Een ICT-bedrijf en een boekverkoper?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ordina en Donner zitten op 1 lijn.
Als jij mensen wil beoordelen op 'emotioneel getier', dan moet je naar R&P verhuizen. Het was al duidelijk dat je niet in discussie wilde treden vanaf het begin.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je niet normaal wenst te discussiëren, dan moet je naar de FP verhuizen.
Emotioneel getier duidt op de reactie. De suggestie die je poogde te wekken in deze [Deel 1550]Abū al-Hūl reactie daarentegen. En later nog eens bevestigd in een opvolgende post... "Het was al duidelijk dat ik niet in discussie wilde treden vanaf het begin", o - en dat blijkt uit?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als jij mensen wil beoordelen op 'emotioneel getier', dan moet je naar R&P verhuizen. Het was al duidelijk dat je niet in discussie wilde treden vanaf het begin.
Hoezo niet persoonlijk?
Prima, als jij het op persoonlijke aantijgingen wil gooien, kun je de bal terugverwachten. Anders moet je er niet aan beginnen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Emotioneel getier duidt op de reactie. Deze suggestie die je poogde te wekken in deze [Deel 1550]Abū al-Hūl reactie daarentegen.
Jij begon op de persoonlijke toer, mijn reactie volgde op de door je onderbuik gevoerde suggestieve opmerking.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Prima, als jij het op persoonlijke aantijgingen wil gooien, kun je de bal terugverwachten. Anders moet je er niet aan beginnen.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij begon op de persoonlijke toer, mijn reactie volgde op de door je onderbuik gevoerde suggestieve opmerking.
Ik zou het maar inderdaad laten zitten, je bent behoorlijk veranderd sinds anderhalf jaar terug - erg jammer.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Wat ben je toch ook een zielepiet hè. Laat maar zitten joh.
"Seul les imbéciles ne change pas" luidt een Frans gezegde.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou het maar inderdaad laten zitten, je bent behoorlijk veranderd sinds anderhalf jaar terug - erg jammer.
Dat klopt. Maar dat maakt het in mijn ervaring niet minder jammer. Je komt erg venijnig over, maar goed misschien ligt dat aan mij.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"Seul les imbéciles ne change pas" luidt een Frans gezegde.
Seuls les imbéciles ne changent pas d'avis.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En dat is niet voor niets Frans, het Nederlandse equivalent heet: een ezel stoot zich in het algemeen nooit 2x aan dezelfde steenquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Er zit er altijd een tussen... die het voor de rest verpestquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:15 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Seuls les imbéciles ne changent pas d'avis.
K-I-S-S-I-N-G.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ordina en Donner zitten op 1 lijn.
Ik weet niet waarop je dat baseert. Is het voor de wereldvrede?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Aoristus daarmee instemt.
En een beetje voor stiekem homo-erotisch genot.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik weet niet waarop je dat baseert. Is het voor de wereldvrede?
Dat is jouw motivatie, maar hoe denkt de rest daar over?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:32 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En een beetje voor stiekem homo-erotisch genot.
klik.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
van wie is deze quote
"And strength comes from within" ... "And guns! More guns. Bigger guns. Better guns."
Wat klopt er niet aan?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:16 schreef yvonne het volgende:
Ryan3: Elfletterig is iemand die Iglo maaltijden eet en tekstschrijver is, dude. En daarnaast Fok! heeft gevonden.
yvonne is mijn gezworen vijand, ja.
Wat heb ik nú weer gemist?!
Wist ik veel dat ik een gezworen vijand was!quote:
Wie interesseert zich voor R3?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:16 schreef yvonne het volgende:
Ryan3: Elfletterig is iemand die Iglo maaltijden eet en tekstschrijver is, dude. En daarnaast Fok! heeft gevonden.
yvonne is mijn gezworen vijand, ja.
Wat heb ik nú weer gemist?!
Ik moet ervan huilenquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wie interesseert zich voor R3?
We hebben het voor elkaar...de segregatiesubsidie.quote:De stichtingen Ward en Stiva die in de Omar Al Farouk-moskee bij station Overvecht twee informatieloketten bemensen, een voor vrouwen en een voor mannen, ontvangen daarvoor 100.000 euro uit het gemeentelijk actieplan voor de Vogelaarwijk Overvecht. De loketten zijn op proef en worden na een half jaar geëvalueerd.
De loketten zijn al in gebruik sinds eind januari. Detail: het vrouwenloket sluit een uur eerder dan het mannenloket. Een direct betrokkene geeft aan dat dit een bewuste keus is: “Dan zijn de vrouwen op tijd thuis om te koken.”
Eerder hoe Hirsch Ballin gigantische ladingen cocaïne liet smokkelen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk.
Net zoals Hirsch Ballin er persoonlijk voor zorgde daar boer Tjedde een snelheidsovertredding kreeg, omdat hij te hard reed over een landweggetje.
Een ambassadeur gaf de brief in naam van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken. Onder wiens verantwoordelijkheid valt dat? Onder wiens bevoegdheid valt dat? Wiens naam zal er logischerwijs onderaan de brief staan?quote:Een wetgevende macht is nog steeds anders dan een uitvoerende macht, of de trias politica moet volledig dood zijn in GB, maar daar ben ik me nog niet van bewust.
Eindelijk de tijd niet gewoon stoppen, nee hop, terugdraaien die hap!quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:46 schreef Autodidact het volgende:
http://www.allesoverutrec(...)lan_(2009-02-23).php
[..]
We hebben het voor elkaar...de segregatiesubsidie.
Ik zou het ook niet weten. Contact met de buitenwereld Voor mensen wier complete leefwereld thuis en de moskee is?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eindelijk de tijd niet gewoon stoppen, nee hop, terugdraaien die hap!
Wat zijn trouwens infomatieloketten bij een moskee? Ik krijg dat een hoog kaartjesloket bij de Efteling gevoel van.
Zou een organisatie als Youth for Christ wel ingezet mogen worden om de voornamelijk Marokkaanse jeugd op te vangen in jongerencentra?quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet weten. Contact met de buitenwereld Voor mensen wier complete leefwereld thuis en de moskee is?
Mijn mening? Niet als gesubsidieerde arm van de overheid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zou een organisatie als Youth for Christ wel ingezet mogen worden om de voornamelijk Marokkaanse jeugd op te vangen in jongerencentra?
Ik vraag me af waarom niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mijn mening? Niet als gesubsidieerde arm van de overheid.
Als zij zich door voor geroepen voelen, waarschijnlijk vanuit een religieus motief, vind ik dat prima, maar dan zonder overheidsgeld. De overheid heeft daar zo zijn eigen instanties voor. Het gevolg van zulke subsidies is dat je als overheid een bepaalde religieuze keuze aan het sponsoren bent. Dat is een ticket terug naar de verzuilde samenleving. Nu moet er een Protestantse hulporganisatie komen, vervolgens gaan de islamitische en katholieke clubs de zelfde dienst verlenen onder een ander geloofslabel, en daar ook graag even voor willen vangen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom niet.
Aan de ene kant zou ik zeggen dat je geen organisatie met een religieus motief moet gebruiken om kinderen met een (ander) geloof zich te laten ontwikkelen in de brede zin van het woord (sociale regels, hoe je te gedragen in een groep e.d.). Aan de andere kant, als een organisatie zich aangesproken vindt om probleemjochies te begeleiden naar een beter leven, waarom zou dat niet mogen?
Segregatie is het scheiden van mensen aan bepaalde (fysieke) kenmerken. Nu de moskee een arm van de overheid lijkt te worden, vind ik het verdacht dicht bij de Jim Crow-scheiding komen. Nu zijn de vrouwen de kop van jut.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vind het moeiljk om segregatie aan te wijzen. Zoiets is altijd veel makkelijker in bijvoorbeeld Amerika.
Arbeider!!quote:
Zelfs nog bijna grappig.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:19 schreef Aoristus het volgende:
D'r is een turks cursusboek in de cockpit gevonden, ik land, hij landt, weiland
Die wordt wel gechanteerd met iets om dat te doen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:28 schreef Picchia het volgende:
Best vreemd eigenlijk hoe iemand met een verleden als Hirsch Ballin weer minister is kunnen worden.
Het is vermoedelijk niet zozeer de religieuze alswel de sterke ideologische connotatie die rond organisaties als YFC zweemt. Het is dan spitsroeden lopen om daar op een redelijke wijze mee om te gaan als overheid; enerzijds kun je ze niet a priori uitsluiten omdat ze religieus zijn, anderzijds wil je ook voorkomen dat middelen worden aangewend voor doelen die niet van overheidswege zijn gesteld, of dat je de indruk wekt dat een subsidie is vergeven juist vanwege dat specifieke karakter van een organisatie. Zeker op dat laatste vlak is Rouvoet er niet in geslaagd om de indruk van partijdigheid geheel weg te nemen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als zij zich door voor geroepen voelen, waarschijnlijk vanuit een religieus motief, vind ik dat prima, maar dan zonder overheidsgeld. De overheid heeft daar zo zijn eigen instanties voor. Het gevolg van zulke subsidies is dat je als overheid een bepaalde religieuze keuze aan het sponsoren bent. Dat is een ticket terug naar de verzuilde samenleving. Nu moet er een Protestantse hulporganisatie komen, vervolgens gaan de islamitische en katholieke clubs de zelfde dienst verlenen onder een ander geloofslabel, en daar ook graag even voor willen vangen.
Wat ik me overigens wel kan voorstellen, en dat is onlangs bij YFC gestopt, dat een religieuze instantie voor een specifiek (en seculier) project subsidie krijgt. Bijvoorbeeld een project om een jaar alfabetiseringsles te geven.... Helaas krijgt YFC nu zomaar geld van Rouvoet, zonder dat ze er verantwoording voor af hoeven te leggen.
Bijna, bijna. Ik heb me nog wel een week uitstel weten te versieren, dus ik heb nog 1 week aan mezelf..quote:
Misschien geeft een verzuilde samenleving wel de kleur en diversiteit om een samenleving gezond te houden. Er staan momenteel een aantal belangengroepen te springen om een televisiezender te starten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als zij zich door voor geroepen voelen, waarschijnlijk vanuit een religieus motief, vind ik dat prima, maar dan zonder overheidsgeld. De overheid heeft daar zo zijn eigen instanties voor. Het gevolg van zulke subsidies is dat je als overheid een bepaalde religieuze keuze aan het sponsoren bent. Dat is een ticket terug naar de verzuilde samenleving. Nu moet er een Protestantse hulporganisatie komen, vervolgens gaan de islamitische en katholieke clubs de zelfde dienst verlenen onder een ander geloofslabel, en daar ook graag even voor willen vangen.
Wat ik me overigens wel kan voorstellen, en dat is onlangs bij YFC gestopt, dat een religieuze instantie voor een specifiek (en seculier) project subsidie krijgt. Bijvoorbeeld een project om een jaar alfabetiseringsles te geven.... Helaas krijgt YFC nu zomaar geld van Rouvoet, zonder dat ze er verantwoording voor af hoeven te leggen.
Ik weet wat het betekent, dat is in Amerika bijvoorbeeld de zwarte rapcultuur, of de blanke hillbilly (niet te verwarren met een model ikeakast).quote:Segregatie is het scheiden van mensen aan bepaalde (fysieke) kenmerken. Nu de moskee een arm van de overheid lijkt te worden, vind ik het verdacht dicht bij de Jim Crow-scheiding komen. Nu zijn de vrouwen de kop van jut.
JE zou juist moeten beginnen met rechtsgelijkheid en rechtshandhaving wil je een structurele oplossing krijgen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:46 schreef Autodidact het volgende:
http://www.allesoverutrec(...)lan_(2009-02-23).php
[..]
We hebben het voor elkaar...de segregatiesubsidie.
Dat is wel waar, het nut is een beetje ver gezocht. Maar goed, als je je bedenkt dat een cohesiebevorderend straatfeest al gauw op 100.000 per jaar kan rekenen.. ik weet het niet hoor.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:14 schreef Reya het volgende:
Sowieso, een apart loket voor vrouwen...misschien is er een erg goede reden toe, maar het komt toch wat benauwend op me over.
Als dat ervoor zorgt dat vrouwen uberhaupt iets te zien krijgen, is het misschien wel een oplossing.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:14 schreef Reya het volgende:
Sowieso, een apart loket voor vrouwen...misschien is er een erg goede reden toe, maar het komt toch wat benauwend op me over.
Zo zou je dat kunnen zeggen, maar een politicus kan natuurlijk niet zeggen 'weiger persoon X toegang tot het land'. Een politicus kan wel zeggen 'weiger personen met dit en dit profiel, of deze en deze mening', hoe belachelijk dat soms ook is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:10 schreef Picchia het volgende:
Yildiz, een minister is het hoofd van de uitvoerende macht.
Vuige leugens!quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:28 schreef Picchia het volgende:
Best vreemd eigenlijk hoe iemand met een verleden als Hirsch Ballin weer minister is kunnen worden. Straks komt Vogelaar ook weer terug op de post Wonen, Wijken en Integratie. Hoewel, met mensen zoals Yildiz die denken dat Vogelaar geen invloed op het beleid heeft kunnen hebben zal dat best mogelijk zijn.
Het viel nog wel mee.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:04 schreef Reya het volgende:
Er wordt dus gevoetbald. Hiernaast.
Ik hoop maar dat ik levend thuiskom.
Dus moet ik maar keer op keer alles toejuichen wat ze uitkramen? Het is niet nieuw meer, het is niet bijzonder spannend op dit moment. Ik heb niet zoveel met dat type drammers. Om precies te zijn heb ik evenveel op met de fundamentalistische gelovige drammers als met de drammers aan de andere kant.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, leer lezen.
[..]
Nee, dat lijkt mij niet nee. Waar vroeg ik daar om? Waar zeg ik dat ik gecharmeerd ben van zijn werk? Het schijnt moeilijk te begrijpen te zijn zie ik...het enige waar ik mij over verbaas, is dat iemand er moe van kan worden, de andere kant op kan kijken, als mensen hun leven en veiligheid niet zeker zijn omdat tekeningen of films gemaakt worden en boeken of columns geschreven worden, en daar hun onvrede over uiten. Vervolgens wordt het hun kwalijk genomen drammers te zijn....
Zulke apathie en onverschilligheid is letterlijk levensgevaarlijk. Vandaar de felle reactie.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:31 schreef Reya het volgende:
Bovendien is het nou bepaald niet een nieuw, revolutianair geluid wat ze laten horen; dat is ook het trieste van al die zogenaamde vrijdenkers; uiteindelijk praten ze elkaar allemaal na. Zoals Mutant al zegt, dan is het niet bevreemdend dat het publiek het op een gegeven moment wel heeft gezien.
Volgens mij was jij degene die daarmee startte.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Prima, als jij het op persoonlijke aantijgingen wil gooien, kun je de bal terugverwachten. Anders moet je er niet aan beginnen.
Dat beweert Youth for Christ ook niet te doen. Een van de subsidievoorwaarden was schijnbaar dat ze hun hulpverlenings- en evangelisatieactiviteiten moeten scheiden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:58 schreef Reya het volgende:
Zover ik weet valt het Leger des Heils haar clienten ook niet lastig met het evangelie als ze aangeven daar geen behoefte aan te hebben, hetgeen een zeer prudente inslag is.
Ik ga het niet herhalen als je niet eens leest wat ik typ.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus moet ik maar keer op keer alles toejuichen wat ze uitkramen? Het is niet nieuw meer, het is niet bijzonder spannend op dit moment. Ik heb niet zoveel met dat type drammers. Om precies te zijn heb ik evenveel op met de fundamentalistische gelovige drammers als met de drammers aan de andere kant.
Waarom zou dat de enige manier kunnen zijn waarop vrouwen iets te zien krijgen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als dat ervoor zorgt dat vrouwen uberhaupt iets te zien krijgen, is het misschien wel een oplossing.
Maar misschien is dat te genuanceerd, en moet ik even 'moslims! Islam! Fitna! Abject! Achterlijk' roepen. Maar eigenlijk heb ik daar ook geen zin in.
Tsja, of je houdt hun leventje klein door te leveren bij die paar plekken waar ze komen. Je denkt toch niet dat een vrouw die "opgevoedt moet worden" sowieso informatie mag gaan inwinnen bij dat loket van haar man?quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:45 schreef Yildiz het volgende:
Als dat ervoor zorgt dat vrouwen uberhaupt iets te zien krijgen, is het misschien wel een oplossing.
In de eerste plaats is een fundament van een samenleving zoeken in religies ongepast als de helft daarvan zich niet in thuis voelt. In de tweede plaats heeft "kleur" en "diversiteit" weinig toegevoegde waarde als de leefwereld gescheiden blijft in de zuilen. Christelijke scholen, islamitische politiekorpsen, katholieke voetbalclubs....het zorgt voor één kleur bij ieder persoon, maar het is een mooi schilderij voor mensen die van een afstand kijken. Van binnen groeit ondertussen de intolerantie...we hoeven die fout niet nog een keer te maken toch?quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Misschien geeft een verzuilde samenleving wel de kleur en diversiteit om een samenleving gezond te houden. Er staan momenteel een aantal belangengroepen te springen om een televisiezender te starten bijvoorbeeld.
Het is wat lastig om een humanistische beweging wel de ruimte te geven en een andersgelovige organisatie dat te ontzeggen, terwijl het hier om een praktische invulling gaat. Hoe en op welke gronden wil je de legitimiteit van een motief beoordelen? Het gaat hier niet om politiek, maar om een maatschappelijke opbouw.
Balkenende heeft de opening al gemaakt dat we ons fundament (rechtsstaat) in een joods-christelijke traditie moeten zoeken. Wilders gaat daar mee aan de haal. Hij gebruikt dat gegeven om zich af te zetten tegen de islam en lijkt gelijk te krijgen op het moment. Wat is de winst en wie heeft er gelijk?
Ik ook niet, totdat de segregatie geïnstitutionaliseerd wordt, zoals bij de Jim Crow-wetten. Daar ligt de grens. Het is tevens een vreemde situatie om te zien dat van allerlei overheidsinstanties wordt geïnvesteerd in integratie, en dat het resultaat segregatie isquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik weet wat het betekent, dat is in Amerika bijvoorbeeld de zwarte rapcultuur, of de blanke hillbilly (niet te verwarren met een model ikeakast).
Op zich vind ik het zich willen onderscheiden van groepen niet erg verkeerd, zolang er maar ruimte is voor een stereotypering van die groep door anderen.
Teambuildingsweekend in de Ardennen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:24 schreef Autodidact het volgende:
Dit was mijn laatste tot volgende week. Ajuus.
Geen idee. Maar ik zou het me kunnen voorstellen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tsja, of je houdt hun leventje klein door te leveren bij die paar plekken waar ze komen. Je denkt toch niet dat een vrouw die "opgevoedt moet worden" sowieso informatie mag gaan inwinnen bij dat loket van haar man?
Ik begin er niet aan om Hitler een beetje tafelmanieren en etiquette bij te brengen. Belachelijk. Dat is als een baby leren autorijden, nutteloos.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:13 schreef Reya het volgende:
If Hitler was alive today, he'd listen to Yildiz, Sam_Spade, and One_of_the_Few.
Zou een financieel adviseur daar niet op de een of andere manier 21-12 van kunnen maken?quote:
Het is goed met jequote:Op donderdag 26 februari 2009 20:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik ga het niet herhalen als je niet eens leest wat ik typ.
Ik kom net uit de bierwinkel, dus ik lees het met een schuin oog.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
In de eerste plaats is een fundament van een samenleving zoeken in religies ongepast als de helft daarvan zich niet in thuis voelt. In de tweede plaats heeft "kleur" en "diversiteit" weinig toegevoegde waarde als de leefwereld gescheiden blijft in de zuilen. Christelijke scholen, islamitische politiekorpsen, katholieke voetbalclubs....het zorgt voor één kleur bij ieder persoon, maar het is een mooi schilderij voor mensen die van een afstand kijken. Van binnen groeit ondertussen de intolerantie...we hoeven die fout niet nog een keer te maken toch?
In principe zou je beiden kunnen zijn, maar ik denk dat je daarmee het humanisme tekort doet. Er zijn er door de eeuwen heen zat vervolgd om het gebrek dan wel kritiek op het geleuf.quote:Overigens staat het humanisme los van de religies. Je kunt islamitiet of christen zijn en nog steeds het humanisme aanhangen. Dat is het verschil - het valt niet samen met (de afwezigheid van) een religieuze identiteit.
Moreel gezien heb je gelijk, maar de invloed van al die achterliggende organisaties belet dat je in een nog onoverzichtelijkere ambtenarencultuur komt te zitten. Ik ken de situatie niet in Frankrijk, maar het is vast een systeem dat op liberté, egalité & fraternité is gebaseerdquote:De enige manieren van besturen als je te maken hebt met een divseriteit aan levensbeschouwingen zijn:
- Als overheid sponsor je één van die stromingen, omdat dat toevallig de meerderheid is, of omdat de regenten die stroming zelf aanhangen. Dit is ondemocratisch en leidt alleen maar tot onvrede
- Je "bevordert" elk van deze stromingen gelijk. Zakgeld voor elk van deze stromingen om hun dingetjes te doen. Dat is zo ongeveer de huidige situatie in Nederland: elke keer gedoe over een kind dat vindt dat hij minder zakgeld krijgt.
- Je bevordert geen van allen. Deze levensbeschouwingen zijn privé, en de overheid zou volledig te onderscheiden zijn van de levensbeschouwingen. Dit is zo'n beetje de situatie in de VS en in Frankrijk. Mijn lijkt dat de beste optie, omdat het de overheid verplicht zijn verantwoordelijkheid zelf te nemen, het laat de religie wat het is, zonder misbruik te maken van de goodwill van de mensen (dit soort gedrag kan nog wel eens als een boomerang terugkomen naar de moskee vanwege wantrouwen), en er is volledige rechtsgelijkheid.
Ik ken die Jim Crow niet, ik ga er eens wat over lezen.quote:Ik ook niet, totdat de segregatie geïnstitutionaliseerd wordt, zoals bij de Jim Crow-wetten. Daar ligt de grens. Het is tevens een vreemde situatie om te zien dat van allerlei overheidsinstanties wordt geïnvesteerd in integratie, en dat het resultaat segregatie is.
lekker polderen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:24 schreef Autodidact het volgende:
Dit was mijn laatste tot volgende week. Ajuus.
Gezellig met z'n allen liegen.quote:Britse regering deed ook mee aan ‘rendition’
Londen, 27 febr. De Britse regering heeft gisteren alsnog toegegeven dat ze in 2004 twee mannen heeft uitgeleverd aan de Amerikanen in het kader van de zogeheten extraordinary rendition. Op grond daarvan konden verdachten worden overgebracht naar landen waar hardere verhoormethodes worden toegepast dan in het Westen gebruikelijk zijn.
Wat had je dan verwacht? Eerlijke politici?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gezellig met z'n allen liegen.
Teeven Teeft ons allen weer eens in naam van de maatschappij bij 1vandaag.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:13 schreef Reya het volgende:
If Hitler was alive today, he'd listen to Yildiz, Sam_Spade, and One_of_the_Few.
ik ben er al jaren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:33 schreef Nautilus_ het volgende:
Als nieuweling op een discussieforum hoor je een zeikerdje in wording te zijn, maar One_of_the_few is het nu al.
quote:De Bijbelse tekst getuigt van een visie die gezag inboezemt. Terwijl de verspreiders van atheïstische haatmail, die kennelijk van primitieve apensoorten afstammen, wel érg het gelijk van Darwin proberen te bewijzen.
Geef nog s een goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:07 schreef Monidique het volgende:
Bob Smalhout, by the way, de grootste clown in Telegraafland. Die bewijst dat als je maar dure woordjes gebruikt, je de grootste onzin kan uitkramen en mensen dat zien als Wijsheid.
De grote inspirator van JohnDopequote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:16 schreef Monidique het volgende:
Alle columns van hem?
Het is allemaal 'ik wil niet zeggen dat, máár...' en 'de jeugd van tegenwoordig,' en 'christenen zijn moreel'. Gebruikelijke onzin... maar bedekt met 'thans' en 'j.l'. Het ziet er ongetwijfeld Wijs uit voor De Mensen, maar in essentie is het sneue onzin.
Nieuweling?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:33 schreef Nautilus_ het volgende:
Als nieuweling op een discussieforum hoor je een zeikerdje in wording te zijn, maar One_of_the_few is het nu al.
quote:JNF claimt honderd miljoen
Volgens Cohen staat het 'buiten kijf dat de gemeente Amsterdam foute maatregelen en verordeningentegen het Joodse deel van de bevolking heeft uitgevoerd'. Foto ANP
AMSTERDAM - De Amsterdamse advocaat Herman Loonstein wil een schadeclaim van 'ten minste honderd miljoen euro' indienen tegen de gemeente Amsterdam. Volgens Loonstein heeft de gemeente zich slapende tegoeden van Joodse oorlogsslachtoffers toegeëigend.
Loonstein heeft de gemeente de afgelopen jaren als voorzitter van Joods Federatief Nederland herhaaldelijk opheldering gevraagd wat er is gebeurd met de rekeningen die Joodse Amsterdammers in de oorlog hadden uitstaan bij de Gemeentegiro. Voormalig wethouder van Financiën Harry Groen (vvd) liet in 2000 nog weten dat die tegoeden waren overgeheveld naar de Postgiro - de latere Postbank, nu ING - waarmee de Gemeentegiro in 1978 is gefuseerd. ING ontkent dit echter.
In een brief aan Loonstein geeft burgemeester Job Cohen nu toe dat hij niet weet wat er met de tegoeden is gebeurd. Volgens Cohen staat het 'buiten kijf dat de gemeente Amsterdam foute maatregelen en verordeningentegen het Joodse deel van de bevolking heeft uitgevoerd'.
Uiteindelijk heeft het rechtsherstel 'in verreweg de meeste gevallen' plaatsgevonden. Zo heeft de regering besloten 400 miljoen gulden ter beschikking te stellen als erkenning achteraf van de geconstateerde tekortkomingen. 'Aan mogelijke tekortkomingen van de gemeente Amsterdam in de bejegening van de teruggekeerde Joodse slachtoffers (...) wordt tegemoetgekomen door dat gebaar.'
Loonstein neemt met dat antwoord geen genoegen. "Dit is, om het maar netjes te zeggen, hoogst onbevredigend. Terwijl de gemeenten jaren over de zaak heeft kunnen nadenken, draait de burgemeester nu om de hete brij heen.''
Volgens mij ben jij gewoon stiekem een zwarte joodse homo.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:03 schreef Aoristus het volgende:
en joden
Of GL.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:14 schreef Wheelgunner het volgende:
Die nog VVD stemt ook.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:47 schreef Aoristus het volgende:
wat hebben jullie een bekrompen geestjes zeg
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gas, licht en JSF: Nederland vliegt de toekomst in zonder piloot
Les voor Jack de Vriesquote:Democratische politiek is meer dan op de winkel passen.
Zit ie nog op school dan?quote:
Ach het zijn maar peilingen (en nog van De Hond ook), trekt wel weer bijquote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:57 schreef Wheelgunner het volgende:
Peiling 1 maart: Wilders de grootste partij.
Ik zal er ook geen last van hebben omdat hij toch geen premier zal worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:17 schreef Wheelgunner het volgende:
Ach, ik ben blank, man, Katholiek en hoogopgeleid, ik zal geen last hebben van minister-president Wilders.
Bij Hailey werden zijn vragen wel steeds korter en directerquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Louis is een held.
Vreemd, in de pelingen lijkt GroenLinks wel stabielquote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:31 schreef Napalm het volgende:
Wilders premier![]()
https://n5.noties.nl/peil.nl/
[ link | afbeelding ]
GL blijft toch weer steken op belofteniveau en de SP hoeft vooralsnog geen Kant-premie af te dragen..
Het kabinet Balk X wordt een alles verstikkende GL-SP-CDA-D66 hel.
Live free or die, hè?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:17 schreef Wheelgunner het volgende:
Ach, ik ben blank, man, Katholiek en hoogopgeleid, ik zal geen last hebben van minister-president Wilders.
ok mooi overzicht van irakquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:29 schreef Wheelgunner het volgende:
http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=219482&title=Unusual-Suspect
Ja, nu wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:24 schreef Yildiz het volgende:
Ik ben er nog niet over uit of ik nu een kater heb of niet.
Het blijft inderdaad belachelijk.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ok mooi overzicht van irak
http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=215174&title=the-bush-years-the-iraq-war&tag=generic_tag_stephen_colbert&itemId=104330
Arabieren aanvallen en regels afschaffen voor bedrijven, dat is wat het conservatisme tegenwoordig is. Meer niet. Klaar.quote:
Cartman als president, maar dan erger, zeg maar.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Arabieren aanvallen en regels afschaffen voor bedrijven, dat is wat het conservatisme tegenwoordig is. Meer niet. Klaar.
En natuurlijk tegen hippie's vechten, altijd die hippies en het communisme.
Conservatisme (en de Republilkeinen in Amerika dus) zijn inhoudelijk leeg. Er is he-le-maal niets meer op het moment. Hippie's in elkaar slaan, daar komt het op neer.
Waar kan ik me inschrijven?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Arabieren aanvallen en regels afschaffen voor bedrijven, dat is wat het conservatisme tegenwoordig is. Meer niet. Klaar.
En natuurlijk tegen hippie's vechten, altijd die hippies en het communisme.
Conservatisme (en de Republilkeinen in Amerika dus) zijn inhoudelijk leeg. Er is he-le-maal niets meer op het moment. Hippie's in elkaar slaan, daar komt het op neer.
Jij bent bijna net zo grappig als Johan_de_With.quote:Op zondag 1 maart 2009 16:01 schreef kLowJow het volgende:
Ik overweeg gaat voor Nederland als ondertitel te nemen.
Het zit 'm in de PI.quote:Op zondag 1 maart 2009 16:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij bent bijna net zo grappig als Johan_de_With.
http://www.newscientist.c(...)ggest-consumers.htmlquote:A new nationwide study (pdf) of anonymised credit-card receipts from a major online adult entertainment provider finds little variation in consumption between states.
(...)
However, there are some trends to be seen in the data. Those states that do consume the most porn tend to be more conservative and religious than states with lower levels of consumption, the study finds.
quote:Van Moskou tot Magadan (VPRO)
20:15 - 21:05 Informatief
Teletekst ondertiteld
Weblink links
website
Afl: Khanti Mansiysk.
Van Moskou tot Magadan
Rusland is een natie in verandering. De olieprijzen hebben een ongekende rijkdom gecultiveerd en een snelle economische groei die erbij hoort. Maar er is een groot deel van Rusland dat daar niets van terugziet. Wat is er over van het communisme? Hoe groot zijn de verschillen tussen arm en rijk? Wat is de invloed van corruptie? Is Rusland een 'jonge democratie' (aldus Balkenende), een 'soevereine democratie' (volgens Poetin) of een 'fascistisch regime' (zoals omschreven door The Economist)? Evenals in zijn boek Rusland voor gevorderden, komt Brandt Corstius tijdens zijn reis door het immense land bijzondere mensen tegen in absurde situaties. Of het nu gaat om ruimteafval dat neerstort in een dorp in het Altai-gebergte, of om een ontmoeting met Kirsan Iljoemzjinov, de president van Kalmukkië, die claimt dat hij ontvoerd is geweest door buitenaardse wezens. Brandt Corstius komt overal, of dat nu in beruchte gebieden is als Turkmenistan, Armenië of Tsjetsjenië, of in de decadente winkelpassages van Petersburg of Moskou. Niets is vanzelfsprekend. En aan de andere kant is alles mogelijk. Brandt Corstius stelt vragen, geeft commentaar en plaatst zijn ontmoetingen in een bredere context. Elke aflevering groeit het beeld van Rusland en zijn bewoners. Afl.: Khanti Mansiysk. Het Siberische stadje Khanti Mansiysk is schatrijk geworden door de vondst van olie. Terwijl rond het historische marktplein grote wolkenkrabbers verrijzen, lopen in andere delen van Rusland de dorpen leeg omdat de bewoners op zoek gaan naar betere perspectieven. Jelle bezoekt zo'n dorp en praat met de laatste achtergebleven bewoners. Presentatie: Jelle Brandt Corstius.
ik weet dat het azijnzeikerig overkomt, maar ik kan me mateloos irriteren aan organisaties die mij ongevraagd dingen door de strot proberen te duwen.quote:
Dat kondigden ze jaren geleden al aan als je het wou aanvragenquote:Op zondag 1 maart 2009 20:11 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik heb een voordeelurenkaart gekocht. een tijdelijk papieren exemplaar ontvangen. Krijg ik gisteren het origineel, blijkt het alvast een ov-chipkaart te zijn. Ik wil geen ov-chipkaart met al mijn gegevens. en ik heb ook niet gevraagd of toestemming gegeven er 1 te maken voor mij.
Kan je bellen, maar dat kost weer 10 cent per minuut.
De NS opereert net zoals het CDA.
Het begint onderhand echt een alu-hoedje niveau te krijgen, echt, ronduit belachelijk.quote:
Het is bovendien onwaar; sinds Popper weten we al dat slechts een tegenvoorbeeld genoeg is om een theorie te ontkrachten. Laat Mutant nou een moslim zijn die op internet soms een grote mond heeft, maar daarbuiten een eersteklas watje is die braaf elke zondag bij zijn schoonouders op de thee komt.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het begint onderhand echt een alu-hoedje niveau te krijgen, echt, ronduit belachelijk.
hmm kreeg mijn ov-chipkaart vorige week binnen geldig tot 2014quote:Op zondag 1 maart 2009 20:11 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik heb een voordeelurenkaart gekocht. een tijdelijk papieren exemplaar ontvangen. Krijg ik gisteren het origineel, blijkt het alvast een ov-chipkaart te zijn. Ik wil geen ov-chipkaart met al mijn gegevens. en ik heb ook niet gevraagd of toestemming gegeven er 1 te maken voor mij.
Kan je bellen, maar dat kost weer 10 cent per minuut.
De NS opereert net zoals het CDA.
Zijn dochter is pompbediende?quote:Op zondag 1 maart 2009 20:33 schreef Nautilus_ het volgende:
Hopelijk gunt 'ie z'n dochter een licence to fill.
ja??quote:Op zondag 1 maart 2009 20:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kondigden ze jaren geleden al aan als je het wou aanvragen.
NSquote:Op zondag 1 maart 2009 20:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hmm krijg mijn ov-chipkaart vorige week binnen geldig tot 2014![]()
Overigens nu met fotoboek, ik verveelde me en had r&p al gehad
Een fraaie metafoor, zeker voor een eersteklas watje dat braaf elke zondag bij zijn ouders op de thee komt.quote:
Projectie is mij in het geheel niet vreemd.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:39 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Een fraaie metafoor, zeker voor een eersteklas watje dat braaf elke zondag bij zijn ouders op de thee komt.
Mij ook niet. Ik was vandaag bij mijn ouders en we hebben thee gedronken in de tuin.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Projectie is mij in het geheel niet vreemd.
Hoe vaak ben jij dit jaar op wintersport gegaan?quote:
Ik moet nog gaan.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij dit jaar op wintersport gegaan?
Ja volgens mij zeker al in 2007. Toen moest je bij het aanvragen van een OV studentenjaarkaart ook al extra foto's inlveren voor de de OV chipkaartquote:
En om zwartrijden makkelijker te maken aangezien de bijgestelde poortjes maar een druk van 20 kg vereisen voor ze vanzelf opengaan.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:43 schreef Yildiz het volgende:
De OV chipkaart, waarom 90% van de reizigers die een abo hebben direct laten instappen, als het ook met langzame poortjes kan?
Daarom.
Ja zonde is datquote:Op maandag 2 maart 2009 08:20 schreef sigme het volgende:
Maar de Drentse Aa is wel heel mooi, en schoon. En ik ben er wel eens door een bromsnor uitgestuurd, want in zulks mooi natuurwater mag je niet zwemmen of kanooen. Da's logisch.
Politici hebben dikwijls een hekel aan mensen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Eigenlijk moet ik me niet zoveel bezig houden met politiek, ik heb een veel te grote hekel aan mensen...
Dat zijn de ambtenaren, kijk straks maar naar Yes, Minister op rtl4 (11.00?)quote:Op maandag 2 maart 2009 08:47 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Politici hebben dikwijls een hekel aan mensen.
Volgens mij komt dat vandaag niet. Ik zie hier wel The West Wing staan, maar dat is, denk ik, een herhaling.quote:Op maandag 2 maart 2009 08:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat zijn de ambtenaren, kijk straks maar naar Yes, Minister op rtl4 (11.00?)
Festivalknoop 1 is doorgehakt. Binnenkort kaartjes regelen voor Hellfest.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:28 schreef Monolith het volgende:
Nou dat wordt weer een productieve dag. Eerst maar eens koffie.
Zeg dat wel.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:28 schreef Monolith het volgende:
Nou dat wordt weer een productieve dag. Eerst maar eens koffie.
Kaartjes voor Wacken had ik al. Line up is nog niet heel denderend, maar die van Hellfest vind ik ook niet ercht indrukwekkend. Moet zeggen dat metalcamp met de 14 namen die ze nu hebben al boeiender is dan Hellfest en Wacken bij elkaar.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Festivalknoop 1 is doorgehakt. Binnenkort kaartjes regelen voor Hellfest.
Ik vroeg me af tot welke groep je behoort.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:08 schreef Nautilus_ het volgende:
Zeg, waarom vroeg je gisterenavond naar m'n skivakantieverleden?
Vanwaar toch die vijandigheid? Wat is er mis met 1 keer op wintersport vakantie gaan?quote:Op maandag 2 maart 2009 10:24 schreef Nautilus_ het volgende:
De groep die zeilen, bedrijfshockey en Van Erven Dorens-gebral verafschuwt. Dus kijk in de spiegel en omarm je eigen truttigheid.
Dat ga ik volgend jaar denk ik maar eens doen.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vanwaar toch die vijandigheid? Wat is er mis met 1 keer op wintersport vakantie gaan?
Ik ga zaterdag.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vanwaar toch die vijandigheid? Wat is er mis met 1 keer op wintersport vakantie gaan?
quote:Effect van bezuinigingsmaatregelen uit het lijstje-Gerritse
* Koppelen AOW aan levensverwachting 1,0
* Verhoging collegegeld in hoger onderwijs 0,1
* Bezuinigen zorgtoeslag 0,3
* Verkorting WW tot 1,5 jaar 0,2
* Aanpassing van het eigenwoningforfait 0,2
* Vervallen hypotheekrenteaftrek boven de 1 miljoen euro 0,5
* AOW van 65 naar 67 jaar 0,7
* Afschaffen overdraagbaarheid algemene heffingskorting (‘aanrechtsubsidie’) 0,15
* Beperking fiscaal voordeel pensioenpremies 0,2
* Bezuinigen zorg 0,7
* Verdere fiscalisering AOW 0,3
* Afbouw overdraagbaarheid algemene heffingskorting in het referentieminimumloon 0,9
(In percentage van het bruto binnenlands product; 1 procent is 6 miljard.)
Vergeet niet dat de FNV elleboog diep in de PvdA zit en t CNV vuist diep in het CDA.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:59 schreef Reya het volgende:
Het beste scenario zou overigens zijn dat het CDA een koningsoffer brengt en toestaat dat de hypotheekrenteaftrek beperkt wordt; je hebt dan genoeg wapens in handen om PvdA en ChristenUnie het mes tegen de keel te zetten. Van die twee partijen verwacht ik sowieso weinig initiatief; wellicht dat Bos nog wel durft, maar de PvdA-fractie is als de dood voor de SP. De ChristenUnie heeft dan weer te weinig politiek gewicht om echt een verschil te kunnen maken.
Dan blijft over de vraag of het CDA durft een deel van haar achterban te vervreemden en een verkiezingsbelofte te verbreken; dat zou het ideale secnario zijn, maar het CDA is van nature een conservatieve machtpartij die er moeite mee heeft zulke scherpe wendingen in te zetten.
quote:PVV verbolgen over dood olifant
Het Noorderdierenpark in Emmen heeft gisteren haar oudste olifant Annabel laten inslapen na een ongeluk waarbij het dier in een verkeerde houding in de droge gracht terechtkwam. Volgens PVV-Kamerlid Dion Graus toont dit nog maar eens aan hoe dramatisch het is gesteld met de veiligheid in Nederlandse dierentuinen. Hij heeft Kamervragen gesteld aan minister Gerda Verburg van Dierenwelzijn.
Wat wilt u van de minister?
‘Er zijn wantoestanden in dierentuinen aan de gang. De minister moet inventariseren hoe het is gesteld met de veiligheid van zowel dieren als bezoekers. Op basis daarvan kunnen we maatregelen nemen om de veiligheid te verbeteren. Zo’n tragisch ongeluk als dit weekend had niet mogen gebeuren.’
Maar dit lijkt toch op een incident?
‘Nee hoor, het deugt allemaal van geen kant in de Nederlandse dierentuinen. Je zag het vorig jaar met Bokito, en met het uitbreken van een jachtluipaard in Kerkrade. Ik spreek geregeld met medewerkers in dierentuinen en het gebeurt veel vaker dan wij weten dat dieren in de gracht vallen. Alleen overlijden ze niet altijd, en dan horen we er niets over. En dit is al de tweede keer in een paar jaar tijd dat er in Emmen een olifant verongelukt door die droge gracht.’
Het ongeluk met babyolifantje Bo Gyi waar u op doelt is al ruim 15 jaar geleden.
‘Gezien de lange levensverwachting van een olifant noem ik dat een paar jaar.’
En wat is volgens u de oplossing?
‘De dierentuin moet zorgen dat er een laag water in de gracht staat. Die moet dan zo diep zijn dat de olifant niet bij de bodem kan, zodat hij niet aan de andere kant het water uit kan lopen. Je zou ook kunnen denken aan schuin oplopend traliewerk of houten stutten om de afgrond van de gracht af te schermen.’
Het Noorderdierenpark gaat het verblijf niet aanpassen. Het park stelt dat Aziatische olifanten in de natuur gewend zijn om langs steile kliffen te lopen en dat het risico dus gering is.
‘Dat is natuurlijk een idiote vergelijking. De olifanten in Emmen leven in een namaaknatuur, een tupperware-verblijf. Die vertonen niet hetzelfde gedrag als wilde olifanten. In gevangenschap gaan dieren zich vervelen en beginnen ze een stoeipartij zoals dit weekend is gebeurd. In het wild stoeien olifanten niet langs een klif, maar lopen ze in een keurige rij op zoek naar de volgende drinkplaats. Mag ik nog wat anders zeggen?’
Ja.
‘Het ergste vind ik nog dat de andere olifanten in de dierentuin geen kans hebben gekregen om afscheid te nemen. Olifanten zijn sterke gevoelsdieren, die zijn in hun emoties nog fijngevoeliger dan de mens. Het is traumatisch dat ze Annabel hebben weggehaald zonder dat haar maatjes haar nog hebben kunnen zien.’
Daar kun je mooi alle PVV'ers die kritiek hebben op de PvdD mee om de oren slaan.quote:
Hiermee pakken ze begrotingscrisis van de overheid aan. De financiering van de publieke sector. Meer betalen voor minder diensten. Niet de financiële crisis op de markt. Dat blijft hetzelfde.quote:
De financiële crisisis ook een kwestie van wachten tot de marken voldoende geld hebben opgezogen.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:53 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hiermee pakken ze begrotingscrisis van de overheid aan. De financiering van de publieke sector. Meer betalen voor minder diensten. Niet de financiële crisis op de markt. Dat blijft hetzelfde.
Gelukkig zijn we met z'n allen heel gewoon geblevenquote:Nederlander slaat zich door de crisis met bitterbal en kroket
Van onze verslaggever Wouter Keuning
De verkoop van bitterballen en kroketten is fors gestegen.
‘Mensen zoeken troost in dit soort producten.’
AMSTERDAM Niet alleen langdurig verblijf in het buitenland doet Nederlanders verlangen naar kroketten en bitterballen.
Een stevige economische crisis blijkt ook erg goed voor de verkoop van de oer-Hollandse snacks.
Uit cijfers van marktonderzoeksbureau Information Resources Inc. blijkt dat de verkoop van bitterballen en kroketten in de afgelopen 52 weken fors is gestegen. Met name kroketten en bitterballen van Van Dobben doen het goed.
Waar andere bedrijven hun verkoop zagen afnemen, groeide de totale bitterballenmarkt met 14 procent en werden 4 procent meer kroketten verkocht.
Van Dobben verkocht maar liefst 60 procent meer bitterballen.
In de eerste vier weken van het jaar bedroeg de groei 47,1 procent.
Wat de achterliggende oorzaken zijn, is moeilijk hard te krijgen, maar Boele de Jong, financieel directeur van Royaan, dat onder meer de bitterballen en kroketten van Van Dobben en Kwekkeboom produceert, heeft wel een idee. ‘Ik denk dat mensen in deze tijden een beetje troost zoeken in dit soort producten.’
CBS-cijfers bevestigen dat.
Waar de gehele horeca in het laatste kwartaal van 2008 een omzetdaling liet zien, groeide de omzet van cafetaria’s met 1,8 procent.
‘Als het economisch minder gaat, zijn snacks voor veel mensen het goedkope alternatief voor een etentje in een restaurant’, denkt Johannes van Dam.
De culinair journalist en krokettenliefhebber kan juist de keuze voor bitterballen en kroketten goed begrijpen. ‘De combinatie van een romig interieur met een knapperige buitenkant is iets heel bijzonders.’
quote:Op maandag 2 maart 2009 17:19 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we met z'n allen heel gewoon gebleven
Lekker gewoon bezatten in de kroeg.quote:Van Dobben verkocht maar liefst 60 procent meer bitterballen.
Eheuheueheh!quote:JERUZALEM - Israël wil het aantal joodse kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever bijna verdubbelen. Dat blijkt uit gegevens van het ministerie van Woningbouw, aldus de Israëlische beweging Peace Now maandag.
De groepering publiceerde haar cijfers kort voor het eerste bezoek van de nieuwe Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton aan het gebied.
''Het ministerie van Bouw en Woningen wil ten minste 73.000 wooneenheden neerzetten op de Westoever'', staat in het rapport van Peace Now.
Goedkeuring
Daarvan zou de bouw van 15.000 woningen zijn goedgekeurd. De plannen voor 58.000 huizen wachten nog op goedkeuring.
''Als alle plannen worden aangenomen, verdubbelt het aantal joodse kolonisten'', aldus de beweging, die haar berekeningen baseert op een gemiddelde van vier personen per woning.
Volgens Peace Now wonen momenteel 280.000 Israëlische kolonisten in circa 120 nederzettingen op de Westoever. Nog eens 200.000 wonen in het geannexeerde oosten van Jeruzalem.
Crisis? Crisis in je broek zul je bedoelenquote:Op maandag 2 maart 2009 17:22 schreef Picchia het volgende:
[..]
[..]
Lekker gewoon bezatten in de kroeg.
Da's geen crisis, dat is een structureel probleem.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Crisis? Crisis in je broek zul je bedoelen
hij komt toch nietquote:Op maandag 2 maart 2009 10:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kaartjes voor Wacken had ik al. Line up is nog niet heel denderend, maar die van Hellfest vind ik ook niet ercht indrukwekkend. Moet zeggen dat metalcamp met de 14 namen die ze nu hebben al boeiender is dan Hellfest en Wacken bij elkaar.
Jij was de enige die Deutschland Mit Nach Nebst Samt Bei Seit Von Zu Zuwider Entgegen Gemäß Gegenüber Außer Aus Alles zong.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Toch knap dat je me hebt opgemerkt in die massa.
Waren de woorden van een man die niet veel anders doet dan op Boris Jeltsin lijken.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:35 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Jij was de enige die Deutschland Mit Nach Nebst Samt Bei Seit Von Zu Zuwider Entgegen Gemäß Gegenüber Außer Aus Alles zong.
Die springt straks uit een vliegmachien.quote:
Wel een hoog Ahhhh-gehalte hè.quote:
http://www.fd.nl/artikel/(...)orkenniszaak-ed-maasquote:Hammerstein vroeg op de eerste dag van de zaak aan de rechtbank om het OM niet-ontvankelijk te verklaren, zoals eerder gebeurde in de Hells Angels-zaak. In deze zaak bleken gesprekken van advocaten met verdachten niet volgens de regels vernietigd, maar gebruikt ten behoeve van het opsporingsonderzoek.
http://www.nos.nl/nosjour(...)ucht_vrijspraak.htmlquote:De rechtbank in Breda heeft een man uit Oudenbosch vrijgesproken van misbruik van zijn drie kinderen. De man zat zeven maanden in voorarrest nadat zijn ex-vrouw en kinderen hem beschuldigd hadden van ontucht.
De rechtbank heeft forse kritiek op de verhoormethode van de politie, daarom wordt geen waarde gehecht aan de bekentenis van de man. Bij zijn verhoor is de Oudenbosschenaar op een omstreden manier geholpen om herinneringen terug te halen die hij zou hebben verdrongen.
http://www.pzc.nl/regio/z(...)eren-en-internet.ecequote:De Middelburgse hoofdofficier van justitie Dierderik Greive wil meer gebruik maken van de handigheid van jongeren op internet bij de opsporing van criminaliteit.
Hij denkt daarbij niet alleen aan het insturen van foto's en video's van misstanden. Ook nodigt Greive de jeugd ('maar ook ouderen') nadrukkelijk uit mee te denken en te werken aan de oplossing van zogenaamde cold cases. Dat kan onder meer via de site politieonderzoeken.nl .
De oproep aan de jongeren staat ook in de Vetverkeerdkrant. Dit kwartaalblad van het openbaar ministerie verschijnt in een oplage van 60.000 exemplaren en wordt verspreid op middelbare scholen, bibliotheken en Haltbureaus. Greive is landelijk projectleider voor intensiever gebruik van internet bij misdrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor jou een lolly dan.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:58 schreef Autodidact het volgende:
Links van de zandbak, naast het oude vrouwtje.
quote:DEN HAAG - Als vakbonden hun looneisen tot nul beperken dan kunnen ze voorkomen dat uitkeringen ontkoppeld worden.
Dat zou betekenen dat de uitkeringen niet meestijgen met de gemiddelde loonsverhogingen, zoals normaal.
Da's een mooie inderdaad.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
WTF is dit voor slap gelul? De uitkeringen stijgen in ieder geval niet en als we dan met z'n allen de lonen bevriezen lijkt het net alsof we de lonen en uitkeringen niet ontkoppelen...
Tuurlijk niet.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:06 schreef Picchia het volgende:
Ik ben benieuwd of ze ook de rekening bij de overheid durven te leggen. Momenteel ziet het er niet naar uit.
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
WTF is dit voor slap gelul? De uitkeringen stijgen in ieder geval niet en als we dan met z'n allen de lonen bevriezen lijkt het net alsof we de lonen en uitkeringen niet ontkoppelen...
Iedereen.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
en wie gaat hier weer intrappen
De Geus is er destijds niet voor afgetreden, ik denk niet dat zijn opvolger daar wel zin in heeft.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
en wie gaat hier weer intrappen
Zo te zien is dat ook precies hetgeen wat GS en de Telegraaf uit al die filmpjes hebben gepikt.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
NOS zet on-ge-editte versie Journaal online
vooral leuk om eva te zien discussiëren over haar borsten
Dat begrijp ik ook wel. Maar mijn bezwaar is dat de kosten aanzienlijk sneller stijgen dan het aantal patiënten. En in ziekenhuizen stijgen de kosten aanzienlijk harder dan de capaciteit. Dat is al 15+ jaar zo.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De stijging van de zorgkosten gaat helemaal nergens meer over.
In 2003 was het 50miljard in 2007 72miljard en in 2008 gaan we richting de 80 miljard.
Dat is onbetaalbaar. Niet meer dan normaal dat daar stevig ingegrepen wordt.
Zie onder andere:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)02/0/2007c156pub.pdf
Daar kun je je tegen verzekeren.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
Handig zo'n verzekeraar die de telefoon niet opneemt.
Nee, dat was iemand anders die mijn Bora in de prak heeft gereden, maar in bureaucratisch Nederland duurt het minstens 2 maanden voordat er een expert langs komt om het een en ander te taxeren en duurt het daarna nog eens 8 maanden voordat bedragen uitgekeerd worden.quote:
Telefoon verloren tijdens een tasjesroof?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
Handig zo'n verzekeraar die de telefoon niet opneemt.
Neem jij je vaste telefoon mee in je tas? Hoe doe je dat met die kabels?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:41 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Telefoon verloren tijdens een tasjesroof?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neem jij je vaste telefoon mee in je tas? Hoe doe je dat met die kabels?
Dan Marokko, daar koop je de betreffende beambte gewoon om.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat was iemand anders die mijn Bora in de prak heeft gereden, maar in bureaucratisch Nederland duurt het minstens 2 maanden voordat er een expert langs komt om het een en ander te taxeren en duurt het daarna nog eens 8 maanden voordat bedragen uitgekeerd worden.
Beambte? Je regelt daar de schade met de andere weggebruiker, aangezien 70% van de auto;s die daar rondrijden niet verzekerd zijn. Doorgaans ga je samen met de ander naar een garage in de buurt, en je laat je auto daar direct maken op kosten van de ander.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan Marokko, daar koop je de betreffende beambte gewoon om.
Je vernaggeld mijn heel leuk zeer kwetsend en racistisch grapjequote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neem jij je vaste telefoon mee in je tas? Hoe doe je dat met die kabels?
'roest.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan Marokko, daar koop je de betreffende beambte gewoon om.
Dat was dan ook de bedoeling.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je vernaggeld mijn heel leuk zeer kwetsend en racistisch grapje
Weet je wat ij vernaggelt?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je vernaggeld mijn heel leuk zeer kwetsend en racistisch grapje
Hee, was jij niet een maand op vakantie?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het fundament van de Vijzelgracht.
Nee, z'n baas ging op vakantie. Hij heeft nu het rijk alleen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, was jij niet een maand op vakantie?
Een schrijnend verhaal, zowel Herrema (PvdA) als van Poelgeest (GL) hebben geen leiding gegeven aan de betrokken dienstenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het fundament van de Vijzelgracht.
April...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, was jij niet een maand op vakantie?
Als onze minister van feest zich ook zo'n zorgen zou maken over het publieke omroepbestel, dan was er tenminste nog een lichtpuntje. Niemand schijnt zich te realiseren dat met de komst van de Telegraaftv, de NPS weer onder vuur ligt, terwijl die hele SBS en RTL zooi allang en breed het telegraafpubliek aan het bedienen is.quote:'Gemengde gevoelens Plasterk bij overname PCM
background
AMSTERDAM - Volgens minister Ronald Plasterk (Media) is de overname door het Belgische mediabedrijf De Persgroep kennelijk de enige manier voor uitgever PCM om grote financiële problemen te voorkomen. Toch is hij bezorgd over de gevolgen van de overname.
Was u verrast door het nieuws?
"Nee. Ik heb de laatste weken intensief contact gehad met verschillende partijen, en ik denk dat een overname van PCM de enige manier was voor het bedrijf om acute financiële problemen te voorkomen. De zorgen bij PCM waren groot."
Denkt u dat De Persgroep de beste kandidaat is voor de overname?
"Ik heb al eerder gezegd dat ik er geen voorstander van ben dat zoveel toonaangevende dagbladtitels bij één partij terechtkomen. Dat is niet goed voor de diversiteit. Bovendien is het dan moeilijker om te innoveren. En dat is vooral in deze tijd hard nodig in deze sector."
Maar dat was zeven jaar geleden ook al het geval. Toen was PCM eigenaar van de Volkskrant, NRC, AD, Trouw en Het Parool.
"Klopt, maar dat was destijds ook geen ideale situatie."
Wat kunt u daaraan doen?
"Ik heb daarvoor in elk geval geen wettelijke instrumenten. Volgens de regels mag één partij niet meer dan een derde van de oplage in handen hebben. Dit om een te grote concentratie van de mediamacht te voorkomen."
"Je zou denken dat als de Volkskrant, NRC, Trouw, Het Parool en Algemeen Dagblad eigendom worden van één partij, dat je dan wel over die grens van een derde heen gaat, maar dat is niet het geval."
Wat kunt u dan wel doen?
"Ik ben druk in gesprek met alle betrokken partijen, en probeer mee te denken over alternatieve oplossingen.
"Ik zou het bijvoorbeeld toejuichen als De Persgroep zou besluiten om in elk geval de Volkskrant of NRC Handelsblad te verkopen. Daar wordt door de betrokken partijen ook al over gesproken."
De Persgroep zal ongetwijfeld op zoek gaan naar schaalvoordelen. Vreest u voor harde saneringen?
"De hele operatie is geboren uit financiële nood. Welke oplossing er ook was gekozen, het had altijd druk gezet op het bedrijf. Ik hoop dat daar goed over wordt nagedacht."
Uw partijgenoot PvdA-Kamerlid Martijn van Dam zei te vrezen voor een situatie waarin een buitenlandse magnaat greep krijgt op de Nederlandse opiniemarkt.
"Ik maak me daar geen grote zorgen over. Vooral omdat De Persgroep uit Nederlandstalig gebied komt. Bovendien is De Persgroep een echt krantenbedrijf. Het Britse Apax, de vorige eigenaar van PCM, ging het duidelijk om geld. Ik vind het goed om te zien dat Belgische kranten als Het Laatste Nieuws en De Morgen floreren onder de vleugels van De Persgroep. Ik ga ervan uit dat De Persgroep ook verstandig omgaat met alle Nederlandse titels." (JASPER KARMAN)
Deprogramming the masses since 1547, the Flat Earth Society has long been dedicated to the Flat Earth principles which define our organization.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Photoshop, een lichaam kan nooit zo rond zijn.
Godverdomme, moet dan echt alles kapotquote:Foxtrot dreigt uit haven te verdwijnen
De in 1956 in Riga gebouwde Foxtrot, een onderzeeër uit de Zuluklasse. Foto Floris Lok
AMSTERDAM - Het lijkt erop dat de Foxtrot, een oude Russische onderzeeër, het land zal verlaten. De eigenaar, een Turkse firma, heeft een vergunning aangevraagd om de boot in het buitenland te laten slopen.
Het schip ligt sinds 2002 in Amsterdam. De Foxtrot is in 1991 door ondernemers uit Den Helder naar Nederland gehaald. De onderzeeër - toen B80 geheten - werd in 2002 voor 56.000 euro naar de NDSM-haven overgebracht door een Amsterdamse architect. Het idee was er een presentatieruimte in te beginnen. Verder dan een brainstormsessie van Heineken en een modeshow van Hans Ubbink is het echter nooit gekomen.
De onderzeeër werd daarom in dat jaar voor negentigduizend euro verkocht aan de in 2008 opgeheven stichting Historische Schepen KNSM-Eiland Amsterdam. De stichting zag de Foxtrot als een aanwinst voor het Maritiem Kwartier Amsterdam Noord, het inmiddels gestrande idee voor een historische zeehaven.
''Ik durf gerust te stellen dat stadsdeel Noord ons naar de kloten heeft geholpen,'' zegt Adriaan Jeukens, oud-operationeel directeur van het Maritiem Kwartier. ''Verscheidene bestuurders beloofden ons dat de kade opgeknapt zou worden en dat er elektriciteit zou komen, maar er gebeurde nooit wat.''
De kade van de NDSM-haven werd in 2007 wel opgeknapt, maar profijt heeft de stichting daar niet van gehad: het huurcontract met het stadsdeel was in 2006 beëindigd.
In juli 2005 was het schip tijdens de voorstelling Kursk van componist Merlijn Twaalfhoven voor het laatst toegankelijk voor het publiek. ''Een fantastisch ding. In Nederland is geen onderzeeër te vinden uit die periode,'' zegt Jeroen Mutsaers, initiatiefnemer van de NDSM-haven, opvolger van het Maritiem Kwartier.
De B80, een schip uit de Zuluklasse, werd in 1956 gebouwd, in Riga. Mutsaers had de Foxtrot liefst zelf in bezit gehad, maar kwam er vorig jaar niet uit met de Amsterdamse advocaat die de Turkse eigenaar vertegenwoordigt. ''Ze wilden er een ongelooflijk hoog bedrag voor hebben.'' Over de hoogte hiervan wil Mutsaers geen uitspraken doen.
Dat de Turkse firma geld wilde zien, hield verband met staalprijs. Die was in juli vorig jaar 332 euro per ton, maar is nu gekelderd tot 78 euro. Hiermee lijkt de onderzeeër ook een strop te worden voor de Turken, die vorig jaar een exportvergunning aanvroegen.
Voordat de Foxtrot Nederland verlaat, moet een borgsom van ongeveer één miljoen euro worden betaald. Volgens de Vrom-inspectie is dat nog niet gebeurd. De Turkse firma krijgt die borgsom terug als aangetoond is dat de Foxtrot volgens Europese regels is gesloopt. Onderdelen van de Foxtrot zijn volgens de inspectie bestemd voor een museum in het Spaanse La Coruña.
De B80 maakte in de Koude Oorlog deel uit van Project 611, de naam van de Navo voor Zuluonderzeeërs. De importeurs uit Den Helder dachten een onderzeeër uit de Foxtrotklasse (gebouwd tussen 1958-1967) op de kop getikt te hebben. Toen de onderzeeër hier aankwam, bleek het om een oudere Zulu te gaan. (ALWIN KUIKEN)
in de krant? Nee, dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal johquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:14 schreef Picchia het volgende:
Moet daar zoveel geknipt worden?
Bitchslappen is tof. Maar volgens mij is het meer een type die zijn ellebogen maximaal uitsteektquote:
Bitchslappen is iets anders, bitch.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Bitchslappen is tof. Maar volgens mij is het meer een type die zijn ellebogen maximaal uitsteekt
Wat is het dan, wetenschapshoertje?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:34 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Bitchslappen is iets anders, bitch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |