abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66352812
Oh die paarse is leuk!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66353588
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:45 schreef Fogel het volgende:
Mhhh, misschien dat mijn kinderen wel fatsoenlijk eten als de presentatie zo is. Zal het een keer testen
Heel veel kinderen leren (vooral gezonde dingen) eten die ze anders nooit lusten op zo'n manier. Vooral in amerika en japan e.d is bento's maken een manier om kinderen een gezonde voeding te geven ipv kantinevoer wat vaak vet en slecht is. Als je dan je eigen trommeltje opent en het lacht je toe of ziet er mooi uit, nou dan wist ik et wel als kind

Zelf at ik vroeger ook geen sla tot we keer zelf sla-plantjes in een vormpje mochten zaaien van mijn moeder. Dat at ik wel want dat was "andere sla" Onzin natuurlijk, maar het werkt.
Soms ligt het geheel aan presentatie ^.^ en het moet niet vies klinken dat ook niet, zo lusten kinderen soms wel erwtensoep maar geen snert omdat dat vies klinkt

En tja, ik kan niet anders zeggen dat het voor mij nog steeds werkt. Ik eet gezonder, gevarieerder en met veel meer plezier mijn lunch dan ik aan mijn boterhammetje begon wat al tijd in mijn tas rondzweefde in een zakje of wat folie.
yay voor bento's
pi_66363294
Voor mijn liefje vandaag:

Kurkuma gekleurde rijst, bietjes, paksoi en gehaktballetjes

Voor mij zelf:

Bosbessen, cherry tomaatjes, griesmeelpudding met zelfgemaakte appelmoes.
Rauwe paksoi salade, bietjes en een heel klein beetje worteltjes
pi_66365750
Bietjes zijn niet mijn ding, maar het ziet er zo wel feestelijk uit moet ik zeggen ^.^

Aangezien het vakantie is maak ik eigenlijk geen bento's deze week voor mezelf. Donderdag staat er een in de planning voor me vriend. Misschien vanavond als ik tijd heb dat ik er 2 maak voor onze trip morgen naar Den Haag Maar dat betekend wel dat ik vandaag nog boodschappen moet doen ergens in me schema... hmz.
pi_66365979
Hahaha, ik vind bietjes juist heeerlijk! Zeker de verse, niet van die vieze aangezoete uit pot.
Ik maak alleen bento's voor morgen en overmorgen nog, en daarna ook niet meer!
We hebben ook vakantie hoewel ik misschien voor onze museum trip er ook nog wel een of twee maak....hmmmm
pi_66367107
Ik ben zowiezo meer van de verse groenten, alleen als we echt niet anders kunnen uit blik/pot. Soort noodgroenten :")

Wel nu het vakantie is zit ik wel met het dilemma "ja.. wat lunch ik nu dan" aangezien ik geen bento maak nu
pi_66367231
je kan toch gewoon tóch een bento maken?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_66369195
Bento thuis is ook lekker hoor hahah! Ik ben benieuwd of ik het bento-en ga missen als ik wegben
Mijn lief heeft al bedacht dat we opzoek gaan in Engeland naar nieuwe leuke bento dingentjes!!
pi_66371558
Ja ik denk dat ik er ook een voor mezelf maak in ieder geval als ik er een voor me vriend maak

En oeh naar Engeland, weet niet echt of ze daar ook bento's maken over algemeen, maar ben benieuwd wat je er gevonden krijgt!
pi_66372355
Ach ja creatief denken heh
Uitsteekvormen zijn altijd welkom ik ben ook benieuwd wat we vinden!!

Mijn bento was niet heel lekker, dat kurkuma is vrij bitter maar de griesmeelpudding maakte ALLES goed, echt heel lekker om zo'n beetje in je box te hebben!
pi_66374184
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:52 schreef Amthezia het volgende:
Ach ja creatief denken heh
Uitsteekvormen zijn altijd welkom ik ben ook benieuwd wat we vinden!!

Mijn bento was niet heel lekker, dat kurkuma is vrij bitter maar de griesmeelpudding maakte ALLES goed, echt heel lekker om zo'n beetje in je box te hebben!
Griesmeelpudding, nog nooit aan gedacht om mee te nemen, hoe hollandsch als vulling wel.
Gebruik anders om rijst geel te kleuren wat kerriepoeder in het water, misschien minder bitter?

Zit te bedenken wat ik eventueel in huis heb om voor morgen bento's te maken voor dagtripje, een beetje planning is nooit mis. En ik heb om een of andere reden enormmm zin om chinees te halen vanavond, misschien kan ik daar wat restjes van gebruiken Ku Yu Luk is ontzettend lekker koud ook
*borrelt op bento-ideeën*
pi_66375534
Hahaha, niks mis met hollands toch hahha
Overgebleven chinees.......hmm krijg meteen honger joh!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 februari 2009 @ 16:05:39 #88
163650 Greys
pi_66376870
Ik wil ook!
Tvp dus.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66385213
Net bento's voor morgen gemaakt Kheb dr nu al zin in.

Die van mij is iets minder crea, maar je moet wat aan het eind van de maand (stufi-maand in ieder geval) en als je morgen pas weer inkopen gaat doen.

Ennnn, de bento voor me vriend:

Kwas bezig voor die rolletjes en toen voor ik et wist, zat er een mevrouw in
Denk dat het nog nooit in me op was gekomen ze zo te gebruiken omdat ik denk ik nog nooit rolletjes in dat doosje heb gemaakt. Ik houd van me visdoosje
pi_66385398
EDIT: Excuses voor de wat groot uitgevallen foto;s hier en daar!

Wat gaaf dat er hier een bentotopic is! Het viel me op de LiveJournal bentocommunity al op dat er daar meer Nederlanders zaten, leuk dat er zelfs hier meer plasticbakkieprutsgekken zijn.

Een paar van mijn bento's:

Tip voor ingrediënten trouwens: in de Gourmet supermarkt op Schiphol hebben ze een hoop Japanse dingen waaronder verschillende soorten furikake, mini-inarizushi en veel gekke snoepjes en snacks.

Ik las ergens dat iemand op zoek wilde gaan naar bentodingen in Engeland:http://www.japancentre.com/ ! Zit in de Chinatownstraat in London en ze hebben er suuuuperveel bento's, nigiridoosjes, andere accessoires en ingrediënten. Overigens is bento in Engeland een bekend begrip, je kunt er op zo'n beetje elke straathoek in grotere steden afhaalbento's kopen!
Work hard, play harder.
pi_66385886
Woah een mede livejournal-er!

Misschien bent u ook een lid van de "bentolunch" group? Want een paar van uw creaties komen mij bekend voor! Welkom hier in ieder geval, al ben ik hier ook nog niet heel lang actief.

Maar des te meer zielen des te meer vreugd

En ik moet toch ook es naar London als ze daar veel tofs hebben
pi_66385924
Bentolunch, check! Die van jou kwamen mij ook al bekend voor haha!
Work hard, play harder.
pi_66386139
Ik wist wel dat er een enkele hollander rondhobbelde op die community maar ik wist niet precies wie.
Ook ik was naast bentolunch verrast over het bestaan van een bento-topic hier op het fokforum, nummer 4 zelfs al

Pas maar op, straks word het zowaar hip
Hoeveel zouden we er nodig hebben om zo'n winkel over te halen ook een zaak in nederland te beginnen
Zou heel wat gedoe schelen.
pi_66391705
Welkom pen-guin en leuke creaties heb je gemaakt!
pi_66393230
Kan iedereen trouwens - als dat geen moeite is - een beetje omschrijven wat er in de bento's zit? Ik kan sommige dingen niet thuis brengen terwijl die me juist nieuwsgierig maken.. Ik heb niet bijgehouden wie dat wel en niet doen, maar sommigen schrijven niet bij wat er in zit en dat is nou juist zo leuk om te weten - vind ik.
pi_66397283
Ik doe mijn best Taurus

Nou die ik net heb gemaakt:

Bovenin: feta, rauwe paksoi, gele cherry tomaatjes, paprika en tonijn.
Onderin: Veldsla, haricot verts, edamame's, rode cherry tomaatjes, eitje, para-/wal-noten.

Voor mijn lief:

Tonijn pasta salade, hello kitty eitje, haricot verts, edamame's en ham pitabrood monster!
pi_66397320
Dat pitabroodje!!

Die edamame's hè, moet je die eerst nog koken of stomen en zo ja, hoe lang?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66397646
Ik koop ze in de diepvries, en ik doe ze dan samen met die haricot verts in een pannetje. 3-4 minuutjes koken.
Laten schrikken met koud water, en pellen maar!

Thanx trouwens, ik vond het pitabroodje ook erg lief, ging helemaal blij de deur uit vanochtend hihih
pi_66398013
Het valt me altijd wel op dat je totaal verschillende Bento's maakt voor jezelf en voor je vriend, heeft dat een reden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66398293
Ja goed opgelet zeg!
Het is vrij simpel:
- Ik ben op dieet.....dus bij mij kom je weinig koolhydraten tegen enzo
- Mijn liefje vind sommige groentes niet te eten, veel rode dingen lust hij niet, en hij lust geen rauwkost.

Dus vandaar hihih!! Het is altijd wel weer een uitdaging wat we erin stoppen, maar dat houd het ook wel spannend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')