Dat ik dit plan wil nog niet zeggen dat we het ook zo gaan etenquote:Op maandag 9 maart 2009 16:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Wow, wat plannen jullie allemaal ver vooruit! Zo ver lukt het mij niet, dan zou ik toch maar zin in andere dingen krijgen of dingen laten bederven omdat ik was vergeten dat ze geen week goed blijven.
ik maak de lijstjesquote:Op maandag 9 maart 2009 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Doe mij ook zo'n Mr.![]()
Als ik de mijne op pad stuur voor boodschappen slaagt hij erin om van het hele maandbudget voor drie dagen eten te kopen.
Mijn Mr. houdt zich niet aan lijstjes en weigert ergens anders dan bij de AH boodschappen te doenquote:Op maandag 9 maart 2009 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik maak de lijstjes
en de boodschappen zijn allemaal van de Lidl overigens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 09-03-2009 18:26:31 ]Still a little bit of your face I haven't kissed.
Juist niet. Lidl en Aldi zijn bijvoorbeeld de enige twee supers die géén vlees van onverdoofd gecastreerde varkens verkopen.quote:Op maandag 9 maart 2009 21:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Wij hebben bij mijn ouders al een paar keer erg lekker vlees van de Lidl gegeten (koop zelf altijd biologisch), wel van de Duitse Lidl maar het merk is volgens mij hetzelfde, Oldenlander.
Ik vraag me trouwens wel af hoe het zo goedkoop kan zijn, of het dan nog minder diervriendelijk is dan bij andere supermarkten, maar goed.
Anderhalve week voor ¤ 250,-???quote:Op maandag 9 maart 2009 22:19 schreef Fogel het volgende:
We hebben een keer een maandmenu gemaakt, flink ingekocht (vers spul natuurlijk om de zoveel dagen bijvullen), geconcludeerd dat het (financieel gezien) een goed idee was en vervolgens nooit meer gedaan
We hebben het er al een halfjaar ofzo over om maar eens een weekmenu te proberen, maar het komt er maar niet van. Deze zaterdag wel voor zo'n 250¤ aan voedsel ingeslagen (maar zonder plan, gewoon dingen in de kar gemikt die er OK uit zagen) dus daar zouden we het een week of anderhalf mee uit moeten houden.
Je denkt dat je scoort, maar je loopt met je eigen domheid te koop. Met andere woorden, ik ben pas 1 keer (48 uur) geband, dus je kent de feiten weereens niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
je kent de immer grappige (en om de dag gebande) Twerk toch wel?
OK, 1900 Noorse kroon was het en deze keer vrij veel vlees gekocht (en dat is hier asociaal duur).quote:
Heel vaak, alleen met verse groenten kom ik nog wel eens in de knel, de ene groente moet toch sneller gegeten worden dan de andere.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
doen jullie trouwens ook regelmatig schuiven?
Omdat we alles op maandag in huis hebben, kunnen we alsnog makkelijk bepalen iets om te schuiven omdat het het wat sneller/makkelijker is
Same here.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heel vaak, alleen met verse groenten kom ik nog wel eens in de knel, de ene groente moet toch sneller gegeten worden dan de andere.
Ja. Da's het handige van voor 5 dagen eten in huis halenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heel vaak, alleen met verse groenten kom ik nog wel eens in de knel, de ene groente moet toch sneller gegeten worden dan de andere.
Niet zo heel vaak. Ervaring heeft me geleerd dat van uitstel (van een dagmenu) vaak afstel komtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
doen jullie trouwens ook regelmatig schuiven?
Omdat we alles op maandag in huis hebben, kunnen we alsnog makkelijk bepalen iets om te schuiven omdat het het wat sneller/makkelijker is
Kijk jij bij peen en uien naar een datum op de verpakking?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Da's het handige van voor 5 dagen eten in huis halenAlleen moet je dan wel goed op de data van de groenten letten
Ik kon gister dus een zak peen en uien wegflikkeren omdat-ie een paar dagen over datum was
![]()
Toch beter opletten volgend weekend
Het zal wel om een zak voorgesneden groente gaanquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kijk jij bij peen en uien naar een datum op de verpakking?Je moet gewoon kijken of ze er nog goed uitzien.
Mijn groenten zitten überhaupt nooit in een verpakking.
Het was voorgesnedenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kijk jij bij peen en uien naar een datum op de verpakking?Je moet gewoon kijken of ze er nog goed uitzien.
Mijn groenten zitten überhaupt nooit in een verpakking.
Ja. Maar als ik nasi maak waar nu een zak thaise groentenmix van de AH doorheen gaat of ik maak nasi waar ik losse pepers, losse paprika, losse kool etc. voor moet gaan halen dan is zo'n zak voorgesneden meuk toch echt goedkoper en makkelijker. Zeker omdat ik vervolgens niets meer met de restjes doe....quote:
Invriezen doe ik al, maar niet elke groente in invriesbaar of komt er weer eetbaar uitquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:11 schreef Isegrim het volgende:
Zorgen dat ik een groente twee- of driemaal in één week gebruik. Of porties eten invriezen.
Lieve schat, Smaakt dat wel? Groente-ovenschotel met een hamburger?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
en sinds we in bespaar stand zijn echt helemaal niet meer. Heb vorige keer nog soep gemaakt van wat er over was en wat de dag erna niet écht goed meer zou zijn
*trots*
en nu ga ik lekker een groente ovenschotel maken, met daarbij creme fraiche met knoflook en bieslook![]()
bij mn hamburger
Ik heb bij de lunch nog de overgebleven rauwe bloemkool van gisteren opquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:12 schreef Isegrim het volgende:
En ik gooi ook zelden of nooit verse groenten weg eigenlijk.
Volgens mij moet er bij ons thuis in het vervolg ook op gelet worden. Maar groenten zoals paprika, waar (als ik kook) niet veel gebruikt gemaakt van wordt, omdat ik persoonlijk vindt dat het te overheersend is.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:33 schreef mjan het volgende:
Ik vind dat ik zoveel mogelijk moet afwisselen met groenten, waardoor ik niet zo'n redelijk vast lijstje per week heb. Voornamelijk omdat ik het idee had dat ik altijd uit dezelfde standaard groenten koos en ik dan vast wat vitaminen miste.
Nu ik over de afgelopen maand heb bijgehouden wat we hebben gegeten, kan ik ook zien dat mijn groentenkeuze gevarieerder is dan ik zef dacht. Wel leuk om te zien
Ik kies alleen dingen die we beide lekker vinden. En als ik ergens echt geen zin in heb, dan schuif ik. Wat ook scheelt is dat ik qua gerechten rekening houd met hoeveel tijd ik verwacht te hebben e.d.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:17 schreef LuKaLiKe het volgende:
Bij ons bepalen we de dag van te voren, puur omdat ik niet kan weten waar ik zin in heb op de vrijdag of zaterdag.
Respect voor degene die routine in hun eten-stijl hebben, maar bij ons werkt dat niet. Steeds maar weer veel eten weggooien omdat ik/we er helemaal geen zin in hebben. daarbij speelt de houdbaarheids-datum ook een rol.
dan maar liever iets waar we geen zin in hebben, dan dat het weggejorist wordt.
ik zou het fijn vinden als je me niet 'lieve schat' noemtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:24 schreef LuKaLiKe het volgende:
[..]
Lieve schat, Smaakt dat wel? Groente-ovenschotel met een hamburger?
Lijkt in mijn ogen niet een ideale combi... Correct me if i'm wrong.
Mijn gemeende excuses.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou het fijn vinden als je me niet 'lieve schat' noemtje kent me niet en het klinkt heel betuttelend en beweterig in combinatie met wat erna komt. Daar ben ik niet zo van gediend
Als je het begrijpt
en waarom zou het niet smaken?
Gewoon een zelfgemaakte hamburger van rundergehakt met veel kruiden, op een broodje met bieslook, creme fraiche, tomaatje en uitje en daarnaast als bijgerecht groente uit de oven met een creme fraiche-saus..
Wát kan daar mis mee zijn?
Gelukkig...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
aanvaard![]()
en probeer het eens!is weer eens wat anders dan hamburgers met patat
![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, compleet op broodje, met lekkere dingen.je kan 't zo leuk maken als je zelf wilt met een hamburger, da's zo tof!
De klassieker, met cheddarcheese, curry, mayo, uitjes, tomaat en sla
maar wat ik nu doe, met dezelfde creme fraiche-saus die ik bij de groente doe, met wat extra bieslook, tomaat en ui is ook erg lekker. Fris en anders
Maargoed, ik ben een groente freak en kan het overal bij.
Van het weekend hadden we ongeveer dezelfde groente schotel met daarbij gebakken sliptongetjes
Nog niet, maar ik ben er net mee begonnen, dus tips zijn altijd welkomquote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:08 schreef mjan het volgende:
Windigo: Heb je moeite met de variatie als je vegetarisch eet? Als ik je er misschien mee kan helpen dan geef maar een gil. Het gaat mij al ruim 10 jaar goed af
En waar ga je dan eten P de Hoog?,welk restaurantje?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:54 schreef sgattie het volgende:
zaterdag ; Krielaardappeltjes [gebakken],witlofsalade komkommer ,en een boomstammetje
Zondag;broodje kroket verse tomatensoep bitterkoekjespudding[mona].
Maandag;kleinespruitjes,boontjes voor de kids,aardappeltjes gekookt ,kipspareribs.
Dinsdag;spagettie met eigen sausje,geraspte kaas.En woensdag weer boodschappen doen voor de rest van de week.
Een andere collega heeft een soort van megagrote keuken waar ze workshops geeftquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:12 schreef sgattie het volgende:
En waar ga je dan eten P de Hoog?,welk restaurantje?
Lekker menuutje mevr de bokquote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:32 schreef mevrouwdebok het volgende:
zondag : aardappelpuree met asperges (ei ham en gemolten boter ) wotteltjes voor de kinderen en kotelettoos
maandag : zelf friet bakken en vietnameese loempiaatjes
dinsdag : nassie met de hele shebang ( satesaus kroepoek atjar en gebakken eitje ) en savonds weer boodschappen doen tot en met vrijdag
Overigens...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:59 schreef Isegrim het volgende:
Daar gaan we weer!
zaterdag
gegrilde groenten met kipfilet (ligt er nog steeds omdat we deze week één avond patatjes e.d. gegeten hebben, groenten zijn nog in orde)
zondag
linzen-kikkererwtensoep met saffraan en rozijn
maandag - avond werken
restant soep zondag + wat brood mee naar werk
lief zoekt het zelf maar ff uit.vermoedelijk shoarma speciaal
dinsdag - avond werken
pasta met champignon/pancetta-roomsaus
woensdag
Griekse spinazietaart
donderdag
entrecôte van de grill met Texas BBQ-saus
broccoli
vrijdag
borrel van werk
quote:
Ben ik de enige die hierdoor aan die sketch met André van Duin moest denken? Meneer en mevrouw de Bok bij de Japanner.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |