Ik volg dit topic al een tijdje, vond het tijd om eindelijk ook een weekmenu te plaatsen

. Op werk ben ik voortdurend zware dingen aan het sjouwen en aan het lopen/staan, dus ik ben regelmatig erg moe als ik thuiskom. Als vriendje dan ook geen zin heeft om te koken, wordt het altijd wel heel makkelijk om gewoon even pizza te bestellen. Niet erg goed voor m'n gezondheid, budget of lijn, dus hopelijk gaat het beter met een vast menu.
Als ik een maaltijd plan, bedenk ik altijd eerst welke groente ik zin in heb, en daarna komt de rest. Vriendje doet het andersom, die bedenkt eerst het vlees/vis en vult het dan aan met groente/aardappelen/pasta/etc.
Ik weet nog niet zeker of vriendje vanavond hier eet, zo niet dan schuift alles een dagje op. Vriendje eet inderdaad niet mee vanavond, dus nu al wat wijzigingen: zaterdag is verschoven naar zondag, zondag naar maandag, maandag is ertussen uit gehaald (geplande biefstuk moest nog gehaald worden, dus dat kan), en ik eet vanavond geïmproviseerd.Zaterdag:-Maaltijdsalade & meergranen stokbrood
Zondag:-
Gegrilde asperges -
Geroosterde kip met rozemarijn & citroen-Aardappeltjes uit de oven
Maandag:-
Gegrilde portobello's met spinazie en kaas (in de grillpan)
-Aardappeltjes
-
Gestoomde broccoli met citroen & olijf olie-(Gegrilde kipfilet voor vriendje, aangezien een maaltijd niet telt als er geen vlees bij is)
Dinsdag:-Suikerpeultjes
-Zalm
-Gekookte aardappeltjes met boterjus
Woensdag: Vriendje eet met een vriend, voor mij:
-Maaltijdsalade met bladsla, pasta en nader te bepalen combinatie van cherrytomaatjes, zongedroogde tomaatjes, komkommer, paprika, feta, mozzarella, pijnboompitjes, etc...en een dressing van tomaten balsam azijn.
Donderdag: zijn bij vriendje's ouders, neem aan dat we daar eten.
Vrijdag:-Gegrilde aubergine met rode pesto en parmezaanse kaas, op bedje van groene salade
-Pasta met rode pesto & geroosterde pijnboompitjes
-Kipfilet voor het vriendje erbij. Ik doe het met extra grote portie van de aubergine & salade.
Zaterdag: (heb te veel groente gehaald op de markt vandaag

, vandaar alsvast recept voor volgende week zaterdag)
-
Gegrilde courgettesalade met feta & cherry tomaatjes-Kippenpoot voor het vriendje, spinazierondo voor mij
-Iets van aardappeltjes, waarschijnlijk uit de oven
Het eten is vrij luxe deze week, maar ik merk dat als ik dingen plan waar ik geen zin in heb, ik ze toch niet eet. En al het vlees/vis/vega komt uit de vriezer deze week, dus de boodschappen (inclusief brood, fruit, yoghurt) kwamen op ongeveer 35 euro uit.
[ Bericht 3% gewijzigd door Charli op 16-05-2009 17:45:25 ]