abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:11:45 #1
222201 Han_som_reiste
Sarcastisch en vervelend
pi_60834126
Dit topic is bedoeld om te vertellen welke stroming black metal jou het meeste trekt en waarom of als je geen liefhebber bent wat je helemaal niet trekt, houdt het wel graag serieus dus geen reacties als "teringherrie" of iets dergelijks, tegenspreken mag met een goed onderbouwde reden.

Ik zal maar starten;

De laatste tijd zit ik meer in de black/doom hoek. Bands als Shining en Forgotten Tomb omdat er ook erg mooie en rustige stukken in zitten (uit de doom scene) en omdat het weer eens wat anders is dan het standaard gerag (waar ik uiteraard ook veel van hou).
pi_60835106
Ik ben wel into metal en rock maar niet zo in black/dark metal. Vergeleken met andere soorten metal vind ik het vaak eentonig en ik houd ook niet zo van dat gegrunt. Af en toe grunten door een liedje kan wel een toevoeging zijn, maar een heel liedje door... nee. Soms komt ik wel eens nummers tegen die mij aanspreken, zoals van Norther of Kalmah, maar dat is dan melodieuze darkmetal, in die liedjes gebeurt op muzikaal vlak heel veel.
Ik ben bijvoorbeeld helemaal into Sonata Arctica en Nightwish, maar dat is heel wat anders als wat jij opnoemt.
Daarbij moet ik zeggen dat alhoewel metalteksten meestal sowieso al een wat dondere ondertoon hebben, ik van black/darkmetal teksten nou niet bepaald vrolijk wordt.
"Man is a pupil, pain is his teacher"
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:53:40 #3
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60835238
Ben eigenlijk meer van de Gothic(niet metal) en Industrial(niet metal). Maar zo af en toe een Black Metal nummertje gaat er wil in. Ouwe Satyricon, Ulver(nieuwe Ulver is ook leuk maar geen metal) en Burzum enzo. Enslaved vind ik ook wel tof maar das technisch gezien Viking Metal.
The Light Is Leaving Us All
pi_60836403
Shining maakt er live altijd een behoorlijke zooi van.

Ik ben nooit echt into blackmetal geweest, maar vroeger luisterde ik veel naar Emperor en Immortal.
Ken wel heel veel bands van naam.
pi_60836607
Ik ben ook meer van het symphonic en gothic metal als het over metal gaat. Sonata Arctica en Nightwish (Nightwish zeker!) kunnen me wel boeien. Sirenia is ook best aardig als je de nummers met te veel grunten (ik vind het vaak niet om aan te horen) weglaat. Instrumentaal zitten veel metal bands (death/black/heavy/gothic/etc) vaak erg goed in elkaar maar dan is het vaak het geschreeuw, ja sorry dat vind ik echt geschreeuw, dat me echt afschrikt. Zo nu en dan mag het als het ook echt goed klinkt, maar zelfs dan niet de hele tijd. That's just.. too much.
pi_60836692
Ik ben niet zo into Black Metal, alhoewel ik wel regelmatig Mayhem, Dimmu Borgir, Sigh, Gorgoroth, Emperor, Immortal en Satyricon luister, en dan vooral Mayhem/Dimmu/Immortal.

'T heeft wel iets aparts, maar het verveelt me heel snel en dan switch ik weer naar wat anders.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:50:19 #7
222201 Han_som_reiste
Sarcastisch en vervelend
pi_60853227
Tof serieuze reacties .

IK kan me voorstellen dat grunts/screams afschrikken maar zoals Hellhammer (drummer bij Mayhem en tig andere bands tegenwoordig) het vergelijkt met opera, je moet het leren luisteren, en dat is vaak een barriere voor veel mensen.

Shining maakt er inderdaad 9/10 een dikke zooi van maar dat komt ook vaak door het verleden van Dhr. Niklas Kvarvorth Olsson waar psychiatrische instellingen een bekende plek voor hem zijn. Aan de ene kant is het ziek, maar toch heel tof vind ik zelf, ik vind er zelf heel veel emotie inzitten vaak en dan soms gewoon lekker grooven.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:00:05 #8
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_60857417
Vroegah vond ik Black metal gaaf, tegenwoordig vind ik een hoop BM die ik vroegah luisterde maar een gammele bak herrie.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_60858065
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:00 schreef Mr-Coffee het volgende:
Vroegah vond ik Black metal gaaf, tegenwoordig vind ik een hoop BM die ik vroegah luisterde maar een gammele bak herrie.
BM bandjes die zo 'true' mogelijk proberen te zijn door een enorme baggerproductie te hanteren kan ik nou ook niet bepaald waarderen. Bands als Enslaved en Emperor kan ik wel weer waarderen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:51:35 #10
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60858844
Met Venom houdt het voor mij wel op qua black metal
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_60858892
Ik luisterde vroeger wel eens naar Tiamat. Wasda?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60859106
Heavey Metal vind ik de gaafste metal en van dark/black hou ik helemaal niet, dat geschreeuw spreekt me niet echt zo aan, hoewel je dat soms toch ook in de HM hebt, alleen dat is toch anders.
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:42:16 #13
125126 Mr-Coffee
pi_60861210
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

BM bandjes die zo 'true' mogelijk proberen te zijn door een enorme baggerproductie te hanteren kan ik nou ook niet bepaald waarderen. Bands als Enslaved en Emperor kan ik wel weer waarderen.

Klopt, van Emperor vind ik alleen In The Nightside Eclipse wel gaaf vanwege de sfeer, latere werk is nog wel te doen, maar kan me minder bekoren.
Bandjes zoals Darkthrone vond ik dus vroegah helemaal vet, maar mogen wat mij betreft allen aan een spit geregen worden.
Ik mag nog wel graag naar de melodieuze BM luisteren zoals Dimmu Borgir, Graveworm, en spul van Borknagar en Arcturus gaat er ook nog wel in.
Maar ik heb het gewoon echt gehad met die *kijk ons evil en satanisch zijn* kut bandjes.
Set Sail, For Fail.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:43:00 #14
125126 Mr-Coffee
pi_60861219
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik luisterde vroeger wel eens naar Tiamat. Wasda?
Geen black.

Eerde gothic/doom, maar wel gaaf.
Set Sail, For Fail.
pi_60861354
Ik heb nooit begrepen wat mensen tof vonden aan The Nightside Eclipse.
Dat vond ik juist zo'n slecht geproduceerde, slecht ingespeelde plaat.

Anthems to the Welkin at Dusk, die heb ik grijs gedraaid.

En dat Shining gebeuren op stage kan ik wel waarderen op de een of andere manier.
Fotos zijn altijd leuk om te zien.
Kan me ook nog herinneren dat Maniac van Mayhem op wacken een paar jaar terug
in zijn hand sneed waarna hij naar de eerste hulp moest, epic fail.
pi_60862170
Ik luister blackmetal en dan vooral bands zoals Cradle Of Filth voor heen blackmetal nu darkmetal. Maar bands zoals Marduk, Ankercoke en Anaal Nathrakh. Verder zijn bands zoals Finntroll en Enslaved die folk en viking elementen hun sound toevoegen ook goed.
Maar dat hele satanische gedoe en dat underground gedoe hoeft van mijn niet. Er is overigens ook een christelijke blackmetal uit Nederland genaamd Slechtvalk. Ook een goeie band. Veel bands die in het begin van hun carriere satanische waren zijn dat nu niet meer. Rotting Christ bijvoorbeeld die baalt nu eigenlijk van hun naam. Omdat ze nu niet meer zijn zoals vroeger. Verder zijn veel mensen die begin jaren negentig in de Noorse blackmetal scene zaten helemaal niet meer zo als ze toen waren. Op een paar uitzonderingen na.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:31:23 #17
125126 Mr-Coffee
pi_60862213
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:29 schreef tijnbrein het volgende:
Ik luister blackmetal en dan vooral bands zoals Cradle Of Filth voor heen blackmetal nu darkmetal. Maar bands zoals Marduk, Ankercoke en Anaal Nathrakh. Verder zijn bands zoals Finntroll en Enslaved die folk en viking elementen hun sound toevoegen ook goed.
Maar dat hele satanische gedoe en dat underground gedoe hoeft van mijn niet. Er is overigens ook een christelijke blackmetal uit Nederland genaamd Slechtvalk. Ook een goeie band. Veel bands die in het begin van hun carriere satanische waren zijn dat nu niet meer. Rotting Christ bijvoorbeeld die baalt nu eigenlijk van hun naam. Omdat ze nu niet meer zijn zoals vroeger. Verder zijn veel mensen die begin jaren negentig in de Noorse blackmetal scene zaten helemaal niet meer zo als ze toen waren. Op een paar uitzonderingen na.

Fuck it dat Slechtvalk christelijk is idd, ik vind ze echt geweldige muziek maken, Thunder Of War is zo,n stoer nummer gewoon.
Set Sail, For Fail.
pi_60862555
Summoning Enslaved en Emperor en Limbonic art vind ik wel gaaf niet echt black metal fan.En Wongraven is ook
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60874627
De beste black metal is, naar mijn mening, nog steeds het oude werk van Bathory, Mayhem en Burzum. Een black metalband die zich erg goed heeft ontwikkeld is Enslaved . Hun huidige muziek heeft weliswaar weinig meer met "echte " black metal te maken maar het is een topband.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:31:52 #20
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_60882323
Verschilt voor mij een beetje, eigenlijk is er niet een bepaald subgenre binnen Black dat ik het beste vind, al moet ik zeggen dat ik zelf wel veel neig naar de meer Melodieuze Black(end) Metal zoals bv Sear Bliss, maar ook weer goede beukende oude Marduk of weer totaal verwoestende Anaal Nathrakh, maar ook weer dingen zoals Impaled Nazarene die vooral met hun nieuwere albums steeds meer richting een soort van Black Metal punk gaan.
Ook is natuurlijk zijn de symphonische meesterwerken van Emperor af en toe weer perfect als afwisseling, zelfde geldt bv voor Graveland's Dawn Of Iron Blades album en Burzum als we toch een beetje in die hoek gaan hangen. Tja, als je alleen al de verschillen tussen deze bands niet hoort, dan behoor je ook geen enkele inbreng te hebben in wat Black Metal is.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:36:04 #21
117776 OFfSprngr
pi_60882465
En ik vergeet totaal Dissection (en ja, niet geheel Black, of moet ik werkelijk erop ingaan dat het Blackend Melo-Death is?).
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_60882625
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 17:36 schreef OFfSprngr het volgende:
En ik vergeet totaal Dissection (en ja, niet geheel Black, of moet ik werkelijk erop ingaan dat het Blackend Melo-Death is?).
Dissection is ook cool, laatste plaat vond ik wat minder (te melodieus).
Maar dat was ook duidelijk een afrondend geheel.

Thematiek is ook interessant.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:47:08 #23
117776 OFfSprngr
pi_60882733
Laatste album was totaal geen zak aan.
Totaal ongeinspireerd en 24 in een dozijn Melo-Death wat elk andere Zweedse band in een week op een album zou kunnen gooien.

Daarmee vind ik het vooral erg jammer voor Jon Nodtveidt dat het zo bagger is afgesloten, misschien voor zichzelf was het goed en omschrijvend, maar ik denk met mij genoeg mensen dachten "wat is dit voor troep?". Als hij het bij Where Dead Angels Lie had gehouden was ie misschien echt onsterfelijk geworden, nu is het een tragisch uitgeblust vuur imo.
.
.
pi_60882875
Hij was meer met de MLO bezig dan met muziek.
En er is teveel aandacht besteed aan andere zaken zoals teksten, artwork.

Ik ben nog steeds van mening dat die laatste show (van de 2 geplande) in Amerika
het einde had moeten worden, maar daar mocht ie niet naartoe.
Dus dan maar alleen op je zolderkamertje.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:00:51 #25
117776 OFfSprngr
pi_60883069
Trouwens, ik ging naar Mortiis en de band van zn broertje speelde,.. wat een kankerbagger is dat zeg. Deathstars heten ze, werd doof van de 13 jarige meisjes die naast me stonden te schreeuwen.
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')