abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 08:10:17 #201
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314096
Ik vind het knap dat jullie allemaal borstvoeding geven, ik denk dat ik het deze keer een paar dagen ga proberen, maar dan lekker op de fles overstap. Ik word er zo gefrustreerd van en dat merkte mijn kindje ook. Ik voede me wel schuldig, en heb er bij de eerste alles aangedaan om het te laten slagen, alleen niet gelukt. Het idee dat ik nu het gestress hoef te ondergaan, maakt me veel rustiger.

Nogmaals super dat jullie het allemaal volhouden!
pi_67314448
Ik hou ook vast (te zware borst anders) en heb nog nooit een borstontsteking gehad gelukkig!

Waarom wil je het dan een paar dagen gaan proberen en dan overstappen Wennie?
Straks is je productie net op gang gekomen en dan wil je alweer stoppen
  maandag 23 maart 2009 @ 08:58:36 #203
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67314747
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:43 schreef mrien het volgende:
Ik hou ook vast (te zware borst anders) en heb nog nooit een borstontsteking gehad gelukkig!

Waarom wil je het dan een paar dagen gaan proberen en dan overstappen Wennie?
Straks is je productie net op gang gekomen en dan wil je alweer stoppen
Ik wil het proberen, omdat ik het een kans wil geven. Alleen als het net zo gaat als de vorige keer en ik er alleen maar door moet huilen, dan stop ik ermee.
  maandag 23 maart 2009 @ 09:02:56 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67314848
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:58 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ik wil het proberen, omdat ik het een kans wil geven. Alleen als het net zo gaat als de vorige keer en ik er alleen maar door moet huilen, dan stop ik ermee.
Heb je al eens een informatieavond gevolgd van bijvoorbeeld de vbn of de LLL of een curcus bij een laktatiekundige? Misschien is het fijn om vooraf je al goed voor te bereiden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 23 maart 2009 @ 09:13:48 #205
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67315047
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je al eens een informatieavond gevolgd van bijvoorbeeld de vbn of de LLL of een curcus bij een laktatiekundige? Misschien is het fijn om vooraf je al goed voor te bereiden.
Informatieavonden gevolgd, boeken gelezen, extra lactatiedeskundige erbij gehaald, heeft niets geholpen. Werd er alleen maar depressief van, vandaar.
  maandag 23 maart 2009 @ 09:19:45 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67315162
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:13 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Informatieavonden gevolgd, boeken gelezen, extra lactatiedeskundige erbij gehaald, heeft niets geholpen. Werd er alleen maar depressief van, vandaar.
Wat jammer, maar ik vind het wel heel stoer dat je het toch weer wilt gaan proberen. Zeker na een negatieve ervaring dat je er toch weer voor wilt gaan. En misschien pakt het heel anders uit dan vorige keer.
pi_67315602
Ik kan ook de eerste paar maanden niet lekker voeden zonder vasthouden maar ook ik heb nog nooit last gehad van verstoppingen.
Het lijkt me iets waar je vooral op moet letten als je al gevoelig bent voor verstoppingen maar in een "gezonde" situatie lijkt het me dat je toch niet de heel voeding met volle kracht je borst dicht knijpt. Je wisselt misschien af en toe een beetje van positie en dan krijgen de kanaaltjes al weer de kans om door te stromen.

Overigens begrijp ik het "zo min mogelijk aankomen en zeker niet de borst indrukken"-verhaal wel, maar soms kan het echt even niet anders door het model van de borst of om een kindje toch beter te laten aanhappen. Met mijn grote borst en blijkbaar kleinmondige kindjes met korte tongetjes moest ik de eerste week echt wel even helpen om een grote hap naar binnen te krijgen dus daar heb ik wel een beetje geknepen en gestuurd
  maandag 23 maart 2009 @ 09:44:56 #208
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67315672
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat jammer, maar ik vind het wel heel stoer dat je het toch weer wilt gaan proberen. Zeker na een negatieve ervaring dat je er toch weer voor wilt gaan. En misschien pakt het heel anders uit dan vorige keer.
Ja, wil het een kans geven, en ook al wordt het nu weer moeilijk omdat het er 2 zijn, ik ga ervoor, wil me alleen niet meer bang en onzeker laten maken door mensen die zeggen dat alleen borstvoeding goed genoeg is. Mijn zoontje is prima gegroeid op flesvoeding hoor.
  maandag 23 maart 2009 @ 09:47:05 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67315716
Ik heb ook best zware borsten, ik kon niet anders dan de boel ondersteunen, anders kon Jen echt niet aanhappen.

Bij mij begonnen de borstontstekingen met het kolven. Een kolf leegt toch anders dan een kindje en dat gaf voor mij gewoon problemen.

Weet trouwens iemand hoelang het duurt voordat er geen melk meer is? Dan kan ik namelijk een afspraak gaan maken bij de dokter om een bobbeltje te laten verwijderen. Mocht er dan nog een kindje komen heb ik dt probleem al getackeld.
  maandag 23 maart 2009 @ 10:09:57 #210
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67316185
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:44 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ja, wil het een kans geven, en ook al wordt het nu weer moeilijk omdat het er 2 zijn, ik ga ervoor, wil me alleen niet meer bang en onzeker laten maken door mensen die zeggen dat alleen borstvoeding goed genoeg is. Mijn zoontje is prima gegroeid op flesvoeding hoor.
Met die instelling ben ik ook begonnen met het voeden van onze 2e. Lukt het niet? Jammer dan, van de fles worden ze ook wel groot...
Ik heb haar 14 maanden gevoed! Vanaf het begin ging het al beter dan bij mijn oudste, ze hapte beter, dronk beter, ik was veel rustiger en misschien had dat met elkaar te maken. Hoe dan ook, ik vind het super dat je het een kans wil geven, zeker met een 2-ling! En lukt het niet, dan worden ze van de fles ook groot .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 23 maart 2009 @ 10:11:15 #211
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67316227
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Weet trouwens iemand hoelang het duurt voordat er geen melk meer is? Dan kan ik namelijk een afspraak gaan maken bij de dokter om een bobbeltje te laten verwijderen. Mocht er dan nog een kindje komen heb ik dt probleem al getackeld.
Dat wisselt nogal per persoon. Bij de een een paar weken, bij een ander een paar maanden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 23 maart 2009 @ 10:18:10 #212
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67316424
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:09 schreef Grijs het volgende:

[..]

Met die instelling ben ik ook begonnen met het voeden van onze 2e. Lukt het niet? Jammer dan, van de fles worden ze ook wel groot...
Ik heb haar 14 maanden gevoed! Vanaf het begin ging het al beter dan bij mijn oudste, ze hapte beter, dronk beter, ik was veel rustiger en misschien had dat met elkaar te maken. Hoe dan ook, ik vind het super dat je het een kans wil geven, zeker met een 2-ling! En lukt het niet, dan worden ze van de fles ook groot .
Zo zie je maar ;-) ik zeg ook, ik geef het een kans en zeker worden ze groot van de fles ;-)
  maandag 23 maart 2009 @ 10:20:45 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67316468
quote:
Ik heb ook best zware borsten, ik kon niet anders dan de boel ondersteunen, anders kon Jen echt niet aanhappen.

Bij mij begonnen de borstontstekingen met het kolven. Een kolf leegt toch anders dan een kindje en dat gaf voor mij gewoon problemen.

Ik heb pas sinds kort helemaal niets wittigs meer als ik onder de douche sta. heeft bijna een jaar geduurd, en maar 4 mnd gevoed...
maar is ook afhankelijk van mn cyclus
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_67316538
Wennie, goed dat je het weer wilt proberen!

Wellicht kun je al van te voren contact met een lactatiekundige opnemen, zodat je de problemen van de vorige keer grondig door kunt spreken en wellicht kunt voorkomen. En ook dat je je al helemaal kunt voorbereiden op de bijzonderheden bij het voeden van 2 kindjes ipv 1.
pi_67318197
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik wil het toch vragen: in hoeverre kan het vasthouden van je borst (echt vasthouden, niet met vlakke hand ondersteunen, dus) tijdens het voeden een bo in de hand werken?

dakota, wellicht een keertje proberen terwijl je tv kijkt of een andere hersenloze activiteit uitvoert?
Ik denk dat het niet puur en alleen aan het vasthouden van de borst kan liggen. In de kraamtijd heeft de verloskundige me aangeraden met een vinger te zorgen, dat de neus van Jair vrij blijft.

Om de bo op te lossen heb ik van alle kanten (huisarts, lll, borstvoeding natuurlijk, cb ) te horen gekregen, dat masseren van de borst kan helpen. Daarbij moet wel druk uitgeoefend worden op de borst tijdens het drinken van mijn kindje. Aan de andere kant wordt het afknellen van de borst als mogelijke reden aangevoerd voor bo. Misschien ligt het daaran, dat als je veel druk uitoefend zoals tijdens een massage de druk niet tijdens de hele voeding op dezelde plek is. Misschien heeft zachtjes vasthouden geen negatief effect. Dit weet ik niet zeker, is maar een gokje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_67325161
Wat goed Wennie dat je het weer wilt proberen. Knap hoor, ook van Grijs, dat je het weer probeert/ probeerde. Is dat niet moeilijk, moet je dan relacteren?

Trouwens in dit kader. Heeft er iemand toevallig ervaring met borstvoeding geven en anticonceptie door middel van een minipil. Ik heb van mijn huisarts Cerazette voorgeschreven gekregen. Die zei dat de borstvoeding een beetje terug kon lopen maar dat die ook weer omhoog ging. De mevrouw bij de apotheek leek eerder erg geschrokken toen ik het net ophaalde. Dus nu plagen mij weer twijfels of dit wel het goede besluit is. Ik zou graag horen hoe dat bij jullie is gegaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_67325242
Tinuvil, cerazette word overal beschouwd als veilig icm met borstvoeding.
Wel dagelijks stipt op dezelfde tijd innemen. Veel nauwkeuriger dan andere anti-conceptiepillen.
pi_67325377
Ik kreeg van de huisarts te horen dat het inderdaad terug kon lopen. De apotheek was er ook wat terughoudend in. Uiteindelijk heb ik het recept wel opgehaald, maar niet gebruikt. Ik kan je dus niet zeggen of het daadwerkelijk teruggelopen is.
  maandag 23 maart 2009 @ 15:58:49 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67327355
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:56 schreef Tinuviel het volgende:
Wat goed Wennie dat je het weer wilt proberen. Knap hoor, ook van Grijs, dat je het weer probeert/ probeerde. Is dat niet moeilijk, moet je dan relacteren?

Trouwens in dit kader. Heeft er iemand toevallig ervaring met borstvoeding geven en anticonceptie door middel van een minipil. Ik heb van mijn huisarts Cerazette voorgeschreven gekregen. Die zei dat de borstvoeding een beetje terug kon lopen maar dat die ook weer omhoog ging. De mevrouw bij de apotheek leek eerder erg geschrokken toen ik het net ophaalde. Dus nu plagen mij weer twijfels of dit wel het goede besluit is. Ik zou graag horen hoe dat bij jullie is gegaan.
Ja, ik heb 'm 2 maanden "gebruikt". Maar ik ben zo slordig dat het voor mij geen zin heeft, verder hebben we besloen dat het niet erg is als we weer zwanger worden.

Mijn productie liep niet terug.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:42:02 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_67456451
quote:

Tico, ik heb nog steeds (ok, nu wel met nieuwe zwangerschap, maar toch) melk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:00:13 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_67456859
Ik heb de Cerazette ook gebruikt, mijn productie is niet teruggelopen. Ik had op het 'einde' wel een nare bijwerking. Ben meer dan 2 maanden non stop ongesteld geweest. Was voor mij reden om te stoppen met deze pil.

Wat betreft melk. Laatst lekten mijn borsten een beetje en ik geef al 6 maanden geen bv meer. Dus hoe lang je melk nog blijft zitten weet ik niet.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:27:42 #222
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67457547
Wennie 29 goed voornemen! Hou ook in gedachten dat je altijd nog een combinatie van borst en fles kunt geven.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:24:13 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67476828
ik ga gewoon even overleggen of het helemaal droog moet zijn om het bobbeltje te laten weghalen.
  zondag 29 maart 2009 @ 20:35:00 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67527876
Hebben jullie dit artikel gelezen in de NRC?
http://www.nrc.nl/opinie/(...)n_tegen_borstvoeding

Ben benieuwd wat voedende moeders hier van vinden.

Ik word er een beetje moe van. bv is natuurlijker en daarmee beter. dat wil niet zeggen dat fv slecht is, maar daarom hoef je ook niet bv af te gaan lopen kraken.
wanneer laten mensen elkaar gewoon eens in hun waarde?

zucht.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 29 maart 2009 @ 20:41:24 #225
108648 cattie
lieve moeder
pi_67528130
Ik heb uit zelfbehoud het artikel niet helemaal gelezen. Ik vind het vervelend dat er mensen zijn die graag tegen bv aan willen schoppen. En als je dan reageert ben je van de borstvoedingsmaffia. Wel wil ik het laatste stukje even quoten (de schrijfster geeft gedeeltelijk bv):
quote:
Het gaat volgens mij om iets wat ik niet helemaal kan verwoorden. Borstvoeding hoort niet thuis in het rijk van de feiten en de harde cijfers; het is veel te intiem en te elementair. Het omvat al mijn ontzag voor het moederschap, maar ook mijn amibivalentie. Op dit moment is het een opgave, zelfs parttima. Maar ik weet ook dat dit waarschijnlijk mijn laatste kans is om warme babyhuid tegen de mijne te voelen en dat ik die op een dag zal missen.
Dat vind ik wel mooi gezegd. Vooral dat het te intiem en elementair is voor wetenschap.
pi_67529175
Het is niet nodig om tegen borstvoeding aan te schoppen maar wanneer je ziet hoe mensen kijken als je aangeeft dat je geen borstvoeding wil geven dan is het ook wel weer te begrjipen. Er wordt ookl tegen flesvoeding ' aangeschopt' dus kan het niet anders dan dat je een beetje oorlog krijgt tussen de borstvoeding en flesvoeding moeders.

Alles heeft zijn voor en tegens.

Psst, ik ben van de flesvoedingmaffia
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 29 maart 2009 @ 21:33:55 #227
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67529856
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:11 schreef Estrys het volgende:
Het is niet nodig om tegen borstvoeding aan te schoppen maar wanneer je ziet hoe mensen kijken als je aangeeft dat je geen borstvoeding wil geven dan is het ook wel weer te begrjipen. Er wordt ookl tegen flesvoeding ' aangeschopt' dus kan het niet anders dan dat je een beetje oorlog krijgt tussen de borstvoeding en flesvoeding moeders.

Alles heeft zijn voor en tegens.

Psst, ik ben van de flesvoedingmaffia
deze vul ik op de meet met moedermelk..

je zal er aan moeten geloven
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67530104

Jij haat kolven en je tieten halen het vast niet om zover te schieten
pi_67531325
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:41 schreef Estrys het volgende:

Jij haat kolven en je tieten halen het vast niet om zover te schieten
hihi je wilt niet weten wat er allemaal lukt met een goede TSR
pi_67531553
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:21 schreef p_iglet het volgende:

[..]

nee dat wil ik inderdaad niet.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:41:56 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67531922
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:21 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Ik raakte de kat op een meter afstand zonder problemen.
  zondag 29 maart 2009 @ 23:04:59 #232
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67532685
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik raakte de kat op een meter afstand zonder problemen.
ik sproei steeds op elins hoofdje
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 29 maart 2009 @ 23:20:05 #233
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67533277
Het lukt mij inmiddels om de melk met een doekje op te vangen. Maar Annicka weet de melk inmiddels goed weg te drinken en 's nachts heb ik op een of andere manier geen krachtige tsr waardoor ik haar niet in haar slaperige gezichtje schiet...

Ik kan het artikel niet lezen helaas, maar ik ben blij dat ik momenteel geen baan heb, zodat ik niet hoef te kiezen tussen bv of werk, of me in allerlei bochten moet wringen om het voor elkaar te krijgen.

Ik heb trouwens geen hekel aan kolven, ik probeer zelfs genoeg melk bij elkaar te sparen voor een donatie aan het moedermelknetwerk.
  zondag 29 maart 2009 @ 23:47:41 #234
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67534162
ik kolf niet regelmatig, zou ik wel moeten doen..maar met Elins vraatzucht gaat t kolven niet zo vlot..dus ook geen goede voorraad
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 30 maart 2009 @ 00:05:10 #235
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67534550
Als Elin een redelijk vast schema heeft, zou je in de vrije uurtjes kunnen kolven?

Ik heb soms ook dagen dat ik er niet aan toe kom of geen zin heb. Zo heb ik vanmorgen wel gekolft (220 ml) maar dat is vandaag meteen opgegaan, omdat ik aan het shoppen was en uit eten ben geweest. In de 'vrije uurtjes' heb ik live gevoed en tijdens het shoppen heeft mijn man 100ml gekolfde melk aan Annicka gegeven. De rest van de melk is meegegeven aan mijn schoonouders die op Annicka pasten toen wij uit eten waren. Dat heeft ze niet gedronken, maar het is wel langer dan 10 uur uit de koelkast geweest, dus dat wil ik niet meer invriezen. Misschien straks nog even kolven, zodat ik niet op ploffen sta als Annicka misschien spontaan tot 5 uur doorslaapt in plaats van tot 2 of 3 uur.
pi_67534730
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:05 schreef DolleMina het volgende:
Als Elin een redelijk vast schema heeft, zou je in de vrije uurtjes kunnen kolven?

Ik heb soms ook dagen dat ik er niet aan toe kom of geen zin heb. Zo heb ik vanmorgen wel gekolft (220 ml) maar dat is vandaag meteen opgegaan, omdat ik aan het shoppen was en uit eten ben geweest. In de 'vrije uurtjes' heb ik live gevoed en tijdens het shoppen heeft mijn man 100ml gekolfde melk aan Annicka gegeven. De rest van de melk is meegegeven aan mijn schoonouders die op Annicka pasten toen wij uit eten waren. Dat heeft ze niet gedronken, maar het is wel langer dan 10 uur uit de koelkast geweest, dus dat wil ik niet meer invriezen. Misschien straks nog even kolven, zodat ik niet op ploffen sta als Annicka misschien spontaan tot 5 uur doorslaapt in plaats van tot 2 of 3 uur.
met een beetje gluk kolf ik 80 ml ik heb t ook nog maar 6 keer gedaan sinds ze geboren is
En vrije tijd en vast schema ? nah..Madam drinkt wanneer t haar uitkomt en dat is nogal vaak, meestal een slok tussendoor.
wanna rub mah puppeh?!
pi_67536999
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:13 schreef Dakota het volgende:

[..]

met een beetje gluk kolf ik 80 ml ik heb t ook nog maar 6 keer gedaan sinds ze geboren is
En vrije tijd en vast schema ? nah..Madam drinkt wanneer t haar uitkomt en dat is nogal vaak, meestal een slok tussendoor.
Ga je werken?
pi_67537583
80 is toch niet idioot weinig als je net begint?
  maandag 30 maart 2009 @ 08:59:02 #239
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67537856
Ik heb een periode voltijd gekolfd, dan krijg je natuurlijk een veel grotere opbrengst. Ik zat op een gegeven moment op ruim een liter per dag. Het is echt een leerproces en je zult meer opbrengst krijgen naarmate je het vaker doet. Ook natuurlijk omdat je door de grotere vraag uiteindelijk meer melk aan zult maken. 80 cc is echt wel netjes hoor, zeker als je het maar 6 keer gedaan hebt. Voor Annicka bijvoorbeeld is dat ongeveer één voeding met de fles. En Ik kolf natuurlijk op de momenten dat ik al een tijdje niet gevoed heb, want Annicka drinkt 's ochtends veel en 's avonds veel, maar daartussenin heel wat minder, dus kan ik lekker veel in één keer kolven om de druk er af te halen.
pi_67537874
quote:
Op maandag 30 maart 2009 07:25 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ga je werken?
eerst vanuit huis dus ik kan nog ff
wanna rub mah puppeh?!
pi_67538039
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:00 schreef Dakota het volgende:

[..]

eerst vanuit huis dus ik kan nog ff
Dat is werkelijk ideaal!
*ervaring spreekt*

Alhoewel... soms mis ik het wel om er even echt helemaal uit te zijn, maar dan ga ik gewoon een avond weg ofzo
pi_67538068
mja als ik bv vol wil houden heb ik weinig keus..ze heeft erg vaak de borst nodig blijkbaar en rekken is geen optie want dan knalt mn trommelvlies
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 30 maart 2009 @ 09:32:02 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67538442
dakota, op verzoek voeden is goed hoor. Misshien gaat Elin vanzelf een soort ritme aanhouden, maar voedingen uitstellen bereik je juist het tegenovergestelde mee. Als je borsten te vol zijn dan zorgt je lichaam voor minder melk aanmaak. Hoe leger hoe meer melk dus. Je kan kolven als je dame net heeft gedronken.

En 80 cc is hartstikke goed hoor.
pi_67538886
Daarom rek ik ook niet (bedoelde meer te zeggen dat t geen optie is )
ik ga zo voor een nieuwe kolfsessie
wanna rub mah puppeh?!
pi_67539902
Ik heb met het kolven eigenlijk totaal geen problemen gelukkig
Wat vind je er zo vreselijk aan Dakota?

Volgende week begin ik weer met werken en dan blijf ik ook nog kolven. Kolfrecht is nu wel vervallen (Lotte is 9 maanden geweest), maar ga dan gewoon in de pauze kolven. Begreep al dat er een lacatieruimte is
pi_67540047
Ik vind kolven echt afschuwelijk Doe het ook zo min mogelijk. Het voelt onaangenaam, tegen het pijnlijke aan. En het kost tijd.
Hier wordt alleen gekolft als L. besluit dat één borst genoeg is deze keer (en de andere ook op knappen staat) of als ik weg moet rond voedingstijd. Want tegenwoordig is een fles met BV ook goed
  maandag 30 maart 2009 @ 11:16:38 #247
108648 cattie
lieve moeder
pi_67540930
Dakota, tussendoor kolven is ook lastig. Ik vind het ook heel frustrerend dat net als ik denk "nu slaapt ze, nu kan ik kolven" ze 10 min na het kolven weer wakker wordt. Maar kolven als je baby niet in de buurt is vind ik veel makkelijker. Dan kun je het rustig aan doen en kolven op de normale voedingstijden en dan komt er vaak direct meer uit.

Ik mag morgen weer kolven. In mijn huidige kantoorgebouw is geen kolfruimte, dus het wordt nog zoeken waar ik kan kolven.
pi_67541028
Ik laat Elin nu iets vaker bij paps liggen, bij hem hoeft ze niet te drinken (uiteraard) bij mij komt het er altijd op neer dat ze even wil drinken zodra ze de tiet ruikt

als ik kolf doe ik het rond dit tijdstip, Elin hoeft dan maar 1 borst en dan kolf ik terwijl zij drinkt de andere borst leeg zo gaat t een stuk sneller en krijg er meer uit (anders 60 of 40 cc )
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 30 maart 2009 @ 11:27:47 #249
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67541194
Ik heb een handkolf, tegelijk voeden en kolven lukt mij niet. Ik vraag me af hoeveel ik zou kolven als ik dat wel kon...
pi_67541239
Ik ben heel blij met mijn elektrische kolf. Heb ook nog een handkolf maar die pak ik meer in nood of midden in de nacht ofzo
  maandag 30 maart 2009 @ 11:32:50 #251
108648 cattie
lieve moeder
pi_67541314
Ik heb een dubbele elektrische en dat is echt geweldig! Ik kolf in 5 minuten 160 ml. Meer dan Fee drinkt. Echt een luxe. (Ik zie er alleen wel uit als een koe aan een melkmachine, maar ja, niemand die het ziet.)
  maandag 30 maart 2009 @ 11:41:19 #252
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67541559
Ja, maar die dubbele elektrische (een goede dan) zijn zo duur... Ik had er graag eentje, maar ja, ik werk niet, dus dan is het eigenlijk zonde van het geld...
pi_67541736
Ik heb destijds besloten om maar gewoon een dure dubbele elektrische aan de schaffen voor de 2 dagen die ik werkte (ga nu 2,5 dag werken). Een luxe inderdaad!
In 5-10 minuten kolf ik tussen de 200 en 320 cc, ook veel meer dan Lotte drinkt. Ik kolf nu 1x per dag en dan heb ik genoeg voor 2 voedingen (meestal dan).
  maandag 30 maart 2009 @ 12:16:00 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_67542509
Ik hoop dat ik straks met 2x kolven 3 voedingen bij elkaar kan kolven. Dat scheelt weer tijd op mijn werk. Uiteindelijk vond ik de kosten wel meevallen, je moet wel heel goed kijken waar je je kolf koopt! Ik heb een Ameda Lactaline Personal met tas, de duurste die ik op internet tegen kwam was 214, de goedkoopste 155. Voor exact dezelfde kolf!
  maandag 30 maart 2009 @ 14:12:44 #255
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67546025
Maar is dat dan ook een goede kolf? Ik had de PISA op het oog, maar 155 klinkt heel wat beter dan 300...
pi_67546160
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:27 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb een handkolf, tegelijk voeden en kolven lukt mij niet. Ik vraag me af hoeveel ik zou kolven als ik dat wel kon...
ik heb ook een handkolf
wanna rub mah puppeh?!
pi_67546924
ik heb een Medela Swing, maar hij gaat denk ik op Marktplaats (kopen iemand?)
  maandag 30 maart 2009 @ 15:45:13 #258
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67548998
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:16 schreef Dakota het volgende:

[..]

ik heb ook een handkolf
Dan ben je handiger dan ik...

Of het verklaart waarom je een hekel hebt aan kolven...
pi_67549072
Volgens mij is dat een goede kolf hoor Dollemina
Ik heb de PISA dus gekocht
Je kunt de aanschaf overigens ook opgeven bij je aanslag bij de belastingdienst (bij de medische kosten), scheelt allicht weer
  maandag 30 maart 2009 @ 16:26:13 #260
108648 cattie
lieve moeder
pi_67550337
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:12 schreef DolleMina het volgende:
Maar is dat dan ook een goede kolf? Ik had de PISA op het oog, maar 155 klinkt heel wat beter dan 300...
Door verschillende mensen wordt die aangemerkt als de beste kolf. Met de Avent IQ Uno kolf ik 130 ml in 20 minuten, met de Ameda 160 mlo in 5 minuten!
pi_67550653
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef mrien het volgende:
Volgens mij is dat een goede kolf hoor Dollemina
Ik heb de PISA dus gekocht
Je kunt de aanschaf overigens ook opgeven bij je aanslag bij de belastingdienst (bij de medische kosten), scheelt allicht weer
je bedoeld bij de bijzondere ziektekosten? Is dat over 2009 ook zo? Valt een kolf onder de hulpmiddelen die je kan opgeven? Volgende Belastingdienst zijn hulpmiddelen: " voorzieningen of apparaten waardoor u de normale lichaamsfuncties kunt uitoefenen, wat u anders niet kunt."
Vind ik een kolf toch een beetje dubieus
  maandag 30 maart 2009 @ 17:59:04 #262
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67553055
Ziektekosten zijn vanaf 2009 heel anders, veel minder uitgebreid, dus ik betwijfel of je de kolf kan opgeven, áls het al kon.
  maandag 30 maart 2009 @ 18:01:51 #263
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67553135
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:26 schreef cattie het volgende:

[..]

Door verschillende mensen wordt die aangemerkt als de beste kolf. Met de Avent IQ Uno kolf ik 130 ml in 20 minuten, met de Ameda 160 mlo in 5 minuten!
Hmm, toch maar eens aan de snuffel dan. Dan kan ik mijn voorraad diepvriesmelk eens flink uitbreiden en een winkeltje beginnen, mijn dochter wordt dan hopelijk vaste klant...
pi_67570832
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

je bedoeld bij de bijzondere ziektekosten? Is dat over 2009 ook zo? Valt een kolf onder de hulpmiddelen die je kan opgeven? Volgende Belastingdienst zijn hulpmiddelen: " voorzieningen of apparaten waardoor u de normale lichaamsfuncties kunt uitoefenen, [i]wat u anders niet kunt.[/i]"
Vind ik een kolf toch een beetje dubieus
Ik kan dat niet zonder kolf hoor

L. Slaapt door, van 19:30 tot 7:30, hoezee!
Alleen om 19:00 's avonds drinkt hij eigenlijk maar heel weinig en zo rond 4:00 beginnen mijn borsten mij te wekken. Dan slaap ik niet meer tof tot hij begint te huilen en zodra hij ook maar wat geluid maakt sprint ik als Lola Ferrari uit mijn bed om hem te halen.
Gaat dat vanzelf over? Het is echt pijnlijk, ongeveer zoals in de kraamtijd
pi_67571833
Dat gaat vanzelf over ja
Met een paar dagen zijn je borsten daar wel aan gewend, even doorbijten dus (kunt natuurlijk altijd als de druk te erg is even de ergste druk eraf kolven. Heb ik wel gedaan toen het me echt te pijnlijk werd, maar dat was maar 1x nodig, daarna ging het al een stuk beter)

En dan denk je helemaal af te zijn van de avond en nachtvoeding en dan besluiten ze weer 's avonds of 's nachts te willen drinken..heb je daar elke keer die stuwing voor gehad
pi_67571903
Fijn dat het over gaat Bemoedigend nieuws!
Het is nu een weekje zo en het wordt steeds erger omdat hij steeds iets later wakker wordt en iets minder drinkt 's avonds!
pi_67571975
Wel oppassen dat het niet te erg wordt en dat je geen borstontsteking krijgt
pi_67572054
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:12 schreef mrien het volgende:
Wel oppassen dat het niet te erg wordt en dat je geen borstontsteking krijgt
Mja, één borst is inderdaad ook al een paar dagen wat gevoelig. Maar gelukkig drinkt hij 's morgens wel lekker veel
Een paar dagen geleden was ik er ook even bang voor, harde plekken die hij niet meer wegkreeg, maar het is overgewaaid! (ik heb in 7,5 mnd voeden nog nooit een bo gehad! Hoezee!)
pi_67572127
Goed zo
Ik ook niet in 9 maanden voeden en ook geen spruw gelukkig
Gewoon helemaal lekker dus
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:17:54 #270
100412 mefke79
komt goed!
pi_67592070
Mama's ik hoop dat jullie me vooruit kunnen helpen. Ik heb zo'n 8 jaar geleden een borstverkleining gehad. Nou heb ik mijn dossier opgevraagd en daar staat niets in over kans op borstvoeding. Ik heb dat destijds ook gevraagd, maar er is gewoon weinig van te zeggen. Dus, ik ga het gewoon proberen. Lukt het, dan lukt het en zo niet, pech gehad. Maar ik vroeg me af of jullie misschien weten waar ik ergens meer info kan krijgen over dit onderwerp en of er toevallig hier iemand is die het geprobeerd heeft na een borstverkleining. Alle info is welkom!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:25:44 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67592365
wat ik kan vinden: (het is niet veel!)

Het ligt eraan of je tepel helemaal los is geweest bij de verkleining. Als dat zo is dan is de kans van slagen erg klein.

Verder is het denk ik nu moeilijk te zeggen of er veel vetweefsel is weggehaald en of je chirurg weining klierweefsel heeft weggehaald. Ook kun je nu niet zeggen of er zenuwen zijn beschadigd, het prikkelen van de zenuwen van de tepel zorgt voor de aanmaak van hormonen die nodig zijn voor de aanmaak van melk en het toeschieten ervan.

"In praktijk blijkt dat vrouwen die een borstverkleinende operatie hebben ondergaan, borstvoeding kunnen geven. In een aantal gevallen is de melkproductie niet toereikend."

Uit jouw vraag maak ik wel op dat je graag wilt proberen. En genieten van de intieme relatie van een baby aan de borst is natuurlijk ook heel belangrijk. Als je in contact wilt komen met vrouwen die ook een verkleinende operatie hebben ondergaan kun je bijvoorbeeld contact opnemen met bostvoedingsorganisaties, zoals de vbn of de LLL.

Belangrijk is dat je in de kraamtijd je kindje goed in de gaten houdt en dat je het aantal plas en poepluiers in de gaten houdt, en grijp optijd in als je baby niet genoeg krijgt. Je zou bijvoorbeeld ook gebruik kunnen maken van een borstvoedingshulpset. (Macka66 heeft die ook gebruikt, misschien kun je haar anders pm'en als je daar ervaringsverhalen over wilt horen)

[ Bericht 96% gewijzigd door Ticootje op 31-03-2009 21:42:56 ]
pi_67592726
het lijtk wel of ik steeds meer begin op de zien tegen de borstvoeding. Ik droom 's nachts de vreemdste dingen erover. Dat ik een kindje heb van 15cm en dat ik dat dan wil voeden en na de bevalling gelijk op mn borst wil hebben, maar dat ik er eerst pas na een hele tijd achter kom dat ik uberhaupt bevallen ben. En als ik dan eindelijk mn kindje bij me heb, wil ik eerst uitgebreid mn borsten wassen en als ik dan klaar ben voor de voeding, komt m'n moeder de hele tijd binnen vallen.

En vannacht: mijn kindje was Ken (ja, van barbie) en die pop aan mn tepel deed natuurlijk heel erg veel pijn, en het was ook veels te veel melk voor zo'n klein mondje, dus alles liep over zn hoofd heen. En toen wilde ik na 4u weer voeden, maar dat was in de nacht, dus had me verslapen en de baby dus gewoon geen eten gegeven. Maar toen ik 's morgens weer kwam was het een meisje geworden en heel goed gegroeid, dus ze deed het wel goed op de bv.

Is dit normaal voor een zwangerschap of ben ik echt gewoon te veel bezig met bv? Zit nu overigens in mn 16e zwangerschapsweek...
Lotte!
Noah!
pi_67592754
het beste kan je even een lactatiekundige raadplegen, Mefke.
Het is namelijk best wel vaak mogelijk (zeker als het nog niet zo heel lang geleden is dat je geopereerd bent en ze al weer een wat BV-vriendelijkere methode hebben gebruikt), maar voor een groot deel zal je dat ook moeten uitproberen als het straks zo ver is.
De lactatiekundige kan dan van te voren kijken en een inschatting maken en als je dan bevallen bent kan ze je helpen zodat je, als het niet lijkt te lukken, ook zeker weet dat het door de borstverkleining komt en niet door een makkelijk op te lossen "probleempje". Dan sta je er als vers bevalen moeder ook wellicht wat zekerder in omdat je weet dat de begeleiding echt goed is.
Hm, volgens mij praat ik wartaal maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel

Het is ook mogelijk om, als er inderdaad sprake is van minder melk door de borstverkleining, bij te voeden met kunstvoeding door middel van een hulpset. Dan zuigt de baby aan de tepel terwijl er via een dun slangetje kunstvoeding mee gezogen wordt.

kortom: er is vaak héél veel mogelijk, zeker als het graag wilt, maar ik denk dat een lactatiekundige de aangewezen persoon is om je hierbij te helpen.
pi_67592952
Ik herken het heel erg, Linda2205! Tijdens beide zwangerschappen had ik zulke rare, soms angstige dromen. En bijna altijd hadden ze te maken met het geven van borstvoeding. Misschien omdat ik dat zo belangrijk vind/vond?

Ik weet niet of je te veel met Bv bezig kan zijn hoor. Natuurlijk is het nooit goed om ergens geobsedeerd door te raken maar bij BV is het wel weer goed om je in te lezen en voor te bereiden. Hoe vaker je van alles leest hoe beter het blijft hangen en hoe makkelijker het in de kraamtijd weer op te lepelen is

Misschien is het fijn om het opzien tegen borstvoeding geven en het bezig zijn er mee om te zetten in het voorbereiden? Een cursus volgen bijvoorbeeld (is ook nog eens hartstikke gezellig en de meeste cursleidsters bieden ook moedergroepochtenden voor na de bevalling). Er is een BV-forum, er zijn een aantal goede boeken.
En misschien doe je dit allemaal al
pi_67593734
ok, in ieder geval goed te weten dat ik niet de enige ben (alhoewel ik me niet voor kan stellen dat er mensen zijn die dromen dat hun kindje Ken is )

Ik heb morgen over een week mn eerste afspraak met een verloskundige hier (In Duitsland is de gyn belangrijker, en nu met de verhuizing heb ik een NL-sprekende vlos gevonden, erg fijn!) dus dan zal ik haar ook wel om wat info vragen. Ik denk ook dat ik er door mn ingetrokken tepels wat meer aan denk en me er daarom ook meer zorgen om maak. Maar zij heeft dan hopelijk wel een lijstje met instanties/groepen/boeken/enz. waar ik iets mee kan. Heb nu wel een uitgebreid boek van de verzekering gekregen, maar dat is toch anders vind ik dan het er met iemand over hebben
Lotte!
Noah!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:05:50 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67594083
de dromen tijdens mijn zwangerschap waren ook zo vreselijk raar. Echt raar. Ze gingen niet alleen over borstvoeding, maar over zoveel. Dat ik echt wakker werd met "he????".
pi_67595081
leuk topic idee..."Vertel hier over je rare zwangerschapsdromen"
Lotte!
Noah!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:29:00 #278
100412 mefke79
komt goed!
pi_67595119
thanks voor de antwoorden. Het stomme is dat ik niet weet of mijn tepel helemaal los geweest is of dat ie alleen gedraaid is (en de steel dus is blijven vast zitten) en dat het ook niet in mijn dossier staat. Nog een vraagje dan, waar vind ik een lactatiedeskundige? Via de VK? Via de verzekering?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_67595346
wat ik weet is dat je er zelf heen kan of dat je doorverwezen wordt, dat maakt niks uit. Op de website van de Nederlandse Vereniging voor Lactatiedeskundigen staat ook een lijst met verzekeraars die de behandelingen of consulten vergoeden
Lotte!
Noah!
pi_67595474
Een lactatiekundige (zonder -des ) kan je o.a. vinden via de Nederlandse vereniging van lactatiekundigen
. Op de site staat ook meer info over de verschillende verzekeraars, de vergoedingen verschillen nogal
pi_67595611
De dromen over bv zijn zeer herkenbaar! Ik heb er ook tijdens m'n zwangerschap veel overgedroomd, maar heb dat veelal ook als positief ervaren omdat ik ook zo graag wilde!
Maar idd ook weleens een droom gehad dat ik was vergeten te voeden; met bijkomend gevoel van afschuw/verdriet daarover.

Hier gaat Amber minderen met drinken; het zijn nog maar 2 a 3 goede drinkbeurten op een dag; voor de rest snelle slokjes tussendoor. M'n productie lijkt echter wel stabiel te blijven gelukkig.
Ik hoop dat we het zo nog een tijdje kunnen uitzingen, want ik wil het jaar zeker wel volmaken; en daarna rustig aan overgaan tot eventueel afspenen als ze daar behoefte aan heeft.
Ze heeft het ook zo druk met vanalles en nog wat; en eet zo goed; dat het ook wel normaal is dat ze minder drinkt. Alleen bv is wel het enige zo'n beetje wat ze op een dag drinkt; al drinkt ze tegenwoordig ook 1/4 van een tuitbeker op en dag.
Qua kolven probeer ik het wat terug te schroeven ivm het aankomende verlopen van m'n kolfrecht. Ik heb het vandaag gered met 1x kolven, maar het is wel krap; ik raak overprikkeld van de 'stuwing' (stuwing is het niet echt, die boel staat niet vierkant, maar voelt wel redelijk vol en zwaar en genoeg om me te overprikkelen).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_67595661
wat apart die dromen ik werd tijdens de zwangerschap huilend wakker.. t kindje was even groot als een smurf maar t moest drinken..maar mijn borst was dus te groot en ik verdronk t kindje in melk

grappig dat jullie dat ook hadden
wanna rub mah puppeh?!
pi_67595713
2 a 3 goede drinkbeurten en veel slokjes tussendoor klinkt me niet als afbouwend in de oren Llewella. Volgens mij kunnen jullie zo nog heel lang door gaan
pi_67595796
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:41 schreef Dakota het volgende:
wat apart die dromen ik werd tijdens de zwangerschap huilend wakker.. t kindje was even groot als een smurf maar t moest drinken..maar mijn borst was dus te groot en ik verdronk t kindje in melk

grappig dat jullie dat ook hadden
ja joh! En idd draaide het dan vooral om dingen die mis gingen. Mijn kind dat kwijt was terwijl ik wilde voeden, familieleden die het al boerenkool hadden gevoerd voordat ik de borst kon geven, etc.
Altijd draaide het om die enorme verantwoordelijkheid
pi_67595929
en zo apart dat het zo natuurlijk verliep na de bevalling, het eerste wat elin deed was zichzelf naar de tepel toe wurmen en aanhappen met enorme wilskracht , t was wel meer tiet dan hoofd..maar mn angst was in 1 keer weg.
Ik wist trouwens de eerste nacht helemaal niet goed wat ik moest doen de kraamhulp kwam de volgende morgen pas en ik was die avond ervoor om 6 uur bevallen Elin sliep alleen maar en ik wist niet of ik r aan moest leggen was helemaal convuus nog van de bevalling...
wanna rub mah puppeh?!
pi_67596108
Met slokjes tussendoor kom ik uit op zo'n 5 a 6 drinkbeurten per dag.
Ik neig qua gevoel ook naarvan het zal wel goed zitten, we kunnen zo nog wel een tijd door.
Maar ik had niet verwacht dat ze op deze leeftijd al zo weinig zou drinken. Althans als ik het vaak lees dan krijg ik het idee dat er meer gedronken wordt tot een jaar.

Nog even qua kolf; als ik toen geweten had wat ik nu weet dan had ik zeker wel geinvesteerd in een goede dubbele kolf. Ik twijfelde toen erg; maar aangezien het advies was bij partime kolven om nou niet direct naar een duur geavanceerd exemplaar te grijpen heb ik genoegen genomen met de mini-electric.
Dat is te doen; maar het gebruiksgemak is niet erg groot; en kolven wordt dan wel een opgave en niet iets om even snel tussendoor te doen.

Nog even wat anders; mijn houding tegenover de bv verandert; ik begin nu iets van schaamte/terughoudendheid te merken bij mezelf omtrent het kolven en in openbaar voeden of zelfs bij familie voeden; alsof ik blikken voel priemen van die meid wordt toch al veelste oud voor de borst? Het is toch geen klein babietje meer? Thuis geen enkel probleem, het hoort er gewoon bij; maar naar buiten toe wordt ik me er net even te bewust van, wat ik wel jammer vind.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_67597547
je zou trots moeten zijn..dat je t al zolang volhoudt!
wanna rub mah puppeh?!
pi_67601594
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:26 schreef Dakota het volgende:
je zou trots moeten zijn..dat je t al zolang volhoudt!
Dat inderdaad!

En hier beginnen mensen ook al te vragen: 'heb je hem nou nóg aan de borst?' vrij storend
Gelukkig heb ik de WHO achter me
  woensdag 1 april 2009 @ 08:59:31 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67602347
En toch had ik dat ook wel. Openbaar voeden deed ik alleen als het echt niet anders kon, maar verder niet meer.
  woensdag 1 april 2009 @ 09:02:16 #290
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67602391
Ik vind het juist ook kanp en bewonderingswaardig enzo hoor . Maar mijn tante heeft de borst gegeven totdat mijn nichtje ruim drie jaar was. Dat vond ik toch wel gek moet ik eerlijk bekennen, niet verkeerd persé, maar wel ongemakkelijk zeg maar . Dat is toch gewoon uitzonderlijk in onze maatschappij .
pi_67602625
Hoe reageren die kindjes zelf dan als ze zo oud zijn?
Want vanmorgen zag Leander mijn borst (tara kwam hem brengen om 7:15, want hij was er al uit), stak zijn handjes uit en kletste 'habhabhabhab' Dan kom ik al niet meer bij Laat taan als ze echt gaan praten.
  woensdag 1 april 2009 @ 09:16:23 #292
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67602645
Mijn nichtje ging dan zelf proberen de borst uit de bh te halen. T-shirt omhoog doen, en graaien maar. Bij mij past het niet, zo lang zelf voeden.
pi_67602727
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:16 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn nichtje ging dan zelf proberen de borst uit de bh te halen. T-shirt omhoog doen, en graaien maar. Bij mij past het niet, zo lang zelf voeden.
Wop mijn zus heeft haar middelste tot 18 maanden gevoed, maar die mocht echt niet zelf pakken. Dat wist hij donders goed!
pi_67602838
Anna zat pas ook YPPY d'r borst uit d'r shirt te friemelen. "Melluk kijkuh". We hebben maar even verteld dat dát niet de bedoeling is dus. (Ook al lagen we eigenlijk dubbel, vooral omdat ze er maaaaaaanden niet meer naar heeft getaald, maar kennelijk is er nog wel iets blijven hangen).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67602969
ik weet niet precies hoelang ik r ga voeden..ik vind deze 3 horrormaanden al een hele prestatie (elin drinkt gemiddeld 13 keer per dag Ik heb rust vanaf half 9, dan drinkt ze 7 uur later snel en maft verder. Maar overdag ben ik wel eens bijna in staat geweest om naar de winkel te rennen voor flessenmelk
Toch wil ik uiteindelijk voeden tot ze ong. een jaar is..en als het zo doorgaat tot 6 mnd.
wanna rub mah puppeh?!
pi_67603087
Koot: die hummel hier deed dat ook en vanaf een maand of 3 à 4 ging het ineens in een ritme en waren er ineens ook andere manieren van troosten.
En toen zaten we ineens op 6x per dag ongekend luxe!
En nu op 4!
pi_67603162
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:34 schreef freecell het volgende:
Koot: die hummel hier deed dat ook en vanaf een maand of 3 à 4 ging het ineens in een ritme en waren er ineens ook andere manieren van troosten.
En toen zaten we ineens op 6x per dag ongekend luxe!
En nu op 4!
aaah er is hoop
Maar idd, troost voornamelijk, Elin huilt amper..juist omdat ze troost vindt bij de borst, heel leuk en aardig...maar als er dan iets is blijft ze ook gillen tot ze een tiet krijgt. (ik heb af en toe een flesje moedermelk achter de hand als ik iets langer weg ben, die kan meneer dan geven) Maargoed het slapen vanaf half 9 of half 8 zit er pas een week echt goed in..dus er begint iets te ontwikkelen
wanna rub mah puppeh?!
pi_67603293
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:02 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik vind het juist ook kanp en bewonderingswaardig enzo hoor . Maar mijn tante heeft de borst gegeven totdat mijn nichtje ruim drie jaar was. Dat vond ik toch wel gek moet ik eerlijk bekennen, niet verkeerd persé, maar wel ongemakkelijk zeg maar . Dat is toch gewoon uitzonderlijk in onze maatschappij .
Nou, dat valt gerust mee. Dat komt veel vaker voor dan je denkt. Je ziet het alleen niet.

En wat dat graaien betreft: dat is een kwestie van opvoeden (en dus niet alleen van voeden). Mijn dochter heeft nooit mogen graaien naar mijn borst, net zo min als ze in de koekjestrommel graaien mag.
Variety is the spice of life
pi_67603362
ik moet wel zeggen dat ik het in t openbaar een beetje raar vind als een kindje van 2/3 jaar nog drinkt..dat zag ik een paar maanden geleden op een bruiloft. dat kan veel mensen shockeren mij dan weer niet maar ik heb zoiets van..ik ga t ook niet uitdagen
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 1 april 2009 @ 09:44:20 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67603366
Jen trok van het weekend ook even mn shirt omlaag. "Zullen we mama gewoon even aangekleed laten schat?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')