abonnement Unibet Coolblue
pi_66610448


Officiële site:
http://www.sc-heerenveen.nl

Supportersverenigingen:
http://www.nieuwnoord.org
http://www.feanfan.nl/

Nieuws:
http://www.abelenstra.com
http://heerenveen.headliner.nl/

Foto's:
http://www.feanfans.nl
http://www.bwviking.nl/
http://www.sjdevries.com
http://www.martijnvandervaart.nl
http://www.feanfoto.nl

Overige fansites:
http://www.forzaheerenveen.nl/
http://www.frisianpride.nl
http://vak10.kingbee.nl/

Forum:
http://sc.heerenveen.org/forum

Vorige topics:
Centraal Heerenveen Topic: nu al een finale
sc Heerenveen Topic: Deel II
[centraal] sc Heerenveen #3 - We gaan europa in!
[centraal] sc Heerenveen #4 - Bruggink onze verlosser!
[Centraal] SC Heerenveen topic5: Jeroen Drost op de back
[Centraal] SC Heerenveen - deel 6 - Alweer Europa in !!!!!
[centraal] SC Heerenveen #7
[centraal] SC Heerenveen #8
[centraal] SC-Heerenveen-topic # 9
[Centraal] SC Heerenveen topic #10
[Centraal] SC Heerenveen topic #11
[Centraal] SC Heerenveen topic #12
[Centraal] SC Heerenveen #13 ondanks de play-offs Europa in!
[Centraal] SC Heerenveen #14 Met een supertoffe selectie!!
[Centraal] SC Heerenveen #15 Laat ze maar komen!!
[Centraal] SC Heerenveen #16 Een flitsende start
[Centraal] SC Heerenveen #17 Leve de UEFA-Cup!!
[Centraal] SC Heerenveen # 18-Wij lusten de Parma-ham rauw
[Centraal] SC Heerenveen # 19 - Maar wij hebben Alves
SC Heerenveen # 20 Drie punten uit de Euroborg halen
SC Heerenveen # 21 Hier zijn de Heerenveensche jongens...
SC Heerenveen #22: Een plaats bij de eerste 5!
[Centraal] SC Heerenveen #23 We gaan (alweer) Europa in!!!
[Centraal] SC Heerenveen #24 Met een nieuwe Hansson
SC Heerenveen #25: Zonder SCH :{
SC Heerenveen #26: Filho en Fonzie, sambaspitsen!
sc Heerenveen #27: Alves blijft!
sc Heerenveen #28: alles op de beker?
sc Heerenveen #29: Geraldinho en Filho, sambaspitsen!
sc Heerenveen #30: Alvestêdentocht!
sc Heerenveen #31: De leukste club van Nederland!
SC Heerenveen #32: In de blote.../op zoek naar punten
SC Heerenveen #33: Net fan dat benaude!
SC Heerenveen #34:Met Trond Sollied aan het roer
SC Heerenveen #35 Zonder kapitaal op het veld
SC Heerenveen #36: Hoe solide is Sollied?
SC Heerenveen # 37 - Hij zit erin, hij zit erin
sc Heerenveen #38: met Sibon vs. Ronaldinho!
sc Heerenveen #39: Hallo Gertjan, heb je al spijt?
sc Heerenveen #40
Het grote Solliede Heerenveentopic # 41
Het grote Heerenveentopic # 42 - Groeten uit Amsterdam

Waar zitten de Fok!ers?
pi_66610500
Het einde van de competitie nadert, we doen leuk mee.. de interesse om naar uitwedstrijden te gaan kan wel eens toenemen.. en wat gebeurt er?

De 4 laatste uitwedstrijden worden allemaal combi's...

Drama.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 maart 2009 @ 11:28:05 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66610524
Dat zoiets gebeurt bij een club als Heerenveen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66610801
PSV
http://www.byso.nl - Mijn eigen kleding webshop!
pi_66610960
De redenen volgens Heerenveen:

  • Utrecht wil het niet omdat het uitvak niet lopend bereikbaar is (dus alleen met auto en bus)
  • Graafschap vindt dat er vorig jaar op de terugweg teveel is gebeurd (een vechtpartij en versmeren van de bussen)
  • Heracles wil geen uitsupporters in het eigen centrum
  • AZ wil geen vermenging van uit- en thuissupporters

  • pi_66611105
    Originele TT .
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_66612008
    Programma van de komende wedstrijden:

    za 7/3 Heerenveen - FC Groningen
    za 14/3 Heerenveen - Sparta
    vr 20/3 De Graafschap - Heerenveen
    za 4/4 Heracles - Heerenveen
    zo 12/4 Heerenveen - FC Volendam
    zo 19/4 FC Utrecht - Heerenveen
    za 25/4 Heerenveen - FC Twente
    zo 3/5 Heerenveen - ADO Den Haag
    zo 10/5 AZ - Heerenveen

    Opzich wel ploegen waar Heerenveen in deze vorm punten van zou moeten kunnen pakken. Helaas lukt dat meestal niet
    Trots van het Noorden!
    pi_66612424
    Ja op een aantal forums is er veel gesproken en afgesproken naar bepaalde uitwedstrijden gegaan.
    En binnen 3 weken is ineens alles combi.

    Waar gaat dit heen?? Pure onzin, want Heerenveen heeft naar alle waarschijnlijkheid zelf de combi's aangevraagd en niet opgelegd gekregen.
    De club doet er alles aan om t heilige imago te bewaren. Je ziet gewoon dat de groep herrieschoppers de afgelopen 2 seizoenen te groot is geworden, in de ogen van Heerenveen.
    De laatste 2 seizoenen staan bol van supportersmaatregelen, tientallen sv's en ineens krijgt zelfs Heerenveen combi's opgelegd? Is AZ nu echt zo bang voor een Heerenveen op EV? En is Utrecht daar nu echt zo bang voor?

    Ik denk dat de club dit alles zelf aanvraagd, puur om de supporters in t hok te houden en daardoor het risico op imagoschade te minimaliseren.
    pi_66612929
    Die van Utrecht klopt overigens wel, daar is het vrijwel onmogelijk om zonder bus/auto bij het uitvak te komen. De andere wedstrijden zijn absurde combi's.
      maandag 2 maart 2009 @ 14:07:52 #10
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66615966
    TT

    Combi's
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_66616595
    Goede overwinning toch wel hoor. Sneu voor VDB met die blunder.
      maandag 2 maart 2009 @ 14:35:25 #12
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_66616972
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 12:36 schreef MaxPower het volgende:
    Die van Utrecht klopt overigens wel, daar is het vrijwel onmogelijk om zonder bus/auto bij het uitvak te komen. De andere wedstrijden zijn absurde combi's.
    Nu helemaal, vorig jaar kon je nog via dat bospad maar nu MOET je via de Waterlinieweg (die soort-van-snelweg naast het stadion). Daar mag je niet eens lopen, dus je moet wel met de auto.
    Gourmetten of steengrillen?
    pi_66618756
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 14:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Goede overwinning toch wel hoor. Sneu voor VDB met die blunder.
    Daar stonden gelukkig wel weer enkele super acties tegen over
    Dacht toen ik die blunder zag van, daar gaan we weer
    Trots van het Noorden!
    pi_66622853
    Hebben alle clubs dan combi bij Utrecht op bezoek? En AZ? Want die redenen gelden voor alle clubs lijkt mij dan.
      maandag 2 maart 2009 @ 18:32:03 #15
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66625539
    tja, ik als Haagse Heerenveen-supporter moet ook met gevaar voor eigen leven de wedstrijd ADO-Heerenveen bezoeken. Reden? Er is een verplichte buscombi en als ik in het Heerenveen-vak wilde zitten dan had ik eerst van Den Haag naar Heerenveen gemoeten, vervolgens met de bus naar Den Haag, om vervolgens weer naar Heerenveen te gaan en weer terug naar Den Haag... Dus dan ga ik maar met een dagkaart tussen de ADO-supporters zitten en hopen dat vrienden in een slechte bui mij niet gaan verraden.

    Bij ADO is het te begrijpen (maar laat mij dan vlak voor Den Haag instappen ofzo), maar bij alle andere wedstrijden vind ik het de grootste bullshit. Het zou helemaal slecht zijn als dit door het bestuur bedacht is. Als de dank van het bestuur voor het goede gedrag van Heerenveen supporters dit wantrouwen is, dan moet er even snel een wind of change waaien door het bestuur.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_66625803
    Ik combineer sowieso alles in het leven

    Maarreh, we gaan gewoon voor de 2e plek toch?
    pi_66625823
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 18:32 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
    tja, ik als Haagse Heerenveen-supporter moet ook met gevaar voor eigen leven de wedstrijd ADO-Heerenveen bezoeken. Reden? Er is een verplichte buscombi en als ik in het Heerenveen-vak wilde zitten dan had ik eerst van Den Haag naar Heerenveen gemoeten, vervolgens met de bus naar Den Haag, om vervolgens weer naar Heerenveen te gaan en weer terug naar Den Haag... Dus dan ga ik maar met een dagkaart tussen de ADO-supporters zitten en hopen dat vrienden in een slechte bui mij niet gaan verraden.
    Dat valt ook wel anders te regelen. Dat doe ik als Utrechtse Heerenveensupporter in Utrecht ook altijd, al levert het ook altijd weer veel ingewikkeldheden op.
      maandag 2 maart 2009 @ 21:41:30 #18
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66632648
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 18:41 schreef SCH het volgende:
    Maarreh, we gaan gewoon voor de 2e plek toch?
    Ja, wat dacht jij dan? Derde of vierde plek is hetzelfde. En wie weet worden we wel eerste... Ambitie, daar draait het om in het leven, en je kan je doelen niet hoog genoeg stellen.

    Ben dan wel benieuwd hoe jij onder die combi vandaan komt, ik wil namelijk wel eens als een collaborateur in het uitvak bij ADO zitten, ook al ga ik deze zomer naar Amsterdam verhuizen (ben nog nooit in de Arena geweest en ook nooit in de kuip... Vooral dat laatste is een schande!)

    edit: waarom ik dat tussen haakjes erbij heb gezet weet ik niet precies, maar dat ik naar amsterdam ga verhuizen heeft niets te maken met het feit dat ik nog nooit in de arena ben geweest )
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_66637817
    Je kunt iets proberen te regelen met de supportersvereniging, op een andere plek in de bus stappen bijvoorbeeld, helemaal naar Heerenveen hoeft in ieder geval. Naar Den Haag stapten wij geloof ik bij Huizen in de bus.

    Naar Utrecht stoppen ze meestal nog ergens bij Almere.
      dinsdag 3 maart 2009 @ 08:50:04 #20
    49091 MasterMido
    ja das lekker
    pi_66642145
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 18:41 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Dat valt ook wel anders te regelen. Dat doe ik als Utrechtse Heerenveensupporter in Utrecht ook altijd, al levert het ook altijd weer veel ingewikkeldheden op.
    pff ik nu in Amersfoort dus wou ik dit jaar ook naar Utrecht. :S zo wordt het erg klote. Maar ik ken niemand die Fc Utrecht kaart heeft dus kan ik niet in hun vak gaan zitten toch?
      dinsdag 3 maart 2009 @ 13:05:33 #21
    49091 MasterMido
    ja das lekker
    pi_66649379
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 11:39 schreef Coin het volgende:
    De redenen volgens Heerenveen:

  • Utrecht wil het niet omdat het uitvak niet lopend bereikbaar is (dus alleen met auto en bus)
  • Graafschap vindt dat er vorig jaar op de terugweg teveel is gebeurd (een vechtpartij en versmeren van de bussen)
  • Heracles wil geen uitsupporters in het eigen centrum
  • AZ wil geen vermenging van uit- en thuissupporters


  • Vakken en prijzen
    Opties Prijs
    Eigen vervoer ¤ 20,30
    Buscombi ¤ 24,30

    staat op heerenveen site voor de wedstrijd met de graafschap. Dus dan is daar geen buscombi. :S
    Of begriep ik ut niet
    pi_66650509
    Het zijn wel combi's maar auto of buscombi's.

    Oftewel als je met EV gaat dan moet je ergens langs de snelweg je omwisselbiljet omwisselen


    Tenminste zo heb ik e.e.a. begrepen
    Trots van het Noorden!
      dinsdag 3 maart 2009 @ 13:50:26 #23
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66650814
    Vanavond NEC
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_66651038
    Morgen toch?
    pi_66651197
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef One_conundrum het volgende:
    Vanavond NEC
    Paniekzaaier
    Trots van het Noorden!
      dinsdag 3 maart 2009 @ 14:10:10 #26
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66651391
    Fuck tis, ook nog zo! ik dacht vanavond al
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      dinsdag 3 maart 2009 @ 23:14:26 #27
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66673467
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 08:50 schreef MasterMido het volgende:

    [..]

    pff ik nu in Amersfoort dus wou ik dit jaar ook naar Utrecht. :S zo wordt het erg klote. Maar ik ken niemand die Fc Utrecht kaart heeft dus kan ik niet in hun vak gaan zitten toch?
    Ik ging ook niet op de clubkaart van een ander (want bij ado is het één per clubkaart), maar omdat het stadion nooit vol zat hebben ze nu dagkaarten ingevoerd. Dat is overigens heel veel gedoe, want dan moet je je eigen kaartje persoonlijk bij het stadion ophalen met paspoort en gedoe... Misschien dat zoiets ook bij Utrecht is, maar dan moet je wel helemaal naar Utrecht komen... Kortom, in dat geval kan je beter een keer naar Heerenveen gaan, dat is ook nog eens best dichtbij (vergeleken met Den Haag).

    Waarom was ik niet gewoon voor Ajax, Feyenoord of ADO geworden, was veel logischer geweest en bovendien veel makkelijker...
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_66678896
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef One_conundrum het volgende:
    Vanavond NEC
    pi_66681440
    Come on you boys!! NEC heeft intern nu ook al gedonder dus onze kansen nemen toe. Heerenveen in goede doen moet NEC thuis zeker kunnen hebben. Maar goed, het is en blijft een bekerwedstrijd en het is ook voor NEC de laatste kans op succes dit seizoen.

    Nog meer mensen vanaaf met de bus vanuit Groningen? MP?
    pi_66682181
    Nope vanavond met de auto.. en niet van mezelf dus kan geen lifters meenemen.
      woensdag 4 maart 2009 @ 12:07:21 #31
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66685090
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 10:17 schreef dagizmo het volgende:
    Nog meer mensen vanaaf met de bus vanuit Groningen? MP?
    *meldt zich..
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_66686013
    Wie spät? Ik kan niet eerder dan 10 voor 7 halen helaas. Ach ja....vanaaf gewoon de winst en in de halve finale Volendam!

    Maar goed, eerst maar eens winnen. Ik heb er wel vertrouwen in, maar t blijft spannend. Een offday, blunder oid en we gaan het schip in. Ik verwacht een gemotiveerd NEC, maar als we vroeg scoren kan het wel eens snel gedaan zijn met de tegenstand.
      woensdag 4 maart 2009 @ 13:09:31 #33
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66687154
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 12:33 schreef dagizmo het volgende:
    Wie spät? Ik kan niet eerder dan 10 voor 7 halen helaas. Ach ja....vanaaf gewoon de winst en in de halve finale Volendam!
    Ik pak m ook 18:50u.. Eerst nog even fatsoenlijk eten thuis en m'n middag is nog wel gevuld met andere bezigheden
    quote:
    Maar goed, eerst maar eens winnen. Ik heb er wel vertrouwen in, maar t blijft spannend. Een offday, blunder oid en we gaan het schip in. Ik verwacht een gemotiveerd NEC, maar als we vroeg scoren kan het wel eens snel gedaan zijn met de tegenstand.
    NEC zal wel moeten, echter ze draaien voor geen meter momenteel. Hebben wat herrie in de tent. Zoals je zegt, met een vroege openingstreffer zou het wel eens heel snel beslist kunnen zijn (hoewel we wel vaker met 2-0/0-2 voor hebben gestaan dit seizoen). In ieder geval hopen op een fatsoenlijke pot voetbal en een mooie opwarmer voor zaterdag, Grunn'
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      woensdag 4 maart 2009 @ 13:10:49 #34
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66687211
    en aub na 90 minuten klaar. Dan zijn ze zaterdag weer fit. Ondanks een grote selectie natuurlijk.

    Is er al iets van een opstelling bekend?
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_66687393
    opstelling geeft Sollied altijd pas een uur voor de wedstrijd, ook aan zijn spelers.
      woensdag 4 maart 2009 @ 13:25:32 #36
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66687818
    quote:
    HEERENVEEN -
    Coach Trond Sollied van SC Heerenveen heeft zijn spelers daags voor de thuiswedstrijd in het bekertoernooi tegen NEC niet laten oefenen op strafschoppen. De Noor hoopt dat zijn ploeg het duel in de kwartfinale woensdagavond al eerder heeft beslist. ,,Bovendien is het nemen van een penalty een mentale kwestie. Elke speler moet er individueel wel op trainen, maar in de wedstrijd komt het op sterke karakters aan. Die hebben wij met spelers als Pranjic, Elm en Smárason'', aldus Sollied.

    Sollied rekent erop dat zijn spelers geleerd hebben van de laatste strafschoppenserie. Tijdens het trainingskamp in Turkije, begin januari, verloor Heerenveen de finale van de Antalya Cup na penalty's van FC Nürnberg (1-3). In die serie misten Gerald Sibon, Paulo Henrique en Michel Breuer. Alleen Arnór Smárason scoorde.

    Hoewel alleen Mika Väyrynen vanwege een blessure nog ontbreekt, beslist Sollied pas op de dag van de wedstrijd met welke elf spelers hij tegen de club uit Nijmegen van start gaat. Het staat niet vast dat Paulo Henrique, vrijdag goed voor twee goals tegen PSV, net als in Eindhoven (in de tweede helft) in de spits speelt. ,,Paulo zal zijn momenten moeten kiezen'', aldus Sollied. ,,NEC is een ploeg die niet zo veel kansen weggeeft en die negentig minuten knokt. We hebben voor de competitie thuis met 2-1 gewonnen en daar 1-1 gespeeld. Het maakt niet uit hóe we verder gaan, in het bekertoernooi telt alleen het resultaat.''

    Vermoedelijke opstelling Heerenveen: doel: Vandenbussche; achter: Breuer, Bak Nielsen, Dingsdag, Popov; midden: Grindheim, Svec, Pranjic; voor: Beerens, Elm, Paulo Henrique
    Ik wilde eigenlijk zo'n verhaaltje, maar toen bedacht ik dat ik wel even naar LC kon. Is Grindheim alweer 100%?
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_66687905
    Over belangrijke statistieken gesproken;
    quote:
    Eredivisie: SC Heerenveen heeft de beste zondagvoetballers

    - Datum: 4-mrt-2009 12:27

    De beleidsbepalers van SC Heerenveen doen er goed de optie te bestuderen om de thuisduels vanaf volgend seizoen op zondag af te werken. Op de ‘dag des Heeren’-ranglijst nemen de Friezen de eerste positie in, blijkt uit onderzoek van Infostrada. Uit de acht ‘zondagpartijen’ peurde SC Heerenveen dit seizoen twintig punten, een moyenne van 2,50.

    AZ, dat de ‘echte’ rangschikking met een boulevardlengte verschil aanvoert, is op de zondagtabel tweede met een gemiddelde van 2,38. Ajax (2,11), FC Twente (2,00) en FC Groningen (1,92) presteren eveneens naar behoren op de zevende dag.

    Roda JC zwalkt op zondag. De Limburgers scoorden dit seizoen in zes duels twee punten (0,33 gemiddeld) op de finale dag van het weekeinde en doen het daarmee slechter dan FC Volendam (0,57), Sparta (0,83) en ADO Den Haag (0,85). (MA)
    Toch heb ik de wedstrijden liever op zaterdagavond
    pi_66689384
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 13:25 schreef One_conundrum het volgende:

    [..]

    Over die penalties; Sollied zegt dat het een mentale kwestie is. Weten jullie ook of daar dan ook iets mee gedaan wordt bij Heerenveen? Bijvoorbeeld gebruik maken van mentale representaties o.i.d.?
      woensdag 4 maart 2009 @ 16:49:52 #39
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66696370
    onder verbeek was daar wel sprake van dacht ik.
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      woensdag 4 maart 2009 @ 20:47:25 #40
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66705365
    Waarom kan Twente het niet gewoon in de reguliere tijd afmaken, zo mis ik Heerenveen...
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
    pi_66709937
    Mooie goal van Henrique zeg .

    Feli enzo.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_66710051
    Super. Omroep Friesland

    Leuk seizoen wordt het zo. En opvallend dat Popov steeds vaker 1 van de betere Heerenveenspelers is.
    pi_66711407
    Sollid melde net dat Grindheim, smarason, beerens, elm, svec en Breuer laast van maaggriep hadden.
    pi_66712413
    Even een paar dagen op de wc en dan Groningen!
      woensdag 4 maart 2009 @ 23:34:14 #45
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_66712478
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 23:09 schreef michiel_merk het volgende:
    Sollid melde net dat Grindheim, smarason, beerens, elm, svec en Breuer laast van maaggriep hadden.
    Gunstig, ik geef ons zaterdag 5% meer kans.
    pi_66712508
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 23:09 schreef michiel_merk het volgende:
    Sollid melde net dat Grindheim, smarason, beerens, elm, svec en Breuer laast van maaggriep hadden.
    Ik heb ze aangestoken..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_66715271
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 23:09 schreef michiel_merk het volgende:
    Sollid melde net dat Grindheim, smarason, beerens, elm, svec en Breuer laast van maaggriep hadden.
    Verklaart wel waarom Beerens geen deuk in een pakje boter schopte, Elm na een uur er volkomen door heen zat en Grindheim überhaupt niet aan de aftrap verscheen.. Breuer speelde net als de afgelopen weken als een natte dweil en Smarason en Svec hebben ook wel eens beter gepresteerd. Nouja, dan hebben we het hele rijtje ook gehad

    Oja, we hebben gewonnen. Goal van Henrique Goals van Ingelsten (mooie loopactie Henrique) en Elm (kopie van de 2-1) waren mooi uitgespeeld. Nu morgenavond maar een thuiswedstrijd loten en dan zien we het wel. Halve finale Beker is mooi in ieder geval, vorige keer was al weer een poosje terug...
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      donderdag 5 maart 2009 @ 10:57:32 #48
    88981 Nood-kloon
    (Genetisch wan-product.)
    pi_66721159
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 12:36 schreef MaxPower het volgende:
    Die van Utrecht klopt overigens wel, daar is het vrijwel onmogelijk om zonder bus/auto bij het uitvak te komen. De andere wedstrijden zijn absurde combi's.
    Bij AZ zie ik het probleem niet zo. Ik kwam altijd al met de auto. Waarom zou je daar met een treinreis heen willen? Dan zou je over Amsterdam moeten. Duurt alleen maar langer. En we verzamelen ons toch al bij dat café in Heerhugowaard dus daar is ook wel een feestje te bouwen. En bij Utrecht is het een drama als je daar wilt parkeren. Wees blij dat het stadion daar gratis parkeren beschikbaar stelt want in die omgeving van het stadion is alles betaald parkeren. Ik geef toe dat een treinreisnaar Utrecht misschien wel leuk is maar maak er niet zo'n halszaak van. Live with it.

    Ik ben alllang blij dat het niet buscombi's zijn.
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 23:38 schreef SCH het volgende:
    Je kunt iets proberen te regelen met de supportersvereniging, op een andere plek in de bus stappen bijvoorbeeld, helemaal naar Heerenveen hoeft in ieder geval. Naar Den Haag stapten wij geloof ik bij Huizen in de bus.

    Naar Utrecht stoppen ze meestal nog ergens bij Almere.
    Die route heb ik al eens bewandeld. Geregeld dat bij het brugrestaurant aan de A4 een bus stopte en mij oppikte. Toen was de parkeerplaats bij Leiderdorp nog niet klaar en dat is nu de vroegste optie. Ben je sowieso niet ver van Den Haag af. Als je een auto hebt is dat een goede mogelijkheid.
    Ik poep op AZ Alkmaar.
      donderdag 5 maart 2009 @ 11:16:01 #49
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66721763
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 10:57 schreef Nood-kloon het volgende:

    [..]

    Die route heb ik al eens bewandeld. Geregeld dat bij het brugrestaurant aan de A4 een bus stopte en mij oppikte. Toen was de parkeerplaats bij Leiderdorp nog niet klaar en dat is nu de vroegste optie. Ben je sowieso niet ver van Den Haag af. Als je een auto hebt is dat een goede mogelijkheid.
    Tja, ik heb geen auto, dus ik leg me erbij neer dat ik in het ADO-vak plaats moet nemen. Maarja, volgend jaar woon ik toch in Amsterdam en daar is toch geen buscombi verplichting?

    Gister was het zeer rommelig, maarja winst is sowieso het belangrijkste en ik was blij te horen dat het kwam omdat de helft aan de schijterij was (en niet door motivatie problemen ofzo). Dit zal tegen Groningen wel weer voorbij zijn, en dan kunnen ze die weer inmaken (winnen met één doelpunt verschil is trouwens ook goed ).

    Zelf had ik tijdens die wedstrijd ook maagproblemen, het was namelijk tot een kwartier voor tijd wel spannend.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_66722257
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 10:57 schreef Nood-kloon het volgende:
    Ik geef toe dat een treinreisnaar Utrecht misschien wel leuk is maar maak er niet zo'n halszaak van. Live with it.
    Kom zeg, als jouw camera wordt afgepakt laat je het er ook niet bij zitten toch?
    pi_66732208
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 23:35 schreef venomsnake het volgende:

    [..]

    Ik heb ze aangestoken..
    pi_66732354
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 10:57 schreef Nood-kloon het volgende:

    Wees blij dat het stadion daar gratis parkeren beschikbaar stelt want in die omgeving van het stadion is alles betaald parkeren. Ik geef toe dat een treinreisnaar Utrecht misschien wel leuk is maar maak er niet zo'n halszaak van. Live with it.
    Ik ben lopend in tien minuten bij de Galgenwaard, met de auto op de plek waar ze ons willen hebben zijn we veel langer onderweg Het is daar zo omslachtig en ingewikkeld gemaakt, alsof ze er plezier in hebben om het zo moeilijk mogelijk te maken.
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:36:04 #53
    76173 bramos-elvis
    FC Eindhoven 1909-2009
    pi_66732740
    quote:
    sc Heerenveen #43: Groeten uit Eindhoven!
    Heb tot nu toe veel plezier beleeft aan jullie bezoekjes.....
    Accept you're dead and start living
    pi_66747331
    NAC, Volendam of Twente. Zeg het maar.

    Voel aan mijn water dat het Twente uit gaat worden - als het thuis wordt, moeten we ze allemaal kunnen hebben, ook Twente.
    pi_66749802
    Volendam - SC Heerenveen, waarschijnlijk op de woensdagavond.. Jammer dat het een uitwedstrijd is, maar goede perspectieven op een finaleplaats.
    Andere halve finale, FC Twente - NAC Breda
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      donderdag 5 maart 2009 @ 23:39:45 #56
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66750238
    Ik had ook de angst voor Twente uit, maar nu dus 'gelukkig' Volendam. De minst sterke partij van de 4. Inderdaad jammer dat het een uitwedstrijd is, zullen wel niet al te veel kaarten beschikbaar voor zijn...
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
    pi_66750762
    Mooooooi!! Had liever Twente thuis gehad, dan had je de zwaarste tegenstander maar vast gehad maar dit biedt ook perspectieven!


    Fucking Volendam

    [ Bericht 0% gewijzigd door dagizmo op 06-03-2009 00:13:29 ]
    pi_66752269
    Zwaarste tegenstander is juist mooi voor in de finale. Heerenveen -Twente is een mooi affiche voor in De Kuip al kan NAC natuurlijk net zo goed weer gaan stunten.

    Maar we moeten deze wedstrijd niet onderschatten. De eerste wedstrijd in Volendam was bagger maar toen was de ploeg nog niet te vergelijken met nu natuurlijk. Maar ze hebben toch Ajax maar mooi verslagen. Maar perfecte loting al is het een kutstadion en hoop ik dat ze niet weer Jan Smit in de pauze het veld op sturen
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 01:03:24 #59
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_66752389
    Als ze nu die van Heracles Almelo eens in zouden zetten ...
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_66753984
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:56 schreef SCH het volgende:
    Zwaarste tegenstander is juist mooi voor in de finale. Heerenveen -Twente is een mooi affiche voor in De Kuip al kan NAC natuurlijk net zo goed weer gaan stunten.

    Maar we moeten deze wedstrijd niet onderschatten. De eerste wedstrijd in Volendam was bagger maar toen was de ploeg nog niet te vergelijken met nu natuurlijk. Maar ze hebben toch Ajax maar mooi verslagen. Maar perfecte loting al is het een kutstadion en hoop ik dat ze niet weer Jan Smit in de pauze het veld op sturen
    Alleen jammer dat er maar zo weinig mensen mee kunnen

    Wordt 'vechten' voor een kaartje
    Trots van het Noorden!
      vrijdag 6 maart 2009 @ 11:09:11 #61
    47185 mrdjey
    Bernie und Ert
    pi_66759054
    Nette loting, ik kan 17 mei alvast vrijhouden in mijn agenda.

    "en we gaan met z'n allen naar de kuip"
    wat?
      vrijdag 6 maart 2009 @ 11:10:02 #62
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_66759084
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 11:09 schreef mrdjey het volgende:
    Nette loting, ik kan 17 mei alvast vrijhouden in mijn agenda.

    "en we gaan met z'n allen naar de kuip"
    Ik zou maar uitkijken met dat soort uitspraken, Ajax dacht het ook wel even te doen in Volendam.
      vrijdag 6 maart 2009 @ 11:25:05 #63
    47185 mrdjey
    Bernie und Ert
    pi_66759540
    True
    wat?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 12:21:03 #64
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_66761545
    Eerst de cupfighter Volendam maar eens verslaan. Daarna pas verder zien. Het zal in Volendam nog lastig genoeg worden denk ik, want dat team draait momenteel prima.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 6 maart 2009 @ 13:44:50 #65
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66764615
    Heerenveen is toch wel een paar klassen beter dan Volendam en van onderschatting kan in een halve finale van de beker (lijkt me) geen sprake meer zijn.

    Nog een foto die ik van iemand toegestuurd kreeg, had hem hier nog niet voorbij zien komen, past nog net in het Heerenveentopic volgens mij

    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
      vrijdag 6 maart 2009 @ 15:49:00 #66
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66769343
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 23:55 schreef dagizmo het volgende:
    Mooooooi!! Had liever Twente thuis gehad, dan had je de zwaarste tegenstander maar vast gehad maar dit biedt ook perspectieven!

    Hoezo, een finale Heerenveen - Twente is toch veel mooier en terechter. En daarnaast ook veel beter, want als dit de finale wordt dan heeft Heerenveen zeker Europees voetbal (of is die regel afgeschaft dat als de winnaar al Europees gaat, de verliezer dat ticket dan krijgt). Natuurlijk zou Twente thuis de makkelijkste manier worden om de beker te winnen (ervan uitgaande dat Twente van NAC wint), maar nu zitten ze in ieder geval in de finale en Heerenveen heeft in ieder geval al aangetoond te kunnen winnen in de Kuip. En die 6-0 eerder dit seizoen moet ook helemaal in de context worden gezien. 25 april komt twente trouwens op bezoek voor de competitie...

    En natuurlijk moeten we Volendam niet onderschatten, maar volgens mij gaat men te snel kleine tegenstanders overschatten. Dat Roda JC in de verlenging verliest van Volendam is niet zo gek omdat zij ook ergens onder aan bungelen. Tegen Ajax had Volendam veel geluk en Ajax heel veel pech en Heerenveen heeft al laten zien dat ze zich door op papier slechte tegenstanders als MVV, Haaglandia en Feyenoord (ff bashen ) niet laten verrassen.

    Jammer trouwens dat de Graafschap het niet wist te redden bij Twente, al had de beker misschien dan wel zijn glans verloren.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_66771604
    Dat gaat de bekerfinale worden mensen..!

    Morgen geef ik ons weinig kans tegen jullie, ga ervan uit dat de drie punten in H'veen blijven.
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      vrijdag 6 maart 2009 @ 16:58:26 #68
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66771769
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 15:49 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

    [..]

    Hoezo, een finale Heerenveen - Twente is toch veel mooier en terechter. En daarnaast ook veel beter, want als dit de finale wordt dan heeft Heerenveen zeker Europees voetbal (of is die regel afgeschaft dat als de winnaar al Europees gaat, de verliezer dat ticket dan krijgt).
    Volgens mij is het zo dat als een club die eindigt bij de eerste 4 de beker wint, dat dan niet de nummer 2-4 automatisch europees speelt maar 2-5.
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
      vrijdag 6 maart 2009 @ 17:03:49 #69
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_66771960
    Gefeliciteerd met de drie punten alvast
    pi_66790836
    De Grunningers kruipen in eens in hun underdog rol. Wel lief maar ook nogal onzinnig natuurlijk.

    Ik verwacht een open wedstrijd en ga er helemaal niet vanuit dat we gemakkelijk winnen. Daarvoor zijn we veel te wisselvallig, en Groningen ook. Misschien is deze wedstrijd ook een beetje ondergesneeuwd door de bekerkoorts.

    Terwijl ie super belangrijk is. Het is de mogelijkheid om punten op Twente of PSV, of allebei te winnen.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 08:23:46 #71
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_66791342
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 03:17 schreef SCH het volgende:
    De Grunningers kruipen in eens in hun underdog rol. Wel lief maar ook nogal onzinnig natuurlijk.
    Ik verwacht niet dat onze selectie ook maar iets heeft in te brokkelen tegen Heerenveen. Geen Berg, Pedersen, Andersson, de Roover, Van de Laak... allemaal basisspelers

    Ik heb ook liever een volwaardig FC Groningen vandaag, maar zoals wij spelen is het echt wel duidelijk waar de drie punten heen gaan hoor
    [/quote]
    pi_66791501
    En toch zit ik niet lekker....De hele wedstrijd geeft zoveel adrenaline en het blijft een derby.
    We krijgen de goals ook makkelijk tegen en Popov is geschorst.
    Natuurlijk tactisch sterk om in de underdogrol te gaan kruipen en zeggen dat Berg niet speelt. Straks speelt hij wel en zijn onze spelers weer in de war.
    Heerenveen speelt zonder goed voetbal toch goed resultaat, maar de dag dat Groningen wint komt elk seizoen dichterbij.

    Gewoon vol er tegen aan, de eerste helft alles uitzetten en hopen op een vroege voorsprong. Forza Heerenveen!!
      zaterdag 7 maart 2009 @ 12:11:22 #73
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66794576
    Hoe zit het met Beerens. Hij was donderdag ziek, net als Grindheim... Zijn die weer klaar voor Groningen. Overigens heb ik ook vertrouwen in Ingelsten. Het verschil tussen Groningen en Heerenveen is dat Heerenveen een hele goede bank heeft. Ik heb alle vertrouwen in Jong-A-Pin, alleen is hij denk ik wat minder aanvallend ingesteld dan Popov.

    @ alle groningers: minderwaardig zijn betekent nog niet dat je de underdog bent in een competitieduel.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_66794695
    En waarschijnlijk staat Pranjic linksback i.p.v. Jong-a-Pin. Het is dus nog niet helemaal zeker dat JAP vanavond speelt.
    pi_66795669
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:36 schreef bramos-elvis het volgende:

    [..]

    Heb tot nu toe veel plezier beleeft aan jullie bezoekjes.....
    geniet er maar van zolang het nog duurt voor je clubje
    pi_66797735
    Hadden wij de wedstrijd ook niet naar zondag kunnen verplaatsen zoals FC Twente doet.

    Nee natuurlijk, wij zijn daar te eerlijk voor
      zaterdag 7 maart 2009 @ 15:30:46 #77
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66799243
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 14:28 schreef SCH het volgende:
    Hadden wij de wedstrijd ook niet naar zondag kunnen verplaatsen zoals FC Twente doet.

    Nee natuurlijk, wij zijn daar te eerlijk voor
    Wedstrijden op zondagmiddag

    Hoewel, die aanvangstijd van 18:45u slaat ook nergens op
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      zaterdag 7 maart 2009 @ 18:31:28 #78
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66804303
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 12:15 schreef Coin het volgende:
    En waarschijnlijk staat Pranjic linksback i.p.v. Jong-a-Pin. Het is dus nog niet helemaal zeker dat JAP vanavond speelt.
    pranjic achterin? lijkt me heel sterk, zeker als je ook nog jong-a-pin in de ploeg hebt. ik lees trouwens zonet dat Vonk Vandenbussche vervangt (vraag me af waarom), en dat Beerens toch nog ziek is en vervangen wordt door Ingelsten. Hoewel Beerens wel heel belangrijk is, vertrouw ik ook heel erg op Ingelsten. En de Groningers hebben weer eens een trucje uitgehaald door vlak voor de wedstrijd bekend te maken dat Berg tóch meespeelt.

    Nu is Heerenveen weer de underdog...
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_66808689
    Geweldige overwinning. Altijd spektakel tegen Groningen.

    2 x van Ajax en 2 x van Groningen gewonnen dit seizoen, je zou nog van die Sollied gaan houden.

    Moeilijk spelen tegen minder mensen maar uiteindelijk het hoofd koel gehouden. Heel cool.

    Wel een vieze schopploeg geworden dat Groningen En Jans moet echt goed berispt worden, niet alles is grappig en komisch en vanuit de emotie. Een bal wegtrappen doe je gewoon niet als trainer.
    pi_66808997
    Pranjic geblesseerd?
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 7 maart 2009 @ 20:53:52 #81
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66809072
    En 2x in blessuretijd van Groningen winnen
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_66809209
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 20:51 schreef zjroentje het volgende:
    Pranjic geblesseerd?
    Yeps.

    Drie zeer belangrijke wedstrijden op rij en dan alle 3 winnen.

    Zal volgende week dan wel weer misgaan tegen een rechterrijtje ploeg, Sparta toch?

    In principe krijgen we nu een relatief makkelijk reeks: sparta, graafschap, volendam, heracles, den haag

    Utrecht uit, Twente en AZ zijn moeilijker. Moet dus kunnen: top 4!!!
      zaterdag 7 maart 2009 @ 21:26:23 #83
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66810091
    ik zeg: we worden kampioen! echt een fantastische uitvinding die blessuretijd. het is niet de eerste keer dit seizoen en het voelt zoveel lekkerder om in blessuretijd te winnen dan al in de wedstrijd met 3-0 voorstaan. bij zo'n eenvoudige overwinning is dat lekkere gevoel bij mij al na een uur weg, terwijl ik verliespartijen na twee dagen nog voel.

    helaas niet live gezien, dus het wordt de samenvatting kijken... kan niet wachten (las trouwens dat heerenveen best slecht speelde)
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_66810801
    Heerenveen was echt superslecht, beetje gênante overwinning dit.

    Maar goed, de Groningers waren irritant, en Heerenveen verdient het nog altijd meer dan PSV
    pi_66811552
    Mazzelaars .
    Gefeliciteerd.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_66811701
    Terug uit dat dorp van jullie. Meerdink terecht weg, maar wat Wegereef verder allemaal deed... zum kotsen. Met 9 tegen 12 hadden we nog bijna een punt. Die zeker verdiend was geweest. Gestolen deze drie punten van jullie.

    Maar goed, liever geen drie punten dan supporter van Heerenveen. Dat is me weer eens duidelijk geworden vanavond. Dan maar twee keer kut onderuit, maar de FC heeft toch echt veel meer buiten dat.

    Ow en daarbij, als Henrique op deze wijze zo wil provoceren na de wedstrijd, dan vind ik de actie van Jans master.
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      zaterdag 7 maart 2009 @ 22:25:23 #87
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_66811727
    3 punten
    pi_66811871
    quote:
    Maar goed, liever geen drie punten dan supporter van Heerenveen.at is me weer eens duidelijk geworden vanavond.

    Haha schitterende reactie


    [ Bericht 0% gewijzigd door Gruning3r op 07-03-2009 23:12:55 ]
    pi_66814154
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 22:24 schreef clauwheee het volgende:
    Terug uit dat dorp van jullie. Meerdink terecht weg, maar wat Wegereef verder allemaal deed... zum kotsen. Met 9 tegen 12 hadden we nog bijna een punt. Die zeker verdiend was geweest. Gestolen deze drie punten van jullie.

    Maar goed, liever geen drie punten dan supporter van Heerenveen. Dat is me weer eens duidelijk geworden vanavond. Dan maar twee keer kut onderuit, maar de FC heeft toch echt veel meer buiten dat.

    Ow en daarbij, als Henrique op deze wijze zo wil provoceren na de wedstrijd, dan vind ik de actie van Jans master.
    Wat een slechte verliezer ben je. Wegereef heeft geen fouten gemaakt, behalve dat hij Meerdink bij de eerste gele kaart al had moeten wegsturen. Geel voor Garcia is logisch, geeft niet iedereen maar wel gewoon volgens de regels. Ik vond dat Wegereef nog vrij coulant was voor Groningen want ik vond ze vaak op of over het randje spelen.

    Een ploeg die zo ontzettend aan het tijdrekken is moet niet zeiken als er alsnog een goal valt. En Henrique is inderdaad irritant maar als daar genoeg tegenover staat. Jans moet zijn eigen gedrag eens onder de loep nemen.

    Dat je Heerenveen niks vindt is echt heel boeiend, heel erg boeiend. Heel fijn dat je dat in dit topic meldt. Hulde
    pi_66814172
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 22:18 schreef venomsnake het volgende:
    Mazzelaars .
    Gefeliciteerd.
    Sportief, houd je nog wel van me?
      zaterdag 7 maart 2009 @ 23:59:12 #91
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66814312
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 22:24 schreef clauwheee het volgende:
    Terug uit dat dorp van jullie. Meerdink terecht weg, maar wat Wegereef verder allemaal deed... zum kotsen.
    Meerdink had binnen 10 minuten al 2x geel moeten hebben. Kaarten voor Dingsdag en zeker Bak Nielsen waren discutabel. Ook Garcia terecht eraf (alhoewel hij bij de 2e geel de pech had dat hij nu degene was die eindelijk bestraft werd voor balletje wegtrappen na het fluitsignaal)
    quote:
    Met 9 tegen 12 hadden we nog bijna een punt. Die zeker verdiend was geweest. Gestolen deze drie punten van jullie.
    't Was inderdaad niet best van onze kant. Een punt was voor jullie toch zeker wel verdiend geweest, maar je hoort me niet klagen..
    quote:
    Maar goed, liever geen drie punten dan supporter van Heerenveen. Dat is me weer eens duidelijk geworden vanavond. Dan maar twee keer kut onderuit, maar de FC heeft toch echt veel meer buiten dat.
    Laten we daarover maar geen 'discussie' voeren, ik heb vanavond ook weer genoeg gehoord/gezien waardoor ik blij ben geen FCG-supporter te zijn. Gelukkig heeft ieder van ons z'n eigen
    quote:
    Ow en daarbij, als Henrique op deze wijze zo wil provoceren na de wedstrijd, dan vind ik de actie van Jans master.
    Ik heb dat niet helemaal mee gekregen, dacht dat hij de handen wat naar beneden deed van 'stil maar' oid? Hetgeen ik me wel voor kan stellen gezien de reacties vanuit het uitvak? Nouja, daar komen vast later nog wel beelden van boven water.. Actie van Jans kon ik op zich ook wel waarderen, echter terecht dat 'ie daarvoor weg wordt gestuurd. Je hebt gewoon van die bal af te blijven. Punt. Nouja, afwachten of en hoe hij gestraft wordt. Hij had niet iets voorwaardelijk staan, toch? Na de vorige keer...
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_66814484
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 23:53 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Wat een slechte verliezer ben je. Wegereef heeft geen fouten gemaakt, behalve dat hij Meerdink bij de eerste gele kaart al had moeten wegsturen. Geel voor Garcia is logisch, geeft niet iedereen maar wel gewoon volgens de regels. Ik vond dat Wegereef nog vrij coulant was voor Groningen want ik vond ze vaak op of over het randje spelen.

    Een ploeg die zo ontzettend aan het tijdrekken is moet niet zeiken als er alsnog een goal valt. En Henrique is inderdaad irritant maar als daar genoeg tegenover staat. Jans moet zijn eigen gedrag eens onder de loep nemen.

    Dat je Heerenveen niks vindt is echt heel boeiend, heel erg boeiend. Heel fijn dat je dat in dit topic meldt. Hulde
    Voetbal is emotie SCH. Dat jij dat niet snapt maakt mij niet uit, maar laat anderen (mij, Jans) dat lekker wel doen. Jij gebruikt nu ook elk moment in het topic van FCG om Jans de grond in te trappen. Hulde, maar kan jou het schelen joh!
    Sommige supporters van andere clubs zien dat anders en dat heeft niks met slecht verliezen te maken, want ik had hem eigenlijk al ingecalculeerd. Dat we er dan zo sneu afgaan is kloten, maar neemt niet weg dat ik inderdaad blij ben Groninger te zijn, ook al verliezen we altijd van jullie clubje.

    Wegereef had Jong-A-Pingeling ook weg kunnen sturen als ie consequent was geweest en die tweede gele van Garcia was gewoon sneu en niet in de geest van de wedstrijd. Op of over het randje, kom op zeg het is een mannensport, niet zo huilen hoor. Dan hadden ze maar moeten jeu de boulen ofzo. SCH had ook nog wel een paar kaarten kunnen hebben dan. Tijrekken heb ik amper gezien, alleen in de laatste fase. Terecht, zou elke club doen na zo'n wedstrijdverloop.

    Jans MOET helemaal niks, hulde voor zijn actie
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
    pi_66814557
    Proud2be, jouw reactie is al heel anders. Jij blij supporter van SCH te zijn en respecteren dan anderen iets anders 'lusten'
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
    pi_66815655
    hihi

    jankende groningers.. machtig.
      zondag 8 maart 2009 @ 01:29:01 #95
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66816050
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 00:06 schreef clauwheee het volgende:
    die tweede gele van Garcia was gewoon sneu en niet in de geest van de wedstrijd.
    Dat is niet sneu, dat is gewoon ronduit dom. Je weet dat er officieel geel voor staat, meestal krijg je de kaart niet maar een vermaning van de scheidsrechter, dat je dan toch de bal wegschopt met geel al op zak is gewoon dom. In de geest van de wedstrijd bestaat niet. Dat sommige scheidsrechters de kaart niet durven geven is een ander verhaal. Een 2e gele kaart krijgen voor tijdrekken komt ook nooit voor, terwijl het soms wel terecht zou zijn (vanavond niet overigens).
    quote:
    Jans MOET helemaal niks, hulde voor zijn actie
    Ik moet zeggen, ik lag dubbel op de tribune, typisch Jans. Ik vind het wel leuk zulke actie's rond het veld. Het kan natuurlijk niet, het mag niet, hij krijgt ook terecht een rode kaart, maar ik zat op dat moment weer met een smile op de tribune. Ik mag zulke mensen wel.
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
      zondag 8 maart 2009 @ 02:05:27 #96
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66816428
    Nog ff wat gluren op het forum, want ik ben nog steeds heel erg blij met die overwinning. Tuurlijk was het slecht spel, heel erg slecht, nauwelijks kansen gehad (maar dat geldt ook voor groningen), maar er is verder wel goed gefloten, streng doch rechtvaardig (zoals we dat zo mooi noemen). Tja, die kaart voor Garcia zou bij jeu de boule nooit getrokken zijn, maar voetbal is hard (net als de beslissingen), niet alleen voor Groningen, ook Vayrinnen kan daar over mee praten (bal ingooien tegen de rug van speler), dat was in de slotminuten bij een wedstrijd die al gespeeld was, maar scheidsrechter moest zo nodig een tweede gele kaart trekken, dus rood.
    Ik hou wel van trainers als Jans (Foppe en Gert-Jan hadden ook wel vaak een fittie met de scheidsrechter), maar dat ze eruit sturen is helemaal terecht. En wat betreft met tien en later met negen man spelen... Dat is niet altijd een nadeel, het werkt ook regelmatig als voordeel omdat het de ploeg geconcentreerder houdt (ik herinner me nog vorig jaar, vitesse uit, Alves rode kaart voor rust, na rust scoren we de 0-1 en winnen we, of dit seizoen tegen Utrecht), maar Heerenveen had het natuurlijk moeten afstraffen.

    En clauwheee mag best een beetje verdrietig zijn en haar frustratie uiten op dit forum als dat een beetje oplucht. Voor mij kan ook deze weer niet meer stuk, dan ben je al zo'n uitverkorene dat je voor Heerenveen bent geworden, en dan ook nog eens de drie punten in eigen huis houden. Ik zou er toch niet aan moeten denken dat ik vanavond huilend mijn frustratie aan het wegtikken zou zijn.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      zondag 8 maart 2009 @ 02:13:47 #97
    25957 Reddiablo
    Football Manager Researcher NL
    pi_66816534
    leuke wedstrijd, niet best qua spel maar wel spanning en spektakel - en lekker op het scherpst van de snede - zoals een derby betaamd!

    Alleen jammer van zo'n Wegereef
    Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
    www.3voor12denhaag.nl
    http://www.last.fm/user/Reddiablo
    pi_66816542
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 02:05 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
    Voor mij kan ook deze weer niet meer stuk, dan ben je al zo'n uitverkorene dat je voor Heerenveen bent geworden, en dan ook nog eens de drie punten in eigen huis houden. Ik zou er toch niet aan moeten denken dat ik vanavond huilend mijn frustratie aan het wegtikken zou zijn.

      zondag 8 maart 2009 @ 11:33:16 #99
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66820061
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 02:13 schreef Reddiablo het volgende:
    Alleen jammer van zo'n Wegereef
    Ik zou graag voorbeelden zien waar hij in de fout is gegaan. Hij heeft gewoon een goede wedstrijd gefloten.
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
      zondag 8 maart 2009 @ 11:48:28 #100
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_66820353
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 11:33 schreef Sandyman het volgende:

    [..]

    Ik zou graag voorbeelden zien waar hij in de fout is gegaan. Hij heeft gewoon een goede wedstrijd gefloten.
    Met name zijn gebrek aan consequent fluiten.
      zondag 8 maart 2009 @ 14:05:18 #101
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66824742
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 11:48 schreef Prosac het volgende:

    [..]

    Met name zijn gebrek aan consequent fluiten.
    Ja, en nu nog een voorbeeld? Waar had jij kaarten willen zien voor Heerenveen spelers die ze niet hebben gekregen (ik denk dat je hier namelijk op doelt?).
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
      zondag 8 maart 2009 @ 14:05:44 #102
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66824762
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 11:48 schreef Prosac het volgende:

    [..]

    Met name zijn gebrek aan consequent fluiten.
    Levchenko er inderdaad best af gemogen met een hele donkere en dieprode kaart. De gevolgen van zijn (na eerder een aantal pogingen van oa Meerdink en Lovre) aanslag op de knie van Svec:




    Nouja, hopen dat de schade mee valt. Svec is een zeer belangrijke speler in het collectief die we slecht kunnen missen
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      zondag 8 maart 2009 @ 15:01:42 #103
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_66826728
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 14:05 schreef Sandyman het volgende:

    [..]

    Ja, en nu nog een voorbeeld? Waar had jij kaarten willen zien voor Heerenveen spelers die ze niet hebben gekregen (ik denk dat je hier namelijk op doelt?).
    Jong a Pin had rood mogen hebben ipv geel en later (net als Bak-Nielsen, na een neerhaalactie op de middellijn) zijn 2e geel.
    En als je Garcia de 2e geel geeft voor het wegtrappen van een balletje, waarom in de 59e en 61e minuut die gele kaart niet voor de Heerenveenspelers die hetzelfde doen?

    Desalniettemin geven we het voornamelijk weg door een oliedomme Meerdink en Garcia, Heerenveen was gisteren echt te pakken, zelfs met 10 man wel.
    pi_66826825
    Troll..
    je bent net terug Paaskonijn, doe even rustig.

    [ Bericht 82% gewijzigd door Prosac op 08-03-2009 15:05:30 ]
    Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
      Redactie Frontpage / Sport zondag 8 maart 2009 @ 15:14:21 #105
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_66827162
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 15:01 schreef Prosac het volgende:

    [..]

    Jong a Pin had rood mogen hebben ipv geel en later (net als Bak-Nielsen, na een neerhaalactie op de middellijn) zijn 2e geel.
    En als je Garcia de 2e geel geeft voor het wegtrappen van een balletje, waarom in de 59e en 61e minuut die gele kaart niet voor de Heerenveenspelers die hetzelfde doen?

    Desalniettemin geven we het voornamelijk weg door een oliedomme Meerdink en Garcia, Heerenveen was gisteren echt te pakken, zelfs met 10 man wel.
    Daarin moet ik je helaas gelijk geven. Imo had Groningen de overwinning wel verdiend, omdat de ploeg met 10 man voor elke meter bleef vechten en Heerenveen er geen raad mee wist. Maar ja ik ben blij dat Heerenveen toch gewonnen heeft.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zondag 8 maart 2009 @ 15:24:05 #106
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66827489
    Groningen had geen overwinning verdiend. Daarvoor speelde men niet goed genoeg en creëerde het zelf te weinig. Een punt was echter niet meer dan terecht geweest. Gelukkig pakte het anders uit

    Oja, en mag ik nog even op die 2-3 keer dat Groningen bij een flinke blessure gewoon door bleef spelen
    Lekker onsportief
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      zondag 8 maart 2009 @ 15:25:59 #107
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_66827542
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 15:24 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

    Oja, en mag ik nog even op die 2-3 keer dat Groningen bij een flinke blessure gewoon door bleef spelen
    Lekker onsportief
    Dan ken je de regels niet. De scheidsrechter bepaald tegenwoordig wanneer het spel gestaakt wordt, dit om simuleren niet te stimuleren.
    Ik vind de regel oké
      zondag 8 maart 2009 @ 15:35:39 #108
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66827818
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 15:25 schreef Prosac het volgende:

    [..]

    Dan ken je de regels niet. De scheidsrechter bepaald tegenwoordig wanneer het spel gestaakt wordt, dit om simuleren niet te stimuleren.
    Ik vind de regel oké
    Lezen is ook een kunst??

    Ik zeg niet dat het tegen de regels is. Ik vind het gewoon onsportief. In de genoemde gevallen lag er een Heerenveen-speler duidelijk zichtbaar flink aangeslagen op het veld. Niettemin meent men aan FCG-kant rustig door te moeten blijven spelen, kijkt nog eens achterom naar de aangeslagen speler, maar zet de aanval voort. Tsja.. Conform de regels mag het, echter zoals gezegd, imho zeer onsportief

    Als Groningen-aanhanger vind je het vast 'mooi', totdat het eens andersom gebeurd...
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      zondag 8 maart 2009 @ 16:01:07 #109
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_66828609
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 15:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

    Als Groningen-aanhanger vind je het vast 'mooi', totdat het eens andersom gebeurd...
    Nee hoor, ik zie het in de Euroborg ook vaak genoeg gebeuren dat er doorgespeeld wordt bij een blessure.. Ik vind het niet meer dan terecht, 75% van de blessures blijkt over het algemeen geen zak voor te stellen.
    pi_66829212
    Tuurlijk is voetbal emotie maar daarom mag ik het toch nog wel kinderachtig vinden om hier te komen janken dat je zo blij bent dat je geen Heerenveensupporter bent en liever drie punten verliest dan dat je Heerenveensupporter zou zijn enz.

    Alsof wij verwachten dat je na een wedstrijd tegen ons ineens bekeerd bent en hier komt en zegt: 'hallelujah', ik vind Heerenveen veel leuker en hang mijn Groningensjaal aan de wilgen

    En tuurlijk kun je alles grappig vinden rond Ron Jans. Ik vind het alleen niet zo volwassen dat hij zegt dat hij er geen spijt van heeft en een statement wilde maken. Dat is zo onprofessioneel. Maar ja, coaches komen daar toch wel weer mee weg.

    Ik ben nog steeds in de gloria, zeker na het gelijke spel van Ajax. We doen ineens volop mee
    pi_66829333
    Moet ik nou voor Twente of PSV zijn?
      zondag 8 maart 2009 @ 16:49:49 #112
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66830046
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 16:25 schreef SCH het volgende:
    Moet ik nou voor Twente of PSV zijn?
    Die vraag ging net ook door mijn hoofd Ik denk dat we aan een gelijkspel het meeste hebben.
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
    pi_66830420
    Tegen wie moet Heerenveen nog allemaal?
    Aan de ene kant is de 2de plek natuurlijk geweldig, maar het is ook wel fijn als er iemand bijna afvalt in de race,
      Redactie Frontpage / Sport zondag 8 maart 2009 @ 17:13:38 #114
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_66830790
    Het programma van sc Heerenveen in de Eredivisie

    14/3 Sparta (thuis)
    20/3 De Graafschap (uit)
    4/4 Heracles Almelo (uit)
    12/4 FC Volendam (thuis)
    19/4 FC Utrecht (uit)
    25/4 FC Twente (thuis)
    3/5 ADO Den Haag (thuis)
    10/5 AZ (uit)
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_66831649
    Geen slecht programma, gezien de directe concurrenten ook nog veel tegen elkaar moeten spelen.
    pi_66831899
    Klopt
    quote:
    FC Twente PSV 08 mrt 2009
    Willem II FC Twente 14 mrt 2009
    FC Twente FC Groningen 22 mrt 2009
    NEC FC Twente 03 apr 2009
    FC Twente Roda JC 11 apr 2009
    Feyenoord FC Twente 18 apr 2009
    sc Heerenveen FC Twente 25 apr 2009
    FC Twente AZ 03 mei 2009
    Ajax FC Twente 10 mei 2009
    quote:
    Ajax De Graafschap 15 mrt 2009
    NAC Breda Ajax 22 mrt 2009
    Roda JC Ajax 05 apr 2009
    Ajax Willem II 12 apr 2009
    PSV Ajax 19 apr 2009
    Ajax AZ 26 apr 2009
    Sparta Rotterdam Ajax 03 mei 2009
    Ajax FC Twente 10 mei 2009
    quote:
    FC Twente PSV 08 mrt 2009
    Feyenoord PSV 15 mrt 2009
    PSV Vitesse 21 mrt 2009
    Sparta Rotterdam PSV 04 apr 2009
    PSV FC Utrecht 11 apr 2009
    PSV Ajax 19 apr 2009
    Heracles Almelo PSV 25 apr 2009
    PSV NEC 03 mei 2009
    Willem II PSV 10 mei 2009
    pi_66832748
    Een droomseizoen kan het worden, wat de eerste helft van dit seizoen niet voor mogelijk werd gehouden. Als we blijven doorspelen zoals we doen en met wat geluk en strijd de punten binnen blijven halen staan we dit seizoen in de bekerfinale en plek in de top 4.

    Maar de bal is en blijft rond. Al begin ik wel steeds meer te dagdromen nu we punten blijven pakken!
      zondag 8 maart 2009 @ 18:26:49 #118
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66833187
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 16:49 schreef Sandyman het volgende:
    Ik denk dat we aan een gelijkspel het meeste hebben.
    Dat dus
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
    pi_66833471
    Goede uitslagen hoor, Ajax gelijk, Twente - PSV gelijk.

    Maar het belangrijkste is om te blijven winnen. Graafschap en Heracles uit zijn niet direct zekerheidjes.
      zondag 8 maart 2009 @ 20:25:33 #120
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66836958
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 18:36 schreef SCH het volgende:
    Goede uitslagen hoor, Ajax gelijk, Twente - PSV gelijk.

    Maar het belangrijkste is om te blijven winnen. Graafschap en Heracles uit zijn niet direct zekerheidjes.
    Weet iemand trouwens hoe het met Pranjic en Svec gesteld is? In ieder geval kan je beter spelers tegen de kleinere clubs (sparta thuis, graafschap en heracles uit, en volendam thuis) missen dan tegen de grotere clubs. Bijkomend voordeel is namelijk dat de vervangers van die spelers extra motivatie hebben om zich te laten zien, iets dat spelers soms missen tegen dat soort clubs.

    Natuurlijk zou het het beste zijn als iedereen er gewoon elke wedstrijd klaar voor is.

    Ik heb al weer zin in volgende week...
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_66842601
    Het lijkt mee te vallen met Pranjic.
    quote:
    Pranjic: 'Een of twee weken eruit'

    Sc Heerenveen zag zaterdagavond clubtopscorer Danijel Pranjic (15 goals) al na een kwartier afhaken. De Kroaat moest er af met een liesblessure. "Ik hoop dat het meevalt. Maar zoals ik het nu inschat, ben ik er wel een of twee weken uit", aldus de middenvelder tegenover ELFVoetbal.

    Ook controlerende middenvelder Michal Svec viel geblesseerd uit in de Derby van het Noorden. De Tsjech werd flink geraakt op zijn knie. De komende dagen wordt bekeken hoe ernstig de blessures van Pranjic en Svec daadwerkelijk zijn.

    Bron: Elfvoetbal.nl
    pi_66842927
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 18:16 schreef dagizmo het volgende:


    Maar de bal is en blijft rond. Al begin ik wel steeds meer te dagdromen nu we punten blijven pakken!
    Daar heb ik stiekem ook last van, ook omdat de anderen maar doorgaan met steken laten vallen.

    Kan nog een mooi scenario op de laatste speeldag opleveren want als ik het goed heb is het dan
    AZ-Heerenveen en Twente -Ajax.
      zondag 8 maart 2009 @ 23:27:50 #124
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_66845642
    Irritant hoor dat topics zoeken zonder zoekfunctie. Kan bv. nergens het Hans Vonk topic vinden.
      maandag 9 maart 2009 @ 23:02:35 #126
    142495 vitessezuid113
    voetbaljunkie
    pi_66879401
    SC Heerenveen wil het bekerduel tegen FC Volendam graag op andere grond spelen ze willen het duel in Friesland spelen of anders in de Arena

    Bron : volendamfans.nl

    Zeker geen zin in het kunstgras
      dinsdag 10 maart 2009 @ 01:10:59 #127
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66883403
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 23:02 schreef vitessezuid113 het volgende:
    SC Heerenveen wil het bekerduel tegen FC Volendam graag op andere grond spelen ze willen het duel in Friesland spelen of anders in de Arena

    Bron : volendamfans.nl

    Zeker geen zin in het kunstgras
    Wat dacht je van het lage aantal supporters wat mee kan? Een halve finale hoort niet voor 5000 man/vrouw gespeeld te worden.. Ik wens ze veel succes, maar heb weinig hoop..
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      dinsdag 10 maart 2009 @ 13:03:58 #128
    497 Maja
    Ja denk!?!
    pi_66893474
    Gebeurt gelukkig niet:

    Update: Peter Wijker gaf vandaag in een korte reactie aan dat de wedstrijd gewoon in Volendam zal worden gespeeld. Hij ontkende niet dat Heerenveen had gevraagd om een andere locatie. De supporters kunnen dus met een gerust hart uitkijken naar het bekerduel met SC Heerenveen in het KRAS STADION. Aldus fansite Volendamfans.nl.
    pi_66893954
    Mooi. Alsof er in de Arena of DSB-complex wél meer dan 5000 man zouden komen.
    pi_66894098
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 23:43 schreef SCH het volgende:
    Irritant hoor dat topics zoeken zonder zoekfunctie. Kan bv. nergens het Hans Vonk topic vinden.
    Het Handige Linkjes Topic (met topiclijst)! en http://forum.fok.nl/rde/search_lite werken prima hoor, om topics te vinden. Overigens is er geeneens een Hans Vonk topic, dus die had je lang kunnen zoeken .

    Halve finale zou of voor iedereen neutraal moeten of niet. Je kan niet als Heerenveen zijnde gaan zeuren, omdat er maar 5000 man kunnen komen.
    pi_66894135
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 22:35 schreef SCH het volgende:

    Kan nog een mooi scenario op de laatste speeldag opleveren want als ik het goed heb is het dan
    AZ-Heerenveen en Twente -Ajax.
    Ajax - Twente.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_66894883
    Gewoon in Volendam spelen natuurlijk, wat een onzin.

    Als ik maar een kaartje krijg
    pi_66895066
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 13:49 schreef SCH het volgende:

    Als ik maar een kaartje krijg
    Van mij weer zeker?
      dinsdag 10 maart 2009 @ 13:54:54 #134
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_66895083
    Hoeveel plaatsen heeft dat uitvak eigenlijk?
    pi_66895098
    400
      dinsdag 10 maart 2009 @ 13:56:05 #136
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_66895131
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 13:55 schreef MaxPower het volgende:
    400
    Dat wordt krap dan, maar goed, naar de Kuip zul je wel iets van 15000 supporters kunnen meenemen.
    pi_66896640
    Zou het ook mogelijk zijn om voor de beker ook, net als in de competitie, weer een extra vak te krijgen?
    Trots van het Noorden!
    pi_66896696
    quote:
    H'fean wol mear kaarten beker 10-03-2009 | 13:29 folgjende »

    Foarsitter Henk Kras fan FC Volendam seit dat Hearrenfean absolút net mear kaarten krijt as dat it besikersfak talit foar de heale finale fan de beker. It besikersfak hat romte foar 400 taskôggers, mar Hearrenfean hopet op mear.

    Hearrenfean hat woansdei oerlis mei de direksje fan Volendam en wol besykje mear kaarten te krijen. Foarsitter Henk Kras seit dat se dat net tastean sille. De heale bekerfinale is fêststêld op woansdei 22 april.
    Wordt lastig dus. Maar als de verkoop in Volendam wat traag gaat is er vast wel wat te ritselen voor de thuisvakken.
    pi_66907386
    Hier nog een Heerenveen supporter
      dinsdag 10 maart 2009 @ 19:51:06 #140
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66908495
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 13:56 schreef thewishmaster het volgende:

    [..]

    Dat wordt krap dan, maar goed, naar de Kuip zul je wel iets van 15000 supporters kunnen meenemen.
    Ik ga dus geen kaartje voor Volendam kopen, dat heeft meerdere redenen:

    1. Ik heb een grote hekel aan het dorp Volendam
    2. Ik heb een grote hekel aan van die stadions die er 'guur' uit zien en vast ook zo zijn.
    3. Ik weiger met Jantje Smit in één stadion te zitten
    4. Zeker als er ook nog ex-BZN'ers bij zitten
    5. En al helemaal als Jantje Smit ook nog eens gaat zingen
    6. Het is ook live op tv, lekker op de bank met een zak chips, wat drank, ... Prima!
    7. Ik heb de dag van de finale in mijn agenda al vrij gehouden, op zondag, een week voor de tentamens, gaat dus prima, en Rotterdam is een kwartiertje hier vandaan... Zie jullie in de Kuip!

    Redenen om wel te gaan:
    1. Ik ben er 95% zeker van dat Heerenveen gaat winnen met een aantal doelpunten, het is altijd wel leuk om minimaal 4 keer te juichen in een stadion en zeker als de bovengenoemde personen aanwezig zijn in het bovengenoemde dorp dat voor de plaatselijk FC is.
    2. Het is altijd leuk om je club bij een (uit-)duel te steunen
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      dinsdag 10 maart 2009 @ 22:55:37 #141
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_66917467
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 19:21 schreef SoulDigger het volgende:
    Hier nog een Heerenveen supporter
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 19:51 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

    [..]

    Ik ga dus geen kaartje voor Volendam kopen, dat heeft meerdere redenen:
    Als ik uberhaupt aan een kaartje kan komen ga ik heen, maar zoals hierboven al vermeldt 400 kaarten, dat is nou niet bepaald een aantal waarmee je makkelijk aan kaarten komt... Maar zoals je al zegt, op de bank, pot bier, zakje chips gaat het natuurlijk ook prima
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
    pi_66932593
    quote:
    Edman geeft Heerenveen geld terug
    Uitgegeven: 11 maart 2009 13:02
    Laatst gewijzigd: 11 maart 2009 13:02

    AMSTERDAM - Oud-speler van sc Heerenveen Erik Edman heeft een financieel conflict met de Friese club opgelost. De Zweed gaf zijn deel terug van de transfersom die de Friese club in 2004 bij zijn vertrek naar Tottenham Hotspur ontving.

    Dit heeft Heerenveen woensdag bekendgemaakt. Destijds was met de zaakwaarnemer van Edman de mondelinge afspraak gemaakt dat de linksback zou afzien van een eigen deel in het transferbedrag.

    De zaakwaarnemer zou dat echter verzwegen hebben tegenover de speler. De afspraak was niet schriftelijk vastgelegd, omdat de transfer snel moest worden beklonken.




    Teruggave

    Edman zelf wist naar eigen zeggen niets van de afspraak. Toen hij geen geld overgemaakt kreeg vond hij dat Heerenveen in gebreke bleef en spande een arbitragezaak aan.

    Deze zaak won hij, en Heerenveen moest 180 duizend euro betalen. Toen hij er onlangs achter kwam dat hij het geld ten onrechte had gekregen, nam hij contact op met Heerenveen om het deel van dat bedrag dat hij niet aan zijn zaakwaarnemer had afgestaan terug te geven.


    Lof

    "Ik ben misleid", stelt de inmiddels 30-jarige Zweed op de website van Heerenveen. "Ik had in die tijd nog niet in de gaten wat voor spelletjes er soms worden gespeeld in de voetballerij. Ik heb een grote fout gemaakt en die wil ik zo goed mogelijk herstellen.''

    Heerenveen-directeur Yme Kuiper is vol lof over de actie van de oud-speler van zijn club. "Wij hebben altijd geweten dat we in ons recht stonden en hebben dat nu ook gekregen.

    Het feit dat Edman zelf contact met ons heeft opgenomen is bijzonder en tekent de mens Edman. Niet iedereen zou zo handelen."


    Knieblessure

    Edman speelt momenteel voor Wigan Athletic en keerde eind vorig jaar terug bij de eerste selectie na een zware knieblessure. Sindsdien kreeg hij van zijn manager Steve Bruce slechts zeven speelminuten tijdens een wedstrijd om de FA Cup.

    Wel speelde hij een interland tegen Oostenrijk. Na zijn tijd bij de Spurs speelde Edman in Rennes voor hij naar Wigan kwam.

    © Novum
    http://www.nu.nl/sport/19(...)veen-geld-terug.html
    pi_66933287
    quote:
    wow dat is pas stoer!
    pi_66934564
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 14:37 schreef MaxPower het volgende:

    [..]

    Wordt lastig dus. Maar als de verkoop in Volendam wat traag gaat is er vast wel wat te ritselen voor de thuisvakken.
    Gewoon de 400 leukste fans selecteren, dan zijn wij in ieder geval van de partij Max.
      woensdag 11 maart 2009 @ 14:48:14 #145
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_66935742
    Maareh, Heerenveen wordt dus 3e?
    Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
    pi_66935771
    Edman!
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 14:50:27 #147
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_66935832
    Respect voor Edman hoor
    Altijd onderweg naar het avontuur
      woensdag 11 maart 2009 @ 14:53:04 #148
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_66935939
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 14:48 schreef Parafernalia het volgende:
    Maareh, Heerenveen wordt dus 3e?
    Nèèèèèèèh, eerste
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:05:10 #149
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66936435
    quote:
    Netjes

    Neemt bij een deel van de aanhang ook een stukje 'oud zeer' weg, 'win/win'-situatie dus
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_66954497
    Volgens het AD is er een vraagprijs van minimaal 8 miljoen voor Beerens, hebben ze sowieso nog een optie voor nog een seizoen in zijn contract en zou er een clausule van 8.5 miljoen instaan.

    De vraagprijs voor Pranjic is - zoals volgens mij al bekend - 16 miljoen euro.
      donderdag 12 maart 2009 @ 00:02:09 #151
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66955812
    16?? Logisch dat 'ie dan net weg komt... Ik meende te hebben begrepen dat de vraagprijs ergens tussen de 9-12 miljoen was. Dat lijkt me ook veel meer een prijs die bij een speler met zijn kwaliteiten hoort. Nouja, mocht er een Europese subtopper 16 miljoen voor Danijel Pranjic willen betalen, dan gun ik hem die transfer van harte. Aan de andere kant zou ik er ook absoluut niets op tegen hebben, wanneer hij de rest van zijn carrière in 't Friese Haagje speelt
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      donderdag 12 maart 2009 @ 10:42:44 #152
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66962450
    Heerenveen moet gvd investeren zodat Roy wil blijven. Ik dacht aan Honda voor Pranjic en een echte spits en achterin wat versterkingen.

    DAADKRACHT willen we nu zien. 2e worden en dan beuken verdomme
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_66962671
    Ik dacht dat de vraagprijs voor Pranjic 10 miljoen was, afgelopen zomer. Betis wilde dat destijds niet betalen.

    edit: spuit 11
    pi_66962911
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 10:42 schreef One_conundrum het volgende:
    Heerenveen moet gvd investeren zodat Roy wil blijven. Ik dacht aan Honda voor Pranjic en een echte spits en achterin wat versterkingen.

    DAADKRACHT willen we nu zien. 2e worden en dan beuken verdomme


    Niet weer leeggekocht worden deze zomer!
    Trots van het Noorden!
    pi_66963223
    Gebeurt ook niet. Alleen Beerens en Pranjic gaan weg. Wel je 2 beste spelers maar de opvolging is er al en speelt al regelmatig (Elm und Ingelsten). Komende zomer Luuk de Jong er bij en wellicht Rasmus Elm en we zijn klaar voor de titelstrijd.
      donderdag 12 maart 2009 @ 11:25:01 #156
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66963894
    De kleine Elm zou misschien ook een goeie vervanger zijn voor Pranjic, maar Honda ook lekker hoor.

    Verder moet die verdediging toch echt stabieler. Sorry Breuer, maar zoals jij wordt afgetroefd door Elia en Doedelzak... Dus nieuwe rechtsback. En dan krijgt Popov het voordeel van de twijfel. En Dingsdag is gewoon een heerlijke klootzak achterin dus die mag ook blijven.

    En dan is Luuk ook best een leuke voetballer, maar kampioen worden we pas als we een spits hebben die 25 maakt. En die kans acht ik met Paolo en Ingelsten niet heel groot. Misschien moeten we Berg maar kopen
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_66968569
    Ik wil Kiki Musampa, dat vind ik de mooiste naam in het voetbal.

    Wat doen jullie allemaal druk over transfers, we moeten eerst nog de beker winnen en tweede worden en dan zijn we een topploeg en wie wil er nou weg bij een topclub?

    ik ben trouwens weer in Nederland terug, heimwee naar de boom waaronder ik Heerenveen van Groningen zag winnen, vooral omdat het rond die boom 30 graden was en ik nu koude handen heb
    pi_66970062
    Heb ergens gelezen, kan 't artikel zo snel ff niet terug vinden, dat Heerenveen bereid is om Beerens een behoorlijk salaris verhoging te geven bij een nieuw, meer jarig, contract..
    Als dat waar is, is H'veen dus wel degelijk bezig om Roy langer te behouden!

    Daarbij heeft Yme in een interview gezegd dat er komende zomer geen leegloop gaat komen.
    Zou me niet verbazen als Sollied dit als eis heeft gesteld...
    pi_66970095
    Staat in het Beerenstopic.
      donderdag 12 maart 2009 @ 14:23:45 #160
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66970103
    quote:
    sc Heerenveen legt talenten Djuricic en Fazli vast
    12 maart 2009
    sc Heerenveen heeft zich versterkt met twee jeugdige toptalenten. Het gaat om de 17-jarige Servische middenvelder Filip Djuricic en de even oude Macedonische aanvaller Samir Fazli. Voor Djuricic waren ook Ajax en Manchester United in de markt. De Serviër meldt zich begin 2010 in Friesland. Fazli is vanaf 1 juli speelgerechtigd voor sc Heerenveen.

    Filip Djuricic (30-01-1992)wordt in eigen land gezien als een groot talent. Ajax-scout Gerrie Mühren was bijzonder gecharmeerd van de jeugdinternational en noemde Djuricic zelfs ‘de Cruijff van de Balkan’. Filip Djuricic is een aanvallende middenvelder en aanvoerder van Servië onder 17. Hij komt nu uit voor Radnicki Obrenovac. Filip Djuricic tekent in Friesland voor 2,5 jaar.

    Dat het Servische talent niet bezweek voor de lokroep van het grote Manchester United, heeft volgens directeur Yme Kuiper te maken met de goede ervaringen van Miralem Sulejmani in Friesland. ,,Filip heeft dezelfde zaakwaarnemer als Sulejmani. Die weet dat talenten bij ons goed opgevangen worden, een prima opleiding krijgen en dat de club jonge spelers een kans durft te geven.’’


    Filip Djuricic tekent onder het toeziend oog van de directeuren Yme Kuiper (links) en Henk Hoekstra zijn contract dat hem voor 2,5 jaar aan sc Heerenveen verbindt.

    Samir Fazli (22-04-1991) staat vanaf 1 juli 2009 vijf jaar onder contract bij sc Heerenveen. Fazli kan op alle posities in de aanval uit de voeten en geldt in zijn vaderland Macedonië als een groot talent. Fazli is afkomstig van FK Makedonija en jeugdinternational. De aanvaller kwam in actie voor Macedonië onder 19 en maakte onlangs zijn debuut bij Onder 21 in de met 3-0 gewonnen interland tegen Montenegro.

    Directeur Yme Kuiper van sc Heerenveen is bijzonder blij met de komst van Djuricic en Fazli. ,,Dit zijn twee bovenmodale talenten die het in zich hebben om vrij snel de stap naar het eerste elftal te maken. Natuurlijk moet de praktijk uitwijzen hoe vlot ze zich ontwikkelen, maar in potentie hebben we met twee uitzonderlijke voetballers te maken.’’
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_66970149
    Twee nieuwe mikkies
    pi_66970789
    Goed nieuws!

    Hoe zit het met die contracten bij jeugdspelers?
    Dacht dat er eisen aan zaten qua leeftijd in combinatie met de duur van een contract.
      donderdag 12 maart 2009 @ 14:45:59 #163
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66970819
    Fucking geniaal vind ik dit weer. Ajax zat ook Djuric aan, maar toch komt de jongen naar ons. Jammer dat ie zo kort heeft getekend.

    Fazil iets minder bekend en wat ouder, maar gelijk 5 jaar vastleggen.

    Dit is ook de reden dat de Kleine Elm naar ons komt
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_66971628
    Weer 2 oer-hollandse talenten !

    Kom maar op met 6 + 5 regel...
    Oud Wereldkampioen
    4-voudig Nederlands Kampioen
    je mag me aanraken
    pi_66971923
    Netjes hoor
    Trots van het Noorden!
      donderdag 12 maart 2009 @ 16:08:59 #166
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_66973666
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 15:10 schreef Madhouse11 het volgende:
    Weer 2 oer-hollandse talenten !

    Kom maar op met 6 + 5 regel...
    goed op de hoogte
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      donderdag 12 maart 2009 @ 16:46:02 #167
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_66975050
    Top bericht! Deze kunnen nog wel eens een leuke toekomst tegemoet zien.
      donderdag 12 maart 2009 @ 17:32:16 #168
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_66976651
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 15:10 schreef Madhouse11 het volgende:
    Weer 2 oer-hollandse talenten !

    Kom maar op met 6 + 5 regel...
    Die regel gaat er nooit komen...
    De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
    pi_66977898
    Sowieso, alle plaatsen in Nederland zijn goed te bereiken, de jeugdopleidingen schijnen goed te zijn en bij veel clubs de scouting ook.

    Straks komt er nog een dipje in de eerste divisie, dus kansen genoeg.
    Als je ziet wat voor spelers het elk jaar toch weer voor elkaar krigen om een nieuwe club te vinden, dan worden er ook genoeg kansen geboden.
    pi_66978656
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 14:45 schreef One_conundrum het volgende:
    Fucking geniaal vind ik dit weer. Ajax zat ook Djuric aan, maar toch komt de jongen naar ons. Jammer dat ie zo kort heeft getekend.

    Fazil iets minder bekend en wat ouder, maar gelijk 5 jaar vastleggen.

    Dit is ook de reden dat de Kleine Elm naar ons komt
    kortom ajax kan gaan beginnen met sparen
      donderdag 12 maart 2009 @ 19:36:06 #171
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_66980679
    Volgens mij heeft Heerenveen genoeg geld (Samaras en huntelaar bij elkaar 16 miljoen, en Sulejmani en Alves allebei 16 miljoen) om een keer spelers een goed contract aan te bieden en ze te behouden. Heerenveen gaat namelijk steeds vaker grotere bedragen uittrekken voor spelers en op een gegeven moment zullen die tegenvallen. Elyounoussi scoort in FM goed, maar helaas is dat geen garantie voor succes in real life. Van iemand hoorde ik dat Kopic ook een miljoenen bedrag heeft gekost, maar die heb ik ook nog bijna niet zien spelen.
    @one conundrum: Janmaat is een echte rechtsback met veel potentie, maar ik vind Breuer best goed spelen. Twente uit moeten we maar helemaal vergeten en ik heb niet op hem gelet bij PSV. maargoed Breuer wordt bejaard, en Janmaat wordt alleen beter, kortom dat kan elkaar mooi opvangen. Voor mij lijkt Zuiverloon trouwens al heel lang geleden, terwijl dat eigenlijk nog maar één seizoen is...
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      donderdag 12 maart 2009 @ 21:47:38 #172
    88981 Nood-kloon
    (Genetisch wan-product.)
    pi_66987270
    Weer een site voor de frontpage, en die komt van verre. Het is een Braziliaanse fansite voor Paulo Henrique!

    http://www.paulohenrique12.com/
    Ik poep op AZ Alkmaar.
      donderdag 12 maart 2009 @ 21:59:19 #173
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_66987858
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 21:47 schreef Nood-kloon het volgende:
    Weer een site voor de frontpage, en die komt van verre. Het is een Braziliaanse fansite voor Paulo Henrique!

    http://www.paulohenrique12.com/
    Zo te zien net als de Alves-site indertijd gemaakt/bijgehouden door z'n zaakwaarnemer(s)..
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      donderdag 12 maart 2009 @ 22:18:43 #174
    88981 Nood-kloon
    (Genetisch wan-product.)
    pi_66988936
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 14:23 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

    [..]


    Toch wel fraai als deze fan achter het net viste.
    Ik poep op AZ Alkmaar.
    pi_67034660
    Vanavond revanche!

    Pranjic en Svec zijn er weer bij, net als Beerens en Vdb. Vayrynen en Roorda zijn op de weg terug, het gaat nog een leuk competitieslot worden zo
      zaterdag 14 maart 2009 @ 11:58:30 #176
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_67034809
    Jaah, en dan kunnen we gelijk Poepon keuren en volgend jaar kopen
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_67034868
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 11:58 schreef One_conundrum het volgende:
    Jaah, en dan kunnen we gelijk Poepon keuren en volgend jaar kopen
    Zit daar geen luchtje aan?
    pi_67034893
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 14:23 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

    [..]

    Zullen vast weer 2 goede spelers worden
    pi_67035268
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 12:01 schreef X_zibiT het volgende:

    [..]

    Zit daar geen luchtje aan?
      zaterdag 14 maart 2009 @ 12:59:39 #180
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67036251
    Ik las vandaag over de nieuwe opzet van de uefa cup. Die gaat volgend seizoen veranderen in de Europa League en dan zullen er uiteindelijk 12 poules van 4 deelnemers komen. De nummer 3 en bekerwinnaar zullen in de laatste (vierde) voorronde van de Europa Cup komen (wat tot nu toe de eerste ronde van de uefa cup voorstelde), de rest van de uefa cup plaatsen moeten twee voorrondes spelen. De nummer twee moet twee champions league voorrondes spelen (dat blijft hetzelfde). Als deze in de eerste voorronde niet wint, moet deze de vierde voorronde van Europa League spelen, verliezen ze pas in de laatste voorronde gaan ze direct naar de eerste ronde van EL, dus de poulefase.

    In andere woorden, als Heerenveen slecht het seizoen begint zou het kunnen zijn dat ze niet eens in een hoofdtoernooi komen, maar stranden in de voorrondes.

    Vandaag krijgt Sparta hopelijk een pak slaag voor hun onbehoorlijke gedrag in Rotterdam en we gaan voor het kampioenschap. Want de tweede plek zou wel een domper zijn, maarja je kan niet alles willen.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_67052591
    Hoppa, goed voor het doelsaldo. En lekker dat Ajax en PSV nog moeten morgen.
    pi_67056456
    Sparta was echt zeeeer slecht. Daar zit totaal geen voetbal in. Penalties waren erg discutabel, met name de tweede was niet een. Maar het was wel een optelsom wegens het vele shirtjes trekken van beide spelers. Voor de rest werd er prima gefloten.

    Of ik zie dingen die ik wil zien, maar heb het gevoel dat de ploeg onder Sollied goed beseft wat er op het spel staat. Geconcentreerd, niet te snel in paniek, zakelijk maar effectief voetbal. En Bak had vandaag een prima dag met als hoogtepunt een rush tot in de 16 meter, 3 man uitgespeeld. Verder zat de verdediging prima in elkaar en werd er handig gecombineerd, zonder weg te roeien.
    Helaas maakt Dingsdag wel een fout waardoor de tegengoal nog kan ontstaan.

    Wel een k*tsfeer vandaag
      zondag 15 maart 2009 @ 00:23:08 #183
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67057431
    't Was weer niet best, maar de punten zijn binnen en daar gaat het in deze fase alleen maar om Mooi voor Svec trouwens dat 'ie ook een doelpuntje mee pikte
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      zondag 15 maart 2009 @ 11:31:38 #184
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67063277
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 12:59 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
    ...Vandaag krijgt Sparta hopelijk een pak slaag voor hun onbehoorlijke gedrag in Rotterdam en ...
    Nou dat is in ieder geval gelukt, zeker met hun twee rode kaarten. Hoewel ik Sparta een leuke club vind en ik ze graag in de eredivisie heb, ben ik blij met schorsingen en grote verliespartijen voor deze club omdat ze concurrenten zijn van ADO, dat toch mijn tweede club is.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      maandag 16 maart 2009 @ 16:29:03 #185
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67105263
    Pfff....

    Kaartverkoop Volendam-uit is zojuist bekend gemaakt: een buscombi

    Ik ben heel benieuwd wat hier de 'officiële' reden voor is
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_67106244
    quote:
    De online kaartverkoop voor de halve finale van de KNVB beker uit tegen FC Volendam start vrijdag 27 maart om 9.00 uur. Helaas heeft FC Volendam een klein stadion en krijgen wij slechts een beperkt aantal kaarten. De toegangskaarten worden u door sc Heerenveen in combinatie met busvervoer aangeboden. Overige informatie over de verkoop volgt zo spoedig mogelijk via onze website.
    Wat een service, we krijgen busvervoer bij ons kaartje!
    pi_67106554
    Ik ga als toerist dagje Volendam doen
    pi_67106644
    Busvervoer???? WTF? Toch niet verplicht neem ik aan.
    pi_67106700
    Jawel.
    pi_67106786
    En dan ineens alle kneuzen die op fora gaan vertellen dat ze toch buiten de combi om gaan. Niet te geloven: ze willen erg graag eraf worden gehaald bij de afsluitdijk zeker. Ik kom er wel, als toerist.
    pi_67106845
    Denk je dat ze een fuik op de afsluitdijk gaan zetten? Zou toch wel erg veel eer zijn..

    Maar erg verstandig is het inderdaad niet om zoiets openbaar te roepen.
    pi_67106882
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 17:10 schreef MaxPower het volgende:
    Jawel.
    Dat meen je niet? Naar Volendam, het altijd gevaarlijke Volendam? Waarom in godsnaam.

    Wat gaat nieuwnoord doen om hier tegen te protesteren?
    pi_67106936
    Ik ga Yme maar weer mailen, mijn vriend
    pi_67106938
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 17:16 schreef SCH het volgende:


    Wat gaat nieuwnoord doen om hier tegen te protesteren?
    We gaan de boel uiteraard kort en klein slaan.

    Maar als een burgemeester zoiets oplegt kan je hoog en laag springen maar je kan er NIETS tegen doen. PSV heeft een paar weken ook al een kort geding (waar Nieuw Noord geen geld voor heeft) verloren tegen een combi.
    pi_67106991
    Is het door de burgemeester van Volendma bevolen dan?
    pi_67107085
    Daar mag je wel vanuit gaan ja. De club heeft geprobeerd extra kaarten te regelen dus dan ga je er niet vanuit dat zij hiervoor het initiatief hebben genomen.
    pi_67107319
    Als ze in Tilburg al een groep EV(!) van Groningen terugsturen, dan zorgen ze er bij ons wel voor dat we bij de afsluitdijk eraf worden gehaald. Van de meeste jongens zijn de kentekens wel bekend en een fuik is makkelijk te realiseren op de afsluitdijk: je kunt er niet omheen.

    Die combi is niet voor niets opgelegd, dus als Volendam geen grote groepen wil ontvangen, dan komt er wel een noodverordening. Dat doprje sluiten ze anders ook makkelijk af, want je kunt er ook maar op 1 a 2 manieren komen.
    pi_67107707
    Dan had Heerenveen toch gelijk dat de wedstrijd in een ander stadion gespeeld had moeten worden.

    Maar ik ben erg argwanend richting sc Heerenveen waar het om supportersbeleid gaat.
    pi_67107734
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 17:30 schreef dagizmo het volgende:
    Als ze in Tilburg al een groep EV(!) van Groningen terugsturen, dan zorgen ze er bij ons wel voor dat we bij de afsluitdijk eraf worden gehaald. Van de meeste jongens zijn de kentekens wel bekend en een fuik is makkelijk te realiseren op de afsluitdijk: je kunt er niet omheen.
    Fuik op de afsluitdijk lijkt me uitstekend, daar kom ik toch niet langs
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 maart 2009 @ 23:17:13 #200
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67121423
    quote:
    SOLLIED IS NOG NIET TEVREDEN
    ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
    Heerenveen is op kousenvoeten naar de
    4e plaats gestegen in de Eredivisie. De
    coach van de Friezen, Trond Sollied, is
    daar niet overdreven enthousiast over.

    "We hadden minimaal 10 punten meer moe-
    ten hebben", zegt Sollied. "Als iede-
    reen bij de start van het seizoen was
    geweest en we een trainingskamp hadden
    kunnen beleggen, hadden we in oktober
    al 4e gestaan. Om deze ploeg geschikt
    te maken voor de top moet hier en daar
    iets veranderen. Wat? Dat zeg ik niet."

    "We gaan intern een discussie voeren.
    Als we op alle fronten willen meedoen,
    moeten alle posities dubbel bezet zijn"
    één teletekst
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_67125897
    Ja, hebben ze van de officiele site van de club.
    pi_67128759
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 07:58 schreef MaxPower het volgende:
    Ja, hebben ze van de officiele site van de club.
    Nee, dat hebben ze uit een uitgebreid verhaal over Sollied in de Volkskrant van gisteren
    quote:

    Sollied hoeft niet elke week andere vrouw aan arm

    Ook onder regie van Noorse coach presteert Heerenveen bewonderenswaardig, zowel in competitie als KNVB beker.

    Terwijl de ene hand comfortabel leunt op de bar in de persruimte van SC Heerenveen en de andere een biertje omklemt, tracht de Noorse coach Trond Sollied zijn werkwijze kernachtig te omschrijven. Zijn kracht, zegt hij, is zijn geduld en de weigering zich door resultaten te laten leiden.

    Een indrukwekkende reeks overwinningen sinds de winterstop – tien van de twaalf wedstrijden, inclusief twee bekerduels – hebben ertoe geleid dat zijn ploeg nog kansrijk is voor de tweede plaats in de eredivisie en dat de finale van de KNVB beker bovendien binnen bereik is.

    In oktober had zijn ploeg al zo ver kunnen zijn als nu, zegt hij stellig. ‘Normaal gesproken hadden we tien punten meer moeten hebben.’ Het is een vaststelling die hij doet zonder er een waardeoordeel aan te verbinden. Meer belang hecht hij aan de ontwikkeling van zijn elftal, dat een nog hoger basisniveau moet halen.

    ‘Als coach moet je niet te snel willen ingrijpen. Daarom vertrouw ik op mijn visie en de spelers die het moeten invullen. Als man kan je wel elke week een andere vrouw aan je arm willen hebben. Dat is leuk, maar het biedt je weinig zekerheid’, zegt hij zaterdagavond na de met 5-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen Sparta.

    Hoewel Heerenveen een verre van indrukwekkende prestatie leverde, profiteerde de ploeg naar behoren van het veldoverwicht tegen de uiteindelijk tot negen spelers uitgedunde Rotterdamse opponent. In een rommelige wedstrijd scoorden Pranjic (uit een strafschop), invaller Ingelsten, Beerens (strafschop), Svec en een andere invaller, Kalou.

    Directeur Yme Kuiper vindt niet dat Sollied in zijn eerste jaar als opvolger van Gertjan Verbeek boven verwachting presteert. Hij noemt de zege in de Arena tegen Ajax het meest sprekende voorbeeld van de ontwikkeling van de ploeg. ‘Dit team is zich ervan bewust dat het nergens kansloos is. Van overdreven respect is geen sprake meer. Dat zag je ook in de gewonnen uitwedstrijd tegen PSV.’

    In zijn benadering en communicatie verschilt Sollied niet zo veel van Verbeek, meent Kuiper. ‘Karakterologisch is er natuurlijk wel verschil, maar beiden zijn voetbaldieren. Bij Gertjan uitte zich dat in het feit dat hij continu op de club was. Trond blijft steeds analyseren en draagt daarna oplossingen aan.’

    En hij raakt nooit in de war, voegt Kuiper daaraan toe. ‘Na een zege is hij niet euforisch en na een nederlaag zit hij niet in de put. Toen VI een verhaal publiceerde, waarin werd gesuggereerd dat zijn positie onder druk stond, heb ik niets aan hem gemerkt. Hij voelde ons vertrouwen.’

    Die zienswijze wordt even later bevestigd door Sollied. ‘Dat verhaal kwam niet vanuit de organisatie van de club. De spelers hebben ook altijd geweten wat zij aan mij hebben. Ik ben correct in de omgang en blijf in elke situatie rustig. Daarom grijp ik ook nooit te snel in, iets dat te veel trainers wel doen.’

    Hier spreekt de routine van Sollied, die volgende maand 50 jaar wordt. Succes had hij bij Rosenborg (twee landstitels), Club Brugge (twee kampioenschappen en twee bekerzeges) en bij Olympiakos Piraeus (kampioen en bekerwinnaar). Ook met Heerenveen moet een landstitel haalbaar zijn, meent hij. ‘Maar dan moeten hier en daar wat kleine dingen veranderen. Wat precies? Dat houd ik graag voor mij, maar neem van mij aan dat het mogelijk is.’

    Volgens vleugelspits Roy Beerens, die zowel onder Verbeek als onder Sollied een sterke ontwikkeling doormaakt, had Heerenveen even een periode van gewenning nodig op het moment dat de Noor aan de slag ging in het Abe Lenstra stadion.

    ‘Sollied is wat flexibeler dan Verbeek en dat vinden wij als spelers wel lekker, al beviel de werkwijze van Verbeek ons ook prima. Sollied is zo rustig en koelbloedig dat ik me afvraag hoe hij reageert als wij een keer kampioen worden. Zelfs op het moment dat er kritiek was op zijn aanpak, bleef hij ontspannen. Dat heeft ook zijn uitwerking gehad op ons.’

    Volgens de weer in Friesland teruggekeerde doelman Hans Vonk heeft Heerenveen dan ook de meest getalenteerde spelersselectie die hij ooit zag bij de club. ‘Natuurlijk hadden we in het verleden veel individueel talent, maar nu zie ik over de hele linie veel kwaliteit. Met het programma dat wij nog voor de boeg hebben, denken we ook dat de tweede plaats haalbaar is.’

    Heerenveen speelt thuis nog tegen Volendam, FC Twente en ADO Den Haag. Daar staan uitwedstrijden tegen De Graafschap, Heracles, FC Utrecht en AZ (op de slotdag van de competitie) tegenover. Sollied: ‘We hebben een oké programma, maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.’
      dinsdag 17 maart 2009 @ 11:01:01 #203
    497 Maja
    Ja denk!?!
    pi_67130095
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 17:20 schreef SCH het volgende:
    Is het door de burgemeester van Volendma bevolen dan?
    De burgemeester van Edam-Volendam heeft daar een handje van de laatste tijd. Er gebeurt nagenoeg nooit wat, dus tamelijk overbodig lijkt me.
    pi_67131103
    Wil je nog kaarten bijbestellen op je seizoenkaart voor aardige medefokkertjes?
      dinsdag 17 maart 2009 @ 12:10:17 #205
    497 Maja
    Ja denk!?!
    pi_67132308
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 11:32 schreef MaxPower het volgende:
    Wil je nog kaarten bijbestellen op je seizoenkaart voor aardige medefokkertjes?
    Ik zit al aan mijn maximum aantal kaarten per SCC Anders was het geen probleem geweest natuurlijk
      vrijdag 20 maart 2009 @ 18:21:00 #206
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67246301
    Iedereen is kennelijk richting Doetinchem vertrokken... Pff, het leeft wel hier de laatste weken/maanden...
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Vanavond moeten we 3 punten pakken. De druk er vol op met NAC-Ajax, Twente-Groningen en AZ-Feyenoord op het programma
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      vrijdag 20 maart 2009 @ 18:57:14 #207
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_67247394
    De hoop maar vestigen op Grins dan
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      vrijdag 20 maart 2009 @ 22:39:09 #208
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67255833
    K.U.T.

    Afgetroefd op inzet door een goed verdedigend en perfect op de counter spelend De Graafschap
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      vrijdag 20 maart 2009 @ 22:43:59 #209
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_67256004
    En een onpasseerbare Heijblok...
    De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
      vrijdag 20 maart 2009 @ 22:51:19 #210
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67256283
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 22:43 schreef The_Verve het volgende:
    En een onpasseerbare Heijblok...
    Die had alles vandaag inderdaad. Hoewel een Beerens natuurlijk 'gewoon' 0-1 moet maken in de eerste helft waarna je normaal gesproken de wedstrijd relatief eenvoudig wint. Nu kom je achter en moet je een hele dikke muur De Graafschap-spelers zien te slechten. Dat lukte dus niet.

    Pff..., wat heb ik hier de balen van
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      vrijdag 20 maart 2009 @ 22:53:11 #211
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67256357
    Leek Ajax wel vandaag
    AFC AJAX
      vrijdag 20 maart 2009 @ 23:03:59 #212
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_67256748
    SCH zal er overigens wel schande van spreken dat Heerenveen doorspeelde terwijl Luuk de Jong geblesseerd in de 16 van Heerenveen lag...
    De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
      vrijdag 20 maart 2009 @ 23:06:22 #213
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67256848
    SCH had wel over hem willen ontfermen denk ik
    AFC AJAX
      vrijdag 20 maart 2009 @ 23:12:41 #214
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67257150
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 23:03 schreef The_Verve het volgende:
    SCH zal er overigens wel schande van spreken dat Heerenveen doorspeelde terwijl Luuk de Jong geblesseerd in de 16 van Heerenveen lag...
    Geblesseerd of bekaf? Het leek op dat laatste en in dat geval kan ik me er nog wel wat bij voorstellen ook..

    * Proud2beDiepfries nog steeds ergens z'n frustratie kwijt moet..
    * Proud2beDiepfries het idee van in vol SCH-ornaat over de Grote Markt te paraderen al weer heeft laten varen..
    * Proud2beDiepfries maar gaat slapen, morgen weer een dag..

    Bàh
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      zaterdag 21 maart 2009 @ 00:21:40 #215
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_67259253
    Volgende topic "groeten uit Doetinchem?"

      zaterdag 21 maart 2009 @ 00:26:14 #216
    144213 Adidah
    Het was wraak
    pi_67259351
    Wat een afgang.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2009 @ 00:34:09 #217
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67259495
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 00:21 schreef Prosac het volgende:
    Volgende topic "groeten uit Doetinchem?"

    Een echt goed team pakt ook de punten bij de kleintjes ja. Maar goed in de Eurozorg hebben ze op dit moment problemen zat dacht ik zo
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zaterdag 21 maart 2009 @ 00:50:00 #218
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_67259820
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 00:34 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Een echt goed team pakt ook de punten bij de kleintjes ja. Maar goed in de Eurozorg hebben ze op dit moment problemen zat dacht ik zo
    Neuh.. met al geruime tijd gemiddeld 50%+ van de basis geblesseerd nog altijd 6e staan, geen probleem.
    pi_67262313
    Niet te geloven, hopelijk volgend weekend weer de kopjes erbij. De bal wilde er gisteren niet in en er ontbrak de flair om echt te voetballen. Waarom laten we het &*^#$% altijd liggen tegen dit soort clubs. Het mooie programma blijkt lastig genoeg te zijn voor ons, als we zo spelen tegen Heracles,etc dan kunnen we wel eens naast de 4e plek grijpen. Voetballen *&^*%$!
      zaterdag 21 maart 2009 @ 11:33:43 #220
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_67264785
    Ongelooflijk Heerenveen... Dommerts. Er is nog nooit zó'n mooie uitgangspositie geweest om 2e te worden. En dan gaan ze het weer verspelen tegen de kleine clubs.

    Naja, 't kan nog
    Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
      zaterdag 21 maart 2009 @ 12:24:35 #221
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67265806
    Over die vierde plek maak ik me nog geen zorgen (al is het kampioenschap nu wel een stuk verder weg ), maar het is vooral jammer dat dit op vrijdag is gebeurt. Nu is in één klap mijn hele weekend naar de klote.

    Als Beerens die eerste bal er in had geschoten, hadden we wel eens een grote overwinning kunnen behalen... Hij kan het goed maken door komend seizoen gewoon bij Heerenveen te blijven voetballen en nooit meer zo'n kans verprutst.

    Vroeger was het altijd omgedraaid, toen was een eerste tegengoal altijd een zege, en eerst op voorsprong komen altijd iets dat we weg gaven. Nu moet Heerenveen op voorsprong zijn gekomen om te winnen lijkt het wel.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      zondag 22 maart 2009 @ 14:51:43 #222
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67294080
    PSV wint, Groningen staat al (weer) met 10 man tegen FC Twente en ik ben bang dat Ajax toch ook zal gaan winnen vanmiddag..

    Nuja, het gat met p5 is nog 5 punten. Nu nog een serie van 8 overwinningen neer zetten en ik ben meer dan tevreden over het verloop van dit seizoen
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      zondag 22 maart 2009 @ 15:02:07 #223
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67294425
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 14:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
    Nuja, het gat met p5 is nog 5 punten. Nu nog een serie van 8 overwinningen neer zetten en ik ben meer dan tevreden over het verloop van dit seizoen
    Je vergeet het belangrijkste. Nog twee keer extra winnen voor de beker.

    Overigens lees ik net dat Hanssen na dit seizoen waarschijnlijk vetrekt (aflopend contract)... Echt zonde dat hij twee seizoenen geblesseerd was, want hij had echt veel potentie.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      zondag 22 maart 2009 @ 15:07:44 #224
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67294614
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 15:02 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

    [..]

    Je vergeet het belangrijkste. Nog twee keer extra winnen voor de beker.
    Hoeveel competitiewedstrijden hebben we nog denk je?
    quote:
    Overigens lees ik net dat Hanssen na dit seizoen waarschijnlijk vetrekt (aflopend contract)... Echt zonde dat hij twee seizoenen geblesseerd was, want hij had echt veel potentie.
    Hanssen was echt goed bezig in de laatste maanden voor z'n blessure. Had net een basisplaats veroverd en toen ging het mis. Vervelend voor hem is dat we er op het middenveld de afgelopen 2 jaar niet bepaald minder op zijn geworden en de concurrentie moordend is. Hoewel ik hem het beste gun, verwacht ik niet dat hij in staat zal zijn zich daar nog tussen te knokken. Contract verlengen is een optie, maar beide partijen hebben er weinig aan wanneer hij op zijn leeftijd een seizoen in de Beloften moet spelen.
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      zondag 22 maart 2009 @ 18:28:49 #225
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67300557
    quote:
    [..]

    Hoeveel competitiewedstrijden hebben we nog denk je?
    oeps, ik dacht ff snel dat je het was vergeten, maar dat kwam omdat je het niet speciaal genoemd had.
    quote:
    [..]

    Hanssen was echt goed bezig in de laatste maanden voor z'n blessure. Had net een basisplaats veroverd en toen ging het mis. Vervelend voor hem is dat we er op het middenveld de afgelopen 2 jaar niet bepaald minder op zijn geworden en de concurrentie moordend is. Hoewel ik hem het beste gun, verwacht ik niet dat hij in staat zal zijn zich daar nog tussen te knokken. Contract verlengen is een optie, maar beide partijen hebben er weinig aan wanneer hij op zijn leeftijd een seizoen in de Beloften moet spelen.
    ik vind het ook niet jammer dat hij weg gaat, want ik denk dat hij zijn oude niveau ook niet meer haalt, en zoals je al zegt staan er genoeg andere goede spelers. hij was toch ook degene die dat doelpunt maakte tegen levski sofia, waardoor we die groepsfase doorkwamen. ik was erbij en wat was dat een spannende wedstrijd, met daarna nog met z'n allen afwachten wat de uitslag van die andere wedstrijd werd.

    tja... dat heeft hij wel mooi opgeleverd...
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2009 @ 00:39:53 #226
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67344944
    Geert Arend Roorda heeft maandag zijn rentree gemaakt bij de beloften. In de wedstrijd tegen Feyenoord speelde hij ongeveer een uur en maakte de 1-1. De wedstrijd ging overigens wel met 4-2 verloren.

    Naar eigen zeggen was hij tevreden over zijn terugkeer op de velden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67354435
    Roorda, goed dat hij (bijna) terug is
    pi_67356551
    Zijn er nog mensen die vaak naar de beloftes gaan kijken?

    Voor mij echt ideaal, ben er in 10 minuten en naar huis terug rijden duurt niet veel langer dan die 10 minuten.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 18:21:49 #229
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67365215
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:04 schreef Coin het volgende:
    Roorda, goed dat hij (bijna) terug is
    En wat een 'geluk' voor hem dat Vayrinnen een half jaar geblesseerd is, heeft hij meteen een grote kans op een basisplaats.

    Ben benieuwd wat hij gaat toevoegen aan het eerste team na zo'n hele lange blessure. Neem aan dat hij de volgende wedstrijd (over twee weken dus) zal debuteren.

    Wat is het trouwens hier een dooie boel de laatste tijd. Waar blijven de meningsverschillen?!? Wie komt er met een mening...?
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2009 @ 18:29:18 #230
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67365450
    Wat wil je horen?

    Dat ik mijn twijfels heb bij de terugkeer van Hans Vonk en dat Heerenveen met hem onder de lat in twee wedstrijden maar 1 punt heeft gepakt en dat jong talent een kans had verdient?
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:13:05 #231
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_67366816
    VVayyrinennenen echt een half jaar out? dat wist ik nog niet
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_67367043
    Ja, hij moet onder het mes. Toen hij weer begon met trainen, kreeg hij toch weer last van z'n knie. Dus nu is een operatie onvermijdelijk.

    Sulejmani, bedankt he
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:50:47 #233
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_67368122
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
    Wat wil je horen?

    Dat ik mijn twijfels heb bij de terugkeer van Hans Vonk en dat Heerenveen met hem onder de lat in twee wedstrijden maar 1 punt heeft gepakt en dat jong talent een kans had verdient?
    Maar wie wil je er dan hebben, die andere 2 zijn geblesseerd (of zijn op de terugweg).
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2009 @ 20:35:31 #234
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67369702
    Hebben ze niet nog meer keepers onder contract staan?
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:49:08 #235
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67370247
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
    Hebben ze niet nog meer keepers onder contract staan?
    Heerlijk, daar gaan we dan. Ik zag in de samenvatting dat bij de belofte tegen Feyenoord ene harmen zeikstra ofzo keepte, maar Vonk is wel 10 keer beter dan hem. Maar ik ben het met je eens dat Vonk helemaal niet zo'n goede keeper is (ik had ook niet anders verwacht), maarja, wat moet je als Vandenbussche, Steppe en Etemadi allemaal geblesseerd zijn.



    Nu.nl zegt zelfs dat hij pas begin 2010 weer speelklaar is...
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:11:21 #236
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_67376240
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
    Hebben ze niet nog meer keepers onder contract staan?
    Wij hebben niet zoveel geld om 300 keepers aan te nemen.
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
    pi_67454481
    Jahoe

    Net een kaartje besteld voor volendam-heerenveen
    Trots van het Noorden!
    pi_67454499
    Ik ook.

    En P2BDF ook las ik al wel .
      vrijdag 27 maart 2009 @ 09:25:30 #239
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67454626
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 09:19 schreef MaxPower het volgende:
    Ik ook.

    En P2BDF ook las ik al wel .


    Zelfde bus? En check je PB even op 't (andere) forum
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_67454704
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_67454778
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 09:25 schreef Proud2beDiepfries het volgende:


    Zelfde bus?
    Nee.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 11:30:49 #242
    49091 MasterMido
    ja das lekker
    pi_67457643
    Wou ik naar Fc Utrecht - sc Heerenveen lees ik dat je het omwisselbiljet moet omwisselen in Lelystad bij het Haje restaurant :S Ik woon in Amersfoort verdikke Ik heb geen auto dus dat wordt moeilijk.
    pi_67462768
    Lekker zonder kaartje naar Volendam
    pi_67465341
    Trouwens, jammer dat Hanssen vertrekt.



      vrijdag 27 maart 2009 @ 17:35:14 #245
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67468883
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 15:52 schreef Coin het volgende:
    Trouwens, jammer dat Hanssen vertrekt.




    Dit was die wedstrijd waar ik al over had. Mooiste wedstrijd, al kwam ik daar pas aan het eind achter (toen het 2-1 werd ).

    Dat commentaar had afgeklopt moeten worden: "al raakt hij geen pepernoot meer dit seizoen".
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_67603841
    Ik heb ook een kaartje voor Volendam

    Wat vinden jullie ervan dat Verbeek ineens weer in beeld is bij Heerenveen? Ik vind het aan de ene kant wel sterk maar terugkeren heeft ook risico's.
      woensdag 1 april 2009 @ 10:02:18 #247
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_67603892
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:00 schreef SCH het volgende:

    Wat vinden jullie ervan dat Verbeek ineens weer in beeld is bij Heerenveen? Ik vind het aan de ene kant wel sterk maar terugkeren heeft ook risico's.
    1 april?
    Terughalen is nooit echt een succes geloof ik, daarbij wat zou hij nog beter kunnen doen dan Sollied?
    pi_67603922
    pi_67604022
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:02 schreef Prosac het volgende:

    Terughalen is nooit echt een succes geloof ik, daarbij wat zou hij nog beter kunnen doen dan Sollied?
    Het gaat ook niet om de functie van Sollied maar iets als technisch directeur.
    pi_67604037
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:03 schreef MaxPower het volgende:
    Bek dicht jij

    Oh ja: sc Heerenveen
    pi_67604106
    Ik vond die over spreekkoren in het Fries beter.
    pi_67604166
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:10 schreef MaxPower het volgende:
    Ik vond die over spreekkoren in het Fries beter.
    oh ja, wat was dat ook alweer? Dat had ik toch op de .org site gezet???
      woensdag 1 april 2009 @ 10:23:15 #254
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_67604410
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:07 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Het gaat ook niet om de functie van Sollied maar iets als technisch directeur.
    pi_67604477
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:23 schreef Prosac het volgende:

    [..]

    Leuk dat ik weer unbanned ben he
      woensdag 1 april 2009 @ 10:37:24 #256
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_67604739
    je kan best gezellig zijn hoor SCH. alleen soms draaf je wat door met je mening die volgens jou de feiten zijn.
    pi_67604858
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:37 schreef Prosac het volgende:
    je kan best gezellig zijn hoor SCH. alleen soms draaf je wat door met je mening die volgens jou de feiten zijn.
    De pest is dat ik uiteindelijk altijd gelijk heb
      woensdag 1 april 2009 @ 10:43:31 #258
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_67605036
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:43 schreef Prosac het volgende:
    1 april!
    Powned.
    pi_67612909
    Hier nog 1:
    quote:
    Na lange vergaderingen en vele discussies is Volendam dan toch akkoord gegaan met het voorstel van SC Heerenveen, waardoor de bekerwedstrijd FC Volendam - SC Heerenveen in Friesland plaats zal vinden. De datum en het tijdstip blijven hetzelfde.

    Omdat deze oplossing zo onverwachts komt, heeft Volendam voorgesteld om alle Volendam-supporters gratis naar Friesland te vervoeren op vertoon van hun toegangskaart, de bussen zullen 22 April om 18:15u vertrekken vanaf het Supportershome!
    www.volendamfans.nl
    Trots van het Noorden!
    pi_67612998
    Het is wel bijna een dagtaak tegenwoordig, die kaarten en dan te regelen dat je ze nog ergens om kunt wisselen
      woensdag 1 april 2009 @ 21:52:02 #262
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_67627756
    Wat is die popov een schopper zeg
    pi_67627821
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 21:52 schreef jorienvdherik het volgende:
    Wat is die popov een schopper zeg
    Wij hebben tenminste internationals
      woensdag 1 april 2009 @ 22:02:21 #264
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67628151
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 21:53 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Wij hebben tenminste internationals
    En zo heeft iedere club weer iets wat een ander niet heeft. Feyenoord heeft dan wel geen internationals, maar wel schulden, die hebben wij dan weer niet.

    Het moet trouwens vaker 1 april zijn. In één keer weer een hele hoop nieuwe reacties.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_67649611
    Goed nieuws!
    quote:
    Danijel Pranjic is zaterdag tegen Heracles Almelo gewoon inzetbaar, zo meldt Feanfan.nl donderdag. De middenvelder keerde begin deze week geblesseerd terug van het Kroatische nationale elftal. Pranjic kampte met een kuitblessure, maar trainde woensdag alweer mee.

    De Kroaat zou aanvankelijk woensdagavond met zijn vaderland aantreden in het WK-kwalificatieduel tegen Andorra, maar de medische staf van Kroatië stuurde Pranjic zondag terug naar Friesland.
    Ow ja, De nieuwe Heerenveen OP komt er aan! Bij een prachtige club hoort natuurlijk ook een mooi OP voor het Heerenveen Topic!
    Camataruuuuuuuuuuuu!!!
      zaterdag 4 april 2009 @ 21:46:22 #266
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67713819
    Wederom duur en onnodig puntverlies... Ik ben bang dat wij moeten hopen op de beker voor europees voetbal, want met dit Heerenveen eindigen we niet bij de eerste 4 en wordt het lastig tijdens de play offs. Flederus... We hadden hem gewoon moeten laten verpieteren bij Heerenveen, dan hadden we nu gewonnen...
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
      zaterdag 4 april 2009 @ 21:51:19 #267
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67713983
    Wil iemand me terug onder m'n steen stoppen.. Daar ver weg, in dat donkere hoekje, waar nog steeds de illusie heerst dat we na de winterstop bezig zijn met een goede serie en alle kansen hebben om nog 3e of zelfs 2e te worden?

    Hoe fokking typisch weer dit. Het is godsamme ook ieder jaar weer hetzelfde verhaal. Je wint verd***e 2x van Ajax, wint in Eindhoven en thuis gelijk tegen PSV, wint 2x van Groningen en je laat 6 punten liggen tegen Vitesse, 4 tegen Heracles, 3 tegen De Graafschap en Sparta, 2 tegen Roda JC

    K.U.T.!!!
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_67716220
    Helaas jongens, de 1-1 wel een terechte afspiegeling van de wedstrijd!
    pi_67716830
    Een punt gehaald in Alemlo, valt me niks tegen eerlijk gezegd. Was 95 procent uitgegaan van een verliespot.
      zaterdag 4 april 2009 @ 23:37:59 #270
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67716946
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
    Helaas jongens, de 1-1 wel een terechte afspiegeling van de wedstrijd!
    Ik denk dat het percentage bbz 61% HER - HEE 39% voldoende zegt..
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:32 schreef SCH het volgende:
    Een punt gehaald in Alemlo, valt me niks tegen eerlijk gezegd. Was 95 procent uitgegaan van een verliespot.
    De wijze waarop we een vrijwel zekere 4e plaats (met kans op meer) nu (weer) weg lijken te geven. Inspiratieloos, hotseknotsebegonia-voetbal. Schiet verdorie gewoon eens die 0-2 en 0-3 binnen, maar nee hoor. De 'beslissing' blijft uit, Heracles begint te voetballen en, al dan niet met dank aan die flierefluiter Wiedemeijer wordt het 1-1.. Overigens, die beuk van Pieckenhagen op Beerens aan het einde van de eerste helft, dat was toch gewoon rood? Of zag ik dat nu zo verkeerd? Hij loopt 'm toch moedwillig onder de graszoden terwijl er echt geen bal in de buurt (meer) is?

    Zaterdag Volendam-thuis, eens zien of we PSV dan nog onder ons kunnen houden
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_67717155
    We moeten vierde worden, er is toch nog niks aan de hand. Wat een pessimisme ineens. We zijn niet zo goed in uitwedstrijden. PSV moet toch nog tegen Ajax? Niks aan het handje.
      zaterdag 4 april 2009 @ 23:49:40 #272
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67717287
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:44 schreef SCH het volgende:
    We moeten vierde worden, er is toch nog niks aan de hand. Wat een pessimisme ineens. We zijn niet zo goed in uitwedstrijden. PSV moet toch nog tegen Ajax? Niks aan het handje.
    Wij mogen ook nog bij je buren op visite, om te eindigen in Alkmaar.. Van het rijtje Volendam, Twente en ADO-thuis moet je er minstens 2 winnen. Maar dan moet je wel een stuk beter voetballen dan vanavond. Voorzover ik het via m'n brakke stream (en in de Studio Sport-samenvatting) heb kunnen volgen was het 3x niks. Reactievoetbal. Zo verdien je het ook niet om 4e te worden..
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_67717367
    Man, ik denk dat ik toch liever het voetbal van vorig seizoen had, lekker massaal op de aanval, dit vind ik echt niks, 3x niks.
    pi_67721066
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:52 schreef Suikerbrood het volgende:
    Man, ik denk dat ik toch liever het voetbal van vorig seizoen had, lekker massaal op de aanval, dit vind ik echt niks, 3x niks.
    Ik heb 10x liever zo'n seizoen als vorig jaar dan zo'n seizoen als dit jaar, qua competitie. Echt goed gevoetbald is er dit seizoen misschien 2, 3 periodes van 20 minuten. Beker winnen zou wel wat goed maken.
      zondag 5 april 2009 @ 09:45:37 #275
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_67721098
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:44 schreef SCH het volgende:
    We moeten vierde worden, er is toch nog niks aan de hand. Wat een pessimisme ineens. We zijn niet zo goed in uitwedstrijden. PSV moet toch nog tegen Ajax? Niks aan het handje.
    Idd voor PSV
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zondag 5 april 2009 @ 11:26:16 #276
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_67722601
    Ingelsten wordt ge-elleboogd, aanval loopt door, iemand van Heracles laat zich vallen rand 16, onterechte vrije trap en die lamzak van een Fledderus schiet de bal er in. Fledderus maakte de ene nare overtreding na de andere en daar hoor je bijvoorbeeld de commentator praktisch niet over, Dingsdag springt 1x mee met de keeper en krijgt de wind van voren dat het zo'n nare man is met gemene overtredingen, arghhh.

    Heerlijk, frustratie. Maar we worden alsnog gewoon 4e, toch?...
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
      zondag 5 april 2009 @ 12:15:51 #277
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67724027
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 11:26 schreef Sandyman het volgende:

    Heerlijk, frustratie. Maar we worden alsnog gewoon 4e, toch?...
    Ik sta bekend als een optimist, maar ik durf er zelfs geen 'ja' meer op te antwoorden.

    Wat betreft die discussie over aatrekkelijk voetbal vs. prestatie: ik heb liever wat minder voetbal en wel prestaties dan andersom. Mijn hele weekend is altijd klote nadat ze hebben verloren of gelijkgespeeld tegen zo'n klein clubje als Heracles...

    grrrmmh...
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_67731988
    We maken nog kans op de beker en staan bij de top 4, en dan gaan mensen zeuren dat ze liever vorig seizoen hadden. Kom op zeg.
    pi_67732072
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 16:17 schreef SCH het volgende:
    We maken nog kans op de beker en staan bij de top 4, en dan gaan mensen zeuren dat ze liever vorig seizoen hadden. Kom op zeg.
    Wat is daar mis mee? We hoeven toch niet allemaal alleen maar op resultaten te geilen?
      zondag 5 april 2009 @ 16:23:30 #280
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_67732174
    heerenveen
    Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
    pi_67732475
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 16:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

    [..]

    Wat is daar mis mee? We hoeven toch niet allemaal alleen maar op resultaten te geilen?
    Nou geilen. Uiteindelijk gaat het daar toch wel om. En vorig jaar was er ook veel kritiek op het spel. Ik vind het een beetje geneuzel. Het is een geweldig seizoen, boven verwachting. Alle ploegen spelen matig dus daar zijn we geen uitzondering in. Natuurlijk zou je liever hebben dat het altijd aantrekkelijk en spannend en enerverend is maar het is toch nu toch best een aardig seizoen, de twee overwinningen op Ajax, de twee bijzondere ontmoetingen emt Groningen en de halve finale beker. Alleen Europees was het vrij kut.
      zondag 5 april 2009 @ 16:45:15 #282
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_67732792
    Vreemd hoor, op het moment dat Heerenveen de strijd om de tweede plaats zou kunnen aangaan en een makkelijk programma heeft, geven ze niet thuis.
    pi_67732943
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 16:45 schreef thewishmaster het volgende:
    Vreemd hoor, op het moment dat Heerenveen de strijd om de tweede plaats zou kunnen aangaan en een makkelijk programma heeft, geven ze niet thuis.
    Het is geheel geen gemakkelijk programma als je Heerenveen kent. We verliezen de meeste punten altijd tegen dit soort clubs.
      zondag 5 april 2009 @ 16:52:53 #284
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_67732989
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 16:50 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Het is geheel geen gemakkelijk programma als je Heerenveen kent. We verliezen de meeste punten altijd tegen dit soort clubs.
    Met alle respect, maar als je zo in vorm bent in de tweede seizoenshelft waarin je van zowel Ajax als PSV uit wint zou je zes punten moeten eisen uit de laatste twee uitduels. Zeggen dat iets altijd gebeurt is wel erg makkelijk, als Heerenveen de volgende stap wilt zetten zal het moeten afrekenen met het vele puntverlies tegen de kleintjes.
    pi_67733029
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 16:52 schreef thewishmaster het volgende:

    [..]

    Met alle respect, maar als je zo in vorm bent in de tweede seizoenshelft waarin je van zowel Ajax als PSV uit wint zou je zes punten moeten eisen uit de laatste twee uitduels. Zeggen dat iets altijd gebeurt is wel erg makkelijk, als Heerenveen de volgende stap wilt zetten zal het moeten afrekenen met het vele puntverlies tegen de kleintjes.
    Dat laatste lijkt me evident. Ik zeg alleen maar dat ik het niet verrassend vind, helaas.
      zondag 5 april 2009 @ 17:17:50 #286
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67733603
    Ik ben dus ook een groot voorstander van het reduceren van het aantal clubs in de eredivisie door het samengaan met belgie. Dan sluiten we alle Heraclesjes, Graafschapjes, Roda JC'tjes en Vitessetjes uit en dan worden we kampioen.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_67736907
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 16:33 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Nou geilen. Uiteindelijk gaat het daar toch wel om. En vorig jaar was er ook veel kritiek op het spel. Ik vind het een beetje geneuzel. Het is een geweldig seizoen, boven verwachting. Alle ploegen spelen matig dus daar zijn we geen uitzondering in. Natuurlijk zou je liever hebben dat het altijd aantrekkelijk en spannend en enerverend is maar het is toch nu toch best een aardig seizoen, de twee overwinningen op Ajax, de twee bijzondere ontmoetingen emt Groningen en de halve finale beker. Alleen Europees was het vrij kut.
    Een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind mooi voetbal belangrijker dan resultaat, zie voetbal als vermaak. Ik gebruik altijd de uitstekende metafoor dat ik ook nooit fan zou worden van een sport waarin het gaat om wie zo goed mogelijk kan voorspellen of een munt op kop of munt gaat vallen

    Maar het is geen zeiken om het zeiken ofzo, vorig jaar zei ik juist dat ik dat veel liever had dan met alleen maar 1-0-wedstrijden kampioen worden.
    pi_67737467
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 17:17 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
    Ik ben dus ook een groot voorstander van het reduceren van het aantal clubs in de eredivisie door het samengaan met belgie. Dan sluiten we alle Heraclesjes, Graafschapjes, Roda JC'tjes en Vitessetjes uit en dan worden we kampioen.
    Topper
    pi_67761815
    Roda JC'tjes zijn we al kwijt
      maandag 6 april 2009 @ 17:13:18 #290
    221640 Dirty-Little-Monkey
    3 hoera'tjes voor Yoshimi
    pi_67765187
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 19:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

    [..]
    Maar het is geen zeiken om het zeiken ofzo, vorig jaar zei ik juist dat ik dat veel liever had dan met alleen maar 1-0-wedstrijden kampioen worden.
    1-0 wedstrijden zijn de mooiste wedstrijden... Spanning tot het eind...

    Wat betreft Roda JC is de eerste wens in ieder geval al uitgekomen. Nu even zakken met geld jatten bij die andere clubs en zo wordt Heerenveen volgend jaar op een slof en een oude voetbalschoen voor het eerst in hun bestaan kampioen.
    17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
    pi_67770972
    Heerenveen werkt uiteindelijk wel weer goed mee bij de combi´s. We kunnen gewoon bij het stadion omwisselen in Vdam en Utrecht, hoef ik geen gekke tochten te ondernemen
    pi_67782678
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 20:10 schreef SCH het volgende:
    Heerenveen werkt uiteindelijk wel weer goed mee bij de combi´s. We kunnen gewoon bij het stadion omwisselen in Vdam en Utrecht, hoef ik geen gekke tochten te ondernemen
    Klopt
    Trots van het Noorden!
    pi_67782685
    -edit-
    Trots van het Noorden!
    pi_67782768
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 20:10 schreef SCH het volgende:
    Heerenveen werkt uiteindelijk wel weer goed mee bij de combi´s. We kunnen gewoon bij het stadion omwisselen in Vdam en Utrecht, hoef ik geen gekke tochten te ondernemen
    Tja, wat is dan het nut van een combi als je de grootste hooligan vrij laat reizen?
    pi_67785707
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 07:50 schreef MaxPower het volgende:

    [..]

    Tja, wat is dan het nut van een combi als je de grootste hooligan vrij laat reizen?
    pi_67901422
    Gaat Pranjic spelen?
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_67912196
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 17:36 schreef RayMania het volgende:
    Gaat Pranjic spelen?
    Ik lees nergens dat dat niet het geval zal zijn.

    We schijnen 5 spelers op Platje te zetten
      zaterdag 11 april 2009 @ 00:27:52 #298
    4090 Sandyman
    Super nubila jubila
    pi_67915105
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 22:56 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Ik lees nergens dat dat niet het geval zal zijn.

    We schijnen 5 spelers op Platje te zetten
    Volgens mij wel een twijfelgeval en ook volgens vi nog een twijfelgeval. Maar Pranjic zijn herstellend vermogen kennende zit dat wel snor. Die breekt vandaag nog zijn been maar dan kan die alsnog met anderhalve dag rust gewoon zondag spelen...
    If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 april 2009 @ 00:30:27 #299
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67915169
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 22:56 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Ik lees nergens dat dat niet het geval zal zijn.

    We schijnen 5 spelers op Platje te zetten
    Dan moet Heerenveen de bal wel krijgen, want bij Volendam is het motto: Alle ballen op Platje
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zondag 12 april 2009 @ 13:52:06 #300
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_67947829
    Forza
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      zondag 12 april 2009 @ 13:52:17 #301
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_67947831
    heerenveen


    SC Heerenveen #44 Op naar de Kuip

    [ Bericht 85% gewijzigd door One_conundrum op 12-04-2009 14:01:23 ]
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')