abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66608275
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Festivalknoop 1 is doorgehakt. Binnenkort kaartjes regelen voor Hellfest.
Kaartjes voor Wacken had ik al. Line up is nog niet heel denderend, maar die van Hellfest vind ik ook niet ercht indrukwekkend. Moet zeggen dat metalcamp met de 14 namen die ze nu hebben al boeiender is dan Hellfest en Wacken bij elkaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 2 maart 2009 @ 10:10:13 #202
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_66608310
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:08 schreef Nautilus_ het volgende:
Zeg, waarom vroeg je gisterenavond naar m'n skivakantieverleden?
Ik vroeg me af tot welke groep je behoort.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 2 maart 2009 @ 10:24:34 #203
235556 Nautilus_
Gebenedijde
pi_66608638
De groep die zeilen, bedrijfshockey en Van Erven Dorens-gebral verafschuwt. Dus kijk in de spiegel en omarm je eigen truttigheid.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:25:40 #204
Stranger than fiction
pi_66608665
  maandag 2 maart 2009 @ 10:31:11 #205
Stranger than fiction
pi_66608824
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:24 schreef Nautilus_ het volgende:
De groep die zeilen, bedrijfshockey en Van Erven Dorens-gebral verafschuwt. Dus kijk in de spiegel en omarm je eigen truttigheid.
Vanwaar toch die vijandigheid? Wat is er mis met 1 keer op wintersport vakantie gaan?
pi_66608951
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Vanwaar toch die vijandigheid? Wat is er mis met 1 keer op wintersport vakantie gaan?
Dat ga ik volgend jaar denk ik maar eens doen.
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 11:08:25 #207
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66609937
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag.
Carpe Libertatem
  maandag 2 maart 2009 @ 11:13:13 #208
Stranger than fiction
pi_66610069
quote:
Effect van bezuinigingsmaatregelen uit het lijstje-Gerritse

* Koppelen AOW aan levensverwachting 1,0
* Verhoging collegegeld in hoger onderwijs 0,1
* Bezuinigen zorgtoeslag 0,3
* Verkorting WW tot 1,5 jaar 0,2
* Aanpassing van het eigenwoningforfait 0,2
* Vervallen hypotheekrenteaftrek boven de 1 miljoen euro 0,5
* AOW van 65 naar 67 jaar 0,7
* Afschaffen overdraagbaarheid algemene heffingskorting (‘aanrechtsubsidie’) 0,15
* Beperking fiscaal voordeel pensioenpremies 0,2
* Bezuinigen zorg 0,7
* Verdere fiscalisering AOW 0,3
* Afbouw overdraagbaarheid algemene heffingskorting in het referentieminimumloon 0,9

(In percentage van het bruto binnenlands product; 1 procent is 6 miljard.)
pi_66611384
Tsja.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:51:44 #210
Stranger than fiction
pi_66611435
Dan zou ik wel s willen weten, waarom dit lijstje en niet een ander lijstje?
  maandag 2 maart 2009 @ 12:41:35 #211
66825 Reya
Fier Wallon
pi_66613110
Het is in ieder geval positief dat men hiermee bezig is; hopelijk resulteert het ook in een oplossing waarin alle partijen een stukje van de impact incasseren. Alle opties zijn in ieder geval beter dan het behouden van een structureel begrotingstekort.
  maandag 2 maart 2009 @ 12:57:43 #212
Stranger than fiction
pi_66613622
  maandag 2 maart 2009 @ 12:59:38 #213
66825 Reya
Fier Wallon
pi_66613672
Het beste scenario zou overigens zijn dat het CDA een koningsoffer brengt en toestaat dat de hypotheekrenteaftrek beperkt wordt; je hebt dan genoeg wapens in handen om PvdA en ChristenUnie het mes tegen de keel te zetten. Van die twee partijen verwacht ik sowieso weinig initiatief; wellicht dat Bos nog wel durft, maar de PvdA-fractie is als de dood voor de SP. De ChristenUnie heeft dan weer te weinig politiek gewicht om echt een verschil te kunnen maken.

Dan blijft over de vraag of het CDA durft een deel van haar achterban te vervreemden en een verkiezingsbelofte te verbreken; dat zou het ideale secnario zijn, maar het CDA is van nature een conservatieve machtpartij die er moeite mee heeft zulke scherpe wendingen in te zetten.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:02:40 #214
66825 Reya
Fier Wallon
pi_66613758
Ik mis overigens de Wajong in het lijstje.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:13:12 #215
Stranger than fiction
pi_66614036
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:59 schreef Reya het volgende:
Het beste scenario zou overigens zijn dat het CDA een koningsoffer brengt en toestaat dat de hypotheekrenteaftrek beperkt wordt; je hebt dan genoeg wapens in handen om PvdA en ChristenUnie het mes tegen de keel te zetten. Van die twee partijen verwacht ik sowieso weinig initiatief; wellicht dat Bos nog wel durft, maar de PvdA-fractie is als de dood voor de SP. De ChristenUnie heeft dan weer te weinig politiek gewicht om echt een verschil te kunnen maken.

Dan blijft over de vraag of het CDA durft een deel van haar achterban te vervreemden en een verkiezingsbelofte te verbreken; dat zou het ideale secnario zijn, maar het CDA is van nature een conservatieve machtpartij die er moeite mee heeft zulke scherpe wendingen in te zetten.
Vergeet niet dat de FNV elleboog diep in de PvdA zit en t CNV vuist diep in het CDA.
Ik heb overigens het idee dat Bos momenteel alleenheerser is en de SP is lang niet dominant deze crisis.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:44:09 #216
66825 Reya
Fier Wallon
pi_66621901
quote:
PVV verbolgen over dood olifant

Het Noorderdierenpark in Emmen heeft gisteren haar oudste olifant Annabel laten inslapen na een ongeluk waarbij het dier in een verkeerde houding in de droge gracht terechtkwam. Volgens PVV-Kamerlid Dion Graus toont dit nog maar eens aan hoe dramatisch het is gesteld met de veiligheid in Nederlandse dierentuinen. Hij heeft Kamervragen gesteld aan minister Gerda Verburg van Dierenwelzijn.

Wat wilt u van de minister?
‘Er zijn wantoestanden in dierentuinen aan de gang. De minister moet inventariseren hoe het is gesteld met de veiligheid van zowel dieren als bezoekers. Op basis daarvan kunnen we maatregelen nemen om de veiligheid te verbeteren. Zo’n tragisch ongeluk als dit weekend had niet mogen gebeuren.’

Maar dit lijkt toch op een incident?
‘Nee hoor, het deugt allemaal van geen kant in de Nederlandse dierentuinen. Je zag het vorig jaar met Bokito, en met het uitbreken van een jachtluipaard in Kerkrade. Ik spreek geregeld met medewerkers in dierentuinen en het gebeurt veel vaker dan wij weten dat dieren in de gracht vallen. Alleen overlijden ze niet altijd, en dan horen we er niets over. En dit is al de tweede keer in een paar jaar tijd dat er in Emmen een olifant verongelukt door die droge gracht.’

Het ongeluk met babyolifantje Bo Gyi waar u op doelt is al ruim 15 jaar geleden.
‘Gezien de lange levensverwachting van een olifant noem ik dat een paar jaar.’

En wat is volgens u de oplossing?
‘De dierentuin moet zorgen dat er een laag water in de gracht staat. Die moet dan zo diep zijn dat de olifant niet bij de bodem kan, zodat hij niet aan de andere kant het water uit kan lopen. Je zou ook kunnen denken aan schuin oplopend traliewerk of houten stutten om de afgrond van de gracht af te schermen.’

Het Noorderdierenpark gaat het verblijf niet aanpassen. Het park stelt dat Aziatische olifanten in de natuur gewend zijn om langs steile kliffen te lopen en dat het risico dus gering is.
‘Dat is natuurlijk een idiote vergelijking. De olifanten in Emmen leven in een namaaknatuur, een tupperware-verblijf. Die vertonen niet hetzelfde gedrag als wilde olifanten. In gevangenschap gaan dieren zich vervelen en beginnen ze een stoeipartij zoals dit weekend is gebeurd. In het wild stoeien olifanten niet langs een klif, maar lopen ze in een keurige rij op zoek naar de volgende drinkplaats. Mag ik nog wat anders zeggen?’

Ja.
‘Het ergste vind ik nog dat de andere olifanten in de dierentuin geen kans hebben gekregen om afscheid te nemen. Olifanten zijn sterke gevoelsdieren, die zijn in hun emoties nog fijngevoeliger dan de mens. Het is traumatisch dat ze Annabel hebben weggehaald zonder dat haar maatjes haar nog hebben kunnen zien.’
pi_66622081
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:44 schreef Reya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daar kun je mooi alle PVV'ers die kritiek hebben op de PvdD mee om de oren slaan.
pi_66622275
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]
Hiermee pakken ze begrotingscrisis van de overheid aan. De financiering van de publieke sector. Meer betalen voor minder diensten. Niet de financiële crisis op de markt. Dat blijft hetzelfde.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:01:48 #219
Stranger than fiction
pi_66622614
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:53 schreef Picchia het volgende:

[..]

Hiermee pakken ze begrotingscrisis van de overheid aan. De financiering van de publieke sector. Meer betalen voor minder diensten. Niet de financiële crisis op de markt. Dat blijft hetzelfde.
De financiële crisisis ook een kwestie van wachten tot de marken voldoende geld hebben opgezogen.
pi_66622762
Nou ja, sommige partijen doen daadwerkelijk voorstellen om (verdere) gunstige voorwaarden voor de markt te scheppen. Ik ben benieuwd of Balkenende en Bos daarvoor de moeite zullen nemen, op loonmatigingen na. Met loonmatigingen leggen ze de rekening weer bij de burger. Ik ben benieuwd of ze ook de rekening bij de overheid durven te leggen. Momenteel ziet het er niet naar uit.

Het lijkt erop of ze nu gaatjes aan het vullen zijn. Maar ik wacht het wel af.
pi_66623130
Werkloosheidsbestrijding, dat dan weer wel.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:19:00 #222
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66623139
quote:
Nederlander slaat zich door de crisis met bitterbal en kroket
Van onze verslaggever Wouter Keuning

De verkoop van bitterballen en kroketten is fors gestegen.

‘Mensen zoeken troost in dit soort producten.’

AMSTERDAM Niet alleen langdurig verblijf in het buitenland doet Nederlanders verlangen naar kroketten en bitterballen.

Een stevige economische crisis blijkt ook erg goed voor de verkoop van de oer-Hollandse snacks.

Uit cijfers van marktonderzoeksbureau Information Resources Inc. blijkt dat de verkoop van bitterballen en kroketten in de afgelopen 52 weken fors is gestegen. Met name kroketten en bitterballen van Van Dobben doen het goed.

Waar andere bedrijven hun verkoop zagen afnemen, groeide de totale bitterballenmarkt met 14 procent en werden 4 procent meer kroketten verkocht.

Van Dobben verkocht maar liefst 60 procent meer bitterballen.

In de eerste vier weken van het jaar bedroeg de groei 47,1 procent.

Wat de achterliggende oorzaken zijn, is moeilijk hard te krijgen, maar Boele de Jong, financieel directeur van Royaan, dat onder meer de bitterballen en kroketten van Van Dobben en Kwekkeboom produceert, heeft wel een idee. ‘Ik denk dat mensen in deze tijden een beetje troost zoeken in dit soort producten.’

CBS-cijfers bevestigen dat.

Waar de gehele horeca in het laatste kwartaal van 2008 een omzetdaling liet zien, groeide de omzet van cafetaria’s met 1,8 procent.

‘Als het economisch minder gaat, zijn snacks voor veel mensen het goedkope alternatief voor een etentje in een restaurant’, denkt Johannes van Dam.

De culinair journalist en krokettenliefhebber kan juist de keuze voor bitterballen en kroketten goed begrijpen. ‘De combinatie van een romig interieur met een knapperige buitenkant is iets heel bijzonders.’
Gelukkig zijn we met z'n allen heel gewoon gebleven
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_66623253
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:19 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we met z'n allen heel gewoon gebleven
quote:
Van Dobben verkocht maar liefst 60 procent meer bitterballen.
Lekker gewoon bezatten in de kroeg.
pi_66623281
quote:
JERUZALEM - Israël wil het aantal joodse kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever bijna verdubbelen. Dat blijkt uit gegevens van het ministerie van Woningbouw, aldus de Israëlische beweging Peace Now maandag.

De groepering publiceerde haar cijfers kort voor het eerste bezoek van de nieuwe Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton aan het gebied.

''Het ministerie van Bouw en Woningen wil ten minste 73.000 wooneenheden neerzetten op de Westoever'', staat in het rapport van Peace Now.

Goedkeuring

Daarvan zou de bouw van 15.000 woningen zijn goedgekeurd. De plannen voor 58.000 huizen wachten nog op goedkeuring.

''Als alle plannen worden aangenomen, verdubbelt het aantal joodse kolonisten'', aldus de beweging, die haar berekeningen baseert op een gemiddelde van vier personen per woning.

Volgens Peace Now wonen momenteel 280.000 Israëlische kolonisten in circa 120 nederzettingen op de Westoever. Nog eens 200.000 wonen in het geannexeerde oosten van Jeruzalem.
Eheuheueheh!
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 2 maart 2009 @ 17:30:27 #225
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66623557
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:22 schreef Picchia het volgende:

[..]

[..]

Lekker gewoon bezatten in de kroeg.
Crisis? Crisis in je broek zul je bedoelen
pi_66623691
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:30 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Crisis? Crisis in je broek zul je bedoelen
Da's geen crisis, dat is een structureel probleem.
pi_66625464
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 2 maart 2009 @ 18:46:17 #228
66825 Reya
Fier Wallon
pi_66625964
Ben je daar wel eens in de buurt geweest?
pi_66625990
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:46 schreef Reya het volgende:
Ben je daar wel eens in de buurt geweest?
Yeps, tis dat ik niet kan skiën.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66627139
Iedereen kan skiën. Je moet alleen leren draaien en huppa. Gaan met die banaan.

Met een beetje geluk leer je direct achteruit skiën.
pi_66627458
En over de parkeerplaats.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:02:26 #232
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_66628601
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kaartjes voor Wacken had ik al. Line up is nog niet heel denderend, maar die van Hellfest vind ik ook niet ercht indrukwekkend. Moet zeggen dat metalcamp met de 14 namen die ze nu hebben al boeiender is dan Hellfest en Wacken bij elkaar.
hij komt toch niet

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 2 maart 2009 @ 20:27:19 #233
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66629584
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  maandag 2 maart 2009 @ 20:32:51 #234
66825 Reya
Fier Wallon
pi_66629847
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:27 schreef Sam_Spade het volgende:
[ afbeelding ]
Toch knap dat je me hebt opgemerkt in die massa.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:35:03 #235
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66629952
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Toch knap dat je me hebt opgemerkt in die massa.
Jij was de enige die Deutschland Mit Nach Nebst Samt Bei Seit Von Zu Zuwider Entgegen Gemäß Gegenüber Außer Aus Alles zong.
pi_66630402
Maar waar is Wally...
  maandag 2 maart 2009 @ 20:46:56 #237
66825 Reya
Fier Wallon
pi_66630430
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:35 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Jij was de enige die Deutschland Mit Nach Nebst Samt Bei Seit Von Zu Zuwider Entgegen Gemäß Gegenüber Außer Aus Alles zong.
Waren de woorden van een man die niet veel anders doet dan op Boris Jeltsin lijken.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:52:18 #238
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66630677
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:46 schreef Autodidact het volgende:
Maar waar is Wally...
Die springt straks uit een vliegmachien.
pi_66630709
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:44 schreef Reya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel een hoog Ahhhh-gehalte hè.

Misschien wordt het wel tijd om Hirsch Ballin eens op het matje te roepen.
quote:
Hammerstein vroeg op de eerste dag van de zaak aan de rechtbank om het OM niet-ontvankelijk te verklaren, zoals eerder gebeurde in de Hells Angels-zaak. In deze zaak bleken gesprekken van advocaten met verdachten niet volgens de regels vernietigd, maar gebruikt ten behoeve van het opsporingsonderzoek.
http://www.fd.nl/artikel/(...)orkenniszaak-ed-maas
quote:
De rechtbank in Breda heeft een man uit Oudenbosch vrijgesproken van misbruik van zijn drie kinderen. De man zat zeven maanden in voorarrest nadat zijn ex-vrouw en kinderen hem beschuldigd hadden van ontucht.

De rechtbank heeft forse kritiek op de verhoormethode van de politie, daarom wordt geen waarde gehecht aan de bekentenis van de man. Bij zijn verhoor is de Oudenbosschenaar op een omstreden manier geholpen om herinneringen terug te halen die hij zou hebben verdrongen.
http://www.nos.nl/nosjour(...)ucht_vrijspraak.html
quote:
De Middelburgse hoofdofficier van justitie Dierderik Greive wil meer gebruik maken van de handigheid van jongeren op internet bij de opsporing van criminaliteit.
Hij denkt daarbij niet alleen aan het insturen van foto's en video's van misstanden. Ook nodigt Greive de jeugd ('maar ook ouderen') nadrukkelijk uit mee te denken en te werken aan de oplossing van zogenaamde cold cases. Dat kan onder meer via de site politieonderzoeken.nl .

De oproep aan de jongeren staat ook in de Vetverkeerdkrant. Dit kwartaalblad van het openbaar ministerie verschijnt in een oplage van 60.000 exemplaren en wordt verspreid op middelbare scholen, bibliotheken en Haltbureaus. Greive is landelijk projectleider voor intensiever gebruik van internet bij misdrijven.
http://www.pzc.nl/regio/z(...)eren-en-internet.ece
pi_66630756
'navond. Nog wat beleefd?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 2 maart 2009 @ 20:55:04 #241
Stranger than fiction
pi_66630795
pi_66630929
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:00:23 #243
Stranger than fiction
pi_66631013
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:58 schreef Autodidact het volgende:
Links van de zandbak, naast het oude vrouwtje.
Voor jou een lolly dan.
pi_66631086
Dat leer je allemaal op de Oostenrijkse School. Zie Sams plaatje. Wally is namelijk niet hiet helemaal 'rein', als je begrijpt wat ik bedoel.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:02:40 #245
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66631111
Links van Marokko?
pi_66631740

Talk to the hand.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:22:36 #247
Stranger than fiction
pi_66631842
whehehehe
  maandag 2 maart 2009 @ 21:42:43 #248
Stranger than fiction
pi_66632721
quote:
DEN HAAG - Als vakbonden hun looneisen tot nul beperken dan kunnen ze voorkomen dat uitkeringen ontkoppeld worden.

Dat zou betekenen dat de uitkeringen niet meestijgen met de gemiddelde loonsverhogingen, zoals normaal.

WTF is dit voor slap gelul? De uitkeringen stijgen in ieder geval niet en als we dan met z'n allen de lonen bevriezen lijkt het net alsof we de lonen en uitkeringen niet ontkoppelen...
  maandag 2 maart 2009 @ 21:43:44 #249
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66632762
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

WTF is dit voor slap gelul? De uitkeringen stijgen in ieder geval niet en als we dan met z'n allen de lonen bevriezen lijkt het net alsof we de lonen en uitkeringen niet ontkoppelen...
Da's een mooie inderdaad.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:48:58 #250
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66633001
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:06 schreef Picchia het volgende:
Ik ben benieuwd of ze ook de rekening bij de overheid durven te leggen. Momenteel ziet het er niet naar uit.

Tuurlijk niet.
De overheid is toch de redder in nood geweest de laatste tijd? Die moeten toch alleen maar groter worden?
Snijden in de overheid zou veel schelen. Maar nee, we gaan snijden in de zorg. Dat zijn toch mensen die alles op een rij hebben en wiens leven het zonnetje het aangenaam maakt.
tot zover het sociale gedeelte van nederland.

Wel een trend van de laatste jaren. Inefficiënt werken --> zwakken worden gekort en overheid wordt vergroot --> nog inefficiënter werken --> zwakkeren worden gekort en nog grotere overheid en bureaucratie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')