abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66438959
Ah okay ja ik dacht k vraag het even, ik zie vanuit mn werk/opleiding heel erg veel dat mensen gewoon dingen kopen omdat ze leuk zijn en dan geen flauw idee hebben wat het is nu had k wel het idee dat je dat wsl wel wist, maar ter info voor de rest misschien dan maar haha.

Ik wil ook weer bento meuk bestellen maar k mag niet van mezelf
eerst maar weer eens behoorlijk bento's maken, én tot zaterdag wachten tot een vriend terugkomt uit Japan en daarna kan ik altijd nog via een andere vriend dingen bestellen uit Japan. Stuk goedkoper dan Ebay gelukkig.
Furikake en allerlei andere meuk heb k gelukkig nog in alle kleuren van de regenboog thuis k moet maar weer eens een (diepvries)voorraadje van t een en ander aan gaan leggen...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66442036
Hahaha klinkt goed!!! Die safari prikkertjes zijn ook errug cute!
Ik twijfel nog of ik voor ons museum-tripje een bento ga maken..... ben vanavond pas laaaat thuis
Nou ja! We zien het morgen wel ff
pi_66442084
Hahah tegelijkertijd gepost!! Ik wist het niet waarvoor het geld was, dus thanx voor de uitleg
pi_66444610
Eigenlijk een beetje raar om met dat geld te spelen..
Ik begrijp het wel, maar het komt voor Chinezen een beetje onrespectvol over.
Net of je rouwkaartjes als een kitcherigs decoratie ga gebruiken.

Had het eerder gezien dat ze bij de Chillout verkochten bij de Bijenkorf..
Snapte de lol ervan niet helemaal..

Enniewees..Ben tegenwoordig ook bentootjes meenemen naar m'n werk
Zal es voor de gein een fotootje plaatsen.. Zijn alleen geen kunstwerkjes als die van Amthezia
Life is short, eat dessert first.
pi_66445095
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:02 schreef missy_c het volgende:
Ik zie van beide het probleem niet in.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 15:11:55 #131
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66447353
MinderMutsig, volgens mirugai hier zijn koshihikari of akitakomachi rijst lekker! Maar eens kijken of die te krijgen valt in Den Haag.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66447676
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

ik op zich ook niet, als in, ikzelf heb er geen probleem mee. Maar wellicht is het wel goed om te weten wat het is zodat je er niet onbedoelt iemand mee voor het hoofd stoot ofzo, vandaar dat ik het zei.
En daarnaast was ik gewoon verbaasd dat geld op die foto te zien
haha, het ligt er zo droog gezellig te wezen tussen de bentospulletjes terwijl ik het normaal dus eigenlijk alleen tegenkom bij begrafenissen of herdenkingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66450730
De voting is trouwens begonnen met die valentijn bento-wedstrijd.
Het vervelende alleen is dat je lid moet zijn van het forum, maar misschien vinden jullie het wel leuk om te stemmen en de entries allemaal te bekijken

De link is: http://lunchinabox.net/forum/viewtopic.php?f=23&t=325
pi_66452503
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Denk niet dat Chinezen dat op prijs kunnen stellen, maar die zullen niet zo snel piepen.. Dus wat Huuphuup zegt.. je kan er mensen mee voor 't hoofd stoten..

Dat valentijnsbentootje met 't bijtje..
pi_66456148
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:02 schreef missy_c het volgende:

Had het eerder gezien dat ze bij de Chillout verkochten bij de Bijenkorf..
Snapte de lol ervan niet helemaal..
1) Spelen? Je weet begod niet waar ik het voor ga gebruiken? Dat weet ik zelf nog niet eens. In het waarschijnlijkste geval is het alleen een inspiratiebron, hoeft niet eens echt gebruikt te worden. Zoals oude grootmeesters deden vroeger al, hamster ook ik vanalles in mijn werkplek en heb waarschijnlijk meer respect voor die dingen dan de "standaart" koper in die winkel...
2) Als het echt zoveel betekend, dan leg je het niet voor een paar dubbeltjes tussen de souvenirs in je winkel.. tussen brillekokers en make up prulletjes -.-
3) Andersom zijn wij ook in buitenlanders hun ogen vaak een stel kaaskoppen met een klompenfetish Ofwel een stel luitjes op klompen die aan de wiet zitten. En kan nu niet zeggen dat ik tegen hun ga klagen eigenlijk laat staan me beledigd voelen, zelfs niet als je op de Dam loopt en ze maken van elke Hollander foto's uit verbazing dat we o.a langer zijn

Ben letterlijk een keer gestopt door zo'n clubje omdat ze allemaal met mijn vriend op de foto wilden omdat ie vrij lang en vrij blond is Geweldig toch

Oh en huuphuup, ik verbied mezelf nu toch ook echt wel eventjes spul te bestellen. Somehow heb ik nooit doosjes genoeg en kan ik altijd wel iets verzinnen waarom er een bij handig is But will resist for now.

[ Bericht 3% gewijzigd door vahmpcat op 25-02-2009 19:40:00 ]
pi_66456990
Ja weet je... ik weet niet eens hoeveel doosjes ik heb ik zou ze moeten tellen. Daarom haha, eerst maar es alles tot the full gebruiken en daarna weer meuk bijkopen.
Maar ik word zo ontzettend hebberig van al die kleine dingen en vrolijke frutsels... ik had zelfs al bijna een kleine totoro-bento voor mn baby gekocht zo erg. Niet alsof t kind daar het komende jaar uit zou kunnen eten maar ach hè...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66457433
Ik heb nuuu incl die van de halfords 6 doosjes, waarvan 1 geen officieel 2 laagsdoosje ofzo... En op me verlanglijst staat nog een vierkante en een ronde en een eenlaags en een paarse, omdat ik die nog niet heb <3 Khad een hippe gezien ook van totoro, eenlaags, en kheb mezelf net optijd terug kunnen houden, was echt overpriced maar erg love-able

En dan heb ik et nog niet eens over al die geweldige versiersels, frutsels, prikkertjes... hoe verslavend.
pi_66462100
Ik heb ook ontzettend veel bento-spul, had ook heel veel dubbel, maar dat heb ik gelukkig via dit topic weer kunnen verkopen aan mensen die nog niks hadden Ik kom gewoon maar niet meer op eBay, dan kom ik ook niet in de verleiding om nog meer te kopen
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 22:52:41 #139
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66463366
Ook buiten ebay ligt de verleiding op de loer! Vandaag werd een bestelling bento accessoires van iloveobento.com bij me afgeleverd. Hoofditem was de kai nori punch om nori gezichtjes te maken, maar het meest vrolijk word ik van container Ringo!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66463653
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:31 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

1) Spelen? Je weet begod niet waar ik het voor ga gebruiken? Dat weet ik zelf nog niet eens. In het waarschijnlijkste geval is het alleen een inspiratiebron, hoeft niet eens echt gebruikt te worden. Zoals oude grootmeesters deden vroeger al, hamster ook ik vanalles in mijn werkplek en heb waarschijnlijk meer respect voor die dingen dan de "standaart" koper in die winkel...
Met spelen bedoel ik dus, het anders gebruiken dan waar het voor bedoelt is. Ik weet niet in welke winkel je het hebt gekocht, maar ze staan normaal tussen de wierook en rode theebekertjes, rode eetstokjes ergens in een hoek. Chinezen ontwijken dat hoekje vaak, of ze moeten iets nodig hebben daar.
Ik weet inderdaad niet waar je het voor ga gebruiken en dat is ook niet mijn zaak, ik zeg alleen als huuphuup zei: je kan er mensen mee voor het hoofd stoten. Net als dat je die rode bekertjes en stokjes niet moet gebruiken voor (Chinees) bezoek.. want dat is bedoelt voor de geesten.

Maar goed.. wat jij hebt meegemaakt op 't dam met Chineze toeristen, heb ik in Duitsland en Milaan ook meegemaakt.. (dat lokale mensen foto's maken van Chinezen, omdat ze dat zo bijzonder vinden).
pi_66469820
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:52 schreef Macka66 het volgende:
Ook buiten ebay ligt de verleiding op de loer! Vandaag werd een bestelling bento accessoires van iloveobento.com bij me afgeleverd. Hoofditem was de kai nori punch om nori gezichtjes te maken, maar het meest vrolijk word ik van container Ringo!
[ afbeelding ]
die zijn leuk!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66470247
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:52 schreef Macka66 het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh die appeltjes zijn daadwerkelijk geniaal als je het mij vraagt, ze behoorde tot een van mijn eerste attributen die ik had gekocht en gebruik ze erg vaak. Word er zo blij van als ik mijn lunchbox open doe
En mijn enige punches die ik nog heb komen gewoon van hobbywinkels hier, gebruik de rondjes van een punch om kattenpootjes mee te maken als oogjes. Maar ik moet zeggen dat die met kant en klare gezichtjes e.d wel erg handig zijn

Misschien iets voor de toekomst om te bestellen, nu zit ik nog aan me verbod vast
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:00 schreef missy_c het volgende:

[..]

Met spelen bedoel ik dus, het anders gebruiken dan waar het voor bedoelt is. Ik weet niet in welke winkel je het hebt gekocht, maar ze staan normaal tussen de wierook en rode theebekertjes, rode eetstokjes ergens in een hoek. Chinezen ontwijken dat hoekje vaak, of ze moeten iets nodig hebben daar.
Ik weet inderdaad niet waar je het voor ga gebruiken en dat is ook niet mijn zaak, ik zeg alleen als huuphuup zei: je kan er mensen mee voor het hoofd stoten. Net als dat je die rode bekertjes en stokjes niet moet gebruiken voor (Chinees) bezoek.. want dat is bedoelt voor de geesten.

Maar goed.. wat jij hebt meegemaakt op 't dam met Chineze toeristen, heb ik in Duitsland en Milaan ook meegemaakt.. (dat lokale mensen foto's maken van Chinezen, omdat ze dat zo bijzonder vinden).
Ik ken heel wat mensen in Duitsland en een deel van de familie van mijn vriend woont over heel Duitsland en ik heb nog nooit een Duitser raar op zien kijken van een Chinees Maar ja...

En toch lagen in dit geval de pakketjes duidelijk tussen souvenirs dus tja, blijkbaar is niet voor iedereen het even belangrijk wat ermee gebeurd. Misschien toeval, misschien niet, maar ik denk dat velen toch meer vernederlandst zijn dan je denkt.

Daarnaast bestaat er nog iets als artistieke vrijheid in mate dat je het eventueel gebruikt, ik ben het ook niet altijd eens met hoever daarin gegaan word, maar er zijn grotere dingen om je zorgen te maken dan wat ghost-geld als je het mij vraagt. ( Om maar een voorbeeld te noemen binnen de context zou je een stuk van de kunstenaar Koh kunnen nemen, een afbeelding van jezus aan het kruis met een erectie bijv... tja... )
Dat ter zijde...

Los daarvan, moet je misschien niet gelijk twijfelen voor ik er ook maar iets mee doe, mocht ik er ooit iets mee doen. Zoals ik zei, ik weet wat het is, waar het voor is en het ligt als inspiratie-materiaal in mijn werkplek, meer niet. En meer comments ga ik er hierna ook niet over typen, 't gaat hier over bento's nog altijd lijkt me.

Dus om daar weer op terug te komen:

Me vriend was zo lief me vanochtend te laten liggen maar is dus wel een foto vergeten te maken van de bento die ik em had gemaakt voor vandaag. Dus dat is wel jammer, maar goed. Kvinnet toch wel erg fijn om er in de vakantie lekker aan door te prutsen.

De regel niet spelen met je eten is wel grof overschreden so far. Maar het is zo leuuuk
pi_66470337
Erg geinig hoor (even los van het feit dat ik mezelf zo nog niet zie zitten in de kantine...) maar ik zie toch veel dingen voorbijkomen waarvan ik betwijfel of ik ze nog wel wil eten na een halve dag in zo'n veredeld broodtrommeltje... Poffertjes met een blokje roomboter? Vers natuurlijk geweldig, maar na 3 uur in een trommel niet echt fantastisch meer lijkt me. Is dat geen probleem met al dit spul?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66470480
Ik probeer er wel rekening mee te houden dat het even in mijn lunchbox zit. En als het slechter word als het wat afkoelt dan zorg ik dat er iets van koelelementjes bij in het zakje zitten om het netjes te houden. (of dr moet gewoon een koelkast beschikbaar zijn)

En veel dingen blijven verser dan je denkt in zo'n doosje, zeker als je door middel van scheidingswandjes zorgt dat dingen niet mixen als dat niet moet eventueel. En veel doosjes hebben dekseltjes die netjes luchtdicht sluiten. Plus het scheelt ook dat het verder niets te verduren krijgt in zo'n doosje, bijvoorbeeld mijn fruit is veel minder gehavend dan het zou zijn als ik het zo in mijn tas zou doen.
pi_66470517
Ja, maar goed, ik zie redelijk veel sushi-varianten voorbijkomen, nou wordt sushi rijst gewoon echt niet lekker in de koelkast of zelfs erbuiten. Dat is maken, en eten. Ik heb het idee dat het echt meer om het leuke gaat en dat je inlevert op kwaliteit zo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66470584
Tja, het is natuurlijk maar net wat je erin wilt doen en wat je wil spenderen aan je lunch etc.

Ik ben persoonlijk niet zo'n grote fan van sushi zelf, alleen elementen eruit meestal. De keren dat ik sushi erin mee heb genomen was het in ieder geval verser dan als je het zo bij de AH to go ofzo haalt en het scheelde behoorlijk in de kosten. Denk dat het veel ook aankomt op persoonlijke smaak en je bent totaal vrij wat je erin doet

Of het nu sushi is of een lekkere hollandse boterham met een gezichtje erop ^.^ (kan nu niet zeggen dat die altijd zo geweldig blijven in een lunchbox ook niet, jam die in je brood trekt e.d )
pi_66470807
Jarno ik weet niet ik hou altijd rekening met wat ik erin stop, als in, als het klef wordt ofzo hoeft het van mij niet zo. Ik zou er zelf dus ook geen poffertjes inproppen tenzij er een magnetron in de buurt is ofzo. Zelfde geldt voor mij (maar das persoonlijk) voor de meeste groenten die eerst gekookt zijn. Die vind ik niet echt smakelijk meer dan, dus ik stop er dingen in die rauw gegeten worden, paprika, komkommer, tomaatjes, dat idee zeg maar. Veredelde rauwkost salade

En die rijstballen die je voorbij ziet komen zijn onigiri. Het is geen sushi omdat de rijst anders bereidt is, er zit oa geen sushi-azijn door enzo. Maar onigiri zijn juist bedoelt om koud te eten, die eet men eigenlijk nooit warm. In Japan kun je ze uit automaten trekken zoals wij een mars uit een automaat halen Je moet er wel van houden inderdaad, dat is absoluut waar. Als je rijst eigenlijk alleen warm en met een berg saus lekker vindt dan kun je beter van die tortilla-wrap dingen proberen ofzo.

Is het niet wat om voor Anna te proberen te maken? ik heb nog wel een leuk bakje staan wat ze mag hebben
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66471684
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 08:48 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

-knip-
Ach kom nou je gaat jezelf hier toch niet serieus tegen zitten verdedigen?
Wat jij met dat geld doet nadat je het gekocht hebt is jouw zaak en alleen jouw zaak. Al gebruik je het als monopoliegeld of als behangetje in je toilet of om boodschappenbriefjes op te schrijven dan gaat het nog niemand wat aan.
Als dat allemaal zo gevoelig ligt moeten ze het maar in tempels gaan verkopen in plaats van in de supermarkt. En zelfs dan is het jouw keuze wat je er mee doet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66471716
Zullen we het gewoon weer alleen over leuke bento-boxjes gaan hebben en niet meer over allerlei aannames over hoe hele bevolkingsgroepen zich zouden moeten dienen horen te voelen als een Nederlandse een pakje papier met geldopdruk aanschaft?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66471897
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:03 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we het gewoon weer alleen over leuke bento-boxjes gaan hebben en niet meer over allerlei aannames over hoe hele bevolkingsgroepen zich zouden moeten dienen horen te voelen als een Nederlandse een pakje papier met geldopdruk aanschaft?
Danku
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:22 schreef huuphuup het volgende:
En die rijstballen die je voorbij ziet komen zijn onigiri. Het is geen sushi omdat de rijst anders bereidt is, er zit oa geen sushi-azijn door enzo. Maar onigiri zijn juist bedoelt om koud te eten, die eet men eigenlijk nooit warm. In Japan kun je ze uit automaten trekken zoals wij een mars uit een automaat halen Je moet er wel van houden inderdaad, dat is absoluut waar.
Onigiri uit een automaat, hoe geniaal is dat, geef dat ook es in Nederland
Kheb wel ooit es een foto gezien van een vriendin die in Amerika was geweest van een pizza-automaat maar voor Onigiri lijkt me dat een stuk lekkerder en zit nogal wat minder vetjes in. (ook niet geheel onbelangrijk vind ik )

Hoe eten jullie je Onigiri het liefste in je bento? Met vulling, met furikake of gewoon naturel?
Mijn vriend is vrij kieskeurig wat ie erbij wil, nog tips voor vullingen? We zijn beide niet zo van vis-vullingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door vahmpcat op 26-02-2009 10:20:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')