abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66124957
Het enige echte bento-topic!

Vorige delen:
Meet Mr Bento
Bento-topic - deel 2
Bento Topic - Deel 3

Bentō (弁当 or べんとう) is een Japanse meeneem-maaltijd die over het algemeen bij de lunch gegeten wordt. Een traditionele bento bestaat uit rijst, vis of vlees en één of meer groente-gerechten. De dozen waar de maaltijd inzit variëren van handgemaakte lacquer-waar tot plastic wegwerpbakjes. Sommige bento’s, met name de bento’s die voor kinderen worden gemaakt kenmerken zich door een uitgesproken design. Schattige ontwerpen en figuren uit anime series spelen vaak de hoofdrol en lenen zich dankbaar om een aantrekkelijke lunch te crëeren.

Hoewel een bento van origine Japans is, kan er van alles in het bakje gedaan worden, variërend van traditioneel Japanse gerechten, tot pasta en brood of oerhollandse zaken zoals poffertjes. Over het algemeen wordt in het achterhoofd gehouden dat een bento:

- goed volgepakt moet zitten;
- vooral gezonde ingrediënten moet bevatten;
- 3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera);
- 1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren);
- en 2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit eigenlijk als snack gezien wordt.)

Wanneer dit het geval is zal de inhoud van het bakje in ml. ongeveer gelijk staan aan het aantal kcal. die de maaltijd zal leveren.

Nuttige links:

- Lunchinabox.net (topsite met veel tips, recepten; no-nonsense)
- Cookingcute.com (veel lekkere recepten en goeie tips, mooie ontwerpen; sinds kort weer geupdate!)
- Tips, trucs en FAQ over bento (van lunchinabox.net)
- Sakurakitsa’s Flickr (erg uitgebreide esthetische bento’s)
- Bento op Flickr
- Japanse bento’s (klik bovenin op de kalender voor foto’s)
- Lunch links (zeer uitgebreid website overzicht van lunchinabox.net)
- Bento TV (filmpjes met een ietwat vreemd meiske, wat en hoe over bento. de spullen die zij verkoopt zijn erg prijzig! )
- Just Bento // Just Hungry (zeer uitgebreide sites van een Zwitserse met veel recepten en tips.)

In Nederland zijn slechts sporadisch bento’s en bento-accesoires te krijgen. Het loont om de lokale toko’s af te struinen en creatief te denken, zo heeft de Xenos een hoop spulletjes staan die interessant zijn voor bentomakers, zoals kleine sausbakjes en siliconen muffinvormpjes, ook bij de halfords is een bento gesignaleerd die verdacht veel lijkt op de Mr. Bento van Zojirushi . Andere opties zijn bijvoorbeeld Ebay of Japan Centre. Het loont hierbij om zoveel mogelijk bij dezelfde verkoper te kopen in verband met de verzendkosten, of om met meerdere mensen tegelijk te bestellen.

Uiteindelijk draait het bij bento vooral om het maken van een smakelijke en leuke lunch, dus kom maar op met al die foto’s van jullie bento’s zodat we inspiratie op kunnen doen!

Voor de vorm alvast wat inspiratie:

- sperzieboontjes,
- quiche met spinazie en feta,
- komkommersalade
- couscoussalade

- mais, erwtjes, tofu en kaas,
- wortelsla met appel en rozijn
- onigiri (rijstbal) gevuld met tonijn
- noedelsalade

(Beide van Zwaalie, in de Mr. Bento)

- gehaktballetjes, kaasje, gele paprika
- komkommer, zuurtje
- halve kiwi
- twee onigiri met furikake en een klein gehaktballetje

- onigir met furikake, gyoza-dumpling,
- kerstomaatjes, druiven,
- ontbijtkoekje
- gehaktballetjes

(Van Huuphuup)

- oreokoekjes,
- Eikuikentje, tomaatjes, kaassterretjes, miniflesje mangochilisaus,
- Roomkaaswraps,
- appelkonijntjes, patéetje met crackers en een mix van bosbessen, rozijnen en organische cacaobonen met een chocoladelaagje.

- Bento-poffertjes met blokjes roomboter en flesjes stroop.

(Van Minilot)
pi_66125178

Dat eronder, is dat een rode biet?
pi_66125532
tvp
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_66125749
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:00 schreef Deliah het volgende:
[ afbeelding ]

Dat eronder, is dat een rode biet?
Volgens mij is het een pruim.
pi_66126653
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:07 schreef pinquit het volgende:
tvp
ooooh wat ben jij ineens aan het tvp-en!
iedereen aan de bento
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66127288
Ik
bekijk dit topic even.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_66127713
Té grappig om niet mee te kijken!
pi_66127868
Amthezia, zou je de volgende keer als je de laatste poster bent in het topic zelf een nieuwe willen openen? Is hier op het forum een ongeschreven regel zeg maar, dat de laatste een nieuwe opent
pi_66128117
Hahaha, OOPS, dat wist ik niet :$, heb ook geen idee hoe je dat bovenste bericht zo mooi krijgt..... Nou goed, dank je wel Sylvana voor het nieuwe topic!!

Morgen ga ik weer lekker bento-en..... zometeen ff kip bakken en eitjes koken!
pi_66128169
Ow ow, in mijn vorige post zei ik trouwens dat mijn spullen allemaal via Jlist zijn gekomen! Goede service, en mooie spullentjes *drool*

@Coldfeet, kijk eens op http://www.bento-babe.nl/?page_id=173 dan kan je ook lachen
pi_66128170
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:25:15 #12
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_66130565
mijn bento-box maar weer uit het stof gehaald... heb toch weer zin om ermee aan de slag te gaan. Lunchen word er veel leuker op
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  maandag 16 februari 2009 @ 19:31:23 #13
71048 Tokay
makes your day!
pi_66130864
Kijk, een mooi plaatje:

(verkapte tvp )
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_66133283
Waha, respect voor de mensen die iedere morgen in de keuken staan de zwoegen hiervoor!
Einde bericht
pi_66134570
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:25 schreef Negentien het volgende:
Waha, respect voor de mensen die iedere morgen in de keuken staan de zwoegen hiervoor!
Het zijn grotendeels restjes op een leuke manier verpakt.
pi_66134626
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:31 schreef Tokay het volgende:
Kijk, een mooi plaatje:

[ afbeelding ]
(verkapte tvp )
Krijg honger.
pi_66136819
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ooooh wat ben jij ineens aan het tvp-en!
iedereen aan de bento
wat doe ik nu toch weer verkeerd.
pi_66140556
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:27 schreef pinquit het volgende:

[..]

wat doe ik nu toch weer verkeerd.
helemaal nix
bereid je maar voor, ik ga je bento-verslaafd maken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66140926
ben benieuwd
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:56:09 #20
122319 Myriade
Jump your limitations
pi_66153956
Nog een bento-er hier! (en mijn eerste post op Fok ooit geloof ik ... )
Het is allemaal Amthezia's schuld, die heeft me verslaafd gemaakt
pi_66156410
Nou ja zeg is t mijn schuld weer hahaha
pi_66158281
Terugvindbento!

Ben na de eerste weken al afgehaakt, maar ooit ga ik het wel weer proberen.
Sweet and innocent...
pi_66159036
Ik heb er nóg geen gemaakt. Wel een figuureitje, en wat dingetjes gekocht, maar ik zit qua financien zo slecht dat ik nog geen leuke prikkertjes kan kopen. Dus even uitstellen, maar wel een TVP.
pi_66173199
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:25 schreef kruimel_20 het volgende:
mijn bento-box maar weer uit het stof gehaald... heb toch weer zin om ermee aan de slag te gaan. Lunchen word er veel leuker op
That's the spirit!

Mijn week is zo raar deze week dat ik geen tijd heb om me bento op te peuzelen Dus dan maak ik ze ook niet, beetje sonde. Volgende week beter!
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:20 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb er nóg geen gemaakt. Wel een figuureitje, en wat dingetjes gekocht, maar ik zit qua financien zo slecht dat ik nog geen leuke prikkertjes kan kopen. Dus even uitstellen, maar wel een TVP.
Ze hebben bij de xenos geregeld goedkoop spul, ik heb er niet zo lang geleden deze gekocht:

Vrolijke kleurtjes, simpel, herbruikbaar en cheapo
  woensdag 18 februari 2009 @ 02:30:22 #25
58921 Day
You can fly!
pi_66184910
Ik kijk weer even mee. Moet nog steeds mijn 1e bento maken .
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_66185568
ik moest wel grinniken om deze 'nederlandsige bento'

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66186034
Ja lief zijn die!!! Ook dat monstertje is schattig
pi_66186977
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:39 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

That's the spirit!

Mijn week is zo raar deze week dat ik geen tijd heb om me bento op te peuzelen Dus dan maak ik ze ook niet, beetje sonde. Volgende week beter!
[..]

Ze hebben bij de xenos geregeld goedkoop spul, ik heb er niet zo lang geleden deze gekocht:

[ afbeelding ]
Vrolijke kleurtjes, simpel, herbruikbaar en cheapo
Ja! Precies die bedoelde ik in het vorige topic ^t^
pi_66192196

Voor mijn man leftover van de verse worst van gisteren , worteltjes, peultjes, champignons, paksoi met gember en onigiri met zeewier furikake.

Voor mezelf: Helly kitty-ei, avocado, edamame's, cherry tomaatjes, rauwe paksoi (Errug lekker!). Bietjes met mozzarella vlinder, onigiri met zeewier furikake en avocado.
pi_66193389
Ik heb ook die gekleurde prikkers van de Xenos nu Zijn toch wat leuker dan die houten.

Leuke Bento's weer Amthezia en gaaf dat door jou iedereen (weer) enthousiast aan het bento-en is
pi_66194422
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 03:33 schreef Isabeau het volgende:
ik moest wel grinniken om deze 'nederlandsige bento'

[ afbeelding ]
Die is leuk
pi_66204468
Ik had mijn huursubsidie binnen (en de huur al betaald) dus ik heb weer wat ingeslagen via Ebay! Ditmaal maar eens een Bentodoos zelf gekocht, toch wel essentieel.
pi_66207533
Ik word wel hebberig van alle mooie bento spullentjes zo net ff mijn website weer geupdated ik ga eens avondeten maken !
pi_66213128
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:42 schreef Amthezia het volgende:
Ik word wel hebberig van alle mooie bento spullentjes zo net ff mijn website weer geupdated ik ga eens avondeten maken !
Ik ken het helemaal!
Bestellen via internet heb ik nooit gedaan tot ik dus aan bento's begon! Ik heb op het moment een stuk of 5 doosjes, en een is er onderweg als een cadeau aan een vriendin nog. En natuurlijk dan nog flesjes, eiervormpjes en een setje dierenprikkertjes e.d. En nog altijd kriebelt het als ik ergens iets hips voorbij zie komen

Gewoonweg verslavend !!
pi_66224192
Godzijdank hadden we gisteren alles al voorbereid, dus hoefden alleen de eitjes uit de vormpjes te halen (en pitabrood in de broodrooster+snijden)

Een collega van mij is helemaal weg van de gevormde eitjes, dus vandaag krijgt ze haar eigen Hello Kitty eitje, maar... dat was een beetje kaal in het bakje, dus heb ik een mini bento gemaakt

Er zit in: 2 tomaten "ballonnen", hello kitty eitje, veldsla en zalmwraps.

Voor mij vandaag: Ster eitje, olijven, humus, peultjes en paksoi (ja weer lekker rauw!!). Augurken, bietjes, veldsla en de laatste mozzarella bolletjes.

Voor Sander vandaag: Vis-eitje, paksoi, peultjes en worteltjes. Verder pitabrood, humus en wat zalmwraps.
pi_66224202
Hoe diep zijn jullie bakjes eigenlijk? 4-5 cm ongeveer?

Mooie bento's weer, Amthezia. Je lief zal wel glimlachen op zijn werk bij het zien van het lieve hartje
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66224207
Ik vind die tomaat-ballonnetjes echt geniaal
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_66224891
Ehm.....de mijne zijn dik 5 cm, en die van mijn lief is 4 en half denk ik! De zijne is 900ml, en de mijne is 600ml.

@mjan, dat zijn foodpicks die je op jbox.com kon bestellen. Zo heb ik ook botjes (voor in gehaktballetjes) en parapluutjes (voor in asperges) en nog wat maffe dingen
pi_66229746
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:32 schreef Amthezia het volgende:
Ehm.....de mijne zijn dik 5 cm, en die van mijn lief is 4 en half denk ik! De zijne is 900ml, en de mijne is 600ml.

Ik zag twee goedkope trommelachtige dingetjes bij de supermarkt die ik wel leuk vond Nu dus nog even opmeten
Eerst maar eens zoiets proberen voor ik dure bento-dingen aanschaf en er na 2x maken weer mee ophou.
Wat me trouwens geweldig lijkt is ook soep meenemen naar het werk, dus zo'n soep-ding-bento voor warm eten. Dat heb ik nog nergens gevonden (ik ben nooit zo enthousiast met online kopen tenzij ze ideal hebben).
pi_66230156
Hebben ze niet gewoon een magnetron op je werk Isa?
Dan zou ik namelijk gewoon tupperware bakjes meenemen.
pi_66230212
* Isabeau mompelt iets over de hedendaagse gemakken van de magnetron
pi_66234063
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat me trouwens geweldig lijkt is ook soep meenemen naar het werk, dus zo'n soep-ding-bento voor warm eten. Dat heb ik nog nergens gevonden (ik ben nooit zo enthousiast met online kopen tenzij ze ideal hebben).
Ik heb er 1 bij de Halfords gekocht, 3 bakjes en blijft tot 6 uur warm ( wel even een folietje erover heen doen, anders wil hij nog wel eens lekker. Bakjes kunnen eventueel ook in de magnetron als je ze langer dan 6 uur mee hebt.

Klik

Kost maar 10 euro
pi_66234135
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:06 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb er 1 bij de Halfords gekocht, 3 bakjes en blijft tot 6 uur warm ( wel even een folietje erover heen doen, anders wil hij nog wel eens lekker. Bakjes kunnen eventueel ook in de magnetron als je ze langer dan 6 uur mee hebt.

Klik

Kost maar 10 euro
Ik zal eens kijken, Sylvana (is die niet heel groot of zo?)
pi_66234285
Er zitten 2 bakjes in van 300 ml en 1 van 600 ml Maar je hoeft natuurlijk niet alle bakjes te gebruiken. Wat ik wel eens deed was het grootste bakje met soep en dan nog een bakje met gehaktballetjes en nog een bakje met groenten, zoals sperzieboontjes in spek gewikkeld ofzo
pi_66234392
O, maar dat klinkt handig En maar 10 euro?!
pi_66234512
Ja en je kunt hem gewoon in de winkel kopen of via de site bestellen
pi_66237261
Ben ff nieuwsgierig.....met wat voor een plastic dekte je hem dan af?? Lijkt me ook soms wel lekker om iets warms mee te nemen *hebberig hebberig*
pi_66238016
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:20 schreef Amthezia het volgende:
Ben ff nieuwsgierig.....met wat voor een plastic dekte je hem dan af?? Lijkt me ook soms wel lekker om iets warms mee te nemen *hebberig hebberig*
Gewoon met vershoudfolie. Op zich hoeft het niet als je niet heel erg veel met de container beweegt, maar ik heb hem altijd in mn schooltas, loop er veel mee enzo en dan wil hij nog wel eens wat vocht doorlaten. Dus als ik soep ofzo meenam dan deed ik er gewoon altijd wat vershoudfolie overheen.
pi_66239173
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:32 schreef Amthezia het volgende:
parapluutjes (voor in asperges) en nog wat maffe dingen
Ik heb ooit es bij een snoepwinkel eens lollies gekocht die dus parapluutjes moesten voorstellen en daar de stokjes goed van schoongemaakt en bewaard ^.^ Misschien iets groter maar werkt best goed Ook van die gevormde snoeppoeder flesjes heb ik een aantal in fruitvormpjes. Prima voor dikkere dressings e.d en cheapo

En ik moet toch es kijken van de week voor dat ding bij de Halfords ookal vind ik em wel wat saai van uiterlijk, maar dat moet op te lossen zijn met wat stickers ofzo
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 23:10:01 #50
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66258895
Amthezia, ik heb bij de Xenos eergisteren siliconen muffinvormpjes gescoord in de vorm van je avatar: vijfpuntige gele sterren.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66265612
OWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW *rent naar de xenos na haar werk*
Whieh!! Dank je wel voor de tip zeg die wil ik ook!!

By the way, wel gebento-ed vandaag, maar mijn telefoon is nu leeg dus foto komt vanavond!
pi_66270112
Lang leve de xenos
Ik heb de blauwe vierkante van die serie, erg handig. Word van de vakantie nog keer langs om te kijken voor keer wat andere kleuren.

Heb ook net een bento- pakketje binnen als cadeautje voor een vriendin
En gratis extra item gekregen das altijd leuk! (erg fijne e-bayseller Bento_Delicious weet niet of jullie er ook bekend mee zijn) Altijd fijne snelle service, netjes verpakt etc. dus aanrader!

Baal dat me camera leeg was en ik dat ding telkens vergeet op te laden dus geen foto's van me vorige bento

----edit----
Ik ga volgende week dus naar Den Haag op jacht naar Furikake in ieder geval en ander spul wat ik kan gebruiken in de keuken en/of bento's.

Nog tips / adressen/ must-see ?

[ Bericht 11% gewijzigd door vahmpcat op 20-02-2009 12:34:29 ]
pi_66273330
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:19 schreef vahmpcat het volgende:

En gratis extra item gekregen das altijd leuk! (erg fijne e-bayseller Bento_Delicious weet niet of jullie er ook bekend mee zijn) Altijd fijne snelle service, netjes verpakt etc. dus aanrader!
Ja, bij hem heb ik ook zowat al mijn bento-spullen gekocht, idd erg goede verkoper En wat extra's krijgen is altijd leuk
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 14:26:32 #54
141844 Macka66
pi_66277081
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:19 schreef vahmpcat het volgende:
Lang leve de xenos
Ik heb de blauwe vierkante van die serie, erg handig. Word van de vakantie nog keer langs om te kijken voor keer wat andere kleuren.

Baal dat me camera leeg was en ik dat ding telkens vergeet op te laden dus geen foto's van me vorige bento

----edit----
Ik ga volgende week dus naar Den Haag op jacht naar Furikake in ieder geval en ander spul wat ik kan gebruiken in de keuken en/of bento's.

Nog tips / adressen/ must-see ?
Bento_Delicious heeft een erg goede service en een heel vriendeljke eigenaresse

En ik citeer even uit eigen werk :
Op de Gedempte Burgwal moet je iig zijn: Yong Da horecabenodigdheden heeft sushi mallen (geen konijntjes e.d.), grasafscheidinkjes, lunchboxes (een laags) en traditionele bento dozen - Supermarkt Wah Nam Hong heeft zeven soorten furikake en sushi mallen met beertjes en gezichtjes en hartjes.
Bij de Amazing Oriental supermarkt op de Grote Marktstraat hebben ze heeeeeel veel ingredienten.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66278691
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:26 schreef Macka66 het volgende:

[..]

En ik citeer even uit eigen werk :
Op de Gedempte Burgwal moet je iig zijn: Yong Da horecabenodigdheden heeft sushi mallen (geen konijntjes e.d.), grasafscheidinkjes, lunchboxes (een laags) en traditionele bento dozen - Supermarkt Wah Nam Hong heeft zeven soorten furikake en sushi mallen met beertjes en gezichtjes en hartjes.
Bij de Amazing Oriental supermarkt op de Grote Marktstraat hebben ze heeeeeel veel ingredienten.
Aha, erg handig.
Ik heb in Amsterdam ooit wel rijstvormpjes gevonden een set van 4 met daarin een sterrtje, vierkantje, beertje en een hartje ofzo, best handig en erg kleine vormpjes ook. Maar het is me inderdaad vooral om de furikake te doen e.d we zien wel of er dan vormpjes tussen zitten die ik nog niet heb ^.^
Dank u in ieder geval!
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 15:30:52 #56
141844 Macka66
pi_66280000
Oh, en ook op de Gedempte Burgwal zit Toko Mega. Die heeft strooiflessen met verschillende smaakjes sesamzaad, leuk om je eigen furkake mee te brouwen.
pi_66284480
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Klik

Kost maar 10 euro
Die heb ik ook. Bevalt prima.
pi_66287524
Ik ben vanmiddag even langs de Halfords geweest, maar ik heb het ding nog niet meegenomen. Zo lelijk en een beetje log Nog even over nadenken, want het is op zich wel heel goedkoop natuurlijk.
pi_66287990
Hij is wel lelijk en log inderdaad maar ik vond dat absoluut acceptabel aangezien ik hem zelden gebruik. Zoveel geld uitgeven aan een echte Mr.Bento voor die paar keer dat ik hem gebruik vond ik gewoon echt onzin.
Helemaal omdat ik nog maar moet zien hoe lang ik dat bento's maken ga volhouden.
Ik heb hem toen gekocht met het motto: als ik hem vaak gebruik en het bento maken me goed bevalt kan ik altijd nog een keer een echte kopen.
pi_66306752
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben vanmiddag even langs de Halfords geweest, maar ik heb het ding nog niet meegenomen. Zo lelijk en een beetje log Nog even over nadenken, want het is op zich wel heel goedkoop natuurlijk.
Misschien idee om hem zelf te pimpen?

Ben toch echt wel curieus naar hoe het ding er nu uitziet, maar halfords zit hier niet echt op een handige lokatie vanaf mijn huiske gezien. Ben al blij als ik met carnaval op de deurmat hier in brabant vanmiddag de xenos in het centrum haal Met wat pech optocht ofzo...
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 09:44:26 #61
141844 Macka66
pi_66307037
Ik moest meteen denken aan deze gepimpte Mr. Bento

Meer moois hier
pi_66307895
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 09:44 schreef Macka66 het volgende:
Ik moest meteen denken aan deze gepimpte Mr. Bento
[ afbeelding ]

Meer moois hier
Wat een stoere look heeft die gekregen, maar inderdaad zoiets moet toch ook te doen zijn voor die van de Halfords? Of simpeler met stickers (gewone of van die raamstickers misschien?)

En dit is de bento die ik gemaakt heb voor mijn vriend gisteren, hij heeft er een foto van gemaakt nog voor ik beneden was en dat heeft blijkbaar het laatste beetje batterij opgezogen wat er nog in zat. Hij heeft dit thuis gegeten, want toen bleek zijn les uit te vallen...
Niet echt heel goede foto, beetje vreemd donker aan een kant, maar het was ook nog erg vroeg he.
(en het konijntje kijkt een beetje twijfelachtig somehow, ik denk dat het zijn lot tegemoed zag )

pi_66307950
Wat een leuk konijntje zeg, ondanks zijn sombere blik
pi_66309301
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:40 schreef vahmpcat het volgende:

Wat een stoere look heeft die gekregen, maar inderdaad zoiets moet toch ook te doen zijn voor die van de Halfords? Of simpeler met stickers (gewone of van die raamstickers misschien?)

De Xenos had een tijdje terug ook erg leuke laptopstickers, dus misschien kan ik die er ook voor gebruiken.
Vandaag wel bakvormpjes en siliconen muffinvormpjes gehaald
pi_66315074
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De Xenos had een tijdje terug ook erg leuke laptopstickers, dus misschien kan ik die er ook voor gebruiken.
Das ook wel een goed plan inderdaad, even op maat knippen en dat hoort ook wel goed te blijven zitten.
Eventueel als je crea bent met stof (bijv vilt?) kan je er jasje voor maken met knoopjes ofzo, lijkt me best leuk om zo'n ding heen. Maar goed eerst het echte ding van de week maar es gaan bekijken toch

Kom net van de xenos en silicon ronde muffinvormpjes bijgehaald, setje van wat rooie, wat blauwe en wat gele. Je kan niet genoeg van die dingen hebben.

En wat ik wederom in het assortiment spotte zijn van die herbruikbare ijsklontjes, met van dat plastic eromheen. Kostte maar paar cent en top voor in de zomer, je wilt immers niet dat door zomers weer je voedsel te warm word en/of bederft als je geen koelkast in de buurt hebt! Gewoon erbij in tasje doen of ze tussen je eten in proppen. Heb ze nu in allerlei tinten blauw
pi_66315170
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:15 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Kom net van de xenos en silicon ronde muffinvormpjes bijgehaald, setje van wat rooie, wat blauwe en wat gele. Je kan niet genoeg van die dingen hebben.
die heb ik ook ja, erg handig
pi_66328393
Geen gele sterrentjes bij ons in Utrecht *sniffff*!!!
Maar heb wel paar leuke nieuwe silconen vormpjes meegenomen en soort van mannelijke kleine bento boxjes (1 laag) wel lief met vliegtuig en auto handig voor erbij!!

Vrijdag was mega hectisch, dus vandaar nu nog even de foto:

Er zat in: veldsla, avocado, cherry tomaatjes, penguin met wasabi. Zwarte olijven, peultjes en paprika.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amthezia op 21-02-2009 23:34:14 ]
pi_66334804
Ohhh dat pinguintje is echt te lief Amthezia!
Kheb ze ook keer gezien in een aapje en een kuikentje, kmoet toch echt volgende keer als ik bestel er zoiets bij doen. "Moet" als ik wat furikake heb gekocht in den haag toch waarschijnlijk van mezelf keer bestellen aangezien je te leuke strooidingen daar voor hebt ook (ja je moet toch ergens excuus voor jezelf vinden he )

Kriebelt ook bij een paarsige bentobox op het moment om te bestellen, raar genoeg zijn er bijna geen paarse!

Maar hijs wel duur dus twijfel nog ookal is ie wel echt huuuge, dus zou voor hele lange dagen zijn. Ookal is zoiets dan wel weer geschikt als het weer lekker weer word om voor 2 personen een picknick in te maken ook. Maar op het moment is alle hint van lekker weer buiten nog niet aanwezig... regen.. grijs.. nog meer regen
pi_66337884
hmm waar kan je die bestellen???? PAARS *i just love it!*
pi_66344990
Haha, ik kijk f mee
pi_66346136
quote:
Op zondag 22 februari 2009 13:19 schreef Amthezia het volgende:
hmm waar kan je die bestellen???? PAARS *i just love it!*
Ik ben een enorme paarsfan en dit is het dichtste bij op een laptoplunchdinges na die ik op ebay gevonden krijg op ebay

duur maar paaaaars ga em denk ik a.s dinsdag bestellen met wat geluk
Ookal is ie echt huge, dan neem ik gewoon 1 laag mee alst niet nodig is ofzo. (hijs 1070ml & 1450 ml O.o)
En kheb ook een leuke gezien een groene met mieren, en dies ook hip, dus dilemma
T'is toch erg die verleidingen

[ Bericht 8% gewijzigd door vahmpcat op 22-02-2009 18:28:36 ]
pi_66349134
Hmm hijs wel gaaf zeg! GROOT ook!!!
Heb je een link van die ebay shop, ben wel benieuwd wat ze nog meer hebben
Mijn man wil wat coolere bento's hebben, en deze zou ideaal zijn (maar misschien wel met iets minder bloemen!)
pi_66349805
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:09 schreef Amthezia het volgende:
Hmm hijs wel gaaf zeg! GROOT ook!!!
Heb je een link van die ebay shop, ben wel benieuwd wat ze nog meer hebben
Mijn man wil wat coolere bento's hebben, en deze zou ideaal zijn (maar misschien wel met iets minder bloemen!)

http://stores.ebay.com/JA(...)846873QQftidZ2QQtZkm
--> de link van het bento-deel van zijn ebay shop.

Kom er net wel achter dat hij enige is geloof ik die die box heeft en vanuit USA is duuuur kwa verzendkosten

Je hebt ook van die grotere man-sized bento's aangezien die gewoon meer voedsel nodig hebben op een dag. Ik weet niet of deze seller die ook heeft maar ik weet wel dat seller "mindofjapan" een paar bento's had voor mannen, simpeler en strakker in design vaak en vaak ook zwart en past rond de 900ml a 1000ml in. Weet niet precies wat ie zoekt? Maar ik kan me minder bloemen voor een man inderdaad voorstellen, mijn vriend weigert te schattige designs op het doosje zelf meestal.
  Moderator zondag 22 februari 2009 @ 20:45:26 #74
45833 crew  Fogel
pi_66352230
Mhhh, misschien dat mijn kinderen wel fatsoenlijk eten als de presentatie zo is. Zal het een keer testen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 22 februari 2009 @ 20:50:35 #75
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66352430
Mijn moeder heeft tijdens de verhuizing vaatwastabletten in mijn bento gedaan
"ja, ik vond het er wel een handig doosje voor".
Gelukkig ging de lucht er na 1 vaatwasbeurt wel uit
Als ik weer tijd heb, ga ik zeker weer bento's maken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_66352812
Oh die paarse is leuk!
pi_66353588
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:45 schreef Fogel het volgende:
Mhhh, misschien dat mijn kinderen wel fatsoenlijk eten als de presentatie zo is. Zal het een keer testen
Heel veel kinderen leren (vooral gezonde dingen) eten die ze anders nooit lusten op zo'n manier. Vooral in amerika en japan e.d is bento's maken een manier om kinderen een gezonde voeding te geven ipv kantinevoer wat vaak vet en slecht is. Als je dan je eigen trommeltje opent en het lacht je toe of ziet er mooi uit, nou dan wist ik et wel als kind

Zelf at ik vroeger ook geen sla tot we keer zelf sla-plantjes in een vormpje mochten zaaien van mijn moeder. Dat at ik wel want dat was "andere sla" Onzin natuurlijk, maar het werkt.
Soms ligt het geheel aan presentatie ^.^ en het moet niet vies klinken dat ook niet, zo lusten kinderen soms wel erwtensoep maar geen snert omdat dat vies klinkt

En tja, ik kan niet anders zeggen dat het voor mij nog steeds werkt. Ik eet gezonder, gevarieerder en met veel meer plezier mijn lunch dan ik aan mijn boterhammetje begon wat al tijd in mijn tas rondzweefde in een zakje of wat folie.
yay voor bento's
pi_66363294
Voor mijn liefje vandaag:

Kurkuma gekleurde rijst, bietjes, paksoi en gehaktballetjes

Voor mij zelf:

Bosbessen, cherry tomaatjes, griesmeelpudding met zelfgemaakte appelmoes.
Rauwe paksoi salade, bietjes en een heel klein beetje worteltjes
pi_66365750
Bietjes zijn niet mijn ding, maar het ziet er zo wel feestelijk uit moet ik zeggen ^.^

Aangezien het vakantie is maak ik eigenlijk geen bento's deze week voor mezelf. Donderdag staat er een in de planning voor me vriend. Misschien vanavond als ik tijd heb dat ik er 2 maak voor onze trip morgen naar Den Haag Maar dat betekend wel dat ik vandaag nog boodschappen moet doen ergens in me schema... hmz.
pi_66365979
Hahaha, ik vind bietjes juist heeerlijk! Zeker de verse, niet van die vieze aangezoete uit pot.
Ik maak alleen bento's voor morgen en overmorgen nog, en daarna ook niet meer!
We hebben ook vakantie hoewel ik misschien voor onze museum trip er ook nog wel een of twee maak....hmmmm
pi_66367107
Ik ben zowiezo meer van de verse groenten, alleen als we echt niet anders kunnen uit blik/pot. Soort noodgroenten :")

Wel nu het vakantie is zit ik wel met het dilemma "ja.. wat lunch ik nu dan" aangezien ik geen bento maak nu
pi_66367231
je kan toch gewoon tóch een bento maken?
pi_66369195
Bento thuis is ook lekker hoor hahah! Ik ben benieuwd of ik het bento-en ga missen als ik wegben
Mijn lief heeft al bedacht dat we opzoek gaan in Engeland naar nieuwe leuke bento dingentjes!!
pi_66371558
Ja ik denk dat ik er ook een voor mezelf maak in ieder geval als ik er een voor me vriend maak

En oeh naar Engeland, weet niet echt of ze daar ook bento's maken over algemeen, maar ben benieuwd wat je er gevonden krijgt!
pi_66372355
Ach ja creatief denken heh
Uitsteekvormen zijn altijd welkom ik ben ook benieuwd wat we vinden!!

Mijn bento was niet heel lekker, dat kurkuma is vrij bitter maar de griesmeelpudding maakte ALLES goed, echt heel lekker om zo'n beetje in je box te hebben!
pi_66374184
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:52 schreef Amthezia het volgende:
Ach ja creatief denken heh
Uitsteekvormen zijn altijd welkom ik ben ook benieuwd wat we vinden!!

Mijn bento was niet heel lekker, dat kurkuma is vrij bitter maar de griesmeelpudding maakte ALLES goed, echt heel lekker om zo'n beetje in je box te hebben!
Griesmeelpudding, nog nooit aan gedacht om mee te nemen, hoe hollandsch als vulling wel.
Gebruik anders om rijst geel te kleuren wat kerriepoeder in het water, misschien minder bitter?

Zit te bedenken wat ik eventueel in huis heb om voor morgen bento's te maken voor dagtripje, een beetje planning is nooit mis. En ik heb om een of andere reden enormmm zin om chinees te halen vanavond, misschien kan ik daar wat restjes van gebruiken Ku Yu Luk is ontzettend lekker koud ook
*borrelt op bento-ideeën*
pi_66375534
Hahaha, niks mis met hollands toch hahha
Overgebleven chinees.......hmm krijg meteen honger joh!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 februari 2009 @ 16:05:39 #88
163650 Greys
pi_66376870
Ik wil ook!
Tvp dus.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66385213
Net bento's voor morgen gemaakt Kheb dr nu al zin in.

Die van mij is iets minder crea, maar je moet wat aan het eind van de maand (stufi-maand in ieder geval) en als je morgen pas weer inkopen gaat doen.

Ennnn, de bento voor me vriend:

Kwas bezig voor die rolletjes en toen voor ik et wist, zat er een mevrouw in
Denk dat het nog nooit in me op was gekomen ze zo te gebruiken omdat ik denk ik nog nooit rolletjes in dat doosje heb gemaakt. Ik houd van me visdoosje
pi_66385398
EDIT: Excuses voor de wat groot uitgevallen foto;s hier en daar!

Wat gaaf dat er hier een bentotopic is! Het viel me op de LiveJournal bentocommunity al op dat er daar meer Nederlanders zaten, leuk dat er zelfs hier meer plasticbakkieprutsgekken zijn.

Een paar van mijn bento's:

Tip voor ingrediënten trouwens: in de Gourmet supermarkt op Schiphol hebben ze een hoop Japanse dingen waaronder verschillende soorten furikake, mini-inarizushi en veel gekke snoepjes en snacks.

Ik las ergens dat iemand op zoek wilde gaan naar bentodingen in Engeland:http://www.japancentre.com/ ! Zit in de Chinatownstraat in London en ze hebben er suuuuperveel bento's, nigiridoosjes, andere accessoires en ingrediënten. Overigens is bento in Engeland een bekend begrip, je kunt er op zo'n beetje elke straathoek in grotere steden afhaalbento's kopen!
Work hard, play harder.
pi_66385886
Woah een mede livejournal-er!

Misschien bent u ook een lid van de "bentolunch" group? Want een paar van uw creaties komen mij bekend voor! Welkom hier in ieder geval, al ben ik hier ook nog niet heel lang actief.

Maar des te meer zielen des te meer vreugd

En ik moet toch ook es naar London als ze daar veel tofs hebben
pi_66385924
Bentolunch, check! Die van jou kwamen mij ook al bekend voor haha!
Work hard, play harder.
pi_66386139
Ik wist wel dat er een enkele hollander rondhobbelde op die community maar ik wist niet precies wie.
Ook ik was naast bentolunch verrast over het bestaan van een bento-topic hier op het fokforum, nummer 4 zelfs al

Pas maar op, straks word het zowaar hip
Hoeveel zouden we er nodig hebben om zo'n winkel over te halen ook een zaak in nederland te beginnen
Zou heel wat gedoe schelen.
pi_66391705
Welkom pen-guin en leuke creaties heb je gemaakt!
pi_66393230
Kan iedereen trouwens - als dat geen moeite is - een beetje omschrijven wat er in de bento's zit? Ik kan sommige dingen niet thuis brengen terwijl die me juist nieuwsgierig maken.. Ik heb niet bijgehouden wie dat wel en niet doen, maar sommigen schrijven niet bij wat er in zit en dat is nou juist zo leuk om te weten - vind ik.
pi_66397283
Ik doe mijn best Taurus

Nou die ik net heb gemaakt:

Bovenin: feta, rauwe paksoi, gele cherry tomaatjes, paprika en tonijn.
Onderin: Veldsla, haricot verts, edamame's, rode cherry tomaatjes, eitje, para-/wal-noten.

Voor mijn lief:

Tonijn pasta salade, hello kitty eitje, haricot verts, edamame's en ham pitabrood monster!
pi_66397320
Dat pitabroodje!!

Die edamame's hè, moet je die eerst nog koken of stomen en zo ja, hoe lang?
pi_66397646
Ik koop ze in de diepvries, en ik doe ze dan samen met die haricot verts in een pannetje. 3-4 minuutjes koken.
Laten schrikken met koud water, en pellen maar!

Thanx trouwens, ik vond het pitabroodje ook erg lief, ging helemaal blij de deur uit vanochtend hihih
pi_66398013
Het valt me altijd wel op dat je totaal verschillende Bento's maakt voor jezelf en voor je vriend, heeft dat een reden?
pi_66398293
Ja goed opgelet zeg!
Het is vrij simpel:
- Ik ben op dieet.....dus bij mij kom je weinig koolhydraten tegen enzo
- Mijn liefje vind sommige groentes niet te eten, veel rode dingen lust hij niet, en hij lust geen rauwkost.

Dus vandaar hihih!! Het is altijd wel weer een uitdaging wat we erin stoppen, maar dat houd het ook wel spannend.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 februari 2009 @ 09:29:49 #101
163650 Greys
pi_66398949
Dat pitabroodje, wat gewèldig! Heeft je vriend zijn bento inhoud al gezien voordat hij weg gaat, of is het een verrassing als hij de trommel op zijn werk openmaakt? Moet hij dan niet heel hard lachen soms, zoals nu met die pita? (Sorry als je dit al eens gezegd hebt, ik moet de andere topics nog even teruglezen).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66399949
Hahah, is niet erg hoor
Mijn lief ziet (en helpt zelfs mee, met bijv. vandaag de boontjes/edamame's koken, spoelen en pellen) 's ochtends zijn bento altijd al! Hij was er vanochtend ook erg blij mee en zonet op msn vertelde hij me dat zijn eitje lekker was door de tonijnsalade dus hij mengt de boel zelf ook
pi_66403387
Bento met wat restjes, voor na de sportschool.

Stukjes hamburger met sesamzout en gewone sesam, edamame en wilde rijst.
Work hard, play harder.
pi_66407271
Hmm simpel maar wel lekker
Leuke bakjes heb jij trouwens, waar heb je die gekocht???
pi_66420611
Ik ging naar Den Haag en ik nam mee terug

Overzicht

Closer van alle furikake bij elkaar, 8 smaken weten te vinden (sorry van grote foto)

Kben tevreden Kan niet wachten tot ik de smaakjes uit kan gaan proberen in me bento
Ook hartje/sterretje/beren rijstvormpje bij, paar lekkere soorten thee in mooie potjes, sushirijst spul, minipakketjes nori, zeezout met sesam, een doosje met veel grasmuurtjes, teryaki sausspul, ghost-geld en spul voor om garnalen e.d heen voor je ze bakt, soort deeg.

En dit plaatje viel me op terugweg op, op de verpakking van de nori:

Ook met bento's in hand, kvonnet wel schattig

En nu ga ik tevreden op de bank hangen.
En ik dank degene die de tip gaf naar Den Haag te hobbelen
pi_66421472
heuh? mag ik vragen waarom je dat papiergeld hebt gekocht?

leuke vangst, zitten lekker dingen bij
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66421532
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:53 schreef Amthezia het volgende:
Hmm simpel maar wel lekker
Leuke bakjes heb jij trouwens, waar heb je die gekocht???
Deze roze heb ik in een Franse supermarkt gevonden, de afzonderlijke bakjes er in zijn handig, maar het deksel zit "te hoog", zeg maar, waardoor het niet echt een handig bakje is dingen met saus of die erg aan de wandel gaan. Dat is wel jammer.
Verder heb ik een witte en een oranje "echte" bentobox, die heeft een vriendin voor me meegenomen uit een Japanse winkel in Portugal, en gebruik ik verder wat assorted Tupperware en andere zooi.
Work hard, play harder.
pi_66421741
Maar die furikake gooi je dus gewoon op je rijst? Maakt het dan nog uit hoeveel je erop gooit? En wat voor rijst je gebruikt?
  † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2009 @ 21:53:37 #109
141844 Macka66
pi_66423728
De rijst is bij voorkeur een japanse rondkorrel rijst of italiaanse arborio (ook bij turkse winkels te koop als pilav rijst). En hoeveel furikake? Too much!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 februari 2009 @ 22:09:36 #110
163650 Greys
pi_66424423
Waar koop je die edamame en hoe smaken ze? Of zeg je... lees even de vorige topics door, dan word je alles duidelijk?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:14:33 #111
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66424616
Die Turkse versie van de rondkorrelige rijst vond ik niet echt een aanrader voor in de bento. Smakeloos vond ik hem.

Ik werk vlakbij het Spui, alwaar die amazing chinese supermarket of hoe het ook heten mag gevestigd is... Moet er toch maar eens heen na het werk. Is ook tot laat open toch? Dat vind ik wel jammer aan Chinatown, dat die winkels zo vroeg dicht gaan, ik kom gewoon te laat uit mijn werk daarvoor
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:18:28 #112
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66424762
Oh ja, en ik heb vanmiddag de hele Kijkshop doorzocht op zoek naar die thermoskan voor soep e.d.... Tot ik me ineens bedacht dat ik bij de Halfords moest zijn.... en daar waren de rolluiken al naar beneden
Dus toen heb ik maar placemats gekocht bij de Hema om mezelf te troosten
Daar hebben ze trouwens ook goede bentomaat diepvriesdoosjes. Heb nu zelf genoeg bakjes, maar misschien een tip voor anderen. Is de goede hoogte en inhoudsmaat.
Hoeveel precies weet ik niet, want ik ben een vrouw en hou niet van cijfertjes
  † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2009 @ 22:31:18 #113
141844 Macka66
pi_66425267
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Die Turkse versie van de rondkorrelige rijst vond ik niet echt een aanrader voor in de bento. Smakeloos vond ik hem.

Ik werk vlakbij het Spui, alwaar die amazing chinese supermarket of hoe het ook heten mag gevestigd is... Moet er toch maar eens heen na het werk. Is ook tot laat open toch? Dat vind ik wel jammer aan Chinatown, dat die winkels zo vroeg dicht gaan, ik kom gewoon te laat uit mijn werk daarvoor
Met furikake merk je niks meer van de smakeloze rijst
Overigens heb ik een pak sushi rijst staan. Blijkt italiaanse loto rijst in te zitten.

De Amazing Oriëntal supermarkt op de Grote Marktstraat is op werkdagen open tot 19.00 uur (en op donderdag tot 21.00 uur).
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:56:25 #114
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66426407
Ik vond furikake niet te nassen, in die van mij zaten visflakes (euwwww). Tenzij ik visloze furikake vind die ook nog eens niet stijf staat van de E-nummers, wil ik gewoon lekkere rijst
En rijst is sowieso lekker om zo te eten, hmmmm. Net als goed brood, goede pasta e.d. Ook heerlijk om au naturel te eten
pi_66426680
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:09 schreef Greys het volgende:
Waar koop je die edamame en hoe smaken ze? Of zeg je... lees even de vorige topics door, dan word je alles duidelijk?
Je koopt ze bij de toko en daar liggen ze over het algemeen in de vriezer.
En hoe ze smaken... tja, het is een stevig boontje en qua smaak toch wel redelijk vergelijkbaar met andere groene boontjes. De binnenste boontjes in sperziebonen bijvoorbeeld.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 februari 2009 @ 23:27:51 #116
163650 Greys
pi_66427706
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:02 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Je koopt ze bij de toko en daar liggen ze over het algemeen in de vriezer.
En hoe ze smaken... tja, het is een stevig boontje en qua smaak toch wel redelijk vergelijkbaar met andere groene boontjes. De binnenste boontjes in sperziebonen bijvoorbeeld.
Dankjewel!
Ik ga het allemaal eens uitproberen. Eerst even die siliconen vormpjes kopen bij de Xenos
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66432986
Hmm ja edamame's zijn zo lekker soort van doperwt, maar dan minder zoet!
Net een snelle in elkaar gedraaid:

Met erin: Gele cherry tomaatjes, paprika, salade. Omelet gesmeerd met roomkaas en zalm!
pi_66435256
Ik heb dat paarse zakje furikake ook. Erg lekker! Maar zou het er wel pas bij het eten overheen gooien, want anders krijgt het een hele muffe smaak.
Sweet and innocent...
pi_66435819
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:56 schreef huuphuup het volgende:

Dat vraag ik me nou ook af..
Life is short, eat dessert first.
pi_66437185
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:56 schreef huuphuup het volgende:
Ik vond et vooral mooi eigenlijk, en ik heb nou eenmaal iets met nutteloos spul.. ben een soort hamster. Het komt me vast nog keer goed van pas (kunstacademie als opleiding... je kan nooit genoeg gek materiaal hebben! )
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:56 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vond furikake niet te nassen, in die van mij zaten visflakes (euwwww). Tenzij ik visloze furikake vind die ook nog eens niet stijf staat van de E-nummers, wil ik gewoon lekkere rijst
En rijst is sowieso lekker om zo te eten, hmmmm. Net als goed brood, goede pasta e.d. Ook heerlijk om au naturel te eten
Ik ben ook geen enorme fan van vissmaken, zakje gekocht om te proberen vooral. Maar je hebt ook gewoon met andere smaakjes. Die paarse is geloof ik op basis van pruim-iets en er zitten ook 2 zakjes bij met groenteflavor en 2 zakjes met ei-iets.
Tuurlijk is au naturel niet mis, maar ook voor de afwisseling vind ik een smaakje wel prettig
pi_66437403
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 09:56 schreef Innocence het volgende:
Ik heb dat paarse zakje furikake ook. Erg lekker! Maar zou het er wel pas bij het eten overheen gooien, want anders krijgt het een hele muffe smaak.
Ben erg benieuwd en dank voor de tip.
Wil natuurlijk van die schattige shakers hebben die ik op e-bay heb gezien
Zo'n aapje of zo'n kuikentje ofzo
pi_66437444
Dat paarse zakje heb ik ook!! Is met shiso, dat is een soort van kruid.....ik vond het erg lekker! Wij hadden het wel van te voren gemengd, rijst word mooi paars dan !
pi_66437695
Leuke Bento's en je hebt flink inkopen gedaan vahmpkat!

Ik ga de toko hier ook maar eens onveilig maken, hebben ze toch wel een boel leuke dingen

Hier van de week maar weinig les, dus geen bento's. Volgende week maandag heb ik 5 tussenuren, dus dan wel tijd voor een bento
pi_66438274
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 10:58 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Ik vond et vooral mooi eigenlijk, en ik heb nou eenmaal iets met nutteloos spul.. ben een soort hamster. Het komt me vast nog keer goed van pas (kunstacademie als opleiding... je kan nooit genoeg gek materiaal hebben! )
[..]

oh okay, hamster away zou ik zeggen

ik neem aan dat je weet waar het geld voor gebruikt wordt? misschien is dat wel goed om te weten mocht je het ooit willen verwerken in een kunstig project ofzo.
Het is offergeld, om te offeren aan de voorouders zodat ze een goed en rijk bestaan hebben in het hiernamaals. De bedoeling is dat de fik dr in gaat

Over kale rijst enzo, ik vind kale rijst eigenlijk alleen warm erg lekker. Als het koud is mag er van mij best iets bij zitten, kan furikake zijn maar mag ook soya of sambal zijn, of natuurlijk rijst met sushi-azijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66438393
Net al inkopen gedaan op ebay

Wacht nu op de total bill en dan komt naar mij onderweg:
1x kuikentje shaker
2x normaler flesje shakers met fruit plaatje erop
1 setje met 5 grotere sausflesjes en 4 hippoflesjes
1 setje met safari thema prikkertjes
1 setje bijpassend safari thema flesjes erbij

Kan niet wachten.

Ga morgen weer bento's maken en hopelijk vanmiddag langs de halfords aangezien mijn vriend het wel een ok ding lijkt, niet te "meisjesachtig". En dan ist wel weer even goed met bento-aankopen

En ja kwist waar het geld voor was Het staat nu vrolijk in de kast te wachten tot ik keer weet wat ik ermee ga doen.
pi_66438959
Ah okay ja ik dacht k vraag het even, ik zie vanuit mn werk/opleiding heel erg veel dat mensen gewoon dingen kopen omdat ze leuk zijn en dan geen flauw idee hebben wat het is nu had k wel het idee dat je dat wsl wel wist, maar ter info voor de rest misschien dan maar haha.

Ik wil ook weer bento meuk bestellen maar k mag niet van mezelf
eerst maar weer eens behoorlijk bento's maken, én tot zaterdag wachten tot een vriend terugkomt uit Japan en daarna kan ik altijd nog via een andere vriend dingen bestellen uit Japan. Stuk goedkoper dan Ebay gelukkig.
Furikake en allerlei andere meuk heb k gelukkig nog in alle kleuren van de regenboog thuis k moet maar weer eens een (diepvries)voorraadje van t een en ander aan gaan leggen...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66442036
Hahaha klinkt goed!!! Die safari prikkertjes zijn ook errug cute!
Ik twijfel nog of ik voor ons museum-tripje een bento ga maken..... ben vanavond pas laaaat thuis
Nou ja! We zien het morgen wel ff
pi_66442084
Hahah tegelijkertijd gepost!! Ik wist het niet waarvoor het geld was, dus thanx voor de uitleg
pi_66444610
Eigenlijk een beetje raar om met dat geld te spelen..
Ik begrijp het wel, maar het komt voor Chinezen een beetje onrespectvol over.
Net of je rouwkaartjes als een kitcherigs decoratie ga gebruiken.

Had het eerder gezien dat ze bij de Chillout verkochten bij de Bijenkorf..
Snapte de lol ervan niet helemaal..

Enniewees..Ben tegenwoordig ook bentootjes meenemen naar m'n werk
Zal es voor de gein een fotootje plaatsen.. Zijn alleen geen kunstwerkjes als die van Amthezia
pi_66445095
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:02 schreef missy_c het volgende:
Ik zie van beide het probleem niet in.
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 15:11:55 #131
141844 Macka66
pi_66447353
MinderMutsig, volgens mirugai hier zijn koshihikari of akitakomachi rijst lekker! Maar eens kijken of die te krijgen valt in Den Haag.
pi_66447676
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

ik op zich ook niet, als in, ikzelf heb er geen probleem mee. Maar wellicht is het wel goed om te weten wat het is zodat je er niet onbedoelt iemand mee voor het hoofd stoot ofzo, vandaar dat ik het zei.
En daarnaast was ik gewoon verbaasd dat geld op die foto te zien
haha, het ligt er zo droog gezellig te wezen tussen de bentospulletjes terwijl ik het normaal dus eigenlijk alleen tegenkom bij begrafenissen of herdenkingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66450730
De voting is trouwens begonnen met die valentijn bento-wedstrijd.
Het vervelende alleen is dat je lid moet zijn van het forum, maar misschien vinden jullie het wel leuk om te stemmen en de entries allemaal te bekijken

De link is: http://lunchinabox.net/forum/viewtopic.php?f=23&t=325
pi_66452503
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Denk niet dat Chinezen dat op prijs kunnen stellen, maar die zullen niet zo snel piepen.. Dus wat Huuphuup zegt.. je kan er mensen mee voor 't hoofd stoten..

Dat valentijnsbentootje met 't bijtje..
pi_66456148
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:02 schreef missy_c het volgende:

Had het eerder gezien dat ze bij de Chillout verkochten bij de Bijenkorf..
Snapte de lol ervan niet helemaal..
1) Spelen? Je weet begod niet waar ik het voor ga gebruiken? Dat weet ik zelf nog niet eens. In het waarschijnlijkste geval is het alleen een inspiratiebron, hoeft niet eens echt gebruikt te worden. Zoals oude grootmeesters deden vroeger al, hamster ook ik vanalles in mijn werkplek en heb waarschijnlijk meer respect voor die dingen dan de "standaart" koper in die winkel...
2) Als het echt zoveel betekend, dan leg je het niet voor een paar dubbeltjes tussen de souvenirs in je winkel.. tussen brillekokers en make up prulletjes -.-
3) Andersom zijn wij ook in buitenlanders hun ogen vaak een stel kaaskoppen met een klompenfetish Ofwel een stel luitjes op klompen die aan de wiet zitten. En kan nu niet zeggen dat ik tegen hun ga klagen eigenlijk laat staan me beledigd voelen, zelfs niet als je op de Dam loopt en ze maken van elke Hollander foto's uit verbazing dat we o.a langer zijn

Ben letterlijk een keer gestopt door zo'n clubje omdat ze allemaal met mijn vriend op de foto wilden omdat ie vrij lang en vrij blond is Geweldig toch

Oh en huuphuup, ik verbied mezelf nu toch ook echt wel eventjes spul te bestellen. Somehow heb ik nooit doosjes genoeg en kan ik altijd wel iets verzinnen waarom er een bij handig is But will resist for now.

[ Bericht 3% gewijzigd door vahmpcat op 25-02-2009 19:40:00 ]
pi_66456990
Ja weet je... ik weet niet eens hoeveel doosjes ik heb ik zou ze moeten tellen. Daarom haha, eerst maar es alles tot the full gebruiken en daarna weer meuk bijkopen.
Maar ik word zo ontzettend hebberig van al die kleine dingen en vrolijke frutsels... ik had zelfs al bijna een kleine totoro-bento voor mn baby gekocht zo erg. Niet alsof t kind daar het komende jaar uit zou kunnen eten maar ach hè...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66457433
Ik heb nuuu incl die van de halfords 6 doosjes, waarvan 1 geen officieel 2 laagsdoosje ofzo... En op me verlanglijst staat nog een vierkante en een ronde en een eenlaags en een paarse, omdat ik die nog niet heb <3 Khad een hippe gezien ook van totoro, eenlaags, en kheb mezelf net optijd terug kunnen houden, was echt overpriced maar erg love-able

En dan heb ik et nog niet eens over al die geweldige versiersels, frutsels, prikkertjes... hoe verslavend.
pi_66462100
Ik heb ook ontzettend veel bento-spul, had ook heel veel dubbel, maar dat heb ik gelukkig via dit topic weer kunnen verkopen aan mensen die nog niks hadden Ik kom gewoon maar niet meer op eBay, dan kom ik ook niet in de verleiding om nog meer te kopen
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 22:52:41 #139
141844 Macka66
pi_66463366
Ook buiten ebay ligt de verleiding op de loer! Vandaag werd een bestelling bento accessoires van iloveobento.com bij me afgeleverd. Hoofditem was de kai nori punch om nori gezichtjes te maken, maar het meest vrolijk word ik van container Ringo!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_66463653
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:31 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

1) Spelen? Je weet begod niet waar ik het voor ga gebruiken? Dat weet ik zelf nog niet eens. In het waarschijnlijkste geval is het alleen een inspiratiebron, hoeft niet eens echt gebruikt te worden. Zoals oude grootmeesters deden vroeger al, hamster ook ik vanalles in mijn werkplek en heb waarschijnlijk meer respect voor die dingen dan de "standaart" koper in die winkel...
Met spelen bedoel ik dus, het anders gebruiken dan waar het voor bedoelt is. Ik weet niet in welke winkel je het hebt gekocht, maar ze staan normaal tussen de wierook en rode theebekertjes, rode eetstokjes ergens in een hoek. Chinezen ontwijken dat hoekje vaak, of ze moeten iets nodig hebben daar.
Ik weet inderdaad niet waar je het voor ga gebruiken en dat is ook niet mijn zaak, ik zeg alleen als huuphuup zei: je kan er mensen mee voor het hoofd stoten. Net als dat je die rode bekertjes en stokjes niet moet gebruiken voor (Chinees) bezoek.. want dat is bedoelt voor de geesten.

Maar goed.. wat jij hebt meegemaakt op 't dam met Chineze toeristen, heb ik in Duitsland en Milaan ook meegemaakt.. (dat lokale mensen foto's maken van Chinezen, omdat ze dat zo bijzonder vinden).
pi_66469820
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:52 schreef Macka66 het volgende:
Ook buiten ebay ligt de verleiding op de loer! Vandaag werd een bestelling bento accessoires van iloveobento.com bij me afgeleverd. Hoofditem was de kai nori punch om nori gezichtjes te maken, maar het meest vrolijk word ik van container Ringo!
[ afbeelding ]
die zijn leuk!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66470247
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:52 schreef Macka66 het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh die appeltjes zijn daadwerkelijk geniaal als je het mij vraagt, ze behoorde tot een van mijn eerste attributen die ik had gekocht en gebruik ze erg vaak. Word er zo blij van als ik mijn lunchbox open doe
En mijn enige punches die ik nog heb komen gewoon van hobbywinkels hier, gebruik de rondjes van een punch om kattenpootjes mee te maken als oogjes. Maar ik moet zeggen dat die met kant en klare gezichtjes e.d wel erg handig zijn

Misschien iets voor de toekomst om te bestellen, nu zit ik nog aan me verbod vast
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:00 schreef missy_c het volgende:

[..]

Met spelen bedoel ik dus, het anders gebruiken dan waar het voor bedoelt is. Ik weet niet in welke winkel je het hebt gekocht, maar ze staan normaal tussen de wierook en rode theebekertjes, rode eetstokjes ergens in een hoek. Chinezen ontwijken dat hoekje vaak, of ze moeten iets nodig hebben daar.
Ik weet inderdaad niet waar je het voor ga gebruiken en dat is ook niet mijn zaak, ik zeg alleen als huuphuup zei: je kan er mensen mee voor het hoofd stoten. Net als dat je die rode bekertjes en stokjes niet moet gebruiken voor (Chinees) bezoek.. want dat is bedoelt voor de geesten.

Maar goed.. wat jij hebt meegemaakt op 't dam met Chineze toeristen, heb ik in Duitsland en Milaan ook meegemaakt.. (dat lokale mensen foto's maken van Chinezen, omdat ze dat zo bijzonder vinden).
Ik ken heel wat mensen in Duitsland en een deel van de familie van mijn vriend woont over heel Duitsland en ik heb nog nooit een Duitser raar op zien kijken van een Chinees Maar ja...

En toch lagen in dit geval de pakketjes duidelijk tussen souvenirs dus tja, blijkbaar is niet voor iedereen het even belangrijk wat ermee gebeurd. Misschien toeval, misschien niet, maar ik denk dat velen toch meer vernederlandst zijn dan je denkt.

Daarnaast bestaat er nog iets als artistieke vrijheid in mate dat je het eventueel gebruikt, ik ben het ook niet altijd eens met hoever daarin gegaan word, maar er zijn grotere dingen om je zorgen te maken dan wat ghost-geld als je het mij vraagt. ( Om maar een voorbeeld te noemen binnen de context zou je een stuk van de kunstenaar Koh kunnen nemen, een afbeelding van jezus aan het kruis met een erectie bijv... tja... )
Dat ter zijde...

Los daarvan, moet je misschien niet gelijk twijfelen voor ik er ook maar iets mee doe, mocht ik er ooit iets mee doen. Zoals ik zei, ik weet wat het is, waar het voor is en het ligt als inspiratie-materiaal in mijn werkplek, meer niet. En meer comments ga ik er hierna ook niet over typen, 't gaat hier over bento's nog altijd lijkt me.

Dus om daar weer op terug te komen:

Me vriend was zo lief me vanochtend te laten liggen maar is dus wel een foto vergeten te maken van de bento die ik em had gemaakt voor vandaag. Dus dat is wel jammer, maar goed. Kvinnet toch wel erg fijn om er in de vakantie lekker aan door te prutsen.

De regel niet spelen met je eten is wel grof overschreden so far. Maar het is zo leuuuk
pi_66470337
Erg geinig hoor (even los van het feit dat ik mezelf zo nog niet zie zitten in de kantine...) maar ik zie toch veel dingen voorbijkomen waarvan ik betwijfel of ik ze nog wel wil eten na een halve dag in zo'n veredeld broodtrommeltje... Poffertjes met een blokje roomboter? Vers natuurlijk geweldig, maar na 3 uur in een trommel niet echt fantastisch meer lijkt me. Is dat geen probleem met al dit spul?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66470480
Ik probeer er wel rekening mee te houden dat het even in mijn lunchbox zit. En als het slechter word als het wat afkoelt dan zorg ik dat er iets van koelelementjes bij in het zakje zitten om het netjes te houden. (of dr moet gewoon een koelkast beschikbaar zijn)

En veel dingen blijven verser dan je denkt in zo'n doosje, zeker als je door middel van scheidingswandjes zorgt dat dingen niet mixen als dat niet moet eventueel. En veel doosjes hebben dekseltjes die netjes luchtdicht sluiten. Plus het scheelt ook dat het verder niets te verduren krijgt in zo'n doosje, bijvoorbeeld mijn fruit is veel minder gehavend dan het zou zijn als ik het zo in mijn tas zou doen.
pi_66470517
Ja, maar goed, ik zie redelijk veel sushi-varianten voorbijkomen, nou wordt sushi rijst gewoon echt niet lekker in de koelkast of zelfs erbuiten. Dat is maken, en eten. Ik heb het idee dat het echt meer om het leuke gaat en dat je inlevert op kwaliteit zo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_66470584
Tja, het is natuurlijk maar net wat je erin wilt doen en wat je wil spenderen aan je lunch etc.

Ik ben persoonlijk niet zo'n grote fan van sushi zelf, alleen elementen eruit meestal. De keren dat ik sushi erin mee heb genomen was het in ieder geval verser dan als je het zo bij de AH to go ofzo haalt en het scheelde behoorlijk in de kosten. Denk dat het veel ook aankomt op persoonlijke smaak en je bent totaal vrij wat je erin doet

Of het nu sushi is of een lekkere hollandse boterham met een gezichtje erop ^.^ (kan nu niet zeggen dat die altijd zo geweldig blijven in een lunchbox ook niet, jam die in je brood trekt e.d )
pi_66470807
Jarno ik weet niet ik hou altijd rekening met wat ik erin stop, als in, als het klef wordt ofzo hoeft het van mij niet zo. Ik zou er zelf dus ook geen poffertjes inproppen tenzij er een magnetron in de buurt is ofzo. Zelfde geldt voor mij (maar das persoonlijk) voor de meeste groenten die eerst gekookt zijn. Die vind ik niet echt smakelijk meer dan, dus ik stop er dingen in die rauw gegeten worden, paprika, komkommer, tomaatjes, dat idee zeg maar. Veredelde rauwkost salade

En die rijstballen die je voorbij ziet komen zijn onigiri. Het is geen sushi omdat de rijst anders bereidt is, er zit oa geen sushi-azijn door enzo. Maar onigiri zijn juist bedoelt om koud te eten, die eet men eigenlijk nooit warm. In Japan kun je ze uit automaten trekken zoals wij een mars uit een automaat halen Je moet er wel van houden inderdaad, dat is absoluut waar. Als je rijst eigenlijk alleen warm en met een berg saus lekker vindt dan kun je beter van die tortilla-wrap dingen proberen ofzo.

Is het niet wat om voor Anna te proberen te maken? ik heb nog wel een leuk bakje staan wat ze mag hebben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66471684
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 08:48 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

-knip-
Ach kom nou je gaat jezelf hier toch niet serieus tegen zitten verdedigen?
Wat jij met dat geld doet nadat je het gekocht hebt is jouw zaak en alleen jouw zaak. Al gebruik je het als monopoliegeld of als behangetje in je toilet of om boodschappenbriefjes op te schrijven dan gaat het nog niemand wat aan.
Als dat allemaal zo gevoelig ligt moeten ze het maar in tempels gaan verkopen in plaats van in de supermarkt. En zelfs dan is het jouw keuze wat je er mee doet.
pi_66471716
Zullen we het gewoon weer alleen over leuke bento-boxjes gaan hebben en niet meer over allerlei aannames over hoe hele bevolkingsgroepen zich zouden moeten dienen horen te voelen als een Nederlandse een pakje papier met geldopdruk aanschaft?
pi_66471897
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:03 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we het gewoon weer alleen over leuke bento-boxjes gaan hebben en niet meer over allerlei aannames over hoe hele bevolkingsgroepen zich zouden moeten dienen horen te voelen als een Nederlandse een pakje papier met geldopdruk aanschaft?
Danku
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:22 schreef huuphuup het volgende:
En die rijstballen die je voorbij ziet komen zijn onigiri. Het is geen sushi omdat de rijst anders bereidt is, er zit oa geen sushi-azijn door enzo. Maar onigiri zijn juist bedoelt om koud te eten, die eet men eigenlijk nooit warm. In Japan kun je ze uit automaten trekken zoals wij een mars uit een automaat halen Je moet er wel van houden inderdaad, dat is absoluut waar.
Onigiri uit een automaat, hoe geniaal is dat, geef dat ook es in Nederland
Kheb wel ooit es een foto gezien van een vriendin die in Amerika was geweest van een pizza-automaat maar voor Onigiri lijkt me dat een stuk lekkerder en zit nogal wat minder vetjes in. (ook niet geheel onbelangrijk vind ik )

Hoe eten jullie je Onigiri het liefste in je bento? Met vulling, met furikake of gewoon naturel?
Mijn vriend is vrij kieskeurig wat ie erbij wil, nog tips voor vullingen? We zijn beide niet zo van vis-vullingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door vahmpcat op 26-02-2009 10:20:36 ]
pi_66471971
Is een onigiri eigenlijk niet gewoon een soort van lemper?
pi_66472093
Een pizza-automaat? ik zie dat nu voor me als dat er dan zo'n schijf met saus en al tegen dat raam van die automaat aan klettert en langzaam naar beneden druipt als je er geld in gegooid hebt

Ik eet mijn onigiri meestal met furikake en vaak ook kaal met chili-nori eromheen. Vulling moet je vooral zorgen dat het niet te nat is, verder kan alles. Mijn vriend vond vullingen van bliktonijn met sambal en een heeeeel klein beetje mayo erg lekker. En ik heb ook wel es onigiri-bommen voor hem gemaakt. Grote ronde onigiri helemaal in nori gewikkeld en dan in het midden een mini-gehaktballetje.
Verder zijn populaire smaken van die diepvries-zeewier of uit pakjes gewone zeewier. Dus niet nori maar echt zeewier zeg maar. Die vind ik zelf erg lekker maar ik heb niet altijd zeewier hier. En bijvoorbeeld gevuld met teriyaki of restjes gemarineerd vlees van de dag ervoor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66472188
Je zou het kunnen vergelijken met lemper denk ik ja, maar lemper is altijd gevuld toch? Een vaak met ketanrijst? Bij onigiri is het de bedoeling dat de rijst wel net als bij sushi is, dus zeg maar dat de losse korrel nog te proeven is.

Maar volgens mij is het wel hetzelfde idee hoor. Hebben alle aziatische landen zo'n soort snack iets van gevuld rijst In China heb je ook zoiets van kleefrijst in een soort pakje van bananenblad en daar zit dan ook vlees en een soort pittige worst in enzo en dat pakje wordt dan gestoomd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66472292
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:22 schreef huuphuup het volgende:

Is het niet wat om voor Anna te proberen te maken? ik heb nog wel een leuk bakje staan wat ze mag hebben
Ja dahag! Mevrouw doet nu al 2 uur over een boterham, als we het geheel nog een visueel aantrekkelijk gaan maken wordt het helemaal een verhaal zonder einde vrees ik.

(maar ze zat toen ze één was al wel aan de sushi )
pi_66472479
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja dahag! Mevrouw doet nu al 2 uur over een boterham, als we het geheel nog een visueel aantrekkelijk gaan maken wordt het helemaal een verhaal zonder einde vrees ik.

(maar ze zat toen ze één was al wel aan de sushi )
mevrouw heeft gewoon smaak weg met die bammen, hierrr met die sushi

Deze box had k het over overigens:

En deze kwam ik tegen met zoeken net, Totoro

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66472920
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:16 schreef huuphuup het volgende:
Een pizza-automaat? ik zie dat nu voor me als dat er dan zo'n schijf met saus en al tegen dat raam van die automaat aan klettert en langzaam naar beneden druipt als je er geld in gegooid hebt
Ja ik vond het ook vreemd, en zag het inderdaad al goed fout gaan met hoe zo'n slice dan naar beneden moest pleuren in een vakje Maar blijkbaar zat et in een doosje, denk gewoon pre-made en opgewarmd in zo'n ding.

Hmm, ik moet die bommen misschien maar eens proberen, die lijken mij wel smakelijk met nori of weer met furikake eromheen zo. *mental note aanmaak*

En die Totoro is zeeeeeeer fraai!
Maar denk dat ik er dan iets meer tijd aan moet besteden dan ik meestal ter beschikking heb. Och wie weet als ik keer tijd heb en in een super fanatieke bui ben. Ook maar es kijken waar ik hier in Tilburg van die kwarteleitjes kan halen, zo lief klein en kan je vrij makkelijk dingen van maken.
pi_66473112
Toko's hebben vaak kwarteleitjes staan
En ik besteed ook niet zoveel tijd en aandacht aan een bento hoor. Alleen op een verjaardag ofzo

Ik zit oude bento foto's te kijken van mezelf en k krijg er gewoon honger van Trouwens, ik zie dat ik er ook heel vaak fruit inpropte lekker als vieruurtje zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66473441
Ja denk dat ik inderdaad zaterdag ofzo eens bij een toko ga kijken

Fruit en groente in bento is toch prima? en gezond
Banaan, appel, peer, mandarijntjes, druiven, ananas etc, het laat zich prima meenemen.
Als ik echt maar een uurtje school heb ofzo neem ik nog wel es alleen fruit mee in me bento bij wijze van ontbijt/iets bij de thee
pi_66491508
Ben ik een dagje niet online hahha meteen alweer 7 pagina's!! Super zeg Tot nu toe eten wij onze onigiri altijd met furikake, lekker hoor!!

Samen gingen we vandaag naar het Oudkundig Museum in Leiden, en we hadden een snackbento voor onszelf gemaakt:

Vakantie snack bento:

Bovenste was voor mij, met daarin: vis-eitje, feta, gehaktballetjes, nootjes, haricot verts en gele cherry tomaatjes!
Onderste was voor manlief, met daarin: ster-eitje, gehaktballetjes, nootjes, haricot verts en een pakje chocomel

Fijn weekend allemaal!
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2009 @ 21:56:09 #160
141844 Macka66
pi_66498329
In het kader van 'je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen' heeft mijn dochter Lucie (2 jaar en 8 maanden) vandaag figuureitjes en gevulde onigiri's gemaakt. Met gebruik naar eigen inzicht van de Kai gezichtjes nori punch

het verslag staat in het OUD topic Kokerellen met Kinderen
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_66498445
Wat leuk zeg
pi_66499220
Lucie
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66511779
Ik wou dat ik vroeger vorm-eitjes had en onigiri met gezichtjes

Ik zou eigenlijk bento maken voor me vriend vandaag, maar helaas heeft de griep hem te pakken
Dus enige wat ik maak zijn koppen thee met honing en straks maar grote pan soep fabriceren, dan kan ik dat volgende week weer gebruiken in me thermo-bento's
pi_66583912
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:10 schreef vahmpcat het volgende:

Hoe eten jullie je Onigiri het liefste in je bento? Met vulling, met furikake of gewoon naturel?
Mijn vriend is vrij kieskeurig wat ie erbij wil, nog tips voor vullingen? We zijn beide niet zo van vis-vullingen.
Ik doe er soms restjes vis of vlees in, of gepickelde Japanse pompoenschil van de toko (ook een tip voor in sushi, echt superlekker!) en soms mix ik gewoon dingen door de rijst heen, erwtjes of scrambled eggs, ook lekker!
Work hard, play harder.
pi_66586793
Het was niet bedoelt als een aanval.. maar algemeen uitleg wat voor emoties er bij zo'n voorwerp is... Maar ik vat hem, het wordt niet op prijs gesteld:

Ontopic:

zondag 1 maart 2009 @ 17:33:19 #166
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66587272
Die Totoro bento heb ik ook hij s zo leuk!

Ziet er goed uit miss-C! smaakten je druifjes niet een beetje surimi-ig of vielt dat wel mee?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66588352
Pen-guin:
Die japanse pompoenskin lijkt me wel interessant. Moet er eens op letten bij mijn volgende toko-tocht. Is het zoetig of hoe smaakt het beetje?

Missy-c:
Die box is echt leuk!
Kheb (zoals bij elke Totoro box trouwens ) vaak getwijfelt er een te kopen maar nu ik er een gevuld zie kriebelt het weer. Maar ik had mezelf een koopverbod opgelegd dus tja ...
En zoals huuphuup al vroeg, was de surimi smaak niet wat op de druifjes gegaan? Ben altijd zo bang dat dingen anders gaan smaken dus ik prop zowiezo overal wandjes tussen alst even kan. Ooit een keer fout gegaan en dat was echt echt heel vies
pi_66588455
Valt wel mee.. ik doe ook altijd een kleine koelingselement in m'n tas ..

Ik had deze ook op jouw blog gezien idd .. achteraf vind hem niet super handig, want met dat dekseltje zit het elastieke bandje net een beetje vreemd en ik kan er ook niets bovenop stapelen.. maar hij is wel lief
pi_66588743
Die kleine elementjes zijn echt superhandig, ik prop ze meestal naast et doosje zelf in zo'n zakje. Of gewoon van die geplastificeerde ijsklontjes.. weet eigenlijk niet of daar een aparte benaming voor is.
Of het moet echt vriezen buiten, dan blijft et goed zat gekoeld op mijn tocht naar school alleen al natuurlijk.

Maar dan nog zweer ik bij scheidingswandjes bij sommige dingen, wil het risico niet lopen.

En als je er nou een gewone brede elastiekband omheen doet zodat ie niet in de knoop komt met de 3d figuurtjes? Of misschien zelf maken, misschien meerdere? Heb ooit wel eens elastiek gezien in een winkel met blaadjesmotief erop, zoiets zou er mooi bijpassen!
pi_66589044

M'n lunchtasje

Dit gaat er in.. (ivm de lijn gaat er niet zoveel koolhydraten in ).. Dat witte zakje is een koelingselement en het snoopy pakje zitten gewoon tissues..

Deze bakjes gebruik ik vaker dan de Totoro bento. Niet mooi, maar wel praktisch

Ben nu wel een beetje klaar met geld uitgeven aan bento spulletjes ..
Ga strakjes naar China.. misschien daar nog wat leuke (goedkopere) gadgets scoren
pi_66589346
@vahmpcat: Het ligt bij de Amazing Oriental hier, in Utrecht, bij de zakjes sushigember etc, beetje bruinig ziet het er uit. Het smaakt een beetje zoetig, echt lekker!

Ik voel me al een paar dagen niet zo lekker en ik heb eigenlijk alleen maar zin in fruit en een beetje rijst, dus had ik vanmiddag even een mini-bento gemaakt in m'n nieuwe doosje van de Xenos!

Klein bakje met appel en sharonfruit, wilde rijst met tomaat en zeekraal er op.
Work hard, play harder.
pi_66590455
Ziet er leuk uit missy-c!
Ik heb mijn tasjes/zakjes gericht op dat ze het liefste in mijn normale schooltas bijpassen (gewoon standaard eastpacktas ) Zeul al zoveel mee naar school doorgaans :/

En kheb die doosjes ook zien liggen pen-guin, maar twijfelde toch te veel om er een aan te schaffen. Ze hadden toen alleen nog maar auto's en treinen en tja ze waren te roze om ze aan me vriend mee te geven ook. Baal zo dat ik geen fan ben van tomaat Ziet er zo mooi uit Gelukkig is er ook nog paprika ^.^
Maar ziet er lekker en gezond uit hoor!

En pas maar op griep en verkoudheid heerst nog steeds
  zondag 1 maart 2009 @ 19:10:08 #173
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66590659
Leuk Miss_C
In China (ga je naar Hk?) kun je ook enorm veel kerropi, Lilo&Stitch en vooral Doraemon bento meuk vinden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66591174
Neuj.. ik ga naar Beijing.. (misschien nog heel kort naar HK)
Ben dan in Wudoukou, waar volgens mij veel Japanners en Koreanen zitten..dus misschien hebben ze wel wat kwa bento spulletjes

I *heart* doraemon.. daarover gesproken.. ga ik misschien even proberen dori-yaki's te maken.. heb nog wat rodebonen pasta thuis..
  zondag 1 maart 2009 @ 19:55:57 #175
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66592277
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:26 schreef missy_c het volgende:
Neuj.. ik ga naar Beijing.. (misschien nog heel kort naar HK)
Ben dan in Wudoukou, waar volgens mij veel Japanners en Koreanen zitten..dus misschien hebben ze wel wat kwa bento spulletjes

I *heart* doraemon.. daarover gesproken.. ga ik misschien even proberen dori-yaki's te maken.. heb nog wat rodebonen pasta thuis..
ooh wudaokou is leuk Beijing heeft wel iets minder aanbod dan HK. Je zou es moeten kijken of er een Daiso zit. Hij zit in ieder geval wel in HK, Beijing weet ik niet. Daar kun je heel goedkoop basic spul scoren. Sausflesjes, bento-elastieken enzo, tasjes, dat soort dingen.

Ja Doraemon is leuk ik heb zo'n meeneem-besteksetje van doraemon
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66592683
Ze hebben geen shops in China ...
Maar wel in Bangkok waar ik afgelopen november was..
Achja.. misschien maar beter ook.. Zit m'n hele koffer met bento meuk.. geen ruimte voor souvenirtjes
pi_66593534
Of je zou bento-spul ook als souvenir moeten zien?
pi_66621860
Aangezien mijn vriend nog wat ziekjes was een lichtere bento voor hem gemaakt met spul wat ie altijd wel eetbaar vind, ziek of niet. Vrij inspiratieloos geef ik toe. Maar dat was mijn state of mind ook toen ik et maakte vrees ik Er moest achteraf gezien meer kleur in.

Boven: Pindakaas/sambalrolletjes, wortel, wasibinootjes met noripoederiets.
Onder: ijsbergsla met komkommer plakjes onderop, vlindertjespasta, gekookte stukjes kip, tomaatjes en 2 flesjes met yoghurtdressing.

T'is een nieuwe tic die me vriend heeft, wasabinootjes, liefst bij alles dus ook in bento.

Vanavond weer voor mezelf prutsen hopelijk mits tijd
En morgen middels verjaardagscadeautje een wording van een nieuwe bento-addict, ze wou graag ook een doosje dus ik heb haar de gele van Urara verworven (heb zelf de blauwe en bevalt nog altijd goed)
  maandag 2 maart 2009 @ 17:37:40 #179
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66623799
Waar heb je die Urara "verworven"? (mooi woord, wordt eigenlijk veel te weinig gebruikt, net als de uitdrukking "in de kuif gepikt", die ik hier probee rte promoten )
Ik heb een tijd geleden gekeken waar die te koop was, maar vond de verzendkosten teveel toen. Ik zou graag de rode willen hebben, die is cute
pi_66623841
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:25 schreef missy_c het volgende:
[ afbeelding ]
M'n lunchtasje
Leuk zijn die kleine kruidenpotjes hè?
Ik heb het sleutelhangergedeelte eraf geschroefd zodat het potje gewoon in de bento verpakt kan worden.
pi_66626155
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:37 schreef BBQ-kip het volgende:
Waar heb je die Urara "verworven"? (mooi woord, wordt eigenlijk veel te weinig gebruikt, net als de uitdrukking "in de kuif gepikt", die ik hier probee rte promoten )
Ik heb een tijd geleden gekeken waar die te koop was, maar vond de verzendkosten teveel toen. Ik zou graag de rode willen hebben, die is cute
T'is inderdaad een mooi word vind ik, en mooie woorden zijn het gebruiken waard. (of het nu uit ons eigen taaltje is of niet, mooie woorden je gebruiken! ^.^ )

Ik heb de mijne en die voor een vriendin beide gekocht op e-bay bij de shop van Bento_delicious, erg nette transacties, netjes verpakt enzo, en kreeg bij me laatste bestelling zelfs een gratis item (en als Nederlander ben ik daar gevoelig voor ) En de verzendkosten vind ik nog wel meevallen, maar ik combineer dan ook meestal zoveel mogelijk dingetjes in een bestelling.

De link naar de shop: http://stores.ebay.com/Be(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm

Hoop dat et iets is via deze store, ze hebben geloof ik zowel de versie in ronde hoeken als vierkant als ik het me goed herinner

De rode is inderdaad ook leuk, maar ik vind een dragonfly ook een mooi beestje en kwam ik op geen enkel ander doosje tegen, vandaar toch de blauwe toen gedaan. Iets met een konijntje erop staat nog wel op mijn veel te lange bento-wishlist
pi_66626373
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Leuk zijn die kleine kruidenpotjes hè?
Ik heb het sleutelhangergedeelte eraf geschroefd zodat het potje gewoon in de bento verpakt kan worden.
Gekauft bij Xenos.. Xenos is tha bomb
Ik gebruik hem eigenlijk nooit, maar vind 'm gewoon leuk aan me tassie
  maandag 2 maart 2009 @ 19:58:27 #183
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66628457
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:53 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

hele nuttige tekst

Eens kijken of ik binnenkort mijn eerste Ebay-aankoop ooit kan gaan doen
Eerst nog even over nadenken en kijken of het kan, maar ik denk dat ik er wel een maaltje minder om kan eten
Dat bespaar ik toch weer met het maken van bento's toch?
pi_66631524

Flink boodschappen gedaan dus een goedgevulde bento voor in de trein morgen!
Bovenste deel: Sushirijst met sesamzout, en kipstukjes met zeekraal in knoflook, sesamzaad en citroensap.
Onderste: Minimandarijntjes, edamame en sharonfruit.
Work hard, play harder.
pi_66631969
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:00 schreef missy_c het volgende:

[..]

Gekauft bij Xenos.. Xenos is tha bomb
Ik gebruik hem eigenlijk nooit, maar vind 'm gewoon leuk aan me tassie
Ik gebruik hem voornamelijk voor eitjes.
Ik maak trouwens vrij weinig vorm-eitjes. Ik vind die ei-kuikentjes veel te schattig zoals die je zo verwachtingsvol aankijken als je je bento open doet dus ik maak die meestal.

Foto van minilot uit een eerder topic:

Kijk hem lief zijn. !
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 22:48:27 #186
141844 Macka66
pi_66635677
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:58 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Eens kijken of ik binnenkort mijn eerste Ebay-aankoop ooit kan gaan doen
Eerst nog even over nadenken en kijken of het kan, maar ik denk dat ik er wel een maaltje minder om kan eten
Dat bespaar ik toch weer met het maken van bento's toch?
Welkom bij de club van bento accessories addicts
pi_66640984
Goedemorgen allemaal! Het aanbod in Engeland was teleurstellend maar ik heb wel een lock rond doosje gekocht en wat lekkere kruiden...... Geen bento voor ons vandaag, eerst maar eens wakker op het werk aankomen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:58:28 #188
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66642284
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:48 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Welkom bij de club van bento accessories addicts
En ik heb nu al een hele lade vol in de keuken
Mijn moeder ging tijdens de verhuizing vorige week de keuken inruimen. "Wat zijn dit allemaal voor rare bakjes en groene grasmatjes?"

dinsdag 3 maart 2009 @ 08:59:22 #189
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66642300
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 05:53 schreef Amthezia het volgende:
Goedemorgen allemaal! Het aanbod in Engeland was teleurstellend maar ik heb wel een lock rond doosje gekocht en wat lekkere kruiden...... Geen bento voor ons vandaag, eerst maar eens wakker op het werk aankomen
Wel pork pies meegenomen/gegeten? Ik weet dat ze slecht voor je zijn, maar daar ben ik zo gek op
Werkse!
pi_66642470
Nee niet gegeten owww slecht van ons!!
Wel lekkere sausages gehad, echt zo lekker
Leuk trouwens zo'n moeder de mijne snapt het ook niet helemaal *grinnik*
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:11:10 #191
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66642557
Mijn moeder kookt alles eigenlijk altijd minimaal 3 x te lang (verse boontjes staan rustig een uur op, boontjes uit een pot zo'n half uur....), ze kan verder eigenlijk helemaal niet koken (maar denkt van wel) en vindt altijd dat ik van die bijzondere dingen maak.
Waarbij "bijzonder" op een vreemde manier uitgesproken wordt, zodat duidelijk wordt dat ze het helemaal niets vindt
Ze probeerde me met de verhuizing weer eens vruchteloos over te halen nu echt eens 1 x per week boodschappen te doen, omdat dat zoveel tijd scheelde.
Ja, dan kan ik oude groenten gaan zitten kanen, vlees uit de diepvries (bah) en moet ik van tevoren gaan plannen wat ik ga eten. Bovendien houd ik dan tijd over om te strijken/opruimen/schoonmaken en daar heb ik helemaal geen zin in

Maar goed, genoeg moedercomplex nu, tijd voor bento!
pi_66643880
Hahahha dat vind ik zo vies heh boontjes moet je heel kort koken, dan zijn ze nog lekker knapperig hmm jummie! Ik zal vanavond toch weer proberen om een bento te maken......ik mis mijn bentootje *snif*
pi_66645987
Waar haal je zeekraal pen-guin?

Zie het wel eens bij de AH en vind het erg lekker, maar daar is het belachelijk duur.

Die bakjes die je nu bij de Plus kunt sparen zijn trouwens wel top, heb er m'n tonijnsalade een beetje bento-stijl ingepropt

[ Bericht 11% gewijzigd door Innocence op 03-03-2009 11:36:24 ]
Sweet and innocent...
pi_66646917
Zoals je ziet zijn ze alleen wat te hoog, zodat je er geen losse dingen in vormpjes in kunt doen, omdat het niet aansluit tegen het deksel.

Had er nu een van anderhalve liter, dat was eigenlijk wel erg veel als luch. Maar als je er fruit en tussendoortjes bijdoet voor de hele dag, kan het precies.

Echte bento heb ik al even niet meer gemaakt, toch weer eens doen. Maar houden op de eoa manier nooit meer restjes over..
Sweet and innocent...
pi_66648014
Zeekraal vind ik nog welleens bij de Bio-winkel ziet er wel lekker uit!! Tonijn is altijd goed
pi_66660164
BBQ-kip: Sinds mijn eerste aankopen ben ik verslaafd, ernstig maar waar. Dus ben gewaarschuwd. Geld besparen doet het me uiteindelijk wel, aangezien alles gewoon heeeel overpriced is op school, idioot gewoon.

En een lade? Ik heb een plank in een keukenkastje vol staan met doosjes, curverbox vol vormpjes etc, en dan nog op een losse plank in de keuken een mandje vol flesjes, en een mandje vol furikake nu
Ik voel me slecht ...

Amthezia: Jammer dat de buit uit Engeland minder is dan je hoopte, maar ik wed dat de trip verder wel gezellig genoeg was? ^.^ Moet toch ook weer keer naar london, ooit een keer geweest en was geweldig

Algemeen :
-Zeekraal heb je dat niet gewoon ook op de markt?
- En eeeew te doorgekookte groenten zijn vies, boontjes al helemaal

En vrees dat me vriend me aangestoken heeft met de griep, maar schoolwerk mag niet achterlopen natuurlijk. Dus ga pogen een lichte maar gezonde bento te maken voor morgen. Vitaminenpowerrrrr
pi_66678281
Wij hebben een speciaal kastje bij Ikea ervoor gekocht :$ dasz pas slecht lol!
@vahmpkat, engeland was inderdaad verder errug cool!! Zeer gezellig en romantisch hihih!

Onze bento's van vandaag:

Mijn lief heeft bij zich: Ei-pasta salade, zalm, pitabrood met ham, peultjes, edamame's en pinda's.

En ik heb bij me: Zalm, ei, mini cherry tomaatjes, edamame's, sla, peultjes, penguin met wasabi mayonaise, groen/oranje paprika puzzelstukje!!
pi_66678291
Ze zijn weer mooi, Amthezia Maar wat ik me afvraag hè, hoe ziet zo'n hartje er nou uit als je lief op zijn werk het lunchbentoboxje openmaakt? Het ziet er vaak zo mooi uit, maar gaat het allemaal niet schuiven?
pi_66678778
Nou je kan met een klein beetje mayonaise ze "vastplakken". Maar om eerlijk te zijn :$ daar ben ik echt te lui voor 's ochtends vroeg haha, dus ja, de boel schuift altijd wel! Zeker als je lief hem zo in zijn rugzak "smijt"!
Maar, mijn liefje bewonderd hem altijd voordat de deksel erop gaat, dus de boodschap komt gelukkig wel over
pi_66686878
Het puzzelstukje was lekker
pi_66695027
Wat leuk dat puzzelstukje zeg! Ze zien er weer mooi uit En ik heb in de keuken ook een speciaal kastje voor al mn bento's en accessoires. Alleen komt er op het moment weinig van bento's maken, aangezien ik steeds maar een paar uurtjes naar school hoef.

[ Bericht 9% gewijzigd door _Hestia_ op 04-03-2009 21:16:23 ]
pi_66699614
Ja lief heh!! Ik ben ook erg blij met dat stekertje het was ook een cadeautje via een forumvriendin echt superlief om zoiets in je brievenbus te vinden lol!
pi_66699763
Ziet er mooi uit weer, en dat puzzelstukje heeft ook zulke mooie kleuren!
Ik had wel een bento gemaakt maar niet opgepeuzeld, ik vrees dat me griepje toch nog meer aanwezig was dan ik dacht.
Mijn vriend heeft hem thuis opgegeten.

Wel heb ik vandaag mijn pakje ontvangen en ben echt superblij met de inhoud.
Die safari prikkertjes en flesjes zijn helemaal en dat kuikentje als furikakestrooier is ook zo briljant.
En een gratis item, furikake stencils van een konijn/olifant/beertje die je ook kan gebruiken als wandjes ofzo. Dus dat is dan wel fijn puntje op een dagje snotteren.
pi_66701432
nou ik ga na mijn vakantie toch maar weer eens beginnen Ik zat te kijken op e-bay bij die Bento_Delicious omdat ik daar goede verhalen over lees hier, maar wat zijn de verzendkosten naar Nederland? Ik zie wel dat de spulletjes neit etreem duur zijn (en vooral niet met de redelijk gusntige dollarkoers)

En dan de vraag: wat heb ik al basis nodig (dat de bento ook een beetje leuk maakt)? Ik zie leuke rijstvormpjes om konijntjes te maken ... Eivormpjes, soja saus busjes, maya dingen (waar doen jullie die wasabi mayo bij en hoe maak ik die?) en natuurlijk 2 bento's

[ Bericht 31% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 04-03-2009 19:31:47 ]
pi_66707132
Puzzelstukje is van een groene paprika, waar een oranje vlam doorheen zat.....ik heb hem echt uitgezocht voor de bento!! Dat vlam stukje eraf gesneden, uitgestoken en de rest lekker door een tonijnsalade heen gedaan
pi_66717580

Links: Olijven-eendjes, veldsla, roomkaaswraps met tuinkers*yummy*. (Het is niet dieet verantwoord, ik weet, ik weet).
Rechts: Aardappelsalade, gehaktballetjes en een paar cherry tomaatjes.
pi_66720690
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
nou ik ga na mijn vakantie toch maar weer eens beginnen Ik zat te kijken op e-bay bij die Bento_Delicious omdat ik daar goede verhalen over lees hier, maar wat zijn de verzendkosten naar Nederland? Ik zie wel dat de spulletjes neit etreem duur zijn (en vooral niet met de redelijk gusntige dollarkoers)

En dan de vraag: wat heb ik al basis nodig (dat de bento ook een beetje leuk maakt)? Ik zie leuke rijstvormpjes om konijntjes te maken ... Eivormpjes, soja saus busjes, maya dingen (waar doen jullie die wasabi mayo bij en hoe maak ik die?) en natuurlijk 2 bento's

Poeh, tja basis is eigenlijk voor iedereen anders aangezien het er maar net aan ligt wat je precies in je bento's wilt stoppen. Over de verzendkosten: Als ik logged in ben in e-bay dan staat er bij verzendkosten bij mij automatisch een bedrag voor naar Nederland geloof ik. Maar meestal vanuit gebieden zoals Hong Kong enzo dan zijn verzendkosten tussen de 10 en 15 dollar en als je meerdere dingen besteld kan je om een totaal vragen zodat shipping niet voor alles apart hoeft, dat scheelt natuurlijk ook.

Je kan kwa vormpjes voor rijst ook al veel in Nederland bij elkaar hamsteren. Denk aan cookievormpjes en silicone vormpjes voor kleine taartjes/muffins. Wel wat ik echt als een van de eerste dingen aanschafte was eiervormpjes, aangezien je die nou eenmaal hier in Nederland niet echt gevonden krijgt en dit toch wel een erg leuk is
Daarnaast zijn wat flesjes enzo wel handig voor dingen als soyasaus enzo en in de meeste flesjes krijg je met wat oefenen ook wel wat dikkers als dressing gepropt. Oefening baart kunst.

En over de wasabi mayo, dat kan je in principe bij alles doen wat je er persoonlijk lekker bij vind eigenlijk
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2009 @ 11:14:32 #208
163650 Greys
pi_66721720
Wat heb je gebruikt als snaveltje van de olijven eendjes?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66722225
Het zijn kant en klare olijven uit pot gevuld met een amandel Zijn erg lekker!!

Wasabimayoniase eet ik graag bij mijn peultjes als een soort dipsausje!
Ik doe een theelepel wasabi door een eetlepel mayonaise, dus zo maak ik dat (makkelijk heh )
pi_66722410
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:14 schreef Greys het volgende:
Wat heb je gebruikt als snaveltje van de olijven eendjes?
Volgens mij zijn het olijven met amandelen erin.
-edit- ja dus spuitelf.

En er is natuurlijk helemaal niets mis met roomkaaswraps. Ook dieettechnisch niet.
Als je je daar niet propvol in eet en het niet iedere dag doet kan dat prima.
pi_66722654
Ow sorry Nee ik bedoel, ik mag geen koolhydraten eten (of zo min mogelijk). Dus brood(achtigen) mag ik dus niet nee voor de rest zijn ze zeker niet heel slecht
pi_66722747
Ik denk dat de basis bestaat uit een bakje en scheidingswandjes en/of siliconenvormpjes om sommige dingen gescheiden te kunnen houden. Als het je gaat om gezond en voedzaam heb je aan die dingen genoeg. De rest is extra voor de schattigheidsfactor.
pi_66724406
Tnx! Ik ga na de vakantie eens rustig shoppen op e-bay! dan laat ik alles gewoon in 1 keer hieheen komen ... Welke maten bento's hebben jullie voor een man en een vrouw? Ik zie nogal verschillende maten ...
pi_66724896
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik denk dat de basis bestaat uit een bakje en scheidingswandjes en/of siliconenvormpjes om sommige dingen gescheiden te kunnen houden. Als het je gaat om gezond en voedzaam heb je aan die dingen genoeg. De rest is extra voor de schattigheidsfactor.
Mja das waar, het is niet eens nodig een officieel bakje te hebben als je dat niet wilt, maar het kan een drivefactor zijn
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Tnx! Ik ga na de vakantie eens rustig shoppen op e-bay! dan laat ik alles gewoon in 1 keer hieheen komen ... Welke maten bento's hebben jullie voor een man en een vrouw? Ik zie nogal verschillende maten ...
Ik heb persoonlijk aan een bakje van 500 ml minimaal wel genoeg (500 a 600 ml is de standaard maat denk ik?) Maar je hebt wel een soort standaard tabellen voor zoiets. Ik kan je adviseren om dan even deze link te volgen: http://lunchinabox.net/20(...)ight-size-bento-box/

De "height" in die tabel is alleen niet gebaseerd op ons lange volkje als Nederlanders, maar het geeft een goede indicatie. En mannen hebben zowiezo op een dag meer nodig.
Die site is trouwens voor veel dingen handig om keer rond te neuzen
pi_66727088
wat een leuke site! Die ga ik eens uitgebreid bekijken
pi_66731590
tvp
I HATE MUSIC
pi_66735864
Zeekraal koop ik gewoon bij de Appie inderdaad, best duur maar ik vind het zo lekker

Vandaag ben ik maar weer 'ns gaan experimenteren met gekleurde rijst, en ik had laatst bij de Makro een bakje enoki paddestoeltjes gekocht en daar wilde ik iets mee doen! Ook krijg ik maar geen genoeg van de minimandarijntjes van m'n local groenteturk, zeer bentoproof. Dit bakje heb ik trouwens ook bij de Xenos gekocht, best een handige maat!

Edamame, minimandarijntjes, 3 tijger garnalen gebakken in knoflook en soja, roze rijst met enoki en zeekraal.
Work hard, play harder.
pi_66736408
Owwwww SUPERlief!!! Echt top
Hoe smaakte ie?
pi_66737243
Superlekker!

Ik zag dat ze bij m'n toko ook enoki hebben dus ik ga het zeker vaker in m'n bento doen. Volgende keer ga ik ze wel even kort koken, de stengeltjes zijn best taai zo.
Work hard, play harder.
pi_66741703
Erg feestelijk hoe dat wit tegen het roze afsteekt Pen-guin !!
Realiseer me dat ik al mijn kleurtjes die ik had gekocht voor rijstkleurtjes had geprobeerd, maar nooit mijn rood/roze, vraag me af waarom Oranje, rood, groen, geel en blauw wel, hmz.
Had je de rijst in gekleurd water gekookt of pas toegevoegd achteraf?

Zeekraal en die mini-mandarijntjes staan op mijn lijst om komende zaterdag op de markt te gaan zoeken als ik niet meer te erg snotter ^.^ En een lading radijsjes, al veel te lang geleden dat ik die heb gegeten en moet ook iets leuks mee te doen zijn.

Dan nog de bento die ik had gemaakt voor mezelf maar mijn vriend op had gegeten:

Makkelijke comfortfood bento:
links: satesaus met nori sterretjes, 2 groente-driehoekjes, rijst met stukjes prei, ham en scrambled egg met daarover furikake (kvond de kleur ook geweldig!)
rechts: sinasappel, 2 rolletjes met kaas en komkommer, paar paaseitjes.

En hij vond de furikake erg lekker aan zijn snoet te zien toen hij het op at en baalde dat precies nadat hij het op had het pakje arriveerde met daarin het kruiden-kuikentje. Hij is normaal niet zo fan van alle schattige frutsels die ik heb, maar het kuikentje vind ie geweldig

Hier nog een overzicht van wat er nieuw is om komende week mee aan de slag te gaan, kben er echt zo blij mee. Kben net een kind met kerst/sinterklaas als er wat voor me bento's binnen komt
(en excuses voor de slechte foto, kleuren zijn wat flets enzo, maar avondfoto dus moest wel flitsen)

Dat kuikentje Zeker nu lente er weer aankomt misschien leuk voor lente-bento's *borrelt op ideeën*
Ben bij de grotere flesjes en bij de piggy-flesjes blij dat et tuitje iets groter is dan bij sommige flesjes, makkelijker om dikker spul erin te krijgen. De grotere flesjes ook speciaal voor me vriend, die wil vaak veel saus. En ik heb ook nog nooit stencils gehad/geprobeerd, ben benieuwd!

pi_66754150
Hmm saté saus in de bento.... alles kan lol!

Ik vind dat kuikentje ook ERRUG schattig maar hij is wel vrij groot of niet?
Past hij in een normaal bento doosje?
pi_66758487
Saté saus laat zich zeker als het koud is en dus iets dikker is erg goed meenemen zeker in dat doosje met een scheidingswandje ertussen.

Als het kuikentje zich niet in het doosje zelf laat proppen heb ik altijd nog voldoende ruimte over in de tasjes waarin ik elke bento meesleep. Dus zou niet zo'n ramp zijn als et niet past en het systeem is praktisch genoeg dat ik erop vertrouw dat et niet open gaat in zo'n buideltje
pi_66758752
Ja daar heb je een punt hahah handig wel die zakjes eromheen!

Weet je wat ik nou nog zoek, maatje muffincup van de xenos, maar dan met een dekseltje erop. De meeste kleine doosjes zijn te hoog, of veels te breed...... want nu klooi ik steeds met plastic over mijn nootjes heen enzo, en dat is irritant! Jullie nog tips?
pi_66759181
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:59 schreef Amthezia het volgende:
Weet je wat ik nou nog zoek, maatje muffincup van de xenos, maar dan met een dekseltje erop. De meeste kleine doosjes zijn te hoog, of veels te breed...... want nu klooi ik steeds met plastic over mijn nootjes heen enzo, en dat is irritant! Jullie nog tips?
Hmm wat je misschien zou kunnen proberen zijn pillendoosjes? Die heb je vast wel in alle soorten en maten. Of van die doosjes waar kinderen hun melktandjes in bewaren, dat zijn meestal ook wel mooie lieve kleine doosjes. Of euhm, je hebt van die gekleurde kleine dropstaafjes, die zitten vaak in van die kleine plastic doosjes toch?

Zoiets?

Heb zowiezo vrij weinig last van dingen die echt verschuiven in me bento. Komen de randen van zo'n silicone vormpje van de xenos niet zo goed als precies tot aan de rand van je doosje? Zodat als de deksel erop gaat er niets overheen kan tuimelen? Eventueel een hoger model zoeken en dat op maat knippen zodat dat niet kan? Want dat vind ik juist zo handig, die passen altijd, knip je gewoon bij
pi_66760846
nee die sluiten dus net niet goed aan. Plus mijn bento zit meestal niet supersuper vol, dus daarom zoek ik ze!
Die tandjesdoosjes, dat vind ik wel een onwijs goed idee! Of inderdaad pillendozen.... ik zal es gaan rondzoeken thanx!
pi_66761466
Hoe lang ben je bezig met zo'n bento?
En heb je soms niet meer zin in een lekkere bruine boterham met kaas? Of wissel je het af?
Ik kan me voorstellen dat het veel left overs zijn van vorige dag maar je eet toch niet elke dag rijst oid?
pi_66762414
Nou voor mij geld dat ik op een koolhydraatarm dieet ben, dus brood eet ik bijna niet meer. Maar mijn man wisselt inderdaad af, die heeft soms ook gewoon meer zin in zijn boterhammen
Rijst eten wij zeker niet elke dag, maar veel mensen van chinese/japanse afkomst zijn dat helemaal gewend om elke dag rijst te eten
Mijn bento's kosten meestal 15 minuten tijd, maar ik ben supertraag s' ochtends vroeg
pi_66765186
Dat valt dan nog mee....
pi_66767906
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:48 schreef Amthezia het volgende:
Nou voor mij geld dat ik op een koolhydraatarm dieet ben, dus brood eet ik bijna niet meer. Maar mijn man wisselt inderdaad af, die heeft soms ook gewoon meer zin in zijn boterhammen
Rijst eten wij zeker niet elke dag, maar veel mensen van chinese/japanse afkomst zijn dat helemaal gewend om elke dag rijst te eten
Mijn bento's kosten meestal 15 minuten tijd, maar ik ben supertraag s' ochtends vroeg
Ik las net dat je daarom ook geen roomkaas-wraps in je bento doet, misschien lekker is dan om een komkommer in de lengte met een kaasschaaf te snijden, zodat je lange plakken hebt, hier een beetje roomkaas op doen en dan oprollen. Ohh zo lekker

Mijn Bento-maken staat nog steeds op een laag pitje helaas
pi_66768034
@Lotte, inderdaad, dat is heerlijk! Maar bento-technisch errug onhandig. Komkommer laat ontzettend veel vocht los, dus ik denk dat dat na 3-4 uur niet meer lekker is.
Wat ik soms wel doen dat ik een heel dun omeletje maak, en die koud laat worden. Volgende ochtend besmeren met bijv. roomkaas etc, en dan oprollen. Krijg je een beetje hetzelfde idee.
De ei is wel wat overheersender dan een normale wrap

Mijn bento is echt een beetje te leeg vandaag....nou ja, moet ik voortaan ook maar iets meer voorbereidingen erin steken
pi_66768347
Hoelang ik ermee bezig ben hangt van de tijd af die ik er op dat moment gewoon voor over heb op een dag. Gemiddeld denk ik dat ik er net zo lang als Amthezia over doe om een bento te maken.

En ik maak het alleen voor de dagen dat ik weet dat ik er iets aan heb. Als het de moeite niet waard is voor de tijd dat ik op school zit dan neem ik een boterham mee en/of gooi ik wat fruit in 1 laag van me bento en neem alleen die mee. De inhoud is zowiezo maar net wat je wilt, rijst, pasta, minibroodjes of wat dan ook. ^.^

(Net een lading mini-pitabroodjes gekocht bij de xenos, hoop dat ze lekker zijn )

En oeh Lotte dat lijkt me lekker zo rolletjes van komkommer, lekker fris voor als het weer wat warmer word, alleen inderdaad, dat vocht is lastig. Zou goed koel en met wandjes verpakt moeten zijn wil het meeneembaar zijn. Maar wie niet waagt wie niet wint he. Toch es onthouden en zien of ik er iets op gevonden krijg
pi_66774089
Moet je de zaadjes eruit halen (heb je wel wat dunnere strips, maar a la ) En anders bewaar je ze toch in een apart bakje, siliconen cupcakebakje of zo
pi_66775803
Zo, je hebt flink geshopt vahmpcat!

En Amthezia, je hebt weer leuke bento's gemaakt!

Hier niet gebento'd van de week, eens kijken wat er volgende week mogelijk is
pi_66795897

Gister deze twee setjes gekocht op eBay, de eerste keer dat ik er iets koop, en ik voel een nieuwe verslaving aankomen
Work hard, play harder.
pi_66799691
Wohoo pen-guin!
Die octopus en die schildpad
En die dierenflesjes zijn irl zo cute!

Morgen weer bento's maken voor maandag, kheb dr nu al zin in.
Maar nu eerst... huiswerk... en kheb geen zin
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 maart 2009 @ 18:34:21 #236
163650 Greys
pi_66804383
Wat zit er in dat onderste pakje? Ik zie het niet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66806888
Plastic scheidingswandjes! Om tussen verschillende soorten eten in te zetten.
Work hard, play harder.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 maart 2009 @ 19:57:17 #238
163650 Greys
pi_66806950
Oh, wat leuk!
Ik ga me er toch ook maar eens in verdiepen, in die spulletjes. Het maakt je eten nog veel leuker!

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 07-03-2009 22:41:42 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66808231
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:22 schreef vahmpcat het volgende:
(Net een lading mini-pitabroodjes gekocht bij de xenos, hoop dat ze lekker zijn )
Ik had vandaag een snackbento mee voor tijdens het geocachen en daar heb ik ze ook in gebruikt omdat Mr. Mimu graag een broodje met radijs mee wilde. Uiteindelijk heeft hij de radijs zo maar opgegeten en de pitabroodjes aan de honden gevoerd omdat ze heel heel heel erg droog waren. Je hebt dus wel iets van vochtig beleg nodig. Hetzij een dressing erover hetzij iets smeerbaars maar anders zijn ze niet te eten.
Ik ben helaas vergeten een foto te maken.

Als ik het niet vergeet maak ik wel een foto van de bento's voor morgen. We gaan met een vriend op pad en de bento's bevielen vandaag zo goed tijdens het wandelen dat we morgen ook wat mee willen nemen. Bovendien wil ik het gezicht van die man zien als hij zijn bakje open maakt en een auto-ei vindt.

Ik heb net al een salade gemaakt van spitskool, appel, wortel, mandarijn en een yoghurtdressing voor in een paar kleine losse bakjes en in de bento's komen wraps met roomkaas, ham, paprika en veldsla, gehaktballetjes, een vormpjes-ei, wat nootjes/druiven/tomaatjes en nog wat lekkere opvulling.
Note to self: niet vergeten vorkjes in te pakken voor de salade.
pi_66818687
Hmm klinkt allemaal lekker MM! Leuk dat jullie ook bento-en in het weekend
pi_66835086
Hmm ben benieuwd dan hoe die pitabroodjes zijn. Heb ze vandaag nog niet gebruikt voor mijn bento morgen, maar deze week zeker ergens wel. Zal ze voor ze iets gebakken worden wat vochtig maken wellicht dat dat scheelt. En anders dan compenseer ik wel met iets van komkommer erin ofzo

Wel net dus een simpele bento gemaakt voor morgen en kheb dr nu al zin in

Boven: ham/kaas/komkommer rolletjes, pitloze witte druiven, beerflesje met olijfolie (voor evt onderste bakje) en partjes sinasappel.
Onder: Volkoren spaghetti met groene pesto, stukjes broccoli/champignon/bosui/boontjes erdoor en wat geraspte kaas erop.

De decoratie (prikkers,flesje.beertje) uit wat ik nieuw binnen had en ben vooral fan van de prikkers/flesje Het beertje is er nog extra bovenop voor als ik aan het eten ben de prikkertjes op te leggen als ze leeg zijn, zodat ze niet in aanraking komen met evt verf of ander tekenmateriaal morgen.
Wel minpuntje dat me wrapvelletje wat droog was dan normaal al, dus niet helemaal mooi rond en afgewerkt maar ja, het zal dr niet minder om smaken. ^.^
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2009 @ 23:31:51 #242
43556 miss_dynastie
pi_66845199
Ziet er heerlijk uit vahmpcat! En ik was al helemaal blij met mijn Hello Kitty eitje
pi_66848564
quote:
Op zondag 8 maart 2009 09:47 schreef Amthezia het volgende:
Hmm klinkt allemaal lekker MM! Leuk dat jullie ook bento-en in het weekend
Voornamelijk in het weekend zelfs. Altijd leuk om zoiets te vinden na een paar uurtjes wandelen, spoorzoeken en puzzelen. Door de week gun ik mezelf er de tijd niet voor.

Vandaag geen bento's meer gemaakt want het geocachen met de bewuste vriend ging niet door. We hebben zelf nog wel een paar kleine routes gelopen maar het was de moeite niet om daar een uitgebreide lunch voor te maken. Ik heb gewoon een bak druiven en een bakje met nootjes in de tas gegooid.
pi_66849114
Wij juist door de weeks hahah

Bento van vandaag:

Kip, pinda's, hello kitty eitje, sla, peultjes, lenteui en cherry tomaten
pi_66853473
Wat een leuke prikkertjes zeg Vahmpcat
pi_66856121
Ja dat konijntje zo lief!
pi_66870026
T'was lekkerrr me bento vandaag!
En de prikkertjes maken me erg blij. En het konijntje heeft geen gewone ogen maar kleine hartjesoogjes
Was bij het maken al helemaal gelukkig en bij het open maken van me doosje vandaag was ik er ook zeer content mee.
Morgen helaas niet lang genoeg les om een bento te maken, woensdag hopelijk wel
Wel heb ik gewoon bij de super vandaag een netje gevonden met heel kleine mandarijntjes, hoop dat ze in me bento passen ^.^

Je creatie zag er ook weer lekker en feestelijk uit Amthezia
  maandag 9 maart 2009 @ 20:47:22 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66873304
*Zucht*
IK wil echt nog een keer naar Japan om daar een culinaire reis te maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_66887711
Voor mezelf :

Links: Humus, omeletrolletjes, olijven en een tomaatje.
Rechts: Een courgette-pesto salade met tomaatjes

Voor mijn lief:

Een pasta salade met cheddarkaas. Pitabrood, humus, worteltjes en omeletrolletjes
pi_66890918
Ik heb vandaag voor het eerst een 'bento' gemaakt
Heb gisteren mijn ei-vormpjes gekregen (beertje en konijn) en heb vandaag mijn eerste echte konijn-ei gehad. Hij was alleen hier en daar wat afgebroken. Maar hij was heerlijk
Verder had ik 2 wraps: een met kruidenkaas en kipfilet en eentje met kaas en mosterd. Daarbij een minimanderijntje en wat crackertjes en ik was tevreden
(Heb trouwens ook leuke sausflesjes besteld: komkommers en aardbeitjes. Er zat zelfs een kersje bij! Weet alleen nog niet wat ik daar in zou kunnen doen, de gaatjes zijn zo klein.. heeft iemand een ieniemienie trechtertje?)
pi_66891926
Hmm klinkt lekker zeg!! Meestal kan je die flesjes vullen door ze in te knijpen en dan onder te dompelen in de vloeistof die je wilt. Dus dan zuigt hij de vloeistof erin! Zo kan je ze ook schoonmaken trouwens, inknijpen en in het afwaswater doen en loslaten (en dat 3-5x herhalen).
pi_66894868
Zoals Amthezia zei, je kan ze vullen door erin te knijpen en dan et tuutje goed onder dompelen in de vloeistof, zo krijg je ook iets dikker spul meestal er wel in. En schoonmaken precies zelfde.
Maar bij veel setjes krijg je voor echt vloeibaar spul wel een pipetje erbij en anders zijn die los ook vast wel te koop bij kookwinkels ofzo. Maar desondanks dat ik verschillende van die dingen heb vul ik toch meestal mijn flesjes door gewoon in te knijpen.

Tip: Als het flesje halfvol zit, nog keer knijpen met dat er al in tot de inhoud er net niet uitkomt en alle lucht er wel uit is en dan nog keer vullen ^.^ Werkt goed bij dikker spul. (wel eerst even laten zakken in flesje of naar de bodem schudden )

Je hebt ook flesjes met grotere tuutjes, maar dat verschilt erg per merk/soort zelfde als de inhoud van de flesjes.

Vanavond als ik tijd over heb naast berg huiswerk weer bento-en, kheb dr zin in
pi_66895545
Goede tips, ga ik zeker toepassen!
Ben door jullie echt helemaal in de mood om schattig eten te maken
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 17:31:30 #254
141844 Macka66
pi_66903442
kyaraben blog van Shoppingmum. Echt heel schattig, maar ik vraag me soms af of het wel echt lekker is. (Zeker dat wat voor kaas moet doorgaan )
pi_66906105
Hmm die kaas ziet er niet echt lekker uit......verder is het wel mooi
Ik heb trouwens ook vandaag van die cheapy cheddar gebruikt *bloos* dus ben net zo schuldig!!!!
pi_66906243
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:31 schreef Tokay het volgende:
Kijk, een mooi plaatje:

[ afbeelding ]
(verkapte tvp )
So hey! Dat ziet er amusant, en tegelijk ook nog eens lekker uit!

Props!
pi_66908826
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 17:31 schreef Macka66 het volgende:
kyaraben blog van Shoppingmum. Echt heel schattig, maar ik vraag me soms af of het wel echt lekker is. (Zeker dat wat voor kaas moet doorgaan )
Ziet er mooi uit, maar inderdaad de smaak weet ik niet. De keren dat ik "fake kaas" op heb vond ik het echt ranzig. Ergste was toen ik bij gastgezin voor een project was in Engeland mijn god ik weet niet wat het was maar blijkbaar moest het wel voor kaas doorgaan.

Thank god dat wij gewoon wat dat betreft lekkere Nederlandse kaas hebben enzo
Of lekker stukje brie of mozzarella, yumyum, dat laat zich ook prima meenemen in een salade.

En ik wou bento's maken voor morgen, maar ik had al idee dat ik in mijn chaos wat vergat.. oh ja... boodschapen. Dus bammetjes met losse salade morgen, meer is dr niet echt in huis.

En khad dr zo'n zin in balen.
Maar er maar van maken kwa salade wat kan.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:37:00 #258
77575 NiTiN
Move On Up
pi_66916409
zoeen had mijn missus me mee verrast vorige maand, zo lief

Wat zien we: cherry tomaatjes en komkommer en aardbeitjes
bolletje kaasgrillworst en een ei. Furikake zat er ook bij maar die at ik er niet bij.

echt tof dit spul
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_66918251
Ziet er goed uit allemaal!
pi_66924231
Ah dat is inderdaad lief

Ben ff bezig met mijn website (www.bento-babe.nl), en daarna post ik de foto's van vandaag.
Ik heb een kikkertje gemaakt
pi_66924615

Mijn oma maakte 40 jaar geleden zo haar augurken, zodat haar zoontje (mijn oom dus ) ze wel wou eten

Lief klein kikkertje

Overzichtfoto:

Er zit in: Aardappel salade met restjes courgette, ei, wortel, lenteui en een augurk kikker.
Cheddar-ham-chili wraps, humus en een hart eitje
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2009 @ 09:36:34 #262
141844 Macka66
pi_66925606
Geniale kikker! Oma Amthezia
pi_66927214
Ik was alleen nog niet tevreden over de pootjes maar het was 5.55, en voor 6.00 moet ik hem af hebben om naar het werk te kunnen! Dus de volgende keer ga ik ook ff experimenteren met de pootjes

Ik zal het doorgeven aan mijn Oma zal ze vast leuk vinden!
pi_66930488
Wat een geweldig kikkertje zeg en leuk dat je oom zo wel augurken wilde eten
pi_66935407
Ik ben helemaal fan, maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Als ik van die kekke eggmoulds enzo wil bestellen, waar kan ik dat dan het beste (goedkoopste) doen? Op ebay, of j-list, of iets anders?
pi_66961684
Ik heb geen ervaring met Ebay! Mij bevalt Jlist heel goed , als je wilt beginnen maak gewoon een beginnentje! Om die 5 euro die het misschien scheelt ga je vast niet dood aan
pi_66965813
Ik heb juist alles bij eBay gekocht, vooral bij Bento_Delicious, erg goede verkoper is dat
pi_66970082
Hahaha dan word het toch nog kiezen
Ik mis mijn bentootje wel hoor vandaag!! Maar net eiersalade gemaakt dat was ook lekker
pi_66975331
Toch nog eentje gemaakt

Bovenin: Peer en grapefruit
Onderin: Knoflook olijven, walnoten, paranoten, cheddar en 1 lief cherry tomaatje om wat meer kleur in het plaatje te brengen!
pi_66977566
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:16 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb juist alles bij eBay gekocht, vooral bij Bento_Delicious, erg goede verkoper is dat
Ik heb alles van e-bay... waar trouwens als je even zoekt jlist ook op zit als je wilt
Maar persoonlijk heb ik daar nog nooit iets gekocht, wel bij bento_delicious inderdaad en kan je eventueel nog wel wat namen geven op e-bay van sellers waar ik goede ervaring mee had. Weet niet of het veel scheelt, denk dat het even kijken is wat je zelf prettigste vind

En dat kikkertje ziet er leuk uit, erg schattig ^.^
Wou er binnenkort een pogen te maken uit paprika, heb er al meerdere voorbij zien komen en ze zijn toch wel erg schattig Van die lieve kraaloogjes
pi_66996538
Ow die ken ik nog niet laat eens binnenkort zien kikkertjes zijn schattig!

Mij bento van vandaag:

Rucola sla met lente ui. Avocado met een citroendressing en cherry tomaatjes. Humus, olijven met amandelen, cashewnoten en een vis eitje
pi_67033318
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 06:41 schreef Amthezia het volgende:
Ow die ken ik nog niet laat eens binnenkort zien kikkertjes zijn schattig!
Ik was dit plaatje tegen gekomen en dit lijkt me helemaal geweldig mocht ik dit voor elkaar krijgen, eventueel iets minder mooi :

Kvind et echt briljant Ik moet dit soonish proberen.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:23:52 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67035375
ik vind ze er eigenlijk iets te eng-echt uit zien
you know, t idee dat je kikkers zit te eten enzo iehl
pi_67035632
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 12:23 schreef pinquit het volgende:
ik vind ze er eigenlijk iets te eng-echt uit zien
you know, t idee dat je kikkers zit te eten enzo iehl
Je kan ze natuurlijk ook iets minder "echt" maken als je dat wilt :p
Weet zowiezo niet of ik het zo voor elkaar krijg, eerst maar eens een geschikte groene paprika ervoor vinden. Denk niet dat elk formaat zich hiervoor leent voor in me lunch.

Kwam trouwens deze ook tegen en vond ze ook wel bento-proof :

Je moet d'r wel geschikte aardbeien voor hebben

Paksoi visjes!
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 16:12:12 #275
43556 miss_dynastie
pi_67041949
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:16 schreef Amthezia het volgende:
Ik heb geen ervaring met Ebay! Mij bevalt Jlist heel goed , als je wilt beginnen maak gewoon een beginnentje! Om die 5 euro die het misschien scheelt ga je vast niet dood aan
Het is vast al eens aan bod geweest, maar mag ik vragen hoeveel de verzendkosten daar zijn? Ik kijk vast scheel hoor
pi_67042371
AHHhhhhhhhhhhhhh wat een supercoole plaatjes! ZO schattig hahah,
Ik wil paksoi visjes gaan maken *NU* oh shit..... heb geen paksoi in huis hihihihihi
Thanx voor het posten !

Jlist verschilt qua verzendkosten, het gaat per 100 gram. En de hele goedkope duurt 2 maanden lang per boot, ik gebruik meestal de middelste is dat duurt 3 weken. Meestal ben ik rond de 20 euro kwijt aan verzendkosten, maar daar zitten dan ook bentoboxen bij, en die zijn aan de zware kant meestal!
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 19:19:15 #277
43556 miss_dynastie
pi_67047423
Ik heb een bestelling geplaatst en heb gekozen voor first class air delivery, was maar een paar euro duurder idd en een stuk sneller. Die punches lijken op gewone hobbypunches, of niet? Nou ja, ben benieuwd wanneer ik mijn spullen krijg
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 23:16:23 #278
141844 Macka66
pi_67055283
Die punches zijn over het algemeen idd gewone hobby punches. Voor nori moeten ze wel goed scherp zijn, en je kunt ze als het nodig is scherpen door een paar keer in aluminiumfolie te punchen.
pi_67061513
Ow dat is een goede tip!!! Dankjewel Macka
Ik heb ook wat van die punches, altijd leuk om ergens een hartje of een vlindertje te doen Ik twijfel alleen nog steeds of ik van die emoticon-punches ga kopen......meestal zijn ze zo duur!!
pi_67069087
quote:
Op zondag 15 maart 2009 08:37 schreef Amthezia het volgende:
Ow dat is een goede tip!!! Dankjewel Macka
Ik heb ook wat van die punches, altijd leuk om ergens een hartje of een vlindertje te doen Ik twijfel alleen nog steeds of ik van die emoticon-punches ga kopen......meestal zijn ze zo duur!!
Ik gebruik tot nu toe alleen maar hobby punches geen officiele. En voor oogjes gebruik ik 2 rondjes die bij een pootafdruk van een kat punch-vormpje eruit komen. Die met gezichtjes zijn echt heel leuk en handig, maar inderdaad zo duuur :/ Staat op mijn verlanglijstje voor " ooit nog keer " enzo.

Je kan ook natuurlijk gewoon een schaar pakken en daar pogen handig mee te doen, is ook niets mis mee.
Maar die tip om ze scherp te houden is wel erg handig.

En tja de verzendkosten, ik heb via e-bay altijd iets rond de 10 a 15 dollar max aan verzenkosten over het algemeen. (eventueel optional met $2,- insurance ofzo )
Maar het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel gewicht je in een pakketje samen hebt. Zou zowiezo mits via e-bay een totaal aanvragen als ik jou was, dan zit het in een pakketje met korting op verzenkosten meestal. In plaats van allemaal kleine losse pakjes Verzend tijd is dan via air mail tussen de 7 en 15 dagen meestal. En buiten e-bay weet ik er eigenlijk niet zoveel vanaf

Wel vanavond weer bento-en
Maar as usual, nu eerst huiswerk braaf afmaken
pi_67078687
Net me bento voor morgen gemaakt en kheb er nu al trek in
Eerst nog een snel foto van me salade van vorige vrijdag:

Excuses voor de slechte foto's -.-
Geef weer zomer! Dan hoef ik die stomme flitser niet te gebruiken

Mijn bento voor morgen:
Links: een aapje/kip/konijn -prikkertje met druifjes, ijsbergsla, "bloemetje"poging van een mini mandarijntje met een kaas bloemetje in het midden. Mini-pita-broodjes met daarop ook kaasbloemetjes en komkommer/kaas erin.
Rechts: Volkoren macaroni met eronder nog wat saus en gegrilde champignons, erop een konijntje van kaasraspels, komkommer en een wortel van euhm tja, wortel (hoe origineel) en komkommer.

Heb zo'n furikake stencil gebruikt voor de geraspte kaas en dat kon slechter gaan eigenlijk. Maar gaat toch wel beter met furikake gewoon. En had de pitabroodjes van tevoren ietsje vochtig gemaakt, en een extra gemaakt om te proeven en was niet echt droog ofzo
(kan me herinneren dat iemand ze ook had geprobeerd en die wel droogjes waren? )
  † In Memoriam † zondag 15 maart 2009 @ 20:38:03 #282
141844 Macka66
pi_67081489
Wat een kunstwerkjes weer, Vahmpcat! Dat mandarijntje met grijnslach

Voor het eerst sinds lange tijd weer een bento gemaakt. Voor het avondeten! Gezellig met vriend en kindjes hapjes prikken uit de bakjes en elkaar voeren Ik moest razendsnel een foto maken want er zaten twee hongerige hyenaatjes op de loer met zo'n gezicht van 'dat lust ik wel!'.

Boven: zelfgemaakte minifalafels met knoflooksaus (in een aapjesbakje), wraps met zalm en roomkaas, bakje sla met half ei, druifjes.
Onder: onigiri's, ringo bakje met furikake, wortelbloesems geglaceerd met sinaasappelsap en honing.
Niet op de foto: plakjes ham, kaas en avocado voor Lucie om met uitstekertjes gezichtjeswraps en -boterhammen mee te maken
er waren natuurlijk nog wel meer wraps en worteltjes en falafels voor de grotere eters
pi_67081768
Ziet er mooi uit Macka! Dat moet lekker zijn geweest ^.^
Je zou er vaker moeten maken!

Die appel-saus-dingetjes blijven zo leuk
En dat gapende sterretje
pi_67085859
Echt superlief die trommeltjes!

Zelf vind ik altijd zo moeilijk om te bedenken wat ik meeneem voor de lunch. Ik vind het zelf niet lekker als het niet koud genoeg is. En heb ook geen mogelijkheid om het in een koelkast te zetten ofzo.

Warmen jullie dingen ook nog op uit je trommeltje of eet je het echt zo uit het bakje? En kan je het dan op je werk in de koelkast zetten of houden jullie gewoon van lauw eten
pi_67092074
Oww dat gapende sterretje, how cute!

Ik heb dit weekend een grooote bak huzarensalade gemaakt, en daar zal ik deze week ook lekker van smikkelen (in de bento)!
Verder zat er ook een eitje in rechts: cheddar-chili wraps en mozerella-olijf-tomaat spiesjes!
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 10:40:59 #286
43556 miss_dynastie
pi_67095060
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:16 schreef Macka66 het volgende:
Die punches zijn over het algemeen idd gewone hobby punches. Voor nori moeten ze wel goed scherp zijn, en je kunt ze als het nodig is scherpen door een paar keer in aluminiumfolie te punchen.
Wat een goede tip, dank je
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef vahmpcat het volgende:
Zou zowiezo mits via e-bay een totaal aanvragen als ik jou was, dan zit het in een pakketje met korting op verzenkosten meestal. In plaats van allemaal kleine losse pakjes Verzend tijd is dan via air mail tussen de 7 en 15 dagen meestal. En buiten e-bay weet ik er eigenlijk niet zoveel vanaf
Dat valt bij Ebay juist vaak tegen, vind ik. Maar als ik dan de prijs zie bij JList snap ik ook wel waarom: in die verzendkosten zit hun winst en ze hoeven daar geen ebay-fee over te betalen. Maar als je, zoals ik nu, meerdere dingen bestelt, ben je goedkoper uit via JList.

Wat een kunstwerkjes weer Amthezia, lijkt het maar zo of is je salade echt heel erg roze ?
pi_67095323
Wat een leuke bento's weer en dat is ook een manier ja, om het gewoon als avondeten te eten met je hele gezin, leuk hoor!
pi_67096073
Hahahah ja die salade is ook errug roze Op mijn website staat ook waarom
pi_67107752
quote:
Op zondag 15 maart 2009 22:28 schreef Ananajasje het volgende:
Warmen jullie dingen ook nog op uit je trommeltje of eet je het echt zo uit het bakje? En kan je het dan op je werk in de koelkast zetten of houden jullie gewoon van lauw eten
Ik heb geen mogelijkheid tot opwarmen (helaas soms) maar dat komt door het belachelijke cateringbedrijfje op school, die wil alleenrecht op alles. Je hebt thermo-tasjes en doosjes die voedsel warmer/koeler houden maar je kan ook koel-elementen in je pakketje bij proppen, of van die ijsklontjes met plastic erom ^.^ Zeker in zomer belangrijk mits je geen koelkast hebt, je wilt geen eten te warm/bedorven hebben natuurlijk.
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:16 schreef Amthezia het volgende:
Hahahah ja die salade is ook errug roze Op mijn website staat ook waarom
Het is vrij roze ja En site? heb ik iets gemist? link
pi_67125344
Hahaha link is in mijn onderschrift

Maar ff reclame dan:

www.bento-babe.nl
pi_67143803
Iedereen valt stil van reclame *blush* sorry!!
pi_67158852

Sterrennacht voor mijn liefje

Salade voor mij
pi_67160585
Leuk die sterrennacht zeg en die salade ziet er ook lekker uit!
pi_67166399
Salade was lekker! Alleen miste ik de dressing een beetje.....had net teweinig tijd om dressing te maken vanochtend..... misschien dat toch beter plannen de volgende keer :$
pi_67167884
hoe maken jullie zo een hello kitty ei??
en andere eieren
Voices tell me I'm the shit.
pi_67167953
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:25 schreef Amthezia het volgende:
Salade was lekker! Alleen miste ik de dressing een beetje.....had net teweinig tijd om dressing te maken vanochtend..... misschien dat toch beter plannen de volgende keer :$
Als je geen bederfelijke spullen als knoflook, verse kruiden oid gebruikt, kun je dressing in afgesloten flesjes/potjes best lang bewaren in de koelkast! Gewoon in het weekend maken voor de hele week.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:17:51 #297
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_67168028
Al die dingen zien er zo lekker uit !

Vooral die wrap dingen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_67168614
@coldfeet, ja dat is het probleem juist, ik heb graag mijn dressing met vers citroensap en (als ik het in huis heb) ook verse kruiden..... nou ja volgende keer beter!!
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:10:30 #299
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_67169685
Geweldig dit, er gaat een wereld voor me open
Zodra de zon weer gaat schijnen* kom ik hier zeker terug!

*=en ik vaker in het park eet
Ik heb al een boek.
pi_67171033
Doet iemand hier binnenkort nog een redelijk grote bestelling waar ik toevallig aan kan meedoen? Ik ben nog op zoek naar van die kleine flesjes waar ik sojasaus in kan doen. Maar tot nu toe is alles wat ik tegenkom aan verzendkosten echt totaal niet inverhouding met de prijs van de flesjes.

Als iemand nog een goede website weet, waar ik die dingen kan bestellen en de verzendkosten nog redeiljk zijn, hou ik mij ook aan bevolen.
pi_67171750
Het is vast al 100 keer gevraagd hier, maar hoe maak je die vervormde eieren? Koken in een vormpje ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')