Dat ik dit plan wil nog niet zeggen dat we het ook zo gaan etenquote:Op maandag 9 maart 2009 16:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Wow, wat plannen jullie allemaal ver vooruit! Zo ver lukt het mij niet, dan zou ik toch maar zin in andere dingen krijgen of dingen laten bederven omdat ik was vergeten dat ze geen week goed blijven.
ik maak de lijstjesquote:Op maandag 9 maart 2009 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Doe mij ook zo'n Mr.![]()
Als ik de mijne op pad stuur voor boodschappen slaagt hij erin om van het hele maandbudget voor drie dagen eten te kopen.
Mijn Mr. houdt zich niet aan lijstjes en weigert ergens anders dan bij de AH boodschappen te doenquote:Op maandag 9 maart 2009 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik maak de lijstjes
en de boodschappen zijn allemaal van de Lidl overigens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 09-03-2009 18:26:31 ]Still a little bit of your face I haven't kissed.
Juist niet. Lidl en Aldi zijn bijvoorbeeld de enige twee supers die géén vlees van onverdoofd gecastreerde varkens verkopen.quote:Op maandag 9 maart 2009 21:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Wij hebben bij mijn ouders al een paar keer erg lekker vlees van de Lidl gegeten (koop zelf altijd biologisch), wel van de Duitse Lidl maar het merk is volgens mij hetzelfde, Oldenlander.
Ik vraag me trouwens wel af hoe het zo goedkoop kan zijn, of het dan nog minder diervriendelijk is dan bij andere supermarkten, maar goed.
Anderhalve week voor ¤ 250,-???quote:Op maandag 9 maart 2009 22:19 schreef Fogel het volgende:
We hebben een keer een maandmenu gemaakt, flink ingekocht (vers spul natuurlijk om de zoveel dagen bijvullen), geconcludeerd dat het (financieel gezien) een goed idee was en vervolgens nooit meer gedaan
We hebben het er al een halfjaar ofzo over om maar eens een weekmenu te proberen, maar het komt er maar niet van. Deze zaterdag wel voor zo'n 250¤ aan voedsel ingeslagen (maar zonder plan, gewoon dingen in de kar gemikt die er OK uit zagen) dus daar zouden we het een week of anderhalf mee uit moeten houden.
Je denkt dat je scoort, maar je loopt met je eigen domheid te koop. Met andere woorden, ik ben pas 1 keer (48 uur) geband, dus je kent de feiten weereens niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
je kent de immer grappige (en om de dag gebande) Twerk toch wel?
OK, 1900 Noorse kroon was het en deze keer vrij veel vlees gekocht (en dat is hier asociaal duur).quote:
Heel vaak, alleen met verse groenten kom ik nog wel eens in de knel, de ene groente moet toch sneller gegeten worden dan de andere.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
doen jullie trouwens ook regelmatig schuiven?
Omdat we alles op maandag in huis hebben, kunnen we alsnog makkelijk bepalen iets om te schuiven omdat het het wat sneller/makkelijker is
Same here.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heel vaak, alleen met verse groenten kom ik nog wel eens in de knel, de ene groente moet toch sneller gegeten worden dan de andere.
Ja. Da's het handige van voor 5 dagen eten in huis halenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heel vaak, alleen met verse groenten kom ik nog wel eens in de knel, de ene groente moet toch sneller gegeten worden dan de andere.
Niet zo heel vaak. Ervaring heeft me geleerd dat van uitstel (van een dagmenu) vaak afstel komtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
doen jullie trouwens ook regelmatig schuiven?
Omdat we alles op maandag in huis hebben, kunnen we alsnog makkelijk bepalen iets om te schuiven omdat het het wat sneller/makkelijker is
Kijk jij bij peen en uien naar een datum op de verpakking?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Da's het handige van voor 5 dagen eten in huis halenAlleen moet je dan wel goed op de data van de groenten letten
Ik kon gister dus een zak peen en uien wegflikkeren omdat-ie een paar dagen over datum was
![]()
Toch beter opletten volgend weekend
Het zal wel om een zak voorgesneden groente gaanquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kijk jij bij peen en uien naar een datum op de verpakking?Je moet gewoon kijken of ze er nog goed uitzien.
Mijn groenten zitten überhaupt nooit in een verpakking.
Het was voorgesnedenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kijk jij bij peen en uien naar een datum op de verpakking?Je moet gewoon kijken of ze er nog goed uitzien.
Mijn groenten zitten überhaupt nooit in een verpakking.
Ja. Maar als ik nasi maak waar nu een zak thaise groentenmix van de AH doorheen gaat of ik maak nasi waar ik losse pepers, losse paprika, losse kool etc. voor moet gaan halen dan is zo'n zak voorgesneden meuk toch echt goedkoper en makkelijker. Zeker omdat ik vervolgens niets meer met de restjes doe....quote:
Invriezen doe ik al, maar niet elke groente in invriesbaar of komt er weer eetbaar uitquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:11 schreef Isegrim het volgende:
Zorgen dat ik een groente twee- of driemaal in één week gebruik. Of porties eten invriezen.
Lieve schat, Smaakt dat wel? Groente-ovenschotel met een hamburger?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
en sinds we in bespaar stand zijn echt helemaal niet meer. Heb vorige keer nog soep gemaakt van wat er over was en wat de dag erna niet écht goed meer zou zijn
*trots*
en nu ga ik lekker een groente ovenschotel maken, met daarbij creme fraiche met knoflook en bieslook![]()
bij mn hamburger
Ik heb bij de lunch nog de overgebleven rauwe bloemkool van gisteren opquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:12 schreef Isegrim het volgende:
En ik gooi ook zelden of nooit verse groenten weg eigenlijk.
Volgens mij moet er bij ons thuis in het vervolg ook op gelet worden. Maar groenten zoals paprika, waar (als ik kook) niet veel gebruikt gemaakt van wordt, omdat ik persoonlijk vindt dat het te overheersend is.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:33 schreef mjan het volgende:
Ik vind dat ik zoveel mogelijk moet afwisselen met groenten, waardoor ik niet zo'n redelijk vast lijstje per week heb. Voornamelijk omdat ik het idee had dat ik altijd uit dezelfde standaard groenten koos en ik dan vast wat vitaminen miste.
Nu ik over de afgelopen maand heb bijgehouden wat we hebben gegeten, kan ik ook zien dat mijn groentenkeuze gevarieerder is dan ik zef dacht. Wel leuk om te zien
Ik kies alleen dingen die we beide lekker vinden. En als ik ergens echt geen zin in heb, dan schuif ik. Wat ook scheelt is dat ik qua gerechten rekening houd met hoeveel tijd ik verwacht te hebben e.d.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:17 schreef LuKaLiKe het volgende:
Bij ons bepalen we de dag van te voren, puur omdat ik niet kan weten waar ik zin in heb op de vrijdag of zaterdag.
Respect voor degene die routine in hun eten-stijl hebben, maar bij ons werkt dat niet. Steeds maar weer veel eten weggooien omdat ik/we er helemaal geen zin in hebben. daarbij speelt de houdbaarheids-datum ook een rol.
dan maar liever iets waar we geen zin in hebben, dan dat het weggejorist wordt.
ik zou het fijn vinden als je me niet 'lieve schat' noemtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:24 schreef LuKaLiKe het volgende:
[..]
Lieve schat, Smaakt dat wel? Groente-ovenschotel met een hamburger?
Lijkt in mijn ogen niet een ideale combi... Correct me if i'm wrong.
Mijn gemeende excuses.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou het fijn vinden als je me niet 'lieve schat' noemtje kent me niet en het klinkt heel betuttelend en beweterig in combinatie met wat erna komt. Daar ben ik niet zo van gediend
Als je het begrijpt
en waarom zou het niet smaken?
Gewoon een zelfgemaakte hamburger van rundergehakt met veel kruiden, op een broodje met bieslook, creme fraiche, tomaatje en uitje en daarnaast als bijgerecht groente uit de oven met een creme fraiche-saus..
Wát kan daar mis mee zijn?
Gelukkig...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
aanvaard![]()
en probeer het eens!is weer eens wat anders dan hamburgers met patat
![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, compleet op broodje, met lekkere dingen.je kan 't zo leuk maken als je zelf wilt met een hamburger, da's zo tof!
De klassieker, met cheddarcheese, curry, mayo, uitjes, tomaat en sla
maar wat ik nu doe, met dezelfde creme fraiche-saus die ik bij de groente doe, met wat extra bieslook, tomaat en ui is ook erg lekker. Fris en anders
Maargoed, ik ben een groente freak en kan het overal bij.
Van het weekend hadden we ongeveer dezelfde groente schotel met daarbij gebakken sliptongetjes
Nog niet, maar ik ben er net mee begonnen, dus tips zijn altijd welkomquote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:08 schreef mjan het volgende:
Windigo: Heb je moeite met de variatie als je vegetarisch eet? Als ik je er misschien mee kan helpen dan geef maar een gil. Het gaat mij al ruim 10 jaar goed af
En waar ga je dan eten P de Hoog?,welk restaurantje?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:54 schreef sgattie het volgende:
zaterdag ; Krielaardappeltjes [gebakken],witlofsalade komkommer ,en een boomstammetje
Zondag;broodje kroket verse tomatensoep bitterkoekjespudding[mona].
Maandag;kleinespruitjes,boontjes voor de kids,aardappeltjes gekookt ,kipspareribs.
Dinsdag;spagettie met eigen sausje,geraspte kaas.En woensdag weer boodschappen doen voor de rest van de week.
Een andere collega heeft een soort van megagrote keuken waar ze workshops geeftquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:12 schreef sgattie het volgende:
En waar ga je dan eten P de Hoog?,welk restaurantje?
Lekker menuutje mevr de bokquote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:32 schreef mevrouwdebok het volgende:
zondag : aardappelpuree met asperges (ei ham en gemolten boter ) wotteltjes voor de kinderen en kotelettoos
maandag : zelf friet bakken en vietnameese loempiaatjes
dinsdag : nassie met de hele shebang ( satesaus kroepoek atjar en gebakken eitje ) en savonds weer boodschappen doen tot en met vrijdag
Overigens...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:59 schreef Isegrim het volgende:
Daar gaan we weer!
zaterdag
gegrilde groenten met kipfilet (ligt er nog steeds omdat we deze week één avond patatjes e.d. gegeten hebben, groenten zijn nog in orde)
zondag
linzen-kikkererwtensoep met saffraan en rozijn
maandag - avond werken
restant soep zondag + wat brood mee naar werk
lief zoekt het zelf maar ff uit.vermoedelijk shoarma speciaal
dinsdag - avond werken
pasta met champignon/pancetta-roomsaus
woensdag
Griekse spinazietaart
donderdag
entrecôte van de grill met Texas BBQ-saus
broccoli
vrijdag
borrel van werk
quote:
Ben ik de enige die hierdoor aan die sketch met André van Duin moest denken? Meneer en mevrouw de Bok bij de Japanner.quote:
In mijn supermarkt gewoon in dezelfde koeling als de champignons.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:33 schreef Innocence het volgende:
Ik doe niet aan houdbaarheid![]()
Mijn weekmenu:
- Zuurkool met spekjes en slavink
- Pasta met paddestoelen-roomsaus
- Pastinaakpuree met paddestoelen
- Pasta met bloemkool
- Mahi-mahi met wokgroenten en rijst
- Pastasalade met geitenkaas, spekjes en postelein
oid, moet nog boodschappen doen.
Waar vind je trouwens gedroogde paddestoelen?
Top, dan ga ik daar eens kijken! Kan me niet herinneren dat ik ze daar wel eens gezien heb.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
In mijn supermarkt gewoon in dezelfde koeling als de champignons.
Ik ook niet, denk dat je ze bij de kleinere supermarkten ook niet/moeilijk kan krijgen. Bij de Xenos willen ze ook wel eens liggen, en natuurlijk bij winkels die Italiaanse "delicatessen" verkopen. Denk aan oil & vinegar etc.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:38 schreef Innocence het volgende:
[..]
Top, dan ga ik daar eens kijken! Kan me niet herinneren dat ik ze daar wel eens gezien heb.
quote:
Mag ik nog vragen hoe je dat maakt? Lijkt me erg lekkerquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:42 schreef Windigo het volgende:
...
Donderdag: Taart van korstdeeg gevuld met gebakken rode uien en bestrooid met geitenkaas en basilicum
...
Ik haal ze bij de natuurwinkel maar de AH hier heeft ook één of twee soorten bij de olijven en tapenades liggen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:33 schreef Innocence het volgende:
Waar vind je trouwens gedroogde paddestoelen?
Ik heb vandaag even geen tijd voor het antwoord, maar ik zal morgen het recept postenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:33 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Mag ik nog vragen hoe je dat maakt? Lijkt me erg lekker
http://www.dekooktips.com/recepten/falafel.htmquote:
die gebruik ik ook!quote:Op zondag 22 maart 2009 18:03 schreef Syrena het volgende:
[..]
http://www.dekooktips.com/recepten/falafel.htm
Ik maak ze altijd zoIk durf ze alleen nooit in te vriezen, het is best veel werk en ik weet niet hoe ze dan uit de vriezer komen.
Geen wortelovenschotel, maar linzen met wortel en kippenpootjes.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:02 schreef Innocence het volgende:
Dinsdag: Pasta met bloemkool
Woensdag: Verrassing van![]()
Donderdag: Chinese kippensoep
Vrijdag: Paddestoelenrisotto met winterpostelein
Zaterdag: Brocolli, krieltjes en kabeljauw-stoof
Zondag: Pittige witlof met grote garnalen en rijst
Maandag: Wortelovenschotel
Ik heb het recept van Nigella gebruikt, dus bij deze:quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:29 schreef Yvonnetje het volgende:
Windigo, heb je een recept van die Thaise noodelsalade?
Eet je elke week zo veel vis?quote:Op zondag 29 maart 2009 16:42 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Nieuwe week, nieuw menu
Zondag:
Sushi!
Maandag:
Gevulde courgetten + vis uit de oven
Dinsdag:
Moeder jarig dus eten we daar een hapje mee
Woensdag:
Gebakken aardappels + sperzieboontjes met feta + groentenburger
Donderdag:
Spinazie met gekookt eitje + aardappelpuree + zalm
Vrijdag:
Zelfgemaakte pizza met vis
Ja vind visjes lekker dan vlees. Meestal 3 a 4 keer in de week vis. En 3 dagen vlees. Dat is toch best netjes?quote:
Godogodogod, wat was mijn maaltijd van vandaag misluktquote:Op maandag 30 maart 2009 17:11 schreef MaLo het volgende:
Maandag: kipschnitzels, rijst met zoetzure saus, doperwtjes en mais
Thanks! Lijkt me lekker.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:30 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik heb het recept van Nigella gebruikt, dus bij deze:
...
Och, zie het zo; eerst wordt je plan-prinses, na even oefenen wordt je vanzelf een keukenprinses. Kwestie van plannenquote:Op maandag 30 maart 2009 20:05 schreef MaLo het volgende:
[..]
Godogodogod, wat was mijn maaltijd van vandaag mislukt. De kipschnitzels heb ik laten aanbranden, de rijst was te weinig en plakte aan de pan, in de zoetzure saus was ik de bruine suiker vergeten waardoor hij zuur was, verder was hij te dik en zijn mango's erin lang niet zo lekker als perzik, en de doperwtjes en mais was ik vergeten op te warmen
. Nog nooit zo'n dramatische maaltijd op tafel gezet
.
De consensus tegenwoordig is dat vis in grote hoeveelheden schadelijk is voor de gezondheid. Dit i.v.m. schadelijke stoffen die zich ophopen in vis, en dan met name dioxines. Het voedingscentrum zegt op dit moment dat je max. 4 keer per week vis moet eten i.v.m. de eventuele schadelijke gevolgen. Je zal echter pas op de lange termijn wat merken van deze dioxines etc. dus de kans is aanwezig dat dit advies in de toekomst naar beneden wordt bijgesteld. Persoonlijk zou ik je aanraden wat minder vaak vis te eten om schadelijke effecten in de toekomst te voorkomen.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ja vind visjes lekker dan vlees. Meestal 3 a 4 keer in de week vis. En 3 dagen vlees. Dat is toch best netjes?
Ja dat was ik, maar het valt me inderdaad erg meequote:Op maandag 30 maart 2009 20:20 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Thanks! Lijkt me lekker.
Was jij nou degene die weinig vega-inspiratie had? Als ik zo kijk zien jouw weekmenu's er heerlijk en gevarieerd uit!
Recept komt nog, heb erg weinig tijd gehad, zal het vanmiddag even neerzettenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:33 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Mag ik nog vragen hoe je dat maakt? Lijkt me erg lekker
Weet je, dit recept heb ik veel vaker gemaakt en het is nog nooit mislukt. Maar gisteren had ik weinig tijd; kind was laat thuis waardoor ik te laat met koken begon, en vriend moest vroeg weg en toen liep alles in de soepquote:Op maandag 30 maart 2009 20:23 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Och, zie het zo; eerst wordt je plan-prinses, na even oefenen wordt je vanzelf een keukenprinses. Kwestie van plannen![]()
Enne... natuurlijk altijd eerst ff proeven voor het opdienen, dan merk je vanzelf dat je bv. de suiker bent vergeten en kan je het nog corrigeren.
Daar zit hem de burgerlijke kortzichtigheid ook in..quote:Op donderdag 2 april 2009 08:31 schreef Joene het volgende:
hoe kunnen jullie nu al bedenken op welke dag je waar zin in hebt ?
Ach, ik vind jouw mening helemaal niet relevant. Je hoeft je dan ook niet te verdedigen.. Nog beter zou het zijn als je helemaal jouw snavel zou houden in het geval van mij, burgerlijke domoor.. Maar that's up to you.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
wij eten anders alles behalve fantasieloos
en verder is er niets mis met 'burgerlijkheid'![]()
burgerlijk, gelukkig, verloofd en elke week lekker eten en sparen voor een wereldreis per motor, daar heb ik best 4 jaar weekmenu's voor over
en als jij het niets vindt, dan doe je dat lekker niet, en ga lekker ergens anders verzuurd over zitten kankeren
Idd. Good point.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:17 schreef Isegrim het volgende:
Twerk moet je gewoon negeren. Heb je zijn weekmenu's al gezien?
Gewoon bepaalde gerechten nemen die je altijd wel lekker vindt. Zoals Moblo zegt, als je wat verschillende dingen in huis hebt kun je per dag altijd nog kijken wat je maakt en dan is er altijd wel iets bij waar je zin in hebt. Ok, het zijn meestal inderdaad niet heel creatieve dingen maar daar heb ik door de week toch geen tijd voor. Als ik ergens echt zin in heb zet ik het op de lijst voor volgende week, of ik maak het gewoon en schuif de rest een dag vooruit, maar meestal maak ik het dan gewoon in het weekend als je ook tijd hebt om ervan te genieten.quote:Op donderdag 2 april 2009 08:31 schreef Joene het volgende:
hoe kunnen jullie nu al bedenken op welke dag je waar zin in hebt ?
quote:Op woensdag 1 april 2009 13:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Weekmenu van deze week:
Zaterdag: Pizza van Turksbrood
Mag ik woensdag mee eten?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:13 schreef Isegrim het volgende:
Dit weekend zijn mijn ouders bij ons. Ze nemen ook mijn twaalfjarige neefje mee, en die blijft tot donderdag. Menu pas ik een beetje aan aan de dingen die hij lekker vindt.
zaterdag
uit eten bij Napoli, ons favoriete Italiaanse restaurant
zondag
Griekse spinazietaart (favoriet recept van mijn neefje)
maandag
ik moet 's avonds werken en haal iets kant-en-klaarsen neefje bedenken zelf maar even wat ze willen eten (zal wel niet veel soeps zijn
)
dinsdag
ratatouille (uit mijn Franse kookboek)
kipfilet met een korstje van herbes de Provençe (uit de losse pols)
woensdag
wraps met gerookte kip, avocado's, rode ui etc. ( http://www.ah.nl/recepten/recept?id=431358&rq=wraps - deze week ook gemaakt, was superlekker)
ik moet 's avonds werken en maak dinsdagavond of woensdagochtend vast de vulling klaar
donderdag
zelfgemaakte lamsburgers ( http://www.bbc.co.uk/food(...)ithchick_89313.shtml )
kikkererwtencurry ( http://www.bbc.co.uk/food(...)kpeacurry_2213.shtml )
vrijdag
kip met paprika en sesam ( http://kokenmetkarin.nl/hoofd/kippaprikasesam.html - dit is een vast menu-item geworden, maak ik met grote regelmaat, is erg lekker én makkelijk!)
Krijg je dit ook bij een man naar binnen? (Ml-etje nieuwsgierigquote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:36 schreef Windigo het volgende:
Zaterdag: Brood met verschillende zelfgemaakte dips (humus, aioli, baba ghanou) en rauwe groenten
Mijn vader lust het wel, maar verder zou ik het niet wetenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Krijg je dit ook bij een man naar binnen? (Ml-etje nieuwsgierig)
Dat bedacht ik me al schrijvende al (stomme *** zo schop je iemand voor de schenen). Rauwe/gestoomde/euhh lees hotelvoer is niet besteed aan vriendlief. Dus heb voor mezelf 1s per week sla dag (vrijdag dan eet hij maar wat chips als hij niet genoeg knaagdiervoer wenst te etenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:26 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mijn vader lust het wel, maar verder zou ik het niet wetenIk ben namelijk een blije vrijgezel
za en zo gaan niet door, want we gaan zo op een korte vakantie naar Duitslandquote:Op maandag 27 april 2009 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag: pasta pesto met broccoli
Dinsdag: Lasagnette
Woensdag: broodje hamburger (zelfgemaakt) met groente uit de oven
Donderdag: Stroganoff-kip met aardappelpuree gourmetten
Vrijdag: uit eten
Zaterdag: groentensoep
Zondag: Nasi (kliekje)
Stom rund dat ik ben vergeten nasivlees mee te nemenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:18 schreef Ml-etje het volgende:
Oehh leuk dit topic, hoor altijd dat ik gek ben dat ik weekmenu's maak.
- morgen, frites met sla en snackjes
- zondag: nasi met saté saus en als ik nog heb kroepoek en een eitje (en een berg extra voor de vries) falafel met pitabroodjes
- maandag: spaghetti
- dinsdag: falafel met pitabroodjes Sperziebonen (uit vries, vers van het land) met atjam tampoer en iets van vlees (ook uit vries).
- woensdag: vries (ws soep met stokbrood) en boodschappen halen.
Ik maak nasi nooit met vlees (maar eet dan ook maar 2x per week vlees) maar met ei. Eerst een eitje klutsen en bakken, berg groenten erbij etc.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:20 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Stom rund dat ik ben vergeten nasivlees mee te nemenzoiets happens eens in de 2 maanden helaas
Dus we eten volgende week zondag nasi.
Ik vind dat best maar de man hier in huis gaat dat niet fijn vindenquote:Op zondag 3 mei 2009 11:31 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Ik maak nasi nooit met vlees (maar eet dan ook maar 2x per week vlees) maar met ei. Eerst een eitje klutsen en bakken, berg groenten erbij etc.![]()
Tsk, hier is het niet zeuren of je gaat maar zelf koken als je het beter weet.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik vind dat best maar de man hier in huis gaat dat niet fijn vinden
quote:Op maandag 4 mei 2009 10:00 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tsk, hier is het niet zeuren of je gaat maar zelf koken als je het beter weet.
Ik zou iets meer groente eten als ik jou was.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:40 schreef mevrouwdebok het volgende:
gister : verse bietjes met puree en omega vissticks
vandaag : zelf patat bakken met febo kroketten ,kalfs en sate
dinsdag : bami met sate en kroepoek
woensdag : zelf broodje shoarma makenmet ijsbergsla en veeeel knoflooksaus
donderdag : verse tomatensoep met stokbrood en kruidenboter
vrijdag : ovenpasta met gebakken champignons
vrijdagavond weer boodschappen doen
Kan toch een berg groente door oa de bami?quote:Op maandag 4 mei 2009 18:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou iets meer groente eten als ik jou was.
Nou ja, zelfs al zit de bami helemaal vol met groente, dan nog ziet het eruit als een redelijk vitamine-arm weekmenu. Maar misschien is dat toeval en alleen deze week zo. Ik heb niet vergeleken, viel me gewoon op.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Kan toch een berg groente door oa de bami?
Nou bietjes, bami met groente erdoor?, verse tomatensoep (zelf gemaakt dus?), ovenpasta met groente erdoor?quote:Op maandag 4 mei 2009 13:40 schreef mevrouwdebok het volgende:
gister : verse bietjes met puree en omega vissticks
vandaag : zelf patat bakken met febo kroketten ,kalfs en sate
dinsdag : bami met sate en kroepoek
woensdag : zelf broodje shoarma makenmet ijsbergsla en veeeel knoflooksaus
donderdag : verse tomatensoep met stokbrood en kruidenboter
vrijdag : ovenpasta met gebakken champignons
vrijdagavond weer boodschappen doen
precies !quote:Op maandag 4 mei 2009 18:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nou bietjes, bami met groente erdoor?, verse tomatensoep (zelf gemaakt dus?), ovenpasta met groente erdoor?
Nou dan heb je in de pasta en bami misschien wat vergelijkbare groenten maar ik zou me bij dit menu nog een hoedje slepen met groente (courgette, prei, paprika, bieten, tomaten, champi's, broccoli).
Maar das mijn instellingoh en ook nog ijsbergsla
Gelukkig goed gegoktquote:
zow, das lang geleden dat ik cordon bleu heb gegeten.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Zaterdag: pizza
Zondag: Kip cordon bleu met gebakken aardappels en rode kool
Maandag: Ragout
Dinsdag: Pasta
Woensdag:broodje hamburger met uien en wat frietjes
Donderdag: Kip Tandoori met prei
Vrijdag: Nasi met ei
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:02 schreef simmu het volgende:
vanuit WGR ben ik hier doorgestuurd![]()
voortaan elke vrijdagavond of zaterdagmorgen mijn weekmenu. deze week hadden we er geen omdat we de helft van de week uit logeren waren.
die voor komende week:
Za: aardappels, stooflapjes en sla
Zo: burrito's
Ma: aardappels (in bouillon gekookt), saucijsjes en bloemkool
Di: noedels (zonder mixje hoor, da's vies)
Wo: aardappels, schnitzels en spinazi ala creme (en smeltjus)
Do: lasagne
Vr: restjesdag.
soep heb ik gisteren al gemaakt. meestal maak ik op zaterdag of zondag een grote pan soep.
Zaterdag ergo vandaag dus; handje frites (goed voor de lijn) salade (ah, beetje ziekjes dus geen puf) en zalm in bladerdeeg (toch liever die van een ander merk dan ah nemen volgende keerquote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:00 schreef Ml-etje het volgende:
Vervelend is dat motorbloempje
Morgen boodschappen doen;
donderdag; risotto met tomaten, hamblokjes en boursin in kippenbouillon
vrijdag; sla (nog verder te bepalen qua inrichting)
zaterdag; frites (ben ik nog niet helemaal uit)
zondag: again nasi (met een bak voor de vriezer)
maandag: preitaartje met mini loempia's
dinsdag: vis plus ? (bospeen ws)
woensdag: vries (soep)
quote:
Daarom volgende week:quote:Op zondag 3 mei 2009 11:31 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Komende week eten wij:
- hartig taartje (met paddenstoelen voor mezelf, kaas-spek voor Mr.)
- groentensoep, stokbrood met kaasjes/kruidenboter
- gebakken krieltjes, vis, erwten asperges en ei
- broodje hamburger met veeel uien
- pitabroodjes met falafel en salade pizza
- mediterane tonijnsalade
- lasagne met spinazie
Huh?quote:
Tomaten?quote:
Ik had ze weggehaald bij de paella omdat ik bij nader inzien niet weet of ik er maandag tijd voor heb, dus er zullen wel gewoon zongedroogde tomaten doorheen gaan in plaats van de zelf geroosterde. Zes uur in de oven. Vaker gedaan, heel lekker!quote:
Dat ga ik zeker een keertje proberen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik had ze weggehaald bij de paella omdat ik bij nader inzien niet weet of ik er maandag tijd voor heb, dus er zullen wel gewoon zongedroogde tomaten doorheen gaan in plaats van de zelf geroosterde. Zes uur in de oven. Vaker gedaan, heel lekker!
Referentie:
http://savour-fare.com/2009/05/13/not-quite-summer-panzanella/
[ afbeelding ]
300 gr pure chocoladequote:Op woensdag 20 mei 2009 18:25 schreef Isegrim het volgende:
Doe eens een recept van die baked chocolate mousse?
Sounds good.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
300 gr pure chocolade
150 gr ongezouten boter
6 eieren, gesplitst
50 gr fijne suiker
150 ml room met 48% vet, om erbij te serveren
Vorm 20 cm, oven 180 graden. Bereid de vorm voor.
Smelt de chocolade en boter au bain marie.
Klop de eidooiers met 2 tl suiker ongeveer 30 sec.
Eiwitten met de rest van de suiker zeer stijf kloppen.
Door elkaar spatelen, 20 minuten bakken.
Zo simpel..
Huh, ja, niet zo bij nagedacht. Vriendlief wil absoluut niet vegetarisch eten, en ik ben dol op vegetarisch, dus mijn standaard oplossing is: vegetarisch eten, plus stukje kip erbij voor hem, zodat 'ie toch vlees eet (maar: ook stukje vegetarisch, zodat 'ie dat ook leert eten). Zou er natuurlijk net zo makkelijk iets van vis ofzo bij kunnen doen. Punt is dat we niet samenwonen, maar hij wel zo'n 5-6 dagen in de week bij mij is (want: ik heb mijn eigen kleine appartementje, hij woont nog op een miniscule kamer met huisgenoten). Ik eet weinig anders dan vegetarisch, kip, vis en af en toe mager rundvlees, dus vandaar. Mijn vriezer ligt vol met voornamelijk kip. Zal er eens bij nadenken dat ik voor hem ook zo af en toe iets anders bij verzin dan alleen kipquote:Op zondag 17 mei 2009 17:52 schreef lovelyrita het volgende:
[..]
Geef je je vriend nou echt vier dagen deze week kip?
Tip:quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:19 schreef Isegrim het volgende:
Helemaal nergens waterkers te krijgen.Zelfs niet bij de echte groenteman.
Nu wordt het broccoli...
Er is er hier eentje in de buurt, misschien dat ik daar dan nog even naartoe fiets...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Tip:
Dirk van de Broek/Bas van der Heijden-supermarkten hebben ze deze week (vandaag voor het laatst) in de aanbieding! Bij mijn Bas van der Heijden lagen twee uur geleden nog hele bergen, dus die zullen maandag wel met korting verkocht worden.
Dat hoop ik althans, want ik wil er maandagavond mijn peer-frambozen-fetasalade mee maken, en sla-achtige dingen koop ik in de supermarkt liever op de dag zelf.
Ik had trouwens kersen gekocht en ik sta die te wassen bij de gootsteen, komt mijn vriend langs: "Is dat waterkers?"quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:19 schreef Isegrim het volgende:
Helemaal nergens waterkers te krijgen.Zelfs niet bij de echte groenteman.
Nu wordt het broccoli...
Ha, zo heb ik er ook eentje, ja.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik had trouwens kersen gekocht en ik sta die te wassen bij de gootsteen, komt mijn vriend langs: "Is dat waterkers?"![]()
Dat was een grapje omdat je kersen onder het water hield. Gelukkig zijn je kookkunsten beter dan je analytisch vermogen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik had trouwens kersen gekocht en ik sta die te wassen bij de gootsteen, komt mijn vriend langs: "Is dat waterkers?"![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |