Dat hadden wij ook. De uren die zij kwam, gingen van de uren kraamhulp af, dus dat kostte je qua geld niks extra en aan een lactatiekundige heb je veel meer dan aan een kraamphulp.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:55 schreef p_iglet het volgende:
hier had de kraamzorg ook een officiele lactatiekundige in dienst.. je zou bij je kraamzorg dus ook nog kunnen informeren.
Naar aanleiding van dit verhaal zou ik graag een vraag aan de misschien deels wat meer ervaren moeders en borstvoeders van dit topic willen stellen. MIjn zoontje is nu 7 weken. Ik heb een borstontsteking, die nu alweer terug gaat dankzij het goede drinken van mijn zoon, antibiotica en daarnaast afkolven van de resterende melk. Om een nieuwe ontsteking te voorkomen vroeg ik me af of ik elke keer moet kolven na een voeding, want niet altijd drinkt hij de borst helemaal leeg. Maar ik denk aan de andere kant, dat als er teveel melk is toch niet elke keer allebij de borsten helemaal leeg hoeven. Zie ik dat goed? Ook drinkt hij heel langzaam dat kan soms best een half uur per borst duren.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:45 schreef Grijs het volgende:
Vandaag druk bezig geweest een borstontsteking te voorkomen...
Gisteravond begon een borst pijnlijk aan te voelen, dus ik zei tegen A. dat ik uit koor nog ging voeden (meestal is dat niet nodig voor Marlien), zodat ik niet met een pijnlijke borst de nacht in zou hoeven... Maar helaas, na het voeden had ik nog steeds last van pijnlijke plekken.
Desondanks heb ik toch goed kunnen slapen en vanmorgen maar weer de pijnlijke borst gegeven, de andere gekolfd. Het hielp niet. Ook douchen niet, want masseren/kolven met de hand was te pijnlijk. Paracetamol genomen tegen de pijn en Marlien telkens aan de pijnlijke borst gelegd in de hoop dat ze de zere plekken leeg kon drinken, de andere borst gekolfd.
Vanmiddag om half 4 was dat eindelijk gelukt! Vanavond heeft ze gewoon aan beide kanten kunnen drinken en de pijn is volledig weg!
Ik had gehoopt dat ik dat soort dingen niet meer zou hebben na 9 maanden voeden... de oorzaak was volgens mij een melkblaartje, ik heb er nu op elke tepel 1. De andere gaf minder problemen.
Ik heb Marlien vandaag anders aangelegd, zodat ze niet steeds met haar hand naast mijn tepel de borst naar achteren duwt. Telkens haar hand verplaatsen helpt kennelijk niet goed genoeg...
Bedankt voor het medeleven cattie. Zeker op zaterdag was het heel vervelend want dit ging samen met koorts, duizeligheid, hitte in de bovenlichaam en koude rillingen. Maar gelukkig werd het vlug beter met de antibiotica kuur. Anders ga ik uiterlijk afkolven tot het einde van de kuur, wat woensdag zou zijn. Sowieso komt er vaak niet heel veel meer uit, tenminste als Jair goed heeft gedronken, varieert tussen de 5 en maximaal 30 cc.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:31 schreef cattie het volgende:
Wat vervelend dat je een bo hebt, Tinuviel. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou niet blijven afkolven, want dan blijft de productie zo hoog.
Ive sliep door na 9 maanden. Fee heeft nu af en toe een nacht met maar 1 voeding (ze is nu 11 weken) en dat vind ik al wel vlot.
ik weet wel wat over een borstontsteking maar niet genoeg dat ik advies durf te geven.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:24 schreef Tinuviel het volgende:
. Met welke leeftijd hebben jullie baby's voor het eerst doorgeslapen?
Met 3 maanden sliep mijn oudste lekker door, die kreeg geen bv overigens. De jongste is nu bijna 10 maanden en slaapt nog niet door, die krijgt wel bv.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:24 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Met welke leeftijd hebben jullie baby's voor het eerst doorgeslapen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |