abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66959703
zo, hehe, poehpoeh nounou. selene kan nu ook zelf terugdraaien en dus ook rollen en ze is helemaal in de weer met de activitycenter (zo'n ouderwetsche van fisher price) die in de box tegen de spijltjes hangt.

en ik heb even een vraagje: wat doen jullie met volwassenenfeestjes? dus 's avonds als er ook gedronken wordt en veel lawaai enzo. ik vind het dan niet goed dat mensen naar boven (naar selene) gaan. ik schijn daar dan raar, egoistisch en overbeschermd in te zijn, maar het lijkt mij dus een bijzonder onzalig plan, ben ik nou gek
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66959774
quote:
Vanavond had ze alleen weer eens de kat te pakken en probeerde een oortje eraf te trekken, dat wordt /is dus erg goed opletten (ze weet al wat zachtjes aaien is; maar kennelijk als mama wat verder weg zit geld dat niet meer ).
die kennen we hier ook! en die gek van een kat blijft steeds maar naar selene toegaan.
pi_66960005
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:06 schreef simmu het volgende:
zo, hehe, poehpoeh nounou. selene kan nu ook zelf terugdraaien en dus ook rollen en ze is helemaal in de weer met de activitycenter (zo'n ouderwetsche van fisher price) die in de box tegen de spijltjes hangt.

en ik heb even een vraagje: wat doen jullie met volwassenenfeestjes? dus 's avonds als er ook gedronken wordt en veel lawaai enzo. ik vind het dan niet goed dat mensen naar boven (naar selene) gaan. ik schijn daar dan raar, egoistisch en overbeschermd in te zijn, maar het lijkt mij dus een bijzonder onzalig plan, ben ik nou gek
als er zo een feestje is ben ik thuis.
ten eerste hou ik niet van alcohol en kinderen en de hele meuk.
binnenkort zijn mijn zusje en haar vriendje samen jarig en die geven elk jaar een groot feest.
mooi mij niet gezien. heb haar al gezegd dat ik dan niet kom. vooral niet omdat er gerookt en gedronken word de hele nacht door. ik hou daar niet van.

als het bij je thuis is zou ik niemand boven laten en wil er iemand 1 voet op de trap zetten zouden ze met mij te maken krijgen. woeiii wat ben ikw eer streng
ik denk maar zo mijn kind is mijn alles en daar doe ik het voor, boeiend wat andere denken
mama van 3 kids!
pi_66960050
simmu; nee dat is niet raar; alles leuk en aardig; maar gewoon normaal ritme is gewoon belangerijk voor een baby/kind imo; een volwassene moet zich daarin aanpassen aan een kind ipv andersom.
Als een opa of om even mee wil kijken bij bijv het badritueel is dat noraal lijkt me; maar als jan en alleman maar naar boven wilt gaan terwijl ze ligt te slapen zou ik dat zeker niet toestaan; lijkt me een betje van de zotte.

De katten zijn hier wel voorzichtig, maar gaan gerust naast d'r liggen. Ze zijn weinig assertief naar d'r; dat is iets wat me wel heel erg opvalt; ze zijn erg voorzichtig met d'r; ook al loopt ze nog zo te plukken. We leren d'r consequent zachtjes aaien, en dat doet ze (verbazingwekkend) prima; maar soms steekt het enthousiasme en de ondeugd op.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_66960223
quote:
als het bij je thuis is zou ik niemand boven laten en wil er iemand 1 voet op de trap zetten zouden ze met mij te maken krijgen. woeiii wat ben ikw eer streng
tsja, dat is precies wat ik deed (ik had het zelfs vantevoren gezegd: 'niemand naar boven') en sommigen (schoondraak) vonden dat dat dan niet voor hun gold en werden dus door mij teruggefloten, en zijn nu boos op mij. ik kreeg zelfs nog te horen: 'ja, nou ja, dan huilt ze, dat geeft toch niet! we komen 200 km om haar te zien hoor' (oh sorry, ik dacht dat jullie voor ons en ons feestje kwamen). ik ben dus erg teleurgesteld door de menataliteit van sommigen, die er echt geen been in zien om een kindje aan het huilen te maken gewoon voor hun eigen lol.

ik probeer selene ook al dingen te leren, met wisselend succes. zachtjes poes aaien, niet naar het lepeltje eten meppen, niet aan mama's oorbellen trekken en laat onze bril zitten. zoals gezegd: wisselend succes
pi_66960356
Ik vind het zo lief hoe Koen zit op de grond en stuntelt met zijn flesje. (het principe dat je em iets hoger moet houden voor er iets uitkomt)
Hij kan prima zelf zitten, kruipen gaat nog niet helemaal, maar desondanks komt hij overal.
Wil zich al bijna optrekken aan tafel en bank maar dat lukt hem nog net niet.
Tandjes? Nope nog niet
Koen is ook heerlijk aan het kleppen en brabbelen... en hij lacht als Ernie
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:33:47 #57
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66960492
Danique haar ogen beginnen steeds blauwer te worden ben benieuwd wat het uiteindelijk word!

Ons meiske gaat ongeveer 4x per week in bad/onder de douche. Tenzij ze heel vies is of ze niet meer te kalmeren is dan willen we nog wel wat vaker gaan.
Ze vind het echt heerlijk, zo lief zoals je haar ziet genieten dan!

Verder heeft ze vannacht voor het eerst doorgeslapen! Moest er een keer even 2 tellen uit om de speen terug te stoppen maar verder tukte ze in een keer door tot 08.00!
Wist niet wat me overkwam!

Diaan, Danique slaapt al sinds ze uit het ziekenhuis terug kwam (2de week) niet meer met een kruik, leg hem als het heel koud is alleen even in haar bedje om het voor te verwarmen maar als ze naar bed gaat haal ik hem eruit.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:38:55 #58
108648 cattie
lieve moeder
pi_66960640
Simmu, ik zou ook niemand naar boven laten bij zo'n feest.

Fruppel, wat heerlijk, doorslapen! En wat snel al.
Heb je mijn pm gezien?
pi_66960807
Mag ik even juichen, Seb heeft vannacht doorgeslapen. van half elf tot kwart voor zes Mijn held
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_66960845
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:23 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja, dat is precies wat ik deed (ik had het zelfs vantevoren gezegd: 'niemand naar boven') en sommigen (schoondraak) vonden dat dat dan niet voor hun gold en werden dus door mij teruggefloten, en zijn nu boos op mij. ik kreeg zelfs nog te horen: 'ja, nou ja, dan huilt ze, dat geeft toch niet! we komen 200 km om haar te zien hoor' (oh sorry, ik dacht dat jullie voor ons en ons feestje kwamen). ik ben dus erg teleurgesteld door de menataliteit van sommigen, die er echt geen been in zien om een kindje aan het huilen te maken gewoon voor hun eigen lol.

ik probeer selene ook al dingen te leren, met wisselend succes. zachtjes poes aaien, niet naar het lepeltje eten meppen, niet aan mama's oorbellen trekken en laat onze bril zitten. zoals gezegd: wisselend succes
dan zou ik zeggen fijn dat je boos bent maar het is mijn kind en ik ben de moder en beslis over mijn kind.
ik zou er echt dikke piep aan hebben. ik ben een kreng als het mijn kind(eren) betreft.
ik heb heel vaak ruzie met schoonmoeder.
mijn man en ik hebben afgesproken dat de regels thuis ook ergens anders gelden.
mijn ouders doen het zelfde zoals wij thuis doen(hadden we niet verwacht), maar bij mijn schoonouders is het zo van ja maar bij oma mag dat. ja doei echt niet. want oma moet leuk zijn en wij de boeman
nou mooi niet dus he. gezien bij het nichtje ik wil naar oma want daar mag dat. ik zou dat dus echt niet leuk vinden. nu doet ze dat nog steeds en krijgt ze het te horen van mij. maar ik en mijn schoonouders zijn 2 uiterste. van hun mogen de kids alles echt alles. tja en bij ons niet.
ik heb al heel wat verwijten naar mijn kop gehad. maar dan hebben ze pech wat ik zeg is wat gebeurt.
mama van 3 kids!
pi_66960934
Wat fijn al die doorslapende kindjes

Merel is er een paar dagen terug weer mee gestopt, dus die krijgt weer fijn een flesje rond 4 uur
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66961042
Hoera voor de doorslapende Seb en Danique

Simmu als het tegen je gevoel in gaat doe het dan niet meis Stel je prioriteiten en hou daar aan vast. Ik zou voortaan even een feestje overdag geven dan kunnen Selene zien, maar verder zou ik Selene gewoon lekker aan haar dagritme houden.
(echt ongelofelijk dat sommige "volwassen" niet snappen, aan de andere kant snap ik best dat ze Selene willen zien, lastig hoor hopelijk gaan ze een keer begrip tonen)
pi_66961090
Elin is een ritme aan het ontwikkelen.. ze slaapt vanaf 10 tot 5 door als ik haar niet wakker maak (al 3 dagen) dat deed ze daarvoor waarschijnlijk ook maar toen maakte ik haar wakker (poepluier) en ik wil niet dat ze daar de hele nacht in slaapt..daarna is ze wel weer klaarwakker. (ze poept eigenlijk heel veel, sowieso 6-8 poepluiers per dag) Ik wil haar graag laten doorslapen hoor.maar weet niet of t handig is afgelopen 3 nachten dus wel gedaan met een dikke laag vaseline op r kont voordat ze in slaap valt dat zal t wel eenbeetje tegenhouden..maargoed. Wat zouden jullie doen? doorslapen of verschonen?

(en ik hoop dat ze dat ritme verschuift van 12:00 naar 7:00 )
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66961110
Ik zou haar toch verschonen hoor Dakota, als ze echt klaar wakker is misschien nog even aanleggen en dan terug leggen?
pi_66961369
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:52 schreef LovelyLady het volgende:
Hoera voor de doorslapende Seb en Danique

Simmu als het tegen je gevoel in gaat doe het dan niet meis Stel je prioriteiten en hou daar aan vast. Ik zou voortaan even een feestje overdag geven dan kunnen Selene zien, maar verder zou ik Selene gewoon lekker aan haar dagritme houden.
(echt ongelofelijk dat sommige "volwassen" niet snappen, aan de andere kant snap ik best dat ze Selene willen zien, lastig hoor hopelijk gaan ze een keer begrip tonen)
och, we hadden het hele weekend vrijgehouden zodat iedereen selene kon zien, maar dat kwam hun dan weer niet uit..........het moest perse 's avonds en dat vertik ik. inmiddels heb ik het punt bereikt dat ik nu denk: jammer dan, ik heb om te beginnen liever niet dat mensen selene 'besmetten' met hun slechte manieren. straks doet selene ook zo tegen mij! dat moeten we niet hebben hoor

maar ik vergat nog te zeggen dat we gister bij de kinderfysio zijn geweest voor selene's voorkeurshouding. de afplatting is bijna weg, dus we hoeven niet meer terug te komen
pi_66961377
Mijn schoonmoeder is dan weer veelste voorzichtig; dat kan ook niet fijn voelen; ze cijfert zich teveel weg maar lijd daar wel zichtbaar (en hoorbaar) onder.

Maar simm; ik heb me eens laten overhalen om naar een feestje te gaan; de vriend van 'n schoonzus werd 30. Als ik had geweten wat voor feestje dat was had ik nooit gegaan; er werd rekening houden met Amber qua roken; maar ik voelde me zo ongemakkelijk ook al is Amber een hele makkelijke baby.
Drinken en feesten gaat zo niet samen; maar ik vertrouwde op het oordeel van m'n schoonzus met wat voor feestje het was.
En alle kinderloze 30-ers die daar waren veroorzaken nu denk weer een nieuwe babyboom; ohw kjk hoe lief makkelijk kindje; das slechte reclame voor het ouderschap
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_66961404
Dakota, heeft ze wel eens luieruitslag? als ze daar geen last van heeft valt het te proberen, anders denk ik beter niet.
pi_66961509
och, voor mij hoeft een feestje zelfs niet meer. het was een hele grote teleurstelling voor me. ik wilde zo graag mijn eigen vrienden weer zien, en blijkbaar kwamen die helemaal niet voor ons maar enkel voor de baby. dan hoeft het voor mij niet ook. maar da's weer een ander verhaal en hoort hier niet. ik wilde enkel even weten of wij nu zo onredelijk waren over "niemand bij de baby" (niet dat ik het anders zou doen als jullie het wel redelijk zouden vinden hoor, maar het verbaast me zo dat mensen er echt geen been in zien dat wij dan de hele tijd in de weer zijn met een baby die overstuur is)
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:10:44 #69
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66961526
Danique en Seb, wat heerlijk dat jullie doorslapen

En kruipende, tijgerende, rollende kindjes.. dat is weer zo'n stap vooruit. Goed hoor!!!

Wij hebben trouwens de flessen met 150 cc weer teruggebracht naar 120 cc Lennon dronk ze wel leeg maar liet dan vaak van een latere fles veel staan en werd er voor ons gevoel erg onrustig door. Dus nu weer alleen flessen van 120 cc.
Make love, not war ☮
pi_66962336
nou Dakota, als ze er geen last van heeft zou ik het zo laten, is het veel poep? Want de luiers nemen best wel behoorlijk wat op is mijn ervaring. Seb poept maar om de dag of zo, maar dan is het meestal ook zo veel dat het aan de zijkant en bovenkant uit zijn luier komt.

even stiekem toch ook hier, omdat hij zo leuk is: wat krijg je na een nacht doorslapen? Een heel vrolijk kindje!

pi_66962707
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:09 schreef simmu het volgende:
och, voor mij hoeft een feestje zelfs niet meer. het was een hele grote teleurstelling voor me. ik wilde zo graag mijn eigen vrienden weer zien, en blijkbaar kwamen die helemaal niet voor ons maar enkel voor de baby. dan hoeft het voor mij niet ook. maar da's weer een ander verhaal en hoort hier niet. ik wilde enkel even weten of wij nu zo onredelijk waren over "niemand bij de baby" (niet dat ik het anders zou doen als jullie het wel redelijk zouden vinden hoor, maar het verbaast me zo dat mensen er echt geen been in zien dat wij dan de hele tijd in de weer zijn met een baby die overstuur is)
Zo herkenbaar! Ik was van tevoren al gewaarschuwd dat jij zelf af en toe niet meer lijkt te bestaan. Dan vliegen ze allemaal op Seb af en dan kan daarna er nog net een hallo af Vooral bij de opa's en oma's is dat hier.
Ik vind je niet onredelijk. Ik heb hetzelfde met mijn schoonmoeder en zusje (jaaa daar is ze weer ) als een stel aasgieren boven de kinderwagen of het bedje gaan hangen om hem vast te mogen houden. Maar als hij slaapt of als hij moe is dan wil ik het niet hebben dat ze hem eruit gaan halen. Ze beginnen het nu te leren, wanneer wij nee zeggen dan is het nee en blijft het nee. Wij bepalen wanneer en hoe of wat met Seb. Worden mensen dan gepikeerd of vinden ze ons overdrijven dan hebben ze dikke vette pech.

Wij hebben nog geen 'volwassen' feestjes gehad sinds de geboorte maar ik denk niet dat ik hem mee zal nemen. Ik vond het vroeger zelf verschrikkelijk als ik ergens anders in een vreemd bed moest slapen en midden in de nacht in die koude auto moest om naar huis te gaan. Dat staat me nog zo helder voor de geest.
pi_66964099
ik snap het ook niet. selene zelf waardeert het echt niet als mensen zo doen tegen haar hoor. en ik luister naar selene. is hetzelfde met eten. bij mij zit ze in de wipstoel of de maxicosi (ze is te groot geworden voor de wipstoel, die trekt selene's geweibel niet goed meer) om te eten. ik snoer haar niet vast, ik hou haar niet vast, ik leer haar eten. dat is iets wat we samen doen. mijn moeder pakt kindjes op schoot, houdt de armpjes vast en dwingt dan mondje open doen af. dat vind ik niks. selene moet zelf leren eten. niet leren dat iemand anders er zomaar wat in schuift. hetzelfde met slapen trouwens: overdag leg ik haar op bed als ik zie dat ze moe is en als ze dan wakker wordt en eruit wil pak ik haar eruit. toevallig is dat elke dag om precies dezelfde tijd (iemand is een gewoontediertje!)
pi_66965589
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:46 schreef Popples het volgende:

[..]

dan zou ik zeggen fijn dat je boos bent maar het is mijn kind en ik ben de moder en beslis over mijn kind.
ik zou er echt dikke piep aan hebben. ik ben een kreng als het mijn kind(eren) betreft.
ik heb heel vaak ruzie met schoonmoeder.
mijn man en ik hebben afgesproken dat de regels thuis ook ergens anders gelden.
mijn ouders doen het zelfde zoals wij thuis doen(hadden we niet verwacht), maar bij mijn schoonouders is het zo van ja maar bij oma mag dat. ja doei echt niet. want oma moet leuk zijn en wij de boeman
nou mooi niet dus he. gezien bij het nichtje ik wil naar oma want daar mag dat. ik zou dat dus echt niet leuk vinden. nu doet ze dat nog steeds en krijgt ze het te horen van mij. maar ik en mijn schoonouders zijn 2 uiterste. van hun mogen de kids alles echt alles. tja en bij ons niet.
ik heb al heel wat verwijten naar mijn kop gehad. maar dan hebben ze pech wat ik zeg is wat gebeurt.
waarom moeten ALLE regels die thuis gelden ook ergens anders gelden en mogen er bij opa en oma geen uitzonderingen op zijn?
Bij opa en oma hoort het toch ook leuker te zijn als thuis.
Tuurlijk sommige regels vind ik dermate belangrijk dat ik wil dat ze ergens anders ook opgevolgd worden, maar dat zijn er echt maar een paar. (eerste 1,5 jaar geen smeerworst/smeerkaas, naar bed als hij moe is en niet omdat het volgens de oma's kinderbedtijd is en dan laten krijsen, en vast nog een paar)
Thuis mag Pepijn geen danoontjes (ik koop ze gewoon niet, vind ze onzin), bij oma mag hij een danoontje, soms nog wel 2 ook. Bij ene oma mag je op de bank springen, bij andere oma en thuis niet.

Mij lijkt juist belangrijk dat kinderen leren dat regels afhangen van de situatie.

Ik denk niet dat je van andere kunt verwachten dat ze jou regels overnemen, tuurlijk belangrijke opvoedprincipes van jullie zullen ze moeten respecteren. Maar het lijkt me ook juist dat jullie ze zo moeten opvoeden dat dat zeuren om dingen die ergens anders anders gaan geen punt van discussie is, maar gewoon normaal. Dat bij iedereen de dingen op hun eigen manier gebeuren.
pi_66965640
Bezopen rokende mensen boven een slapend kind is hier ook geen enkel punt van discussie. Belachelijk als dat ergens uberhaupt zou gebeuren.

Daarentegen gaat pepijn wel mee naar feestjes waar (beperkt) gedronken wordt, en mag hij dan opblijven zolang hij gezellig is, dan gaan we naar huis.
pi_66966110
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef p_iglet het volgende:

[..]

(eerste 1,5 jaar geen smeerworst/smeerkaas...........................
Misschien een hele domme vraag maar waarom niet?
pi_66966284
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef Raissa het volgende:

[..]

Misschien een hele domme vraag maar waarom niet?
Ja dat wil ik ook wel weten,
mijn mannetje heeft van beide een halve boterham op namelijk
pi_66966311
in smeerkaas zitten heel veel smeltzouten, deze zijn niet gezond voor je nieren. Dan kun je beter gewoon zachte roomkaas geven.
smeerworst bevat lever, en heel veel hulpstoffen en toevoegingen (bekijk de lengte van de ingredientenlijst maar eens). In een lever blijven afvalstoffen achter.
De lever van een kind is pas volledig functioneel met 7 jaar. Waarom het afvalstoffenorgaan van een beest geven aan een kind waarvan dat zelf nog niet goed ontwikkeld is.

Pepijn krijgt nu (met 20 maanden) thuis ook nog geen smeerkaas en smeerworst. Genoeg andere alternatieven. Maar een sporadische boterham 1x per maand bij opa en oma vind ik nu geen probleem meer. Maar met 6 maanden als standaard broodbeleg dus wel.
Thuis eten we zowieso met zo min mogelijk toevoegingen.
pi_66966361
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:30 schreef p_iglet het volgende:
in smeerkaas zitten heel veel smeltzouten, deze zijn niet gezond voor je nieren. Dan kun je beter gewoon zachte roomkaas geven.
smeerworst bevat lever, en heel veel hulpstoffen en toevoegingen (bekijk de lengte van de ingredientenlijst maar eens). In een lever blijven afvalstoffen achter.
De lever van een kind is pas volledig functioneel met 7 jaar. Waarom het afvalstoffenorgaan van een beest geven aan een kind waarvan dat zelf nog niet goed ontwikkeld is.

Pepijn krijgt nu (met 20 maanden) thuis ook nog geen smeerkaas en smeerworst. Genoeg andere alternatieven. Maar een sporadische boterham 1x per maand bij opa en oma vind ik nu geen probleem meer. Maar met 6 maanden als standaard broodbeleg dus wel.
Thuis eten we zowieso met zo min mogelijk toevoegingen.
Duidelijk! Dat wist ik niet Thanks voor je uitleg!
pi_66966362
Je zou volgens de richtlijnen van het CB tot een jaar geen zout toe mogen voegen aan het eten, maar wel vanaf 6 maanden smeerkaas op brood mogen geven
pi_66966608
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:10 schreef mrien het volgende:
Wat lief dat ze probeert te kruipen Komt ze al wel vooruit of dat nog niet?
Soms een klein beetje, maar meestal kruipt ze juist achteruit whehe
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:10 schreef mrien het volgende:
...
Lotte al zelf zitten, wow! dat is wel goed zeg
En ook al zo'n goede eter, fijn he als dat zo makkelijk gaat. Ik heb de afgelopen week gemerkt hoe het is als je kindje niet wilt eten en lijkt me vervelend als dat constant zo is.

Jeuj voor de doorslapertjes

Sorry heb weer eens niet alles doorgelezen. Ben zelf aangestoken door Dana (die gelukkig alweer beter) en moet nog veel te veel doen vandaag
pi_66966732
het cb is soms raar hoor. selene mocht pas met 7 maanden brood ivm gluten, maar soepstengel mocht dan weer wel met 6 maanden.
pi_66968169
Hier mocht brood pas met 8 maanden en dan met smeerkaas/smeerworst/appelstroop of vruchtenmoes (jam dus)
Koen eet vanaf het begin dat ik brood geef een hele boterham dus met smeerkaas
Blijft er niet veel over om op brood te doen... Raar eigenlijk, Sander is er ook groot mee geworden en mankeert toch ook niets.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:35:02 #83
108648 cattie
lieve moeder
pi_66968326
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef p_iglet het volgende:
Je zou volgens de richtlijnen van het CB tot een jaar geen zout toe mogen voegen aan het eten, maar wel vanaf 6 maanden smeerkaas op brood mogen geven
Ach, Ive drinkt geen melk, dus zouden we chocolademelk moeten geven volgens het cb. Elke dag...

LovelyLady, het is natuurlijk ook niet gezegd dat je kind er direct wat van krijgt als het wel smeerkaas eet. Maar als je het kunt vermijden is dat wel beter.
pi_66968409
genoeg dingen om op brood te doen, jam, appelstroop, gewone kaas, gewone zachte roomkaas, vegetarische smeerworst (wel chemische toevoegingen, geen lever), geprakte tonijn, alleen boter, wat natuurwinkel dingen als tahin, notenpasta etc mogen ook vanaf 9 maanden.
genoeg keus dus.

LL, die opmerking van sander is er ook groot mee geworden en mankeert ook niets bewijst dus niet dat het zomaar wel goed is he
Dat is als je even generaliseerd net zo'n opmerking als mijn opa rookt al 50 jaar en is nog prima gezond dus roken zal echt niet zo slecht zijn.
Waarmee ik absoluut roken en smeerkaas eten natuurlijk niet wil vergelijken

Smeerkaas en smeerworst zijn geen vergif ofzo, maar vallen zeker niet in de categorie enorm gezond broodbeleg, en ik kies er daarom dus voor om alternatieven te geven.
pi_66968493
Soms voel ik me echt zo'n leek wat betreft kinderen en voeding. Nu ook en ik vind het eigenlijk heel raar dat het CB adviseert om smeerworst en smeerkaas op brood te geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2009 13:43:44 ]
pi_66968586
zie mijn post hierboven voor ideen voor op brood.
Supermarkten verkopen ook kuipjes geitenroomkaas, goed smeerbaar en bevat alleen geitenmelk en beetje gewoon zout. Dat eet pepijn vaak op brood.
pi_66968627
Het voedingscentrum heeft hun advies hierover al gewijzigt, smeerworst staat nu niet meer genoemd als voorkeursbeleg voor jonge kinderen, maar in de groep incidenteel geven. Ook ivm hoge verzadigde vetten.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:42:24 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_66968635
Ive eet al heel lang heel graag appelstroop van zonnatura op zijn brood. Zo goed als geen toevoegingen.
pi_66968638
vanaf wanneer mogen ze eigenlijk gewone kaas? hier bij de supermerkt staan ze te trappelen om selene een plakje kaas en/of worst te geven

overigens is zelfgemaakt eten hier ook al not done. zucht. selene krijgt nu 2 gewone flesjes en 2 papflesjes (3x met 6 schepjes en 's avonds met 7 schepjes spul en 2 schepjes rijstebloem). 1 potje fruit en 1 potje prakkie. verder moet ze weinig hebben van andere dingen. broodkorst, liga, soepstengel: ze geeft er allemaal niks om
pi_66968703
Gewone kaas vanaf het zelfde moment als ze volgens het CB smeerkaas mogen.
Vanaf een maand of 6, of liefst een maand of 8 dus.
pi_66968828
Koen eet ook alleen maar potjes groenten, terwijl ik wel elke dag probeer om verse prak er in te krijgen. Ik neem aan dat een potje groenten niet zo slecht is als smeerkaas/worst
Banaan eet Koen wel en ik heb peren liggen die maar niet rijp willen worden. Verder potjes fruit gaan er prima in.
Eetschema van mijn beertje
07.00 200cc Opvolgmelk
10.00 potje fruit/banaan
12.00 broodje
13.00 180cc opvolgmelk
15.00 nijntje koekje/rijstewafeltje
17.30 warme prak en meestal een danoontje toe
18.00 bedtijd
pi_66969181
Avalon heeft d'r eerste vaste voedsel ook al op. Halva. Oftewel tahin met een berg suiker waar je eng van wordt en wat vanillesmaak. Bedankt oudste dochter

"se vinnut lekker he mam!!!"...
pi_66969337
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:58 schreef owlet het volgende:
Avalon heeft d'r eerste vaste voedsel ook al op. Halva. Oftewel tahin met een berg suiker waar je eng van wordt en wat vanillesmaak. Bedankt oudste dochter

"se vinnut lekker he mam!!!"...

Sander kwam ook eens met een ham-kaas shippie naar Koen, maar die vroeg het gelukkig eerst
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:05:46 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_66969473
Oeps Owlet...
Ive wilde gisteren juist het flesje gekolfde melk van Fee opdrinken. Toch maar gezegd dat hij dat niet moet doen.
pi_66970484
P_iglet ik snap wat je bedoelt maar wij hebben de regels die wij thuis graag ook bij oma gezien.
oma geeft ze het liefst koekjes met heel veel suiker en dan roepen dat mijn kind dik is.
zo mag ze van mij niet op de bank springen nou bij oma mag dat wel.
ze mag het hele huis overhoop halen nou van mij dus echt niet.
opruimen hoeft ook niet.
ritme ach joh dat is niet nodig.

wij worden gewoon in onze opvoeding ondermijnt.
als ze nou eens fatsoenlijk zou doen oke maar hoe ze nu doet nee.
ik vind het belangrijk dat mijn kind grenzen kent. nou dat nichtje heeft dat bij oma niet geleerd.
laat het kind maar de snoep pot leeg vreten wat maakt het uit als ze niet eet.
ik wil mijn kinderen daar niet alleen laten, ook mogen ze daar niet over de grond enzo.
heeft allemaal te maken met sproeiende gore katten en niet poetsen.
mama van 3 kids!
pi_66970711
tsja en ik zou dat huis lekker over hoop laten halen bij oma, en lekker op de bank laten springen.
beperkt snoepen prima, maar dan ook neit zeuren over dik zijn.

sproeiende katten, niet poetsen en dan het kind dus niet op de grond kan ik me heel goed voorstellen
Hopelijk komen jullie er met oma uit, en loopt het bij evt andere opa's oma's en vrienden soepeler. Bewust tegengewerkt worden lijkt me vervelend.
Dat is heel anders dan als oma's gewoon andere regels hebben zoals je eerste stukje op mij overkwam.
pi_66970998
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:43 schreef p_iglet het volgende:
tsja en ik zou dat huis lekker over hoop laten halen bij oma, en lekker op de bank laten springen.
beperkt snoepen prima, maar dan ook neit zeuren over dik zijn.

sproeiende katten, niet poetsen en dan het kind dus niet op de grond kan ik me heel goed voorstellen
Hopelijk komen jullie er met oma uit, en loopt het bij evt andere opa's oma's en vrienden soepeler. Bewust tegengewerkt worden lijkt me vervelend.
Dat is heel anders dan als oma's gewoon andere regels hebben zoals je eerste stukje op mij overkwam.

oma heeft overal beeldjes en toepjes staan dadelijk kan ik 100 keer de verzekering gaan bellen, zullen die blij zijn.

laat ik het zo zeggen er is heel veel gebeurt waar niemand wat vanaf weet. mijn vertrouwen is een beetje op. maar op elk dingetje worden wij tegengewerkt.
wij willen hun snoep beperken tot soepstengel en crackers, speciale kinderkoekjes van duitsland enzo. omdat ze al een beetje zwaarder zijn dan een normaal kind(ze volgen hun eigen lijn). maar bij hun moet het chocolade en zooi zijn. daar ben ik dus op tegen. een kind van 6 maand ijs geven en dan steken naar mama onder water geven ben ik helemaal niet van gedient. zoals ja van mama mag je ook niks he. dadelijk zeg je nog van oma krijg ik niks. zulke dingen krijg ik altijd naar mijn hoofd.
ik ben gewoon een beetje kort door de bocht en kan moeilijk soms uitleggen waarom enzo.
mama van 3 kids!
pi_66971894
oh, ik snap heel goed wat je bedoelt Popples. die dingen zijn strontvervelend. ik zie hoe dat hier gaat. maar serieus: het is wel de moeite van het overwegen waard om je kleintje toch idd eens een keertje los te laten tijdens een flinke sloopbui (lekker baldadig en alles). moet je zien hoe snel ze naar je luisteren!

die aanpak werkte bij mijn ouders ook prima 3 dagen oppassen. eerste dag: ze hielden zich niet aan selene's eet- en slaap momenten. dus selene strontvervelend, wilde niet slapen en was een groot jankkanon. de tweede dag waren ze hier maar deed ik dingen zelf --> een lief leuk rustig en speels kindje. derde dag paste ma op en hield zich soortemet van aan die tijden --> lief leuk rustig speels kindje. tsjek. les geleerd. en ze hoeven heus niet alles pzies zo te doen als ik zeg hoor. maar geen vreemd eten geven wat ze nog niet kent, en slapen en eten bij benadering gewoon als altijd. dus niet tot 9 uur 's avonds op laten blijven en geen volkoren soepstengel geven terwijl ze nog niet mag
pi_66975760
seleentje heeft iets nieuws uitgevonden: als je nou pffffwwwwwww doet en hard blaast terwijl je je flesje drinkt bubbelt de melk. dolle pret !!!
pi_66987679
Ik heb voor t eerst gedouched met Elin, wat een gehannes zeg maargoed, mevrouw vond het heerlijk en ligt nu heel lief t slapen

He houden jullie de bby vast onder de douche?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')