abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65951049
Vorig topic: Fok! Dieetclub #275 Flippende weegschalen en meetlinten

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_65951085
Oh ja, en trouwens, een bananenmilkshake is ook heel erg lekker. Misschien ga ik die binnenkort maar 'ns maken, nu mijn hele idee van 'bananen zijn dikmakend' weer verdwenen is. Niet elke dag natuurlijk een hoop bananen, maar wel een stuk beter dan een roze koek (zie je, heb ik dr nog steeds spijt van!)
pi_65951136
Ik zei:
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:11 schreef heaven7 het volgende:
Oh en waarom wakkert het eten van iets kleins je honger alleen maar aan?
Geen idee, maar wel bekend!
Bij mij helpt eiwit daartegen! Dus een ei eten of kwark, ben ik meteen vol

En ik stop even met hardlopen tot mijn hak weer ok is, net naar het winkelcentrum gelopen en kwam helemaal mankend terug. Het lijkt een beetje op een peesontsteking inmiddels
Dus ik ga weer hardlopen als ik zonder pijn gewóón kan lopen.

Kut
pi_65951186
Oh wat vervelend freecell... sterkte! Dat lijkt me erg pijnlijk ...
pi_65951190
Ik val geen gram af, maar doe ook dit topic weer gezellig mee!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_65951447
roze koeken? die heb ik al jaren niet meer op lijkt me ook niet meer lekker
Vanavond eigengemaakte sushi
pi_65951451
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:32 schreef Levitation het volgende:
Ik ben ook alweer even constant op 68,5 hoor
pi_65951728
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:38 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben ook alweer even constant op 68,5 hoor
Als ik constant was op 68.5 had ik daar ook geen problemen mee, hoor.
Maar ik kom langzaam maar zeker aan en moet dat nodig weer onder controle krijgen. Heb er alleen geen tijd en energie voor. Afgelopen week was ook gewoon gekkenhuis, elke dag 10-12 uur werken en tussendoor nog even een wortelkanaalbehandeling... weekend ook doorgewerkt en de zin en energie om te sporten is gewoon even helemaal nul.

Goede nieuws is wel dat ik de 2 tentamens uit januari gehaald heb! Een 7,0 voor databases en een 8,2 (onder invloed van ibuprofen!) voor programmeren.
***Levi was here***
pi_65951759
Vervelend freecell, en Levitation ook nog sterkte met de kiespijn.

ik zie 1 maart wel of ik afgevallen ben.. na de vorige keer wegen heb ik me geloof ik iets laten gaan, dus nu de teugels weer aantrekken als het kan..
Afgelopen dagen nogal wat stress gehad, maar gelukkig is dat nu weer minder, en het is bijna vakantie, dus dan ga ik lekker uitrusten
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65951806
Ik was maandag 3 ons kwijt en dat brengt het totaal nu op -3,8 kilo in vijf weken. Ik ben tevreden

Gefeliciteerd het het halen van je tentamens, Levi!
pi_65951939
Gefeliciteerd met je cijfers Levi!

Ik heb lichte spierpijn in mijn kont. En dat is goed. Want dan krijg ik weer een strakke kont.
En ik heb een zere teen. Volgens de onderstaande afbeelding is het mijn liefdesteen!

Maar hij is wat dikker aan de onderkant en hij doet pijn. Ik zie geen wondje en ook geen eeltpit ofzo. Ik kan er nog wel mee hardlopen en kickfitten. Zal ik er wel of niet mee naar de dokter gaan?

Intrigerend onderwerp trouwens, dat tenen lezen.
pi_65952045
Levi, wat goed zeg!!

Hm, mijn verdrietteen doet pijn, maar ik denk toch echt dat het een begin van een ingroeiende nagel is....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65952373
Zou het trouwens wat betekenen dat mijn "liefdesteen" pijn doet?!
Of moet ik dan echt een cursus tenen lezen gaan doen?

Overigens doen mijn beide wijsvingers ook pijn, maar dat komt door het boksen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:08:11 #15
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65952619
Ja, leuk, dan gaan we tijdens het weekend allemaal met de tenen bloot

HIer is de score vandaag 2 appels en 2 beschuitjes met kaas Wel een aparte ervaring om eens een dag helemaal geen trek te hebben
pi_65952910
Mijn wensteen is wat gevoelig
En daarvan weet ik zéker dat het de schuld van een nagel is (de nagel van de teen ernaast was wat te lang en prikte er in)

Ik wens niks!
Misschien is dat het! Ik heb niks meer te wensen
(alhoewel... nachtrust zou leuk zijn )
pi_65953109
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:08 schreef Jojogirl het volgende:
Ja, leuk, dan gaan we tijdens het weekend allemaal met de tenen bloot

HIer is de score vandaag 2 appels en 2 beschuitjes met kaas Wel een aparte ervaring om eens een dag helemaal geen trek te hebben
Ik ga morgen naar de bibliotheek om te kijken of ze een boek hebben over tenen lezen.

Ben je nog steeds zo brak en niet-fit? Of gaat het al wat beter?

En die foto van een scheel kijkende Isis op jullie site! Geweldig!
pi_65953417
Ik heb mijn sex-teen iets te vaak gestoten geloof ik
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65953629
Als ik dat zo zie, heb ik al zeker 18 jaar last van mijn Doe Teen.
* Levi is ook gewoon liever lui dan moe
***Levi was here***
pi_65953778
oh, en mijn onzekerheid/angst-teen heb ik vanmorgen onder de deur proberen te schuiven, maar het wilde niet..
pi_65953891
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:36 schreef teigan het volgende:
oh, en mijn onzekerheid/angst-teen heb ik vanmorgen onder de deur proberen te schuiven, maar het wilde niet..
Auwe!

Wat zou er gebeuren als ik die teen liet verwijderen, ben ik dan nooit meer onzeker of juist altijd?

* freecell ziet gouden handel!
* liefdesverdriet? Neem een teen-putatie! *
* Nu aanbieding, de helft er af *

pi_65954391
Die tenen toch Zowel mijn onzekerheidsteen als mijn vertrouwensteen doen regelmatig een beetje pijn. Ben ik nu onzeker met vertrouwen of vertrouw ik op mijn onzekerheid! Ingewikkelde materie

Heaven7, ik herken het wel, als ik een beetje eet heb ik binnen no time héél veel zin in eten en als ik niets neem dan heb ik nergens last van.

Roze koeken zijn overigens zo ontzettend de kcal niet waard.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65954420
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:32 schreef Levitation het volgende:
En het aankomen, kan je dat inperken? (en nog voor je tentamens!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65954441
Ik denk dat je dan uit balans raakt freecell..
pi_65954472
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En het aankomen, kan je dat inperken? (en nog voor je tentamens!)
Redelijk, al heb ik ontzettende trek in zoetigheid als ik niet voldoende of niet goed slaap. Dus het is momenteel wat lastig beheersen. Maar 't komt wel weer goed, volgende week heb ik het niet meer zo druk en ga ik weer hardlopen.
***Levi was here***
pi_65954487
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:54 schreef teigan het volgende:
pi_65954539
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:55 schreef Levitation het volgende:

Redelijk, al heb ik ontzettende trek in zoetigheid als ik niet voldoende of niet goed slaap. Dus het is momenteel wat lastig beheersen. Maar 't komt wel weer goed, volgende week heb ik het niet meer zo druk en ga ik weer hardlopen.
Ik wil het stofje wel ontdekken dat er voor zorgt dat je helemaal niet meer hunkert naar eten of zoetigheid en dat je gewoon eet omdat je lichaam voedsel nodig heeft en dat het dan lekker is is mooi meegenomen

Zijn we nu allemaal aan het hardlopen?
pi_65954613
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wil het stofje wel ontdekken dat er voor zorgt dat je helemaal niet meer hunkert naar eten of zoetigheid en dat je gewoon eet omdat je lichaam voedsel nodig heeft en dat het dan lekker is is mooi meegenomen

Zijn we nu allemaal aan het hardlopen?
Ik ben altijd half aan het hardlopen. Wil weer 5km kunnen lopen, maar ik mis het doorzettingsvermogen van vorig jaar.
***Levi was here***
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:00:08 #29
4177 Jojogirl
pi_65954666
Ik zou vanavond weer gaan hardlopen, maar dat sla ik maar even over. Ben iets te slap en moe, vrees ik. En verder nog steeds nul honger en nu echt helemaal leeg.

Als je dat stofje gevonden hebt, wil ik het ook wel hebben Isa. Lijkt me perfect.

En roze koeken vind ik echt zo vies. Te zoet gewoon, brrr.
pi_65954775
Ga je morgen hardlopen, Jojo. Kan me ook wel voorstellen dat je geen zin hebt als je je slap voelt.

Het is trouwens 5 uur in de middag en buiten is de hemel blauw en de zon schijnt
winter
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:05:49 #31
4177 Jojogirl
pi_65954900
Ja, zo is winter wel te doen hè, als het bijna lente lijkt. Ik zat vanochtend zwaar te twijfelen tussen lopen naar de fysio of met de auto, maar ben uiteindelijk toch gaan lopen omdat het zulk mooi weer was. Was daarna wel kapot, maar wel ff lekker buiten geweest
pi_65954907
Ik zat net te kijken op de buienradar en het ziet er niet goed uit voor deze hoek van het land.
En ik ben nog wel zo fanatiek met de fiets!
Gelukkig heb ik thuis zo'n 324.000 kledingstukken waar ik uit kan kiezen om aan te doen.
pi_65955212
zo, ik ga eens stukje rijden, vanavond op de open avond staan..

lijkt me leuk maar met dit weer rijden vind ik minder... duimen dat ik niet in hagelbuien en dergelijke ongein terecht kom..

pi_65956568
He! Waar vinden jullie een goed hardloopschema?? Ik kjk op hardloopschema.nl en daarbji zit dan ook fietsen. Ik wil echt alleen hardlopen. Of zoek ik verkeerd?
pi_65956999
Op hardloopschema.nl staan ook puur hardloopschema's. Het schema dat je gevonden hebt is waarschijnlijk het schema voor mensen met overgewicht. Daar gaan ze er vanuit dat je een soort blob bent zonder spieren.
***Levi was here***
pi_65957157
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:12 schreef Levitation het volgende:
Op hardloopschema.nl staan ook puur hardloopschema's. Het schema dat je gevonden hebt is waarschijnlijk het schema voor mensen met overgewicht. Daar gaan ze er vanuit dat je een soort blob bent zonder spieren.
Welke moet ik nemen dan? Ik heb nu wel een goede gevonden denk ik.. Gewoon om te leren hardlopen en dan 30 minuten leren hardlopen.
pi_65957218
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:17 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Welke moet ik nemen dan? Ik heb nu wel een goede gevonden denk ik.. Gewoon om te leren hardlopen en dan 30 minuten leren hardlopen.
Er is er eentje die heel langzaam begint, met stukjes van 1 minuut... weet niet meer hoe die heet. Daar ben ik vorig jaar ook mee begonnen.

Daarna ben ik overgestapt op het mp3-podcast-schema van Evy (even googlen op: evy podcast). Dat doen de meesten hier en loopt heel fijn met muziekjes en je hoeft niet zelf bij te houden hoe lang je bezig bent.
***Levi was here***
pi_65957231
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:38 schreef Miss_S het volgende:
roze koeken? die heb ik al jaren niet meer op lijkt me ook niet meer lekker
Ik eet ze alleen als mijn man ze meeneemt. Geen idee waarom ik ze lekker vind, ze zijn inderdaad echt mierenzoet! Ik ben verder helemaal geen koekjes-vreter ofzo. Ben meer van de hartige snacks (en chips... )

Oh ja, trouwens, wel grappig, je hebt van die 'Lays Baked' chips, die zijn nog steeds redelijk ongezond maar wel een stuk minder dan de gewone chips, als je die vergelijkt heb je geen zin meer in gewone Lays chips. De 'baked' versie is echt stukken lekkerder, heel knapperig!
pi_65957478
Is dat zo Suzanna? Ik vind de baked versie ook erg lekker namelijk
Maar heb al weken geen chips gehad, dus als ik dan dit weekend wat chippies wil haal ik wel de baked versie
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65958238
Zo hehe weer bijgelezen. Vorige week zat ik zo vreselijk k+p in mijn vel! Boos dat mijn lijf niet deed wat het moest doen en alleen maar alles hamsterde. Mijn haptonoom maakte me even duidelijk dat het nog steeds wel MIJN lijf was en dat ik daar wel kon proberen afstand van te nemen maar dat dat niet opschoot. Confronterend Anyways eea is weer gaan stromen sindsdien. Ook door de plaspillen van de dokter vanwege het vocht vasthouden. Wat een opluchting is dat zeg, heerlijk. Hopelijk is het maar tijdelijk even nodig tot mijn lijf helemaal gedetoxed is.

Energiebehoefte is rond de 2500 zou dus rond de 2000 kcal per dag kunnen gaan eten. Geen idee of ik dat nu doe, ik ben er eerlijk gezegd te lui voor

Oh en nog een mijlpaal, ik heb hardgelopen op de loopband in de sportschool Ik doe een pre Evy aangezien ik van mijn leven nog nooit hardgelopen zonder dat ik de bus hoefde te halen. Ik doe 30 sec hardlopen, 30 flink doorwandelen met de band op dezelfde snelheid en dat gedurende 15 min. Ik vind mezelf superstoer en wie weet ga ik nog wel eens buiten hardlopen... Men ik hardlopen *schudt hoofd*
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_65958564
Toen ik 4,5 jaar terug begon met "hardlopen" was dat afwisselend 2 minuten snelwandelen en 2 minuten sloom wandelen, en onder begeleiding van een trainer werd snelwandelen omgezet in joggen met dezelfde snelheid. Na 3 maanden kon ik 5x 2min. joggen met steeds 2min wandelen tussendoor.
Mijn "hardlopen" is nog steeds niet snel, zo rond de 6 a 7km/uur. Als ik sneller ga krijg ik last van mijn astma. Gelukkig heeft die trainer van toen mij op het hart gedrukt dat het al scheelt als je jogt ipv wandelt (dus tijdens een pas loskomen van de grond) en dat snelheid er niet toe doet.

Dus gewoon op je eigen tempo leren hardlopen Zesje, dan komt het op den duur wel op het punt dat je buiten gaat hardlopen (en misschien ook de CPC-loop meedoet )
pi_65959347
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:54 schreef teigan het volgende:
En TARA maar raar kijkien waarom ik zo hard zit te lachen
pi_65959569
Ik ben bijna helemaal droog over gekomen! En ik had wind mee!
Ik heb alleen geen konijntjes gezien.-O- En vanochtend heb ik maar 1 konijntje gezien.

Maar afijn, als mijn teen morgen nog erger is, dan ga ik maar eens bellen met mijn huisarts.
pi_65960770
Ik begin nú met een hardloopschema voor beginners om de 30 minuten te halen. Ik kan het fout hebben maar die aller eerste (met een minuut hardlopen dan 2 minuten lopen oid) leek me te simpel.. Dus probeer eerst deze, mocht deze echt niet gaan doe ik die ander wel.. 5 minuten achter elkaar lijkt me haalbaar. Ga 't samen met mijn vriend doen dus dit is makkelijker dan met mp3.

Nu het volhouden!
pi_65961473
Ik zie dat mijn angstteen zeer doet. Maar volgens mij komt dat omdat ik doorgezakte voeten heb en die teen daardoor altijd klem zit in m'n schoenen, dus ik zal er niet al te veel waarde aan hechten.

Ik heb mezelf weer veel te vol gevreten de laatste tijd, dus ik ben er weer even. Ik voel me net een draaideurcrimineel Alleen dan met Yofu en Whole Earth muesli in plaats van water en brood.
Sanity is (not) statistical
pi_65962333
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:01 schreef omearos het volgende:
Dus gewoon op je eigen tempo leren hardlopen Zesje, dan komt het op den duur wel op het punt dat je buiten gaat hardlopen (en misschien ook de CPC-loop meedoet )
Wie weet maar dan wel in 2010 Ik heb nu ook 6 km per uur gelopen. Wat goed dat je dat zo hebt kunnen opbouwen en hebt doorgezet omearos Ik vind dat wel zo megastoer joggen!
Ga eerst een goede sportbeha aanschaffen en wie weet van het voorjaar loopschoenen.

B.t.w. ik heb een vreugdeteen die verrot is..

Vandaag gegeten
O fruitkick en yakult light
T roggenbrood met casselerib
L snee volkoren met kip en een met casselerib
T mandarijntjes
D entrecote met champignons aardappeltjes uit de oven, spinazie
(aardappelschijfjes uit een pak, in ovenschaal, wat olijfolie erover met een kwastje, 20 minuten op 200C)
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_65968430
Weet trouwens iemand waar informatie staat wat de gemiddelde kledingmaat is van mannen? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kan helemaal niets vinden
pi_65975521
Yeeey in totaal 8,7 kilo kwijt nu
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:19:00 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65975618
Netjes Fuente!

Zesje, wat rot joh, al die lichamelijke ongemakken!
pi_65975658
Wat goed Fuente gaat lekker dus
Ik schommel elke week 1 erbij en dan weer 1 eraf, maar gaat van zelf goedkomen denk ik
pi_65975943
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:55 schreef dyna18 het volgende:
Weet trouwens iemand waar informatie staat wat de gemiddelde kledingmaat is van mannen? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kan helemaal niets vinden
Voor vrouwen vind je daar veel internetlinkjes van en voor mannen kan ik ook niets vinden
Volgens mij houden mannen zich gewoon niet zo bezig met al die kledingmaten

Ik ben weer afgevallen Het gaat hier heel goed, ben geloof ik weer een beetje in het sport-gezond eten ritme.
pi_65975953
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:14 schreef Fuente het volgende:
Yeeey in totaal 8,7 kilo kwijt nu
Netjes!!

Ik ben nu in totaal drie kilo afgevallen. Hmm, kan beter. Het gaat erg langzaam vind ik! maar goed...
pi_65975973
Suzanna, beter langzaam en blijvend eraf dan heel snel en jojo-en toch?
Goed joh!
Sara
Merel
Ukje
pi_65977580
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor vrouwen vind je daar veel internetlinkjes van en voor mannen kan ik ook niets vinden
Volgens mij houden mannen zich gewoon niet zo bezig met al die kledingmaten

Ik ben weer afgevallen Het gaat hier heel goed, ben geloof ik weer een beetje in het sport-gezond eten ritme.
Yay!
Houden zo
pi_65978734
Khad je berichtje gemist Isabeau, maar super joh
Sara
Merel
Ukje
pi_65978878
Heeft iemand hier enig idee hoe ik uit een enorme energiedip kan komen? Afgelopen week heb ik heel erg veel uren gewerkt en dat ging prima. Sinds gisteren is het opeens "op". Wil eigenlijk alleen maar slapen, maar het document waar ik de afgelopen tijd zo hard aan heb gewerkt is nog niet af dus ik moet nog even door. Maar er komt gewoon helemaal niets meer uit mijn handen.
***Levi was here***
pi_65979004
Vitamientjes? Buitenlucht? Bewegen?
Als ik moe en brak ben, dan helpt het bij mij erg goed om gewoon te gaan bewegen in de buitenlucht.
pi_65979221
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:16 schreef Liejannuh het volgende:
Vitamientjes? Buitenlucht? Bewegen?
Als ik moe en brak ben, dan helpt het bij mij erg goed om gewoon te gaan bewegen in de buitenlucht.
Ik fiets gewoon iedere dag. 16km per dag, gisteren iets meer, kleine 30km.
Vitamine, tja, ik eet elke dag fruit en vrijwel elke dag groente. (groente schiet er bij in als ik 's avonds naar school moet, ze verkopen daar alleen broodjes)

Denk dat mijn lijf gewoon moe is, maar dat komt me nu gewoon totaal niet uit. Ik moet toch beter naar mijn lijf gaan luisteren, denk ik.

Baal er gewoon enorm van dat ik zo weinig energie heb, altijd eigenlijk. En nu heb ik de afgelopen week veel meer uren gewerkt dan normaal en vervolgens krijg ik nu de klap. Ik wil gewoon niet telkens moe zijn. Ben er al een paar keer voor bij de huisarts geweest, maar die doet het af met "je hebt gewoon een wat kleiner batterijtje dan anderen".
***Levi was here***
pi_65979356
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:22 schreef Levitation het volgende:

[..]

Vitamine, tja, ik eet elke dag fruit en vrijwel elke dag groente. (groente schiet er bij in als ik 's avonds naar school moet, ze verkopen daar alleen broodjes)

Denk dat mijn lijf gewoon moe is, maar dat komt me nu gewoon totaal niet uit. Ik moet toch beter naar mijn lijf gaan luisteren, denk ik.
Tussen de middag wat zon meepikken? Zou dat werken? Die donkere dagen maken het er meestal niet beter op is mijn ervaring.
En een paar dagen lekker vroeg naar bed gaan en lekker slapen. Dat doet ook wonderen.
Succes met fitter worden iig!
pi_65979584
Zon en slapen, dus wat Liejannuh zegt, lijkt mij ook de beste remedie. Ik ben ook de hele dag moe moe moe als ik te weinig slaap of heel slecht slaap en daar helpt niet veel anders dan slapen tegen. En succes met het afkrijgen van je werk
pi_65980574
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Zon en slapen, dus wat Liejannuh zegt, lijkt mij ook de beste remedie. Ik ben ook de hele dag moe moe moe als ik te weinig slaap of heel slecht slaap en daar helpt niet veel anders dan slapen tegen. En succes met het afkrijgen van je werk
Net met mijn teamleider afgesproken dat ik vanmiddag thuis werk, kan ik eerst even een uurtje gaan liggen. En lekker in het zonnetje naar huis fietsen. Hopelijk knap ik daar wat van op.
***Levi was here***
pi_65982498
Ik heb vandaag mijn lunch maar in de keuken klaargemaakt in plaats van alles op tafel zetten en steeds boterham smeren, opeten, volgende smeren. Nu heb ik 4 boterhammen met relatief gezond beleg en op=op. Hopelijk helpt dat tegen het maar door blijven eten.
Voor vanmiddag zitten er alweer mandarijntjes en een banaan in mijn tas, nu nog op tijd aan denken om op te eten.

Levi: beterschap Hopelijk helpt de rust en de zon.
pi_65985730
ik ben net thuis, ik ben echt af, maar dat komt denk ik door de open avond van gisteren..

mijn klas was niet blij met hun lage cijfers, en ik stond er op een gegeven moment met tranen in mijn ogen, maar ik heb het gelukkig droog kunnen houden, en heb het normaal op kunnen lossen, maar het vreet energie, en het blijft rondspoken..
Zo maar hard aan de slag met wat nog af moet, zodat ik in ieder geval niets na hoef te kijken in de vakantie..
pi_65987788
Hallo, nieuw topic alweer? Ik heb een hongerdag vandaag

Lijst tot nu toe:
O: mandarijn, 300 ml magere yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad en zoetstof
T: 2 kanelbullar (zweedse broodjes met kaneelvulling, denk te vergelijken met 3 kwarkbolletjes ofzo? Heb het aantal kcal maar heel ruim genomen op caloriechecker)
L: 1 banaan, 1 wit broodje 30+kaas met komkommer
T: 1 lichtgewicht knäckebröd met aardbeienjam

Schade tot nu toe: bijna 1000 kcal

Goed Isabeau! En Suzanna trouwens ook Wilde dat ik dat al kon melden

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2009 15:25:55 ]
pi_65988048
Ik heb ook een hongerdag lijkt het, maar ik ben nu maar even op thee overgeschakeld, zien of dat werkt...
pi_65991374
Terug van weggegeweest, ik kom later uitgebreider posten hoe het was bij de diëtiste enzo....
Iig nog geen gram eraf
pi_65993409
Leintjeuh's mama had een zelf gebakken grote hartvormige gevulde koek voor me
Hij was héérlijk
pi_65997838
Hoi
Diëtiste geweest, en in principe eet ik niet te veel dus het is meer de puntjes op de i zetten, dus toch nog iets meer opletten qua voedsel.
Uit het bloedonderzoek blijkt dat mijn schildklier prima werkt en mijn suikergehalte is ook prima. Dus daar ligt het niet aan.
Mini-updeet dus maar goed, we gaan dus nog harder werken en opletten wat ik eet.
pi_66004106
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:23 schreef teigan het volgende:
mijn klas was niet blij met hun lage cijfers, en ik stond er op een gegeven moment met tranen in mijn ogen, maar ik heb het gelukkig droog kunnen houden,
Waarom werd je daar emotioneel van?

Die broek die ik trouwens vorige week wilde kopen kon ik eindelijk vandaag ophalen (ze hadden de juiste lengte maat niet op voorraad). En ik pas er inderdaad prima in. Het mooiste is, dat het precies hetzelfde merk/model is als ik 3 maanden geleden heb gekocht.... Alleen deze is 4 maten kleiner

(Wel jammer van die andere nieuwe broek trouwens )
pi_66004227
Ow ja... en nog even de verkoper gevraagd welke maat ze nou het meeste verkopen. Broekmaat W34 volgens hem.... damn... daar zit ik met mijn W40 nog flink vanaf....
pi_66004676
En toch he, hebben de meeste vrouwen maat 44, gemiddeld genomen ofzo, las / hoorde / weet ik veel ik ergens. Dus misschien klopt het wel niet en heb ik gehoord wat ik wilde horen ...

Enne Fuente, je hebt gelijk hoor. Het maakt mij ook niet uit of ik er 2 jaar over doe (of langer) om op mijn 'streefgewicht' te komen, als het maar langzaam maar zeker omlaag gaat dat gewicht.

Volgens de caloriechecker eet ik te weinig, ongeveer 1400 kcal vandaag. Lijkt mij juist wel goed. Maar ik heb vanavond toch maar nog een extra kom groentesoep gegeten toen ik me wat flauwtjes voelde, leek me beter dan een zak chips
pi_66004726
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:33 schreef dyna18 het volgende:
Ow ja... en nog even de verkoper gevraagd welke maat ze nou het meeste verkopen. Broekmaat W34 volgens hem.... damn... daar zit ik met mijn W40 nog flink vanaf....
Hippe winkel waar veel jonge meiden komen? Gemiddelde maat schijnt toch echt maat 42 te zijn namelijk en dat is geloof ik niet hetzelfde als w34
pi_66005068
Ja, Rode Winkel in centrum utrecht. Gemiddeld inderdaad wat jonger dan de doorsnee bevolking
pi_66007051
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hippe winkel waar veel jonge meiden komen? Gemiddelde maat schijnt toch echt maat 42 te zijn namelijk en dat is geloof ik niet hetzelfde als w34
Voor heren, he? Dat lijkt mij wel realistisch, w34. Mijn meneer draagt 32/33.
pi_66009697
dyna18, omdat ik mijn stinkende best doe voor die klas, en ze dan bij het teruggeven/nabespreken gaan roepen dat ik belachelijk streng nakijk, en dat ze mij de schuld geven van hun slechte cijfers, en ik trek me dat dan te persoonlijk aan.

Zowel ik als de leerlingen zijn wel aan vakantie toe geloof ik....

Nog twee uurtjes vandaag, en een stapel verslagen, en dan is het vakantie!
pi_66009873
Is dat amerikaanse maat W34? Of de Nederlandse 34? Ik heb van spijkerbroeken 28 maar ik snap nooit wat van die maten

@Teigan, werk je op het voortgezet onderwijs? Die blagen geven altijd leerkrachten de schuld van alles, ik was zelf ook zo'n vervelend kreng Puberteit en hormonen enzo

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 07:58:29 ]
pi_66015656
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:23 schreef teigan het volgende:
dyna18, omdat ik mijn stinkende best doe voor die klas, en ze dan bij het teruggeven/nabespreken gaan roepen dat ik belachelijk streng nakijk, en dat ze mij de schuld geven van hun slechte cijfers, en ik trek me dat dan te persoonlijk aan.

Zowel ik als de leerlingen zijn wel aan vakantie toe geloof ik....

Nog twee uurtjes vandaag, en een stapel verslagen, en dan is het vakantie!
Oei, daar zou ik ook emotioneel van raken...
Ik heb het op het voortgezet onderwijs ook vaak genoeg gezien (als brave leerling) dat de leraren vreselijk hun best deden en dan stank voor dank kregen. Dat heb je op die leeftijd... gelukkig is niet iedereen zo, maar ja, veel wel. Hopelijk verandert dat dan nog...(en meestal verandert dat inderdaad wel als ze volwassen zijn...)
Sterkte in ieder geval ermee, en na de vakantie weer een frisse start...
pi_66015904
Oh ja, ik zit onder de 80 kilo! Vanochtend gewogen en ik weeg 79,8 (ja, maar net eronder, maar toch!)
pi_66016042
Gaaf Suzanna
Sara
Merel
Ukje
pi_66016332
Ja he! Ben ik echt al een jaar minstens niet meer geweest, minder dan 80. Toch erg leuk dan, die tweehonderd gram (wat kinderlijk eigenlijk om daar blij om te zijn! maar ik vind het echt leuk, dat afvallen en letten-op-je-eten )
pi_66016475
Suzanna, eronder = eronder hoor!
pi_66016676
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:57 schreef heaven7 het volgende:
Is dat amerikaanse maat W34? Of de Nederlandse 34? Ik heb van spijkerbroeken 28 maar ik snap nooit wat van die maten

@Teigan, werk je op het voortgezet onderwijs? Die blagen geven altijd leerkrachten de schuld van alles, ik was zelf ook zo'n vervelend kreng Puberteit en hormonen enzo
jups, en dan ook nog voornamelijk bovenbouw..
En ze kunnen echt heel vervelend zijn, maar soms zijn ze ook heel erg spontaan en lief en alles..

En Suzanna, goed zeg, onder de 80, nu door naar de 75!!

Het is mijn eerste jaar in het onderwijs met zoveel uren en alles, dus ik moet mezelf ook nog beter leren wapenen tegen zulk soort dingen. Ik trek me dingen soms ook te persoonlijk aan..

Vanmorgen had ik de andere groep, en die slikten het cijfer zonder commentaar.... Toen ik ze een uurtje extra uitleg aanbood had ik wel de halve klas bij mijn tafel staan, dus ze zijn er wel van geschrokken..
pi_66019427
Wat goed Suzanna. Eronder = eronder
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66021006
Isabeau, Fuente en Suzanna, allemaal afgevallen las ik
En Suzanna, dat is niet kinderlijk hoor. Je hebt er toch voor gewerkt, dan mag je terecht blij zijn.

Ik heb een hongerweek. Ik moet maar snel weer eens normaal gaan eten, vanaf nu.
Ik heb gelukkig niks meer te snoepen in huis.
pi_66025694
Appelsap, waarom een hongerweek? Wat houdt dat in?
pi_66025814
Ik gok dat het een week is waarin je maar honger blijft houden..

Ik had vanmiddag echt heel veel zin in chocolade, een pot thee en een appel hielpen gelukkig goed daartegen..
pi_66032747
Oeh, dat zou bij mij niet helpen Teigan. Ik vind een appel en thee niet samengaan (een pot thee en chocolaatjes daarentegen... )
pi_66032758
Oh ja, en ik heb vandaag vier chocolaatjes op. Mocht wel van mezelf. Het is tenslotte bijna weekend.
pi_66036668
Hmmm lekker vet eten....
http://thisiswhyyourefat.com/

eeeeew
pi_66041081
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:22 schreef Levitation het volgende:

[..]

Baal er gewoon enorm van dat ik zo weinig energie heb, altijd eigenlijk. En nu heb ik de afgelopen week veel meer uren gewerkt dan normaal en vervolgens krijg ik nu de klap. Ik wil gewoon niet telkens moe zijn. Ben er al een paar keer voor bij de huisarts geweest, maar die doet het af met "je hebt gewoon een wat kleiner batterijtje dan anderen".
Dingen die voor mij soms helpen: genoeg zonlicht of eventueel een lichtbad, goede slaap (dus niet alleen lang genoeg maar ook regelmatig, in een frisse, koele ruimte zonder electronica of andere stoorzenders), opstaan met philips wake-up light en gezond eten in die zin dat ik oplet dat ik bepaalde vitamines/mineralen niet te weinig binnenkrijg. Ook magnesium bijslikken helpt voor mij.

Daarnaast, dat je minder energie hebt dan een ander kan ook gewoon denk ik. Ligt er natuurlijk aan hoe groot het verschil is, dat weet ik natuurlijk niet... Maar hoe dan ook, als je een bepaalde grens tegenkomt, kun je het maar het beste accepteren en er rekening mee houden, als er geen oplossing voor is. Ik heb ook minder energie dan anderen - als ik doordeweeks vroeg op moet voor m'n werk, dan slaap ik in het weekend soms wel tot 14 uur achter elkaar. De klok rond is voor mij niets bijzonders. Ik kan ook geen nachten doorhalen en heb niet echt energie om na m'n werk nog veel te doen. Sommige mensen hebben echt nog een actief leven naast hun werk, ik trek dat gewoon niet. Uiteindelijk is het gewoon jammer, maar helaas. Je kunt nu eenmaal niet meer dan waar je lichaam aan mee wil werken.
pi_66048052
Help! Mijn man wil iets gaan koken waar ik niet zo blij mee ben. Dus heb ik de keus om iets anders te gaan eten (en dat is toch niet zo leuk voor hem) of zelf voorstellen wat groente toe te voegen (wat hij al afgeslagen heeft, want dat is er niet lekker doorheen volgens hem.

Hij wil namelijk een quiche Lorraine gaan maken (hartige taart met spek, eieren en kaas) en daar zit helemaal geen groente in (en volgens de caloriechecker bevat 1 bord ervan al 865 kcal, bijna de helft van wat ik op een dag op mag hebben. Hij heeft ook alle ingrediënten al in huis gehaald. Wat zouden jullie doen?
(hij is nogal gevoelig op kritiek in de keuken)
pi_66048095
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:33 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm lekker vet eten....
http://thisiswhyyourefat.com/

eeeeew
Er zit helemaal niks bij wat ik op zou willen eten
Maar zet me een kilo fudge voor en het gaat op in een dag
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 09:33 schreef Suzanna het volgende:
Help! Mijn man wil iets gaan koken waar ik niet zo blij mee ben. Dus heb ik de keus om iets anders te gaan eten (en dat is toch niet zo leuk voor hem) of zelf voorstellen wat groente toe te voegen (wat hij al afgeslagen heeft, want dat is er niet lekker doorheen volgens hem.

Hij wil namelijk een quiche Lorraine gaan maken (hartige taart met spek, eieren en kaas) en daar zit helemaal geen groente in (en volgens de caloriechecker bevat 1 bord ervan al 865 kcal, bijna de helft van wat ik op een dag op mag hebben. Hij heeft ook alle ingrediënten al in huis gehaald. Wat zouden jullie doen?
(hij is nogal gevoelig op kritiek in de keuken)
Weet hij dat je af wilt vallen? Zo ja, lekker handig bedacht!
Ik zou hem gewoon zijn gang laten gaan met zijn quiche en er een behoorlijke bak sla met tomaat en rode ui oid bij maken. Hoeft hij niet te eten want het zit er niet doorheen en jij hebt je groente en eet geen vol bord quiche maar een halve. (wél blijven zeggen dat je het héérlijk vindt en dat je er echt meer van zou eten als je niet aan het lijnen was!!!)
pi_66048723
Ja, haha, hij heeft helemaal geen idee van calorieën en lijnen en gezond/ongezond...of hij wil het niet weten ofzo! Ik heb al gezegd dat ik liever een tosti eet met een bak sla idd en dat vond hij prima. Dus hmm... misschien gaat het wel goedkomen. Of ik eet idd gewoon 1 stukje (dat is niet zo erg) met een hoop sla erbij. Wel een goed idee van jou
pi_66048837
Goeiemorgen!

Ik heb net Evy les 6 gelopen... Gisteren dacht ik er pas aan toen ik al een glas wijn op had, dus dat leek me toen niet meer zo verstandig, dus heb ik het net maar even gedaan..
Het ging best lekker..

Nu zo naar de stad, wat inkopen doen qua groente en fruit en dergelijke..
pi_66048877
Fijn dat het hardlopen lekker gaat, teigan Kan je ook meer energie geven voor de rest van de week als je dit blijft doen.

Suzanna, ik vind Freecell's oplossing ook de beste. Groente voor jezelf maken en dan een klein stukje quiche nemen (zo'n 500-600 kcal stuk) en daar gewoon heerlijk van genieten
pi_66048900
O, en op een dag 2000 kcal eten is helemaal niet erg! Je hoeft niet per se elke dag streng te lijnen. Met 2000 kcal kom je echt niet aan en je valt er ook niet van af, dus je behoudt gewoon een status quo. Op de weegschaal kan je er uiteraard wel zwaarder van worden (vulling, vocht en dergelijke), maar dat is geen vetweefsel en binnen no time weer verdwenen.
pi_66050105
Quiche Lorraine is anders wel érg lekker. Dus stuur de rest van die quiche maar naar mijn PM-box
pi_66053380
Wij eten in het weekend vaak wat meer, met 1 dag als snackdag (dus wat vetter avondeten, bijvoorbeeld patatjes, pannekoeken of shoarma). Is alleen maar goed om je verbranding eens een boost te geven. Ik ben vaak na het weekend een kilo'tje zwaarder, en die is er dan dinsdag of woendag met wat extra's weer af.
Sara
Merel
Ukje
pi_66060118
Vanavond een zeer dieet-verantwoorde zelfgemaakte nasi gehad. Was erg lekker. (en voor TARA was er een sloot satésaus )
pi_66061468
vanmiddaqg 2 stukken extra donkere chocola gehaald, niet om meteen op te vreten, maar om af en toe een stukje van te nemen
als ik behoefte heb aan iets zoets, wat ik op zich niet zo vaak heb

wat dat betreft is bittere chocola een stuk beter toch?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_66062195
Ik had vanavond gegrilde hamburgers, ook erg lekker, maar misschien niet helemaal dieet verantwoord. Maar in het weekend eet ik meestal wel wat ongezonder.....

Mirjam, ik vind zelf die extra pute chocola als voordeel hebben dat je er veel minder in dooreet, en volgens mij is het ook minder vet, en zit er minder suiker in..
pi_66063642
Ik kan van extra pure chocolade net zo goed dooreten, heerlijk! Ik word er alleen minder snel misselijk van Schiet niet op dus
pi_66064857
ik kan veel makkelijker stoppen, na 1 stukje heb ik wel genoeg..

Of het moet de extra pure chocola met caramel zijn, die is dan weer te zoet, en daar eet ik wel in door..
pi_66071076
Aan de weegschaal te zien waren mijn logeerdagen bij Lein niet goed voor de Lijn.
pi_66072241
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:17 schreef freecell het volgende:
Vanavond een zeer dieet-verantwoorde zelfgemaakte nasi gehad. Was erg lekker. (en voor TARA was er een sloot satésaus )
Wat is dieet verantwoordelijke nasi? Bijna alle nasi die ik ken zijn veel te veel kcal
pi_66072908
En waarom staat die nasi niet in het CUL wedstrijdtopic?

[CUL-wedstrijd] CUL in de keuken! Nasi goreng
pi_66073605
Ik ga morgen wokken. Ik heb echt van die restjes waar je anders niks mee kan, een minipaksok, een lenteuitje, een courgette die al lang ligt en die anders niet opkomt (omdat ik niet zo van courgette hou, dus waarom ik hem gekocht heb weet ik eigenlijk ook niet meer), een heel bakje met gember (in plaats van een beschaafd klein stukje) en ik denk dat ik er maar een zoete aardappel doorgooi. En dan serveren met Tarly, wat ik ooit eens heb gekocht omdat het afgeprijsd was. Als het afgeprijsd is koop het meestal wel, ongeacht of ik het gebruik. En nu puilen m'n kastjes uit en heb ik allerlei dingen die toch wel binnen drie maanden geconsumeerd dienen te worden omdat ik ze anders weg kan gooien.

Boodschappen doen is een beetje een uit de hand gelopen hobby bij mij

En dan nog met gekruide gehaktballetjes die in de vriezer liggen. Ik wist het niet meer, tot ik probeerde m'n zojuist gekochte diepvriesfriet (uit de aanbieding natuurlijk) in de diepvries te proppen en dat bakje met gehaktballetjes eruit viel... Dus die moeten dan ook maar op.

Ik stop altijd vanalles in de diepvries, maar omdat ik altijd vergeet wat erin ligt omdat ie te vol is en omdat ik altijd vergeet dat ik dingen eerst moet ontdooien (tot het punt dat ik een maaltijd plan met iets op de diepvries en als de groente en aardappels klaar zijn tot de ontdekking kom dat het vlees niet op tijd klaar gaat zijn omdat het nog in de vriezer ligt), komt ie maar niet leeg.

Soms word ik zo ongelofelijk moe van mezelf!
pi_66076010
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Wat is dieet verantwoordelijke nasi? Bijna alle nasi die ik ken zijn veel te veel kcal
Even denken hoor....
Was namelijk gewoon wat zooi door elkaar....
Een theelepel is bij mij een héle volle theelepel trouwens, kan niet meer op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samengevat: ik had nog kip, rijst en groente en kon niks anders verzinnen Ubersimpel dus, maar wel lekker.
pi_66076030
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:51 schreef Isabeau het volgende:
En waarom staat die nasi niet in het CUL wedstrijdtopic?

[CUL-wedstrijd] CUL in de keuken! Nasi goreng
Omdat het vast geen officiële nasi is
pi_66076785
quote:
Op zondag 15 februari 2009 09:16 schreef freecell het volgende:

Omdat het vast geen officiële nasi is
D'r staat toch best duidelijk in dat topic dat het ook om je eigen gebakken rijst recept gaat en vooral niet om het meest authentieke whatever gerecht
pi_66077495
OMG, er staat een chocoladetaart in de oven, vanmiddag bezoek, en ik moet er gewoon een stukje van hebben
Sara
Merel
Ukje
pi_66077575
Ik heb net appel kaneel brood uit de broodbakmachine gehaald, erg lekker....

En ergens deze week komt er nog een Granny's appeltaart..
pi_66079646
aangekomen
maarja, zat er wel in, ik kan nog steeds niet bewegen, en ben qua avondeten afhankelijk van wat nmijn vriend voor me haalt/kookt, en daardoor eet ik ook vaak heel laat
pi_66083738
Ik zat vanochtend weer op 90. Vorige week dus op 91 en dat terwijl ik me voorgenomen had om echt niet meer boven de 90 uit te gaan komen. Nou ja, het is er weer af en we zitten weer op het goede spoor.
pi_66084274
Wat vervelend Mirjam, kan je je vriend ook niet instructies geven over wat je wilt eten? Dan kan je zelf gezondere dingen kiezen, wie weet helpt het..
pi_66084447
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:47 schreef Mirjam het volgende:
aangekomen
maarja, zat er wel in, ik kan nog steeds niet bewegen, en ben qua avondeten afhankelijk van wat nmijn vriend voor me haalt/kookt, en daardoor eet ik ook vaak heel laat
Waarom kun je niet koken eigenlijk?
pi_66084461
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:42 schreef teigan het volgende:
Wat vervelend Mirjam, kan je je vriend ook niet instructies geven over wat je wilt eten? Dan kan je zelf gezondere dingen kiezen, wie weet helpt het..
we hebben afgesproken dat we ervoor zorgen dat ik sowieso vóór 8 uur eet.
gisteren at ik pas na 11 uur

sja, dat afhankelijk zijn is gewoon klote
maargoed, op tijd eten zal al een heel stuk helpen, en hij weet wat ik wel niet eet, dus moet wel goedkomen.

maar natuurlijk hoop ik dat ik zo snel mogelijk weer zelf voor m'n eten kan zorgen
pi_66084489
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:48 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Waarom kun je niet koken eigenlijk?
zit al ruim 5 weken thuis met ernstige rugklachten (hernia)
kan dus weinig tot niks
pi_66084672
Sta je op de lijst voor een operatie of zo? En ik bedoel het niet betweterig of vervelend of zo, voor alle duidelijkheid, maar probeer wel te blijven lopen. Hoe minder je beweegt, hoe zwakker je spieren worden en hoe meer last je van je hernia kan krijgen en hoe moeilijker je na je hernia weer op gang komt. Alhoewel het soms ook idd gewoon niet gaat, weet natuurlijk niet hoe ernstig het bij je is. Mijn moeder kon op een gegeven moment echt alleen nog maar schuifelen en eten klaarmaken ging idd ook bijna niet. Maar zolang je nog wat kan, moet je het wel proberen te doen hoor - ook voor je eigen gevoel, dat je nog iets kan en een beetje bezig blijft, anders zit je alleen maar aan de pijn te denken en da's ook niet goed.

Wel vervelend dat je vriend je zo slecht helpt... Elf uur is niet echt meer een normale tijd om te eten. Heb je niemand in de buurt wonen die zo lief is om een portie extra voor je te maken? Of hem eventueel gewoon stoommaaltijden van AH laten halen of zo - da's dan nog redelijk gezond en enigszins vers, snel klaar en het weegt niet veel. Ik neem aan dat een bakje in de magnetron zetten nog wel lukt?
pi_66084715
hij helpt me niet slecht hoor, het liep nu eenmaal zo, en vaak laat thuis door werk, maar dat gaan we nu veranderen
ik ga dinsdag voor het eerst naar een neuroloog, ben beniuewd
pi_66110856
Oh, dat is ook wel vervelend Mirjam, sterkte ermee...

Ik heb net in de lichte regen Evy les 7 gelopen, ging ietsjes langzamer dan les 6, maar het liep wel lekker. Ik heb nu het gevoel dat ik hem nog wel eens kan lopen, al zal ik dat niet doen...
pi_66111158
Wat naar Mirjam, sterkte
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 februari 2009 @ 10:20:37 #123
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66111600
Zo!, Vandaag een jaar van het roken af, op naar de volgende uitdaging en dat is de kilo's kwijt. Wil nog één keer in mn leven een adonis zijn

94 Kg nu, wil naar 4, 5, 86.

Heb de wind mee in de zin dat ik 3 maanden ga verbouwen vanaf 5 maart en dat verbrandt lekker veel. Ondertussen sport ik nog altijd flink (doe ik al mn hele leven) en heb als maatregel genomen dat ik mijn hoeveelheid avondeten halveer. Ik neig sterk naar zwaar voer en daar schep ik dan ook nog eens 2 keer voor op. Nu dus slechts 1 maal en 2 a 3 keer per week zo'n stoommaaltijd, die zijn nog lichter.

Verder zondig ik eigenlijk weinig. Drink wat wijn en/of bier in het weekend, snoep niet, eet nauwelijks chips e.d. ontbijt normaal, lunch ook normaal met veel fruit en bruin brood.

Stoppen met roken was goed voor 6 kilo in een jaar en die moeten er minimaal vanaf

ik lees me wel in hier en heb me al op de web aangemeld

[ Bericht 0% gewijzigd door DaBuzzzzz op 16-02-2009 10:34:19 ]
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66111780
Welkom DaBuzzzzz en succes!

Je eet- en beweegpatroon klinkt in ieder geval al goed...
  maandag 16 februari 2009 @ 10:33:52 #125
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66111952
Mn BMI is 28,1 dus niet dramatisch maar mn harses is ook zo "plofferig" dat ik er wat aan wil doen

Thx!
pi_66112010
Na een weekend met 5!!!! verjaardagen nu 68,9. Schade valt mee, 400 gram
Dat is er snel genoeg weer af!

Ben alleen bang dat hardlopen er echt even niet in zit Mijn hak doet nog steeds veel pijn, ook bij gewoon lopen
pi_66112163
Ik ga vandaag ook niet hardlopen! Heb een lunchlezing.
Waardeloos dat je zoveel last hebt van je hak freecell.

Ik ga vanmiddag even langs mijn huisarts vanwege mijn onverklaarbare dikke en pijnlijke teen. Ik verwacht dat ie heel raar gaat kijken en er ook niets van begrijpt.
pi_66112350
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:39 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ga vandaag ook niet hardlopen! Heb een lunchlezing.
Waardeloos dat je zoveel last hebt van je hak freecell.

Ik ga vanmiddag even langs mijn huisarts vanwege mijn onverklaarbare dikke en pijnlijke teen. Ik verwacht dat ie heel raar gaat kijken en er ook niets van begrijpt.
Welke teen is het?
Nee grapje balen! Heb je er ook last van met rennen?

Die hak is echt vervelend ja. Maar er hebben in de afgelopen week 4! mensen tegen me gezegd dat ik eens moest kijken of ik geen steunzolen nodig heb En TARA heeft dat gehoord en die vindt nu uiteraard ook dat ik daar even naar moet laten kijken
pi_66112690
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:44 schreef freecell het volgende:

[..]

Welke teen is het?
Nee grapje balen! Heb je er ook last van met rennen?

Die hak is echt vervelend ja. Maar er hebben in de afgelopen week 4! mensen tegen me gezegd dat ik eens moest kijken of ik geen steunzolen nodig heb En TARA heeft dat gehoord en die vindt nu uiteraard ook dat ik daar even naar moet laten kijken
Het is mijn liefde teen.
Het stomme is dat ik er geen last van heb met sporten, maar wel met gewoon lopen. Maar dan is het druk moment ook wel weer groter, dus dat is wel logisch. En mijn sportschoenen zijn natuurlijk veel meer dempend dan gewone schoenen.

Het klinkt idd wel logisch om eens te informeren naar steunzolen, een kleine verhoging kan misschien het probleem wel wegnemen. Had jij er nou al eens eerder last van gehad?
pi_66112773
Ik heb vanmorgen even tegen gemopperd dat het regende, maar aangezien ik hem er wakker voor had gemaakt mocht ik niet zeuren, ik zou gaan hardlopen.. En het viel uiteindelijk ook wel mee.

Wel balen van jullie blessures dames..
pi_66112947
's Morgens hardlopen? Wow! Ik kan dat echt niet. Dan haal ik het einde van de staat niet. Ik kan dat op z'n vroegst halverwege de middag. Mijn spieren worden wat langzaam wakker.
***Levi was here***
pi_66112979
het valt me tot nu toe wel mee 's ochtends.. Maar dan wel rustig opstaan, eerst wat eten, en dan na een half uurtje/uurtje eens gaan lopen..

's avonds wil wel beter, maar dit valt mij ook echt niet tegen.
pi_66113452
Goeiemorgen

Is het normaal dat ik 2.5 uur na het ontbijt wat bestond uit magere yoghurt met 40 gram muesli en een mandarijn alweer honger heb? Heb alweer een pittenbroodje zitten eten maar heb nu nog honger
pi_66117072
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:25 schreef heaven7 het volgende:
Goeiemorgen

Is het normaal dat ik 2.5 uur na het ontbijt wat bestond uit magere yoghurt met 40 gram muesli en een mandarijn alweer honger heb? Heb alweer een pittenbroodje zitten eten maar heb nu nog honger
Ehh nou ik vind 40 gram muesli niet zoveel. Of is het dat wel? Vlokken, neem ik aan... Ik zou ook honger hebben.

Blehhh. Ik was zo goed, zo mooi slank bezig. Zat rond de 70 kilo. Nu meer dan tien kilo zwaarder. Het moet er nodig - NODIG - weer af. Ik voel me heel erg dik (terwijl ik ook over de 100 heb gewogen, maar dat is nu geen richtlijn meer gelukkig).
pi_66126221
Ik moet foto's laten maken van mijn teen! En mijn huisarts heeft me niet uitgelachen.

Overigens vind ik 40 gram muesli niet heel weinig ofzo. Heb zelf ook meestal zoiets. Wel gooi ik vaak wat fruit door mn yoghurt en neem ik extra veel yoghurt!
pi_66127625
Ik denk dat ik zo'n 250 ml yoghurt had? Anyway, het valt nog mee tot nu toe Nog ff avondeten zo en dan kom ik denk ik niet boven de 1500 uit.
  maandag 16 februari 2009 @ 18:47:59 #137
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66128951
met 40 gram musli een mandarijn en een beetje yoghurt en je avondeten moet je al heel flink avondeten om aan de 1500 te komen!. Je omntbijt was ongeveer 500. Wat eet je 's avonds om aan 1000 Kcal te komen?
pi_66130225
Je vergeet lunch Die bestond uit fatsoenlijk brood.
pi_66130631
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:22 schreef Liejannuh het volgende:
Ik moet foto's laten maken van mijn teen! En mijn huisarts heeft me niet uitgelachen.
Ah! Mooi !
Wat dacht hij er van?

Ik had nog geen last van mijn hak, maar heb wel behoorlijke x-benen waardoor ik niet helemaal recht loop.
Op bepaalde hakschoenen loop ik veel rechter. Daarom dachten ze aan steunzolen
pi_66134885
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Ah! Mooi !
Wat dacht hij er van?

Ik had nog geen last van mijn hak, maar heb wel behoorlijke x-benen waardoor ik niet helemaal recht loop.
Op bepaalde hakschoenen loop ik veel rechter. Daarom dachten ze aan steunzolen
Aan een stuk aangegroeid bot ofzo! Ik heb er nog nooit van gehoord.
Exostose ofzo (staat er op het formulier).

Ik denk dat steunzolen je best wel eens heel veel zouden kunnen helpen! Ga er eens achteraan.
pi_66136046
Heftige teen Liejannuh als ie op de foto moet!

Over een paar maanden weet ik alles over steunzolen freecell, nog even wachten!

Vanochtend moest ik ineens vol in de remmen op de snelweg, rijdt er iemand bij mij achterop. Wat is dat eng! En een toestand ook. De auto kan ws naar de sloop en ik moet nu met de trein gaan werken. En de telefoonrekening is hoog met de verzekering ed. En Anna's lievelingscd zat in de autoradio die de auto doorvloog.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_66136525
Jemig! Yp! Wat eng!!!
Als er iemand achterop vloog, krijg je dan geen vervangende auto? Ik heb het ook een keer gehad en ik kreeg gewoon een vervangende auto mee. Allemaal verzekeringswerk.
Weet ook nog wel dat ik daarna echt stond te shaken.
Heb jij er zelfs niets aan over gehouden? En Anna zat niet bij je in de auto hoop ik?
* Liejannuh geeft een knuffel aan Yppy!
pi_66138552
Yppy wat schrikken
Met jullie alles goed?

En wat onhandig zo'n nasleep

Liejannuh: dat bot kende ik wel. Een vriendin van me wordt daar over enkele dagen aan geopereerd

Vandaag mijn spalkje achter mijn tanden wéér opnieuw laten zetten. Dat ding blijft er achter weg knallen
pi_66139428
Nee Liejannuh, ik krijg niks. Het was een oude auto en daar is niet tegenop te verzekeren. Ws alleen de dagwaarde en die zal zo goed als niks zijn. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik de komende dagen in de auto durf te stappen. Voorin de taxi was al eng, maar ik vond het ook stom om achterin te gaan zitten.

Zat gelukkig alleen in de auto en Anna wat thuis bij J.

Hier ook een spalkje, ben blij dat die nog niet losgeschoten is. Ben zo bang dat alles weer scheef gaat.
*OUD heilige*
pi_66139711
Maar dat wordt toch betaald door de verzekeraar van de schuldige?
Nouja, ik heb alleen maar nieuwe auto's in elkaar gereden. Dat is vast anders.

Uiteindelijk is het belangrijkste dat je zelf niets hebt. En ga snel weer autorijden Yp.

Ik heb trouwens alleen maar een spalkje aan de onderkant. Vervelend als het ding steeds losschiet Freecell.
pi_66139832
Nieuwe auto's is heel anders, die kun je allrisk verzekeren. Oude auto's kan dat niet eens meer. De schuldige betaalt de dagwaarde, maar ja, dat is praktisch niks voor een auto uit '97. Al waren alle 4 de banden pas een maand oud.
Bizar trouwens. De rechterachterband was helemaal kapot en de rest niet.

Ga slapen en hopelijk dromen over lege snelwegen.
*OUD heilige*
pi_66139956
Het gaat hier ook elke keer weer een stukje uit elkaar als de boel losschiet, maar zoals het nu is kan het nog wel. Beetje vulmiddel ertussen en spleet is weer weggewerkt

Baal trouwens, naar de opticien geweest (ze hadden een gratis oogarts consult).
Sterkte niet dramatisch, beide kanten -0,75. Niet brilwaardig vind ik.....

En aan beide kanten een cilinder van heb ik jou daar

Hij gaf me even een testbril, daar moest ik een stuk mee lezen en toen pakte hij de testbril af.......
En toen zag ik alles dubbel en kneep meteen mijn ogen bij elkaar om het te kunnen lezen
Hij vond het raar dat ik niet allang een bril had.... Zucht....

Ik héb al een spalkje, sproeten en rood haar.
Ik wil geen bril en steunzolen

Maar nu ik eenmaal gezien heb hoe ik ook kan kijken zonder me in te hoeven spannen, zit het er misschien toch in....

Fuck
pi_66141010
Lenzen? En brillen kunnen ook leuk zijn hoor.

Ik heb -0,5 en -0.75 geloof ik. Iedereen verklaarde me voor gek dat ik een bril nam, maar ik heb echt knallende koppijn zonder bril. Als het helpt moet je het gewoon doen, krijg je echt geen spijt van.
pi_66141217

Ik zou er ook gelijk een aapje bij nemen Freecell! Alhoewel, Leander hangt/ligt/zit toch al in de draagdoek, dus die kan dan wel als aapje functioneren!
pi_66141225
Mwa, dat gepruts met lenzen is ook niet echt wat voor mij en het schijnt ook niet heel handig te zijn met cilinders.
pi_66141259
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:18 schreef freecell het volgende:

Ik héb al een spalkje, sproeten en rood haar.
Ik wil geen bril en steunzolen
Love you anyway En: gelukkig heb je geen beugel meer, dan!

Yppy, jeetje joh, wat schrikken! Je zult morgen wel spierpijn hebben. Balen van je auto, ook. Maar gelukkig ben jij nog heel
pi_66141287
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:40 schreef Liejannuh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou er ook gelijk een aapje bij nemen Freecell! Alhoewel, Leander hangt/ligt/zit toch al in de draagdoek, dus die kan dan wel als aapje functioneren!
Whehehe
pi_66141812
Weet je wat echt goed werkt voor het verbranden van vet (en het is niet ongezond). Het kan op eender welke dag, maar voor mij enkel mogelijk op zaterdag, zonder extreem vroeg eruit te moeten.

1. Je staat op om 09.00 uur je kleed jezelf aan en gaat meteen ZONDER ontbijt naar de sportschool.
2. Je doet 1 uur tot 1.5 uur aan cardio (als je dit nog nooit gedaan hebt is 1 uur meer dan voldoende), belangrijk is dat je niet overtrained en een hartslag aanneemt van 70-75% max, dit zal voor de meeste mensen in de praktijk zijn een hartslag tussen 130 en 150.
3. Je gaat nu douchen en even iets anders doen (niet eten tot 45 minuten na de training)
4. Je neemt dan een licht middagmaal (voor mij is dit als man 550 kcal) tot je van vette vis (bijvoorbeeld gerookte haring, makreel, heilbot, zalm) en ananas (liefst verse). Als je geen vette vis lust, kan je ook wel vervangen door mager vlees zoals kipfilet, kalkoenfilet of eventueel ham (zo mager mogelijk).

Ik heb dit enkele weken geprobeert (ik wilde het eerst niet geloven) maar dit werkt echt goed. Wel opletten dat je niet te hoge hartslag hebt dus, want anders ga je duizelig worden en dat is zeker niet de bedoeling. Je gaat je tijdens de training eventueel wel wat leeg voelen, en niet in topconditie, maar dat is nu net de bedoeling. Dat betekend, dat je lichaam in een natuurlijke manier en in een vrij snel tempo jou vetreserves aan het aanspreken is, en je dus massa's vet aan het verliezen bent. Op deze manier kan je op 1 uur (ook het uur na de training is wel belangrijk) tot wel 100 gram puur vet verliezen. Deze manier is goedgekeurd door heel wat sportartsen en ook dieetisten zien er geen gevaren in, een vrij gezonde manier dus. Alhoewel overdaad schaad natuurlijk dus bijvoorbeeld 1 tot 2 keer per week doen en niet elke dag
pi_66145676
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:41 schreef freecell het volgende:
Mwa, dat gepruts met lenzen is ook niet echt wat voor mij en het schijnt ook niet heel handig te zijn met cilinders.
Het is wel duur en je moet opletten dat je lenzen de goede kant op zitten, maar verder valt het wel mee volgens mij. Een collega van mij had ze en die had minder problemen met haar lenzen dan ik
pi_66146135
Emu, ik geloof er geen snars van dat het goed wordt gekeurd door sportartsen en succes met het verlies van spierweefsel, want je lijf heeft het veel te moeilijk zonder voedsel om braaf vetweefsel te bewerken (daar is namelijk energie voor nodig: uit voedsel) en gaat dan maar aan de eiwitreserves (lees: je spieren) knabbelen, da's namelijk een stuk eenvoudiger Wordt je overigens ook lichter van, van spieren afbreken.

Yppy: dat is inderdaad schrikken!! Doodeng, zo'n ongeval. Maar als het niet jouw schuld is, dan moet die ander toch betalen? Of begrijp ik het allemaal niet zo goed.

Liejannuh: goed dat je er een foto van moet maken Zo'n stukje bot kan een heel eigen (teen)leven gaan leiden

Freecell: ach arme jij Een bril staat vast heel slim en zo
pi_66147267
Die ander betaalt vast, maar ja, de dagwaarde van de auto is praktisch nul. Komt uit '95 of '97. Met een paar 100 euro moeten we blij zij. Maar ik ga nu, met veeeeel spierpijn, en blij dat de wekker ging (goede reden om op te staan) het ov testen. Twee keer 2 uur en een keer 0,5 uur. Wish me luck.
het is dus nog niet echt aangekomen, misschien als ik de auto zie, dat ik besef wat er is gebeurd
*OUD heilige*
pi_66147290
Sterkte, met alles, met name het OV
pi_66147294
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66147296
Heb je hem ook weer in de ochtend
pi_66147299
Is het al ochtend ja?
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66147926
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 06:24 schreef Twerk het volgende:
Is het al ochtend ja?
Met dat soort dingen moet je om 21:00 komen, dan zóu het een verleiding kunnen zijn.
het eerste wat ik nu dacht was: ulk!

Ik dacht vanmorgen dat de weegschaal stuk was. Opgepakt, mee gerammeld, onderkant ontpluisd... En nog steeds 67,6 ?
Dat is echt na tijden stilstaan opeens een kg er af? En ik heb niks raars gedaan
Nuja, wrs zit hij er morgen weer aan (foutje lijf ofzo ) en anders is het mazzel!
pi_66148353
Lekker toch Freecell

Ik moet nog ff weer in het ritme komen, gaat even niet superlekker. Maar goed, dan maar een weekje niet afvallen.
Sara
Merel
Ukje
pi_66148700
Oh, Yps wat een schrik van dat ongeluk Gelukkig maar dat je zelf in orde bent. Wel weer snel gaan rijden hoor

Emu, ik zou flauw vallen als ik zonder iets te eten zou gaan sporten. Magoed, ik heb de laatste tijd sowieso al last van duizeligheid. en nee, ik ben niet zwanger.
pi_66148746
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:13 schreef octopussy het volgende:
Oh, Yps wat een schrik van dat ongeluk Gelukkig maar dat je zelf in orde bent. Wel weer snel gaan rijden hoor

Emu, ik zou flauw vallen als ik zonder iets te eten zou gaan sporten. Magoed, ik heb de laatste tijd sowieso al last van duizeligheid. en nee, ik ben niet zwanger.
Weet je wel hoe je duizeligheid komt Octo? Wel waardeloos hoor.
pi_66149893
Mijn bloedwaarden zijn goed, dus daar zal het niet aan liggen. De HA vond mijn bloeddruk wel aan de lage kant dus misschien is dat het wel. Misschien moet ik maar eens een bloeddrukmeter mee nemen en even meten wanneer ik weer zo dizzy spell heb.
pi_66150798
Getsie die hamburger

@Yppy, das schrikken zeg! Ennuh, als ik zo lang ga sporten en doen zónder iets in mijn maag val ik geheit van m'n stokkie hoor, lijkt me niet gezond.

Ik heb vandaag een lange, saaie werkdag. Geen bal te doen dus de hele dag maar een beetje laptoppen en serietjes kijken. Vandaag gehad: 1 actimel light, een boterham met 30+kaas en 250 ml karnemelk met scheutje vruchtensap. Zit wel vol nu
pi_66151465
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:13 schreef octopussy het volgende:

Moet jij dat nu ook al zo vaak en overal bij zeggen?
Hier begint het irritant te worden. Afgelopen week 4x gevraagd of ik zwanger was (en nee, niet door mijn buik, haha) Ik heb net een baby van een halfjaar ik ben NIET zwanger, mèn!
pi_66152719
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Moet jij dat nu ook al zo vaak en overal bij zeggen?
Hier begint het irritant te worden. Afgelopen week 4x gevraagd of ik zwanger was (en nee, niet door mijn buik, haha) Ik heb net een baby van een halfjaar ik ben NIET zwanger, mèn!
Och, dat valt wel mee hoor. Het is vooral dat ik nu heel erg NIET zwanger ben op het moment
Al zijn de ogen nu wel op mij gericht nu beide schoonzusjes zwanger zijn
pi_66154106
Bij mij denkt men ook steeds dat ik onderhand wel eens zwanger zal zijn. Ben immers al 9.5 maand getrouwd én ondertussen al 30. En ik heb ook nog eens een buik.
***Levi was here***
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:56:00 #170
45621 Suzanna
Mama van...
pi_66162748
Hier vragen mensen of we niet eens gaan beginnen aan een vierde kind. Best brutaal of niet?

Ik voel me ook wel regelmatig geroepen om te zeggen dat ik NIET zwanger ben. Vervelend is dat!

Lijstje voor vandaag:

O: Volkoren flakes (soort all-bran, maar dan huismerk) met magere yoghurt en een handje rozijnen (en wat zoetstof)
T: twee plakken ontbijtkoek
L: 1 boterham met ei, 1 boterham met filet-americain en 1 boterham (volkoren allemaal) met honing.
T: gekookt eitje, paar gedroogde banaantjes (hoeveel kcal bevatten die eigenlijk?)
D: nog geen idee, ik ga zo ff kijken wat ik in huis heb. Het worden in ieder geval tartaartjes vanavond, voor mijn man en mij, misschien wat anders voor de kinderen, die zijn daar niet overgelukkig mee. Verder veeeeeeeeeel groente natuurlijk (wel lastig hoor, om elke dag met zoveel groente te koken. Ik hou er wel van, maar mijn kinderen niet zo )
pi_66163799
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 01:09 schreef Isabeau het volgende:
Emu, ik geloof er geen snars van dat het goed wordt gekeurd door sportartsen en succes met het verlies van spierweefsel, want je lijf heeft het veel te moeilijk zonder voedsel om braaf vetweefsel te bewerken (daar is namelijk energie voor nodig: uit voedsel) en gaat dan maar aan de eiwitreserves (lees: je spieren) knabbelen, da's namelijk een stuk eenvoudiger Wordt je overigens ook lichter van, van spieren afbreken.
Het klopt toch wel degelijk hoor, maar je mag natuurlijk niet naar een te hoge hartslag gaan, want anders ga je inderdaad spierweefsel verliezen. Je moet dit ook doen vrij snel na het opstaan, dus niet bijvoorbeeld 2 uur na het opstaan. Natuurlijk ook niet te lang wachten met eten na het sporten. Aangeraden is dus 45 tot 60 minuten. de eiwitten die je daarna gaat eten in combinatie met de suikers/ananas gaan er voor zorgen dat jou spierweefsel minimaal aangetast zal zijn.
pi_66164213
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:21 schreef Emu het volgende:

[..]

Het klopt toch wel degelijk hoor, maar je mag natuurlijk niet naar een te hoge hartslag gaan, want anders ga je inderdaad spierweefsel verliezen. Je moet dit ook doen vrij snel na het opstaan, dus niet bijvoorbeeld 2 uur na het opstaan. Natuurlijk ook niet te lang wachten met eten na het sporten. Aangeraden is dus 45 tot 60 minuten. de eiwitten die je daarna gaat eten in combinatie met de suikers/ananas gaan er voor zorgen dat jou spierweefsel minimaal aangetast zal zijn.
Heb je een bron, dan?

Sowieso: waar haalt een mens de tijd vandaan voor zo'n sportschema? Ik word gewoon rond negenen op mijn werk verwacht
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:52:01 #173
45621 Suzanna
Mama van...
pi_66165085
http://www.smulweb.nl/767307/koken/recept/Soep-Om-Af-Te-Slanken

Soep om af te slanken??? Dit recept claimt dat je deze soep kunt eten naast je gewone eten en dan gaat afslanken. Klinkt als een sprookje. En trouwens, geen calorieën?? 3 eetlepels wortelen bevat volgens caloriechecker.nl 28 kcal. Hoe zit dat dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Suzanna op 17-02-2009 19:09:19 ]
pi_66165546
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:52 schreef Suzanna het volgende:
http://www.smulweb.nl/767307/koken/recept/Soep-Om-Af-Te-Slanken

Soep om af te slanken??? Dit recept claimt dat je deze soep kunt eten naast je gewone eten en dan gaat afslanken. Klinkt als een sprookje. En trouwens, geen calorieën?? 3 eetlepels wortelen bevat volgens caloriechecker.nl 28 kcal. Hoe zit dat dan?
Dat sommige voedingsstoffen zo moeilijk te bewerken zijn voor je lijf, dat het meer energie kost dan oplevert. Of het ook echt zo werk, verschillen de meningen over.
***Levi was here***
pi_66165576
Er staat 'caloriearm', niet 'calorievrij'. Groentes bevatten inderdaad heel weinig calorieën. Verder ben ik het met je eens dat dit iets té ideaal klinkt. Maar misschien zijn er voedingsdeskundigen die er meer van weten.
pi_66165699
Soep met veel kool en uien is behoorlijk irriterend voor je darmen... zou 'm daar de crux zitten?

'Deze soep breekt vet af", dat is dus sowieso bullshit
pi_66165705
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:21 schreef Emu het volgende:

[..]

En toch heb ik meer vertrouwen in het verhaal van Isabeau dan van jou, al is het maar om het simpele feit dat Isa een medische opleiding heeft gevolgd.
Jouw verhaal kan bijna in de categorie: neem een lintworm, dan val je af. Het zal best helpen maar lijkt mij echt niet gezond.
pi_66165897
Die soep klinkt idd vaag. Was er niet al eerder soep voorbijgekomen die meer calorieen zou kosten om te verteren dan dat er in zat?
pi_66166043
Mag ik daarnaast ook nog even opmerken dat het niet bepaald lekker klinkt?

In het algemeen: soepjes op basis van groentes met bouillon, al dan niet gepureerd, zijn wel een fijne, vullende, low-cal snack voor het einde van de middag
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:34:13 #180
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_66166784
FF crosspost
quote:
Vandaag een ochtendje UMC gehad. Het onderzoek was een beetje vervelend maar niet overdreven ofzo. Toen moesten we wachten op de consult, en ze kunnen waarschijnlijk niets doen. Heb nog wel een buikfoto gehad en moet binnenkort voor een gastroscopie.

Helaas pindakaas dus . De boel terug normaal maken is ook geen oplossing want dan krijg je nog meer littekenweefsel etc en het onderste deel van mijn slokdarm werkt ook niet optimaal. Niet zo erg niet goed dat het mijn klachten verklaard maar wel een deel.
Dus ja blijven knokken om te eten en afvallen ho maar

Was dus graag weer hier komen mee posten maar dat zit er niet echt in. Als alles bekend is ga ik wel praten met mijn chirurg of er nog mogelijkheden zijn, maar waarschijnlijk niet.
pi_66167531
Yppy, dat was schrikken zeg. Gelukkig alleen materiale schade... en balen dat je nu met de trein moet natuurlijk
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:14:09 #182
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_66167929
Ow en Yppy wat een schrik idd gelukkig alleen maar materiële schade
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:11:42 #183
45621 Suzanna
Mama van...
pi_66169711
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:04 schreef p-etr-a het volgende:
Er staat 'caloriearm', niet 'calorievrij'. Groentes bevatten inderdaad heel weinig calorieën. Verder ben ik het met je eens dat dit iets té ideaal klinkt. Maar misschien zijn er voedingsdeskundigen die er meer van weten.
Idd, was het recept ergens anders ook tegengekomen (bijna hetzelfde) en daar stond dat er geen calorieën in zouden zitten (yeah right). Vandaar dat ik even in de war was. Deze dus.
pi_66177314
Oja, nu zie ik het ook. Een soep zonder calorieën, haha! Dan moet je gewoon opgewarmd water drinken - zelfs een beetje zout kan niet, toch? Het lijkt me trouwens geen lekkere soep, zo veel groenteprut en verder niks.
pi_66177376
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:13 schreef p-etr-a het volgende:
Oja, nu zie ik het ook. Een soep zonder calorieën, haha! Dan moet je gewoon opgewarmd water drinken - zelfs een beetje zout kan niet, toch? Het lijkt me trouwens geen lekkere soep, zo veel groenteprut en verder niks.
Zout heeft geen kcal. Verder kan kcal-loos niet lekker zijn.
***Levi was here***
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:24:50 #186
4177 Jojogirl
pi_66177841
YPPY, wat eng Gelukkig dat je er niets aan over gehouden hebt, behalve de schrik en het ongemak van tijdelijk geen auto hebben.

En die soep klinkt best ok, maar ik denk dat ie niet werkt ":P

Buikgriep is trouwens weer helemaal achter de rug hier, gisteren ook weer hardgelopen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:28:23 #187
45621 Suzanna
Mama van...
pi_66178020
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Heb je een bron, dan?

Sowieso: waar haalt een mens de tijd vandaan voor zo'n sportschema? Ik word gewoon rond negenen op mijn werk verwacht
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:52 schreef Emu het volgende:
Het kan op eender welke dag, maar voor mij enkel mogelijk op zaterdag, zonder extreem vroeg eruit te moeten.
Hij doet het dus ook alleen maar in 't weekend
pi_66180744
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:28 schreef Suzanna het volgende:

[..]

[..]

Hij doet het dus ook alleen maar in 't weekend
Ha! Nou, ik slaap lekker uit op zaterdag, eet wat fruit of yoghurt en ga om 11 uur naar bodyshape. En dat bevalt ook best. Ookal vliegen de vetlellen er niet meteen af
pi_66183841
Soep zonder vlees/kip, room en iets als vermicelli is natuurlijk meestal caloriearm en als je veel soep eet zit je sneller vol en neem je misschien niet zo snel koekjes en chipjes. In die zin zal het wel werken Soep is denk ik één van de lekkere dieettrucs die weinig wordt gebruikt.

Soep breekt uiteraard nooit vet af en zelfs in drinkbouillon zitten calorieën.

Met Emu's methode zal je trouwens best snel afvallen. Alleen is je lijf niet blij. Verlies je wel degelijk veel spierweefsel en loop je verhoogt risico op lekker jojo'en over een aantal jaar. Maar Emu moet dat zelf maar weten.
pi_66184634
Misschien als je soep drinkt met Muscle keukenreiniger erin, dat werkt behoorlijk ontvettend
pi_66187375
Wie weet hoeveel kcal er (ongeveer) in 1 eetlepel lijnzaad zit? Dus niet lijnzaadolie maar de zaadjes zelf.. Ik heb zo'n zakje met half kapotte zaadjes en mik dat door mn ontbijtdrankje maar kan niet vinden hoeveel daar in zou zitten.
pi_66187425
Ik houd altijd wat vocht vast als ik soep gegeten heb. Zal wel door het zout komen. Toen ik ooit naar de weight watcher meetings ging merkte ik het direct wanneer ik soep gegeten had Gelukkig is dat effect niet blijvend.
pi_66187601
Het is zo'n 36 calorieen voor 10 gram. Geen idee hoeveel er in 1 eetlepel zit.
pi_66187850
Oké bedankt!
pi_66187928
Mirjam hoe was jouw bezoek aan de neuroloog?
Jeesssss Yppy wat een schrik en vreselijk balen zeg
Moest erg lachen om de rood haar beugeltje en nu ook nog bril verhaal van Freecell

Hier gaat het hardlopen goed, ben nu al aan de 5x2 minuten op 8 km/uur met tussendoor wandelen op de loopband. Ik heb alleen last van mijn kuiten, niet echt spierpijn maar gewoon strak gevoel. Is dat normaal/bekend? Kan ik nu het beste gewoon doortrainen of moet dat eerst minder worden? Ik wil over een maandje ofzo naar buiten om te lopen, dan heb ik al wat opgebouwd.

Afvallen gaat echt megalangzaam met 2-3 ons per week Ben gisteren weer naar de osteopaat geweest om de boel weer vlot te trekken hopelijk. Hij trof mijn hele spijsvertering nogal gestagneerd aan wat geen verrassing was. Hij dacht dat het allemaal na 100 dagen gestopt te zijn met roken weer wat genormaliseerd zou moeten zijn. Je lichaam schijnt te werken in cycli van 100 dagen ofzo? Nog 3 weken te gaan voor we op de 100 zitten. En dan ga ik natuurlijk als een trein met een kilo per week
pi_66193116
YPPY, hoe is het nu met je?
pi_66195748

Ik ben lekker een paar daagjes weggeweest, en ik had net een hoop bij te lezen... Yppy, wat eng zeg, en wat verschrikkelijk balen van je auto.... Lianne, fijn dat je arts je serieus nam met je teen, en freecell, cilinders zijn meestal flink prijzig, al heb ik er natuurlijk mijn extra sterkte bijzitten..

Wij hebben de afgelopen twee dagen veel gelopen, ook over het strand... Het was wel erg koud, maar daar was de sauna weer goed voor..
Ik heb nu alleen last van mijn heupen en knieen, dus ik ga vandaag maar even niet hardlopen, even kijken hoe het morgen voelt..
pi_66196149
Zesje 2-3 ons per week is best lekker hoor! Beter langzaam er af dan niet er af (óf snel er af en dan weer er bij)

Nou, ik snap mijn lijf niet meer gisteren een snaaidag gehad (lees: stapeltje jodekoeken, fudge en meer van dat soort ongein). En ook nog pannenkoeken als avondeten.....
3 ons er af En ik dacht dat mijn gewicht van gisteren een eenmalig lage actie was?

Raar lijf Nuja, vandaag doe ik weer gezond, dus morgen zal er wel weer 4 kg bij zitten ofzo
pi_66196205
Teigan: mijn zorgverzekeraar komt me een heel eind tegemoet met de bril, dat scheelt. Vanmiddag even achter montuur aan als TARA vrij is ...
pi_66196397
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:29 schreef zesje het volgende:
Mirjam hoe was jouw bezoek aan de neuroloog?
hij denkt idd aan een hernia
moet een mri scan laten maken, zo snel mogelijk, het voorstel van de receptioniste was 18 mnaart
dus daar wordt nu achteraan gegaan, of dat sneller kan
verder is de oxycontin verdubbeld, wat als gevolg heeft dat ik me echt niet tof voel heel slaperig, wollig en moe, maar niet kunnen slapen

verder ff afwachten hoe het zo met de pijnstillers gaat, als het niet gaat, moet ik gewoon weer bellen
pi_66196598
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:40 schreef freecell het volgende:
Zesje 2-3 ons per week is best lekker hoor! Beter langzaam er af dan niet er af (óf snel er af en dan weer er bij)

Nou, ik snap mijn lijf niet meer gisteren een snaaidag gehad (lees: stapeltje jodekoeken, fudge en meer van dat soort ongein). En ook nog pannenkoeken als avondeten.....
3 ons er af En ik dacht dat mijn gewicht van gisteren een eenmalig lage actie was?

Raar lijf Nuja, vandaag doe ik weer gezond, dus morgen zal er wel weer 4 kg bij zitten ofzo
Ik hoop dat het wat gesputter is van mijn lijf vanwege het overschakelen van nicotine, snoepen en luieren naar geen nicotine, gezond voer en sport. En dat ik straks toch wel sneller kan afvallen want op deze manier hou ik het geen halfjaar vol. Ik weet wel dat het een way of life moet worden maar die fudge, frietjes met mayo en witte wijn ga ik echt niet de rest van mijn leven laten staan.

Raar lijf ja Freecell, maar wel raar in a good way
Oh men, fudge
pi_66197670
Fudge is echt mijn grote zwakte
Ik heb gisteren gewoon 3 afgewogen en meegenomen, omdat de zak altijd leeg gaat. Ook al ben ik kotsmisselijk
pi_66201347
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:18 schreef freecell het volgende:
Ik heb gisteren gewoon 3 afgewogen en meegenomen, omdat de zak altijd leeg gaat. Ook al ben ik kotsmisselijk
herkenbaar
Wel slim, gewoon 3 afwegen
pi_66202469
Wat vinden jullie trouwens lekkere sportkleding? Ik moet wat nieuwe dingen hebben. De sportbroeken van Esprit lijken me wel prima maar ik vind die shirtjes allemaal zo ielig en kort. En ik ga deze sport bh bestellen.
pi_66203138
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:10 schreef zesje het volgende:
Wat vinden jullie trouwens lekkere sportkleding? Ik moet wat nieuwe dingen hebben. De sportbroeken van Esprit lijken me wel prima maar ik vind die shirtjes allemaal zo ielig en kort. En ik ga deze sport bh bestellen.
Het hangt van de sport af die je doet.
Voor de groepslessen op de sportschool heb ik ook een Jazzpants van Esprit. Zit lekker en rekt lekker mee (erg handig als je de hele tijdt moet schoppen, squatten of lungen!). Voor het hardlopen heb ik een hardlooptight. Nouja, heb ik een aantal hardlooptights. Verschillende merken, maar die van de aldi zit net zo lekker als die van Nike. Allen de Nike die ik heb is van wat dikker materiaal en dus lekkerder in de winter.
Qua shirtjes draag ik eigenlijk vanalles. Het liefste sportshirtjes die het vocht redelijk afvoeren. Maar ook dit vind ik voor hardlopen belangrijker dan voor groepslessen.

Qua sportbeha zweer ik bij de shockabsorber. En ga ze ook vooral passen in een winkel. Mijn maat voor een sportbeha wijkt namelijk een beetje af van de maat die ik heb voor een normale beha.
Wat voor merk is het eigenijk die jij post zesje? Dat zie ik niet staan op die site.
pi_66204175
Heb even gezocht Liejannuh en hij is van Royce is wel ff een stukje goedkoper in the UK en geen invoerrechten maar vd andere kant kan je bij kies de juiste sportbh wel ruilen.
pi_66206562
Pff nou heb ik vandaag tot 15:00 slechts op karnemelk geleefd (3 keer 250 ml ofzo) en daarna 1 boterham en banaan gehad, avondeten een beetje chili con carne met wat rijst en bem, toch 1200 kcal gehad vandaag
pi_66206627
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:52 schreef zesje het volgende:
Heb even gezocht Liejannuh en hij is van Royce is wel ff een stukje goedkoper in the UK en geen invoerrechten maar vd andere kant kan je bij kies de juiste sportbh wel ruilen.
Wat mij opvalt is dat die dame alleen maar 1 merk verkoopt en plaatjes van een heel ander merk op haar site heeft staan.
Maar afijn, je kunt het altijd proberen. Anders even naar een goede lingeriewinkel gaan en daar wat dingen proberen. De ene beha zit ook prettiger dan de andere is mijn ervaring.
pi_66206793
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:12 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat die dame alleen maar 1 merk verkoopt en plaatjes van een heel ander merk op haar site heeft staan.
Maar afijn, je kunt het altijd proberen. Anders even naar een goede lingeriewinkel gaan en daar wat dingen proberen. De ene beha zit ook prettiger dan de andere is mijn ervaring.
Ze omschrijft zichzelf als 'Deskundige en CEO'. Deskundige is echt een flut-omschrijving, dat zegt niets.
Vind de BH's er trouwens wel goed uitzien; de omschrijvingen klinken ook best OK.
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:19:12 #210
4177 Jojogirl
pi_66206836
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:10 schreef heaven7 het volgende:
Pff nou heb ik vandaag tot 15:00 slechts op karnemelk geleefd (3 keer 250 ml ofzo) en daarna 1 boterham en banaan gehad, avondeten een beetje chili con carne met wat rijst en bem, toch 1200 kcal gehad vandaag
Ehm, was dit met opzet? Want het klinkt niet echt gezond en 1200 kcal is ook echt weinig voor een hele dag.
pi_66207182
Ik had geen honger.. Maar het valt me op dat je met zo weinig eten toch aan zoveel kcal kan komen.
pi_66209752
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:12 schreef Liejannuh het volgende:
Die snap ik even niet? Ze verkoopt veel merken, Pure Lime, Odlo, Polar, Falke etc. en plaatje en omschrijving komen overeen.
Reden waarom ik daar wil kopen en niet in een lingeriewinkel is dat zij uitgebreide keus heeft in maten en ook speciaal voor running en daarnaast vind ik het leuk om een sportief topje te hebben ipv zo'n oma model. De lingeriewinkel waar ik had geinformeerd had maar 1 sport bh in mijn maat (80F).
pi_66210473
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:39 schreef zesje het volgende:

[..]

Die snap ik even niet? Ze verkoopt veel merken, Pure Lime, Odlo, Polar, Falke etc. en plaatje en omschrijving komen overeen.
Reden waarom ik daar wil kopen en niet in een lingeriewinkel is dat zij uitgebreide keus heeft in maten en ook speciaal voor running en daarnaast vind ik het leuk om een sportief topje te hebben ipv zo'n oma model. De lingeriewinkel waar ik had geinformeerd had maar 1 sport bh in mijn maat (80F).
Sorry, ik had de merken niet gezien. Wat een onduideljke site zeg!
Maar afijn, juist een sportbeha moet goed ondersteunen en dat betekent dus passen.
Runnersworld heef een paar jaar terug een onderzoek gedaan, alleen zijn de resultaten niet vermeld in het stuk.
pi_66212390
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:18 schreef freecell het volgende:
De Albert Heijn had fudge in de aanbieding en ik liep er om 18:30 rammelend van de trek langs
Moest aan je denken freecell, en niet gekocht

[ Bericht 1% gewijzigd door zesje op 18-02-2009 21:07:59 ]
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:48:13 #215
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66217316
Kneiterhard gezondigd vanavond met een flinke shoarmaschotel en wijn

Ben ik nu stout? ik wordt echt helemaal horendol van die lichte maaltijden AAAAARGH!
pi_66217827
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:10 schreef heaven7 het volgende:
Chili con carne is behoorlijk calorierijk volgens mij. Verder, lijkt het me niet echt lekker voor je lichaam om alleen maar drinken te krijgen een hele tijd? Had je gewoon geen zin in eten of ben je ziek ofzo? Als het echt expres was vind ik het wel apart! Dat zou ik echt niet lang volhouden (en ook niet willen ) !
pi_66217871
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Kneiterhard gezondigd vanavond met een flinke shoarmaschotel en wijn

Ben ik nu stout? ik wordt echt helemaal horendol van die lichte maaltijden AAAAARGH!
Niet stout hoor , gewoon morgen een 'Balans-dag'
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:01:51 #218
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66217976
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:59 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Niet stout hoor , gewoon morgen een 'Balans-dag'
Dankje!
pi_66218364
zesje, sportwinkels (hardloopwinkels) hebben toch ook allemaal sportbh's speciaal voor hardlopen en in allerlei hippe kleuren en ontwerpen Die van mij is kobaltblauw met zwart, zit geweldig. Misschien kan je eens bh's gaan passen in een winkel en dan op die site dezelfde bh die lekker zat bestellen (als dat dus goedkoper is).
pi_66222470
quote:

[..]

Chili con carne is behoorlijk calorierijk volgens mij. Verder, lijkt het me niet echt lekker voor je lichaam om alleen maar drinken te krijgen een hele tijd? Had je gewoon geen zin in eten of ben je ziek ofzo? Als het echt expres was vind ik het wel apart! Dat zou ik echt niet lang volhouden (en ook niet willen ) !
Nee joh... bonen zijn juist prima... vol vezels en niet te veel kcal.
pi_66224194
Ik vraag me af in hoeverre het klopt als je kcal gaat berekenen op grond van je activiteiten.
Ik heb als voorbeeld een erg luie werkdag genomen, veel niks doen zowel op het werk als thuis: beetje lezen, beetje internetten, beetje kletsen en goed slapen. Luier lukt bijna niet, of ik ben ziek en lig de hele dag stil in bed (nou ja, koorts kost ook aardig wat kcal ) En dan krijg ik dus dit (voor mijn gewicht hè):

Totals: 2,848 calories in 24 hr

Food - preparing, at home - 57 calories in 15 min
Napping (sleeping) - 61 calories in 45 min
Reading - reclining - 68 calories in 45 min
Walking - in home - 46 calories in 15 min
Taking a Shower - 46 calories in 15 min
Lying - quietly (e.g., watching TV) - 273 calories in 3 hr
Eating - sitting - 46 calories in 20 min
Reading - sitting - 79 calories in 40 min
Bicycling - 16.1-19.2 km/h (light) - 137 calories in 15 min
Walking - 4.8 km/h - 150 calories in 30 min
Sleeping - 737 calories in 9 hr
Desk Work (office work) - 328 calories in 2 hr
Socializing - sitting (talking, eating) - 137 calories in 1 hr
Surfing - internet or TV - 683 calories in 5 hr

Zelfs als ik de hele dag alleen maar zou slapen heb ik volgens die site best veel energie nodig:
Sleeping - 1,966 calories in 24 hr

Maar ja, aan de andere kant als ik vraag wat een kwartier hardlopen of stairclimber of roeien aan energie kost dan zit dat heel dicht bij het getal dat er op de sportschool op het apparaat verschijnt. En ook mijn fysiologieboeken geven dit soort getallen voor mijn gewicht. Nou heb ik ergens gelezen dat als je te dik bent (ben ik) dat die getallen niet helemaal kloppen en op zijn hoogst 20% lager uitvallen. Maar dan kom ik nog op 2278 kcal voor de zeer luie dag uit... En ik heb een sportieve dag maar niet uitgerekend, want ik train makkelijk voor 700-800 kcal in de sportschool en dat komt er dan dus nog boven op!

Als ik nu dagelijks tussen de 1200 en 1500 kcal eet dan bespaar ik minstens 1000 kcal op een dag en zou dus theoretisch minstens een kilo per week moeten afvallen (6400 kcal voor 1 kg vetweefsel). En dat doe ik heul niet Ook een verminderd basaalmetabolisme verklaart dat helemaal niet goed. Energie is maar een raar iets

Hoeveel energie hebben jullie vandaag/gisteren/op een gemiddelde dag besteed? (dus over 24 uur)
http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php
pi_66224197
En dan heeft die site bij 'accuracy' nog dit staan:
quote:
There is the potential for inaccuracy in calculating the calories burned by very heavy individuals. While an individual's weight is used to calculate the number of calories burned, the additional energy required for a very heavy individual to bear their own weight performing weight bearing activities is not factored into the equation. Thus the actual number of calories burned may be higher than estimated.
pi_66224713
Goeiemorgen..

mijn mp3 speler kwam gisteravond uit de wasmachine rollen...
Duimen dat hij het nog doet, anders moet ik met mijn telefoon gaan hardlopen, en die past niet zo goed in mijn sportbh...
pi_66224806
quote:

[..]

Ja de chili van caloriechecker wellicht maar de mijne is vrij vetarm Rundergehakt, kidney beans, paprika, ui, knoflook, tomaten en tomatenpuree. En heeeeeeeeeeeeel veel kruiden. Das alles..
pi_66225011
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:14 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen..

Duimen dat hij het nog doet, anders moet ik met mijn telefoon gaan hardlopen, en die past niet zo goed in mijn sportbh...
Anders heb ik nog wel een MP3 speler voor je Teigan. Zat in mijn kerstpakket. In te ruilen tegen Ricotta en mozzarella uit Grootegast.

Kan wel merken dat je nachtdienst hebt Isa, anders had je nooit de tijd genomen om dat allemaal in te vullen!
pi_66225149
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:14 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen..

Heeeeeel goed laten drogen voor je je MP3 speler aanzet. Vlakbij de verwarming leggen en echt een paar dagen laten drogen, liefst (als dit mogelijk is) de boel zoveel mogelijk uit elkaar halen, zodat het echt goed kan drogen. Niet aanzetten voor de MP3 speler door en door droog is, om kortsluiting te voorkomen. En dan hard duimen dat hij het nog doet! Succes.
***Levi was here***
pi_66225487
ik heb net even getest en hij doet het nu gewoon ook alweer... Niet te geloven.... ik leg hem nog wel even op de verwarming denk ik..

ik heb ook laatst een een 8 gb geheugenstick meegewassen, en die heeft echt een aantal dagen moeten drogen..
pi_66225488
Ik had vd week op een andere site uitgerekend dat ik 2500 kcal per dag zou verbruiken. Ik eet rond de 1500 kcal per dag. Dan zou ik dus 1000 kcal per dag besparen en om 1 kilo vet te verbranden zou 7000 kcal nodig zijn. Theoretisch gewichtsverlies is dus 1 kilo per week. Nou no way, mag blij zijn met een paar ons

Om 250 gram per week te verliezen zou ik iedere dag 250 kcal minder moeten eten dan ik verbruik. Ik eet 1500 dus mijn verbruik is 1750 per dag.... da's wel een zeeeer zuinig motortje....

Thema van de Linda van deze maand "Elk pondje plakt op het kontje" verschillende bn-ers hebben genoteerd wat ze in een week eten, o.a. notoire lijners Linda de Mol en Angela Groothuizen en notoire lekkerbekken als Berget Lewis. Angela zegt over zichzelf dat ze bij meer dan 1700 kcal per dag aankomt. Een tijdje terug had ik dat onwaarschijnlijk gevonden maar ik vrees een beetje dat dat, in ieder geval nu, ook voor mij geldt...
maar ik rook niet!
pi_66225575
Jeetje teigan een mp3 speler die wasmachineproof is Wat een mazzel!
pi_66225580
Waar kun je dat berekenen dan zesje? Hoeveel calorieeen je verbrandt bedoel ik?
Sara
Merel
Ukje
pi_66225733
Ik weet niet waar ik dat toen berekend had Fuente, maar hierboven staat een link van Isa (kan ik niet doen, zit op mijn werk nu ) Maar ik ben het dus eensch met Isabeau dat we theoretisch meer zouden moeten afvallen als dat we doen.
pi_66226250
Je moet even googlen op BMR Fuente. Kom je verschillende sites tegen waar je je BMR kunt berekenen.
Of je klikt de link van Isa aan.

Ik vind het zelf alleen nogal moeilijk om mijn sport niveau in te schatten. Want wat is nu het verschil tussen "Moderate exercise or sports 3-5 days a week" en "Hard exercise or sports 6-7 days a week". Want ik sport alleen gedurende de weekdagen, maar dan soms wel weer veel. En is een uur fietsen moderate of hard? En een half uur hardlopen?

Nouja, boeit niet echt, er moet weer een paar kilo af. Mijn spijkerbroek zakt niet van mn kont af als ik loop. En dat is geen goed teken!
pi_66226737
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:57 schreef zesje het volgende:

[..]

De Albert Heijn had fudge in de aanbieding en ik liep er om 18:30 rammelend van de trek langs
Moest aan je denken freecell, en niet gekocht

Doe ik nog wat goeds

Isa: balen dat theorie niet klopt met praktijk zeg Zou anders wel mooi meegenomen zijn!

Teigan mazzel van je mp3 speler
pi_66227634
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:34 schreef Liejannuh het volgende:
...

Nouja, boeit niet echt, er moet weer een paar kilo af. Mijn spijkerbroek zakt niet van mn kont af als ik loop. En dat is geen goed teken!
Grotere spijkerbroek kopen, probleem opgelost.
***Levi was here***
pi_66227808
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

Neejoh! Paar kilo afvallen.

Ik heb vanochtend om 7 uur brinta op! En om half 10 een bak yoghurt met muesli.
En nu heb ik nog steeds trek.
pi_66227968
Ik heb geen trek, ik krijg mezelf alleen niet aan het werk, en ik moet eigenlijk vandaag wel, aangezien ik morgen veel afspraken heb, en ik dit weekend eigenlijk rustig aan wil doen..
pi_66228081
* Liejannuh geeft teigan een schop! Ga werken joh!
En eet een boterham. Of een cracker. En zet een pot thee.

Ze zijn hier aan het heien, en dat betekent dat mijn bureau de hele tijd trilt.
Niet prettig.
pi_66228091
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dat is dan dus een te grote
pi_66228456
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:33 schreef Liejannuh het volgende:
* Liejannuh geeft teigan een schop! Ga werken joh!
En eet een boterham. Of een cracker. En zet een pot thee.

Niet prettig.
Vibreau
Hier ook nog geen ontbijt gehad bedenk ik me net
Maar ff wat pakken

Ik ben in huis met projectjes begonnen. Ik houd het huishouden bij en zorg voor de hummels en op de rustige momenten pak ik dingen aan die nog gedaan moeten worden
Beetje veel achterstallige zooi hier. Ben nu dus bureau-zooi aan het ordenen.
pi_66228543
Wat goed Freecell! Ik heb gister de hele dag lamlendig op de bank gehangen, maar wel een berg oude kranten en tijdschriften doorgelezen die nu dus weg kunnen.
Nu nog maar een 20 keer zo hoge stapel te gaan!

Owja, en ga eens ontbijten! Ontbijten is goed voor je!
pi_66229005
Wij zijn ook bezig met een begin van een grote opruiming, aangezien we dat niet vlak voor de verhuizing willen doen..
En ik ben aan het bellen over allerlei dingen voor ons huis qua verzekeringen en alles, en dat is eigenlijk veel leuker dan nakijken...
pi_66229151
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:04 schreef zesje het volgende:
en om 1 kilo vet te verbranden zou 7000 kcal nodig zijn.
Nee hoor, iedereen neemt dat getal altijd maar over Wel eens over nagedacht dat je op allerlei sites zowel 2 pounds (Amerikaans) als 2 pond verbrandt met 7000 te kort? En een Amerikaanse pound en een Nederlandse pond zijn niet dezelfde maat. Rara! Het is voor amerikanen 7000 kcal per 2 pounds en voor Nederlanders 6400 kcal per 2 pond.

Die Linda klinkt wel interessant en ik geloof ook wel dat sommige mensen inderdaad aankomen als ze meer dan 1700 kcal eten En sommige mensen komen geen gram aan als ze 3000 kcal eten en de hele dag zittend werk doen en niet sporten Zo flauw! Het lijkt er op dat 'de theorie' alleen voor gemiddelde mensen geldt...

En dat klinkt grappig, een trillend bureau, Liejannuh. Alleen lijkt dat trillende bureau me niet zo erg! Hoe is het met de herrie!

Teigan, gaaf dat je mp3speler het nog doet

O, Liejannuh, je hebt er bar weinig aan om je BMR uit te rekenen, want dat ben je alleen kwijt als je de hele dag doodstil in bed ligt (ook niet praten en dergelijke dus), je lijf niets te verteren heeft en de kamertemperatuur moet geloof ik 20 graden zijn. En ik las dus ergens het advies om een gemiddelde doordeweekse dag in te voeren in zo'n caloriechecker en dan dus te berekenen wat je echt verbruikt. Jaja, 'echt verbruikt', tuurlijk!
pi_66229183
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:57 schreef teigan het volgende:
Wij zijn ook bezig met een begin van een grote opruiming, aangezien we dat niet vlak voor de verhuizing willen doen..
En ik ben aan het bellen over allerlei dingen voor ons huis qua verzekeringen en alles, en dat is eigenlijk veel leuker dan nakijken...
Nou, en dat bellen moet toch ook gebeuren! Nou dan! Niks aan hoor
En dat opruimen is wel een slim idee haha!
pi_66229327
Trillend bureau is erger dan de herrie, weet ik uit recente ervaring.
Stonden hier een paar weken geleden ook op 20 meter van mijn bureau te heien voor de verbreding van de A2.
***Levi was here***
pi_66229365
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:05 schreef Levitation het volgende:
Trillend bureau is erger dan de herrie, weet ik uit recente ervaring.
Stonden hier een paar weken geleden ook op 20 meter van mijn bureau te heien voor de verbreding van de A2.
Geen ervaring hier
pi_66229396
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:33 schreef Liejannuh het volgende:
Niet prettig.
Misschien werkt het als een reuze powerplate
pi_66229430
Het is geen heien, ze zijn een betonnen waterleidingbuis van 120 cm doorsnede kapot aan het drillen. En andere dingen aan het doen die heel veel lawaai maken, maar dan op zo'n brommerige toon.
Heel irritant.

Ik moet het snoepen weer gewoon uit mijn systeem zien te bannen. Dan raak ik die extra kilo's wel weer kwijt. En ik ben natuurlijk onwijze spieren aan het opbouwen met bodypump en kickfit. Dat verklaart vast die paar kilo extra.
pi_66229468
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, en dat bellen moet toch ook gebeuren! Nou dan! Niks aan hoor
En dat opruimen is wel een slim idee haha!
tja, maar eigenlijk is het bellen nog niet zo nodig, het duurt nog 4-5 maanden voor we gaan verhuizen, en ik ga er alleen maar meer van balen data het nog zo lang gaat duren... Ik wil er morgen wel alvast in, maar ik denk niet dat de huidige bewoners het zo gaan waarderen...
pi_66229472
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:07 schreef zesje het volgende:

[..]

Misschien werkt het als een reuze powerplate
Werkt niet. Je wordt er niet slanker van.
Zelfs 5000km in een slecht geveerder truck over gravelwegen in Afrika helpt niet. Sindsdien geloof ik ook echt niet meer in trilplaten.
***Levi was here***
pi_66229574
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:08 schreef Liejannuh het volgende:
Het is geen heien, ze zijn een betonnen waterleidingbuis van 120 cm doorsnede kapot aan het drillen. En andere dingen aan het doen die heel veel lawaai maken, maar dan op zo'n brommerige toon.
Heel irritant.

Ik moet het snoepen weer gewoon uit mijn systeem zien te bannen. Dan raak ik die extra kilo's wel weer kwijt. En ik ben natuurlijk onwijze spieren aan het opbouwen met bodypump en kickfit. Dat verklaart vast die paar kilo extra.
Neuh, dat verklaart geen kilo's spieren (maar je lijf kan wel vocht zijn gaan vasthouden door de extra beweging, en dat gaat er vanzelf weer af) (of je eet gewoon te lekker in het weekend)

En ik ga me zo maar wegen en dan wat eten. Ik ben helemaal misselijk Dat komt natuurlijk doordat ik 2,5 uur geslapen heb, maar toch.
pi_66229604
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:09 schreef teigan het volgende:

tja, maar eigenlijk is het bellen nog niet zo nodig, het duurt nog 4-5 maanden voor we gaan verhuizen, en ik ga er alleen maar meer van balen data het nog zo lang gaat duren... Ik wil er morgen wel alvast in, maar ik denk niet dat de huidige bewoners het zo gaan waarderen...
Wordt vast ook een beetje te vol met 2 inboedels en zo
pi_66229954
Ga dan ook slapen joh Isa..

En het zou inderdaad wel krap worden, ook al schijnen zij al verhuisdozen te hebben, dus wie weet zijn ze al aan het inpakken (wishfull thinking).

Toch handig, zo'n weblog van de verkopers, zo kom je nog eens wat te weten...
pi_66230100
Ik ga vanavond weer slapen, teigan. Als ik nu ga slapen dan slaap ik vannacht niet en lig ik dan weer wakker.
Ik ga straks denk ik sporten. Of als de misselijkheid niet weggaat idd nog eventjes slapen.
pi_66230124
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Neuh, dat verklaart geen kilo's spieren (maar je lijf kan wel vocht zijn gaan vasthouden door de extra beweging, en dat gaat er vanzelf weer af) (of je eet gewoon te lekker in het weekend)
Vocht vasthouden op je benen en op je buik?
Denk je?
quote:
En ik ga me zo maar wegen en dan wat eten. Ik ben helemaal misselijk Dat komt natuurlijk doordat ik 2,5 uur geslapen heb, maar toch.
Ga slapen mens! Of nee, ga niet slapen!
Probeer weer in een normaal ritme te komen.
Wanneer moet je weer werken?
pi_66230176
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:24 schreef Liejannuh het volgende:

Vocht vasthouden op je benen en op je buik?
Denk je?

Ga slapen mens! Probeer weer in een normaal ritme te komen.
Wanneer moet je weer werken?
Als ik nu ga slapen kom ik idd niet in een normaal ritme

En ja, vooral je spieren houden vocht vast bij toegenomen inspanning
pi_66230235
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik nu ga slapen kom ik idd niet in een normaal ritme

En ja, vooral je spieren houden vocht vast bij toegenomen inspanning
Ik heb mn post al geëdit.
Ik krijg wel enorm harde buikspieren onder mn vetlaagje.
Hoe lang duurt het voordat het vocht weer verdwijnt?
pi_66230476
Niet zo lang neem ik aan, maar ik kan me ook niet herinneren ooit ergens een tijd gelezen te hebben
Alleen maar dat je lichaam dit soort veranderingen (en schade aan je spieren, want dat krijg je bij toenemende inspanning) opvangt met veranderingen in je elektrolytenbalans en daardoor ook vocht vasthoudt (extracellulair en in de spieren). Dus eh, als je weer afvalt is dat waarschijnlijk eerst vocht Of niet. Theorie & praktijk en zo
pi_66230546
Chagrijnig en oververmoeid winkelen (gisteren) heeft voordelen Ik heb nu net van die geweldige en véél te duren 0% vet Griekse yoghurt op Wat is dat lekker zeg! (en schandalig duur, dus zou het normaal echt niet kopen ) (maar goed, ik had voor hetzelfde geld chocolade en zo kunnen kopen en dat niet gedaan).
pi_66238216
quote:
Nederland klaar met 'sonjabakkeren'
Uitgegeven: 19 februari 2009 10:42
Laatst gewijzigd: 19 februari 2009 10:42
AMSTERDAM - Nederland is na vier jaar uitgesonjabakkerd. De hype is voorbij. Dat blijkt uit de boekenverkoopcijfers die het CPNB bekend heeft gemaakt.

In 2008 zag de diëtiste Sonja Bakker de verkoop van haar boeken met meer dan 80 procent dalen. In 2007 verkocht ze nog ongeveer 1,4 miljoen boeken. Gedurende de hele hype werd er zo'n 2,5 miljoen boeken verkocht.
Volgens de website van Fem Business is de verkoop van die boeken goed geweest voor een omzet van zo'n 38 miljoen.
Och arme Sonja en er ligt net een nieuw (maand?)blad in de winkel: Sonja. (ja, echt waar )
pi_66238246
O, en mevrouw is heul geen diëtist
pi_66238331
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:45 schreef Isabeau het volgende:
O, en mevrouw is heul geen diëtist
Is dat een beschermde titel dan
pi_66238484
4 op een rij Isa!
En (voorheen) Schatje had er al een topic over geopend. En Borisz had daar een zinnige opmerking in gemaakt! Afgelopen jaar zijn er namelijk geen nieuwe boeken van mevr. Bakker uitgekomen. Ze heeft zich waarschijnlijk volledig gericht op Duitsland.
www.sonjabakker.de
pi_66238645
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:52 schreef Liejannuh het volgende:
4 op een rij Isa!
En (voorheen) Schatje had er al een topic over geopend. En Borisz had daar een zinnige opmerking in gemaakt! Afgelopen jaar zijn er namelijk geen nieuwe boeken van mevr. Bakker uitgekomen. Ze heeft zich waarschijnlijk volledig gericht op Duitsland.
www.sonjabakker.de
sonjabakkerde -> verledentijd.
(sorry, ik heb een raar gevoel voor humor)
***Levi was here***
pi_66238699
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef Levitation het volgende:

[..]

hehehehhee, ik zie m ook!
Geweldig.
pi_66241565
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:08 schreef Fuente het volgende:
Waar kun je dat berekenen dan zesje? Hoeveel calorieeen je verbrandt bedoel ik?
Ik had 'm hier vandaan

[ Bericht 0% gewijzigd door zesje op 19-02-2009 16:19:52 ]
pi_66252795
Verdorie, iedere keer als ik dit topic zie krijg ik trek in roze koeken!
pi_66254003
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef Levitation het volgende:

Geniaal!

En ja, diëtiste is volgens mij een beschermde titel, je mag je zomaar geen diëtiste noemen, vandaar al die 'voedingsdeskundigen' die hun diensten aanbieden.
pi_66256243
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:04 schreef Maeghan het volgende:
Verdorie, iedere keer als ik dit topic zie krijg ik trek in roze koeken!
Same here

Ik heb geprobeerd te rennen maar door de constante vrieskou lukt het niet want alles is echt spekglad En het is steenkoud. Dus ik heb besloten van de winter nog maar even gebruik te maken (lange truien die verhullen enzo) en tegen de lente echt te gaan sporten zonder continue uitglijgevaar Wel jammer..

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2009 22:23:02 ]
pi_66265386
Thnx zesje Ga ik ook eens doen!
Sara
Merel
Ukje
pi_66265451
Mijn hak doet alleen nog pijn bij bepaalde héle rare bewegingen, maar nu heb ik simpelweg geen zín meer om hard te lopen

...zucht...

Toch maar weer oppakken. Hak krijgt nog 1 of 2 dagen rust en dan gaan we weer!
pi_66265837
Goedemorgen allemaal Dagje vrij hier, dus keuken staat op de schoonmaaklijst en daarna met mijn moeder naar de bibliotheek (ze heeft de luisterboeken ontdekt ) en dan vanavond mezelf lekker afbeulen in de sportschool.
pi_66265918
Goeiemorgen!

Ik heb vandaag een hoop afspraken... Net de woningbouw langs, straks naar de huisarts en vanmiddag bijles geven..

En die laatste paar verslagen nog even nakijken....
Gisteravond zijn we meubels wezen kijken, en naar zo'n tuinbeurs geweest. Tuinbeurs was niet echt nuttig, meubels kijken wel... Ik heb zulke mooie dingen gezien... Nu moeten we alleen dat schip met geld nog even vinden...
pi_66266313
Wat offtopic verwijderd.
Twerk, ik wil je hier niet meer zien, je hebt geen reet toe te voegen, beschouw dit als een laatste waarschuwing.
pi_66266429
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:51 schreef Twerk het volgende:

[..]

Wat is er mis met een stevig babi pangang ontbijtje?
Ik kan al niet tegen een gewoon stevig ontbijt
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:59 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen allemaal Dagje vrij hier, dus keuken staat op de schoonmaaklijst en daarna met mijn moeder naar de bibliotheek (ze heeft de luisterboeken ontdekt ) en dan vanavond mezelf lekker afbeulen in de sportschool.
Oeh lekker!
En luisterboeken zijn inderdaad tof voor je moeder, goed idee.

Ik heb hier vandaag volgens mij een heel relaxed dagje. Vanmiddag moet ik er even 2 uurtjes tusenuit, maar de rest van de dag lekker thuis en vanavond komt er een vriendin eten met haar 'hij' (die ik trouwens ook al een paar jaar ken, haha)

Ik ben weer aan de thee. Lichte kruidenthee en thee zonder caffeïne wel te verstaan Niet dat ik nou zou gezond wil doen, maar Leander mag dat ook en vindt het heel lekker. En dan zet ik meteen maar een pot.
pi_66266534
Thee zetten, super idee!
pi_66268446
Ga ik ook zo doen, van de kop koffie van vanmorgen heb ik alleen maar meer dorst gekregen, en mijn fles bubbeltjeswater ligt nog in de kelder.....
pi_66271921
Goeiemorgenmiddag Heb lekker ontbeten met maar liefs 700 kcal Maar wel als resultaat dat ik de komende uren echt geen honger heb en dan voor het avondeten nog iets kleins kan nemen zodat ik uiteindelijk toch goed uitkom Fijne dag allemaal! Is het in NL ook zo zonnig?
pi_66271945
Voor wie gestopt is met lijnen

http://diversen.marktplaa(...)lo-snoephartjes.html
quote:
Vanwege liefdevolle bruiloftssurprise gratis aangeboden, totaal van 82 kilo snoephartjes. Kenmerken:

Diverse kleuren
Diverse teksten, o.a. joker, welcome, mama, papa, cool en yes
Gesorteerd af te halen, dus geen voorkeur voor kleur, aantal of tekst
Gratis af te halen in zakken van minimaal 10 kilogram (aantal hartjes per zak onbekend)

Niet dat we een gegeven paard in de bek willen kijken, maar het gegeven paard verspreid een nogal zoete lucht door het hele huis, neemt veel ruimte in beslag en we zouden er tot onze zilveren bruiloft over doen als we ze zelf moesten opeten.
Vooral die foto er bij! Een badkuip vol hartjes
pi_66272066
whaha geniaal Maar ik zou het toch niet willen eten God weet wat ermee gebeurd is
pi_66272127
Je moet ze wel afhalen in Tilburg overigens. Leuk voor als je een groot kinderfeest oid organiseert
pi_66272145
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vooral dat afhalen in zakken van 10 kilo.... Die dingen zijn kapot voordat je ze ophebt..;
pi_66273053
Wat gaaf! Wie trouwt er binnenkort? Als ik een auto had zou ik er zo langs rijden.
*OUD heilige*
pi_66273062
Geweldig
Als het hier was haalde ik een zak
pi_66273323
Pandorah is toch de volgende die gaat trouwen?
pi_66282400
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

mn schoonzus gaat bijna trouwen

ik zou 't bijna doen
Ja doei.
pi_66282852
Het zou wel een flinke stunt zijn moblo..

Vraag is of ze het kunnen waarderen, of dat ze je nooit meer aankijken....
pi_66282897
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:43 schreef teigan het volgende:
Het zou wel een flinke stunt zijn moblo..

Vraag is of ze het kunnen waarderen, of dat ze je nooit meer aankijken....
Ach kom... Het is niet erg praktisch, maar wel lief en grappig Als mensen daar al boos om worden...
pi_66282899
ik denk dat ze 't wel leuk zouden vinden

ik iig wel

ik vroeg nog aan René: wil je me nu niet ten huwelijk vragen? Dan hosselen wij die hartjes
Ja doei.
pi_66282906
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:44 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ach kom... Het is niet erg praktisch, maar wel lief en grappig Als mensen daar al boos om worden...
dat dus
Ja doei.
pi_66282972
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:44 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

snoephartjes zijn nog te doen, vooral als ze gewoon zo in bad worden gestopt. Ik heb het ooit eens gehoord van een bruidspaar waarbij ze in de kledingkast en alle laden van die minibolletjes piepschuim oid hadden gestopt... Die waren er dus absoluut niet blij mee, die hebben de dag na hun bruiloft alles moeten schoonmaken..
pi_66283003
ja, maar het ging om die hartjes, niet om piepschuimbolletjes overal

dus nogmaals: als je daar al boos om moet worden
Ja doei.
pi_66283236
Bij de meeste van mijn vrienden zijn ook vervelende geintjes uitgehaald. 300 balonnen in de slaapkamer. Of honderden zelf gefabriceerde kaboutertjes verstopt in het huis. Kaboutertjes met geld erin natuurlijk.
Of alle lampen losdraaien, foto's maken in het huis en die vervolgens dusdanig te bewerken dat het net was alsof we het hele huis hadden gesloopt en meer van die dingen.
En de dag erna kwamen we met taart en hielpen we met opruimen.

Hoort erbij. Maar die piepschuimbolletjes, daar word je idd niet blij van. Dat is echt een hel om dat op te ruimen, zo statisch als het maar zijn kan!
pi_66283367
Kijk dan is het wel leuk Liejannuh, maar de boel volstoppen met van die bolletjes, en het dan ook niet komen helpen opruimen is gewoon erg lullig..

Die hartjes zijn best grappig... Ik zat me vanmorgen te bedenken hoe ze ooit aan zoveel spul gekomen zijn.... Kom je bij de kassa van de Makro met 82 zakken snoephartjes oid.... Wat zal de kassamiep raar gekeken hebben..
pi_66283488
De grap is ook om zoiets low budget te houden. Vind ik dan.
Maar of dat lukt met 82 kilo snoephartjes?!
pi_66284095
Nah, zo duur zijn die dingen niet hoor...

Vrienden van ons gaan over een maandje trouwen, maar dit ga ik ze toch maar niet aandoen
pi_66285357
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:54 schreef Liejannuh het volgende:
Bij de meeste van mijn vrienden zijn ook vervelende geintjes uitgehaald. 300 balonnen in de slaapkamer. Of honderden zelf gefabriceerde kaboutertjes verstopt in het huis. Kaboutertjes met geld erin natuurlijk.
Of alle lampen losdraaien, foto's maken in het huis en die vervolgens dusdanig te bewerken dat het net was alsof we het hele huis hadden gesloopt en meer van die dingen.
En de dag erna kwamen we met taart en hielpen we met opruimen.

Hoort erbij. Maar die piepschuimbolletjes, daar word je idd niet blij van. Dat is echt een hel om dat op te ruimen, zo statisch als het maar zijn kan!
En daar zou ik nog het chagrijnigst om zijn Géén bezoek de eerste week in ieder geval !

Bij ons hadden ze alle meubels anders neergezet en de cadeautjes ertussen geparkeerd. We konden de cadeaus niet opbergen, want de meubels stonden verkeerd en de meubels niet verschuiven want de cadeaus stonden in de weg
pi_66285592
Bij ons hadden ze gelukkig helemaal niks gedaan, daar ben ik mijn vrienden nog dankbaar om
pi_66286031
Bij ons ook niet. Had overigens ook wel duidelijk gemaakt dat ik niet zo van die geintjes hou.
***Levi was here***
pi_66286103
Oh joh, ze hadden ooit bij overburen spinaziezaad op het beddengoed (met van die weerhaken) en in al het servies ketchup hartjes en op alle tafels suiker. Zo zie je maar: het kan altijd kutter

Ik heb weleens meegedaan; alle sokken ongelijk gematcht, folie over de toiletbril, slinger van stropdassen en de stereo om half 4 op vol volume geprogrammeerd
pi_66287147
Goed dat ik het zie dat je dat soort geintjes na het huwelijk in huis kan uithalen . Tip van Flip: ik word dan niet echt vriendelijk . Alleen wat snoepjes is niet erg maar ik vrees dat we dan muizen gaan aantrekken

Maar misschien een optie om te strooien bij het slot. Want daar mag ab-so-luut geen rijst worden gegooid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')