abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65975973
Suzanna, beter langzaam en blijvend eraf dan heel snel en jojo-en toch?
Goed joh!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65977580
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor vrouwen vind je daar veel internetlinkjes van en voor mannen kan ik ook niets vinden
Volgens mij houden mannen zich gewoon niet zo bezig met al die kledingmaten

Ik ben weer afgevallen Het gaat hier heel goed, ben geloof ik weer een beetje in het sport-gezond eten ritme.
Yay!
Houden zo
pi_65978734
Khad je berichtje gemist Isabeau, maar super joh
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65978878
Heeft iemand hier enig idee hoe ik uit een enorme energiedip kan komen? Afgelopen week heb ik heel erg veel uren gewerkt en dat ging prima. Sinds gisteren is het opeens "op". Wil eigenlijk alleen maar slapen, maar het document waar ik de afgelopen tijd zo hard aan heb gewerkt is nog niet af dus ik moet nog even door. Maar er komt gewoon helemaal niets meer uit mijn handen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_65979004
Vitamientjes? Buitenlucht? Bewegen?
Als ik moe en brak ben, dan helpt het bij mij erg goed om gewoon te gaan bewegen in de buitenlucht.
pi_65979221
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:16 schreef Liejannuh het volgende:
Vitamientjes? Buitenlucht? Bewegen?
Als ik moe en brak ben, dan helpt het bij mij erg goed om gewoon te gaan bewegen in de buitenlucht.
Ik fiets gewoon iedere dag. 16km per dag, gisteren iets meer, kleine 30km.
Vitamine, tja, ik eet elke dag fruit en vrijwel elke dag groente. (groente schiet er bij in als ik 's avonds naar school moet, ze verkopen daar alleen broodjes)

Denk dat mijn lijf gewoon moe is, maar dat komt me nu gewoon totaal niet uit. Ik moet toch beter naar mijn lijf gaan luisteren, denk ik.

Baal er gewoon enorm van dat ik zo weinig energie heb, altijd eigenlijk. En nu heb ik de afgelopen week veel meer uren gewerkt dan normaal en vervolgens krijg ik nu de klap. Ik wil gewoon niet telkens moe zijn. Ben er al een paar keer voor bij de huisarts geweest, maar die doet het af met "je hebt gewoon een wat kleiner batterijtje dan anderen".
***Levi was here***
pi_65979356
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:22 schreef Levitation het volgende:

[..]

Vitamine, tja, ik eet elke dag fruit en vrijwel elke dag groente. (groente schiet er bij in als ik 's avonds naar school moet, ze verkopen daar alleen broodjes)

Denk dat mijn lijf gewoon moe is, maar dat komt me nu gewoon totaal niet uit. Ik moet toch beter naar mijn lijf gaan luisteren, denk ik.
Tussen de middag wat zon meepikken? Zou dat werken? Die donkere dagen maken het er meestal niet beter op is mijn ervaring.
En een paar dagen lekker vroeg naar bed gaan en lekker slapen. Dat doet ook wonderen.
Succes met fitter worden iig!
pi_65979584
Zon en slapen, dus wat Liejannuh zegt, lijkt mij ook de beste remedie. Ik ben ook de hele dag moe moe moe als ik te weinig slaap of heel slecht slaap en daar helpt niet veel anders dan slapen tegen. En succes met het afkrijgen van je werk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65980574
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:32 schreef Isabeau het volgende:
Zon en slapen, dus wat Liejannuh zegt, lijkt mij ook de beste remedie. Ik ben ook de hele dag moe moe moe als ik te weinig slaap of heel slecht slaap en daar helpt niet veel anders dan slapen tegen. En succes met het afkrijgen van je werk
Net met mijn teamleider afgesproken dat ik vanmiddag thuis werk, kan ik eerst even een uurtje gaan liggen. En lekker in het zonnetje naar huis fietsen. Hopelijk knap ik daar wat van op.
***Levi was here***
pi_65982498
Ik heb vandaag mijn lunch maar in de keuken klaargemaakt in plaats van alles op tafel zetten en steeds boterham smeren, opeten, volgende smeren. Nu heb ik 4 boterhammen met relatief gezond beleg en op=op. Hopelijk helpt dat tegen het maar door blijven eten.
Voor vanmiddag zitten er alweer mandarijntjes en een banaan in mijn tas, nu nog op tijd aan denken om op te eten.

Levi: beterschap Hopelijk helpt de rust en de zon.
pi_65985730
ik ben net thuis, ik ben echt af, maar dat komt denk ik door de open avond van gisteren..

mijn klas was niet blij met hun lage cijfers, en ik stond er op een gegeven moment met tranen in mijn ogen, maar ik heb het gelukkig droog kunnen houden, en heb het normaal op kunnen lossen, maar het vreet energie, en het blijft rondspoken..
Zo maar hard aan de slag met wat nog af moet, zodat ik in ieder geval niets na hoef te kijken in de vakantie..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65987788
Hallo, nieuw topic alweer? Ik heb een hongerdag vandaag

Lijst tot nu toe:
O: mandarijn, 300 ml magere yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad en zoetstof
T: 2 kanelbullar (zweedse broodjes met kaneelvulling, denk te vergelijken met 3 kwarkbolletjes ofzo? Heb het aantal kcal maar heel ruim genomen op caloriechecker)
L: 1 banaan, 1 wit broodje 30+kaas met komkommer
T: 1 lichtgewicht knäckebröd met aardbeienjam

Schade tot nu toe: bijna 1000 kcal

Goed Isabeau! En Suzanna trouwens ook Wilde dat ik dat al kon melden

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2009 15:25:55 ]
pi_65988048
Ik heb ook een hongerdag lijkt het, maar ik ben nu maar even op thee overgeschakeld, zien of dat werkt...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65991374
Terug van weggegeweest, ik kom later uitgebreider posten hoe het was bij de diëtiste enzo....
Iig nog geen gram eraf
pi_65993409
Leintjeuh's mama had een zelf gebakken grote hartvormige gevulde koek voor me
Hij was héérlijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65997838
Hoi
Diëtiste geweest, en in principe eet ik niet te veel dus het is meer de puntjes op de i zetten, dus toch nog iets meer opletten qua voedsel.
Uit het bloedonderzoek blijkt dat mijn schildklier prima werkt en mijn suikergehalte is ook prima. Dus daar ligt het niet aan.
Mini-updeet dus maar goed, we gaan dus nog harder werken en opletten wat ik eet.
pi_66004106
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:23 schreef teigan het volgende:
mijn klas was niet blij met hun lage cijfers, en ik stond er op een gegeven moment met tranen in mijn ogen, maar ik heb het gelukkig droog kunnen houden,
Waarom werd je daar emotioneel van?

Die broek die ik trouwens vorige week wilde kopen kon ik eindelijk vandaag ophalen (ze hadden de juiste lengte maat niet op voorraad). En ik pas er inderdaad prima in. Het mooiste is, dat het precies hetzelfde merk/model is als ik 3 maanden geleden heb gekocht.... Alleen deze is 4 maten kleiner

(Wel jammer van die andere nieuwe broek trouwens )
pi_66004227
Ow ja... en nog even de verkoper gevraagd welke maat ze nou het meeste verkopen. Broekmaat W34 volgens hem.... damn... daar zit ik met mijn W40 nog flink vanaf....
pi_66004676
En toch he, hebben de meeste vrouwen maat 44, gemiddeld genomen ofzo, las / hoorde / weet ik veel ik ergens. Dus misschien klopt het wel niet en heb ik gehoord wat ik wilde horen ...

Enne Fuente, je hebt gelijk hoor. Het maakt mij ook niet uit of ik er 2 jaar over doe (of langer) om op mijn 'streefgewicht' te komen, als het maar langzaam maar zeker omlaag gaat dat gewicht.

Volgens de caloriechecker eet ik te weinig, ongeveer 1400 kcal vandaag. Lijkt mij juist wel goed. Maar ik heb vanavond toch maar nog een extra kom groentesoep gegeten toen ik me wat flauwtjes voelde, leek me beter dan een zak chips
pi_66004726
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:33 schreef dyna18 het volgende:
Ow ja... en nog even de verkoper gevraagd welke maat ze nou het meeste verkopen. Broekmaat W34 volgens hem.... damn... daar zit ik met mijn W40 nog flink vanaf....
Hippe winkel waar veel jonge meiden komen? Gemiddelde maat schijnt toch echt maat 42 te zijn namelijk en dat is geloof ik niet hetzelfde als w34
pi_66005068
Ja, Rode Winkel in centrum utrecht. Gemiddeld inderdaad wat jonger dan de doorsnee bevolking
pi_66007051
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hippe winkel waar veel jonge meiden komen? Gemiddelde maat schijnt toch echt maat 42 te zijn namelijk en dat is geloof ik niet hetzelfde als w34
Voor heren, he? Dat lijkt mij wel realistisch, w34. Mijn meneer draagt 32/33.
pi_66009697
dyna18, omdat ik mijn stinkende best doe voor die klas, en ze dan bij het teruggeven/nabespreken gaan roepen dat ik belachelijk streng nakijk, en dat ze mij de schuld geven van hun slechte cijfers, en ik trek me dat dan te persoonlijk aan.

Zowel ik als de leerlingen zijn wel aan vakantie toe geloof ik....

Nog twee uurtjes vandaag, en een stapel verslagen, en dan is het vakantie!
pi_66009873
Is dat amerikaanse maat W34? Of de Nederlandse 34? Ik heb van spijkerbroeken 28 maar ik snap nooit wat van die maten

@Teigan, werk je op het voortgezet onderwijs? Die blagen geven altijd leerkrachten de schuld van alles, ik was zelf ook zo'n vervelend kreng Puberteit en hormonen enzo

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 07:58:29 ]
pi_66015656
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:23 schreef teigan het volgende:
dyna18, omdat ik mijn stinkende best doe voor die klas, en ze dan bij het teruggeven/nabespreken gaan roepen dat ik belachelijk streng nakijk, en dat ze mij de schuld geven van hun slechte cijfers, en ik trek me dat dan te persoonlijk aan.

Zowel ik als de leerlingen zijn wel aan vakantie toe geloof ik....

Nog twee uurtjes vandaag, en een stapel verslagen, en dan is het vakantie!
Oei, daar zou ik ook emotioneel van raken...
Ik heb het op het voortgezet onderwijs ook vaak genoeg gezien (als brave leerling) dat de leraren vreselijk hun best deden en dan stank voor dank kregen. Dat heb je op die leeftijd... gelukkig is niet iedereen zo, maar ja, veel wel. Hopelijk verandert dat dan nog...(en meestal verandert dat inderdaad wel als ze volwassen zijn...)
Sterkte in ieder geval ermee, en na de vakantie weer een frisse start...
pi_66015904
Oh ja, ik zit onder de 80 kilo! Vanochtend gewogen en ik weeg 79,8 (ja, maar net eronder, maar toch!)
pi_66016042
Gaaf Suzanna
Sara
Merel
Ukje
pi_66016332
Ja he! Ben ik echt al een jaar minstens niet meer geweest, minder dan 80. Toch erg leuk dan, die tweehonderd gram (wat kinderlijk eigenlijk om daar blij om te zijn! maar ik vind het echt leuk, dat afvallen en letten-op-je-eten )
pi_66016475
Suzanna, eronder = eronder hoor!
pi_66016676
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:57 schreef heaven7 het volgende:
Is dat amerikaanse maat W34? Of de Nederlandse 34? Ik heb van spijkerbroeken 28 maar ik snap nooit wat van die maten

@Teigan, werk je op het voortgezet onderwijs? Die blagen geven altijd leerkrachten de schuld van alles, ik was zelf ook zo'n vervelend kreng Puberteit en hormonen enzo
jups, en dan ook nog voornamelijk bovenbouw..
En ze kunnen echt heel vervelend zijn, maar soms zijn ze ook heel erg spontaan en lief en alles..

En Suzanna, goed zeg, onder de 80, nu door naar de 75!!

Het is mijn eerste jaar in het onderwijs met zoveel uren en alles, dus ik moet mezelf ook nog beter leren wapenen tegen zulk soort dingen. Ik trek me dingen soms ook te persoonlijk aan..

Vanmorgen had ik de andere groep, en die slikten het cijfer zonder commentaar.... Toen ik ze een uurtje extra uitleg aanbood had ik wel de halve klas bij mijn tafel staan, dus ze zijn er wel van geschrokken..
pi_66019427
Wat goed Suzanna. Eronder = eronder
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66021006
Isabeau, Fuente en Suzanna, allemaal afgevallen las ik
En Suzanna, dat is niet kinderlijk hoor. Je hebt er toch voor gewerkt, dan mag je terecht blij zijn.

Ik heb een hongerweek. Ik moet maar snel weer eens normaal gaan eten, vanaf nu.
Ik heb gelukkig niks meer te snoepen in huis.
pi_66025694
Appelsap, waarom een hongerweek? Wat houdt dat in?
pi_66025814
Ik gok dat het een week is waarin je maar honger blijft houden..

Ik had vanmiddag echt heel veel zin in chocolade, een pot thee en een appel hielpen gelukkig goed daartegen..
pi_66032747
Oeh, dat zou bij mij niet helpen Teigan. Ik vind een appel en thee niet samengaan (een pot thee en chocolaatjes daarentegen... )
pi_66032758
Oh ja, en ik heb vandaag vier chocolaatjes op. Mocht wel van mezelf. Het is tenslotte bijna weekend.
pi_66036668
Hmmm lekker vet eten....
http://thisiswhyyourefat.com/

eeeeew
pi_66041081
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:22 schreef Levitation het volgende:

[..]

Baal er gewoon enorm van dat ik zo weinig energie heb, altijd eigenlijk. En nu heb ik de afgelopen week veel meer uren gewerkt dan normaal en vervolgens krijg ik nu de klap. Ik wil gewoon niet telkens moe zijn. Ben er al een paar keer voor bij de huisarts geweest, maar die doet het af met "je hebt gewoon een wat kleiner batterijtje dan anderen".
Dingen die voor mij soms helpen: genoeg zonlicht of eventueel een lichtbad, goede slaap (dus niet alleen lang genoeg maar ook regelmatig, in een frisse, koele ruimte zonder electronica of andere stoorzenders), opstaan met philips wake-up light en gezond eten in die zin dat ik oplet dat ik bepaalde vitamines/mineralen niet te weinig binnenkrijg. Ook magnesium bijslikken helpt voor mij.

Daarnaast, dat je minder energie hebt dan een ander kan ook gewoon denk ik. Ligt er natuurlijk aan hoe groot het verschil is, dat weet ik natuurlijk niet... Maar hoe dan ook, als je een bepaalde grens tegenkomt, kun je het maar het beste accepteren en er rekening mee houden, als er geen oplossing voor is. Ik heb ook minder energie dan anderen - als ik doordeweeks vroeg op moet voor m'n werk, dan slaap ik in het weekend soms wel tot 14 uur achter elkaar. De klok rond is voor mij niets bijzonders. Ik kan ook geen nachten doorhalen en heb niet echt energie om na m'n werk nog veel te doen. Sommige mensen hebben echt nog een actief leven naast hun werk, ik trek dat gewoon niet. Uiteindelijk is het gewoon jammer, maar helaas. Je kunt nu eenmaal niet meer dan waar je lichaam aan mee wil werken.
Sanity is (not) statistical
pi_66048052
Help! Mijn man wil iets gaan koken waar ik niet zo blij mee ben. Dus heb ik de keus om iets anders te gaan eten (en dat is toch niet zo leuk voor hem) of zelf voorstellen wat groente toe te voegen (wat hij al afgeslagen heeft, want dat is er niet lekker doorheen volgens hem.

Hij wil namelijk een quiche Lorraine gaan maken (hartige taart met spek, eieren en kaas) en daar zit helemaal geen groente in (en volgens de caloriechecker bevat 1 bord ervan al 865 kcal, bijna de helft van wat ik op een dag op mag hebben. Hij heeft ook alle ingrediënten al in huis gehaald. Wat zouden jullie doen?
(hij is nogal gevoelig op kritiek in de keuken)
pi_66048095
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:33 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm lekker vet eten....
http://thisiswhyyourefat.com/

eeeeew
Er zit helemaal niks bij wat ik op zou willen eten
Maar zet me een kilo fudge voor en het gaat op in een dag
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 09:33 schreef Suzanna het volgende:
Help! Mijn man wil iets gaan koken waar ik niet zo blij mee ben. Dus heb ik de keus om iets anders te gaan eten (en dat is toch niet zo leuk voor hem) of zelf voorstellen wat groente toe te voegen (wat hij al afgeslagen heeft, want dat is er niet lekker doorheen volgens hem.

Hij wil namelijk een quiche Lorraine gaan maken (hartige taart met spek, eieren en kaas) en daar zit helemaal geen groente in (en volgens de caloriechecker bevat 1 bord ervan al 865 kcal, bijna de helft van wat ik op een dag op mag hebben. Hij heeft ook alle ingrediënten al in huis gehaald. Wat zouden jullie doen?
(hij is nogal gevoelig op kritiek in de keuken)
Weet hij dat je af wilt vallen? Zo ja, lekker handig bedacht!
Ik zou hem gewoon zijn gang laten gaan met zijn quiche en er een behoorlijke bak sla met tomaat en rode ui oid bij maken. Hoeft hij niet te eten want het zit er niet doorheen en jij hebt je groente en eet geen vol bord quiche maar een halve. (wél blijven zeggen dat je het héérlijk vindt en dat je er echt meer van zou eten als je niet aan het lijnen was!!!)
pi_66048723
Ja, haha, hij heeft helemaal geen idee van calorieën en lijnen en gezond/ongezond...of hij wil het niet weten ofzo! Ik heb al gezegd dat ik liever een tosti eet met een bak sla idd en dat vond hij prima. Dus hmm... misschien gaat het wel goedkomen. Of ik eet idd gewoon 1 stukje (dat is niet zo erg) met een hoop sla erbij. Wel een goed idee van jou
pi_66048837
Goeiemorgen!

Ik heb net Evy les 6 gelopen... Gisteren dacht ik er pas aan toen ik al een glas wijn op had, dus dat leek me toen niet meer zo verstandig, dus heb ik het net maar even gedaan..
Het ging best lekker..

Nu zo naar de stad, wat inkopen doen qua groente en fruit en dergelijke..
pi_66048877
Fijn dat het hardlopen lekker gaat, teigan Kan je ook meer energie geven voor de rest van de week als je dit blijft doen.

Suzanna, ik vind Freecell's oplossing ook de beste. Groente voor jezelf maken en dan een klein stukje quiche nemen (zo'n 500-600 kcal stuk) en daar gewoon heerlijk van genieten
pi_66048900
O, en op een dag 2000 kcal eten is helemaal niet erg! Je hoeft niet per se elke dag streng te lijnen. Met 2000 kcal kom je echt niet aan en je valt er ook niet van af, dus je behoudt gewoon een status quo. Op de weegschaal kan je er uiteraard wel zwaarder van worden (vulling, vocht en dergelijke), maar dat is geen vetweefsel en binnen no time weer verdwenen.
pi_66050105
Quiche Lorraine is anders wel érg lekker. Dus stuur de rest van die quiche maar naar mijn PM-box
Sanity is (not) statistical
pi_66053380
Wij eten in het weekend vaak wat meer, met 1 dag als snackdag (dus wat vetter avondeten, bijvoorbeeld patatjes, pannekoeken of shoarma). Is alleen maar goed om je verbranding eens een boost te geven. Ik ben vaak na het weekend een kilo'tje zwaarder, en die is er dan dinsdag of woendag met wat extra's weer af.
Sara
Merel
Ukje
pi_66060118
Vanavond een zeer dieet-verantwoorde zelfgemaakte nasi gehad. Was erg lekker. (en voor TARA was er een sloot satésaus )
pi_66061468
vanmiddaqg 2 stukken extra donkere chocola gehaald, niet om meteen op te vreten, maar om af en toe een stukje van te nemen
als ik behoefte heb aan iets zoets, wat ik op zich niet zo vaak heb

wat dat betreft is bittere chocola een stuk beter toch?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_66062195
Ik had vanavond gegrilde hamburgers, ook erg lekker, maar misschien niet helemaal dieet verantwoord. Maar in het weekend eet ik meestal wel wat ongezonder.....

Mirjam, ik vind zelf die extra pute chocola als voordeel hebben dat je er veel minder in dooreet, en volgens mij is het ook minder vet, en zit er minder suiker in..
pi_66063642
Ik kan van extra pure chocolade net zo goed dooreten, heerlijk! Ik word er alleen minder snel misselijk van Schiet niet op dus
pi_66064857
ik kan veel makkelijker stoppen, na 1 stukje heb ik wel genoeg..

Of het moet de extra pure chocola met caramel zijn, die is dan weer te zoet, en daar eet ik wel in door..
pi_66071076
Aan de weegschaal te zien waren mijn logeerdagen bij Lein niet goed voor de Lijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')