteren nou wel of niet meerekenen... ik moet op de derde dag puregon gaan spuiten.Nou ja, ik wacht wel af vandaag, misschien komt het straks wel.
Ik vind het alvast ook heel moeilijk om te bepalen wat dag 1 is. Heb altijd schrik dat ik te vroeg of te laat reken.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:23 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Wilmadonna; nee, die dag mag je dan -voor zover ik weet- niet meetellen. De eerste dag van je menstruatie is de dag waarop het vóór 12 uur 's ochtend echt goed is begonnen. Zo berekenden ze dat altijd in het ziekenhuis waar ik behandeld ben! Maarre... hoe is het nu? Is het inmiddels al doorgezet of niet?
Nee totaal niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:49 schreef Vlindur het volgende:
Hm, normaal word ik het altijd 's ochtends, maar de laatste keer dat ik ongesteld werd was om half 5 's middags, Ik heb die dag wel als dag 1 aangehouden en heb dus op die dag 3 de 1e clomid aangehouden.
Is dit nou heel ernstig dan?
Zo deed ik het ook altijd. Echt doorzetten is wel pas een echte menstruatie, beetje bloed telt nog niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik houd meestal het moment aan dat het echt doorzet. Als dat eind van de dag is dan tel ik toch pas dinsdag als dag 1.
Volgens mij maken die paar uurtjes in dit geval niet zoveel uit. Daarnaast wordt bij sommige mensen bv Clomid van dag 3 to 7 voorgeschreven en bij andere van dag 5 tot 9. Hoe logisch is dat?
Jij mag wel voor hoorquote:Op maandag 30 maart 2009 18:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vandaag is lekker snel voorbij gegaan. Nog een nachtje slapen en dan nog maar 5 nachtjes slapen(Ik moet me ergens aan vast houden he
)
En het is wel weer eens tijd voor wat babies hier in het topic! We hebben een gemiddelde hoog te houden!
De eerste keer griezelde ik er ook van. Maar het ziekenhuis zit hier niet om de hoek en om snachts om 12 uur in het ziekenhuis te zitten op de huisartsenpost om hem te laten zetten voor de IUI leek me ergerquote:Op maandag 30 maart 2009 19:25 schreef Vlindur het volgende:
Tally, Ik ben donor, dus naalden ben ik wel gewend, maar het idee om ze zelf te zetten..![]()
Maar ik ben blij dat ik het niet hoef
En bedankt voor de op!
Vooral niet kijken naar wat andere meiden doen hoor! Als je je er niet prettig bij voelt moet je het gewoon niet doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef leonieke het volgende:
Ik zit zo in twijfel over dat spuiten.
In de infobrochure van Jette staat er dat je zelf de spuiten mag zetten of het kan laten doen door een thuisverpleegster (zoals ik het gewoon ben van Aalst).
Langs de ene kant wil ik het wel zelf doen (minder gebonden aan locatie), maar anderzijds weet ik niet of ik het ga kunnen/durven. En dan denk ik weer: er zijn hier in dit topic zoveel stoere grieten die het zelf doen, dus waarom zou ik het niet kunnen, maar.. brrren mijn man heeft al aangegeven van het niet te durven
![]()
lol, mijn teerbeminde krijgt nu blijkbaar ook al spam over ClomidZo'n toeval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |