Take my hand, I'll guide you.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:59 schreef Bill_E het volgende:
Gasten ik kan jullie niet meer volgen
'toevallig'. Maar, gelukkig gaat het met vlagen, ebt wel weer wegquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:48 schreef R0N1N het volgende:
![]()
Daar zit ik net een stuk van te lezen !
http://www.planetlightwor(...)nderers_handbook.htm
Soms he ... kost het echt moeite om kritisch te blijven
Maar ik krijg de indruk dat veel mensen extreem selectief hun informatie vergaren hier. Niet op gangbare websites, maar juist de sites die opgezet zijn door mensen die eigenlijk ook niet echt verder kijken. No offense intended uiteraard, maar wat ik simpelweg wil aangeven: Er gaat niks gebeuren, dat kan ik je op dit moment met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid beloven.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Na een eventueel 2012 fiasco ben ik er wel klaar mee. Maar eerlijk is eerlijk, ik zie de logica er wel van in, het is (voor mij) ook geen geloven, ik denk het. nuance verschil
Goed goed, we zullen het wel zien. Maar het blijft interessant. Mensen willen altijd dat ze bijzonder zijn, dus de ultieme ondergang van de mensheid (of bewustzijnswijziging, whatever) is erg aantrekkelijk en romantisch.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:48 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Persoonlijk doe ik niet aan 'geloven'.
Ik weet het (zeker), of ik weet het niet. (& twijfel = ik weet het niet (zeker))
Wat al deze 'mogelijkheden' (hoe klein de kans ook is) betreft, vind ik de term 'onzin' bovendien getuigen van vooringenomenheid. Jij wil het dus blijkbaar absoluut NIET weten/geloven. Net zo bizar.
"De drang om te willen geloven" heeft er, wat mij persoonlijk betreft, dus ook helemaal niets mee te maken.
Als DAT het was, zat ik wel elke zondag in de kerk of zo![]()
(overigens, 2012 = ik weet het niet)
Dat dikgedrukte, dat doet iedereen. En alleen omdat er mensen zijn die in minderheid zijn qua opvatting/idee maakt die opvatting niet per definitie incorrect. Dus no offence intended want jij doet hetzelfde. Ik probeer de rationaliteit voor het grootste gedeelte ook vast te houden als leidraad maar haal het uit andere bronnen. Je kan te ver gaan en meteen alles als waar zien. De eerste de beste gekke channelaar bijvoorbeeld en die hebben de draden enigszins verkeerd gekruist in het hoofd. Al vind ik hetzelfde van de mensen die niets aannemen als het niet binnen het stramien van de door meerderheid geaccepteerde wetenschap komt. Nieuwe ideëen worden eerst genegeerd, dan verketterd en daarna was het altijd al evident dat het zo was. Aardig wat mensen in de wetenschap zijn nu bezig om de vreemde zaken van onze realiteit rationeel uiteen te zetten zonder dat er 'massa-illusie' aan te pas komt. Persoonlijk vind ik dat een betere benadering dan dat men het gooit op een psychische aandoening bij iedereen die beweert iets gezien/gemerkt te hebben of iets te kunnen wat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn in een Newtoniaans universum.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:09 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Maar ik krijg de indruk dat veel mensen extreem selectief hun informatie vergaren hier. Niet op gangbare websites, maar juist de sites die opgezet zijn door mensen die eigenlijk ook niet echt verder kijken. No offense intended uiteraard, maar wat ik simpelweg wil aangeven: Er gaat niks gebeuren, dat kan ik je op dit moment met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid beloven.
Dat zeker. Make or break timequote:We zullen 't wel zien. Nog maar een jaartje of 3.
De 'ultieme ondergang' wil ik nou niet meteen aantrekkelijk of romantisch noemen maar, ja agreedquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:09 schreef Blue-eagle het volgende:
<snip>
Goed goed, we zullen het wel zien. Maar het blijft interessant. Mensen willen altijd dat ze bijzonder zijn, dus de ultieme ondergang van de mensheid (of bewustzijnswijziging, whatever) is erg aantrekkelijk en romantisch.
We zullen 't wel zien. Nog maar een jaartje of 3.
Dus we doen er wat aan, zodat in 2020 de planeet feitelijk veilig is, waardoor het geen bedreiging vormt en we er dus niets aan doen, zodat we in 2020 met een komeet op onze aarde komen, die een bedreiging vormt waar we wat aan doen, zodat in 2020 de planeet feitelijk veilig is, waardoor het geen bedreiging vormt en we er dus niets aan doen, zodat we in 2020 met een komeet op onze aarde komen, die een bedreiging vormt waar we wat aan doen, zodat in 2020 de planeet feitelijk veilig is, waardoor het geen bedreiging vormt en we er dus niets aan doen, zodat we in 2020 met een komeet op onze aarde komen, die een bedreiging vormt waar we wat aan doen, zodat in 2020 de planeet feitelijk veilig is, waardoor het geen bedreiging vormt en we er dus niets aan doen, zodat we in 2020 met een komeet op onze aarde komen, die een bedreiging vormt waar we wat aan doen ....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:13 schreef Montagui het volgende:... Stel er komt in 2020 een komeet op de aarde af. Op 21-12-2012 weten we dit dan al en kunnen we er wat aan gaan doen...
niemand commentaar?quote:Op maandag 9 maart 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
BriljantAlle conspiracy theorieën op een hoop ! Met 2012 erin verwerkt
Leuk voer voor Lambiekjequote:Op maandag 9 maart 2009 23:00 schreef Bill_E het volgende:
BriljantAlle conspiracy theorieën op een hoop ! Met 2012 erin verwerkt
Onkijkbaar met die irritante stemmen. Maar de gedachte dat alle theoriën met elkaar te maken hebben in de vorm van één mega samenzwering bestaat al langer dan vandaag.quote:
quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:26 schreef ChiliBastard het volgende:
wat een bullshit zeg
waar houden jullie mee bezig
sporen jullie wel met jullie rare dingen over doomsday poolverschuivingen ufo's aliens en alle andere flauwe kul
![]()
ga leven en hou je niet bezig met dingen die niet bestaan, behalve in sprookjesboekjes
stelletje kleutertjes
Ik heb het nog niet zo aan seizoenen gekoppeld, maar levendiger en bewuster merk ik zeker ook.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:31 schreef Topspin het volgende:
10 jaar geleden was ik me dus amper bewust van het levendiger worden van de wereld, nu 10 jaar later lijkt het zo te zijn alsof er een wereld voor me open gaat zodra, jah, de lente eraan komt. Zon, blauwe lucht, vogels, mensen op straat, spelende kinderen op straat, dieren die actiever worden en dan misschien ook iets in de atmosfeer.
Kan offtopic zijn maar misschien toch een verband met het omslaand bewustzijn en het ouder worden van de aarde dus ook andere seizoenswisselingen?
En jij ook een goedenavondquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:26 schreef ChiliBastard het volgende:
wat een bullshit zeg
waar houden jullie mee bezig
sporen jullie wel met jullie rare dingen over doomsday poolverschuivingen ufo's aliens en alle andere flauwe kul
![]()
ga leven en hou je niet bezig met dingen die niet bestaan, behalve in sprookjesboekjes
stelletje kleutertjes
Ik ben de laatste weken ook doodmoe , en aan de lopende band kwaaltjes , om half twee s'middags wil en kan ik ook slapen ,quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:43 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet zo aan seizoenen gekoppeld, maar levendiger en bewuster merk ik zeker ook.
Voor mij gaat de gang naar 2012 overigens eerder gepaard met vermoeidheid dan met een energieker gevoel.
Ja , dat snap ik ook niet , wat is zieliger , mensen die in iets geloven en dat vinden passen in hun leven of ergens een samenhang in zien of iemand die iets totaal onzin vind en daar bewust tijd aan gaat verspillenquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:45 schreef jogy het volgende:
[..]
En jij ook een goedenavond. Waarom zo boos over iets wat je toch niet boeit? Vind ik altijd wel grappig om te zien, iemand helemaal over de pis omdat ze zich met iets bezig houden wat hem niet ligt. Raar.
Dat vermoeide kan ook komen door het levendigere hoe tegenstrijdig het ook kan klinken. Actiever in de geest of bewustzijn en vanzelf een soort van uitputting omdat het teveel eist. Ik ben dan actief en zie de wonderen des levens weer in na een winterslaap maar of ik dan super fit ben weet ik ook niet zeker. Het leven voelt actiever aan maar misschien ook een soort van vermoeidheid door die activiteit. Niet om jou na te praten maar om ff stil te staan lijkt er toch een vermoeidheid achter te schuilen maar dan het actieve dat de voorhand heeft in de geestquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:43 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet zo aan seizoenen gekoppeld, maar levendiger en bewuster merk ik zeker ook.
Voor mij gaat de gang naar 2012 overigens eerder gepaard met vermoeidheid dan met een energieker gevoel.
Ik heb het hetzelfde, echt slaapmoe zeg maar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben de laatste weken ook doodmoe , en aan de lopende band kwaaltjes , om half twee s'middags wil en kan ik ook slapen ,
iemand raadde me chlorella aan ( algenconcentraat ) , goed om te ontgiften en tegen vermoeidheid en dat helpt wel na 2 dagen al , was het een dag vergeten en had meteen weer slaap s'middags .
Nou, als je het hele verhaal over die cycli van 26.000 jaar bekijkt, en dan de uitleg van de mayakalender enzo, dan is het op zich wel logisch dat het allemaal steeds sneller en erger wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:10 schreef Topspin het volgende:
Weet verder geen connectie met 2012 te maken behalve dat de zon misschien anders gaat schijnen door een andere stand in de kosmos, waardoor ik me in de zomer zoveel kan opladen dat ik de hele winter vooruit kan
Dat van die agressie is altijd geweest in de moderne maatschappij. Gejaagd en allemaal opgefokt omdat er altijd een tijdslimiet aan een handeling hangt. Vroeger in de jaren 50 was het volgens mij een stuk rustiger. Alsnog op straat zie ik genoeg mensen die overkomen alsof het allemaal relaxed is zoals het is. Vraag me dan wel af of het bij die 70 procent van al andere mensen die jagen in het verkeer, winkel, gezien en nog meer ooit anders zal zijn. De maatschappij die ook niet bepaald minder gaat verlangen van de mens, meer werk afhandelen in minder tijd omdat de kosten gedrukt moeten worden en ga zo door. Prestatie gerichtheid werkt niet bepaald bij aan een relaxt bestaanquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:25 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nou, als je het hele verhaal over die cycli van 26.000 jaar bekijkt, en dan de uitleg van de mayakalender enzo, dan is het op zich wel logisch dat het allemaal steeds sneller en erger wordt.
Ook de agressie van mensen lijkt steeds heftiger te worden.
Van de andere kant gaat mijn "kruin" steeds verder open, dus da's ook positief. Lastig daarbij is dat er nogal veel en vaak wat aan m'n "antennes" hangt, waar ik me niet altijd meteen bewust van ben
Op een gegeven moment kan het je lukken op informatie op record tempo te verwerken en er achter te komen dat je niets meer moet doen.quote:
Hoe vaak heb je dat gevoel dat helemaal niets moet maar alles mag?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:46 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Op een gegeven moment kan het je lukken op informatie op record tempo te verwerken en er achter te komen dat je niets meer moet doen.
Gewoon klaar.
Dit overkomt me steeds vaker, alle dagelijkse taken lijken zo simpel. Op me werk ben ik regelmatig om 16.00 al klaar ipv 17.30
Nu ook weer. Ergens in mijn achterhoofd heb ik het gevoel dat ik iets nog moet doen. Iets nog moet afmaken. Maar alles is al klaar ! Echt alles, ik moet niets momenteel. Weetje hoe lekker dat gevoel is!
Dat gevoel heb ik steeds vaker. Alleen geniet ik van me rust door nieuwe dingen te leren/lezen wat ik leuk vind.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:03 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dat gevoel dat helemaal niets moet maar alles mag?
En hoelang kun je genieten van de rust in dat moment? Ik heb momenten van rust maar die momenten duren vaak niet langer dan 30 minuten want dan ga ik vanzelf weer op zoek naar iets om op te zoeken. NIet eens werk-gerelateerd direct, kan met vrije tijd te maken hebben of zomaar een zinloze zondag.
The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:
Normaal sta ik altijd zeer sceptisch tegenover "het einde van de wereld" Nu overigens nog steeds. In mijn 27jarig bestaan zou de aarde immers al 3 keer zijn vergaan. Maar na het zien van die docu van the history channel kwam er toch wel een barstje in mijn "zekerheid".
Ik vind het typisch dat zoveel dingen te herleiden zijn naar 2012 21 december. Maarja, misschien als je iets wilt geloven gaan je ogen makkelijker open voor zo'n datum misschien
Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.
Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.
Er rest ons maar 1 ding, en da's gewoon 21 december 2012 afwachten
quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...
Tevens wordt er gezegd dat dit een mogelijke uitkomst van de toekomst is, niet alles staat vast.
Ik denk dat je wat dingen bij elkaar haalt die geen verband hebben. Die cyclus van ongeveer 25.800 jaar (dus de kans dat deze precies op 21 dec 2012 zijn rondje heeft gelopen is hoogst onwaarschijnlijk) heeft niets met een eventuele poleshift te maken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:42 schreef onlogisch het volgende:
Het enige wat me wel enigsinds verontrust is die pool verschuiving. Een paar posts hierboven werd dat afgedaan als "onmogelijk" "dom om te geloven" etc. etc.
Dat vind ik frapant, dat mensen dat zomaar durven te zeggen. It happened before, and it will happen again. En het toeval wilt dat 2012 aan het einde van de cyclus van 25.800 jaar zit.
Ik denk dat we in sommige opzichten juist minder agressief zijn geworden. In de jaren 50 en daarna waren juis enorm veel rellen ook in amsterdam enzo. Dat zie je nu veel minder. Daarnaast wat is 50 jaar nou als je kijkt naar de geschiedenis van de mens. In de middeleeuwen en in gebieden waar vikingen kwamen ging het er nou niet echt rustig aan toe. Moorden, plunderen en verkrachten waren aan de orde van de dag. Ook als je kijkt naar die gevechten tussen slaven en leeuwen of andere slaven waar heel veel mensen naar kwamen kijken in de tijd van de romeinen laat zien dat we nu wel beschaafder zijn geworden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dat van die agressie is altijd geweest in de moderne maatschappij. Gejaagd en allemaal opgefokt omdat er altijd een tijdslimiet aan een handeling hangt. Vroeger in de jaren 50 was het volgens mij een stuk rustiger.
Tegenwoordig zijn er minder oorlogen dan in welke periode van de geschiedenis dan ook...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:52 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Ik denk dat we in sommige opzichten juist minder agressief zijn geworden. In de jaren 50 en daarna waren juis enorm veel rellen ook in amsterdam enzo. Dat zie je nu veel minder. Daarnaast wat is 50 jaar nou als je kijkt naar de geschiedenis van de mens. In de middeleeuwen en in gebieden waar vikingen kwamen ging het er nou niet echt rustig aan toe. Moorden, plunderen en verkrachten waren aan de orde van de dag. Ook als je kijkt naar die gevechten tussen slaven en leeuwen of andere slaven waar heel veel mensen naar kwamen kijken in de tijd van de romeinen laat zien dat we nu wel beschaafder zijn geworden.
Daarnaast is onze maatschappij een slaperige boel vergeleken met bijvoorbeeld Japan.
Ik denk dat we alleen veel vaker via het nieuws weer horen over agressie tegen busschaffeurs en schietpartijen op scholen. Bijna niemand hoorde waarschijnlijk over de schietpartij op een school in 1764 waarbij 12 mensen om het leven kwamen.
Inderdaad een ramp want die dingen zijn altijd handig voor de kattenbakquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:49 schreef IkWilbert het volgende:
Het bewijs dat 2012 een rampjaar wordt...
Otto online
AMSTERDAM - Postorderbedrijf Otto stopt met zijn dikke papieren catalogus. Klanten krijgen uiterlijk in 2012 geen catalogus meer in de brievenbus. Het assortiment van Otto is tegen die tijd alleen nog te bekijken via internet.
De overgang van Otto naar een volledige internetwinkel gaat bij de vestiging in Tilburg ten koste van 81 banen. Gedwongen ontslagen zijn daarbij onvermijdelijk.
telegraaf.nl
slechte tvp maar wilde graag wat toevoegen aan dit topic
Een omdraaiing van de polen is geen plotselinge gebeurtenis maar kan vele, vele jaren duren. Daarnaast is zo''n gebeurtenis niet te voorspellen, dus het 'begint' niet op een van tevoren te bepalen datum.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
The history channel heb ik nog niet gezien maar er wordt idd veel gesproken over een mogelijke poleshift ... Velen spreken ook van een nieuwe Aarde, en als dat iets te letterlijk wordt ... Er bestaan zelfs landkaarten van hoe de wereld er zal uitzien na de grote veranderingen ...
Tevens wordt er gezegd dat dit een mogelijke uitkomst van de toekomst is, niet alles staat vast.
Hoogstwaarschijnlijk : Helemaal nietsquote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:42 schreef Edwinuss het volgende:
Wat gaat er nu dan concreet gebeuren in 2012? Kan iemand mij dit in een paar zinnen uitleggen? Of is dat niet te doen?
Je mag ook steekwoorden gebruiken
Na een aantal van deze hoaxes dit jaar te hebben gezien ga ik er dan ook maar vanuit dat het zo is.quote:
De techniek wordt constand afgeremd. De ontwikkelingen kunnen vele malen sneller gaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:54 schreef Nee het volgende:
Het is inderdaad zo dat we de aflopen eeuw enorm vooruit zijn gegaan op alle gebieden, mij valt op dat vooral de laatste 10 jaar super snel gaan, met name de opkomst van internet. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen gewend raken aan nieuwe uitvindingen. Tegenwoordig is al heel normaal dat we GPS, telefonie, internet, e-mail, agenda, fotocamara in één mobiel apparaat bij ons dragen. Terwijl het eigenlijk bizar is hoe snel alles gegaan is. Dit zal in de toekomst alleen nog maar sneller gaan, en dan heeft zeker weten consequenties voor het menselijke (collectief) bewustzijn. 2012 kan zomaar zo'n moment zijn van absolute singulariteit waarin we een shift mee maken in het bewustzijn. (alhoewel dat misschien nog net iets te vroeg is)
Super interessant!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:09 schreef Rinaldoo het volgende:
Ik denk niet dat ze het zat waren om kalenders te maken. Hun kalender vertegenwoordigd een cycles van 25.800 jaar. En wij zijn bijna aan het einde gekomen van die cycles van 25.800 jaar dat in 2012 ze baan compleet maakt om vervolgens weer aan een nieuwe cycles te beginnen. Aan het einde van elk cycles staat de aarde de zon en het oog van onze melkwegstelsel presies op 1 lijn , Dat is niet iets nieuws 25.800 jaar geleden was dat ook het geval alleen zonder mensen op de aarde . Waarom het volgens mij zo interessant is dat op 1 lijn komen van de aarde de zon en het oog van de melkwegstelsel ,is omdat mensen van nasa een paar jaar geleden er achter kwamen dat het oog van de melkwegstelsel niet zomaar een middelpunt is dat alle sterren en planeten bij elkaar houd. Maar een zwart gat blijkt te zijn .Niet zo een zwart gat dat alleen maar materie naar binnen zuigd . Maar ook materie (sterren planeten enz ) naar buiten gooit of creeert hoe je het wil noemen. Wetenschappers kwamen er achter dat wat we eerst dachten niet klopt namelijk, dat in een melkwegstelsel eerst de sterren en planeten worden gevormd en dan pas het oog van de melkwegstelsel, ze dachten dat omdat ze dachten dat sterren niet zo dicht bij het oog konden onstaan omdat ze anders er in werden gezogen.Nu blijkt het tegenovergestelde waar te zijn Het oog van een melkwegstelsel onstaat eerst en daar van uit ontstaan de sterren en planeten, dat kun je goed zien als je naar een plaatje van de melkwegstelsel kijkt.
De melkwegstelsel heeft ook een soort evenaar net als de aarde , omdat het oog van de melkwegstelsel onwijs veel xray, plasma , ionen enz uitstoot heeft. Strekt die straal vanuit het oog naar de linker en rechter uiteindes van het melkwegstelsel . Van af 2012 betreed onze zonnestelsel die straal (evenaar) wetenschappers vragen zich af wat er kan gebeuren als de zon blootstaat aan zulke hoge stalingen van xray pasma ionen enz. 1 ding is zeker is dat het effect gaat hebben , En alles wat effect heeft op de zon heeft effect op onze planeet .
Dan nog iets de zon heeft een cyclus van 11 jaar aan het einde van die cycles heeft de zon een solar maximum een soort uitbarsting waarin de magnetische polen van de zon omdraaien en er komen ook zonne winden bij vrij richting de aarde , daarna keert de zon weer terug naar normaal . Sinds de meetingingen
van galileo heeft de zon zich altijd aan deze cyclus gehouden. tot de laatste die in 2000 zou moeten gebeuren die solar maximum is niet gekomen, wetenschappers denken dan ook dat de volgende solar maximum in 2011 een zeer sterke uitbarsting gaat zijn.Wat dat voor ons beteknd als we de geschiedenis als referentie zouden gebruiken kunnen we zien dat, bij de laatste zonne wind dat ons had geraakt Canada 8 minuten zonder stroom zat en 3 van de 11 satalietten kapot waren gegaan en dat was een klein windje.Mocht er bij de volgende solarmaximum een grote wind richting onze aarde komen waar in ik de kans wel groot acht omdat om de 1 of andere rare reden in 2000 geen solar maximum was, kan dat best wel grote gevolgen hebben . Bijv stroom uitval wereld wijd en alle satelieten die dan kappot gaan
Sommige wetenschappers proberen via de media overheden te waarschuwen om back up satalieten te maken maar ze krijgen niet veel aandacht. Mocht dat de scenario zijn
dat alle satalieten kapot gaan en wereldwijde stroom uitval dan zijn we terug bij primitieve omstandigheden zoals in begin 1900, Dan word een een nieuwe vorm van technologie noodzakelijk ik denk persoonlijk vacium energie iets waar nasa ook probeert op in te tappen maar dat is een verhaal op zich. Onder heb ik een linkje gezet over de solar maximum die niet is gekomen in 2000![]()
http://istp.gsfc.nasa.gov/istp/outreach/solarmax/
Iddquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:30 schreef Edwinuss het volgende:
Heb er inmiddels veel dingen over gelezen en ik hoop eigenlijk dat ik het in 2012 ben vergeten
Nee, het is eerder interessant dat alles wat de samenzweringstheoristen al jaren aan het roepen zijn nu uit aan het komen is, bijvoorbeeld de economische crisis en met een beetje pech ook deze pandemie, zal in ieder geval wel goed gebruikt kunnen worden als excuus voor [whatever], dus theorie wordt praktijk onderhand, als de slechte dingen waar blijken te zijn maar ze dus ook haast ermee krijgen kan je ook wel de uitstap nemen dat het goede eraan ook bestaat en er daar tegen 'gevochten' wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:24 schreef Bill_E het volgende:
Even terug te komen op de theorie van het "nieuwe bewustzijn " in 2012.
De complot theorieën rijzen de pan uit op fokzou het dan toch zo zijn?
Hoe dan ook steets meer mensen worden zich ervan "bewust" en houden er rekening mee dat het misschien allemaal niet zo ver gezocht isquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, het is eerder interessant dat alles wat de samenzweringstheoristen al jaren aan het roepen zijn nu uit aan het komen is, bijvoorbeeld de economische crisis en met een beetje pech ook deze pandemie, zal in ieder geval wel goed gebruikt kunnen worden als excuus voor [whatever], dus theorie wordt praktijk onderhand, als de slechte dingen waar blijken te zijn maar ze dus ook haast ermee krijgen kan je ook wel de uitstap nemen dat het goede eraan ook bestaat en er daar tegen 'gevochten' wordt.
Interessante tijden iig
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:15 schreef GreyWolf het volgende:
Onzin. Er komt sowieso de Laatste Dag aka Dag des Oordeels. Wanneer die zal plaatsvinden weet niemand, behalve Allah c.c. Alleen hij beschikt de kennis daarover.
GreyWolf
Nope. Geen troll, tis een echte boek-wurmquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:37 schreef Bill_E het volgende:
Ik geloof vooral in fysiek bewijs. Al denk ik dat je een troll bent...
Twijfelachtig. Als ik dan toch moet kiezen tussen dogma (religie) en dit bij elkaar geraapt zooitje speculatie dan maar speculatie, wat mij betreft.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:15 schreef GreyWolf het volgende:
Onzin. Er komt sowieso de Laatste Dag aka Dag des Oordeels. Wanneer die zal plaatsvinden weet niemand, behalve Allah c.c. Alleen hij beschikt de kennis daarover.
GreyWolf
Correctie:quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:11 schreef jogy het volgende:
Twijfelachtig. Als ik dan toch moet kiezen tussen dogma (religie) en dit bij elkaar geraapt zooitje speculatie dan maar speculatie, wat mij betreft.
Speculatie en bewuste misleiding zijn twee verschillende dingen, dat men speculeert over de dogma in kwestie is dan wel weer zoquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:30 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Correctie:
Als er ook iets een bij elkaar geraapt zooitje speculatie is, dan is het wel religie
Ja, maar ... de meeste 'volgelingen' doen niet aan bewuste misleiding, die laten zich misleiden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:32 schreef jogy het volgende:
Speculatie en bewuste misleiding zijn twee verschillende dingen, dat men speculeert over de dogma in kwestie is dan wel weer zo.
In dat licht is het natuurlijk zeker zo interessant dat de 2012-film van Ronald Emmerich een rampenfilm isquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:46 schreef cptmarco het volgende:
of 2012 wordt een self fulfilling prophecy...
Technologie van nu is vele malen versplinterd dan technologie van toen. Er zijn als het ware meer zijtakken bijgekomen met als gevolg dat er regelmatig nieuwe uitvindingen gedaan worden. Er zijn mijns inziens geen zeer nieuwe uitvindingen gedaan afgelopen 40 jaar, met uitzondering van internet. De telefoon bestond al, de fotocamera ook, combineer deze met behulp van de nieuwste technologieën en je krijgt een nieuw apparaat, maar geen echte nieuwe uitvinding. Je zou het dan eerder moeten abstraheren tot een sociologisch-technologisch ontwikkeling: snelle communicatie d.m.v. techniek, overal en altijd wat weer gevolgen heeft voor de intermenselijke communicatie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:54 schreef Nee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De volledige documentaire. Gaat over singulariteit, kortgezegd: Elke uitvinding op wetenschappelijk, technologisch of maatschappelijk niveau stimuleert nieuwe inzichten waardoor de mens 'bewuster' wordt. Dit proces verloopt niet in een lineaire lijn omhoog, maar gaat steeds sneller. Verandering die zich normaal gesproken voordoen in 200 jaar, zal in toekomst in één dag gebeuren. Elke verandering accelereert een nieuwe verandering. Voorbeeldje: De uitvinding van een krachtige CPU zorgt ervoor dat wetenschappers in de quantumfysica complexere berekeningen kunnen uitvoeren waardoor er weer nieuwe inzichten verkregen worden. Een mogelijke revolutie in Iran zorgt voor een culturele en sociale verandering binnen een maatschappij, wat ook weer nieuwe vernaderingen stimuleert...
Het is inderdaad zo dat we de aflopen eeuw enorm vooruit zijn gegaan op alle gebieden, mij valt op dat vooral de laatste 10 jaar super snel gaan, met name de opkomst van internet. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen gewend raken aan nieuwe uitvindingen. Tegenwoordig is al heel normaal dat we GPS, telefonie, internet, e-mail, agenda, fotocamara in één mobiel apparaat bij ons dragen. Terwijl het eigenlijk bizar is hoe snel alles gegaan is. Dit zal in de toekomst alleen nog maar sneller gaan, en dan heeft zeker weten consequenties voor het menselijke (collectief) bewustzijn. 2012 kan zomaar zo'n moment zijn van absolute singulariteit waarin we een shift mee maken in het bewustzijn. (alhoewel dat misschien nog net iets te vroeg is)
Waarom geen lelijke, gewelddadige en/of dramatische ?quote:
Daar zeg ik geen nee tegen, op een enkele voorwaarde: het gras blijft magisch genoeg vers en groeit snel weer terug! Zeker handig als je graseters op het weiland hebt lopen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:10 schreef jogy het volgende:
Ok ok, nakend. In een weiland. Waar het 365 dagen per jaar zomer is.
Yup. Er zijn genoeg mensen / leeftijdsgroepen die ik absoluut niet naakt wil zien eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:09 schreef Bastard het volgende:
* Bastard om zich heen kijkt en dat wel prima vind, kleding.
Nou, als je bedenkt dat iedere cel ook een soort van bewust is en tevens bewust van al haar meden cellen. Ja.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:44 schreef Bill_E het volgende:
Hier ben ik het zeker niet mee eens! dan hebben bacteriën bv ook een ziel?
Los van 2012 kan ik me wel vinden in dat "suicide" verhaal. Hoewel ik het jammer vind dat 'ie aan 1 ding voorbij lijkt te gaan. Je bent al lang dood !!! Die paarse zelfbewuste rookwolk, zegmaar is artificieel. Een kopie. De originele stoffelijke 'ik' is (gaat) nog steeds hartstikke dood. Alles maar dan ook alles aan het menselijk lichaam is te vervangen, maar NIET de hersenen (zonderde dood van het 'individu').quote:Op woensdag 23 september 2009 09:36 schreef Dragorius het volgende:
Hoe ik het eventueel zie, is dat we vanaf 2012 naar een "einde" toe gaan zoals omschreven hier http://www.exitmundi.nl/suicide.htm
We merken nu al (vind ik persoonlijk) dat mensen vinden dat alles te snel gaat, dat ze niet uit het leven halen wat ze eruit willen halen. Een stap vooruit zou dus inderdaad zijn om onszelf te "verbeteren" al dan niet op biomechanisch vlak.
(van de site www.exitmundi.nl erg goede, informatieve, entertainende site met serieuze scenario's op een heldere manier uitgelegd)
in het kader van de "originele" 2012 therorie > http://www.exitmundi.nl/Maya.htm
Klinkt als m'n vakantie in Frankrijk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Waarom geen lelijke, gewelddadige en/of dramatische ?![]()
Bij deze voorspel ik dat de aanloop naar 21 dec. 2012 gepaard zal gaan met lege schappen in de supermarkt, en overvolle wegen.
robocopquote:Op woensdag 23 september 2009 21:24 schreef UncleScorp het volgende:
exitmundi/suicide ... sorry maar wat een nonsense ...
Je hebt er voor gekozen om naar hier te komen, en niet om je eigen het leven te ontnemen. Waarom zouden er zovele miljarden zielen naar hier getrokken zijn ? Toch niet voor een mass-suicide show ?
En precies of robot-worden is het summum van onze evolutie ?No thx
En alles is te vervangen behalve onze hersenen ? Onze ziel/spirit is niet gelijk aan onze hersenen/gedachten. "Everything that is created has consciousness"
En onsterfelijkheid gelijk aan verveling ? Klinkt als een puur product van materialisme, typisch voor onze aardse wereld hier. Net zoals het begrip "tijd" ... hierbuiten bestaat tijd niet.
En waarom verveling als bijv. je spirit zich kan facetteren en verschillende levensvormen tegelijkertijd kan beleven ? en niet alleen hier op Aarde.
Alles heeft een bedoeling/een functie ... alleen beseffen onze hersenen het niet, maar onze spirit wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |