quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
nou ik ga na mijn vakantie toch maar weer eens beginnenIk zat te kijken op e-bay bij die Bento_Delicious omdat ik daar goede verhalen over lees hier, maar wat zijn de verzendkosten naar Nederland? Ik zie wel dat de spulletjes neit etreem duur zijn (en vooral niet met de redelijk gusntige dollarkoers)
En dan de vraag: wat heb ik al basis nodig (dat de bento ook een beetje leuk maakt)? Ik zie leuke rijstvormpjes om konijntjes te maken ... Eivormpjes, soja saus busjes, maya dingen (waar doen jullie die wasabi mayo bij en hoe maak ik die?) en natuurlijk 2 bento's
Volgens mij zijn het olijven met amandelen erin.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:14 schreef Greys het volgende:
Wat heb je gebruikt als snaveltje van de olijven eendjes?
Mja das waar, het is niet eens nodig een officieel bakje te hebben als je dat niet wilt, maar het kan een drivefactor zijnquote:Op donderdag 5 maart 2009 11:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik denk dat de basis bestaat uit een bakje en scheidingswandjes en/of siliconenvormpjes om sommige dingen gescheiden te kunnen houden. Als het je gaat om gezond en voedzaam heb je aan die dingen genoeg. De rest is extra voor de schattigheidsfactor.
Ik heb persoonlijk aan een bakje van 500 ml minimaal wel genoeg (500 a 600 ml is de standaard maat denk ik?) Maar je hebt wel een soort standaard tabellen voor zoiets. Ik kan je adviseren om dan even deze link te volgen: http://lunchinabox.net/20(...)ight-size-bento-box/quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Tnx! Ik ga na de vakantie eens rustig shoppen op e-bay!dan laat ik alles gewoon in 1 keer hieheen komen ... Welke maten bento's hebben jullie voor een man en een vrouw? Ik zie nogal verschillende maten ...
Hmm wat je misschien zou kunnen proberen zijn pillendoosjes? Die heb je vast wel in alle soorten en maten. Of van die doosjes waar kinderen hun melktandjes in bewaren, dat zijn meestal ook wel mooie lieve kleine doosjes. Of euhm, je hebt van die gekleurde kleine dropstaafjes, die zitten vaak in van die kleine plastic doosjes toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:59 schreef Amthezia het volgende:
Weet je wat ik nou nog zoek, maatje muffincup van de xenos, maar dan met een dekseltje erop. De meeste kleine doosjes zijn te hoog, of veels te breed...... want nu klooi ik steeds met plastic over mijn nootjes heen enzo, en dat is irritant! Jullie nog tips?
Ik las net dat je daarom ook geen roomkaas-wraps in je bento doet, misschien lekker is dan om een komkommer in de lengte met een kaasschaaf te snijden, zodat je lange plakken hebt, hier een beetje roomkaas op doen en dan oprollen. Ohh zo lekkerquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:48 schreef Amthezia het volgende:
Nou voor mij geld dat ik op een koolhydraatarm dieet ben, dus brood eet ik bijna niet meer. Maar mijn man wisselt inderdaad af, die heeft soms ook gewoon meer zin in zijn boterhammen
Rijst eten wij zeker niet elke dag, maar veel mensen van chinese/japanse afkomst zijn dat helemaal gewend om elke dag rijst te eten
Mijn bento's kosten meestal 15 minuten tijd, maar ik ben supertraag s' ochtends vroeg
Ik had vandaag een snackbento mee voor tijdens het geocachen en daar heb ik ze ook in gebruikt omdat Mr. Mimu graag een broodje met radijs mee wilde. Uiteindelijk heeft hij de radijs zo maar opgegeten en de pitabroodjes aan de honden gevoerd omdat ze heel heel heel erg droog waren. Je hebt dus wel iets van vochtig beleg nodig. Hetzij een dressing erover hetzij iets smeerbaars maar anders zijn ze niet te eten.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:22 schreef vahmpcat het volgende:
(Net een lading mini-pitabroodjes gekocht bij de xenos, hoop dat ze lekker zijn)
Voornamelijk in het weekend zelfs. Altijd leuk om zoiets te vinden na een paar uurtjes wandelen, spoorzoeken en puzzelen. Door de week gun ik mezelf er de tijd niet voor.quote:Op zondag 8 maart 2009 09:47 schreef Amthezia het volgende:
Hmm klinkt allemaal lekker MM! Leuk dat jullie ook bento-en in het weekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |