abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66441595
Misschien kun je ook proberen om gedeeltelijk af te bouwen als je dat ziet zitten, dus op vaste tijdstippen, bijvoorbeeld alleen 's morgens + 's avonds borstvoeding. En dan 's middags een portie yoghurt ofzo. Dan heb je geen kunstvoeding nodig en kun je proberen een ritme te krijgen met de anderen voedingsmomenten.
pi_66441743
Maar als ik gedeeltelijk afbouw en haar yoghurt er bijvoorbeeld bij geef, dan krijgt ze toch alsnog te weinig voeding binnen?
Pff..lastig soms allemaal
pi_66441921
Niet als je 2-3 borstvoedingen per dag blijft geven. Vanaf 9 maanden is het minimaal 300ml kunst/borstvoeding en daarnaast nog wat gewone zuivel tot iets van 500ml per dag. Vanaf een jaar dan 300ml in totaal.

Vanaf 9 maanden zou 2 goede borstvoedingen per dag volgens mij genoeg moeten wezen (= meer dan 300ml), maar dan moet ze daarnaast wel fatsoenlijk eten, als haar bijvoeding bestaat uit 3happen fruit en 2 happen groente dan ligt dat natuurlijk anders.

Maar goed ik ben ook geen expert, wie weet hebben er nog meer mensen tips of ideeen.
  zondag 1 maart 2009 @ 19:10:04 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66590653
hier is het helemaal klaar. Ze lijkt al niet meer te weten wat ze met een tepel moet. Ik heb haar een hoop kans gegeven om toch te drinken, maar gister onder de douche kwam ze niet verder dan zachtjes bijten. De melk vindt ze wel lekker. Als ik wat afkolf komt ze met haar flesje bij me staan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66590747
ik heb een beetje een stomme vraag misschien...ik had het er laatst met lief over, maar als je BV geeft en je hebt seks...hoe gaat dat?? Ik bedoel...loopt er dan ook geen melk uit als je vriend/man je daar aanraakt bijv? Lijkt me ook beetje afleiden..
Lotte!
Noah!
  zondag 1 maart 2009 @ 19:23:32 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66591062
linda dat kan best. Je krijgt een toeschietreflex door oxytocine, dat hormoon komt ook vrij als je klaarkomt. Je zou voor de sex even kunnen voeden.
pi_66591192
naja, eerst de baby maar geboren laten worden over 29 weken Maar we hadden er laatst een gesprekje over en toen beloofde ik het hier te vragen...

Het was een beetje van: ja, maar...als jij nou mn tepels aanraakt, komt er dan melk uit? Of als je me daar kust, heb je dan melk in je mond?? Zitten we niet echt op te wachten natuurlijk...
Lotte!
Noah!
  zondag 1 maart 2009 @ 19:39:36 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66591700
het kan dus, maar hoeft niet. Ik heb het nog nooit gehad.
pi_66592128
ok, en jij hebt het vrij lang volgehouden met Jen! Mooi, dat bied hoop! Thnx
Lotte!
Noah!
  zondag 1 maart 2009 @ 21:06:15 #110
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66594964
Hier hebben we dat ook nooit gehad, nooit een tsr zonder Anna (of andere huilende baby) in de buurt geloof ik. Het was een groter probleem dat ze regelmatig wakker werd, maar dat had niks met de bv te maken.
Voor mijn gevoel was het ook echt een wereld van verschil. er in de buurt of Anna.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66595396
Hier ook nog nooit zoiets gehad, zo makkelijk komt die melk niet hoor.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:32:25 #112
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66596066
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier ook nog nooit zoiets gehad, zo makkelijk komt die melk niet hoor.
Dat wil ik ook niet zeggen. Had een tsr tijdens een vergadering op m'n werk toen het ging over koffiemelk. Had voor de 2e dag geen pads meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_66596454
oei Yppy!

En Jen zo maar voor het echie gestopt Hoe voel je je er onder, Ticootje?

Ik heb geloof ik maar een of twee keer last gehad van lekker tijdens sex en dat was dan tijdens een kindloze nacht waardoor er door het weinige drinken/kolven nogal wat spanning op stond.
pi_66598928
Jammer Ticootje!

Oeps Yppy

Hier is het momenteel alleen maar mama drinken..fijn die nieuwe tandjes
Hoezo ik wilde afbouwen
Voor ze naar bed ging had ik nog geopperd dat we wel flesvoeding zouden geven omdat ik er helemaal doorheen zat, maar toen puntje bij paaltje kwam heb ik haar toch maar zelf gevoed..
Geen goede dag om beslissingen te nemen zij manlief al
Ach, ik kijk het nog wel even aan hoe het gaat, nu heeft ze het gewoon nog even nodig denk ik
  zondag 1 maart 2009 @ 22:39:45 #115
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66599045
Ik heb vanmorgen heel bewust de laatste voeding gegeven. Madam heeft twee nachten doorgeslapen en ik voel niets qua stuwing. Het zal dus al niet veel meer zijn wat er nog zat.
Toch jammer dat het nu al eindigt, had toch stiekem ook nog wel wat langer door willen gaan maar het is ook wel goed zo, ze heeft het zelf heel langzaam afgebouwd
Saartje
pi_66599309
Bepske ook al gestopt! Wat een mooi einde, Maneki. En dat ondanks al die ellende
pi_66599459
Goed gedaan Maneki
  maandag 2 maart 2009 @ 10:20:09 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66608543
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:41 schreef owlet het volgende:
oei Yppy!

En Jen zo maar voor het echie gestopt Hoe voel je je er onder, Ticootje?

Ik heb geloof ik maar een of twee keer last gehad van lekker tijdens sex en dat was dan tijdens een kindloze nacht waardoor er door het weinige drinken/kolven nogal wat spanning op stond.
Ik heb er best wel verdriet om gehad. Ik had het zo anders voorgesteld en ik was er nog helemaal niet aan toe om te stoppen. Ik voelde me ze vreselijk kut. Gelukkig heb ik enorm veel steun van M. gehad. Ook hij vond het heel raar dat ze zo plotseling stopte. Ook heb ik geen woord gehoord op de momenten dat ik met Jen bezig was om haar toch de gelegenheid te geven om te drinken.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar ze is er gewoon echt klaar mee. Samen met het stoppen met drinken bij mij is Jen ook plots een heel ander kind. Het past ook wel helemaal bij Jen. Ze is opeens geen baby meer maar echt een dreumes met dreumes streken.

De eerste dagen heb ik ook echt moeten kolven want blijkbaar dronk Jen toch nog een hoop. Maar door maar 1x per dag te kolven nam de productie gelukkig snel af. Jen heeft de melk natuurlijk wel gekregen en dat vond ze heerlijk.

Afgelopen woensdag was de laatste dag dat Jen mijn melk heeft gehad. Nu voelen mijn borsten wel wat onplezierig, maar nog niet zo erg dat ik echt weer moet afkolven. Ik hou het goed in de gaten vanwege mijn verleden met ontstekingen.

Maar ik heb er nu wel vrede mee. Ik moest gewoon wennen. Daarmee heb ik nu ook mijn vrijheid terug. Ik kan nu gewoon weer weg als ik dat wil en ik hoef ook niet meer te rennen en te vleigen omdat Jen dorst heeft als ik terug kom van mn werk.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:11:20 #119
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66610020
tico en maneki complimenten!

Linda, ik kan mij niet herinneren dat er ooit bij mij melk gelekt heeft tijdens de sex. Wel spontane tsr's maar dat was dan vooral op werkdagen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_66717814
Elin is zogenaamd aan het clusteren..hebben meer moeders hier ' last ' van of gehad?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 5 maart 2009 @ 08:51:47 #121
108648 cattie
lieve moeder
pi_66717870
Fee doet het niet, Ive heeft het wel gedaan. Enige wat hielp was er in mee gaan en het ging vanzelf over.
pi_66717919
ah oke..ik las t gisteren pas..dacht al dat er iets mis was met de melktoevoer
ze doet het van 18:00 tot 21:00
wanna rub mah puppeh?!
pi_66718127
Saar heeft dat ook een paar weekjes gedaan, die lag van 19.30 tot 23.00 aan het borstinfuus
Liggend op de bank, tafel aanschuiven, laptop er op en gáán
Saartje
pi_66718222
yep, Ronja deed het af en toe en Avalon doet het constant Mee gaan (letterlijk door veel aan te leggen en figuurlijk door het te accepteren) werkt voor mij het beste
pi_66718772
Jen deed het nog wel eens 's nachts. Maar dan was het inderdaad naast me leggen en doorslapen.
pi_66719033
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 08:48 schreef Dakota het volgende:
Elin is zogenaamd aan het clusteren..hebben meer moeders hier ' last ' van of gehad?
Ja! Heel veel, vooral 's avonds en 's nachts! Om knettergek van te worden.
Maar het gaat weer over, heus! Was eigenlijk alleen van toen hij heel klein was (tot 3 maanden oid) ik liet hem lekker clusteren, want anders was het brullen-brullen-brullen.
pi_66719082
Oh het komt dus heel vaak voor
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:08:01 #128
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_66719660
Ik laat Annicka ook lekker haar gang gaan. Al denk ik wel dat ik haar wakker ga maken na een uur of drie als ze dan nog niet gegeten heeft, omdat ze anders soms helemaal overstuur is van de honger (denk ik?). Dat gebeurde gisteren dus twee keer, vermoed ik.
pi_66720498
Hier ook. 'sAvonds Elodietje en 's morgens Fons.
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:45:15 #130
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66750423
Vandaag druk bezig geweest een borstontsteking te voorkomen...
Gisteravond begon een borst pijnlijk aan te voelen, dus ik zei tegen A. dat ik uit koor nog ging voeden (meestal is dat niet nodig voor Marlien), zodat ik niet met een pijnlijke borst de nacht in zou hoeven... Maar helaas, na het voeden had ik nog steeds last van pijnlijke plekken.
Desondanks heb ik toch goed kunnen slapen en vanmorgen maar weer de pijnlijke borst gegeven, de andere gekolfd. Het hielp niet. Ook douchen niet, want masseren/kolven met de hand was te pijnlijk. Paracetamol genomen tegen de pijn en Marlien telkens aan de pijnlijke borst gelegd in de hoop dat ze de zere plekken leeg kon drinken, de andere borst gekolfd.
Vanmiddag om half 4 was dat eindelijk gelukt! Vanavond heeft ze gewoon aan beide kanten kunnen drinken en de pijn is volledig weg!

Ik had gehoopt dat ik dat soort dingen niet meer zou hebben na 9 maanden voeden... de oorzaak was volgens mij een melkblaartje, ik heb er nu op elke tepel 1. De andere gaf minder problemen.
Ik heb Marlien vandaag anders aangelegd, zodat ze niet steeds met haar hand naast mijn tepel de borst naar achteren duwt. Telkens haar hand verplaatsen helpt kennelijk niet goed genoeg...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66750680
Ik voed alweer 9 maanden. Ik bied haar genoeg ander drinken aan.
Dit wil ze absoluut niet. Nu krijg ik daar van velen commentaar op. een kind moet ook sapjes drinken
En mee thee drinken etc etc. is het nu werkelijk waar zo ernstig dat ze alleen bv wilt?
Ik geef het haar graag, en zij is er blij mee?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:23:53 #132
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66751588
Dat is dan toch prima, MamsX? Zo doe ik het ook, hoor! Marlien krijgt bij de boterham een (tuit)bekertje thee of diksap. Soms drinkt ze die leeg, meestal niet en dan probeer ik het later weer. Meestal drinkt ze ongeveer driekwart beker per dag, de rest drinkt ze bij mij.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:48:44 #133
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_66762427
Melk verliezen tijdens de sex was hier eerder regel dan uitzondering
Maar ja, ik lekte ook tijdens het afwassen, de wc boenen of wat dan ook. Bij mij kwam de melk er (vooral) de eerste maanden heel gemakkelijk uit!

Moeilijk he, dat definitief "gestopt" zijn? Na zo'n lange tijd kan je kleintje ineens heel goed zonder jou, je borst, je melk... Ik heb het er best lastig mee gehad.
Maar inderdaad, respect voor Maneki en Ticootje die toch zolang met zoveel moeilijkheden hebben kunnen voeden

Ik heb een vraagje:
Heb te horen gekregen dat ik de gelukkige bezitster ben van de Streptokok type B bacterie, gezellig!
Zodra de bevalling begint moet ik naar het ziekenhuis en krijg ik een antibiotica-infuus toegediend. Uiteraard wil ik mijn 2e kleintje ook dolgraag bv geven. Hoe verstandig is dat in deze situatie?
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:02:46 #134
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_66762917
Misschien vragen welke antibiotica ze gebruiken en ze vragen een bv-vriendelijk antibioticum te geven? En juist in deze situatie lijkt me dat bv erg verstandig is?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:04:25 #135
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66762975
Wat een goed einde Maneki. Kun je er toch positief naar terugkijken na alle toestanden.

Die vrijheid is wel weer lekker Ticootje. En ze heeft er zelf voor gekozen, de een is natuurlijk sneller dan de ander. Jen is gewoon een lekker vlug ding.

Gelukkig maar Grijs, dat het zo verholpen is, zonder grote problemen. Goed aangepakt.

Clusteren heeft hier echt laaaang geduurd. En kwam steeds terug, mijn productie was 's avonds ook gewoon slecht. Uiteindelijk gaven we 's avonds gekolfde melk, omdat het anders echt niet meer te doen was. Na een dag of 4-5 was het weer over en clusterde ze gewoon.

Vocht is vocht mamsX en zo lang jullie het geen probleem vinden, is het toch geen probleem? Anna heeft 8 maanden bv als enige drinken gehad. Daarna 2 keer opvolgmelk (2x drama) en sindsdien nog een maand alleen bv. Pas rond de 9 maanden ging ze voorzichtig wat water drinken.
*OUD heilige*
pi_66765240
Hé Kersjes, leuk je hier weer te zien! Wel met een vervelende reden
je vraag lijkt me echt een vraag voor Gonneke (Eurolac). Da's niet alleen een goede lactatiekundige, ze is ook nog eens erg kundig als het gaat om medicatie-borstvoeding. Zij kan je vast en zeker vertellen (inlcusief bewijs in de medische boeken) wat je het beste aan kan geven als je naar het ziekenhuis moet. En dan lijkt het me ook slim om dat met je verloskundige (oh nee, gyn nu toch?) te bespreken van te voren zodat er nog mogelijkheid is om het te overleggen. Scheelt waarschijnlijk een stukje strijd . Er is vaak veel meer mogelijk dan de standaardmethodes waar artsen als eerste naar grijpen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:05:28 #137
108648 cattie
lieve moeder
pi_66765462
Kersjes, ik weet niet hoe lang je dan antibiotica moet hebben, maar desnoods kun je de eerste uren/dagen kolven en weggooien en de baby kv geven, zodat je als je van het infuus af bent, wel bv kunt gaan geven.
pi_66765724
Ja Yppy klopt ook wel, vocht is vocht.. maar ik behoor volgens vele echt tot de borstvoedingsmaffia.
bv is voor mij echt een passie. en ik pas alles er op aan. medicijnen, mijn leven etc.
Ik heb zelfs arm en schouder klachten die mega erg zijn maar voed stug door.
Toen ik mijn rechterarm niet meer kon bewegen, voedde ik stug door.

En ik ben bang dat ik zelf het zo graag geef, dat ik soms niet doorheb dat er ook andere dingen zijn.
Zo vond ik het met 6 maanden heel moeilijk om aan de bijvoeding te gaan..

Nu geniet ik ook als we samen een broodje eten, maar moeilijk had ik het er wel mee.

Kersjes, ik ga voor al mijn borstvoedingsvraagjes gewoon naar de huisarts.
Die zoekt alles voor mij uit.. en heeft een boel boeken over de medische wereld en bv.
en verder ga ik helemaal mee met owlet
pi_66765909
er zijn genoeg soorten antibiotica die wel samen kunnen met borstvoeding.
zou idd even contact met eurolac opnemen zoals owlet ook al aangeeft.
en laat je iig niet afschepen dat je geen borstvoeding zou kunnen geven nu, want das zeker te weten onzin, dan zoeken ze maar een manier dat het wel kan.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:05:30 #140
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_66769904
Thanks voor de tips, ik ga contact opnemen met Eurolac!

En p_iglet, NU bv geven gaat nogal lastig met baby-nog-in-buik en een dreumes die de interesse in mijn borsten al weken geleden volledig verloren is
Tegenwoordig liefkoost hij mijn buik(je), hij is gek op "beeeebie" ' s en ik heb hem verteld dat baby-van-mama daarin zit
.... met gevoel voor drama....
pi_66773841
hihi dat wist ik, maar die NU was ook niet letterlijk bedoeld, maar meer nu je die streptokokken infectie gediagnosticeerd hebt gekregen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:53:26 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66775147
Kersjes, ik heb een mailtje gestuurd naar een kennis van mij, lactatiekundige die zelf streptokokken had. Ze leest haar mail niet heel frequent, maar als ik wat hoor zal ik het wel doorspelen.
pi_66778024
Mijn schoonzus had het ook en die heeft gewoon bv kunnen geven.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:23:37 #145
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_66781118
bweuh ik had t net ff gehad.. ze wilde drinken vanaf 5 uur tot net.. vermoeiend! jankbui en we gaan weer vrolijk verder
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:28:47 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66781391
dakota, clusteren is ook gewoon zwaar!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:30:03 #147
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66781449
Het is ook niet makkelijk dakota, zo'n hele avond. Dat is heftig.
*OUD heilige*
pi_66782345
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:23 schreef Dakota het volgende:
bweuh ik had t net ff gehad.. ze wilde drinken vanaf 5 uur tot net.. vermoeiend! jankbui en we gaan weer vrolijk verder
Ow, ik heb ook wel zitten brullen hoor
Ook wel midden in de nacht zelfs.

Dikke knuffel voor jou en het gáát over! écht!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:18:33 #149
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_66783710
ja maar dit soort dingen vertellen ze je dus niet op het CB he Regeldaagjes en ik maar beweren dat het toch al echt twee weken aan de gang was
Dus zocht ik het zelf maar op en blijkt het gewoon 'normaal' te zijn ..en ik maar bang dat mn tieten misschien hol waren
wanna rub mah puppeh?!
pi_66784624
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:18 schreef Dakota het volgende:
ja maar dit soort dingen vertellen ze je dus niet op het CB he Regeldaagjes en ik maar beweren dat het toch al echt twee weken aan de gang was
Dus zocht ik het zelf maar op en blijkt het gewoon 'normaal' te zijn ..en ik maar bang dat mn tieten misschien hol waren
Dat is volgens mij ook een heel gangbare gedachte
Ik heb ook het idee dat de 'ik had niet genoeg voeding' verhalen hier meestal vandaan kwamen jammer genoeg...

Hier vraag ik me het inmiddels ook weer af... Leander slaapt véél beter op melk met pap dan op bv ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')