Volgens mij is het een pruim.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:00 schreef Deliah het volgende:
[ afbeelding ]
Dat eronder, is dat een rode biet?
Het zijn grotendeels restjes op een leuke manier verpakt.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:25 schreef Negentien het volgende:
Waha, respect voor de mensen die iedere morgen in de keuken staan de zwoegen hiervoor!
quote:Op maandag 16 februari 2009 19:31 schreef Tokay het volgende:
Kijk, een mooi plaatje:
[ afbeelding ]
(verkapte tvp)
quote:Op maandag 16 februari 2009 17:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ooooh wat ben jij ineens aan het tvp-en!![]()
iedereen aan de bento![]()
helemaal nixquote:Op maandag 16 februari 2009 21:27 schreef pinquit het volgende:
[..]wat doe ik nu toch weer verkeerd.
That's the spirit!quote:Op maandag 16 februari 2009 19:25 schreef kruimel_20 het volgende:
mijn bento-box maar weer uit het stof gehaald... heb toch weer zin om ermee aan de slag te gaan. Lunchen word er veel leuker op
Ze hebben bij de xenos geregeld goedkoop spul, ik heb er niet zo lang geleden deze gekocht:quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:20 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb er nóg geen gemaakt. Wel een figuureitje, en wat dingetjes gekocht, maar ik zit qua financien zo slecht dat ik nog geen leuke prikkertjes kan kopen.Dus even uitstellen, maar wel een TVP.
Ja! Precies die bedoelde ik in het vorige topic ^t^quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:39 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
That's the spirit!![]()
![]()
Mijn week is zo raar deze week dat ik geen tijd heb om me bento op te peuzelenDus dan maak ik ze ook niet, beetje sonde. Volgende week beter!
[..]
Ze hebben bij de xenos geregeld goedkoop spul, ik heb er niet zo lang geleden deze gekocht:
[ afbeelding ]
Vrolijke kleurtjes, simpel, herbruikbaar en cheapo![]()
Die is leukquote:Op woensdag 18 februari 2009 03:33 schreef Isabeau het volgende:
ik moest wel grinniken om deze 'nederlandsige bento'
[ afbeelding ]
Ik ken het helemaal!quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:42 schreef Amthezia het volgende:
Ik word wel hebberig van alle mooie bento spullentjeszo net ff mijn website weer geupdated
ik ga eens avondeten maken
!
Ik zag twee goedkope trommelachtige dingetjes bij de supermarkt die ik wel leuk vondquote:Op donderdag 19 februari 2009 08:32 schreef Amthezia het volgende:
Ehm.....de mijne zijn dik 5 cm, en die van mijn lief is 4 en half denk ik! De zijne is 900ml, en de mijne is 600ml.
Ik heb er 1 bij de Halfords gekocht, 3 bakjes en blijft tot 6 uur warm ( wel even een folietje erover heen doen, anders wil hij nog wel eens lekker. Bakjes kunnen eventueel ook in de magnetron als je ze langer dan 6 uur mee hebt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat me trouwens geweldig lijkt is ook soep meenemen naar het werk, dus zo'n soep-ding-bento voor warm eten. Dat heb ik nog nergens gevonden (ik ben nooit zo enthousiast met online kopen tenzij ze ideal hebben).
Ik zal eens kijken, Sylvanaquote:Op donderdag 19 februari 2009 13:06 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb er 1 bij de Halfords gekocht, 3 bakjes en blijft tot 6 uur warm ( wel even een folietje erover heen doen, anders wil hij nog wel eens lekker. Bakjes kunnen eventueel ook in de magnetron als je ze langer dan 6 uur mee hebt.
Klik
Kost maar 10 euro
Gewoon met vershoudfolie. Op zich hoeft het niet als je niet heel erg veel met de container beweegt, maar ik heb hem altijd in mn schooltas, loop er veel mee enzo en dan wil hij nog wel eens wat vocht doorlaten. Dus als ik soep ofzo meenam dan deed ik er gewoon altijd wat vershoudfolie overheen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:20 schreef Amthezia het volgende:
Ben ff nieuwsgierig.....met wat voor een plastic dekte je hem dan af?? Lijkt me ook soms wel lekker om iets warms mee te nemen *hebberig hebberig*
Ik heb ooit es bij een snoepwinkel eens lollies gekocht die dus parapluutjes moesten voorstellen en daar de stokjes goed van schoongemaakt en bewaard ^.^ Misschien iets groter maar werkt best goedquote:Op donderdag 19 februari 2009 08:32 schreef Amthezia het volgende:
parapluutjes (voor in asperges) en nog wat maffe dingen
Ja, bij hem heb ik ook zowat al mijn bento-spullen gekocht, idd erg goede verkoperquote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:19 schreef vahmpcat het volgende:
Heb ook net een bento- pakketje binnen als cadeautje voor een vriendin![]()
En gratis extra item gekregen das altijd leuk! (erg fijne e-bayseller Bento_Delicious weet niet of jullie er ook bekend mee zijn) Altijd fijne snelle service, netjes verpakt etc. dus aanrader!
Bento_Delicious heeft een erg goede service en een heel vriendeljke eigenaressequote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:19 schreef vahmpcat het volgende:
Lang leve de xenos![]()
Ik heb de blauwe vierkante van die serie, erg handig. Word van de vakantie nog keer langs om te kijken voor keer wat andere kleuren.
Heb ook net een bento- pakketje binnen als cadeautje voor een vriendin![]()
En gratis extra item gekregen das altijd leuk! (erg fijne e-bayseller Bento_Delicious weet niet of jullie er ook bekend mee zijn) Altijd fijne snelle service, netjes verpakt etc. dus aanrader!
Baal dat me camera leeg was en ik dat ding telkens vergeet op te laden dus geen foto's van me vorige bento
----edit----
Ik ga volgende week dus naar Den Haag op jacht naar Furikake in ieder geval en ander spul wat ik kan gebruiken in de keuken en/of bento's.
Nog tips / adressen/ must-see ?
Aha, erg handig.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:26 schreef Macka66 het volgende:
[..]
En ik citeer even uit eigen werk:
Op de Gedempte Burgwal moet je iig zijn: Yong Da horecabenodigdheden heeft sushi mallen (geen konijntjes e.d.), grasafscheidinkjes, lunchboxes (een laags) en traditionele bento dozen - Supermarkt Wah Nam Hong heeft zeven soorten furikake en sushi mallen met beertjes en gezichtjes en hartjes.
Bij de Amazing Oriental supermarkt op de Grote Marktstraat hebben ze heeeeeel veel ingredienten.
Die heb ik ook. Bevalt prima.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb er 1 bij de Halfords gekocht, 3 bakjes en blijft tot 6 uur warm ( wel even een folietje erover heen doen, anders wil hij nog wel eens lekker. Bakjes kunnen eventueel ook in de magnetron als je ze langer dan 6 uur mee hebt.
Klik
Kost maar 10 euro
Misschien idee om hem zelf te pimpen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben vanmiddag even langs de Halfords geweest, maar ik heb het ding nog niet meegenomen. Zo lelijk en een beetje logNog even over nadenken, want het is op zich wel heel goedkoop natuurlijk.
Wat een stoere look heeft die gekregen, maar inderdaad zoiets moet toch ook te doen zijn voor die van de Halfords? Of simpeler met stickers (gewone of van die raamstickers misschien?)quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:44 schreef Macka66 het volgende:
Ik moest meteen denken aan deze gepimpte Mr. Bento
[ afbeelding ]
Meer moois hier
De Xenos had een tijdje terug ook erg leuke laptopstickers, dus misschien kan ik die er ook voor gebruiken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:40 schreef vahmpcat het volgende:
Wat een stoere look heeft die gekregen, maar inderdaad zoiets moet toch ook te doen zijn voor die van de Halfords? Of simpeler met stickers (gewone of van die raamstickers misschien?)
Das ook wel een goed plan inderdaad, even op maat knippen en dat hoort ook wel goed te blijven zitten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De Xenos had een tijdje terug ook erg leuke laptopstickers, dus misschien kan ik die er ook voor gebruiken.
die heb ik ook ja, erg handigquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:15 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Kom net van de xenos en silicon ronde muffinvormpjes bijgehaald, setje van wat rooie, wat blauwe en wat gele.Je kan niet genoeg van die dingen hebben.
Ik ben een enorme paarsfan en dit is het dichtste bij op een laptoplunchdinges na die ik op ebay gevonden krijg op ebayquote:Op zondag 22 februari 2009 13:19 schreef Amthezia het volgende:
hmm waar kan je die bestellen???? PAARS *i just love it!*
quote:Op zondag 22 februari 2009 19:09 schreef Amthezia het volgende:
Hmm hijs wel gaaf zeg! GROOT ook!!!
Heb je een link van die ebay shop, ben wel benieuwd wat ze nog meer hebben
Mijn man wil wat coolere bento's hebben, en deze zou ideaal zijn (maar misschien wel met iets minder bloemen!)
Heel veel kinderen leren (vooral gezonde dingen) eten die ze anders nooit lusten op zo'n manier. Vooral in amerika en japan e.d is bento's maken een manier om kinderen een gezonde voeding te geven ipv kantinevoer wat vaak vet en slecht is. Als je dan je eigen trommeltje opent en het lacht je toe of ziet er mooi uit, nou dan wist ik et wel als kindquote:Op zondag 22 februari 2009 20:45 schreef Fogel het volgende:
Mhhh, misschien dat mijn kinderen wel fatsoenlijk eten als de presentatie zo is. Zal het een keer testen
Griesmeelpudding, nog nooit aan gedacht om mee te nemen, hoe hollandsch als vulling wel.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:52 schreef Amthezia het volgende:
Ach jacreatief denken heh
Uitsteekvormen zijn altijd welkomik ben ook benieuwd wat we vinden!!
Mijn bento was niet heel lekker, dat kurkuma is vrij bittermaar de griesmeelpudding maakte ALLES goed, echt heel lekker om zo'n beetje in je box te hebben!
Deze roze heb ik in een Franse supermarkt gevonden, de afzonderlijke bakjes er in zijn handig, maar het deksel zit "te hoog", zeg maar, waardoor het niet echt een handig bakje is dingen met saus of die erg aan de wandel gaan. Dat is wel jammer.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:53 schreef Amthezia het volgende:
Hmm simpel maar wel lekker
Leuke bakjes heb jij trouwens, waar heb je die gekocht???
Met furikake merk je niks meer van de smakeloze rijstquote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Die Turkse versie van de rondkorrelige rijst vond ik niet echt een aanrader voor in de bento. Smakeloos vond ik hem.
Ik werk vlakbij het Spui, alwaar die amazing chinese supermarket of hoe het ook heten mag gevestigd is... Moet er toch maar eens heen na het werk. Is ook tot laat open toch? Dat vind ik wel jammer aan Chinatown, dat die winkels zo vroeg dicht gaan, ik kom gewoon te laat uit mijn werk daarvoor
Je koopt ze bij de toko en daar liggen ze over het algemeen in de vriezer.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:09 schreef Greys het volgende:
Waar koop je die edamame en hoe smaken ze? Of zeg je... lees even de vorige topics door, dan word je alles duidelijk?
Dankjewel!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je koopt ze bij de toko en daar liggen ze over het algemeen in de vriezer.
En hoe ze smaken... tja, het is een stevig boontje en qua smaak toch wel redelijk vergelijkbaar met andere groene boontjes. De binnenste boontjes in sperziebonen bijvoorbeeld.
Dat vraag ik me nou ook af..quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:56 schreef huuphuup het volgende:
heuh? mag ik vragen waarom je dat papiergeld hebt gekocht?![]()
Ik vond et vooral mooi eigenlijk, en ik heb nou eenmaal iets met nutteloos spul.. ben een soort hamster. Het komt me vast nog keer goed van pasquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:56 schreef huuphuup het volgende:
heuh? mag ik vragen waarom je dat papiergeld hebt gekocht?![]()
Ik ben ook geen enorme fan van vissmaken, zakje gekocht om te proberen vooral. Maar je hebt ook gewoon met andere smaakjes. Die paarse is geloof ik op basis van pruim-iets en er zitten ook 2 zakjes bij met groenteflavor en 2 zakjes met ei-iets.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:56 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vond furikake niet te nassen, in die van mij zaten visflakes (euwwww). Tenzij ik visloze furikake vind die ook nog eens niet stijf staat van de E-nummers, wil ik gewoon lekkere rijst
En rijst is sowieso lekker om zo te eten, hmmmm. Net als goed brood, goede pasta e.d. Ook heerlijk om au naturel te eten
Ben erg benieuwd en dank voor de tip.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:56 schreef Innocence het volgende:
Ik heb dat paarse zakje furikake ook. Erg lekker! Maar zou het er wel pas bij het eten overheen gooien, want anders krijgt het een hele muffe smaak.
oh okay, hamster away zou ik zeggenquote:Op woensdag 25 februari 2009 10:58 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Ik vond et vooral mooi eigenlijk, en ik heb nou eenmaal iets met nutteloos spul.. ben een soort hamster. Het komt me vast nog keer goed van pas(kunstacademie als opleiding... je kan nooit genoeg gek materiaal hebben! )
[..]
Ik zie van beide het probleem niet in.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:02 schreef missy_c het volgende:
Eigenlijk een beetje raar om met dat geld te spelen..
Ik begrijp het wel, maar het komt voor Chinezen een beetje onrespectvol over.
Net of je rouwkaartjes als een kitcherigs decoratie ga gebruiken.
ik op zich ook niet, als in, ikzelf heb er geen probleem mee. Maar wellicht is het wel goed om te weten wat het is zodat je er niet onbedoelt iemand mee voor het hoofd stoot ofzo, vandaar dat ik het zei.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zie van beide het probleem niet in.
Denk niet dat Chinezen dat op prijs kunnen stellen, maar die zullen niet zo snel piepen.. Dus wat Huuphuup zegt.. je kan er mensen mee voor 't hoofd stoten..quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zie van beide het probleem niet in.
1) Spelen? Je weet begod niet waar ik het voor ga gebruiken? Dat weet ik zelf nog niet eens. In het waarschijnlijkste geval is het alleen een inspiratiebron, hoeft niet eens echt gebruikt te worden. Zoals oude grootmeesters deden vroeger al, hamster ook ik vanalles in mijn werkplek en heb waarschijnlijk meer respect voor die dingen dan de "standaart" koper in die winkel...quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:02 schreef missy_c het volgende:
Eigenlijk een beetje raar om met dat geld te spelen..
Ik begrijp het wel, maar het komt voor Chinezen een beetje onrespectvol over.
Net of je rouwkaartjes als een kitcherigs decoratie ga gebruiken.
Had het eerder gezien dat ze bij de Chillout verkochten bij de Bijenkorf..
Snapte de lol ervan niet helemaal..
Met spelen bedoel ik dus, het anders gebruiken dan waar het voor bedoelt is. Ik weet niet in welke winkel je het hebt gekocht, maar ze staan normaal tussen de wierook en rode theebekertjes, rode eetstokjes ergens in een hoek. Chinezen ontwijken dat hoekje vaak, of ze moeten iets nodig hebben daar.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:31 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
1) Spelen? Je weet begod niet waar ik het voor ga gebruiken? Dat weet ik zelf nog niet eens. In het waarschijnlijkste geval is het alleen een inspiratiebron, hoeft niet eens echt gebruikt te worden. Zoals oude grootmeesters deden vroeger al, hamster ook ik vanalles in mijn werkplek en heb waarschijnlijk meer respect voor die dingen dan de "standaart" koper in die winkel...
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:52 schreef Macka66 het volgende:
Ook buiten ebay ligt de verleiding op de loer! Vandaag werd een bestelling bento accessoires van iloveobento.com bij me afgeleverd. Hoofditem was de kai nori punch om nori gezichtjes te maken, maar het meest vrolijk word ik van container Ringo!
[ afbeelding ]
Oeh die appeltjes zijn daadwerkelijk geniaal als je het mij vraagt, ze behoorde tot een van mijn eerste attributen die ik had gekocht en gebruik ze erg vaak. Word er zo blij van als ik mijn lunchbox open doequote:Op woensdag 25 februari 2009 22:52 schreef Macka66 het volgende:
Ook buiten ebay ligt de verleiding op de loer! Vandaag werd een bestelling bento accessoires van iloveobento.com bij me afgeleverd. Hoofditem was de kai nori punch om nori gezichtjes te maken, maar het meest vrolijk word ik van container Ringo!
[ afbeelding ]
Ik ken heel wat mensen in Duitsland en een deel van de familie van mijn vriend woont over heel Duitsland en ik heb nog nooit een Duitser raar op zien kijken van een Chineesquote:Op woensdag 25 februari 2009 23:00 schreef missy_c het volgende:
[..]
Met spelen bedoel ik dus, het anders gebruiken dan waar het voor bedoelt is. Ik weet niet in welke winkel je het hebt gekocht, maar ze staan normaal tussen de wierook en rode theebekertjes, rode eetstokjes ergens in een hoek. Chinezen ontwijken dat hoekje vaak, of ze moeten iets nodig hebben daar.
Ik weet inderdaad niet waar je het voor ga gebruiken en dat is ook niet mijn zaak, ik zeg alleen als huuphuup zei: je kan er mensen mee voor het hoofd stoten. Net als dat je die rode bekertjes en stokjes niet moet gebruiken voor (Chinees) bezoek.. want dat is bedoelt voor de geesten.
Maar goed.. wat jij hebt meegemaakt op 't dam met Chineze toeristen, heb ik in Duitsland en Milaan ook meegemaakt.. (dat lokale mensen foto's maken van Chinezen, omdat ze dat zo bijzonder vinden).
Ach kom nou je gaat jezelf hier toch niet serieus tegen zitten verdedigen?quote:
Dankuquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:03 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we het gewoon weer alleen over leuke bento-boxjes gaan hebben en niet meer over allerlei aannames over hoe hele bevolkingsgroepen zich zouden moeten dienen horen te voelen als een Nederlandse een pakje papier met geldopdruk aanschaft?
Onigiri uit een automaat, hoe geniaal is dat, geef dat ook es in Nederlandquote:Op donderdag 26 februari 2009 09:22 schreef huuphuup het volgende:
En die rijstballen die je voorbij ziet komen zijn onigiri. Het is geen sushi omdat de rijst anders bereidt is, er zit oa geen sushi-azijn door enzo. Maar onigiri zijn juist bedoelt om koud te eten, die eet men eigenlijk nooit warm. In Japan kun je ze uit automaten trekken zoals wij een mars uit een automaat halenJe moet er wel van houden inderdaad, dat is absoluut waar.
Ja dahag! Mevrouw doet nu al 2 uur over een boterham, als we het geheel nog een visueel aantrekkelijk gaan maken wordt het helemaal een verhaal zonder einde vrees ik.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:22 schreef huuphuup het volgende:
Is het niet wat om voor Anna te proberen te maken?ik heb nog wel een leuk bakje staan wat ze mag hebben
mevrouw heeft gewoon smaakquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja dahag! Mevrouw doet nu al 2 uur over een boterham, als we het geheel nog een visueel aantrekkelijk gaan maken wordt het helemaal een verhaal zonder einde vrees ik.
(maar ze zat toen ze één was al wel aan de sushi![]()
)
Ja ik vond het ook vreemd, en zag het inderdaad al goed fout gaan met hoe zo'n slice dan naar beneden moest pleuren in een vakjequote:Op donderdag 26 februari 2009 10:16 schreef huuphuup het volgende:
Een pizza-automaat?ik zie dat nu voor me als dat er dan zo'n schijf met saus en al tegen dat raam van die automaat aan klettert en langzaam naar beneden druipt als je er geld in gegooid hebt
Ik doe er soms restjes vis of vlees in, of gepickelde Japanse pompoenschil van de toko (ook een tip voor in sushi, echt superlekker!) en soms mix ik gewoon dingen door de rijst heen, erwtjes of scrambled eggs, ook lekker!quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:10 schreef vahmpcat het volgende:
Hoe eten jullie je Onigiri het liefste in je bento? Met vulling, met furikake of gewoon naturel?![]()
Mijn vriend is vrij kieskeurig wat ie erbij wil, nog tips voor vullingen? We zijn beide niet zo van vis-vullingen.
ooh wudaokou is leukquote:Op zondag 1 maart 2009 19:26 schreef missy_c het volgende:
Neuj.. ik ga naar Beijing..(misschien nog heel kort naar HK)
Ben dan in Wudoukou, waar volgens mij veel Japanners en Koreanen zitten..dus misschien hebben ze wel wat kwa bento spulletjes
I *heart* doraemon.. daarover gesproken.. ga ik misschien even proberen dori-yaki's te maken.. heb nog wat rodebonen pasta thuis..
Leuk zijn die kleine kruidenpotjes hè?quote:
T'is inderdaad een mooi word vind ik, en mooie woorden zijn het gebruiken waard. (of het nu uit ons eigen taaltje is of niet, mooie woorden je gebruiken! ^.^ )quote:Op maandag 2 maart 2009 17:37 schreef BBQ-kip het volgende:
Waar heb je die Urara "verworven"? (mooi woord, wordt eigenlijk veel te weinig gebruikt, net als de uitdrukking "in de kuif gepikt", die ik hier probee rte promoten)
Ik heb een tijd geleden gekeken waar die te koop was, maar vond de verzendkosten teveel toen. Ik zou graag de rode willen hebben, die is cute
quote:Op maandag 2 maart 2009 17:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Leuk zijn die kleine kruidenpotjes hè?![]()
Ik heb het sleutelhangergedeelte eraf geschroefd zodat het potje gewoon in de bento verpakt kan worden.
Eens kijken of ik binnenkort mijn eerste Ebay-aankoop ooit kan gaan doenquote:
Ik gebruik hem voornamelijk voor eitjes.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:00 schreef missy_c het volgende:
[..]
Gekauft bij Xenos.. Xenos is tha bomb
![]()
Ik gebruik hem eigenlijk nooit, maar vind 'm gewoon leuk aan me tassie
Welkom bij de club van bento accessories addictsquote:Op maandag 2 maart 2009 19:58 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Eens kijken of ik binnenkort mijn eerste Ebay-aankoop ooit kan gaan doen![]()
Eerst nog even over nadenken en kijken of het kan, maar ik denk dat ik er wel een maaltje minder om kan eten
Dat bespaar ik toch weer met het maken van bento's toch?
En ik heb nu al een hele lade vol in de keukenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:48 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Welkom bij de club van bento accessories addicts
Wel pork pies meegenomen/gegeten? Ik weet dat ze slecht voor je zijn, maar daar ben ik zo gek opquote:Op dinsdag 3 maart 2009 05:53 schreef Amthezia het volgende:
Goedemorgen allemaal! Het aanbod in Engeland was teleurstellendmaar ik heb wel een lock rond doosje gekocht en wat lekkere kruiden...... Geen bento voor ons vandaag, eerst maar eens wakker op het werk aankomen
quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
nou ik ga na mijn vakantie toch maar weer eens beginnenIk zat te kijken op e-bay bij die Bento_Delicious omdat ik daar goede verhalen over lees hier, maar wat zijn de verzendkosten naar Nederland? Ik zie wel dat de spulletjes neit etreem duur zijn (en vooral niet met de redelijk gusntige dollarkoers)
En dan de vraag: wat heb ik al basis nodig (dat de bento ook een beetje leuk maakt)? Ik zie leuke rijstvormpjes om konijntjes te maken ... Eivormpjes, soja saus busjes, maya dingen (waar doen jullie die wasabi mayo bij en hoe maak ik die?) en natuurlijk 2 bento's
Volgens mij zijn het olijven met amandelen erin.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:14 schreef Greys het volgende:
Wat heb je gebruikt als snaveltje van de olijven eendjes?
Mja das waar, het is niet eens nodig een officieel bakje te hebben als je dat niet wilt, maar het kan een drivefactor zijnquote:Op donderdag 5 maart 2009 11:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik denk dat de basis bestaat uit een bakje en scheidingswandjes en/of siliconenvormpjes om sommige dingen gescheiden te kunnen houden. Als het je gaat om gezond en voedzaam heb je aan die dingen genoeg. De rest is extra voor de schattigheidsfactor.
Ik heb persoonlijk aan een bakje van 500 ml minimaal wel genoeg (500 a 600 ml is de standaard maat denk ik?) Maar je hebt wel een soort standaard tabellen voor zoiets. Ik kan je adviseren om dan even deze link te volgen: http://lunchinabox.net/20(...)ight-size-bento-box/quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Tnx! Ik ga na de vakantie eens rustig shoppen op e-bay!dan laat ik alles gewoon in 1 keer hieheen komen ... Welke maten bento's hebben jullie voor een man en een vrouw? Ik zie nogal verschillende maten ...
Hmm wat je misschien zou kunnen proberen zijn pillendoosjes? Die heb je vast wel in alle soorten en maten. Of van die doosjes waar kinderen hun melktandjes in bewaren, dat zijn meestal ook wel mooie lieve kleine doosjes. Of euhm, je hebt van die gekleurde kleine dropstaafjes, die zitten vaak in van die kleine plastic doosjes toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:59 schreef Amthezia het volgende:
Weet je wat ik nou nog zoek, maatje muffincup van de xenos, maar dan met een dekseltje erop. De meeste kleine doosjes zijn te hoog, of veels te breed...... want nu klooi ik steeds met plastic over mijn nootjes heen enzo, en dat is irritant! Jullie nog tips?
Ik las net dat je daarom ook geen roomkaas-wraps in je bento doet, misschien lekker is dan om een komkommer in de lengte met een kaasschaaf te snijden, zodat je lange plakken hebt, hier een beetje roomkaas op doen en dan oprollen. Ohh zo lekkerquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:48 schreef Amthezia het volgende:
Nou voor mij geld dat ik op een koolhydraatarm dieet ben, dus brood eet ik bijna niet meer. Maar mijn man wisselt inderdaad af, die heeft soms ook gewoon meer zin in zijn boterhammen
Rijst eten wij zeker niet elke dag, maar veel mensen van chinese/japanse afkomst zijn dat helemaal gewend om elke dag rijst te eten
Mijn bento's kosten meestal 15 minuten tijd, maar ik ben supertraag s' ochtends vroeg
Ik had vandaag een snackbento mee voor tijdens het geocachen en daar heb ik ze ook in gebruikt omdat Mr. Mimu graag een broodje met radijs mee wilde. Uiteindelijk heeft hij de radijs zo maar opgegeten en de pitabroodjes aan de honden gevoerd omdat ze heel heel heel erg droog waren. Je hebt dus wel iets van vochtig beleg nodig. Hetzij een dressing erover hetzij iets smeerbaars maar anders zijn ze niet te eten.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:22 schreef vahmpcat het volgende:
(Net een lading mini-pitabroodjes gekocht bij de xenos, hoop dat ze lekker zijn)
Voornamelijk in het weekend zelfs. Altijd leuk om zoiets te vinden na een paar uurtjes wandelen, spoorzoeken en puzzelen. Door de week gun ik mezelf er de tijd niet voor.quote:Op zondag 8 maart 2009 09:47 schreef Amthezia het volgende:
Hmm klinkt allemaal lekker MM! Leuk dat jullie ook bento-en in het weekend
So hey! Dat ziet er amusant, en tegelijk ook nog eens lekker uit!quote:Op maandag 16 februari 2009 19:31 schreef Tokay het volgende:
Kijk, een mooi plaatje:
[ afbeelding ]
(verkapte tvp)
Ziet er mooi uit, maar inderdaad de smaak weet ik niet. De keren dat ik "fake kaas" op heb vond ik het echt ranzig. Ergste was toen ik bij gastgezin voor een project was in Engeland mijn god ik weet niet wat het was maar blijkbaar moest het wel voor kaas doorgaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:31 schreef Macka66 het volgende:
kyaraben blog van Shoppingmum. Echt heel schattig, maar ik vraag me soms af of het wel echt lekker is. (Zeker dat wat voor kaas moet doorgaan)
Ik heb alles van e-bay... waar trouwens als je even zoekt jlist ook op zit als je wiltquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:16 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb juist alles bij eBay gekocht, vooral bij Bento_Delicious, erg goede verkoper is dat
Ik was dit plaatje tegen gekomen en dit lijkt me helemaal geweldig mocht ik dit voor elkaar krijgen, eventueel iets minder mooi :quote:Op vrijdag 13 maart 2009 06:41 schreef Amthezia het volgende:
Ow die ken ik nog nietlaat eens binnenkort zien
kikkertjes zijn schattig!
Je kan ze natuurlijk ook iets minder "echt" maken als je dat wilt :pquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:23 schreef pinquit het volgende:
ik vind ze er eigenlijk iets te eng-echt uit zien![]()
you know, t idee dat je kikkers zit te eten enzo![]()
iehl
Het is vast al eens aan bod geweest, maar mag ik vragen hoeveel de verzendkosten daar zijn? Ik kijk vast scheel hoorquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:16 schreef Amthezia het volgende:
Ik heb geen ervaring met Ebay! Mij bevalt Jlist heel goed, als je wilt beginnen maak gewoon een beginnentje! Om die 5 euro die het misschien scheelt ga je vast niet dood aan
Ik gebruik tot nu toe alleen maar hobby punches geen officiele. En voor oogjes gebruik ik 2 rondjes die bij een pootafdruk van een kat punch-vormpje eruit komen. Die met gezichtjes zijn echt heel leuk en handig, maar inderdaad zo duuur :/ Staat op mijn verlanglijstje voor " ooit nog keer " enzo.quote:Op zondag 15 maart 2009 08:37 schreef Amthezia het volgende:
Owdat is een goede tip!!! Dankjewel Macka
Ik heb ook wat van die punches, altijd leuk om ergens een hartje of een vlindertje te doenIk twijfel alleen nog steeds of ik van die emoticon-punches ga kopen......meestal zijn ze zo duur!!
Wat een goede tip, dank jequote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:16 schreef Macka66 het volgende:
Die punches zijn over het algemeen idd gewone hobby punches. Voor nori moeten ze wel goed scherp zijn, en je kunt ze als het nodig is scherpen door een paar keer in aluminiumfolie te punchen.
Dat valt bij Ebay juist vaak tegen, vind ik. Maar als ik dan de prijs zie bij JList snap ik ook wel waarom: in die verzendkosten zit hun winst en ze hoeven daar geen ebay-fee over te betalen. Maar als je, zoals ik nu, meerdere dingen bestelt, ben je goedkoper uit via JList.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef vahmpcat het volgende:
Zou zowiezo mits via e-bay een totaal aanvragen als ik jou was, dan zit het in een pakketje met korting op verzenkosten meestal. In plaats van allemaal kleine losse pakjesVerzend tijd is dan via air mail tussen de 7 en 15 dagen meestal. En buiten e-bay weet ik er eigenlijk niet zoveel vanaf
![]()
Ik heb geen mogelijkheid tot opwarmen (helaas soms) maar dat komt door het belachelijke cateringbedrijfje op school, die wil alleenrecht op alles.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:28 schreef Ananajasje het volgende:
Warmen jullie dingen ook nog op uit je trommeltje of eet je het echt zo uit het bakje? En kan je het dan op je werk in de koelkast zetten of houden jullie gewoon van lauw eten
Het is vrij roze jaquote:Op maandag 16 maart 2009 11:16 schreef Amthezia het volgende:
Hahahah ja die salade is ook errug rozeOp mijn website staat ook waarom
Als je geen bederfelijke spullen als knoflook, verse kruiden oid gebruikt, kun je dressing in afgesloten flesjes/potjes best lang bewaren in de koelkast! Gewoon in het weekend maken voor de hele week.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:25 schreef Amthezia het volgende:
Salade was lekker! Alleen miste ik de dressing een beetje.....had net teweinig tijd om dressing te maken vanochtend..... misschien dat toch beter plannen de volgende keer :$
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |