Blèch. 'Ollender...quote:
je mag me alles noemen, maar geen hollander, ik ben een geboren en getogen drenth die hier zo is ingeburgerd dat ze me alleen tussen 6 plankjes nog uit limburg kunnen halen en zelfs dan zal ik me nog verzetten want ze mogen me ergens in de vette limburgse klei begravenquote:Op dinsdag 7 april 2009 10:44 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Blèch. 'Ollender...
![]()
Zo moeilijk is het nou toch ook weer niet.
Bij mijn weten is Venloos voor kaaskoppen het makkelijkst te volgen.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
je mag me alles noemen, maar geen hollander, ik ben een geboren en getogen drenth die hier zo is ingeburgerd dat ze me alleen tussen 6 plankjes nog uit limburg kunnen halen en zelfs dan zal ik me nog verzetten want ze mogen me ergens in de vette limburgse klei begraven
Ach soo. Is toch wel weer wat anders dan dan droge Nedersaksisch, hè?quote:en het plat praten gaat wel, maar als ik dat doe lacht iedereen dus dat doen je dan ook niet zo snel meer, verstaan gaat prima, alleen het schrijven en het lezen daarvan dan moet ik dus gewoon die zinnetjes hardop voor gaan lezen
Zo doe ik het dus ookquote:Op dinsdag 7 april 2009 10:39 schreef Klonk het volgende:
Woarum kalle weej heej neet gewoen ien't plat
omdat ik als tevreden inwoner van Venlo edoch import zijnde geen zin heb om het hele topic voor te gaan lezen
Dat hoor ik echt steeds vaker van mensen van buitenaf.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:45 schreef Klonk het volgende:
Venloos is nog wel grappig, veel duitse invloeden en Tegels ken ik oak een bietjegewoon alle woorden uitspreken alsof je keihard in je ballen getrapt word en daarna je tong word vastgehouden
Dat denk ik ook jaquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:12 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Dat hoor ik echt steeds vaker van mensen van buitenaf.
Venlo is het meest toegankelijk voor niet-Limburgers.
De mensen zijn lang niet zo stug en gesloten als in Venray en de Maasduinen.
En minder bekrompen dan in het diepe zuiden.
Venloos is ook veel makkelijker te volgen voor buitenstaanders.
ik vind Roermonds al gegorgelquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:15 schreef Klonk het volgende:
moet je eens kirchroais proberen te verstaan
Remunjs jaquote:
Ik had dat in Maastricht juist andersom. Een paar vrienden die hun hele leven al plat Maastrichts praten en mij dan Venloos horen praten. Vinden ze dat zo erg op Nederlands lijken dat ze maar Nederlands tegen me gaan pratenquote:Op dinsdag 7 april 2009 10:34 schreef HostiMeister het volgende:
Ik woon nu al een jaar of 4 in Nijmegen, maar zodra een van mijn maten uit Venlo langskomt of ik ze aan de telefoon heb schakel ik direct over in het dialect, nog steeds grappig hoe je men hier dan langzaam hun gezicht in een vraagteken ziet veranderen
Is weer eens wat anders dan een topic dat in een jaar nog niet vol komtquote:Op dinsdag 7 april 2009 15:45 schreef fratsman het volgende:
Mijn god, stelletje spamhoeren hier.Ik ben een halve dag niet online en ze kalken direct bijna een hele pagina vol!
![]()
We konden nog niet eens op tegen fucking Ede...quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:48 schreef MPG het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders dan een topic dat in een jaar nog niet vol komt
Klaarblijkelijk ook niet uit de rest van Noord Limburg.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:23 schreef fratsman het volgende:
Alleen zijn er niet zoveel users uit het Venloosche
Ik ben aan het werk!quote:
Dus ik bedoel maar!quote:Internetten onder werktijd goed voor de productiviteit.
Voortaan is er een goed excuus als je baas je betrapt op internetten voor privézaken. Internetten in de tijd van de baas is namelijk goed voor de productiviteit. Dat zegt een Australische dokter die er onderzoek naar deed.
Volgens hem zijn werknemers die onder het werk internetten voor privé doeleinden 9% productiever dan werknemers die dat niet doen. Die vlieger gaat overigens niet op als men meer dan 20% van de totale werktijd op internet doorbrengt.
Als verklaring voor de hogere productiviteit wordt gegeven dat men tijdens het internetten even kan ontspannen en de 'accu' opnieuw opgeladen kan worden zodat men het werk weer goed geconcentreerd kan hervatten.
De onderzoeker vindt het dan ook niet terecht dat bedrijven veel moeite doen om websites als YouTube voor werknemers te blokkeren.
Dit stond een tijdje geleden al op onze FrontPage:quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:30 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk!
Van Kloeken.nl:
[..]
Dus ik bedoel maar!
Ik heb het nu ff rustig met school he :pquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:23 schreef fratsman het volgende:
Genoeg te lullen hier toch? Alleen zijn er niet zoveel users uit het Venloosche. Gelukkig hebben we zo'n kwatskont als Ruder in ons midden...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |