die kennen we hier ook! en die gek van een kat blijft steeds maar naar selene toegaan.quote:Vanavond had ze alleen weer eens de kat te pakken en probeerde een oortje eraf te trekken, dat wordt /is dus erg goed opletten (ze weet al wat zachtjes aaien is; maar kennelijk als mama wat verder weg zit geld dat niet meer ).
als er zo een feestje is ben ik thuis.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:06 schreef simmu het volgende:
zo, hehe, poehpoeh nounou. selene kan nu ook zelf terugdraaienen dus ook rollen
en ze is helemaal in de weer met de activitycenter (zo'n ouderwetsche van fisher price) die in de box tegen de spijltjes hangt.
en ik heb even een vraagje: wat doen jullie met volwassenenfeestjes? dus 's avonds als er ook gedronken wordt en veel lawaai enzo. ik vind het dan niet goed dat mensen naar boven (naar selene) gaan. ik schijn daar dan raar, egoistisch en overbeschermd in te zijn, maar het lijkt mij dus een bijzonder onzalig plan, ben ik nou gek
tsja, dat is precies wat ik deed (ik had het zelfs vantevoren gezegd: 'niemand naar boven') en sommigen (schoondraak) vonden dat dat dan niet voor hun gold en werden dus door mij teruggefloten, en zijn nu boos op mij. ik kreeg zelfs nog te horen: 'ja, nou ja, dan huilt ze, dat geeft toch niet! we komen 200 km om haar te zien hoor' (oh sorry, ik dacht dat jullie voor ons en ons feestje kwamen). ik ben dus erg teleurgesteld door de menataliteit van sommigen, die er echt geen been in zien om een kindje aan het huilen te maken gewoon voor hun eigen lol.quote:als het bij je thuis is zou ik niemand boven laten en wil er iemand 1 voet op de trap zetten zouden ze met mij te maken krijgen. woeiii wat ben ikw eer streng
dan zou ik zeggen fijn dat je boos bent maar het is mijn kind en ik ben de moder en beslis over mijn kind.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:23 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja, dat is precies wat ik deed (ik had het zelfs vantevoren gezegd: 'niemand naar boven') en sommigen (schoondraak) vonden dat dat dan niet voor hun gold en werden dus door mij teruggefloten, en zijn nu boos op mij. ik kreeg zelfs nog te horen: 'ja, nou ja, dan huilt ze, dat geeft toch niet! we komen 200 km om haar te zien hoor' (oh sorry, ik dacht dat jullie voor ons en ons feestje kwamen). ik ben dus erg teleurgesteld door de menataliteit van sommigen, die er echt geen been in zien om een kindje aan het huilen te maken gewoon voor hun eigen lol.
ik probeer selene ook al dingen te leren, met wisselend succes. zachtjes poes aaien, niet naar het lepeltje eten meppen, niet aan mama's oorbellen trekken en laat onze bril zitten. zoals gezegd: wisselend succes
och, we hadden het hele weekend vrijgehouden zodat iedereen selene kon zien, maar dat kwam hun dan weer niet uit..........het moest perse 's avonds en dat vertik ik. inmiddels heb ik het punt bereikt dat ik nu denk: jammer dan, ik heb om te beginnen liever niet dat mensen selene 'besmetten' met hun slechte manieren. straks doet selene ook zo tegen mij! dat moeten we niet hebben hoorquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:52 schreef LovelyLady het volgende:
Hoera voor de doorslapende Seb en Danique
Simmu als het tegen je gevoel in gaat doe het dan niet meisStel je prioriteiten en hou daar aan vast. Ik zou voortaan even een feestje overdag geven
dan kunnen Selene zien, maar verder zou ik Selene gewoon lekker aan haar dagritme houden.
(echt ongelofelijk dat sommige "volwassen" niet snappen, aan de andere kant snap ik best dat ze Selene willen zien, lastig hoor hopelijk gaan ze een keer begrip tonen)
Zo herkenbaar! Ik was van tevoren al gewaarschuwd dat jij zelf af en toe niet meer lijkt te bestaan. Dan vliegen ze allemaal op Seb af en dan kan daarna er nog net een hallo afquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:09 schreef simmu het volgende:
och, voor mij hoeft een feestje zelfs niet meer. het was een hele grote teleurstelling voor me. ik wilde zo graag mijn eigen vrienden weer zien, en blijkbaar kwamen die helemaal niet voor ons maar enkel voor de baby. dan hoeft het voor mij niet ook. maar da's weer een ander verhaal en hoort hier niet. ik wilde enkel even weten of wij nu zo onredelijk waren over "niemand bij de baby" (niet dat ik het anders zou doen als jullie het wel redelijk zouden vinden hoor, maar het verbaast me zo dat mensen er echt geen been in zien dat wij dan de hele tijd in de weer zijn met een baby die overstuur is)
waarom moeten ALLE regels die thuis gelden ook ergens anders gelden en mogen er bij opa en oma geen uitzonderingen op zijn?quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:46 schreef Popples het volgende:
[..]
dan zou ik zeggen fijn dat je boos bent maar het is mijn kind en ik ben de moder en beslis over mijn kind.
ik zou er echt dikke piep aan hebben. ik ben een kreng als het mijn kind(eren) betreft.
ik heb heel vaak ruzie met schoonmoeder.
mijn man en ik hebben afgesproken dat de regels thuis ook ergens anders gelden.
mijn ouders doen het zelfde zoals wij thuis doen(hadden we niet verwacht), maar bij mijn schoonouders is het zo van ja maar bij oma mag dat. ja doei echt niet. want oma moet leuk zijn en wij de boeman![]()
nou mooi niet dus he. gezien bij het nichtje ik wil naar oma want daar mag dat.ik zou dat dus echt niet leuk vinden. nu doet ze dat nog steeds en krijgt ze het te horen van mij. maar ik en mijn schoonouders zijn 2 uiterste. van hun mogen de kids alles echt alles. tja en bij ons niet.
ik heb al heel wat verwijten naar mijn kop gehad. maar dan hebben ze pech wat ik zeg is wat gebeurt.
Misschien een hele domme vraag maar waarom niet?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef p_iglet het volgende:
[..]
(eerste 1,5 jaar geen smeerworst/smeerkaas...........................
Ja dat wil ik ook wel weten,quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef Raissa het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag maar waarom niet?
Duidelijk! Dat wist ik nietquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:30 schreef p_iglet het volgende:
in smeerkaas zitten heel veel smeltzouten, deze zijn niet gezond voor je nieren. Dan kun je beter gewoon zachte roomkaas geven.
smeerworst bevat lever, en heel veel hulpstoffen en toevoegingen (bekijk de lengte van de ingredientenlijst maar eens). In een lever blijven afvalstoffen achter.
De lever van een kind is pas volledig functioneel met 7 jaar. Waarom het afvalstoffenorgaan van een beest geven aan een kind waarvan dat zelf nog niet goed ontwikkeld is.
Pepijn krijgt nu (met 20 maanden) thuis ook nog geen smeerkaas en smeerworst. Genoeg andere alternatieven. Maar een sporadische boterham 1x per maand bij opa en oma vind ik nu geen probleem meer. Maar met 6 maanden als standaard broodbeleg dus wel.
Thuis eten we zowieso met zo min mogelijk toevoegingen.
Soms een klein beetje, maar meestal kruipt ze juist achteruit whehequote:Op woensdag 11 maart 2009 22:10 schreef mrien het volgende:
Wat lief dat ze probeert te kruipenKomt ze al wel vooruit of dat nog niet?
Lotte al zelf zitten, wow! dat is wel goed zegquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:10 schreef mrien het volgende:
...
Ach, Ive drinkt geen melk, dus zouden we chocolademelk moeten geven volgens het cb. Elke dag...quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef p_iglet het volgende:
Je zou volgens de richtlijnen van het CB tot een jaar geen zout toe mogen voegen aan het eten, maar wel vanaf 6 maanden smeerkaas op brood mogen geven
quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:58 schreef owlet het volgende:
Avalon heeft d'r eerste vaste voedsel ook al op. Halva. Oftewel tahin met een berg suiker waar je eng van wordt en wat vanillesmaak. Bedankt oudste dochter![]()
"se vinnut lekker he mam!!!"...
quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:43 schreef p_iglet het volgende:
tsja en ik zou dat huis lekker over hoop laten halen bij oma, en lekker op de bank laten springen.
beperkt snoepen prima, maar dan ook neit zeuren over dik zijn.
sproeiende katten, niet poetsen en dan het kind dus niet op de grond kan ik me heel goed voorstellen
Hopelijk komen jullie er met oma uit, en loopt het bij evt andere opa's oma's en vrienden soepeler. Bewust tegengewerkt worden lijkt me vervelend.
Dat is heel anders dan als oma's gewoon andere regels hebben zoals je eerste stukje op mij overkwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |