Die 1.200 euro zal het probleem inderdaad niet zijn. Een maand sluiting gaan ze een stuk moeilijker terug verdienen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
De Kachel heeft die 1200 euro zo weer terug verdiend. Half Groningen wil nu waarschijnlijk een biertje doen in deze beroemde (of beter gezegd: beruchte) kroeg.
En ik gun het die jongens van harte. Die gasten wisten overigens ook wel dat ze een verloren strijd voerden.
Nee hoor. Keus uit rookcafes genoeg, de asbakken gaan hier niet per cafe terug op tafel, maar per straat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
De Kachel heeft die 1200 euro zo weer terug verdiend. Half Groningen wil nu waarschijnlijk een biertje doen in deze beroemde (of beter gezegd: beruchte) kroeg.
Misschien zit er voor de bestuursrechter wel wat in, die procedure die Klink probeert te traineren als ik het goed begrijp. Misschien dat daarbij de wijze van totstandkoming wel bepalend is voor de verbindendheid.quote:En ik gun het die jongens van harte. Die gasten wisten overigens ook wel dat ze een verloren strijd voerden.
Van alle zaken die in de media zijn geweest met betrekking tot het rookverbod heb ik me verbaasd over het niveau van de advocaten. Dat moet toch veel beter kunnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar strafrechters verklaren doorgaans strafwetten niet onverbindend, dat weet zo'n advocaat ook wel.
Wishful thinking.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee hoor. Keus uit rookcafes genoeg, de asbakken gaan hier niet per cafe terug op tafel, maar per straat.
Het gevaar is dat een bepaalde kern zich gaat verharden. Kleine buurtkroegjes waar het afvoerputje van de samenleving geregeld komt hoef je geen rationale acties van te verwachten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:47 schreef mgerben het volgende:
[..]
Wishful thinking.
In de praktijk is het precies omgekeerd. Elk café dat nu bewust de asbakken op tafel houdt, weet dat ze eenzelfde boete en sluiting kunnen verwachten - en dat ze hun hoop niet op de rechter hoeven te vestigen.
De café's weten nu waar ze aan toe zijn. En dat lijkt me geen reden om de asbakken terug te zetten.
Ja posters, dat helpt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:54 schreef Pool het volgende:
Die kroegbaas op RTL7 ook: ja, met carnaval kunnen we dit niet handhaven hoor, met al die mensen in de kroeg.![]()
Natuurlijk wel. Hang een paar grote posters op of deel bij de ingang flyers met algemene voorwaarden uit, waarin staat dat je 1000 euro boete verschuldigd bent als je rookt in het café. Dan gaan die dingen wel uit hoor, maar de uitbaters willen/durven hun verantwoordelijkheid niet door te schuiven op de klant.
Wat lul je nou, ik vertel toch hoe het hier is?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:47 schreef mgerben het volgende:
[..]
Wishful thinking.
In de praktijk is het precies omgekeerd.
Eerst nog een paar waarschuwingen, dan voor laten komen in afwachting van de vervolgprocedures, dan inzetten op niet ontvankelijkheid van het OM omdat het tijdens carnaval ook niet gehandhaafd is. Dan moet Klink aftreden omdat hij overal een puinhoop van maakt en komt er beweging in de kamer.quote:Elk café dat nu bewust de asbakken op tafel houdt, weet dat ze eenzelfde boete en sluiting kunnen verwachten - en dat ze hun hoop niet op de rechter hoeven te vestigen.
Dat wisten ze al. Of de kroeg is leeg, of je riskeert een boete. Straks komen er kroegen voor de rechter die zich een half jaar keurig aan het verbod gehouden hebben, maar daar op moesten terugkeren omdat hun tent leeg was. Kijken wat de rechter dan doet. Met flinke omzetverliezen kan het wel uit om het te proberen.quote:De café's weten nu waar ze aan toe zijn. En dat lijkt me geen reden om de asbakken terug te zetten.
Laten we rokers anders direct neerknuppelen en deporterenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:54 schreef Pool het volgende:
Die kroegbaas op RTL7 ook: ja, met carnaval kunnen we dit niet handhaven hoor, met al die mensen in de kroeg.![]()
Natuurlijk wel. Hang een paar grote posters op of deel bij de ingang flyers met algemene voorwaarden uit, waarin staat dat je 1000 euro boete verschuldigd bent als je rookt in het café. Dan gaan die dingen wel uit hoor, maar de uitbaters willen/durven hun verantwoordelijkheid niet door te schuiven op de klant.
En iedereen die het café inloop (zeker met carnaval) gaat eerst die flyer lezen voordat ze wat bestellen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:54 schreef Pool het volgende:
Wow kerel, wat rook jij?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat lul je nou, ik vertel toch hoe het hier is?
[..]
Eerst nog een paar waarschuwingen, dan voor laten komen in afwachting van de vervolgprocedures, dan inzetten op niet ontvankelijkheid van het OM omdat het tijdens carnaval ook niet gehandhaafd is. Dan moet Klink aftreden omdat hij overal een puinhoop van maakt en komt er beweging in de kamer.
[..]
Dat wisten ze al. Of de kroeg is leeg, of je riskeert een boete. Straks komen er kroegen voor de rechter die zich een half jaar keurig aan het verbod gehouden hebben, maar daar op moesten terugkeren omdat hun tent leeg was. Kijken wat de rechter dan doet. Met flinke omzetverliezen kan het wel uit om het te proberen.
Leg me eens uit waarom de niet rokers de goeien zijn tov de niet rokers.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
blaat
RookverbodJippie!
De goeien hebben gewonnen!
Ik weet dat jij het uitgaansleven niet van dichtbij kent, maar hier mag je gewoon roken in de kroeg. Denk je nou echt dat kroegen die zich niet lieten afschrikken door dreiging met sluiting en boetes van 18.000 euro slappen knieen krijgen nu het ergste is wat hen kan overkomen een boete van 1200 euro en een voorwaardelijke sluiting?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:09 schreef mgerben het volgende:
Wow kerel, wat rook jij?
Jij mag in ieder geval wél opsteken in een café want wat er in jouw sigaret zit is zeker geen tabak...
De strijd is niet voor de rechter. De strijd is tussen de bemoeizieken bij en samen met het gezag en mensen die zelf willen en kunnen beslissen. De rechter hoort bij het gezag, de strijd wordt in de praktijk beslist. Het gezag heeft sowieso al verloren.quote:RookverbodJippie!
De goeien hebben gewonnen!
In films zijn de slechterikken altijd degenen die de vrijheden van de goeien in willen perken. De niet-rokers dus.quote:
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)sbak_op_tafel__.htmlquote:Kroegen houden asbak op tafel
GRONINGEN - Een aantal Groningse cafés dat zich tot nu toe niets aantrok van het rookverbod, houdt de asbakken voorlopig gewoon op tafel. Dat blijkt vrijdag uit een rondgang langs een aantal kroegen in de Groningse binnenstad. De rechter veroordeelde café De Kachel in die stad tot een boete van 1200 euro wegens herhaaldelijke overtreding van het rookverbod. Wordt het verbod binnen een jaar opnieuw geschonden, dan moet het café een maand dicht, zo oordeelde de rechtbank.
Eigenaar Bert Crum van De Drie Uiltjes slaat de uitspraak van de rechter in de wind, zei hij vrijdag. „Of ik de asbakken nu van tafel haal? Natuurlijk niet! Ik zou wel gek zijn. Zelfs een eventuele sluiting van een maand neemt de ondernemer op de koop toe. „Nu hier gerookt mag worden, heb ik het veel drukker. Dus een boete kan er dan wel vanaf. Kan ik mooi die maand gebruiken voor een verbouwing of een lange vakantie”, aldus de uitbater die zelf fervent roker is.
Ook in café Der Witz aan de Grote Markt mag komende weken nog worden gerookt. „De asbakken blijven op tafel”, aldus eigenaar Bas Berendsen, die in de periode dat zijn kroeg rookvrij was de omzet fors zag kelderen. Wel heeft de ondernemer besloten een rookruimte in te richten. „Ik heb geen keuze. Buiten roken is voor mijn klanten ook geen optie, omdat ik van de gemeente geen afdakje mag maken.”
De kans dat er in De Kale Jonker aan het Zuiderdiep binnenkort een rookruimte wordt gebouwd, lijkt uitgesloten. Eigenaar Henk Heukers, die inmiddels drie boetes op zijn deurmat aantrof, weigert zich iets van het rookverbod aan te trekken. „Ik strijd door, al kost het me mijn zaak”, reageert hij. „Op dit moment is mijn kroeg ook geen dubbeltje meer waard, dus ik heb niets te verliezen.”
Top. Sigaretje roken in een kroeg betekent dus duizenden euro's boete en een sluiting voor een geruime periode. Proportionele straffen bestaan zeker ook niet meer bij de anti-rook nazi's.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
Of het veel helpt, valt te betwijfelen...
[..]
Dit nieuwsbericht bewijst dat de sancties onvoldoende zijn. Uitbaters (de titel 'ondernemer' zijn ze niet waardig) kunnen nog steeds berekenend te werk gaan en het risico van een boete incalculeren. Zet maar een nulletje extra achter die bedragen en maak van maanden maar jaren.
Het is eten door eigen arbeid,of eten uit de grote ruif waar jij en ik ook aan meebetalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)sbak_op_tafel__.html
Triest. Nog erger dan de complete minachting voor wet- en regelgeving is de passieve, huil-houding van uitbaters die alles als verloren beschouwen. Dan ben je toch echt een waardeloze ondernemer en zorgt dit rookverbod (onbedoeld) voor een scheiding tussen prutsers en echte ondernemers.
Dit nieuwsbericht bewijst dat de sancties onvoldoende zijn. Uitbaters (de titel 'ondernemer' zijn ze niet waardig) kunnen nog steeds berekenend te werk gaan en het risico van een boete incalculeren. Zet maar een nulletje extra achter die bedragen en maak van maanden maar jaren.
Mensen die pleiten voor naleving van wetten uitschelden voor nazi's is een extreem zwaktebod. Deze uitbaters weten donders goed wat de wet is en hebben jaren de tijd gehad om in te spelen op veranderende wetgeving, die trouwens overal in Europa wordt doorgevoerd.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:55 schreef nikk het volgende:
Top. Sigaretje roken in een kroeg betekent dus duizenden euro's boete en een sluiting voor een geruime periode. Proportionele straffen bestaan zeker ook niet meer bij de anti-rook nazi's.
Hulde voor de uitbaters die door blijven 'strijden'. Je vooral niet gek laten maken.
Het is prima mogelijk om een kroeg te runnen zonder dat er gerookt wordt. Het zijn krokodillentranen van kortzichtige uitbaters zonder ondernemersgeest. Uit alle cijfers blijkt dat het aantal faillissementen enorm meevalt; en dat ten tijde van een economische crisis die in de horeca meer teweeg brengt dan de zwaar overschatte effecten van het rookverbod.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:57 schreef Bommenlegger het volgende:
Het is eten door eigen arbeid,of eten uit de grote ruif waar jij en ik ook aan meebetalen.
Dat de uitbater kiest voor het eerste is logisch.
Maar ik zou wel eens cijfers willen zien van de café's die zich wel aan het rookverbod houden, of die enorme winsten maken nu 70% van de bevolking(de niet-rokers) massaal in de kroeg zitten.
Wie ben jij om te bepalen dat mensen die al 10 jaar of langer hun brood verdienen met een kroeg in het met kroegen overladen Groningen geen goede ondernemers zijn? Is er een jury of zo die dat bepaalt, of gaat het bij ondernemen om het verdienen van geld of niet?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
Triest. Nog erger dan de complete minachting voor wet- en regelgeving is de passieve, huil-houding van uitbaters die alles als verloren beschouwen. Dan ben je toch echt een waardeloze ondernemer en zorgt dit rookverbod (onbedoeld) voor een scheiding tussen prutsers en echte ondernemers.
Iedereen thuis voor de buis, vroeg op bed en morgen weer in het zweet des aanschijns arbeiden.quote:Dit nieuwsbericht bewijst dat de sancties onvoldoende zijn. Uitbaters (de titel 'ondernemer' zijn ze niet waardig) kunnen nog steeds berekenend te werk gaan en het risico van een boete incalculeren. Zet maar een nulletje extra achter die bedragen en maak van maanden maar jaren.
Iemand die wetsovertredingen nodig heeft om geld te verdienen, is wat mij betreft per definitie geen goede ondernemer. Een betere vraag om te stellen is trouwens: wie zijn die kroegbazen om te bepalen dat ze de wet aan hun laars mogen lappen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Wie ben jij om te bepalen dat mensen die al 10 jaar of langer hun brood verdienen met een kroeg in het met kroegen overladen Groningen geen goede ondernemers zijn? Is er een jury of zo die dat bepaalt, of gaat het bij ondernemen om het verdienen van geld of niet?
Ik heb geen enkel probleem met minister Klink. Dat hij wordt veracht door sommigen zegt meer over de rookverslaving van die mensen dan over gezond verstand, volksgezondheid en over het algemeen belang.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
En die complete minachting van regelgeving is nog maar een deel. We hebben niet allemaal de houvast nodig van mensen die ons vertellen wat we moeten doen. Niet alleen deze regelgeving wordt geminacht, regelgeving zijn algemeenheid wordt steeds meer geminacht, deze minister wordt diep veracht, en die Haagse kaasstolp die los staat van de realiteit met hun persoonlijke hobbies en plaatsvervangende hypochondrie, met al zijn leugens en bedrog en kutsmoesjes en zijn op kosten van de belastingbetaler aangelegde high tech rookruimte, die wordt diep veracht. En dat komt door dit soort regels.
Zeker wel. Het krioelt van de winnaars. Bijvoorbeeld al die ondernemers (een grote meerderheid trouwens) die zich wél gewoon aan de wetgeving houden. En iedereen die gewoon geen last wil hebben van smerige stinkrook.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn echt geen winnaars vandaag.
Chargeer het maar weer en dik het maar weer aan alsof we hier in Noord-Korea wonen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Iedereen thuis voor de buis, vroeg op bed en morgen weer in het zweet des aanschijns arbeiden.
Zij hebben al lang bewezen dat ze dat niet nodig hebben. Dus wat is je punt?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:22 schreef Elfletterig het volgende:
Iemand die wetsovertredingen nodig heeft om geld te verdienen, is wat mij betreft per definitie geen goede ondernemer.
Mensen in nood en mensen met principes. Mensen die de wet aan hun laars lappen heb je af en toe nodig. Anders hadden homo's nog steeds geen seks.quote:Een betere vraag om te stellen is trouwens: wie zijn die kroegbazen om te bepalen dat ze de wet aan hun laars mogen lappen?
Je holt het gezag uit. Je kunt het staatsgezag niet zomaar overal voor gebruiken. Het ontleent zijn natuurlijk gezag aan het feit dat het nuttig is en wordt ingezet ten bate van burgers. Als je dan zover van de realiteit staat, zo autistisch bezig bent, zoveel leugens verkondigt en zoveel ondernemers en burgers veronachtzaamd, dan krijgen die schijt aan het gezag. "Ze kunnen me nog meer vertellen", dat is wat de overheid zaait en zal oogsten.quote:Ik heb geen enkel probleem met minister Klink. Dat hij wordt veracht door sommigen zegt meer over de rookverslaving van die mensen dan over gezond verstand, volksgezondheid en over het algemeen belang.
Er verandert niks hoor. Vanavond weer lekker roken in de kroeg.quote:Zeker wel. Het krioelt van de winnaars. Bijvoorbeeld al die ondernemers (een grote meerderheid trouwens) die zich wél gewoon aan de wetgeving houden.
Correctie, iedereen die niet zonder het gezelschap van rokers kan en dat opzoekt, maar dan de overheid nodig heeft om ze te vertellen dat ze niet moeten roken omdat ze dat zelf niet durven.quote:En iedereen die gewoon geen last wil hebben van smerige stinkrook.
Ik rook gewoon in de kroeg. En maar goed ook want dan blijven de kroegen bestaan. En overheden die gaan bepalen wat het beste is voor de burgers zelf tegen de wil van die burgers in, ja dat heeft best wel veel verwantschap met het communistische gedachtengoed.quote:Chargeer het maar weer en dik het maar weer aan alsof we hier in Noord-Korea wonen.Echt een zwaktebod, sorry. Je mag net zo veel uitgaan als je wilt; je mag ook zelf weten hoe laat je gaat slapen. Alleen rook je niet in een kroeg, maar buiten of in een rookruimte. Moeilijk is het hè?
Dus niet-rokers worden niet ziek van meeroken? Alleen (ex) rokers? En dat geloof jij?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, so? Dan is het toch schadelijk voor mensen die op dat moment niet (meer) roken.
Maakt het de zaak dan minder erg?
Hoho, dit is een met groot draagvlak door de 2e kamer aangenomen wet, gesteund door een royale meerderheid van de burgers, dus je moet het niet omdraaien..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik rook gewoon in de kroeg. En maar goed ook want dan blijven de kroegen bestaan. En overheden die gaan bepalen wat het beste is voor de burgers zelf tegen de wil van die burgers in, ja dat heeft best wel veel verwantschap met het communistische gedachtengoed.
Het is de overheid zelf die zichzelf en wetten belachelijk maakt. O.a. door met leugens en propaganda ongewenste regels door te drukken zoals het rookverbod en de EU-grondwet.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)sbak_op_tafel__.html
Zegt de -edit - die zichzelf al maanden lang extreem belachelijk maakt in deze topicreeksquote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is de overheid zelf die zichzelf en wetten belachelijk maakt. O.a. door met leugens en propaganda ongewenste regels door te drukken zoals het rookverbod en de EU-grondwet.
Lekker kortetermijndenken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Er verandert niks hoor. Vanavond weer lekker roken in de kroeg.
Wat fijn dat je je op mij afgereageerd om het gebrek aan argumenten te verbloemen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zegt de -edit- die zichzelf al maanden lang extreem belachelijk maakt in deze topicreeks
Hoezo omdraaien? Het een is de dictatuur van het proletariaat, het ander de dictatuur van de proleten. Ik zie het principiele verschil niet, je hebt mensen met de slechte karaktereigenschap om te denken dat ze voor anderen moeten bepalen hoe die moeten leven, je hebt een minachting voor individuele vrijheid en dat volwassenen zelf kunnen beslissen, en je hebt staatsgezag erbij om het af te dwingen. Ik zie alleen maar dezelfde ingredienten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:45 schreef fruityloop het volgende:
Hoho, dit is een met groot draagvlak door de 2e kamer aangenomen wet, gesteund door een royale meerderheid van de burgers, dus je moet het niet omdraaien
De misvatting dat het om de bescherming van de werknemer ging ben ik anders verdomd vaak tegengekomen. De rechter maakt nu duidelijk wat het ware gezicht is: ordinaire bemoeiziekte. Daar heb je zelf kennelijk ook last van, want je gooit roken en meeroken zomaar op een hoop. Meeroken is overigens niet ongezond gebleken.quote:.:N En of je het wilt geloven of niet, niet (mee) roken is gezonder dan wél roken, dus dan is het logisch dat de overheid de ongezonde keuze wat minder aantrekkelijk maakt, dit is overigens ook een goed gedocumenteerd argument wat al sinds het opstellen van de wet door de politiek gebruikt is, sterker nog, de rechter refereerde er nog aan in zijn vonnis.
Ik heb mijn argumenten al vele topics geleden uiteengezet. Die ga ik - in tegenstelling tot jou - niet als een kleine jankende kleuter tot in den treure herhalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat fijn dat je je op mij afgereageerd om het gebrek aan argumenten te verbloemen.
zou jij dan willen reageren op mijn post op de vorige pagina?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo omdraaien? Het een is de dictatuur van het proletariaat, het ander de dictatuur van de proleten. Ik zie het principiele verschil niet, je hebt mensen met de slechte karaktereigenschap om te denken dat ze voor anderen moeten bepalen hoe die moeten leven, je hebt een minachting voor individuele vrijheid en dat volwassenen zelf kunnen beslissen, en je hebt staatsgezag erbij om het af te dwingen. Ik zie alleen maar dezelfde ingredienten.
[..]
De misvatting dat het om de bescherming van de werknemer ging ben ik anders verdomd vaak tegengekomen. De rechter maakt nu duidelijk wat het ware gezicht is: ordinaire bemoeiziekte. Daar heb je zelf kennelijk ook last van, want je gooit roken en meeroken zomaar op een hoop. Meeroken is overigens niet ongezond gebleken.
Dank je voor de link! Maar daar geef je jouw mening maar ik ben zo benieuwd waarom een bedrijf als Philllip Morris gedwee de waarschuwingen op het pakje afdrukt als er niet bewezen kan worden dat meeroken schadelijk is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Rookverbod #40 - Waar nieuwe users met oude koeien komen.
Ik zet wat tegenover de propaganda. Voor je het weet denkt iedereen dat het waar is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb mijn argumenten al vele topics geleden uiteengezet. Die ga ik - in tegenstelling tot jou - niet als een kleine jankende kleuter tot in den treure herhalen.
Omdat ze de propagandaoorlog verloren hebben. Dan moet je verder met de nieuwe situatie. Er waren ook geen massavernietigingswapens in Irak, maar Bush won de propaganda oorlog en er kwam een invasie. Nou is het een puinhoop. Dan kan je blijven roepen dat die wapens er niet waren, maar daar bouw je Irak niet mee op.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:00 schreef botterfly het volgende:
[..]
Dank je voor de link! Maar daar geef je jouw mening maar ik ben zo benieuwd waarom een bedrijf als Philllip Morris gedwee de waarschuwingen op het pakje afdrukt als er niet bewezen kan worden dat meeroken schadelijk is.
Ik geloof niet dat je een bedrijf als Phillip Morris zich daar door laat lijden en al helemaal niet de wet voorschrijven . Ik ben zo benieuwd naar de rechtzaken maar ik kan ze niet vinden. Jij wel? Phillip Morris gaat onderdoor aan propaganda dus daar moet gewoon bewijs van zijn. Dat ze hebben aangetoond dat meeroken niet schadelijk en dat het eigenlijk dus ook niet als zodanig op de pakjes zou hoeven te staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze de propagandaoorlog verloren hebben. Dan moet je verder met de nieuwe situatie. Er waren ook geen massavernietigingswapens in Irak, maar Bush won de propaganda oorlog en er kwam een invasie. Nou is het een puinhoop. Dan kan je blijven roepen dat die wapens er niet waren, maar daar bouw je Irak niet mee op.
Ze hebben de EPA die met de meerookleugen begon voor de rechter gesleept. De uitspraak was dat de EPA bevooroordeeld was, wetenschappelijke fraude had gepleegd, leugenachtig was en slechts de valse boodschap wilde verspreiden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:15 schreef botterfly het volgende:
Ik geloof niet dat je een bedrijf als Phillip Morris zich daar door laat lijden en al helemaal niet de wet voorschrijven . Ik ben zo benieuwd naar de rechtzaken maar ik kan ze niet vinden. Jij wel? Phillip Morris gaat onderdoor aan propaganda dus daar moet gewoon bewijs van zijn. Dat ze hebben aangetoond dat meeroken niet schadelijk en dat het eigenlijk dus ook niet als zodanig op de pakjes zou hoeven te staan.
Ik geef je precies waar je om vraagt maar je vind het weer niks. Precies wat ik had gedacht. Ik had gehoopt dat je op het onderzoek in zou gaan, maar zelfs dat doe je niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kom er ook niet uit. Volgens mij hebben ze een niet significante correlatie ontdekt tussen voormalig rokers die meeroken op de werkplek en longkanker, in tegenstelling tot bij rookvrijen die alleen thuis meeroken. Zoiets?
Het zou in ieder geval de nogal voorzichtige conclusie verklaren:
[..]
[..]
Waarom zal al die prohibitionisten toch zo achterlijk?
Niet dus he, slimmerik. Het onderzoek claimt niet eens wat aan te tonen. Maar ik ben benieuwd hoe Dionysus de cijfers duidt. De onderzoekers zelf vinden het ook niet zoveel.
Ik stel jou een vraag over het onderzoek. Maar feit is dat het onderzoek niet claimt iets te bewijzen. En ik vroeg om het bewijs. Kennelijk kon je dat niet vinden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:26 schreef DionysuZ het volgende:
Ik geef je precies waar je om vraagt maar je vind het weer niks. Precies wat ik had gedacht. Ik had gehoopt dat je op het onderzoek in zou gaan, maar zelfs dat doe je niet.![]()
![]()
Goh, verrassend, dat had ik vanmiddag al voorspeld dat ze vanavond wel weer voorop zou staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:52 schreef Qwea het volgende:
Net was die Marina weer op TV, ze was bijna aan het janken
Misschien moet je dan beter lezen. Het onderzoek concludeert dat er wel degelijk een verband is tussen meeroken en longziektenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik stel jou een vraag over het onderzoek. Maar feit is dat het onderzoek niet claimt iets te bewijzen. En ik vroeg om het bewijs. Kennelijk kon je dat niet vinden.
Ga daar eens op in.quote:This large prospective study, in which the smoking status was supported by cotinine measurements, confirms that environmental tobacco smoke is a risk factor for lung cancer and other respiratory diseases, particularly in ex-smokers.
Er zijn in Amerika al de nodige rechtzaken geweest. Doe nog eens beter googelen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:15 schreef botterfly het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je een bedrijf als Phillip Morris zich daar door laat lijden en al helemaal niet de wet voorschrijven . Ik ben zo benieuwd naar de rechtzaken maar ik kan ze niet vinden. Jij wel? Phillip Morris gaat onderdoor aan propaganda dus daar moet gewoon bewijs van zijn. Dat ze hebben aangetoond dat meeroken niet schadelijk en dat het eigenlijk dus ook niet als zodanig op de pakjes zou hoeven te staan.
Ik zie alleen een stelling, geen bewijs daarvan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:39 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Misschien moet je dan beter lezen. Het onderzoek concludeert dat er wel degelijk een verband is tussen meeroken en longziekten
[..]
Ga daar eens op in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |