Ik wil het proberen, omdat ik het een kans wil geven. Alleen als het net zo gaat als de vorige keer en ik er alleen maar door moet huilen, dan stop ik ermee.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:43 schreef mrien het volgende:
Ik hou ook vast (te zware borst anders) en heb nog nooit een borstontsteking gehad gelukkig!
Waarom wil je het dan een paar dagen gaan proberen en dan overstappen Wennie?
Straks is je productie net op gang gekomen en dan wil je alweer stoppen
Heb je al eens een informatieavond gevolgd van bijvoorbeeld de vbn of de LLL of een curcus bij een laktatiekundige? Misschien is het fijn om vooraf je al goed voor te bereiden.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:58 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ik wil het proberen, omdat ik het een kans wil geven. Alleen als het net zo gaat als de vorige keer en ik er alleen maar door moet huilen, dan stop ik ermee.
Informatieavonden gevolgd, boeken gelezen, extra lactatiedeskundige erbij gehaald, heeft niets geholpen. Werd er alleen maar depressief van, vandaar.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je al eens een informatieavond gevolgd van bijvoorbeeld de vbn of de LLL of een curcus bij een laktatiekundige? Misschien is het fijn om vooraf je al goed voor te bereiden.
Wat jammer, maar ik vind het wel heel stoer dat je het toch weer wilt gaan proberen. Zeker na een negatieve ervaring dat je er toch weer voor wilt gaan. En misschien pakt het heel anders uit dan vorige keer.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:13 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Informatieavonden gevolgd, boeken gelezen, extra lactatiedeskundige erbij gehaald, heeft niets geholpen. Werd er alleen maar depressief van, vandaar.
Ja, wil het een kans geven, en ook al wordt het nu weer moeilijk omdat het er 2 zijn, ik ga ervoor, wil me alleen niet meer bang en onzeker laten maken door mensen die zeggen dat alleen borstvoeding goed genoeg is. Mijn zoontje is prima gegroeid op flesvoeding hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat jammer, maar ik vind het wel heel stoer dat je het toch weer wilt gaan proberen. Zeker na een negatieve ervaring dat je er toch weer voor wilt gaan. En misschien pakt het heel anders uit dan vorige keer.
Met die instelling ben ik ook begonnen met het voeden van onze 2e. Lukt het niet? Jammer dan, van de fles worden ze ook wel groot...quote:Op maandag 23 maart 2009 09:44 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ja, wil het een kans geven, en ook al wordt het nu weer moeilijk omdat het er 2 zijn, ik ga ervoor, wil me alleen niet meer bang en onzeker laten maken door mensen die zeggen dat alleen borstvoeding goed genoeg is. Mijn zoontje is prima gegroeid op flesvoeding hoor.
Dat wisselt nogal per persoon. Bij de een een paar weken, bij een ander een paar maanden.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Weet trouwens iemand hoelang het duurt voordat er geen melk meer is? Dan kan ik namelijk een afspraak gaan maken bij de dokter om een bobbeltje te laten verwijderen. Mocht er dan nog een kindje komen heb ik dt probleem al getackeld.
Zo zie je maar ;-) ik zeg ook, ik geef het een kans en zeker worden ze groot van de fles ;-)quote:Op maandag 23 maart 2009 10:09 schreef Grijs het volgende:
[..]
Met die instelling ben ik ook begonnen met het voeden van onze 2e. Lukt het niet? Jammer dan, van de fles worden ze ook wel groot...
Ik heb haar 14 maanden gevoed! Vanaf het begin ging het al beter dan bij mijn oudste, ze hapte beter, dronk beter, ik was veel rustiger en misschien had dat met elkaar te maken. Hoe dan ook, ik vind het super dat je het een kans wil geven, zeker met een 2-ling! En lukt het niet, dan worden ze van de fles ook groot.
Ik heb pas sinds kort helemaal niets wittigs meer als ik onder de douche sta. heeft bijna een jaar geduurd, en maar 4 mnd gevoed...quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook best zware borsten, ik kon niet anders dan de boel ondersteunen, anders kon Jen echt niet aanhappen.
Bij mij begonnen de borstontstekingen met het kolven. Een kolf leegt toch anders dan een kindje en dat gaf voor mij gewoon problemen.
Weet trouwens iemand hoelang het duurt voordat er geen melk meer is? Dan kan ik namelijk een afspraak gaan maken bij de dokter om een bobbeltje te laten verwijderen. Mocht er dan nog een kindje komen heb ik dt probleem al getackeld.
Ik denk dat het niet puur en alleen aan het vasthouden van de borst kan liggen. In de kraamtijd heeft de verloskundige me aangeraden met een vinger te zorgen, dat de neus van Jair vrij blijft.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik wil het toch vragen: in hoeverre kan het vasthouden van je borst (echt vasthouden, niet met vlakke hand ondersteunen, dus) tijdens het voeden een bo in de hand werken?
dakota, wellicht een keertje proberen terwijl je tv kijkt of een andere hersenloze activiteit uitvoert?
Ja, ik heb 'm 2 maanden "gebruikt". Maar ik ben zo slordig dat het voor mij geen zin heeft, verder hebben we besloen dat het niet erg is als we weer zwanger worden.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:56 schreef Tinuviel het volgende:
Wat goed Wennie dat je het weer wilt proberen. Knap hoor, ook van Grijs, dat je het weer probeert/ probeerde. Is dat niet moeilijk, moet je dan relacteren?
Trouwens in dit kader. Heeft er iemand toevallig ervaring met borstvoeding geven en anticonceptie door middel van een minipil. Ik heb van mijn huisarts Cerazette voorgeschreven gekregen. Die zei dat de borstvoeding een beetje terug kon lopen maar dat die ook weer omhoog ging. De mevrouw bij de apotheek leek eerder erg geschrokken toen ik het net ophaalde. Dus nu plagen mij weer twijfels of dit wel het goede besluit is. Ik zou graag horen hoe dat bij jullie is gegaan.
Tico, ik heb nog steeds (ok, nu wel met nieuwe zwangerschap, maar toch) melk.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook best zware borsten, ik kon niet anders dan de boel ondersteunen, anders kon Jen echt niet aanhappen.
Bij mij begonnen de borstontstekingen met het kolven. Een kolf leegt toch anders dan een kindje en dat gaf voor mij gewoon problemen.
Dat vind ik wel mooi gezegd. Vooral dat het te intiem en elementair is voor wetenschap.quote:Het gaat volgens mij om iets wat ik niet helemaal kan verwoorden. Borstvoeding hoort niet thuis in het rijk van de feiten en de harde cijfers; het is veel te intiem en te elementair. Het omvat al mijn ontzag voor het moederschap, maar ook mijn amibivalentie. Op dit moment is het een opgave, zelfs parttima. Maar ik weet ook dat dit waarschijnlijk mijn laatste kans is om warme babyhuid tegen de mijne te voelen en dat ik die op een dag zal missen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |