abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67433400
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat deel 55

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Leonieke
PCOS - Op 1 april: uitleg over behandeling in UZ Brussel (Jette) - Kunstmatige inseminatie (bezig sinds 02-2008)

NieTTus
Gestopt met de pil in 2002... 2004: eileiders verwijderd. 2 ivf-en gehad. Helaas beide mislukt. 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld. Al 4 cancels voor een cryo terugplaatsing gehad, omdat er geen plek was in zkh. Ondertussen 2 teruggeplaatst en nu wachten of er ook een tweede streepje verschijnt.

Vlindur
Maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds september 2008 aan 50 mg Clomid. Omdat dit geen gewenst effect heeft sinds Maart 2009 aan 50 mg Clomid en 1500 IE Pregnyl.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...

[ Bericht 6% gewijzigd door Tally op 03-04-2009 12:01:40 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67433416
Laatste post:
quote:
Jose, Ik had vorige ronde ook een cyste, was ook een centimeter of 5, is verder terug wel te lezen. Maar volgens mij is hij ook al weer kapot. Als ik de laatste echo even goed herinner. Ik ga het er zeker over hebben. Dit moet anders, Clomid is prima hoor, maar ik wil er dan wel wat bij, want dit werkt gewoon niet.

Deze maand is het 2 jaar geleden dat we besloten om voor een kindje te gaan..
pi_67433598
Ik heb in het topic de link PCOS bijgevoegd, ik vond het zelf heel nuttig. Alles staat er in.
Mocht het niet goed zijn, zeg het dan, dan haal ik hem weer weg.
pi_67435223
Wat een kl*teverjaardag Vlinder
pi_67435566
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:47 schreef leonieke het volgende:
Wat een kl*teverjaardag Vlinder
Ik snapte je eerst helemaal niet
Maar toch bedankt.. De katten zijn een goed alternatief Die fungeren prima als baby

*knip*

Heb mn vriend met de andere kat maar weer weggehaalt, denk niet dat ie het waardeert als ie op FOK! te bewonderen is

[ Bericht 5% gewijzigd door Vlinder op 26-03-2009 17:34:17 ]
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:51:23 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67437347
Vlindur ook alweer 2 jaar bezig
Wil je 'mijn' OP-stukje vervangen door dit stukje;

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:53:03 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67437491
Aangepast Saffier!

Ik blijf het zeggen, jullie zijn allemaal zo lief!
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:07:23 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67437782
Dank je
Ylana
pi_67438515
Mijn stukje mag misschien ook aangepast worden

Leonieke
PCOS - Op 1 april: uitleg over behandeling in UZ Brussel (Jette) - Kunstmatige inseminatie (bezig sinds 02-2008)
pi_67438788
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:57 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik snapte je eerst helemaal niet
Maar toch bedankt.. De katten zijn een goed alternatief Die fungeren prima als baby

[ afbeelding ]

*knip*

Heb mn vriend met de andere kat maar weer weggehaalt, denk niet dat ie het waardeert als ie op FOK! te bewonderen is
Ik hoop voor je dat je toekomstige baby wat minder harig is

Maar ze ligt er wel schattig bij
pi_67439894
CP, ' Het' Rokko is een je-weet-wel-kater

Leonieke, ik heb het aangepast voor je

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 28-03-2009 00:10:29 ]
pi_67440020
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:17 schreef Vlindur het volgende:
PC, ' Het' Rokko is een je-weet-wel-kater

Leonieke, ik heb het aangepast voor je
Ik dacht die rooie altijd vrouwtjes zijn

Sinds ik in de MMM zit vind ik je-weet-wel dieren altijd zo zielig
pi_67440596
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:21 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik dacht die rooie altijd vrouwtjes zijn

Sinds ik in de MMM zit vind ik je-weet-wel dieren altijd zo zielig
Nee, juist (bijna) altijd mannetjes! Zielig is hij niet hoor. Zij ook niet. Ze waren 9 maand en ze hebben er niks aan over gehouden.Ze zijn ook niet wild ofzo. Prima schootkatten
pi_67441013
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:36 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, juist (bijna) altijd mannetjes! Zielig is hij niet hoor. Zij ook niet. Ze waren 9 maand en ze hebben er niks aan over gehouden.Ze zijn ook niet wild ofzo. Prima schootkatten
Owh, dan heb ik gewoon het verkeerde geslacht onthouden
En zielig in de zin van dat zij misschien ook wel kleine poesjes willen net als wij, maar dat dat niet meer kan zo
Ik weet het, ik spoor niet
pi_67448520
ik heb 2 rooien en dat zijn ook allebei katers... mijn zusje heeft een rooie gehad, en dat was een poes. Dat was heel zeldzaam zeiden ze in het asiel waar ze vandaan kwam.

wij zijn vandaag trouwens naar de gyn geweest. Heel bijzonder, want hij kon ons vertellen dat de ha de uitslag van de zaadcellen niet helemaal goed had gezien. het bleek beter te zijn dan de ha dacht. het was binnen de norm! nu gaan we weer verder kijken naar mij. ik heb vandaag meteen een inwendige echo gehad om te zien of de stand van de baarmoeder goed was en hoe het was met de eierstokken. hij zag een eitje groeien van 10 á 11 dagen (aan de grootte van het eitje te zien), en vandaag is het dag 11 van m'n cyclus. dat is dus allemaal netjes. Hij heeft ook een kweekstaaltje afgenomen om te zien of er kleine ontstekingen zitten aan de baarmoedermond. als die uitstlag goed is, dan krijg ik op dag 10 van m'n volgende cyclus een foto van de baarmoeder met contrastvloeistof. hier wordt dan bij gekeken of de eileiders wel open zijn, en of er andere verklevingen zijn. en ik word op 6 april geprikt (bloed) om te zien of de eisprong die er nu aan zit te komen, wel daadwerkelijk goed gegaan is. als ik dat alles heb gehad/gedaan, dan moeten we 2 weken na de contrastfoto terug op gesprek, en kan er een plan uitgestippeld worden. we zijn begonnen...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 07:32:00 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67453083
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:16 schreef mijsje het volgende:
ik heb 2 rooien en dat zijn ook allebei katers... mijn zusje heeft een rooie gehad, en dat was een poes. Dat was heel zeldzaam zeiden ze in het asiel waar ze vandaan kwam.

wij zijn vandaag trouwens naar de gyn geweest. Heel bijzonder, want hij kon ons vertellen dat de ha de uitslag van de zaadcellen niet helemaal goed had gezien. het bleek beter te zijn dan de ha dacht. het was binnen de norm! nu gaan we weer verder kijken naar mij. ik heb vandaag meteen een inwendige echo gehad om te zien of de stand van de baarmoeder goed was en hoe het was met de eierstokken. hij zag een eitje groeien van 10 á 11 dagen (aan de grootte van het eitje te zien), en vandaag is het dag 11 van m'n cyclus. dat is dus allemaal netjes. Hij heeft ook een kweekstaaltje afgenomen om te zien of er kleine ontstekingen zitten aan de baarmoedermond. als die uitstlag goed is, dan krijg ik op dag 10 van m'n volgende cyclus een foto van de baarmoeder met contrastvloeistof. hier wordt dan bij gekeken of de eileiders wel open zijn, en of er andere verklevingen zijn. en ik word op 6 april geprikt (bloed) om te zien of de eisprong die er nu aan zit te komen, wel daadwerkelijk goed gegaan is. als ik dat alles heb gehad/gedaan, dan moeten we 2 weken na de contrastfoto terug op gesprek, en kan er een plan uitgestippeld worden. we zijn begonnen...
Ja, actie!!
Fijn dat er een concreet plan is mijsje tenminste, ik kan me zo voorstellen dat het fijn is dat er actie ondernomen wordt...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:28:27 #18
100412 mefke79
komt goed!
pi_67453604
Mijsje..eindelijk een plan. Kan me voorstellen dat je blij bent dat er actie ondernomen wordt. En dat die uitslag meeviel is ook alleen maar fijn. Tis tijd dat jij aan de beurt bent hoor! Succes met de onderzoeken, ik duim voor je! (nou ja, voor jullie allemaal eigenlijk hoor, maar even speciaal voor Mijsje).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_67455005
Jaaaaa mijsje, er is vooruitgang geboekt
Dat je maar snel weer weg mag uit dit topic

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 27-03-2009 09:51:18 ]
pi_67462985
Vlindur, jeetje ik hoop dat het lange wachten gauw wordt beloond

Mijsje wat goed!

Nog maar een paar nachtjes Leonieke, dan hopelijk weer een stapje dichterbij
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67463979
In mn buik voel ik niets! Geen krampjes of geen pijntje, niets!
Ik ben wel misselijk daarin tegen

tvp natuurlijk
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_67464143
Ik ben dan weer niet misselijk, maar heb wel krampjes.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:21:13 #23
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67466354
Mijsje wat heerlijk, vooruitgang, een doel, actie
Tally spannend, de duimen draaien
PZE
Ylana
pi_67467962
MIjsje! Wat een super nieuws!

Hier ook supernieuws!
Volgende week vrijdag om half 10 ongeveer krijg ik een spuit in mn buik (Tenzij hij nog niet groot genoeg is, dan moet het in het weekend op de EHBO gebeuren (of zelf doen ) )
Vanavond gewoon Clomid voor het groeien en dan dus pregnyl!

Ik krijg weer hoop!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 27-03-2009 18:12:26 ]
  vrijdag 27 maart 2009 @ 18:05:03 #25
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67469673
Jahoeeeee Vlindur Go eitje, Go!!
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')