wat noemen ze normaalquote:Op maandag 16 maart 2009 16:36 schreef Dakota het volgende:
was een soortement van grapje
we zijn nou niet een echt ' normaal ' gezinnetje
Wat een onzin eigenlijk, dat een CB dat wil wetenquote:Op maandag 16 maart 2009 16:36 schreef Dakota het volgende:
Boeiendquote:Op maandag 16 maart 2009 16:36 schreef Dakota het volgende:
Ik vind jouw verhaal ook wel interessant inderdaadquote:Op maandag 16 maart 2009 16:51 schreef Dakota het volgende:
Ik bedoelde het dus echt als grapjeze schreef weinig op maakte wel wat aantekeningen maar verder was het volgens mij gewoon interesse
ze vond het fascinerend zo met de kanker en de internaten.
uhm gewoon wij hoeven geen koophuis en 2 autos voor de deur enzo.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:40 schreef Guuzewuus het volgende:
Popples vertel!![]()
Stella en ik zijn juist een héél normaal gezinnetje... met z'n tweetjes
.
omg wat is dat voor vraag.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:46 schreef juttertje het volgende:
Het CB wil inderdaad wel weten wat voor een vlees ze in de kuip hebben.
Bij mij vroegen ze tussen alle "normale" vragen (over Odin en de bevalling) door of ik een gelukkige jeugd heb gehad
ja dat snap ik wel maar soms zoeken ze het ook echt verkeerd hoor. maar om nou te vragen of je een gelukkige jeugd hebt gehad vind ik dus wel een beetje raar.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:00 schreef Igraine het volgende:
Zo gek is het toch niet dat ze dat soort dingen vragen? Zij zijn wel een van de eerste instanties die jonge kinderen zien. Als zij al vroeg bepaalde dingen signaleren of in de gaten houden, indien nodig, lijkt mij dat juist goed.
Er zijn nu eenmaal bepaalde factoren die als risicofactor bekend zijn, kan geen kwaad om daar wat aandacht aan te schenken, toch?
Ik heb er in ieder geval geen problemen mee, want die zijn er ook niet.
Nee, dat hoeft helemaal niet zo te zijn, maar het kan wel. Ik zie het dagelijks in mijn werk, vaak is het een voortzettend patroon van hoe mensen met hun kinderen omgaan.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:14 schreef Popples het volgende:
[..]
ja dat snap ik wel maar soms zoeken ze het ook echt verkeerd hoor. maar om nou te vragen of je een gelukkige jeugd hebt gehad vind ik dus wel een beetje raar.
ik heb ook geen super leuke jeugd gehad heeft dat iets te maken met de opvoeding en ontwikkeling van mijn kids? ik vind van niet.
ik ken een gezin waar ik langs woonde. nou daar hebben ze na 12 jaar eindelijk eens de 2 oudste kids uit huis gehaald. wat voor zin heeft dat? niks want die kids zijn al getekend voor hun leven(15 en 13)
de buurt is 8 jaar bezig geweest omdat de kids geslagen werden en geschreeuwd en als slaafje gebruikt werden. waarom constateren ze zoiets niet eerder?
Ik ben ook de tweede keer in huilen uitgebarsten omdat ik zo moe was van de gebroken nachten. Maar wij hebben een hele lieve en prettige cb-arts. Ik vertelde over mijn slaapprobleem tijdens de zwangerschap (in combinatie met de gebroken nachten toen door de borstvoeding) en ze vroeg aan me of ze het mocht noteren. Heel netjes, vind ik.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Boeiend
Ik ben 1 van de eerste keren in huilen uitgebarsten toen ze vroeg hoe de BV ging (had net 4 nachten niet geslapen) ik sta wrs als labiel mensch in de computer
En normaal ben ik best stabiel en juist heel vrolijk
die hebben we ook gehad! nooit meer wat van gehoord. ik had mijn dossier van de huisarts hier (ivm verhuizen) en die had wel PPD? genoteerd (vind je het gek. ik zat daar jankend van de pijn met die ontstekingen waarvan de verloskundigen riepen "beetje uitslag"). bij ons kwam na 10 dagen wel de wvk uitgebreid op bezoek, met allerlei vragen. maar die vond ons juist erg leuk bezig zoquote:Op maandag 16 maart 2009 20:06 schreef Estrys het volgende:
Wij kregen na de geboorte een enquete over of je tegen de opvoeding op zag en of je je geaccepteerd voelt door je familie. Dat was een of ander project dat Sterk ouderschap of zoiets heet. Verder nooit vragen over onszelf gehad bij het CB. Mijn man ging vroeger trouwens spelen bij de zoon van de arts van het CB, die hadden veel LegoMaar geloof niet dat ze hem herkende.
Bij onze zeiden ze dat je er alleen iets van zou horen als het verontrustend was of zo.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:36 schreef simmu het volgende:
[..]
die hebben we ook gehad! nooit meer wat van gehoord. ik had mijn dossier van de huisarts hier (ivm verhuizen) en die had wel PPD? genoteerd (vind je het gek. ik zat daar jankend van de pijn met die ontstekingen waarvan de verloskundigen riepen "beetje uitslag"). bij ons kwam na 10 dagen wel de wvk uitgebreid op bezoek, met allerlei vragen. maar die vond ons juist erg leuk bezig zo
ik vond het niet vervelend hoor. die lui zijn er voor ons tenslotte, dan moeten ze wel weten wat er speelt.
dat vind ikdus ook.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:31 schreef Guuzewuus het volgende:
Dat is je goed recht, je hebt recht op privacy. En als je bang bent voor hoe dingen geïnterpreteerd worden (en dat zal inderdaad heus wel regelmatig verkeerd gebeuren of te snel of op vooroordelen berusten of iets dergelijks), dan is het misschien slimmer om dingen niet te delen. Denk ik ook.
Maar ik denk dat een cb-arts niet zomaar iemand is, en bij de mijne heb ik zeker niet de indruk dat ze onzuiver met mijn gegevens om zou gaan.
Wat fijn Estrys!quote:Op maandag 16 maart 2009 20:59 schreef Estrys het volgende:
Ik ben zo trots op mijn lieve Seb. Hij is zo lief hier in het hotelWij kunnen gewoon lekker gaan eten om zeven uur terwijl hij slaapt en overdag gaat hij lekker in de kinderwagen mee naar boven in het restaurant op de piste en slaapt hij ook gewoon lekker.
Hij begint meer te brabbelen en is vaak vrolijk. Heerlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |