abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2009 @ 08:58:06 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66225361
Grijs, ik zou een paar 'vaste' vast/ander voedsel momenten inbouwen en dan gewoon aanbieden. Wil ze niet, ok dan niet. Maar ik zou niet meteen dan een borst aanbieden ipv bijv het fruit. Daar zou ik dan een half uurtje mee wachten en dan ook anders benoemen. Eerst het ene moment afsluiten 'als je niet wilt eten, dan ga je maar spelen' en wat later 'heb je dorst? wil je bij mama drinken?'
Zo krijgt ze door dat die borst niet meteen komt als ze maar hard genoeg al het andere weigert

Vervelend Tico. Bij te veel spanning, zou ik even de ergste druk er af kolven maar verder even afwachten. Zo lang ze verder goed drinkt is er niets aan de hand en je productie zal na een jaar ook wel zo flexibel zijn dat je zo'n dagje wel kunt opvangen.
Overigens is zelf spenen bij een jaar geen uitzondering

Weet iemand hier een alternatief voor codeine bij kriebelhoest? Vannacht twee uur wakker gelegen door kriebelhoest (slaapt m'n kind een keer goed, lig ik nog wakker ) en uiteindelijk opgezocht of ik codeine mocht hebben bij bv. Op borstvoeding.com is het blauw/L3 aangegeven.. niet eerste keus dus, maar een gevalletje 'vooruit dan maar'. Wil het dus alleen slikken als het echt heel erg is, maar voor de overige tijd dat die hoest vervelend en naar is zou een alternatief wel prettig zijn. Iemand hier wat voor?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66225694
ja maar, ja maar, toch niet zo plotseling? Of wel.. Nou zeg! Ik wil nog helemaal niet stoppen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66225927
Hoe zijn haar oortjes en/of keel, Tico? Of inderdaad spruw, maar dan zou ik haar mond ook behandelen anders blijf je bezig.

Kinderen die zichzelf spenen op deze leeftijd is niet helemaal uitzonderlijk maar het is wel erg aan de vroege kant daarvoor, meestal is er dan toch wel bij terugkijken een aanleiding voor te vinden.

Of je borsten het aankunnen..... geen idee. Bij mij was twee keer per etmaal net te weinig op toen Ronja een jaar was en ik vind het nogal een grote stap om van veel nachtvoedingen naar bijna niets te gaan.

Vervelend joh, wil ze echt helemaal niet meer of probeert ze het wel maar stopt ze meteen?
pi_66226093
Nee ze begint te huilen zodra ze mn borst ziet. Ze wilt gewoon zelfs niet happen.

Nou het kan ook wel weer dat dit weer een dagje is en morgen weer anders. Ik heb het al eens eerder gehad dat ze helemaal niet wilde en zo plots wilde ze opeens wel weer.

Ik hou even haar mondje in de gaten.

Oren en keel zijn nu juist even goed. Ze is eindelijk niet verkouden of ziek, al zag ik vandaag weer een snotneusje.

Ik ga er maar vanuit dat ze niet speent nu. (zeg je het zo wel goed?) Misschien is dit wel een voorbode dat ze wilt gaan doorslapen... Dus als ze wakker is alleen even de speen wilt hebben en dat ze dan doormaft. Maar dan ga ik de voedingstijden iets verleggen, dan krijgt ze 's ochtends en zodra ik thuiskom en voordat ze naar bed gaat. Dan kom ik op 3 of 4 keer. Ik heb wel aan M. gevraagd of hij haar niet een hele fles wilt geven net voordat ik thuis kom. Dat had hij dus gister gedaan, en toen wilde ze dus niet meer drinken.
pi_66226872
Tiootje wat maf!
Hopen dat ze wel weer gaat drinken (anders wordt het ook wel behoorlijk stuwing denk ik )
Doorslapen zou niet erg zijn toch?
pi_66227066
Nee doorslapen zou zeker niet erg zijn. En het zou ook goed kunnen, ze is echt wel oud genoeg om door te slapen. Stuwing, ja die heb ik dus nu wel een beetje.

Maar voor het zelfde geld drinkt ze straks wel weer gewoon. Ach ik kan er gewoon sago om worden dat ze niet doet wat ik wil. (Daar moet ik maar snel aan beginnen te wennen, aangezien madam nogal een eigen wil heeft)
pi_66230778
Ik zou, mocht Lotte aangeven dat ze niet meer wilt, er echt wel vrede mee hebben..
Zit eigenlijk ook te twijfelen over het afbouwen van de borstvoeding, misschien dat dat ook mee telt.
pi_66231023
Maar dat is nu het punt. Ik had me juist verheugd op nog een jaartje voeden. Zeker omdat M. daar nu gewoon achter staat en het ging gewoon lekker zo.
pi_66231687
En je hebt niet toevallig een ander geurtje op of nieuwe bodylotion of een nieuw wasmiddel? Je bent niet ongesteld of eh.. kuch.. zwanger? Geen oor- en keelpijn zeg je zelf al, spruw even checken. Er is niks naars gebeurd (schrik) terwijl ze aan de borst was?
Variety is the spice of life
pi_66231871
Zwanger, nee. Ongi echt net geweest, als in eergister laatste dag. Dat van een geurtje zou wel heel goed kunnen! Ik heb voor mijn verjaardag een lekker luchtje gekregen, dat doe ik altijd 's ochtend op, maar gister ook even snel voordat we weggingen. Ja dat is dus wel goed mogelijk!

Schrik aan de borst zou kunnen, als ze bijt zeg ik nee en is het klaar. Het woordje nee vindt Jen niet leuk. Dus misschien is dat als niet prettig ervaren (maar goed mijn ervaring met mijn tepel tussen 5 tanden was ook niet prettig).

Het zou inderdaad goed van mijn geurtje kunnen komen. Waarom kom ik daar nou niet op! Ik had me gister ook ingesmeerd met lotion, dat doe ik echt nooit.
pi_66234570
Dus als je wil dat ze voortaan niet meer voor een voeding komt `s nchts moet je je insmeren met bodylotion
Saartje
pi_66235427
Wel een geniale oplossing! Simpel en effectief. Dus met bv slapen baby's sneller door.

Hoop dat het zo makkelijk opgelost is ticootje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66236008
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dus als je wil dat ze voortaan niet meer voor een voeding komt `s nchts moet je je insmeren met bodylotion
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:02:01 #64
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66241238
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:56 schreef owlet het volgende:
Ik geloof dat ik er verder nu niet zo veel aan zou doen en haar de borst zou geven als ik dat zelf op dat moment ook niet vervelend vind. Dit lijkt me nou echt zoiets dat vanzelf wel weer over gaat, het zou mij het gedoe niet waard zijn om haar nu gaan leren ook eten van jou aan te pakken.

Maar goed, ik ben erg makkelijk in dat soort dingen merk ik
Meestal ben ik ook wel zo makkelijk. Maar de oplossing van E.T. ga ik toch maar eens proberen. Meestal krijgt ze wat eten op het moment dat wij eten, dus dan is borstvoeding geven niet zo handig. Maar als ze dan even geduld moet hebben totdat we klaar zijn, dan zit er toch nog even tussen (stom dat je soms voor de hand liggende dingen niet zelf bedenkt ). Bedankt dus voor het meedenken!
(smiley op verzoek van Judith)

En E.T., kun je niet gewoon dropjes, AntaFlu, Fishermen's Friends of iets dergelijks nemen? En een glas water op je nachtkastje.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66268252
Het lijkt er echt op dat Jen klaar is. Veel te vroeg vind ik, maar ik kan haar niet dwingen. Vannacht heeft ze maar 1x wakker gemaakt en ik denk dat ze puur uit gewoonte nog in haar slaapdronken toestand nog wat heeft gedronken. Ze hapt niet meer, ze buigt zich in de banaan.... Ik heb gister nog afgekolfd omdat van 6 naar 0 in 1 dag wat pijnlijk was. Ik heb nog wel gewoon melk, ik kreeg er 140cc uit. Die heeft Jen ook gewoon lekker opgedronken..

Hoe ik me erbij voel? Flink kut! Ik kan wel janken. Dit is zo niet hoe ik het in gedachte had. Ik had me zo verheugd op nog een jaartje borstvoeding.

M. probeert me nog een beetje op te fleuren dat het ook een bui kan zijn van haar en we zijn aankomende week seeds bij haar dat ze misschien toch weer begint te drinken. Maar ik heb er een heel hard hoofd in...
pi_66268386
Als ze inderdaad nog steeds gestopt is (ondanks het feit dat jij niet meer naar bodymilk smaakt, haha) lijkt het er inderdaad wel op dat ze gestopt is.

Ik kan me goed voorstellen dat je je er kut onder voelt zeg!

Aan de andere kant: je hebt haar een JAAR zelf gevoed! Dat is al hartstikke goed! En het is niet dat JIJ stopt, omdat je er geen zin meer in hebt, ZIJ stopt.
En je kan nu misschien doorslapen, das ook wel lekker
pi_66268472
Ja, doorslapen is wel ok, maar ik vond het ook niet erg dat ze het niet deed. Ik voel me gewoon zo nutteloos, ik ben gewoon niet meer nodig als Jen getroost. Dat kan nu ieder ander doen... Ik ben zeg maar niet meer exclusief...
pi_66268757
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:34 schreef Ticootje het volgende:
Ja, doorslapen is wel ok, maar ik vond het ook niet erg dat ze het niet deed. Ik voel me gewoon zo nutteloos, ik ben gewoon niet meer nodig als Jen getroost. Dat kan nu ieder ander doen... Ik ben zeg maar niet meer exclusief...
Ik vind deze gedachtengang eerlijk gezegd een beetje eng
Als je kind klaar is met de brst, dan is dat zo, klaar, volgende fase! Je kan ze ook niet tot hun 15e aan de borst houden. Jen wordt gewoon groot!

Je was heus niet exclusief omdat er toevallig melk uit je borsten kwam! Je bent exclusief omdat je MAMA! bent!
En je bent nog steeds exclusief als zijnde mama! En dat zal je blijven tot Jen 108 is!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:13:29 #69
108648 cattie
lieve moeder
pi_66274273
Ticootje, ik snap dat je het niet leuk vind. Ik vond het heel dubbel toen ive stopte met drinken en had best langer door gewild. Maar jij bent en blijft haar enige mama en daarin exclusief. En ze heeft je ook zeker nog nodig. Om je op te vrolijken:

pi_66274870
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:13 schreef cattie het volgende:
Maar jij bent en blijft haar enige mama en daarin exclusief. En ze heeft je ook zeker nog nodig. Om je op te vrolijken:

Dat dus!

En dat filmpje, geweldig Ik heb de tranen in m'n ogen staan van het lachen
  zondag 22 februari 2009 @ 13:24:54 #71
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_66338070
Annicka heeft vanaf de 15de weer aan de borst gedronken. 's Avonds had ik haar in mijn armen en toen probeerde ze door mijn kleding heen de borst te pakken. Nog maar een keer proberen dus, en het ging in gewoon goed en dat nog zonder tepelhoedje ook. Sindsdien heb ik bijna iedere voeding zelf gedaan, behalve gisteren, toen ze een flesje heeft gekregen van papa, omdat ik aan het shoppen was voor kleding waarin ik ook makkelijk de borst kan geven.

Het was trouwens nog wel even wennen voor mijn borsten, want ze hoefden ineens veel minder te geven. Heb de stuwing voor een deel weggekolft en dat heeft ze gisteren dus gekregen. Ik verbaas me er echt over dat het zo ineens zo goed gaat. Ik ben er echt heel blij mee.
pi_66338216
Wat super DolleMina! Heerlijk.

Heeft ze nog bij je gedronken Ticootje?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_66338447
DolleMina!! Wat goed joh
pi_66368669
Leander wil nog maar 1 borst sinds de invoering van echt eten
Nog wel 5 voedingen, maar dan 1 borst of 1 en een beetje. en ook heel vaak zomaar een uur later wakker worden na zijn ochtendslaapje
  maandag 23 februari 2009 @ 20:13:22 #75
108648 cattie
lieve moeder
pi_66385437
Super DolleMina!

Hier ook goed nieuws. Fee drinkt zonder problemen moedermelk uit een flesje! Wel 120 tot 140 ml per keer. Vandaag heb ik mijn nieuwe dubbelzijdige Ameda kolf voor het eerst gebruikt en binnen 10 minuten had ik 160 ml gekolfd! Dat ging erg makkelijk en snel, ideaal dus.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2009 @ 22:09:04 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66389636
ET koude cola drinken ... of ijskoud water helpt bij mij wel eens ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_66390436
Aaaah Tico....

Vraagje: Ik voel af en toe nog een TSR en ik heb het idee dat ik soms wat opgedroogde melk in mijn tepels zie. Kan dat, na bijna twee jaar nog? Nebelung? Jelief? Owlet? Anyone?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66390643
Zei Lois pas niet dat ze ook nog wel eens een TSR had?
Saartje
pi_66390717
Ik hoor het nog wel eens. Bij mij is die pas teruggekomen een paar dagen na de geboorte van Elodie.
pi_66390894
Ik weet niet of Lois dat pas geleden zei.
Ik had het er vanmiddag met Icicle over. Theoretisch zou ik dus kunnen relacteren.
pi_66391215
Uh nee dat kan best dat jij dat niet weet..ik vroeg het mezelf meer hardop af geloof ik Maar ik heb er iig wel vaker van gehoord, dus het klinkt mij niet vreemd in de oren
Saartje
pi_66392436
Ik heb vandaag voor de 2e x ooit gekolfd, en het ging goed! Ik had 100ml uit 1 borst in 10 minuten. Sowieso gaat de borstvoeding erg goed. Na een pijnlijke start is het helemaal goed gekomen, ik ben zo blij dat ik doorgezet heb.

Hoe lang kan je borstvoeding bewaren in de koelkast? 1 dag?

Even in de OP kijken, Reinhilde
pi_66397437
Wat goed van Fee En super cattie, dat het kolven zo goed gaat

En Reinhilde ook een kolftalent

Relacteren lijkt me niet heel raar Moonah, je hebt best lang bv gegeven en soms kan zelfs een vrouw die geen eigen kind heeft met veel moeite gedeeltelijk bv geven. Dus waarom niet. Had je plannen?
*OUD heilige*
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:15:42 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_66398632
Super Reinhilde!

Moonah, ik weet niet meer wie het was, maar die had een moeder die er jaren later nog "last" van had. (Was dat niet Owlet?) Volgens mij is het niet zo vreemd.
  Jubileum moderator dinsdag 24 februari 2009 @ 10:08:23 #85
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66399920
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zei Lois pas niet dat ze ook nog wel eens een TSR had?
Yep Bijna 4,5 jaar na dato nog Als ik hele kleine babietjes met een hongerhuiltje hoor.

ET : Hoestdrank bij prikkelhoest
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:14:07 #86
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66400058
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:08 schreef Lois het volgende:

[..]

Yep Bijna 4,5 jaar na dato nog Als ik hele kleine babietjes met een hongerhuiltje hoor.

ET : Hoestdrank bij prikkelhoest
Dat heb ik in de kast staan
Nooit bij nagedacht

Magoe, de kriebel is nu over gelukkig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66400920
Kan hoor Moonah! Ik heb er zelf ook nog wel eens één
Variety is the spice of life
pi_66402258
Ik ben er klaar mee..bv geven. Het breekt me op op de manier waarop het nu gaat.
Overdag weigert ze al maanden te drinken bij me, en `s nachts komt ze eigenlijk alleen nog maar voor de gezelligheid. Ze drinkt dan nog wel maar binnen de minuut houdt het op en gaat het over in liefdesverklaringen aan papa. Het echte comazuipen doet ze niet meer.
Nu haar nog proberen te overtuigen dat het klaar is
Saartje
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:34:07 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_66402319
Ik kan me voorstellen dat je het mooi geweest vindt Maneki! En ik zie dat Saartje al bijna 1 is. Ik vind het knap hoe je ondanks alles het zo lang volgehouden hebt!
pi_66402470
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:15 schreef cattie het volgende:
Super Reinhilde!

Moonah, ik weet niet meer wie het was, maar die had een moeder die er jaren later nog "last" van had. (Was dat niet Owlet?) Volgens mij is het niet zo vreemd.
Tara's moeder voelt het nog als ik Leander aanleg. En haar jongste is 25
Maar die had ook altijd wel heel veel voeding en BV ging bij haar héél makkelijk.
Mijn eigen moeder had het nog wel bij de oudste zoon van mijn zus en toen was ik (de jongste) ook al 15. Dus het kan heel lang!

Ik heb me toch een stuwing ineens Leander slaapt langer dan normaal, maar dat is wel vaker zo, dus ik heb geen idee waarom?
Al heb ik wel het idee dat hij wat aan het regelen was (paar nachten veel wakker en huilen). Kan dat nog met 6 maanden?
pi_66402499
Ik vind dat ook super knap Maneki!
Al die tegenslagen die je gehad hebt en die je gewoon overwonnen hebt
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
en gaat het over in liefdesverklaringen aan papa.
Lief
pi_66402824
Nou klaar dan toch Maneki? Je hebt heel lang gevoed en nu is het dus waarschijnlijk meer knuffelen dan voeden 's nachts
Misschien helpt een fles water 's nachts? Bij wijze van overgang? (ik roep ook maar wat)
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:05:19 #93
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_66403534
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:38 schreef freecell het volgende:

[..]

Maar die had ook altijd wel heel veel voeding en BV ging bij haar héél makkelijk.
Mijn eigen moeder had het nog wel bij de oudste zoon van mijn zus en toen was ik (de jongste) ook al 15. Dus het kan heel lang!

Ik heb me toch een stuwing ineens Leander slaapt langer dan normaal, maar dat is wel vaker zo, dus ik heb geen idee waarom?
Al heb ik wel het idee dat hij wat aan het regelen was (paar nachten veel wakker en huilen). Kan dat nog met 6 maanden?
Juist ook nog met 6 maanden toch?

Regeldagen
pi_66404634
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:05 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Juist ook nog met 6 maanden toch?

Regeldagen
Ahà!
Duidelijk dus
pi_66405925
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:38 schreef freecell het volgende:

[..]

Oh, wauw!
Tnx voor de antwoorden dames. Ik vind het stiekem wel érg leuk!
pi_66439829
Ik wil de borstvoeding langzaam gaan afbouwen heb ik besloten.
Nu is het probleem meer dat ik niet echt een ritme heb met Lotte. De ene keer drinkt ze om de 3 uur, de andere keer om de 4 uur. Lastige is meer dat ze niet echt aangeeft honger te hebben (terwijl ze dat dan wel heeft). Aan het ritme wil ik wel gaan werken want daar ben ik ook wel weer aan toe

Meestal drinkt ze op een dag zo'n 5 keer per dag denk ik, ligt er vooral aan of ze 's nachts nog wakker geweest is. Naast de borstvoeding krijgt ze fruit en groente, we beginnen nu met wat brood en ze krijgt een liga/soepstengel tussendoor.

Moet ik de voeding die ik dan laat vallen vervangen door flesvoeding? Lotte is nu bijna 8 maanden.
pi_66440036
Met 8/9 maanden hebben ze nog minimaal 500ml aan melkvoeding nodig als ze daarnaast goed eten.
Vanaf een jaar is dat 300ml en is kunstvoeding niet meer nodig.

Misschien kun je de voeding waarbij ze het minste drinkt laten vallen, en de overige stuk voor stuk afbouwen en vervangen door kunstvoeding? 1 voeding per week afbouwen is de snelheid die over het algemeen aangeraden word. Goed opletten of je niet te veel stuwing krijgt.
pi_66440842
Mrien: ik zou de voeding eerder vervangen door pap/aardappel/groente/brood of iets dergelijks, waarom nu nog aan flesvoeding beginnen?
pi_66441083
Tot een jaar is kunstvoeding of borstvoeding nodig, een enkele voeding vervangen door yoghurt pap of koemelk kan dan wel, maar niet volledig.
Dus wanneer je het afbouwen sneller wilt doen in 4 maanden tijd zul je toch echt iets moeten gaan vervangen.
pi_66441444
Thx p_iglet
Ik moet er denk ik eerst achterkomen welke voeding dat is, maar dat ga ik inderdaad op die manier maar proberen

Het is wel goed geweest zo en ik hoop dat het me ook weer wat meer rust zal geven
De laatste dagen begon het me steeds wat meer tegen te staan, al kan ik er ook heel erg van genieten
Beetje dubbel dus eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')