abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66441595
Misschien kun je ook proberen om gedeeltelijk af te bouwen als je dat ziet zitten, dus op vaste tijdstippen, bijvoorbeeld alleen 's morgens + 's avonds borstvoeding. En dan 's middags een portie yoghurt ofzo. Dan heb je geen kunstvoeding nodig en kun je proberen een ritme te krijgen met de anderen voedingsmomenten.
pi_66441743
Maar als ik gedeeltelijk afbouw en haar yoghurt er bijvoorbeeld bij geef, dan krijgt ze toch alsnog te weinig voeding binnen?
Pff..lastig soms allemaal
pi_66441921
Niet als je 2-3 borstvoedingen per dag blijft geven. Vanaf 9 maanden is het minimaal 300ml kunst/borstvoeding en daarnaast nog wat gewone zuivel tot iets van 500ml per dag. Vanaf een jaar dan 300ml in totaal.

Vanaf 9 maanden zou 2 goede borstvoedingen per dag volgens mij genoeg moeten wezen (= meer dan 300ml), maar dan moet ze daarnaast wel fatsoenlijk eten, als haar bijvoeding bestaat uit 3happen fruit en 2 happen groente dan ligt dat natuurlijk anders.

Maar goed ik ben ook geen expert, wie weet hebben er nog meer mensen tips of ideeen.
  zondag 1 maart 2009 @ 19:10:04 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66590653
hier is het helemaal klaar. Ze lijkt al niet meer te weten wat ze met een tepel moet. Ik heb haar een hoop kans gegeven om toch te drinken, maar gister onder de douche kwam ze niet verder dan zachtjes bijten. De melk vindt ze wel lekker. Als ik wat afkolf komt ze met haar flesje bij me staan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66590747
ik heb een beetje een stomme vraag misschien...ik had het er laatst met lief over, maar als je BV geeft en je hebt seks...hoe gaat dat?? Ik bedoel...loopt er dan ook geen melk uit als je vriend/man je daar aanraakt bijv? Lijkt me ook beetje afleiden..
Lotte!
Noah!
  zondag 1 maart 2009 @ 19:23:32 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66591062
linda dat kan best. Je krijgt een toeschietreflex door oxytocine, dat hormoon komt ook vrij als je klaarkomt. Je zou voor de sex even kunnen voeden.
pi_66591192
naja, eerst de baby maar geboren laten worden over 29 weken Maar we hadden er laatst een gesprekje over en toen beloofde ik het hier te vragen...

Het was een beetje van: ja, maar...als jij nou mn tepels aanraakt, komt er dan melk uit? Of als je me daar kust, heb je dan melk in je mond?? Zitten we niet echt op te wachten natuurlijk...
Lotte!
Noah!
  zondag 1 maart 2009 @ 19:39:36 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66591700
het kan dus, maar hoeft niet. Ik heb het nog nooit gehad.
pi_66592128
ok, en jij hebt het vrij lang volgehouden met Jen! Mooi, dat bied hoop! Thnx
Lotte!
Noah!
  zondag 1 maart 2009 @ 21:06:15 #110
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66594964
Hier hebben we dat ook nooit gehad, nooit een tsr zonder Anna (of andere huilende baby) in de buurt geloof ik. Het was een groter probleem dat ze regelmatig wakker werd, maar dat had niks met de bv te maken.
Voor mijn gevoel was het ook echt een wereld van verschil. er in de buurt of Anna.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66595396
Hier ook nog nooit zoiets gehad, zo makkelijk komt die melk niet hoor.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:32:25 #112
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66596066
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier ook nog nooit zoiets gehad, zo makkelijk komt die melk niet hoor.
Dat wil ik ook niet zeggen. Had een tsr tijdens een vergadering op m'n werk toen het ging over koffiemelk. Had voor de 2e dag geen pads meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66596454
oei Yppy!

En Jen zo maar voor het echie gestopt Hoe voel je je er onder, Ticootje?

Ik heb geloof ik maar een of twee keer last gehad van lekker tijdens sex en dat was dan tijdens een kindloze nacht waardoor er door het weinige drinken/kolven nogal wat spanning op stond.
pi_66598928
Jammer Ticootje!

Oeps Yppy

Hier is het momenteel alleen maar mama drinken..fijn die nieuwe tandjes
Hoezo ik wilde afbouwen
Voor ze naar bed ging had ik nog geopperd dat we wel flesvoeding zouden geven omdat ik er helemaal doorheen zat, maar toen puntje bij paaltje kwam heb ik haar toch maar zelf gevoed..
Geen goede dag om beslissingen te nemen zij manlief al
Ach, ik kijk het nog wel even aan hoe het gaat, nu heeft ze het gewoon nog even nodig denk ik
  zondag 1 maart 2009 @ 22:39:45 #115
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66599045
Ik heb vanmorgen heel bewust de laatste voeding gegeven. Madam heeft twee nachten doorgeslapen en ik voel niets qua stuwing. Het zal dus al niet veel meer zijn wat er nog zat.
Toch jammer dat het nu al eindigt, had toch stiekem ook nog wel wat langer door willen gaan maar het is ook wel goed zo, ze heeft het zelf heel langzaam afgebouwd
Saartje
pi_66599309
Bepske ook al gestopt! Wat een mooi einde, Maneki. En dat ondanks al die ellende
pi_66599459
Goed gedaan Maneki
  maandag 2 maart 2009 @ 10:20:09 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66608543
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:41 schreef owlet het volgende:
oei Yppy!

En Jen zo maar voor het echie gestopt Hoe voel je je er onder, Ticootje?

Ik heb geloof ik maar een of twee keer last gehad van lekker tijdens sex en dat was dan tijdens een kindloze nacht waardoor er door het weinige drinken/kolven nogal wat spanning op stond.
Ik heb er best wel verdriet om gehad. Ik had het zo anders voorgesteld en ik was er nog helemaal niet aan toe om te stoppen. Ik voelde me ze vreselijk kut. Gelukkig heb ik enorm veel steun van M. gehad. Ook hij vond het heel raar dat ze zo plotseling stopte. Ook heb ik geen woord gehoord op de momenten dat ik met Jen bezig was om haar toch de gelegenheid te geven om te drinken.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar ze is er gewoon echt klaar mee. Samen met het stoppen met drinken bij mij is Jen ook plots een heel ander kind. Het past ook wel helemaal bij Jen. Ze is opeens geen baby meer maar echt een dreumes met dreumes streken.

De eerste dagen heb ik ook echt moeten kolven want blijkbaar dronk Jen toch nog een hoop. Maar door maar 1x per dag te kolven nam de productie gelukkig snel af. Jen heeft de melk natuurlijk wel gekregen en dat vond ze heerlijk.

Afgelopen woensdag was de laatste dag dat Jen mijn melk heeft gehad. Nu voelen mijn borsten wel wat onplezierig, maar nog niet zo erg dat ik echt weer moet afkolven. Ik hou het goed in de gaten vanwege mijn verleden met ontstekingen.

Maar ik heb er nu wel vrede mee. Ik moest gewoon wennen. Daarmee heb ik nu ook mijn vrijheid terug. Ik kan nu gewoon weer weg als ik dat wil en ik hoef ook niet meer te rennen en te vleigen omdat Jen dorst heeft als ik terug kom van mn werk.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:11:20 #119
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66610020
tico en maneki complimenten!

Linda, ik kan mij niet herinneren dat er ooit bij mij melk gelekt heeft tijdens de sex. Wel spontane tsr's maar dat was dan vooral op werkdagen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_66717814
Elin is zogenaamd aan het clusteren..hebben meer moeders hier ' last ' van of gehad?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 5 maart 2009 @ 08:51:47 #121
108648 cattie
lieve moeder
pi_66717870
Fee doet het niet, Ive heeft het wel gedaan. Enige wat hielp was er in mee gaan en het ging vanzelf over.
pi_66717919
ah oke..ik las t gisteren pas..dacht al dat er iets mis was met de melktoevoer
ze doet het van 18:00 tot 21:00
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66718127
Saar heeft dat ook een paar weekjes gedaan, die lag van 19.30 tot 23.00 aan het borstinfuus
Liggend op de bank, tafel aanschuiven, laptop er op en gáán
Saartje
pi_66718222
yep, Ronja deed het af en toe en Avalon doet het constant Mee gaan (letterlijk door veel aan te leggen en figuurlijk door het te accepteren) werkt voor mij het beste
pi_66718772
Jen deed het nog wel eens 's nachts. Maar dan was het inderdaad naast me leggen en doorslapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')