Zo, jij hebt je er in verdiept zo te zien!quote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 17:24 schreef Quir het volgende:
[..]
Zo, jij hebt je er in verdiept zo te zien!
Death metalquote:Op maandag 2 maart 2009 17:27 schreef genakt het volgende:
[..]ik luister geen blackmetal
meer deathmetal![]()
zie fobo
het is dat jij het zegtquote:
Is dit Nederlands?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:29 schreef genakt het volgende:
[..]
het is dat jij het zegt
anders zou ik mischien beledigt voelen
Ik luister ook death metal, wil je zeggen dat er iets mis is met mijn hersenen?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Is dit Nederlands?![]()
Death metal is niet goed voor je hersens.
oeh dat klinkt wel gaaf trouwens, ik had bij blut aus nord altijd het idee dat het zo'n über cult bandje was die alleen cassetes uit bracht, maar daarin heb ik me dus blijkbaar vergistquote:
Inderdaad. Ontzettend diep album met de meest geweldige solo's.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oeh dat klinkt wel gaaf trouwens, ik had bij blut aus nord altijd het idee dat het zo'n über cult bandje was die alleen cassetes uit bracht, maar daarin heb ik me dus blijkbaar vergistah ik zie het al, ik heb ze dus verward met moonblood
volgens mij staat dat hele album zowat op joubuis:
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:12 schreef Arcturus het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
tevens tvp.
Blut aus Nord is trouwens ookHoe is die nieuwe plaat in vergelijking tot The Work Which Transforms God,die ik al bezit en zeer goed vindt?
Je herkent deze demo niet?quote:
Kijk ik ook naar uitquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:26 schreef emokid het volgende:
[..]
Peste Noire
![]()
Dit jaar komt de nieuwe Amesoeurs daar kijk ik ook zo ontzettend naar uit. Op de myspace staat al een sampler als voorproefje! http://www.myspace.com/amesoeurs
quote:Op maandag 2 maart 2009 17:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Is dit Nederlands?![]()
Death metal is niet goed voor je hersens.
Mayhem.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
het was zeker goed voor zijn hersens
Ik Vind de vocals op de mysteriis nogwel meevallen in vergelijking met wolf's lair abyss waar maniac in zijn eentje het hele album verklootquote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:10 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Mayhem.Die zang is echt om keihard om van te gaan janken.
edit: bij De Mysteriis Dom Sathanas, dan.
[ afbeelding ]
Ook een fijn album.
Ik heb verder nooit meer Mayhem geluisterd.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:57 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Ik Vind de vocals op de mysteriis nogwel meevallen in vergelijking met wolf's lair abyss waar maniac in zijn eentje het hele album verkloot.
Cool.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:00 schreef Aneurism het volgende:Ik ga een gothic metal topic openen...
en dan alleen voor Type O
Het is maar net wat je hebben wilt.. Zoals ik in hier elders aanraadde: IIII van Farsot. Het album Huldrafolk van Wyrd vind ik ook nog steeds steengoed.quote:
Dadelijk even opzoeken, danku.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:49 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Het is maar net wat je hebben wilt.. Zoals ik in hier elders aanraadde: IIII van Farsot. Het album Huldrafolk van Wyrd vind ik ook nog steeds steengoed.
Het is niet echt van die rauwe BM, hoor. Meer wat atmosferischer. Je hoeft geen Darkthrone-achtige taferelen te verwachten.quote:
Klinkt fijn.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:21 schreef Jabberwocky het volgende:
[ afbeelding ]
Tot nu toe misschien wel de beste cd van het jaar. Misschien geen typische black metal, maar wel erg interessant. Heerlijke cd.
Nouja, ik ben me een beetje aan het orienteren in deze subgenres. Ik ben eigenlijk meer van echte trash en death.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:55 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Het is niet echt van die rauwe BM, hoor. Meer wat atmosferischer. Je hoeft geen Darkthrone-achtige taferelen te verwachten.
[..]
Klinkt fijn.
Dat dus.quote:In muziek
Alice in Chains, AC/DC, Black Sabbath, Blue Öyster Cult, Dark Tranquillity, Death, Iron Maiden, Metallica, Van Morrison, Nirvana, Pearl Jam, Pink Floyd, Rob Zombie, The Rolling Stones, Smashing Pumpkins
Dat is alleen om een idee te geven.quote:
De albumcover? Euronymous?quote:Op zondag 8 maart 2009 16:47 schreef msnk het volgende:
Heb ook nog wat zitten lezen over Mayhem, jezus wat een freaky shit allemaal
Nu zijn artikelen gevonden via Wikipedia en Google niet de beste bronnen, maar een debunk artikel ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen...quote:Eventually, rumors surfaced that Euronymous made a stew with pieces of Dead's brain, and made necklaces with fragments of Dead's skull. The band later stated that the former rumor was false, but the latter was true. Additionally, Euronymous claimed to have given these necklaces to musicians he deemed worthy.
Ook niet heel gek, hoor.quote:
quote:The Second Wave of black metal emerged in the early 1990s and was largely centred on the Norwegian black metal scene. During 1990–1994 a number of Norwegian artists began performing and releasing black metal music; this included Mayhem, Burzum, Immortal, Darkthrone, Satyricon, Enslaved, Emperor, Thorns, Ildjarn, Gorgoroth, Ulver and Carpathian Forest.
Welke documentaire?quote:Op zondag 8 maart 2009 18:04 schreef Darkestrah het volgende:
Haha, zet ik net een documentaire over (Noorse) black metal op, eerste nummer wat je hoort: Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas.
Wel verdikkie.
Ja maar de vraag is wat voor karakter. Ik vind de muziek van een flink aantal bands zwaar ok maar al die onzin er om heen vind ik eerder lachwekkend.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:47 schreef emokid het volgende:
Ik vind het allemaal geweldig wat er gebeurd is. Het heeft black metal karakter gegeven. Geef mij eens ongelijk.
Gedeeltelijk mee eens, het heeft alleen de algemene metal scene/circus een slechte naam gegeven en een hele hoop vooroordelen gecreerd.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:47 schreef emokid het volgende:
Ik vind het allemaal geweldig wat er gebeurd is. Het heeft black metal karakter gegeven. Geef mij eens ongelijk.
Die vooroordelen waren er al voor dat de blackmetal onstond.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:51 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens, het heeft alleen de algemene metal scene/circus een slechte naam gegeven en een hele hoop vooroordelen gecreerd.
Ja ,maar black metal zorgde ervoor dat die standpunten nog 1 stapje verder werden gezet.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die vooroordelen waren er al voor dat de blackmetal onstond.
Dat is waar. Aan beide kanten.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:07 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Ja ,maar black metal zorgde ervoor dat die standpunten nog 1 stapje verder werden gezet.
Aha ik zie het. Ik hoop toch dat dit topic kan blijven, deze heeft gewoon serieuze posts ipv die.quote:
Nein! Slotje.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:13 schreef emokid het volgende:
[..]
Aha ik zie het. Ik hoop toch dat dit topic kan blijven, deze heeft gewoon serieuze posts ipv die.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC AJAX
Ik vind eigenlijk dat je uit elke hoek wel wat moet luisteren, en bovendien is er zo belachelijk veel materiaal...quote:Op zondag 8 maart 2009 23:17 schreef tijnbrein het volgende:
Welke bands en welke albums zijn een must have in de blackmetal?
nou, de stofzuigerblack kan je overslaan hoor.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:25 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je uit elke hoek wel wat moet luisteren, en bovendien is er zo belachelijk veel materiaal...
Welke bands/albums bedoel je daarmee? Gewoon de hele slechte kwaliteit opgenomen black?quote:Op zondag 8 maart 2009 23:26 schreef Tokus het volgende:
[..]
nou, de stofzuigerblack kan je overslaan hoor.
ja, van die albums die klinken alsof ze aan het opnemen waren in iemand z'n schuur terwijl er nog iemand stond te stofzuigen.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:28 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Gewoon de hele slechte kwaliteit opgenomen black?
Kvlt bands die zo true mogelijk proberen te zijn door bagger geluid uit te brengen.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:28 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Welke bands/albums bedoel je daarmee? Gewoon de hele slechte kwaliteit opgenomen black?
Maar wat is blackmetal en wat niet?quote:Op zondag 8 maart 2009 23:25 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je uit elke hoek wel wat moet luisteren, en bovendien is er zo belachelijk veel materiaal...
Oh, ik hoor het ook vaak in de oudere death.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, van die albums die klinken alsof ze aan het opnemen waren in iemand z'n schuur terwijl er nog iemand stond te stofzuigen.
In de blackmetal-hoek lijkt dit vaker voor te komen dan in andere smaken, maar het zal wel kvlt zijn.
COF wordt ook nog tot de blackmetal gerekend. Maar het is al lang geen blackmetal meer.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:45 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik heb zelf bij sommige albums géén idee, maar vaak kan je het wel een beetje horen.
De eerste albums waren inderdaad blackmetal maar nu wordt het darkmetal genoemd of gothicblackmetal ofzo.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:53 schreef Darkestrah het volgende:
Ik reken het niet tot BM, in ieder geval. Tsja, dan zullen hun eerste albums wel black zijn geweest, of de definitie van black is in die tijd veranderd, wat me niet echt aannemelijk lijkt.
Anders vraag je toch gewoon even een topicmerge aan?quote:Op zondag 8 maart 2009 23:13 schreef emokid het volgende:
[..]
Aha ik zie het. Ik hoop toch dat dit topic kan blijven, deze heeft gewoon serieuze posts ipv die.
Mja klopt, en op de een of andere manier stoort het me bij old school death veel minder dan bij black. Ik denk dat de loggere ritmes zich beter voor zo'n productie lenen.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:32 schreef Quir het volgende:
[..]
Oh, ik hoor het ook vaak in de oudere death.
quote:Op maandag 9 maart 2009 17:30 schreef Zeroku het volgende:
Gorgoroth, iemand die deze satanische black metal band kent? leadzanger Gaahl heeft al eens een linkse homofiele neger in elkaar geslagen en Dacht ik ook een christelijke kerk in Noorwegen in de fik gezet. Deze band heeft echt vette clips en SOMMIGE liedjes klinken helemaal niet verkeerd.
Wa?quote:
dat homofiele is niet relevant, aangezien Gaahl zelf ook van de herenliefde is.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:30 schreef Zeroku het volgende:
leadzanger Gaahl heeft al eens een linkse homofiele neger in elkaar geslagen
Idd.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:15 schreef emokid het volgende:
Laten we het over de muziek hebben. Iedereen weet wat er gebeurd is in Noorwegen.
Ik zelf ben begonnen met Emperor - Anthems to the welkin at duskquote:Op zondag 8 maart 2009 23:17 schreef tijnbrein het volgende:
Welke bands en welke albums zijn een must have in de blackmetal?
Gorgoroth? Nooit van gehoord.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:30 schreef Zeroku het volgende:
Gorgoroth, iemand die deze satanische black metal band kent?
Wolves in the throne room en blut aus nord?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:25 schreef Trashcanman het volgende:
Ben zelf wel een Negura Bunget liefhebber, iemand die nog meer bands van hetzelfde niveau kent?
Negura Bunget is een vrij aparte band, de band die er nog een beetje bij in de buurt komt is Drudkh, vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:25 schreef Trashcanman het volgende:
Ben zelf wel een Negura Bunget liefhebber, iemand die nog meer bands van hetzelfde niveau kent?
Die laatste moet ik dan maar eens checkenquote:Op maandag 9 maart 2009 18:26 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Wolves in the throne room en blut aus nord?
Vooral nummer 2 vind ik zo mooiquote:Op maandag 9 maart 2009 18:31 schreef emokid het volgende:
Ik raad altijd een album aan mensen, als ze het niks vinden adviseer ik ze om niet verder te zoeken in Black Metal. Vaak kunnen ze dan nog wel iets als Wolves In The Throne Room horen. Maar mijn absolute maatstaf is toch wel:
[ afbeelding ]
Bergtatt - Et eeventyr i 5 capitler van Ulver.Ontzettend goede band geweest in hun black metal prime, de folkelementen zijn onwijs goed geimplementeerd in dit fijn afwisselende album. Ook aanraders uit de discografie van de band zijn Nattens madrigal en Kveldssanger. Dat zijn toch wel de grote 3. Later zijn ze compleet een andere weg ingeslagen, wat ze nu maken spreekt mij ook veel minder aan.
Dat stukje dat je iemand door het bos hoort lopen in Graablick Blev Hun Vaer is zo mooi en dan die piano op de achtergrondquote:Op maandag 9 maart 2009 18:40 schreef emokid het volgende:
Dit album heeft alles. Van ambiance tot folk, afgewisseld met traditioneel bm gekrijs, het zit er allemaal in.
Dat hoor ik heuls niet, en ik heb het album nu opstaan.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:43 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Dat stukje dat je iemand door het bos hoort lopen in Graablick Blev Hun Vaer is zo mooi en dan die piano op de achtergrond
Geef de hoop maar gewoon op, dan. Wat vind je tot nu toe wèl leuk in dit genre?quote:Op maandag 9 maart 2009 19:23 schreef msnk het volgende:
Een absolute must, nou ik vind er niks aan. Dat maakt het zoeken en testen wel makkelijkerThanks.
Die moet ik ff quotenquote:Op maandag 9 maart 2009 19:29 schreef emokid het volgende:
Als Bergtatt je niet kan aantrekken heb je echt niks met Black Metal.
Dat bedoelde ik dus ookquote:Op maandag 9 maart 2009 19:29 schreef emokid het volgende:
quote:Op maandag 9 maart 2009 23:19 schreef Darkestrah het volgende:
[ afbeelding ]
EEN DUISTERE NACHT TOEGEWENST! GRÁÁÁÁHHHH!!!!
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:34 schreef Arcturus het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Veel plezier met koken vandaag! aarghh
Herkenbaar, anders krijg je vanwege je muzieksmaak alleen al een label soort van opgeplakt door de maatschappijquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:11 schreef emokid het volgende:
Ik kwam via Google een supervette Peste Noire shirt tegen. Aan voor- en achterkant een print, er zit alleen best opvallend een omgekeerde kruis op. Ik wil daar niet mee lopen.
Heb je een foto?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:11 schreef emokid het volgende:
Ik kwam via Google een supervette Peste Noire shirt tegen. Aan voor- en achterkant een print, er zit alleen best opvallend een omgekeerde kruis op. Ik wil daar niet mee lopen.
Bron: http://www.burzum.org/eng/news.shtmlquote:11.03.2009
After 16 years of imprisonment Varg Vikernes will soon be released from the prison.
Erg boring, als je het mij vraagt.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:43 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Dat stukje dat je iemand door het bos hoort lopen in Graablick Blev Hun Vaer is zo mooi en dan die piano op de achtergrond
Ik vind die andere band van Summoning veel beter.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:23 schreef Darkestrah het volgende:
[ afbeelding ]
Ook één van mn favoriete albums van een black metal-band: Summoning - Stronghold.
Héérlijk.
Ja non-Casio black metalquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:14 schreef Arcturus het volgende:
FF mijn post uit het metalhead unite topic hier ook maar plaatsen:
[..]
Bron: http://www.burzum.org/eng/news.shtml
Kom maar op met die meesterwerkjes
quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:23 schreef Darkestrah het volgende:
[ afbeelding ]
Ook één van mn favoriete albums van een black metal-band: Summoning - Stronghold.
Héérlijk.
Die verbannten Kinder Evas?quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vind die andere band van Summoning veel beter.
Hun MySpace? Ik weet het niet, even kijken.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:55 schreef Arcturus het volgende:
Weet iemand nog een goede plek om de Amesoeurs CD goedkoop te bestellen/te kopen?
Dat is toch geen black metal. Nee dus.quote:
Jij zei ergens dat het om black metal ging?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is toch geen black metal. Nee dus.
Werwolf natuurlijk
quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vind die andere band van Summoning veel beter.
http://www.auralmusic.com/public/catalog/quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:55 schreef Arcturus het volgende:
Weet iemand nog een goede plek om de Amesoeurs CD goedkoop te bestellen/te kopen?
Jammer dat het shirt niet echt mooi is.. Cd besteld.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:59 schreef emokid het volgende:
[..]
http://www.auralmusic.com/public/catalog/
Zitten in Italie, makkelijk met Paypal te betalen. Een maat heeft hem gisteren al binnen gekregen.
Werwolf is een Oostenrijkse black metal band.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:56 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Jij zei ergens dat het om black metal ging?![]()
[..]
Rotting Christ goede band.quote:
Nee niet echt, ziet er ook best triest uit.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:20 schreef Arcturus het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn er hier nog mensen die deze CD ook aanbidden?
quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee niet echt, ziet er ook best triest uit.
quote:
Ja de cover is afschuwelijk om over de nieuwste maar niet te beginnenquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee niet echt, ziet er ook best triest uit.
Audrey(Amesoeurs) dus op de zang, in mijn ogen een slecht iets... Peste Noire moet niet romantisch klinken, maar vol met haatquote:The third album of Peste Noire is currently available. This album is different from the two first albums in its garage sound recording done by Famine and its antiquated hard rock rhythms. The Pest have hit hard once again where we least expected it.
Defined by Famine as “Militant Black'n'Roll”, or “ Boyscout’s satanism “ this album can offend, but one thing is certain, it’s unique, a pure album of Peste Noire.
Released on digipack
Line up :
La sale Famine de valfunde: Guitars, voices, harmonica
A.Julia : Drums
Sainte Audey-Yolande de la Molteverge : Rock and soprano voices, piano, orguamon
Ragondin : Bass
Track list :
- Neire Peste
- La mesniee mordrissoire
- Ballade cuntre les anemis de la France
- Concerto pour cloportes
- La France bouge
- A la mortaille !
- Vespre
- Rance Black Metal de France
- Requiem pour Nioka (à un berger allemand)
- Soleils couchants
quote:Op maandag 9 maart 2009 19:29 schreef emokid het volgende:
Klinkt inderdaad niet geruststellend, Neige zorgde in het verleden grotendeels voor dat karakteristieke geluid van ze, qua songwriting vooral. En bij Black'n'Roll moet ik aan Satyricons recente platen denken.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:37 schreef emokid het volgende:
Gisteren gelezen.. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Hard rock kan alles betekenen en Neige doet waarschijnlijk niet eens mee.
Wat een domper.
hij heeft in ieder geval in eerdere interviews aangekondigd weer black metal te maken ik kan niet wachtenquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:14 schreef Arcturus het volgende:
FF mijn post uit het metalhead unite topic hier ook maar plaatsen:
[..]
Bron: http://www.burzum.org/eng/news.shtml
Kom maar op met die meesterwerkjes
Dat vind ik dus inderdaad uberkut.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:26 schreef Tokus het volgende:
[..]
nou, de stofzuigerblack kan je overslaan hoor.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is toch geen black metal. Nee dus.
Werwolf natuurlijk
Mwah dimmu is soms leuk, maar op sommige momenten moet ik door de keyboards enz. gewoon denken aan nintendo shitquote:Op zaterdag 18 april 2009 08:44 schreef Mr-Coffee het volgende:
Toch is dit album voor mij echt de nr 1 black metal plaat, vooral kwa sfeer, melodie, en agressie.
Alleen de drums staan een beetje vlak in de productie.
Ik vind die keyboards juist wel cool.quote:Op zondag 19 april 2009 20:19 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Mwah dimmu is soms leuk, maar op sommige momenten moet ik door de keyboards enz. gewoon denken aan nintendo shit
Is er ook iets wat jij niet haat?quote:
Ja, goede black metal.quote:
En wat is goede black metal?quote:
Met synthesizers, keyboards koop je bij de Bart Smit.quote:
quote:
Ik vind met name de laatste 15 minuten van dat album geweldig.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:07 schreef Arcturus het volgende:
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik dit het beste Emperor album. De sfeer, de rifjes en vooral de spooky keyboard maken deze CD tot een waar meesterwerk.
Burzum - Burzumquote:
Uiteraard, ze zijn zeker invloedrijk geweest wat dat betreft. Black Metal is een sterk album, je hoort er van alles in terug.quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:00 schreef Quir het volgende:
Wordt Venom hier eigenlijk onder black metal gerekend?
quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:19 schreef emokid het volgende:
Genoeg! Er is ook een Agalloch topic ergens dacht ik, Ik luister het graag.
Dankjequote:Op zaterdag 25 april 2009 12:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Burzum - Burzum
Darkthrone - Under a Funeral Moon
Abyssic Hate - Suicidal Emotions
Graveland (oude nummers)
Immortal - Diabolical FullMoon Mysticism
Samael - Worship Him
Oude werk van Seigneur Voland
Sommige nummers van Judas Iscariot
Demoncy - Satanic Psalms
Beherit (eerste twee albums)
Bestial Warlust (eerste album)
Heretic
Om maar even wat te noemen.
(Emperor vind ik dus echt kutmuziek)
Op burzum en darkthrone na vind ik het allemaal maar niks, hoewel call of the wintermoon is natuurlijk uber kvltquote:Op zaterdag 25 april 2009 12:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Burzum - Burzum
Darkthrone - Under a Funeral Moon
Abyssic Hate - Suicidal Emotions
Graveland (oude nummers)
Immortal - Diabolical FullMoon Mysticism
Samael - Worship Him
Oude werk van Seigneur Voland
Sommige nummers van Judas Iscariot
Demoncy - Satanic Psalms
Beherit (eerste twee albums)
Bestial Warlust (eerste album)
Heretic
Om maar even wat te noemen.
(Emperor vind ik dus echt kutmuziek)
Jep, lekker album is dat idd.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:22 schreef emokid het volgende:
Zwaar episch trouwens, dat album van Cobalt. Gin heet die, en hij werd hier geloof ik door iemand aanbevolen. De moeite waard!
Ik ga het eens luisteren..quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:22 schreef emokid het volgende:
Zwaar episch trouwens, dat album van Cobalt. Gin heet die, en hij werd hier geloof ik door iemand aanbevolen. De moeite waard!
Amen !quote:Op woensdag 22 april 2009 22:07 schreef Arcturus het volgende:
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik dit het beste Emperor album. De sfeer, de rifjes en vooral de spooky keyboard maken deze CD tot een waar meesterwerk.
Als je die goed vind moet je stormblast van dimmu ook maar eens checkenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:36 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
Amen !ben totaal geen bm fan maar dit album greep mij meteen bij de keel en liet meer los
![]()
en Entrone Darkness triumphant van Dimmu kan er ook wat van, de eerste is toch bijna altijd de beste he.
Eigenlijk heb ik dat ook een beetjequote:Op woensdag 6 mei 2009 22:30 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik ga het eens luisteren..
Ik zit niet zo meer in de black metal-sferen. Lekkerder weer, enzo. Nu ben ik niet meer trve.
Devil's Path EP met Old Man's Child erop is ook goed en Puritanical Euphoric Misanthropia eigenlijk ook wel. Eerlijk gezegt heb ik bijna alle cd's van Dimmu Borgir alhoewel ik er nu nooit meer naar luister.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:03 schreef Mr-Coffee het volgende:
Zoiezo de eerste 4 albums plus de Godless Savage Garden EP van Dimmu Borgir zijn meesterlijke black metal albums.
Daarna werd het toch allemaal wat minder.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:07 schreef Ivopedia het volgende:
[..]
Devil's Patch EP met Old Man's Child erop is ook goed en Puritanical Euphoric Misanthropia eigenlijk ook wel. Eerlijk gezegt heb ik bijna alle cd's van Dimmu Borgir alhoewel ik er nu nooit meer naar luister.
Eens PEM is overgeproduceerd bijvoorbeeld het begin van het eerste nummer begint goed maar daarna gaan ze over naar cheape computer geluidenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:34 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Oja, die split met OMC had je ook nog ja, Devils Path is idd gaaf, lang geleden dat ik die gehoord heb.
Mar PEM, vond ik tamelijk koud en te digitaal klinken, er staan wel gave nummers op hoor, maar die schijf red het gewoonweg niet meer tegen de oude Dimmu stijl.
Nee, maar het is daarna wel minder geworden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:17 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Eens PEM is overgeproduceerd bijvoorbeeld het begin van het eerste nummer begint goed maar daarna gaan ze over naar cheape computer geluidenAch het heeft ze zeker geen windeieren gelegd...
Een van de Black Metal bands die ik wel kan waarderen, spijtig.quote:Steingrim Torson, de vocalist van de Noorse black metal formatie Celestial Bloodshed, blijkt in de nacht van 30 april te zijn doodgeschoten.
Hartstikke Kvlt gastquote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:13 schreef metallicattim het volgende:
Doodgeschoten? Weer een insiders-job?
quote:
De muziek is ook kut.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:24 schreef metallicattim het volgende:
Mensen die Dimmu Borgir slecht vinden vanwege alles eronheen, behalve de muziek >
quote:
Zo werkt 't dus niet meer, was 't maar waar!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:39 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Nee die 13 in dozijn bandjes die met een 2de hands recordertje in opoe,s keldertje met hun 2de hands gitaartje en drumstelletje van de rommelmarkt ontzettend vage rammelbakken ruismetal maken omdat dat zo tr00 is, nee die zijn geweldig.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:48 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Zo werkt 't dus niet meer, was 't maar waar!
Nu heeft een 'band' een slaapkamer en een PC om gitaar en vocalen op te nemen, en drums mee te programmeren. Via een internetverbinding wordt de muziek dan direct op myspace geplaatst:dat is trooness anno 2009
Sommigen wel ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:39 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Nee die 13 in dozijn bandjes die met een 2de hands recordertje in opoe,s keldertje met hun 2de hands gitaartje en drumstelletje van de rommelmarkt ontzettend vage rammelbakken ruismetal maken omdat dat zo tr00 is, nee die zijn geweldig.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:48 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Zo werkt 't dus niet meer, was 't maar waar!
Nu heeft een 'band' een slaapkamer en een PC om gitaar en vocalen op te nemen, en drums mee te programmeren. Via een internetverbinding wordt de muziek dan direct op myspace geplaatst:dat is trooness anno 2009
Jos?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:07 schreef Mr-Coffee het volgende:
Hellebaard.
Kent iemand hier nog Welter?
Een een mans pagan black bandje uit Friesland wat 1 albumpje heeft uitgebracht?
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Jos?
Welter, die gast is echt een big time loser
Welter is ook niet Fries btw, die gast komt uit het Westen, heb hem wel eens gezien.
Ben nooit een fan geweest van Nederlandse black metal. Bifrost heeft black invloeden, hun album Mythistory vind ik erg goed. Liar of Golgotha - Vendetta vind ik ook goed. Ik ben zo specifiek omdat ik over de rest van hun werk over het algemeen niet zo positief ben.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:48 schreef laforest het volgende:
Ok dus welke Nederlandse Black Metal bands vind men hier goed?
IK heb hem een keer gekregen van Jasper van Beserkr records, ik heb er een bierviltje van gemaakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:29 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Uit ,t westen??
LOL!!!
Ik heb die cd van em een keer uit een of ander obscuur platenzaakje geplukt, klinkt ook heel erg eeehm, tja naja ,t was wel een grappig schijfje.
Occult vond ik vroeger wel goed.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:33 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Ben nooit een fan geweest van Nederlandse black metal. Bifrost heeft black invloeden, hun album Mythistory vind ik erg goed. Liar of Golgotha - Vendetta vind ik ook goed. Ik ben zo specifiek omdat ik over de rest van hun werk over het algemeen niet zo positief ben.Voor de rest... tsja... goeie death metal bands uit Nederland zijn er genoeg geweest met soms erg goeie albums ook, maar dat is hier off-topic. Zelfde geldt een beetje voor doom.
Urfaustquote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:48 schreef laforest het volgende:
Ok dus welke Nederlandse Black Metal bands vind men hier goed?
mja, ik eik ook wel, maar dat is meer black/thrash.quote:
Botulistumquote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:01 schreef Mr-Coffee het volgende:
Kent iemand nog Serenades Of Darkness??
Ook Nederlandse band met wat leden van Metalfan.nl
Heb hun Storms album, en die vind ik toch wel verassend goed.
Oja, vergeet Burzummenuz en Botulistum niet.
Ik heb hemquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:47 schreef emokid het volgende:
Iemand weleens de Lorraine Rehearsals EP gehoord van Peste Noire? Daar staat een 20 minuten lange versie van Phalènes et Pestilence op, hetzelfde nummer van het debuutalbum.
Ontzettende bazen blijven het.
Ik wil hem wel hebben Tokusquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:05 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
Tracklist:
1. Nowhere, No-One, Nothing
2. Funeral Dawn
3. This Fleshly Void
4. Unclosing The Curse
5. Into Utter Madness
6. Phosphorous Redeemer
7. To Redirect Perdition
8. Whorecrown
9. Chorus Of Cracking Necks
10. As A Garment
24 september komt ie uit, maar hij viel hier net in de bus. Aangezien ik niet van blek hou flikker ik 'm maar gelijk in de vuilnisbak.
quote:
Dat kan ik. Of ik zou wel eens een poging willen wagen. Ik heb een brede muziek smaak.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:23 schreef Tokus het volgende:
[..]
als je nou een beetje kan schrijven (het liefst over andere genres dan blek) dan had het tot de mogelijkheden behoord.
!!quote:
Ik heb atm een shirt van Amesoeurs aan.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:58 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Jammer dat ze meteen uit elkaar zijn gegaan.
Hoe kom je daar aan?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:04 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik heb atm een shirt van Amesoeurs aan.
The interwebz. De site die het shirt verkocht, had er maar 100 op voorraad. Ik heb nummer 98 volgens mij.quote:
Moet je ook niet doen. Ik ben zelf 23 en draag echt geen urgehal shirt meer met legerbroek en kisten eronder hoor. Die tijd heb ik nou wel gehad. .. Alhoewel, op concerten en festivalsquote:Op donderdag 24 september 2009 18:13 schreef Melissa.amorx het volgende:
Heey, ben nieuw hier en ging meteen zoeken naar bm topic ^^
Met mn modepoppige uiterlijk zou echt niemand verwachten dat ik het luister:P maar ik pas mn uiterlijk niet (meer) aan aan mn muziek..
quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef laforest het volgende:
Ik ga volgende week een mooie kogelband voor om mijn heupen kopen.
Ik ook. Misschien iets langer haar dan een 'normaal' persoon, maar daar houdt het op.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:09 schreef emokid het volgende:
LOL, wie heeft er in dit topic daadwerkelijk zo uitgezien dan? Ik loop er eigenlijk heel normaal bij voor een liefhebber van black metal, verder dan een shirt gaat het nooit.
Zelfde.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:09 schreef emokid het volgende:
LOL, wie heeft er in dit topic daadwerkelijk zo uitgezien dan? Ik loop er eigenlijk heel normaal bij voor een liefhebber van black metal, verder dan een shirt gaat het nooit.
Nieuwe Immortal heb ik al wel beluisterd. Het is een mix van Sons of Northern Darkness + I - Between Two Worlds, maar dan nog net wat sneller allemaal. Ik vind het nieuwe album niet bijzonder, er zitten niet zulke memorabele riffs tussen die je wel in PH, ATHOW of DiB hebt. Als je SoND en I geweldig vond dan vind je het nieuwe album van Immortal ook super!quote:Op donderdag 24 september 2009 00:00 schreef heartwork het volgende:
iemand het nieuwe immortal album al (in de bestelling)?
Kijk er wel naar uit.
\quote:Op zaterdag 26 september 2009 03:43 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik ook. Misschien iets langer haar dan een 'normaal' persoon, maar daar houdt het op.
Leuk van die mensen die zich uitdossen met allemaal studs en weet ik veel wat, en dan durven te beweren dat ze niks om hun uiterlijk geven.
Ik heb wel een jaartje oid met een spike armband rondgelopenquote:Op zaterdag 26 september 2009 02:09 schreef emokid het volgende:
Die idd, en Piene van Salacious Gods is ook wel een leuke schijf, en Unlord maakte wel leuke muziek meen ik me te herinneren.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:22 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Urfaust
Fluisterwoud
Carach Angren
Hellebaard
Sauron
Die bands kent iedereen toch wel hier
Ik luister muziek puur voor de muziek, als dat goed klinkt dan luister ik het wel. Zo heb ik ook wel wat platen van zwaar linkse bands en christelijke bands in de kast staan. Compleet apathisch dus, als het om ideologie gaat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:28 schreef heartwork het volgende:
Aanstaand weekend komt er welgeteld 1 nederland black metal bandje optreden in de baroeg; dodenkrocht.
Ik heb net hun nummers geluisterd op hun myspace en het doet me nog niet zo veel. Misschien dat ik daar na zaterdag anders over denk. Zijn/ Hun myspace geeft ook weinig informatie. Uiteraard zwart met een ietwat donker grijs font waardoor ik geen letter kan ontcijferen. Handig.
In hun afbeeldingen lijst vind je dan wel weer een ets terug van Dore en het schilderij van Hieronymus Bosch - tuin der lusten, dus ik dacht bijna dat het een band was met inhoud ipv de alreeds bestaande bands kopieren met plaatjes van dood en verderf, maar nee helaas, er stond toch nog een foto van een laag lijken met (zo te zien) nazi figuren. En laat ik nou net dat nsbm een beetje erg zat zijn.
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Hoe rijmen jullie nsbm met je normale levensstijl?
Komt inderdaad niet veel soeps. Dit ga ik overslaan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:38 schreef Darkestrah het volgende:
Dornenreich op PaganFest 2010.
edit: Maar de rest is echt klote. Net zoals de vorige editie, imo.
Soms wel. Een boodschap die me aanspreekt of, beter nog, me aan het denken zet heeft zeker toegevoegde waarde. Maar ik kan muziek om verschillende redenen waarderen, vaak is het toch de stemming waarin de muziek me brengt de reden dat ik het graag luister.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:24 schreef heartwork het volgende:
maar muziek gaat toch ook om de boodschap?
Dit klinkt idd wel erg kneuterig ja. Maar bij een band als Carnivore (geen bm, maar ok) kan ik er wel om lachen dat ze overal tegen aanschopten, en dan vooral tegen gevoelig liggende zaken. Niet dat ik dan ook achter die teksten sta maar ze storen me dan ook niet.quote:Ik kon echt enorm genieten van ad hominem bijvoorbeeld, maar sinds ik echt de teksten ben gaan lezen ben ik zo geschrokken dat ik echt de cd's heb weggedaan.
Teksten van nummers zoals Auschwitz Rules en zo verder. (nu heb ik even de meest heftige titel eruit gepakt van een van hun albums, zodat ook leken het kunnen begrijpen). Dit soort teksten gaan mij echt Veel te ver. Hier kan ik niets goedmaken met beeldspraak/ metafoor/ diepere betekenis what so ever.
Het was ook bij het lezen van hun lyrics van het album planet zog dat ik dacht, wat zijn jullie eigenlijk een stel hypocrieten bij elkaar. In 1 nummer zeiken ze alle gelovigen af als een hersenloze schapen, in het andere nummer zingen ze over 'krijgers van wotan', 'walhalla' en zo verder.
Maar goed, het kan wel lekker zijn om je agressie kwijt te raken, maar of het nou echt op nsbm moet?..
Ik heb ook nergens beweerd dat ze anti-semitisch zijn, ik noemde ze als voorbeeld omdat juist zoveel mensen over de teksten vielenquote:Op woensdag 30 september 2009 01:15 schreef Aneurism het volgende:
Carnivore is dan ook geen anti semitische band, wie de mensen achter deze band een beetje "kent" weet dat ze de meest zwarte humor ter wereld hebbenZe hebben zelfs een joods bandlid in type o.
De zanger van Dodenkrocht zit ook in Seven Ends en ik kan me niet voorstellen dat zij nazi-praktijken erop nahouden, absoluut niet. Jan is voor zover ik weet fel tegen nazi's.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:28 schreef heartwork het volgende:
Aanstaand weekend komt er welgeteld 1 nederland black metal bandje optreden in de baroeg; dodenkrocht.
Ik heb net hun nummers geluisterd op hun myspace en het doet me nog niet zo veel. Misschien dat ik daar na zaterdag anders over denk. Zijn/ Hun myspace geeft ook weinig informatie. Uiteraard zwart met een ietwat donker grijs font waardoor ik geen letter kan ontcijferen. Handig.
In hun afbeeldingen lijst vind je dan wel weer een ets terug van Dore en het schilderij van Hieronymus Bosch - tuin der lusten, dus ik dacht bijna dat het een band was met inhoud ipv de alreeds bestaande bands kopieren met plaatjes van dood en verderf, maar nee helaas, er stond toch nog een foto van een laag lijken met (zo te zien) nazi figuren. En laat ik nou net dat nsbm een beetje erg zat zijn.
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Hoe rijmen jullie nsbm met je normale levensstijl?
Nou, eerlijk gezegd houd ik het meest van muziek waar je door de grunts totaal niet kunt verstaan wat ze zingen. En dan gaat het me inderdaad dus puur om de muzikale ervaring.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:24 schreef heartwork het volgende:
maar muziek gaat toch ook om de boodschap?
Ik zei niet dat zij nsbm speelden, maar dat ze (helaas) wat standaard oorlog-dood/verderf beeldmateriaal gebruiken. Dit stelde mij een beetje teleur omdat hun logo en huisstijl er juist zo belovend en uniek uit ziet. Dit in combinatie met hun voorliefde voor de oude kunsten deed mijn hart echt smelten, waardoor mijn verwachtingen hoger werden.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:33 schreef metallicattim het volgende:
[..]
De zanger van Dodenkrocht zit ook in Seven Ends en ik kan me niet voorstellen dat zij nazi-praktijken erop nahouden, absoluut niet. Jan is voor zover ik weet fel tegen nazi's.
Om welke afbeelding gaat het dan, want je begint een discussie met een aanname van jouw kant.
Je hebt ze niet toevallig nèt niet weggedaan, dat ze ergens op zolder liggen? Ik heb er wel interesse in.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:24 schreef heartwork het volgende:
Ik kon echt enorm genieten van ad hominem bijvoorbeeld, maar sinds ik echt de teksten ben gaan lezen ben ik zo geschrokken dat ik echt de cd's heb weggedaan.
komt vertebrae alweer uit 2008 joh? Wat gaat de tijd toch snel he!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:33 schreef emokid het volgende:
Nieuwe Enslaved, ik dacht even weer dat ik achter liep maar het gaat dus om die uit 2008.![]()
Dodenkrocht heeft niks met nsbm of wat dan ook te maken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:28 schreef heartwork het volgende:
Als je verder leest zie je ook dat ik dat nergens letterlijk beweer, maar dat er bij mij associaties opgeroepen worden waardoor ik aan nsbm dacht en waarna ik het forum de vraag stelde hoe hier omgegaan werd met nsbm.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:51 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Dodenkrocht heeft niks met nsbm of wat dan ook te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |