quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:27 schreef CrazyPrincess het volgende:@ Jose: Mijn moeder had waarschijnlijk ook een vorm van PCO (minder erg dan ik en het is nooit vastgesteld en ze is zonder medisch ingrijpen toch zwanger geraakt). Wat nou als mijn dochter dat ook krijgt? Hoe verantwoord ik dat naar haar?
CP: In hoeverre is het daadwerkelijk erfelijk dan? Hier dan wel geen PCO, maar hier gaat het om endometriose, wat bij al mijn tantes en oma vastgesteld is, maar bij mij nog niet, omdat ik de boel met de pil nog onder controle kon houden (maar zonder hormonen nauwelijks). Toch heb ik geen moment het gevoel gehad dat mijn moeder de verkeerde keuze heeft gemaakt door mij te willen (en te krijgen). Sterker nog, ik ben nu zelf ook weer zwanger (true, Ruben zal nooit endo krijgen, maar hij had natuurlijk een meisje kunnen zijn) en misschien is het wel een meisje en zal zij later ook last krijgen. En dan hebben we het nog niet over de autistische stoornis gehad die mijn kinderen hoogstwaarschijnlijk ook meekrijgen. Erg vervelend, maar ondanks de vervelende dingen die het met zich meebrengt zitten er ook zoveel mooie aspecten aan het leven, ongeacht of iemand wat onder de leden heeft of niet. Ik ben heel blij dat mijn moeder mij gekregen heeft. Mijn moeder wilde heel graag kinderen en ik vond het heel mooi dat ik haar leven toch nog iets kon opfleuren door zelf ook een kindje te krijgen, want dat lijkt me heel bijzonder: je kinderen die kinderen krijgen. Ik hoop dat mijn nageslacht ook kinderen zal krijgen als zij dat willen. En mochten onze kinderen later moeilijk kinderen krijgen, dan kunnen we ze daar zoveel mogelijk in steunen
En misschien CP, krijg je wel een zoontje, wat op zijn 16e een meisje bezwangerd

(ik hoop in ieder geval dat het eerste gedeelte snel waarheid voor je wordt (alhoewel een meisje ook leuk is natuurlijk

)
En dat is eigenlijk iets wat ik jullie hier allemaal toewens

en Tal, ik vind je gewoon stoer

(en ik hoop niet dat ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, dat is namelijk niet zo bedoeld.)
[ Bericht 3% gewijzigd door Troel op 03-04-2009 12:43:17 ]