't Sop is de kool niet waard.quote:
Uhm, fyi, die vrouw heeft een kroeg met minimale afmetingen in Leiden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:29 schreef Gia het volgende:
[..]
't Sop is de kool niet waard.
Als iedere kroeg zich gewoon aan 't rookverbod houdt, dan heeft 't Kacheltje geen enkel probleem.
Heck! Ik zou er nog wel gaan stappen als ik in Groningen zou wonen. Ziet er keigezellig uit. Die hebben de rokers echt niet nodig.
Ach dat mens is haske aandachtsgeil. Dan koopt ze toch mooi het pand van de buren. Kan ze er een rookruimte in bouwen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:26 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Die vrouw probeert iedere strohalm aan te grijpen om haar cafe overeind te houden.
En dan niet met loze argumenten maar met zaken waar ze tegenaan loopt. Wat is daar precies zielig aan?
wordt jij nou niet doodmoe van jezelf? Altijd weer datzelfde riedeltje van je. Zet een andere plaat op, en aanvaard nou gewoon dat die wet er is. Ipv jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, er zijn mensen die hun sociale contacten bij wet willen laten regelen omdat ze het idiote idee hebben dat ze "recht hebben om in iedere kroeg in Nederland te kunnen komen zonder de volgende dag hun kleren te moeten wassen"
Dat zeiden ze in 1943 ook.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
wordt jij nou niet doodmoe van jezelf? Altijd weer datzelfde riedeltje van je. Zet een andere plaat op, en aanvaard nou gewoon dat die wet er is. Ipv jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.
Wat me opvalt aan de hele klaagzang (want dat is het wel een beetje) is dat deze mevrouw alleen maar zwart-wit denkt. Ze heeft het over 'de rokers moeten weren' uit haar café. Dat is natuurlijk niet waar. De rokers zijn welkom, alleen even buiten opsteken graag.quote:
Ik word moe van menen die hun persoonlijke voorkeuren per wet aan anderen willen opdringen. Anti-rokers of andere gelovigenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
wordt jij nou niet doodmoe van jezelf?
Ik aanvaard geen onsterfelijk belachelijke wetten en misbruik van democratie op deze manier.quote:Altijd weer datzelfde riedeltje van je. Zet een andere plaat op, en aanvaard nou gewoon dat die wet er is. Ipv jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.
Nope, het pand van de buren is een woonhuis. Zal vast niet in het bestemmingsplan staan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ach dat mens is haske aandachtsgeil. Dan koopt ze toch mooi het pand van de buren. Kan ze er een rookruimte in bouwen.
Roken, we komen er samen wel uit. Is dat gelukt?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik word moe van menen die hun persoonlijke voorkeuren per wet aan anderen willen opdringen. Anti-rokers of andere gelovigen![]()
[..]
Ik aanvaard geen onsterfelijk belachelijke wetten en misbruik van democratie op deze manier.
Blijkbaar niet, maar ik vind totale segregatie ook prima.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Roken, we komen er samen wel uit. Is dat gelukt?
Mijn mening als user staat los van mijn rol van NWS-moderator, voor wat het waard is. Die middelvinger vind ik tekenend voor het complete disrespect voor gezag. Wat mij betreft was daar een sanctie op gezet. Hardleers tuig is het, mensen die zo reageren. Oppakken is wat overdreven, onmiddellijke sluiting van de tent zou een prima zaak zijn geweest.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:13 schreef Monidique het volgende:
Naja, zeg! Stuitend! Ongehoord! De M-Vinger! Waar halen ze het lef vandaan? Dit is tuig, oppakken en straffen en failliet maken.. Waar gaat het heen, hè, NWS-moderator Elfletterig, mensen die zomaar hun midde... M-Vinger opsteken... naar de rechter!
. Ongehoord, stuitend, wat een tuig, oppaken.
Ze hebben gewoon de rechter beledigd!
Geen... enkel... respect... voor de wet,.
Ik had het niet korter, bondiger en beter kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:44 schreef Pinball het volgende:
De invoering van het rookverbod was niet geheim of zo, dat hadden ze jaren geleden al kunnen weten.
Als je dan als 'ondernemer' nu pas aan de slag gaat met een rookruimte verdien je het gewoon om failliet te gaan.
Sorry hoor, maar een middelvinger opsteken naar een rechter en na het vonnis gewoon stug doorgaan met roken in de kroeg kan ik echt alleen maar kwalificeren als een totaal disrespect voor gezag. Het enige antwoord is dan ook om deze mensen hard te straffen. Zouden we dat niet doen, dan accepteren we een soort anarchie in Nederland, waarbij iedereen voor eigen rechter kan gaan spelen.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:42 schreef Hukkie het volgende:
Denk meer dat het ageren is tegen een onzinnige wet waar vrijwel niemand in de sector bij gebaat is. Frustratie dus, geen disrespect voor gezag.
Misdadigers zijn het! Levenslang opsluiten voordat onze maatschappij ten onder gaat aan ongehoorzaamheid!quote:Op zondag 22 februari 2009 03:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een middelvinger opsteken naar een rechter en na het vonnis gewoon stug doorgaan met roken in de kroeg kan ik echt alleen maar kwalificeren als een totaal disrespect voor gezag. Het enige antwoord is dan ook om deze mensen hard te straffen. Zouden we dat niet doen, dan accepteren we een soort anarchie in Nederland, waarbij iedereen voor eigen rechter kan gaan spelen.
Wat mij betreft sturen ze onmiddellijk een controleur van de VWA naar die toko, onder politiebegeleiding. Sluit die toko maar. Dit soort tuig (want zo beschouw ik deze wetsovertreders) zie ik liever vandaag dan morgen failliet gaan. Juist omdat horecabezoekers dan kunnen uitwijken naar kroegen die zich wél aan de regels houden en die worden gerund door mensen die wél de titel Ondernemer waardig zijn.
De eerste vijf woorden zijn zwaar overdreven, de rest van je zin ondersteun ik wel. Het kan gewoon niet zo zijn in een rechtsstaat dat mensen de rechters op een dergelijke manier schofferen en een vonnis straal negeren. Het enige antwoord daarop is een veel hardere aanpak, met zwaardere sancties.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Misdadigers zijn het! Levenslang opsluiten voordat onze maatschappij ten onder gaat aan ongehoorzaamheid!![]()
Nee, men pakt mensen aan die de wet willens en wetens overtreden en dat is een goede zaak.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Men is bang voor personen met een vrije wil
Hahahaha. De rokers die beweren dat rokers gezellige mensen zijn moeten vanaf nu hun mond houden. Wat een stel Josti´s zeg!quote:Op zondag 22 februari 2009 07:32 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben trouwens wel eens benieuwd naar de uitslag van een recent polletje onder de bevolking want ik heb het idee dat met de huidige berichtgeving die er is men hun hand overspeelt.
Ten eerste zie je dat het onderwerp steeds minder aanwezig is in de media. Afgezien van de rechtszaak lees je weinig nog over het rookverbod en zelfs de rechtszaak is niet overdadig bericht. Ik meen dat het niet eens het openingsitem in het journaal was. Waar bij de invoering de media bol stonden van de berichten rond dit noemenswaardige verbod, zo stil is het nu aan het worden ondanks dat er onder de kroegbazen nog rumoer is.
Ten tweede gooien ze hun glazen in; een VWA-controleur die belaagd wordt, middelvingers naar de rechter en scheldpartijen, al dan wel of niet nog enigzins netjes, voor de camera's van de pers. Ze presenteren zich als geuzen die vechten tegen de grote boze regelgever maar doen dat op een manier waarop je ze meer als een stel asocialen ziet die nauwelijk opvoeding hebben genoten, Als er dan ook nog eens bijkomt dat bijna op elke foto of video die er is je de o zo boze kroegeigenaren zelf ziet (ketting)roken krijg ik de iig de indruk dat het niet die zgn omzet is, maar gewoon het feit dat ze gefrustreerd zijn dat ze zelf niet meer mogen roken.
Over foto's en video's gesproken; als er iets is wat duidelijk is geworden sinds de demonstratie en bijvoorbeeld de registratie van de rechtszaak is dat roken allesbehalve sexy is. Al die protestanten zijn mannen en vrouwen van dik boven de 40, grauwe huid met veel rimpels, allemaal lurken aan een sigaretje alsof het hun enige reden om te leven is. Geen helder nadenkend persoon die bewust is van zijn zelfbeeld die daar bij zal willen horen.
Ik kan me voorstellen dat mensen vooral Marina-moe beginnen te worden. Op een gegeven moment ken je het riedeltje wel.
Wie ik trouwens miste afgelopen vrijdag was Rita. Kennelijk vond haar spin-dokter het niet zo slim om bij een uitspraak van een verliezende partij aanwezig te zijn. Komt dus ook nog eens bij dat de kroegbazen zich voor het karretje van de oppositie en de tabakslobby laat spannen.
En tot slot nog even een impressie van wat voor lui er rondlopen in de clubje van verstokte rokers en/of kroegbazen dat ageert tegen het rookverbod:
DIt is zo'n beetje het meest lekkere wat er rondloopt, en dan bedoel ik niet die sigaret
[ afbeelding ]
Kijk ze eens zuigen
[ afbeelding ]
Massaal protest
[ afbeelding ]
De grond is interessanter dan het podium, staan zeker allemaal wat uit te drukken
[ afbeelding ]
kijk toch eens wat een batterij aan sexy mensen
[ afbeelding ]
Marina, nuff said
[ afbeelding ]
Echt een groep waar je bij wilt horen
[ afbeelding ]
Het lijk de playboy mansion wel, maar dan enkel bevolkt met vrouwelijke hugh heffners...
[ afbeelding ]
Gabrielle, erg aanwezig op HMHW
[ afbeelding ]
Het is een gure doorrookte bende... Zelfs mijn rokende collega's vinden ze een stel malloten
De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet. Als je een land lastig valt met slechte wetten onderbouwd met leugens graaf je als overheid je eigen graf.quote:Op zondag 22 februari 2009 04:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De eerste vijf woorden zijn zwaar overdreven, de rest van je zin ondersteun ik wel. Het kan gewoon niet zo zijn in een rechtsstaat dat mensen de rechters op een dergelijke manier schofferen en een vonnis straal negeren. Het enige antwoord daarop is een veel hardere aanpak, met zwaardere sancties.
Wie wetten zelfs na een uitspraak van de rechter, stug blijft negeren, wordt wat mij betreft hard aangepakt. Ontneem deze 'ondernemers' hun horecavergunning maar; lijkt me een prima zaak.
Echt een toegevoegde waardequote:Op zondag 22 februari 2009 07:32 schreef MikeyMo het volgende:
En tot slot nog even een impressie van wat voor lui er rondlopen in de clubje van verstokte rokers en/of kroegbazen dat ageert tegen het rookverbod:
DIt is zo'n beetje het meest lekkere wat er rondloopt, en dan bedoel ik niet die sigaret
[ afbeelding ]
Kijk ze eens zuigen
[ afbeelding ]
Massaal protest
[ afbeelding ]
De grond is interessanter dan het podium, staan zeker allemaal wat uit te drukken
[ afbeelding ]
kijk toch eens wat een batterij aan sexy mensen
[ afbeelding ]
Marina, nuff said
[ afbeelding ]
Echt een groep waar je bij wilt horen
[ afbeelding ]
Het lijk de playboy mansion wel, maar dan enkel bevolkt met vrouwelijke hugh heffners...
[ afbeelding ]
Gabrielle, erg aanwezig op HMHW
[ afbeelding ]
Het is een gure doorrookte bende... Zelfs mijn rokende collega's vinden ze een stel malloten
Jij bent niet helemaal goed wijs. Als jij mensen die het rookverbod overtreden beschouwt als tuig dan ben jij echt flink weg aan het kwijtraken. Volgens mij is jouw perceptie van goed en kwaad ook een beetje uit balans.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een middelvinger opsteken naar een rechter en na het vonnis gewoon stug doorgaan met roken in de kroeg kan ik echt alleen maar kwalificeren als een totaal disrespect voor gezag. Het enige antwoord is dan ook om deze mensen hard te straffen. Zouden we dat niet doen, dan accepteren we een soort anarchie in Nederland, waarbij iedereen voor eigen rechter kan gaan spelen.
Wat mij betreft sturen ze onmiddellijk een controleur van de VWA naar die toko, onder politiebegeleiding. Sluit die toko maar. Dit soort tuig (want zo beschouw ik deze wetsovertreders) zie ik liever vandaag dan morgen failliet gaan. Juist omdat horecabezoekers dan kunnen uitwijken naar kroegen die zich wél aan de regels houden en die worden gerund door mensen die wél de titel Ondernemer waardig zijn.
Alles is relatief, vooral wetten.quote:Op zondag 22 februari 2009 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, men pakt mensen aan die de wet willens en wetens overtreden en dat is een goede zaak.
Mooi, alweer een reden om het rookverbod af te schaffen.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
Gisteren in een rookkroeg geweest. Daar hebben ze flink geïnvesteerd in een goede afzuiging. Je ziet de rook naar buiten vliegen.
Overigens viel het me op dat het er rustiger was dan in voorgaande jaren. Ik denk dat veel mensen, nu ze de keus hebben, toch liever naar niet-rook gelegenheden gaan.
Goede eindconclusie. Rookverbod opheffen en topic kan op slot.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
Gisteren in een rookkroeg geweest. Daar hebben ze flink geïnvesteerd in een goede afzuiging. Je ziet de rook naar buiten vliegen.
Overigens viel het me op dat het er rustiger was dan in voorgaande jaren. Ik denk dat veel mensen, nu ze de keus hebben, toch liever naar niet-rook gelegenheden gaan.
Nee joh, nu juist doorhalen naar rookverbod op terrassen. Ze zijn nu op de goede weg. Game onquote:Op zondag 22 februari 2009 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goede eindconclusie. Rookverbod opheffen en topic kan op slot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |