abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65592769

Venlo, stad en gemeente in de regio Noord-Limburg, gelegen in de Nederlandse provincie Limburg met ruim 92.000 inwoners.

Naam
De oorsprong van de naam Venlo is niet zeker. Een gangbare theorie is dat \"ven\" moeras betekent, en \"lo\" bos, dus \"een moeras in het bos\". Merk op dat Leuven een zelfde betekenis heeft.

Wapenspreuk
De wapenspreuk van Venlo is Festina lente, cauta fac omnia mente, hetgeen betekent: Haast je langzaam, doe alles met verstand. De Venlose vertaling is Spooj dich lanksaam, gebro�k diene kie�bus.

Geschiedenis
De eerste bewoners waarvan sporen zijn achtergebleven zijn van boeren uit de bronstijd en vroege ijzertijd zoals verscheidene grafheuvels getuigen. De best onderzochte bevinden zich in het Jammerdal dicht bij de Duitse grens. Venlo is sinds de Romeinse tijd bewoond. Dit is recentelijk aangetoond door opgravingen langs de maasboulevard. Waarschijnlijk is de bewoning sindsdien min of meer continu gebleven wegens een belangrijke kruising van wegen en een oversteekplaats over de Maas waar zelfs resten van een romeinse houten brug zijn gevonden. Tijdens de chaotische Grote Volksverhuizing werd het Maasdal en ook Venlo grotendeels ontvolkt maar toen de rust weergekeerd was toen de Franken hun macht hadden geconsolideerd begon de bevolking en de regionale handel zich weer langzaam te herstellen. In de bisschoppelijke archieven van Keulen wordt Venlo in de 8ste eeuw alweer genoemd als een centrum van handel aan de Maas.

In de Middeleeuwen was Venlo een van de belangrijkere stapelplaatsen aan de Maas, die behoorde tot het Gelderse Overkwartier en die lid was van de Hanze. In 1343 verleende hertog Reinald II van Gelre stadsrechten aan Venlo.

Het hertogdom Gelre kwam als laatste gewest bij de val van Venlo in 1543 de facto, en bij het Tractaat van Venlo de jure in handen van keizer Karel V, die het met de rest van zijn Nederlandse bezittingen verenigde. Tijdens de Tachtigjarige Oorlog werd geregeld slag geleverd om de stad en de Vrede van M�nster wees in 1648 het Overkwartier en daarmee Venlo toe aan Spanje.

In de 17de eeuw was Venlo afwisselend Spaans en Staats bezit; tot aan de Spaanse Successieoorlog, die leidde tot het Barri�retractaat, waarbij het Overkwartier tijdens de Vrede van Utrecht 1713 werd opgedeeld tussen Pruisen, Oostenrijk en de Nederlandse Republiek.De stad werd onderdeel van de Republiek en kwam te liggen in het het generaliteitsland Staats-Opper-Gelre.

Heel Staats-Oppergelre werd in 1795 door het Franse revolutionaire leger veroverd. Gedurende deze \'Franse tijd\' werd de Venlose sociale, bestuurlijke en maatschappelijke structuur grondig op zijn kop gezet door de nieuwe revolutionaire machthebbers. Dit was trouwens in alle landen het geval die door hen en iets later Napoleon veroverd werden. Na het definitieve vertrek van de Fransen in 1814 bleven veel vernieuwingen gehandhaafd en ging Venlo tot de nieuwgevormde provincie Limburg behoren, die in 1839 gesplitst werd in een Belgisch en Nederlands deel. Anders dan de rest van het gebied, dat omschreven kan worden als het huidige Limburg, werd Venlo (evenals Maastricht) geen lid van de Duitse Bond.

In 1867 werd besloten om de stadswallen te slechten en kon Venlo beginnen met uitbreiding. Dit was hard nodig om het overbevolkte stadscentrum te ontlasten. Ook kon Venlo eindelijk beginnen met de aanleg van een fatsoenlijke infrastructuur. Hierna maakte de stad een stormachtige groei door.

Op 9 november 1939 vond in Venlo het Venlo-incident plaats. Aan het eind van de Tweede Wereldoorlog leed Venlo veel schade, mede doordat de frontlinie 3 maanden lang door het centrum liep. Tot oktober 1944 was Venlo nauwelijks getroffen door de oorlog maar dat veranderde toen de gevechtsfronten Limburg naderden. Bij hevige geallieerde bombardementen op de strategische Maasbrug en het nabije Duitse vliegveld, werd ook het stadscentrum deels verwoest en kwamen veel burgers om. De stad werd op 1 maart 1945 bevrijd door de Amerikanen.

[ afbeelding ]

Cultuur
Door deze bombardementen tijdens de oorlog zijn veel historische gebouwen uit de Venlose binnenstad verdwenen. Gelukkig is Venlo\'s voornaamste monument, het 17e eeuwse stadhuis aan de sfeervolle Markt, ongeschonden gebleven. Ook het middeleeuwse stratenplan van de binnenstad is, vrij zeldzaam voor Nederland, goed bewaard gebleven. In de gemeente zijn vele culturele verenigingen actief waaronder de carnavalsvereniging Jocus en vele muziek- en toneelverenigingen. Op sportgebied is voetbalclub VVV-Venlo landelijk bekend. Het Limburgs Museum is van nationale betekenis voor de geschiedenis en cultuur van Limburg. Het museum vam Bommel van Dam is een museum voor moderne beeldende kunst, waar u kennis kunt maken met de artistieke ontwikkelingen in Nederland, de regio en de Eurregio. In de zomermaand Augustus vindt in Venlo het gratis toegankelijke Zomerparkfeest plaats; een festival voor muziek, (straat-)theater, film en kunst.

Venlo is ook bekend vanwege zijn Vasteloavend.

Valuas is ook eeuwenlang verbonden met de Venlose cultuur. Nadat omstreeks 1740 de bisschop van Roermond verboden had Goliath (en zijn vrouw) in de Venlose processies mee te laten lopen, werd Goliath omgetoverd tot de legende Valuas. Hij zou in 96 na Christus gevlucht zijn naar een vruchtbaar stuk grond aan de maas, waar hij Venlo gesticht zou hebben.

Economie
Bekende Venlose bedrijven zijn kopieer- en printergigant Oc� en vervoersbedrijf Frans Maas. Vooral in de vervoersbranche werd Venlo aan het begin van de twintigste eeuw groot, door een strategische ligging aan de grens op een kruising van de Maas en het spoor. De grootste bedrijven-terreinen zijn gelegen in stadsdeel Blerick aan de snelwegen A73 en A67 (Knooppunt Zaarderheiken). Hier ligt ook de grote groente- en fruitveiling ZON. Er is een goede verbinding met de Duitse A61 (de Linksrheinische Autobahn) en de A40, richting Duisburg. De Maas wordt tegenwoordig in mindere mate gebruikt als vervoersinfrastructuur. Daarnaast is Venlo het centrum van de Nederlandse enveloppenfabricage.

In de binnenstad wordt veel verdiend aan Duitsers die Venlo bezoeken. Deze komen uit de Duitse grensstreek om in Venlo op koopjesjacht te gaan. Vooral op Duitse feestdagen is het vaak druk in Venlo. In bepaalde winkels, in de zgn. Duitse- hoek, wordt men vaak eerst in het Duits aangesproken, alvorens op het Nederlands of dialect over te gaan. Ook de prijzen stonden bij deze winkels tot voor de invoering van de euro vermeld in de eertijdse munteenheid Duitse Mark (DM). Vooral groente en fruit zijn geliefd bij de Duitse bezoekers. Opmerkelijk is dat het Venlose dialect ook wordt gesproken in het Duitse gebied tot kilometers over de grens.

Groot-Venlo
Venlo is op 1 januari 2001 uitgebreid met de gemeenten Tegelen en Belfeld en bestaat sindsdien uit de stad Venlo, de vroegere buurgemeenten Tegelen en Belfeld, het kloosterdorp Steyl, de al in 1940 bijgevoegde plaatsen Blerick, Boekend, en Hout-Blerick en de buurtschap \'t Ven. Officieel bestaat de gemeente Venlo uit vier stadsdelen, te weten: Venlo, Blerick, Tegelen en Belfeld.

Tegelen was van oorsprong onderdeel van het hertogdom Gulik terwijl Venlo een Gelders verleden heeft. Sommigen beweren dat de Venlose taal tot de Brabantse dialecten behoort, terwijl het Tegels het noordelijkste Limburgse dialect zou zijn, (vgl. \'mooi\': \'schoe�n\' in het Venloos en \'sjoe�n\' in het Tegels) anderen wijzen op de verschillen tussen het Venloos en het Brabants om aan te tonen dat het wel een Limburgs dialect zou zijn.

Beroemde Venlonaren
Frans Boermans (liedjesschrijver, zanger)
Harry Bordon
Willy Caron (zanger)
Paul Cox (regisseur, producer, acteur)
Guusje Eybers (actrice)
Carolus Antonius Fodor (componist)
Hendrick Goltzius (schilder en graveur 1558-1617)
Saskia Linssen (actrice)
Mgr Willem Nolens (bisschop, politicus, formateur)
Puteanus (wetenschapper)
Frank Scheffer (regisseur, producer, schrijver)
Reinier Selen (producer)
Edward Stelder (acteur, schrijver)
Evert Thielen (society schilder)
Boris Titulaer winnaar (2004) van het TV programma Idols
Chriet Titulaer (wetenschapsgoeroe en voormalig media persoon)
Bende van Venlo (beruchte moordenaars bende)
Jan van Venlo (schilder)
Geert Wilders (politicus)
Mark Verheijen (politicus, jong politicus van het jaar 2005)
Jan Klaassens (voetballer)
Glenn Corneille (pianist)
Myra Ward (actrice)
Jeu Sprengers, KNVB-voorzitter

Beroemde Tegelenaren/ Venlonaren
André van den Heuvel (acteur)
Chantal Janzen (musicalster, actrice, zangeres, presentatrice van o.a. Idols, Staatsloterij �100.000 Show)
Huub Stapel (acteur)
Carla Beurskens (*1952), Nederlands atlete
Ben Verbong, Nederlands filmregisseur

Game on!!

vorige delen:
Venlo, stedje van lol en plezeer
Venlo, stedje van lol en plezeer!! deel 2
[Venlo, Stedje van lol en plezeer #3] Veur alle Venlonaere
[Venlo, Stedje van lol en plezeer #4]Parkfeesten! *O*
[Venlo, Stedje van lol en plezeer #5] Bijna vastelaovend!

Toekomstbeeld:
pi_65592778
Ik ben maar zo vrij geweest om wat plaatjes toe te voegen.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:50:58 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_65592839
WTF een nieuw topic
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_65593079
Kijken of deze wat sneller vol is...
  zaterdag 31 januari 2009 @ 13:03:00 #5
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_65593169
Go Fratsman!!

Leuke openingspost! Mooi met foto's en plaatjes.
Ben benieuwd,..
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:39:23 #7
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_65601832
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:50 schreef Klonk het volgende:
WTF een nieuw topic
Zou potdomme tijd worden .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  zondag 1 februari 2009 @ 14:01:07 #8
112339 MPG
pi_65622566
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_65622741
Mooie openingspost!

verkapte TVP.
pi_65632903
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:05 schreef _Administr8or_ het volgende:
Mooie openingspost!

verkapte TVP.
Ik heb alleen maar wat plaatjes toegevoegd...
pi_65665589
Fratsman je je post is niet meer up to date

Venlo heeft 104.000 inwoners sinds dat de gemeente Arcen en Velden erbij hoort

Vrijdag was het trouwens wel gezellig in de stad, als was Maastricht op donderdag wel nog vele malen leuker
pi_65665640
quote:
Dat was bij mij om de hoek!

Q4 de leipste
  maandag 2 februari 2009 @ 19:12:12 #13
112339 MPG
pi_65666362
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:50 schreef Ruder het volgende:

Vrijdag was het trouwens wel gezellig in de stad, als was Maastricht op donderdag wel nog vele malen leuker
Dat is dus vanaf 2010
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_65672437
Ex-bijna-Venlose meldt zich
Aids.
pi_65698624
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:50 schreef Ruder het volgende:

Maastricht is op donderdagavond over het algemeen enorm gezellig!
Aids.
pi_65700386
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:28 schreef Mss het volgende:

[..]

Maastricht is op donderdagavond over het algemeen enorm gezellig!
Ja weet ik, ga donderdag weer

Venlo is op donderdagavond best triest (of het moet toevallig heel mooi weer zijn en vakantie )
pi_65705194
Ik misschien ook!

Welke kroeg zit je?
Aids.
pi_65707425
hehe, na 2 dagen Belgie, weer terug in Venlo. Altijd blij als ik weer het station inrol. Als iemand wilt weten wat ik daar gedaan heb, er opent 28 februari een nieuwe winkel in de Klaasstraat...
pi_65716822
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:01 schreef fratsman het volgende:
hehe, na 2 dagen Belgie, weer terug in Venlo. Altijd blij als ik weer het station inrol. Als iemand wilt weten wat ik daar gedaan heb, er opent 28 februari een nieuwe winkel in de Klaasstraat...
Ga je weg bij de FRS?

Over het station gesproken, wat een hel met de fietsen zeg! echt niet meer normaal.

Volgens mij is Venlo de enige stad waar dit zo belabberd geregeld is (zelfs bij Amsterdam CS is dit minder dramatisch) een groot fietsendoolhof nu bij ons.
quote:
Ik misschien ook!

Welke kroeg zit je?
Ik ben niet zo bekend met de kroegnamen daar.

Van vorige week donderdag kan ik me alleen de unie en de Feesfabrik nog herinneren
pi_65719113
Fratsman gaat spelletjes spelen, toch?
pi_65720973
Voor al uw Venlose nieuwtjes, weetjes en roddels; Quriuz.com.

Maar inderdaad. Ik ga werken bij Gamemania. Ben sinds vorige week weg bij FRS. Afgelopen 2 dagen intro gehad, en ik heb er zin in!
pi_65726966
Wat is dat toch met al die spelletjeswinkels in Venlo, wonen er zoveel Nerds in Venlo ofzo hehe

Wordt Tarik trouwens filiaalleider bij de FRS? of Cris? hehe
pi_65727158
Tarik is nu filiaalleider, Cris gaat met mij mee naar Gamemania. En games is een groeimarkt dus op een gegeven moment blijven de beste over.

En wie ben jij dan eens eigenlijk?
pi_65727457
WTF! buurtschap 't-Ven. Het is nog altijd de hoofdstad van Venlo geweest
pi_65727481
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:30 schreef Lijst13 het volgende:
WTF! buurtschap 't-Ven. Het is nog altijd de hoofdstad van Venlo geweest
Zondag moet ik er weer heen! Optoch van ut Ven!
pi_65737346
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:55 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ga je weg bij de FRS?

Over het station gesproken, wat een hel met de fietsen zeg! echt niet meer normaal.

Volgens mij is Venlo de enige stad waar dit zo belabberd geregeld is (zelfs bij Amsterdam CS is dit minder dramatisch) een groot fietsendoolhof nu bij ons.
[..]

Ik ben niet zo bekend met de kroegnamen daar.

Van vorige week donderdag kan ik me alleen de unie en de Feesfabrik nog herinneren
De Feesfebrik is echt zo enorm fout. Daar is heel kamp Maastricht vertegenwoordigd.
Ik ben trouwens donderdag niet in Maastricht uit.
Ik heb wel echt weer zin in vasteloavend!
Aids.
pi_65767557
Venlonaeren in Mestreech, kint geej de shakkin Deejays?
pi_65767606
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:33 schreef fratsman het volgende:
Voor al uw Venlose nieuwtjes, weetjes en roddels; Quriuz.com.

Maar inderdaad. Ik ga werken bij Gamemania. Ben sinds vorige week weg bij FRS. Afgelopen 2 dagen intro gehad, en ik heb er zin in!
Sorry dat ik je voor ben geweest!

even wat anders, de donderdag voor "vastelaovend" moet je vrij houden. In de Tapperie komt dan een onvervalste hièrezitting
pi_65768915
Ik zit dan in Valkeberg
Aids.
pi_65775002
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:19 schreef fratsman het volgende:
Tarik is nu filiaalleider, Cris gaat met mij mee naar Gamemania. En games is een groeimarkt dus op een gegeven moment blijven de beste over.

En wie ben jij dan eens eigenlijk?
Begint met ruu en eindigd op een t

Vanavond Mestreech!!! (maar eerst werken )
pi_65783467
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:26 schreef Ruder het volgende:

[..]

Begint met ruu en eindigd op een t

Vanavond Mestreech!!! (maar eerst werken )
Is dit dan een kloon van je? Je was toch eerst RuutR?
pi_65795826
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:18 schreef fratsman het volgende:

[..]

Is dit dan een kloon van je? Je was toch eerst RuutR?
die doet het niet meer

Speciaal voor msss heb ik wat namen onthouden van de kroegen van gisteren : Printemps, feesfebrik (jaja ), Allah (ofzoiets ) en de Uni (toch wel de leukste)

Was echt weer vet gisteren
pi_65821563
Alla
Feesfebrik

De rest is leuk hoor, maar dat zijn twee van de 3 meest foute tenten in Mestreech

Ben daar trouwens al eeuwig niet meer uitgeweest.
Aids.
pi_65833243
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 01:13 schreef Mss het volgende:
Alla
Feesfebrik

De rest is leuk hoor, maar dat zijn twee van de 3 meest foute tenten in Mestreech

Ben daar trouwens al eeuwig niet meer uitgeweest.
Alla was wel fout maarre heb daar met een meisje gedanst enzo (ja rest is privé ) maarre ben haar naam vergeten

Maar ze zei dat ze er elke donderdag komt, dus wellicht zie ik haar binnenkort weer
pi_65852883
Brr... t was koud in het Ven.
pi_65853373
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:33 schreef fratsman het volgende:
Ut Ven
Ben je weer met de kale gaan buizen
Zo ook maar een biertjes pakken, proost
  zondag 8 februari 2009 @ 16:57:42 #37
112339 MPG
pi_65853752
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:33 schreef fratsman het volgende:
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_65861467
Nee, ben niet naar de Sabbel geweest. Bavaria bier, dat zou geheid koppijn worden morgen.
pi_65889671
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:02 schreef fratsman het volgende:
Nee, ben niet naar de Sabbel geweest. Bavaria bier, dat zou geheid koppijn worden morgen.
jij houdt toch anders wel van sabbelen?

Venlo is trouwens wel drama op het moment met al die werkzaamheden.
  maandag 9 februari 2009 @ 20:12:35 #40
112339 MPG
pi_65891571
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:22 schreef Ruder het volgende:

[..]

jij houdt toch anders wel van sabbelen?

Venlo is trouwens wel drama op het moment met al die werkzaamheden.
Ja, het station is praktisch onbereikbaar .
Hoe willen ze dat doen als de zoepkoeltrein aankomt , iedereen in optocht dwars over de rotone laten gaan ?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_65891973
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:12 schreef MPG het volgende:

[..]

Ja, het station is praktisch onbereikbaar .
Hoe willen ze dat doen als de zoepkoeltrein aankomt , iedereen in optocht dwars over de rotone laten gaan ?
Dat wordt lachen inderdaad.

Ik erger me kapot aan alle wegwerkzaamheden. Zelfs Eindhoven is wat dat betreft nog heilig vergeleken met Venlo.

Ff wat anders hoe heet die zanger van dat nummer Rauw Rauw is lust dich rauw (komt volgens mij uit Belfeld of Reuver)
  maandag 9 februari 2009 @ 20:32:36 #42
112339 MPG
pi_65892339
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:22 schreef Ruder het volgende:

[..]

Dat wordt lachen inderdaad.

Ik erger me kapot aan alle wegwerkzaamheden. Zelfs Eindhoven is wat dat betreft nog heilig vergeleken met Venlo.

Ff wat anders hoe heet die zanger van dat nummer Rauw Rauw is lust dich rauw (komt volgens mij uit Belfeld of Reuver)
Daar heb je gelijk in.

Bedoel je niet Wiel Nakken uit Grevenbicht? Dat is afaik de zanger van Puumelke (rauw rauw rauw).
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_65893167
Met die fietsen bij het station wordt het de 21e hilarisch! 1000en die allemaal over dat smalle strookje mogen schravelen.

pi_65905864
ôg ze worden goed begeleid dan... dat al die zuid-limburgers ook in de zoepkoelplein uit komen
pi_65905961
Holy shit, een nieuw topic
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_65924004
Godverdomme, Keulsepoort is ook al dicht. In tegengestelde richting 's ochtends over de rotonde is niet tof!
pi_65930175
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:40 schreef fratsman het volgende:
Godverdomme, Keulsepoort is ook al dicht. In tegengestelde richting 's ochtends over de rotonde is niet tof!
Echt hatelijk ja ik ga me er met de dag mee aan ergeren.

zat er vanmorgen al bijna over te twijfelen om in Blerick pas op stappen. Maarjah dat is een paar minuten langer fietsen enne het regende
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:15:19 #48
112339 MPG
pi_65933035
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:40 schreef fratsman het volgende:
Klopt ja . Echt niet meer normaal .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_65942326
Hoe ziet vasteloavend eruit bij jullie?

Bij mij:

Vrijdag: De kroeg in. Ik vind dit stiekem de leukste vasteloavendsdag. Leuke mensen en geen drukte
Zaterdag: werken tot 17.00 Ik snap echt niet waarom ze winkels openhouden op deze zaterdag. en daarna flink zuipen, om de schade in te halen.
Zondag: Eerst Remunj daarna Aalst (B) en eindigen in Weert
Maandaag: Er zit een kansje in dat ik naar Keulen ga (als we de gratis slaapplek nog geregeld krijgen) anders Mestreech of Venlo optocht.
dinsdag: Boerebroeloft
pi_65951070
Donderdag: Auwwieverbal in Valkenburg
Vrijdag: Maastricht
Zaterdag: De hele dag Venlo onveilig maken, altijd een van de meest briljante vastelaovend dagen!
Zondag: Maastricht
Maandag: Maastricht
Dinsdag: Maastricht
Woensdag: om 5.45 op te staan om te werken
Aids.
pi_65953900
Ruder werkt bij de verkeerde winkelketen! Mijn enige minpunt is dat ik op Aswoensdag moet werken. Voor de rest alles vrij!
pi_65953913
2e pagina al gek!
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:05:34 #53
112339 MPG
pi_65958701
Ik moet dit jaar zowel op zaterdag als op dinsdag werken .
Nu nog zien te regelen dat ik op dinsdag redelijk op tijd daar weg kan, dan is de schade beperkt tot een verkorte maandagavond.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_65978970
Wat is er gisteravond bij jou in de straat gebeurd, Ruder?
pi_65987307
Vrijdag: De kroeg in, mag het tappetrio bekend maken om 21:11
Zaterdag: Uiteraard de Parade!
Zondag: Draait d'n deze ALLEEN "dialèkplaetjes" in café de Tapperie
Maandag: Uiteraard de stad in!
Dinsdag: Waarschijnlijk werken op de markt tijdens de afsluiting (Zoemaar)
pi_65991549
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:15 schreef fratsman het volgende:
Wat is er gisteravond bij jou in de straat gebeurd, Ruder?
Er is er weer eentje neergepopt. een Pooier dit keer. maar niet dodelijk.

Een paar vrienden belde mij erover maar ik was gewoon veilig op stap in Den Bosch, dus heb niks gehoord

Vandaag waren ze trouwens de Maas na aan het bootsen bij het station. echt irritant, het hele stationsplein stond blank.

Nog één keer zoiets en ik ga bij het Tv-programma Kassa een klacht indienen tegen het wanbeleid van de Gemeente Venlo.
pi_65999805
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:52 schreef Ruder het volgende:

[..]

Er is er weer eentje neergepopt. een Pooier dit keer. maar niet dodelijk.

Een paar vrienden belde mij erover maar ik was gewoon veilig op stap in Den Bosch, dus heb niks gehoord

Vandaag waren ze trouwens de Maas na aan het bootsen bij het station. echt irritant, het hele stationsplein stond blank.

Nog één keer zoiets en ik ga bij het Tv-programma Kassa een klacht indienen tegen het wanbeleid van de Gemeente Venlo.
Het is wel in het nieuws de laatste tijd, dat Q4... Station is echt één groot drama. Gelukkig hoef ik nog maar 2 keer naar Sittard, dan hoef ik daar ook niet meer te komen. Wel ben ik er over aan het denken om bij mijn neef op de Koninginnesingel op het balkon te gaan staan. Ik wil het meemaken dat de politie die enorme stoet in goede banen kan leiden, volgende week zaterdag.

Mijn planning:

Vrijdag: niks. Werken tot 18.00 en daarna verjaardag.
Zaterdag: zoals ieder jaar om 09.00 op de Parade
Zondag: Blerick, eten bij vrienden daar, en dan 's avonds plaetjes van Quriuz.com aanhuure!
Maandag: VENLO all day long!
Dinsdag: Boerebroelof natuurlijk!
pi_66006718
Dinsdag: Groèt Limburgs Vasteloaves Fiës, in Breda...
Woensdag: Laatste "vrije" avond/nacht...
Donderdag: Gewoon de stad in...
Vrijdag: Gewoon de stad in...
Zaterdag: Werken en de stad in ....
Zondag: Joekskepellenparade...!
Maandag: Gewoon de stad in...
Dinsdag: Boerebroelof en wea wit met un meadje um 12 oar noar hoes...
Woensdaag/donderdag/vrijdag: Uitbrakken...
pi_66055916
Ik heb gewoon school tijdens carnaval, dus dat wordt maar lessen skippen. Erg genoeg heb ik op donderdag ook nog eens tentamen

Maar ik laat me de vasteloavend niet verpesten, volgende week sta ik loss te gaan op de parade
Patat Friet
pi_66057120
Ja, dat lijkt me een minpunt als je buiten de provincies brabant en Limburg gaat studeren. Maar wel de goede instelling!

Op de receptie van Ut Tremke was het gisteren overigens ook gezellig!
pi_66075018
Was toevallig vandaag weer eens in Venlo (ff werken he) en mên de stad ligt goed open. Ben inderdaad benieuwd hoe ze dat zaterdag gaan doen
Aids.
pi_66129362
Ik denk niet dat al die duizenden mensen bij de rotonde omlopen en door het park de stad ingaan...
pi_66132850
09.00 tik ik de eerste naar binnen! Ik heb er zin in!
pi_66141042
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:57 schreef JLSB het volgende:
Ik denk niet dat al die duizenden mensen bij de rotonde omlopen en door het park de stad ingaan...
Vooral de terugweg wordt schitterend (als het geregent heeft of regent nog beter) met die leuke modderpoel daar
pi_66141999
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:37 schreef Ruder het volgende:

[..]

Vooral de terugweg wordt schitterend (als het geregent heeft of regent nog beter) met die leuke modderpoel daar
Ik hoop nog steeds op droog weer.....
pi_66284484
Idderein d'r klaor veur!?!?!?

SJIENGELESJIENGELESJIENGELESJIENGELEBOEM!!!!!

Idderein eine hiele fijne vastelaovend!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:33:06 #67
112339 MPG
pi_66284586
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:29 schreef fratsman het volgende:
Idderein d'r klaor veur!?!?!?

SJIENGELESJIENGELESJIENGELESJIENGELEBOEM!!!!!

Idderein eine hiele fijne vastelaovend!
Bienao!
Moet nog even pak uitzoeken, eten, pak aandoen en dan de stad in .

Vastelaovend same!
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_66448313
Dat was em dan alweer, na zaterdagavond gaat het altijd snel.
Geweldige sfeer was er maandagavond, heb ervan genoten
Patat Friet
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:07:34 #69
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66449567
ik heb voor het eerst van mijn leven carnaval gevierd, op mijn werk in Koningslust met een zaal vol verstandelijk gehandicapten, echt briljant

pi_66453120
DE RAAF! DE RAAF! DE RAAF!

Was weer een fantastische vastelaovend. En ik sta te kijken van m'n eigen gesteldheid. Ik ben op Aswoensdag nog nooit zo actief geweest!
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:56 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik hoop nog steeds op droog weer.....
En het harde hopen heeft gewerkt, maar wat hebben we een mazzel gehad qua weer!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 00:50:51 #71
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_66466843
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 26 februari 2009 @ 06:11:46 #72
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66469200
dat is een liedje uit Maastricht
pi_66474870
Ik was alleen de vrijdag en maandag in Venlo en het was zeker weer geslaagd De Loco had zelfs aan mij gedacht, door het café omtetoveren tot een Kermiscafé hehehe

Zaterdag in Weert en Zondag in Aalst (B) was het trouwens ook gezellig

Nu heb ik alleen nog een paar Venlonearkes over maarjah die raken wel weer op in het normale Venloosche uitgaansleven
pi_66480013
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:45 schreef fratsman het volgende:
DE RAAF! DE RAAF! DE RAAF!
Heb dat nummer op maandag 33x gehoord op de steenstraat maandag. En op dinsdag kreeg ik dat nummer dus nietmeer uit mijn hoofd
Patat Friet
pi_66487599
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:19 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Heb dat nummer op maandag 33x gehoord op de steenstraat maandag. En op dinsdag kreeg ik dat nummer dus nietmeer uit mijn hoofd
Ik zit er nu nog mee in m'n hoofd.
pi_66595122
Is er iemand uit dit topic gisteren stiekem nog bij de opening van GameMania wezen kijken? Zo ja: Zwaai de volgende keer even.
pi_66598346
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:09 schreef fratsman het volgende:
Is er iemand uit dit topic gisteren stiekem nog bij de opening van GameMania wezen kijken? Zo ja: Zwaai de volgende keer even.
Ik was vrijdag ff bij Leonardo (een rotte *** zaak waar ik nu even mijn gal over gaan spugen on the www)

en ik keek naar binnen en ik zag geen Maikel (en ook geen Cris )

En nu over Leonardo.

Ik was voor een colbertjasje aan t kijken daar, wil ik namelijk dragen tijdens mij intake gesprek op de Univerisiteit. en niemand had zin om mee te gaan naar de Peek Und Cloppenburg in Düsseldorf. dus ik d8 ik ga eens kijken wat Venlo te bieden heeft.

Dan kom je al snel terecht bij Leonardo (want het gemiddelde niveau van de kledingzaken in Venlo op het moment is 0,0 dus je hebt weinig keus)

Zie ik een leuk pak hangen van Hugo Boss, máár net wat te veel van het goede (400 euro)

A: Ik heb bij PuC vaker Hugo Boss colbertjassen van rond de 200 euro zien hangen
B: Ik geef geen 400 euro aan een colbertjasje uit.

Dus ik zeg heel subtiel, is er niet iets vergelijkbaars hier in de van winkel van rond de 150 euro?!

Zegt die vrouw zo: Als het rond die prijs zoekt, heb je hier niks te zoeken

Klantvriendelijkheid: 0,0000000000

Toen maar naar Marius gegaan, die mij voor 99 euro een super mooi colbertjasje aan kon bieden

Als ik die voetballer van Ajax was, zou ik per direct mijn naam veranderen
  zondag 1 maart 2009 @ 22:25:38 #78
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66598443
ik was vandaag in Gamemania mooie winkel, als je een vent van in de 30 hebt gezien met een grijze pet op die pure kwam kopen (die jullie niet op voorraad hadden, foei) dan was ik het...

mooie winkel geworden trouwens, lekker veel keuze ook bij de tweedehands games
pi_66606020
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:25 schreef Klonk het volgende:
ik was vandaag in Gamemania mooie winkel, als je een vent van in de 30 hebt gezien met een grijze pet op die pure kwam kopen (die jullie niet op voorraad hadden, foei) dan was ik het...

mooie winkel geworden trouwens, lekker veel keuze ook bij de tweedehands games
Klonk gespot! Heb je hem gereserveerd?

@ Ruder. Dat had ik je ook wel kunnen vertellen dat je daar als een hond behandeld wordt. Het enige wat je er tegen kan doen is een kwaaie brief sturen naar de eigenaar, maar of het iets helpt... Is geen filiaal he, dus er is ook geen hoofdkantoor waar je kunt klagen.
  maandag 2 maart 2009 @ 08:49:59 #80
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66606404
ja, zeker weten ennuh wie was jij was iemand met een bril, een tokyo hotel wannabee en een wat dikkere kerel met kort haar
pi_66606777
quote:
Op maandag 2 maart 2009 08:26 schreef fratsman het volgende:

[..]

Klonk gespot! Heb je hem gereserveerd?

@ Ruder. Dat had ik je ook wel kunnen vertellen dat je daar als een hond behandeld wordt. Het enige wat je er tegen kan doen is een kwaaie brief sturen naar de eigenaar, maar of het iets helpt... Is geen filiaal he, dus er is ook geen hoofdkantoor waar je kunt klagen.
Ik was al van plan om een brief naar Radar, Kassa én Hugo Boss (omdat ze hun waren voor veels te veel geld verkopen ) te sturen

Die gast met de bril is Cris denk ik, of heef hij nog lensen?

Dan gaat Maikel door voor dikkere kerel of Tokio Hotel Wannabe
  maandag 2 maart 2009 @ 09:15:13 #82
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66606928
die tokio hotel fan was wat kleiner dan die dikkere
pi_66607617
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:15 schreef Klonk het volgende:
die tokio hotel fan was wat kleiner dan die dikkere
Sorry Fratsman, maar dan kies ik toch voor die dikkere
  maandag 2 maart 2009 @ 10:17:24 #84
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66608483
Dus ik heb fratsman gesproken, wat een eer
pi_66608817
Wat dikker... Ik had nooit moeten stoppen met roken.

Maarre.... Klonk, zo gauw ie binnen is laten we het je weten.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:31:52 #86
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66608842
stoppen met roken is altijd goed
pi_66710497
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:17 schreef Klonk het volgende:
Dus ik heb fratsman gesproken, wat een eer
Klonk, volgens mij durfden we het beiden niet ter sprake te brengen vanochtend he!
pi_66759127
Saaie boel hier.

We moeten minstens voor FreeFunk topic 7 halen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:18:20 #89
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66759351
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:48 schreef fratsman het volgende:

[..]

Klonk, volgens mij durfden we het beiden niet ter sprake te brengen vanochtend he!
huh was jij dat

ik had iemand anders in gedachte, anders was ik er zeker over begonnen
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:21:23 #90
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_66909837
Oh, zitten jullie hier!
En ik me maar afvragen waarom het vorige topic niet meer opduikt in MyAT
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:37:29 #91
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_67035703
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:08 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ik was al van plan om een brief naar Radar, Kassa én Hugo Boss (omdat ze hun waren voor veels te veel geld verkopen ) te sturen

Die gast met de bril is Cris denk ik, of heef hij nog lensen?

Dan gaat Maikel door voor dikkere kerel of Tokio Hotel Wannabe
Du Riechst So Gut
pi_67052667
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:11 schreef Ruder het volgende:
Saaie boel hier.

We moeten minstens voor FreeFunk topic 7 halen
DAn zal ik ook maar eens wat vaker posten
Wel slim trouwens dat jullie niet weer iets met Vasteloavend in de tt hebben gezet

Het is echt een ramp in de buurt van het station tegenwoordig
No bitch to me
  zondag 15 maart 2009 @ 00:49:27 #93
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_67058037
Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit gat zien, als alles af is. Op de tekeningen ziet het er allemaal kleurig uit, maar ik denk dat ik een kleine vorm van pleinvrees krijg, als ik op die grote vlakte over moet gaan steken.

Wie even over het nieuwe stationsplein wil rennen: http://venlo.virtuocity.eu
Du Riechst So Gut
pi_67099580
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:49 schreef Peewee het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit gat zien, als alles af is. Op de tekeningen ziet het er allemaal kleurig uit, maar ik denk dat ik een kleine vorm van pleinvrees krijg, als ik op die grote vlakte over moet gaan steken.

Wie even over het nieuwe stationsplein wil rennen: http://venlo.virtuocity.eu
Jezus wat een blij programma.

Het ziet er iig minder Oostblok uit dan nu

Het is iig een heel groot plein ook Ik miste in de parade de kroegen, gaan die allemaal weg dan
  maandag 16 maart 2009 @ 13:35:33 #95
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67099957
Hae, kiek!
Mae det is sjoan.

Is dit topic alleen voor 'Venlonaere' of ook voor andere mensen uit het geweldige Noord Limburg?
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
pi_67102452
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:35 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Hae, kiek!
Mae det is sjoan.

Is dit topic alleen voor 'Venlonaere' of ook voor andere mensen uit het geweldige Noord Limburg?
Ja hoor die mogen hier ook posten hoor

Venlo is toch een bietje de hoofdstad van Noord-Limburg
  maandag 16 maart 2009 @ 15:03:26 #97
pi_67102556
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:00 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ja hoor die mogen hier ook posten hoor

Venlo is toch een bietje de hoofdstad van Noord-Limburg
Precies!
Ik denk trouwens dat weinig 'ollanders door hebben hoe gigantisch de verschillen zijn tussen ons en alles onder Sittard...
Messin' with the Kid.
pi_67105117
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:03 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Precies!
Ik denk trouwens dat weinig 'ollanders door hebben hoe gigantisch de verschillen zijn tussen ons en alles onder Sittard...
Was het niet alles onder Tegelen

Maarre opzich vind ik het wel meevallen. In Remunj en Mestreech is het ook gezellig enne zelfs Heerlen heeft zo zijn leuke kanten (niet veel , maar toch )
  maandag 16 maart 2009 @ 16:52:34 #99
pi_67106071
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:24 schreef Ruder het volgende:
Mestreech
Ga je mond eens gauw spoelen.
Messin' with the Kid.
pi_67115636
Maak me wild, ik ga zaterdag weer eens de stad in... Ben benieuwd.
pi_67115833
Zaterdag ook weer eens sinds jaren uitgeweest in Venlo. Van Kreta naar de splinter naar bdw. Heul dronken
  maandag 16 maart 2009 @ 22:06:42 #102
164755 Mss
kutHOEr
pi_67117839
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:52 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Ga je mond eens gauw spoelen.
Mestreech
Aids.
pi_67118009
Fijne stad. Kom er graag.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:13:32 #104
164755 Mss
kutHOEr
pi_67118203
Ik ook

Met Heerlen heb ik dan weer iets minder
Aids.
pi_67118312
twee jaar gewoond in m'streech en twee jaar gestudeerd in heerlen.. ik weet wel welke ik het leukst vind
  maandag 16 maart 2009 @ 22:17:29 #106
164755 Mss
kutHOEr
pi_67118426
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:15 schreef HostiMeister het volgende:
twee jaar gewoond in m'streech en twee jaar gestudeerd in heerlen.. ik weet wel welke ik het leukst vind
Vast Heerlen
Aids.
pi_67118504
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:17 schreef Mss het volgende:

[..]

Vast Heerlen
  maandag 16 maart 2009 @ 22:26:20 #108
164755 Mss
kutHOEr
pi_67118935
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:18 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Aids.
pi_67119162
Mensen uit Maastricht zijn iig beter te verstaan dan mensen uit Heerlen!
  maandag 16 maart 2009 @ 22:33:20 #110
164755 Mss
kutHOEr
pi_67119312
Ik ben import, dus ik ben sowieso te verstaan
Aids.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:25:29 #111
pi_67136223
Heerlen is gewoon de hurkplee van Limburg.
Het afvoerputje van het zuiden.
Enige Europese stad met een Burkaverplichting en Baargroeiplicht.

Gaat er nog iemand naar Fortuna-VVV of sjengen-VVV binnenkort?
Mijn kaart is verlopen. Dus ik kan niet...
Messin' with the Kid.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:26:18 #112
pi_67136249
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:30 schreef fratsman het volgende:
Mensen uit Maastricht zijn iig beter te verstaan dan mensen uit Heerlen!
Als ik met mijn pa in Venlo kom, en ik lul in het plat...
Kunnen ze me in ieder geval niet verstaan...
Messin' with the Kid.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:22:14 #113
112339 MPG
pi_67138079
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:26 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Als ik met mijn pa in Venlo kom, en ik lul in het plat...
Kunnen ze me in ieder geval niet verstaan...
Waar kom je vandaan dan
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_67141499
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:22 schreef MPG het volgende:

[..]

Waar kom je vandaan dan
Ik gok Venray die kanten.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:16:56 #115
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67142126
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:54 schreef fratsman het volgende:

[..]

Venray da´s zowat Brabant, vandaar
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:34:52 #116
112545 Muck
pi_67142737
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:33 schreef Mss het volgende:
Ik ben import, dus ik ben sowieso te verstaan
ik ben ook prima te verstaan
pi_67143200
Op het Kazerneterrein binnenkort:

31-5 Sneakerz (dance)

13-6 Mega openluchtdisco.

Laatste heb ik al kaarten voor, Sneakerz ben ik ook over aan het denken.

dinsdag 17 maart 2009 @ 19:19:10 #118
pi_67145771
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:54 schreef fratsman het volgende:

[..]

Yeah!
Niet Venray precies. Maasduinen. Dat is veel oostelijker.
Venray, dat is Brabants wat die daar lullen. Daar is ook geen flikker aan. Voor mij althans.
Ons dialect is veel Duitser...
Messin' with the Kid.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:05:35 #119
pi_67587234
Trouwens weer heerlijk gezellig hiero...zelfs Emmen en fucking Ede (!) zijn actiever...
Messin' with the Kid.
pi_67587585
Wanneer krijgen we onze kerkklok in blerick weer terug? Nu ie weg is merk ik eigenlijk pas hoevaak ik erop keek. Waar is ie eigenlijk ergens gebleven anyways?
Patat Friet
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:50:25 #121
112339 MPG
pi_67588828
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:51 schreef fratsman het volgende:
Op het Kazerneterrein binnenkort:

31-5 Sneakerz (dance)

13-6 Mega openluchtdisco.

Laatste heb ik al kaarten voor, Sneakerz ben ik ook over aan het denken.

Weet je toevallig ook tot wanneer het circus daar blijft staan?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_67589414
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:50 schreef MPG het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook tot wanneer het circus daar blijft staan?
Nee. Maar dat komt omdat circus me nooit heeft geboeid? Wat komt er? circus Renz? Dan zal het wel op de site komen te staan.

Over die openlucht-disco is ook maar weinig terug te vinden.
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:17 schreef ganzenherder het volgende:
Wanneer krijgen we onze kerkklok in blerick weer terug? Nu ie weg is merk ik eigenlijk pas hoevaak ik erop keek. Waar is ie eigenlijk ergens gebleven anyways?
Welke is er weg dan?!?
pi_67589803
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:07 schreef fratsman het volgende:

[..]

Nee. Maar dat komt omdat circus me nooit heeft geboeid? Wat komt er? circus Renz? Dan zal het wel op de site komen te staan.

Over die openlucht-disco is ook maar weinig terug te vinden.
[..]

Welke is er weg dan?!?
Antoniuskerkklok, als sinds februari ofzo
Patat Friet
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:28:46 #124
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67592488
wat een vieze gore puinhoop is nu bij de rotonde bij het station en die rijen met auto´s

leuk om naar te kijken als je op de fiets bent
pi_67592594
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:28 schreef Klonk het volgende:
wat een vieze gore puinhoop is nu bij de rotonde bij het station en die rijen met auto´s

Ik ben er echt al weken niet meer overheen gereden. Telkens als ik naar Blerick ga, neem ik de snelweg.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:36:07 #126
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67592780
ik ook niet, ik mijd dat hele stuk als de pest met de auto
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:36:40 #127
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67592802
wanneer is de eerst volgende duitse dag want dan gaat het een puinhoop worden daar
pi_67593364
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:36 schreef Klonk het volgende:
wanneer is de eerst volgende duitse dag want dan gaat het een puinhoop worden daar
1 mei, Tag der Arbeit. Naar mijn mening toch wel een van de drukste Duitse Dagen! Nou Klonk maak je nuttig en ga daar met een digitale camera staan! Ik moet helaas werken!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:57:39 #129
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67593699
zo helaas zal wel meevallen, met die steeds strenger wordende regels in duitsland zullen jullie geen klagen hebben over duitse klanten die hier voor hun portie zinvol geweld komen
pi_67594171
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:57 schreef Klonk het volgende:
zo helaas zal wel meevallen, met die steeds strenger wordende regels in duitsland zullen jullie geen klagen hebben over duitse klanten die hier voor hun portie zinvol geweld komen
Wil je wel geloven dat ik dat nu al merk? Sinds die schietpartij in Winnenden. En eind van dit jaar komt de nieuwe Wolfenstein uit. Dat wordt helemaal lachen!

dinsdag 31 maart 2009 @ 22:36:05 #131
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67595420
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:08 schreef fratsman het volgende:

[..]

Wil je wel geloven dat ik dat nu al merk? Sinds die schietpartij in Winnenden. En eind van dit jaar komt de nieuwe Wolfenstein uit. Dat wordt helemaal lachen!

[ afbeelding ]

geloof ik graag ja

was laatst in ergens in duitsland je weet niet wat je ziet met al die rooie en oranje stickers
pi_67598539
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:28 schreef Klonk het volgende:

Iedere vrijdagmiddag als ik met de trein aankom zie ik het in Blerick al vast staan...
  zondag 5 april 2009 @ 00:55:16 #133
164755 Mss
kutHOEr
pi_67718672
Terrasjesweer!
Aids.
pi_67720765
vrijdag wel ja, ik liep gisteren door de stad, en dacht "ow.. frisser dan gister!"

Ach, komt nog wel.
pi_67734652
Gelukkig is die stomme koopzondag weer voorbij
pi_67734804
Hoezo? Heb je moeten werken dan? Of ben je naar de Maasboulevardnaamgeefsponsormiddag geweest?
pi_67742910
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:05 schreef fratsman het volgende:
Hoezo? Heb je moeten werken dan? Of ben je naar de Maasboulevardnaamgeefsponsormiddag geweest?
Werken.

Allemaal kijkers, i hate it.

2e paasdag weer 'koopzondag'. die Verheijen hoeft niet meer bij mij in de buurt te komen

De Gemeente Venlo denkt te groot, In Venlo is geen behoefte aan zoveel koopzondagen.

Op 2e paasdag kunnen in de winkel gaan staan voor een paar Duitsers die normalerwijs ook al tevreden waren met etalage kijken

Ze hadden trouwens een grasmat gelegd op de Jodenstraat en de Zoepkoel, waarom weet ik niet maarre het fietste wel stukken beter dan op die irritante straattegels die er liggen
  zondag 5 april 2009 @ 22:30:11 #138
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67742992
zal wel iets te maken hebben met de dag van de maasboulevard ofzo, er waren plannen om een stukje in te richten zoals het park gaat worden op de kop van weerd
pi_67743660
Ik ben er hard over aan het denken om 2e paasdag niet eens open te gaan. Stelletje strebers bij Venlostad.com. Vorige week op de 29e ook open gegaan. Om 16.00 waren er op de Klaasstraat nog maar 2(!) winkels geopend, waar die van mij er één van was.

Die winkeliersvereniging is er goed in om geld te innen voor allerhande onzin, maar op de dagen dat er extra koopzondagen en koopavonden zijn, geven ze zelf niet thuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door fratsman op 05-04-2009 22:59:52 ]
  zondag 5 april 2009 @ 22:50:22 #140
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67743721
gewoon dichtblijven dan toch

ik bedoel als franchisenemer moet het wel een beetje winstgevend blijven toch ?
pi_67743930
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:50 schreef Klonk het volgende:
gewoon dichtblijven dan toch

ik bedoel als franchisenemer moet het wel een beetje winstgevend blijven toch ?
Beste Klonk, ik zou willen dat ik franchisenemer was, dan hield ik er zelf nog meer aan over. Heb een goeie baan, maar moet toch nog verantwoording afleggen.

Ik heb er gewoon een teringhekel aan dat zaken als Dielen, de wijnhandel, wel facturen bij mij naar binnen gooien voor stichting Klaasstraatbelangen á 400 euro, maar op koopzondagen wel dicht zijn.

Ook patsers zoals Ad Pollux die zichzelf de juiste familie binnengeneukt heeft (Sneijders de groentenhandel AKA de Mop.) die blijft afgeven op bedrijven die geen lid zijn van de winkeliersvereniging, terwijl hun eigen toko op koopzondagen niet eens geopend is.

Ik moet niet zo stressen, heb nog steeds weekend.
  zondag 5 april 2009 @ 22:57:08 #142
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67743989
heb ik ff verkeerde informatie, ik dacht dat gamemania een franchise was
  zondag 5 april 2009 @ 23:03:24 #143
112339 MPG
pi_67744209
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:55 schreef fratsman het volgende:

[..]

Beste Klonk, ik zou willen dat ik franchisenemer was, dan hield ik er zelf nog meer aan over. Heb een goeie baan, maar moet toch nog verantwoording afleggen.

Ik heb er gewoon een teringhekel aan dat zaken als Dielen, de wijnhandel, wel facturen bij mij naar binnen gooien voor stichting Klaasstraatbelangen á 400 euro, maar op koopzondagen wel dicht zijn.

Ook patsers zoals Ad Pollux die zichzelf de juiste familie binnengeneukt heeft (Sneijders de groentenhandel AKA de Mop.) die blijft afgeven op bedrijven die geen lid zijn van de winkeliersvereniging, terwijl hun eigen toko op koopzondagen niet eens geopend is.

Adem in, adem uit.
Neem een biertje en relax... Waarom zou jij moeten doen wat zij van je eisen . Je bepaalt toch zeker nog zelf of je lid wordt van hun clubje?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zondag 5 april 2009 @ 23:04:57 #144
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67744273
nu durf ik me helemaal niet meer in die winkel te vertonen, dan springt fratsman in zijn master chief pak achter kassa vandaan als ie mij ziet
pi_67744877
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:04 schreef Klonk het volgende:
nu durf ik me helemaal niet meer in die winkel te vertonen, dan springt fratsman in zijn master chief pak achter kassa vandaan als ie mij ziet

Maar net wat MPG zegt, Ik hoef niet mee te rennen met hun clubje. Alleen die kleine zelfstandig ondernemers weten niet wat ze hiermee moeten. de ene winkelstraat is wel alles open. De andere niet... En maar blijven roepen dat de neuzen dezelfde kant op moeten omdat een dorp als Arcen een toeristenstatus heeft. Hoe ver ligt Arcen van Venlo?
pi_67745236
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:55 schreef fratsman het volgende:

[..]

Fratsman rustig

De zoon van Ad is een vriend van mij hehe

Ad valt reuze mee hoor qua patserigheid. Zoveel poen en dan nog 2 eenvoudige auto's hebben

MIjn werkgever is de meeste doorgedraaide in koopzondagen en koopavonden. rara wie is mijn werkgver
pi_67745399
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:30 schreef Ruder het volgende:

[..]

Fratsman rustig

De zoon van Ad is een vriend van mij hehe

Ad valt reuze mee hoor qua patserigheid. Zoveel poen en dan nog 2 eenvoudige auto's hebben

MIjn werkgever is de meeste doorgedraaide in koopzondagen en koopavonden. rara wie is mijn werkgver
V&D toch nog steeds?

Sinds Ad Pollux op de Stadsomroep heeft geroepen dat Shopmanagers van winkelketens als FRS en dergelijke de schuld er van zijn dat er geen uniformiteit is binnen de winkeliersvereniging, spuug ik op die vent. Je doet er alles aan om enigzins mee te gaan met VenloStad.com, maar als je teruggefloten wordt door het hoofdkantoor, kun je zelf ook niet veel meer. Dat moeten ze ook maar eens snappen.
pi_67745593
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:36 schreef fratsman het volgende:

[..]

V&D toch nog steeds?

Sinds Ad Pollux op de Stadsomroep heeft geroepen dat Shopmanagers van winkelketens als FRS en dergelijke de schuld er van zijn dat er geen uniformiteit is binnen de winkeliersvereniging, spuug ik op die vent. Je doet er alles aan om enigzins mee te gaan met VenloStad.com, maar als je teruggefloten wordt door het hoofdkantoor, kun je zelf ook niet veel meer. Dat moeten ze ook maar eens snappen.
Daar heb je ook weer gelijk in.

Maar het is niet alleen de winkeliersvereniging die daar schuld aan heeft. ook de gemeente Venlo voelt zich net wat te goed en denken dat al die koopzondagen nut hebben. ze hadden gewoon nooit toestemming moeten geven voor meer als 12 koopzondagen per jaar.

Als ik leuk wil winkelen ga ik wel naar Düsseldorf, Keulen, Aken, Maastricht, Breda, Nijmegen etc

Echt niet naar Venlo

Ze moeten maar eens leren dat wij een matig centrum hebben, en die maasboulevard voegt daar niet veel aan toe (allemaal standaard winkels, die ze in andere steden al jaren hebben)

Venlo is alleen goed voor Ruhrpott Duitsers die goedkoop willen shoppen. Ik vraag me ook af waar die NewYorker blijft hier, dat is DE winkel voor Venlo
  zondag 5 april 2009 @ 23:43:36 #149
164755 Mss
kutHOEr
pi_67745622
Die koopzondagen zijn sowieso de spuigaten aan het uitlopen. In 't Tref zijn er in 2009 20 koopzondagen, dat is toch ook niet meer normaal.
Aids.
pi_67745785
Ik heb me gisteren helemaal in het nieuw gestoken op het retailpark in Roermond. M'n vriendin heeft een aantal leuke aanbiedingen meegepakt bij de BodyShop in het centrum, en tot slot heb ik bij de MM een nieuwe autoradio en een externe HD voor een zacht prijsje meegepakt.

Ik hoop dat Venlo de voorsprong die Roermond op dit moment heeft snel zat terug pakt.
  maandag 6 april 2009 @ 08:22:21 #151
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67749493
jah, op dit moment is qua winkelen roermond wat verder, maar als met nadruk op als de maasboulevard ooit afkomt hebben we toch een mooi stukkie Venlo erbij hoor
pi_67751952
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:49 schreef fratsman het volgende:
Ik heb me gisteren helemaal in het nieuw gestoken op het retailpark in Roermond. M'n vriendin heeft een aantal leuke aanbiedingen meegepakt bij de BodyShop in het centrum, en tot slot heb ik bij de MM een nieuwe autoradio en een externe HD voor een zacht prijsje meegepakt.

Ik hoop dat Venlo de voorsprong die Roermond op dit moment heeft snel zat terug pakt.
Ik was Roermond helemaal vergeten

Ookal ben ik geen fan van die Outlet en het retailpark, toch heeft Roermond meer te bieden als Venlo op het moment.

de enige koopzondagen die echt druk zijn, zijn Cultuurzondag en die rond de feestdagen

Schaf de rest maar af

Koopavonden zijn trouwens ook vaak drama, maarjah daar moet ik mijn uren mee maken dus daar zie ik het probleem niet van in
pi_67752226
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:25 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ik was Roermond helemaal vergeten

Ookal ben ik geen fan van die Outlet en het retailpark, toch heeft Roermond meer te bieden als Venlo op het moment.

de enige koopzondagen die echt druk zijn, zijn Cultuurzondag en die rond de feestdagen

Schaf de rest maar af

Koopavonden zijn trouwens ook vaak drama, maarjah daar moet ik mijn uren mee maken dus daar zie ik het probleem niet van in
Ik begrijp niet dat er vanuit de gemeente niet ingegrepen word in verband met die koopavonden. Als je kijkt 10 jaar geleden hoe druk het toen 's avonds was, zowel in de winkels als in de kroegen, en je kijkt nu... Opgeschoten Breezervolk en kansenjongeren die maar een beetje rond staan te hangen, en schreeuwend op en neer lopen...

[ Bericht 0% gewijzigd door fratsman op 06-04-2009 10:59:26 ]
  maandag 6 april 2009 @ 11:01:17 #154
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67752992
het zou erger kunnen, je zou in een winkel in Tegelen kunnen staan op koopavond
pi_67762172
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:01 schreef Klonk het volgende:
het zou erger kunnen, je zou in een winkel in Tegelen kunnen staan op koopavond

Hehehe, je zal toch überhaupt in Tegelen in een winkel werken, ik moet er niet aan denken

Achjah ik ben er niet rouwig om als mijn werkgever zoveel energie en personeelskosten betaald en ik op een koopavond één horloge heb verkocht . Die Vipkoopavonden (op die tijdens het Prijzencircus na dan) zijn al helemaal een drama.

Heb vaker gehad dat ik op een avond 2 six artikeltjes en een sjaal verkocht heb Gaat toch echt te ver.

Maarjah laat de V&D maar lekker denken dat elke stad zo'n toestroom aan mensen heeft als bijvoorbeeld Amsterdam en Eindhoven
pi_67770279
WE KRIJGEN (waarschijnlijk) WEER EEN BIOS!
quote:
Er zijn concrete plannen om in Venlo een bioscoop met vier zalen te bouwen op de huidige parkeerplaats van de Picardie. De bouw moet in het najaar van 2009 starten en zal ongeveer een jaar duren.

Initiatiefnemer van de nieuwe bioscoop is eigenaar van de Luxor bioscoop in Reuver Joep Caubo. In het verleden runde hij het City Theater in de Vleesstraat. Wethouder Mark Verheijen laat in een reactie aan Omroep Venlo weten dat hij de plannen van Caubo steunt. De politicus noemt een nieuwe bioscoop een van dé belangrijkste voorzieningen waar Venlo grote behoefte aan heeft.

Caubo gaat de nieuwe bioscoop huren van een beleggingsmaatschappij en wil er weer de naam van het City Theater aan geven. Ook lopen er momenteel nog gesprekken met De Nieuwe Scene, het Frans Boermanstheater en vastelaovesvereniging Jocus om samen te werken. Momenteel is er in Venlo alleen het filmhuis De Nieuwe Scene. Voorheen telde de stad drie bioscopen waar grote kaskrakers draaiden. Deze bleken op den duur niet meer rendabel te zijn.
Woeha! Heerlijk! Eerst op zaterdag filmpje pakken en dan direct de kroeg in, ipv eerst terugrijden, auto wegzetten, fiets pakken en naar stad!
  maandag 6 april 2009 @ 20:04:24 #157
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_67770713
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:52 schreef fratsman het volgende:
[..]

Woeha! Heerlijk! Eerst op zaterdag filmpje pakken en dan direct de kroeg in, ipv eerst terugrijden, auto wegzetten, fiets pakken en naar stad!
Dat zou echt geweldig zijn, en tegelijkertijd normaal. Een stad als Venlo hoort natuurlijk minimaal 1 bios te hebben.

Met een beetje geluk wordt Venlo straks ook nog aangesloten op het nachtnet van de NS, lekker zuipen in EHV zonder je druk te maken over de laatste/eerste trein
Patat Friet
  maandag 6 april 2009 @ 20:12:00 #158
112339 MPG
pi_67771018
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:52 schreef fratsman het volgende:
[..]

Dat is nog eens goed nieuws
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 6 april 2009 @ 22:02:17 #159
112545 Muck
pi_67775977
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:12 schreef MPG het volgende:

[..]

Dat is nog eens goed nieuws
ja, wat hij zegt!

Toen MPG me vertelde dat Venlo geen bioscoop heeft, geloofde ik hem eerst niet
pi_67779420
Is wel een goed iniatief ja

Ik heb nog steeds heimwee naar de city en de scala. De Scene niet, want dat is nooit wat geweest.

In het filmhuis draaien films die al op dvd uit zijn dus is ook niet echt een mega verrijking

Ik ben benieuwd.

Hopelijk wordt het wat fatsoenlijks
  dinsdag 7 april 2009 @ 03:29:52 #161
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67782099
ik blijf toch naar reuver gaan denk ik, gratis parkeren en bovendien weet je zeker dat je auto er nog staat bij terugkomst en dat je niet beroofd gaat worden tussen de uitgang en je auto
pi_67782933
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 03:29 schreef Klonk het volgende:
ik blijf toch naar reuver gaan denk ik, gratis parkeren en bovendien weet je zeker dat je auto er nog staat bij terugkomst en dat je niet beroofd gaat worden tussen de uitgang en je auto
Heb jij zo'n beeld bij Venlo-centrum?!?
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:01:48 #163
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67783761
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:05 schreef fratsman het volgende:

[..]

Heb jij zo'n beeld bij Venlo-centrum?!?
eigenlijk wel ja, want dat is wat mij overkwam de laatste keer dat ik in venlo naar de bios ging

auto opengebroken en terwijl ik de schade op sta te nemen staat er een junk naast me die op een vriendelijke toon om geld vraagt met een mes in z´n hand om zijn verzoekje wat extra nadruk te geven
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:59:14 #164
pi_67785328
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:42 schreef Ruder het volgende:

Als ik leuk wil winkelen ga ik wel naar Düsseldorf, Keulen, Aken, Maastricht, Breda, Nijmegen etc

Echt niet naar Venlo
Leuk winkelen in Nijmegen.
Jij gaat zeker met het OV?
Messin' with the Kid.
pi_67785356
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:01 schreef Klonk het volgende:

[..]

eigenlijk wel ja, want dat is wat mij overkwam de laatste keer dat ik in venlo naar de bios ging

auto opengebroken en terwijl ik de schade op sta te nemen staat er een junk naast me die op een vriendelijke toon om geld vraagt met een mes in z´n hand om zijn verzoekje wat extra nadruk te geven
WTF. Ja daar krijg je wel een trauma van.

Ik woon al 19 jaar (met kleine onderbreking dan) in het centrum van Venlo. Ik werdt één keer na het uitgaan achterna gezeten door een junk, maar nadat ik 5 minuten bij een politieauto stond, was die ook nergens meer te bekennen en voor de rest wel een paar keer ruzie gehad in de stad (maarjah in elke stad hangt weleens een opgefokte sfeer, dus ja niet echt iets voor Venlo specefiek) en een keer een Pool op het dak gehad die het leuk vond om de daktegels d'r af te smijten (achteraf bleek dat hij een bad trip van de paddo's had) maar voor de rest weinig schokkends meegemaakt. In Berlijn hebben wij ook een appartement in een 'beruchte wijk' maar daar maken ook nooit wat mee

Waar ik me wel aan erger zijn zijn die mocro's en gastarbeiders (roemenen, bulgaren, grieken etc) die hier in de buurt (Duitse hoek) rondhangen. Kan daar niet wat strenger tegenworden opgetreden?

Wat dat betreft ben ik wel fan van de Franse politie die lopen teminste met automatische geweren rond op heikele punten (misschien een goed idee om zo die kansenjongeren op koopavond eens weg te jagen )
pi_67785452
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:59 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Leuk winkelen in Nijmegen.
Jij gaat zeker met het OV?
Ik heb er vrienden wonen en ga er volgend jaar studeren. Heb opzich niks tegen Nijmegen. Arnhem is ook nog wel aardig trouwens.

En die Veolia trein is best wel fijn, fijner dan sommige NS treinen (die irritante met die kleine coupé's bijvoorbeeld)
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:10:54 #167
pi_67785710
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:03 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ik heb er vrienden wonen en ga er volgend jaar studeren. Heb opzich niks tegen Nijmegen. Arnhem is ook nog wel aardig trouwens.

En die Veolia trein is best wel fijn, fijner dan sommige NS treinen (die irritante met die kleine coupé's bijvoorbeeld)
Dat bedoel ik dus.
Als je namelijk met de auto naar 024 gaat, zou je een stuk minder positief zijn.
Messin' with the Kid.
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:14:42 #168
112339 MPG
pi_67785829
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:10 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.
Als je namelijk met de auto naar 024 gaat, zou je een stuk minder positief zijn.
Gratis parkeren in Lent en dan per trein of te voet de brug over .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:20:08 #169
pi_67786008
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:14 schreef MPG het volgende:

[..]

Goeie tip. Graçias.

Een vraag trouwens: Woarum kalle weej heej neet gewoen ien't plat?
Messin' with the Kid.
pi_67786033
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:14 schreef MPG het volgende:

[..]

Ach hier in het centrum kun je je auto bijna overal kwijt, stukken beter dan in Venlo. Althans dat idee heb ik.
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:21:48 #171
112339 MPG
pi_67786064
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:20 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Goeie tip. Graçias.

Een vraag trouwens: Woarum kalle weej heej neet gewoen ien't plat?
Omdat de mods hier nogal gauw aangebrand zijn.
Ze denken dat we dan over hen roddelen ofzo .
De friezen mochten ook geen frysk pruttelen.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_67786176
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:21 schreef MPG het volgende:

[..]

Omdat de mods hier nogal gauw aangebrand zijn.
Ze denken dat we dan over hen roddelen ofzo .
De friezen mochten ook geen frysk pruttelen.
En onze dialecten verschillen onderling natuurlijk ook weer belachelijk, afhankelijk of je ouders oet Hors komen ofzo
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:28:12 #173
pi_67786265
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:24 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

En onze dialecten verschillen onderling natuurlijk ook weer belachelijk, afhankelijk of je ouders oet Hors komen ofzo
Ja klopt. Had ik een paar bladzijdes terug ook al geschreven.
Dat is ook wel lachen.
Als ik met mijn pa buiten het dorp kom, verstaan ze er al geen ruk meer van. Zelfs in Venlo niet.

In Rotterdam vroegen ze ons in de Metro zelfs of we uit Denemarken kwamen.

Maar dat probleem van die paranoïde mods is toch simpel op te lossen? Stel gewoon wat meertalige moderators aan...
Messin' with the Kid.
pi_67786480
Ik woon nu al een jaar of 4 in Nijmegen, maar zodra een van mijn maten uit Venlo langskomt of ik ze aan de telefoon heb schakel ik direct over in het dialect, nog steeds grappig hoe je men hier dan langzaam hun gezicht in een vraagteken ziet veranderen
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:38:09 #175
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67786585
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:00 schreef Ruder het volgende:

[..]

WTF. Ja daar krijg je wel een trauma van.

Ik woon al 19 jaar (met kleine onderbreking dan) in het centrum van Venlo. Ik werdt één keer na het uitgaan achterna gezeten door een junk, maar nadat ik 5 minuten bij een politieauto stond, was die ook nergens meer te bekennen en voor de rest wel een paar keer ruzie gehad in de stad (maarjah in elke stad hangt weleens een opgefokte sfeer, dus ja niet echt iets voor Venlo specefiek) en een keer een Pool op het dak gehad die het leuk vond om de daktegels d'r af te smijten (achteraf bleek dat hij een bad trip van de paddo's had) maar voor de rest weinig schokkends meegemaakt. In Berlijn hebben wij ook een appartement in een 'beruchte wijk' maar daar maken ook nooit wat mee

Waar ik me wel aan erger zijn zijn die mocro's en gastarbeiders (roemenen, bulgaren, grieken etc) die hier in de buurt (Duitse hoek) rondhangen. Kan daar niet wat strenger tegenworden opgetreden?

Wat dat betreft ben ik wel fan van de Franse politie die lopen teminste met automatische geweren rond op heikele punten (misschien een goed idee om zo die kansenjongeren op koopavond eens weg te jagen )
trauma´s niet zozeer maar genoeg om me uit de binnenstad te houden als de winkels dicht zijn, wat dat betreft mogen ze best ergens (oude veiling, kazerneterrein) een mooie nieuwe bios neerzetten
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:39:41 #176
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67786631
Woarum kalle weej heej neet gewoen ien't plat

omdat ik als tevreden inwoner van Venlo edoch import zijnde geen zin heb om het hele topic voor te gaan lezen
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:44:58 #177
pi_67786805
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:39 schreef Klonk het volgende:
import
Blèch. 'Ollender...

Zo moeilijk is het nou toch ook weer niet.
Bij mijn weten is Venloos voor kaaskoppen het makkelijkst te volgen.
Messin' with the Kid.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:23:31 #178
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67787993
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:44 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Blèch. 'Ollender...

Zo moeilijk is het nou toch ook weer niet.
Bij mijn weten is Venloos voor kaaskoppen het makkelijkst te volgen.
je mag me alles noemen, maar geen hollander, ik ben een geboren en getogen drenth die hier zo is ingeburgerd dat ze me alleen tussen 6 plankjes nog uit limburg kunnen halen en zelfs dan zal ik me nog verzetten want ze mogen me ergens in de vette limburgse klei begraven

en het plat praten gaat wel, maar als ik dat doe lacht iedereen dus dat doen je dan ook niet zo snel meer, verstaan gaat prima, alleen het schrijven en het lezen daarvan dan moet ik dus gewoon die zinnetjes hardop voor gaan lezen
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:34:24 #179
pi_67788414
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:23 schreef Klonk het volgende:

[..]

je mag me alles noemen, maar geen hollander, ik ben een geboren en getogen drenth die hier zo is ingeburgerd dat ze me alleen tussen 6 plankjes nog uit limburg kunnen halen en zelfs dan zal ik me nog verzetten want ze mogen me ergens in de vette limburgse klei begraven
quote:
en het plat praten gaat wel, maar als ik dat doe lacht iedereen dus dat doen je dan ook niet zo snel meer, verstaan gaat prima, alleen het schrijven en het lezen daarvan dan moet ik dus gewoon die zinnetjes hardop voor gaan lezen
Ach soo. Is toch wel weer wat anders dan dan droge Nedersaksisch, hè?
Messin' with the Kid.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:45:50 #180
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67788779
Venloos is nog wel grappig, veel duitse invloeden en Tegels ken ik oak een bietje gewoon alle woorden uitspreken alsof je keihard in je ballen getrapt word en daarna je tong word vastgehouden
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:07:59 #181
112545 Muck
pi_67789454
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:39 schreef Klonk het volgende:
Woarum kalle weej heej neet gewoen ien't plat

omdat ik als tevreden inwoner van Venlo edoch import zijnde geen zin heb om het hele topic voor te gaan lezen
Zo doe ik het dus ook
Gewoon oplezen, dan kom ik er wel uit
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:12:33 #182
pi_67789576
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:45 schreef Klonk het volgende:
Venloos is nog wel grappig, veel duitse invloeden en Tegels ken ik oak een bietje gewoon alle woorden uitspreken alsof je keihard in je ballen getrapt word en daarna je tong word vastgehouden
Dat hoor ik echt steeds vaker van mensen van buitenaf.
Venlo is het meest toegankelijk voor niet-Limburgers.

De mensen zijn lang niet zo stug en gesloten als in Venray en de Maasduinen.
En minder bekrompen dan in het diepe zuiden.
Venloos is ook veel makkelijker te volgen voor buitenstaanders.
Messin' with the Kid.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:14:30 #183
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67789635
ik zeg niet dat het toegangelijk is, van alle spraakgebrekken, sorry dialecten in noord limburg is venloos een van de makkelijkere
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:14:39 #184
112545 Muck
pi_67789639
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:12 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Dat hoor ik echt steeds vaker van mensen van buitenaf.
Venlo is het meest toegankelijk voor niet-Limburgers.

De mensen zijn lang niet zo stug en gesloten als in Venray en de Maasduinen.
En minder bekrompen dan in het diepe zuiden.
Venloos is ook veel makkelijker te volgen voor buitenstaanders.
Dat denk ik ook ja
Ik kan het na anderhalf jaar redelijk volgen geloof ik, maar MPG z'n oom uit Roermond (dacht ik?) versta ik dan weer helemaal niet...

De eerste maanden overheerste het WTF-gevoel gewoon nog teveel om het te volgen geloof ik
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:15:45 #185
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67789667
moet je eens kirchroais proberen te verstaan
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:16:54 #186
112545 Muck
pi_67789704
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:15 schreef Klonk het volgende:
moet je eens kirchroais proberen te verstaan
ik vind Roermonds al gegorgel
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:18:55 #187
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67789768
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:16 schreef Muck het volgende:

[..]

dinsdag 7 april 2009 @ 12:52:11 #188
112339 MPG
pi_67790624
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:16 schreef Muck het volgende:

[..]

Remunjs ja .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:21:20 #189
pi_67795807
Onze prachtige Noord Limburgse Dialecten een spraakgebrek noemen...

Oké. Misschien is het Venloos dan wel niet toegankelijk.
Vergeleken met de rest van Limburg denk ik dat je als nieuwkomer het beste in Venlo kan zitten.
En ik kan het weten...
Messin' with the Kid.
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:23:21 #190
164755 Mss
kutHOEr
pi_67795879
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:34 schreef HostiMeister het volgende:
Ik woon nu al een jaar of 4 in Nijmegen, maar zodra een van mijn maten uit Venlo langskomt of ik ze aan de telefoon heb schakel ik direct over in het dialect, nog steeds grappig hoe je men hier dan langzaam hun gezicht in een vraagteken ziet veranderen
Ik had dat in Maastricht juist andersom. Een paar vrienden die hun hele leven al plat Maastrichts praten en mij dan Venloos horen praten. Vinden ze dat zo erg op Nederlands lijken dat ze maar Nederlands tegen me gaan praten .
Aids.
pi_67796573
Mijn god, stelletje spamhoeren hier. Ik ben een halve dag niet online en ze kalken direct bijna een hele pagina vol!
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:48:27 #192
112339 MPG
pi_67796658
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:45 schreef fratsman het volgende:
Mijn god, stelletje spamhoeren hier. Ik ben een halve dag niet online en ze kalken direct bijna een hele pagina vol!
Is weer eens wat anders dan een topic dat in een jaar nog niet vol komt
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:05:46 #193
pi_67797298
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:48 schreef MPG het volgende:

[..]

Is weer eens wat anders dan een topic dat in een jaar nog niet vol komt
We konden nog niet eens op tegen fucking Ede...

Ingeslapen zooitje
Messin' with the Kid.
pi_67798010
Genoeg te lullen hier toch? Alleen zijn er niet zoveel users uit het Venloosche. Gelukkig hebben we zo'n kwatskont als Ruder in ons midden...
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:25:15 #195
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67798081
moet jij niet werken ofzo
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:26:50 #196
pi_67798150
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:23 schreef fratsman het volgende:
Alleen zijn er niet zoveel users uit het Venloosche
Klaarblijkelijk ook niet uit de rest van Noord Limburg.
Messin' with the Kid.
pi_67798312
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:25 schreef Klonk het volgende:
moet jij niet werken ofzo
Ik ben aan het werk!

Van Kloeken.nl:
quote:
Internetten onder werktijd goed voor de productiviteit.

Voortaan is er een goed excuus als je baas je betrapt op internetten voor privézaken. Internetten in de tijd van de baas is namelijk goed voor de productiviteit. Dat zegt een Australische dokter die er onderzoek naar deed.

Volgens hem zijn werknemers die onder het werk internetten voor privé doeleinden 9% productiever dan werknemers die dat niet doen. Die vlieger gaat overigens niet op als men meer dan 20% van de totale werktijd op internet doorbrengt.

Als verklaring voor de hogere productiviteit wordt gegeven dat men tijdens het internetten even kan ontspannen en de 'accu' opnieuw opgeladen kan worden zodat men het werk weer goed geconcentreerd kan hervatten.

De onderzoeker vindt het dan ook niet terecht dat bedrijven veel moeite doen om websites als YouTube voor werknemers te blokkeren.
Dus ik bedoel maar!
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:40:55 #198
112339 MPG
pi_67798696
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:30 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik ben aan het werk!

Van Kloeken.nl:
[..]

Dus ik bedoel maar!
Dit stond een tijdje geleden al op onze FrontPage:
Funsurfers presteren beter
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_67799448
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:23 schreef fratsman het volgende:
Genoeg te lullen hier toch? Alleen zijn er niet zoveel users uit het Venloosche. Gelukkig hebben we zo'n kwatskont als Ruder in ons midden...
Ik heb het nu ff rustig met school he :p

Vandaag goede resultaten gekregen uit Den Bosch, heb bijna mijn P binnen (moet alleen nog een 5,4 voor Engels om lullen tot een 5,5 en een punt van een project afwachten)

Dus mijn studie Deutsch in Nijmegen volgend jaar komt steeds dichterbij!

Ik ben nu een nummer aan t luisteren wat me doet denken aan de Ruhrpott meisjes op zaterdagmiddag im Venlo:

dinsdag 7 april 2009 @ 17:08:50 #200
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67799691
Ruder, wat ik me afvraag, jij werkt bij V&D weet je ook wanneer die winkel klaar is

was er laatst binnen en takkejantje wat een aftandse bende, vond de ouwe winkel een stuk netter
pi_67799780
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:08 schreef Klonk het volgende:
Ruder, wat ik me afvraag, jij werkt bij V&D weet je ook wanneer die winkel klaar is

was er laatst binnen en takkejantje wat een aftandse bende, vond de ouwe winkel een stuk netter
We hebben maar beperkt geld gekregen van het hoofdkantoor om die zooi daar op te knappen. We hebben het ook grotendeels zelf opgeknapt. Enne niks negatiefs over de horlogerie en modeaccesoires want die heb ik met een paar andere opgeknapt

Dat carre is best wel strak toch
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:14:01 #202
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67799889
uiteraard

ik had echt het idee dat de inboedel van de bijenkorf een beetje anders is neergezet, wat nieuwe posters en hoppa we hebben weer een V&D
pi_67800024
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:14 schreef Klonk het volgende:
uiteraard

ik had echt het idee dat de inboedel van de bijenkorf een beetje anders is neergezet, wat nieuwe posters en hoppa we hebben weer een V&D
Helemaal goed gezien!

De V&D is voornamelijk gebouwd uit Bijenkorfmateriaal. Het carré is het oude van de Bijenkorf in Utrecht en de rest is allemaal van de Bijenkorf Outlet en restmateriaal van Bijenkorven in Utrecht en Eindhoven

Maarre het V&D's nieuwe look. De wannabe luxe look in Roermond wel zéér geslaagd vind ik (Daar kregen ze teminste wel een fatsoenlijk budget )

Maarre Bijenkorf Outlet is weggegaan omdat er geen restpartijen meer waren en omdat de winkel té goed liep
pi_67800183
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:08 schreef Klonk het volgende:

Hoezo V&D? Het is toch nog steeds Bijenkorf qua uitstraling?

Toch wel mooi, er wordt vanuit de gemeente geschreeuwd: "VENLO KRIJGT ZIJN V&D TERUG!!!" en wat krijg je? een slap aftreksel.... Zeker in vergelijking met Roermond en Maastricht.
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:28:44 #205
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67800387
V&D in roermond heb ik nog niet gezien na de verbouwing
pi_67800505
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:22 schreef fratsman het volgende:

[..]

Hoezo V&D? Het is toch nog steeds Bijenkorf qua uitstraling?

Toch wel mooi, er wordt vanuit de gemeente geschreeuwd: "VENLO KRIJGT ZIJN V&D TERUG!!!" en wat krijg je? een slap aftreksel.... Zeker in vergelijking met Roermond en Maastricht.
Wel leuk personeel dat scheelt.

Zeker in vergelijking met andere V&D's

30 April Vato Gonzales hier op het plein, laat ik dan net in Berlijn zetten Maar gelukkig kan ik daar op 1 mei helemaal los op het Myfest (300.000 man helemaal los ) Aan de andere kant zijn Sven Väth, Dave Clarke, Dirty South en Tiga wel van een hoger kaliber dan Vato dus ben ik ook weer erg blij dat ik dan in Berlijn zit

23 mei Cosmic Gate in het Perron, daar ga ik wél zeker naar toe
pi_67801019
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:31 schreef Ruder het volgende:

[..]

23 mei Cosmic Gate in het Perron, daar ga ik wél zeker naar toe
'FIRE WIRE!!!"

E3! 10 jaar geleden!
pi_67801270
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:47 schreef fratsman het volgende:

[..]

'FIRE WIRE!!!"

E3! 10 jaar geleden!
Dat Fratsman en ik nog ooit dezelfde muziek blijken te hebben wonderbaarlijk.

Dusse Fratsman heeft ook Hardcore Vibes op 23 mei

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruder op 07-04-2009 19:35:51 ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:02:24 #209
164755 Mss
kutHOEr
pi_67801522
Ik vind die luxe-uitstraling van de V&D helemaal niet mooi eigenlijk, zo donker. Ik krijg er een beetje Holland Handels Huis ideeen bij, en dat was me toch een flutwinkel
Aids.
pi_67818593
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:02 schreef Mss het volgende:
Ik vind die luxe-uitstraling van de V&D helemaal niet mooi eigenlijk, zo donker. Ik krijg er een beetje Holland Handels Huis ideeen bij, en dat was me toch een flutwinkel
Maar het is er wel gezellig

En als ik heel eerlijk ben vind ik de oude V&D style (zoals nog in Nijmegen te bewonderen) wel heel erg jaren 80 dus het moest wel veranderen.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:31:29 #211
112545 Muck
pi_67818990
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:16 schreef Ruder het volgende:

[..]

Maar het is er wel gezellig

En als ik heel eerlijk ben vind ik de oude V&D style (zoals nog in Nijmegen te bewonderen) wel heel erg jaren 80 dus het moest wel veranderen.
de V&D in Nijmegen is om te huilen ja.
Toevallig vorige week nog geweest!
pi_67822237
Bij die oude V&D krijg ik altijd een "Are you being served"gevoel!

"Mens Wear!"
  woensdag 8 april 2009 @ 12:38:41 #213
112545 Muck
pi_67825195
Miss slocombe
pi_67826851
Ik heb mijn Propedeuse op 1 tiende na.

en die tiende kan ik behalen door een Samenvatting van 3,5 pagina over Océ te schrijven in het Engels
pi_67831146
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:33 schreef Ruder het volgende:
Ik heb mijn Propedeuse op 1 tiende na.

en die tiende kan ik behalen door een Samenvatting van 3,5 pagina over Océ te schrijven in het Engels
Dus dat worden 3 kantjes over:

printers
werkverschaffing voor half Venlo
Massa-ontslag voor een groot deel.
een algemeen directeur met een kekke bril.

Kutbedrijf. ze schoppen er iets te makkelijk mensen uit die er hun halve leven gewerkt hebben.
pi_67832691
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:33 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dus dat worden 3 kantjes over:

printers
werkverschaffing voor half Venlo
Massa-ontslag voor een groot deel.
een algemeen directeur met een kekke bril.

Kutbedrijf. ze schoppen er iets te makkelijk mensen uit die er hun halve leven gewerkt hebben.
Mijn verslag is opzich wel positief

Maarre is voor Engels ik had een 5,4 en nu moet ik een verslag inleveren om het het up te graden naar een 5,5

Voor de rest gewoon alles makkelijk gehaald. De vakken waar ik echt een raar onderbuikgevoel bij had gewoon afgesloten met een 7,9 en 7,6

De universiteit komt steeds dichterbij
pi_67833013
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:13 schreef Ruder het volgende:

[..]

De universiteit komt steeds dichterbij
is dat werkelijk je streven?
pi_67833055
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:22 schreef fratsman het volgende:

[..]

is dat werkelijk je streven?
Ja nog 1 tiende en ik ben er

Dus reken maar van Yes

Ik Duitse taal en cultuur en Duitslandstudies studeren
pi_67833146
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:23 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ja nog 1 tiende en ik ben er

Dus reken maar van Yes

Ik Duitse taal en cultuur en Duitslandstudies studeren
Dus als je dan hoogleraar bent, kan ik iig zeggen "van die vent ben ik nog stagebegeleider geweest!"
pi_67833257
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:25 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dus als je dan hoogleraar bent, kan ik iig zeggen "van die vent ben ik nog stagebegeleider geweest!"
Nog leuker is als ze mij in Nijmegen of Münster benoemen tot professor

Dán kun je zeggen van die professor ben ik nog stagebegeleider geweest
pi_67833411
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:28 schreef Ruder het volgende:

[..]

Nog leuker is als ze mij in Nijmegen of Münster benoemen tot professor

Dán kun je zeggen van die professor ben ik nog stagebegeleider geweest
In Munster is het dan Herr professor!
Eerst zien dan geloven he!
pi_67834071
Breaking News: vanLeest gaat weg

Best wel sneu vind ik Was een leuke winkel met leuk personeel, waar ik leuke stage gehad heb destijds

De Freerecordshop blijft, ze zijn er alleen nog niet uit wie van het FRS en vL personeel allemaal mag blijven werken.
pi_67834251
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:49 schreef Ruder het volgende:
Breaking News: vanLeest gaat weg

Best wel sneu vind ik Was een leuke winkel met leuk personeel, waar ik leuke stage gehad heb destijds

De Freerecordshop blijft, ze zijn er alleen nog niet uit wie van het FRS en vL personeel allemaal mag blijven werken.
Deze Van Leest blijft nog, Pipo! Niet alle van Leest in Nederland verdwijnen, deze is er eentje van. Ze gaan nog minstens 2 jaar door.
pi_67834310
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef fratsman het volgende:

[..]

Deze Van Leest blijft nog, Pipo! Niet alle van Leest in Nederland verdwijnen, deze is er eentje van. Ze gaan nog minstens 2 jaar door.
Deze ook als het goed is.

Roermond wordt een FRS, en als het goed is op een nieuwe locatie.
pi_67834477
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:55 schreef Ruder het volgende:

[..]

Deze ook als het goed is.

Roermond wordt een FRS, en als het goed is op een nieuwe locatie.
Ja, maar nu nog niet. Geloof me, ik heb het overzicht gezien welke Van Leest en FRS er dit boekjaar verdwijnen of omgebouwd worden. Deze zat niet in het rijtje, en maar goed ook want deze heeft het altijd goed gedaan.
pi_67835107
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:59 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ja, maar nu nog niet. Geloof me, ik heb het overzicht gezien welke Van Leest en FRS er dit boekjaar verdwijnen of omgebouwd worden. Deze zat niet in het rijtje, en maar goed ook want deze heeft het altijd goed gedaan.
Ik wou net zeggen in 2007 was het nog de best lopende van Nederland (in verhouding)

Misschien moeten we binnenkort het 'Help Peter de winter door fonds' oprichten
pi_67854520
Dood aan Duitsers die met hun 2gebrudertassen gewoon over het fietspad lopen! BelleBelleBelle, en ze lopen gewoon stoicijns door. Hou dan ook je kop dicht als ik je even met mijn elleboog aantik.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:20:02 #228
pi_67855420
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:49 schreef fratsman het volgende:
Dood aan Duitsers
Amen, makker.
Messin' with the Kid.
pi_67855861
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:20 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Amen, makker.
Liever niet allemaal, dan heb ik geen werk meer! Alleen die dwazen die denken dat ze overal mogen lopen, overal mogen keren met hun auto's, denken dat alle banen van de rotonde bedoeld zijn om helemaal rond te rijden etc. etc.
pi_67856197
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:35 schreef fratsman het volgende:

[..]

Liever niet allemaal, dan heb ik geen werk meer! Alleen die dwazen die denken dat ze overal mogen lopen, overal mogen keren met hun auto's, denken dat alle banen van de rotonde bedoeld zijn om helemaal rond te rijden etc. etc.
Voornamelijk Ruhpottuitschot oftewel het Blerick van Duitsland hehe

Maar er wonen zo 89 miljoen mensen in Duitsland die je niet eenvoudig over een kam kan scheren. In Berlijn zijn de Duitsers bijvoorbeeld heel anders dan in de Ruhrpott. Een goede vriend van mij komt uit Cuxhaven (tussen Bremen en Hamburg) en die komt vaker hier in Venlo stappen en die kan zelfs zo goed Nederlands dat men het hier in Venlo nog niet eens opmerkt dat hij een 'Pruus' is

En ik heb tijdens de intro van mijn HBO in Aken nog een scharreltje uit Bottrop (toevallig ook Ruhrpott gehad) en die was ook niet mis

Maarre de Duitsers die in Venlo komen shoppen zijn meestal niet de allerslimste, zij komen vaak uit de Ruhrpottsteden, steden met veel industrie. Oftewel veel fabrieksarbeiders.en ja dat is natuurlijk niet bepaald de créme de la créme van Duitsland
pi_67856240
Is er in Venlo eo. geen auto/tuning club ofzo?
pi_67857160
Berlijn! Ik wil al jaren een keertje terug, prachtige stad!
pi_67857182
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Is er in Venlo eo. geen auto/tuning club ofzo?
Ga op zondagavond maar eens op het parkeerterrein van het Tref kijken. Of het een echte club is weet ik niet...
pi_67857370
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:18 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ga op zondagavond maar eens op het parkeerterrein van het Tref kijken. Of het een echte club is weet ik niet...
Doen ze dat nog steeds?
pi_67857418
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:18 schreef fratsman het volgende:

[..]

Vrij kansloos zijn ze wel

Ik zie ook weleens auto's rijden met 'Venlo Tuning' erop dus het bestaat vast wel

Ik ga eind april voor de 9e keer naar Berlijn, echt een geweldige stad ook geweldig dat ik in de toekomst een half jaartje in Berlijn ga studeren

In juli ga ik een weekje naar Hamburg, ook echt een TOP-stad. echt een aanrader, is nog een ruigere stad als Amsterdam
pi_67857730
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:25 schreef Ruder het volgende:

[..]

Vrij kansloos zijn ze wel

Ik zie ook weleens auto's rijden met 'Venlo Tuning' erop dus het bestaat vast wel

Ik ga eind april voor de 9e keer naar Berlijn, echt een geweldige stad ook geweldig dat ik in de toekomst een half jaartje in Berlijn ga studeren

In juli ga ik een weekje naar Hamburg, ook echt een TOP-stad. echt een aanrader, is nog een ruigere stad als Amsterdam
Die auto's zijn ook niet getuned, maar geHeutzt!
  donderdag 9 april 2009 @ 11:35:23 #237
pi_67857772
Venlo Tuning...

Komt op mijn net zo over als die pubertjes in de Koel die gaan schreeuwen: Venlo Hooligans...

Messin' with the Kid.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:37:39 #238
pi_67857875
Ohja. Een groot deel van die 89 miljoen (ik dacht trouwens dat het minder waren, de Duitse bevolking nam toch af?) zijn trouwens geen echte Duitsers.

Je hebt miljoenen 'Kreuzbergturken' en dan heb je nog de Schwaben en de Beieren

Tegen de Deense grens zijn het praktisch Scandinaviërs en in het land van Kleef zijn het eigenlijk gewoon kaaskoppen.
Messin' with the Kid.
pi_67858371
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:37 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Ohja. Een groot deel van die 89 miljoen (ik dacht trouwens dat het minder waren, de Duitse bevolking nam toch af?) zijn trouwens geen echte Duitsers.

Je hebt miljoenen 'Kreuzbergturken' en dan heb je nog de Schwaben en de Beieren

Tegen de Deense grens zijn het praktisch Scandinaviërs en in het land van Kleef zijn het eigenlijk gewoon kaaskoppen.
Miljoenen???

Wij hebben al een paar jaar in appartement in Berlin-Kreuzberg.

In het bezirk Kreuzberg-Friedrichshain wonen 265.000 waarvan 10 procent turk. In Neukölln (het bezirk langs Kreuzberg, wonen wel vrij veel buitenlanders, en staat dan ook bekend als de 'bijlmer van Duitsland' al vind ik het peroonlijk lang niet zo storend als de bijlmer)

In het gedeelte van het (o zo beruchte) Kreuzberg waar wij een appartement hebben, wonen voornamelijk Yuppen

en Beieren en Schwaben zijn ook lang zo erg nog niet. Beieren is harstikke mooi (je waant je af en toe gewoon in Italië of Oostenrijk) Er zijn ook veel leuke en gezellige steden.

In Beieren: München, Augsburg, Nürnberg, Regensburg, Würzburg
in Schwaben: Stuttgart, Freiburg im Breisgau

En feesten dat ze kunnen!

Het ZPF is echt mini vergeleken met het Oktoberfest en de Canstatter Wasen. Daarbij is op elk dorpsfeest in Beieren standaard een feesttent met 5.000 zitplaatsen aanwezig
pi_67858615
Niks over het ZPF he!

Ik heb er nou al zin in!
  donderdag 9 april 2009 @ 11:58:33 #241
pi_67858678
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:50 schreef Ruder het volgende:

[..]

Miljoenen???

Wij hebben al een paar jaar in appartement in Berlin-Kreuzberg.

In het bezirk Kreuzberg-Friedrichshain wonen 265.000 waarvan 10 procent turk. In Neukölln (het bezirk langs Kreuzberg, wonen wel vrij veel buitenlanders, en staat dan ook bekend als de 'bijlmer van Duitsland' al vind ik het peroonlijk lang niet zo storend als de bijlmer)

In het gedeelte van het (o zo beruchte) Kreuzberg waar wij een appartement hebben, wonen voornamelijk Yuppen
Ik weet ook wel dat daar geen miljoenen mensen wonen. Maar ik bedoelde dus over heel Duitsland dat soort Turken.
quote:
en Beieren en Schwaben zijn ook lang zo erg nog niet. Beieren is harstikke mooi (je waant je af en toe gewoon in Italië of Oostenrijk) Er zijn ook veel leuke en gezellige steden.

In Beieren: München, Augsburg, Nürnberg, Regensburg, Würzburg
in Schwaben: Stuttgart, Freiburg im Breisgau

En feesten dat ze kunnen!

Het ZPF is echt mini vergeleken met het Oktoberfest en de Canstatter Wasen. Daarbij is op elk dorpsfeest in Beieren standaard een feesttent met 5.000 zitplaatsen aanwezig
Ik vind het geen fijn volk daar. Zal wel persoonlijk zijn.
Messin' with the Kid.
pi_67858773
Ik heb trouwens nog een goude tip voor mensen die graag een dagje eropuit gaan in Deutschland.

Ga eens naar Münster

Leuker dan de neppe altstadt van Düsseldorf, het misschien voor sommige wat te masale Keulen en natuurlijk stukken beter als CentrO in Oberhausen.

Echt een leuke stad, met een schitterende Altstadt, gezellige straatjes en steegjes, veel winkels, veel café's, veel studenten (grootste universiteit van Duitsland) een mooi park midden in de stad (vergelijkbaar met het Vondelpark) in een woord een geweldige stad.
pi_67858827
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:56 schreef fratsman het volgende:
Niks over het ZPF he!

Ik heb er nou al zin in!
Zonder mijn vader was het er nooit geweest

En ja ik verheug me ook al een beetje op het ZPF en op Freefunk trouwens (vind ik stiekem nog leuker als ZPF )
pi_67860243
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:02 schreef Ruder het volgende:

[..]

Zonder mijn vader was het er nooit geweest

Dat roep je in elk topic wat in de richting van het ZPF komt!
pi_67860746
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:48 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dat roep je in elk topic wat in de richting van het ZPF komt!
Ja en
  donderdag 9 april 2009 @ 13:25:22 #246
112339 MPG
pi_67861346
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:06 schreef Ruder het volgende:

[..]

Ja en
Vertel eens wat nieuws .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_67862315
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:25 schreef MPG het volgende:

[..]

Vertel eens wat nieuws .
Dat dus!
pi_67864563
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:54 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dat dus!
Als Kyteman niet op de ZPF dan is marcel Tabbers dom
pi_67881836
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:53 schreef Ruder het volgende:

[..]

Als Kyteman niet op de ZPF dan is marcel Tabbers dom
Tabbers is afgelopen jaar toch voor het laatst programmeur geweest?
  vrijdag 10 april 2009 @ 01:43:47 #250
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_67884291
Heuj! Weet iemand hier wat het oer-limburgse woord voor oma is? .
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:08:22 #251
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67885593
Oh noesss !!!!!!

De Duitsers komen, Goede Vrijdag met dit soort weer, ik voorspel een volle binnenstad en nog vollere wegen
pi_67885704
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:08 schreef Klonk het volgende:
Oh noesss !!!!!!

De Duitsers komen, Goede Vrijdag met dit soort weer, ik voorspel een volle binnenstad en nog vollere wegen
Dikke omzet, here we come! . Ik hoop dat ik nog tijd heb om tussendoor te posten.
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:03:40 #253
pi_67886440
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 01:43 schreef bleiblei het volgende:
Heuj! Weet iemand hier wat het oer-limburgse woord voor oma is? .
Euh..ompa?
Messin' with the Kid.
pi_67886825
Net waren Mark Verheijen en Twan Beurskens op 3fm bij Giel erg grappig

Ze gaan koffiebonnen aan Duitsers geven als excuses voor de slechte staat van de wegen in Venlo op dit moment

Er werdt nog een stukje van het nummer Pruusse van Neet Oet Lottum gedraaid en Giel stelde voor om fietsen aan Duitsers uit te delen
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:26:42 #255
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67886929
mijn lieve vriendin vroeg net of ik zin had om wat nieuwe tshirts voor mij te gaan kopen, vandaag
pi_67887022
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:26 schreef Klonk het volgende:
mijn lieve vriendin vroeg net of ik zin had om wat nieuwe tshirts voor mij te gaan kopen, vandaag
Ik ga fijn volgende week de omgekeerde Duitser uithangen en in Aken voor wat t-shirts kijiken

Buiten het feit dat het vandaag wemelt van de 2Brüdertassen en De Mop tassen is er in Venlo ook géén enkele fatsoenlijke winkel voor leuke kleding (of je moet Score en Open 32 als goed beschouwen )
pi_67887595
We zijn alweer bijna bij #7

Wanneer halen we Breda en Utrecht in
pi_67887628
Issie dicht dan?

edit:

Open32. die gladjakker duikt nog net niet je broekzak in, als je net één stap binnen bent.
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:55:14 #259
pi_67887657
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:22 schreef Ruder het volgende:
Net waren Mark Verheijen en Twan Beurskens op 3fm bij Giel erg grappig

Ze gaan koffiebonnen aan Duitsers geven als excuses voor de slechte staat van de wegen in Venlo op dit moment

Er werdt nog een stukje van het nummer Pruusse van Neet Oet Lottum gedraaid en Giel stelde voor om fietsen aan Duitsers uit te delen
Stond ook op spitsnieuws.
Als ik de volgende keer ergens in de Ruhr in de file sta wil ik ook wel gratis koffie...
Messin' with the Kid.
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:58:17 #260
pi_67887732
Maar vruug mich zo'nne Pruus oeit nao de waeg nao C&A
Dan steur ik um 'per ongeluk' nao Hors-America...

Geniaal.
Messin' with the Kid.
pi_67887735
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:55 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Stond ook op spitsnieuws.
Als ik de volgende keer ergens in de Ruhr in de file sta wil ik ook wel gratis koffie...
Gratis niet. maar ik had zaterdag voor 50 eurocent een fatsoenlijk bakkie koffie op het station van Essen is weereens wat anders dan ¤1,90 die mijn oude werkgever Kiosk hier durft te vragen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:07:50 #262
112339 MPG
pi_67887963
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:26 schreef Klonk het volgende:

Goed idee

Het stikt hier nu al van de pruuse .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:10:25 #263
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67888029
nu heel hard de straat op rennen en sieg heil gaan roepen
pi_67888056
Ik heb nu al zo'n 10 keer de vraag gehad waarom "diese spiele nicht auf Deutsch sind!"
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:13:32 #265
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67888124
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:11 schreef fratsman het volgende:
Ik heb nu al zo'n 10 keer de vraag gehad waarom "diese spiele nicht auf Deutsch sind!"
je kunt ze altijd nog call of duty verkopen daar spreekt in ieder geval een deel duits
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:16:21 #266
pi_67888204
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:58 schreef Ruder het volgende:

[..]

Gratis niet. maar ik had zaterdag voor 50 eurocent een fatsoenlijk bakkie koffie op het station van Essen is weereens wat anders dan ¤1,90 die mijn oude werkgever Kiosk hier durft te vragen.
Afzetters hier allemaal.
Messin' with the Kid.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:16:53 #267
pi_67888221
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:10 schreef Klonk het volgende:
nu heel hard de straat op rennen en sieg heil gaan roepen
Nee. Gewoon je fiets terugvragen. Dan reageren ze veel leuker...
Messin' with the Kid.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:19:15 #268
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67888296
slecht plan, dan krijg je zo´n lelijke duitse fiets met een koffertje achterop en een mandje voorop en oranje reflectoren in de wielen
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:20:10 #269
112339 MPG
pi_67888322
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:19 schreef Klonk het volgende:
slecht plan, dan krijg je zo´n lelijke duitse fiets met een koffertje achterop en een mandje voorop en oranje reflectoren in de wielen
Met een (Stahl)helm erbij
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_67888328
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:19 schreef Klonk het volgende:
En een helm!
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:21:45 #271
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67888377
het is fijn om te merken dat we helemaal geen vooroordelen hebben over onze oosterburen

moet trouwens wel zeggen dat het weer me wat tegenvalt tot nu toe, ze hadden het over prachtig zomerweer...
pi_67888427
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:21 schreef Klonk het volgende:
het is fijn om te merken dat we helemaal geen vooroordelen hebben over onze oosterburen

moet trouwens wel zeggen dat het weer me wat tegenvalt tot nu toe, ze hadden het over prachtig zomerweer...
Gelukkig maar, dan zijn allemaal die zgn. "slanke" Duitse dames voldoende bedekt.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:24:24 #273
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67888464
slanke duitse vrouwen zijn een hoax...
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:24:28 #274
pi_67888467
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:21 schreef Klonk het volgende:

Die dikke moffen houden gewoon veel zonlicht tegen bij jullie.

Hier is het trouwens ook geen geweldig weer. Nogal bewolkt.
Messin' with the Kid.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:42:09 #275
112339 MPG
pi_67889101
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_67889852
Pas geleden kocht een Duitser bij mij een knal Oranje horloge

Ik dus vragen of ie fan was van het Nederlands elftal hij zo: Ja... Rafeal Van Der Vaart *denk hier een Duits accent bij*
pi_67889974
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:11 schreef fratsman het volgende:
Wanneer komt Bolko je winkel leeghalen?

Of bevind hij zich nog in de Miss Marple Business
pi_67889996
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:04 schreef Ruder het volgende:

Ik dus vragen of ie fan was van het Nederlands elftal hij zo: Ja... Rafeal Van Der Vaart *denk hier een Duits accent bij*
Rare mensen die Duitsers. Als je de Bild moet geloven vinden ze Sylvie Meis ook een lekker wijf.
pi_67890084
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:08 schreef fratsman het volgende:

[..]

Rare mensen die Duitsers. Als je de Bild moet geloven vinden ze Sylvie Meis ook een lekker wijf.
Als hij nu Van Nistelrooy, Van Der Sar of Van Persie genoemd had, kon ik er nog inkomen
pi_67890708
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:07 schreef Ruder het volgende:

[..]

Wanneer komt Bolko je winkel leeghalen?

Of bevind hij zich nog in de Miss Marple Business
Whehehe!

Nee dat mag niet he! Hij heeft dat geprobeerd, maar is door justitie op de vingers getikt. Niet in die hoeveelheden. Wel jammer!
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:35:56 #281
pi_67891005
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:08 schreef fratsman het volgende:

[..]

Jij zou haar doen...wedden?

Ikke wel.
Messin' with the Kid.
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:45:56 #282
pi_67891302
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:24 schreef Klonk het volgende:
slanke duitse vrouwen zijn een hoax...
Duitse vrouwen zijn een hoax...
Messin' with the Kid.
pi_67891734
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:27 schreef fratsman het volgende:

[..]

Whehehe!

Nee dat mag niet he! Hij heeft dat geprobeerd, maar is door justitie op de vingers getikt. Niet in die hoeveelheden. Wel jammer!
Zit Bolko nu vast?
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:24:02 #284
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67892483
even update: ze zijn zelfs in Belfeld

op hun eerder beschreven fietsen met koffertjes, mandjes, reflectoren en helmen
pi_67892495
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:59 schreef Ruder het volgende:

[..]

Zit Bolko nu vast?
Weet ik veel, ik heb die vent al máánden niet gezien.
pi_67892662
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:24 schreef fratsman het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik heb die vent al máánden niet gezien.
Bolko im Knast.

Jetzt ist Bolko ein Knacki!
pi_67893853
Pfff, hoop kijkers weer. En d'r heeft nog geen een knap mokkel tussen gezeten!
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:13:05 #288
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67893939
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:10 schreef fratsman het volgende:
Pfff, hoop kijkers weer. En d'r heeft nog geen een knap mokkel tussen gezeten!
mischien komt het door het soort winkel
pi_67894161
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:13 schreef Klonk het volgende:

[..]

mischien komt het door het soort winkel
Mja, das wel een minpunt ten opzichte van FRS. Daar kwamen nog wel eens Strakke deernes voorbij...
pi_67901350
He he, we hebben het bijna gehad.
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:37:28 #291
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67901448
druk geweest ?

las op de site van omroep venlo dat het relatief gezien meeviel vandaag
pi_67901640
Ben net ff in de 2Brüder geweest was wel druk hoor
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:49:56 #293
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67901730
je gaat vrijwillig op een dag als dit naar 2broertjes, woon je stiekem op mijn werk ofzo
pi_67901774
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:49 schreef Klonk het volgende:
je gaat vrijwillig op een dag als dit naar 2broertjes, woon je stiekem op mijn werk ofzo
Was met een vriend van mij en zijn vriendin werkt daar en we hadden zin in nootjes en in goedkope Red Bull :p
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:34:17 #295
164755 Mss
kutHOEr
pi_67902823
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:04 schreef Ruder het volgende:

EK/WK artikelen worden bij ons ook VEEL verkocht aan Duitsers, die vinden het Duitse team te arrogant en gaan het Nederlandse supporten!
Aids.
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:04:28 #296
pi_67903577
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:34 schreef Mss het volgende:

[..]

EK/WK artikelen worden bij ons ook VEEL verkocht aan Duitsers, die vinden het Duitse team te arrogant en gaan het Nederlandse supporten!
*Iets over het einde der tijden mompelt*
Messin' with the Kid.
pi_67903876
quote:

[..]

ik weet ook waarom...

pi_67906731
Viel allemaal reuze mee vandaag. Morgen zullen ze ook wel en masse komen.
pi_67916822
quote:

[..]

Nee joh, dat oranje spul fikt lekker goed joh
Patat Friet
pi_67917741
VVV heeft met 0-5 gewonnen, uit tegen Den Bosch. Dat wordt binnenkort ook weer een feestje.
pi_67917963
Ruder, help me eens even jong! In het Duits iets op vooraad hebben; "Auf Lager" of "Erhaltlich" of "Im stock"....?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')