quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:30 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Ooooow, wat mooi. Wat jammer dat ze zo'n kindje niet echt kan blijven voeden. Nu heeft het kleintje één keer een lekker hapje en dan
. Maar wel goed van haar, ik zou het ook zo doen
![]()
![]()
. Geweldige vrouw is dat, geweldige actrice ook
.
Ojaquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:24 schreef mrien het volgende:
Wat fijn Freecell!
Wat grappig dat elektrisch wel goed gaat!
Nu moet Leander natuurlijk wel de fles willen
quote:waarin moeders aan het woord worden gelaten die hun kinderen heel lang borstvoeding geven. Artsen adviseren meestal om baby's tenminste een jaar op deze manier te voeden, maar moeder Veronica's oudste is die leeftijd al ruimschoots gepasseerd. Het kan geen kwaad, maar het wordt gezien als iets wat je niet meer doet. Veronica vindt het juist prettig om haar oudere kinderen te zogen, mede omdat de kinderen in kwestie ook kunnen verwoorden wat ze er fijn aan vinden.
Toch vind ik dit, zonder je aan te willen vallen, wel opvallend.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:32 schreef Ticootje het volgende:
ik heb van de week nog in snowworld Jen aan de borst gehad. Ik ben wel even op een ander plekje gaan zitten aangezien mijn vader zich wat ongemakkelijk zou voelen. Maar ik heb me niet verstopt, en daarna viel Jen heerlijk in slaap.
De docu vond ik wat minder.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dus als je wil dat ze voortaan niet meer voor een voeding komt `s nchts moet je je insmeren met bodylotion![]()
Meestal ben ik ook wel zo makkelijk. Maar de oplossing van E.T. ga ik toch maar eens proberen. Meestal krijgt ze wat eten op het moment dat wij eten, dus dan is borstvoeding geven niet zo handig. Maar als ze dan even geduld moet hebben totdat we klaar zijn, dan zit er toch nog even tussen (stom dat je soms voor de hand liggende dingen niet zelf bedenktquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:56 schreef owlet het volgende:
Ik geloof dat ik er verder nu niet zo veel aan zou doen en haar de borst zou geven als ik dat zelf op dat moment ook niet vervelend vind. Dit lijkt me nou echt zoiets dat vanzelf wel weer over gaat, het zou mij het gedoe niet waard zijn om haar nu gaan leren ook eten van jou aan te pakken.
Maar goed, ik ben erg makkelijk in dat soort dingen merk ik
Ik vind deze gedachtengang eerlijk gezegd een beetje engquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:34 schreef Ticootje het volgende:
Ja, doorslapen is wel ok, maar ik vond het ook niet erg dat ze het niet deed. Ik voel me gewoon zo nutteloos, ik ben gewoon niet meer nodig als Jen getroost. Dat kan nu ieder ander doen... Ik ben zeg maar niet meer exclusief...
Dat dus!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:13 schreef cattie het volgende:
Maar jij bent en blijft haar enige mama en daarin exclusief. En ze heeft je ook zeker nog nodig. Om je op te vrolijken:
Yepquote:Op maandag 23 februari 2009 22:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zei Lois pas niet dat ze ook nog wel eens een TSR had?
Dat heb ik in de kast staanquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:08 schreef Lois het volgende:
[..]
YepBijna 4,5 jaar na dato nog
Als ik hele kleine babietjes met een hongerhuiltje hoor.
ET : Hoestdrank bij prikkelhoest
Tara's moeder voelt het nog als ik Leander aanleg. En haar jongste is 25quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:15 schreef cattie het volgende:
Super Reinhilde!
Moonah, ik weet niet meer wie het was, maar die had een moeder die er jaren later nog "last" van had. (Was dat niet Owlet?) Volgens mij is het niet zo vreemd.
Liefquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
en gaat het over in liefdesverklaringen aan papa.
Juist ook nog met 6 maanden toch?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Tara's moeder voelt het nog als ik Leander aanleg. En haar jongste is 25
Maar die had ook altijd wel heel veel voeding en BV ging bij haar héél makkelijk.
Mijn eigen moeder had het nog wel bij de oudste zoon van mijn zus en toen was ik (de jongste) ook al 15. Dus het kan heel lang!
Ik heb me toch een stuwing ineensLeander slaapt langer dan normaal, maar dat is wel vaker zo, dus ik heb geen idee waarom?
Al heb ik wel het idee dat hij wat aan het regelen was (paar nachten veel wakker en huilen). Kan dat nog met 6 maanden?
Ahà!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:05 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Juist ook nog met 6 maanden toch?
Regeldagen
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Tara's moeder voelt het nog als ik Leander aanleg. En haar jongste is 25
Maar die had ook altijd wel heel veel voeding en BV ging bij haar héél makkelijk.
Mijn eigen moeder had het nog wel bij de oudste zoon van mijn zus en toen was ik (de jongste) ook al 15. Dus het kan heel lang!
Dat wil ik ook niet zeggen. Had een tsr tijdens een vergadering op m'n werk toen het ging over koffiemelk.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier ook nog nooit zoiets gehad, zo makkelijk komt die melk niet hoor.
Ik heb er best wel verdriet om gehad. Ik had het zo anders voorgesteld en ik was er nog helemaal niet aan toe om te stoppen. Ik voelde me ze vreselijk kut. Gelukkig heb ik enorm veel steun van M. gehad. Ook hij vond het heel raar dat ze zo plotseling stopte. Ook heb ik geen woord gehoord op de momenten dat ik met Jen bezig was om haar toch de gelegenheid te geven om te drinken.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:41 schreef owlet het volgende:
oei Yppy!
En Jen zo maar voor het echie gestoptHoe voel je je er onder, Ticootje?
Ik heb geloof ik maar een of twee keer last gehad van lekker tijdens sex en dat was dan tijdens een kindloze nacht waardoor er door het weinige drinken/kolven nogal wat spanning op stond.
Ja!quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:48 schreef Dakota het volgende:
Elin is zogenaamd aan het clusteren..hebben meer moeders hier ' last ' van of gehad?
Ow, ik heb ook wel zitten brullen hoorquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:23 schreef Dakota het volgende:
bweuh ik had t net ff gehad.. ze wilde drinken vanaf 5 uur tot net.. vermoeiend! jankbui en we gaan weer vrolijk verder
Dat is volgens mij ook een heel gangbare gedachtequote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:18 schreef Dakota het volgende:
ja maar dit soort dingen vertellen ze je dus niet op het CB heRegeldaagjes
en ik maar beweren dat het toch al echt twee weken aan de gang was
Dus zocht ik het zelf maar op en blijkt het gewoon 'normaal' te zijn ..en ik maar bang dat mn tieten misschien hol waren
Ik heb geen ideequote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:39 schreef Dakota het volgende:
ik denk ook dat een kindje een veel voller gevoel krijgt en langer door kan op melk met pap..en dat bv juist voedzamer is?
Oja!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:02 schreef Dakota het volgende:
geen idee..ik heb mijn weegsessie gemist door die klojo's
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:15 schreef owlet het volgende:
http://www.parenting.com/(...)ep-for-Breastfeeding
Helaas we hebben allebei dezelfde verzekering. Op de bovenstaande lijst staat ook dat onze verzekering niks vergoedt. Voor 100 euro is zoiets nog wel te doen jaquote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:32 schreef p_iglet het volgende:
http://www.nvlborstvoeding.nl
staan ook alle verzekeringen op die vergoeden
Mocht je er nog last van hebben, bij mij helpen warmtecompressen voor het voeden ook erg goed. Ik doe dan meestal een washandje onder de hete kraan en stop dat in een plastic zakje (zodat het droog is) en leg dat tegen de pijnlijke plek, vlak voor en soms ook tijdens het voeden (oppassen dat het niet tegen je kind komt als het nog heet is).quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:51 schreef Llewella het volgende:
Ik heb denk ik weer een verstopt melkkanaaltje, maar nadat ik grijs d'r stukje heb gelezen ga ik Amber morgen (of vanavond nog) gewoon in de rugbyhouding aanleggen; vaak helpt dat idd wel.
Het is vanavond toen ik na m'n werk thuis kwam pas begonnen met pijn; denk met de eerste drinkbeurt na thuiskomst. Ze heeft het nog niet wegkunnen drinken, en masseren heeft ook nog niet veel opgeleverd.
Dat hadden wij ook. De uren die zij kwam, gingen van de uren kraamhulp af, dus dat kostte je qua geld niks extra en aan een lactatiekundige heb je veel meer dan aan een kraamphulp.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:55 schreef p_iglet het volgende:
hier had de kraamzorg ook een officiele lactatiekundige in dienst.. je zou bij je kraamzorg dus ook nog kunnen informeren.
Naar aanleiding van dit verhaal zou ik graag een vraag aan de misschien deels wat meer ervaren moeders en borstvoeders van dit topic willen stellen. MIjn zoontje is nu 7 weken. Ik heb een borstontsteking, die nu alweer terug gaat dankzij het goede drinken van mijn zoon, antibiotica en daarnaast afkolven van de resterende melk. Om een nieuwe ontsteking te voorkomen vroeg ik me af of ik elke keer moet kolven na een voeding, want niet altijd drinkt hij de borst helemaal leeg. Maar ik denk aan de andere kant, dat als er teveel melk is toch niet elke keer allebij de borsten helemaal leeg hoeven. Zie ik dat goed? Ook drinkt hij heel langzaam dat kan soms best een half uur per borst duren.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:45 schreef Grijs het volgende:
Vandaag druk bezig geweest een borstontsteking te voorkomen...
Gisteravond begon een borst pijnlijk aan te voelen, dus ik zei tegen A. dat ik uit koor nog ging voeden (meestal is dat niet nodig voor Marlien), zodat ik niet met een pijnlijke borst de nacht in zou hoeven... Maar helaas, na het voeden had ik nog steeds last van pijnlijke plekken.
Desondanks heb ik toch goed kunnen slapen en vanmorgen maar weer de pijnlijke borst gegeven, de andere gekolfd. Het hielp niet. Ook douchen niet, want masseren/kolven met de hand was te pijnlijk. Paracetamol genomen tegen de pijn en Marlien telkens aan de pijnlijke borst gelegd in de hoop dat ze de zere plekken leeg kon drinken, de andere borst gekolfd.
Vanmiddag om half 4 was dat eindelijk gelukt! Vanavond heeft ze gewoon aan beide kanten kunnen drinken en de pijn is volledig weg!
Ik had gehoopt dat ik dat soort dingen niet meer zou hebben na 9 maanden voeden... de oorzaak was volgens mij een melkblaartje, ik heb er nu op elke tepel 1. De andere gaf minder problemen.
Ik heb Marlien vandaag anders aangelegd, zodat ze niet steeds met haar hand naast mijn tepel de borst naar achteren duwt. Telkens haar hand verplaatsen helpt kennelijk niet goed genoeg...
Bedankt voor het medeleven cattie. Zeker op zaterdag was het heel vervelend want dit ging samen met koorts, duizeligheid, hitte in de bovenlichaam en koude rillingen. Maar gelukkig werd het vlug beter met de antibiotica kuur. Anders ga ik uiterlijk afkolven tot het einde van de kuur, wat woensdag zou zijn. Sowieso komt er vaak niet heel veel meer uit, tenminste als Jair goed heeft gedronken, varieert tussen de 5 en maximaal 30 cc.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:31 schreef cattie het volgende:
Wat vervelend dat je een bo hebt, Tinuviel. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou niet blijven afkolven, want dan blijft de productie zo hoog.
Ive sliep door na 9 maanden. Fee heeft nu af en toe een nacht met maar 1 voeding (ze is nu 11 weken) en dat vind ik al wel vlot.
ik weet wel wat over een borstontsteking maar niet genoeg dat ik advies durf te geven.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:24 schreef Tinuviel het volgende:
. Met welke leeftijd hebben jullie baby's voor het eerst doorgeslapen?
Met 3 maanden sliep mijn oudste lekker door, die kreeg geen bv overigens. De jongste is nu bijna 10 maanden en slaapt nog niet door, die krijgt wel bv.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:24 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Met welke leeftijd hebben jullie baby's voor het eerst doorgeslapen?
Ik wil het proberen, omdat ik het een kans wil geven. Alleen als het net zo gaat als de vorige keer en ik er alleen maar door moet huilen, dan stop ik ermee.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:43 schreef mrien het volgende:
Ik hou ook vast (te zware borst anders) en heb nog nooit een borstontsteking gehad gelukkig!
Waarom wil je het dan een paar dagen gaan proberen en dan overstappen Wennie?
Straks is je productie net op gang gekomen en dan wil je alweer stoppen
Heb je al eens een informatieavond gevolgd van bijvoorbeeld de vbn of de LLL of een curcus bij een laktatiekundige? Misschien is het fijn om vooraf je al goed voor te bereiden.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:58 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ik wil het proberen, omdat ik het een kans wil geven. Alleen als het net zo gaat als de vorige keer en ik er alleen maar door moet huilen, dan stop ik ermee.
Informatieavonden gevolgd, boeken gelezen, extra lactatiedeskundige erbij gehaald, heeft niets geholpen. Werd er alleen maar depressief van, vandaar.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je al eens een informatieavond gevolgd van bijvoorbeeld de vbn of de LLL of een curcus bij een laktatiekundige? Misschien is het fijn om vooraf je al goed voor te bereiden.
Wat jammer, maar ik vind het wel heel stoer dat je het toch weer wilt gaan proberen. Zeker na een negatieve ervaring dat je er toch weer voor wilt gaan. En misschien pakt het heel anders uit dan vorige keer.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:13 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Informatieavonden gevolgd, boeken gelezen, extra lactatiedeskundige erbij gehaald, heeft niets geholpen. Werd er alleen maar depressief van, vandaar.
Ja, wil het een kans geven, en ook al wordt het nu weer moeilijk omdat het er 2 zijn, ik ga ervoor, wil me alleen niet meer bang en onzeker laten maken door mensen die zeggen dat alleen borstvoeding goed genoeg is. Mijn zoontje is prima gegroeid op flesvoeding hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat jammer, maar ik vind het wel heel stoer dat je het toch weer wilt gaan proberen. Zeker na een negatieve ervaring dat je er toch weer voor wilt gaan. En misschien pakt het heel anders uit dan vorige keer.
Met die instelling ben ik ook begonnen met het voeden van onze 2e. Lukt het niet? Jammer dan, van de fles worden ze ook wel groot...quote:Op maandag 23 maart 2009 09:44 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ja, wil het een kans geven, en ook al wordt het nu weer moeilijk omdat het er 2 zijn, ik ga ervoor, wil me alleen niet meer bang en onzeker laten maken door mensen die zeggen dat alleen borstvoeding goed genoeg is. Mijn zoontje is prima gegroeid op flesvoeding hoor.
Dat wisselt nogal per persoon. Bij de een een paar weken, bij een ander een paar maanden.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Weet trouwens iemand hoelang het duurt voordat er geen melk meer is? Dan kan ik namelijk een afspraak gaan maken bij de dokter om een bobbeltje te laten verwijderen. Mocht er dan nog een kindje komen heb ik dt probleem al getackeld.
Zo zie je maar ;-) ik zeg ook, ik geef het een kans en zeker worden ze groot van de fles ;-)quote:Op maandag 23 maart 2009 10:09 schreef Grijs het volgende:
[..]
Met die instelling ben ik ook begonnen met het voeden van onze 2e. Lukt het niet? Jammer dan, van de fles worden ze ook wel groot...
Ik heb haar 14 maanden gevoed! Vanaf het begin ging het al beter dan bij mijn oudste, ze hapte beter, dronk beter, ik was veel rustiger en misschien had dat met elkaar te maken. Hoe dan ook, ik vind het super dat je het een kans wil geven, zeker met een 2-ling! En lukt het niet, dan worden ze van de fles ook groot.
Ik heb pas sinds kort helemaal niets wittigs meer als ik onder de douche sta. heeft bijna een jaar geduurd, en maar 4 mnd gevoed...quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook best zware borsten, ik kon niet anders dan de boel ondersteunen, anders kon Jen echt niet aanhappen.
Bij mij begonnen de borstontstekingen met het kolven. Een kolf leegt toch anders dan een kindje en dat gaf voor mij gewoon problemen.
Weet trouwens iemand hoelang het duurt voordat er geen melk meer is? Dan kan ik namelijk een afspraak gaan maken bij de dokter om een bobbeltje te laten verwijderen. Mocht er dan nog een kindje komen heb ik dt probleem al getackeld.
Ik denk dat het niet puur en alleen aan het vasthouden van de borst kan liggen. In de kraamtijd heeft de verloskundige me aangeraden met een vinger te zorgen, dat de neus van Jair vrij blijft.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik wil het toch vragen: in hoeverre kan het vasthouden van je borst (echt vasthouden, niet met vlakke hand ondersteunen, dus) tijdens het voeden een bo in de hand werken?
dakota, wellicht een keertje proberen terwijl je tv kijkt of een andere hersenloze activiteit uitvoert?
Ja, ik heb 'm 2 maanden "gebruikt". Maar ik ben zo slordig dat het voor mij geen zin heeft, verder hebben we besloen dat het niet erg is als we weer zwanger worden.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:56 schreef Tinuviel het volgende:
Wat goed Wennie dat je het weer wilt proberen. Knap hoor, ook van Grijs, dat je het weer probeert/ probeerde. Is dat niet moeilijk, moet je dan relacteren?
Trouwens in dit kader. Heeft er iemand toevallig ervaring met borstvoeding geven en anticonceptie door middel van een minipil. Ik heb van mijn huisarts Cerazette voorgeschreven gekregen. Die zei dat de borstvoeding een beetje terug kon lopen maar dat die ook weer omhoog ging. De mevrouw bij de apotheek leek eerder erg geschrokken toen ik het net ophaalde. Dus nu plagen mij weer twijfels of dit wel het goede besluit is. Ik zou graag horen hoe dat bij jullie is gegaan.
Tico, ik heb nog steeds (ok, nu wel met nieuwe zwangerschap, maar toch) melk.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook best zware borsten, ik kon niet anders dan de boel ondersteunen, anders kon Jen echt niet aanhappen.
Bij mij begonnen de borstontstekingen met het kolven. Een kolf leegt toch anders dan een kindje en dat gaf voor mij gewoon problemen.
Dat vind ik wel mooi gezegd. Vooral dat het te intiem en elementair is voor wetenschap.quote:Het gaat volgens mij om iets wat ik niet helemaal kan verwoorden. Borstvoeding hoort niet thuis in het rijk van de feiten en de harde cijfers; het is veel te intiem en te elementair. Het omvat al mijn ontzag voor het moederschap, maar ook mijn amibivalentie. Op dit moment is het een opgave, zelfs parttima. Maar ik weet ook dat dit waarschijnlijk mijn laatste kans is om warme babyhuid tegen de mijne te voelen en dat ik die op een dag zal missen.
deze vul ik op de meet met moedermelk..quote:Op zondag 29 maart 2009 21:11 schreef Estrys het volgende:
Het is niet nodig om tegen borstvoeding aan te schoppen maar wanneer je ziet hoe mensen kijken als je aangeeft dat je geen borstvoeding wil geven dan is het ook wel weer te begrjipen. Er wordt ookl tegen flesvoeding ' aangeschopt' dus kan het niet anders dan dat je een beetje oorlog krijgt tussen de borstvoeding en flesvoeding moeders.
Alles heeft zijn voor en tegens.
Psst, ik ben van de flesvoedingmaffia
![]()
hihi je wilt niet weten wat er allemaal lukt met een goede TSRquote:Op zondag 29 maart 2009 21:41 schreef Estrys het volgende:
Jij haat kolven en je tieten halen het vast niet om zover te schieten
nee dat wil ik inderdaad niet.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:21 schreef p_iglet het volgende:
[..]
hihi je wilt niet weten wat er allemaal lukt met een goede TSR
Ik raakte de kat op een meter afstand zonder problemen.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:21 schreef p_iglet het volgende:
[..]
hihi je wilt niet weten wat er allemaal lukt met een goede TSR
ik sproei steeds op elins hoofdjequote:Op zondag 29 maart 2009 22:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik raakte de kat op een meter afstand zonder problemen.
met een beetje gluk kolf ik 80 mlquote:Op maandag 30 maart 2009 00:05 schreef DolleMina het volgende:
Als Elin een redelijk vast schema heeft, zou je in de vrije uurtjes kunnen kolven?
Ik heb soms ook dagen dat ik er niet aan toe kom of geen zin heb. Zo heb ik vanmorgen wel gekolft (220 ml) maar dat is vandaag meteen opgegaan, omdat ik aan het shoppen was en uit eten ben geweest. In de 'vrije uurtjes' heb ik live gevoed en tijdens het shoppen heeft mijn man 100ml gekolfde melk aan Annicka gegeven. De rest van de melk is meegegeven aan mijn schoonouders die op Annicka pasten toen wij uit eten waren. Dat heeft ze niet gedronken, maar het is wel langer dan 10 uur uit de koelkast geweest, dus dat wil ik niet meer invriezen. Misschien straks nog even kolven, zodat ik niet op ploffen sta als Annicka misschien spontaan tot 5 uur doorslaapt in plaats van tot 2 of 3 uur.
Ga je werken?quote:Op maandag 30 maart 2009 00:13 schreef Dakota het volgende:
[..]
met een beetje gluk kolf ik 80 mlik heb t ook nog maar 6 keer gedaan sinds ze geboren is
En vrije tijd en vast schema? nah..Madam drinkt wanneer t haar uitkomt en dat is nogal vaak, meestal een slok tussendoor.
Dat is werkelijk ideaal!quote:
ik heb ook een handkolfquote:Op maandag 30 maart 2009 11:27 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb een handkolf, tegelijk voeden en kolven lukt mij niet.Ik vraag me af hoeveel ik zou kolven als ik dat wel kon...
Door verschillende mensen wordt die aangemerkt als de beste kolf. Met de Avent IQ Uno kolf ik 130 ml in 20 minuten, met de Ameda 160 mlo in 5 minuten!quote:Op maandag 30 maart 2009 14:12 schreef DolleMina het volgende:
Maar is dat dan ook een goede kolf? Ik had de PISA op het oog, maar 155 klinkt heel wat beter dan 300...
je bedoeld bij de bijzondere ziektekosten? Is dat over 2009 ook zo? Valt een kolf onder de hulpmiddelen die je kan opgeven? Volgende Belastingdienst zijn hulpmiddelen: " voorzieningen of apparaten waardoor u de normale lichaamsfuncties kunt uitoefenen, wat u anders niet kunt."quote:Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef mrien het volgende:
Volgens mij is dat een goede kolf hoor Dollemina
Ik heb de PISA dus gekocht
Je kunt de aanschaf overigens ook opgeven bij je aanslag bij de belastingdienst (bij de medische kosten), scheelt allicht weer
Hmm, toch maar eens aan de snuffel dan. Dan kan ik mijn voorraad diepvriesmelk eens flink uitbreiden en een winkeltje beginnen, mijn dochter wordt dan hopelijk vaste klant...quote:Op maandag 30 maart 2009 16:26 schreef cattie het volgende:
[..]
Door verschillende mensen wordt die aangemerkt als de beste kolf. Met de Avent IQ Uno kolf ik 130 ml in 20 minuten, met de Ameda 160 mlo in 5 minuten!
Ik kan dat niet zonder kolf hoorquote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
je bedoeld bij de bijzondere ziektekosten? Is dat over 2009 ook zo? Valt een kolf onder de hulpmiddelen die je kan opgeven? Volgende Belastingdienst zijn hulpmiddelen: " voorzieningen of apparaten waardoor u de normale lichaamsfuncties kunt uitoefenen, [i]wat u anders niet kunt.[/i]"
Vind ik een kolf toch een beetje dubieus
Mja, één borst is inderdaad ook al een paar dagen wat gevoelig. Maar gelukkig drinkt hij 's morgens wel lekker veelquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:12 schreef mrien het volgende:
Wel oppassen dat het niet te erg wordt en dat je geen borstontsteking krijgt
ja joh! En idd draaide het dan vooral om dingen die mis gingen. Mijn kind dat kwijt was terwijl ik wilde voeden, familieleden die het al boerenkool hadden gevoerd voordat ik de borst kon geven, etc.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:41 schreef Dakota het volgende:
wat apart die dromenik werd tijdens de zwangerschap huilend wakker.. t kindje was even groot als een smurf maar t moest drinken..maar mijn borst was dus te groot en ik verdronk t kindje in melk
grappig dat jullie dat ook hadden
Dat inderdaad!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:26 schreef Dakota het volgende:
je zou trots moeten zijn..dat je t al zolang volhoudt!
Wopquote:Op woensdag 1 april 2009 09:16 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn nichtje ging dan zelf proberen de borst uit de bh te halen. T-shirt omhoog doen, en graaien maar. Bij mij past het niet, zo lang zelf voeden.
aaah er is hoopquote:Op woensdag 1 april 2009 09:34 schreef freecell het volgende:
Koot: die hummel hier deed dat ook en vanaf een maand of 3 à 4 ging het ineens in een ritme en waren er ineens ook andere manieren van troosten.
En toen zaten we ineens op 6x per dagongekend luxe!
En nu op 4!
Nou, dat valt gerust mee. Dat komt veel vaker voor dan je denkt. Je ziet het alleen niet.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:02 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik vind het juist ook kanp en bewonderingswaardig enzo hoor![]()
. Maar mijn tante heeft de borst gegeven totdat mijn nichtje ruim drie jaar was. Dat vond ik toch wel gek moet ik eerlijk bekennen, niet verkeerd persé, maar wel ongemakkelijk zeg maar
. Dat is toch gewoon uitzonderlijk in onze maatschappij
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |