abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66068025
Vorige Topic Nationaal Songfestival 2009

Wij sturen De Toppers met Shine

Wie kiest de rest van Europa om het podium te betreden:

Frankrijk stuurt een grote naam in de vorm van Patricia Kaas:

De bekendste voorronde vindt nu plaats in Zweden in de vorm van MelodiFestivalen

[ Bericht 92% gewijzigd door TheVulture op 14-02-2009 22:19:18 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 februari 2009 @ 22:16:38 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_66068175
TVP

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_66069650
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:46 schreef grazz het volgende:
De eerste 4 zeggen me niks maar Molly deed al eens mee aan het Junior songfestival 2006 voor Zweden, mooie stem heeft ze. Velvet, ik verwacht een verdomd goed eurodance nummer! EMD, nou de zweedse breezahs zullen ze er vast inhouden?... BWO: tsja ook perfect
De naam Velvet zei me wel vaag wat, maar verder ook niet...
Maar omdat je zegt eurodance even een aantal nummers op YouTube opgezocht en die ken ik zeker al wel
Very nice!
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:53 schreef grazz het volgende:
En speciaal voor ItaloDancer en sk00p:

de tena ladies

Heerlijk nummer! Torrents zijn er wel altijd van te vinden

Misschien bak ik wel even een leuke OP morgen.
  zondag 15 februari 2009 @ 09:12:26 #4
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_66076000
TVP dan ook maar.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_66077093
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:08 schreef ItaloDancer het volgende:

Trouwste user 2022 zondag 15 februari 2009 @ 13:11:02 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_66080495
Goeie OP

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_66084192
Shine
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_66089188
TVPtje.

Ik vrees dat het dit jaar weer, zoals gewoonlijk, weinig soeps zal worden met de Toppers.. Wanneer gaan we nou eens een keer Anouk naar dat songfestival sturen?
  zondag 15 februari 2009 @ 17:19:01 #9
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66089254
Ik denk dat we hier in ieder geval meer kans mee maken dan de inzendingen die we de afgelopen jaren hebben gestuurd. Maar dan moeten ze wel die idiote Shine-beweging waarin ze steeds met hun handen gingen zwaaien uit de dans halen.
pi_66098263
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:16 schreef Kantar het volgende:
Ik vrees dat het dit jaar weer, zoals gewoonlijk, weinig soeps zal worden met de Toppers.. Wanneer gaan we nou eens een keer Anouk naar dat songfestival sturen?
Als we de laatste plek weer willen reserveren wel.
We hebben betere opties
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:08 schreef ItaloDancer het volgende:

Misschien = zeker.

Alleen het kan nog wel een dag of wat duren
  zondag 15 februari 2009 @ 21:33:20 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66098496
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:19 schreef Remcosb het volgende:
Ik denk dat we hier in ieder geval meer kans mee maken dan de inzendingen die we de afgelopen jaren hebben gestuurd. Maar dan moeten ze wel die idiote Shine-beweging waarin ze steeds met hun handen gingen zwaaien uit de dans halen.
Nee! Ik vond dat bertruttige dansje juist wel grappig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_66098625
In de Top tien van best bekeken programma's van 2008 staat MelodiFestivalen er 9(!)keer in. Zegt wel wat over hoe er hier tegenaan wordt gekeken.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 15 februari 2009 @ 22:19:03 #13
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66100917
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:39 schreef RaymanNL het volgende:
Whine
Even aangepast.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:20:18 #14
111382 Ofyles2
pi_66100980
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
In de Top tien van best bekeken programma's van 2008 staat MelodiFestivalen er 9(!)keer in. Zegt wel wat over hoe er hier tegenaan wordt gekeken.
De Zweden besteden inderdaad veel aandacht en kwaliteit aan het Eurovisie Songfestival.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:21:23 #15
202348 Susi
Temple of Love
pi_66101034
Ik lees ook mee.

Maar er komt toch nog wel een eigen subforum
pi_66101600
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:21 schreef Susi het volgende:
Ik lees ook mee.

Maar er komt toch nog wel een eigen subforum
Wat mij betreft kan die nu al geopend worden ipv die paar dagen normaliter... alle voorronden leveren ook al genoeg gesprekstof op
  zondag 15 februari 2009 @ 23:19:32 #18
202348 Susi
Temple of Love
  maandag 16 februari 2009 @ 18:27:40 #19
111382 Ofyles2
pi_66128264
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wat mij betreft kan die nu al geopend worden ipv die paar dagen normaliter... alle voorronden leveren ook al genoeg gesprekstof op
Je twee maanden suf praten over iets wat maar drie dagen duurt.
  maandag 16 februari 2009 @ 18:54:43 #20
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66129248
Wanneer komt de realityserie van de Toppers eigenlijk op tv?
pi_66138489
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:26 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Als we de laatste plek weer willen reserveren wel.
We hebben betere opties
Jij vindt Anouk geen verbetering t.o.v. alles wat wij in de afgelopen 10 jaar gestuurd? Hmm, apart.

Ik vond Hind vorig jaar best aardig, al was het nummer weer typisch Nederlands in die zin dat het een 13-in-een-dozijn popdeuntje was wat we al tig keer eerder gehoord hebben.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:11:07 #22
202348 Susi
Temple of Love
pi_66139478
Ik vind dat liedje van Michelle nog altijd erg mooi

Voor de liefhebbers

pi_66151580
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:53 schreef Kantar het volgende:

[..]

Jij vindt Anouk geen verbetering t.o.v. alles wat wij in de afgelopen 10 jaar gestuurd? Hmm, apart.

Ik vond Hind vorig jaar best aardig, al was het nummer weer typisch Nederlands in die zin dat het een 13-in-een-dozijn popdeuntje was wat we al tig keer eerder gehoord hebben.
Aan de zangers en zangeressen heeft het de afgelopen jaren echt niet gelegen... het was meer het feit dat de liedjes middelmatig waren... niet super, niet slecht en dan val je in een veld van 40 niet positief of negatief op...

Shine is een veel uitgesprokener inzending, of je houdt ervan of je haat het.... Dat betekent dat het of scoort als een tiet of kansloos laatste wordt...
pi_66151603
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je twee maanden suf praten over iets wat maar drie dagen duurt.
Er is zat te melden over al die voorrondes hoor

Een paar maanden is wellicht wat overdreven maar een maand zou best leuk zijn... vorig jaar werd het geloof ik geopend een dag voor de halve finale van Hind
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:56:52 #25
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66151817
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Aan de zangers en zangeressen heeft het de afgelopen jaren echt niet gelegen... het was meer het feit dat de liedjes middelmatig waren... niet super, niet slecht en dan val je in een veld van 40 niet positief of negatief op...

Shine is een veel uitgesprokener inzending, of je houdt ervan of je haat het.... Dat betekent dat het of scoort als een tiet of kansloos laatste wordt...
Ik denk wel dat we met Shine hoger scoren dan de afgelopen jaren. Het is een goed lied, alleen misschien iets ouderwets. Aleen dat dansje was nog niet helemaal geweldig.
pi_66151885
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:56 schreef Remcosb het volgende:

[..]

Ik denk wel dat we met Shine hoger scoren dan de afgelopen jaren. Het is een goed lied, alleen misschien iets ouderwets. Aleen dat dansje was nog niet helemaal geweldig.
Ik denk dat de performance in Moskou iets gaat worden met veel vuurwerk, lichteffecten en de hele mikmak om het nog meer over de top te brengen... de tekst leent zich daar natuurlijk prima voor. En het zal voor heel veel mensen ultiem kut zijn maar er zijn er ook zat die het wel kunnen waarderen denk ik
pi_66156947
Het mag eens tijd worden dat ze gebruik gaan maken van bijv. vuurwerk, lichteffecten e.d., het zal vast ook wat kosten denk ik maar voorgaande jaren was het altijd ´doe maar normaal dan doen we al gek genoeg´. Dat idee werkt echt niet meer. Ja bij een ballad misschien. Visueel mag het ook wel aantrekkelijk worden gemaakt.

Gordon is ook de enige van de 3 heren die het songfestival op de voet volgt en ik weet dan ook zeker dat hij met iets goeds, ehm..nogal over de top?, zal komen dat bij Shine past. Zij hebben dan ook een groter budget dan voorgaande jaren omdat ze zelf ook veel investeren en dus gebruik kunnen maken van meer mogelijkheden. Als we Gordon mogen geloven gaan de toppers iets laten zien (kleding, act) dat nog niet eerder is vertoont op het festival. Nogmaals, opvallen zullen we!
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_66158150
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:26 schreef grazz het volgende:
Het mag eens tijd worden dat ze gebruik gaan maken van bijv. vuurwerk, lichteffecten e.d., het zal vast ook wat kosten denk ik maar voorgaande jaren was het altijd ´doe maar normaal dan doen we al gek genoeg´. Dat idee werkt echt niet meer. Ja bij een ballad misschien. Visueel mag het ook wel aantrekkelijk worden gemaakt.

Gordon is ook de enige van de 3 heren die het songfestival op de voet volgt en ik weet dan ook zeker dat hij met iets goeds, ehm..nogal over de top?, zal komen dat bij Shine past. Zij hebben dan ook een groter budget dan voorgaande jaren omdat ze zelf ook veel investeren en dus gebruik kunnen maken van meer mogelijkheden. Als we Gordon mogen geloven gaan de toppers iets laten zien (kleding, act) dat nog niet eerder is vertoont op het festival. Nogmaals, opvallen zullen we!
En die instelling is te prijzen inderdaad... beter met een hoop spektakel uitgeschakeld worden (die kans acht ik nog steeds groter dan dat ze doorgaan) dan met middelmatigheid eveneens tenonder gaan.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:02:28 #29
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66160699
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

En die instelling is te prijzen inderdaad... beter met een hoop spektakel uitgeschakeld worden (die kans acht ik nog steeds groter dan dat ze doorgaan) dan met middelmatigheid eveneens tenonder gaan.
Ik ben erg benieuwd naar het spektakel dat ze er van maken. Ik denk dat als je er echt een goed spektakel van maakt de kansen op een plaats in de finale een stuk groter worden.
pi_66161868
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:02 schreef Remcosb het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd naar het spektakel dat ze er van maken. Ik denk dat als je er echt een goed spektakel van maakt de kansen op een plaats in de finale een stuk groter worden.
Ben het er ook zeker mee eens dat je als land alles uit de kast moet halen en dus het idee hebt dat je ook daadwerkelijk alles hebt gedaan om een finaleticket te bemachtigen. Niet zoals eerdere jaren. Ja Edsilia en Hind hadden een prima actje hoor, voor in een NLse theater wel te verstaan want op het ESF valt dit niet meer op, te braaf, te Nederlands misschien...

Ik weet zeker dat de toppers zullen opvallen, zoals eerder werd genoemd; misschien positief of negatief. Maakt niet uit, met iets middelmatig red je het zeker niet. Of je houdt ervan of je haat het. Mochten ze het niet halen dan nog zullen mensen/fans in de toekomst de toppers in elk geval niet zijn vergeten

Owja...ik stem ook vr een eigen subforum ESF duurt veeeel te kort Er komen nog genoeg nationale finales, lotingen voor de startplekken, de toppers-soap, andere toestanden. In songfestival land is altijd wel wat gaande
pi_66161989
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:33 schreef grazz het volgende:

[..]

Ben het er ook zeker mee eens dat je als land alles uit de kast moet halen en dus het idee hebt dat je ook daadwerkelijk alles hebt gedaan om een finaleticket te bemachtigen. Niet zoals eerdere jaren. Ja Edsilia en Hind hadden een prima actje hoor, voor in een NLse theater wel te verstaan want op het ESF valt dit niet meer op, te braaf, te Nederlands misschien...

Ik weet zeker dat de toppers zullen opvallen, zoals eerder werd genoemd; misschien positief of negatief. Maakt niet uit, met iets middelmatig red je het zeker niet. Of je houdt ervan of je haat het. Mochten ze het niet halen dan nog zullen mensen/fans in de toekomst de toppers in elk geval niet zijn vergeten

Owja...ik stem ook vr een eigen subforum ESF duurt veeeel te kort Er komen nog genoeg nationale finales, lotingen voor de startplekken, de toppers-soap, andere toestanden. In songfestival land is altijd wel wat gaande
Linda Wagenmakers is een mooi voorbeeld, die was haar tijd eigenlijk een beetje vooruit... en ze zong op de avond zelf allerbelabberst waardoor ze maar in de middenmoot eindigde
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:37:46 #32
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66162053
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Linda Wagenmakers is een mooi voorbeeld, die was haar tijd eigenlijk een beetje vooruit... en ze zong op de avond zelf allerbelabberst waardoor ze maar in de middenmoot eindigde
Het blijft altijd een moment opname van de kwaliteit van de stem.
pi_66162224
quote:

[..]

Idd! Voor die tijd was dat nogal een act. Vond het ongelooflijk jammer dat de 'magie' eigenlijk al weg was in stockholm, bijna iedereen wist wat er ging gebeuren. Maar vond dit n van de betere inzendingen van NL trouwens. In vele songfestival compilaties zie je Linda en d'r jurk in elk geval nog terug
pi_66162878
Plekje bij de eerste vijf moet er wel in zitten
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:00:29 #35
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66162923
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:59 schreef Urquhart het volgende:
Plekje bij de eerste vijf moet er wel in zitten
Nou, ik denk het niet. We mogen al blij zijn als we de finale halen.
pi_66164165
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:00 schreef Remcosb het volgende:

[..]

Nou, ik denk het niet. We mogen al blij zijn als we de finale halen.
H..bij de eerste 5 van onderen?

edit: foutje, moest dat berichtje van Urquhart quoten
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 16:32:23 #37
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66164240
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Maar om te scoren met extravaganza, moet het wel cht helemaal over the top zijn denk ik. Acts als Lordi, Verka Serduchka (Tanzen!), en We Are The Winners, die vielen echt op. (Waarbij dat maffe nummer van Oekrane m.i. ook gewoon lekker in het gehoor lag)
Ik denk dat Shine toch weer te veel middelmaat is. Het is niet cht een goed liedje, het is ook niet cht amusante kolder.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_66164287
Ik denk serieus dat dit voor Nederland gaat verassen. De laatste keren dachten we met Treble, Hind en dat soort artiesten altijd goud in handen te hebben. Nu verwachten we er massaal helemaal niks van, en zul je zien dat het gaat scoren
pi_66164757
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:33 schreef Urquhart het volgende:
Ik denk serieus dat dit voor Nederland gaat verassen.
Een crematie live on stage zou wel een geweldige act zijn
pi_66164809
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:32 schreef Gert het volgende:

Ik denk dat Shine toch weer te veel middelmaat is. Het is niet cht een goed liedje, het is ook niet cht amusante kolder.
Denk inderdaad dat het in de performance nog wat meer aangedikt moet worden.... die dikke zangeressen zijn al een heel goed begin, die handschoentjes in principe ook... maar het mag allemaal iets spectaculairder
pi_66166868
quote:
De laatste keren dachten we met Treble, Hind en dat soort artiesten altijd goud in handen te hebben. Nu verwachten we er massaal helemaal niks van
Hmmm dat ben ik toch niet met je eens hoor... zie alleen al de kijkcijfers van het nationaal songfestival maar...
pi_66169906
In Zweden zijn er genoeg praat-en spelprogramma's voor het eurovisie songfestival begint en de laatste jaren komt steevast naar voren dat Nederland blijft hangen in hun eurovisie inzending. Steeds weer dat tuttige, met of zonder een nog tuttigere achtergrondkoortje, danseresje of zangeresje erbij. Kan ze geen ongelijk geven eigenlijk.
pi_66203096
Heeft Noorwegen al gekozen? Dat ene liedje met die jonge zanger zou het vast goed doen. De inzending van Nederland is niet super, maar in elk geval beter dan de nummers die we sinds 2005 hebben gestuurd.
pi_66204674
Noorwegen kiest a.s. zaterdag Livestream is dan wel aanwezig.
pi_66205617
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:06 schreef grazz het volgende:
Als die Noren die Alexander Rybak niet sturen gooien ze volgens mij de winnaar van het Eurovisie Songfestival 2009 weg.

De act is origineel, het liedje catchy, de zang dik in orde, hij heeft de looks en niet onbelangrijk ook de roots (ouders komen uit Wit-Rusland) dus succes gegarandeerd.
pi_66207688
quote:

[..]

Schrale troost voor Linda: dat hebben maar weinig Nederlanders gezien.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:24:59 #47
111382 Ofyles2
pi_66209150
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:06 schreef grazz het volgende:
Links s.v.p., hoeven niet direct te zijn.
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:26:42 #48
111382 Ofyles2
pi_66209230
quote:
Ik denk serieus dat dit voor Nederland gaat verassen. De laatste keren dachten we met Treble, Hind en dat soort artiesten altijd goud in handen te hebben. Nu verwachten we er massaal helemaal niks van, en zul je zien dat het gaat scoren
En nog spijt van deze gedurfde uitspraken?
pi_66209310
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als die Noren die Alexander Rybak niet sturen gooien ze volgens mij de winnaar van het Eurovisie Songfestival 2009 weg.

De act is origineel, het liedje catchy, de zang dik in orde, hij heeft de looks en niet onbelangrijk ook de roots (ouders komen uit Wit-Rusland) dus succes gegarandeerd.
Alexander Rybak is idd de torenhoge favoriet. Mooi lied maar ben niet echt weg van z'n stem.

Opzich best een sterke finale maar ik denk dat het n van deze 3 zal gaan worden:

Velvet Inc.

Alexander Rybak

Tone

Vanavond kiest naast Georgie ook Griekenland hun inzending, althans het lied. Sakis Rouvas, die al 2x eerder op het ESFpodium heeft gestaan (2004 met shake it en in 2006 als presentator...) zal 3 nummers ten gehore brengen. Enkele andere deelnemers zullen ook hun lied ten gehore brengen waaronder het VK, Cyprus en Malta.
Het begint om 21:00 uur en is live via eurovision.tv te volgen.
pi_66209576
Ik denk dat het gewoon Alexander Rybak wordt...

Overigens gaan de strijkinstrumenten de nieuwe gimmick worden dit jaar... Slovenie stuurt al een stel violisten, de kans dat Noorwegen die stuurt is ook erg groot en zo zijn er links en rechts volgens mij nog meer landen die met strijkers op de proppen komen... grappig dat hetzelfde lijkt te gebeuren als een paar jaar geleden met de drums
pi_66209912
Waar is andr rieu als je´m nodig denkt te hebben
pi_66216095
Georgi gaat misschien wel voor een relletje zorgen, zij sturen Stephane & 3G met We don't wanna put in. Dat laatste is natuurlijk een verwijzing naar Putin ;-)

Update: in griekenland zijn ze nu al 1,5 uur aan de gang maar er is nog steeds geen van de 3 liedjes gezongen...
pi_66216143
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:22 schreef grazz het volgende:
Georgi gaat misschien wel voor een relletje zorgen, zij sturen Stephane & 3G met We don't wanna put in. Dat laatste is natuurlijk een verwijzing naar Putin ;-)
Als die maar levend Moskou uit weten te komen
pi_66216246
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:22 schreef grazz het volgende:

pi_66216939
Dit is de Georgische inzending:

Naast de tekst is ook de muziek erg opvallend, het klinkt namelijk precies als Disco Inferno
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 22:51:05 #56
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66217446
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:40 schreef TheVulture het volgende:

Naast de tekst is ook de muziek erg opvallend, het klinkt namelijk precies als Disco Inferno
Klinkt wl lkker vind ik.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_66217546
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:51 schreef Gert het volgende:

[..]

Klinkt wl lkker vind ik.
idd
pi_66220999
Griekenland stuurt het lied This is our night. Ik ben er niet echt weg van.

pi_66229460
Geweldig nummer!

Maar waarom zingt ie niet live? Hij doet ook niet eens een poging fatsoenlijk te playbacken
pi_66229673
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:09 schreef ItaloDancer het volgende:
Geweldig nummer!

Maar waarom zingt ie niet live? Hij doet ook niet eens een poging fatsoenlijk te playbacken
Shake It was al geen best nummer en dit is gewoon erg middelmatig, jammer genoeg hebben ook de Grieken een bijna gegarandeerde finaleplaats elk jaar door veel diasporastemmen her en der...
pi_66230077
Het refrein (melodie) en vooral die synth op de achtergrond is echt typisch italodance, dus een schot in de roos voor mij

Lijkt me sterk dat dit gaat winnen (even kijken wat er van het liedje overblijft als ie het live moet zingen...) maar goed mijn favoriet van de gekozen liedjes tot nu toe

Shake It (even opgezocht) is afschuwelijk idd
pi_66248802
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:16 schreef grazz het volgende:
Griekenland stuurt het lied This is our night. Ik ben er niet echt weg van.

pffff.......vorig jaar was leuker

donderdag 19 februari 2009 @ 19:44:20 #63
111382 Ofyles2
pi_66249610
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:40 schreef TheVulture het volgende:

Logisch dat artiesten en producers soms lenen van anderen.
  Moderator vrijdag 20 februari 2009 @ 01:15:21 #64
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66262756
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:44 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Logisch dat artiesten en producers soms lenen van anderen.
Wat ik nog niet doorhad: het is dus een anti-Poetin nummer! (titel: "We don't wannna put in").
Gezellig straks, in Moskou.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 01:30:33 #65
111382 Ofyles2
pi_66262966
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 01:15 schreef Gert het volgende:

[..]

Wat ik nog niet doorhad: het is dus een anti-Poetin nummer! (titel: "We don't wannna put in").
Gezellig straks, in Moskou.
Vladimir Poetin stuurt een geheime knokploeg op die formatie af.
pi_66265901
De Toppers zonder Gerard Joling zijn geen Toppers.......

Griekenland.......

pi_66266886
Georgie komt met een anit Poetin lied.
pi_66267500
Welkom in het topic.
Maar da's allebei al gepost
pi_66268196
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:23 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

pffff.......vorig jaar was leuker

[ afbeelding ]

Eigenlijk was het gewoon vreselijk armetierig gezongen, het verbaasde me echt dat ze hoog eindigde....
pi_66270136
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Eigenlijk was het gewoon vreselijk armetierig gezongen, het verbaasde me echt dat ze hoog eindigde....
Was ook niet zozeer om de zang dat ze veel punten binnensleepte
pi_66286209
Previews van de derde ronde Melodifestivalen online (vergeet niet de twee nummers op de tweede pagina )

Dit kun je slechts nog vandaag en morgen luisteren

Het nummer van BWO vind ik echt nergens naar klinken... de andere nummers ook maar zo-zo of helemaal niets. Al kan de show eromheen nog veel goedmaken
Het enige leuke nummer vind ik Velvet - The Queen
pi_66287351
Tot nu toe is het niet het Melodifestivalen van de ballads geweest. Was voorgaande jaren wel anders. Toen zaten er altijd wel een paar in de finale (wat trouwens bijna automatisch een dikke hit oplevert in Zweden)
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:17:04 #73
111382 Ofyles2
pi_66287846
Moeten we ons zorgen maken over deze ontwikkeling?
pi_66287891
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:17 schreef Ofyles2 het volgende:
nee....... niet echt...... puur volksvermaak......
pi_66288000
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:17 schreef Ofyles2 het volgende:
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:38:22 #76
111382 Ofyles2
pi_66288731
Ok, stomme vraag. Ik zal voortaan wat beter nadenken.
pi_66289673
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:16 schreef Kantar het volgende:
TVPtje.

Eerlijk gezegd denk ik dat zij nog niet dood zou willen worden gevonden binnen een straal van minimaal tweehonderd kilometer rond het ESF-podium.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:52:37 #78
111382 Ofyles2
pi_66298126
Waarom had Jeroen geen nee gezegd?
pi_66298227
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat zij nog niet dood zou willen worden gevonden binnen een straal van minimaal tweehonderd kilometer rond het ESF-podium.
Hoe dat zo? Ze is te min voor het Songfestival, niet andersom.
pi_66308359
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ze heeft afgelopen najaar juist laten weten dat ze het best zou willen mits aan haar voorwaarden zou worden voldaan....
  Moderator zaterdag 21 februari 2009 @ 14:48:55 #81
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66314442
Gisteravond koos Ierland in een live-uitzending wie er naar Moskou afgevaardigd wordt.
Dit is 'm geworden:

Ik vind het zouteloze achterhaalde meidenpop damesmuzak.
Die Ieren zijn de weg een beetje kwijt, qua Eurovisie.
pi_66314524
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:48 schreef Gert het volgende:
Gisteravond koos Ierland in een live-uitzending wie er naar Moskou afgevaardigd wordt.
Dit is 'm geworden:

Ik vind het zouteloze achterhaalde meidenpop damesmuzak.
Die Ieren zijn de weg een beetje kwijt, qua Eurovisie.
Mwah ik vind het zo slecht nog niet... beste wat ze de afgelopen jaren hebben gestuurd... Brian Kennedy en Dervish en die kalkoen waren veel slechter
pi_66315691
Heb de uitzending gister gevolgd en Et cetera was echt het beste nummer dat er bij zat! Ik vind het wel leuk klinken en zeker beter dan die kalkoen, alhoewel ik daar wel om kon lachen
pi_66316853
Mijn God wat een slecht nummer
pi_66322480
Melodifestivalen begint weer: http://svt.se/melodifestivalen
pi_66322545
ik zit al klaar
pi_66322598
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:03 schreef grazz het volgende:
ik zit al klaar
Ik ook
pi_66322874
Velvet: Geweldig optreden! Refrein knalt er ook goed in maar tis jammer dat ze niet zo'n geweldige zangeres is.
pi_66323080
Hehe...vind Rigo wel grappig
pi_66323100
Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox: Die ene kerel doet me aan shaggy denken, nummer klinkt lekker en wordt leuk gebracht
pi_66323103
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:13 schreef grazz het volgende:
Velvet: Geweldig optreden!
Mooi gedaan idd
Op zich jammer dat ze met het beste nummer van de avond beginnen
Leuk refrein, de synth is helemaal heerlijk
Maar... een 'Fix me' is het ook niet.
Is n van de nummers die ze van mij mogen sturen uiteindelijk

Tweede is niet onaardig...
pi_66323184
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:19 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hehe...vind Rigo wel grappig
Nou hier heb je je ballad
pi_66323213
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:22 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Nou hier heb je je ballad
De Zweden vreten dit joh!
pi_66323244
Molly Sandn: Mooie verschijning en lied Finale plek denk ik. Carola's windmachine is ook weer van stal gehaald
pi_66323271
Zweeds IDOL-groepje nu
pi_66323427
E.M.D: Solo zingen ze nou niet echt geweldig, optreden vind ik ook weinig aan, nummer klinkt wel lekker Danny had dit nr solo moeten zingen!
pi_66323452
vond het drie keer niks eigenlijk
pi_66323475
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:29 schreef grazz het volgende:
E.M.D: Solo zingen ze nou niet echt geweldig, optreden vind ik ook weinig aan, nummer klinkt wel lekker Danny had dit nr solo moeten zingen!
Eens Maar wie is Danny?
pi_66323516
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
vond het drie keer niks eigenlijk
Dat vind ik van wat er nu opstaat
pi_66323585
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:32 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dat vind ik van wat er nu opstaat
boeit ook niet echt idd
pi_66323632
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:30 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Eens Maar wie is Danny?
Danny saucedo, was die blonde gozert lol moet je maar ff Youtuben...zijn solo materiaal is beter vind ik.

Mikael Rickfors was geen r**t aan..*gaap* Btje jaren 80..maar daarin is HEAT veel beter natuurlijk!
pi_66323723
nog wakker na dit spetterende optreden?
pi_66323735
Dit nr ( van Maja) is ook leuk! Heerlijk Hopelijk krijgt ze genoeg stemmen.
pi_66323772
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
nog wakker na dit spetterende optreden?
Prima liedje toch en nu een grieks liedje...
pi_66323790
Ik ben in slaap gevallen. Was er net ook een optreden?
pi_66323892
Dit is wel een aardig liedje maar haar stem is niet al te best.
pi_66323920
Liedje van Sofia klinkt ook er goed maar denk niet dat de Zweden voor een Grieks lied gaan....
pi_66323961
Alexander Bard!
pi_66323964
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit is wel een aardig liedje maar haar stem is niet al te best.
ja jammer van dr stem

Nu..say it!!! B W OOOO
pi_66324028
lol BWO goes timbaland, klinkt niet verkeerd maar ben er niet 1,2,3 weg van...
pi_66324085
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:47 schreef grazz het volgende:
klinkt niet verkeerd maar ben er niet 1,2,3 weg van...
precis!
pi_66324104
BWO klinkt zo beter dan de preview.
Velvet en BWO voor mij dan maar
pi_66324111
Timbaland? Dat haal ik er niet uit hoor
pi_66324150
Ik denk Molly Sandn en BWO naar de finale en EMD en Velvet naar Andra chansen
pi_66324219
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik denk Molly Sandn en BWO naar de finale en EMD en Velvet naar Andra chansen
Finale: Velvet, Molly Sandn
Andra chansen: EMD, BWO

Het maakt mij eigenlijk niet uit, Als Velvet maar naar de finale gaat
pi_66324233
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Timbaland? Dat haal ik er niet uit hoor
Dat muziekje vind ik zoooo typisch Timba..

Voor mij MOETEN naar de finale: VELVET, vorig jaar lukte het haar ook al niet maar nu vind ik haar qua performance en lied het beste, aan de zang moet ze blijven werken. En laat Molly dan maar mee gaan naar de finale

AC: Maja, tsja ik vond het wel relaxed en.... BWO of Sofia voor mij
pi_66324407
geen velvet
pi_66324434
Kutuitslag zeg, alhoewel ik het wel leuk vind om nr 2 ook door te zien gaan maar die Mikael? Yuck!
pi_66324710
Wat een aanfluiting
pi_66324722
nou kom op zweedse meisjes stem EMD maar naar de finale dan
pi_66324853
EMD...yuk
pi_66325011
ooh....Molly tegen BWO
pi_66325054
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
EMD...yuk
Nogal yuck ja, ik vrees dat die zweedse meisjes ze straks ook nog eens naar Moskou sturen. Mag hopen van niet.

In dit duel mag Molly van mij direct naar de finale! BWO komt er waarschijnlijk ook wel via de herkansing!
pi_66325184
Leuk voor haar!
pi_66325282
internationale jury vote naar Sofia? LOL, goed nr hoor maar als we naar de zang luisteren dan waren er betere nahja...
pi_66325286
BWO in de herkansing tegen 'Show me heaven'
Gaat mijn favoriet er straks ook nog uit.
pi_66325313
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:29 schreef grazz het volgende:
internationale jury vote naar Sofia? LOL, goed nr hoor maar als we naar de zang luisteren dan waren er betere nahja...
De internationale Griekse jury
pi_66325409
op naar Noorwegen! daar zijn ze nog bezig met de finale en zelfs een zeer sterke finale waar Alexander Rybak d favoriet is...

http://www.eurovision.tv/esctv?program=1932&source=streaming fantastisch livestream, kan zijn dat je ff iets moet installeren
pi_66326135
Is het al afgelopen? De stream doet het niet. Deed het heel even maar, paar seconden.
pi_66326418
Idd de stream ligt eruit maar hier een plaatje van de tussenstand: http://i43.tinypic.com/fz9lav.jpg nou, tlijkt me eigenlijk zeker...de winnaar is....

pi_66326508
eindresultaat:
pi_66326617
pi_66328474
De Duitse inzending:

Ik vind 'm geweldig! Alex C

Jammer van de playback.
pi_66328534
Kan het kloppen dat op TVE ze nu bezig zijn voor de Spaanse inzending van het songfestival?

Ik kwam tijdens het zappen nu namelijk allemaal acts en heel groot 'Eurovision' tegen..
pi_66328714
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:31 schreef Kidney_Bean het volgende:
Kan het kloppen dat op TVE ze nu bezig zijn voor de Spaanse inzending van het songfestival?

Ik kwam tijdens het zappen nu namelijk allemaal acts en heel groot 'Eurovision' tegen..
Klopt helemaal! Het is de 2e voorronde en er komen nog 2 (weet ik niet helemaal zeker)
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:43:27 #136
111382 Ofyles2
pi_66328843
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:31 schreef Kidney_Bean het volgende:

Dan kan ik die zender waarschijnlijk ook ontvangen.
pi_66328940
haha dat zou kunnen weet ik niet..

Bedankt voor de info Grazz! Ik had wel door dat het iets met Eurovisie te maken had, maar mijn Spaans is te slecht om het geratel letterlijk te verstaan. Dat ze pas bij de 2e voorronde zijn, van de meeste landen is het nu toch wel al bekend? En wat wordt het ook laat uitgezonden trouwens, niet echt primetime 8 uur ´s avonds ofzo...

Gaat Belgi dit jaar ook nog met zo'n show komen? Die heb ik vorig jaar wel gevolgd, met Sandrine en dat groepje dat uiteindelijk won... het nummer kan ik zo weer zingen, maar heb geen idee wat hun naam ook al weer was!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:53:03 #138
111382 Ofyles2
pi_66329079
De VRT stuurt samen met de RTBF een inzending naar het ESF, beurtelings. Volgend jaar zijn de Vlamingen weer aan de beurt, nu zijn het de Walen.
pi_66329379
aaah jammer, geen Vlamingen... die Spaanse presentatrice ziet er trouwens niet uit zeg, net weg gelopen uit de Adams Family!
  Moderator zondag 22 februari 2009 @ 01:41:22 #140
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66331608
  zondag 22 februari 2009 @ 02:49:25 #141
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66332441
Voor het eerst trouwens dat ik echt hoop dat NL verliest
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_66333861
quote:
Op zondag 22 februari 2009 02:49 schreef scanman01 het volgende:
Voor het eerst trouwens dat ik echt hoop dat NL verliest
de kans dat ze winnen is zo goed als nihil
  zondag 22 februari 2009 @ 09:35:04 #143
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66333911
quote:
Op zondag 22 februari 2009 09:26 schreef FANN het volgende:

[..]

de kans dat ze winnen is zo goed als nihil
Het is misschien dan wel een betere inzending dan de vorige jaren, we winnen er inderdaad niet meteen het songfestival mee.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 februari 2009 @ 09:37:48 #144
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66333929
Ik ben al blij als we de finale halen .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_66334361
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:29 schreef ItaloDancer het volgende:
De Duitse inzending:

Jammer van de playback.
Die zanger is wel een creep

Ik blijf No No Never van Texas Lightning de beste Duitse inzending vinden
pi_66334392
Alexander Rybak mag het van me winnen

Noorwegen

Optreden in de superfinale:

[ Bericht 62% gewijzigd door TheVulture op 22-02-2009 10:39:43 ]
pi_66334852
quote:
Op zondag 22 februari 2009 09:37 schreef borisz het volgende:
Ik ben al blij als we de finale halen .
Ik niet.
sig verwijderd door FA
pi_66334899
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:03 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik niet.
voor mij hoeft het ook niet ...... De Floppers.......
  zondag 22 februari 2009 @ 11:55:32 #149
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66335710
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:06 schreef FANN het volgende:

[..]

voor mij hoeft het ook niet ...... De Floppers.......
ach, het is toch wel een beetje leuk als we de finale halen?
  Moderator zondag 22 februari 2009 @ 11:59:31 #150
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66335795
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:55 schreef Remcosb het volgende:

[..]

ach, het is toch wel een beetje leuk als we de finale halen?
Eigenlijk interesseert me dat niets.
Niet met dit soort inzendingen.
Ik vind de finale tch wel amusant om te kijken, ook zonder Nederland.
Stuur Anouk maar volgend jaar, die haalt moeitloos de finale en ik denk ook wel top-5.
  zondag 22 februari 2009 @ 12:27:51 #151
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66336516
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Stuur Anouk maar volgend jaar, die haalt moeitloos de finale en ik denk ook wel top-5.
Alleen zal Anouk zelf zo gek niet zijn (hoop ik)
pi_66338399
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:59 schreef Gert het volgende:

[..]

100 euro op dat ze de finale niet eens haalt?
pi_66338511
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Alleen zal Anouk zelf zo gek niet zijn (hoop ik)
Ik snap echt niets van die instelling hoor Veel landen sturen hun beste artiesten.
Maar in Nederland is zelfs Anouk (wie??) zogenaamd 'te goed' voor het Eurovisie songfestival !!!
pi_66338627
quote:
Op zondag 22 februari 2009 13:38 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ik snap echt niets van die instelling hoor Veel landen sturen hun beste artiesten.
Maar in Nederland is zelfs Anouk (wie??) zogenaamd 'te goed' voor het Eurovisie songfestival !!!
Idd
  zondag 22 februari 2009 @ 14:37:17 #155
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66340276
quote:

[..]

Ik denk dat de kwaliteit van het festival meespeelt (bijzonder laag) en ook dat het al heel veel jaren een volkomen oneerlijke strijd is. Ik snap er niets van dat Nederland uberhaupt nog meedoet.
pi_66340463
De kwaliteit is inderdaad laag wanneer landen als Nederland enkel C-artiesten sturen ja.
Ik vind dat er dit jaar weer leuke liedjes bijzitten hoor... niet overal in Europa heeft men dezelfde smaak natuurlijk...
Vwb de 'oneerlijke strijd' ben ik het deels eens. Dit jaar bepalen nationale jury's voor de helft de uitslag, wat wellicht iets zal helpen (niet helemaal natuurlijk).
  Moderator zondag 22 februari 2009 @ 15:07:27 #157
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66341170
quote:

[..]

Jij hebt gewoon een pleurishekel aan Anouk.
Maar als artieste heeft ze 100x meer in huis dan "de toppers".
Het is alleen de vraag of dat gewaardeerd wordt op het ESF. Ik denk het wel eigenlijk. Maar goed: Anouk doet niet mee en gaat dat waarschijnlijk ook niet doen. Zinlose discussie dus.
pi_66341448
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:43 schreef ItaloDancer het volgende:
De kwaliteit is inderdaad laag wanneer landen als Nederland enkel C-artiesten sturen ja.
Ik vind dat er dit jaar weer leuke liedjes bijzitten hoor... niet overal in Europa heeft men dezelfde smaak natuurlijk...
Vwb de 'oneerlijke strijd' ben ik het deels eens. Dit jaar bepalen nationale jury's voor de helft de uitslag, wat wellicht iets zal helpen (niet helemaal natuurlijk).
Die oneerlijke strijd blijft nog wel ff bestaan maar ik geloof wel dat als je inderdaad een goed nummer stuurt het zeker mogelijk moet zijn om te kunnen winnen. Kijk naar Noorwegen vorig jaar, die kreeg van elk land wel punten! Wij sturen vaak artiesten die we een beetje zijn vergeten, die niet recent een hit hebben gescoord zoals een Treble, Hind, Edsilia. De laatste twee vind ik echt goede zangeressen maar waarom sturen we niet een lied dat al in onze eigen charts staat ofzo. Dat mag, als het maar niet voor Oktober is uitgebracht dacht ik. De toppers zijn erg geliefd bij het NLse volk, kijk maar naar de concerten, ik vind dit zeker een vooruitgang maar het moet gewoon beter de komende jaren. Ik hoop dat de TROS verder kijkt dan alleen NL. Laten ze buitenlandse componisten aantrekken want als ze het hier in NL niet meer willen dan lekker verder shoppen

Wat denk ik een goede keuze kan zijn voor volgend jaar is bijv Elize, maakt liedjes van deze tijd, heeft hits gescoord in Polen, Bulgarije...daar moet je op inspelen. Within Temptation zou ook geweldig kunnen zijn. Maarja...wishful thinking Alles best zolang het maar geen Dries of Jannes wordt
pi_66342428
Helemaal mee eens maar de TROS heeft iig al beloofd dat ze zich zeker niet zullen beperken tot Nederlandstalige artiesten.
pi_66342653
Het leukste zou zijn als we gewoon een jaarlijks liedjesfestival zouden hebben, en het dan niet 'Nationaal Songfestival' noemen want dat heeft nu zo'n negatieve lading
Maar dat er echt wat promotie omheen zit en dat het dan niet gaat om de Eurovisie-deelname... maar gewoon goede liedjes en verschillende artiesten.
In het begin zal het wat lastig zijn kwalitatief gezien maar het niveau zal vanzelf omhoog gaan als het een succes is (veel kijkers --> zorgt toch voor een leuke promotie van de artiest).
Nee dit is geen nieuw en origineel idee en wellicht onrealistisch om er nu nog mee te starten zonder historie... maar ja ik hoop het wel
pi_66343666
Lijkt me een prima idee ItaloDancer! Andere naam en een moderner concept. Een TMF of een 538 zou mee moeten helpen vind ik. Het kweekvijver talent van TMF vind ik ook nooit slecht Tsja je moet ergens beginnen en ik verwacht ook niet dat je meteen de grootste namen kunt aantrekken...
pi_66354765
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:20 schreef grazz het volgende:
Lijkt me een prima idee ItaloDancer! Andere naam en een moderner concept. Een TMF of een 538 zou mee moeten helpen vind ik. Het kweekvijver talent van TMF vind ik ook nooit slecht Tsja je moet ergens beginnen en ik verwacht ook niet dat je meteen de grootste namen kunt aantrekken...
Ik heb al eerder eens een keer gezegd dat een omroep als BNN mee zou moeten doen, een band zoals Voicst, Intwine ofzo zouden het ook goed kunnen doen. We moeten hier gewoon wat meer durven en wat minder 13-in-een-dozijn kiezen.
pi_66355838
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Het leukste zou zijn als we gewoon een jaarlijks liedjesfestival zouden hebben, en het dan niet 'Nationaal Songfestival' noemen want dat heeft nu zo'n negatieve lading
Melodifestivalen NL

Maar het is inderdaad opvallend dat Nederland er maar niet in slaagt iets van te maken van het NSF. Zelfs in Vlaanderen leverde de voorronde vorig jaar nog 3 top 10-hits op.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:11:11 #164
111382 Ofyles2
pi_66357462
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Melodifestivalen NL

Maar het is inderdaad opvallend dat Nederland er maar niet in slaagt iets van te maken van het NSF. Zelfs in Vlaanderen leverde de voorronde vorig jaar nog 3 top 10-hits op.
Dat zegt meer iets over het Vlaamse volk dan over Europa. Het sloeg niet aan, te braaf.
pi_66357748
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat zegt meer iets over het Vlaamse volk dan over Europa. Het sloeg niet aan, te braaf.
De Vlamingen hebben op zich toch aardige liedjes gekozen de afgelopen jaren... van Xandee snap ik nog steeds niet waarom ze als laatste eindigde...

Die glazuurafbrekende bende van vorig jaar was wel een ellende... Sandrine was 10 keer beter
pi_66358885
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De Vlamingen hebben op zich toch aardige liedjes gekozen de afgelopen jaren... van Xandee snap ik nog steeds niet waarom ze als laatste eindigde...

Die glazuurafbrekende bende van vorig jaar was wel een ellende... Sandrine was 10 keer beter
Grappig, vroeg me dat laatst ook weer eens af Ik denk dat de fout van Xandee en Charlotte vorig jaar had te maken met het feit dat ze beide tijdens de nationale finale een optreden gaven dat helemaal perfect was voor beide nationale finales. Beide optredens zagen er op beeldscherm heel goed uit en van het podium werd ook goed gebruik gemaakt. Dit moet je uiteindelijk vertalen naar een groter podium en ook camerawerk moet worden aangepast. Bij beiden vond ik dat op het festival zelf magertjes. Xandee verdween helemaal en het geluid was ook niet geweldig. Charlotte kwam de eerste seconden te eng over . Die eerste seconden zijn zo belangrijk om de aandacht van de kijker vast te houden! Maar goed, dat is wat ik denk hoor
pi_66359040
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:29 schreef ItaloDancer het volgende:
De Duitse inzending:

Jammer van de playback.
Haha echt onduits maar wl leuk.
Ik hoop dat we winnen
Screw them.
We're going home.
pi_66359167
quote:
Hahaha
Vooral die hoge noten
Screw them.
We're going home.
pi_66359398
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:54 schreef grazz het volgende:

[..]

Grappig, vroeg me dat laatst ook weer eens af Ik denk dat de fout van Xandee en Charlotte vorig jaar had te maken met het feit dat ze beide tijdens de nationale finale een optreden gaven dat helemaal perfect was voor beide nationale finales. Beide optredens zagen er op beeldscherm heel goed uit en van het podium werd ook goed gebruik gemaakt. Dit moet je uiteindelijk vertalen naar een groter podium en ook camerawerk moet worden aangepast. Bij beiden vond ik dat op het festival zelf magertjes. Xandee verdween helemaal en het geluid was ook niet geweldig. Charlotte kwam de eerste seconden te eng over . Die eerste seconden zijn zo belangrijk om de aandacht van de kijker vast te houden! Maar goed, dat is wat ik denk hoor
Bij Xandee kan ik er nog steeds de vinger niet opleggen, misschien omdat ze wegviel tegen het spektakel van Ruslana en haar Wild Dancers... ze visten wellicht in dezelfde stemvijver.... maar dan nog had het op zijn minst in de top 10 moeten eindigen...

Charlotte ging de mist in omdat ze er op beeld uitzag als een alien... was niet meer de mooie vrouw van 1999 en kwam erg onnaturel en spooky over op beeld...
  Moderator maandag 23 februari 2009 @ 00:16:20 #170
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66359479
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:59 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Haha echt onduits maar wl leuk.
Ik hoop dat we winnen
Maar.. maar... het is een nger!
pi_66359529
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:16 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik vind het maar een hele gladde onsympathieke creep....

Ik wil Texas Lightning terug
pi_66359560
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:16 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja, excuus he
Maar die zingen en dansen altijd zo goed.
Dus dan maar over een totaal andere boeg. Want vorig jaar was wel arisch maar ook niet wat.
Screw them.
We're going home.
  Moderator maandag 23 februari 2009 @ 00:19:55 #173
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66359562
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vind het maar een hele gladde onsympathieke creep....

Ik wil Texas Lightning terug
Dat was een leuk nummer ja!

Of "Der Guido hat euch lieb". Ook zo leuk.
pi_66359594
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Dat was een leuk nummer ja!
Dat had zeker een top3-notering verdient... ik vond die zangeres zo leuk
  Moderator maandag 23 februari 2009 @ 00:26:11 #175
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66359703
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat had zeker een top3-notering verdient... ik vond die zangeres zo leuk
Maar dat was ook geen Duitse, dacht ik. In ieder geval niet van origine.

Afijn, daar lopen er wel meer van rond, h Caro.

pi_66359769
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:26 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar dat was ook geen Duitse, dacht ik. In ieder geval niet van origine.

Afijn, daar lopen er wel meer van rond, h Caro.

Wieso? Was gibt mir away?
Screw them.
We're going home.
pi_66359790
pi_66390569
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Of "Der Guido hat euch lieb". Ook zo leuk.
Guildo Horn & Die Orthopdischen Strmpfe!!
pi_66407383
quote:
Mijn kat raakte van slag toen ik dit net afdraaide

Voor mij is Noorwegen nog steeds favoriet! Het enige zwakke aan het nummer is als die Noor gaat zingen, zn stem is niet helemaal top... maar daar kijken we wel doorheen

En de toppers aub NIET door... zijn we daar ook meteen vanaf.

edit: ik was trouwens schijnbaar een van de weinigen die toevallig op TVE zapte. Door de zeer lage kijkcijfers gaan ze nu in Spanje op 1 avond de laatste voorronde, de herkansingsronde en de finale doen
pi_66426020
Goed nieuws!

Speciaal voor het Eurovisie Songfestival laten de Toppers een tweetal remixen maken van het nummer Shine door een Nederlandse top DJ. ‘Nadat het lied Shine het Nationaal Songfestival won is het team rondom de Toppers zich gaan verdiepen in de productie en de act. Door een spontane Shine club-remix was het enthousiasme zo groot dat deze dj gevraagd is om de Eurovision versie te produceren.

De Shine ‘New Wave’ Eurovision 2009 Mix komt er in een radio edit voor het Songfestival en een speciale lange Extented version voor het club en dance circuit in Europa. De release van de remixen en de videoclip staat gepland op 13 maart. Op deze dag wordt ook de nieuwe Toppers Eurovision site gelanceerd op www.topperseurovision.com (bron: Royal Promotions)

Heel goed dat ze hier geld en tijd in investeren! Ben erg benieuwd in elk geval
pi_66426154
Wow, nice!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:58:51 #182
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_66530200
Door studie in Spanje onlangs pas de nummers gehoord van Nederland .

WAAROM heeft Shine gewonnen en niet dat Angel-nummer?!?! Ik snap er niks van .
La buena vida es cara. Hay otra ms barata, pero no es vida.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:10:43 #183
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_66530535
Na herluisteren is Shine best grappig.
Wel heeeeeel erg suffig en dus zal het niet winnen.
En er mag iets meer peper in. Iets geks, iets scherpere melodielijnen.
Maar het heeft wel "fout maar stiekem toch best leuk"-potentie.
pi_66551116
Ik blijf erbij... Noorwegen gaat het gewoon winnen dit jaar
pi_66561693
pi_66562071
Agnes: Leuke discoplaatje maar echt bijzonder vind ik het niet.
pi_66562281
Star Pilots: Heerlijke mix van dance en 80's maar echt veel gebeurt er niet in het lied. Ze hebben overigens betere liedjes! Maar goed, dit was niet slecht.
pi_66562432
Susanne: Prima ballade maar de zangeres is nou niet bepaald leuk om te zien
pi_66562515
Heb de eerste twee gemist omdat internet uitviel
pi_66562616
Neh die tieten helpen niet.
pi_66562624
Anna en Maria: Wow Maria ziet er goed uit zeg (Ze deed dus vorig jaar mee voor Noorwegen en probeert het dit jaar bij de buren) Vind het een erg goed nummer!
pi_66562828
thorleifs, echt typisch zweeds en i like it
pi_66562967
Vreselijk nummer dit weer, zo gezocht die melodien (en de tekst ook )

Thorleifs was wel redelijk...
pi_66563008
Sarah dawn finer: 1 woord: WOW!
pi_66563197
Next3, saai
pi_66563450
Malena: blijft een leuke combi: pop/dance en opera. Prima uitgevoerd dacht ik zo
pi_66563469
Zo te horen heb ik de beste twee nummers gemist
Maar dan nog kunnen ze niet tippen aan de vorige halve finales...
pi_66563673
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Zo te horen heb ik de beste twee nummers gemist
Maar dan nog kunnen ze niet tippen aan de vorige halve finales...
Mwah vond agnes tegenvallen, star pilots waren wel goed. Wie weet treden ze nog es op Mijn favorieten: Sarah dawn finer en de 2 dames Anna & Maria
pi_66563834
Hmmm nice
pi_66563939
jammer zeg, geen Anna & Maria
pi_66564207
in dit duel ga ik toch voor agnes, maar zou het ook niet erg vinden mocht star pilots doorgaan
pi_66564366
Vind het allebei wel aardige nummers Maar zeker niet beter dan Alcazar, Mans enz.
pi_66564607
Idd, vind Alcazar nog steeds het best! Nummer knalt er meteen goed in en ze gaven ook een erg goed optreden

In dit duel graag de ballade!
pi_66565236
Vond het maar een matige avond eigenlijk.
pi_66571540
Ze zijn inderdaad op Spanje nog bezig om half 2 hahaha
pi_66572238
En nu niet meer, het zou een lange nacht worden maar tot mijn verbazing zijn ze nu al klaar. Voor spaanse begrippen is dat errrug vroeg. Soraya gaat naar Moskou, leuk lied.

zondag 1 maart 2009 @ 02:31:04 #207
6941 APK
Factual, I think.
pi_66572301
quote:
Op zondag 1 maart 2009 02:25 schreef grazz het volgende:
En nu niet meer, het zou een lange nacht worden maar tot mijn verbazing zijn ze nu al klaar. Voor spaanse begrippen is dat errrug vroeg. Soraya gaat naar Moskou, leuk lied.

Weer een land dat te laat Balkandingetjes gaat gebruiken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_66575036
quote:

Erg leuke inzending van de Spanjaarden... na Noorwegen toch eigenlijk wel het beste wat ik heb gehoord
pi_66576010
Die schlager meets opera van de Zweedse Malena is het beste liedje uit de Zweedse voorronde van dit jaar

Erg cool
pi_66586089
quote:

Ah, gelukkig, het beste nummer
  maandag 2 maart 2009 @ 14:05:37 #211
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_66615857
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:58 schreef BVO het volgende:
Door studie in Spanje (...)
Ze gaan winnen. Zeggen ze.
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 14:16:45 #212
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66616296
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:02 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ah, gelukkig, het beste nummer
Was de rest ng niemendalleriger dan? Ik vond Spanje vorig jaar wel leuk. "Tres: el Maiquelyason! Cuatro: el Robocop!"
pi_66711300
d´r is weer een kanshebber bijgekomen. Azerbaijan stuurt Aysel met de bekende Arash! <-- een Zweedse Iranir maar goed, vind het wel een lekker nummer

pi_66782531
Morgen Andra chansen

Not gonna happen, maar ik hoop op finaleplaatsen voor Lily & Susie en Amy Diamond
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:55:55 #215
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_66782672
ik hoop op BWO en Caroline af Ugglas
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:37:43 #216
6941 APK
Factual, I think.
pi_66784665
Pfffrt, vanavond weer een flink aantal liedjes geluisterd.

Weinig hoopgevends vooralsnog.
pi_66784819
Ik denk:
Sarah DF vs Lili & Susie en dan HOOP ik Sarah, erg mooie ballad vind ik.

Amy D vs Caroline en dan waarschijnlijke Caroline naar de finale...

Maar goed ik zie beide, en geen van allen uit AC, de finale winnen.
De idolssterren zoals Mans, Agnes en EMD vissen in de zelfde vijver en dus zullen de stemmen moeten worden verdeeld. Molly zal misschien nog te jong worden gevonden. HEAT wordt het helaas ook niet dus het gaat tussen Alcazar en Malena Ernman.

Mijn voorkeur gaat uit naar Alcazar, maar willen de Zweden voor iets anders gaan (en die kans is erg groot) dan zal Malena waarschijnlijk winnen.
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 22:41:54 #218
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66784870
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:37 schreef APK het volgende:
Pfffrt, vanavond weer een flink aantal liedjes geluisterd.

Weinig hoopgevends vooralsnog.
Ik vond de winnaar van vorig jaar al weinig hoopgevend.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:50:21 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_66785222
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:41 schreef Gert het volgende:

Ik vond de winnaar van vorig jaar al weinig hoopgevend.
True, maar wel luisterbaar en met schandaal er omheen enzo.
Daarnaast waren er liedjes van Oekraine en Amenie en Croatie en, en en, en......

Allemaal mooi vond ik, nu vind ik vooralsnog alleen Engeland mooi, maar ze zingt nog niet echt goed. (In Malta en in nog een ander land on tour.)
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 22:58:59 #220
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66785639
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:50 schreef APK het volgende:

[..]

True, maar wel luisterbaar en met schandaal er omheen enzo.
Daarnaast waren er liedjes van Oekraine en Amenie en Croatie en, en en, en......
Frankrijk!

Ach... het wordt toch wel weer leuk, en er komen vast nog een paar nummers bij die het aanhoren en/of aanzien waard zijn. Oekrane of zo.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 23:02:12 #221
6941 APK
Factual, I think.
pi_66785769
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:58 schreef Gert het volgende:

[..]

Frankrijk!

Ach... het wordt toch wel weer leuk, en er komen vast nog een paar nummers bij die het aanhoren en/of aanzien waard zijn. Oekrane of zo.
Jij gaat voor de beleving van het geheel, ik ook, maar de afgelopen drie jaar vond ik echt dat er prachtige liedjes tussen zaten en tot nu toe vind ik het het echt nul-komma-nul.
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 23:18:51 #222
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66786497
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 23:02 schreef APK het volgende:

[..]

Jij gaat voor de beleving van het geheel, ik ook, maar de afgelopen drie jaar vond ik echt dat er prachtige liedjes tussen zaten en tot nu toe vind ik het het echt nul-komma-nul.
Prachtige liedjes zijn wel een bonus ja. Ik heb ze ook nog niet gehoord, maar al wel een hilarisch slechte, van eh.. dinges..

-edit- Bulgarije.

vrijdag 6 maart 2009 @ 23:23:07 #223
6941 APK
Factual, I think.
pi_66786640
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 23:18 schreef Gert het volgende:

[..]

Prachtige liedjes zijn wel een bonus ja. Ik heb ze ook nog niet gehoord, maar al wel een hilarisch slechte, van eh.. dinges..

vrijdag 6 maart 2009 @ 23:24:24 #224
6941 APK
Factual, I think.
pi_66786698
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 23:29:06 #225
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66786857
quote:
Ja die vind ik dus best wel aardig.
Zeker tussen de rest.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 23:35:43 #226
6941 APK
Factual, I think.
pi_66787077
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 23:29 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja die vind ik dus best wel aardig.
Zeker tussen de rest.
Het ritme vind ik okay, je kunt zelfs 'Bleep Bleep' doen (en dan het hoofd twee keer naar achteren) , zoals bij Oekraine vorig jaar.
pi_66793336
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:40 schreef grazz het volgende:
Ik denk:
Sarah DF vs Lili & Susie en dan HOOP ik Sarah, erg mooie ballad vind ik.

Amy D vs Caroline en dan waarschijnlijke Caroline naar de finale...

Maar goed ik zie beide, en geen van allen uit AC, de finale winnen.
De idolssterren zoals Mans, Agnes en EMD vissen in de zelfde vijver en dus zullen de stemmen moeten worden verdeeld. Molly zal misschien nog te jong worden gevonden. HEAT wordt het helaas ook niet dus het gaat tussen Alcazar en Malena Ernman.

Mijn voorkeur gaat uit naar Alcazar, maar willen de Zweden voor iets anders gaan (en die kans is erg groot) dan zal Malena waarschijnlijk winnen.
Ik denk dat EMD een goede kans maakt. Maar ik weet niet waar de jury (normaliter) voor kiest.
pi_66807683
scotts vs Sarah...scotts heeft een leuk lied maar Sarah heeft een mooier en sterker lied imo, jammer dat ze last van dr stem heeft maar hopelijk wint ze dit duel.
pi_66808026
In de zaal iig meer fans van Lily & Susie dan van BWO
pi_66808193
ben niet zo'n fan van show me heaven maar BWO vind ik eerlijk gezegd niet veel aan helaas dus vooruit lily& susie
pi_66808440
ik vind die amy zo kinderachtig en die stem..brr dus hopelijk gaan de piloten door
pi_66808585
Amy Diamond is super! Maar Star Pilots mogen van mij ook wel door...
pi_66808640
Die tekst slaat wel he - le - maal nergens op
pi_66808739
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Die tekst slaat wel he - le - maal nergens op
daar luister ik niet eens naar lol
pi_66808829
Amy heeft nog een kansje met de internationale jury kans 1 op 3 zelfs.
pi_66809028
mag hopen dat ze haar niet een ticket geven al vrees ik het ergste, kijk maar eens naar wat ze in de semi's hebben achter gelaten..bah
pi_66809185
kan dit wijf al helemaal niet uitstaan
pi_66809268
te slecht dat gesprek met 'mr Red Fox'
pi_66809318
Go Lily & Susie
Go Star Pilots

Star Pilots moet wel lukken
Het enige jongensgroepje dat nog kans maakt op een ticket, voor alle stemmende tienermeisjes.
pi_66809465
Nog een keer optreden??
Jezus dat gaat me wat te ver

Ik ga maar wat eten/ Ik hou van Holland kijken...

Zie straks wel wat het geworden is.
pi_66809570
lol ja ja, en dan straks nog een keer hoop ik Ik weet niet. die Caroline gaat denk ik winnen van de star pilots
pi_66810252
beter geen Amy!
pi_66811556
Wtf?

Oh mijn God
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:36:01 #244
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_66813721
Jemig...ik trok inderdaad de tweede keer optreden ook niet. Wel fijn dat Caroline door is...
pi_66814654
Alcazar dan maar.
pi_66819151
De nummers zijn nu in elk geval allemaal op YouTube te vinden. Ik heb ze net beluisterd en wat mij betreft wordt het Alcazar of Malena Ernman.
pi_66821726
Agnes mag ook nog trouwens
pi_66874143
Ik vind die Snalla Snalla uit de Zweedse voorronde ook erg apart en leuk... geen idee wat ze zingt maar ze heeft echt een heerlijke Janis-Joplin uitstraling die Caroline
  maandag 9 maart 2009 @ 21:29:54 #249
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_66875112
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind die Snalla Snalla uit de Zweedse voorronde ook erg apart en leuk... geen idee wat ze zingt maar ze heeft echt een heerlijke Janis-Joplin uitstraling die Caroline
Haha..grappig...ze heeft een cd uit met Caroline sings Janis Joplin...
pi_66875885
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:29 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Haha..grappig...ze heeft een cd uit met Caroline sings Janis Joplin...
Echt waar?

Van mij mag ze naar Moskou, of anders die opera-meets-schlager van Malene

Maar ik denk dat Zweden gewoon weer voor een ouderwetse schlager kiest met die Mans... vind dat alleen niet het sterkste liedje!
pi_66882828
oh ze hebben de club versie van shine ook al online gegooid. Als je goed luistert kun je denk ik inschatten hoe de nieuwe versie ongeveer zal gaan klinken. Ik vind het lekker klinken maar past het bij de toppers? Vind het gewaagd, de huidige versie is wat ouderwetser en past naar mijn mening meer bij ze........

pi_66895444
Hmmm ik vind de remix niet zo... klinkt wat leeg zo, dat electro-achtige past niet echt bij het nummer... had eerder een beetje trance verwacht en gehoopt...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:24:22 #253
148174 Kantar
TV junkie.
pi_66896210
^ Idd, ik had meer iets in de geest van de Freemasons remix van Faith Evans' ''Mesmerized'' verwacht. Jammer...
pi_66909506
Nog bedankt h Gordon, eerst Joling wegpesten en dan ook nog met je 'eigen' nietszeggende baggernummer dat hele Songfestival-avontuur naar de klote helpen...
pi_66909667
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:14 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nog bedankt h Gordon, eerst Joling wegpesten en dan ook nog met je 'eigen' nietszeggende baggernummer dat hele Songfestival-avontuur naar de klote helpen...
wat heeft die klojo nu weer gedaan?

Geer
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 21:10:25 #256
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66912153
Songfestival weert anti-Poetin-lied

MOSKOU - De Georgische band Stefane & 3G wilde met een anti-Russisch lied tijdens het Eurovisiesongfestival protesteren tegen de politiek van de Russische premier Poetin.
afbeelding vergroten Stefane & 3G.
De organisatie van het evenement heeft echter besloten dat het nummer We Don't Wanna Put In (lijkt op de Engelse schrijfwijze van de naam Putin) niet aan de regels voldoet, zo bleek dinsdag.

De organisatie van het internationale liedjesevenement eist nu van Georgi dat het de tekst van het nummer herschrijft of een ander lied instuurt. Uiterlijk maandag 16 maart moeten de definitieve versies van alle deelnemende liedjes bij de organisatie bekend zijn.

,,De titel en de tekst van het nummer voldoen niet aan de eisen gesteld in hoofdstuk 4.9 van het reglement en mag daarom niet deelnemen aan de competitie.'' De regels stellen onder meer dat de tekst en of uitvoering van een nummer het evenement niet in diskrediet mogen brengen. Teksten, voordrachten of andere uitingen van politieke aard worden niet toegestaan. Als niet aan deze regels wordt voldaan, volgt diskwalificatie.

We Don't Wanna Put In won in Georgi de nationale voorronde. De 54e editie van het Eurovisiesongfestival heeft plaats van 12 tot en met 16 mei in de Russische hoofdstad Moskou. (ANP)

bron

Nah.. pas de tekst dan maar aan, het nummer is wel lekker.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gert op 10-03-2009 21:15:57 ]
pi_66912973
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef Gert het volgende:
Songfestival weert anti-Poetin-lied

Nah.. pas de tekst dan maar aan, het nummer is wel lekker.
Ik zou de tekst van Disco Inferno pakken, de muziek hebben ze daar ook al van gejat
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:07:18 #258
16245 CarOnline
met lange O
pi_66926432
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:14 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja en dan Jeroen van der Boom bij de toppers die nu ook gewoon in een zilveren jasje en broek staat te hupsen.
Terwijl ie eerst zei: Jaa ik ben gewoon Jeroen van der Boom met mn leren jackie en ik doe niet aan verenboa's en al dat gedoe.
Tuurlijk Jeroen van der Boom
Nou is het net zo'n nephomo als Froger.

Waar maak ik me eigenlijk druk over. Ik vond ze met Geer ook al niets
Screw them.
We're going home.
pi_66962540
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:28 schreef TheVulture het volgende:
Alexander Rybak mag het van me winnen

Noorwegen

Optreden in de superfinale:

Ik ben geen Songfestival-fan, maar kwam dit nummer op Youtube tegen, meteen dit topic gezocht. Want ik denk dat de kans echt wel groot is dat hij gaat winnen.
pi_66963627
Ja dat denk ik ook; zie ik gisteren een overzicht van alle songfestivalnummers bij RTL Boulevard, wordt hij geen eens genoemd!
pi_66993958
Hier is ie dan...de nieuwe remix gemaakt door John Marks, ik weet het niet hoor..vond de oude ook wel wat hebben.

pi_66994071
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 00:09 schreef grazz het volgende:
Hier is ie dan...de nieuwe remix gemaakt door John Marks, ik weet het niet hoor..vond de oude ook wel wat hebben.

Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 00:26:49 #263
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66994340
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 00:09 schreef grazz het volgende:

Wat een enge vieze nep-mannetjes. Met hun sneue liedje. Echt afrkeer opwekennd.
pi_67004281
Tja zo'n clip is leuk maar het gaat toch om het echte werk in mei... zal er dan wel weer heel anders aan toe gaan... ik ga er maar gewoon vanuit dat het een kansloze affaire is. Op naar 2010 met hopelijk cht iets eigentijds, hips, gedurfds en niet van die levensliedmeuk waar de Tros altijd zo bekend om is...

Al zouden Nick & Simon misschien nog best iets leuks kunnen brengen a la Reunion in 2004
pi_67007203
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:20 schreef TheVulture het volgende:
Tja zo'n clip is leuk maar het gaat toch om het echte werk in mei... zal er dan wel weer heel anders aan toe gaan... ik ga er maar gewoon vanuit dat het een kansloze affaire is. Op naar 2010 met hopelijk cht iets eigentijds, hips, gedurfds en niet van die levensliedmeuk waar de Tros altijd zo bekend om is...

Al zouden Nick & Simon misschien nog best iets leuks kunnen brengen a la Reunion in 2004
ik vind die clip al harstikke stom.......
pi_67008794
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:50 schreef FANN het volgende:

[..]

ik vind die clip al harstikke stom.......
Ik eigenlijk ook
pi_67009752
Het gaat wel... die videoclip, die tekst, drie van die kerels, en dan die beat eronder... het kan natuurlijk allemaal niet maar ach op zich wel een beetje catchy de finale halen zou al een bijzondere prestatie zijn maar toch...
pi_67025852
Die remix maakt het volgens mij een nog onopvallender nummer. Met nog wat (betere) popliedjes in onze halve finale van landen als Griekenland en Denemarken, wordt het bijna onmogelijk om door te gaan.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:09:52 #269
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_67026349
Het is allemaal weer zo truttig en zo braaf. Zal je zien dat ze er straks nog een achtergrond-danseresje/koortje bij hebben en we zijn we helemaal terug in de mid-jaren negentig.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:59:38 #270
6941 APK
Factual, I think.
pi_67027787
Is de Belg al voorbij gekomen?
  zaterdag 14 maart 2009 @ 00:08:02 #271
6941 APK
Factual, I think.
pi_67028028
Ik zie Engeland als grote favoriet, maar op betfair is het momenteel:

Norway 3.3
Greece 6.8
Turkey 12.5
Malta 14.5
UK 22
pi_67031657
Griekenland en Turkije zijn voor mij absoluut favoriet op dit moment. Zowel omdat het landen zijn die altijd veel stemmen trekken, als omdat ze behoorlijke liedjes hebben met weinig concurrentie in dezelfde categorie. Engeland is ook een outsider, omdat het wel een aardige ballad is, en er zijn nu jury's bij, wat gunstig kan zijn voor een wat oubollig lied en iets van de BBC lag in het verleden bij de jury's al snel wel goed.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 11:06:33 #273
6941 APK
Factual, I think.
pi_67033728
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 08:59 schreef Fred_B het volgende:

Engeland is ook een outsider, omdat het wel een aardige ballad is, en er zijn nu jury's bij, wat gunstig kan zijn voor een wat oubollig lied en iets van de BBC lag in het verleden bij de jury's al snel wel goed.
En vergeet de pulling power van Sir Andrew niet.
Schijnt ook een grote held in voormalige oostbloklanden te zijn.
pi_67035508
Ik vind het op zich wel te prijzen dat De Toppers er voor hun doen het maximale aan doen om te scoren... ik zie het nog steeds niet gebeuren maar er wordt in ieder geval niet naar een Euro meer of minder gekeken qua budget!
pi_67041172
Wanneer leert Nederland nou eens dat je gewoon wat lekkere wijven op dat podium moet zetten. Die elkaar uitkleden ofzo. Dan krijg je veel meer stemmen. Al is dit al meer een show dan voorgaande keren, dat is al beter.
pi_67042763

voor een oostblok liedje toch best wel leuk. aardig refreintje ook, klink lekker. Als deze er op komt draai ik hem niet weg, i.t.t. die floppers..
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_67046453
Ik denk nog steeds dat het een mega-overwinning voor Noorwegen gaat worden, lang geleden dat n inzending er zo bovenuit gestokenheeft als Alexander Rybak dit jaar...
pi_67048736
De koning van alle nationale finales ! http://svt.se/melodifestivalen een zeer sterke finale. k hoop op Alcazar, Mans, Malena of Sarah
pi_67048965
haha leuke opening met alle deelnemers
pi_67049299
Ik kijk ook
Agnes (grower voor mij) of Alcazar
pi_67049378
de deelnemers:
01. Mns Zelmerlw - Hope & Glory
02. Caroline af Ugglas - Snlla, snlla
03. Agnes - Love Love Love
04. H.E.A.T - 1000 Miles
05. Emilia - You’re My World
06. Alcazar - Stay The Night
07. Sarah Dawn Finer - Moving On
08. E.M.D. - Baby Goodbye
09. Sofia - Alla
10. Molly Sandn - S vill stjrnorna
11. Malena Ernman - La voix

Mans was trouwens wel goed maar betwijfel of ie wint..
pi_67049538
Als het maar niet Snlla, snlla wordt.
pi_67049563
oei agnes is minder dan in de voorronde, ze klonk nogal moe
pi_67049729
Ok ik moet toevoegen dat H.E.A.T. niet slecht is... ook al is het mijn muziek niet...
pi_67049779
Het zal wel EMD worden, hoor je hier al de hele tijd op de radio....vind het maar niks
pi_67049810
Heat is super! Ik vind die leadsinger echt goed Maarja ze winnen toch niet. EMD zou een verschrikkelijke winnaar zijn en ik zie ze ook niet winnen. Het wordt gewoon Alcazar, Malena, Mans of Sarah
pi_67049852
Zweedse chart:
1 E.M.D.
2 Alcazar
3 Mans
4 Agnes
5 Caroline
6 Lily & Susie
7 H.E.A.T.
8 Star Pilots
9 Sarah Dawn Finer
10 Malena
pi_67050075
alcazar WINNER!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fantastisch gewoon
pi_67050092
WOW Alcazar
Nog veel beter dan in de halve finale
pi_67050316
E.M.D. klinkt alleen goed als de vocalen op band erbij komen... dat wordt niet best in Moskou
Liedje is wel leuk
pi_67050358
Ze zullen toch niet veel Jury-stemmen krijgen hoop
ik.....
pi_67050368
De toppers!!
pi_67050376
De toppers
pi_67050419
LOL verschrikkelijk die EMD, kunnen niet goed zingen, kunnen niet performen..onze toppers zijn zelfs beter
pi_67050485
Alla maakt natuurlijk geen schijn van kans.
Kan de laatste plaats reserveren.
Ook een dertien in een dozijn-nummer.
pi_67050694
Mooi speldje
pi_67050780
Niet mijn ding die Malena
pi_67050953
Malena lol, dat gezicht van dr
Mijn top 11:

1.Alcazar
2.Heat
3.Malena
4.Sarah DF
5.Emilia
6.Mans
7.Molly
8.Agnes
9.Sofia
10.EMD
11.Caroline
pi_67051049
Nou die internationale jury ging nergens over random
pi_67051084
Caroline vind ik geweldig, net als Heat en Alcazar...laat hun het maar uitvechten..
pi_67051133
nu moeten alle alcazar fans wel stemmen op stay the night dat levert mooi wat centjes voor SVT op
pi_67051148
Die Zweedse humor blijft... uhh... wonderlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')