Zo, jij hebt je er in verdiept zo te zien!quote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 17:24 schreef Quir het volgende:
[..]
Zo, jij hebt je er in verdiept zo te zien!
Death metalquote:Op maandag 2 maart 2009 17:27 schreef genakt het volgende:
[..]ik luister geen blackmetal
meer deathmetal![]()
zie fobo
het is dat jij het zegtquote:
Is dit Nederlands?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:29 schreef genakt het volgende:
[..]
het is dat jij het zegt
anders zou ik mischien beledigt voelen
Ik luister ook death metal, wil je zeggen dat er iets mis is met mijn hersenen?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Is dit Nederlands?![]()
Death metal is niet goed voor je hersens.
oeh dat klinkt wel gaaf trouwens, ik had bij blut aus nord altijd het idee dat het zo'n über cult bandje was die alleen cassetes uit bracht, maar daarin heb ik me dus blijkbaar vergistquote:
Inderdaad. Ontzettend diep album met de meest geweldige solo's.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oeh dat klinkt wel gaaf trouwens, ik had bij blut aus nord altijd het idee dat het zo'n über cult bandje was die alleen cassetes uit bracht, maar daarin heb ik me dus blijkbaar vergistah ik zie het al, ik heb ze dus verward met moonblood
volgens mij staat dat hele album zowat op joubuis:
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:12 schreef Arcturus het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
tevens tvp.
Blut aus Nord is trouwens ookHoe is die nieuwe plaat in vergelijking tot The Work Which Transforms God,die ik al bezit en zeer goed vindt?
Je herkent deze demo niet?quote:
Kijk ik ook naar uitquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:26 schreef emokid het volgende:
[..]
Peste Noire
![]()
Dit jaar komt de nieuwe Amesoeurs daar kijk ik ook zo ontzettend naar uit. Op de myspace staat al een sampler als voorproefje! http://www.myspace.com/amesoeurs
quote:Op maandag 2 maart 2009 17:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Is dit Nederlands?![]()
Death metal is niet goed voor je hersens.
Mayhem.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
het was zeker goed voor zijn hersens
Ik Vind de vocals op de mysteriis nogwel meevallen in vergelijking met wolf's lair abyss waar maniac in zijn eentje het hele album verklootquote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:10 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Mayhem.Die zang is echt om keihard om van te gaan janken.
edit: bij De Mysteriis Dom Sathanas, dan.
[ afbeelding ]
Ook een fijn album.
Ik heb verder nooit meer Mayhem geluisterd.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:57 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Ik Vind de vocals op de mysteriis nogwel meevallen in vergelijking met wolf's lair abyss waar maniac in zijn eentje het hele album verkloot.
Cool.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:00 schreef Aneurism het volgende:Ik ga een gothic metal topic openen...
en dan alleen voor Type O
Het is maar net wat je hebben wilt.. Zoals ik in hier elders aanraadde: IIII van Farsot. Het album Huldrafolk van Wyrd vind ik ook nog steeds steengoed.quote:
Dadelijk even opzoeken, danku.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:49 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Het is maar net wat je hebben wilt.. Zoals ik in hier elders aanraadde: IIII van Farsot. Het album Huldrafolk van Wyrd vind ik ook nog steeds steengoed.
Het is niet echt van die rauwe BM, hoor. Meer wat atmosferischer. Je hoeft geen Darkthrone-achtige taferelen te verwachten.quote:
Klinkt fijn.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:21 schreef Jabberwocky het volgende:
[ afbeelding ]
Tot nu toe misschien wel de beste cd van het jaar. Misschien geen typische black metal, maar wel erg interessant. Heerlijke cd.
Nouja, ik ben me een beetje aan het orienteren in deze subgenres. Ik ben eigenlijk meer van echte trash en death.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:55 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Het is niet echt van die rauwe BM, hoor. Meer wat atmosferischer. Je hoeft geen Darkthrone-achtige taferelen te verwachten.
[..]
Klinkt fijn.
Dat dus.quote:In muziek
Alice in Chains, AC/DC, Black Sabbath, Blue Öyster Cult, Dark Tranquillity, Death, Iron Maiden, Metallica, Van Morrison, Nirvana, Pearl Jam, Pink Floyd, Rob Zombie, The Rolling Stones, Smashing Pumpkins
Dat is alleen om een idee te geven.quote:
De albumcover? Euronymous?quote:Op zondag 8 maart 2009 16:47 schreef msnk het volgende:
Heb ook nog wat zitten lezen over Mayhem, jezus wat een freaky shit allemaal
Nu zijn artikelen gevonden via Wikipedia en Google niet de beste bronnen, maar een debunk artikel ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen...quote:Eventually, rumors surfaced that Euronymous made a stew with pieces of Dead's brain, and made necklaces with fragments of Dead's skull. The band later stated that the former rumor was false, but the latter was true. Additionally, Euronymous claimed to have given these necklaces to musicians he deemed worthy.
Ook niet heel gek, hoor.quote:
quote:The Second Wave of black metal emerged in the early 1990s and was largely centred on the Norwegian black metal scene. During 1990–1994 a number of Norwegian artists began performing and releasing black metal music; this included Mayhem, Burzum, Immortal, Darkthrone, Satyricon, Enslaved, Emperor, Thorns, Ildjarn, Gorgoroth, Ulver and Carpathian Forest.
Welke documentaire?quote:Op zondag 8 maart 2009 18:04 schreef Darkestrah het volgende:
Haha, zet ik net een documentaire over (Noorse) black metal op, eerste nummer wat je hoort: Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas.
Wel verdikkie.
Ja maar de vraag is wat voor karakter. Ik vind de muziek van een flink aantal bands zwaar ok maar al die onzin er om heen vind ik eerder lachwekkend.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:47 schreef emokid het volgende:
Ik vind het allemaal geweldig wat er gebeurd is. Het heeft black metal karakter gegeven. Geef mij eens ongelijk.
Gedeeltelijk mee eens, het heeft alleen de algemene metal scene/circus een slechte naam gegeven en een hele hoop vooroordelen gecreerd.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:47 schreef emokid het volgende:
Ik vind het allemaal geweldig wat er gebeurd is. Het heeft black metal karakter gegeven. Geef mij eens ongelijk.
Die vooroordelen waren er al voor dat de blackmetal onstond.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:51 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens, het heeft alleen de algemene metal scene/circus een slechte naam gegeven en een hele hoop vooroordelen gecreerd.
Ja ,maar black metal zorgde ervoor dat die standpunten nog 1 stapje verder werden gezet.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die vooroordelen waren er al voor dat de blackmetal onstond.
Dat is waar. Aan beide kanten.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:07 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Ja ,maar black metal zorgde ervoor dat die standpunten nog 1 stapje verder werden gezet.
Aha ik zie het. Ik hoop toch dat dit topic kan blijven, deze heeft gewoon serieuze posts ipv die.quote:
Nein! Slotje.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:13 schreef emokid het volgende:
[..]
Aha ik zie het. Ik hoop toch dat dit topic kan blijven, deze heeft gewoon serieuze posts ipv die.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC AJAX
Ik vind eigenlijk dat je uit elke hoek wel wat moet luisteren, en bovendien is er zo belachelijk veel materiaal...quote:Op zondag 8 maart 2009 23:17 schreef tijnbrein het volgende:
Welke bands en welke albums zijn een must have in de blackmetal?
nou, de stofzuigerblack kan je overslaan hoor.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:25 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je uit elke hoek wel wat moet luisteren, en bovendien is er zo belachelijk veel materiaal...
Welke bands/albums bedoel je daarmee? Gewoon de hele slechte kwaliteit opgenomen black?quote:Op zondag 8 maart 2009 23:26 schreef Tokus het volgende:
[..]
nou, de stofzuigerblack kan je overslaan hoor.
ja, van die albums die klinken alsof ze aan het opnemen waren in iemand z'n schuur terwijl er nog iemand stond te stofzuigen.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:28 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Gewoon de hele slechte kwaliteit opgenomen black?
Kvlt bands die zo true mogelijk proberen te zijn door bagger geluid uit te brengen.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:28 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Welke bands/albums bedoel je daarmee? Gewoon de hele slechte kwaliteit opgenomen black?
Maar wat is blackmetal en wat niet?quote:Op zondag 8 maart 2009 23:25 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je uit elke hoek wel wat moet luisteren, en bovendien is er zo belachelijk veel materiaal...
Oh, ik hoor het ook vaak in de oudere death.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, van die albums die klinken alsof ze aan het opnemen waren in iemand z'n schuur terwijl er nog iemand stond te stofzuigen.
In de blackmetal-hoek lijkt dit vaker voor te komen dan in andere smaken, maar het zal wel kvlt zijn.
COF wordt ook nog tot de blackmetal gerekend. Maar het is al lang geen blackmetal meer.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:45 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik heb zelf bij sommige albums géén idee, maar vaak kan je het wel een beetje horen.
De eerste albums waren inderdaad blackmetal maar nu wordt het darkmetal genoemd of gothicblackmetal ofzo.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:53 schreef Darkestrah het volgende:
Ik reken het niet tot BM, in ieder geval. Tsja, dan zullen hun eerste albums wel black zijn geweest, of de definitie van black is in die tijd veranderd, wat me niet echt aannemelijk lijkt.
Anders vraag je toch gewoon even een topicmerge aan?quote:Op zondag 8 maart 2009 23:13 schreef emokid het volgende:
[..]
Aha ik zie het. Ik hoop toch dat dit topic kan blijven, deze heeft gewoon serieuze posts ipv die.
Mja klopt, en op de een of andere manier stoort het me bij old school death veel minder dan bij black. Ik denk dat de loggere ritmes zich beter voor zo'n productie lenen.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:32 schreef Quir het volgende:
[..]
Oh, ik hoor het ook vaak in de oudere death.
quote:Op maandag 9 maart 2009 17:30 schreef Zeroku het volgende:
Gorgoroth, iemand die deze satanische black metal band kent? leadzanger Gaahl heeft al eens een linkse homofiele neger in elkaar geslagen en Dacht ik ook een christelijke kerk in Noorwegen in de fik gezet. Deze band heeft echt vette clips en SOMMIGE liedjes klinken helemaal niet verkeerd.
Wa?quote:
dat homofiele is niet relevant, aangezien Gaahl zelf ook van de herenliefde is.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:30 schreef Zeroku het volgende:
leadzanger Gaahl heeft al eens een linkse homofiele neger in elkaar geslagen
Idd.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:15 schreef emokid het volgende:
Laten we het over de muziek hebben. Iedereen weet wat er gebeurd is in Noorwegen.
Ik zelf ben begonnen met Emperor - Anthems to the welkin at duskquote:Op zondag 8 maart 2009 23:17 schreef tijnbrein het volgende:
Welke bands en welke albums zijn een must have in de blackmetal?
Gorgoroth? Nooit van gehoord.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:30 schreef Zeroku het volgende:
Gorgoroth, iemand die deze satanische black metal band kent?
Wolves in the throne room en blut aus nord?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:25 schreef Trashcanman het volgende:
Ben zelf wel een Negura Bunget liefhebber, iemand die nog meer bands van hetzelfde niveau kent?
Negura Bunget is een vrij aparte band, de band die er nog een beetje bij in de buurt komt is Drudkh, vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:25 schreef Trashcanman het volgende:
Ben zelf wel een Negura Bunget liefhebber, iemand die nog meer bands van hetzelfde niveau kent?
Die laatste moet ik dan maar eens checkenquote:Op maandag 9 maart 2009 18:26 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Wolves in the throne room en blut aus nord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |