Ik wil het proberen, omdat ik het een kans wil geven. Alleen als het net zo gaat als de vorige keer en ik er alleen maar door moet huilen, dan stop ik ermee.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:43 schreef mrien het volgende:
Ik hou ook vast (te zware borst anders) en heb nog nooit een borstontsteking gehad gelukkig!
Waarom wil je het dan een paar dagen gaan proberen en dan overstappen Wennie?
Straks is je productie net op gang gekomen en dan wil je alweer stoppen
Heb je al eens een informatieavond gevolgd van bijvoorbeeld de vbn of de LLL of een curcus bij een laktatiekundige? Misschien is het fijn om vooraf je al goed voor te bereiden.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:58 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ik wil het proberen, omdat ik het een kans wil geven. Alleen als het net zo gaat als de vorige keer en ik er alleen maar door moet huilen, dan stop ik ermee.
Informatieavonden gevolgd, boeken gelezen, extra lactatiedeskundige erbij gehaald, heeft niets geholpen. Werd er alleen maar depressief van, vandaar.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je al eens een informatieavond gevolgd van bijvoorbeeld de vbn of de LLL of een curcus bij een laktatiekundige? Misschien is het fijn om vooraf je al goed voor te bereiden.
Wat jammer, maar ik vind het wel heel stoer dat je het toch weer wilt gaan proberen. Zeker na een negatieve ervaring dat je er toch weer voor wilt gaan. En misschien pakt het heel anders uit dan vorige keer.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:13 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Informatieavonden gevolgd, boeken gelezen, extra lactatiedeskundige erbij gehaald, heeft niets geholpen. Werd er alleen maar depressief van, vandaar.
Ja, wil het een kans geven, en ook al wordt het nu weer moeilijk omdat het er 2 zijn, ik ga ervoor, wil me alleen niet meer bang en onzeker laten maken door mensen die zeggen dat alleen borstvoeding goed genoeg is. Mijn zoontje is prima gegroeid op flesvoeding hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat jammer, maar ik vind het wel heel stoer dat je het toch weer wilt gaan proberen. Zeker na een negatieve ervaring dat je er toch weer voor wilt gaan. En misschien pakt het heel anders uit dan vorige keer.
Met die instelling ben ik ook begonnen met het voeden van onze 2e. Lukt het niet? Jammer dan, van de fles worden ze ook wel groot...quote:Op maandag 23 maart 2009 09:44 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ja, wil het een kans geven, en ook al wordt het nu weer moeilijk omdat het er 2 zijn, ik ga ervoor, wil me alleen niet meer bang en onzeker laten maken door mensen die zeggen dat alleen borstvoeding goed genoeg is. Mijn zoontje is prima gegroeid op flesvoeding hoor.
Dat wisselt nogal per persoon. Bij de een een paar weken, bij een ander een paar maanden.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Weet trouwens iemand hoelang het duurt voordat er geen melk meer is? Dan kan ik namelijk een afspraak gaan maken bij de dokter om een bobbeltje te laten verwijderen. Mocht er dan nog een kindje komen heb ik dt probleem al getackeld.
Zo zie je maar ;-) ik zeg ook, ik geef het een kans en zeker worden ze groot van de fles ;-)quote:Op maandag 23 maart 2009 10:09 schreef Grijs het volgende:
[..]
Met die instelling ben ik ook begonnen met het voeden van onze 2e. Lukt het niet? Jammer dan, van de fles worden ze ook wel groot...
Ik heb haar 14 maanden gevoed! Vanaf het begin ging het al beter dan bij mijn oudste, ze hapte beter, dronk beter, ik was veel rustiger en misschien had dat met elkaar te maken. Hoe dan ook, ik vind het super dat je het een kans wil geven, zeker met een 2-ling! En lukt het niet, dan worden ze van de fles ook groot.
Ik heb pas sinds kort helemaal niets wittigs meer als ik onder de douche sta. heeft bijna een jaar geduurd, en maar 4 mnd gevoed...quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook best zware borsten, ik kon niet anders dan de boel ondersteunen, anders kon Jen echt niet aanhappen.
Bij mij begonnen de borstontstekingen met het kolven. Een kolf leegt toch anders dan een kindje en dat gaf voor mij gewoon problemen.
Weet trouwens iemand hoelang het duurt voordat er geen melk meer is? Dan kan ik namelijk een afspraak gaan maken bij de dokter om een bobbeltje te laten verwijderen. Mocht er dan nog een kindje komen heb ik dt probleem al getackeld.
Ik denk dat het niet puur en alleen aan het vasthouden van de borst kan liggen. In de kraamtijd heeft de verloskundige me aangeraden met een vinger te zorgen, dat de neus van Jair vrij blijft.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik wil het toch vragen: in hoeverre kan het vasthouden van je borst (echt vasthouden, niet met vlakke hand ondersteunen, dus) tijdens het voeden een bo in de hand werken?
dakota, wellicht een keertje proberen terwijl je tv kijkt of een andere hersenloze activiteit uitvoert?
Ja, ik heb 'm 2 maanden "gebruikt". Maar ik ben zo slordig dat het voor mij geen zin heeft, verder hebben we besloen dat het niet erg is als we weer zwanger worden.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:56 schreef Tinuviel het volgende:
Wat goed Wennie dat je het weer wilt proberen. Knap hoor, ook van Grijs, dat je het weer probeert/ probeerde. Is dat niet moeilijk, moet je dan relacteren?
Trouwens in dit kader. Heeft er iemand toevallig ervaring met borstvoeding geven en anticonceptie door middel van een minipil. Ik heb van mijn huisarts Cerazette voorgeschreven gekregen. Die zei dat de borstvoeding een beetje terug kon lopen maar dat die ook weer omhoog ging. De mevrouw bij de apotheek leek eerder erg geschrokken toen ik het net ophaalde. Dus nu plagen mij weer twijfels of dit wel het goede besluit is. Ik zou graag horen hoe dat bij jullie is gegaan.
Tico, ik heb nog steeds (ok, nu wel met nieuwe zwangerschap, maar toch) melk.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook best zware borsten, ik kon niet anders dan de boel ondersteunen, anders kon Jen echt niet aanhappen.
Bij mij begonnen de borstontstekingen met het kolven. Een kolf leegt toch anders dan een kindje en dat gaf voor mij gewoon problemen.
Dat vind ik wel mooi gezegd. Vooral dat het te intiem en elementair is voor wetenschap.quote:Het gaat volgens mij om iets wat ik niet helemaal kan verwoorden. Borstvoeding hoort niet thuis in het rijk van de feiten en de harde cijfers; het is veel te intiem en te elementair. Het omvat al mijn ontzag voor het moederschap, maar ook mijn amibivalentie. Op dit moment is het een opgave, zelfs parttima. Maar ik weet ook dat dit waarschijnlijk mijn laatste kans is om warme babyhuid tegen de mijne te voelen en dat ik die op een dag zal missen.
deze vul ik op de meet met moedermelk..quote:Op zondag 29 maart 2009 21:11 schreef Estrys het volgende:
Het is niet nodig om tegen borstvoeding aan te schoppen maar wanneer je ziet hoe mensen kijken als je aangeeft dat je geen borstvoeding wil geven dan is het ook wel weer te begrjipen. Er wordt ookl tegen flesvoeding ' aangeschopt' dus kan het niet anders dan dat je een beetje oorlog krijgt tussen de borstvoeding en flesvoeding moeders.
Alles heeft zijn voor en tegens.
Psst, ik ben van de flesvoedingmaffia
![]()
hihi je wilt niet weten wat er allemaal lukt met een goede TSRquote:Op zondag 29 maart 2009 21:41 schreef Estrys het volgende:
Jij haat kolven en je tieten halen het vast niet om zover te schieten
nee dat wil ik inderdaad niet.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:21 schreef p_iglet het volgende:
[..]
hihi je wilt niet weten wat er allemaal lukt met een goede TSR
Ik raakte de kat op een meter afstand zonder problemen.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:21 schreef p_iglet het volgende:
[..]
hihi je wilt niet weten wat er allemaal lukt met een goede TSR
ik sproei steeds op elins hoofdjequote:Op zondag 29 maart 2009 22:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik raakte de kat op een meter afstand zonder problemen.
met een beetje gluk kolf ik 80 mlquote:Op maandag 30 maart 2009 00:05 schreef DolleMina het volgende:
Als Elin een redelijk vast schema heeft, zou je in de vrije uurtjes kunnen kolven?
Ik heb soms ook dagen dat ik er niet aan toe kom of geen zin heb. Zo heb ik vanmorgen wel gekolft (220 ml) maar dat is vandaag meteen opgegaan, omdat ik aan het shoppen was en uit eten ben geweest. In de 'vrije uurtjes' heb ik live gevoed en tijdens het shoppen heeft mijn man 100ml gekolfde melk aan Annicka gegeven. De rest van de melk is meegegeven aan mijn schoonouders die op Annicka pasten toen wij uit eten waren. Dat heeft ze niet gedronken, maar het is wel langer dan 10 uur uit de koelkast geweest, dus dat wil ik niet meer invriezen. Misschien straks nog even kolven, zodat ik niet op ploffen sta als Annicka misschien spontaan tot 5 uur doorslaapt in plaats van tot 2 of 3 uur.
Ga je werken?quote:Op maandag 30 maart 2009 00:13 schreef Dakota het volgende:
[..]
met een beetje gluk kolf ik 80 mlik heb t ook nog maar 6 keer gedaan sinds ze geboren is
En vrije tijd en vast schema? nah..Madam drinkt wanneer t haar uitkomt en dat is nogal vaak, meestal een slok tussendoor.
Dat is werkelijk ideaal!quote:
ik heb ook een handkolfquote:Op maandag 30 maart 2009 11:27 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb een handkolf, tegelijk voeden en kolven lukt mij niet.Ik vraag me af hoeveel ik zou kolven als ik dat wel kon...
Door verschillende mensen wordt die aangemerkt als de beste kolf. Met de Avent IQ Uno kolf ik 130 ml in 20 minuten, met de Ameda 160 mlo in 5 minuten!quote:Op maandag 30 maart 2009 14:12 schreef DolleMina het volgende:
Maar is dat dan ook een goede kolf? Ik had de PISA op het oog, maar 155 klinkt heel wat beter dan 300...
je bedoeld bij de bijzondere ziektekosten? Is dat over 2009 ook zo? Valt een kolf onder de hulpmiddelen die je kan opgeven? Volgende Belastingdienst zijn hulpmiddelen: " voorzieningen of apparaten waardoor u de normale lichaamsfuncties kunt uitoefenen, wat u anders niet kunt."quote:Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef mrien het volgende:
Volgens mij is dat een goede kolf hoor Dollemina
Ik heb de PISA dus gekocht
Je kunt de aanschaf overigens ook opgeven bij je aanslag bij de belastingdienst (bij de medische kosten), scheelt allicht weer
Hmm, toch maar eens aan de snuffel dan. Dan kan ik mijn voorraad diepvriesmelk eens flink uitbreiden en een winkeltje beginnen, mijn dochter wordt dan hopelijk vaste klant...quote:Op maandag 30 maart 2009 16:26 schreef cattie het volgende:
[..]
Door verschillende mensen wordt die aangemerkt als de beste kolf. Met de Avent IQ Uno kolf ik 130 ml in 20 minuten, met de Ameda 160 mlo in 5 minuten!
Ik kan dat niet zonder kolf hoorquote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
je bedoeld bij de bijzondere ziektekosten? Is dat over 2009 ook zo? Valt een kolf onder de hulpmiddelen die je kan opgeven? Volgende Belastingdienst zijn hulpmiddelen: " voorzieningen of apparaten waardoor u de normale lichaamsfuncties kunt uitoefenen, [i]wat u anders niet kunt.[/i]"
Vind ik een kolf toch een beetje dubieus
Mja, één borst is inderdaad ook al een paar dagen wat gevoelig. Maar gelukkig drinkt hij 's morgens wel lekker veelquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:12 schreef mrien het volgende:
Wel oppassen dat het niet te erg wordt en dat je geen borstontsteking krijgt
ja joh! En idd draaide het dan vooral om dingen die mis gingen. Mijn kind dat kwijt was terwijl ik wilde voeden, familieleden die het al boerenkool hadden gevoerd voordat ik de borst kon geven, etc.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:41 schreef Dakota het volgende:
wat apart die dromenik werd tijdens de zwangerschap huilend wakker.. t kindje was even groot als een smurf maar t moest drinken..maar mijn borst was dus te groot en ik verdronk t kindje in melk
grappig dat jullie dat ook hadden
Dat inderdaad!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:26 schreef Dakota het volgende:
je zou trots moeten zijn..dat je t al zolang volhoudt!
Wopquote:Op woensdag 1 april 2009 09:16 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn nichtje ging dan zelf proberen de borst uit de bh te halen. T-shirt omhoog doen, en graaien maar. Bij mij past het niet, zo lang zelf voeden.
aaah er is hoopquote:Op woensdag 1 april 2009 09:34 schreef freecell het volgende:
Koot: die hummel hier deed dat ook en vanaf een maand of 3 à 4 ging het ineens in een ritme en waren er ineens ook andere manieren van troosten.
En toen zaten we ineens op 6x per dagongekend luxe!
En nu op 4!
Nou, dat valt gerust mee. Dat komt veel vaker voor dan je denkt. Je ziet het alleen niet.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:02 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik vind het juist ook kanp en bewonderingswaardig enzo hoor![]()
. Maar mijn tante heeft de borst gegeven totdat mijn nichtje ruim drie jaar was. Dat vond ik toch wel gek moet ik eerlijk bekennen, niet verkeerd persé, maar wel ongemakkelijk zeg maar
. Dat is toch gewoon uitzonderlijk in onze maatschappij
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |