Het bevestigt dat het een risicofactor is, dat was dus al bekend? En de eindconclusie is dat het een literatuurstudie versterkt. Dat is heel mager.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:39 schreef DionysuZ het volgende:
Misschien moet je dan beter lezen. Het onderzoek concludeert dat er wel degelijk een verband is tussen meeroken en longziekten
Ga daar eens op in.
Het is misschien jouw conclusie of een politieke conclusie, maar geen wetenschappelijke.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:56 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De conclusie uit een groots onderzoek is dat meeroken een risicofactor is voor longkanker en andere longziekten, extra bijzonder bij ex-rokers. En dat vind jij een STELLING? Het is een CONCLUSIE!
Ga ik er op in, stel ik je weer een vraag, reageer je er niet op? Waar ben je nou met je grote bek?quote:
Dat "propaganda"-gehuil ook altijd.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is de overheid zelf die zichzelf en wetten belachelijk maakt. O.a. door met leugens en propaganda ongewenste regels door te drukken zoals het rookverbod en de EU-grondwet.
Tja, het gaat de rokers om 'bewijs'. EEN wetenschappelijk rapport/onderzoek etc dat 'aantoont' dat meeroken schadelijk is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat "propaganda"-gehuil ook altijd.[ afbeelding ] Ga eens in een totalitaire staat wonen en ervaar wat propaganda inhoudt. Of simpeler, pak een woordenboek en lees de definitie van propaganda.
Een overheid die, ondersteund door 99,99% van de medici, zegt dat roken slecht voor je is, bedient zich daarmee niet van propaganda.
Dus jij bevestigt dat?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het bevestigt dat het een risicofactor is,
Dat dus.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat "propaganda"-gehuil ook altijd.![]()
En dit soort gejank ook. Voor de meerderheid van de mensen is gezelligheid niet gekoppeld aan kanker, maar in de horeca zijn ze ineens onlosmakelijk verbonden als we de kroegbazen moeten geloven.quote:'Handhaven rookverbod ruïneert carnaval'
AMSTERDAM - "Het handhaven van het rookverbod kan het carnaval kapotmaken", zegt de Brabantse kroegbaas Cor Hooymaayers. Horeca-ondernemers hopen op begrip bij de controles van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) op het rookverbod tijdens carnaval.
De VWA heeft aangekondigd ook tijdens het carnaval, al dan niet verkleed, de horeca streng te controleren op naleving van het rookverbod.
„Rigoreus handhaven van het rookverbod kan het carnaval kapotmaken”, zegt kroegbaas Cor Hooymaayers, uit Oosterhout. „Willen we dat met z'n allen dan?“
Woensdag werd bekend dat de VWA streng gaat controleren tijdens carnaval. Controleurs zullen om niet op te vallen in de hossende menigte, verkleed te werk gaan.
Je bent een hypochonder met je gejank over kanker.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:54 schreef Pinball het volgende:
[..]
En dit soort gejank ook. Voor de meerderheid van de mensen is gezelligheid niet gekoppeld aan kanker, maar in de horeca zijn ze ineens onlosmakelijk verbonden als we de kroegbazen moeten geloven.
Ik zie de standaard propaganda, maar nergens staat het bewijs. Kom eens met een onderzoek i.p.v. persberichten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:02 schreef botterfly het volgende:
@ papierversnipperaar en weltschmerz: als ik google op ''rookverbod epa'' kom ik op het volgende artikel uit: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2464
dude, misschien heb je het niet doorquote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ga ik er op in, stel ik je weer een vraag, reageer je er niet op? Waar ben je nou met je grote bek?
quote:Rookcafés opstandig na oordeel
GRONINGEN - Opstandige rookcafés halen niet hun asbakken van de toog, nu de rechter het Groningse café De Kachel heeft veroordeeld, zegt stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer.
afbeelding vergroten
De eigenaren van De Kachel, Jeroen en Ronald Sannes, moeten hun zaak een maand sluiten als controleurs weer een roker aantreffen, besliste de strafrechter gisteren. Ook moet het duo nu een boete van 1200 euro betalen.
Jeroen en Ronald Sannes zijn de eerste kroegbazen die voor de rechter moeten verschijnen. Inspecteurs troffen zes keer rokers aan in het café, sinds de invoering van het rookverbod. De broers gaan in hoger beroep. Ronald: ,,We hebben géén personeel en géén plek voor een rookruimte. Áls we de asbakken weghalen, kunnen we de tent na een half jaar sluiten. We móeten wel in beroep.''
Volgens Wiel Maessen van de stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer gaat er geen afschrikwekkende werking uit van de uitspraak. Ten eerste wachten kroegbazen het hoger beroep in deze zaak af, zegt hij. ,,En daarbij wachten ze ons resultaat bij de bestuursrechter af. Daar gaan we het rookverbod aanvechten. We strijden door tot aan de de hoogste rechter en desnoods wenden we ons tot het Europees Hof. Tot die tijd wordt er gewoon gerookt.''
In de Groningse binnenstad blijven de deuren van veel cafés gewoon open voor rokers, blijkt uit een rondgang. Bert Crum van De Drie Uiltjes: ,,Nu hier weer gerookt mag worden heb ik het veel drukker. Dus een boete kan er dan wel vanaf.'' Een eventuele maand sluiting kan hij 'mooi gebruiken voor een verbouwing of een lange vakantie'.
Henk Heukers van De Kale Jonker heeft inmiddels drie boetes op de mat gehad, maar weigert zich iets van het rookverbod aan te trekken. ,,Ik strijd door, al kost het me mijn zaak,'' reageert hij. ,,Op dit moment is mijn kroeg ook geen dubbeltje meer waard, dus ik heb niets te verliezen.'' De gebroeders Sannes weten nog niet of ze de asbakken weer op tafel terugzetten.
Lies van Gennip, directeur van antirookorganisatie Stivoro, is blij met de uitspraak van de rechter: ,,Hiermee is duidelijk geworden dat de wet de wet is. Er zijn geen uitzonderingen. De horeca is rookvrij.'' Ook woordvoerster Saskia Hommes van minister Klink (Volksgezondheid) is tevreden. ,,Het is duidelijk dat roken niet wordt getolereerd. Niet in kleine cafés en niet tijdens carnaval.''
Als je dan toch het woordenboek al hebt gevonden, zoek dan ook meteeen even meeroken op.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat "propaganda"-gehuil ook altijd.[ afbeelding ] Ga eens in een totalitaire staat wonen en ervaar wat propaganda inhoudt. Of simpeler, pak een woordenboek en lees de definitie van propaganda.
Een overheid die, ondersteund door 99,99% van de medici, zegt dat roken slecht voor je is, bedient zich daarmee niet van propaganda.
Hoe kom je daar bij? Als ik een onderzoek doe naar roken en longkanker en ik neem als casegroup kettingrokers die ook nog eens zwaar alcoholist zijn, dan zal ik niet alleen een verband tussen roken longkanker vinden, maar ook een verband tussen alcohol en longkanker.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij is dat dan een RR van 1.02 terwijl je bij 2 kunt spreken van een verband en van 3 bij een causaal verband.
Ook die opstandige huilies komen nog wel aan de beurt. Gewoon keihard de kop in drukken dit soort geblaat.quote:
Een boete kan er wel vanaf, en dan heeft ie nog geld over voor een maand vakantie.quote:In de Groningse binnenstad blijven de deuren van veel cafés gewoon open voor rokers, blijkt uit een rondgang. Bert Crum van De Drie Uiltjes: ,,Nu hier weer gerookt mag worden heb ik het veel drukker. Dus een boete kan er dan wel vanaf.'' Een eventuele maand sluiting kan hij 'mooi gebruiken voor een verbouwing of een lange vakantie'.
Dat komt er dan nog eens bij, maar over de causaliteit van het verband wil ik niet te moeilijk doen, daarvoor is al dat biomedisch gedoe natuurlijk wel een indicatie. Het gaat erom dat het verband er niet is en dan kan er ook geen causaliteit zijn. Als meeroken kanker veroorzaakt, zul je een verband aantreffen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:51 schreef Cerbie het volgende:
Hoe kom je daar bij? Als ik een onderzoek doe naar roken en longkanker en ik neem als casegroup kettingrokers die ook nog eens zwaar alcoholist zijn, dan zal ik niet alleen een verband tussen roken longkanker vinden, maar ook een verband tussen alcohol en longkanker.
Als beide dan boven de RR=3 uitkomen betekent dat niet dat er voor beiden een causaal verband is, maar dat ik door confounding onterecht een verband vind.
Boeie. Jij bent totaal niet geïnteresseerd in bewijs. Het enige wat jij wilt is dat je spullen aangedragen worden zodat je ze kan wegzetten als leugens of propaganda.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 03:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zie de standaard propaganda, maar nergens staat het bewijs. Kom eens met een onderzoek i.p.v. persberichten.
Er zijn ook zoveel leugens en propaganda. Dat sluit niet uit dat er waarheid tussenzit, de waarheid kan echter de boodschap allerminst dragen en de waarheid die dat wel kan, die blijkt telkens weer onvindbaar.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:35 schreef mgerben het volgende:
Boeie. Jij bent totaal niet geïnteresseerd in bewijs. Het enige wat jij wilt is dat je spullen aangedragen worden zodat je ze kan wegzetten als leugens of propaganda.
Op de rapporten. Dat is juist het probleem, geen enkel onderzoek levert het bewijs, integendeel. En dan gaan ze de blackbox in van selectie, statistische bewerkingen en worden ze door biomedisch onderzoek heengeroerd, en dan wordt er gerapporteerd dat het wel bewezen is.quote:Feit. Jij leeft in je eigen werkelijkheid (echt waar).
In de echte werkelijkheid is er een stad die Den Haag heet, en daar zitten mensen die door 'het volk' gekozen zijn, en die baseren zich op die onderzoeken en rapporten.
Ik ben juist van de feiten. Het is een feit (onderzocht en bewezen) dat onregelmatige en nachtdiensten ongezond zijn. Die wil je dus verbieden. Of je bent van de propaganda en dan laat je je afleiden van de echte problemen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:35 schreef mgerben het volgende:
[..]
Boeie. Jij bent totaal niet geïnteresseerd in bewijs. Het enige wat jij wilt is dat je spullen aangedragen worden zodat je ze kan wegzetten als leugens of propaganda.
Ik ben idd kritischer dan de meeste mensen die op hun gevoel af gaan, hun egoïsme voorop stellen en zich laten voorliegen.quote:Feit. Jij leeft in je eigen werkelijkheid (echt waar).
Democratie en de steeds fascistischer gevolgen daarvan zijn idd een trieste realiteit. Maar die onderzoeken en rapporten hebben daar steeds minder mee te maken.quote:In de echte werkelijkheid is er een stad die Den Haag heet, en daar zitten mensen die door 'het volk' gekozen zijn, en die baseren zich op die onderzoeken en rapporten.
Het maakt voor veel mensen ook niet uit wat voor luchtfietsers er in den haag zitten en wie daar op stemmen.quote:In die echte werkelijkheid maakt het geen zier uit of er een internetuser bestaat die dat onderzoek niet gelooft omdat hij het niet wil geloven.
Geen argument in deze discussie. Het gaat er om of je mij iets kan verbieden met verzonnen gevolgen voor derden en wat het volgende is dat verboden gaat worden "in naam van gezondheid en democratie"quote:In die echte werkelijkheid zijn de beslissingen genomen, zijn de wetten gemaakt en worden ze uitgevoerd.
Jij kan zo lang je wilt blijven hangen in de jaren '50 van de vorige eeuw, toen men rookte om gezond te worden.
Ik sta daarin niet alleen. Nog een wetje of 2 en ik stap over naar het kamp van HenriO en zijn libertariers. Een overheid is er voor burgers en niet andersom, dan maar zonder overheid. Dat jij je leven (inclusief sociale contacten) door de overheid wilt laten regelen moet jij weten, maar ik beslis dat soort zaken voor mezelf.quote:De echte werkelijkheid is daar ver voorbij. Jij verandert daar niets aan. Het enige dat jij kunt kiezen is of je in jouw fantasie wilt leven, waar de hele wereld omdraait zodra jij iets vindt, of in de echte werkelijkheid.
Nee hoor, ik rook in de kroeg en thuis gewoon binnen.quote:Rook ze - wel buiten natuurlijk![]()
'de waarheid ligt in het midden' is een aanspraak op de redelijkheid. De waarheid zal toch wel in het midden liggen?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn ook zoveel leugens en propaganda. Dat sluit niet uit dat er waarheid tussenzit, de waarheid kan echter de boodschap allerminst dragen en de waarheid die dat wel kan, die blijkt telkens weer onvindbaar.
Aantijgingen en beweringen.quote:Op de rapporten. Dat is juist het probleem, geen enkel onderzoek levert het bewijs, integendeel. En dan gaan ze de blackbox in van selectie, statistische bewerkingen en worden ze door biomedisch onderzoek heengeroerd, en dan wordt er gerapporteerd dat het wel bewezen is.
We schaffen de hele horeca af. Mensen behoren te werken en naar de kerk te gaan, al dat plezier is nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:23 schreef Nielsch het volgende:
Rookkroegen gaan helemaal kapot![]()
![]()
![]()
Over een paar jaar kom ik graag op de smeulende resten dansen![]()
Dat zeg ik niet, dat is een uitspraak van mensen die niet geinteresseerd zijn in de waarheid.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:42 schreef mgerben het volgende:
'de waarheid ligt in het midden' is een aanspraak op de redelijkheid. De waarheid zal toch wel in het midden liggen?
Helaas is het in deze discussie gewoon een poging om gedegen wetenschappelijk werk weg te wuiven met een beroep op de goede verstandhoudingen. De waarheid zal toch wel in het midden liggen?
Nee hoor, de schadelijkheid van tabaksrook in de concentratie die rokers binnenkrijgen is aangetoond.quote:Feit. Dat tabaksrook schadelijk is, is aangetoond.
Dat zou je wel willen: "iedereen weet inmiddels dat...". Ik wil graag weten welk station dat dan was. Niemand kan mij dat vertellen.quote:Dat is een gepasseerd station.
Er zijn leugens, maar dat wil niet zeggen dat er geen waarheid kan zijn. Alleen waar is die dan? Dat is mijn vraag. Het enige wat ik roep is dat iedereen die beweert de waarheid te kennen er maar niet in slaagt mij die te laten zien.quote:Als iemand dat niet goed uitkomt is het niet meer voldoende om te roepen dat het allemaal leugens zijn, of dat de waarheid wel in het midden zal liggen.
Van herhaling wordt het niet ineens waar. Je kunt je vingers in je oren stoppen en maar in jezelf herhalen dat meeroken schadelijk is, daarmee verander je de feiten niet.quote:Tabaksrook is schadelijk; daar is wetgeving op gebaseerd, en die wordt uitgevoerd.
Ik ben niet geinteresseerd in muizen die in slechte gezondheid bier tappen.quote:Als je die onderzoeken weg wilt zetten als leugens en propaganda, mag je zélf het initiatief nemen.
Toon maar aan waar de onderzoekers liegen, of betaald zijn, of wat je dan ook maar beweerd. Toon maar aan met een mooie test dat muizen die roken langer leven.
Alles wat het niet tegenspreekt is een bevestiging. Maar dat is op zich geen bewijs, net zoals het onderzoek wat Dionusys plaatste zelf allerminst bewijs is, het ontkracht alleen eerdere stellingen niet. Prima, maar waar is dan het bewijs zelf wat hiermee niet ontkracht wordt?quote:Het bewijs voor de schadelijkheid is al decennia geleden geleverd en in al die jaren alleen maar bevestigd en bevestigd.
Ik beweer niet dat meeroken onschadelijk is, hoewel de cijfers van Dionysus duidelijk in die richting wijzen.quote:Aantijgingen en beweringen.
Bewijs het maar, kom maar met concrete voorbeelden, toon het maar aan.
Nee, natuurlijk niet. De reden dat er gelogen en bedrogen wordt is dezelfde reden als waarom het rookverbod is ingevoerd: Het roken moet hoe dan ook ontmoedigd worden. Dat moet dan met het strafrecht, en de rechter heeft alleen maar een overtreding van een strafbepaling geconstateerd.quote:Feit. Het rookverbod in Nederland heeft net zijn eerste rechtszaak gewonnen.
Het wordt niet teruggedraaid omdat jij nu zegt 'het zijn allemaal leugens'.
Ik heb schijt aan goede verhoudingen met anti-rook fascisten. Het gedegen wetenschappelijke werk wijst niet op gezondheidsschade van meeroken. Dat is op dit moment de waarheid.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:42 schreef mgerben het volgende:
[..]
'de waarheid ligt in het midden' is een aanspraak op de redelijkheid. De waarheid zal toch wel in het midden liggen?
Helaas is het in deze discussie gewoon een poging om gedegen wetenschappelijk werk weg te wuiven met een beroep op de goede verstandhoudingen.
Alleen als je je zin niet krijgt. Maar dan ligt de mogelijkheid van rook-horeca daar ook. De anti-rokers stellen zich hard op, waarom moeten de rokers dan lief blijven? Ik accepteer alleen hard bewijs, en dat is er niet.quote:De waarheid zal toch wel in het midden liggen?
Dat is geen argument, de wet gaat over meeroken.quote:Feit. Dat tabaksrook schadelijk is, is aangetoond. Dat is een gepasseerd station. Als iemand dat niet goed uitkomt is het niet meer voldoende om te roepen dat het allemaal leugens zijn, of dat de waarheid wel in het midden zal liggen.
Het gaat hier over meeroken.quote:Tabaksrook is schadelijk; daar is wetgeving op gebaseerd, en die wordt uitgevoerd.
We hebben het hier over MEEroken. Je bent alleen maar mist aan het maken omdat je weet dat er geen bewijs is voor de schadelijkheid van MEEroken, dat is waar het hier om draait.quote:Als je die onderzoeken weg wilt zetten als leugens en propaganda, mag je zélf het initiatief nemen.
Toon maar aan waar de onderzoekers liegen, of betaald zijn, of wat je dan ook maar beweert. Toon maar aan met een mooie test dat muizen die roken langer leven dan een controlegroep die niet rookt. Publiciteit gegarandeerd.
We hebben het over MEEroken, daar is de schadelijkheid niet van bewezen.quote:Het bewijs voor de schadelijkheid is al decennia geleden geleverd en in al die jaren alleen maar bevestigd en bevestigd.
Die stelt die bewijs, en het gaat nog steeds over MEEroken.quote:Als je dat niet goed uitkomt, ligt het initiatief bij jou.
Alleen 'leugens' roepen is too liitle and way too late.
[..]
Nee, dat is het niet.quote:Aantijgingen en beweringen.
Bewijs het maar, kom maar met concrete voorbeelden, toon het maar aan.
Feit. Het rookverbod in Nederland heeft net zijn eerste rechtszaak gewonnen.
Het wordt niet teruggedraaid omdat jij nu zegt 'het zijn allemaal leugens'.
Dat is gewoon volkomen kansloos.
Wat zuur en zwartwit toch weer PV.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We schaffen de hele horeca af. Mensen behoren te werken en naar de kerk te gaan, al dat plezier is nergens voor nodig.
Maar dat sommige astmaleiders jaloers zitten te zeuren is wel een reden om anderen hun plezier te verbieden? Lekker hypocriet weer.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:59 schreef Pinball het volgende:
[..]
Wat zuur en zwartwit toch weer PV.![]()
Omdat jij het zonder je peukjes niet leuk kan hebben in de kroeg mag er dus niemand meer lol hebben?
Dan ga ik door naar de volgende rook-kroeg. We hebben hier trouwen toffe party's in kraakpanden waar je wel gewoon alle drugs mag gebruiken, zelfs tabak.quote:Wat ga jij eigenlijk doen als het rookverbod straks ook bij jullie doorgedrongen is? Ga je dan zuur en verbitterd thuiszitten en nóg meer op FOK rondhangen?
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)aft_stug_door__.htmlquote:Café De Kachel paft stug door
GRONINGEN, zaterdag - De woedende eigenaren van café De Kachel in Groningen moesten er gisteren aan geloven: de eerste veroordeling wegens het stelselmatig overtreden van het rookverbod in de horeca is op hun naam komen te staan. Ze moeten 1200 euro lappen en als ze binnen een jaar weer 'in de fout' gaan moet hun zaak een maand dicht. De straf was conform de eis.
De twee eigenaren van het café gaan in hoger beroep en hebben sympathisanten opgeroepen een donatie te doen om de boete van 1200 euro te betalen. Nadat inspecteurs zes keer constateerden dat er vrolijk werd doorgerookt was de maat vol. Tot afgrijzen van eigenaren en stamgasten werd het cafeetje voor de rechter gesleept. De wet is erop gericht roken tegen te gaan, dat het café te klein zou zijn om een rookhokje te maken was geen excuus het toe te laten: "Desnoods moet het bedrijf verhuizen", aldus het vonnis.
"U kon het weten, dat is het risico van het ondernemerschap. Het is geen noodsituatie." Dit leverde gejoel op in de rechtszaal. "Als u wilt, kunt u in beroep", zei rechtbankvoorzitter Van Weringh. "Prima! Dankjewel!" reageerden de vloekende broers Jeroen en Ronald Sannes, uitbaters van De Kachel. Ze luisterden hoofdschuddend toe, zeker toen de rechter geen aantoonbaar verband zag tussen gekelderde inkomsten en het rookverbod. De broers zeggen allang failliet te zijn geweest als ze zich keurig aan de regels hadden gehouden. De rechter kreeg de middelvinger als dank.
Andere cafébazen die hun collega's kwamen steunen, waren buiten zichzelf van woede. "Dit is belachelijk en triest, de dictatuur van CDA en sekte ChristenUnie", riepen er een paar. "We gaan failliet door die bende." Anderen hieven protestliederen en gedichten aan.
Naja, zeg! Stuitend! Ongehoord! De M-Vinger! Waar halen ze het lef vandaan? Dit is tuig, oppakken en straffen en failliet maken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
Moet je lezen hoe die lui op de rechter hebben gereageerd:
[..]
Nog afgezien van de kortzichtigheid, hebben ze gewoon de rechter beledigd en tonen ze geen enkel respect voor de Nederlandse wet.
Dit geeft weer prima het niveau aan van de rookfundamentalisten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)aft_stug_door__.html
Nog afgezien van de kortzichtigheid, hebben ze gewoon de rechter beledigd en tonen ze geen enkel respect voor de Nederlandse wet. Dit is gewoon TUIG; oppakken die handel, sluiten die tent. Stuur die controleurs van de VWA maar onder politiebegeleiding naar die tent, laat ze maar opnieuw vaststellen dat er gerookt wordt en sluit die handel maar een maand, zodat ze inderdaad failliet gaan.
Het is triest dat een kroeg als der Witz met een oplossing komt door een afdakje te willen bouwen, en dan weer wordt tegengewerkt door de gemeente. Ik ben er geweest toen het rookverbod net was ingevoerd, en de kroeg bleef nagenoeg leeg. Achterin hebben ze de ruimte om een rookruimte te creëren, en daar gaan ze dan ook idd mee bezig. Tot die tijd blijven de asbakken nog gewoon op tafel staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
Of het veel helpt, valt te betwijfelen...
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)sbak_op_tafel__.html
Triest. Nog erger dan de complete minachting voor wet- en regelgeving is de passieve, huil-houding van uitbaters die alles als verloren beschouwen. Dan ben je toch echt een waardeloze ondernemer en zorgt dit rookverbod (onbedoeld) voor een scheiding tussen prutsers en echte ondernemers.
Dit nieuwsbericht bewijst dat de sancties onvoldoende zijn. Uitbaters (de titel 'ondernemer' zijn ze niet waardig) kunnen nog steeds berekenend te werk gaan en het risico van een boete incalculeren. Zet maar een nulletje extra achter die bedragen en maak van maanden maar jaren.
Respect moet je verdienen. Als je gewoon goede wetten maakt die een maatschappelijk doel dienen dan krijg je wel respect. Als je parasiteert op het in decennia opgebouwde respect en de wet gaat gebruiken voor je persoonlijke bemoeiziekte, dan is dat ook zo weer weg.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
Nog afgezien van de kortzichtigheid, hebben ze gewoon de rechter beledigd en tonen ze geen enkel respect voor de Nederlandse wet.
De invoering van het rookverbod was niet geheim of zo, dat hadden ze jaren geleden al kunnen weten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:21 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het is triest dat een kroeg als der Witz met een oplossing komt door een afdakje te willen bouwen, en dan weer wordt tegengewerkt door de gemeente. Ik ben er geweest toen het rookverbod net was ingevoerd, en de kroeg bleef nagenoeg leeg. Achterin hebben ze de ruimte om een rookruimte te creëren, en daar gaan ze dan ook idd mee bezig. Tot die tijd blijven de asbakken nog gewoon op tafel staan.
Als je Der Witz kent dan zou je ook weten dat de kroeg zich eigenlijk niet voor een rookruimte leent. De kroeg is te klein en te smal. Dat het bouwen van een afdakje geweigerd is door de gemeente, zorgt er voor dat er nu echt geen andere mogelijkheid meer is.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:44 schreef Pinball het volgende:
[..]
De invoering van het rookverbod was niet geheim of zo, dat hadden ze jaren geleden al kunnen weten.
Als je dan als 'ondernemer' nu pas aan de slag gaat met een rookruimte verdien je het gewoon om failliet te gaan.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Kom jij ook nog eens onder de mensen.
DIe laatste reacties ook bij het filmpjequote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)aft_stug_door__.html
Nog afgezien van de kortzichtigheid, hebben ze gewoon de rechter beledigd en tonen ze geen enkel respect voor de Nederlandse wet. Dit is gewoon TUIG; oppakken die handel, sluiten die tent. Stuur die controleurs van de VWA maar onder politiebegeleiding naar die tent, laat ze maar opnieuw vaststellen dat er gerookt wordt en sluit die handel maar een maand, zodat ze inderdaad failliet gaan.
Men is bang voor personen met een vrije wilquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Toch wel vermakelijk te zien hoe mensen die hun eigen beslissingen nemen systematisch gedemoniseerd worden.
Weet je wel hoe lang dat filmpje duurt!!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:38 schreef Hukkie het volgende:
[..]
DIe laatste reacties ook bij het filmpje
Die vrouw probeert iedere strohalm aan te grijpen om haar cafe overeind te houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet je wel hoe lang dat filmpje duurt!!
Jeej, hoe zielig kun je jezelf maken?
Nou, er zijn mensen die hun sociale contacten bij wet willen laten regelen omdat ze het idiote idee hebben dat ze "recht hebben om in iedere kroeg in Nederland te kunnen komen zonder de volgende dag hun kleren te moeten wassen"quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet je wel hoe lang dat filmpje duurt!!
Jeej, hoe zielig kun je jezelf maken?
't Sop is de kool niet waard.quote:
Uhm, fyi, die vrouw heeft een kroeg met minimale afmetingen in Leiden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:29 schreef Gia het volgende:
[..]
't Sop is de kool niet waard.
Als iedere kroeg zich gewoon aan 't rookverbod houdt, dan heeft 't Kacheltje geen enkel probleem.
Heck! Ik zou er nog wel gaan stappen als ik in Groningen zou wonen. Ziet er keigezellig uit. Die hebben de rokers echt niet nodig.
Ach dat mens is haske aandachtsgeil. Dan koopt ze toch mooi het pand van de buren. Kan ze er een rookruimte in bouwen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:26 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Die vrouw probeert iedere strohalm aan te grijpen om haar cafe overeind te houden.
En dan niet met loze argumenten maar met zaken waar ze tegenaan loopt. Wat is daar precies zielig aan?
wordt jij nou niet doodmoe van jezelf? Altijd weer datzelfde riedeltje van je. Zet een andere plaat op, en aanvaard nou gewoon dat die wet er is. Ipv jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, er zijn mensen die hun sociale contacten bij wet willen laten regelen omdat ze het idiote idee hebben dat ze "recht hebben om in iedere kroeg in Nederland te kunnen komen zonder de volgende dag hun kleren te moeten wassen"
Dat zeiden ze in 1943 ook.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
wordt jij nou niet doodmoe van jezelf? Altijd weer datzelfde riedeltje van je. Zet een andere plaat op, en aanvaard nou gewoon dat die wet er is. Ipv jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.
Wat me opvalt aan de hele klaagzang (want dat is het wel een beetje) is dat deze mevrouw alleen maar zwart-wit denkt. Ze heeft het over 'de rokers moeten weren' uit haar café. Dat is natuurlijk niet waar. De rokers zijn welkom, alleen even buiten opsteken graag.quote:
Ik word moe van menen die hun persoonlijke voorkeuren per wet aan anderen willen opdringen. Anti-rokers of andere gelovigenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
wordt jij nou niet doodmoe van jezelf?
Ik aanvaard geen onsterfelijk belachelijke wetten en misbruik van democratie op deze manier.quote:Altijd weer datzelfde riedeltje van je. Zet een andere plaat op, en aanvaard nou gewoon dat die wet er is. Ipv jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.
Nope, het pand van de buren is een woonhuis. Zal vast niet in het bestemmingsplan staan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ach dat mens is haske aandachtsgeil. Dan koopt ze toch mooi het pand van de buren. Kan ze er een rookruimte in bouwen.
Roken, we komen er samen wel uit. Is dat gelukt?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik word moe van menen die hun persoonlijke voorkeuren per wet aan anderen willen opdringen. Anti-rokers of andere gelovigen![]()
[..]
Ik aanvaard geen onsterfelijk belachelijke wetten en misbruik van democratie op deze manier.
Blijkbaar niet, maar ik vind totale segregatie ook prima.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Roken, we komen er samen wel uit. Is dat gelukt?
Mijn mening als user staat los van mijn rol van NWS-moderator, voor wat het waard is. Die middelvinger vind ik tekenend voor het complete disrespect voor gezag. Wat mij betreft was daar een sanctie op gezet. Hardleers tuig is het, mensen die zo reageren. Oppakken is wat overdreven, onmiddellijke sluiting van de tent zou een prima zaak zijn geweest.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:13 schreef Monidique het volgende:
Naja, zeg! Stuitend! Ongehoord! De M-Vinger! Waar halen ze het lef vandaan? Dit is tuig, oppakken en straffen en failliet maken.. Waar gaat het heen, hè, NWS-moderator Elfletterig, mensen die zomaar hun midde... M-Vinger opsteken... naar de rechter!
. Ongehoord, stuitend, wat een tuig, oppaken.
Ze hebben gewoon de rechter beledigd!
Geen... enkel... respect... voor de wet,.
Ik had het niet korter, bondiger en beter kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:44 schreef Pinball het volgende:
De invoering van het rookverbod was niet geheim of zo, dat hadden ze jaren geleden al kunnen weten.
Als je dan als 'ondernemer' nu pas aan de slag gaat met een rookruimte verdien je het gewoon om failliet te gaan.
Sorry hoor, maar een middelvinger opsteken naar een rechter en na het vonnis gewoon stug doorgaan met roken in de kroeg kan ik echt alleen maar kwalificeren als een totaal disrespect voor gezag. Het enige antwoord is dan ook om deze mensen hard te straffen. Zouden we dat niet doen, dan accepteren we een soort anarchie in Nederland, waarbij iedereen voor eigen rechter kan gaan spelen.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:42 schreef Hukkie het volgende:
Denk meer dat het ageren is tegen een onzinnige wet waar vrijwel niemand in de sector bij gebaat is. Frustratie dus, geen disrespect voor gezag.
Misdadigers zijn het! Levenslang opsluiten voordat onze maatschappij ten onder gaat aan ongehoorzaamheid!quote:Op zondag 22 februari 2009 03:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een middelvinger opsteken naar een rechter en na het vonnis gewoon stug doorgaan met roken in de kroeg kan ik echt alleen maar kwalificeren als een totaal disrespect voor gezag. Het enige antwoord is dan ook om deze mensen hard te straffen. Zouden we dat niet doen, dan accepteren we een soort anarchie in Nederland, waarbij iedereen voor eigen rechter kan gaan spelen.
Wat mij betreft sturen ze onmiddellijk een controleur van de VWA naar die toko, onder politiebegeleiding. Sluit die toko maar. Dit soort tuig (want zo beschouw ik deze wetsovertreders) zie ik liever vandaag dan morgen failliet gaan. Juist omdat horecabezoekers dan kunnen uitwijken naar kroegen die zich wél aan de regels houden en die worden gerund door mensen die wél de titel Ondernemer waardig zijn.
De eerste vijf woorden zijn zwaar overdreven, de rest van je zin ondersteun ik wel. Het kan gewoon niet zo zijn in een rechtsstaat dat mensen de rechters op een dergelijke manier schofferen en een vonnis straal negeren. Het enige antwoord daarop is een veel hardere aanpak, met zwaardere sancties.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Misdadigers zijn het! Levenslang opsluiten voordat onze maatschappij ten onder gaat aan ongehoorzaamheid!![]()
Nee, men pakt mensen aan die de wet willens en wetens overtreden en dat is een goede zaak.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Men is bang voor personen met een vrije wil
Hahahaha. De rokers die beweren dat rokers gezellige mensen zijn moeten vanaf nu hun mond houden. Wat een stel Josti´s zeg!quote:Op zondag 22 februari 2009 07:32 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben trouwens wel eens benieuwd naar de uitslag van een recent polletje onder de bevolking want ik heb het idee dat met de huidige berichtgeving die er is men hun hand overspeelt.
Ten eerste zie je dat het onderwerp steeds minder aanwezig is in de media. Afgezien van de rechtszaak lees je weinig nog over het rookverbod en zelfs de rechtszaak is niet overdadig bericht. Ik meen dat het niet eens het openingsitem in het journaal was. Waar bij de invoering de media bol stonden van de berichten rond dit noemenswaardige verbod, zo stil is het nu aan het worden ondanks dat er onder de kroegbazen nog rumoer is.
Ten tweede gooien ze hun glazen in; een VWA-controleur die belaagd wordt, middelvingers naar de rechter en scheldpartijen, al dan wel of niet nog enigzins netjes, voor de camera's van de pers. Ze presenteren zich als geuzen die vechten tegen de grote boze regelgever maar doen dat op een manier waarop je ze meer als een stel asocialen ziet die nauwelijk opvoeding hebben genoten, Als er dan ook nog eens bijkomt dat bijna op elke foto of video die er is je de o zo boze kroegeigenaren zelf ziet (ketting)roken krijg ik de iig de indruk dat het niet die zgn omzet is, maar gewoon het feit dat ze gefrustreerd zijn dat ze zelf niet meer mogen roken.
Over foto's en video's gesproken; als er iets is wat duidelijk is geworden sinds de demonstratie en bijvoorbeeld de registratie van de rechtszaak is dat roken allesbehalve sexy is. Al die protestanten zijn mannen en vrouwen van dik boven de 40, grauwe huid met veel rimpels, allemaal lurken aan een sigaretje alsof het hun enige reden om te leven is. Geen helder nadenkend persoon die bewust is van zijn zelfbeeld die daar bij zal willen horen.
Ik kan me voorstellen dat mensen vooral Marina-moe beginnen te worden. Op een gegeven moment ken je het riedeltje wel.
Wie ik trouwens miste afgelopen vrijdag was Rita. Kennelijk vond haar spin-dokter het niet zo slim om bij een uitspraak van een verliezende partij aanwezig te zijn. Komt dus ook nog eens bij dat de kroegbazen zich voor het karretje van de oppositie en de tabakslobby laat spannen.
En tot slot nog even een impressie van wat voor lui er rondlopen in de clubje van verstokte rokers en/of kroegbazen dat ageert tegen het rookverbod:
DIt is zo'n beetje het meest lekkere wat er rondloopt, en dan bedoel ik niet die sigaret
[ afbeelding ]
Kijk ze eens zuigen
[ afbeelding ]
Massaal protest
[ afbeelding ]
De grond is interessanter dan het podium, staan zeker allemaal wat uit te drukken
[ afbeelding ]
kijk toch eens wat een batterij aan sexy mensen
[ afbeelding ]
Marina, nuff said
[ afbeelding ]
Echt een groep waar je bij wilt horen
[ afbeelding ]
Het lijk de playboy mansion wel, maar dan enkel bevolkt met vrouwelijke hugh heffners...
[ afbeelding ]
Gabrielle, erg aanwezig op HMHW
[ afbeelding ]
Het is een gure doorrookte bende... Zelfs mijn rokende collega's vinden ze een stel malloten
De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet. Als je een land lastig valt met slechte wetten onderbouwd met leugens graaf je als overheid je eigen graf.quote:Op zondag 22 februari 2009 04:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De eerste vijf woorden zijn zwaar overdreven, de rest van je zin ondersteun ik wel. Het kan gewoon niet zo zijn in een rechtsstaat dat mensen de rechters op een dergelijke manier schofferen en een vonnis straal negeren. Het enige antwoord daarop is een veel hardere aanpak, met zwaardere sancties.
Wie wetten zelfs na een uitspraak van de rechter, stug blijft negeren, wordt wat mij betreft hard aangepakt. Ontneem deze 'ondernemers' hun horecavergunning maar; lijkt me een prima zaak.
Echt een toegevoegde waardequote:Op zondag 22 februari 2009 07:32 schreef MikeyMo het volgende:
En tot slot nog even een impressie van wat voor lui er rondlopen in de clubje van verstokte rokers en/of kroegbazen dat ageert tegen het rookverbod:
DIt is zo'n beetje het meest lekkere wat er rondloopt, en dan bedoel ik niet die sigaret
[ afbeelding ]
Kijk ze eens zuigen
[ afbeelding ]
Massaal protest
[ afbeelding ]
De grond is interessanter dan het podium, staan zeker allemaal wat uit te drukken
[ afbeelding ]
kijk toch eens wat een batterij aan sexy mensen
[ afbeelding ]
Marina, nuff said
[ afbeelding ]
Echt een groep waar je bij wilt horen
[ afbeelding ]
Het lijk de playboy mansion wel, maar dan enkel bevolkt met vrouwelijke hugh heffners...
[ afbeelding ]
Gabrielle, erg aanwezig op HMHW
[ afbeelding ]
Het is een gure doorrookte bende... Zelfs mijn rokende collega's vinden ze een stel malloten
Jij bent niet helemaal goed wijs. Als jij mensen die het rookverbod overtreden beschouwt als tuig dan ben jij echt flink weg aan het kwijtraken. Volgens mij is jouw perceptie van goed en kwaad ook een beetje uit balans.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een middelvinger opsteken naar een rechter en na het vonnis gewoon stug doorgaan met roken in de kroeg kan ik echt alleen maar kwalificeren als een totaal disrespect voor gezag. Het enige antwoord is dan ook om deze mensen hard te straffen. Zouden we dat niet doen, dan accepteren we een soort anarchie in Nederland, waarbij iedereen voor eigen rechter kan gaan spelen.
Wat mij betreft sturen ze onmiddellijk een controleur van de VWA naar die toko, onder politiebegeleiding. Sluit die toko maar. Dit soort tuig (want zo beschouw ik deze wetsovertreders) zie ik liever vandaag dan morgen failliet gaan. Juist omdat horecabezoekers dan kunnen uitwijken naar kroegen die zich wél aan de regels houden en die worden gerund door mensen die wél de titel Ondernemer waardig zijn.
Alles is relatief, vooral wetten.quote:Op zondag 22 februari 2009 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, men pakt mensen aan die de wet willens en wetens overtreden en dat is een goede zaak.
Mooi, alweer een reden om het rookverbod af te schaffen.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
Gisteren in een rookkroeg geweest. Daar hebben ze flink geïnvesteerd in een goede afzuiging. Je ziet de rook naar buiten vliegen.
Overigens viel het me op dat het er rustiger was dan in voorgaande jaren. Ik denk dat veel mensen, nu ze de keus hebben, toch liever naar niet-rook gelegenheden gaan.
Goede eindconclusie. Rookverbod opheffen en topic kan op slot.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
Gisteren in een rookkroeg geweest. Daar hebben ze flink geïnvesteerd in een goede afzuiging. Je ziet de rook naar buiten vliegen.
Overigens viel het me op dat het er rustiger was dan in voorgaande jaren. Ik denk dat veel mensen, nu ze de keus hebben, toch liever naar niet-rook gelegenheden gaan.
Nee joh, nu juist doorhalen naar rookverbod op terrassen. Ze zijn nu op de goede weg. Game onquote:Op zondag 22 februari 2009 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goede eindconclusie. Rookverbod opheffen en topic kan op slot.
Die keuze was er al.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat veel mensen, nu ze de keus hebben, toch liever naar niet-rook gelegenheden gaan.
Ik mag toch hopen dat je sarcastisch bentquote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Joostebrood het volgende:
Ik mag op zijn tijd graag een pijp opsteken, maar ik ondersteun het rookbeleid volledig. Ik ben zelf voor het straffen van rokers en niet van de exploitant zelf. Ik denk dat de gemiddelde roker wel een toontje lager zingt wanneer hij een geldboete van ¤ 5000,- aan zijn broek krijgt wanneer hij het waagt zijn kankerstaafje vlam te laten vatten in het gemiddelde etablissement.
Ik vind het buiten roken tevens een slechte optie. Al dat rumoer midden in de nacht. Ik zeg dat er op straat geluidsdichte cabines zonder ramen moeten komen waar je voor een bedrag van zeg ¤ 25,- per maand een sigaartje, sigaretje of een pijp kan opsteken. Nou voel ik jullie woede al aankomen, maar wees gerust: deze cabines zullen zonder ramen zijn, waardoor de roker heerlijk gezellig in de anonimiteit aan zijn of haar verslaving kan voldoen.
Wat vinden jullie?
Ik denk dat jij zeer recentelijk op je hoofd bent gevallenquote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Joostebrood het volgende:
Ik mag op zijn tijd graag een pijp opsteken, maar ik ondersteun het rookbeleid volledig. Ik ben zelf voor het straffen van rokers en niet van de exploitant zelf. Ik denk dat de gemiddelde roker wel een toontje lager zingt wanneer hij een geldboete van ¤ 5000,- aan zijn broek krijgt wanneer hij het waagt zijn kankerstaafje vlam te laten vatten in het gemiddelde etablissement.
Ik vind het buiten roken tevens een slechte optie. Al dat rumoer midden in de nacht. Ik zeg dat er op straat geluidsdichte cabines zonder ramen moeten komen waar je voor een bedrag van zeg ¤ 25,- per maand een sigaartje, sigaretje of een pijp kan opsteken. Nou voel ik jullie woede al aankomen, maar wees gerust: deze cabines zullen zonder ramen zijn, waardoor de roker heerlijk gezellig in de anonimiteit aan zijn of haar verslaving kan voldoen.
Wat vinden jullie?
Het is een conclusie die jij niet onderuit kunt halen!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is misschien jouw conclusie of een politieke conclusie, maar geen wetenschappelijke.
Buiten roken zou ook verboden moeten worden. Gewoon een roker een boete geven van 250 euro en daar bovenop nog eens 1.000 euro voor het op straat gooien van een peuk. Ik denk dat het dan zo afgelopen is met al dat gerook.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:51 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je sarcastisch bent.
Het is een conclusie niet gebaseerd op wetenschappelijke feiten en daarmee slechts een mening, geen argument voor een verbod.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is een conclusie die jij niet onderuit kunt halen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dat maakt hem ook zo onwetenschappelijk, of althans wetenschappelijk nietszeggend. Er is niks om onderuit te halen omdat er eigenlijk niks beweerd wordt.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:54 schreef Halcon het volgende:
Het is een conclusie die jij niet onderuit kunt halen!
Dan sterft de mensheid wel uit door de gifgassen die er uit onze auto's komen, de radioactieve straling en vast nog wel genoeg andere dingen. Roken heeft zn nadelen maar heeft ook zn voordelen.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Buiten roken zou ook verboden moeten worden. Gewoon een roker een boete geven van 250 euro en daar bovenop nog eens 1.000 euro voor het op straat gooien van een peuk. Ik denk dat het dan zo afgelopen is met al dat gerook.
Zouden ze eens met automobilisten moeten doen.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Buiten roken zou ook verboden moeten worden. Gewoon een roker een boete geven van 250 euro en daar bovenop nog eens 1.000 euro voor het op straat gooien van een peuk. Ik denk dat het dan zo afgelopen is met al dat gerook.
Zodra 60 % van de Nederlandse huishoudens geen auto meer heeft, zal dat ook wel gebeuren.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zouden ze eens met automobilisten moeten doen.
quote:Op zondag 22 februari 2009 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een conclusie niet gebaseerd op wetenschappelijke feiten en daarmee slechts een mening, geen argument voor een verbod.Jij beweert dat iets niet klopt, dus toon maar eens iets aan i.p.v. voortdurend te roepen dat iets niet klopt omdat het niet in je straatje past.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vergelijking is poep. Dacht dat je dat inmiddels al door had.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zouden ze eens met automobilisten moeten doen.
Het is een slechte vergelijking omdat er WEL wetenschappelijk bewijs is voor de gezondheidsschade van uitlaatgassen.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die vergelijking is poep. Dacht dat je dat inmiddels al door had.
Omdraaiing bewijslastquote:Op zondag 22 februari 2009 18:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij beweert dat iets niet klopt, dus toon maar eens iets aan i.p.v. voortdurend te roepen dat iets niet klopt omdat het niet in je straatje past.
Klopt , fijnstof is schadelijk . Datzelfde fijnstof werd trouwens in een rookkroeg aanmerkelijk hoger gemeten dan in een rookvrije kroeg.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een slechte vergelijking omdat er WEL wetenschappelijk bewijs is voor de gezondheidsschade van uitlaatgassen.
En dat is oorzaak van gezondheidsschade? Onderzoek? Bewijs? En zijn auto's al verboden?quote:Op zondag 22 februari 2009 18:53 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Klopt , fijnstof is schadelijk . Datzelfde fijnstof werd trouwens in een rookkroeg aanmerkelijk hoger gemeten dan in een rookvrije kroeg.
Ja want iedereen die tegen het rookverbod is gedraagt zich zo en ziet er zo uitquote:Op zondag 22 februari 2009 18:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb er gister een ontmoet, zo'n anti-rookverbod huilie!![]()
Het was in de rij voor de garderobe van Tivoli de Helling. Terwijl alle andere rokers netjes buiten of in de rookruimte stonden, moest hij zonodig roken nabij de garderobe. Toen het personeel netjes vroeg of hij z'n sigaret uit wilde maken, deed hij net alsof hij dit deed, maar natuurlijk deed hij dit niet echt!![]()
Wat een rebel, wat een boef!![]()
Ondertussen opscheppen tegenover m'n vriendin: "je moet gewoon ja en amen zeggen, en ondertussen niet je sigaret uitmaken!!!!!". Nou zeg, was hij even stoer!![]()
![]()
Het was zo'n vieze stinkkraker met lang haar. Op zich logisch natuurlijk, dat die zich niet kunnen aanpassen, anders hadden ze wel een baan en betaalden ze voor hun woning.
![]()
Maar goed, nu heb ik tenminste een plaatje bij die jankjosti's als Papierversnipperaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |