quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:52 schreef Macka66 het volgende:Ook buiten ebay ligt de verleiding op de loer! Vandaag werd een bestelling bento accessoires van iloveobento.com bij me afgeleverd. Hoofditem was de
kai nori punch om nori gezichtjes te maken, maar het meest vrolijk word ik van container Ringo!
[
afbeelding ]
Oeh die appeltjes zijn daadwerkelijk geniaal als je het mij vraagt, ze behoorde tot een van mijn eerste attributen die ik had gekocht en gebruik ze erg vaak. Word er zo blij van als ik mijn lunchbox open doe
En mijn enige punches die ik nog heb komen gewoon van hobbywinkels hier, gebruik de rondjes van een punch om kattenpootjes mee te maken als oogjes. Maar ik moet zeggen dat die met kant en klare gezichtjes e.d wel erg handig zijn
Misschien iets voor de toekomst om te bestellen, nu zit ik nog aan me verbod vast
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:00 schreef missy_c het volgende:[..]
Met spelen bedoel ik dus, het anders gebruiken dan waar het voor bedoelt is. Ik weet niet in welke winkel je het hebt gekocht, maar ze staan normaal tussen de wierook en rode theebekertjes, rode eetstokjes ergens in een hoek. Chinezen ontwijken dat hoekje vaak, of ze moeten iets nodig hebben daar.
Ik weet inderdaad niet waar je het voor ga gebruiken en dat is ook niet mijn zaak, ik zeg alleen als huuphuup zei: je kan er mensen mee voor het hoofd stoten. Net als dat je die rode bekertjes en stokjes niet moet gebruiken voor (Chinees) bezoek.. want dat is bedoelt voor de geesten.
Maar goed.. wat jij hebt meegemaakt op 't dam met Chineze toeristen, heb ik in Duitsland en Milaan ook meegemaakt.. (dat lokale mensen foto's maken van Chinezen, omdat ze dat zo bijzonder vinden).
Ik ken heel wat mensen in Duitsland en een deel van de familie van mijn vriend woont over heel Duitsland en ik heb nog nooit een Duitser raar op zien kijken van een Chinees

Maar ja...
En toch lagen in dit geval de pakketjes duidelijk tussen souvenirs dus tja, blijkbaar is niet voor iedereen het even belangrijk wat ermee gebeurd. Misschien toeval, misschien niet, maar ik denk dat velen toch meer vernederlandst zijn dan je denkt.
Daarnaast bestaat er nog iets als artistieke vrijheid in mate dat je het eventueel gebruikt, ik ben het ook niet altijd eens met hoever daarin gegaan word, maar er zijn grotere dingen om je zorgen te maken dan wat ghost-geld als je het mij vraagt. ( Om maar een voorbeeld te noemen binnen de context zou je een stuk van de kunstenaar Koh kunnen nemen, een afbeelding van jezus aan het kruis met een erectie bijv... tja... )
Dat ter zijde...
Los daarvan, moet je misschien niet gelijk twijfelen voor ik er ook maar iets mee doe, mocht ik er ooit iets mee doen. Zoals ik zei, ik weet wat het is, waar het voor is en het ligt als inspiratie-materiaal in mijn werkplek, meer niet. En meer comments ga ik er hierna ook niet over typen, 't gaat hier over bento's nog altijd lijkt me.

Dus om daar weer op terug te komen:
Me vriend was zo lief me vanochtend te laten liggen maar is dus wel een foto vergeten te maken van de bento die ik em had gemaakt voor vandaag. Dus dat is wel jammer, maar goed. Kvinnet toch wel erg fijn om er in de vakantie lekker aan door te prutsen.
De regel niet spelen met je eten is wel grof overschreden so far. Maar het is zo leuuuk