Vandaag druk bezig geweest een borstontsteking te voorkomen...
Gisteravond begon een borst pijnlijk aan te voelen, dus ik zei tegen A. dat ik uit koor nog ging voeden (meestal is dat niet nodig voor Marlien), zodat ik niet met een pijnlijke borst de nacht in zou hoeven... Maar helaas, na het voeden had ik nog steeds last van pijnlijke plekken.
Desondanks heb ik toch goed kunnen slapen en vanmorgen maar weer de pijnlijke borst gegeven, de andere gekolfd. Het hielp niet. Ook douchen niet, want masseren/kolven met de hand was te pijnlijk. Paracetamol genomen tegen de pijn en Marlien telkens aan de pijnlijke borst gelegd in de hoop dat ze de zere plekken leeg kon drinken, de andere borst gekolfd.
Vanmiddag om half 4 was dat eindelijk gelukt! Vanavond heeft ze gewoon aan beide kanten kunnen drinken en de pijn is volledig weg!
Ik had gehoopt dat ik dat soort dingen niet meer zou hebben na 9 maanden voeden... de oorzaak was volgens mij een melkblaartje, ik heb er nu op elke tepel 1. De andere gaf minder problemen.
Ik heb Marlien vandaag anders aangelegd, zodat ze niet steeds met haar hand naast mijn tepel de borst naar achteren duwt. Telkens haar hand verplaatsen helpt kennelijk niet goed genoeg...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
-
[i]Rikkert Zuiderveld[/i]