quote:Op maandag 2 maart 2009 21:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
WTF is dit voor slap gelul? De uitkeringen stijgen in ieder geval niet en als we dan met z'n allen de lonen bevriezen lijkt het net alsof we de lonen en uitkeringen niet ontkoppelen...
Iedereen.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
en wie gaat hier weer intrappen
De Geus is er destijds niet voor afgetreden, ik denk niet dat zijn opvolger daar wel zin in heeft.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
en wie gaat hier weer intrappen
Zo te zien is dat ook precies hetgeen wat GS en de Telegraaf uit al die filmpjes hebben gepikt.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
NOS zet on-ge-editte versie Journaal online
vooral leuk om eva te zien discussiëren over haar borsten
Dat begrijp ik ook wel. Maar mijn bezwaar is dat de kosten aanzienlijk sneller stijgen dan het aantal patiënten. En in ziekenhuizen stijgen de kosten aanzienlijk harder dan de capaciteit. Dat is al 15+ jaar zo.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De stijging van de zorgkosten gaat helemaal nergens meer over.
In 2003 was het 50miljard in 2007 72miljard en in 2008 gaan we richting de 80 miljard.
Dat is onbetaalbaar. Niet meer dan normaal dat daar stevig ingegrepen wordt.
Zie onder andere:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)02/0/2007c156pub.pdf
Daar kun je je tegen verzekeren.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
Handig zo'n verzekeraar die de telefoon niet opneemt.
Nee, dat was iemand anders die mijn Bora in de prak heeft gereden, maar in bureaucratisch Nederland duurt het minstens 2 maanden voordat er een expert langs komt om het een en ander te taxeren en duurt het daarna nog eens 8 maanden voordat bedragen uitgekeerd worden.quote:
Telefoon verloren tijdens een tasjesroof?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
Handig zo'n verzekeraar die de telefoon niet opneemt.
Neem jij je vaste telefoon mee in je tas? Hoe doe je dat met die kabels?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:41 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Telefoon verloren tijdens een tasjesroof?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neem jij je vaste telefoon mee in je tas? Hoe doe je dat met die kabels?
Dan Marokko, daar koop je de betreffende beambte gewoon om.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat was iemand anders die mijn Bora in de prak heeft gereden, maar in bureaucratisch Nederland duurt het minstens 2 maanden voordat er een expert langs komt om het een en ander te taxeren en duurt het daarna nog eens 8 maanden voordat bedragen uitgekeerd worden.
Beambte? Je regelt daar de schade met de andere weggebruiker, aangezien 70% van de auto;s die daar rondrijden niet verzekerd zijn. Doorgaans ga je samen met de ander naar een garage in de buurt, en je laat je auto daar direct maken op kosten van de ander.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan Marokko, daar koop je de betreffende beambte gewoon om.
Je vernaggeld mijn heel leuk zeer kwetsend en racistisch grapjequote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neem jij je vaste telefoon mee in je tas? Hoe doe je dat met die kabels?
'roest.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan Marokko, daar koop je de betreffende beambte gewoon om.
Dat was dan ook de bedoeling.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je vernaggeld mijn heel leuk zeer kwetsend en racistisch grapje
Weet je wat ij vernaggelt?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je vernaggeld mijn heel leuk zeer kwetsend en racistisch grapje
Hee, was jij niet een maand op vakantie?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het fundament van de Vijzelgracht.
Nee, z'n baas ging op vakantie. Hij heeft nu het rijk alleen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, was jij niet een maand op vakantie?
Een schrijnend verhaal, zowel Herrema (PvdA) als van Poelgeest (GL) hebben geen leiding gegeven aan de betrokken dienstenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het fundament van de Vijzelgracht.
April...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, was jij niet een maand op vakantie?
Als onze minister van feest zich ook zo'n zorgen zou maken over het publieke omroepbestel, dan was er tenminste nog een lichtpuntje. Niemand schijnt zich te realiseren dat met de komst van de Telegraaftv, de NPS weer onder vuur ligt, terwijl die hele SBS en RTL zooi allang en breed het telegraafpubliek aan het bedienen is.quote:'Gemengde gevoelens Plasterk bij overname PCM
background
AMSTERDAM - Volgens minister Ronald Plasterk (Media) is de overname door het Belgische mediabedrijf De Persgroep kennelijk de enige manier voor uitgever PCM om grote financiële problemen te voorkomen. Toch is hij bezorgd over de gevolgen van de overname.
Was u verrast door het nieuws?
"Nee. Ik heb de laatste weken intensief contact gehad met verschillende partijen, en ik denk dat een overname van PCM de enige manier was voor het bedrijf om acute financiële problemen te voorkomen. De zorgen bij PCM waren groot."
Denkt u dat De Persgroep de beste kandidaat is voor de overname?
"Ik heb al eerder gezegd dat ik er geen voorstander van ben dat zoveel toonaangevende dagbladtitels bij één partij terechtkomen. Dat is niet goed voor de diversiteit. Bovendien is het dan moeilijker om te innoveren. En dat is vooral in deze tijd hard nodig in deze sector."
Maar dat was zeven jaar geleden ook al het geval. Toen was PCM eigenaar van de Volkskrant, NRC, AD, Trouw en Het Parool.
"Klopt, maar dat was destijds ook geen ideale situatie."
Wat kunt u daaraan doen?
"Ik heb daarvoor in elk geval geen wettelijke instrumenten. Volgens de regels mag één partij niet meer dan een derde van de oplage in handen hebben. Dit om een te grote concentratie van de mediamacht te voorkomen."
"Je zou denken dat als de Volkskrant, NRC, Trouw, Het Parool en Algemeen Dagblad eigendom worden van één partij, dat je dan wel over die grens van een derde heen gaat, maar dat is niet het geval."
Wat kunt u dan wel doen?
"Ik ben druk in gesprek met alle betrokken partijen, en probeer mee te denken over alternatieve oplossingen.
"Ik zou het bijvoorbeeld toejuichen als De Persgroep zou besluiten om in elk geval de Volkskrant of NRC Handelsblad te verkopen. Daar wordt door de betrokken partijen ook al over gesproken."
De Persgroep zal ongetwijfeld op zoek gaan naar schaalvoordelen. Vreest u voor harde saneringen?
"De hele operatie is geboren uit financiële nood. Welke oplossing er ook was gekozen, het had altijd druk gezet op het bedrijf. Ik hoop dat daar goed over wordt nagedacht."
Uw partijgenoot PvdA-Kamerlid Martijn van Dam zei te vrezen voor een situatie waarin een buitenlandse magnaat greep krijgt op de Nederlandse opiniemarkt.
"Ik maak me daar geen grote zorgen over. Vooral omdat De Persgroep uit Nederlandstalig gebied komt. Bovendien is De Persgroep een echt krantenbedrijf. Het Britse Apax, de vorige eigenaar van PCM, ging het duidelijk om geld. Ik vind het goed om te zien dat Belgische kranten als Het Laatste Nieuws en De Morgen floreren onder de vleugels van De Persgroep. Ik ga ervan uit dat De Persgroep ook verstandig omgaat met alle Nederlandse titels." (JASPER KARMAN)
Deprogramming the masses since 1547, the Flat Earth Society has long been dedicated to the Flat Earth principles which define our organization.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Photoshop, een lichaam kan nooit zo rond zijn.
Godverdomme, moet dan echt alles kapotquote:Foxtrot dreigt uit haven te verdwijnen
De in 1956 in Riga gebouwde Foxtrot, een onderzeeër uit de Zuluklasse. Foto Floris Lok
AMSTERDAM - Het lijkt erop dat de Foxtrot, een oude Russische onderzeeër, het land zal verlaten. De eigenaar, een Turkse firma, heeft een vergunning aangevraagd om de boot in het buitenland te laten slopen.
Het schip ligt sinds 2002 in Amsterdam. De Foxtrot is in 1991 door ondernemers uit Den Helder naar Nederland gehaald. De onderzeeër - toen B80 geheten - werd in 2002 voor 56.000 euro naar de NDSM-haven overgebracht door een Amsterdamse architect. Het idee was er een presentatieruimte in te beginnen. Verder dan een brainstormsessie van Heineken en een modeshow van Hans Ubbink is het echter nooit gekomen.
De onderzeeër werd daarom in dat jaar voor negentigduizend euro verkocht aan de in 2008 opgeheven stichting Historische Schepen KNSM-Eiland Amsterdam. De stichting zag de Foxtrot als een aanwinst voor het Maritiem Kwartier Amsterdam Noord, het inmiddels gestrande idee voor een historische zeehaven.
''Ik durf gerust te stellen dat stadsdeel Noord ons naar de kloten heeft geholpen,'' zegt Adriaan Jeukens, oud-operationeel directeur van het Maritiem Kwartier. ''Verscheidene bestuurders beloofden ons dat de kade opgeknapt zou worden en dat er elektriciteit zou komen, maar er gebeurde nooit wat.''
De kade van de NDSM-haven werd in 2007 wel opgeknapt, maar profijt heeft de stichting daar niet van gehad: het huurcontract met het stadsdeel was in 2006 beëindigd.
In juli 2005 was het schip tijdens de voorstelling Kursk van componist Merlijn Twaalfhoven voor het laatst toegankelijk voor het publiek. ''Een fantastisch ding. In Nederland is geen onderzeeër te vinden uit die periode,'' zegt Jeroen Mutsaers, initiatiefnemer van de NDSM-haven, opvolger van het Maritiem Kwartier.
De B80, een schip uit de Zuluklasse, werd in 1956 gebouwd, in Riga. Mutsaers had de Foxtrot liefst zelf in bezit gehad, maar kwam er vorig jaar niet uit met de Amsterdamse advocaat die de Turkse eigenaar vertegenwoordigt. ''Ze wilden er een ongelooflijk hoog bedrag voor hebben.'' Over de hoogte hiervan wil Mutsaers geen uitspraken doen.
Dat de Turkse firma geld wilde zien, hield verband met staalprijs. Die was in juli vorig jaar 332 euro per ton, maar is nu gekelderd tot 78 euro. Hiermee lijkt de onderzeeër ook een strop te worden voor de Turken, die vorig jaar een exportvergunning aanvroegen.
Voordat de Foxtrot Nederland verlaat, moet een borgsom van ongeveer één miljoen euro worden betaald. Volgens de Vrom-inspectie is dat nog niet gebeurd. De Turkse firma krijgt die borgsom terug als aangetoond is dat de Foxtrot volgens Europese regels is gesloopt. Onderdelen van de Foxtrot zijn volgens de inspectie bestemd voor een museum in het Spaanse La Coruña.
De B80 maakte in de Koude Oorlog deel uit van Project 611, de naam van de Navo voor Zuluonderzeeërs. De importeurs uit Den Helder dachten een onderzeeër uit de Foxtrotklasse (gebouwd tussen 1958-1967) op de kop getikt te hebben. Toen de onderzeeër hier aankwam, bleek het om een oudere Zulu te gaan. (ALWIN KUIKEN)
in de krant? Nee, dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal johquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:14 schreef Picchia het volgende:
Moet daar zoveel geknipt worden?
Bitchslappen is tof. Maar volgens mij is het meer een type die zijn ellebogen maximaal uitsteektquote:
Bitchslappen is iets anders, bitch.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Bitchslappen is tof. Maar volgens mij is het meer een type die zijn ellebogen maximaal uitsteekt
Wat is het dan, wetenschapshoertje?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:34 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Bitchslappen is iets anders, bitch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |