Jij vindt Anouk geen verbetering t.o.v. alles wat wij in de afgelopen 10 jaar gestuurd?quote:Op zondag 15 februari 2009 21:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Als we de laatste plek weer willen reserveren wel.
We hebben betere opties![]()
Aan de zangers en zangeressen heeft het de afgelopen jaren echt niet gelegen... het was meer het feit dat de liedjes middelmatig waren... niet super, niet slecht en dan val je in een veld van 40 niet positief of negatief op...quote:Op maandag 16 februari 2009 21:53 schreef Kantar het volgende:
[..]
Jij vindt Anouk geen verbetering t.o.v. alles wat wij in de afgelopen 10 jaar gestuurd?Hmm, apart.
Ik vond Hind vorig jaar best aardig, al was het nummer weer typisch Nederlands in die zin dat het een 13-in-een-dozijn popdeuntje was wat we al tig keer eerder gehoord hebben.
Er is zat te melden over al die voorrondes hoorquote:Op maandag 16 februari 2009 18:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je twee maanden suf praten over iets wat maar drie dagen duurt.
Ik denk wel dat we met Shine hoger scoren dan de afgelopen jaren. Het is een goed lied, alleen misschien iets ouderwets. Aleen dat dansje was nog niet helemaal geweldig.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Aan de zangers en zangeressen heeft het de afgelopen jaren echt niet gelegen... het was meer het feit dat de liedjes middelmatig waren... niet super, niet slecht en dan val je in een veld van 40 niet positief of negatief op...
Shine is een veel uitgesprokener inzending, of je houdt ervan of je haat het.... Dat betekent dat het of scoort als een tiet of kansloos laatste wordt...
Ik denk dat de performance in Moskou iets gaat worden met veel vuurwerk, lichteffecten en de hele mikmak om het nog meer over de top te brengen... de tekst leent zich daar natuurlijk prima voor. En het zal voor heel veel mensen ultiem kut zijn maar er zijn er ook zat die het wel kunnen waarderen denk ikquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:56 schreef Remcosb het volgende:
[..]
Ik denk wel dat we met Shine hoger scoren dan de afgelopen jaren. Het is een goed lied, alleen misschien iets ouderwets. Aleen dat dansje was nog niet helemaal geweldig.
En die instelling is te prijzen inderdaad... beter met een hoop spektakel uitgeschakeld worden (die kans acht ik nog steeds groter dan dat ze doorgaan) dan met middelmatigheid eveneens tenonder gaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:26 schreef grazz het volgende:
Het mag eens tijd worden dat ze gebruik gaan maken van bijv. vuurwerk, lichteffecten e.d., het zal vast ook wat kosten denk ik maar voorgaande jaren was het altijd ´doe maar normaal dan doen we al gek genoeg´. Dat idee werkt echt niet meer. Ja bij een ballad misschien. Visueel mag het ook wel aantrekkelijk worden gemaakt.
Gordon is ook de enige van de 3 heren die het songfestival op de voet volgt en ik weet dan ook zeker dat hij met iets goeds, ehm..nogal over de top?, zal komen dat bij Shine past. Zij hebben dan ook een groter budget dan voorgaande jaren omdat ze zelf ook veel investeren en dus gebruik kunnen maken van meer mogelijkheden. Als we Gordon mogen geloven gaan de toppers iets laten zien (kleding, act) dat nog niet eerder is vertoont op het festival. Nogmaals, opvallen zullen we!
Ik ben erg benieuwd naar het spektakel dat ze er van maken. Ik denk dat als je er echt een goed spektakel van maakt de kansen op een plaats in de finale een stuk groter worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En die instelling is te prijzen inderdaad... beter met een hoop spektakel uitgeschakeld worden (die kans acht ik nog steeds groter dan dat ze doorgaan) dan met middelmatigheid eveneens tenonder gaan.
Ben het er ook zeker mee eens dat je als land alles uit de kast moet halen en dus het idee hebt dat je ook daadwerkelijk alles hebt gedaan om een finaleticket te bemachtigen. Niet zoals eerdere jaren. Ja Edsilia en Hind hadden een prima actje hoor, voor in een NLse theater wel te verstaan want op het ESF valt dit niet meer op, te braaf, te Nederlands misschien...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:02 schreef Remcosb het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar het spektakel dat ze er van maken. Ik denk dat als je er echt een goed spektakel van maakt de kansen op een plaats in de finale een stuk groter worden.
Linda Wagenmakers is een mooi voorbeeld, die was haar tijd eigenlijk een beetje vooruit... en ze zong op de avond zelf allerbelabberst waardoor ze maar in de middenmoot eindigdequote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:33 schreef grazz het volgende:
[..]
Ben het er ook zeker mee eens dat je als land alles uit de kast moet halen en dus het idee hebt dat je ook daadwerkelijk alles hebt gedaan om een finaleticket te bemachtigen. Niet zoals eerdere jaren. Ja Edsilia en Hind hadden een prima actje hoor, voor in een NLse theater wel te verstaan want op het ESF valt dit niet meer op, te braaf, te Nederlands misschien...
Ik weet zeker dat de toppers zullen opvallen, zoals eerder werd genoemd; misschien positief of negatief. Maakt niet uit, met iets middelmatig red je het zeker niet. Of je houdt ervan of je haat het. Mochten ze het niet halen dan nog zullen mensen/fans in de toekomst de toppers in elk geval niet zijn vergeten
Owja...ik stem ook vóór een eigen subforumESF duurt veeeel te kort
Er komen nog genoeg nationale finales, lotingen voor de startplekken, de toppers-soap, andere toestanden. In songfestival land is altijd wel wat gaande
![]()
Het blijft altijd een moment opname van de kwaliteit van de stem.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Linda Wagenmakers is een mooi voorbeeld, die was haar tijd eigenlijk een beetje vooruit... en ze zong op de avond zelf allerbelabberst waardoor ze maar in de middenmoot eindigde
Idd! Voor die tijd was dat nogal een act. Vond het ongelooflijk jammer dat de 'magie' eigenlijk al weg was in stockholm, bijna iedereen wist wat er ging gebeuren. Maar vond dit één van de betere inzendingen van NL trouwens. In vele songfestival compilaties zie je Linda en d'r jurk in elk geval nog terugquote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Linda Wagenmakers is een mooi voorbeeld, die was haar tijd eigenlijk een beetje vooruit... en ze zong op de avond zelf allerbelabberst waardoor ze maar in de middenmoot eindigde
Nou, ik denk het niet. We mogen al blij zijn als we de finale halen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:59 schreef Urquhart het volgende:
Plekje bij de eerste vijf moet er wel in zitten
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:00 schreef Remcosb het volgende:
[..]
Nou, ik denk het niet. We mogen al blij zijn als we de finale halen.
Maar om te scoren met extravaganza, moet het wel écht helemaal over the top zijn denk ik. Acts als Lordi, Verka Serduchka (Tanzen!), en We Are The Winners, die vielen echt op. (Waarbij dat maffe nummer van Oekraïne m.i. ook gewoon lekker in het gehoor lag)quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En die instelling is te prijzen inderdaad... beter met een hoop spektakel uitgeschakeld worden (die kans acht ik nog steeds groter dan dat ze doorgaan) dan met middelmatigheid eveneens tenonder gaan.
Een crematie live on stage zou wel een geweldige act zijnquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:33 schreef Urquhart het volgende:
Ik denk serieus dat dit voor Nederland gaat verassen.
Denk inderdaad dat het in de performance nog wat meer aangedikt moet worden.... die dikke zangeressen zijn al een heel goed begin, die handschoentjes in principe ook... maar het mag allemaal iets spectaculairderquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:32 schreef Gert het volgende:
Ik denk dat Shine toch weer te veel middelmaat is. Het is niet écht een goed liedje, het is ook niet écht amusante kolder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |