abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66864202
Ik zet even de post waarmee ik deel 1 sloot als OP, maar ik kan me voorstellen dat Isegrim een mooiere OP in gedachten heeft? Ik kan er nu even niks moois van maken omdat ik op stage zit, dus dan kan ik het later aanpassen

Maandag: Pasta met kip en pesto-roomsaus
Dinsdag: Uit eten
Woensdag: JC-eten
Donderdag: Couscous met gewokte groenten en kip in oestersaus
Vrijdag: Nasi
Zaterdag: Eet ik ook ergens anders
Zondag: Rest van de nasi of anders gebakken aardappeltjes, gestoomde groenten en een stukje zalm
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_66864669
Mijn weekmenu ook dan nog maar een keer:

Vandaag: Gevulde champignons, soep en stokbrood
Dinsdag: Terriyaki
Woensdag: Friet met braadworst en doperwten
Donderdag: Knoflookbolletjes met bolognesesaus
Vrijdag: Uitsmijter op brood
Zaterdag: Uiteten met vrienden
Zondag: Macaronischotel met sperziebonen, tomaat en geraspte kaas
Maandag: Gehaktballen, aardappelgarnituur uit de vriezer en wortels
Dinsdag: Farfalle met champignonsaus en stukjes kipfilet.
pi_66864795
Wow, wat plannen jullie allemaal ver vooruit! Zo ver lukt het mij niet, dan zou ik toch maar zin in andere dingen krijgen of dingen laten bederven omdat ik was vergeten dat ze geen week goed blijven.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66864938
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Wow, wat plannen jullie allemaal ver vooruit! Zo ver lukt het mij niet, dan zou ik toch maar zin in andere dingen krijgen of dingen laten bederven omdat ik was vergeten dat ze geen week goed blijven.
Dat ik dit plan wil nog niet zeggen dat we het ook zo gaan eten Soms worden de plannen nou eenmaal in de war geschopt (door mee-eters/door trek in iets anders etc.) Deze week ga ik proberen ons echt aan dit schema te houden!
pi_66865750
Ik plan altijd een week vooruit, maar het is nog nooit voorgekomen dat iets niet doorging, voor zover ik me kan herinneren. Je kiest natuurlijk alleen dingen die je lekker vindt! Ik zit me al te verheugen op de spinazierisotto van vanavond. .

Oftewel, tvp.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66865868
Een week vooruit lukt mij ook wel. Het is alleen weleens gebeurd dat ik allerlei dingen kocht en er later pas bij stilstond dat ik sommige daarvan pas een week later ging maken en dat ze dan helemaal niet meer goed zouden zijn. Toen moest er wel even wat geschoven worden.
Op zich plan ik alleen dingen die we lekker vinden, maar het kan wel zijn dat ik tussendoor een ander recept zie dat ik graag wil maken en dan baal ik weleens dat er eerst nog allerlei andere dingen op moeten. Maar goed, dan eten we meestal toch gewoon wat er in huis is.
pi_66866256
Ik zet altijd de datums erbij, op m'n boodschappenlijstje. Dan weet ik in de winkel meteen of het nog lang genoeg houdbaar is.
pi_66866433
OP lijkt me prima hoor.

Tevens TVP.
pi_66866669
Ik plan de laatste tijd nog maar voor 3-4 dagen vooruit omdat er steeds onverwachte afspraken tussendoor komen waardoor de groenten liggen te verpieteren.

Komende dagen gaan we waarschijnlijk zoiets eten:
ma: tagliatelle ovenschotel met o.a spinazie en tomaat
di: rijst met broccoli, champs, kokosmelk en cashewnootjes
wo: iets stamppotterigs, waarsch. boerenkool, met veg. grillworstje
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_66867088
tvp
Ja doei.
pi_66867461
Ik ben een beetje van de weekmenuwagen gevallen, ik doe nu vrijdag en maandag boodschappen. Ik ben gelijk een stuk meer geld kwijt
pi_66867508

Mr. MoBlo kwam net met een krat vol boodschappen terug voor de hele week.
Daar zaten ook nog 4kg kattenvoer, een fles olijfolie en wat extra afbakbroodjes bij.

Totaal: 26 euro enige wat we nog moeten halen zijn citroenen en wat sla voor vrijdag.

Hier eten we 5 dagen van!
Ja doei.
pi_66867604
Wow, dat is wel heel weinig geld. Boodschappenlijstje? .
pi_66867651
Doe mij ook zo'n Mr.
Als ik de mijne op pad stuur voor boodschappen slaagt hij erin om van het hele maandbudget voor drie dagen eten te kopen.
pi_66867754
Een heel brood
Bak kiwi's
4 bananen
zak appels
courgette
champignons
kastanjechampignons
een grote rode paprika
2 zakken kattenvoer
4 pakken afbakbroodjes
olijfolie
2 bakjes creme fraiche
1kg Prei
3 pakken melk (liter)
1 pak magere yohgurt (liter)
pindakaas
schouderham
rijstwafels
geraspte kaas
Witlof

wederom geen vlees dus maar daar gaan deze week van doorheen:

1 kipfilet
2 hamburgers (zelf gemaakt van rundergehakt)
spekjes (liggen nog in de koelkast)

de rest is vega
Ja doei.
pi_66867771
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Doe mij ook zo'n Mr.
Als ik de mijne op pad stuur voor boodschappen slaagt hij erin om van het hele maandbudget voor drie dagen eten te kopen.
ik maak de lijstjes

en de boodschappen zijn allemaal van de Lidl overigens
Ja doei.
pi_66867910
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik maak de lijstjes

en de boodschappen zijn allemaal van de Lidl overigens
Mijn Mr. houdt zich niet aan lijstjes en weigert ergens anders dan bij de AH boodschappen te doen
pi_66867985
hier twee studenten die erg hard willen sparen dus we moeten wel.
Maar het liefst had ik ook alles bij AH, speciaalwinkels en ga zo maar door gehaald

later als we groot zijn

Moet wel zeggen dat dit weekmenu ding ons heel goed bevalt! Dit is de derde week dat we het doen en het is zo rustgevend en geldbesparend. Het wordt echt een sport om zo goedkoop mogelijk uit te zijn met zoveel mogelijk (gezonde) spullen.
Niet meer elke dag bedenken 'wat moeten we nou eten? ' en dan vaak toch duurder en soms uit gemakzucht ook ongezonder bezig zijn, dat vinden we zonde.

We eten nu echt goed en gezond en afwisselend (veel afwisseling met vlees, gevogelte, vis, vega) en zorgen dat we altijd vlees enzo in de aanbieding halen (of krijgen van mn ouders (vis) )

knierterig zijn kan ook echt fijn zijn
Ja doei.
pi_66868001
Dat lijstje is behoorlijk korter dan dat van ons van deze week. . Ik verveel me, zie spoiler. Ons kassabonnetje. .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 09-03-2009 18:26:31 ]
pi_66868271
wat eten jullie veel! Of lijkt dat maar zo?

en wij eten ook nooit toetjes, frisdrank enzo, dus dat scheelt denk ik ook al een hoop.

Máár, in deze prijs zitten ook wat dingen waar je langer mee doet (tandpasta, deo, afwasborstels) dus dat is voor op de langere termijn dan weer zeg maar.
Ja doei.
pi_66868525
Veel, geen idee! Gewoon, goeie maaltijden. . We zouden inderdaad vooral op toetjes kunnen besparen, maar die wil ik echt niet missen. . De cola is maar 33 cent per fles. .

We mikken op maximaal een tientje per dag, en dat is dus zelfs met toiletartikelen prima gelukt! We winkelen bij de Jumbo, dat scheelt enorm vergeleken met de Super de Boer waar we eerst heen gingen.
pi_66869088
Toetjes ben ik ook dol op. Maar die kosten geen drol bij Aldi of Lidl.

Ik drink cola light / frisse fruitdrank van de Aldi. wil per se Coca-Cola.
pi_66869258
denk dat vooral de winkel ons veel in de kosten bespaart...

binnenkort het gehakt eens proberen (diepvries) alleen staat er niets met gehakt op 't menu deze week
Ja doei.
pi_66869840
Lidl heeft prima vlees, zeker voor een supermarkt.
pi_66873169
Ik heb laatst érg vies ruikend gehakt gehad van de Lidl, zelfs weggegooid want ik werd misselijk van de geur toen het eenmaal in de pan zat. Ik ga er vanuit dat dat eenmalig was, want ik hoor idd vaak dat ze vrij goed vlees hebben!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_66874613
Wij hebben bij mijn ouders al een paar keer erg lekker vlees van de Lidl gegeten (koop zelf altijd biologisch), wel van de Duitse Lidl maar het merk is volgens mij hetzelfde, Oldenlander.
Ik vraag me trouwens wel af hoe het zo goedkoop kan zijn, of het dan nog minder diervriendelijk is dan bij andere supermarkten, maar goed.
pi_66874675
heb iig gehoord dat 't goed vlees is, dus ben zeer benieuwd.
De vriezer ligt nu nog vrij vol, dus we hebben alleen even wat proef-gehakt meegenomen, maar als dat prima is gaan we de rest ook 's proberen.

Hoe zijn bijvoorbeeld die kipfilets in kilozak?
Ja doei.
pi_66874900
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Wij hebben bij mijn ouders al een paar keer erg lekker vlees van de Lidl gegeten (koop zelf altijd biologisch), wel van de Duitse Lidl maar het merk is volgens mij hetzelfde, Oldenlander.
Ik vraag me trouwens wel af hoe het zo goedkoop kan zijn, of het dan nog minder diervriendelijk is dan bij andere supermarkten, maar goed.
Juist niet. Lidl en Aldi zijn bijvoorbeeld de enige twee supers die géén vlees van onverdoofd gecastreerde varkens verkopen.
  maandag 9 maart 2009 @ 21:25:51 #29
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_66874937
Ons weekmenu:
gisteren: gekookte aardappels, gehaktballen, rode bieten en komkommersalade
vandaag: pannenkoeken
dinsdag: eten bij schoonouders
woensdag: eten bij ouders
donderdag: russische stroganoff (zo'n knorrpak)
vrijdag: witlof met ham en kaas uit de oven en gekookte aardappels
zaterdag: gebakken vis van de markt, rijst, wortels
zondag: macaroni bolognese
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_66874975
tvp morgen op mijn gemak maar eens lezen!
Ik ga waarschijnlijk morgen de gegrilde groente in de oven proberen, ben heel benieuwd
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_66875023
tvp, kan ik wel wat ideetjes uit opdoen
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 22:19:59 #32
45833 crew  Fogel
pi_66877539
We hebben een keer een maandmenu gemaakt, flink ingekocht (vers spul natuurlijk om de zoveel dagen bijvullen), geconcludeerd dat het (financieel gezien) een goed idee was en vervolgens nooit meer gedaan
We hebben het er al een halfjaar ofzo over om maar eens een weekmenu te proberen, maar het komt er maar niet van. Deze zaterdag wel voor zo'n 250¤ aan voedsel ingeslagen (maar zonder plan, gewoon dingen in de kar gemikt die er OK uit zagen) dus daar zouden we het een week of anderhalf mee uit moeten houden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_66884881
Even meekijken met deeltje 2
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_66885161
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:19 schreef Fogel het volgende:
We hebben een keer een maandmenu gemaakt, flink ingekocht (vers spul natuurlijk om de zoveel dagen bijvullen), geconcludeerd dat het (financieel gezien) een goed idee was en vervolgens nooit meer gedaan
We hebben het er al een halfjaar ofzo over om maar eens een weekmenu te proberen, maar het komt er maar niet van. Deze zaterdag wel voor zo'n 250¤ aan voedsel ingeslagen (maar zonder plan, gewoon dingen in de kar gemikt die er OK uit zagen) dus daar zouden we het een week of anderhalf mee uit moeten houden.
Anderhalve week voor ¤ 250,-???
  dinsdag 10 maart 2009 @ 07:48:06 #35
237059 Twerk
The Spurs
pi_66885180
Ma: McDonalds
Di: Pizza
Wo: Patat + Mexicano
Do: KFC
Vr: Chinees
Za: Pannenkoeken
Zo: 3 tosties onder het voetbal om 19:00
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66885229
Ik ga d'r maar ff vanuit dat dat een 'grap' (hahaha ) is. En anders wens ik je veel plezier met je leververvetting en/of dichtslibbende aderen.
pi_66885581
je kent de immer grappige (en om de dag gebande) Twerk toch wel?
Ja doei.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:35:15 #38
237059 Twerk
The Spurs
pi_66885631
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
je kent de immer grappige (en om de dag gebande) Twerk toch wel?
Je denkt dat je scoort, maar je loopt met je eigen domheid te koop. Met andere woorden, ik ben pas 1 keer (48 uur) geband, dus je kent de feiten weereens niet.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66885657
Ja doei.
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 09:08:02 #40
45833 crew  Fogel
pi_66886253
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 07:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Anderhalve week voor ¤ 250,-???
OK, 1900 Noorse kroon was het en deze keer vrij veel vlees gekocht (en dat is hier asociaal duur).
Ik geef ca 5000-7000 kroon uit per maand in de supermarkt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_66888352
tvp leuk zo'n topic! ik werkte eerst ook met weekmenu's maar de laatste paar maanden niet meer zo.
mss vrijdag weer mee beginnen. het scheelt best wel wat geld en tijd!
pi_66888493
doen jullie trouwens ook regelmatig schuiven?

Omdat we alles op maandag in huis hebben, kunnen we alsnog makkelijk bepalen iets om te schuiven omdat het het wat sneller/makkelijker is
Ja doei.
pi_66888651
ja hoor. bijv als ik pasta maak en ik had genoeg over voor de volgende dag dan schuift alles op.
ook heb ik vaste dagen. dus bijv de zaterdag frietjes met salade en vlees/snack en zondag soep met een tostie en salade. dat doe ik om het gemak en ook omdat we in het weekend nog wel eens weggaan of bij anderen eten.
pi_66888711
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:36 schreef motorbloempje het volgende:

Omdat we alles op maandag in huis hebben, kunnen we alsnog makkelijk bepalen iets om te schuiven omdat het het wat sneller/makkelijker is
Heel vaak, alleen met verse groenten kom ik nog wel eens in de knel, de ene groente moet toch sneller gegeten worden dan de andere.
pi_66888953
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:43 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Heel vaak, alleen met verse groenten kom ik nog wel eens in de knel, de ene groente moet toch sneller gegeten worden dan de andere.
Same here.
Meestal maak ik niet eens een dagindeling maar koop ik gewoon een aantal gerechten en kiezen we per dag waar we op dat moment het meeste zin in hebben. Nu ik weet dat ik op moet passen dat verse groente dan niet blijft liggen tot het eind van de week, gaat dat eigenlijk wel prima.
pi_66889391
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:43 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ja. Da's het handige van voor 5 dagen eten in huis halen Alleen moet je dan wel goed op de data van de groenten letten Ik kon gister dus een zak peen en uien wegflikkeren omdat-ie een paar dagen over datum was

Toch beter opletten volgend weekend
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_66889766
soms halen we nog wel wat 'na'.
Deze week bijvoorbeeld gaan we zaterdag bbq-en, dus willen we wat lichts eten.
Pasta met wat lichte salade erbij: die halen we dan liever lekker vers
Ja doei.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 12:05:22 #48
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_66891571
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:36 schreef motorbloempje het volgende:

Niet zo heel vaak. Ervaring heeft me geleerd dat van uitstel (van een dagmenu) vaak afstel komt . En dan kan ik het weer weggooien.
Ik heb mezelf wel aangewend om de verse dingen voor de tweede helft van de week, pas op woensdag te kopen (mijn vrije middag). Dat scheelt wel een boel weggooien.

Het bevalt ons heel goed, met weekmenu's werken. Wij doen het nu bijna een jaar . Vroegah was het vaak zo dat we uit ons werk nog moesten bedenken wat we aten. En dan werd het vaak een kant en klaar magnetronmaaltijd . Nu is het zoveel makkelijker.
En als je alle boodschappen al in huis hebt, ben je net zo snel klaar, of zelfs nog sneller, dan dat je eerst langs de supermarkt moet voor een opwarmmaaltijd .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_66891868
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja. Da's het handige van voor 5 dagen eten in huis halen Alleen moet je dan wel goed op de data van de groenten letten Ik kon gister dus een zak peen en uien wegflikkeren omdat-ie een paar dagen over datum was

Toch beter opletten volgend weekend
Kijk jij bij peen en uien naar een datum op de verpakking? Je moet gewoon kijken of ze er nog goed uitzien.

Mijn groenten zitten überhaupt nooit in een verpakking.
pi_66892690
Maandag:Macaroni
Dinsdag:Boerenkool
Woensdag:Gehaktschotel
Donderdag:Pizza/Shoarma Bestellen
Vrijdag:Vis elke Vrijdag
Zaterdag:Broodmaaltijd of Chinees halen
Zondag:Patat of Zelfgemaakte Pizza of een goeie Salade Met Tonijnsteak
pi_66892825
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 12:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kijk jij bij peen en uien naar een datum op de verpakking? Je moet gewoon kijken of ze er nog goed uitzien.

Het zal wel om een zak voorgesneden groente gaan
pi_66893085
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 12:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het was voorgesneden Ik ben slechts in mijn eentje en vind het voorgesneden spul best makkelijk in sommige gevallen.
pi_66901997
Dát is nog eens geldverspilling.
pi_66904412
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:52 schreef Isegrim het volgende:
Dát is nog eens geldverspilling.
Ja. Maar als ik nasi maak waar nu een zak thaise groentenmix van de AH doorheen gaat of ik maak nasi waar ik losse pepers, losse paprika, losse kool etc. voor moet gaan halen dan is zo'n zak voorgesneden meuk toch echt goedkoper en makkelijker. Zeker omdat ik vervolgens niets meer met de restjes doe....
Idem dito geldt ook voor bijv. pastasaus waar ik een zak italiaanse roerbakmix in stop

Ik koop echt wel losse groenten, maar dan moet ik echt voor vier man gaan koken of zo. Dan loont het de moeite. Nu niet

Maar goed...volgens mij schiet ik nu in een verdedigende houding Nergens voor nodig natuurlijk....waar ik dan wel benieuwd naar ben is hoe jij dat zou doen als je een beetje voor jou allenig moet koken
pi_66904792
Zorgen dat ik een groente twee- of driemaal in één week gebruik. Of porties eten invriezen.
pi_66904795
ik koop voor ons tweeën wel gewoon verse groente, elke week dezelfde meestal ook nog ':')

Paprika
Courgette
Broccoli
Champignons
Wortelen
peultjes
Tomaten

zoiets, met de ene keer meer tomaat, en de andere keer peultjes (als ze ze hebben)

en daar combineer ik dan gewoon altijd mee. Het komt ook altijd netjes en goed op.
Zakken heb ik wel heel veel gedaan en het is ook zeker makkelijk en naar verhouding goedkoop (iig als je daardoor niets weggooit) maar ben van fervent zakgebruiker wel overgestapt op 'los'.

Het heeft beide zijn voor en nadelen, maar ik denk wel dat ik nu goedkoper uit ben dan wanneer ik voor elk gerecht waar meerdere groentes in gaan een zakje van de AH koop
Ja doei.
pi_66904839
Wij eten echt véél paprika's. We zijn beide dol op paprika's.
pi_66904847
En ik gooi ook zelden of nooit verse groenten weg eigenlijk.
pi_66904852
hier gaat het ook altijd overal in
Ja doei.
pi_66904880
en sinds we in bespaar stand zijn echt helemaal niet meer. Heb vorige keer nog soep gemaakt van wat er over was en wat de dag erna niet écht goed meer zou zijn

*trots*

en nu ga ik lekker een groente ovenschotel maken, met daarbij creme fraiche met knoflook en bieslook

bij mn hamburger
Ja doei.
pi_66904970
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:11 schreef Isegrim het volgende:
Zorgen dat ik een groente twee- of driemaal in één week gebruik. Of porties eten invriezen.
Invriezen doe ik al, maar niet elke groente in invriesbaar of komt er weer eetbaar uit Een groente meerdere keren gebruiken is idd een optie. Eens kijken of ik dat een volgende keer kan toepassen
pi_66904984
Bij ons bepalen we de dag van te voren, puur omdat ik niet kan weten waar ik zin in heb op de vrijdag of zaterdag.

Respect voor degene die routine in hun eten-stijl hebben, maar bij ons werkt dat niet. Steeds maar weer veel eten weggooien omdat ik/we er helemaal geen zin in hebben. daarbij speelt de houdbaarheids-datum ook een rol.

dan maar liever iets waar we geen zin in hebben, dan dat het weggejorist wordt.
pi_66905239
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
en sinds we in bespaar stand zijn echt helemaal niet meer. Heb vorige keer nog soep gemaakt van wat er over was en wat de dag erna niet écht goed meer zou zijn

*trots*

en nu ga ik lekker een groente ovenschotel maken, met daarbij creme fraiche met knoflook en bieslook

bij mn hamburger
Lieve schat, Smaakt dat wel? Groente-ovenschotel met een hamburger?

Lijkt in mijn ogen niet een ideale combi... Correct me if i'm wrong.
pi_66905316
Wij gebruiken ook vaak dezelfde groenten en ik let meestal wel op dat ik iets 2 keer kan gebruiken. Tomaten, paprika, uien en champignons heb ik eigenlijk wel elke week in huis omdat je er snel een eetbaar prutje mee maakt voor over de pasta of in een wrap. Verder nog vaak broccoli of sperziebonen omdat het redelijk neutraal is en dus bijna overal bij past. Het is niet erg creatief, maar zo is het wel makkelijker om restjes te verwerken dan als je iets heel specifieks hebt waar je buiten 1 gerecht niks mee kunt.
pi_66905459
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:12 schreef Isegrim het volgende:
En ik gooi ook zelden of nooit verse groenten weg eigenlijk.
Ik heb bij de lunch nog de overgebleven rauwe bloemkool van gisteren op
pi_66905576
Ik vind dat ik zoveel mogelijk moet afwisselen met groenten, waardoor ik niet zo'n redelijk vast lijstje per week heb. Voornamelijk omdat ik het idee had dat ik altijd uit dezelfde standaard groenten koos en ik dan vast wat vitaminen miste.
Nu ik over de afgelopen maand heb bijgehouden wat we hebben gegeten, kan ik ook zien dat mijn groentenkeuze gevarieerder is dan ik zef dacht. Wel leuk om te zien
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:37:34 #67
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_66905713
Qua verse groente hebben wij ook altijd paprika, champignons en ui in huis. Verder zo'n pakje gezeefde tomaten. In potjes rode kool en rode bieten en een blikje haricots verts. En in de vriezer een zak spinazie-deelblokjes.
Dat zijn echt mijn basisc qua groente.
Verder haal ik aan verse groente vaak wat in de aanbieding is . Wij lusten alledrie eigenlijk praktisch alle groenten wel, dus het maakt niet veel uit wat we nemen. Dus waarom dan niet iets goedkoops .
pi_66905938
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:33 schreef mjan het volgende:
Ik vind dat ik zoveel mogelijk moet afwisselen met groenten, waardoor ik niet zo'n redelijk vast lijstje per week heb. Voornamelijk omdat ik het idee had dat ik altijd uit dezelfde standaard groenten koos en ik dan vast wat vitaminen miste.
Nu ik over de afgelopen maand heb bijgehouden wat we hebben gegeten, kan ik ook zien dat mijn groentenkeuze gevarieerder is dan ik zef dacht. Wel leuk om te zien
Volgens mij moet er bij ons thuis in het vervolg ook op gelet worden. Maar groenten zoals paprika, waar (als ik kook) niet veel gebruikt gemaakt van wordt, omdat ik persoonlijk vindt dat het te overheersend is.

En dan ligt die andere helft uitgedroogd in de ijskast, (Jippie! geen paprika in de maaltijd die mijn vriendin maakt) als een dame die de 80 jaar ruimschoots is overschreden erbij. Dus die beland dan in de vuilnisemmer.

Daarentegen worden groentes zoals boontjes, rode bieten, wortels in een maaltijd genuttigd, omdat we beide er dol op zijn.

Trouwens: Is het nu Groenten (volgens google) of groentes?
Naar mijn mening kan beide...
pi_66906066
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:17 schreef LuKaLiKe het volgende:
Bij ons bepalen we de dag van te voren, puur omdat ik niet kan weten waar ik zin in heb op de vrijdag of zaterdag.

Respect voor degene die routine in hun eten-stijl hebben, maar bij ons werkt dat niet. Steeds maar weer veel eten weggooien omdat ik/we er helemaal geen zin in hebben. daarbij speelt de houdbaarheids-datum ook een rol.

dan maar liever iets waar we geen zin in hebben, dan dat het weggejorist wordt.
Ik kies alleen dingen die we beide lekker vinden. En als ik ergens echt geen zin in heb, dan schuif ik. Wat ook scheelt is dat ik qua gerechten rekening houd met hoeveel tijd ik verwacht te hebben e.d.
pi_66907157
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:24 schreef LuKaLiKe het volgende:

[..]

Lieve schat, Smaakt dat wel? Groente-ovenschotel met een hamburger?

Lijkt in mijn ogen niet een ideale combi... Correct me if i'm wrong.
ik zou het fijn vinden als je me niet 'lieve schat' noemt je kent me niet en het klinkt heel betuttelend en beweterig in combinatie met wat erna komt. Daar ben ik niet zo van gediend Als je het begrijpt

en waarom zou het niet smaken?
Gewoon een zelfgemaakte hamburger van rundergehakt met veel kruiden, op een broodje met bieslook, creme fraiche, tomaatje en uitje en daarnaast als bijgerecht groente uit de oven met een creme fraiche-saus..

Wát kan daar mis mee zijn?
Ja doei.
pi_66911593
Vandaag hebben we het restant van de quiche gegeten i.p.v. gegrilde groente met kipfilet. Dus die schuif ik door naar donderdag en nu ben ik het eten voor morgen aan het maken aangezien ik morgenavond moet werken. De risotto met erwtjes en rauwe ham komt dan zaterdag wel.
pi_66912262
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik zou het fijn vinden als je me niet 'lieve schat' noemt je kent me niet en het klinkt heel betuttelend en beweterig in combinatie met wat erna komt. Daar ben ik niet zo van gediend Als je het begrijpt

en waarom zou het niet smaken?
Gewoon een zelfgemaakte hamburger van rundergehakt met veel kruiden, op een broodje met bieslook, creme fraiche, tomaatje en uitje en daarnaast als bijgerecht groente uit de oven met een creme fraiche-saus..

Wát kan daar mis mee zijn?
Mijn gemeende excuses.

pi_66913120
aanvaard

en probeer het eens! is weer eens wat anders dan hamburgers met patat
Ja doei.
pi_66913888
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
aanvaard

en probeer het eens! is weer eens wat anders dan hamburgers met patat
Gelukkig...

Dacht effe niet na.

Als ik aan oven-schotel denk, dan is het meestal van die machtige brei, waar je na 1 schep al genoeg aan hebt...
Dus om daar nog een uitgebreide burger bij te nemen? maar na nader onderzoek snap ik wat je bedoeld.

Ga het zeker proberen!
pi_66913986
Nee, compleet op broodje, met lekkere dingen. je kan 't zo leuk maken als je zelf wilt met een hamburger, da's zo tof!

De klassieker, met cheddarcheese, curry, mayo, uitjes, tomaat en sla

maar wat ik nu doe, met dezelfde creme fraiche-saus die ik bij de groente doe, met wat extra bieslook, tomaat en ui is ook erg lekker. Fris en anders

Maargoed, ik ben een groente freak en kan het overal bij.
Van het weekend hadden we ongeveer dezelfde groente schotel met daarbij gebakken sliptongetjes
Ja doei.
pi_66914210
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, compleet op broodje, met lekkere dingen. je kan 't zo leuk maken als je zelf wilt met een hamburger, da's zo tof!

De klassieker, met cheddarcheese, curry, mayo, uitjes, tomaat en sla

maar wat ik nu doe, met dezelfde creme fraiche-saus die ik bij de groente doe, met wat extra bieslook, tomaat en ui is ook erg lekker. Fris en anders

Maargoed, ik ben een groente freak en kan het overal bij.
Van het weekend hadden we ongeveer dezelfde groente schotel met daarbij gebakken sliptongetjes

Bedankt voor de tip.

Ben benieuwd!
pi_67018326
Hier is het ook weer bekend en de boodschappen zijn gedaan. We waren ¤60,05 kwijt, het boodschappenlijstje was weer behoorlijk lang. .

Vrijdag: fettucini met kip in preisinaasappelsaus en broccoli
Zaterdag: broccolitaart met geitenkaas
Zondag: ovenschotel (gehakt, tomaten, spitskool, aardappel anders)
Maandag: ik eet op stage, vriend eet pizza
Dinsdag: tortellini met tomatenmascarponesaus
Woensdag: sperziebonen in boemboe, rijst, kipschnitzels

Donderdag gaan we weer boodschappen doen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:44:15 #78
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67018580
Vandaag geen witlof gehad, de witlof was op bij de c1000 . Daar ging mijn planning. En ik was te lui om naar de groentenboer te gaan.
Vriendje heeft maar patat meegenomen uit zijn werk .
pi_67027975
Toch maar een ongegeneerde TVP voor een student die altijd krap bij kas zit
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_67031655
Daar gaan we weer!

zaterdag
gegrilde groenten met kipfilet (ligt er nog steeds omdat we deze week één avond patatjes e.d. gegeten hebben, groenten zijn nog in orde)

zondag
linzen-kikkererwtensoep met saffraan en rozijn

maandag - avond werken
restant soep zondag + wat brood mee naar werk
lief zoekt het zelf maar ff uit.

dinsdag - avond werken
pasta met champignon/pancetta-roomsaus

woensdag
Griekse spinazietaart

donderdag
entrecôte van de grill met Texas BBQ-saus
broccoli

vrijdag
borrel van werk
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:33:08 #81
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_67037169
Zondag: zelf gemaakte kip-wraps met prei en parmesaanse kaas (ja ook de wraps maak ik zelf)
Maandag: Pizza bestellen
Dinsdag: Mc Donalds
Woensdag: Sandwich halen bij de Subways'
Donderdag: Spaghetti
Vrijdag: Bacon burger bestellen bij een hamburgertentje hier vlakbij
Zaterdag: Nasi Goreng
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:42:29 #82
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67037457
Zondag: rode curry van diverse groenten + mango met basmatirijst
Maandag: geroosterde aardappels uit de oven en salade met geitenkaas & pijnboompitjes, honingmosterdvinaigrette
Dinsdag: Pita broodjes met falafel + rest sla + komkommer en zelfgemaakte knoflooksaus
Woensdag: Rest rijst verwerken in gado gado met zelfgemaakte pindasaus
Donderdag: Taart van korstdeeg gevuld met gebakken rode uien en bestrooid met geitenkaas en basilicum
Vrijdag: Pannenkoeken
Zaterdag: Ravioli gevuld met kaas en noten met romige saus, gekookte broccoli erbij.

Alles vegetarisch en toch best gevarieerd
pi_67037952
Ik heb twee entrecôtes van een vierkante meter gekocht. Nu al zin in donderdag.
pi_67038244
champignonsoep, veg. huzarensalade
pasta met tomaten-roomsaus, champignons, brocolli en parmezaanse kaas
tortillas uit de oven
eten bij broer
boerenkool met veg. grilworstje
tomaten/paprika gevuld met rijst/knoflook/kaas/pijnboompitjes met sperziebonensalade
lasagne

Windigo: Heb je moeite met de variatie als je vegetarisch eet? Als ik je er misschien mee kan helpen dan geef maar een gil. Het gaat mij al ruim 10 jaar goed af
pi_67038489
Twee vegetariërs en dan kom ik er met mijn mega-entrecôtes tussendoor.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 14:22:30 #86
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67038744
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 14:08 schreef mjan het volgende:

Windigo: Heb je moeite met de variatie als je vegetarisch eet? Als ik je er misschien mee kan helpen dan geef maar een gil. Het gaat mij al ruim 10 jaar goed af
Nog niet, maar ik ben er net mee begonnen, dus tips zijn altijd welkom
pi_67041456
zaterdag ; Krielaardappeltjes [gebakken],witlofsalade komkommer ,en een boomstammetje
Zondag;broodje kroket verse tomatensoep bitterkoekjespudding[mona].
Maandag;kleinespruitjes,boontjes voor de kids,aardappeltjes gekookt ,kipspareribs.
Dinsdag;spagettie met eigen sausje,geraspte kaas.En woensdag weer boodschappen doen voor de rest van de week.
Ik zeg ik hou der van
pi_67047365
Za: biefstukje, gebakken aardappeltjes, doperwtjes
Zo: iets afhalerigs denk ik
Ma: pasta
Di: tortilla's met gehaktmengsel
Wo: nasi
Do: vis met rijst en worteltjes
Vr: afscheidsetentje collega

En muv zondag en vrijdag allemaal uit voorraad
pi_67051004
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 15:54 schreef sgattie het volgende:
zaterdag ; Krielaardappeltjes [gebakken],witlofsalade komkommer ,en een boomstammetje
Zondag;broodje kroket verse tomatensoep bitterkoekjespudding[mona].
Maandag;kleinespruitjes,boontjes voor de kids,aardappeltjes gekookt ,kipspareribs.
Dinsdag;spagettie met eigen sausje,geraspte kaas.En woensdag weer boodschappen doen voor de rest van de week.
En waar ga je dan eten P de Hoog?,welk restaurantje?
Ik zeg ik hou der van
pi_67051078
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:12 schreef sgattie het volgende:

En waar ga je dan eten P de Hoog?,welk restaurantje?
Een andere collega heeft een soort van megagrote keuken waar ze workshops geeft We wilden eerst naar een japanner in Rotterdam gaan, maar dit wordt gezelliger en lekkerder vermoed ik
pi_67055787
zondag : aardappelpuree met asperges (ei ham en gemolten boter ) wotteltjes voor de kinderen en kotelettoos

maandag : zelf friet bakken en vietnameese loempiaatjes

dinsdag : nassie met de hele shebang ( satesaus kroepoek atjar en gebakken eitje ) en savonds weer boodschappen doen tot en met vrijdag
pi_67056926
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:32 schreef mevrouwdebok het volgende:
zondag : aardappelpuree met asperges (ei ham en gemolten boter ) wotteltjes voor de kinderen en kotelettoos

maandag : zelf friet bakken en vietnameese loempiaatjes

dinsdag : nassie met de hele shebang ( satesaus kroepoek atjar en gebakken eitje ) en savonds weer boodschappen doen tot en met vrijdag
Lekker menuutje mevr de bok
Ik zeg ik hou der van
  zondag 15 maart 2009 @ 08:57:39 #93
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_67061602
Ja, eindelijk weer eens internet te pakken!
Weekmenu is geschreven en ga straks naar de winkel om alles te halen:

1. Zalm met gekookte aardappeltjes, asperges en een sausje
2. Gehaktschotel (gehakt, wortel, champignon) met couscous
3. Burritos met kip en salade
4. Visschotel in de oven met volkoren pasta en gekookte groente
5. Gevulde paprikas (gehakt, ui, knof, tomatenpuree, champignons) met rijst

Lekker makkelijk! Lekker budget!
  zondag 15 maart 2009 @ 11:22:42 #94
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67063076
Zijn er alweer asperges te krijgen?

Komende week in willekeurige volgorde:
- Couscoussalade met feta
- Notenrijst, zalm uit de oven, salade
- Gebakken aardappelen, vegetarische schijf, erwten
- Omelet met paprika en bosui op broodjes
- Zuurkoolschotel met gehakt, banaan en rozijntjes
- Pasta met noten en kaas + groenten
- ik eet 1x op 't werk, de mister pizza
Geluk is een richting, geen punt
  zondag 15 maart 2009 @ 11:40:59 #95
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_67063504
Cool, hier ga ik vanaf komend weekend ook aan meedoen. Eens kijken hoeveel gezonder ik zo kan eten en of ik dan ook nog wat bespaar

Alleen heb ik nu vaak dat als ik kook het meteen voor 2 dagen is, daar moet ik dus nog wat op vinden
stupidity has become as common as common sense was before
pi_67063852
het ís nu weekend
Ja doei.
pi_67066481
Deze week:

Zondag: Sushi
Maandag: Prei-paprika-ei ovenschotel. Visje uit de oven
Dinsdag: Gewokte brocoli gebakken aardappels, worstje.
Woensdag: Beef shanghai
Donderdag: Spare ribs
Vrijdag: Spinazie, gebakken zalm, aardappelpuree.

Heeft er nog iemand lekkere recepten met champignons? Ik probeer een vriend champignons te leren eten.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_67078095
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 08:59 schreef Isegrim het volgende:
Daar gaan we weer!

zaterdag
gegrilde groenten met kipfilet (ligt er nog steeds omdat we deze week één avond patatjes e.d. gegeten hebben, groenten zijn nog in orde)

zondag
linzen-kikkererwtensoep met saffraan en rozijn

maandag - avond werken
restant soep zondag + wat brood mee naar werk
lief zoekt het zelf maar ff uit. vermoedelijk shoarma speciaal

dinsdag - avond werken
pasta met champignon/pancetta-roomsaus

woensdag
Griekse spinazietaart

donderdag
entrecôte van de grill met Texas BBQ-saus
broccoli

vrijdag
borrel van werk
Overigens...
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
japanner in Rotterdam
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:06 schreef sgattie het volgende:

[..]

mevr de bok
Ben ik de enige die hierdoor aan die sketch met André van Duin moest denken? Meneer en mevrouw de Bok bij de Japanner.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_67078570
gaan we weer

Maandag: Lasagnette
Dinsdag: Kipfajita's
Woensdag: uit eten (gala )
Donderdag: Koude pastasalade
Vrijdag: kliekjes (hebben nog pastasaus, stroganoff, nasi en mexicaanse rijst liggen in de vriezer)
Zaterdag: shoarma
Zondag: zuurkoolschotel

Ja doei.
  zondag 15 maart 2009 @ 19:19:19 #100
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67078881
Maandag: champignonsoep en kliekjes (vriend heeft nog een restje macaroni, ik eet een pizza)
Dinsdag: eten bij schoonouders
Woensdag: gekookte aardappels, varkensschnitzels, rauwkostsalade, broccoli
Donderdag: moeder jarig, zal dus wel hapjes worden
Vrijdag: wraps met kip/groenteprutje en ijsbergsla
Zaterdag: we overnachten in een hotel en gaan uit eten, wat, geen idee nog dus .
Zondag: broodjes shoarma, de rest van de ijsbergsla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')