Een ICT-bedrijf en een boekverkoper?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ordina en Donner zitten op 1 lijn.
Als jij mensen wil beoordelen op 'emotioneel getier', dan moet je naar R&P verhuizen. Het was al duidelijk dat je niet in discussie wilde treden vanaf het begin.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je niet normaal wenst te discussiëren, dan moet je naar de FP verhuizen.
Emotioneel getier duidt op de reactie. De suggestie die je poogde te wekken in deze [Deel 1550]Abū al-Hūl reactie daarentegen. En later nog eens bevestigd in een opvolgende post... "Het was al duidelijk dat ik niet in discussie wilde treden vanaf het begin", o - en dat blijkt uit?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als jij mensen wil beoordelen op 'emotioneel getier', dan moet je naar R&P verhuizen. Het was al duidelijk dat je niet in discussie wilde treden vanaf het begin.
Hoezo niet persoonlijk?
Prima, als jij het op persoonlijke aantijgingen wil gooien, kun je de bal terugverwachten. Anders moet je er niet aan beginnen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Emotioneel getier duidt op de reactie. Deze suggestie die je poogde te wekken in deze [Deel 1550]Abū al-Hūl reactie daarentegen.
Jij begon op de persoonlijke toer, mijn reactie volgde op de door je onderbuik gevoerde suggestieve opmerking.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Prima, als jij het op persoonlijke aantijgingen wil gooien, kun je de bal terugverwachten. Anders moet je er niet aan beginnen.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij begon op de persoonlijke toer, mijn reactie volgde op de door je onderbuik gevoerde suggestieve opmerking.
Ik zou het maar inderdaad laten zitten, je bent behoorlijk veranderd sinds anderhalf jaar terug - erg jammer.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Wat ben je toch ook een zielepiet hè. Laat maar zitten joh.
"Seul les imbéciles ne change pas" luidt een Frans gezegde.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou het maar inderdaad laten zitten, je bent behoorlijk veranderd sinds anderhalf jaar terug - erg jammer.
Dat klopt. Maar dat maakt het in mijn ervaring niet minder jammer. Je komt erg venijnig over, maar goed misschien ligt dat aan mij.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"Seul les imbéciles ne change pas" luidt een Frans gezegde.
Seuls les imbéciles ne changent pas d'avis.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En dat is niet voor niets Frans, het Nederlandse equivalent heet: een ezel stoot zich in het algemeen nooit 2x aan dezelfde steenquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:02 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Er zit er altijd een tussen... die het voor de rest verpestquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:15 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Seuls les imbéciles ne changent pas d'avis.
K-I-S-S-I-N-G.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ordina en Donner zitten op 1 lijn.
Ik weet niet waarop je dat baseert. Is het voor de wereldvrede?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Aoristus daarmee instemt.
En een beetje voor stiekem homo-erotisch genot.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik weet niet waarop je dat baseert. Is het voor de wereldvrede?
Dat is jouw motivatie, maar hoe denkt de rest daar over?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:32 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En een beetje voor stiekem homo-erotisch genot.
klik.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
van wie is deze quote
"And strength comes from within" ... "And guns! More guns. Bigger guns. Better guns."
Wat klopt er niet aan?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:16 schreef yvonne het volgende:
Ryan3: Elfletterig is iemand die Iglo maaltijden eet en tekstschrijver is, dude. En daarnaast Fok! heeft gevonden.
yvonne is mijn gezworen vijand, ja.
Wat heb ik nú weer gemist?!
Wist ik veel dat ik een gezworen vijand was!quote:
Wie interesseert zich voor R3?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:16 schreef yvonne het volgende:
Ryan3: Elfletterig is iemand die Iglo maaltijden eet en tekstschrijver is, dude. En daarnaast Fok! heeft gevonden.
yvonne is mijn gezworen vijand, ja.
Wat heb ik nú weer gemist?!
Ik moet ervan huilenquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wie interesseert zich voor R3?
We hebben het voor elkaar...de segregatiesubsidie.quote:De stichtingen Ward en Stiva die in de Omar Al Farouk-moskee bij station Overvecht twee informatieloketten bemensen, een voor vrouwen en een voor mannen, ontvangen daarvoor 100.000 euro uit het gemeentelijk actieplan voor de Vogelaarwijk Overvecht. De loketten zijn op proef en worden na een half jaar geëvalueerd.
De loketten zijn al in gebruik sinds eind januari. Detail: het vrouwenloket sluit een uur eerder dan het mannenloket. Een direct betrokkene geeft aan dat dit een bewuste keus is: “Dan zijn de vrouwen op tijd thuis om te koken.”
Eerder hoe Hirsch Ballin gigantische ladingen cocaïne liet smokkelen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk.
Net zoals Hirsch Ballin er persoonlijk voor zorgde daar boer Tjedde een snelheidsovertredding kreeg, omdat hij te hard reed over een landweggetje.
Een ambassadeur gaf de brief in naam van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken. Onder wiens verantwoordelijkheid valt dat? Onder wiens bevoegdheid valt dat? Wiens naam zal er logischerwijs onderaan de brief staan?quote:Een wetgevende macht is nog steeds anders dan een uitvoerende macht, of de trias politica moet volledig dood zijn in GB, maar daar ben ik me nog niet van bewust.
Eindelijk de tijd niet gewoon stoppen, nee hop, terugdraaien die hap!quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:46 schreef Autodidact het volgende:
http://www.allesoverutrec(...)lan_(2009-02-23).php
[..]
We hebben het voor elkaar...de segregatiesubsidie.
Ik zou het ook niet weten. Contact met de buitenwereld Voor mensen wier complete leefwereld thuis en de moskee is?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eindelijk de tijd niet gewoon stoppen, nee hop, terugdraaien die hap!
Wat zijn trouwens infomatieloketten bij een moskee? Ik krijg dat een hoog kaartjesloket bij de Efteling gevoel van.
Zou een organisatie als Youth for Christ wel ingezet mogen worden om de voornamelijk Marokkaanse jeugd op te vangen in jongerencentra?quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet weten. Contact met de buitenwereld Voor mensen wier complete leefwereld thuis en de moskee is?
Mijn mening? Niet als gesubsidieerde arm van de overheid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zou een organisatie als Youth for Christ wel ingezet mogen worden om de voornamelijk Marokkaanse jeugd op te vangen in jongerencentra?
Ik vraag me af waarom niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mijn mening? Niet als gesubsidieerde arm van de overheid.
Als zij zich door voor geroepen voelen, waarschijnlijk vanuit een religieus motief, vind ik dat prima, maar dan zonder overheidsgeld. De overheid heeft daar zo zijn eigen instanties voor. Het gevolg van zulke subsidies is dat je als overheid een bepaalde religieuze keuze aan het sponsoren bent. Dat is een ticket terug naar de verzuilde samenleving. Nu moet er een Protestantse hulporganisatie komen, vervolgens gaan de islamitische en katholieke clubs de zelfde dienst verlenen onder een ander geloofslabel, en daar ook graag even voor willen vangen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom niet.
Aan de ene kant zou ik zeggen dat je geen organisatie met een religieus motief moet gebruiken om kinderen met een (ander) geloof zich te laten ontwikkelen in de brede zin van het woord (sociale regels, hoe je te gedragen in een groep e.d.). Aan de andere kant, als een organisatie zich aangesproken vindt om probleemjochies te begeleiden naar een beter leven, waarom zou dat niet mogen?
Segregatie is het scheiden van mensen aan bepaalde (fysieke) kenmerken. Nu de moskee een arm van de overheid lijkt te worden, vind ik het verdacht dicht bij de Jim Crow-scheiding komen. Nu zijn de vrouwen de kop van jut.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vind het moeiljk om segregatie aan te wijzen. Zoiets is altijd veel makkelijker in bijvoorbeeld Amerika.
Arbeider!!quote:
Zelfs nog bijna grappig.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:19 schreef Aoristus het volgende:
D'r is een turks cursusboek in de cockpit gevonden, ik land, hij landt, weiland
Die wordt wel gechanteerd met iets om dat te doen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:28 schreef Picchia het volgende:
Best vreemd eigenlijk hoe iemand met een verleden als Hirsch Ballin weer minister is kunnen worden.
Het is vermoedelijk niet zozeer de religieuze alswel de sterke ideologische connotatie die rond organisaties als YFC zweemt. Het is dan spitsroeden lopen om daar op een redelijke wijze mee om te gaan als overheid; enerzijds kun je ze niet a priori uitsluiten omdat ze religieus zijn, anderzijds wil je ook voorkomen dat middelen worden aangewend voor doelen die niet van overheidswege zijn gesteld, of dat je de indruk wekt dat een subsidie is vergeven juist vanwege dat specifieke karakter van een organisatie. Zeker op dat laatste vlak is Rouvoet er niet in geslaagd om de indruk van partijdigheid geheel weg te nemen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als zij zich door voor geroepen voelen, waarschijnlijk vanuit een religieus motief, vind ik dat prima, maar dan zonder overheidsgeld. De overheid heeft daar zo zijn eigen instanties voor. Het gevolg van zulke subsidies is dat je als overheid een bepaalde religieuze keuze aan het sponsoren bent. Dat is een ticket terug naar de verzuilde samenleving. Nu moet er een Protestantse hulporganisatie komen, vervolgens gaan de islamitische en katholieke clubs de zelfde dienst verlenen onder een ander geloofslabel, en daar ook graag even voor willen vangen.
Wat ik me overigens wel kan voorstellen, en dat is onlangs bij YFC gestopt, dat een religieuze instantie voor een specifiek (en seculier) project subsidie krijgt. Bijvoorbeeld een project om een jaar alfabetiseringsles te geven.... Helaas krijgt YFC nu zomaar geld van Rouvoet, zonder dat ze er verantwoording voor af hoeven te leggen.
Bijna, bijna. Ik heb me nog wel een week uitstel weten te versieren, dus ik heb nog 1 week aan mezelf..quote:
Misschien geeft een verzuilde samenleving wel de kleur en diversiteit om een samenleving gezond te houden. Er staan momenteel een aantal belangengroepen te springen om een televisiezender te starten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als zij zich door voor geroepen voelen, waarschijnlijk vanuit een religieus motief, vind ik dat prima, maar dan zonder overheidsgeld. De overheid heeft daar zo zijn eigen instanties voor. Het gevolg van zulke subsidies is dat je als overheid een bepaalde religieuze keuze aan het sponsoren bent. Dat is een ticket terug naar de verzuilde samenleving. Nu moet er een Protestantse hulporganisatie komen, vervolgens gaan de islamitische en katholieke clubs de zelfde dienst verlenen onder een ander geloofslabel, en daar ook graag even voor willen vangen.
Wat ik me overigens wel kan voorstellen, en dat is onlangs bij YFC gestopt, dat een religieuze instantie voor een specifiek (en seculier) project subsidie krijgt. Bijvoorbeeld een project om een jaar alfabetiseringsles te geven.... Helaas krijgt YFC nu zomaar geld van Rouvoet, zonder dat ze er verantwoording voor af hoeven te leggen.
Ik weet wat het betekent, dat is in Amerika bijvoorbeeld de zwarte rapcultuur, of de blanke hillbilly (niet te verwarren met een model ikeakast).quote:Segregatie is het scheiden van mensen aan bepaalde (fysieke) kenmerken. Nu de moskee een arm van de overheid lijkt te worden, vind ik het verdacht dicht bij de Jim Crow-scheiding komen. Nu zijn de vrouwen de kop van jut.
JE zou juist moeten beginnen met rechtsgelijkheid en rechtshandhaving wil je een structurele oplossing krijgen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:46 schreef Autodidact het volgende:
http://www.allesoverutrec(...)lan_(2009-02-23).php
[..]
We hebben het voor elkaar...de segregatiesubsidie.
Dat is wel waar, het nut is een beetje ver gezocht. Maar goed, als je je bedenkt dat een cohesiebevorderend straatfeest al gauw op 100.000 per jaar kan rekenen.. ik weet het niet hoor.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:14 schreef Reya het volgende:
Sowieso, een apart loket voor vrouwen...misschien is er een erg goede reden toe, maar het komt toch wat benauwend op me over.
Als dat ervoor zorgt dat vrouwen uberhaupt iets te zien krijgen, is het misschien wel een oplossing.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:14 schreef Reya het volgende:
Sowieso, een apart loket voor vrouwen...misschien is er een erg goede reden toe, maar het komt toch wat benauwend op me over.
Zo zou je dat kunnen zeggen, maar een politicus kan natuurlijk niet zeggen 'weiger persoon X toegang tot het land'. Een politicus kan wel zeggen 'weiger personen met dit en dit profiel, of deze en deze mening', hoe belachelijk dat soms ook is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:10 schreef Picchia het volgende:
Yildiz, een minister is het hoofd van de uitvoerende macht.
Vuige leugens!quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:28 schreef Picchia het volgende:
Best vreemd eigenlijk hoe iemand met een verleden als Hirsch Ballin weer minister is kunnen worden. Straks komt Vogelaar ook weer terug op de post Wonen, Wijken en Integratie. Hoewel, met mensen zoals Yildiz die denken dat Vogelaar geen invloed op het beleid heeft kunnen hebben zal dat best mogelijk zijn.
Het viel nog wel mee.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:04 schreef Reya het volgende:
Er wordt dus gevoetbald. Hiernaast.
Ik hoop maar dat ik levend thuiskom.
Dus moet ik maar keer op keer alles toejuichen wat ze uitkramen? Het is niet nieuw meer, het is niet bijzonder spannend op dit moment. Ik heb niet zoveel met dat type drammers. Om precies te zijn heb ik evenveel op met de fundamentalistische gelovige drammers als met de drammers aan de andere kant.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, leer lezen.
[..]
Nee, dat lijkt mij niet nee. Waar vroeg ik daar om? Waar zeg ik dat ik gecharmeerd ben van zijn werk? Het schijnt moeilijk te begrijpen te zijn zie ik...het enige waar ik mij over verbaas, is dat iemand er moe van kan worden, de andere kant op kan kijken, als mensen hun leven en veiligheid niet zeker zijn omdat tekeningen of films gemaakt worden en boeken of columns geschreven worden, en daar hun onvrede over uiten. Vervolgens wordt het hun kwalijk genomen drammers te zijn....
Zulke apathie en onverschilligheid is letterlijk levensgevaarlijk. Vandaar de felle reactie.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:31 schreef Reya het volgende:
Bovendien is het nou bepaald niet een nieuw, revolutianair geluid wat ze laten horen; dat is ook het trieste van al die zogenaamde vrijdenkers; uiteindelijk praten ze elkaar allemaal na. Zoals Mutant al zegt, dan is het niet bevreemdend dat het publiek het op een gegeven moment wel heeft gezien.
Volgens mij was jij degene die daarmee startte.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Prima, als jij het op persoonlijke aantijgingen wil gooien, kun je de bal terugverwachten. Anders moet je er niet aan beginnen.
Dat beweert Youth for Christ ook niet te doen. Een van de subsidievoorwaarden was schijnbaar dat ze hun hulpverlenings- en evangelisatieactiviteiten moeten scheiden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:58 schreef Reya het volgende:
Zover ik weet valt het Leger des Heils haar clienten ook niet lastig met het evangelie als ze aangeven daar geen behoefte aan te hebben, hetgeen een zeer prudente inslag is.
Ik ga het niet herhalen als je niet eens leest wat ik typ.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus moet ik maar keer op keer alles toejuichen wat ze uitkramen? Het is niet nieuw meer, het is niet bijzonder spannend op dit moment. Ik heb niet zoveel met dat type drammers. Om precies te zijn heb ik evenveel op met de fundamentalistische gelovige drammers als met de drammers aan de andere kant.
Waarom zou dat de enige manier kunnen zijn waarop vrouwen iets te zien krijgen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als dat ervoor zorgt dat vrouwen uberhaupt iets te zien krijgen, is het misschien wel een oplossing.
Maar misschien is dat te genuanceerd, en moet ik even 'moslims! Islam! Fitna! Abject! Achterlijk' roepen. Maar eigenlijk heb ik daar ook geen zin in.
Tsja, of je houdt hun leventje klein door te leveren bij die paar plekken waar ze komen. Je denkt toch niet dat een vrouw die "opgevoedt moet worden" sowieso informatie mag gaan inwinnen bij dat loket van haar man?quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:45 schreef Yildiz het volgende:
Als dat ervoor zorgt dat vrouwen uberhaupt iets te zien krijgen, is het misschien wel een oplossing.
In de eerste plaats is een fundament van een samenleving zoeken in religies ongepast als de helft daarvan zich niet in thuis voelt. In de tweede plaats heeft "kleur" en "diversiteit" weinig toegevoegde waarde als de leefwereld gescheiden blijft in de zuilen. Christelijke scholen, islamitische politiekorpsen, katholieke voetbalclubs....het zorgt voor één kleur bij ieder persoon, maar het is een mooi schilderij voor mensen die van een afstand kijken. Van binnen groeit ondertussen de intolerantie...we hoeven die fout niet nog een keer te maken toch?quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Misschien geeft een verzuilde samenleving wel de kleur en diversiteit om een samenleving gezond te houden. Er staan momenteel een aantal belangengroepen te springen om een televisiezender te starten bijvoorbeeld.
Het is wat lastig om een humanistische beweging wel de ruimte te geven en een andersgelovige organisatie dat te ontzeggen, terwijl het hier om een praktische invulling gaat. Hoe en op welke gronden wil je de legitimiteit van een motief beoordelen? Het gaat hier niet om politiek, maar om een maatschappelijke opbouw.
Balkenende heeft de opening al gemaakt dat we ons fundament (rechtsstaat) in een joods-christelijke traditie moeten zoeken. Wilders gaat daar mee aan de haal. Hij gebruikt dat gegeven om zich af te zetten tegen de islam en lijkt gelijk te krijgen op het moment. Wat is de winst en wie heeft er gelijk?
Ik ook niet, totdat de segregatie geïnstitutionaliseerd wordt, zoals bij de Jim Crow-wetten. Daar ligt de grens. Het is tevens een vreemde situatie om te zien dat van allerlei overheidsinstanties wordt geïnvesteerd in integratie, en dat het resultaat segregatie isquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik weet wat het betekent, dat is in Amerika bijvoorbeeld de zwarte rapcultuur, of de blanke hillbilly (niet te verwarren met een model ikeakast).
Op zich vind ik het zich willen onderscheiden van groepen niet erg verkeerd, zolang er maar ruimte is voor een stereotypering van die groep door anderen.
Teambuildingsweekend in de Ardennen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:24 schreef Autodidact het volgende:
Dit was mijn laatste tot volgende week. Ajuus.
Geen idee. Maar ik zou het me kunnen voorstellen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tsja, of je houdt hun leventje klein door te leveren bij die paar plekken waar ze komen. Je denkt toch niet dat een vrouw die "opgevoedt moet worden" sowieso informatie mag gaan inwinnen bij dat loket van haar man?
Ik begin er niet aan om Hitler een beetje tafelmanieren en etiquette bij te brengen. Belachelijk. Dat is als een baby leren autorijden, nutteloos.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:13 schreef Reya het volgende:
If Hitler was alive today, he'd listen to Yildiz, Sam_Spade, and One_of_the_Few.
Zou een financieel adviseur daar niet op de een of andere manier 21-12 van kunnen maken?quote:
Het is goed met jequote:Op donderdag 26 februari 2009 20:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik ga het niet herhalen als je niet eens leest wat ik typ.
Ik kom net uit de bierwinkel, dus ik lees het met een schuin oog.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
In de eerste plaats is een fundament van een samenleving zoeken in religies ongepast als de helft daarvan zich niet in thuis voelt. In de tweede plaats heeft "kleur" en "diversiteit" weinig toegevoegde waarde als de leefwereld gescheiden blijft in de zuilen. Christelijke scholen, islamitische politiekorpsen, katholieke voetbalclubs....het zorgt voor één kleur bij ieder persoon, maar het is een mooi schilderij voor mensen die van een afstand kijken. Van binnen groeit ondertussen de intolerantie...we hoeven die fout niet nog een keer te maken toch?
In principe zou je beiden kunnen zijn, maar ik denk dat je daarmee het humanisme tekort doet. Er zijn er door de eeuwen heen zat vervolgd om het gebrek dan wel kritiek op het geleuf.quote:Overigens staat het humanisme los van de religies. Je kunt islamitiet of christen zijn en nog steeds het humanisme aanhangen. Dat is het verschil - het valt niet samen met (de afwezigheid van) een religieuze identiteit.
Moreel gezien heb je gelijk, maar de invloed van al die achterliggende organisaties belet dat je in een nog onoverzichtelijkere ambtenarencultuur komt te zitten. Ik ken de situatie niet in Frankrijk, maar het is vast een systeem dat op liberté, egalité & fraternité is gebaseerdquote:De enige manieren van besturen als je te maken hebt met een divseriteit aan levensbeschouwingen zijn:
- Als overheid sponsor je één van die stromingen, omdat dat toevallig de meerderheid is, of omdat de regenten die stroming zelf aanhangen. Dit is ondemocratisch en leidt alleen maar tot onvrede
- Je "bevordert" elk van deze stromingen gelijk. Zakgeld voor elk van deze stromingen om hun dingetjes te doen. Dat is zo ongeveer de huidige situatie in Nederland: elke keer gedoe over een kind dat vindt dat hij minder zakgeld krijgt.
- Je bevordert geen van allen. Deze levensbeschouwingen zijn privé, en de overheid zou volledig te onderscheiden zijn van de levensbeschouwingen. Dit is zo'n beetje de situatie in de VS en in Frankrijk. Mijn lijkt dat de beste optie, omdat het de overheid verplicht zijn verantwoordelijkheid zelf te nemen, het laat de religie wat het is, zonder misbruik te maken van de goodwill van de mensen (dit soort gedrag kan nog wel eens als een boomerang terugkomen naar de moskee vanwege wantrouwen), en er is volledige rechtsgelijkheid.
Ik ken die Jim Crow niet, ik ga er eens wat over lezen.quote:Ik ook niet, totdat de segregatie geïnstitutionaliseerd wordt, zoals bij de Jim Crow-wetten. Daar ligt de grens. Het is tevens een vreemde situatie om te zien dat van allerlei overheidsinstanties wordt geïnvesteerd in integratie, en dat het resultaat segregatie is.
lekker polderen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:24 schreef Autodidact het volgende:
Dit was mijn laatste tot volgende week. Ajuus.
Gezellig met z'n allen liegen.quote:Britse regering deed ook mee aan ‘rendition’
Londen, 27 febr. De Britse regering heeft gisteren alsnog toegegeven dat ze in 2004 twee mannen heeft uitgeleverd aan de Amerikanen in het kader van de zogeheten extraordinary rendition. Op grond daarvan konden verdachten worden overgebracht naar landen waar hardere verhoormethodes worden toegepast dan in het Westen gebruikelijk zijn.
Wat had je dan verwacht? Eerlijke politici?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gezellig met z'n allen liegen.
Teeven Teeft ons allen weer eens in naam van de maatschappij bij 1vandaag.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:13 schreef Reya het volgende:
If Hitler was alive today, he'd listen to Yildiz, Sam_Spade, and One_of_the_Few.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |