Ik zet wat tegenover de propaganda. Voor je het weet denkt iedereen dat het waar is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb mijn argumenten al vele topics geleden uiteengezet. Die ga ik - in tegenstelling tot jou - niet als een kleine jankende kleuter tot in den treure herhalen.
Omdat ze de propagandaoorlog verloren hebben. Dan moet je verder met de nieuwe situatie. Er waren ook geen massavernietigingswapens in Irak, maar Bush won de propaganda oorlog en er kwam een invasie. Nou is het een puinhoop. Dan kan je blijven roepen dat die wapens er niet waren, maar daar bouw je Irak niet mee op.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:00 schreef botterfly het volgende:
[..]
Dank je voor de link! Maar daar geef je jouw mening maar ik ben zo benieuwd waarom een bedrijf als Philllip Morris gedwee de waarschuwingen op het pakje afdrukt als er niet bewezen kan worden dat meeroken schadelijk is.
Ik geloof niet dat je een bedrijf als Phillip Morris zich daar door laat lijden en al helemaal niet de wet voorschrijven . Ik ben zo benieuwd naar de rechtzaken maar ik kan ze niet vinden. Jij wel? Phillip Morris gaat onderdoor aan propaganda dus daar moet gewoon bewijs van zijn. Dat ze hebben aangetoond dat meeroken niet schadelijk en dat het eigenlijk dus ook niet als zodanig op de pakjes zou hoeven te staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze de propagandaoorlog verloren hebben. Dan moet je verder met de nieuwe situatie. Er waren ook geen massavernietigingswapens in Irak, maar Bush won de propaganda oorlog en er kwam een invasie. Nou is het een puinhoop. Dan kan je blijven roepen dat die wapens er niet waren, maar daar bouw je Irak niet mee op.
Ze hebben de EPA die met de meerookleugen begon voor de rechter gesleept. De uitspraak was dat de EPA bevooroordeeld was, wetenschappelijke fraude had gepleegd, leugenachtig was en slechts de valse boodschap wilde verspreiden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:15 schreef botterfly het volgende:
Ik geloof niet dat je een bedrijf als Phillip Morris zich daar door laat lijden en al helemaal niet de wet voorschrijven . Ik ben zo benieuwd naar de rechtzaken maar ik kan ze niet vinden. Jij wel? Phillip Morris gaat onderdoor aan propaganda dus daar moet gewoon bewijs van zijn. Dat ze hebben aangetoond dat meeroken niet schadelijk en dat het eigenlijk dus ook niet als zodanig op de pakjes zou hoeven te staan.
Ik geef je precies waar je om vraagt maar je vind het weer niks. Precies wat ik had gedacht. Ik had gehoopt dat je op het onderzoek in zou gaan, maar zelfs dat doe je niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kom er ook niet uit. Volgens mij hebben ze een niet significante correlatie ontdekt tussen voormalig rokers die meeroken op de werkplek en longkanker, in tegenstelling tot bij rookvrijen die alleen thuis meeroken. Zoiets?
Het zou in ieder geval de nogal voorzichtige conclusie verklaren:
[..]
[..]
Waarom zal al die prohibitionisten toch zo achterlijk?
Niet dus he, slimmerik. Het onderzoek claimt niet eens wat aan te tonen. Maar ik ben benieuwd hoe Dionysus de cijfers duidt. De onderzoekers zelf vinden het ook niet zoveel.
Ik stel jou een vraag over het onderzoek. Maar feit is dat het onderzoek niet claimt iets te bewijzen. En ik vroeg om het bewijs. Kennelijk kon je dat niet vinden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:26 schreef DionysuZ het volgende:
Ik geef je precies waar je om vraagt maar je vind het weer niks. Precies wat ik had gedacht. Ik had gehoopt dat je op het onderzoek in zou gaan, maar zelfs dat doe je niet.![]()
![]()
Goh, verrassend, dat had ik vanmiddag al voorspeld dat ze vanavond wel weer voorop zou staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:52 schreef Qwea het volgende:
Net was die Marina weer op TV, ze was bijna aan het janken
Misschien moet je dan beter lezen. Het onderzoek concludeert dat er wel degelijk een verband is tussen meeroken en longziektenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik stel jou een vraag over het onderzoek. Maar feit is dat het onderzoek niet claimt iets te bewijzen. En ik vroeg om het bewijs. Kennelijk kon je dat niet vinden.
Ga daar eens op in.quote:This large prospective study, in which the smoking status was supported by cotinine measurements, confirms that environmental tobacco smoke is a risk factor for lung cancer and other respiratory diseases, particularly in ex-smokers.
Er zijn in Amerika al de nodige rechtzaken geweest. Doe nog eens beter googelen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:15 schreef botterfly het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je een bedrijf als Phillip Morris zich daar door laat lijden en al helemaal niet de wet voorschrijven . Ik ben zo benieuwd naar de rechtzaken maar ik kan ze niet vinden. Jij wel? Phillip Morris gaat onderdoor aan propaganda dus daar moet gewoon bewijs van zijn. Dat ze hebben aangetoond dat meeroken niet schadelijk en dat het eigenlijk dus ook niet als zodanig op de pakjes zou hoeven te staan.
Ik zie alleen een stelling, geen bewijs daarvan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:39 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Misschien moet je dan beter lezen. Het onderzoek concludeert dat er wel degelijk een verband is tussen meeroken en longziekten
[..]
Ga daar eens op in.
De conclusie uit een groots onderzoek is dat meeroken een risicofactor is voor longkanker en andere longziekten, extra bijzonder bij ex-rokers. En dat vind jij een STELLING? Het is een CONCLUSIE!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie alleen een stelling, geen bewijs daarvan.
Het bevestigt dat het een risicofactor is, dat was dus al bekend? En de eindconclusie is dat het een literatuurstudie versterkt. Dat is heel mager.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:39 schreef DionysuZ het volgende:
Misschien moet je dan beter lezen. Het onderzoek concludeert dat er wel degelijk een verband is tussen meeroken en longziekten
Ga daar eens op in.
Het is misschien jouw conclusie of een politieke conclusie, maar geen wetenschappelijke.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:56 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De conclusie uit een groots onderzoek is dat meeroken een risicofactor is voor longkanker en andere longziekten, extra bijzonder bij ex-rokers. En dat vind jij een STELLING? Het is een CONCLUSIE!
Ga ik er op in, stel ik je weer een vraag, reageer je er niet op? Waar ben je nou met je grote bek?quote:
Dat "propaganda"-gehuil ook altijd.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is de overheid zelf die zichzelf en wetten belachelijk maakt. O.a. door met leugens en propaganda ongewenste regels door te drukken zoals het rookverbod en de EU-grondwet.
Tja, het gaat de rokers om 'bewijs'. EEN wetenschappelijk rapport/onderzoek etc dat 'aantoont' dat meeroken schadelijk is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat "propaganda"-gehuil ook altijd.[ afbeelding ] Ga eens in een totalitaire staat wonen en ervaar wat propaganda inhoudt. Of simpeler, pak een woordenboek en lees de definitie van propaganda.
Een overheid die, ondersteund door 99,99% van de medici, zegt dat roken slecht voor je is, bedient zich daarmee niet van propaganda.
Dus jij bevestigt dat?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het bevestigt dat het een risicofactor is,
Dat dus.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat "propaganda"-gehuil ook altijd.![]()
En dit soort gejank ook. Voor de meerderheid van de mensen is gezelligheid niet gekoppeld aan kanker, maar in de horeca zijn ze ineens onlosmakelijk verbonden als we de kroegbazen moeten geloven.quote:'Handhaven rookverbod ruïneert carnaval'
AMSTERDAM - "Het handhaven van het rookverbod kan het carnaval kapotmaken", zegt de Brabantse kroegbaas Cor Hooymaayers. Horeca-ondernemers hopen op begrip bij de controles van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) op het rookverbod tijdens carnaval.
De VWA heeft aangekondigd ook tijdens het carnaval, al dan niet verkleed, de horeca streng te controleren op naleving van het rookverbod.
„Rigoreus handhaven van het rookverbod kan het carnaval kapotmaken”, zegt kroegbaas Cor Hooymaayers, uit Oosterhout. „Willen we dat met z'n allen dan?“
Woensdag werd bekend dat de VWA streng gaat controleren tijdens carnaval. Controleurs zullen om niet op te vallen in de hossende menigte, verkleed te werk gaan.
Je bent een hypochonder met je gejank over kanker.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:54 schreef Pinball het volgende:
[..]
En dit soort gejank ook. Voor de meerderheid van de mensen is gezelligheid niet gekoppeld aan kanker, maar in de horeca zijn ze ineens onlosmakelijk verbonden als we de kroegbazen moeten geloven.
Ik zie de standaard propaganda, maar nergens staat het bewijs. Kom eens met een onderzoek i.p.v. persberichten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:02 schreef botterfly het volgende:
@ papierversnipperaar en weltschmerz: als ik google op ''rookverbod epa'' kom ik op het volgende artikel uit: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2464
dude, misschien heb je het niet doorquote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ga ik er op in, stel ik je weer een vraag, reageer je er niet op? Waar ben je nou met je grote bek?
quote:Rookcafés opstandig na oordeel
GRONINGEN - Opstandige rookcafés halen niet hun asbakken van de toog, nu de rechter het Groningse café De Kachel heeft veroordeeld, zegt stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer.
afbeelding vergroten
De eigenaren van De Kachel, Jeroen en Ronald Sannes, moeten hun zaak een maand sluiten als controleurs weer een roker aantreffen, besliste de strafrechter gisteren. Ook moet het duo nu een boete van 1200 euro betalen.
Jeroen en Ronald Sannes zijn de eerste kroegbazen die voor de rechter moeten verschijnen. Inspecteurs troffen zes keer rokers aan in het café, sinds de invoering van het rookverbod. De broers gaan in hoger beroep. Ronald: ,,We hebben géén personeel en géén plek voor een rookruimte. Áls we de asbakken weghalen, kunnen we de tent na een half jaar sluiten. We móeten wel in beroep.''
Volgens Wiel Maessen van de stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer gaat er geen afschrikwekkende werking uit van de uitspraak. Ten eerste wachten kroegbazen het hoger beroep in deze zaak af, zegt hij. ,,En daarbij wachten ze ons resultaat bij de bestuursrechter af. Daar gaan we het rookverbod aanvechten. We strijden door tot aan de de hoogste rechter en desnoods wenden we ons tot het Europees Hof. Tot die tijd wordt er gewoon gerookt.''
In de Groningse binnenstad blijven de deuren van veel cafés gewoon open voor rokers, blijkt uit een rondgang. Bert Crum van De Drie Uiltjes: ,,Nu hier weer gerookt mag worden heb ik het veel drukker. Dus een boete kan er dan wel vanaf.'' Een eventuele maand sluiting kan hij 'mooi gebruiken voor een verbouwing of een lange vakantie'.
Henk Heukers van De Kale Jonker heeft inmiddels drie boetes op de mat gehad, maar weigert zich iets van het rookverbod aan te trekken. ,,Ik strijd door, al kost het me mijn zaak,'' reageert hij. ,,Op dit moment is mijn kroeg ook geen dubbeltje meer waard, dus ik heb niets te verliezen.'' De gebroeders Sannes weten nog niet of ze de asbakken weer op tafel terugzetten.
Lies van Gennip, directeur van antirookorganisatie Stivoro, is blij met de uitspraak van de rechter: ,,Hiermee is duidelijk geworden dat de wet de wet is. Er zijn geen uitzonderingen. De horeca is rookvrij.'' Ook woordvoerster Saskia Hommes van minister Klink (Volksgezondheid) is tevreden. ,,Het is duidelijk dat roken niet wordt getolereerd. Niet in kleine cafés en niet tijdens carnaval.''
Als je dan toch het woordenboek al hebt gevonden, zoek dan ook meteeen even meeroken op.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat "propaganda"-gehuil ook altijd.[ afbeelding ] Ga eens in een totalitaire staat wonen en ervaar wat propaganda inhoudt. Of simpeler, pak een woordenboek en lees de definitie van propaganda.
Een overheid die, ondersteund door 99,99% van de medici, zegt dat roken slecht voor je is, bedient zich daarmee niet van propaganda.
Hoe kom je daar bij? Als ik een onderzoek doe naar roken en longkanker en ik neem als casegroup kettingrokers die ook nog eens zwaar alcoholist zijn, dan zal ik niet alleen een verband tussen roken longkanker vinden, maar ook een verband tussen alcohol en longkanker.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij is dat dan een RR van 1.02 terwijl je bij 2 kunt spreken van een verband en van 3 bij een causaal verband.
Ook die opstandige huilies komen nog wel aan de beurt. Gewoon keihard de kop in drukken dit soort geblaat.quote:
Een boete kan er wel vanaf, en dan heeft ie nog geld over voor een maand vakantie.quote:In de Groningse binnenstad blijven de deuren van veel cafés gewoon open voor rokers, blijkt uit een rondgang. Bert Crum van De Drie Uiltjes: ,,Nu hier weer gerookt mag worden heb ik het veel drukker. Dus een boete kan er dan wel vanaf.'' Een eventuele maand sluiting kan hij 'mooi gebruiken voor een verbouwing of een lange vakantie'.
Dat komt er dan nog eens bij, maar over de causaliteit van het verband wil ik niet te moeilijk doen, daarvoor is al dat biomedisch gedoe natuurlijk wel een indicatie. Het gaat erom dat het verband er niet is en dan kan er ook geen causaliteit zijn. Als meeroken kanker veroorzaakt, zul je een verband aantreffen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:51 schreef Cerbie het volgende:
Hoe kom je daar bij? Als ik een onderzoek doe naar roken en longkanker en ik neem als casegroup kettingrokers die ook nog eens zwaar alcoholist zijn, dan zal ik niet alleen een verband tussen roken longkanker vinden, maar ook een verband tussen alcohol en longkanker.
Als beide dan boven de RR=3 uitkomen betekent dat niet dat er voor beiden een causaal verband is, maar dat ik door confounding onterecht een verband vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |