abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66471971
Is een onigiri eigenlijk niet gewoon een soort van lemper?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66472093
Een pizza-automaat? ik zie dat nu voor me als dat er dan zo'n schijf met saus en al tegen dat raam van die automaat aan klettert en langzaam naar beneden druipt als je er geld in gegooid hebt

Ik eet mijn onigiri meestal met furikake en vaak ook kaal met chili-nori eromheen. Vulling moet je vooral zorgen dat het niet te nat is, verder kan alles. Mijn vriend vond vullingen van bliktonijn met sambal en een heeeeel klein beetje mayo erg lekker. En ik heb ook wel es onigiri-bommen voor hem gemaakt. Grote ronde onigiri helemaal in nori gewikkeld en dan in het midden een mini-gehaktballetje.
Verder zijn populaire smaken van die diepvries-zeewier of uit pakjes gewone zeewier. Dus niet nori maar echt zeewier zeg maar. Die vind ik zelf erg lekker maar ik heb niet altijd zeewier hier. En bijvoorbeeld gevuld met teriyaki of restjes gemarineerd vlees van de dag ervoor
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66472188
Je zou het kunnen vergelijken met lemper denk ik ja, maar lemper is altijd gevuld toch? Een vaak met ketanrijst? Bij onigiri is het de bedoeling dat de rijst wel net als bij sushi is, dus zeg maar dat de losse korrel nog te proeven is.

Maar volgens mij is het wel hetzelfde idee hoor. Hebben alle aziatische landen zo'n soort snack iets van gevuld rijst In China heb je ook zoiets van kleefrijst in een soort pakje van bananenblad en daar zit dan ook vlees en een soort pittige worst in enzo en dat pakje wordt dan gestoomd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66472292
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:22 schreef huuphuup het volgende:

Is het niet wat om voor Anna te proberen te maken? ik heb nog wel een leuk bakje staan wat ze mag hebben
Ja dahag! Mevrouw doet nu al 2 uur over een boterham, als we het geheel nog een visueel aantrekkelijk gaan maken wordt het helemaal een verhaal zonder einde vrees ik.

(maar ze zat toen ze één was al wel aan de sushi )
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66472479
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja dahag! Mevrouw doet nu al 2 uur over een boterham, als we het geheel nog een visueel aantrekkelijk gaan maken wordt het helemaal een verhaal zonder einde vrees ik.

(maar ze zat toen ze één was al wel aan de sushi )
mevrouw heeft gewoon smaak weg met die bammen, hierrr met die sushi

Deze box had k het over overigens:

En deze kwam ik tegen met zoeken net, Totoro

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66472920
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:16 schreef huuphuup het volgende:
Een pizza-automaat? ik zie dat nu voor me als dat er dan zo'n schijf met saus en al tegen dat raam van die automaat aan klettert en langzaam naar beneden druipt als je er geld in gegooid hebt
Ja ik vond het ook vreemd, en zag het inderdaad al goed fout gaan met hoe zo'n slice dan naar beneden moest pleuren in een vakje Maar blijkbaar zat et in een doosje, denk gewoon pre-made en opgewarmd in zo'n ding.

Hmm, ik moet die bommen misschien maar eens proberen, die lijken mij wel smakelijk met nori of weer met furikake eromheen zo. *mental note aanmaak*

En die Totoro is zeeeeeeer fraai!
Maar denk dat ik er dan iets meer tijd aan moet besteden dan ik meestal ter beschikking heb. Och wie weet als ik keer tijd heb en in een super fanatieke bui ben. Ook maar es kijken waar ik hier in Tilburg van die kwarteleitjes kan halen, zo lief klein en kan je vrij makkelijk dingen van maken.
pi_66473112
Toko's hebben vaak kwarteleitjes staan
En ik besteed ook niet zoveel tijd en aandacht aan een bento hoor. Alleen op een verjaardag ofzo

Ik zit oude bento foto's te kijken van mezelf en k krijg er gewoon honger van Trouwens, ik zie dat ik er ook heel vaak fruit inpropte lekker als vieruurtje zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66473441
Ja denk dat ik inderdaad zaterdag ofzo eens bij een toko ga kijken

Fruit en groente in bento is toch prima? en gezond
Banaan, appel, peer, mandarijntjes, druiven, ananas etc, het laat zich prima meenemen.
Als ik echt maar een uurtje school heb ofzo neem ik nog wel es alleen fruit mee in me bento bij wijze van ontbijt/iets bij de thee
pi_66491508
Ben ik een dagje niet online hahha meteen alweer 7 pagina's!! Super zeg Tot nu toe eten wij onze onigiri altijd met furikake, lekker hoor!!

Samen gingen we vandaag naar het Oudkundig Museum in Leiden, en we hadden een snackbento voor onszelf gemaakt:

Vakantie snack bento:

Bovenste was voor mij, met daarin: vis-eitje, feta, gehaktballetjes, nootjes, haricot verts en gele cherry tomaatjes!
Onderste was voor manlief, met daarin: ster-eitje, gehaktballetjes, nootjes, haricot verts en een pakje chocomel

Fijn weekend allemaal!
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2009 @ 21:56:09 #160
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66498329
In het kader van 'je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen' heeft mijn dochter Lucie (2 jaar en 8 maanden) vandaag figuureitjes en gevulde onigiri's gemaakt. Met gebruik naar eigen inzicht van de Kai gezichtjes nori punch

het verslag staat in het OUD topic Kokerellen met Kinderen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66498445
Wat leuk zeg
pi_66499220
Lucie
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66511779
Ik wou dat ik vroeger vorm-eitjes had en onigiri met gezichtjes

Ik zou eigenlijk bento maken voor me vriend vandaag, maar helaas heeft de griep hem te pakken
Dus enige wat ik maak zijn koppen thee met honing en straks maar grote pan soep fabriceren, dan kan ik dat volgende week weer gebruiken in me thermo-bento's
pi_66583912
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:10 schreef vahmpcat het volgende:

Hoe eten jullie je Onigiri het liefste in je bento? Met vulling, met furikake of gewoon naturel?
Mijn vriend is vrij kieskeurig wat ie erbij wil, nog tips voor vullingen? We zijn beide niet zo van vis-vullingen.
Ik doe er soms restjes vis of vlees in, of gepickelde Japanse pompoenschil van de toko (ook een tip voor in sushi, echt superlekker!) en soms mix ik gewoon dingen door de rijst heen, erwtjes of scrambled eggs, ook lekker!
Work hard, play harder.
pi_66586793
Het was niet bedoelt als een aanval.. maar algemeen uitleg wat voor emoties er bij zo'n voorwerp is... Maar ik vat hem, het wordt niet op prijs gesteld:

Ontopic:

Life is short, eat dessert first.
  zondag 1 maart 2009 @ 17:33:19 #166
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66587272
Die Totoro bento heb ik ook hij s zo leuk!

Ziet er goed uit miss-C! smaakten je druifjes niet een beetje surimi-ig of vielt dat wel mee?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66588352
Pen-guin:
Die japanse pompoenskin lijkt me wel interessant. Moet er eens op letten bij mijn volgende toko-tocht. Is het zoetig of hoe smaakt het beetje?

Missy-c:
Die box is echt leuk!
Kheb (zoals bij elke Totoro box trouwens ) vaak getwijfelt er een te kopen maar nu ik er een gevuld zie kriebelt het weer. Maar ik had mezelf een koopverbod opgelegd dus tja ...
En zoals huuphuup al vroeg, was de surimi smaak niet wat op de druifjes gegaan? Ben altijd zo bang dat dingen anders gaan smaken dus ik prop zowiezo overal wandjes tussen alst even kan. Ooit een keer fout gegaan en dat was echt echt heel vies
pi_66588455
Valt wel mee.. ik doe ook altijd een kleine koelingselement in m'n tas ..

Ik had deze ook op jouw blog gezien idd .. achteraf vind hem niet super handig, want met dat dekseltje zit het elastieke bandje net een beetje vreemd en ik kan er ook niets bovenop stapelen.. maar hij is wel lief
pi_66588743
Die kleine elementjes zijn echt superhandig, ik prop ze meestal naast et doosje zelf in zo'n zakje. Of gewoon van die geplastificeerde ijsklontjes.. weet eigenlijk niet of daar een aparte benaming voor is.
Of het moet echt vriezen buiten, dan blijft et goed zat gekoeld op mijn tocht naar school alleen al natuurlijk.

Maar dan nog zweer ik bij scheidingswandjes bij sommige dingen, wil het risico niet lopen.

En als je er nou een gewone brede elastiekband omheen doet zodat ie niet in de knoop komt met de 3d figuurtjes? Of misschien zelf maken, misschien meerdere? Heb ooit wel eens elastiek gezien in een winkel met blaadjesmotief erop, zoiets zou er mooi bijpassen!
pi_66589044

M'n lunchtasje

Dit gaat er in.. (ivm de lijn gaat er niet zoveel koolhydraten in ).. Dat witte zakje is een koelingselement en het snoopy pakje zitten gewoon tissues..

Deze bakjes gebruik ik vaker dan de Totoro bento. Niet mooi, maar wel praktisch

Ben nu wel een beetje klaar met geld uitgeven aan bento spulletjes ..
Ga strakjes naar China.. misschien daar nog wat leuke (goedkopere) gadgets scoren
pi_66589346
@vahmpcat: Het ligt bij de Amazing Oriental hier, in Utrecht, bij de zakjes sushigember etc, beetje bruinig ziet het er uit. Het smaakt een beetje zoetig, echt lekker!

Ik voel me al een paar dagen niet zo lekker en ik heb eigenlijk alleen maar zin in fruit en een beetje rijst, dus had ik vanmiddag even een mini-bento gemaakt in m'n nieuwe doosje van de Xenos!

Klein bakje met appel en sharonfruit, wilde rijst met tomaat en zeekraal er op.
Work hard, play harder.
pi_66590455
Ziet er leuk uit missy-c!
Ik heb mijn tasjes/zakjes gericht op dat ze het liefste in mijn normale schooltas bijpassen (gewoon standaard eastpacktas ) Zeul al zoveel mee naar school doorgaans :/

En kheb die doosjes ook zien liggen pen-guin, maar twijfelde toch te veel om er een aan te schaffen. Ze hadden toen alleen nog maar auto's en treinen en tja ze waren te roze om ze aan me vriend mee te geven ook. Baal zo dat ik geen fan ben van tomaat Ziet er zo mooi uit Gelukkig is er ook nog paprika ^.^
Maar ziet er lekker en gezond uit hoor!

En pas maar op griep en verkoudheid heerst nog steeds
  zondag 1 maart 2009 @ 19:10:08 #173
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66590659
Leuk Miss_C
In China (ga je naar Hk?) kun je ook enorm veel kerropi, Lilo&Stitch en vooral Doraemon bento meuk vinden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66591174
Neuj.. ik ga naar Beijing.. (misschien nog heel kort naar HK)
Ben dan in Wudoukou, waar volgens mij veel Japanners en Koreanen zitten..dus misschien hebben ze wel wat kwa bento spulletjes

I *heart* doraemon.. daarover gesproken.. ga ik misschien even proberen dori-yaki's te maken.. heb nog wat rodebonen pasta thuis..
  zondag 1 maart 2009 @ 19:55:57 #175
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66592277
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:26 schreef missy_c het volgende:
Neuj.. ik ga naar Beijing.. (misschien nog heel kort naar HK)
Ben dan in Wudoukou, waar volgens mij veel Japanners en Koreanen zitten..dus misschien hebben ze wel wat kwa bento spulletjes

I *heart* doraemon.. daarover gesproken.. ga ik misschien even proberen dori-yaki's te maken.. heb nog wat rodebonen pasta thuis..
ooh wudaokou is leuk Beijing heeft wel iets minder aanbod dan HK. Je zou es moeten kijken of er een Daiso zit. Hij zit in ieder geval wel in HK, Beijing weet ik niet. Daar kun je heel goedkoop basic spul scoren. Sausflesjes, bento-elastieken enzo, tasjes, dat soort dingen.

Ja Doraemon is leuk ik heb zo'n meeneem-besteksetje van doraemon
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66592683
Ze hebben geen shops in China ...
Maar wel in Bangkok waar ik afgelopen november was..
Achja.. misschien maar beter ook.. Zit m'n hele koffer met bento meuk.. geen ruimte voor souvenirtjes
pi_66593534
Of je zou bento-spul ook als souvenir moeten zien?
pi_66621860
Aangezien mijn vriend nog wat ziekjes was een lichtere bento voor hem gemaakt met spul wat ie altijd wel eetbaar vind, ziek of niet. Vrij inspiratieloos geef ik toe. Maar dat was mijn state of mind ook toen ik et maakte vrees ik Er moest achteraf gezien meer kleur in.

Boven: Pindakaas/sambalrolletjes, wortel, wasibinootjes met noripoederiets.
Onder: ijsbergsla met komkommer plakjes onderop, vlindertjespasta, gekookte stukjes kip, tomaatjes en 2 flesjes met yoghurtdressing.

T'is een nieuwe tic die me vriend heeft, wasabinootjes, liefst bij alles dus ook in bento.

Vanavond weer voor mezelf prutsen hopelijk mits tijd
En morgen middels verjaardagscadeautje een wording van een nieuwe bento-addict, ze wou graag ook een doosje dus ik heb haar de gele van Urara verworven (heb zelf de blauwe en bevalt nog altijd goed)
  maandag 2 maart 2009 @ 17:37:40 #179
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66623799
Waar heb je die Urara "verworven"? (mooi woord, wordt eigenlijk veel te weinig gebruikt, net als de uitdrukking "in de kuif gepikt", die ik hier probee rte promoten )
Ik heb een tijd geleden gekeken waar die te koop was, maar vond de verzendkosten teveel toen. Ik zou graag de rode willen hebben, die is cute
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_66623841
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:25 schreef missy_c het volgende:
[ afbeelding ]
M'n lunchtasje
Leuk zijn die kleine kruidenpotjes hè?
Ik heb het sleutelhangergedeelte eraf geschroefd zodat het potje gewoon in de bento verpakt kan worden.
pi_66626155
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:37 schreef BBQ-kip het volgende:
Waar heb je die Urara "verworven"? (mooi woord, wordt eigenlijk veel te weinig gebruikt, net als de uitdrukking "in de kuif gepikt", die ik hier probee rte promoten )
Ik heb een tijd geleden gekeken waar die te koop was, maar vond de verzendkosten teveel toen. Ik zou graag de rode willen hebben, die is cute
T'is inderdaad een mooi word vind ik, en mooie woorden zijn het gebruiken waard. (of het nu uit ons eigen taaltje is of niet, mooie woorden je gebruiken! ^.^ )

Ik heb de mijne en die voor een vriendin beide gekocht op e-bay bij de shop van Bento_delicious, erg nette transacties, netjes verpakt enzo, en kreeg bij me laatste bestelling zelfs een gratis item (en als Nederlander ben ik daar gevoelig voor ) En de verzendkosten vind ik nog wel meevallen, maar ik combineer dan ook meestal zoveel mogelijk dingetjes in een bestelling.

De link naar de shop: http://stores.ebay.com/Be(...)Q3amefsxQ3asstQQtZkm

Hoop dat et iets is via deze store, ze hebben geloof ik zowel de versie in ronde hoeken als vierkant als ik het me goed herinner

De rode is inderdaad ook leuk, maar ik vind een dragonfly ook een mooi beestje en kwam ik op geen enkel ander doosje tegen, vandaar toch de blauwe toen gedaan. Iets met een konijntje erop staat nog wel op mijn veel te lange bento-wishlist
pi_66626373
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Leuk zijn die kleine kruidenpotjes hè?
Ik heb het sleutelhangergedeelte eraf geschroefd zodat het potje gewoon in de bento verpakt kan worden.
Gekauft bij Xenos.. Xenos is tha bomb
Ik gebruik hem eigenlijk nooit, maar vind 'm gewoon leuk aan me tassie
  maandag 2 maart 2009 @ 19:58:27 #183
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66628457
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:53 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

hele nuttige tekst

Eens kijken of ik binnenkort mijn eerste Ebay-aankoop ooit kan gaan doen
Eerst nog even over nadenken en kijken of het kan, maar ik denk dat ik er wel een maaltje minder om kan eten
Dat bespaar ik toch weer met het maken van bento's toch?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_66631524

Flink boodschappen gedaan dus een goedgevulde bento voor in de trein morgen!
Bovenste deel: Sushirijst met sesamzout, en kipstukjes met zeekraal in knoflook, sesamzaad en citroensap.
Onderste: Minimandarijntjes, edamame en sharonfruit.
Work hard, play harder.
pi_66631969
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:00 schreef missy_c het volgende:

[..]

Gekauft bij Xenos.. Xenos is tha bomb
Ik gebruik hem eigenlijk nooit, maar vind 'm gewoon leuk aan me tassie
Ik gebruik hem voornamelijk voor eitjes.
Ik maak trouwens vrij weinig vorm-eitjes. Ik vind die ei-kuikentjes veel te schattig zoals die je zo verwachtingsvol aankijken als je je bento open doet dus ik maak die meestal.

Foto van minilot uit een eerder topic:

Kijk hem lief zijn. !
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 22:48:27 #186
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66635677
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:58 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Eens kijken of ik binnenkort mijn eerste Ebay-aankoop ooit kan gaan doen
Eerst nog even over nadenken en kijken of het kan, maar ik denk dat ik er wel een maaltje minder om kan eten
Dat bespaar ik toch weer met het maken van bento's toch?
Welkom bij de club van bento accessories addicts
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66640984
Goedemorgen allemaal! Het aanbod in Engeland was teleurstellend maar ik heb wel een lock rond doosje gekocht en wat lekkere kruiden...... Geen bento voor ons vandaag, eerst maar eens wakker op het werk aankomen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:58:28 #188
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66642284
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:48 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Welkom bij de club van bento accessories addicts
En ik heb nu al een hele lade vol in de keuken
Mijn moeder ging tijdens de verhuizing vorige week de keuken inruimen. "Wat zijn dit allemaal voor rare bakjes en groene grasmatjes?"

dinsdag 3 maart 2009 @ 08:59:22 #189
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66642300
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 05:53 schreef Amthezia het volgende:
Goedemorgen allemaal! Het aanbod in Engeland was teleurstellend maar ik heb wel een lock rond doosje gekocht en wat lekkere kruiden...... Geen bento voor ons vandaag, eerst maar eens wakker op het werk aankomen
Wel pork pies meegenomen/gegeten? Ik weet dat ze slecht voor je zijn, maar daar ben ik zo gek op
Werkse!
pi_66642470
Nee niet gegeten owww slecht van ons!!
Wel lekkere sausages gehad, echt zo lekker
Leuk trouwens zo'n moeder de mijne snapt het ook niet helemaal *grinnik*
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:11:10 #191
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66642557
Mijn moeder kookt alles eigenlijk altijd minimaal 3 x te lang (verse boontjes staan rustig een uur op, boontjes uit een pot zo'n half uur....), ze kan verder eigenlijk helemaal niet koken (maar denkt van wel) en vindt altijd dat ik van die bijzondere dingen maak.
Waarbij "bijzonder" op een vreemde manier uitgesproken wordt, zodat duidelijk wordt dat ze het helemaal niets vindt
Ze probeerde me met de verhuizing weer eens vruchteloos over te halen nu echt eens 1 x per week boodschappen te doen, omdat dat zoveel tijd scheelde.
Ja, dan kan ik oude groenten gaan zitten kanen, vlees uit de diepvries (bah) en moet ik van tevoren gaan plannen wat ik ga eten. Bovendien houd ik dan tijd over om te strijken/opruimen/schoonmaken en daar heb ik helemaal geen zin in

Maar goed, genoeg moedercomplex nu, tijd voor bento!
pi_66643880
Hahahha dat vind ik zo vies heh boontjes moet je heel kort koken, dan zijn ze nog lekker knapperig hmm jummie! Ik zal vanavond toch weer proberen om een bento te maken......ik mis mijn bentootje *snif*
pi_66645987
Waar haal je zeekraal pen-guin?

Zie het wel eens bij de AH en vind het erg lekker, maar daar is het belachelijk duur.

Die bakjes die je nu bij de Plus kunt sparen zijn trouwens wel top, heb er m'n tonijnsalade een beetje bento-stijl ingepropt

[ Bericht 11% gewijzigd door Innocence op 03-03-2009 11:36:24 ]
Sweet and innocent...
pi_66646917
Zoals je ziet zijn ze alleen wat te hoog, zodat je er geen losse dingen in vormpjes in kunt doen, omdat het niet aansluit tegen het deksel.

Had er nu een van anderhalve liter, dat was eigenlijk wel erg veel als luch. Maar als je er fruit en tussendoortjes bijdoet voor de hele dag, kan het precies.

Echte bento heb ik al even niet meer gemaakt, toch weer eens doen. Maar houden op de eoa manier nooit meer restjes over..
Sweet and innocent...
pi_66648014
Zeekraal vind ik nog welleens bij de Bio-winkel ziet er wel lekker uit!! Tonijn is altijd goed
pi_66660164
BBQ-kip: Sinds mijn eerste aankopen ben ik verslaafd, ernstig maar waar. Dus ben gewaarschuwd. Geld besparen doet het me uiteindelijk wel, aangezien alles gewoon heeeel overpriced is op school, idioot gewoon.

En een lade? Ik heb een plank in een keukenkastje vol staan met doosjes, curverbox vol vormpjes etc, en dan nog op een losse plank in de keuken een mandje vol flesjes, en een mandje vol furikake nu
Ik voel me slecht ...

Amthezia: Jammer dat de buit uit Engeland minder is dan je hoopte, maar ik wed dat de trip verder wel gezellig genoeg was? ^.^ Moet toch ook weer keer naar london, ooit een keer geweest en was geweldig

Algemeen :
-Zeekraal heb je dat niet gewoon ook op de markt?
- En eeeew te doorgekookte groenten zijn vies, boontjes al helemaal

En vrees dat me vriend me aangestoken heeft met de griep, maar schoolwerk mag niet achterlopen natuurlijk. Dus ga pogen een lichte maar gezonde bento te maken voor morgen. Vitaminenpowerrrrr
pi_66678281
Wij hebben een speciaal kastje bij Ikea ervoor gekocht :$ dasz pas slecht lol!
@vahmpkat, engeland was inderdaad verder errug cool!! Zeer gezellig en romantisch hihih!

Onze bento's van vandaag:

Mijn lief heeft bij zich: Ei-pasta salade, zalm, pitabrood met ham, peultjes, edamame's en pinda's.

En ik heb bij me: Zalm, ei, mini cherry tomaatjes, edamame's, sla, peultjes, penguin met wasabi mayonaise, groen/oranje paprika puzzelstukje!!
pi_66678291
Ze zijn weer mooi, Amthezia Maar wat ik me afvraag hè, hoe ziet zo'n hartje er nou uit als je lief op zijn werk het lunchbentoboxje openmaakt? Het ziet er vaak zo mooi uit, maar gaat het allemaal niet schuiven?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66678778
Nou je kan met een klein beetje mayonaise ze "vastplakken". Maar om eerlijk te zijn :$ daar ben ik echt te lui voor 's ochtends vroeg haha, dus ja, de boel schuift altijd wel! Zeker als je lief hem zo in zijn rugzak "smijt"!
Maar, mijn liefje bewonderd hem altijd voordat de deksel erop gaat, dus de boodschap komt gelukkig wel over
pi_66686878
Het puzzelstukje was lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')