quote:Op maandag 9 maart 2009 20:28 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ik snap het wel heel goed hoor; tenminste dat had/heb ik zelf dan.
Je krijgt zoveel adviezen omtrent huilen, wel huilen, niet huilen, dingen over verwennen.
Gewoon je eigen intuitie en verstand ook volgen.
Je probeert het als jone moeder toch vooral vaak ook goed te doen, maar wat is goed als alle adviezen weer anders zijn? Dan komt je eigen intuitie en verstand te pas, kijken wat het beste bij jullie werkt.
quote:Op maandag 9 maart 2009 21:00 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Alles is zo ontzettend tegenstrijdig en ik wil alleen maar het beste voor mijn kindje.
Ik ga dan ook af op gevoel en intuitie.
Net was ze aan het piepen, speen terug en ze sliep weer
Wat fijn! Weten jullie al wat meer over de operatie?quote:Op maandag 9 maart 2009 21:21 schreef _Ingrid_ het volgende:Tyler is helemaal goedgekeurd vanmiddag!
Ingrid, bij ons kostte het 13 euro om haar op de pasfoto te laten zetten.quote:Op maandag 9 maart 2009 21:21 schreef _Ingrid_ het volgende:Tyler is helemaal goedgekeurd vanmiddag!
Hij moet binnenkort ook een pasfoto, mijn paspoort moet verlengd worden in april.
En ik hoop dat die van Kim van psz goed genoeg is, anders moet Kim ook op de foto.
Shit! Ik moet ook nog op de foto. *slik* Zal wel wat kosten allemaal, maar ja ben je er wel even vanaf.
SInds wanneer mogen ze niet meer bij een van de ouders op het paspoort dan? Volgens mij kan je ze nog gewoon bij laten schrijven.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:35 schreef Diaan73 het volgende:
En babies/kinderen mogen toch niet meer bij (een van de) ouders op het paspoort en moeten een eigen id-bewijs hebben, alleen trouwens als je van plan bent naar het buitenland te gaan... dus je zou misschien voor Kim en Tyler geen pasfoto's hoeven te maken.
Ja hoor, wij hebben het vorige maand nog gedaan. Pasfoto's laten maken en bij ons beide in het paspoort laten bijschrijvenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
SInds wanneer mogen ze niet meer bij een van de ouders op het paspoort dan? Volgens mij kan je ze nog gewoon bij laten schrijven.
Wij hebben beide geen paspoort en onze ID kaarten zijn nog 3 jaar geldig vandaar dat Seb een eigen ID kaart heeft gekregen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:56 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ja hoor, wij hebben het vorige maand nog gedaan. Pasfoto's laten maken en bij ons beide in het paspoort laten bijschrijven
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:07 schreef Dakota het volgende:
Zo..veel gelezen..
Elin slaapt meestal beneden op het aankleedkussen bij mij op de bank.. en vanaf 5 uur slaapt ze op haar eigen kamer zonder morren. Ik laat haar nooit huilen..er is altijd wel iets als ze piept..drinken, speen of vastgehouden worden dus dat doe ik dan ook en dan stopt het piepen. Eigenlijk huilt ze nooit zomaar dus is het logisch dat ik haar niet laat huilen
Seb en Mila moeten echt gaan trouwen, ze doen precies hetzelfdequote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hier gaat echt niets zonder morren lijkt het wel. Soms laat ik Seb echt gewoon huilen want dan wil hij zijn speen niet, hoeft geen schone luier, wil niet vastgehouden en hoeft nog geen eten. Ja, dan maar eventjes huilen. Meestal slaapt hij dan binnen 5 minuten en is het echt vermoeidheid. Hij zit vaak te vechten tegen zijn slaap heb ik het idee.
edit: heb je weer zo'n Ja wat wil ie nou moment, ik heb geen idee, het is geen tijd voor zijn voeding, zijn luier is schoon, als ik hem oppak lijkt het alleen maar erger te worden. af en toe grrr![]()
Is dat zo? Ik heb gisteren nog gepost dat mijn kind het aller aller aller mooiste en liefste kind van de wereld is.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:18 schreef cattie het volgende:
Soms moeten baby's ook even huilen. Als het maar niet te lang is.
Gaat het wel goed met jou Estrys? Ik vind je zo tobberig over komen in je posts. Je post naar mijn idee weinig positieve dingen over Seb.
Geen ervaring mee, we hebben deze en die doet het erg goed. Nu in de aanbieding bij Kijkshop.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:13 schreef huuphuup het volgende:
Sorry even een crosspost vanuit Z&G, ik denk dat mensen hier misschien meer ervaring met nieuwe babyfoons hebben.
Heeft iemand toevallig ervaring met deze?
Is het goedkoop of valt dat wel mee? Hoe erg moet ik dat 100% storingsvrij geloven? Op- of aanmerkingen erop?
Wij zijn nog aan het kijken voor zo'n ding dus ik ben benieuwd of dit een goeie aanbieding is of niet.
Thanks
Elin heeft vanaf 3 weken geen kruikje meer.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:01 schreef Diaan73 het volgende:
Doen jullie de babies elke dag in bad? Ik doe Lennon meestal om de dag en heel soms als het zo uitkomt zit er 2 dagen tussen. Volgens mij is elke dag ook helemaal niet goed voor de huid... en idd zo vies worden ze ook niet.
Hebben jullie trouwens nog snachts een kruikje in het bed?
Maar Seb heeft toch nu al bruine oogjes?quote:Alle baby's worden geboren met helder blauwe ogen. En dat blijft zo de eerste zes maanden, zelfs als je partner en jij donkere ogen hebben. Je zult geen drastische verandering zien als je baby een half jaar is. Ogen veranderen geleidelijk.
Seb is een kwart indoquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:23 schreef Raissa het volgende:
Ik lees net dit op internet:
[..]
Maar Seb heeft toch nu al bruine oogjes?
Hmmm.. Hierdoor kan ze wel uitdrogen, maar dat had je natuurlijk zelf ook al bedacht.. Ik zou er niet te lang mee wachten om aan de bel te trekken en zeker aan de bel trekken wanneer ze wat suffer wordt of nog minder gaat drinken!!quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Merel heeft nog steeds veel dunne luiers (geen spuitpoep, echt gewoon dunne luiers). Dit is nu sinds afgelopen vrijdag en ze heeft er zo'n 5 per dag. Ze lijkt er totaal geen last van te hebben, is ook niet ziek ofzo. Maar nu gaat ze ook slechter drinken (vandaag is de stand 400 cc). Wanneer stap je hiermee nu naar een huisarts? als ze echt 'ziek' zou zijn had ik er al lang gezeten, maar ze is zelf gewoon heel vrolijk en lekker wakker.
Wat lief dat ze probeert te kruipenquote:Op maandag 9 maart 2009 10:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Verder gaat alles prima met Danakomende week weer naar t CB, ben benieuwd hoeveel ze gegroeit is. Volgens een van de opa's was ze wat smaller geworden in dr gezichtje. Is ook niet gek nu ze veel actiever speelt als voorheen.
Ze probeerd echt te kruipen als je dr op dr buikje legt, ben benieuwd wanneer dat echt lukt
En hoe is met Lotte?
Beetje zelfde verhaal als hier dusquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:10 schreef mrien het volgende:
[..]
Wat lief dat ze probeert te kruipenKomt ze al wel vooruit of dat nog niet?
Met Lotte gaat alles goed. Ze is een lekkere vrolijke meid die heel erg actief aan het worden is.
Kruipen lukt haar nog niet echt, maar met tijgeren komt ze al heel hard vooruit!
Ze zit al heel goed en gaat ook regelmatig zelf zitten. Dat lukt nog niet altijd even goed, maar al het begin is moeilijk natuurlijk.
Ze eet momenteel behoorlijk goed, fruit, groente, liga of rijstwafel, brood tussen de middag een hele boterham (zonder korst) en vaak nog een stuk van een kapje (voor het kauwen) en nog borstvoeding erbij natuurlijk.
Sinds tand 3 en 4 doorgekomen zijn is ze weer een heel stuk vrolijker gelukkig!
Ze slaapt gelukkig ook weer wat beter door, in ieder geval de hele nacht weer (en dat is toch wel weer erg prettig) Voor de laatste voeding maken we haar nu toch weer wakker (als ze al niet zelf wakker geworden is), dan hebben wij tenminste een goede nachtrust..
elin's ogen zijn nu blauwgeel ipv blauwgrijsquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:23 schreef Raissa het volgende:
Ik lees net dit op internet:
[..]
Maar Seb heeft toch nu al bruine oogjes?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:58 schreef Dakota het volgende:
Elin heeft kuiltjes in haar wangen als ze lachtheeft ze van mij *trotskijkt*
ogen en haar van pap..dus ik mag ook iets
iemand al verkleurende oogjes opgemerkt?
die kennen we hier ook! en die gek van een kat blijft steeds maar naar selene toegaan.quote:Vanavond had ze alleen weer eens de kat te pakken en probeerde een oortje eraf te trekken, dat wordt /is dus erg goed opletten (ze weet al wat zachtjes aaien is; maar kennelijk als mama wat verder weg zit geld dat niet meer ).
als er zo een feestje is ben ik thuis.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:06 schreef simmu het volgende:
zo, hehe, poehpoeh nounou. selene kan nu ook zelf terugdraaienen dus ook rollen
en ze is helemaal in de weer met de activitycenter (zo'n ouderwetsche van fisher price) die in de box tegen de spijltjes hangt.
en ik heb even een vraagje: wat doen jullie met volwassenenfeestjes? dus 's avonds als er ook gedronken wordt en veel lawaai enzo. ik vind het dan niet goed dat mensen naar boven (naar selene) gaan. ik schijn daar dan raar, egoistisch en overbeschermd in te zijn, maar het lijkt mij dus een bijzonder onzalig plan, ben ik nou gek
tsja, dat is precies wat ik deed (ik had het zelfs vantevoren gezegd: 'niemand naar boven') en sommigen (schoondraak) vonden dat dat dan niet voor hun gold en werden dus door mij teruggefloten, en zijn nu boos op mij. ik kreeg zelfs nog te horen: 'ja, nou ja, dan huilt ze, dat geeft toch niet! we komen 200 km om haar te zien hoor' (oh sorry, ik dacht dat jullie voor ons en ons feestje kwamen). ik ben dus erg teleurgesteld door de menataliteit van sommigen, die er echt geen been in zien om een kindje aan het huilen te maken gewoon voor hun eigen lol.quote:als het bij je thuis is zou ik niemand boven laten en wil er iemand 1 voet op de trap zetten zouden ze met mij te maken krijgen. woeiii wat ben ikw eer streng
dan zou ik zeggen fijn dat je boos bent maar het is mijn kind en ik ben de moder en beslis over mijn kind.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:23 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja, dat is precies wat ik deed (ik had het zelfs vantevoren gezegd: 'niemand naar boven') en sommigen (schoondraak) vonden dat dat dan niet voor hun gold en werden dus door mij teruggefloten, en zijn nu boos op mij. ik kreeg zelfs nog te horen: 'ja, nou ja, dan huilt ze, dat geeft toch niet! we komen 200 km om haar te zien hoor' (oh sorry, ik dacht dat jullie voor ons en ons feestje kwamen). ik ben dus erg teleurgesteld door de menataliteit van sommigen, die er echt geen been in zien om een kindje aan het huilen te maken gewoon voor hun eigen lol.
ik probeer selene ook al dingen te leren, met wisselend succes. zachtjes poes aaien, niet naar het lepeltje eten meppen, niet aan mama's oorbellen trekken en laat onze bril zitten. zoals gezegd: wisselend succes
och, we hadden het hele weekend vrijgehouden zodat iedereen selene kon zien, maar dat kwam hun dan weer niet uit..........het moest perse 's avonds en dat vertik ik. inmiddels heb ik het punt bereikt dat ik nu denk: jammer dan, ik heb om te beginnen liever niet dat mensen selene 'besmetten' met hun slechte manieren. straks doet selene ook zo tegen mij! dat moeten we niet hebben hoorquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:52 schreef LovelyLady het volgende:
Hoera voor de doorslapende Seb en Danique
Simmu als het tegen je gevoel in gaat doe het dan niet meisStel je prioriteiten en hou daar aan vast. Ik zou voortaan even een feestje overdag geven
dan kunnen Selene zien, maar verder zou ik Selene gewoon lekker aan haar dagritme houden.
(echt ongelofelijk dat sommige "volwassen" niet snappen, aan de andere kant snap ik best dat ze Selene willen zien, lastig hoor hopelijk gaan ze een keer begrip tonen)
Zo herkenbaar! Ik was van tevoren al gewaarschuwd dat jij zelf af en toe niet meer lijkt te bestaan. Dan vliegen ze allemaal op Seb af en dan kan daarna er nog net een hallo afquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:09 schreef simmu het volgende:
och, voor mij hoeft een feestje zelfs niet meer. het was een hele grote teleurstelling voor me. ik wilde zo graag mijn eigen vrienden weer zien, en blijkbaar kwamen die helemaal niet voor ons maar enkel voor de baby. dan hoeft het voor mij niet ook. maar da's weer een ander verhaal en hoort hier niet. ik wilde enkel even weten of wij nu zo onredelijk waren over "niemand bij de baby" (niet dat ik het anders zou doen als jullie het wel redelijk zouden vinden hoor, maar het verbaast me zo dat mensen er echt geen been in zien dat wij dan de hele tijd in de weer zijn met een baby die overstuur is)
waarom moeten ALLE regels die thuis gelden ook ergens anders gelden en mogen er bij opa en oma geen uitzonderingen op zijn?quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:46 schreef Popples het volgende:
[..]
dan zou ik zeggen fijn dat je boos bent maar het is mijn kind en ik ben de moder en beslis over mijn kind.
ik zou er echt dikke piep aan hebben. ik ben een kreng als het mijn kind(eren) betreft.
ik heb heel vaak ruzie met schoonmoeder.
mijn man en ik hebben afgesproken dat de regels thuis ook ergens anders gelden.
mijn ouders doen het zelfde zoals wij thuis doen(hadden we niet verwacht), maar bij mijn schoonouders is het zo van ja maar bij oma mag dat. ja doei echt niet. want oma moet leuk zijn en wij de boeman![]()
nou mooi niet dus he. gezien bij het nichtje ik wil naar oma want daar mag dat.ik zou dat dus echt niet leuk vinden. nu doet ze dat nog steeds en krijgt ze het te horen van mij. maar ik en mijn schoonouders zijn 2 uiterste. van hun mogen de kids alles echt alles. tja en bij ons niet.
ik heb al heel wat verwijten naar mijn kop gehad. maar dan hebben ze pech wat ik zeg is wat gebeurt.
Misschien een hele domme vraag maar waarom niet?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef p_iglet het volgende:
[..]
(eerste 1,5 jaar geen smeerworst/smeerkaas...........................
Ja dat wil ik ook wel weten,quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef Raissa het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag maar waarom niet?
Duidelijk! Dat wist ik nietquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:30 schreef p_iglet het volgende:
in smeerkaas zitten heel veel smeltzouten, deze zijn niet gezond voor je nieren. Dan kun je beter gewoon zachte roomkaas geven.
smeerworst bevat lever, en heel veel hulpstoffen en toevoegingen (bekijk de lengte van de ingredientenlijst maar eens). In een lever blijven afvalstoffen achter.
De lever van een kind is pas volledig functioneel met 7 jaar. Waarom het afvalstoffenorgaan van een beest geven aan een kind waarvan dat zelf nog niet goed ontwikkeld is.
Pepijn krijgt nu (met 20 maanden) thuis ook nog geen smeerkaas en smeerworst. Genoeg andere alternatieven. Maar een sporadische boterham 1x per maand bij opa en oma vind ik nu geen probleem meer. Maar met 6 maanden als standaard broodbeleg dus wel.
Thuis eten we zowieso met zo min mogelijk toevoegingen.
Soms een klein beetje, maar meestal kruipt ze juist achteruit whehequote:Op woensdag 11 maart 2009 22:10 schreef mrien het volgende:
Wat lief dat ze probeert te kruipenKomt ze al wel vooruit of dat nog niet?
Lotte al zelf zitten, wow! dat is wel goed zegquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:10 schreef mrien het volgende:
...
Ach, Ive drinkt geen melk, dus zouden we chocolademelk moeten geven volgens het cb. Elke dag...quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef p_iglet het volgende:
Je zou volgens de richtlijnen van het CB tot een jaar geen zout toe mogen voegen aan het eten, maar wel vanaf 6 maanden smeerkaas op brood mogen geven
quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:58 schreef owlet het volgende:
Avalon heeft d'r eerste vaste voedsel ook al op. Halva. Oftewel tahin met een berg suiker waar je eng van wordt en wat vanillesmaak. Bedankt oudste dochter![]()
"se vinnut lekker he mam!!!"...
quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:43 schreef p_iglet het volgende:
tsja en ik zou dat huis lekker over hoop laten halen bij oma, en lekker op de bank laten springen.
beperkt snoepen prima, maar dan ook neit zeuren over dik zijn.
sproeiende katten, niet poetsen en dan het kind dus niet op de grond kan ik me heel goed voorstellen
Hopelijk komen jullie er met oma uit, en loopt het bij evt andere opa's oma's en vrienden soepeler. Bewust tegengewerkt worden lijkt me vervelend.
Dat is heel anders dan als oma's gewoon andere regels hebben zoals je eerste stukje op mij overkwam.
tot nu toe: een arm onder haar kontje en entje onder haar armpjes.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:55 schreef Dakota het volgende:
Ik heb voor t eerst gedouched met Elin, wat een gehannes zegmaargoed, mevrouw vond het heerlijk en ligt nu heel lief t slapen
He houden jullie de bby vast onder de douche?
Leuk is dat he? En gaat ook wat sneller dan in badje... Je kunt het alleen doen als je met zn tweetjes bent. Ik hou Lennon gewoon op mn arm, net als met flesje geven, dan heb je 1 arm vrij om te wassen...quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:55 schreef Dakota het volgende:
Ik heb voor t eerst gedouched met Elin, wat een gehannes zegmaargoed, mevrouw vond het heerlijk en ligt nu heel lief t slapen
He houden jullie de bby vast onder de douche?
Tegen je aan dan of niet?quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:06 schreef simmu het volgende:
[..]
tot nu toe: een arm onder haar kontje en entje onder haar armpjes.
Vroeger deed ik dat ook wel als ik alleen was. Dan kleedde ik haar al van tevoren uit. Zette haar in het wipstoeltje, omwikkeld in een groot badlaken. Dan stoeltje mee naar de badkamer. Ik douchen en m'n haar wassen, dan haar eruit pakken. Na het douchen haar er weer inzetten, handdoek erom heen, en ik mezelf afdrogen. Daarna haar verder afdrogen en aankleden. Ging altijd hartstikke goed. En inderdaad ook met een arm vasthouden, tegen me aan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Leuk is dat he? En gaat ook wat sneller dan in badje... Je kunt het alleen doen als je met zn tweetjes bent. Ik hou Lennon gewoon op mn arm, net als met flesje geven, dan heb je 1 arm vrij om te wassen...
Ik gebruikte gewoon het lege badje om haar in te leggen. Of de wasbakquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:29 schreef Igraine het volgende:
[..]
Vroeger deed ik dat ook wel als ik alleen was. Dan kleedde ik haar al van tevoren uit. Zette haar in het wipstoeltje, omwikkeld in een groot badlaken. Dan stoeltje mee naar de badkamer. Ik douchen en m'n haar wassen, dan haar eruit pakken. Na het douchen haar er weer inzetten, handdoek erom heen, en ik mezelf afdrogen. Daarna haar verder afdrogen en aankleden. Ging altijd hartstikke goed. En inderdaad ook met een arm vasthouden, tegen me aan.
Wat een goed idee! Ik douche nu idd alleen samen met Thomas als Nixxx thuis is om hem aan te pakken en af te drogen en aan te kleden. Ik ga het morgen eens proberen op jouw manier!quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:29 schreef Igraine het volgende:
[..]
Vroeger deed ik dat ook wel als ik alleen was. Dan kleedde ik haar al van tevoren uit. Zette haar in het wipstoeltje, omwikkeld in een groot badlaken. Dan stoeltje mee naar de badkamer. Ik douchen en m'n haar wassen, dan haar eruit pakken. Na het douchen haar er weer inzetten, handdoek erom heen, en ik mezelf afdrogen. Daarna haar verder afdrogen en aankleden. Ging altijd hartstikke goed. En inderdaad ook met een arm vasthouden, tegen me aan.
Ik hb nog een shitload van die celstofmatjes uit het kraampakketquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:50 schreef k_i_m het volgende:
Als je alleen bent moet je niet vergeten kleren neer te leggen. Of afdroogspullen. Anders moet jij in je blote natte niksje een kind aankleden.
En als je kleding/luiers voor het kind vergeten bent, moet je ook nooit het kind even nakend in het bedje leggen, maar al-tijd het aankleedkussen eronder.
Boeiend, als er maar wat onder ligt. Want met niks eronder kan je er donder op zeggen dat het hele bed ondergepiest is als je terugkomtquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:09 schreef Dakota het volgende:
[..]
Ik hb nog een shitload van die celstofmatjes uit het kraampakketdat werkt ook wel..
En idd, klerenik had wel mn pyamabroek en ondergoed liggen maar shirt vergeten..dus stond ik in mn bh en met mn natte haar op elin te druipen en r aan te kleden
ja, ik hou selene dan gewoon lekker tegen me aan. niet de douchekop recht op haar hoofdje en sangdrax staat stand by om der over te nemenquote:
sangdrax vindt het ook te eng, maar ik vind het wel meevallen hoorquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:29 schreef Raissa het volgende:
Ik wil dit weekend ook eens proberen samen te douchen met Mila, vind het nu al doodeng
dat word hier wel geregeld door de oudstequote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:07 schreef Estrys het volgende:
Wij gaan komende week denk ik ook voor het eerst met Seb in bad in het hotel. Ik heb er zin inSeb sliep vannacht voor de derde nacht door en mama ziet het vandaag ook allemaal wat frisser in, gelukkig kwam mijn moeder even helpen vanmorgen. Wat een volksverhuizing met zo'n kleine zeg en volgens mij hoe ouder ze worden hoe meer zooi er mee moet. Nou hoeft er nog niet echt veel speelgoed mee. Een rammelaartje en een clown die muziek maakt.
Het wordt ruim boven 0 in Oostenrijk, de komende week voorspellen ze 9 graden en zonnigDus met zijn skipakje aan en zonnebril op kan hij mooi de blits maken daar. De autoreis zie ik met vertrouwen tegemoet, meestal slaapt hij al voordat we de straat uit zijn.
Morgenochtend hangt een beetje van Seb af. Maar ik hoef jullie niet te missen, het hotel heeft wireless internet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:54 schreef Popples het volgende:
[..]
dat word hier wel geregeld door de oudste![]()
boekje mee dit mee dat mee en ondertussen hebben we de halve speelgoedkast in de auto liggen![]()
veel plezier alvast estrys, wanneer gaan jullie?
douchen heb ik 1 keer gedaan maar nooit meer. ze kunnen nu lekker beiden samen in bad. zo leuk om te zien.
Ik vond het de eerste keer ook doodeng! Als er iemand bij je is, die Mila aan kan pakken, is het al minder eng. En gewoon goed vasthouden, tegen je aan. Het daadwerkelijk ook goed wassen van Mila komt de keer daarna wel. Eerst maar eens wennen! Het is zooooo fijn samen met je baby douchenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:29 schreef Raissa het volgende:
Ik wil dit weekend ook eens proberen samen te douchen met Mila, vind het nu al doodeng
Ik had het met Twan nog nooit gedaan, en in de eerste week na de bevalling al wel met Lennon onder toezicht van de kraamverzorgster... erg leuk om te doen. Peaceman gaat altijd in het weekend met Lennon onder de douche, leuk vader/zoonmomentje.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:10 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Ik vond het de eerste keer ook doodeng! Als er iemand bij je is, die Mila aan kan pakken, is het al minder eng. En gewoon goed vasthouden, tegen je aan. Het daadwerkelijk ook goed wassen van Mila komt de keer daarna wel. Eerst maar eens wennen! Het is zooooo fijn samen met je baby douchen. Ik vind het heel bijzonder.
Dat vind ik zo lief he, Sander deed ook helpen maar dan vooral spulletjes klaar leggen. Wat hebben we nodig? enz.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler is van de week voor het eerst meegeweest onder de douche. Bij Djeez, ging goed, hij vond het heerlijk.
In bad vond hij eerst maar niks, maar sinds 2 weken heel fijn. Dus in het ziekenhuis toen nog geoefend. En nu thuis gaat het goed, ook ik alleen. Ik heb wel hulp van Kim hoor!
Die vind het prachtig om te helpen, zijn buikje, benen, haartjes schoonmaken etc. Dan stralen ze allebei.
Vanaf dag 1 denk ik? Het is niet anders dan in je wieg liggen of in de box liggen tochquote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, daar ben ik heel blij mee LL. Ze doet nu ook de knoopjes losmaken van het pakje, of broekje uittrekken. Romper losmaken en luier los. Hij moet ook veel lachen als hij Kim ziet of hoort.
En wie weet er vanaf wanneer hij op het speelkleed mag/kan ? Dus zo'n kleed met spiegeltje en knisperdingen erop en daarboven dan van de bogen met dingetjes eraan te wiebelen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:05 schreef owlet het volgende:
Wat lief, Ingrid! Reageert Tyler ook zo sterk op Kim?
Ik sta soms gewoon voor gek als ik Ronja vertel dat ze wat rustiger met Avalon moet doen en Avalon begint gewoon keihard te lachenZe reageert nu al veel meer op Ronja dan op ons, het zijn echt al zusjes
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:05 schreef owlet het volgende:
Wat lief, Ingrid! Reageert Tyler ook zo sterk op Kim?
Ik sta soms gewoon voor gek als ik Ronja vertel dat ze wat rustiger met Avalon moet doen en Avalon begint gewoon keihard te lachenZe reageert nu al veel meer op Ronja dan op ons, het zijn echt al zusjes
Whehehequote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:34 schreef Dakota het volgende:
ik heb net gewoon echt lol gehad met Elin, ze moest overal om lachen en dan ook heel harden daardoor moest ik weer lachen..etc.. we hebben een hafuur gelachen en toen viel ze keihard in slaap
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:42 schreef Popples het volgende:
heb je zelfde annika als mij?dat is hier ook altijd zo.
hehe, berg je dan nu maar LovelyLady, hij's los nu!quote:
Whehquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:44 schreef Dakota het volgende:
Elin slaapt met 1 oog open
fijne vakantie Estrys!
Jaaaquote:Op zondag 15 maart 2009 07:45 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Ik noemde hem toen nog Linke Loetje
die van mij kan dus echt heel moeilijk poepen dus 1 keer in de 2/4 dagen hoor je haar gillen en dan weet ik dat het pijn doet en dat ze moet poepen.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:02 schreef Fuente het volgende:
Whehehe, met oogjes open slapenSara doet dat ook, ik vind het er echt eng uitzien, ze slaapt vaak met beide ogen open.
Popples, jpm kan beide kanten opwerken. Merel kreeg er toen veel dunne luiers aan, echt teveel dus toen zijn we ermee gestopt. Maar ik ken ook verhalen van kindjes die er verstopt van raakten.
Spuugt je meiske met jpm ook nog veel dan?
Die positie wil ik volgende keer even proberenquote:Op zondag 15 maart 2009 11:17 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa, je ziet Mila genieten/lekker liggen... je kunt haar ook nog evt. op 1 arm tegen je aan leggen, zodat je met de andere hand haar kunt wassen. Fijn dat het douchen zo goed ging, helemaal omdat ze niet van badderen houdt... Ow en dat pinkje![]()
Ja inderdaad, je wordt er ook steeds zelfverzekerder in hoor, komt vanzelf!!quote:Op zondag 15 maart 2009 11:28 schreef Raissa het volgende:
[..]
Die positie wil ik volgende keer even proberenIk wou deze keer eerst even kijken of ze al dat spetterende water wel wat vond, ze zwaait ook continu met haar armpjes en beentjes dus leek me deze positie even iets veiliger omdat ze in deze houding gewoon rustig ligt/hangt/zit. Deze keer heeft Milanese haar ook ingezeept, volgende keer wil ik het zelf doen
Wat een klein poppetje is het nog steeds (ja, ik ben sentimenteel omdat ik me al niet eens meer kan herinneren dat die van mij zo klein is geweestquote:Op zondag 15 maart 2009 11:17 schreef Raissa het volgende:
Mila en ik zijn gisteren voor het eerst samen onder de douche geweest! Super! Ze vond het heerlijk, volgens mij veel lekkerder dan het badje (bij badje gaat ze vaak huilen) en je zag haar echt genietenMilanese stond klaar om haar aan te pakken en aan te kleden zodat ik verder kon douchen. Ja, goed gelukt en zeker voor herhaling vatbaar!
[ afbeelding ]
Ja, het gaat echt goed met haarquote:Op zondag 15 maart 2009 12:18 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Wat een klein poppetje is het nog steeds (ja, ik ben sentimenteel omdat ik me al niet eens meer kan herinneren dat die van mij zo klein is geweest. ) zeg
.
Weet je wat ik ook zo leuk vind? Dat het gewoon allemaal zo lekker gaat, ondanks dat ze zo vroeg geboren is. Na een aantal verhalen van andere mensen hier met te vroeg geboren kinderen had ik echt het idee dat het alleen maar toestanden en gedoe was als je kind te vroeg geboren is. Maar dat hoeft dus helemaal niet
.
Wat fijn dat je even lekker hebt kunnen doorslapen zeg!quote:Op zondag 15 maart 2009 12:12 schreef Marie79 het volgende:
Wat een heerlijke foto Raissa!
Ik was gisteren helemaal verbaasd, om 10 uur de laatste fles en toen ik wakker werd van hem was het de volgende dag kwart over 6!!! Heerlijk zeg...
Vanmorgen was het half 5 ofzo, maar daarna nog heerlijk geslapen tot 8 uur
Wat ik zelf niet voor elkaar krijg, krijgt zijn oma wel voor elkaar... Hij heeft gistermiddag heel hard om haar liggen schaterlachen![]()
Ik ben helemaalop Maarten
Euhm.. Je moet toch niet de armpjes vastmaken met die klittenbanddingen? De armpjes moeten er toch gewoon los overheen en dan de armpjes "los" in de zak? De bedoeling van die "babyvasthouders" is namelijk dat hij/zij niet onderuit IN de zak kan kruipen (en dat voorkom je dus als de armpjes er overheen zitten, dan valt de band onder de okseltjes) Zoals hier:quote:Op zondag 15 maart 2009 18:46 schreef Djeez het volgende:
WAARSCHUWING VOOR PUCKABABY-BEZITTERS!!!
Ik ben me net lam geschrokken. Hadden we Tyler na het spoelen op bedje gelegd, en ik had hem net als anders ingebakerd in de Puckaboo-bakerzak. Nou goed, na veel tumult ging hij eindelijk slapen, maar ineens hoorden we een hard gekrijs, niet als een baby die schreeuwt vanwege boosheid.
Nou hoed, ik naar boven, zie ik dat Tyler met zijn handjes bij zijn nekje zit, en zijn nekje een beetje blauw is. Kijk ik, zitten die 'babyvasthouders', die dingen met klittenband waarmee je de armpjes om zijn lijfje vastsnoert, om zijn nekje. behoorlijk strak ook.
Hij heeft zich dus weten te bevrijden, ondanks dat ik hem behoorlijk strak inbaker. Nu is hij daar onderuit gewumd, maar is het om zijn nekje gegaan. Nouja, nu durven we dat ding dus niet meer te gebruiken. Doorzonde, van die 50 euro...
quote:Aantrekken Puckababy Piep:
1. Rits de Piep open, maak de buikband open en leg de flappen opzij
2. Leg de baby in de Piep, het nekje ter hoogte van de halslijn
3. Leg de flappen over de buik, maak de klittenband vast en zorg
ervoor dat de band goed aansluit (dus niet te los of te strak).
4. Sluit de rits van onder naar boven en dek hem af door het
beschermflapje aan de voorkant te sluiten
5. Kort altijd het voeteneinde in! *
Oh, dan heb ik iets fout gedaan. Mij leek juist dat de armpjes vastmoeten, anders maait hij helemaal rond met zijn armpjes en blijft hij alsnog wakker...quote:Op zondag 15 maart 2009 19:02 schreef Raissa het volgende:
[..]
Euhm.. Je moet toch niet de armpjes vastmaken met die klittenbanddingen? De armpjes moeten er toch gewoon los overheen en dan de armpjes "los" in de zak? De bedoeling van die "babyvasthouders" is namelijk dat hij/zij niet onderuit IN de zak kan kruipen (en dat voorkom je dus als de armpjes er overheen zitten, dan valt de band onder de okseltjes) Zoals hier:
[ afbeelding ]
Mila heeft ook een puckababy, haar armpjes zitten "los" in de zak maar doordat je de zak aan de onderkant goed insnoert heeft ze weinig ruimte om te maaien met de armpjes..quote:Op zondag 15 maart 2009 19:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik iets fout gedaan. Mij leek juist dat de armpjes vastmoeten, anders maait hij helemaal rond met zijn armpjes en blijft hij alsnog wakker...
Ik zal het eens proberen. Ingrid wist trouwens ook zeker dat onze manier ook zo werd uitgelegd door de verkoopster. Ook het plaatje op de zak zelf kan geen duidelijkheid verschaffen.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:10 schreef Raissa het volgende:
[..]
Mila heeft ook een puckababy, haar armpjes zitten "los" in de zak maar doordat je de zak aan de onderkant goed insnoert heeft ze weinig ruimte om te maaien met de armpjes..
Heb je er geen gebruiksaanwijzing bij dan?quote:Op zondag 15 maart 2009 19:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberen. Ingrid wist trouwens ook zeker dat onze manier ook zo werd uitgelegd door de verkoopster. Ook het plaatje op de zak zelf kan geen duidelijkheid verschaffen.
Nou, volgens mij heeft die verkoopster het dan niet helemaal begrepenquote:Op zondag 15 maart 2009 19:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberen. Ingrid wist trouwens ook zeker dat onze manier ook zo werd uitgelegd door de verkoopster. Ook het plaatje op de zak zelf kan geen duidelijkheid verschaffen.
Ik zou toch af gaan op de gebruiksaanwijzing van het ding zelf. Die verkoopsters zijn niet altijd echt de snuggersten.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dus je gebruikt iets bij je kind, waar je nooit een gebruiksaanwijzing voor hebt gelezen. Ondanks alle waarschuwingen dat je kinderen alleen mag inbakeren als het uitgelegd is door het CB, of iemand die weet waar hij/zij mee bezig is en ook kan uitleggen hoe het moet, stop jij je kind in een een zak waarvan je niet weet hoe het werkt.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:55 schreef Djeez het volgende:
Nu jullie het zeggen, we hebben idd nooit een gebruiksaanwijzing bij dat ding gehad!
wat een prachtig jochie manquote:Op zondag 15 maart 2009 23:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ff een tvp met foto's van het baasjeHij is pas 7 weken maar voelt zich nu al de baas
[ afbeelding ]
En even lachen naar de camera
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 maart 2009 09:06 schreef Fuente het volgende:
A_a, wat een plaatje! Mooi ventje hoor
Merel heeft eindelijk weer eens doorgeslapen tot half 7, echt heerlijk! Nu hopen dat ze een keer een ritme pakt
Vanaf hoeveel weken mag je je baby zo laten doorslapen... wij moeten Lennon ook altijd 's avonds wakker maken en misschien slaapt hij ook wel door. Maar heb het gevoel dat dat nog niet mag...quote:Op maandag 16 maart 2009 10:00 schreef freecell het volgende:
Igraine, het klinkt heerlijk!
Wij maken Leander ook niet meer wakker 's avonds. Gaat tussen 19:00 en 19:30 ergens zijn bed in. Soms komt hij pas om 5:00, soms om 2:00 oid. en altijd weer om 7:00 . En het maakt geen bal uit of we hem om 23:00 nog wakker maken, dan komt hij rustig weer om 5 uur 'en om 7 uur. Daar zijn we dus mee gestopt.
Ze mogen hun gewicht in ponden in uren doorslapenquote:Op maandag 16 maart 2009 10:02 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Vanaf hoeveel weken mag je je baby zo laten doorslapen... wij moeten Lennon ook altijd 's avonds wakker maken en misschien slaapt hij ook wel door. Maar heb het gevoel dat dat nog niet mag...
Okay Lennon was 2 weken geleden 4770 gram, nu denk ik wel rond de 4850, hij mag dus bijna 10 uur doorslapen... hmmm. Nog maar eventjes wachten dus....quote:Op maandag 16 maart 2009 10:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze mogen hun gewicht in ponden in uren doorslapen
Leander (6 KG) mag dus 12 uur pitten tussen 2 voedingen en dat heeft hij nog maar 1x gedaan
Als het wordt uitgelegd en gedemonstreerd door de verkoopster ga je er vanuit dat het goed is. Zelfs de wijkverpleegkundige zei dat het zo moest. En we bakeren ook zonder de zak, met een gewone grote doek of dekentje,geleerd door de wijkverpleegkundige. Dus wel uitleg gehad en ook van cb en in het ziekenhuis toen ook.quote:Op maandag 16 maart 2009 00:00 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dus je gebruikt iets bij je kind, waar je nooit een gebruiksaanwijzing voor hebt gelezen. Ondanks alle waarschuwingen dat je kinderen alleen mag inbakeren als het uitgelegd is door het CB, of iemand die weet waar hij/zij mee bezig is en ook kan uitleggen hoe het moet, stop jij je kind in een een zak waarvan je niet weet hoe het werkt.
Wat ben jij een idioot zeg.
Dat vind ik echt wel het leuke van het CBquote:Op maandag 16 maart 2009 11:05 schreef Dakota het volgende:
ben ook benieuwd hoeveel elin weegt en hoe lang ze is, 3 weken geleden woog ze 4780
dan mag je die wijkverpleegkundige wel een ram tegen haar oogkas geven lijkt me.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Als het wordt uitgelegd en gedemonstreerd door de verkoopster ga je er vanuit dat het goed is. Zelfs de wijkverpleegkundige zei dat het zo moest. En we bakeren ook zonder de zak, met een gewone grote doek of dekentje,geleerd door de wijkverpleegkundige. Dus wel uitleg gehad en ook van cb en in het ziekenhuis toen ook.
Ik ook! Ik ben juist erg benieuwd omdat ze zo slank lijkt..maar niet ongezond ofzo (ik denk dat de lengte echt flink omhoog is gegaanquote:Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat vind ik echt wel het leuke van het CB
Nee, die zeiden ook armen vastzetten met klittenband. Hebben ze voor gedaan.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef Dakota het volgende:
[..]
dan mag je die wijkverpleegkundige wel een ram tegen haar oogkas geven lijkt me.
En het lijkt me stug dat het CB en het ziekenhuis ook zeiden dat de armpjes onder de klittenband moestenof bedoel je alleen in een doek..
Dat vind ik bijzonder dom. Om niet te zeggen aan het achterlijke grenzend. Je leest toch altijd de handleiding van spullen die je aanschaft voor je baby? En als hij er niet bij zat, kan je altijd even terug naar de winkel, of het opzoeken op internet. Of hier vragen, er kwamen gelijk al minimaal 3 reacties komen dat het niet goed gedaan was, mét een plaatje erbij.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Als het wordt uitgelegd en gedemonstreerd door de verkoopster ga je er vanuit dat het goed is.
Een puckababy werkt ook minder begrenzend, misschien helpt echt inbakeren beter? Oh en ik zou wel eventjes terug gaan naar de bewuste winkeldamequote:Op maandag 16 maart 2009 11:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
laat ook maar, dan geloof je het maar niet. Nu doen we het dus wel goed. Helpt een stuk minder trouwens. Ben weg, Tyler krijst al bijna een uur, eens kijken of een badje helpt, verder heeft nog niks geholpen.
Hopelijk krijgt hij eindelijk eens iets voor het vele zuur.
Nee, ik bedoel alleen dat ze het bij de volgende wél goede uitleg geeft... Tyler had hierdoor kunnen stikken! (en ik bedoel dus niet om dat ding terug te brengen, er is namelijk niets mis mee als je hem goed gebruikt)quote:Op maandag 16 maart 2009 13:05 schreef k_i_m het volgende:
En dan? Die mevrouw is niet verantwoordelijk voor het gebruik van de aangekochte artikelen. Zo kan ik ook wel terug gaan naar de winkels met de Aventflessen.
Ja mevrouw, ik kom even terug, want mijn kind krijgt blauwe plekken van uw flessen!. Ja, ik sla haar namelijk voor het voeden op haar hoofd met de fles zoals u zei, zodat haar mond beter opengaat!
Ingrid, wat doe jij eigenlijk met medicijnen die je bij de apotheek haalt. Lees je ook nooit de bijsluiters en etiketten, omdat het wel goed zal zijn als ze het meegeven?.
Je spreekt in de jullie vorm, ik mag toch aannemen dat ik hiermee niet wordt aangewezen? Ik wijs ze namelijk enkel op hoe hij wél gebruikt moet worden.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:13 schreef freecell het volgende:
Sowieso, ik zal niet ontkennen dat het dom was van Djeez en Ingrid om de gebruiksaanwijzing niet te lezen, maar het is ze blijkbaar wel een keer verkeerd voorgedaan.
Jullie reageren hier alsof ze Tyler expres met zijn koppie door de ruit heeft geslagen om te kijken of zijn haar dan beter ging zitten.
Ja, het was dom, dat zullen ze zelf ook wel beseffen en ze zijn genoeg geschrokken, ik denk niet dat het nodig is om ze zo af te katten.
Ik lees even terug en bij nader inzien had ik het alleen over KIMquote:Op maandag 16 maart 2009 13:15 schreef Raissa het volgende:
[..]
Je spreekt in de jullie vorm, ik mag toch aannemen dat ik hiermee niet wordt aangewezen? Ik wijs ze namelijk enkel op hoe hij wél gebruikt moet worden.
Zo ben ikquote:Op maandag 16 maart 2009 13:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik lees even terug en bij nader inzien had ik het alleen over KIM
Sorry voor de rest dan!
En Kim krijgt het blijkbaar voor elkaar om zo vernietigend te zijn dat ik het idee heb dat het hele topic zo deed
jo, check!quote:Op maandag 16 maart 2009 13:23 schreef Raissa het volgende:
Nou ja, ander onderwerp dan maar
Ik heb geen idee waarom maar Mila is zo ontzettend schor, ze heeft niet heel lang liggen huilen ofzo dus daar kan het niet door komen. Het klinkt heel zielig nu als ze eventjes huilt
quote:Op maandag 16 maart 2009 13:32 schreef simmu het volgende:
he ja. laten we gaan schelden in plaats van het over de babietjes te hebben. da's tenslotte veel leuker. kan het elders?
we hebben onze eerste broodmaaltijd op hier. jeeej voor selene!!
Haha!quote:Op maandag 16 maart 2009 13:33 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nee dat kan niet elders.
Vond ze het lekker? Saar keek of ik haar probeerde te vrgiftigen toen
dat doet selene ook! ze mag van mij gerust zelf pakken, maar dat doet ze niet. als ik dan aankom met een stukje doet ze braaf wel haar mondje open....quote:Op maandag 16 maart 2009 13:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Haha!
Leander eet brood op als ik het in zijn mond stop, maar hij doet zijn mond er niet voor openHij vindt het w'el lekker trouwens
raar kind
Thee met kaas?quote:Op maandag 16 maart 2009 13:38 schreef simmu het volgende:
mwach..... ze heeft wat moeite met het idee "kauwen"de thee (blackberriecherrie) met water uit een normaal bekertje was daarentegen geweldig!! ik had er een beetje kaas bij gedaan en dat vond ze ook lekker.
haha, nee. brood met halvarine, kaas en ernaast theequote:
Vind ik uiteraard ook. Maar aan de andere kant zijn we het wel gewend. Dacht dat dat nu wel eens over zou gaan, maar blijkbaar niet.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:13 schreef freecell het volgende:
Sowieso, ik zal niet ontkennen dat het dom was van Djeez en Ingrid om de gebruiksaanwijzing niet te lezen, maar het is ze blijkbaar wel een keer verkeerd voorgedaan.
Jullie reageren hier alsof ze Tyler expres met zijn koppie door de ruit heeft geslagen om te kijken of zijn haar dan beter ging zitten.
Ja, het was dom, dat zullen ze zelf ook wel beseffen en ze zijn genoeg geschrokken, ik denk niet dat het nodig is om ze zo af te katten.
Mama's moeten ook wel ziekjes voor hun kroost zorgen dus dat kunnen papa's nou ja het blijven mannen hequote:Op maandag 16 maart 2009 13:55 schreef simmu het volgende:
[..]
haha, nee. brood met halvarine, kaas en ernaast theeuit een gewoon bekertje!
het staat er wel wat wazig he. ah well. ben zelf niet helemaal lekker. selene dit zaterdag (boogjespugen en diarree) en vandaag ik. hopelijk sangdrax morgen niet, want die heeft papadag terwijl deze mama naar de sauna gaat
wat noemen ze normaalquote:Op maandag 16 maart 2009 16:36 schreef Dakota het volgende:
was een soortement van grapje
we zijn nou niet een echt ' normaal ' gezinnetje
Wat een onzin eigenlijk, dat een CB dat wil wetenquote:Op maandag 16 maart 2009 16:36 schreef Dakota het volgende:
Boeiendquote:Op maandag 16 maart 2009 16:36 schreef Dakota het volgende:
Ik vind jouw verhaal ook wel interessant inderdaadquote:Op maandag 16 maart 2009 16:51 schreef Dakota het volgende:
Ik bedoelde het dus echt als grapjeze schreef weinig op maakte wel wat aantekeningen maar verder was het volgens mij gewoon interesse
ze vond het fascinerend zo met de kanker en de internaten.
uhm gewoon wij hoeven geen koophuis en 2 autos voor de deur enzo.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:40 schreef Guuzewuus het volgende:
Popples vertel!![]()
Stella en ik zijn juist een héél normaal gezinnetje... met z'n tweetjes
.
omg wat is dat voor vraag.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:46 schreef juttertje het volgende:
Het CB wil inderdaad wel weten wat voor een vlees ze in de kuip hebben.
Bij mij vroegen ze tussen alle "normale" vragen (over Odin en de bevalling) door of ik een gelukkige jeugd heb gehad
ja dat snap ik wel maar soms zoeken ze het ook echt verkeerd hoor. maar om nou te vragen of je een gelukkige jeugd hebt gehad vind ik dus wel een beetje raar.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:00 schreef Igraine het volgende:
Zo gek is het toch niet dat ze dat soort dingen vragen? Zij zijn wel een van de eerste instanties die jonge kinderen zien. Als zij al vroeg bepaalde dingen signaleren of in de gaten houden, indien nodig, lijkt mij dat juist goed.
Er zijn nu eenmaal bepaalde factoren die als risicofactor bekend zijn, kan geen kwaad om daar wat aandacht aan te schenken, toch?
Ik heb er in ieder geval geen problemen mee, want die zijn er ook niet.
Nee, dat hoeft helemaal niet zo te zijn, maar het kan wel. Ik zie het dagelijks in mijn werk, vaak is het een voortzettend patroon van hoe mensen met hun kinderen omgaan.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:14 schreef Popples het volgende:
[..]
ja dat snap ik wel maar soms zoeken ze het ook echt verkeerd hoor. maar om nou te vragen of je een gelukkige jeugd hebt gehad vind ik dus wel een beetje raar.
ik heb ook geen super leuke jeugd gehad heeft dat iets te maken met de opvoeding en ontwikkeling van mijn kids? ik vind van niet.
ik ken een gezin waar ik langs woonde. nou daar hebben ze na 12 jaar eindelijk eens de 2 oudste kids uit huis gehaald. wat voor zin heeft dat? niks want die kids zijn al getekend voor hun leven(15 en 13)
de buurt is 8 jaar bezig geweest omdat de kids geslagen werden en geschreeuwd en als slaafje gebruikt werden. waarom constateren ze zoiets niet eerder?
Ik ben ook de tweede keer in huilen uitgebarsten omdat ik zo moe was van de gebroken nachten. Maar wij hebben een hele lieve en prettige cb-arts. Ik vertelde over mijn slaapprobleem tijdens de zwangerschap (in combinatie met de gebroken nachten toen door de borstvoeding) en ze vroeg aan me of ze het mocht noteren. Heel netjes, vind ik.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Boeiend
Ik ben 1 van de eerste keren in huilen uitgebarsten toen ze vroeg hoe de BV ging (had net 4 nachten niet geslapen) ik sta wrs als labiel mensch in de computer
En normaal ben ik best stabiel en juist heel vrolijk
die hebben we ook gehad! nooit meer wat van gehoord. ik had mijn dossier van de huisarts hier (ivm verhuizen) en die had wel PPD? genoteerd (vind je het gek. ik zat daar jankend van de pijn met die ontstekingen waarvan de verloskundigen riepen "beetje uitslag"). bij ons kwam na 10 dagen wel de wvk uitgebreid op bezoek, met allerlei vragen. maar die vond ons juist erg leuk bezig zoquote:Op maandag 16 maart 2009 20:06 schreef Estrys het volgende:
Wij kregen na de geboorte een enquete over of je tegen de opvoeding op zag en of je je geaccepteerd voelt door je familie. Dat was een of ander project dat Sterk ouderschap of zoiets heet. Verder nooit vragen over onszelf gehad bij het CB. Mijn man ging vroeger trouwens spelen bij de zoon van de arts van het CB, die hadden veel LegoMaar geloof niet dat ze hem herkende.
Bij onze zeiden ze dat je er alleen iets van zou horen als het verontrustend was of zo.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:36 schreef simmu het volgende:
[..]
die hebben we ook gehad! nooit meer wat van gehoord. ik had mijn dossier van de huisarts hier (ivm verhuizen) en die had wel PPD? genoteerd (vind je het gek. ik zat daar jankend van de pijn met die ontstekingen waarvan de verloskundigen riepen "beetje uitslag"). bij ons kwam na 10 dagen wel de wvk uitgebreid op bezoek, met allerlei vragen. maar die vond ons juist erg leuk bezig zo
ik vond het niet vervelend hoor. die lui zijn er voor ons tenslotte, dan moeten ze wel weten wat er speelt.
dat vind ikdus ook.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:31 schreef Guuzewuus het volgende:
Dat is je goed recht, je hebt recht op privacy. En als je bang bent voor hoe dingen geïnterpreteerd worden (en dat zal inderdaad heus wel regelmatig verkeerd gebeuren of te snel of op vooroordelen berusten of iets dergelijks), dan is het misschien slimmer om dingen niet te delen. Denk ik ook.
Maar ik denk dat een cb-arts niet zomaar iemand is, en bij de mijne heb ik zeker niet de indruk dat ze onzuiver met mijn gegevens om zou gaan.
Wat fijn Estrys!quote:Op maandag 16 maart 2009 20:59 schreef Estrys het volgende:
Ik ben zo trots op mijn lieve Seb. Hij is zo lief hier in het hotelWij kunnen gewoon lekker gaan eten om zeven uur terwijl hij slaapt en overdag gaat hij lekker in de kinderwagen mee naar boven in het restaurant op de piste en slaapt hij ook gewoon lekker.
Hij begint meer te brabbelen en is vaak vrolijk. Heerlijk.
Hoe weet je dat? Dat ze dat 'normaal' vinden? Als het goed is gaat een cb-arts niet met jou delen wat er over een ander gezin in de papieren staat. En dat kinderen niet direct uit huis geplaatst worden (doel je daarop?), lijkt me meer dan logisch.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:42 schreef Popples het volgende:
[..]
dat vind ikdus ook.
hier bij het cb kun je echt geen hele verhalen vertellen in 5 min. hier zoeken ze echt overal wat achter maar dan bij de verkeerde.
hier naast mij woont iemand die kei erg schreeuwt (heel het dorp kan haar horen).
vorig jaar wilde haar oudste bij mij in de kinderwagen kijken nou ze begon me toch aan het kind zijn arm te trekken en te schreeuwen.
vandaag begon ze ook weer ik kwam met mijn oudste van despeeltuin hier achter af en moet daar dus langs en ze begon me toch te schreeuwen mijn oudste stond echt met wijde ogen en open mond te luisteren en wijzend vingertje van oh hoor wat ze dus schreeuwde.
3 uur in de nacht het kind in de badkamer smijten. en dat vinden ze wel allemaal normaal
Ik hoop ook heel hard dat het een schrijffout is, want zelf word ik onwel van prikjes en Stella laat altijd tien minuten lang horen hoe hard ze kan gillen. Dus dat wordt geen feestje denk ikquote:
nee gelukkig delen ze dat niet nee, dat hoef ik ook echt allemaal niet te weten. maar je merk wel aan het cb dat ze bepaalde mensen in de gaten houden en anderen weer niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:48 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Dat ze dat 'normaal' vinden? Als het goed is gaat een cb-arts niet met jou delen wat er over een ander gezin in de papieren staat. En dat kinderen niet direct uit huis geplaatst worden (doel je daarop?), lijkt me meer dan logisch.
Gewoon lekker ontspannen meid. Als het goed gaat, gaat het goed toch?
Twee overleven we wel, dus daar gaan we dan maar voorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:05 schreef Popples het volgende:
guus de 4de prikjes de 11 maanden prik denk ik. zijn 2 prikken.
arme stella, hopelijk heeft ze er geen last van.
ik bedoelde het ook niet fel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:06 schreef Guuzewuus het volgende:
Popples, niet zo fel joh.
Ook dat weet je niet, of ze wel of geen gesprek met die mensen aangaan.
wij hebben ze 2weken geleden gehadquote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:07 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Twee overleven we wel, dus daar gaan we dan maar voor.
Dat ze stevig zitquote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:48 schreef Popples het volgende:
LL het is niet zo zeer dat dat ik boos ben maar vind het gewoon niet normaal wat er gebeurt.
als er bezoek komt voor een verjaardag en schrikken omdat ze haar horen schreeuwen en het huis staat los van onze huis. dan denk ik toch echt dat er iets niet klopt.maar goed is ook niet mijn zaak. gelukkig! alleen jammer dat ik mijn kind nu niet naar de psz kan brengen.
maar we gaan binnenkort voor de eerste keer op de fiets.
weet iemand wat ze bedoelen met 'stevig' zitten'? ze kan nog niet uitzichzelf gaan zitten maar ze zit wel verder perfect en goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |