abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2009 @ 06:58:35 #151
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67567118
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:20 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Thanks! Lijkt me lekker.
Was jij nou degene die weinig vega-inspiratie had? Als ik zo kijk zien jouw weekmenu's er heerlijk en gevarieerd uit!
Ja dat was ik, maar het valt me inderdaad erg mee
  dinsdag 31 maart 2009 @ 06:59:57 #152
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67567119
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:33 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Mag ik nog vragen hoe je dat maakt? Lijkt me erg lekker
Recept komt nog, heb erg weinig tijd gehad, zal het vanmiddag even neerzetten
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:52:44 #153
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67569410
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:23 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Och, zie het zo; eerst wordt je plan-prinses, na even oefenen wordt je vanzelf een keukenprinses. Kwestie van plannen
Enne... natuurlijk altijd eerst ff proeven voor het opdienen, dan merk je vanzelf dat je bv. de suiker bent vergeten en kan je het nog corrigeren.
Weet je, dit recept heb ik veel vaker gemaakt en het is nog nooit mislukt. Maar gisteren had ik weinig tijd; kind was laat thuis waardoor ik te laat met koken begon, en vriend moest vroeg weg en toen liep alles in de soep .

Gelukkig vanavond dus bij mijn schoonouders eten, daar kan ik weinig aan verprutsen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_67571016
Onder het motto "beter laat dan nooit" hier ook ons weekmenu...

Vrijdag: zelfgemaakte moussaka... was een experiment, maar het is goed gelukt
Zaterdag: zusje helpen verhuizen en daarna een pizza gaan eten
Zondag: volkorenpenne met tomaat, paprika, champignons, gehakt, ui, knoflook en een potje bolognesesaus
Maandag: bij Ikea gegeten
Dinsdag (vandaag): entrecote met gebakken aardappeltjes
Woensdag: Toscaanse carré met aardappelpuree en sperziebonen
Donderdag: Valess met iets van aardappel en groente
Vrijdag: wraps met tomaten, champignons, ui, bonen en dingen die ik verder nog tegenkom
Are you pondering what I'm pondering?
pi_67609585
We hebben wel boodschappen gedaan voor nu tot en met volgende week dinsdag, maar het is een beetje een rare week...

Woensdag: Ik moet werken, dus een snelle kip madras. Vriendje warmt dit op als hij thuiskomt uit z'n eigen werk.
Donderdag: Ik moet oppassen, dus ik eet daar met m'n kleine nichtjes. Vriend haalt iets bij Lekkel Lekkel.
Vrijdag: Griekse salade met stokbrood
Zaterdag: Er komen vrienden langs van wie we nog niet weten of ze blijven eten, dus wat we eten kunnen we pas bepalen als we dat weten.
Zondag: Zijn we bij m'n zus op verjaardagsvisite en blijven daar ook slapen, zal dus wel een patatje halen worden of zo.
Maandag: Ik ben in Den Haag voor m'n stage en eet daar een quiche, vriend eet thuis pizza.
Dinsdag: Sperziebonen met boemboe, kiphawaiischnitzels, rijst

Zulke weken moet je niet te vaak hebben. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 1 april 2009 @ 13:50:06 #156
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_67610953
Weekmenu van deze week:

Zaterdag: Pizza van Turksbrood
Zondag: Zelfgemaakte Donner met tomaat salade
Maandag: Spaghetti Bolognese
Dinsdag: Broodje zuurkool met gehakt
Woensdag: Chikcken Tonight Ajam
Donderdag: Soep met brood
Vrijdag: Stamppot zuurkool met verse worst
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 1 april 2009 @ 23:13:06 #157
248314 tompie63
niets is wat het lijkt
pi_67631149
donderdag : frietje en vietnamese loempiaatjes

vrijdag : rode kool stamppot met hachee

zaterdag : broodje zoute haring met uitjes

zondag : spruitjes en sudderlapjes
  donderdag 2 april 2009 @ 00:06:31 #158
237059 Twerk
The Spurs
pi_67633022
Weekmenu, ikea, we, m'n vriend die..

Wat een burgerlijke noobs hier ook. Sad
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_67635002
jaloers?
Ja doei.
pi_67635008
hier is het schema door de war

maandag pizza gehaald, de rest opgeschoven en morgen krijgen we mensen op 'visite': pokeravondje dus maak ik lekker een grote schaal pastasalade
Ja doei.
pi_67635512
hoe kunnen jullie nu al bedenken op welke dag je waar zin in hebt ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_67635594
wij hebben van die 'vaste nummers' waar we altijd wel trek in hebben. Maar als we op een dag denken: die pasta van morgen is lekkerder, dan schuiven we daar lekker mee

we zorgen gewoon dat we alles op maandag in huis hebben en kunnen dan gewoon varieren mocht dat wenselijk zijn.

Zo hadden we dus maandag ontzettende trek in pizza en die hebben we dan ook gehaald. Het is gewoon fijn om één keer per week boodschappen te doen en gericht boodschappen doen (met weekmenu dus) zorgt dat je beter uit komt met je spullen en dus minder weg hoeft te gooien: wij doen het dan ook vooral uit besparend oogpunt: we leven nu voor < 40 euro per week met z'n tweeën!
Ja doei.
  donderdag 2 april 2009 @ 08:41:16 #163
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67635665
Wij doen het ook vooral uit kostenbesparing. 1x in de week de grote boodschappen, en halverwege de week haal ik dan nog een keer vers spul (en dingen die we bij de grote boodschappen vergeten zijn ).
En verder zorgen we dat we altijd bepaalde basics in huis hebben: aardappels, pasta, rijst, ui, knoflook, paprika, gezeefde tomaten, en in de vriezer vis en vlees als kip en gehakt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_67635784
Hmm , ik haal wel altijd 1x in de maand bv vlees bij de kilo slager ! en dan gewoon in de vriezer en 's ochtends bedenk ik wat ik wil eten en haal het eruit.

Nu is het voor mij wat betreft groente is het misschien anders omdat ik die dagelijks vers kan meenemen van mn werk. Gesneden en al

Maar ik heb echt moeite om vrijdag te bedenken wat ik de rest van de week evt wil eten.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_67635797
vlees doen we ook altijd invriezen: kopen we in de aanbieding. Kilopakken kip en gehakt vooral, we eten niet veel ander vlees eigenlijk
Ja doei.
pi_67635872
Ik dacht dat eerst ook, "Hoe kun je nou op vrijdag al bedenken wat je de rest van de week wilt eten?". Maar ben erachter gekomen dat dat een beetje onzin is. Ik bedenk gewoon een menu met allemaal dingen die we beide lekker vinden en soms wordt er wat geschoven omdat ik op dinsdag meer zin heb in dat wat voor donderdag op het lijstje staat.

Vlees koop ik eens per week en gooi ik in de vriezer.
pi_67635991
meestal houden we ons overigens wel aan 't weekmenu. We kennen onszelf wel goed genoeg om met een breed scala aan mogelijkheden de week te vullen: 2 keer kip, 2 keer vlees, 2 keer vega, 1 keer vis ongeveer
Ja doei.
pi_67636034
Opzich netjes Moblo , op dat vega na dan
  donderdag 2 april 2009 @ 18:52:04 #169
237059 Twerk
The Spurs
pi_67653331
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:31 schreef Joene het volgende:
Daar zit hem de burgerlijke kortzichtigheid ook in..

Kostenbesparing is de bekende drogreden of een chronisch gebrek aan fantasie..
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_67653456
wij eten anders alles behalve fantasieloos
en verder is er niets mis met 'burgerlijkheid'

burgerlijk, gelukkig, verloofd en elke week lekker eten en sparen voor een wereldreis per motor, daar heb ik best 4 jaar weekmenu's voor over

en als jij het niets vindt, dan doe je dat lekker niet, en ga lekker ergens anders verzuurd over zitten kankeren
Ja doei.
pi_67654107
Twerk moet je gewoon negeren. Heb je zijn weekmenu's al gezien?
  donderdag 2 april 2009 @ 19:36:51 #172
237059 Twerk
The Spurs
pi_67654854
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
wij eten anders alles behalve fantasieloos
en verder is er niets mis met 'burgerlijkheid'

burgerlijk, gelukkig, verloofd en elke week lekker eten en sparen voor een wereldreis per motor, daar heb ik best 4 jaar weekmenu's voor over

en als jij het niets vindt, dan doe je dat lekker niet, en ga lekker ergens anders verzuurd over zitten kankeren
Ach, ik vind jouw mening helemaal niet relevant. Je hoeft je dan ook niet te verdedigen.. Nog beter zou het zijn als je helemaal jouw snavel zou houden in het geval van mij, burgerlijke domoor.. Maar that's up to you.

Cheers.
  donderdag 2 april 2009 @ 19:39:34 #173
237059 Twerk
The Spurs
pi_67654951
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:17 schreef Isegrim het volgende:
Twerk moet je gewoon negeren. Heb je zijn weekmenu's al gezien?
Idd. Good point.
pi_67662163
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:31 schreef Joene het volgende:
Gewoon bepaalde gerechten nemen die je altijd wel lekker vindt. Zoals Moblo zegt, als je wat verschillende dingen in huis hebt kun je per dag altijd nog kijken wat je maakt en dan is er altijd wel iets bij waar je zin in hebt. Ok, het zijn meestal inderdaad niet heel creatieve dingen maar daar heb ik door de week toch geen tijd voor. Als ik ergens echt zin in heb zet ik het op de lijst voor volgende week, of ik maak het gewoon en schuif de rest een dag vooruit, maar meestal maak ik het dan gewoon in het weekend als je ook tijd hebt om ervan te genieten.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_67665841
Vandaag (vrijdag) patat of chinees o.i.d.
zaterdag hotdogs
zondag lenteui soep met huisgemaakt huzaren salade en stokbrood
maandag chimichanga,s
dinsdag sla stampot met speklap
woensdag bloemkool met gehakt saus en aardappel puree
donderdag krokante kip (recept jamie oliver)
vrijdag varkensvleesreepjes chinese stijl

[ Bericht 12% gewijzigd door Sorella op 03-04-2009 13:14:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')