abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67031693
Ga ik proberen grijs, thanks, op dit moment heb ik er nog last van, maar bij de eerdere keren was het ook niet binnen een dag weg, maar eerder een dag of 2. Ik blijf er iig heel waakzaam op dat het niet uitloopt op een borstontsteking; want die hoop ik nooit te krijgen uiteraard.

En uitgerekend in die borst zette Amber vanochtend even hard d'r tanden! Ik denk; naja; misschien helpt het en schiet de boel door de schrik los
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:29:14 #177
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67031888
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:55 schreef p_iglet het volgende:
hier had de kraamzorg ook een officiele lactatiekundige in dienst.. je zou bij je kraamzorg dus ook nog kunnen informeren.
Dat hadden wij ook. De uren die zij kwam, gingen van de uren kraamhulp af, dus dat kostte je qua geld niks extra en aan een lactatiekundige heb je veel meer dan aan een kraamphulp.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67061351
Hoi!

Ik voedde tot voor een paar keer geleden nog zo'n 5 keer per dag. Globaal:
6:30
11:00
15:00
19:00
23:00 (werd hij zelf voor wakker)

Leander wilde eigenlijk niet echt enthousiast meer drinken om 11:00 en om 15:00, dus die heb ik gebundeld om 13:00, dat gaat prima. Hij drinkt weer bij alle voedingen goed en 2 borsten leeg.
Mar nu slaapt hij ineens tot 5:00 ipv tot 23:00
En dan om 5:00 1 borst en om 7:00 de andere.
Dus dat is in een paar dagen van 5 voedingen naar 3 (stuwing 's nachts!!! ) maar krijgt Leander dan nog wel genoeg? Overdag eet hij wel goed en hij krijgt ook vaak nog wel wat water, maar zo heel veel drinkt hij daar ook weer niet van.
pi_67061382
Geen idee freecell; het is natuurlijk moeilijk te controlleren met borstvoeding hoeveel hij binnen krijgt. Plasluiers bijhouden; kijken of hj nog wel genoeg plast; en of zijn ontlasting niet ineens veel moeilijker verloopt (harder).

Ik blijf hier bewust meer voedingsbeurten aanhouden, maar Amber weigert ook nog steeds uit de fles te drinken sinds ze daarmee een paar weken geleden in staking is gegaan.
Ze drinkt wel van een lepeltje, tuitbeker en rietje ook wel wat, maar dat wordt meer als speel- of kauwobject gezien. Bij elkaar is dat te minimaal om hier voedingsbeurten weg te laten vallen, en ik was net van plan om iig overdag iets teug te schroeven wegens zometeen het verlopen van het kolfrecht.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_67061410
Oi, dat is inderdaad lastig ook met dat kolfrecht

Mja, volgens mij krijgt hij wel genoeg vocht... Sowieso best veel bv (hij drinkt lang, snel en veel momenteel) een flinke fruithap (5 ijsklontjes ) vaak nog wat yoghurt en minimaal een halve tuitbeker water. Moet hij het toch op kunnen redden?
(en vandaag ook tijmthee, vindtie erg lekker, maar als hij geen zere keel meer heeft is dat over )
  zondag 15 maart 2009 @ 09:30:57 #181
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67061811
Soms vind ik het wel jammer dat ik niet kan zien hoeveel Nienke binnenkrijgt
Zeker nu we de nachtvoedingen aan het skippen zijn wil ik wel weten dat ze verder genoeg drinkt. Het is al niet zo'n natnek, ze drinkt verder ook niks anders dan bv en normaal gesproken zijn d'r plasluiers overdag ook maar krap aan.. (die van de nacht telde minimaal voor 3 volle ).

Ik moet nu maar gewoon vertrouwen op Nienke zelf, overdag meer dan genoeg aanbieden (zowel beker als mezelf) en vertrouwen dat ze genoeg drinkt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_67150318
Dat vind ik ook soms wel jammer, dat je niet weet hoeveel ze binnenkrijgt.

Lijkt me in jouw geval ook nog lastig E.T, omdat ze overdag toch nooit zo goed dronk?

Klopt het dat kinderen steeds minder lang gaan drinken? Eerst was het zo'n 10 min per borst, toen werd dat zo'n 5 minuten en weer wat korter. Nu is het natuurlijk ook wel zo dat ze steeds minder nodig heeft door de bijvoeding.
Had ze trouwens weer een paar dagen dat ze 's nachts weer doorsliep van 7/8 uur tot 's morgens 7/8 uur en was ik net van de stuwing af 's nachts/'s morgens, komt mevrouw vrolijk vannacht weer..
Niet erg hoor, maar wel jammer van de stuwing

Met het kolfrecht moet ik straks ook nog gaan kijken hoe ik dat oplos. Nu ben ik nog werkloos, maar heb wel paar dingen lopen. Als ik 1x per dag kolf is het voor mij genoeg (doe ik nu ook op creche dagen), kijken of ik dat dan in m'n pauze kan doen ofzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door mrien op 18-03-2009 13:08:30 ]
pi_67168609
Mrie, ze gaan niet minder drinken maar effectiever!
Leander krijgt het soms voor elkaar om in 6 minuten 2 borsten helemaal leeg te hebben
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:46:02 #184
108648 cattie
lieve moeder
pi_67172879
De lengte van de voedingen wisselt nogal bij Fee. De ene keer is ze in 5 minuten klaar, de andere keer doet ze er 20 minuten over. Al heb ik sterk het idee dat ze dan aan het "gezelligheidsdrinken" is.
Hier gaat het trouwens helemaal super!
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:22:28 #185
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67187987
Hier gaat het ook goed! Ruben verslikt zich nog wel eens maar niet zo veel als in het begin. Kolven doe ik 1 keer per dag en dat is dan ook genoeg om hem een keer een flesje te geven. We proberen om elke dag een flesje mm te geven omdat we niet weer een flesweigeraar willen. Ik weet niet hoe hij het doet maar afgelopen nacht heeft hij van12 tot 7 geslapen op een flesje van 140 ml
Vanmorgen werd ik wakker met stuwing, die ik eerst maar even weggekolfd heb voordat er een kind aan mocht hangen
Het valt mij reuze mee hoe flexibel mijnproduktie is er is eigenlijk altijd genoeg voor een van de twee of beide. Soms geeft Emma aan dat een borst 'op' is als ze na Ruben drinkt maar goed zij hoeft er niet meer van te groeien
Ow en er lijkt ook wat ritme te komen Ruben drinkt zo om de 3 á 4 uur, soms om het uur maar dat mag de pret niet drukken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67270322
Fijn dat het zo goed gaat Cattie en Jelief!

Gisteren op het CB geweest.
Wvk: Hoe gaat het met eten met Lotte.
Ik: Goed, op en aan, ene keer beter dan de andere keer..
Wvk: Maar eet ze wel fruit, brood, groente, aardappel en opvolgmelk?
Ik: Opvolgmelk Nee ze krijgt borstvoeding!
Wvk Ow en hoe vaak krijgt ze nog dan?
Ik: Uhm, keer of 3/4/5 of meer, gewoon op verzoek
Wvk:

Die was helemaal verbaasd in ieder geval (en gevalletje van dossier even lezen)
Daarna was het nog wel mooi, want Lotte was zwaar overstuur en voor ik wegging daar had ik haar nog even aangelegd. Toen liep de wvk nog langs en die zei toen nog wel, kijk dat is wel ideaal om haar rustig te krijgen
pi_67298833
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:45 schreef Grijs het volgende:
Vandaag druk bezig geweest een borstontsteking te voorkomen...
Gisteravond begon een borst pijnlijk aan te voelen, dus ik zei tegen A. dat ik uit koor nog ging voeden (meestal is dat niet nodig voor Marlien), zodat ik niet met een pijnlijke borst de nacht in zou hoeven... Maar helaas, na het voeden had ik nog steeds last van pijnlijke plekken.
Desondanks heb ik toch goed kunnen slapen en vanmorgen maar weer de pijnlijke borst gegeven, de andere gekolfd. Het hielp niet. Ook douchen niet, want masseren/kolven met de hand was te pijnlijk. Paracetamol genomen tegen de pijn en Marlien telkens aan de pijnlijke borst gelegd in de hoop dat ze de zere plekken leeg kon drinken, de andere borst gekolfd.
Vanmiddag om half 4 was dat eindelijk gelukt! Vanavond heeft ze gewoon aan beide kanten kunnen drinken en de pijn is volledig weg!

Ik had gehoopt dat ik dat soort dingen niet meer zou hebben na 9 maanden voeden... de oorzaak was volgens mij een melkblaartje, ik heb er nu op elke tepel 1. De andere gaf minder problemen.
Ik heb Marlien vandaag anders aangelegd, zodat ze niet steeds met haar hand naast mijn tepel de borst naar achteren duwt. Telkens haar hand verplaatsen helpt kennelijk niet goed genoeg...
Naar aanleiding van dit verhaal zou ik graag een vraag aan de misschien deels wat meer ervaren moeders en borstvoeders van dit topic willen stellen. MIjn zoontje is nu 7 weken. Ik heb een borstontsteking, die nu alweer terug gaat dankzij het goede drinken van mijn zoon, antibiotica en daarnaast afkolven van de resterende melk. Om een nieuwe ontsteking te voorkomen vroeg ik me af of ik elke keer moet kolven na een voeding, want niet altijd drinkt hij de borst helemaal leeg. Maar ik denk aan de andere kant, dat als er teveel melk is toch niet elke keer allebij de borsten helemaal leeg hoeven. Zie ik dat goed? Ook drinkt hij heel langzaam dat kan soms best een half uur per borst duren.

Ik had voor de ontsteking na de ochtendvoeding gekolfd om een voorraad op te bouwen voor het kdv, waar hij over een paar weken naartoe gaat. Dit doe ik op dit moment niet meer maar vries wel de gekolfde resten uit de borsten na elke voeding in voor het kdv. Anders dan Grijs heb ik trouwens voor de borstontsteking niets gemerkt van het begin ervan.

Een keer heeft ons zoontje een hele nacht doorgeslapen in plaats van de een nachtelijke voeding, die hij krrijgt, meestal om drie uur. Met welke leeftijd hebben jullie baby's voor het eerst doorgeslapen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 22 maart 2009 @ 18:31:30 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_67300644
Wat vervelend dat je een bo hebt, Tinuviel. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou niet blijven afkolven, want dan blijft de productie zo hoog.

Ive sliep door na 9 maanden. Fee heeft nu af en toe een nacht met maar 1 voeding (ze is nu 11 weken) en dat vind ik al wel vlot.
pi_67301423
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:31 schreef cattie het volgende:
Wat vervelend dat je een bo hebt, Tinuviel. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou niet blijven afkolven, want dan blijft de productie zo hoog.

Ive sliep door na 9 maanden. Fee heeft nu af en toe een nacht met maar 1 voeding (ze is nu 11 weken) en dat vind ik al wel vlot.
Bedankt voor het medeleven cattie. Zeker op zaterdag was het heel vervelend want dit ging samen met koorts, duizeligheid, hitte in de bovenlichaam en koude rillingen. Maar gelukkig werd het vlug beter met de antibiotica kuur. Anders ga ik uiterlijk afkolven tot het einde van de kuur, wat woensdag zou zijn. Sowieso komt er vaak niet heel veel meer uit, tenminste als Jair goed heeft gedronken, varieert tussen de 5 en maximaal 30 cc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_67301932
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:24 schreef Tinuviel het volgende:

. Met welke leeftijd hebben jullie baby's voor het eerst doorgeslapen?
ik weet wel wat over een borstontsteking maar niet genoeg dat ik advies durf te geven.

Over doorslapen kan ik je wel hele verhalen vertellen.
X was precies 8 maanden oud

Dag 1 sliep ze 4 uur (voor haar doen al veel, dus dat was voor mij al een feestje)
Dag 2 sliep ze 7 uur. Dag 3 sliep ze 8 uur.
Dag 4 sliep ze 12 uur
  zondag 22 maart 2009 @ 19:18:30 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67302025
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:24 schreef Tinuviel het volgende:

[..]
Met welke leeftijd hebben jullie baby's voor het eerst doorgeslapen?
Met 3 maanden sliep mijn oudste lekker door, die kreeg geen bv overigens. De jongste is nu bijna 10 maanden en slaapt nog niet door, die krijgt wel bv.
  zondag 22 maart 2009 @ 20:00:29 #192
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67303360
Elin zit nu op 1 voeding per nacht en is nu 11 weken.. en dan drinkt ze ook maar heel even dus ik ben blij

Ik ga nu weer eens een kolfsessie doen
IK HAAT HET
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67303570
Missschien is doorslapen niet de goede benaming. Ik weet namelijk niet wat de precieze defintie daarvan is. Wat ik bedoelde was in principe dat het kind voor twaalf uur s'nachts een voeding heeft gehad en dan pas weer op z'n vroegst om 6 uur s'ochtends.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 maart 2009 @ 20:14:55 #194
108648 cattie
lieve moeder
pi_67303906
Daar ging ik ook van uit, Tinuviel.
  zondag 22 maart 2009 @ 20:23:35 #195
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67304178
ik ook
  zondag 22 maart 2009 @ 20:52:31 #196
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67305136
ik heb net met de kolf gesmeten Staks weer een nieuwe poging
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 22 maart 2009 @ 22:30:39 #197
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67308572
och Dakota dan vind je het wel heel vervelend.

Ruben sliep afgelopen week door van 12 tot een uur of zes zeven, van het weekend maximaal een uur of vijf..
Hij was vorige week 7 weken en weegt meer dan 5 kilo.
  zondag 22 maart 2009 @ 22:54:23 #198
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67309315
Ik wil het toch vragen: in hoeverre kan het vasthouden van je borst (echt vasthouden, niet met vlakke hand ondersteunen, dus) tijdens het voeden een bo in de hand werken?

dakota, wellicht een keertje proberen terwijl je tv kijkt of een andere hersenloze activiteit uitvoert?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:05:50 #199
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67309706
Daviniahr, ik kreeg van mijn kraam op mijn kop omdat ik mijn wijsvinger op mijn borst leg. Ik heb daar de eerste weken extra op gelet en die vinger dus weg gelaten. Maar ik merk nu dat ik mijn borsten dus echt gewoon vasthoud, mijn pink, rin en middelvinger liggen onder de tepelhof en de wijsvinger erboven, mijn duim wijst naar mijn schouder, liggend op mijn borst. Ik gok dat ik dat dus al drie jaar zo doe en ik heb nog nooit een BO gehad, wel eens een iets harde plek maar niet op de plek waar mijn vingers liggen.

Maar goed, dat het bij mij goed gaat wil niet zeggen dat het vasthouden van je borst geen grotere kans op een BO geeft.
pi_67314012
Davinia; ik houd ook vast; maar meer ter ondersteuning. Je moet zorgen dat je met het vasthouden niet ergens knelt; maar dat geld ook voor bh's, en ook voor dragen (ik had dus met het laatste 'verstopte melkkanaaltje' een bh die niet helemaal lekker zat op de dag voor dat het begon, het is gelukkig niet op bo uitgelopen, maar heeft wel even geduurd voor het over was).
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')